Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem: 'Hij was een angsthaas, je zag zijn besluiteloosheid'

Laatste update:
/

Willem van Hanegem is duidelijk: Feyenoord moet komend seizoen vol voor het kampioenschap gaan. De laatste titel van de Rotterdammers dateert van 1999 en de clubicoon vindt het weer tijd voor de eerste plaats. De Kromme vindt eigenlijk dat Feyenoord afgelopen seizoen al kampioen had moeten worden.

"Maar nu zal iedereen beamen dat het gewoon niet kón, die tweede plek met 34 verliespunten", zegt Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. Hij stelt dat er afgelopen seizoen te veel terughoudendheid in het spel van Feyenoord zat en neemt Stefan de Vrij als voorbeeld. "Die was in de competitie soms een angsthaas."

"Je zag hem aan de bal denken: wat zal ik doen? Naar achteren of naar voren? Maar tijdens het WK zag je opeens wel iemand met vertrouwen. Dan zie je pas hoe goed iemand echt is", besluit Van Hanegem. Het is overigens sterk de vraag of de 22-jarige De Vrij straks nog wel in De Kuip speelt. Lazio heeft bovengemiddelde interesse.

Zie jij Feyenoord als een titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me totaal onmogelijk gezien de uittocht van belangrijke spelers daarzo.

16 juli 2014 om 08:18

Inderdaad, totaal niet realistisch. Vooralsnog is Ajax kandidaat nummer 1. Ik verwacht overigens ook meer van PSV nu wijnaldum fit is en Depay de ervaring van een WK heeft. Feyenoord en Twente zullen strijden om plaats 3.

16 juli 2014 om 09:17

Als PSV dit seizoen wel als team opereert dan gaat het mijns inziens, zoals ieder jaar tussen Ajax en Psv. Tot op heden heeft PSV op papier de meest indrukwekkende aanval. Het middenveld en met name de verdediging is op dit moment een zorgenkindje voor Psv.

Ajax heeft dat deel denk ik wel staan maar is aanvallend een stuk zwakker. Maar goed we weten pas hoe het gaat zijn wanneer het seizoen is begonnen en de transfermarkt gesloten is. Nu is alles nog maar op papier en niet op het veld.

16 juli 2014 om 09:42

Ik denk dat Ajax nog een paar aanvallers heeft die zich nog niet bewezen hebben , maar dat kan zomaar komen zoals er ieder seizoen weer mensen zijn die het publiek verrassen. De enige echt indrukwekkende aanvaller bij PSV momenteel is Depay naar mijn mening, De Jong heeft doodleuk in iets van twee jaar 0 goals gemaakt, die moet het dit seizoen toch echt nog wel even laten zien eerst. Daarbij verwacht ik aardig wat van Milik en Zivkovic en die jonge jongen El Ghazi dat lijkt mij ook wel wat.

16 juli 2014 om 12:21

Keeper: Cillissen/vermeer/ van der Hart
Rechtback: van Rhijn, Ligeon
Centraal achterin: Veltman/moisander/viergever/van der Hoorn/denswil
Linksback: Blind, Boilesen, van Dijk
Middenveld: Blind, Serrero, Klaassen, Schone, Andersen
Aanval: Kishna, Fischer, Schone, Andersen, Milik, Zivcovic, de Sa, Sightorson

Overig: Talentjes als Bazoer etc.

Heb mijn favoriete opstelling gegeven.

Cillissen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Schone
Blind
Klaassen
Kishna
Milik/Zivco*
Fisher
16 juli 2014 om 12:46

Je bent Ajacied maar weet niet dat Van der Hart bij Go Ahead Eagles speelt op dit moment.. Goed bezig knul!

On: Feyenoord gaat het enorm lastig krijgen door deze uittocht, maar ik heb liever dat ze schuldenvrij zijn en een nieuw team bouwen, dan dat ze constant elk dubbeltje vier keer moeten bekijken voordat het uitgegeven wordt. Overigens is het de sterkhouders ook gegund om een mooie transfer te maken.

16 juli 2014 om 08:20

Wij hebben kongolo en nelom als cv en lb, sven van beek en boula staan er, alleen een nieuwe rb of lopes. Middenveld is ongedeerd gebleven, boetuis is er nog en wordt steeds beter! Manu als andere flank en dan te vrede (of hopelijk bas dost) als spits

16 juli 2014 om 08:31

Feyenoord heeft een erg getalenteerd elftal maar in mijn ogen is de selectie momenteel nog niet zo sterk als die van Psv en Ajax.

16 juli 2014 om 08:44

Het zal, ik hoor elk jaar dat Feyenoord nu echt kampioen gaat worden. Heb al aardig wat geld gewonnen met weddenschappen.

Er moet een hele nieuwe verdediging komen. Dan is een titel niet reëel.en Bas Dorst is ook maar afwachten.

16 juli 2014 om 09:18

Die zijn allen minder dan er stond. Bovendien mis je een spits. Vergeet ook niet dat Feyenoord nu wellicht eindelijk eens een dubbel programma heeft met Europees voetbal. Het kampioenschap is totaal niet realistisch.

16 juli 2014 om 09:44

Ik neem aan dat Feyenoord wel weer een stelletje A-selectie spelers achter de hand heeft die zonder probleem binnen een paar weken meedraaien op eredivisie niveau.

16 juli 2014 om 12:10

Daarnaast verwacht ik dat az ook wel punten gaat pakken dit seizoen omdat ze geen europees spelen

16 juli 2014 om 10:04

Totaal onmogelijk is het niet, Ajax raakt traditioneel elk jaar zijn belangrijkste spelers kwijt en deed het de afgelopen jaren ook niet geheel onverdienstelijk met nieuwe spelers er voor in de plaats.

16 juli 2014 om 10:28

Echter heeft Ajax wel meer financiële mogelijkheden en zijn ze wat verder in alles. Feyenoord gaat de goede kant op en lijkt (volgens mij?) eindelijk weer echt gezond te worden. Ze moeten nu geen gekke dingen gaan doen en ten koste van alles kampioen moeten worden. Geduld is het belangrijkste op dit moment en rustig doorgaan met waar ze mee bezig zijn.

16 juli 2014 om 11:07

Geduldig zijn heeft Feyenoord wel geleerd te zijn door de financiele problemen de afgelopen jaren. Wat betreft de jeugdopleiding heeft Feyenoord zo goed als geen achterstand meer op Ajax. Met wat gerichte aankopen zoals Bouhlarouz en de aanvulling met goede, talentvolle jeugdspelers, is het verrlies van dragende spelers waarschijnlijk allemaal prima op te vangen. Ajax heeft het de voorbije seizoenen ook zo opgelost, ondanks dat er genoeg geld op de bankrekening staat. Enig nadeel is dat je de eerste paar maanden van het seizoen nog niet echt een stabiel eltal hebt, maar een team dat nog zoekend is naar vastigheden.

ja zo raar kan het lopen, in de competitie was het niet veel met de vrij en dan wordt je op een wk als beste verdediger verkozen

toch denk ik zoals ze bij Vi ook al zeiden dat dit grotendeels aan het systeem ligt, over vlaar zeiden ze dat ook maar die speelt al heel goed bij aston villa en die schat ik dan ook wat hoger in

ik hoop dat de vrij er komt

16 juli 2014 om 08:27

Bij Feyenoord komt er ook wel een andere druk. Wees eerlijk, dit Feyenoord had echt wel zijn mankementen hoor. En wellicht vind De Vrij het spelen onder Louis fijner. Weet jij veel.

Ben ik de enige die Van Hanegem zielig vind? Neem hem in bescherming. Feyenoord incasseert nu veel geld. Maar wat moeten ze doen? Alles direct investeren en doen. Volgens mij moeten ze eerst wat aflossen Willem.

16 juli 2014 om 08:27

Waar lees jij dat Feyenoord direct moet investeren? Hij zegt dat het tijd wordt dat Feyenoord kampioen wordt en dat kan ik alleen maar beamen. Dat zal komend seizoen echter erg lastig (zo niet onmogelijk worden), maar dan is er nog steeds niks verkeerd aan wat hij zegt

16 juli 2014 om 08:31

Het wordt tijd ja. Maar jij kan niet debutanten of andere spelers hierbij de druk opleggen. Je kan dat toch gewoon niet doen of wel.

16 juli 2014 om 08:51

Als spelers niet tegen de druk kunnen van het spelen om het kampioenschap en de verwachting dat ze elke wedstrijd winnen dan hebben ze niets bij Feyenoord te zoeken.

16 juli 2014 om 08:59

@wisconsin

Dat is wel heel makkelijk gezegd. Ze weten hoe de druk is, maar wat een doelstelling zeg. Moet Feyenoord eerst niet afwachten hoe Feyenoord in het geheel gaat presteren. Er komt een totale nieuwe achterhoede die op elkaar moet wennen en inspelen. Daarnaast is Pelle weg die de topscorer was van de Eredivisie en vaak Feyenoord heeft geholpen.

16 juli 2014 om 09:16

Het is ook geen doelstelling van Feyenoord, bij Feyenoord zelf is het de ambitie. Het is wel de doelstelling van Van Hanegem, maar die is (en dat vind ik terecht) van mening dat de topclubs altijd moeten uitspreken om voor de titel te gaan.

Hij stelt eisen aan de topclubs en bekritiseert ze als ze daar niet aan voldoen. Dat wordt door veel Ajacieden als azijnzeiken gezien en het lijkt alsof hij de club ajax dan niet mag, maar zo zit hij niet in elkaar. Hij eist veel van de ploegen waarvan hij veel verwacht en dat doet hij ongenuanceerd, recht door zee.

16 juli 2014 om 13:30

Maar het zijn debutanten en wss gaat het in het begin goed maar gaan ze dan aan het eind steken laten vallen want dan wordt de druk té hoog.

16 juli 2014 om 09:15

Als er een is die wil dat Feyenoord met zijn eigen jeugd speelt, is het Van Hanegem hoor. Je moet dit ook niet lezen alsof hij komend seizoen een kampioenschap verwacht. Hij wil dolgraag een titel voor Feyenoord en het liefst zo snel mogelijk, daarom wijst hij nu op het afgelopen seizoen. En geloof het of niet, hij is reëel genoeg om te beseffen dat het komend jaar aan het onmogelijk grenst om op de Coolsingel een titel te vieren.

Hij heeft helemaal gelijk, met de selectie hadden ze kampioen moeten worden. Wel een kanttekening, de selectie was met name in aanvallend opzicht maar beperkt bezet. Spelers als Schaken, Bakkal, Armenteros, Goossens, Verhoek zou je niet in de basis willen hebben, en een aantal niet eens bij de selectie.

Echter, de grote namen (de Vrij, Clasie, Martins Indi) moesten opstaan, en niet alleen eigen taak oppakken, maar ook bijvoorbeeld meer doorschuiven, en druk zetten. Ze hadden meer in hun mars dat eruit is gekomen.

In elk geval niet over de balk gooien en uitgeven aan spelers die ergens anders afvallen en een koopje lijken. Wat mij betreft zoals Koeman zegt: doelstelling dit seizoen bijstellen en opnieuw gaan bouwen. De volgende keer is Feyenoord echter wel kapitaalkrachtig genoeg om spelers te houden of zelfs te versterken om ooit echt mee te doen in de Champions league.

We gaan onze WK-gangers nog erg missen komend seizoen. Maar kampioen worden is een onrealistisch doel. Top 5 is vooraf gezien een goede doelstelling en van de winter kan die altijd nog bijgesteld worden.

16 juli 2014 om 08:30

Daar heb je helemaal gelijk in. Daarnaast leeft Feyenoord in een andere situatie dan PSV of Ajax. Die staan er wel financieel gezond voor. Feyenoord moet geduld hebben. Heel veel geduld, heel veel. Kan zo maar nog 5 jaar duren. Daarnaast ben ik benieuwd naar de CL voorronde. Hoe gaat dit Feyenoord dat oppakken. Gaan ze überhaupt wel Europees spelen. Dit wordt wel heel bijzonder als je dit zo bekijkt.

16 juli 2014 om 08:52

Vcl is al over 2 weken en welke speler kan je zo snel binnen halen en direct in passen. De enige die nog weg zal gaan is De Vrij, Clasie zullen ze aan zijn contract houden of er moet een belachelijk hoog bedrag komen. Janmaat en Pelle en De Vrij zal je het meeste missen, vooral een Pelle die toch wel belangrijke goals maakte ik hoop dat ze deze week Dost als nog kunnen binnenhalen. Het seizoen zie ik wel redelijk positief Feyenoord heeft geld voor vervangers en die gaan wel komen.

16 juli 2014 om 09:00

@justbecause

Ik las dat Dost niet gehaald kon worden. Een te dure speler voor Feyenoord en zijn club wou hem niet laten gaan. Dit is wat ik meekreeg van de media. Maar ik zou als ik Feyenoord was voor Dirk Kuyt gaan. Of ik zou toch wel misschien klinkt raar voor El Hamdoui gaan.

16 juli 2014 om 09:08

Het zal lastig zijn hem te halen een transfer van de lange adem zoals Van Geel zei, maar ze zijn er nog steeds mee bezig. Een spits zal er zeker komen maar wie en wanneer is dr vraag, voorlopig zijn ze nog bezig met Dost die ze overigens 3 jaar geleden al hebben geprobeerd te halen. Dost wil zelf ook heel graag dus ik zie het wel goedkomen eigenlijk.

Hahaha Willem hou toch op. Als er een jaar was dat Feyenoord kampioen had moeten worden was het afgelopen jaar. Kijk naar al die spelers die nu op het WK schitterden. Ze konden het dus wel. Waar lag het aan? Is dat daadwerkelijk enkel vertrouwen of...? Dat lijkt me veel belangrijker dan nu loze kreten roepen dat je aankomend jaar kampioen moet worden.

16 juli 2014 om 08:46

Hij zegt niet dat ze aankomend seizoen kampioen moeten worden dat ze VZ erbij. Hij zegt dat ze afgelopen seizoen kampieon hadden moeten worden. Als je ziet hoe De Vrij op het WK speelde en in de competitie was dat een groot verschil. Hij zegt dus het zelfde als jouw, toch geen verkeerde mening toch?

Tot nu toe verassen ze aardig steeds bij Feyenoord, kan je weinig over zeggen. Ajax had afgelopen seizoen ook niet de beste selectie. Eredivisie springt elk jaar weer alle kanten op.

Kampioen worden we toch niet.dat staat al vast.als dat wel lukt is Rutte een betere coach dan van Gaal.

Misschien heeft Koeman er wel veel te weinig uitgehaald, als je ziet dat ze nu moeiteloos een paar niveaus hoger hebben gespeeld. Wellicht had de aanwezigheid van Danny Blind daar mee te maken.

16 juli 2014 om 08:54

Alleen als je kijkt naar het aantal verliespunten vorig seizoen. Ook het feit dat Feyenoord na 60 minuten vaak voorstond en het meeste puntenverlies in het eind van de wedstrijd kwam. Dat is een mentaal en vooral fysiek probleem geweest. Daar valt nog heel veel winst te behalen.

16 juli 2014 om 08:56

t zal ongetwijfeld ook schelen dat ze nu een goede keeper achter zich hadden staan en nigel de jong ervoor.

Je ziet het bij die duitsers...hoe zij durven te verdedigen omdat ze weten dat neuer er nog staat.
Nou is Cillessen lang geen Neuer maar wel stukken beter dan Mulder.
Wie weet kan Hahn de defensie meer vertrouwen geven.

16 juli 2014 om 09:35

Cillessen is in 'het keepen' niet eens zo veel beter dan Mulder hoor, maar die rust die hij meebrengt en zijn meevoetballende kwaliteiten maken het verschil. Voor een verdediging is dat heerlijk ja. Hoe vaak ik al geen weifelende Mulder heb gezien die daardoor heel de verdediging nerveus maakt...

Het aller belangrijkte is dat Feyenoord hele grote stappen heeft gemaakt naar financieel gezond te worden. Het aflossen aan de vvf is begonnen!

Ik verwacht niks dit seizoen, met weer hopelijk nieuwe jeugdspelers die een kans krijgen en ontwikkelen.
Het is aan Rutten om te zorgen dat er voldoende spelers een kans krijgen in het 1ste!

Kampioen worden is belachelijk dat kan je niet verwachten voorlopig, de ontwikkeling van de jeudgspelers moet belangrijk worden met hier en daar een gerichte goeie aankoop. Ik hoop echt dat ze geleerd hebben en niet geld uitgaan geven aan spelers die te oud zijn en eigenlijk niet nodig.

"dan zie je pas hoe goed iemand echt is"
bedoelt ie nou dat je dan pas ziet hoe goed v gaal is en hoeveel koeman nog moet leren?

16 juli 2014 om 09:21

Nee, volgens mij ziet iedereen wel het verschil in trainerskwaliteiten tussen Van Gaal en Koeman. Daar is ook helemaal geen discussie over, dus reageer gewoon inhoudelijk.

16 juli 2014 om 09:35

oh jee...op je teentjes getrapt?

16 juli 2014 om 09:40

Haha nee hoor, ik snap gewoon niet waarom je zo nodig zo'n flauwe opmerking wilt plaatsen. Maar laat je door mij vooral niet tegenhouden

Nee hij bedoelt Stevan de Vrij

Altijd grappig hoe dr kleuters hier direct alleen maar afgeven op persoon zonder inhoudelijk te reageren!!!!

Er zal nog wel wat tijd overheen gaan, voordat Feyenoord qua breedte net zo sterk is als psv en Ajax.
Vorig seizoen was de basiself toch wel zeer evenwichtig en gelijkwaardig aan elkaar , echter was de selectie van Ajax net iets breder met iets meer kwailiteiten.
Nu is de basis van Feyenoord minder, twente, ajax en psv zijn sterker en er zitten een aantal teams redelijk op gelijke hoogte. Maar ik ben van mening dat van Geel het wel weer flikt, twee of drie gerichte versterkingen en je doet gewoon mee.

Is dit niet al 15 jaar dezelfde ambitie!??? En een betere selectie dan vorig seizoen zal er dit jaar niet staat hoor!? Sowieso spelen ze met een nieuwe verdediging en een nieuwe spits. In zeg Max top 5.

Valt dit dan niet te wijten aan de manier van werken van Koeman en is het juist een pluim voor Van Gaal door zo'n jongen dusdanig veel vertrouwen te geven dat hij in zichzelf gelooft...

Bovendien zegt die plek van Oranje niet zo veel over het niveau van de Eredivisie. Het gaat niet om de beste spelers die het niveau bepalen, maar het gaat om de slechtste spelers die het niveau bepalen. De toplaag in de Eredivisie is van een goed niveau en dat is het altijd al geweest. Onze beste spelers zullen altijd slagen in de top van Europa of net daaronder. Dat is het verschil ook niet. Het zit hem juist in de laag daaronder. Die is van een minder niveau dan jaren geleden. Een jongen als Ruben Schaken (met alle respect) zou tien of vijftien jaar geleden niet verder zijn gekomen dan VVV-Venlo en heeft mazzel gehad door de nivellering van de Eredivisie in de onderste laag.

Je merkt ook aan die gasten van Oranje dat zij op een hoger niveau makkelijk meekunnen, maar dan zijn ze wel 90 minuten in opperste concentratie. Tegen de Rkc's van deze wereld tref je spelers van de C of zelfs D categorie en hoe gemakkelijk en hoe menselijk is het dan om even je concentratie te laten glippen.. Als een Ajax, PSV of Feyenoord elke week op het scherpst van de snede zou spelen tegen Dordrecht, Pec, Heracles, ADO etc etc (zoals Ajax vorig seizoen bijvoorbeeld speelde tegen Barcelona, vol druk op de ketel, hoog tempo) dan zouden die ploegen elk duel met minimaal vier doelpunten verschil winnen.

Oke ik ga het zeggen de verdedigers inclusief Vlaar worden nu wel een beetje overschat zeg door het presteren in een 5 mans verdediging..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren