Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wijnaldum oogst lof: 'Ik zag al vroeg een soort Ruud Gullit in hem'

Laatste update:
/

Hij begon het WK als invaller, maar gaandeweg het toernooi schonk Louis van Gaal Georginio Wijnaldum steeds meer vertrouwen. De PSV'er groeide zichtbaar in zijn rol en kende in de strijd om de derde plaats tegen Brazilië zijn beste optreden. Voor Kenneth Butter, die Wijnaldum in de jeugd van Sparta Rotterdam trainde, kwam dat niet als een enorme verrassing.

Al in de F- en D-jeugd had Wijnaldum iets speciaals, vertelt Butter in gesprek met Voetbal International. Hij deed hem zelfs denken aan een van zijn meest illustere landgenoten. "Hij speelde vaak als rechtsbuiten of als spits. Ik zag al vroeg een soort Ruud Gullit in hem. Een jongen met een enorm atletisch vermogen en een neusje voor de goal. Hij maakte tientallen goals per seizoen."

Als C-junior stapte Wijnaldum over van Sparta naar Feyenoord, waar hij zich doorontwikkelde en uiteindelijk op jonge leeftijd debuteerde in de hoofdmacht. In de zomer van 2011 verruilde hij de toen noodlijdende club voor PSV. "Bijzonder knap dat het ventje deze stappen heeft gemaakt. Op het WK speelde hij ondanks een eerdere blessure een meer dan belangrijke rol. Ik voorspel dat dit pas het begin is", aldus Butter.

Georginio Wijnaldum gaat de absolute top halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop dat hij di seizoen geheel fit blijft. Belangrijk zijn voor PSV en dan volgend jaar een mooie transfer maakt naar het buitenland.

Mag naar mijn mening wel beter met zijn kansen om gaan (denk aan de kans die hij kreeg tegen Spanje).

17 juli 2014 om 15:48

Vindt hem wel 1goede speler maar of i echt de top gaat hallen dat weet je nooit maar voetballen kan i zeker wel.

17 juli 2014 om 17:25

Dat zal aan hem zelf liggen. Als hij echt een speler blijft zoals hij was met veel loopvermogen en scorend vermogen zou het kunnen maar in ds functie waarhij op het wk spelen gaat hij het niet halen. Er kwam te weinig creativiteit van hem af en hij verscheen veel te weinig voor het doel

Pas in de troostfinale speelde hij echt goed en durfde die ook echt uit te kappen en de bal gelijk naar voren spelen

17 juli 2014 om 14:14

Dat was als 10 ook zijn taak, als 8 kun en mag je gewoon minder risico nemen in je acties, zeker als je de ervaring op dat niveau mist.

17 juli 2014 om 14:48

Inderdaad jij snapt he. Mensen begrijpen niet dat hij in de laatste wedstrijd een andere positie had door het wegvallen van Sneijder. Beetje jammer op een voetbalsite.

17 juli 2014 om 15:02

9 van de 10 keer check ik het groene balkje en weet ik genoeg. fcdvd89 heeft blijkbaar vaker minder slimme dingen gepost

ON: ik duim voor een fitte Wijnaldum dit seizoen. Dat hij het hele jaar samen met Depay gaat uitblinken. Hopen dat ze beide blijven...

17 juli 2014 om 16:09

Nee, fcdvd89 heeft een punt. Je rugnummer is geen vrijbrief om te spelen zoals hij deed. Als controleur in balbezit mag je gerust een bal naar voren passen. Bij balverlies dien je vervolgens verdedigend te denken. Hij dacht pertinent verdedigend. Het zal vast een opdracht geweest zijn, maar ook in de momenten tegen Argentinië bij een counter liep het stuk bij hem door verkeerde aanname. Voetballend deed hij gewoon niet mee. Maar dat kunnen we hem alleen niet kwalijk nemen, dat is een ander verhaal. Gaat zeker een meerwaarde zijn in de toekomst. Kan best op het middenveld in de toekomst met Strootman en Clasie. Of zal Sneijder over 2 jaar nog mee gaan? Voor we afgeven op Clasie, hij is één van de weinigen (op het middenveld bij Oranje) die een bal kan aannemen, vervolgens kort kan draaien en in één keer kan kaatsen in kleine ruimte op middenveld. Dus ja, zie ook Clasie in de toekomst op het middenveld. Heeft wat dat betreft een streepje voor op Blind, Fer, Guzman etc..

17 juli 2014 om 20:01

Objectief?
Wijnaldum deed het gewoon goed. En wat Sneijder betreft, over 2 jaar mag hij als supporter van mij mee. Ik weet dat ik het niet voor het zeggen heb, maar je zag duidelijk dat Wijnaldum op 10 veel dynamischer was dan Sneijder. Helaas heeft Sneijder niet meer het niveau wat we van hem gewend waren.

Wijnaldum zijn rugnummer gaf hem inderdaad geen vrijbriefje, neen hij moest zich aan zijn opdracht houden.

Clasie moet ik je gelijk in geven. Ook erg dynamisch. En kon het niveau gewoon aan. Maar dat moeten we afwachten met Hiddink. Denk dat het een middenveld met de Jong, Strootman en Wijnaldum wordt. Dan ga ik ervanuit dat we 4-3-3 gaan spelen.

17 juli 2014 om 14:15

Speelde toen ook in een meer aanvallende rol dan de andere wedstrijden door het wegvallen van Sneijder. De wedstrijden ervoor speelde hij meer als controleur die met zijn loopvermogen een mannetje uit moest schakelen en niet te veel risico in zijn spel kon/mocht leggen.

17 juli 2014 om 14:36

Het is een feit dat hij geen denderend WK speelde. Het was alleen zo dat slechter dan de Guzman niet kon. Ik had ten alle tijden Clasie op die plek gezet.

17 juli 2014 om 14:45

Slecht WK? Hij komt net terug van een blessure en speelde op een positie waar je balletjes breed hoort te geven. Je kon zijn ware kwaliteiten zien op de nummer 10 positie. Geen slecht WK dus pessimist.

17 juli 2014 om 15:11

Inderdaad, hij speelde op een voor zijn doen vreemde positie en heeft het rima gedaan. Taakbewust, controlerend en Van Gaal liet hem gewoon staan.

17 juli 2014 om 15:20

T. Alavez

"speelde op een positie waar je balletjes breed hoort te geven"

Dit is natuurlijk onzin. Een goeie speler durft en hoort ook op die positie initiatief te nemen en gewoon de bal vooruit te spelen. Neem nou een Toni Kroos of Modric dat zijn ook centrale middenvelders, maar die zouden op die positie echt niet alleen een balletje breed spelen hoor. Die spelers zouden zelfs Robben en RVP een paar keer alleen voor de keeper hebben gezet.

17 juli 2014 om 16:41

Idd. Tegen Brazilië was hij voor mij de mvp, viel niet onwijs op, maar speelde foutloos en pikte een doelpuntje mee. Deze speler kan in ieder team uitblinken

17 juli 2014 om 18:41

Je snapt waarschijnlijk wel wat ik bedoel.. Hij kan niet veel risico nemen met de ballen die hij speelt. Voor een 10 is dat natuurlijk anders. Dit is niet zijn natuurlijke positie en hij heeft het gewoon goed gedaan. Dat je dan moet wennen lijkt me vrij normaal en je weet niet met welke opdracht van Gaal hem het veld heeft ingestuurd.

17 juli 2014 om 19:07

Ben t wel eens, maar dat van Gaal hem liet staat zegt ook niks he. Hij liet van Persie en Sneijder ook staan.

18 juli 2014 om 09:43

Van Gaal had andere prima alternatieven (De Guzman, Clasie) maar had blijkbaar toch meer vertrouwen in Wijnaldum. Dat zegt op zich wel iets.

Sneijder had weliswaar niet de glansrol die hij 4 jaar geleden wel had, maar heeft het in dit systeem ook prima gedaan, hij kwam gewon niet meer in de gelegenheid om die splijtende pass of te schieten op goal omdat hij zich rot rende op het veld.

Van Persie, tsja... Het is zijn aanvoerder en naar Van Gaals menign zal wel hij taakbewust hebben gespeeld maar op de 1e wedstrijd na heeft hij inderdaad niet veel aan het spel toegevoegd. Aan de andere kant, wie had je daar neer willen zetten?

Lol wat een onzin, hij speelde echt slecht op de wedstrijd tegen Brazilië na... Hij wist constant niet wat hij moest doen, stond vaak stil en bewoog amper tussen de linies. De bal ophalen of snel naar voren spelen lukte het hele toernooi niet behalve tegen Brazilië, zag je dat als die naar voren durft te gaan hij het best wel kan... Maar een topper worden of een topclub, nee dat gaat hem voorlopig niet worden.

17 juli 2014 om 14:19

Oftewel hij speelde sober, wat ook waarschijnlijk zijn taak was. Tegen Brazilie speelde hij als 10 en had hij dus een andere taak.

17 juli 2014 om 14:21

Sneijder stond dan ook in al die wedstrijden op 10, waar Wijnaldum de rol van de Jong in moest vullen. Alleen tegen Brazilië hoefde hij dat niet. Wist je trouwens dat Wijnaldum nu al 2 keer zoveel heeft gescoord in Oranje als Nigel de Jong? 2 om 1. En dat in maar 11 interlands. Jaja, wat statistieken al niet kunnen doen.

Inb4 de Jong staat er niet om goals te maken: Wijnaldum op die positie ook niet. Moest gewoon continu vrij lopen en de bal naar achteren of opzij spelen ter ondersteuning van bijv. Kuyt op rechts of Blind op links. Toen hij in zijn natuurlijke rol speelde liep hij meteen meer vrij en scoorde hij ook. En dat terwijl hij "echt slecht speelde op de wedstrijd tegen Brazilië na". Wat een humor weer op VZ.

17 juli 2014 om 14:24

Wat een humor van jou want hij heeft amper bewogen en geen bal naar de zijkant gespeeld... Pak die statistieken er maar eens bij want het enige wat hij deed was het balletje steeds naar achteren spelen.

17 juli 2014 om 14:30

Dan hier nog meer: hij staat volgens die Castrol Index van de Fifa op plek 32, met gemiddeld een 9,06, als 7e speler van Nederland na Robben, de Vrij, Vlaar, Sneijder, Cillissen en van Persie. Hij speelde 550 minuten in 7 wedstrijden, al zijn crosspasses kwamen aan, 83,5% van zijn passes kwamen aan en hij had 20 onderscheppingen. Hij legde 53,9km af.

17 juli 2014 om 14:37

Jij bent er zo een die alleen kijkt wat een speler in balbezit doet en totaal niet snapt dat je op bepaalde positie's met taken opgescheept zit die je verplichten voor het team arbeid te verrichten. Gini was vooral opgezadeld met het neutraliseren en onmogelijk maken van de plannen van het middenveld vd tegenpartij. En dat lukte zeer goed gezien de grote moeite die alle ploegen hadden het spel te maken tegen ons, hij zat zeer kort op zijn tegenstander en moest hem consequent volgen. Verder was het ballen inleveren bij Sneijder. Die had het voorrecht het spel te maken. Hij heeft zelf nog in interviews gezegd dat het niet uitmaakt dat hij zich offensief niet mag laten gelden met zijn typerende diepgang. Het ging om het team en dat dat rendeerde en functioneerde, niet om hem. Tegen Braziilie zag je de echte Gini opstaan die bevrijd was van zijn controlerende taak om de balans te houden, en mocht ie zonder Sneijder wel diepgaan. En toen was ie een vd beste vh veld. Gini heeft zich gewoon bewezen op dit niveau als alround taakbewuste speler. Hij komt er wel, pas 23 en nu al zo ervaren.

17 juli 2014 om 14:46

Komtdiebal, je slaat de spijker op zijn kop!

Ik vind hem maar overschat. Vond ik bij Feyenoord al. Voor de toekomst schat ik Vilhena veel hoger in.

Ik kan het deze man eigenlijk niet eens kwalijk nemen, zal ook last van de hitte hebben. Ruud Gullit, maar natuurlijk.

Wijnaldum altijd wel een leuke speler gevonden.
Speelt met passie en doet zijn stinkende best. Denk niet dat hij ooit in de buurt van Gullit gaat komen, heeft toch duidelijk minder kwaliteit.
Dat neusje voor de goal begrijp ik eigenlijk niet. Die is hij in ieder geval kwijt, want hij heeft verdomde veel kansen nodig..

Verrassend veel mensen in de pol denken dat wijnaldum de absolute top kan halen. Ik vind het zeker voor PSV echt een uitstekende speler en ik ben ervan overtuigd dat hij nog een stap kan maken, maar de absolute top zien ik hem toch niet redden. Gun hem het wel trouwens, erg sympathieke vent vind ik hem!

Nou wat een drama was deze gast op het wk... de 3e keeper van algerije ziet het spel waarschijnlijk beter en heeft betere loopacties.
Vond hem vorig jaar in het begin van het seizoen erg goed bij PSV maar was afgelopen wk nik van terug te zien

17 juli 2014 om 15:58

Wat een enorme grote onzin!!

Wijnaldum werd in zijn eerste wedstrijd (net zoals Sneijder ) niet aangespeeld omdat men de lange bal hanteerde. Sneijder die daarom ook niet uit de verf kwam. De derde keeper van vv balophetdak kon dat nog wel zien.

verder heeft ie het gewoon keurig gedaan, en hebben we een bondscoach die dat wel goed kon beoordelen!! En niet een clubvoorkeur heeft. En er niets om geeft dat een speler bij Psv voetbalt.

Jij doet dat wel.....daar ben ik van overtuigd!

17 juli 2014 om 16:54

zullen we dan allemaal maar stoppen met onze meningen te geven, want de desbetreffende trainer kan het toch beter beoordelen?

17 juli 2014 om 17:18

Grote kans dat die het wel beter kan beoordelen, ja!. maar ophouden hoeven we absoluut niet. maar onzin reacties die kunnen we beter maar achterwege laten!

"de derde keeper van algerije"
'wat een drama was deze gast"

Dat is juist grote onzin! En daar reageer ik op! En dat is mijn mening!

Komt helemaal goed met Wijnaldum als hij alles heel weet te houden.
Een soort Gullit. Mja, het zou kunnen, gelukkig kunnen er vaak heel veel "soorten" zijn.

Blij als ik 'm komend seizoen weer in de wei zie staan in Eindhoven. Uiteraard op de 10.

Haha de man speelt redelijk tegen een mentaal verkracht Brazilie en wordt vergeleken met Ruud Gullit?!?! De grote Ruud Gullit tegenover Georginio Wijnaldum?!?! Normaal zou ik zeggen laat me niet lachen maar dat is nu niet eens een optie. Als we zo gaan beginnen zie ik een Maldini in Blind en een Romario in Depay. Schei toch uit

Eindelijk een keer een coach die hem op de goede plaats zette.rechts half is hij op zijn best!op 10 komt ie net iets tekort en rechtsbuiten is zijn plek ook niet.

Raar dat er mensen zijn die denken dat hij de absolute top gaat halen. Als je al bijna 24 bent en het niveau in de Eredivisie (nog) niet bent ontstegen, ben ik zelfs benieuwd of hij de Europese subtop gaat halen. Veel meer dan een Everton, Sevilla of Leverkussen zit er echt niet in. Maar ja als hij bij één van die clubs terecht komt, moet hij gewoon erg tevreden zijn.

17 juli 2014 om 14:48

Zwets. Arsenal informeerde vorig jaar nog toen ie zo goed draaide aanvang seizoen. Als hij dat niveau weer regelmatig aantikt, kan hij het redden bij die clubs.

De Telegraaf had nig een veelzeggend stukje over hem. Verslaggevers vroegen iranjespekers wie ze nou het beste en sterkste op de training vonden in Brazilie. Gini werd veruit het meeste genoemd. Het feit dat ie een uitstekend veelzijdig speler als de Guznan eruit speelt zegt ook veel.

Jullie zijn allemaal blind. En snappen niet waar het om draait in voetbal. Gini is gewoon vrij compleet. Loopvermogen. Snelheid. Individuele actie. Diepgang. Defensieve discipline. Mentale profinstelling. Kopkracht. Conditie van een paard. Fysiek krachtig. Techniek. Scorend vermogen. Wat hij niet heeft, is een groot overzicht. Hij is geen Pirlo. Maar dan zou ie ook allang bij Real gespeeld hebben. Maar verderest bezit ie zo veel, plus zijn jonge leeftijd, dat het onvermijdelijk is dat ie bij grote clubs terechtkomt.

17 juli 2014 om 15:06

Wijnaldum zal nooit basisspeler worden bij een club van het niveau Arsenal. Ik hoop niet voor Nederland dat hij deze speler de nieuwe nummer 10 wordt van het nationale elftal.

Nederland mist op dit moment echt een talentvolle nummer 10 voor in de toekomst. En dan bedoel ik eentje waarvan je denkt "ja! Die gaat de absolute top halen".

Het is echt te hopen dat Maher en Vilhena zich stormachtig gaan ontwikkelen. Ik vind het echt bedroevend dat wij op dit moment in Nederland geen talent hebben van het niveau: Pogba, Januzaj, Isco, Götze, Neymar, Hazard, Eriksen enz.

Nederland heeft dat wel altijd gehad met RVP en Robben en daarvoor o.a. Kluivert en Bergkamp en nog daarvoor Gullit en Van Basten.

Sinds het begin van de jaren '80 hebben wij in Nederland geen absolute toptalent en dat vind ik best jammer.

17 juli 2014 om 15:40

'sinds begin jaren 80 hebben wij in Nederland geen absolute toptalent'

Fuckin' what? En jij noemt Isco en Eriksen als absolute toptalenten. Jij wil dus beweren dat wij sinds de jaren 80 geen aanvallende middenvelders hebben gehad van het niveau Isco en Eriksen?

Goed, niet iedereen vulde die positie van aanvallende middenvelder hetzelfde in, maar ik geloof toch dat je (in ieder geval) Seedorf, v.d Vaart, Bergkamp en Sneijder aardig tekort doet? Die hebben allemaal in die rol gespeeld. En dan heb ik het alleen nog maar over Ajax.

Alsjeblieft man, wis je account hier, want je hebt er echt 0,0 verstand van.

17 juli 2014 om 16:06

Rvp, Robben, Bergkamp, Kluivert, Van Basten en Gullit komen toch uit die jaren. Dus je spreekt jezelf tegen.

Jouw lijstje wensspelers is verder weinig imponerend. Januzaj zou ik niet willen ruilen voor Depay. Pogba is heel compleet, maar Strootman gaat net zo ver komen en is profesioneler. Isco redt het niet eens bij Real nu Kroos er is. Hazard is terecht door de mand gevallen. En Eriksen hoort niet eens in dat rijtje thuis.

Ben het wel met je eens dat we in de toekomst op de plek van RvP geen topspits in aantocht hebben. Maar die had Brazilie ook niet. Een subtopper is ook voldoende. En ook de positie van Sneijder is een vraagteken straks. Maar dat is al helemaal geen probleem. Zonder Sneijder en VdV liep het perfect tegen Brazilie en de hele kwalificatie. Zolang het team maar loopt komen er genoeg kansen en goals. Ook met spelers als Gini, Strootman, Maher, van Ginkel. We gaan meer richting allrounders dan specialisten.

17 juli 2014 om 16:28

Ik heb het verkeerd verwoord ik bedoelde dat we sinds de de periode rond 1980 niet zulke mindere talenten hebben gehad.

Na en tijdens de periode van Gullit en Van basten begonnen de toptalenten weer te komen. En nu zitten we weer in een periode zonder echte toptalenten na zoveel jaar.

17 juli 2014 om 14:50

Daley Blind is al 24, dus die komt ook niet verder dan Europese subtop volgens jouw logica?

17 juli 2014 om 14:55

Tuurlijk komt hij niet verder dan de Europese subtop of dacht jij dat hij nog bij Barca, Bayern of R. Madrid zou terechtkomen?

17 juli 2014 om 14:59

Ja, heb je het WK niet gezien? Daley Blind is een aanwinst, voor elke club. Ik zie hem nog wel bij Liverpool of AS Roma spelen.

17 juli 2014 om 15:06

Dat is toch geen absolute top?

17 juli 2014 om 15:11

Die clubs zijn aan het aansluiten bij de absolute top. Dat zie je aan de aankopen en omdat ze weer CL hebben gehaald. Liverpool gaat komend seizoen een gooi naar de titel doen met aankopen zoals Markovic (wereldtalent). AS Roma idem, maar dan in Italië met Iturbe al topaankoop. Mocht Juve Vidal en Pogba verliezen dan heeft Roma by far het beste middenveld van Italië met De Rossi, Strootman, Pjanic, Naingollan en natuurlijk de grote held, Totti.

17 juli 2014 om 15:31

Yeah right As Roma die in de laatste 5 jaar zich maar 1 keer voor de CL hebben geplaatst en voor het laatst in het seizoen 2000/2001 kampioen zijn geworden, is zich bezig aan te sluiten bij de absolute top?

Liverpool die voor het laatst in het seizoen 09/10 aanwezig was in de CL en voor het laatst in het seizoen 89/90 kampioen zijn geworden, is bezig zich aan te sluiten bij de absolute top?

17 juli 2014 om 15:46

Ja inderdaad, de absolute top.

17 juli 2014 om 15:37

Spelers beleven hun absolute top doorgaans rond hun 28e. Niet elke speler hoeft op zijn 24e al wereldtop te zijn om het uiteindelijk toch te maken. Als Wijnaldum volgend jaar de stap naar de subtop van Europa zet dan heeft hij nog een paar jaar om de volgende stap te maken.

Nee, het is geen supertalent zoals Gullit dat was en die vergelijking vind ik ook raar. Ik denk ook niet dat Wijnaldum ooit bij Barca, Real of Bayern zal spelen, maar het niveau daar net onder (subtop in een top-competitie) is best mogelijk als hij zich zo blijft ontwikkelen. Dat is wel net een niveau hoger als wat jij in hem ziet.

Wijnaldum heeft de pech gehad dat hij op de top van zijn ontwikkeling afgelopen jaar een langdurige blessure had. Dat heeft hem wat teruggeworpen, maar dit jaar zal hij weer kunnen gaan bouwen.

17 juli 2014 om 15:45

Tja daarin verschillen we dan in mening. Als ik het goed heb denk jij dat hij basisspeler kan worden bij clubs van het niveau Arsenal, Dortmund en Juventus.

Ik denk dat zijn top ligt bij clubs van het niveau Sevilla, Leverkusen en Everton.

Speelde wel heel erg "degelijk" op het WK, kan best bij zijn taak gehoord hebben, maar ik vind dat je van een middenvelder wel iets meer initiatief mag verwachten. Hij leek elke keer te schrikken als hij de bal kreeg, waarschijnlijk ging het nog iets te snel.

Maar hij heeft voldoende mogelijkheden. Nu maar zorgen dat hij een jaar lang belangrijk kan zijn voor PSV en dan zien we wel verder.

17 juli 2014 om 15:20

Schrikken van de bal? Ik heb juist geen Oranjespeler die zoveel rust aan de bal had. Hij leek bijna altijd van te voren wat hij met de bal ging doen. Ik vond hem daarnaast heel sterk in de duels wat ik niet had verwacht.

Vond het wel grappig dat de media graag Schaars heel groot wilde maken bij PSV een hem liever zagen als de aanvoerder. We hebben gezien wat het wegvallen van Wijnaldum voor PSV heeft betekend maar geen woord dat erover gesproken werd. Wijnaldum is weer zo'n speler die het niet wordt gegund terwijl hij echt een teamspeler is met een goede persoonlijkheid.

17 juli 2014 om 15:29

In mijn ogen had hij wel van te voren bedacht dat hij de bal naar achter ging spelen. Dat bedoel ik met initiatief. Zodra hij niet simpel naar achter of opzij speelde zag het er wat stuntelig uit.

Duels stond hij inderdaad zijn mannetje, daar maakte hij een sterke ontwikkeling door.

17 juli 2014 om 15:43

Veel mensen gunnen het Wijnaldum niet. Ajacieden vinden hem een Rotterdammer/feyenoorder en Feyenoorders vinden hem een overloper. Zo simpel is het gewoon.

Objectieve voetballiefhebbers zijn er gewoon weinig en dat is ook wel te begrijpen ergens. Jammer, want als een speler van Feyenoord of Ajax mij bevalt, dan durf ik dat ook gewoon te zeggen en dan gun ik hem ook het allerbeste.

17 juli 2014 om 15:53

Hoppa,

Veel mensen reageren zo op spelers van Psv. Gaat nu ook zo. Hoe vaak hebben we hier niet gelezen dat Robben een overschatte voetballer was. (hoe dom konden ze zijn hahaha). Evenzo met strootman....strootman was ook zwaar overschat en hoorde niet in Oranje thuis.

Nee, veel mensen reageren zo met spelers van Psv. Altijd leuk dat ze hun woorden later wel weer zo hard moeten inslikken.

Nu reageert men dat wijnaldum dus niet goed was op het Wk. (was eigenlijk afwachten "wanneer" dit zou komen, en ziehier het resultaat. Een kleine week na het Wk!!) En om Depay, tja....die mocht van velen ook niet mee naar het Wk.

Het valt me elke keer weer op hier op Vz. Erg grappig om te lezen!

Hopelijk gaat Cocu verder met het omturnen van Gini tot een allrounder. Ik zie in Wijnaldum een box to box middenvelder. Hij heeft veel loopvermogen, fysiek sterk, kan verdedigen en aanvallen. Dan kan PSV met een mooi middenveld spelen.

Op de plek van Defour, mocht hij niet komen, kun je Hiljemark neer zetten. Mocht Maher weer niet presteren, dan kun je Wijnaldum naar voren schuiven en Ritzmaier inpassen.

Zoet
Arias
Bruma
Rekik of ?
Willems of ?
Defour
Wijnaldum
Narsingh
Maher
Depay
De Jong

Ondanks dat ik dat vorig jaar ook dacht (en de jaren daarvoor eigenlijk ook) denk ik dat PSV nu echt een goed team heeft, een team dat de strijd om het kampioenschap zeker aan kan gaan tegen Ajax. Dat gaat er natuurlijk nog wel vanaf hangen of Memphis blijft of niet. Maar naast Willems waar ik niet kapot van ben, is hun enige zwakte eigenlijk die van een centrale verdediger naast Bruma. Mochten ze daar nog een ervan iemand naast kunnen zetten - ik hoop zelf op Nuytinck, wat voor eredivisie begrippen als een ervaren man zou zijn denk ik - zijn ze echt klaar voor het seizoen. Voorin zit het sowieso wel goed, en als er achterin nog iets komt zie ik het volgend jaar zeker rooskleurig in.

Zoet
Arias
Bruma
???
Willems
Wijnaldum
Hiljemark
Ritzmaier
Narsing
De Jong
Depay
17 juli 2014 om 16:24

Euh......viergever is deze zomer al naar ajax gegaan.

17 juli 2014 om 16:41

Je hebt gelijk. Ik bedoelde Nuytinck.
Maar ik vind het nog steeds jammer dat Viergever naar Ajax is gegaan, denk niet dat hij daar de basis gaat halen.

Bij veel mensen blijft kennelijk de laatste wedstrijd hangen. Zijn alweer vergeten hoe matig en onzichtbaar hij daarvoor was.

17 juli 2014 om 17:23

Hij speelde in die andere wedstrijden ook duidelijk op een andere positie met een andere opdracht. Laatste wedstrijd kwam hij op de positie van Sneijder en daar kwam hij wat meer tot zijn recht. De middenvelders werden allemaal veel overgeslagen in de eerdere wedstrijden. Oranje hanteerde nu eenmaal de lange bal. Ik las ergens dat sneijder in 1 wedstrijd 11 balcontacten had en Wijnaldum in dezelfde wedstrijd 8 balcontacten (aangespeeld).

Wellicht ligt hier een antwoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren