Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vliegende kopbal Van Persie legt het af tegen goal James

Laatste update:

Nederland bereikte de finale niet tijdens het WK 2014 en Arjen Robben en Memphis Depay verloren de strijd om de titels Speler van het Toernooi en Talent van het Toernooi. De hoop was nu nog gevestigd op Robin van Persie als maker van het Doelpunt van het Toernooi, maar ook die prijs gaat niet naar Oranje. De vliegende kopgoal van de spits heeft verloren van de wondervolley van James Rodríguez.

/

Van Persie maakte zijn wonderschone kopdoelpunt al in de eerste wedstrijd van Nederland in Brazilië, tegen Spanje. De analytici buitelden over elkaar heen in verwondering en direct werd geroepen dat de treffer van de Rotterdammer een topkandidaat was voor het doelpunt van het WK 2014. In de achtste finales verbaasde Rodríguez de wereld echter met een treffer van zeldzame schoonheid tegen Uruguay.

De Colombiaanse aanvallende middenvelder kreeg de bal vrijstaand toegekopt en nam die op de borst aan. Razendsnel draaide hij zich om en joeg hij de bal met links, via de onderkant van de lat, in het doel. Met die treffer vestigde Rodríguez zijn naam definitief op het toernooi. Uiteindelijk finishte hij als topscorer. De treffer van Van Persie eindigde als tweede in de verkiezing, laat de FIFA weten.


Is James Rodríguez de terechte winnaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goh, die opmerking van Van Praag is wel heel hard aangekomen bij dat urine verliezend oude mannen clubje van de Fifa...

21 juli 2014 om 13:00

Dit is min of meer een extra compensatie prijs omdat Rodriguez geen speler van het toernooi is geworden.

21 juli 2014 om 13:29

Mee eens, had alleen hij verdiend inderdaad, maar dat doelpunt van em was ook wel fantastisch hoor.

21 juli 2014 om 13:53

Ik vond die van cahill wel iets mooier dan die van james

21 juli 2014 om 14:22

Al die verkiezingen zijn totaal niet boeiend, je hebt toch geen bevestiging van de Fifa nodig om te zien wat mooi is op dat toernooi. Die spelers spelen voor hun land en niet voor die corrupte bende, wij als toeschouwers kunnen zelf wel bepalen wat de beste goal of wie de beste speler was. Doordat we er allemaal een bepaalde kijk op hebben, we allemaal anders zijn en we verschillende dingen mooi vinden, krijg je discussie. In de kroeg, op het werk of hier op Voetbalzone. Dat maakt het voebal geweldig en uiteindelijk pikken we zelf al die hoogtepunten eruit. En dan blijkt dat de goal van James net zo geweldig, net zo bepalend of schitterend was als de goal van Van Persie En als het dan aan ons had gelegen, hadden ze allebei een prijs gehad.....

21 juli 2014 om 14:27

Die van Cahill was puur gelijk en een beetje timing.

Die van james was puur klasse door de bal ook nog eerst te controleren met de borst dat maakt het af.

21 juli 2014 om 14:47

Zo'n goal als die van Rodriguez heb ik eerder gezien. Zo'n goal als die van Van Persie nog nooit. Maar goed, NL lijkt niks meer goed te kunnen doen bij de FIFA, dus had hier ook niet op gerekend.

21 juli 2014 om 15:35

Ja het doelpunt van james baba dat was me er 1hoor en dus is hij verdiend de winnaar.

21 juli 2014 om 13:02

Zure reactie hoor. Beide goals waren uitmuntend en hadden als miste gekozen kunnen worden. Tja, er kan er maar 1 de winnaar zijn. Niet alles heeft te maken met corruptie.

21 juli 2014 om 13:07

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de goal van James Rodriquez ook net één tikje mooier vind. De goals liggen gewoon ontzettend dicht bij elkaar qua schoonheid en de ene helft zal Rodriquez mooier vinden, terwijl de andere helft v. Persie mooier vindt. In Nederland zijn we natuurlijk sowieso snel geneigd om voor de goal van v. Persie te gaan, ook omdat het belang van de goal in die wedstrijd voor Nederland heel groot was.

De Fifa is een belachelijk en corrupt orgaan, maar wat je nu doet is gewoon zeiken om het zeiken. De goals liggen ontzettend dicht bij elkaar en is vrij logisch dat Rodriquez wint, net zoals dat het logisch was geweest als v. Persie had gewonnen.

21 juli 2014 om 13:24

Die van Van Persie is een goal die je never nooit ziet. Alleen hij, Bergkamp en dergelijke spelers maken zulke goals af en toe. Zo'n goal waarvan je denkt; hoe bedenkt 'ie het?! Voor mijn gevoel hebben we met Davy Klaassen ook zo'n speler voor de toekomst, en dat zeg ik als Twentefan.

Die van James is een volley. Volleys zie je wel vaker, maar deze is toch wel heel perfect. Een volley a la Zidane. Een mix tussen de goal van Rodriguez in 2006 tegen Mexico en het machtige afstandsschot van Ronaldinho tegen Sevilla destijds. Of zo.

Afijn. De ene is bijzonderder, de ander is ronduit perfect. Het is maar waar je voor kiest.

21 juli 2014 om 13:33

Het was een online verkiezing dus zeiken over corruptie heeft geen zin

21 juli 2014 om 13:38

Klopt, je hebt helemaal gelijk.

Denk bijvoorbeeld dat het naspelen van de goal van Rodriquez minder snel lukt dan het naspelen van de goal van v. Persie. Puur omdat Rodriquez een handeling meer moet doen met de rug naar de goal en alles vanuit de lucht doet. V. Persie staat met zijn gezicht naar de goal toe en ziet dus waar de bal naartoe moet, wat de uitvoerbaarheid van de actie iets 'makkelijker' maakt (nog steeds zeer moeilijk).

Daarentegen ligt de actie van v. Persie wat betreft voetbalintelligentie weer hoger. Weinig spelers zullen op dat moment bedenken om die bal op zo'n manier te koppen en dat maakt de goal op die manier weer mooier.

Nu ik het zo achteraf bekijk, de goal van v. Persie verdiende het eigenlijk ook wel op goal van het toernooi te zijn. Puur omdat die goal bij iedereen over de hele wereld toch beter in geheugen gegrift zal blijven, aangezien dat inderdaad haast nog nooit eerder vertoond was.

Maar zoals gezegd de goals liggen zo dicht bij elkaar qua schoonheid, dat voor beiden wel wat te zeggen is als mooiste goal van het toernooi. Om dan te zeggen dat Rodriquez hem wint omdat de Fifa corrupt is, lijkt me een beetje nonsens.

Edit:

@jorize:

Dat is ook zo! Er kon inderdaad gewoon gestemd worden. Dan slaat dat corruptieverhaal natuurlijk helemaal nergens op.

21 juli 2014 om 13:49

Wat je zegt over het naspelen van de goal is onzin. Die goal van Rodriguez is veel makkelijk na te spelen. De pass van Blind is al knap en dat Van Persie in een paar seconde beslist de bal niet aan te nemen, maar te koppen. Ook kijkt Van Persie niet naar de goal. Hij kijkt naar de bal en weet waar het doel staat.

De goal van James is minder moeilijk en is door de keeper nog mooier gemaakt. Ik vind de goal van Cahill nog mooi dan die van James. James kan hem aannemen en schiet uit de draai en raakt de bal vol. Dit is makkelijker na te spelen als een geweldige pass en een kopbal op intuïtie.

21 juli 2014 om 14:15

Aha, want een bal met een kopbal perfect raken is moeilijker dan een bal zo aannemen dat de bal in de draai op perfecte hoogte komt om vervolgens ook perfect te timen wanneee je hem raakt en ook nog vol.

Volgens mij heb jij mog nooit zo'n soort volley in een wedstrijd gemaakt. Ik wel vaker.

Ik kan je vertellen dat een volley altijd moeilijker zal zijn dan een kopbal.

Je ziet soms de slechtste koppers een heerlijke kopbal maken. Van Persie zelfs 2 keer ook in de kwalificatie.

Volleys gebeuren ook vaker maar niet op deze manier.

21 juli 2014 om 14:28

@goal123

Hmm nee naar mijn mening niet.

Je zegt het zelf al: kopbal op intuïtie. Bij het naspelen verdwijnt die intuïtie die het moeilijk maakt, want je weet dat je die kopbal moet gaan maken zoals v. Persie het deed. V. Persie liep met zijn gezicht naar de goal en kon dus een betere inschatting maken waar de bal moest belanden dan Rodriquez die met zijn rug naar de goal stond. Daarbij zijn er handelingen die het extra moeilijk maken en allemaal in perfectie uitgevoerd moesten worden (aannemen op borst, draaien en vol uithalen). Eigenlijk moest Rodriquez in die actie nog heel veel zelf uitmuntend doen, waar v. Persie een wonderschone voorzet op een wonderschone manier afmaakt.

Het afmaken van v. Persie op het moment maakt het geniaal, prachtig, fantastisch en getuigt van groot voetbalintelligentie (want wie verzint het om op dat moment die bal op die manier te gaan koppen), maar ik vind persoonlijk de bal van Rodriquez technisch moeilijker uitvoerbaar.

21 juli 2014 om 14:38

Jij spoort echt niet, alsof jij ooit zo'n volley gemaakt hebt! Of wil jij een jeugd wedstrijdje vergelijken met een wedstrijd op het WK?

21 juli 2014 om 15:07

Ik heb per ongeluk een keer een kopie van de goal van Roberto Carlos (achterlijn) gemaakt. Waar is mijn uitverkiezing?

21 juli 2014 om 16:03

De goal van RvP is veel specialer. Het is een "gewild" doelpunt. Hij bedenkt en voert het perfect uit. Die van James is veel meer geluk. Hij doet het natturlijk ook technisch fantastisch maar er zit meer geluk bij deze goal dan die van RvP. Allebei spectaculair om te zien. Jammer voor RvP maar hij zal zich er niet al te drukom maken.

21 juli 2014 om 15:31

Ga janken man. James is gewoon de terechte winnaar.

Ik ben het redelijk eens met dit uitslag, alleen had robben of rodriguez gekozen moeten worden tot beste speler van het toernooi en depay tot beste opkomend talent, aangezien ze een foutje hebben gemaakt en Messi tot beste speler van het toernooi hebben gekozen dachten ze laten we de troostprijs van mooiste doelpunt aan james rodriguez geven.

21 juli 2014 om 13:41

Robben had zelfs de prijs voor mooiste goal moeten krijgen, belachelijk dat hij niet eens genomineerd werd! En dan heb ik het natuurlijk over die sprint vanaf eigen helft waarmee hij sneller was dan Sergio Ramos, vervolgens Casillas uitspeelde en de bal langs de twee verdedigers die op de lijn stonden perfect binnen schoot.

21 juli 2014 om 17:03

Depay beste talent van het toernooi?? Dat zou net zo onzinnig zijn als die prijs die Messi kreeg.

Pogba speelde gewoon een goed toernooi en was een sleutelspeler bij Frankrijk. Dat hij die prijs heeft mogen ontvangen is toch meer dan terecht.

In mijn ogen gelijkwaardige goals, maar James verdient hem dan net een tikkeltje meer in mijn ogen dan Rvp. Wat een heerlijke volley was dat. Toch vind ik het onbegrijpelijk dat Real zo'n bedrag voor hem betaalt met het middenveld dat ze op dit moment hebben. Er zullen er toch minstens 2 vertrekken denk ik.

21 juli 2014 om 12:47

Ze kunnen hem er best bij hebben vind ik. James op 10, Bale rechts, Ronaldo links, Benzema spits; Di Maria en Xabi Alonso ook op het middenveld. Heb je alleen Modric op de bank. Misschien heb je daar wel gelijk: die is net wat te goed voor de bank eigenlijk.

21 juli 2014 om 12:50

Di Maria gaat weg en kroos hebben ze net gekocht. Kroos-Modric-Rodriguez is toch echt wel een heerlijk middenveld.

21 juli 2014 om 12:52

Ombegrijpelijk kan je idd zeggen als je madrid niet kent.. perez wilt altijd de beste spelers binnen halen ongeacht wat ze al hebben

21 juli 2014 om 12:53

Modric was de beste speler van real afgelopen seizoen...

Zo een goal als die van James zie je vaker dan wat Van Persie deed. Jammer.

21 juli 2014 om 12:42

Dat vind ik ook. De goal van RVP was unieker. Heb ik persoonlijk nog nooit gezien op het hoogste niveau.

21 juli 2014 om 12:44

Mee eens een volley of een afstandschot zie je elke maand wel voorbij komen dat doelpunt van van persie ga je nooit meer zien

21 juli 2014 om 12:48

Noem eens 1 vergelijkbare goal dan van die van James.

Borst aanname met de rug naar de goal..
Een volley
En onderkant lat!

Succes met zoeken... dit was verreweg de mooiste en meest technische goal!

Van Persie terecht op 2!

21 juli 2014 om 12:51

Ben ik niet met je eens Shenkie, die van V Persie is pure klasse, alles daaraan is zo bedoeld en dan nog zijn er in de wereld maar een paar die zo'n goal kunnen maken. Die goal van James was geweldig, vooral zijn aanname maar daarna komt er toch ook een redelijk "standaard" schot zoals we vader gezien hebben en vliegt ie er lekker in. Dan is de goal van Cahill tegen Nederland in 1x uit de lucht nog lastiger.

21 juli 2014 om 12:54

Alsof de goal precies hetzelfde moet zijn om net zo goed te zijn. Er worden constant zulke goals gemaakt terwijl de goal van Van Persie nooit vertoond is.

Die goal van James Rodriguez is gewoon een minder mooie versie van de goal van Maxi Rodriguez tegen Mexico.

21 juli 2014 om 12:54

Peter Crouch tegen Manchester City.

21 juli 2014 om 12:58

Uit de lucht is indd lastiger... maar het is nog lastiger om die aanname zo te doen dat hij ineens voor je/naast je licht terwijl je met de rug naar de goal staat om vervolgens die bal ook nog eens zo binnen te knallen.

Als je gaat proberen om de goals na te spelen.. heb je bij van Persie minder pogingen nodig dan bij die van James!

Maar goed... het is een verschil van mening! Ik vind deze mooier.. jij de ander! het zijn allebei wereldgoals!

21 juli 2014 om 12:59

Maxi stond open... James gesloten... wat wil zeggen met het lichaam compleet de verkeerde kant op! Die van Maxi was mooi... maar zeker niet mooier dan deze ... laat staan knapper

21 juli 2014 om 13:00

Waarom dan de meest technische? De manier waarop RvP namelijk kopte was technisch gezien veel moeilijker, anticiperen op een lange bal en precies op het juiste moment de bal al duikend raken zodat hij over de keeper gelobd wordt. Ja hoor, James was technischer haha. Jamer zijn doelpunt was mooi, maar werd nog geraakt door de keeper waardoor hij er net wat lekkerder invliegt.

21 juli 2014 om 13:07

Omdat hij met de rug naar de goal stond... en alles vanuit de lucht is. Van Persie kon niks anders en deed het... ontzettend knap.. James had nog 10 andere makkelijkere opties en deed dit.

Het is maar een meningsverschil hoor.. daar hoeven we elkaar toch niet op aan te vallen?? of ben je zo snel op de tenen getrapt?

Ik vind deze mooier... jij de ander ... prima toch! Het zijn allebei wereldgoals!

21 juli 2014 om 13:12

Pelle tegen ajax...vond ik persoonlijk een knappere goal dan die van James

21 juli 2014 om 13:15

Van Persie had die bal met gemak op zijn borst kunnen aannemen. Je ziet hem nog even inhouden om een snoekduik te kunnen maken.

Ik vond zelf die van Cahill het mooiste persoonlijk.

21 juli 2014 om 13:20

Shenkie.. notabene vPersie maakte ook zo'n goal in de laatste oefenwedstrijd voor het WK, tegen Ecuador geloof ik. Nam de bal aan na een pass van Clasie op zn borst en ronde af met rechts. Redelijk gelijke goal. De zweefduik van vPersie was in mijn ogen ook de mooiste. Uniek. Maar laat dat ook meteen zn hoogtepunt zijn wang ik heb me kapot geërgerd aan hem. WEER.

21 juli 2014 om 13:24

De goal van v.persie was een mooi doelpunt. Alleen denk ik persoonlijk dat als jij geen Nederlander was geweest je de goal van James mooier zou vinden. Ik zie mensen zeggen dat de goal van v.persie technisch moeilijker was dan die van James.. Omdat? De goal van James is namelijk helemaal geen geluks goal, hij controleert niet voor niets de bal eerst met zijn borst en draait tussen 6 tegenspelers waarna die met weinig ruimte zo uithaalt en scoort.
Daley Blind zijn pass vond ik uiteindelijk genialer dan de manier hoe Robin scoort, maar dat doet niet af aan het feit dat het een unieke goal is. Het wk is het allerhoogste niveau, en ik weet niet hoevaak je mensen hebt zien scoren zoals v.persie of James? Maar ik denk dat beide goals op een WK behoorlijk uniek zijn.

21 juli 2014 om 13:25

Juist!...van persie kon meerdere dingen doen en koos deze optie.....ook omdat ze het er met elkaar over hadden gehad dat Cassillas vaak wat verder voor zn doel stond.......dat maakt die goal nòg mooier vindt ik....helemaal doorgedacht........die goal van James was ook echt wel mooi en technisch gied uitgevoerd, maar die van van persie was een combinatie van techniek, intelligentie en sierlijkheid(kom even niet op een ander woord).

21 juli 2014 om 13:34

@sl100

Wat is het verschil met de goal van James dan? Die is toch ook een combinatie van techniek, intelligentie van de meest sierlijke speler op dit WK.
De goal van James is van dezelfde klasse als goals van Ronaldinho.

21 juli 2014 om 14:47

Zoals jij het beschrijft was de goal van James dus een zondagsschot en daar heb je gelijk in. Bij Robin was het pure klasse, omdat het zo bedoelt was.

21 juli 2014 om 15:20

Ach iedereen behalve weer een hoop Nederlanders vinden de goal van James mooier.
Gelukkig krijgt James deze prijs. Was ook by far het mooiste doelpunt. Zelfs het doelpunt van Robben was mooier dan die van Rvp.

21 juli 2014 om 15:44

Je hebt echt geen ballen verstand van. Die van Cahill is juist puur geluk dat hij hem zo goed raakt. Die van James is puur klasse. Hij neemt hem geweldig aan met zijn rug naar het doel en nog draait hij om en schiet hem er zo in. Het is niet de volley alleen maar meer de aanname en draai waardoor hij hem wint. Aanname, draai en schiet alles was perfect en dat maakt het compleet.

21 juli 2014 om 15:51

Woel

Er zijn 2 dingen anders aan de goal van Maxi Rodriguez .
Ten eerste staat hij niet helemaal met zijn rug naar het doel. Ten tweede raakt hij onderkant lat niet. Dus ik begrijp totaal niet dat je zijn goal mooier vindt dan die van James Rodriguez.

Al met al is de goal van James moeilijker te kopiëren als die van Rvp.

De goal van James is zonder enige twijfel de mooiste van het toernooi. Al mocht die van Cahill ook wel winnen.

21 juli 2014 om 17:54

Precies en die was nog mooier ook dan die van james

Oneens. De pass van Blind en de kopbal van Persie, allebei enorm knap en enorm veel techniek. Was een perfecte goal en de inleiding voor de opmars van Oranje.

21 juli 2014 om 12:45

Daarnaast was het een heel belangrijk doelpunt op het perfecte moment waardoor de wedstrijd kantelde.

21 juli 2014 om 13:12

Tsja.. Rodriquez gooit met zijn knal een wedstrijd in de knock-out fase in het slot.

Tja, smaken verschillen! Persoonlijk vond ik die van RvP mooier, maar ik ben chauvinistisch. ..

nou ja ik vond beide doelpunten buitengewoon mooi, en James verdiende zeker de beste speler te worden van de toernooi maar ja wie neemt tegenwoordig die prijzen serieus met corruptie van Fifa

Hmm, an sich wel een terechte winnaar. Die volley was gewoon een prachtige goal en technisch heel knap gedaan. Toch: aan de andere kant vind ik puur kijkend naar de goal die van van Persie een stuk moeilijker. Een lange bal die ieder ander eerst aan zou nemen, dan kijken en dan schieten, maar Rvp doet het op zo'n manier. Technisch komt daar heel veel bij kijken en als je dat zo kan is het een schitterende goal. Ik had eerder voor RVP gekozen, maar ik kan met de volley van James leven.

De goal van RVP was mooier maar James goal was beter en moeilijker om na te doen.
Off: Ik kijk Duitsland U-19 - Bulgarije U-19 1-0
Die mansschaft heeft een boel talenten!

21 juli 2014 om 12:50

beter en moeilijker weet ik nog niet zo. De goal van RvP zie je bijna nooit voorbij komen, en ik denk dat de moeilijkheidsgraad toch een stuk hoger was dan die goal van James. 9 van de 10 aanvallers had die bal eerst aangenomen.

21 juli 2014 om 13:07

Oké dat klopt wel

21 juli 2014 om 13:20

@sjoerdd

Denk niet dat de moeilijkheidsgraad hoger ligt. Als je die van v. Persie na wil doen of die van Rodriquez, dan denk ik dat die van Persie sneller lukt dan die van Rodriquez. Puur omdat je bij die van v. Persie alleen een handeling naar voren hoeft te doen (duiken en koppen), en bij Rodriquez een handeling meer moet doen, met de rug naar de goal (aannemen borst, draaien, vol op de pantoffel nemen). Daarbij zie je bij de actie van v. Persie ook waar de goal precies staat, terwijl je bij Rodriquez in eerste instantie met de rug naar de goal staat.

Wat de goal van v. Persie zo knap maakt is dat niemand zo'n kopbal zou bedenken op dat moment. Denk dat heel veel speler de bal nog zouden proberen aan te nemen ofzo. De voetbalintelligentie van v. Persie op dat moment, maakt de goal zo mooi.

Ik vond de goal van Cahill nog mooier dan deze 2.

21 juli 2014 om 12:49

Waarom? Het was een hele mooie goal die vol op de slof werd genomen, maar geef Cahill nog 100 van zulke ballen en hij mist er 90. Hij nam hem mooi op de slof, maar bij die goal komt er veel meer geluk bij kijken dan dat het technisch een goede goal was.

Die van James en RVP waren technisch een stuk moeilijker en het zijn unieker goals.

21 juli 2014 om 12:53

Wat doet het aan de goal van Cahill af dat hem dat volgens jou 9 op de 10 niet weer lukt? Hetzelfde geld voor die goals van Van Persie en James ook hoor. Zoals die van James zie je er in de jaarlijkse samenvattingen nog wel eens voorbijkomen, maar die van RVP vond ik vele unieker

21 juli 2014 om 13:18

Wat een gelul dat dat geluk was. Cahill is zijn halve carrière een van de beste middenvelders van de PL geweest en dat zeg ik als iemand die toch wel een groot voorkeur voor Liverpool heeft in Engeland. Cahill is altijd al veel technischer geweest dan iedereen denkt. Maar dat zie je vaak bij voetballers die fysiek sterk zijn, dat hun technische vaardigheden worden onderschat. Het was trouwens ook nog eens zijn chocoladebeen, maar dat even tussendoor.

21 juli 2014 om 12:51

Ook een hele mooie, maar dat was een goal die je vaker ziet... bijvoorbeeld hoekschoppen die terug gelegd worden op net buiten de 16... ik herinner mij Hamit Altintop!

Die 2 van James en Van Persie zijn uniek!

Beetje slecht, een knap maar verder niet uniek doelpunt verkiezen boven een kopbal die op een unieke manier word gescoord, echt apart die 'verkiezingen'..

21 juli 2014 om 15:18

Er is gewoon op gestemd dus de meeste stemmen gelden. Niks aparts aan. Ik ben het niet eens met de winnaar maar wel eens met de manier van stemmen. Enigszins.

Het zal wel aan mij liggen maar een goal zoals die van, van Persie zal ik mijn hele leven heugen en komt voor mij in het zelfde rijtje als die van van Basten. Die goal van James was mooi maar niet een die ik nog nooit eerder had gezien en daarom voor mij veel minder mooi. Voor mij was de dribbelgoal van Robben zelfs mooier hoe hij met snelheid ramos en casillas zijn hielen laat zien.
Ik ben benieuwd wat de niet nederlanders de mooiste goal vonden van het toernooi.

21 juli 2014 om 13:29

Ik vond die dribbelgoal van James Rodriguez zelf eigenlijk nog mooier dan zijn volley. Hoe koeltjes hij hem daarna ook over de keeper lobt. Minder spectaculair dan de kopbal van RvP en de volley maar wat mij betreft niet minder mooi.

21 juli 2014 om 13:39

Je kijkt door een gekleurde bril, en kijk wat je zegt. "komt voor mij in het zelfde rijtje als die van van Basten". Wederom een Nederlander. Is helemaal niet erg ook hoor. Dat jij kippenvel krijgt van Nederlandse goals op een WK en dat die goals je altijd blijven heugen is logisch.

21 juli 2014 om 14:17

De goal van van Basten is een goal die iedereen die van voetbal houdt zich zonder nadenken kan herinneren, een wereldgoal net als de vrije trap van Roberto Carlos en dribbel van Maradonna.
Dat ik door een gekleurde bril kijk klopt, vandaar ook mijn laatste zin maar nu ik op verschillende buitenlandse fora kijk zijn de meningen ook verdeeld en vinden heel veel buitenlandse liefhebbers de goal van, van Persie van ongekende klasse en een doelpunt die ze nog niet eerder gezien hebben.

21 juli 2014 om 13:45

Het verschil is dat de goal van RVP geen winnende en beslissende was en dan ook gewoon nog in de groepsfase.

De goal van JR was een beslissende goal in een knockout wedstrijd en was omringd door verdedigers in zijn rug, waarbij hij in een split second moet beslissen wat hij moet doen.

Deze uitverkiezing is online gehouden door ongeveer 4.000.000 bezoekers en die kijken er met een objectieve blik naar zo'n goal van deze supertalent.

21 juli 2014 om 14:20

Ik denk ook dat dat meespeelt idd. De goal van James was achteraf gezien belangrijker maar die van Robin van Persie leidde een van de grootste verrassingen van het WK in.

Daarnaast is je laatste zin een beetje raar als je denkt dat alles rondom wat de Fifa organiseert nog objectief is maar dat is een hele andere discussie.

Wat wad dat ook een heerlijke goal!

Ik vond beiden heerlijke goals en beiden verdienen het maar er kan maar 1 winnen.

James verdient het, heerlijke goal en misschien ook wel iets mooier dan die van Van Persie.

Wat een onzin, dit zie je toch wel vaker voorbij komen. Hoe vaak zie je een doelpunt zoals dat van Van Persie met bijbehorende lange bal. Ik vind hier niks speciaals aan en dat zeg ik niet omdat ik biased ben.

21 juli 2014 om 14:29

Precies dit ja. Mooie volleys zien we wel vaker, de kopbal van van Persie is een doelpunt dat we nooit gezien hebben en misschien nooit weer zien. Dat je zoiets op zo'n moment bedenkt en doet, magistraal gewoon.

Het wordt hier al door meerdere mensen aangegeven, maar de goal van RVP was uniek en verdient daarom de prijs. Zo een als die van James heb ik vaker gezien, al maakt dat het natuurlijk niet minder mooi.

Denk dat geen objectieve kijker een kopbal hoe knap dan ook verkiest boven deze goal. Schitterende aanname en nog mooier binnen geschoten. Enige kritiek die je kunt hebben, was dat de treffer van cahill wellicht nog mooier was.

Oei, ben het hier niet mee eens. Goal van van Persie was echt one in a million terwijl die van James niet heel uniek is. Zo'n goal zie je wel eens vaker, terwijl ik een goal als die van van P nog nooit eerder gezien had. Tel daar bij op dat de keeper er bij die van James nog aan zat. Maakt m toch net wat minder mooi.

Alhoewel het doelpunt van Rodriguez getuigt van grote klasse, zie je het wel vaker gebeuren. Het doelpunt van Van Persie is in mijn ogen wel mooier. Daarbij gebeurd het zelden dat een doelpunt op zo'n manier word gemaakt. Ik had gekozen voor het doelpunt van Van Persie dus ik vind dit zeer jammer.

Die van James vond ik ook wel ietsjes mooier maar toch juichte ik harder bij die vliegende wonderkopbal van van Persie. Maar die van Persie was wel specialer natuurlijk. Maar daar kijken ze blijkbar niet naar. Zou ook mooi zijn als Van Persie hem won dan wonnen we net als op het wk 2010 de verkiezing van mooiste goal. Tenminste ik geloof dat die van van Bronckhorst toen de mooiste was.

21 juli 2014 om 13:27

Volgens mij won Forlan in 2010.

21 juli 2014 om 16:01

Ik vond die van van Bronckhorst mooier maar goed. Het is Nederland gewoon niet gegund lijkt wel.

Niet helemaal mee eens,ik denk dat het beter was geweest wanneer Rodriguez tot beste speler was verkozen en RvP de prijs van de mooiste goal had gekregen, hoewel je bij deze ook je vingers kan aflikken. Heerlijke goal van een heerlijke speler.

Waren beiden schitterende goals, vond alleen het moment van die van Van Persie wel iets belangrijker. Maar goed, dat James hem wint valt niet heel erg veel over te zeuren. Was technisch een schitterend doelpunt.

21 juli 2014 om 13:43

Een goal in de groepsfase is niet belangrijker dan een openingsgoal in de knock out fase. Maakt niet uit wanneer die gescoord word.

21 juli 2014 om 15:14

Bedoel meer het moment in de wedstrijd, een kantelmoment net voor rust met zo'n beauty. Maar meningen verschillen, gelukkig maar.

Die goal van james zie je zelf bij het amateurvoetbal nog die van Persie niet , jammer hoor dat de fifa weer even net anders denkt.

21 juli 2014 om 14:40

Iedereen kon online stemmen op de fifa site..

Ik vond de goal van RvP ook unieker maar ook mooier
Rodrigues is voor mij de speler van het WK

De goal van James was wel van wereld klasse.. Maar van Robin v Persie was speciaal die je haast nooit ziet met zo snoep duik en dat tegen wereld kampioen Spanje op zo'n groot toernooo

Het is in ieder geval begrijpelijk, het waren alle twee wereldgoals en dan moet er 1 de beste zijn.
Jammer dat van Persie dan tweede wordt, maar helaas.

Onzin. Puur omdat de keeper er aanzat ging ie via de lat. Die van vpersie was veel spectaculairder en knapper.

Robin van Persie had deze prijs moeten winnen, nadat James Rodríguez al uitgeroepen was tot beste speler. Is allemaal net even anders gelopen en zelfs de Fifa kon niet anders dan James toch een terechte prijs toe te kennen voor zijn prestaties.

De goal van James was misschien wel mooier maar die van Van Persie veel unieker.

Bij de goal van James was vooral de aanname op de borst waarmee hij de bal klaar legt heel erg mooi. die van van Persie was gewoon briljant omdat hij de keeper met een boog kopballetje paseert.
ik vond die van RvP mooier maar die van James maar goed deze prijs is nu ook weer niet heel speciaal

Goh, niet de goal van Messi...?

Ik ben absoluut geen van Persie fan, maar ik vond de openingstreffer tegen de op dat moment regerend wereldkampioen toch wel wat mooier dan de goal tegen dat landje dat nog minder inwoners heeft dan Londen wanneer je het in 2en zou delen en ook nog eens zonder Suarez moet spelen.

21 juli 2014 om 13:45

Dus de goal van Giovanni v. Bronckhorst in 2010 tegen Uruguay was ook niet speciaal omdat Suarez niet meespeelde?

21 juli 2014 om 13:56

Ik vond hem niet echt speciaal nee, maar wel vond ik ook die goal een stuk mooier dan de goal van James Rodriguez. De goal van James vond ik vergelijkbaar met de goal van Mexico tegen Nederland.

21 juli 2014 om 14:06

De goal van James was echt veel moeilijker dan die van Dos Santos. Niet echt vergelijkbaar vond ik.

Goal van Robin van persie had in mijn ogen 1 moeten zijn. Volleys en afstandsschoten zie ik wekelijks voorbij komen. Bij de goal van v.persie had ik een gevoel van nog nooit zoiets gezien. Een geplaatste vliegende kopbal over de keeper heen.

Jammer dit, de goal van Rodriguez was inderdaad prachtig, maar dat soort goals zie je wel vaker in een seizoen. De goal van Van Persie is een goal die je eens in de 10 jaar ziet. Maar ja, Fifa he? Onnavolgbaar en onbegrijpelijk zijn de kernwoorden!

De goal van James was fantastisch, die van Robin was briljant. De aanname van James was schitterend en de bal viel ook heel lekker in de goal, maar bij dit soort schoten is geluk ook wel een factor. Alles aan de goal van Robin klopte, je zag dat het precies zijn bedoeling was. Daarnaast tegen de wereldkampioen en op een zeer belangrijk moment. Dat alles bij elkaar opgeteld, vind ik de goal van van Persie toch iets mooier. Aangezien ik ook nog chauvinistisch ben en van Persie een van mijn favoriete voetballers is, vind ik de goal van Robin dan ook veel mooier. Helemaal omdat het ook nog eens een unieke goal is en zoals de goal van James hebben we er al wat vaker een gezien.

Volkomen onterecht weer en eigenlijk schandalig ook. Natuurlijk was die goal van James schitterend, technisch perfect uitgevoerd en heerlijk om te zien. Maar onder de wereldgoals is deze wereldgoal een dertien-in-een-dozijn wereldgoal. Je ziet zulke prachtgoals wel vaker. Die goal van Van Persie daarentegen is volstrekt uniek en maakte vele malen meer indruk. Kijk alleen al naar de vele reacties en plaatjes op internet en social media. De goal van Van Persie was een perfecte combinatie van inzicht, techniek en timing, waar ook nog een juweel van een pass aan vooraf ging. Niemand zal zich die prachtige goal van James over enkele jaren nog herinneren, terwijl Van Persie een historische goal heeft gemaakt die iedereen zal bijblijven. Het was één van dé momenten van dit Wk.
Nee dit is gewoon weer ongelofelijk. Ik vind zelfs die goal van Cahill tegen Nederland nog mooier dan die van James. Cahill nam hem in één keer op zijn slof, terwijl James 'm nog even rustig (wel technisch heel goed natuurlijk) aanneemt. Ik vraag me gewoon af wat hier achter zit. Het zal marketing-technisch wel weer beter uitkomen, denk ik.

Wat boeit het wat de Fifa roept welke goal het mooist is.
Zo'n prijs is toch niks waard? De miljoenen mensen die gekeken hebben kunnen allemaal voor zichzelf oordelen welk doelpunt ze bij zal blijven.

Ik vind de twee goals zeer verschillend, echt een keuze maken is lastig, de 1 is een unieke kopbal, de ander een volley.

Las net trouwens dat in 2010 de Fifa koos voor een doelpunt van Forlan. Hoe is dat mogelijk? Die van Gio staat zelfs op 2 in de top10 aller tijden.

Je kan toch niet 'haten' op deze goal? Fantastische goal! Die van RVP was ook goed maar meningsverschillen he. Ik vindt eigenlijk die van Cahill de mooiste maar goed, dat is weer mijn mening!

dit is een mooi doelpunt. maar zo worden ze wel vaker gemaakt. Op de volley hard in de kruising. Het doelpunt van Van Persie is een zeldzaam doelpunt. Onterechte winnaar dus.

Hoe durven mensen te beweren dat de goal van Rodriguez moeilijker uit te voeren is dan die van rvp?

De bal komt schuin van achter met een redelijke snelheid, rvp ziet de keeper in een split second voor zijn goal staan, besluit niet om hem aan te nemen of keihard een hoek in te koppen. Nee, de tovenaar besluit om de bal met het hoofd over de keeper te lobben.

Zelden vertoond en het is van de gekke dat mensen durven te beweren dat opendraaien met de borst om hem vervolgens op de pantoffel te nemen moeilijker is dan dit kunstwerk.

Het is Rodriguez gegund, het was een mooie goal maar deze prijs was natuurlijk voor maar 1 man weggelegd.

De goal van James was mooier, die van van Persie was alleen uniek tot dusver. Ik ben benieuwd wanneer er weer zo'n goal gemaakt zal worden.
Destijds bij de omhaal van Ibrahimovic tegen Engeland dacht ik dat het ook nog jaren zou duren voordat we weer zoiets zouden zien, maar nog geen week later maakte Mexes een gelijkwaardige goal tegen Anderlecht.

Niks op aan te merken, is ook een prachtige goal. Had net zo goed Cahill kunnen zijn

Hier is niks op aan te merken, James op 1, Robin op 2 en Tim op 3 neem ik aan dan.

Prachtige goal van James. Maar volgens mij zijn ze bij de Fifa tegen Nederland. Want geen prijs voor beste speler voor Robben. Maar voor Messi die niets heeft gepresteerd op het WK. Robben was veruit de beste van het WK samen met Benzema, James, en Muller. Laat van Praag maar gauw aantreden bij de Fifa. Want die corrupte Blatter moet opdonderen. Blatter is rijp voor het bejaarde tehuis. Want hij weet bijvoorbeeld niet eens meer hoelang 1 minuut stilte is. Ouwe gek. Michael van Praag zou een geweldige opvolger zijn voor Blatter. Maar eigenlijk zou ik Johan Cruijff als Fifa president willen zien. Want het is een grote corrupte zooi daar bij de Fifa. En daar wil Cruijff niet bij horen. Ze kunnen niet samen maar eigenlijk zou het mooiste zijn als Cruijff, van Gaal, Hiddink, van Praag, Gullit, van Basten, R. Koeman, R. De Boer, Rijkaard, Seedorf, Davids en Wouters bij de Fifa zouden werken dit zou een fair play team zijn. En geen corruptie binnen de Fifa. Maar alleen van Praag heeft een functie binnen de Fifa.

dit is tegen uruguay van persie scoort tegen spanje! terwijl we ook nog achter stonden.
dit was gewoon een bevrijdende treffer. heerlijke pass en in 1 x door gekopt en heerlijk geplaatst.
sorry hoor maar die van rvp is gewoon mooier. volleys zie je wel vaker. vooral de aanname is mooi van james maar wat rvp deed was eigenlijk de hele wedstrijd kantelen met een heerlijke goal.
voor mij blijft de goal van rvp op nummer 1. de fifa kan me wat. stelletje prutsers.

Volleys zie je wel vaker, maar deze is toch wel heel mooi. Eerst met de borst aannemen en dan uit de draai, van 20 meter onderkant lat. Misschien is die van RVP bijzonder, maar deze is ook wel heel erg mooi.

Even aan iedereen die zo makkelijk kan zeggen de goal van james wel vaker te zien. Volleys zie je inderdaad vaker maar echt niet op deze manier hoor. Aanname met de rug naar het doel, de draai en perfecte schot. Noem eens even een paar van zulke goals dan? Zomaar praten zonder logisch na te denken alsof het alleen om de schot gaat.

Terechte winnaar.
Je ziet het al gebeuren voor hij de bal aan neemt. Ik niet alleen. Luister het Nederlands live commentaar maar na. Die wist ook wat er aan zat te komen. Dat voel je en weet je. Alleen nog uit voeren. Iedereen en alles was te laat terwijl James met de rug naar de goal staat. De aanname en het kijken, de draai en het schot. Perfect. Zeer terechte winnaar.

Ik vond hoe Rodriguez de bal op de borst aannam eigenlijk nog mooier dan het schot.
Hij kijkt eigenlijk niet naar de bal maar neemt hem in 1 beweging mee en met zo'n controle dat hij meteen goed valt voor een schot. Dit alles laat grote klasse en controle zien die gewoon een ontzettend talent verraadt.

Dat chauvinistische gezeur over Van Persie ga ik niet in mee. Terechte winnaar.

grappig, de bezoekers konden stemmen en niet de Fifa. Geweldig dat chauvinistische gezeik... 'ja we hadden moeten winnen van Argentinie, we waren beter.' 'ja Robben moest man van het toernooi worden (james?)' 'ja RvP had dit moeten winnen' Ongelooflijk. Dan hadden jullie maar massaal op RvP moeten stemmen dus zo geweldig was die goal nou blijkbaar ook weer niet om het op 1 te krijgen?

Die van James was misschien mooier omdat er meer spectakel vanaf knalt. Dat vinden mensen over het algemeen leuker om te zien. Maar ik denk dat de goal van Van Persie over 10-20 jaar nog steeds op het netvlies van veel mensen gebrand staat - ook van de niet-Nederlanders. En hoe mooi die goal van James ook was op dat moment, het blijft een redelijk generieke goal. Dat klinkt misschien niet aardig, maar over 4 jaar zullen we ook weer zo'n type goal zien, en over 8 jaar ook. Niet exact hetzelfde en zeer waarschijnlijk niet zo mooi, maar wel zoiets. De goal van Van Persie is haast iconisch. Dat is iets wat een blijvende kracht heeft in de voetbalgeschiedenis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren