Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax is ‘ernstige incidenten’ met fans zat en neemt maatregelen

Laatste update:

Ajax heeft enkele maatregelen genomen tegen de eigen aanhang. Via de officiële kanalen maakt de club melding van ‘verschillende ernstige incidenten met Ajax-supporters’. Daarmee doelt de club onder meer op het vuurwerkincident tijdens de bekerfinale tegen PEC Zwolle. Om die reden heeft de clubleiding besloten wat regels op te leggen.

/

Ajax probeert allereerst de individuele daders aan te pakken. Als het gaat om een grootschalig incident bij een thuiswedstrijd, dan zal voor de daaropvolgende vijf thuiswedstrijden de toegang ontzegd worden aan alle supporters uit het vak. Gaat het om een uitwedstrijd, dan zal Ajax de daaropvolgende vijf uitwedstrijden geen kaarten voor het uitvak afnemen.

Het sfeerbudget, het bedrag dat beschikbaar wordt gesteld aan de fans, wordt slechts voor de helft toegekend. Als het eerste halfjaar zonder noemenswaardige incidenten verloopt, kan de resterende vijftig procent worden verdiend. Ook zal de komende periode een nieuw supportersbeleidsplan worden opgesteld.

Zijn de maatregelen van Ajax terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

een beetje sfeer in het stadion kan nooit kwaad en veel mensen vinden dat ook leuk, maar van die achterlijke die met spullen gaan gooien, dingen vernielen en spreekkoren zingen moet je gewoon weren en hard aanpakken.
mooi dat ajax hier wat aan doet

18 juli 2014 om 14:59

Precies dat soort idioten moet je dus gewoon als kleine kinderen behandelen. Als ze zich netjes gedragen krijgen ze de overige 50%. Jammer voor de normale supporter overigens.

18 juli 2014 om 15:01

Het was een domme actie, jammer genoeg wordt alles uitvergroot terwijl de afgelopen 5 jaar nauwelijks incidenten plaats zijn gevonden.

Een confrontatie met cambuur bij het honk moet een keertje kunnen, op andere evementen zoals een festivallen worden meer aanhoudingen verricht dan tijdens een voetbalwedstrijd.

18 juli 2014 om 15:02

Dat bij het honk was een organisatorische fout. Ze hadden dit van te voren moeten aanvoelen. Zoiets gebeurd nu eenmaal.

18 juli 2014 om 15:09

Pardon. Ga je nou organisatie schuld geven van het belachelijke gedrag. Zijn die mannen niet oud en wijs genoeg...naja laat maar. Dat zijn ze niet. Maar zij hebben schuld. Niet organisatie die had moeten weten dat....

18 juli 2014 om 15:25

Degene die het doen zijn niet goed. Maar het is inderdaad een organisatie fout. KNVB moet net als Engeland een wet instellen. Ik weet zeker dat er dan veeeel minder incidenten zijn. Melden bij de politie op wedstrijd dagen. Dikke vette boetes. Wellicht gevangenis straffen.

Voetbal is van het volk. Daar komt elk persoon op af.

18 juli 2014 om 15:25

dus omdat ze dit niet aangevoeld hebben mag je er maar op los rammen en de laatste 5 jaar bijna geen incidenten?????afgelopen seizoen waren er incidenten zat volgens mij mensen zoals ahjacied en afcamokumwest horen niet in een stadion thuis ga lekker op boxen of zo jullie zijn een schande voor ajax

18 juli 2014 om 15:43

Wat een rare opmerking. Ik ben tegen rellen en dingen slopen. Waar slaat dit dan op. Ik wil juist dat de supporters die zich wel gedragen niet onder de slechte leiden.

18 juli 2014 om 15:55

Ja, dat ramonfcu jouw een schande noemt voor Ajax gaat natuurlijk nergens over. Maar dat er nauwelijks incidenten waren bij Ajax is onzin. Het is al jaren prijs bij Ajax, bij zowat elke Europese wedstrijd.
Ajax kan beter die leiders eens aanpakken die de jongens van vak 410 drogeren met hun coke en ze er toe aanzetten om de meest slechte dingen te doen. Het is allemaal aangestuurd gedrag van een paar ouderen, die zelf overal buiten schot blijven. Je kunt de angel er beter van bovenaf uithalen ipv een grote groep over 1 kam te scheren.

18 juli 2014 om 16:10

haha grapjas,

alsof de knvb wetten kan maken of aanpassen

en je eerdere reactie over organisatorische fout laat al zien dat jij helaas niet in staat bent dingen te begrijpen of fatsoenlijk na te denken...

dit soort regels worden gemaakt vanwege mannetjes als jij

18 juli 2014 om 16:11

Klopt ik ben de laatste vijf jaar naar fc utrecht geweest. En elke keer als ajax daar kwam was het raak. Het voetbal is een uitlaat klep geworden voor mensen die een zwaar gefrustreerd leven hebben. En die frustraties komen eruit als hun clubje verliest. En dan gaan ze helemaal los. Ik zou zeggen zorg dat je je leventje op de rit krijgt en kom dan maar weer eens terug om een wedstrijd te bekijken. Want ik vind het niet normaal dat er kinderen in het stadion zijn. Die moeten huilen omdat ze bang zijn voor een paar stelletje gefrustreerde apen.

18 juli 2014 om 16:14

De afgelopen 5 jaar nauwelijks incidenten? Meen je dit nu serieus?
Alleen afgelopen jaar al heeft Ajax meer incidenten gehad dan de overige 17 huidige Eredivisieclubs (seizoen 2014/2015) in de afgelopen 5 allemaal bij elkaar (incidenten uit de JL meegenomen uiteraard).

Alleen NEC kan nog met Ajax concurreren wat betreft het aantal incidenten (al kun je dat geen compliment noemen natuurlijk).

Het wordt eens tijd dat Ajax eindelijk eens wat gaat doen. Dat is echt hard nodig. ADO heeft laten zien dat er zeker wel wat aan te doen is. Die club heeft op dat opzicht echt progressie geboekt en heeft tegenwoordig nog zelden serieuze incidenten meer. Laat Ajax dus ook maar contact opnemen met ADO om te kijken hoe ze het daar hebben aangepakt.

Hetzelfde geldt voor NEC natuurlijk, die moeten nu eindelijk ook eens werk gaan maken van het tegengaan van de vele incidenten.

18 juli 2014 om 16:30

Grote klasse dit, prima actie van Ajax.
In principe is er dus niks aan de hand als de supporters zich normaal gedragen. En dit was een incident? Steek je kop niet zo in het zand. De laatste jaren zijn er langzaam maar zeker weer meer incidenten bij Ajax. Daarmee zeg ik niet dat er bij andere clubs niks gebeurt. Wat Ajax hier echter doet is grote klasse.

18 juli 2014 om 17:56

Zullen we het maken van wetten overlaten aan een democratisch gelegitimeerd orgaan? De Eerste en Tweede Kamer?

18 juli 2014 om 20:13


Laten we eerlijk wezen het is eigenlijk niet eerlijk voor de goedwillende echter moeten we terug naar de oude tijd waarop mensen nog aangesproken werden op hun gedrag. De Normen en Waarden moeten terugkomen. Dit ontbreekt helaas onder een klein groepje van ons aller ajacieden. Dat je dit op een organisatorische fout schuift vind ik niet terecht. Klikken is misschien niet goed en netjes maar in een vak is echt wel bekend wie de actie uitvoert... Echter we beschermen elkaar en dat moet maar eens afgelopen zijn. De kwaadwillende moeten als ze een actie uitvoeren ook maar eens zo stoer zijn om te zeggen WIJ hebben dit gedaan en zo kunnen de goede mensen in het vak blijven zitten.

19 juli 2014 om 12:54

als je vind dat de fout bij de organisatie ligt dat het uit de hand loopt ben je in mijn ogen niet beter dan die halsen die op deze manier de club ajax beschadigen verder heb ik niets tegen jou hoor

19 juli 2014 om 12:59

ben ik helemaal met jou eens ook die mensen zouden een stadionverbod voor het leven moeten hebben maar om nou alle utrechtsupporters over een kam te scheren vind ik te ver gaan en of die mensen allemaal een gefrusteerd leven hebben dat lijkt mij sterk lijkt mij meer een gefrusteerde reactie op mijn reactie van jou en voor jou info er zijn ook genoeg ajaxcieden die zich in utrecht niet kunnen gedragen ieder jaar dus als het aan mij ligt geen uitsupporters bij deze wedstrijden het gekke is dan ook wel dat meerdere clubs de ajaxsupporters weren

18 juli 2014 om 15:11

Ik vind dit echt een fantastisch initiatief van ajax. Het is jammer dat het nodig is, maar op deze manier krjjg je wel een zelfregulerend effect waarbij de rest van het vak het niet zal tolereren als iemand iets wil uitvreten. Dan zijn zij zelf namelijk ook de klos. Waarschijnlijk krijg je nu wel het gevaar dat er voor eigen rechter gespeeld gaat worden, dus iemand werpt zich op als 'leider' van een vak en neemt iemand te grazen die iets wil uitvreten. Maar goed, als je je niet kunt gedragen dan neem je dus dat risico. Ben benieuwd of de andere clubs gaan volgen, aangezien de overheid weigert te komen met goede en strenge voetbalwetten.

18 juli 2014 om 15:13

Ajax roept al jaren dat ze wat gaan doen. Al vanaf van praag.
En je ziet nog steeds israelische vlaggen in de Arena.
Allemaal loze retoriek...

18 juli 2014 om 15:17

Waarom zou je niet zo een vlag in een stafium mogen hebben.

18 juli 2014 om 15:18

Stadion*

18 juli 2014 om 15:19

En wat hebben die vlaggen met het wangedrag te maken dan?

18 juli 2014 om 15:46

Na de slachtpartijen op kleine kinderen ben ik als ras-ajacied wel een beetje klaar met die Israelische vlag in het stadion.

18 juli 2014 om 15:59

Ja alsof Israël expres kleine kinderen bombardeert.. en Israël is dit niet begonnen, dat was hamas.. Israël verdedigt t kleine stukje land dat ze hebben met alles wat ze hebben, niks mis mee!

18 juli 2014 om 16:07

ja israel verdedigt land dat in de eerste plaats al niet van hun was. dat was gewoon al heel lang van de palestijnen

18 juli 2014 om 16:10

Dat kleine stukje land? Je bedoelt dat kleine stukje land wat ze telkens groter maken ten koste van Palestina? Beetje hypocriet om te denken dat het alleen aan Hamas ligt, maar goed, de vlaggen in de Arena hebben niets met de onrust in dat gebied te maken, het is slechts een verwijzing naar de geuzennaam Joden, dat moet je compleet los zien van elkaar!

18 juli 2014 om 16:15

en daarna tegen feyenoord stoer zingen over bommen op rotterdam, de stad die platgebombardeerd werd omdat nederland zich niet aan de nazis over wilde geven en de joden wilde beschermen, allemaal heel erg doordacht van die ''supporters''

18 juli 2014 om 16:16

Dat kun je niet los zien van elkaar, omdat het de Israelische vlag is. Ze koppelen het dus zelf al aan elkaar door die vlag te laten zien. Die vlag staat namelijk voor de staat Israël en niets anders.
Als je de geuzennaam los wil zien van Israël (en de gevechten die het land pleegt), dan moet je die vlag natuurlijk ook niet laten zien.

18 juli 2014 om 16:22

Nee Israël bombardeert per ongeluk kleine kinderen...

18 juli 2014 om 16:41

Als hamas granaten schiet op Israel en vervolgens de volle lading terugkrijgt is hamas het zelf schuld als er kinderen het slachtoffer worden. Zij verstoppen zich doelbewust tussen hun eigen bevolking en gebruiken die ook nog als een schild.
Als Belgie de hele dag bommetjes op Nederland zou gooien zou je ook willen dat Nederland terugslaat.

18 juli 2014 om 16:42

@ Josephius

Nu zal ik niet ontkennen dat er geen burgers slachtoffers vallen door de acties van Israël, maar doe nou niet als of de raketten Hamas, Hezbollah etc die uit de verschillende bezette gebieden worden afgevuurd geen burger slachtoffers veroorzaken in Israël.

Die wapen systemen zijn zo onnauwkeurig als wat, daarnaast vergeet jij ook voor het gemak even dat die raketten vaak vanuit burgerwijken worden afgevuurd. Een bekende laffe techniek van veel terroristische organisaties, en in tegenstelling tot Hamas en Co waarschuwt Israël vooraf vaak ook de lokale bevolking dat er acties aankomen en zo de lokale bevolking de tijd geeft om te vertrekken om het aantal burgers slachtoffers zoveel mogelijk te beperken.

Zulk soort waarschuwingen zijn bij mijn weten nooit gekomen vanuit Hamas richting Israëlische burgers. Dus doe nu niet alsof dat allemaal zulke lieverdjes zijn.

18 juli 2014 om 17:18

trodat4030:

Ligt wel degelijk aan hamas, als ze die 3 onschuldige jongens niet hadden vermoord waren er helemaal geen beschietingen geweest!
Het enige wat Israel wil is vrede, iets wat ze onmogelijk gemaakt word door de palestijnen!
De palestijnen weigeren israel te erkennen als joodse staat, daar ligt het hele probleem!
Israel is niet degene die steeds de oorlog begint, dat is hamas!
En dat hamas zich graag tussen de burgers voegt en dan raketten afvuren kan israel niks aan doen!

Asroma8:

Ja wat jij wil, israel doet expres kleine kinderen bombarderen, geloof je t zelf? miss moet je het is van een andere kant bekijken, hamas moet zich niet zo tussen de bevolking voegen.. dat is de enige reden dat er onschuldige burgers vermoord worden!!

18 juli 2014 om 18:03

Het enige wat Israel wil is vrede? Jongen, verdiep je alsjeblieft wat meer in de ontstaansgeschiedenis van Israel en de huidige en vroegere ontwikkelingen jegens Hamas. Beide hebben schuld, maar het verwijt dat Hamas de oorzaak van dit alles is, is een groot onrecht jegens haar staat.

18 juli 2014 om 18:20

En hoe zit het dan als nederland zou beginnen met langzaam aan België annexeren ondanks dat de VN "foei, dat mag niet zegt". Dan is het toch logisch dat belgië zelf ingrijpt. Nee, de gebeurtenissen daar zijn grotendeels schuld aan Israel en als je het nog verder in de geschiedenis bekijkt ook de westerse landen. Sterker nog, ik durf te wedden dat zonder Israel, Hamas nooit aan de macht was gekomen daar.

18 juli 2014 om 18:43

Aanvulling: Hamas en meer van dit soort onmenselijke groepen hebben strategisch hun basis in woonwijken en gebruiken een menselijk schild.. Ze beschieten Israël al jaar en dag terwijl institutioneel Palestina van de joden is. Los daarvan mag het van mij wel stoppen met die geuzennaam puur omdat het niets met voetbal te maken heeft... goede beslissing van AFCA

18 juli 2014 om 18:49

@ rickv, als Israel niet had bestaan hadden ze wel oorlog met iemand anders gehad. Israel is verre van heilig maar die extremistische moslims willen alleen maar oorlog, omdat dat nu eenmaal het aard van het beestje is.

18 juli 2014 om 19:06

Omdat een Israëlische vlag niets met Ajax te maken heeft?

18 juli 2014 om 23:06

Je weet dat niet Israel maar de palesteine hamasbeweging de oorzaak is? Ga aub niet over dingen praten die je van Turkse mensen op facebook hoort want die zijn allemaal anti-israel en niet objectief.

19 juli 2014 om 01:42

Amerika bedoel je.. Want israel is van amerika!

19 juli 2014 om 17:10

dat stukje land hebben ze anders wel geroofd van de palestijnen

Ik moet zeggen dat ik dit goede maatregelen vind! Zo gaan mensen ook minder snel lopen zieken.

18 juli 2014 om 14:52

Zou je denken? Dan ken jij de Die Hard supporters niet . Die blijven wie ze zijn en die hebben lak aan maatregelen.

18 juli 2014 om 14:58

Denk je werkelijk; ik neem aan dat die "die hard fans" zoals jij ze noemt toch wel op hun nummer worden gezet door de andere supporters als deze door de felle groep de wedstrijden niet meer kan bezoeken. Ik denk dat de stillen om het zomaar te noemen dat een brug te ver is.

18 juli 2014 om 15:01

Geef degene die opgepakt wordt 10.000 euro boete en een gevangenis straf etc. Dan houden ze er van zelf wel mee op.

18 juli 2014 om 15:03

Ik denk niet dat ze dit kunnen waarmaken in het Nederlands rechtssysteem.

18 juli 2014 om 16:03

@ahjacied: van een kale kip valt niet te plukken. Dat werkt gewoon niet dat zie je toch dat ze nu de kosten vaak al proberen te verhalen op de daders.

Ik vindt het wel een goede zet sluit gewoon een heel vak uit voor een aantal duels en je krijgt misschien een paar keer zo'n idioot die wat doet maar dan krijgt hij wel een vak over zich heen dat hij ermee op moet houden want anders mist dat vak de thuis of uitduels. Ben erg benieuwd hoe dat uitpakt

18 juli 2014 om 16:16

ga jij dat in de kamer ff regelen dan?

ajax doet hier tenminste wat aan, verder is er helaas blijkbaar tegen zulke figuren niks te doen

18 juli 2014 om 14:57

Vindt niet dat je 1heel vak kan weren om het zomaar te zeggen.er zijn ook altijd mensen in dat vak wie er niks mee te maken hebben vandaar dat ik het niet vindt kunnen.

18 juli 2014 om 15:01

Waarschijnlijk schrikt dit soort maatregelen veel meer af omdat juist die diehards ook wel beseffen dat ze dan anderen mee trekken in hun val.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe dat werkt ten opzichte van de seizoenkaarthouders.

Ps: ik vindT?

18 juli 2014 om 15:41

is waarschijnlijk een die hard(t) :P

18 juli 2014 om 17:02

@ willyafca026

Ik snap jouw punt wel en ben het ook met je eens, het is ook compleet gestoord dat in Nederland de goede altijd maar moeten leiden onder de kwaden (wat ook buiten het voetbal gebeurd). Iedereen heeft zijn mond vol over gerechtigheid, maar dit heeft natuurlijk niets met gerechtigheid te maken. Men moet er voor zorgen dat de pakkans vergroot worden en supporters die zich gewoon keurig gedragen met rust laten.

Daarnaast betwijfel ik het of dit ook juridisch stand zal houden, vorig zijn zijn er een aantal rechtszaken geweest vanuit de supporters richting de Amsterdamse politie omdat ze grote groepen supporters over 1 kam schoren. Het ging daarbij om het gebruik van buiten proportioneel politie geweld en om het op heffen van stadion verboden omdat veel mensen over 1 kam werden geschoren die niets met de ongeregeldheden te maken hadden (once place, wrong time). De Amsterdamse politie werd e door de rechtbank op haar vingers getikt, voor het gebruiken van buiten proportioneel geweld en concludeerde ook dat het gebruik van geweld onrechtmatig was.

Ook oordeelde de rechtbank dat een deel van de daarna opgelegde stadion verboden terug gedraaid moesten worden, omdat justitie volgens de rechtbank groepen mensen niet over 1 kam mag scheren als niet precies aangetoond kan worden wie de strafbare feiten begin. Helaas hoor je daar de media niet tot amper over. Begrijp me niet verkeerd ik ben helemaal voor het aanpakken van raddraaiers, alleen vind ik idioot en niets met gerechtigheid te maken hebben dat mensen gestraft worden die niks hebben gedaan.

ik vraag me af of ze dit juridisch hard kunnen komen. Als ik toevallig in een vak zit (niet eens in de buurt van het incident, bijvoorbeeld rij 25 terwijl rij 1t/m5 zich misdraagt) kunnen ze mij juridisch gezien het stadion niet weigeren.

Wel goed dat ze er iets aan proberen te doen maar zijn de meeste incidenten het afgelopen jaar niet buiten het stadion geweest? (op de bekerfinale na)

18 juli 2014 om 14:54

Het wordt allemaal vergroot. Over het hele seizoen is niks tot echt iets gebeurd. Enkel dat idiote vuurwerk. Maar daarnaast toch niks?

18 juli 2014 om 15:00

wat me zo even in de gedachte springt zijn de incidenten met cambuur en Celtic

18 juli 2014 om 15:00

@ ahjacied,

Celtic en Milaan vergeten? Daar waren toch vrij ernstige ongeregeldheden. Daarnaast ook nog incidenten met Cambuur en nog een aantal andere clubs. Nee, echt chique heeft de harde kern zich niet echt gedragen dit seizoen.

18 juli 2014 om 15:01

In de CL was er toch ook dat gedoe met Celtic en daarvoor iets met een spandoek of iets dergelijks? Had Ajax daar niet ook al boetes voor gekregen?

En het vuurwerk mag dan wel één van de weinige incidenten geweest zijn, maar het was wel buitensporig. Massive veel vuurwerk op het veld, tot twee keer toe, waarbij ook nog het gevaar was dat de eigen sporters geraakt konden worden. Sloeg echt helemaal nergens op en ik snap heel goed dat Ajax daar klaar mee is. Goede ingrepen van de club. Dat soort 'supporters' moet je niet willen als club zijnde.

18 juli 2014 om 15:02

Hahaha incidenten met celtic kwam door de amsterdamse politie door wat te provoveren met stillen.

18 juli 2014 om 15:04

@afcamokumwest,

Allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar kan je je dit nog herinneren?
https://www.youtube.com/watch?v=uieunwsulwg

Mocht de link het niet doen, zoek dan op youtube "ajax hooligans see celtic fans in bar".

Ja dat kwam echt door de stillen...

18 juli 2014 om 15:06

Yeah right, die stillen zijn die kroeg binnengevallen en hebben daar gereld en gesloopt? Dacht het niet, maatje..

Problemen met Cambuur, Celtic (2x), Milaan, PEC zijn de dingen die me zo 123 te binnen schieten, vind ik veel te veel voor 1 seizoen!

18 juli 2014 om 16:24

Dat is nog niet eens alles:
- Vitesse uit (ajacieden die al in het begin van de wedstrijd rellen in het thuisvak en direct het stadion zijn uitgezet)
- FC Barcelona uit (uitvak gesloopt, zelfs Madrilenen doen dat nog niet meldde die club)

Die schieten me ook nog te binnen als ernstige incidenten.
Er zullen er ook vast nog wel wat zijn die buiten de pers gebleven zijn, maar zelfs dan hebben we nu al 7 ernstige incidenten in één seizoen.

Elke amateurclub was met zo'n incidentenlijst allang uit de competitie genomen en had een speelverbod gekregen (dus mag dan ook geen oefenduels spelen). Blijkbaar mag het als profclub wel (want ook NEC had veel ernstige incidenten).

18 juli 2014 om 18:11

ja tuurlijk het ligt altijd aan een ander...., en alle gevangenissen zitten vol met onschuldige mensen zeker.

Het is een begin wat Ajax doet, al zou je nooit de rotte appels eruit halen, zelf met stadion verbod komen ze gewoon binnen.
Die gasten bedreigen je of slaan je tanden eruit, geen grap!

18 juli 2014 om 22:59

@filmfreak

Klopt, Ajax heeft boetes gehad voor beide duels tegen Celtic. In Glasgow viel daar iets voor te begrijpen omdat hier vernielingen onder vielen. In de thuiswedstrijd betrof het een spandoek waar de Uefa moraalridders over struikelde. Overigens liep Ajax ook tegen RB Salzburg tegen de moraal politie van de Uefa aan. De tekst ''fuck Red Bull'' (de sponsor van RB Salzburg) is in de ogen van de Uefa al ontoelaatbaar.

Evenals eerder het spandoek op 410 wat betrekking had op de eigenaar van Man City. De Uefa vind het streng naleven van FFP minder belangrijk als het niet voor het hoofdstoten van de rijke clubeigenaren die het voetbal verpesten.

Er is afgelopen seizoen natuurlijk best wel veel gebeurd, maar de Uefa boetes zijn niet bepaald een maatstaf. Er zijn best wel wat dingen gebeurd waar Ajax supporters bij betrokken zijn geraakt afgelopen seizoen, alleen het meeste viel niet onder de verantwoordelijkheid van Ajax zelf. Dat betekend dat het plaats vond buiten de stadions of vakken waarover Ajax de verantwoordelijkheid droeg.

18 juli 2014 om 14:56

@gimmert; In dit geval kan het juridisch wel. Ze hebben namelijk nu vooraf duidelijk regels opgesteld die kenbaar zijn gemaakt.

On: Super dat Ajax dit doet. Het laat zien dat ze een actieve houding aannemen en dingen maar niet zo accepteren!!

18 juli 2014 om 14:59

duidelijke regels maar dat wil niet zeggen dat deze regels juridisch ook toegestaan zijn

18 juli 2014 om 16:05

Natuurlijk wel. Bij het kopen van een (seizoens) kaart aanvaard je bepaalde voorwaarden. In deze voorwaarden staan bijna altijd aangegeven dat de verstrekkende partij gerechtigd is om de toegang tot het stadion te weren als ze dat nodig achten. Je koopt met een voetbal kaartje niet een éã©n of andere grondwettelijk vastgelegd recht om bij die wedstrijd te zijn. Er zijn altijd voorwaarden, en die zijn 100 procent rechtsgeldig.

18 juli 2014 om 14:59

Ze kunnen dat zeker doen, het is hun stadion zij maken de regels. Ik denk dat het ook voor een soort bewust zijn zorgt bij degene die het doen en diegene die toekijken en ze er niet op aan spreken. Ik schaam me voor de incidenten van het afgelopen jaar en het moet gauw afgelopen zijn. Geen halve maatregelen meer!

18 juli 2014 om 15:09

Ik denk dat ze hiermee een soort peer pressure willen opwekken. Ik weet niet precies hoeveel mensen er in een vak kunnen in de arena, maar laten we voor mijn voorbeeld eens zeggen dat dat er 100 zijn. Van die 100 zijn er 20 die rotzooi trappen, dan zijn er dus 80 die worden gestraft voor de wandaden van die 20. Die 80 zullen dus ook de volgende 5 thuiswedstrijden niet mogen komen. De eerstvolgende thuiswedstrijd zullen die 80 erg gaan letten op wat die 20 doen en er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze geen rotzooi meer trappen. Op die manier zorg je voor een corrigerende werking onder supporters. Ik weet verder ook niet hoe het juridisch zit, maar ik vind het wel een goed initiatief wat, denk ik, bij meer Nederlandse clubs mag worden ingevoerd, onder anderen mijn cluppie Feyenoord. Laat de goeien de kwaaien maar eens aanpaken

18 juli 2014 om 15:51

Allemaal leuk en aardig Pim, maar ondertussen dreigen een paar duizend man straks een derde van de thuiswedstrijden te missen waar ze omgerekend 130 euro voor hebben betaald omdat een groepje gekken rotzooi schopt.

18 juli 2014 om 17:28

Juist mooi! Het zijn dezelfde vakken en op deze wijze wordt het ook door de medesupporters niet toegelaten.

19 juli 2014 om 15:51

Dan moeten die paar duizend man er dus voor zorgen dat die paar idioten geen rotzooi uithalen. Of vind je dat we het maar onbestraft moeten laten? Of beter nog, heb jij een andere oplossing die nog niemand anders bedacht had? Blijkbaar durven de clubs in Nederland zelf niet die mafkezen te weren of zelfs maar aan te spreken op hun gedrag, dus moeten de supporters onderling het maar gaan doen. Stadionverboden uitdelen helpt niet, als de daders al gevonden worden (wat 9 van de 10 keer ook niet gebeurt om wat voor reden dan ook). Zolang de politiek niet voor een voldoende oplossing zorgen, moeten clubs zelf oplossingen bedenken. Op deze manier krijg je een zelfreinigend effect onder de supporters. Al jarenlang lijden de goeien onder de kwaaien, met dit initiatief zal dat snel voorbij zijn.

18 juli 2014 om 15:12

De overheid is al lang blij dat ze zelf niets hoeven te doen. Dus die aan echt niet moeilijk doen als een club op deze manier maatregelen neemt.

18 juli 2014 om 16:17

wordt gewoon in de algemene voorwaarden opgenomen

18 juli 2014 om 17:05

@ gimmert_5421

Dat gaat geen stand houden, vorig jaar zijn er rechtszaken geweest van mensen die hun stadion verbod aanvochten omdat zij niets verkeerds hadden gedaan. De rechtbank heeft toen ook geoordeeld dat de stadion verboden moesten worden terug gedraaid van mensen waarvan justitie niet onomstotelijk kon aantonen of men betrokken was bij het plegen van strafbare feiten. Een beetje jammer dat je dit dan weer niet of nauwelijks hoort van de media.

Goede maatregelen op voorhand, al moet de praktijk uitwijzen of het daadwerkelijk werkt. Ik hoop het wel, vanuit Ajax wordt iig al het mogelijke gedaan wat ze, op voorhand, kunnen doen en ook is dit alles duidelijk en op tijd naar de supporters kenbaar gemaakt..

18 juli 2014 om 15:53

Voor uitwedstrijden vind ik de regels prima maar voor thuiswedstrijden kan dat niet richting seizoenskaarthouders die al vooraf betaald hebben voor die 5 wedstrijden en niks met rellen te maken hebben. Dan steel je gewoon meer dan 100 euro van een onschuldige ajacied.

18 juli 2014 om 16:14

Ik begrijp je punt, maar ik denk dat men daar een prima vergoedingsregeling voor geregeld heeft. Zou iig wel moeten in mijn ogen.. Laten ze de verloren recettes dan ook maar proberen te verhalen op de daadwerkelijke daders, betaal je als relschopper lekker de kaartjes voor het hele vak! Hopelijk schrikt dat een beetje af..

Ik verwacht niet echt nieuwe maatregelen, maar voornamelijk een verscherping van de controle. Wel goed dat ze eerst individueel achter de daders aan willen gaan.

18 juli 2014 om 15:01

Hierdoor lopen clubs inkomsten mis. Individueel aanpakken is de beste oplossing. Camera's genoeg om iedereen vooraf en achteraf te herkennen.

18 juli 2014 om 15:22

Totdat ze bivakmutsen ophebben en door het zelfde shirt niet te onderscheiden zijn.

18 juli 2014 om 15:55

Misschien bivakmutsen en hoodies voor risicovakken verbieden? 10 keer meer stewards inzetten die de eerste de beste die toch een bivakmuts opdoet het stadion uitsmijten ipv geld betalen voor sfeeracties?

18 juli 2014 om 16:28

Goed idee. Een bivakmuts is sowieso al per wet verboden geloof ik, dus dan is dat ook altijd een goede reden om uit het stadion gezet te worden.

Overigens: dat bij ernstige incidenten bij uitwedstrijden Ajax dan de eerstvolgende 5 wedstrijden geen kaarten afneemt vind ik een goed initiatief, maar hoop dat Ajax wel zijn verantwoordelijkheid neemt en met de clubs zo veel mogelijk probeert te voorkomen dat hun fans dan op de thuistribune terecht komen. Overigens had ik liever gezien dat ze dan de eerste 4 uitwedstrijden + de eerste uitwedstrijd tegen diezelfde tegenstander geen kaarten had afgenomen.

Voetbalclubs in Nederland moet eens goed beleid gaan voeren. Zo werkt het niet meer als nu. Elke keer is het wat. Maar ze kunnen er niemand voor oppakken blijft vreemd. En al die camera's dan. Er moet toch wel iets te traceren zijn. Ondanks dat iedereen er zwart of anders gekleed er uit ziet.

Ik blijf het maar allemaal belachelijk vinden. Net als die Maas gebouw rellen. Pak ze eens aan. Zie Engeland daar gebeurd nooit meer wat.

18 juli 2014 om 15:37

Met dichtgeknoopte capuchon, zonnebril en sjaal voor de mond is het toch erg lastig te identificeren helaas.

18 juli 2014 om 15:45

En daar heb je helemaal gelijk in. Misschien het voetbal maar naar de zomer verplaatsen. Alles zonder gekkigheid. Er moet een betere wet of beleid komen. Dat staat vast.

18 juli 2014 om 19:00

Gewonnen kledingvoorschriften hanteren. Supporters met dichtgeknoopte capuchon, sjaak om Hun mond en neus moeten gewoon geweigerd worden of het stadion uitgezet worden.

In vele cafe's hanteren ze ook kledingvoorschriften, dus waarom zou het in stadions niet kunnen?

18 juli 2014 om 19:10

Wat stel jij dan voor? De doodstraf? De straffen zijn meer dan zwaar genoeg. Een voetbalsupporter wordt 3 keer zo zwaar bestraft als een burger voor hetzelfde vergrijp op straat. De moraalridders die hier roepen dat er zwaarder gestaft moet worden hebben volgens mij geen idee hoe zwaar de straffen al zijn.

@gimmert

tuurlijk kan dat. Ajax is gewoon baas in eigen stadion. Zij bepalen wie er in komt en wie niet. De Fifa en Knvb kunnen ook gewoon straffen opleggen zodat een of meerdere vakken leeg moeten blijven. Kun je juridisch weinig tegen doen. Is vorig jaar ook al gebeurd na dat spandoek tegen celtic.

18 juli 2014 om 15:02

[betwetermodus]ajax heeft geen eigen stadion...[\betwetermodus]

Stadionverboden werken op een of andere manier niet altijd, als je echt wilt kom je echt wel binnen, maar ik vind dit een goede aktie van Ajax. Genoeg boetes gekregen door supporterakties, terwijl er niet vergeten moet worden dat ze ook positief bezig zijn...

18 juli 2014 om 15:02

Het stadion is niet van Ajax, althans, een klein gedeelte wel, maar lang niet 100%, dus dat zal sowieso in samenspraak moeten met de andere eigenaren als de Arena BV en de gemeente Amsterdam.. Maar die lijken me nou niet de moeilijkste te overtuigen van deze maatregelen..

18 juli 2014 om 15:31

Om een seizoenskaart tijdelijk of permanent te blokkeren heeft ajax geen toestemming nodig van Arena BV of de gemeente Amsterdam.

Het is inderdaad wel lastig dat mensen altijd wel een manier vinden om binnen te komen. De kwade verpesten het voor de goede

Dit soort regels moeten ze niet alleen bij Ajax invoeren, maar bij iedere club in Nederland. Al met al, goede maatregelen om die idioten in bedwang te houden.


zoals zo vaak bij ajax Weer TE Laat MET Maatregelen

18 juli 2014 om 14:54

Nee ze zijn de eerste

18 juli 2014 om 15:01

Ik kan ook als eerste in het klaslokaal komen maar als het al twee minuten na tijd is ben ik gewoon te laat.

18 juli 2014 om 15:15

Als jij als eerste in je klaslokaal bent is je leraar ook te laat, dus wie kan dan aantonen dat je te laat bent?

18 juli 2014 om 16:34

Ze zijn niet de eerste. ADO heeft allang afgerekend met de ernstige incidenten en ook bij FC Utrecht is het al veel minder geworden.

Andere clubs hebben vrij weinig incidenten, omdat ze geen vele ernstige incidenten nodig hadden om een goed plan te hebben om om te gaan met supporters die over de schreef (kunnen) gaan.

Het plan van Ajax was gewoon onvoldoende en daar moesten eerst vele jaren van vele (ernstige) incidenten aan vooraf gaan, voordat Ajax nu eindelijk snapt dat ze beter moeten ingrijpen. Ajax is dus helemaal niet de eerste, maar is alleen de eerste die het publiekelijk moet uitleggen om geloofwaardig te blijven, aangezien iedereen inmiddels al weet dat het bij Ajax zo verkeerd is gegaan dat de hooligans zelfs binnen de club zelf veel zeggenschap hebben verworven.

18 juli 2014 om 15:38

Ajax is niet de enige met "dit soort" supporters. Welke maatregelen treffen andere clubs?

18 juli 2014 om 16:04

Er is geen andere club in dit land dat de bekerfinale recent nog heeft verziekt. Bij andere risicoclubs is het al jaren een aflopende zaak, terwijl het bij Ajax alleen maar toeneemt.
Al is het natuurlijk afwachten hoe de Feyenoord-fans zich gaan gedragen in Europa het komende jaar.

18 juli 2014 om 16:56

@foppen

Beter laat dan nooit. Of wil je het zeggen dat ze maar geen maatregelen moeten nemen omdat ze laat zijn met de maatregelen? Ik ben blij dat er maatregelen worden genomen en ik hoop dat die idioten uit het stadion blijven.

Goede regels. Ik ben bereidt me hierin te schikken als seizoenkaarthouder maar kan mij voorstellen dat ik woedend ben als ik straks wordt buitengesloten terwijl ik zelf niks doe. Aan de andere kant kan dat ervoor zorgen dat de individueen vanzelf worden uitgerookt.

18 juli 2014 om 14:56

Die gasten die dat doen. Zijn een mannetje of 5. Betekent dat alle goede supporters hiermee dus de Sjaak zijn. Blijft het een beetje vreemd vinden.

18 juli 2014 om 15:02

dat noemen ze het creëren van draagvlak. nu zien die normale supporters die debielen iets gooien en zeggen ze er niets van. Nu moet iedereen wel een beetje op elkaar letten omdat het ten koste kan gaan van jou entree bij de volgende wedstrijd waardoor je dus echt wel het aantal incidenten terug kan dringen dmv deze sociale controle. Duidelijke maatregelen die streng zijn maar niet te streng. ben benieuwd of het nut gaat hebben

18 juli 2014 om 15:03

@ ahjacied,

Ik ben van mening dat de sociale controle in de harde kern wel wat mag worden opgeschroefd. Als het echt zo is dat maar 5 gasten voor problemen zorgen, waarom doen de andere 1500 dan niets? Die lachen zich kapot, dat is waarom. Die vinden het maar al te mooi als er rotzooi wordt getrapt.

18 juli 2014 om 15:04

Gaat toch niet lukken. Er is namelijk geen beleid in Nederland. Er moet iets komen. Waarom in Engeland wel en in Nederland niet?

18 juli 2014 om 15:06

Liever een vak zonder fans, dan een stadion zonder fans.

18 juli 2014 om 15:39

Een heel vak vs 5... Wie zal dat winnen?

18 juli 2014 om 16:32

door mannetjes als jij die alleen maar zeiken, zeggen dat er toch niks veranderd en als er iets misgaat keihard staat te lachen( als je uberhaubt ooit al eens een wedstrijd bezocht hebt) ipv de mafkezen er op aan te spreken.

ben blij dat er wat gedaan wordt en stop aub met je onzinnige reacties

Zeer goede zaak! Ben die herrieschoppers echt zat, walgelijke types. Wellicht dat er wat meer verzet komt van de normale supporters die om die eikels heen zitten in het vak.

Wat nog beter is, gebruik meer videobeelden. Hoe moeilijk kan het zijn om een risicovak te filmen? En bij incidenten de personen herken lbaar in beeld krijgen?

Tja, als je op deze poll 'nee' stemt...

Het toverwoord is sociale controle. Wat er nu wordt gecreëerd is dat malloten worden tegengehouden door de rest van het publiek in het vak die niet geschorst wil worden. Vind dit wel een aardige regel.

18 juli 2014 om 15:19

Durf jij een doorgedraaide mede"supporter" op zijn gedrag aan te spreken? Ik niet. Dat zeg ik heel eerlijk. Soms wordt je voor niks helemaal tot pulp getrapt tegenwoordig dus dat soort risico's neem ik niet. En met mij velen dus wat je zegt over sociale controle zal helaas niet werken denk ik. Het zijn nu weer de goeden die lijden onder de slechten. Zo gaat het altijd. De gewone man/vrouw/kind die gewoon lekker van een potje voetbal wilt genieten wordt zo ook bestraft. Heel zuur.

18 juli 2014 om 15:34

Ik ben het met je eens want dit is nl echt gajes die ga je echt niet aanspreken op hun gedrag want je wilt wel heel thuiskomen iedereen in het vak is als de dood voor die gasten , en ze voelen zich zo flink joh en ze durven zich nog supporter te noemen ook dat is nog het kwalijke , ik weet de oplossing ook niet maar waarom werkt het in Engeland wel en hier niet ik snap daar niets van daar worden geen wedstrijden verboden door burgemeesters hoor als hier de plaatselijke super op zondag open is mag er al niet worden gespeeld echt ongelofelijk .

18 juli 2014 om 18:59

Dan kijk maar eens op youtube hoeveel incidenten er nog Engeland nog steeds gebeuren. Alleen wordt in Engeland niet elke mug tot een olifant gemaakt in de media en hier wel.
En de strengere aanpak werkt hier in Nederland ook wel degelijk want de incidenten tov de vorige 40 jaar zijn tot het minimum beperkt. Incidenten blijf je altijd houden en zijn niet uit te bannen. Al zet je er de doodstraf op.

DIt is gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel over de rug van alle supporters. Die bovendien de sfeer in de Arena niet ten goede zal komen.
Waarom worden er niet direct stadionverboden uitgedeeld bij ongeregeldheden? Bestuur is gewoon laf.

18 juli 2014 om 15:14

Omdat het moeilijk is om individuele daders aan te wijzen. Maar er moet wel iets gebeuren. Dit is de beste oplossing.

OT: Hele goede zaak dit! Aanpakken dat tuig.

18 juli 2014 om 15:17

Alsof er bij Ajax bezuinigd moet worden, wat een kul argument zeg.
Ben het wel met je eens dat er gewoon meteen flinke stadionverboden moeten worden uitgedeeld.

18 juli 2014 om 15:40

Ajax kan wel veel geld hebben staan, maar uit hun gedrag kan je toch afleiden dat ze nog steeds overal hard op bezuinigen? Zowel op technisch beleid als intern bij Ajax wordt er flink gesneden.
Het enige wat deze maatregel per direct opleverd zijn minder uitgaven voor kaarten en tifo acties wat dus zorgt voor een balansverbetering.
Of deze maatregel gaat leiden tot verbeterd gedrag onder de supporters valt nog te bezien dus hoezo kulargument?

@afcavosje, lees je eigen post nog even een keer. Ajax pakt met deze maatregelen iedereen die in de Arena komt, dus iedereen is tuig?

18 juli 2014 om 15:46

Nee ze pakken alleen degenen aan uit een bepaald vak. En aangezien dat tuig allemaal in hetzelfde vak zit is dit de beste oplossing. Ik ken genoeg supporters die zich groen en geel ergeren aan al dat vak410 tuig en f-siders die het keer op keer weer verpesten voor de rest. Laat die gasten maar eens op de blaren zitten.

18 juli 2014 om 15:32

Hoezo bezuiniging? Als de supporters zich goed gedragen krijgen ze de andere 50 procent van het budget toch ook. Ajax loopt juist inkomsten mis als ze mensen niet toelaten of geen kaarten afnemen. (consumpties etc)

18 juli 2014 om 16:16

Daar heb je wel een punt, natuurlijk lopen ze inkomsten mis. Toch blijf ik er bij dat minder uitgeven het enige directe voordeel is. Verlies op kaartverkoop zal meevallen omdat Ajax veel seizoenkaarthouders heeft. Verlies aan gederfde inkomsten door minder mensen in de Arena wordt gedeeld door meerdere partijen.
Maar waar het mij eigenlijk om gaat is dat deze maatregel gewoon niet gaat werken zonder een agressief stadionverbod beleid.
Ajax heeft al lang last van een flinke groep idioten die zich supporter noemen en overal wangedrag vertonen. Veel besturen hebben het gewoon genegeerd. Dit bestuur probeert er iets aan te doen wat wel te prijzen is maar het zal gewoon niet genoeg zijn.
Bovendien zou ik me als gewone Ajax supporter,de meerderheid, genaaid voelen omdat deze maatregel mij persoonlijk treft terwijl ik niets verkeerd doe. .

100% terecht dit. Dit soort "supporters" denken dat het slopen en in de fik steken van dingen er nou eenmaal bijhoort. Wat dus totaal nergens op slaat. Ik bedoel fakkels enzo in de vakken en gewoon met flauwe liedjes de tegenstander uitdagen dat moet allemaal kunnen vind ik.

Maar gewoon gericht rotzooi trappen en vandalisme ja daar kan je niets tegenin brengen vind ik.

Ze vergeten te vermelden dat de kaartprijzen weer gestegen zijn. Vak 022 (aan het veld) tegen PSV ?
€80. Juist ja. Met hogere prijzen trek je wel een ander publiek aan. Persoonlijk zie ik liever lagere prijzen en een aantrekkelijker voetbalsfeer. Maarja, het bezettingspercentage was een kleine 98% vorig jaar, dus waarom zou je de prijzen niet verhogen...

18 juli 2014 om 15:59

Als wij nog enige vorm van betekenis willen gaan spelen zullen we meer aan recettes moeten verdienen. Ik vind het niet overdreven duur, in vergelijking met Engeland zelfs spot goedkoop.

18 juli 2014 om 18:47

98% Dan vergeet je de het no-show percentage denk ik. Ik weet niet hoe het dit seizoen is, maar ga maar uit van ongeveer 5%. Geld bijna voor elk stadion, uitzonderingen daargelaten!

20 juli 2014 om 20:25

Het no-show percentage uiteraard niet meegerekend, want dat maakt niet uit voor de kassa

20 juli 2014 om 20:27

Mwah. Ik denk niet dat dat voor het huidige aankoopbeleid veel uit zal maken. Er is inmiddels zat geld. In Engeland krijg je meer spektakel en is de vraag naar tickets nog veel hoger. Logisch dus.

Terecht! Aanpakken dat schorem! Als ik iemand in het stadion in mijn vak over de scheef zie gaan, geef ik hem direct aan. Stelletje malloten die zich supporter noemen

Deze oplossing heeft 2 gezichten. Ik zit zelf in 127. Er gebeurt daar nooit iets, maar stel dat er een paar gasten gaan lopen kloten, dan wordt mij de toegang ontzegd terwijl ik er niets mee te maken heb. Voor mijn eigen veiligheid ga ik die gasten er ook echt niet op aanspreken.

Iedereen die zegt dat hij dat wel doet spoort niet of probeert stoer op Internet te doen.

Krijgen ze eigenlijk nog een straf voor de ongeregeldheden bij de beker finale, of is het omdat het ajax is, met een sisser weg gekomen?

Goede maatregelen! Aanpakken die hap, ik wil er als ajacied niks mee te maken hebben.

Wat een gezeik om wat fakkels zeg. Gewoon niks gewend. Aanstellers.

18 juli 2014 om 17:15

Dat hoort gewoon niet thuis in een stadion.

18 juli 2014 om 18:15

Ik vind het best indrukwekkend om zo een stadion bij wijze van 'in vuur en vlam' te zetten. Ziet er vet uit. Als ze ze nou niet vervolgens op het veld gooien is alles best.

Terecht. Ik heb niets tegen Ajax als club, maar die supporters zijn echt een triest zooitje.

18 juli 2014 om 16:36

Ze hebben niks anders. Daarom geven ze af op anderen en slopen ze de daar boel. Dat geld voor de meeste voetbal gekken.

Tijd dat er eens wat gebeurt hiermee. Ajax is al jaren veel te slap tegen deze idioten die keer op keer lekker hun gang gaan. Voorheen wilde slob en de zijne weleens wat wegwuiven maar dat kan ook hij nu niet meer

Werd ook wel eens tijd dat ze er wat aan gingen doen... Keihard aanpakken die gasten! Je gaat naar het stadion om je club te zien spelen. Niet om vuurwerk af te steken

De werkelijkheid ligt natuurlijk wat gecompliceerder. Verreweg de meeste incidenten vinden plaats buiten het stadion of in de stad, waardoor Ajax dus geen maatregelen kan nemen. We moeten ook niet doorslaan vind ik, als er wat vuurwerk afgestoken word moeten we niet panisch gaan doen. Vuurwerk wat op het veld richting spelers gegooid wordt kan natuurlijk echt niet. Maar waar Ajax bijvoorbeeld Europees vorig jaar voor gestraft is, dat is echt lachwekkend. Een fakkeltje, een rookpot, een blikje wat op het veld lag en een scherp spandoek.

Het principe dat anderen in het vak moeten boeten voor het wangedrag van individuen vind ik ronduit een afgrijselijk idee. Dat is zoiets als na een overval op een juwelier door iemand van Marokkaanse komaf vervolgens alle Marokkanen in een straal van 1 km bestraffen. Dit houd totaal geen stand bij de rechter wanneer dit word aangevochten vermoed ik.

Natuurlijk hoop ik dat het komend jaar wat beter gaat, afgelopen jaar hebben we teveel incidenten gehad. Dat ligt grotendeels aan onszelf als supporters, maar ook aan de veiligheidsdiensten die toch afgelopen jaar enkele keren hebben lopen schutteren waardoor de situaties er niet beter op zijn geworden. Oprecht hoop ik dat we over een paar jaar de bekerfinale als kantelpunt noemen op het gebied van ongeregeldheden.

Ik vind het grote onzin wat hier wordt gezegt. Waarom zouden onze mede Ajaxsupporters geen incidenten mogen veroorzaken? Bovendien als Ajax gewoon had gewonnen dan waren die vuurwerkincidenten niet nodig geweest. Daarnaast mogen Ajax supporters best wel eens hun onvrede tonen met die soort incidenten en rellen aangezien Ajax de grootste club van Nederland is.

Ik ben zeer trots wat deze Ajax supporters hebben gedaan. Dit heet voor je club opkomen.

18 juli 2014 om 18:52

Hahaha, moet men nu geloven dat Jij een Ajacied bent? Dat is nu al de tweede keer dat je onzin Kraamt. Leuk geprobeert, maar ik trap niet in jouw nep verhaaltjes.

Verder gewoon een goede zaak wat Ajax nu doet. Nepsupporters verzieken het altijd voor anderen. Maar dat zegt natuurlijk wel genoeg over hun iq.

18 juli 2014 om 20:20

Flip doet zijn naam eer aan, want de chronologische volgorde van de bekerfinale is hem een beetje ontsno... ontschoten.
Het vuurwerk werd vóór de wedstrijd afgestoken (mooi gezicht, dat wel!!) én na de 1-0 voor Ajax. Dus de onzin die jij uitkraamt is helemaal nergens op gebaseerd.

Ach ja, beter te laat dan nooit.
Is er overigens nog ooit een echte straf uitgedeeld aan Ajax voor die bekerfinale? Of alleen maar een geldboete?

18 juli 2014 om 20:40

natuurlijk is ajax niet gestraft door de Knvb.
elke andere club zou zwaar gestraft worden maar ajax komt er weer mee weg
En dat is al de zoveelste keer.

wel lekker dat ze hun eigen club hebben benadeeld, want anders had zwolle nooit met 1-5 van ze gewonnen..sukkels..

Ajax heeft 100% gelijk.
Ajax is een fantastisch mooie club met een rijke historie en dat laat je niet kapot maken door een stel malloten. Alle lof voor dit besluit.

Dadergerichte aanpak prima, dat juich ik van harte toe. Maar waarom uitvakken sluiten en/of thuisvakken sluiten? Weg van de minste weerstand? Zo laat je wederom de goeden lijden onder de kwaden.
Argumenten van "die waren er ook bij" gaan er bij mij niet in, de mensen zitten in dat geval in hetzelfde vak, moeten ze dan weglopen uit dat vak? Nee!
Er zijn voldoende camera's in en om een stadion, daarmee moet het gemakkelijk genoeg zijn om er duidelijk uit te filteren wie er iets uitgevreten hebben en wie onschuldig zijn. Nu ga je als club veel te ver door in het opleggen van maatregelen.

Helaas is dit blijkbaar allemaal geaccepteerd door de indoctrine van de zogenaamde "deskundigen" en het roeptoeteren van de media. Het wordt hoog tijd voor normalisatie, zowel van supporters onderling als op het gebied van strafmaatregelen.

Flikker dat vak 410 er meteen uit en gereduceerde kaartjes voor gezinnen. Scheelt een hoop ellende en kinderen kunnen rustig naar het voetbal kijken.

Grappig dat sommige vinden dat het collectief straffen van Ajax supporter niet mag, maar wanneer hun geliefde Israël dat doet bij de Palestijnen dan is het weer de schuld van Hamas.

Schreeuw lekker Joden tot je ons weegt, tatoeëer het op je voorhoofd if it makes you happy....maar stop met die Israëlische vlaggen, hoeveel kinderen moeten er sterven eer jullie door krijgen dat jullie met het symbool van een terroristische staat staan te zwaaien?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren