Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Zoet gaat niet in op interesse Benfica: ‘Hij blijft dit jaar bij PSV’

Laatste update:

Benfica is in de zoektocht naar een vervanger van Jan Oblak uitgekomen bij Jeroen Zoet. Volgens het Portugese A Bola is de doelman van PSV een van de gegadigden om de naar Atlético Madrid vertrokken goalie te doen vergeten. De regerend kampioen van Portugal en Europa League-finalist zou vijf miljoen euro willen betalen voor de sluitpost.

/

Hoe serieus de interesse is, zal de komende weken echter moeten blijken. Benfica verkocht Oblak woensdag pas aan Atlético en heeft in principe nog tot september, wanneer de transfermarkt sluit, de tijd om een vervanger aan te trekken. Met Zoet zou het wel een doelman halen met toekomstwaarde: hij is pas 23 jaar en heeft dus nog een heel voetballeven voor zich.

Het contract van Zoet in Eindhoven loopt echter nog drie jaar door en het is dan ook twijfelachtig of technisch directeur Marcel Brands akkoord gaat met de transfersom die in de Portugese media wordt genoemd. Zoet speelde tot nog toe 36 wedstrijden in het eerste van PSV, waarin hij 46 tegentreffers moest incasseren. De sluitpost behoorde tevens tot de voorlopige selectie van Louis van Gaal voor het WK in Brazilië, maar viel op het laatste moment af.

Update 21.10 uur - Zoet gaat niet in op interesse Benfica: ‘Hij blijft dit jaar bij PSV’
Donderdag werd duidelijk dat Benfica interesse heeft in Jeroen Zoet, de doelman van PSV. De sluitpost is echter niet van plan om te vertrekken uit Eindhoven, zo geeft PSV-wachter Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad aan. Volgens Elfrink hebben PSV en Zoet de afspraak om er samen een mooi seizoen van te maken. “Hij blijft dit jaar bij PSV”, schrijft de journalist dan ook op Twitter. De 23-jarige Zoet, die selectie voor het WK op een haar na miste, begint aan zijn tweede seizoen als eerste keuze bij PSV.

Benfica zou een perfecte stap zijn voor Jeroen Zoet

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor die 5 miljoen hadden ze Tyton mogen hebben. Maar Zoet is echt wel wat meer waard dan 5 miljoen. In potentie de keeper van het Nederlands elftal. De statistieken zijn wel heel erg slecht zie ik nu. Meer dan 1 goal per wedstrijd tegen. Al ligt dat niet aan hem.

17 juli 2014 om 12:12

Ik schat Cillessen eerlijk gezegd hoger in, en die is maar 2 jaar ouder. Betekent dus dat Zoet wel eens een lange tijd achter Cillessen mag plaatsnemen.

17 juli 2014 om 12:31

Zoet gaat het echt niet redden, zie hem nooit Cillissen uit het doel spelen, persoonlijk vind ik Vermeer nog een betere keeper.
Zal wel aan mij liggen hoor, maar snap werkelijk waar niet wat die scout van Benfica bezielt, er is nog niet 1 speler uit de eredivisie geslaagd bij Benfica, dan zou je toch verwachten dat er enige scepsis zou zijn bij de heren bestuurders, maar nee hoor, deze scout mag alweer met een net niet speler aan komen.
Zoet is een prima keeper voor de eredivisie, maar zie hem echt niet hoger komen.

17 juli 2014 om 12:36

Je bent vast een ajax fan als je nerveuse vermeer beter vindt dan zoet. Waarom zouden ze geen spelers meer uit de eredivisie gaan halen als er een paar zijn mislukt? Als er 1tje niet is geslaagd betekent niet dat iedereen faalt in portugal.

17 juli 2014 om 12:40

@wandering

Zoet en Vermeer vergelijken is zo krom als maar kan. Vermeer is een jaar of zes/zeven ouder dus heeft veel meer ervaring en logisch dat die ook sterker/beter is. In Zoet zit voldoende potentie voor de aankomende jaren, echter ben ik wel van mening dat hem nu aantrekken teveel risico met zich meebrengt.

Het is nog een jonge jongen die zich beter nog maar even kan door ontwikkelen in de vaderlandse competitie. Daarna kan hij echt wel een club van het niveau Benfica aan denk ik.

17 juli 2014 om 12:43

Kom op he? Vermeer beter dan Zoet? 1 op 1 situaties blijft Zoet heel erg rustig. Vermeer wordt al zenuwachtig als er iemand zonder bal in de 16 meter staat. Tussen Zoet en Cillessen gaat het nog spannend worden

17 juli 2014 om 12:47

Haha nee hoor, geen Ajax fan, en als er bijvoorbeeld 10 spelers naar Portugal gaan en er mislukken er 2, kan gebeuren, maar als er 3 gaan en ze mislukken alle 3 bij 1 club dan kun je jezelf afvragen of die scout wel zo'n goede prestatie levert.

Maar zoals ik al typte, Zoet is een prima eredivisie keeper, en dat is gewoon een goede prestatie hoor, bedoel dan behoor je tot de beste 18 keepers in Nederland, niks mis mee lijkt mij.

Edit @ Jeffrey
Maar Benfica wil nu een keeper en niet in de toekomst, dus hebben er weinig aan dat Zoet misschien in de toekomst wel goed genoeg is, (wat ik dus durf te betwijfelen)

17 juli 2014 om 12:56

Wauw, dat je dit zegt. Dit blijkt wel dat je absoluut niet veel eredivisie voetbal hebt gekeken afgelopen twee seizoenen. Zoet keept namelijk vanaf zijn periode bij RKC al heel erg sterk.

17 juli 2014 om 12:57

@wandering

Dat is zeker waar, maar ik bedoel dan ook meer een club van het niveau Benfica, excuses als ik niet helemaal duidelijk was. Maar goed, daar mogen meningen over verschillen natuurlijk, we zullen in de toekomst zien wie er gelijk heeft

17 juli 2014 om 13:09

@ Itonlygetbette

Of ik heb er een betere kijk op dan jij, ook bij RKC was het niet geweldig, wel goed hoor, maar niet geweldig, ja er zaten wat spectaculaire reddingen bij, maar dat is bij een club als RKC ook niet zo heel moeilijk, je krijgt bij een club uit de onderste regionen nu eenmaal veel meer kans om je te laten zien als bij een top 5 club.

Maar nogmaals, k vind het geen slechte keeper, alleen ik vind hem niet goed genoeg voor een Europese subtopper.

17 juli 2014 om 13:13

Ik vind Cilissen op dit moment ook verder dan Zoet. Beiden zijn goede keepers maar Cilissen is ook maar iets ouder. PSV gaat Zoet echt niet verkopen aan Benfica. Ze hebben niet voor niets Tyton verhuurd aan Elche.

17 juli 2014 om 22:23

Cilissen vindt ik ook maar niks. Komende wk is er denk ik al een andere keeper hoop ik

17 juli 2014 om 23:53

waarom zeg je dat er nog geen 1 speler uit de eredivisie geslaagd is bij benfica..?

17 juli 2014 om 12:19

In potentie de beste keeper? Hoe dan? Vind het maar een onzekere clown. Kan niet meevoetballen en gaat gekke dingen doen wanneer hij onder druk komt. Misschien ben ik te negatief en te voorbarig, maar ik vorig jaar meermaals schaterlachend naar zijn optredens gekeken. Kan zo 5 Nederlandse keepers noemen die verder zijn en meer talent hebben.

17 juli 2014 om 12:43

Eerste wedstrijden van Cillessen op het wk gezien? Vond hem daarin toch vaak onnodig risico nemen door bij terugspeelballen zo lang erover te doen dat het ge vaarlijk werd...

17 juli 2014 om 12:55

Ja dat klopt ook wel. Maar Cillessen heeft veel meer rust dan Zoet. Als je ziet hoe hij tegen Brazilië twee keer een man uitkapt, mooi om naar te kijken en nog functioneel ook. Kan me van Zoet ook zulke momenten herinneren, die werden meteen een goal, o.a een keer met Rekik.

17 juli 2014 om 12:56

Nou noem ze eens op dan

17 juli 2014 om 12:59

Leuk om te zien, functioneel niet. Het is vaak een teken dat een keeper te veel tijd neemt. Iets wat bij Cillessen erg vaak gebeurt.

Het hoeft maar 1x fout te gaan en daar sta je dan.

Het feit dat hij het aandurft om een speler uit te kappen is op zich wel een goed teken, maar het weegt niet op tegen het risico.

17 juli 2014 om 12:59

Afgelopen seizoen is Zoet op statistieken beoordeeld gezien op plaats 9 geeindigt van alle keepers. Dus er zijn 8 keepers die het afgelopen seizoen beter hebben gedaan

17 juli 2014 om 13:38

Natuurlijk wel functioneel, hij creëert ruimte en haalt daarmee de druk van de verdediging af. Ik vind het ook te risicovol, maar functie heeft het zeker.

17 juli 2014 om 13:43

Zwetsnek. En waarom eindigde Zoet dan als tweede keeper achter Cilissen in VI en de Telegraaf met het hoogste gemiddelde.

17 juli 2014 om 14:39

Waar haal je dat vandaan dan? Zoals Komtdiebal ook al aangeeft is zoet in de VI en de Telegraaf als nummer 2 geëindigd. Ik vind Cillessen op dit moment iets betrouwbaarder. Maar dat komt ook omdat Cillessen met een sterke verdediging stond en Zoet verre van sterk.

17 juli 2014 om 16:33

Haha Shikamaru, alsof tegengoals alleen de schuld van de keeper zijn. PSV heeft een dramatisch seizoen gehad, dan krijg je al snel veel goals tegen, dat ligt niet aan de keeper.

17 juli 2014 om 16:54

Dat zijn op cijfers per wedstrijd, die cijfers die ik geef zijn puur op statistieken.
Als je kijkt naar aantal goals hoeveel kansen hij heeft tegen gehouden.
Dan komt hij op de 9e plaats uit.
Een keeper die gemiddelde meer dan 1 doelpunt per wedstrijd door laat is niet goed genoeg voor een topclub als PSV en al helemaal niet voor het Nederlands elftal.

17 juli 2014 om 17:13

Daar komen meer factoren bij spelen. Zoals dat PSV een geheel nieuw team had vorig seizoen. En dan moet je nog bedenkend dat de verdediging een grote zorg was... Dan kan je wel zeggen: ''een keeper die gemiddelde meer dan 1 doelpunt per wedstrijd door laat is niet goed genoeg voor een topclub als PSV en al helemaal niet voor het Nederlands elftal.'' Maar al die goals zijn dus echt niet zijn schuld.

17 juli 2014 om 12:20

potentie kan vreemd gaan bij keepers, zie v/d Sar.
Voorlopig is Cillessen eerste keeper en zijn statistieken waren afgelopen seizoen superieur tegenover Zoet.
Kan veel gebeuren in voetbal, kijk maar naar Stekelenburg, na het WK 2010 was hij een held en nu is hij niks.

17 juli 2014 om 12:33

Cilissen is voorlopig de 1e keeper van ned elftal en meer dan terecht. Ook hebben we nog Krul en vorm waardoor zoet noooooit 1e doelman zal worden

17 juli 2014 om 21:45

Nooit is een hele lange tijd he. Kijk een naar Stekelenburg die in 2 jaar tijd van eerste keeper naar 5e of 6e is afgezakt.

Daarbij heeft Zoet punten gepakt voor PSV door de slechtste wedstrijden met geweldige reddingen te redden. Zoet heeft zeker veel potentie. Maar idd zijn statistieken zijn niet best. Wat meer met de rest van PSV te maken had dan met hem.

17 juli 2014 om 13:38

Nou ik zie die potentie niet bij Zoet. Althans niet dat hij Krul, Cilessen en Vorm uit Oranje keept.. Zeker niet omdat Krul en Cilessen ook nog jaren mee zullen gaan als keeper...

ik vind hem bijv. ook niet veel beter dan Mulder van Feyenoord of Vermeer.., alhoewel die wel iets ouder zijn..

Zoet is vooral gehyped door mensen als v.d. Kerkhof maar 1e keeper van Oranje is toch nog echt wat te hoog gegrepen..

17 juli 2014 om 13:58

nope, geen connectie what so ever met Doyen...neu hoor..ben je gek.

Voor 5 miljoen euro moet je hem niet laten gaan. Prima doelman voor PSV voor de komende jaren, en hopen dat hij zich nog wat ontwikkelt om hem dan uiteindelijk voor meer dan 5 miljoen euro te verkopen over twee jaar ofzo.

Prachtige club voor een keeper als Zoet. Je kan je hier Europees tonen, en de Portugese competitie lijkt voor steeds meer spelers een ideale tussenstap. Echter zal hij helaas nooit een Europese prijs winnen bij Benfica...

17 juli 2014 om 12:16

leg eens uit waarom ze geen prijs kunnen winnen.

17 juli 2014 om 12:25

Iets met de vloek van Gutmann

17 juli 2014 om 13:41

Klopt.. toen hij in 1962 of 1963 (guttman dus, de Hongaarse trainer van Benfica destijds) werd ontslagen omdat hij om een loonsverhoging vroeg (na het winnen van 2 Europacups) sprak hij de vloek uit dat Benfica dan in geen 100 jaar een Europese prijs meer zou pakken..

Inmiddels zijn we alweer 50 jaar verder en heeft Benfica nog 7 of 8 keer een Europese finale gehaald (van de EC1 finale tegen PSV en Milan in '88 en '90) tot de laatste 2 EL finales in 2013 tegen Chelsea en in 2014 tegen Sevilla en allemaal zijn verloren gegaan...

En aangezien een gemiddelde carriere geen 50 jaar duurt moeten spelers van Benfica voor het pakken van een Europese prijs toch echt naar een andere club

Edit: typfoutje aangepast

Niet doen geweldige jonge keep en ik zie geen vervanger die hem zo kunnen opvolgen.

17 juli 2014 om 12:26

Niet? Ik vind die Robbin Ruiter van Utrecht al een klasse beter dan Zoet

17 juli 2014 om 12:54

Ruiter schuttert iedere 2 weken wel een keer. Kan aardig keepen maar ook niet meer dan dat.

17 juli 2014 om 13:09

Haha wat een grapjas ben jij....lang niet zo gelachen!

Iedereen weet dat Zoet beter is dan Ruiter. Dat heeft Zoet afgelopen half jaar wel laten zien....

17 juli 2014 om 13:33

@Psv-Ado

eeh... denk dat het lachen je snel vergaat. Waar Ruiter een percentage van 27.27 procent doorlaat van alle ballen die hij op goal krijgt, daar laat Zoet een percentage van 29.55 procent door. Daarbij krijgt Ruiter veel meer ballen op het doel (6, 88 per wedstrijd voor de Ruiter, 4 voor Zoet), wat de kans op meer doorgelaten ballen veel groter maakt.

Cijfers liegen niet, en deze spreken zeer in het voordeel van de Ruiter.

bron: http://www.tussendelinies.nl/de-beste-keeper-van-d...

17 juli 2014 om 13:50

Cijfers liegen wel. Meneer de boekhouder die alleen cijfertjes kan interpreteren.

Staat er ook in je statistiek hoeveel van die schoten en goals voetbaltechnisch gezien onhoudbaar waren? En hoeveel saves van topniveau waren. Nee he. Want dan moet je verstand van voetbal hebben.

Als je 3 onhoudbare goals in een wedstrijd doorlaat en 9 geweldige saves hebt kun je in de ogen vd kenner een geweldige pot gespeeld hebben. Die speler-beoordeling kun jij met deze droge hokjes-statistiek nooit maken. En dus liegen cijfers.

17 juli 2014 om 13:51

Alsjeblieft zeg, staat de moeilijkheidsgraad van de ballen op goal er ook bij? Jij bepaalt dus op basis van een percentage wie de betere doelman van de twee is?

17 juli 2014 om 14:39

Alles wordt tegenwoordig op basis van percentages bepaald, zo werkt de grote mensenwereld op dit moment. Risicovermijding wordt dat genoemd, als optie 1 een betere kans van slagen heeft als optie 2 wordt er voor optie 1 gekozen. Zelfde met keepers, verdedigers, etc.

17 juli 2014 om 15:50

@komtdiebal @deeveedee

Leuke is dat op basis van cijfers over het algemeen de beste prestaties worden geleverd. Misschien moeten jullie de film 'money Ball' eens kijken, waarin een klein clubje met weinig geld het Amerikaanse honkbal op zijn kop zet door gigantisch goed te presteren met spelers die alleen op basis van cijfers zijn aangetrokken. Uiteindelijk is het deze club die voor een complete omslag heeft gezorgd in het honkbal en heden ten dage kijken alle clubs in het honkbal naar cijfers voordat ze een speler aantrekken.

Ook in voetbal gaat het deze kant op. Het is niet voor niks dat er steeds meer wordt gemeten in de voorbereiding en er hele analyses op basis van camerabeelden worden gemaakt. Voetbal komt beetje bij beetje uit het conservatieve en heeft ook door dat succes aan de hand van cijfers gemeten kan worden. Cijfers zijn feitelijk, de rest is puur subjectief. Wat is een moeilijke bal? Wat is een houdbare bal? Allemaal pure subjectiviteit.

Dan nog even terugkomend op het voetbalgedeelte. Zoals ik al zei heeft Ruiter veel meer schoten te verduren gehad. Logischerwijs zullen daar ook moeilijkere schoten tussen zitten. Hoe meer schoten tegen, hoe groter daar de kans op is namelijk. Echter valt dit niet te meten. Uiteindelijk heeft Ruiter gewoon een hoger reddingspercentage met meer schoten tegen, ik denk dat je dan wel kan spreken van een betere doelman.

17 juli 2014 om 16:23

Wat een moeilijke of houdbare bal is, vergt voetbalverstand. Maar baseer jij je maar op cijfers en een filmpje. Kijk ik gewoon naar wat ik zie.

Als keeper X 10 saves maakt die slap en recht op de keeper ingeschoten zijn, ben jij diegene die met statistiek aan komt rennen over hoe goed hij is. Dat zou dus vrij dom zijn. Maar wel het gevolg van jouw redenatie je puur op cijfers te richten. De echte kenner zal je uitlachen en wegsturen. Baseball, waar dit veel meer toepasselijk is gezien het type sport, is sowieso geen voetbal.

Het gaat gewoon om kwaliteit. En daar is weinig subjectief aan. Bij een keeper is dat zijn reflexen, zijn reach, zijn uitstraling, zijn hoge ballen, omgaan met druk, het meevoetballen, persoonlijkheid, uittrappen, keepen bij spelhervattingen etc. Allemaal te beoordelen en te vergelijken. Niks cijfermatig aan.

17 juli 2014 om 17:22

Omg gaat hij er een film bij nemen die je sowieso met een korreltje zout moet nemen.. Nog ff en je komt met Transformers aan ofso...

Zoals Komtdiebal al aangeeft. Om te zien wat een moeilijke of onhoudbare bal is vergt voetbalverstand. Je kan 10 ballen houden die allemaal van een meter of 35 zwak ingeschoten worden, maar dat betekend niet dat je een geweldige keeper bent al die recht op je af komen..

Keeper heeft meer kwaliteiten.. Dat kan je niet zo makkelijk met cijfertjes uitdrukken.

17 juli 2014 om 21:33

@diemenaar

hahah hoezo moet die film met een korreltje zou genomen worden? Die film is op een boek gebaseerd en dat boek is op pure waarheid gebaseerd van de hoofdrolspelers zelf. Non-fictie Diemenaar. In tegenstelling tot al die andere Amerikaanse feelgood filmpjes is dus het essentiële onderdeel van deze film, namelijk met weinig middelen, maar wel met scouting op basis van cijfers, gewoon werkelijk gebeurd. Misschien moet je je voortaan even verdiepen voor je onzin komt kramen.

Of denk jij dat na het succesvolle jaar van Oakland Athletics iedereen toevallig is overgestapt op die tactiek in het honkbal?

@komtdiebal

Baseer jij je maar op wat je ziet jongen. Zo gaat de grote mensenwereld en de scouting allang niet meer te werk. Daar komt wel meer bij kijken dan een subjectieve mening van een persoon.

Grappige is dat in het honkbal ook altijd gedacht werd dat dat geen sport is waar op basis van cijfertjes gescout kon worden. Één club bleek er succesvol mee en nu doet iedereen het. Zo gaat dat: vooruitstrevendheid wordt altijd eerst uitgelachen, voordat de rest erachter komt dat het daadwerkelijk vooruitstrevend is.

Voetbal gaat al steeds meer die kant op. Wat ik zeg: In de voorbereiding wordt bij vele clubs al aan de hand van videobeelden gezien hoe vaak iemand wat doet en hoe hij dit beter kan oplossen, zodat een speler zijn spel kan verbeteren.

Over 10 wedstrijden kan je natuurlijk nooit aan statistieken zien of Ruiter beter is dan Zoet. Echter over een gehele competitie of over meerdere jaren kan je dat aan de hand van de cijfers wel degelijk zien. 'moeilijke' en 'makkelijke' schoten krijgt elke keeper wel te verduren over een heel seizoen en in dit geval krijgt Ruiter zelfs meer schoten te verduren, waardoor de mogelijkheid op 'moeilijke' schoten dus ook hoger ligt.

17 juli 2014 om 23:25

Die film is op waarheid gebaseerd en dus ernstig gedramatiseerd. Daarnaast zijn voetbal en honkbal niet te vergelijken. Bij honkbal wordt bij elke bal beoordeeld of die haalbaarof niet hqalbaar is. Dat is cruciaal voor een beoordeling op basis van statistieken. Ook lijkt een conclusie op basisvan 25 wedstrijden wel heel erg prematuur. Dat gezegd hebbende, is het voor de kenner wel duidelijk dat zoet beter is lijktme. Niet voor niets is zoet 4e keeper van nederland.

17 juli 2014 om 12:30

Zoet zijn statistieken van afgelopen seizoen spreken niet in zijn voordeel, ik vind Tyton een betere keeper

17 juli 2014 om 12:38

Jammer dat die nu in spanje voetbalt. En als die verkocht zou worden denk ik dat we in het buitenland moeten gaan zoeken want robin ruiter is een leuke keeper voor utrecht maar niet goed genoeg voor de top. Misschien gomez?

17 juli 2014 om 12:44

Dat had ik gemist,
Gomes zou geweldig zijn als hij terugkomt.

17 juli 2014 om 12:45

Tyton is naar Elche.

Laat hem maar lekker eerst bij PSV bewijzen en dan moet hij verder kijken.

Psv laat hem echt niet voor een dergelijk laag bedrag vertrekken. Daarbij staat er in het artikel zelf al dat de informatie twijfelachtig is (dan zou het toch in de wandelgangen moeten?). Ik denk dat PSV voor Zoet een miljoen of 10 wil, want ze hebben jaren in hem geïnvesteerd dan wil je ook de vruchten er van plukken.

17 juli 2014 om 12:11

10 miljoen is wel heel veel. Ik denk als je rond de 3 miljoen krijg dat je blij mag zijn

17 juli 2014 om 12:15

Er staat in de tekst gewoon dat het twijfelachtig is of PSV met die 5 miljoen al tevreden zou zijn maar toch vind jij dat PSV al blij moet zijn met 3 miljoen ? Hoop dat het de hitte is waardoor je hersenen niet goed functioneren.

17 juli 2014 om 12:16

10 is wel veel voor een keeper maar 5 is weer aan de lage kant. Ik denk iets daartussen in. Als ze een waardige vervanger kunnen halen prima maar die heb je ook niet zomaar en zijn ook niet goedkoop.

Zal hij dat aankunnen het is een redelijke keeper nog die nog wel beter moet worden

17 juli 2014 om 12:17

Het zou inderdaad vreemd zijn als hij op zijn 23ste aan zijn plafond zou zitten

Minimaal €12 mln voor vragen! Topper in wording!

Waarom niet? Zo uitstekend doet hij het toch ook weer niet of wel. We moeten ook niet doen of het een keeper met wereldpotentie is.

17 juli 2014 om 12:28

Waarom niet? Hij doet het voor een keeper van 23 heel aardig. Cillessen zat 2 jaar geleden de bank warm te houden, maar volgens sommigen hier is hij ook een keeper met wereldpotentie.

Wil overigens niet zeggen dat ik vind dat ik Zoet een absolute topper in wording vind, maar keepers die op zijn leeftijd minder hebben laten zien worden wel eens hoger aangeschreven.

17 juli 2014 om 12:35

Op statistieken heeft hij het afgelopen seizoen slecht gedaan, als ik dan terugdenk aan de tijden van Gomes en nu dit is het wel triest.
Ik vind dat PSV een betere keeper verdient dan Zoet maar ik zal er niet om treuren als Zoet dit seizoen weer eerste doelman is.

1,18 doelpunten tegen per wedstrijd
29,55% ballen die op doel komen zijn doelpunten

ik snap niet waarom PSV tevreden over hem is.

17 juli 2014 om 13:11

Statistieken zijn zo te simpel om op te oordelen. Natuurlijk is het wel een indicatie, maar om er echt wat mee te kunnen zal je de schoten op doel ook onder moeten gaan verdelen in diverse categorieën. Er zit bijvoorbeeld een wezenlijk verschil tussen 15 schoten van binnen 16 meter tegen of 35 van binnen de 16. Of in een seizoen 5x een doorgebroken speler op je af krijgen of 15 keer.

Het feit dat Zoet op goal staat met een enorm jeugdige verdediging voor zich helpt bijvoorbeeld zeker niet mee. Iedereen weet dat zowel Bruma als Rekik zelf nog de nodige stappen moeten zetten en afgelopen seizoen vaak erg onrustig waren. Als jonge keeper neemt dat ook niet echt de druk weg.

Ik heb Zoet best goede wedstrijden zien spelen en dat hij potentie heeft is duidelijk. Met iets meer ervaring om zich heen en in een beter draaiend elftal zie ik hem zeker op korte termijn aardige stappen zetten.

17 juli 2014 om 13:33

Statistieken zijn inderdaad simpel, het klopt dat er geen onderverdeling is in de moeilijkheidsgraad van de kansen. Toch zijn deze statistieken voor een topclubr te slecht in mijn ogen

17 juli 2014 om 15:47

Wat je niet moet vergeten is dat Oblak 2de keeper was bij Benfica. Arthur is daar in het gros van de westrijden gewoon eerste keeper. Als ze interesse hebben in Zoet dan zal hij waarschijnlijk niet meteen de onbetwiste eerste keeper worden, maar zien ze in hem een doelman met potentie. Dat is hij gewoon ook.

17 juli 2014 om 21:18

In de tijden dat Gomes bij PSV speelde had het ook een veel beter team. Toen stond de rots Alex tevens in de verdedigin. Niet een geheel nieuw team aangezien alle sterkhouders vorig seizoen zijn vertrokken.

Al met al heeft Zoet erg belangrijke punten voor PSv gepakt met zijn reddingen.

In potentie de beste keeper van Nederland. Brands laat hem voor 5 miljoen nooit vertrekken, over twee jaar is hij het dubbele waard. Maar voor Zoet zelf zou het een hele mooie stap zijn, al is de Portugese competitie echt waardeloos en vooral troosteloos met al die kleine clubjes met hun mini-stadionnetjes.

17 juli 2014 om 12:28

Over twee jaar is ie meer waard dan er nu voor Pelle en Indi betaald wordt? 100 procent dat jij een psv-er bent.

17 juli 2014 om 12:46

De Graafschap. Sorry

17 juli 2014 om 12:31

In potentie beste keeper van Nederland? Wat heb jij gegeten kerel?! Cillessen is op dit moment veel verder en is maar 2 jaar ouder. Zoet is een aardige keeper maar we moeten nu niet gaan overdrijven.

17 juli 2014 om 12:37

Grapjas, wat heb je aan potentie.
Zijn eerste seizoen bij PSV in de basis heeft hij gefaald.

1,18 tegendoelpunten per wedstrijd
29,55% op doel zijn doelpunten.

Deze statistieken zijn topclub onwaardig

17 juli 2014 om 12:51

Scorebordjournalistiek. Ken je de uitdrukking "lies, damned lies, and statistics". Zoet is op zijn leeftijd al veel verder dan Cillessen was, vandaar dat ik "in potentie" schreef in mijn comment. Maar wellicht volg je het voetbal nog niet zo lang.

17 juli 2014 om 12:58

Wat heb je aan potentie, het moet er eerst nog maar eens uitkomen.
Waar Ajax kampioen word met een 'matige verdediging'
en Cillessen gemiddeld per 3 wedstrijden een doelpunt tegen krijgt.
Heb je veel meer aan Cillessen dan Zoet in potentie die het nog maar waar moet maken

18 juli 2014 om 00:44

Ajax een matig verdediging? Dan was psv's verdediging dramatisch..

Meteen weg voor 5 miljoen. Is een hele matige keeper. Is toch een zwakke punt in de defensie van PSV.

17 juli 2014 om 12:37

@kwandak

Ben je serieus? Afgelopen seizoen had hij een hele, maar dan ook hele matige defensie voor zich die week in week uit wankelde. Je kan als doelman veel doen maar je kan het niet in je eentje.

Zoet heeft punten voor ons gewonnen thuis tegen Heracles, toen hij de ene na de andere bal er om fabelachtige wijze uit wist te houden. Thuis tegen Twente heeft hij met twee belangrijke reddingen de punten veilig gesteld en ook uit bij Vitesse is hij heel belangrijk geweest.

Jij vergeet even dat tijdens die negatieve spiraal in de eerste seizoenshelft Zoet grotendeels geblesseerd was. Tyton keepte toen, tot Vitesse thuis dacht ik. Die wedstrijd was inderdaad niet best nee, zeker niet voor een terugkeer, maar dat kan de beste overkomen.

Zoet is in potentie een van de beste keepers van Nederland, alleen Jasper Cillessen acht ik voorlopig nog hoger in. Die heeft zich al bewezen op een eindtoernooi en die wordt met de week beter. Maar goed, genoeg over Cillessen.

Zoet heeft vorig seizoen een meer dan prima seizoen gekeept, af en toe wat onzeker, maar dat kan ook komen door de druk die er bijkomt en ook met twee onzekerheden voor je. Met Hendrix voor zich vond ik hem meestal wel sterk keepen, maar Rekik minder. Bruma ook niet echt, al hoewel die wel de ballen weg roste voor Zoet.

Als Benfica supporter juich ik dit zeker toe, vind alleen de vraagprijs vijf mill wat aan de lage kant. Zit veel potentie in Zoet.

Bij Ajax loopt nog een aardige 2e keeper rond. Mooie club voor Vermeer en doet niet onder aan Zoet. Ajax blij, Vermeer blij, en Benfica een goede opvolger.

17 juli 2014 om 12:27

Vermeer is echt een paar niveautjes beter dan zoet. Niet voor niks aantal keer kampioen geworden en niet voor niks hoger in pikorde bij van Gaal

17 juli 2014 om 12:30

Alleen is Zoet veel jonger en kan dus nog groeien en meer waard worden.

Vermeer zijn reputatie heeft een knauw gekregen en aan hem valt verder weinig meer te verdienen.

17 juli 2014 om 12:49

Ik denk ook niet dat Ajax Vermeer naar PSV laat vertrekken, die wordt door Ajax naar het buitenland getransfereerd.

17 juli 2014 om 13:09

Ik heb het over Vermeer naar Benfica.. niet PSV

Vijf miljoen euro voor een keeper die weinig heeft laten zien is echt veel. En vraagprijs zal nog wel hoger liggen. Heb respect voor hoe psv keer op keer spelers voor het dubbele van hun marktwaarde weet te verkopen. Erg knap.

17 juli 2014 om 12:42

Jammer dat brands niet kan kopen. Ik wed je dat als zoet verkocht word dat er een keeper uit een suptopper uit de erdivisie wordt gehaald (ruiter,bizot).

17 juli 2014 om 13:39

Bizot is al naar Genk getransfereerd deze zomer.

17 juli 2014 om 13:33

Ik ben het met je eens dat het de verkeerde vraagprijs is... Moet namelijk 2 keer zo hoog zijn.

Ik snap niet dat Benfica niet achter Fernandes van FC Twente aangaat, goed, goedkoop en een Portugees.

Mag van mij vertrekken, vond hem bij RKC de redder in nood, maar bij PSV heeft hij nog niet echt iets kunnen laten zien. Kan misschien door de druk komen, en verwachtingen. Toch jammer dat als deze jongen weggaat, we Gomes niet meer kunnen binnenhalen. Zou fantastisch zijn, voor de fans en kan nog makkelijk mee op Eredivisie!

17 juli 2014 om 12:38

Ik denk dat jullie met Pasveer echt een heel goede keeper hebben binnengehengeld. Veel rustiger, minder onzeker dan zoet en trapt ook beter uit. Zoet kan totaal niet meevoetballen.

17 juli 2014 om 12:39

Eindelijk iemand van PSV zonder bril.
We hebben meer mensen zoals jou nodig

17 juli 2014 om 12:50

Mee eens, ik ben Psver en kijk alles, vele
vonden Zoet een lichtpuntje afgelopen seizoen,
maar ik niet ... vind 'm niet bijzonder .. ben blij
met Pasveer, voor een mooi bedrag mag Zoet
van mij vertrekken, 5 miljoen is wel erg weinig
10 is een mooi bedrag !

17 juli 2014 om 13:23

Gomes? die clown heeft na PSV nergens meer gepresteerd dus daar heb je zo wie zo helemaal niets aan, als het al zo'n topper is moet je eens kijken hoeveel wedstrijden hij de laatste 6 jaar heeft gespeeld , Gomez hou op zeg die moeten ze helemaal niet nemen bij PSV ze hebben nu toch Pasveer die is vele malen beter .

17 juli 2014 om 13:34

Gomes is een held voor PSV en PSV is een thuis voor Gomes.
Ik denk dat Gomes zeker wel een goed niveau kan pakken bij Psv.
Zijn verdediging beter coachen met zijn jaren ervaring en ook sterker op de lijn is dan Zoet

17 juli 2014 om 13:50

Hoezo een held , hoezo jaren ervaring hij heeft sinds dat hij bij PSV weg is drie kwart op de bank gezeten overal is hij mislukt het is geen top keeper want een top keeper speelt overal (I rest my case )

17 juli 2014 om 21:40

Gomes is een held in eindhoven, in zn psv tijd was het een geweldige keeper. Daarna heeft hij niet veel meer laten zien.

18 juli 2014 om 11:39

Hij hoeft geen basisspeler te zijn he

Ik hoop toch niet dat dit waar is want ik zie hem liever niet vertrekken. Talentvolle en erg belangrijke doelman. Ook voor zijn eigen ontwikkeling acht ik het beter om nog even te blijven. Die clubs komen nog wel, maar je bent nog jong en zeker niet uitgeleerd.

Bij een bod van zes miljoen laten gaan en vervolgens Stekelenburg ophalen. Speler met ervaring, waardoor achterhoede op voorhand al beter gaat spelen

17 juli 2014 om 13:35

Is een Ajacied, zal niet welkom zijn bij PSV en zal zelf ook niet willen.

5miljoen? Strik er om en weg doen. Zijn statistieken waren slecht afgelopen jaar. Ik vind hem meer een keeper voor de subtop dus als je dan zoveel geld ervoor kunt pakken zou ik dat meteen doen.alhoewel ik betwijfel dat een grote club als Benfica hem wilt hebben,die kunnen wel betere vinden/krijgen. Benfica is natuurlijk wel stapje hoger dan Psv ( ze hebben algelopen 2 jaar 2 europese finales gespeeld en sowieso qua historie),en Lissabon is een leukere en veel mooiere stad dan Eindhoven dus mochten ze hem wel willen en Psv werkt niet mee, zit je wel met een ongemotiveerde chagerijnige keeper..

17 juli 2014 om 13:17

Dus wil je iedere speler van 23 of jonger jaar die een seizoen gemiddeld genomen slechte statistieken heeft maar meteen weg doen? Kan jij je lol op.

Er zijn natuurlijk nog heel wat factoren waar Zoet weinig tot geen invloed op heeft die zijn statistieken beïnvloeden. Zet 2 stabiele en ervaren verdedigers voor zijn neus en je zal zien dat zijn statistieken veel beter worden.

Je moet het allemaal in perspectief kunnen zien. Voor een 23-jarige keeper doet hij het gewoon leuk. Laat hem nog even groeien en je kan er nog een hoop plezier aan beleven en een leuk transferbedrag aan verdienen.

17 juli 2014 om 16:41

Voor een 23 jarige met 3 jaar ere divisie ervaring deed hij het Helemaal Niet Leuk!! En als je dus 5 miljoen (erg veel) voor zo'n keepertje. Bij een topclub hoort een keeper die zijn achterhoede steunt, neerzet en leiding geeft,allemaal kwaliteiten die Zoet niet bezit. Hij heeft ook nog eens de uitstraling van een natte gay krant. Dus niet komen met je na 1 slecht seizoen want hij heeft bij rkc 2 jaar redelijk gekeept,maar bij Psv heeft hij toch echt laten zien dat hij voor de top tekort komt. Dus ja weg ermee...

17 juli 2014 om 17:22

Onzin. Er zijn bijna geen keepers die op hun 23ste zo ver zijn dat ze de hele verdediging op dwingende wijze leiding geven.

Als je objectief kijkt zie je gewoon duidelijk dat Zoet potentie heeft. Hem afrekenen op enkele matige wedstrijden in een seizoen waarin zijn gehele ploeg grotendeels matig is geweest is onzinnig. Als je kiest voor een jong talent dan weet je dat er ook mindere wedstrijden bij zitten. In perspectief heeft hij het lang niet zo slecht gedaan als jij beweert.

En over die uitstraling mag jij jouw mening hebben. Naar mijn mening wel beetje vreemd dat je Zoet beticht van een 'natte gay krant' uitstraling, terwijl je zelf Jasper Cillessen bij je favoriete spelers hebt staan.

17 juli 2014 om 13:36

Statistieken en keepers gaan heel slecht samen. Je moet wedstrijden kijken om een mening op te bouwen. Ik vind dat hij het goed doet, en hij is nog maar net 23 dus hij kan nog veel beter worden.

Vind Zoet een redelijke keeper, maar eigenlijk niks bijzonders. Kan me met uitzondering van de thuiswedstrijd tegen heracles ook niet herinneren dat hij echt punten heeft gepakt. Heeft ook totaal geen uitstraling in dat afgrijselijke gele pakje van hem.

Zou een mooie transfer voor hem zijn en ik denk ook wel dat hij er klaar voor is, hij heeft mooie seizoenen gehad bij RKC en vorig seizoen bij PSV was hij de beste speler over het hele seizoen gezien.

Er lopen wel wat dingen door elkaar nu. Zoet een goede keeper gaan noemen en de verdediging afkraken, en dan wel weer vol willen gaan voor het centrum Bruma/rekik zoals ik op andere berichten steeds lees.

Ik ben geen grote Zoet fan, als ik eerlijk ben vind ik het aantrekken van Pasveer echt een ontzettend goede zet. Die man heeft ervaring, kan een lekker partijtje keepen en kan een verdediging coachen. Vooral dat laatste schort er bij Zoet nogal aan. Kan prima ballen stoppen, maar verder is het geen bijzondere keeper.

En of hij Cillessen uit Oranje keept, denk het niet. Cillessen is op vele fronten beter.
Cillessen wordt een baas in het strafschopgebied, dat zie ik helaas bij Zoet nog niet gebeuren.
En wat een keeper ook wel mag hebben van mij is een goede portie charisma, daar kan Zoet niks aan doen, maar dat heeft ie 0,0.

Prima kerel, maar voor 5 miljoen zou ik verkopen.
Blijft ie onder de lat bij Psv, dan hoop ik dat ik met mijn statement gigantisch op de bek ga.

Ik heb bij hem toch altijd het idee dat hij een beetje hetzelfde als Velthuizen is. Prima voor de eredivisie, maar voor het buiten komt hij te kort.. Denk ook niet dat hij zal slagen daar en dat dit serieus te nemen is. Hij is niet echt een puntenpakker gebleken dit seizoen, heeft aardig wat foutjes gemaakt (geen grote blunders dus) Terwijl hij dit seizoen alle kansen had om uit te blinken gezien het slechte seizoen dat PSV heeft gehad. Als ze er werkelijk 5 miljoen voor neer willen leggen, en PSV kan goedkoop aan een alternatief komen had ik het gelijk gedaan denk ik..

5 miljoen voor een jonge keeper die t/m 2017 vastligt bij Psv. Absoluut niet doen.

Cashen. Want die Portugezen leggen hem voor 5-6jaar vast gok ik met clausule van 40miljoen.

haha nog een 3 jarig contract af willen kopen met 5 miljoen....
Die portugezen zijn van de leg volgens mij.
Brands neemt er niet eens de telefoon voor op.

ha ha ha good luck Zoet in Rusland. Zo een aanbieding moet je nemen.
Hij heeft zoveel kwaliteiten,

18 juli 2014 om 00:31

Sinds wanneer voetbalt benfica in rusland??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren