Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Suárez, Neymar én Messi? Geweldig dat ik ze heb’

Laatste update:

Luis Enrique, de opvolger van Gerardo Martino bij Barcelona, heeft woensdag zijn eerste persconferentie in het nieuwe seizoen gegeven. Er staat nog wat te gebeuren bij de Spaanse grootmacht: Xavi en Dani Alves gaan mogelijk nog weg en er komt nog een centrumverdediger bij. “Maar transfers afronden is een lang proces. Het is niet alsof je even naar de supermarkt gaat en meeneemt wat je wil hebben”, zegt Luis Enrique.

/

De toekomst van Xavi is nog onduidelijk. “Ik heb met hem gepraat. Hij heeft een contract bij deze club en het wachten is op hem”, geeft de oefenmeester te kennen via de officiële kanalen van de club. “Luis Suárez, Lionel Messi en Neymar? Coaches willen beschikken over de beste spelers en ik vind het geweldig dat ik ze heb.” Dani Alves wordt op zijn beurt in verband gebracht met een vertrek uit Catalonië. “Ook hij heeft een contract. We zullen zien wat zijn wensen zijn, daarna leggen we onze wensen uit.”

Er gaat nog een centrale verdediger komen: Barcelona wordt stevig in verband gebracht met Jan Vertonghen en Jérémy Mathieu. “Zoals tachtig tot negentig procent van de grote clubs, zoeken we naar centrumverdedigers. We hopen spoedig nieuws te hebben”, aldus Luis Enrique. Wat betreft de schorsing voor Suárez wil directeur Andoni Zubizarreta zich voorlopig niet uitspreken. “Onze advocaten hebben gezegd dat we erg voorzichtig moeten zijn.”

Neymar, Lionel Messi en Luis Suárez. Gaat dat werken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij kan niets anders zeggen maar diep in zijn hart had ie voor die 90 miljoen vast en zeker liever twee topverdedigers gehad

16 juli 2014 om 13:33

Inderdaad. Sanchez gehouden en Hummels voor 40 en Laporte voor 20. Had je net zoveel verlies als nu.

16 juli 2014 om 13:43

Fijn dat jij diep in het hart van Luis Enrique kunt kijken.

Ik ben het met je eens dat Barça dat harder nodig heeft, maar dat betekent niet dat Luis Enrique het ermee eens is.

16 juli 2014 om 13:50

zucht.... Mag je dan helemaal geen uitspraken meer doen zonder te zeggen 'ik denk' of 'ik verwacht'.

16 juli 2014 om 13:52

Nee, maar persoonlijk wordt ik nogal moe van mensen die doen alsof ze precies weten wat er speelt in de harten van anderen.

Maar goed, dat is persoonlijk.

16 juli 2014 om 14:04

Frank Snoeks is daar ook erg goed in. Die weet precies wat anderen denken.

16 juli 2014 om 14:32

ach het is maar net hoe je het opvat. natuurlijk kan hij zijn gedachte niet lezen. jou conclusie is dus eigenlijk dat je niks moet zeggen tenzij je duidelijk aangeeft dat het je mening is.

16 juli 2014 om 16:52

Frank Snoeks geeft anders gewoon prima commentaar bij de wedstrijden en weet alles heel mooi te brengen. Als Frank Snoeks de commentator is, veranderen de spelers op het veld ineens in goden en hebben ze magische krachten. Hij kan het mij toch mooi vertellen.

16 juli 2014 om 13:57

Denk het niet!

Verdedigers zullen nog wel gehaald worden! Ik denk dat je met Suarez iemand binnenhaalt die je altijd je team wilt hebben. Brengt zoveel strjd en dit slaat over op andere spelers! Alleen al hierdoor zal je sterker worden, ook verdedigend!

90% geeft aan dat dit niet zal gaan werken.. ik denk juist dat dit zal gaan draaien als een tierelier! Suarez zal zichzelf wegcijferen en is natuurlijk beter dan Sanchez en/of Pedro. Aanvallend maar ook qua strijdlust etc, is bijvoorbeeld total niet te vergelijken met Ibra o.i.d. vanwege zijn arbeidsethos.

Wel moet er nog 1 topverdediger worden gehaald maar dat zal nog wel gebeuren denk ik.

Nee, de tijd zal het leren! Ik ga ervanuit dat ik gelijk zal krijgen.

16 juli 2014 om 14:47

Wellicht dat de winnaarsmentaliteit van Suarez en het altijd 100 procent geven een positieve uitwerking gaat hebben op Messi. Waar Neymar door zn leeftijd zichzelf een beetje wegcijfert in de schaduw van Messi, zal Suarez ook voor zn eigen kansen willen gaan, waardoor het niet meer allemaal afhankelijk is van Messi.

16 juli 2014 om 14:54

Suarez kon zich bij Ajax altijd prima wegcijferen voor (zelfs) Huntelaar, was een uitstekend koppel! Tot het moment kwam dat hij wist en zag dat hij zelf beter was.. maar dat zie ik bij Messi niet zo snel gebeuren!

Ik vind het nog steeds een top aankoop en verwacht dat het gaat draaien.. we kunnen erg veel zeggen, de tijd zal leren wie gelijk krijgt!

16 juli 2014 om 14:36

Luis Enrique was degene die het bestuur het advies gaf om Suarez te halen.

16 juli 2014 om 14:34

Ronaldo.

16 juli 2014 om 17:06

idd want dan zit hij op de reservebank

16 juli 2014 om 23:14

Je vader straks ook

Tsja slechtste combinatie ook. Bij alle 3 de spelers is wel gebleken dat je een team om 1 van hem moet bouwen tijdens dit Wk.

16 juli 2014 om 13:25

Schei uit man. Dom gelul toch altijd. Net doen alsof het geen teamspelers zijn. Suarez werkt zich altijd helemaal leeg voor het team. Messi = Messi, en die doet geen flikker in balverlies. Neymar werkt ook hard met balverlies. Alle drie geven ze zowel assist, en maken ze doelpunten. Ik zou niet weten waarom dit niet gaat werken. Drie geweldenaren in de aanval.

16 juli 2014 om 13:39

Is niet helemaal dom gelul natuurlijk. Het zijn 3 spelers die het spel willen bepalen, belangrijk willen zijn en de ster uit willen hangen. Je ziet zelf toch ook wel het verschil tussen Neymar bij Barcelona en Neymar bij Brazilië. Het botst gewoon omdat Messi dé ster bij Barcelona is.

Nu komt Suarez er ook nog bij, hij mag dan wel hard werken maar als je ook 31 goals wil maken bij Barcelona moet je soms gewoon zelfzuchtig zijn. Messi en in mindere mate Neymar accepteren dat veel minder dan de Liverpool spelers. Onderlinge frustraties kunnen in dat opzicht weer leiden tot minder werklust voor het team.

Buiten kijf staat dat het 3 geweldige voetballers zijn, maar of het gaat werken geen idee.

16 juli 2014 om 17:20

hoe kun je brazil vergelijken met barca?
neymar speelt nog maar 1 jaar europees en moet nog altijd wennen aan de speelwijze van barca. dit kost tijd kijk maar eens naar sanchez.
om nu al te oordelen dat hij niet past bij barca is complete onzin.
neymar heeft zijn goals gemaakt en assists geleverd. dit allemaal in z'n eerste jaar europees en bij z'n nieuwe club die totaal anders speelt dan wat hij gewend is.
als je had gekeken hoe neymar voor barca speelt had je kunnen weten dat deze jongen alles doet voor barca. hij legt bijna alles af want hij is gewoon geen ego. als je bij barca speelt zijn er geen ego's.
dan zeg je dat suarez zelfzuchtig is terwijl hij ook heel veel assists heeft geleverd voor liverpool. het is logisch dat een spits een 100% kans niet afgeeft en zelf schiet.
volgens mij kijk je niet eens naar hun wedstrijden want als je dit wel had gedaan dan had je dit allemaal wel kunnen zijn.
dan heb je nog messi die altijd voor assists zorgt.
die 3 gaan gewoon voor geweldige combinaties en goals zorgen. wie ze afmaakt zal hun een zorg zijn. toen neymar erbij kwam heeft barca z'n eigen spel gewoon gehouden hoor. dit zal ook gebeuren met suarez.
teamplay is voor barca veel belangrijker dan voor andere teams.
daarom zullen ze geen problemen hebben met elkaar.
natuurlijk kan je het niet 100% zeker weten maar ze hebben toch alle 3 laten zien dat ze oog voor hun teamgenoten hebben. plus het feit dat barca z'n spel niet gaat veranderen en dat ze als een team moeten spelen geeft mij een goed gevoel over deze transfer.

16 juli 2014 om 18:39

Waarom zou Messi bij balverlies iets doen als de tegenstander vaak al minimaal 2 man op hem zet die in zijn buurt moeten blijven? Je kan 2 situaties creëren:
A) Messi moet mee verdedigen waardoor deze 2 directe bewakers ook mee kunnen naar voren en een aanval van de tegenstander hierdoor gevaarlijker wordt.
B) Messi moet bij de middenlijn blijven waardoor deze 2 directe bewakers niet kunnen deelnemen aan de aanval.

Ik zou het wel weten zelfde reden waarom Messi nooit mee moet gaan bij een corner van de tegenstander, hij is 1,67 ofzo, als hij meegaat kunnen zijn bewakers (vaak langer dan 1,85) ook mee. Dat brengt alleen maar extra gevaar.

Je hebt er drie maar alleen Messi speelt voorlopig. En die valt binnenkort ook om van vermoeidheid.
Gok nog steeds op transfer van Messi.

16 juli 2014 om 13:54

Na zo'n armoedig wk ben ik ook benieuwd waar die heen gaat als hij vertrekt.

Tsja, Benatia schijnt ook een leuke verdediger te zijn! Of Laporte... Zitten we straks met Mathieu opgescheept... 20 miljoen!

Ik hoop dat we met Neymar en Suarez in de spits spelen en Messi erachter. Maar Suarez zal wel spelen aan de rechterkant.

16 juli 2014 om 16:11

K verwacht juist dat Messi op rechts zal spelen. Speelt ook op rechts bij Argentinië en ook toen Eto'o nog bij Barca speelde hing Messi de vleugelspeler uit. Dit is een fantastisch aanvalstrio en ze gaan er voor zorgen dat Barca weer prijzen gaat winnen. Let maar op !!

17 juli 2014 om 02:33

Messi op recht, Neymar op Links, Beiden onderdanig aan Luis,... Dat zou magistraal zijn haha

Alles valt of staat met de opofferingsgezindheid. Als ze allemaal de ster willen zijn en op 10 willen spelen komt het niet goed. Neymar zal op links het veld breed moeten houden, pas als de linksback aansluiting heeft kan hij naar binnen trekken. Hetzelfde geldt voor Suarez op rechts. Messi zal een goede samenwerking met beide spelers aan moeten gaan, je kan niet gaan lopen sjokken over het veld maar je moet je aanbieden of een loopactie maken zodat zij zien dat het goed is om als team te spelen (anders krijg je een neerwaartse spiraal).

Rakitic zal denk ik net zoals bij Kroatië minder hoog op het veld gaan spelen, maar omdat Barcelona een offensieve ploeg is komt hij vaak genoeg in de positie van aanvallende middenvelder.

Bravo
Montoya
Mascherano
Mathieu
Alba
Rakitic
Busquets
Iniesta
Suarez
Messi
Neymar
16 juli 2014 om 13:32

Die opstelling zal niet werken. Neymar is niet op zijn best als hij het veld breed moet houden. Dan krijg je de Neymar van vorig seizoen ,maar niet de Neymar van Brazilie. Voor Suarez geldt hetzelfde. Hij is een spits.

16 juli 2014 om 13:42

Dus hoe zou jij het doen?

16 juli 2014 om 13:47

Misschien Messi op 10, Neymar en Suarez naast elkaar daarvoor? Dus in een ruit. Dit is gewoon een suggestie, geen idee of dat het echt werkt.

Let wel, in deze opstelling ga ik ervan uit dat er nu niemand meer gehaald wordt, is voor de Barça supporters hopelijk niet het geval.

Bravo/Stegen
Alves
Pique
Batra
Alba
Busquets
Xavi/Rakitic
Iniesta
Messi
Suarez
Neymar
16 juli 2014 om 13:51

Ja, zoals Shadows's opstelling. Zo zou ik spelen iig, met Messi achter Suarez of Messi en Neymar achter Suarez in een 4-3-2-1 opstelling.

16 juli 2014 om 13:54

Zou dat werken, Neymar achter een andere speler? Dat betekent dat hij minder ruimte heeft voor zijn eigen acties en eerder de bal zal moet doorgeven aan Suarez. Hoe zie jij dat voor je?

16 juli 2014 om 14:00

Dan duikt iedereen dus de fuik in en krijg je hetzelfde statische voetbal als afgelopen seizoen. Dan is het weer een kwestie of Iniesta in de meest uitzichtloze situaties een oplossing weet te vinden.

Het is te hopen dat Luis Enrique uit dezelfde school als Guardiola komt want anders vrees ik dat ze idd statisch gaan voetballen.

16 juli 2014 om 14:06

Neymar speelt beter met een speler (spits) voor zich, dus ik denk wel dat het zal werken. Hij en Messi zullen een vrije rol hebben achter Suarez.. Suarez zal ook de bal komen ophalen (zoals hij vaker doet) en dan duikt Neymar of Messi de spits is (etc). Het wordt dan een beetje unpredictable, dus niet zo statisch.

16 juli 2014 om 14:08

Neymar geeft veel assists en is helemaal niet zo egoistisch als sommige mensen doen vermoeden. Hij is echt enorm creatief en kan prachtige steekballen geven in de juiste snelheid, zoals Messi dat ook kan. Suarez is een enorm werkpaard die sleurt en trekt.

Waar ik mee zit is dat ze alle 3 het liefst in, of dicht bij het centrum willen spelen.
Ik ben heel benieuwd hoe het middenveld ingevuld zal worden komend jaar want met een Rakitic heb je bijvoorbeeld veel meer dynamiek en diepgang.

16 juli 2014 om 15:42

Hoop dat Neymar meer gaat laten zien aankomend seizoen. Voor dat hoge bedrag hebben we eigenlijk te veel van hem verwacht. Ik verwacht spektakel met deze 3 spelers in de voorhoede.

16 juli 2014 om 18:49

blink

Als er ruimte is dan werkt het wel maar Barcelona speelt vaak met een volle zestien voor zich. Misschien moeten ze op de counter gaan spelen maar dat zie ik niet gebeuren.

16 juli 2014 om 20:14

@ Geert

Klopt ook wel. Ik denk dat Barcelona minder dominant zal moeten gaan spelen. Niet perse op de counter, maar de opbouw moet wat sneller verlopen, zoals Real of Duitsland.

Kijk er nu al naar uit om Fifa 15 met Barca te spelen

Wat een voorhoede zeg. Zou Enrique Messi op rechts zetten en Suarez in de spits?

16 juli 2014 om 13:34

Denk het niet want Suarez heeft veel vaker vanaf rechts gespeeld (ook vanaf links trouwens) bij Ajax al..

16 juli 2014 om 13:49

Echter is Suarez dan een rechtsbuiten die heel veel naar binnentrekt voor eigen succes. Dat kan problematisch worden met Messi centraal, tenzij Messi veel op 10 blijft hangen en ruimte gunt aan Suarez en Neymar om naar binnen te komen.

Op papier is dit werelds ja, alleen ben ik benieuwd naar hoe zij opgesteld zullen worden. Ik verwacht echt niet dat LH hetzelfde systeem als Pep zal hanteren. Ik verwacht Messi in een dienende rol (achter Suarez en-/of Neymar).

16 juli 2014 om 13:42

Blink182, spelen met een driehoek voorin? Gaat lastig combineren worden als de tegenstander met 9 man achter de bal staan en Barcelona dominant wil spelen.

16 juli 2014 om 13:52

Tsja, ik denk, eerlijk gezegd, dat Barcelona onder LH de tegenstander meer initiatief zal laten nemen. Is de enige manier om goed gebruik van Messi - Neymar - Suarez te kunnen maken denk ik.

2 van de 3 zullen een wat ondergeschikte rol moeten gaat spelen, dienstbaar zijn zullen we maar gemakshalve zeggen en dat zie ik bij deze supersterren niet snel gebeuren. 3 hanen in een kippenhok heeft nooit gewerkt.

Ik weet het niet hoor ik moet het maar zien
Veel mensen zeggen dat neymar en Suarez niet samen kunnen spelen
Ik denk het wel eerlijk gezegd
Alleen barca moet wel nog paar goede goede verdedigers aantrekken

Het contrast is natuurlijk niet zo groot als de poll doet vermoeden. Slecht zal het zeker niet lopen met die 3 in je voorhoede en perfect zal het zeker ook niet worden. Ik denk dat het goed uit zal pakken, zolang iedere speler zijn rol maar kent en wil uitvoeren. Dit is natuurlijk wel een belangrijke taak van de nieuwe trainer. Daarnaast moeten de spelers zelf ook hun verantwoordelijkheid kennen.

Het lijkt mij ook iets teveel van het goede. Luis Enrique moet er vooral een hecht team van gaan smeden, een echt tactisch aanvalsplan lijkt me met Suarez en Neymar lastig, aangezien dit vooral voetballers zijn die op intuïtie spelen. Wanneer de rest volledig in dienst van de aanval kan spelen kan er wel wat moois ontstaan.

16 juli 2014 om 14:52

Als 1 van de 3 op de bank verdwijnt omdat het niet werkt met 3 sterren in de voorhoede dan heeft Barcelona een groot probleem want alle 3 willen een basisplek hebben.

Juist omdat de meesten denken dat dit niet gaat werken, gaat dit denk ik juist fantastisch werken !

Dit is het beste aanvallers trio van Zuid-Amerika en misschien zelfs wel van de wereld

Begrijp me niet verkeerd, dit zijn geweldige voetballers. Maar in een team gaat het niet. Er zal teveel geruzie zijn tijdens vrije trappen bijvoorbeeld.Bij Real met Bale en Ronaldo en nu bij Barca ook

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren