Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rutten berust in lot: 'Dit soort krachtenvelden hoort bij een topclub'

Laatste update:
/

Graziano Pellè, Daryl Janmaat en Bruno Martins Indi zijn al weg en de kans is groot dat ook Stefan de Vrij en/of Jordy Clasie Feyenoord gaan verlaten. De leegloop doet echter weinig met het gemoed van Fred Rutten. De nieuwe coach van de Rotterdammers weet dat hij zal moeten roeien met de riemen die hij heeft.

Rutten stelt in Voetbal International dat het geen zin heeft om zich druk te maken over vertrekkende spelers. "Dit soort krachtenvelden hoort bij een topclub, daar kijk ik niet meer van op. Voor mij is het heel simpel, en dat heb ik de spelers ook verteld: ik richt me op wat wél aanwezig is, en daarmee willen we ons zo goed mogelijk voorbereiden op wat er komen gaat."

De oefenmeester bereidt zijn spelers momenteel voor op de eerste play-offronde in de Champions League, die over twee weken van start gaat. Hij doet dat onder meer met Warner Hahn en Khalid Boulahrouz, tot nog toe de enige twee nieuwelingen in De Kuip. Eerstgenoemde werd al eerder vastgelegd, maar 35-voudig international Boulahrouz werd maandag pas gepresenteerd.

Feyenoord is ook dit jaar weer een titelkandidaat

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Krachtvelden....weer een nieuwe term in de voetbalwereld gebracht door Fred.

Maar dit wist hij van te voren. Sowieso zouden de hierboven genoemde namen vertrekken. Op Clasie na, was iedereen al bezig met een transfer. Maar Rutten kan nu dus wel bouwen aan een geheel nieuwe team.

16 juli 2014 om 13:36

Hoezo?
Krachtenveld is een heel normaal woord, wat je ook kunt lezen als "invloeden"
Daarnaast zie ik Rutten helemaal niet klagen.

16 juli 2014 om 15:17

Ja, maar ik zie het somber in voor Feyenoord dit seizoen. Pelle, BMI, Janmaat, de Vrij en Clasie. De eerste drie zijn al weg en als straks die laatste twee vertrekken dan is het halve basisteam vertrokken, de belangrijkste helft dan wel te verstaan. Neem dan mee dat Koeman de succescoach ook weg is en de toekomst wordt wel erg somber. Ik vind het echt van wanbeleid getuigen als die laatste twee ook vertrekken. Ik heb geen inzicht in de resterende duur van hun contract. Zijn ze nog 1 of 2 seizoenen aan Feyenoord verbonden? Voor het NL-elftal is dit natuurlijk wel geweldig. Zonder meer.

Ik vrees dat het toch een heel lastig seizoen gaat worden voor Feyenoord. Hopelijk kunnen ze nog een aantal goede aankopen doen voor het einde van de transfer periode. Ben benieuwd hoe de fans zullen reageren als het onder Rutten straks toch niet zo goed gaat, of dat nou aan de coach ligt of de vertrek van de spelers.

16 juli 2014 om 13:27

Ach ook bij andere clubs vertrekken de sterkhouders, bij Twente, Rosales, Tadic en waarschijnlijk Bengtson, bij Vitesse, Atsu, Piazon en v Aanholt, bij PSV is het ff afwachten

Maar 2e of 3e worden blijft gewoon mogelijk.
Dat Ajax weer fluiten kampioen gaat worden stond eigenlijk al vast, enige club die zich echt versterkt heeft.
Maar dat zijn ze ook aan hun stand verplicht, gezien hun omzet die in vergelijking met andere clubs minimaal 2x zo hoog is.

16 juli 2014 om 13:42

ongeveer even grote begroting als psv

16 juli 2014 om 13:50

Maar door goede verkopen en paar jaar achter elkaar Champions League hebben ze toch echt een grotere omzet dan die ~62 miljoen die ze begroten

16 juli 2014 om 13:54

Ajax heeft de laatste 2 jaar 100 miljoen aan inkomsten per seizoen. PSV haalt net de 60. Feyenoord zit nog geeneens aan 40 miljoen gemiddeld dus is de eindstand van de laatste seizoenen een logische.

16 juli 2014 om 13:59

@ M_ SSC
Heb het niet over begroting, maar over omzet

Begroting is verwachte inkomsten en uitgaven.
Omzet is daadwerkelijke inkomsten en uitgaven.

Wat denk je wat meer invloed heeft op transfers etc.

Edit: omzet was bij Ajax in 2013 bijna 130 miljoen, bij PSV 63, bij Twente 45 en bij Feyenoord 40 miljoen
Zolang deze verschillen blijven zoals ze zijn is Ajax het aan zijn stand verplicht om minimaal 8x kampioen te worden in de 10 jaar

16 juli 2014 om 15:58

@Wandering
Omzet is idd hoger, maar je ziet bijv psv meer geld uitgeven aan versterkingen dan Ajax. Waarom is Ajax dan aan hun stand verplicht kampioen te worden? Geld op de bank scoort geen doelpunten...

16 juli 2014 om 13:57

Onder koeman werden vorig seizoen ook de eerste 3 wedstrijden verloren. Gaf wel paniek, maar supporters bij feyenoord hebben de afgelopen seizoen wel geleerd dat alles mogelijk is.

16 juli 2014 om 15:00

Ja moeten de supporters zeker niet vergeten! Maar Rutten is toch ook weer geen Koeman, en het jaar ervoor had Koeman al een mooie prestatie neergezet weet niet hoe het toen de 1e wedstrijden ging maar aan het begin van vorig seizoen had hij terecht ook wel wat krediet!

Heeft niets met wel of geen topclub te maken, eigenlijk kunnen alleen de absolute topclub hun spelers behouden, en zelfs dan vertrekken er nog regelmatig spelers naar andere clubs.
Nederlandse clubs kunnen spelers nooit behouden, althans niet als ze naar andere clubs kunnen vertrekken.
Maar het is nooit zo belangrijk wie er vertrekt, het is belangrijk wie er voor terug komt.

16 juli 2014 om 13:42

Als het een Atletico Madrid al niet lukt om hun sterren vast te houden is het inderdaad hopeloos voor de Nederlandse clubs.

Maar goed dat is ook positief. Als Feyenoord geen goede spelers zou opleveren zouden ze ook niet worden verkocht. Dit zorgt ook weer voor heel wat financiele rust binnen Feyenoord. Ik denk dan ook dat nu pas echt het punt is aangebroken dat Feyenoord kan gaan bouwen aan de toekomst. De laatste generatie was uiteindelijk voorbestemd om financieel weer boven water te komen. De nieuwe generatie moet dan Feyenoord binnen een paar jaar weer kampioenskandidaat laten worden.

16 juli 2014 om 14:02

Dit jaar wordt feyenoord kampioen omdat ze in voorgaande transferperiodes niet zoveel te besteden hadden. Als dit nu goed aangepakt wordt dan moet het dit jaar lukken.

16 juli 2014 om 14:15

Je hebt ook nog zoiets als andere clubs die in de competitie meedoen he? De clubtopscoorder Pelle is weg. De Vrij, Bmi, Janmaat en Clasie zijn waarschijnlijk allemaal weg straks. Als je denkt dat Feyenoord nu ze eindelijk weer boven water zijn gekomen qua geld gelijk alles over de balk gaan smijten nou dan moet ik je teleurstellen want dat gaat niet meer gebeuren. Ik zou het komende seizoen geen wonderen verwachten van Feyenoord.

Is weer een mooi excuus voor Fred om te falen, zoals hij bij al zijn clubs heeft gedaan. Overschatte trainer, welke totaal niet past bij Feyenoord.
Overigens Hoop ik dat ik het mis heb. Feyenoord is een mooie grote club, met trouwe supporters en een fantastisch stadion. Maar er moet gebouwd worden aan een nieuw en jong elftal, dan heb je geen slap aftreksel van Hiddink nodig, maar een type Adriaanse en Van Gaal.
In de jeugd lopen genoeg pareltjes rond, waarom nou een Bouhlarouz aantrekken, die is of geblesseerd of ontevreden.
Ik hoop dat ze Clasie weten te behouden en Immers kwijt raken want die kan het niveau wat Feyenoord moet nastreven gewoon niet aan.
Het geld wat er binnenkomt kunnen ze goed gebruiken, nog zo een lichting en je bent financieel echt weer helemaal bovenjan,

16 juli 2014 om 13:41

Wat een onzin zeg. Iemand met een realistische blik weet ook dat na zo'n aderlating Feyenoord niet de nummer 1 kampioenskandidaat is (wanneer de selectie zo blijft). Rutten is daarnaast ontzettend sterk in het beter maken van talenten. Ook kan hij erg goed overweg met de lastige jongens (arnautovic, Elia..). Dat heeft hij bij Twente wel bewezen.
Rutten is de perfecte man om van een stel nieuwe individuen weer een team te maken. Dit is anders dan hij bijvoorbeeld bij PSV of Vitesse had, waar hij het moest doen met een (ervaren) vaste groep.

16 juli 2014 om 16:12

Feyenoord is voor mij de afgelopen jaren ook geen titelkandidaat geweest en dat zullen ze voorlopig ook niet zijn.
Ik durf te zeggen dat met Rutten,zelfs als de betere spelers gebleven waren, ze niet eens in de top 3 eindigen.
Bij Twente was t niks, lekker werken zonder druk beetje mazzel en dan wordt je kampioen, bij PSV was t helemaal niks, bij Schalke was het helemaal niks, bij Feyenoord wordt het helemaal niks. Communicatief niet vaardig, goede assistent, maar als hoofdcoach schromelijk overschat.

16 juli 2014 om 16:53

Dat is makkelijk praten achteraf. Voorafgaand aan het seizoen vorig jaar was Feyenoord gewoon kandidaat nr1 omdat de selectie nauwelijks was veranderd en bij Ajax, PSV en Twente de beste spelers vertrokken.

Blijkbaar heb je wel een heeeeeele grote Ajaxbril als je wilt zeggen dat vorig jaar Ajax de enige titelkandidaat was. Ik vind het juist een hele prestatie dat Ajax het met die selectie heeft kunnen redden. Teamprestatie, maar individueel zwak.

16 juli 2014 om 20:27

Niet een hele grote Ajax bril maar kwalitatief gezien was Ajax de sterkste ploeg, dat er niks verandert betekent niet dat je kampioenakandidaat bent. Triest om t op mijn voorkeur te gooien, want heb duidelijk aangeheven dat ik Feyenoord het liefst zo groot en sterk mogelijk zie? Maar dat de nieuw aangestelde trainer een probleem is, maar ja met sommige mensen kum je ook geen zinnig gesprek voeren

16 juli 2014 om 22:55

Daarom zaten er zoveel ajacieden op het WK? Sorry hoor.. Feyenoord had afgelopen jaar individueel gewoon betere spelers. Ajax een beter collectief. Met dit materieel was Feyenoord gewoon kampioenskandidaat. Erg raar dat je dat niet inziet..

18 juli 2014 om 08:05

Nee Bij Ajax spelen meer buitenlanders die international zijn..... beetje triest dat je dat niet snapt, geloof dat we soms 4 Denen in de basis hadden staan, simpele ziel zucht.

18 juli 2014 om 10:21

Je bedoelt die Denen die het WK niet konden halen?

16 juli 2014 om 13:43

@benficaajax: Rutten heeft alleen bij Schalke gefaald. Of in ieder geval niet de tijd gekregen die nodig was om er iets van te maken. Je hoort mij niet zeggen dat het een toptrainer is, maar overal gefaald heeft hij zeker niet. Bij psv zijn de trainers voor en na hem ook geen kampioen geworden. Zelfde geldt bij Vitesse.

16 juli 2014 om 16:19

Bij PSV was het slecht, bij Vitesse slecht, bij schalke slecht, bij Twente..... nou zonder druk is makkelijk werken en ook niks gewonnen.... ja de eerste periode... de Knvb beker troostprijs. Laten we hier nou niet gaan doen alsof Rutten een toptrainer is.
Ik vond Koeman ook niet zo best, maar die was wel al kampioen geworden in Nederland goede prestaties in Portugal etc. Das wel andere koek.

16 juli 2014 om 16:59

Ten tijde van Rutten speelde Twente jaarlijks om plaats 8-10. Hij heeft bij ons de weg naar boven ingeleid en voor de 2de keer in de historie de beker gewonnen. Hij ontwikkelde (lastige) spelers als Elia, Arnautovic, Van de Meyde en El Ahmadi tot belangrijke spelers en international.
Daarnaast heeft hij een kampioensteam ingeleid en hoefde Mcclaren hem alleen nog maar in te koppen.

Hoezo geen prestatie?
Je weet overigens maar weinig te onderbouwen met je "slecht slecht"

16 juli 2014 om 20:29

Nou nou wat waten ze goed Zeg, en dat komt door rutten? Of heeft ene directeur daar iets mee te maken, rutten heeft bewezen niet gied genoeg te zijn daar hief ik niemand van te overtuigen zijn resultaten spreken voor zich.

16 juli 2014 om 22:59

Scorebordjournalistiek ja... Dat maakt iemand niet een goede of slechte trainer natuurlijk. Je hebt ook te maken met materieel en budget (budget van Ajax is bijv altijd veel hoger dan van PSV, Twente en Vitesse).

16 juli 2014 om 13:53

Adriaanse heeft het lang uitgehouden bij zijn clubs, van Gaal wiesten we al van voor het WK dat het een goede coach was en dat dit te hoog gegregepen was, wel geprobeerd is, maar van gaal heeft zijn kansen gewoon afgewacht en zi daar Man Utd komt.
De licthing goede trainers is smal, of te oud/niet haalbaar, of al coach geweest.
Rutten is een goede keuze, voor wat beschikbaar was, zeker op de NL markt.
Verder is en zasl Immers weer een rots in de branding zijn, hij zal het wel moeilijker krijgen, om te excelleren, maar nog steeds zijn waarde hebben.

16 juli 2014 om 13:56

Precies hetzelfde profiel als Koeman dus voordat ie aantrad bij Feyenoord. Wellicht dat Rutten een betere staat van dienst heeft qua jonge spelers beter maken. De nieuwe O19 van Feyenoord herbergt weer genoeg talent voor een volgende lichting eerste-elftal spelers, alleen zal dat nog minstens een seizoen op zich laten wachten.

16 juli 2014 om 14:17

Je weet dat destijds Feyenoord met bijna allemaal jeugdspelers met 10-0 klop kregen van Psv? Als je Pelle, Janmaat, de Vrij, Bmi, Clasie verkoopt dan is een ervaren kracht in de verdediging erbij hard nodig. Buiten dat hoor ik van iedere kenner dat Rutten een hele goede veldcoach is die alleen niet zo goed is in de media. Jeugd krijgt de kans wel maar het is nu zaak dat Feyenoord niet te hard afglijdt. Je kan niet van Feyenoord verwachten dat ze nu gelijk na al die jaren van armoede geld over de balk gaan smijten.

16 juli 2014 om 16:21

Ik zeg toch niet dat ze geld over de balk moeten smijten. Ik zeg dat ze door moeten selecteren, in Nederland zijn meerwaardes te koop voor 3 tot 5 Miljoen. Ze hadden tenminste een betere coach aan hadden moeten stellen die het profiel van Adriaanse en Van Gaal had, ieder zijn mening, maar het is doodzonde dit ze gaan zometeen drie stappen terug.

16 juli 2014 om 16:40

Ja van Gaal is onhaalbaar en Adriaanse wilt niet. Dus ja Rutten is een prima coach. Het is alleen geen uithangbord.

16 juli 2014 om 17:01

Doorselecteren kan je alleen als je team bij elkaar blijft en je geld hebt om te investeren. Daar is Feyenoord nog lang niet. De doelstelling van Feyenoord is en blijft finacieel gezond worden. Daar zijn we in principe aangekomen. men kiest er echter voor om de aandelen terug te kopen van de Vvf. Vind ik een prima besluit. Sportief gezien zal de doelstelling Europees voetbal halen dus top vijf spelen. Dat zal wel lukken verwacht ik.

Rutten, als je met de huidige selectie een top 5 positie weet te bemachtigen is (zo goed als) iedereen tevreden met je. Niemand verwacht dat je met deze selectie kampioen gaat worden, die kansen moesten we afgelopen seizoen(en) pakken.

Nogmaals, zonder aankopen erbij mogen we blij zijn met europees voetbal volgend jaar. Vooral de verdediging zal ons zorgenkindje zijn. Twee spelers die over hun top zijn en 2 talenten die nog fouten zullen/ mogen maken. Het middenveld staat gewoon goed met Clasie, Immers en Tonny en de aanval verwacht ik nog wel een spits erbij. Boetius is weer een jaar verder en ipv Schaken hebben we Manu weer terug.

Feyenoord heeft vorig jaar al geluk gehad dat er geen bepalende spelers zijn vertrokken. Clubs zoals Ajax/psv zag je wel bepalende spelers de club verlaten. Ook dit seizoen heeft Ajax daar ook weer last van. De instelling van Rutten is dus het beste. Kijken wat je hebt ipv kijken naar wat je niet hebt. Ondanks het vertrek van die spelers zullen er voldoende goede spelers teruggehaald worden om minimaal de top 3 te bereiken. Als Rutten dat bereikt zullen de fans ook niet al te kritisch op hem zijn.

Feyenoord moet zich komend seizoen richten op het behalen van Europees voetbal. Uiteindelijk is het enige dat de periode Koeman Feyenoord heeft opgeleverd een financieel gezonde huishouding en wat trots. Sportief zijn ze niks vooruit gekomen, als zij dit jaar niet kunnen meestrijden om de bovenste drie plekken.

Ook met wat er overblijft kunnen we best ver komen hoor. Nieuwe talenten die al 2 jaar in de wachtrij staan kunnen zich eindelijk gaan bewijzen nu.

16 juli 2014 om 13:39

Ik richt me gewoon op het halen van Europees voetbal.lijkt me een reeele doelstelling.

16 juli 2014 om 14:01

Dat is ook de enige doelstelling. Geef hem opbouwtijd. Als Clasie behouden blijft zou het mooi zijn. Met een breedteversterking als Botteghin (hopelijk wordt hij gehaald) heb je wederom een stabiele verdediging met Van Beek, Lopes Cabral, Bouhlarouz, Botteghin, Mathijsen, Kongolo, Steenvoorden, Nelom en Woudenberg. Natuurlijk ga je Janmaat, De Vrij en Martins Indi missen. Maar zo slecht wordt je er ook niet op. Vooral Van Beek verwacht ik veel van. Een basis verdediging met Van Beek, Bouhlarouz, Kongolo en Woudenberg zie ik wel zitten.

Middenveld blijft dan Clasie, Vilhena, Immers met als back up Sleegers, Karsdorp, Goossens en Vormer. Ook Nieuwkoop kan je vast inpassen.

In de aanval hebben we tot nu toe Boëtius, Achahbar, Manu, Te Vrede, Schaken, Verhoek en Dammers. Wat mij betreft gaat Verhoek direct weg en hopelijk ontwikkelt Achahbar zich eindelijk.

Aankopen van Dost, Atsu (huur) en Affelay lijkt mij wel een versterking. Dit jaar opbouwen, Boëtius en Vilhena nog langer aan je binden en je kan volgend seizoen een serieuze gooi doen. Ook omdat Slabbekoorn en Verdonk eraan komen. Evenals Schuurman.

16 juli 2014 om 14:01

Dat is inderdaad de meest reeele doelstelling. Dat betekent natuurlijk niet dat we er niet voor gaan om kampioen te worden, maar het aantal reacties waarin wordt geschreeuwd om dure aankopen om "de CL mee te halen" is stuitend. We zijn alweer totaal vergeten hoe we uberhaupt in deze financiele wurggreep terecht zijn gekomen, waarvan we ons net weer een beetje aan het ontdoen zijn.

16 juli 2014 om 14:07

Dure aankopen is het domste wat je nu kan doen.het is nou niet zo dat Feyenoord nu een hele rijke club is geworden.ik vind dat ze nog steeds op koopjesjacht moeten en volgens mij doen ze dat ook.het beleid is echt niets op aan te merken.

16 juli 2014 om 14:11

Bottegin heb ik mijn twijfels over en van Beek ben ik bang dat ie niet goed genoeg is.

Achabar is ook niet goed genoeg.we moeten echt nog een spits hebben.

Dost is tot zover nog niet haalbaar.atsu en Afellay is maar de vraag of die komen.die kans is echt heel erg klein.

16 juli 2014 om 17:51

Ik zou liever een rechtsback aantrekken dan nog een centrumverdediger. Zowel van Beek als Boulahrouz zijn beter in het centrum. Ik zou dus meer kijken naar een Pele van Anholt of Henk Dijkhuizen ofzo.

Wat is er met de transfer van Janmaat? Pellè en Bruno zijn door Feyenoord zelf bevestigd, maar van Janmaat heb ik op hun site nog niets gezien. Bj het overzicht van de seleciespelers staat hij er ook gewoon nog bij, terwijl Pellè en Bruno weg zijn gehaald

16 juli 2014 om 14:19

Hij heeft al met zn nieuwe shirt geposeerd hoor in Newcastle.

16 juli 2014 om 14:31

Heb ik gezien, maar het is nog altijd niet door Feyenoord bevestigd en hij staat nog altijd bij de selectie vermeld.
Geld nog niet binnen misschien?

16 juli 2014 om 15:51

Op Fr12 stond het gister dik gedrukt, dus even goed kijken, maar Janmaat is weg voor 7,5 miljoen.

16 juli 2014 om 18:43

Tja, in de kranten stond het ook, maar zowel de kranten als Fr12 zijn niet de officiële kanalen.
Op www.feyenoord.nl is nog altijd niets te vinden.

16 juli 2014 om 17:04

Schijnt een administratieve kwestie te zijn. Zou vandaag of morgen worden opgelost

16 juli 2014 om 18:43

OK, bedankt!

Oioi, ik heb wel een beetje te doen met Fred Rutten. En met Massimiliano Allegri net zo.

Je komt al binnen in behoorlijk succesvolle ploeg, je hebt de reputatie van een natte wind, niemand van de supporters vindt je een geslaagde keus, en de beste spelers gaan allemaal weg... Je kunt alleen maar verliezen.

16 juli 2014 om 14:29

Was dat ook niet zo toen Koeman binnenkwam?

16 juli 2014 om 14:37

Er gingen wel wat goede spelers weg, maar het jaar voor Koeman was Feyenoord 10e geworden, dus daar viel juist wél het een en ander te winnen.

16 juli 2014 om 14:51

Dat is waar.. maar daarnaast had Koeman op zich ook niet zo'n hele goede staat van dienst en mocht her en der vroegtijdig vertrekken.
Ik ben erg benieuwd naar wat Rutten gaat doen. Als tukker gun ik hem nog altijd een kampioenschap (al is dat aankomend jaar m.i. niet reeel)

16 juli 2014 om 14:44

Er zijn echt geen supporters die nu verwachten dat Feyenoord kampioen gaat worden. In elk geval niet met de selectie zoals die nu is. Top 4 moet haalbaar zijn, Europees succes ook. Met Fred Rutten hoeft niemand medelijden te hebben hoor.

16 juli 2014 om 14:47

Maar ok, dan wordt hij vierde. Heeft ie zijn werk dan goede gedaan, of juist niet? Medelijden is een groot woord, het is alleen een ondankbare taak om trainer te worden van een ploeg die het nauwelijks beter kan doen dan het jaar ervoor.

Ik denk dat het allemaal wel goed komt. In het mooiste geval komen Dost en Afellay ons versterken - wat in ieder geval voor de basis betekent dat je een behoorlijk sterk elftal hebt (zie opstelling). Van Beek als rechtsback is een gok. Heeft afgelopen seizoen wel wat mooie dingen laten zien, dus wie weet kan hij verrassen.
Kongolo zou ik linksback posteren. Nelom vind ik gewoon te matig voor de basis en met Boula en Mathijsen heb je veel ervaring in het centrum. Weinig snelheid, dat wel. Hahn is een talentvolle keeper met in ieder geval veel meer uitstraling dan Erwin Mulder.
Mooiste is dat het middenveld intact blijft, zoals het er nu naar uitziet. Nogmaals, in het "mooiste" geval komt Afellay, dus daarmee zeg ik niet dat ik ervan uitga dat hij even bij ons komt ballen. Maar niks is uitgesloten. Zijn carriere zit op een dood spoor, zijn mattie Boulahrouz speelt bij ons en hij kent Fred Rutten goed.

Hahn
Van Beek
Boulahrouz
Mathijsen
Kongolo
Clasie
Immers
Vilhena
Boutius
Dost
Afellay
16 juli 2014 om 14:41

Prima opstelling idd. Afellay zie ik echter niet zo snel komen. Kongolo als linksback weet ik ook nog niet helemaal, vind hem centraal toch sterker. Wie weet wat van Geel nog kan binnenhalen.

Verdedigend kan Feyenoord de vertrokken spelers wel opvangen. Ze hebben Nelom, Kongolo en Boularouz, daarmee heb je toch nog een goede verdediging. Een nieuwe spits moet er wel komen, hopelijk komt Dost.

16 juli 2014 om 14:51

Je vergeet Mathijsen nog. Afgelopen seizoen onze beste verdediger. Verreweg.

16 juli 2014 om 15:02

Klopt, inderdaad, die is er ook nog.

16 juli 2014 om 15:03

verdedigend wel, maar opbouwend is het een groot drama.

Ajax verliest een hoop doelpunten, Feyenoord verliest een hoop goals, PSV haalt goals, Twente verliest een belangrijke speler. Alle clubs zijn slachtoffer alleen is het bij Feyenoord dit jaar bijzonder erg. Gelukkig sluiten veel jongens aan die vorig jaar verhuurd waren. Woudenberg, Manu en Achahbar zijn alle 3 goede talenten waarmee je gewoon kan verrassen. Verder is Khalid gekomen voor de ervaring en kan zo ook van Beek doorgeschoven worden. Het middenveld is nog intact en daar staat Vormer te trappelen om meer minuten te maken wat zeker geen verkeerde speler is. De vleugels zijn beter bezet dan vorig seizoen. Grootste probleem is je spitspositie en de rechtsback positie die op dit moment niet opgevuld kan worden door een echte back.

16 juli 2014 om 15:09

Ajax verliest hoop doelpunten? Door? de Jong? Vorig seizoen niet veel bijgedragen en dus al bewezen dat ze zijn doelpunten kunnen missen! En met Zivkovic en Milik was daar al op ingespeeld en zijn dus goals gehaald, zeker als jij stelt dat Psv goals haalt door de komst van de Jong dus die de afgelopen 2 jaar niet heeft gescoord ofzo.. Feyenoord en Vitesse zijn de grootste verliezers imo, Psv en Ajax hebben sowieso de beste selecties ook logisch naar begroting etc. Twente moet alleen tadic opvangen, wel heel belangrijk maar niet onvervangbaar door het team in geheel te verbeteren.

Feyenoord heeft Mathijssen ook nog een goede ervaren verdediger die afgelopen seizoen gewoon nog vaak de beste was. Hoop dat er nog een talent als Boetius aankomt want Manu en achahbar komen tekort vind ik. Spitspositie is denk ik echt het probleem, hopelijk komt er toch een constructie waarin Dost gehaald kan worden net als met Pelle toen, maar zeker ook jongens als Indi en Janmaat vervang je niet even, Feyenoord moet er eigenlijk alles aan doen om zowel Clasie als de Vrij te behouden! Aan de andere kant voor de Vrij zal er wss nooit meer zoveel belangstelling komen als nu na de prestaties op het WK (die ietwat overdreven worden want met 3 cv's ipv 2 is het gewoon makkelijker) Maar sowieso een mooie uitdaging bij een mooie club voor een mooie man als Rutten, haha komt meteen met krachtenvelden, kan niet wachten op de interviews

16 juli 2014 om 22:06

Rutten zal ons weer gaan verbazen met nieuwe termen. Wil hem wel eens een avondje met Co Adriaanse zien. Denk dat je dan een hele unieke kijk op voetbal gaat krijgen.

Normaal gesproken haal je met de Jong gewoon goals in huis als PSV zijnde. Denk dat Ajax met Sigi, die altijd op belangrijke momenten scoorde, en met de Jong toch behoorlijk inlevert. Milik moet zich nog bewijzen evenals Zivkovic die al wel eredivisie ervaring heeft, maar nu in een hele andere omgeving moet presteren.

Ben alleen bang dat Clasie en Vilhena nu ook weggaan omdat er nu al zoveel basisklanten weg zijn zou het zomaar kunnen zijn dat bovengenoemde er geel heil meer in zien en verder gaan kijken

Uhmmm topclub? Misschien een beetje de naam

Weer titel kandidaat ?
Ze hebben het laatste jaar teleur gesteld omdat ze als enige hun selectie in tact hielden. Maar een titel kandidaat waren ze niet, en zijn ze ook niet geweest gedurende het seizoen. Achteraf waren er mogelijkheden, maar dat is achteraf.

16 juli 2014 om 17:02

Daar zijn de meningen over verdeeld dan. Ik vond ze voorafgaand aan het seizoen vorig jaar titelkandidaat nr 1. Als Feyenoord de eerste 3 wedstrijden normaal was doorgekomen, zouden zij dit ook over het gehele jaar zijn geweest.

16 juli 2014 om 17:08

Joh als er een klassieker van de twee gegaan was zoals de verhoudingen op het veld waren was Feyenoord vorig seizoen kampioen geweest. Dus Vierdag lult uit zn nek.

17 juli 2014 om 02:22

Als, als, als. Dat is lekkere zinnige onzin. Als Castaignos zijn kansen had benut ?
De begroting bepaald de favoriet.
Elk team had kampioen kunnen worden. Elk team is door zijn onder grens gezakt. Dan ben je in mijn ogen geen tittel favoriet maar hebben anderen een kans gemist. Niks meer.

Volgens mij valt het tot nu toe wel mee met de uittocht.. kwalitatif gezien dan. Kongolo was al een klasse beter dan BMI en blijft. Het middenveld blijft intact en met een Karsdorp in aantocht gaat Immers straks zijn basisplaats kwijtraken. Het enige echteprobleem dat we hebben is de spitspositie... en op de vleugels mag er wel wat bij..

Als Dost komt en een Myachi ook dan kun je wel eens een sterker elftal hebben dan het jaar ervoor.

hahn/Muld
vBeek/Cabral
Bouhkarouz
KongloMathij
Woudnb/Nelom
Clasie/Vorme
Immers/Karsd
Vilhena
Manu/Achahba
Dost/TeVrede
Boetius
16 juli 2014 om 19:28

Immers zijn basisplaats verliezen aan Karsdorp? Dacht het niet. Het is een talent, maar heeft nog helemaal niks laten zien. Immers heeft het met name het afgelopen seizoen geweldig gedaan. Denk dat eerder Vilhena moet vrezen voor zijn basisplaats, want die vind ik heel wisselvallig. Eerst maar eens afwachten hoe goed Karsdorp werkelijk is.
Wat betreft Miyaichi; de afgelopen seizoenen geen potten kunnen breken. Vind hem fysiek ook wel heel licht. Hoop toch wel op iets beters dan dat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren