Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Janmaat komt aan op plek van bestemming voor medische keuring

Laatste update:

Feyenoord heeft Graziano Pellè al verkocht, Bruno Martins Indi zal snel volgen en ook de transfer van Daryl Janmaat kan niet lang meer uitblijven. RTV Rijnmond stelt maandagmiddag dat de rechtsback van de Rotterdammers aangekomen is in Newcastle-upon-Tyne voor zijn medische keuring bij Newcastle United, de club die hem al langere tijd wil hebben.

/

Het zou volgens de regionale radio- en televisiezender alleen nog gaan om een medische keuring. Feyenoord en Newcastle United hebben dus reeds overeenstemming bereikt over de te betalen som. Janmaat wordt niet maandag al gekeurd, want hij is ziek. Dinsdag hoopt hij echter weer voldoende in orde te zijn om de medische tests van the Magpies zonder problemen te kunnen doorlopen.

Als Janmaat tekent bij de Engelsen, is hij al de vierde Nederlander in de selectie van Alan Pardew. Tim Krul speelt er al sinds 2005, Vurnon Anita sinds 2012 en Siem de Jong rondde vorige week zijn transfer naar de club af. Er spelen ook al acht Fransen bij Newcastle United, maar dat worden er zeven: Janmaat volgt namelijk Mathieu Debuchy op, die naar Arsenal vertrekt.


Kan Feyenoord het vertrek van Daryl Janmaat opvangen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord is een beetje het Southampton van Nederland..😂

14 juli 2014 om 13:22

Southampton is het Feyenoord van Engeland!

14 juli 2014 om 13:30

ben ik het niet mee eens...ik vind liverpool het feyenoord van engeland, meer een volksclub

moeten het ook hebben van de inzet van de spelers en op 1 of andere manier lukt het liverpool ook nooit om kampioen te worden

vond het echt heel jammer dat liverpool het niet redde vorig seizoen

14 juli 2014 om 13:41

Het gaat hier over het feit dat de beste spelers van zowel Southampton als Feyenoord weggekocht worden......

14 juli 2014 om 13:44

volgens mij gaat feyenoord compleet inzakken nu al die spelers weggaan. ze mogen als dit zo doorgaat hopen op het linkerrijtje

14 juli 2014 om 13:44

dat is bij ajax en psv ook zo...bij elke nederlandse club eigenlijk, en ook bij alle engelse clubs op de top 3 na (Chelsea-man utd-man city)

14 juli 2014 om 14:10

Ja, maar bij Ajax vertrokken de laatste jaren maar maximaal 2 dragende spelers en bij Feyenoord zoals t er nu uitziet minimaal 4

14 juli 2014 om 14:35

Nee, in seizoen 12/13 vertrokken Vertonghen, Anita en Van der Wiel. Misschien wat minder belangrijk, maar ook nog Janssen!

14 juli 2014 om 13:31

Nee. Feyenoord is een club die meedoet om een plek in de top 4, Soton is dat niet. Soton en Feyenoord zijn niet te vergelijken, ik denk dat je beter Liverpool en Feyenoord kan vergelijken.

14 juli 2014 om 13:33

Liverpool is idd de Feyenoord qua supporters enzo.. daarom is Feyenoord ook de enige club uit Nederland waar ik een beetje sympathie voor heb :P

14 juli 2014 om 13:40

Kijk dat wil ik horen, haha!

14 juli 2014 om 13:41

Het Feyenoord legioen is al 10 jaar met pensioen, Veel geschreeuw en doorgesnoven aggresievelingen in de harde kern vakken maar de echte top sfeer is al jaren verdwenen, en dat hoor ik van vele Feyenoorders van de oude stempel.

14 juli 2014 om 13:42

waarom alleen voor feyenoord? ik heb ook sympathie voor feyenoord...maar als je geen supporter bent van een nederlandse club zou je toch ook sympathie voor ajax kunnen hebben...deze club heeft heeft nederland op de kaart gezet en veel prijzen gewonnen, europees natuurlijk in het verleden
ajax heeft o.a. johan cruijf opgeleid en de voetballer van hem gemaakt die hij uiteindelijk werd, 1 van de beste spelers aller tijden...dankzij cruijff genieten we van Barcelona en ook andere clubs en landen die gebruik maken van de nederlandse school
maar ook natuurlijk spelers als bergkamp, van basten, gullit en rijkaard zijn groot geworden van ajax,,,en daar heeft iedere nederlandse voetbalsupporter toch van genoten?

14 juli 2014 om 13:43

Ja en toch ook weer nee. Feyenoord en Liverpool lijken op elkaar maar verschillen ook. Kijk alleen al eens naar de financiele situatie, en ook naar de spelers die bij allebei gespeeld hebben.

14 juli 2014 om 13:45

Legendsonly, het legioen was 10 jaar terug echt geen groepje van de blauwe knoop die alle narcotica afzwoor, 20 jaar terug was het wat dat betreft nog erger. Waar haal je vandaan dat het de afgelopen 10 jaar zo anders is?

14 juli 2014 om 13:46

Gullit?

14 juli 2014 om 13:46

Gullit groot geworden bij Ajax?! Waar haal je dat vandaan Tinuske80?

14 juli 2014 om 13:48

Ik doelde niet perse op het feit datnze nu meer drugs gebruiken hoor, Ik bedoel gewoon dat heel de sfeer in de kuip overrated is, Neem bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Ajax een hoop geblaf maar bij achterstand muisstil.

14 juli 2014 om 13:48

doorgesnoven agressievelingen zie je voortaan overal helaas.. toch blijft de feyenoord aanhang het meest trouw, toch ben ik ook bang dat dit steeds minder zou worden...ben benieuwd hoe ze ermee omgaan na de redelijk succesvolle jaren als het dadelijk enkele jaren minder gaat

14 juli 2014 om 13:51

sorry, gullit inderdaad niet

maar ik kan zoveel voorbeelden noemen, leuk dat je meteen 1 naam eruit pikt die er niet tussen hoort

ik zal hem vervangen door Neeskens

zal er nog enkele noemen zoals Seedorf,sneijder, vd Sar, Tahamata, Vanenburg,keizer en frank de boer...allemaal wereldtoppers geweest die veel voor het nederlands voetbal betekent hebben, daar mag je je haat ook wel eens voor aan de kant zetten hoor
dit heb ik ook met spelers van psv en feyenoord waarvan ik jaren genoten heb, bij psv waren het vooral de gescoute spelers zoals nilis,v nistelrooij, romario en ronaldo...feyenoord heeft ook goede eigen spelers gehad, maar vooral vroeger, voor mijn tijd

14 juli 2014 om 13:51

en in welk opzicht is dat dan anders dan 10 jaar terug? Ik ben gewoon benieuwd waar je deze vergelijking en conclusie op baseert, want ik herken die niet zo. Juist de afgelopen 10 jaar heeft Feyenoord de nodige tikken gehad en heb ik met bewondering naar dat trouwe legioen gekeken die achter de ploeg bleef staan. Tien jaar is nogal een tijdspanne, zeker als je aankomt met 1 wedstrijd om dat te illustreren.

14 juli 2014 om 13:57

Tinuske80, het is juist leuk dat je een punt maakt met een speler die (ondanks zijn Amsterdamse achtergrond) juist niet voor ajax speelde (ondanks benadering van Ajax) maar wel voor de concurrenten. Verder heeft Ajax inderdaad veel grote spelers opgeleid, maar dat hoeft geen garantie te zijn voor iedereens sympathie of wel?

14 juli 2014 om 14:02

Ach je moet het niet zo letterlijk opvatten, Wat ik meekrijg van vele oude harde kern jongens is het gewoon allemaal veel minder geworden qua sfeer in het stsdion, dat heeft ook te maken met de beperkingen die de directie aan de supporters oplegt maar toch, lees het feyenoord netwerk er maar op na of vraag het de gemiddelde feyenoord supporter van boven de 40 en je zal te horen krijgen dat het allang niet meer zoals bijv 10 maarr misg wel 8 of 15 jaar geleden.

14 juli 2014 om 14:06

Feyenoord staat bekend om hun eigen jeugd!
Soton ook! Zoals walcott oxlade enz.
Feyenoord beste spelers kwijt. Soton ook! Ik zie de vergelijking wel!!!

14 juli 2014 om 14:10

baardgrasmus

ik vind dat je daar soms wel iets meer sympathie voor mag hebben ja...

met bijvoorbeeld darts heb ik er ook altijd een hekel aan dat er zoveel kritiek is op van barneveld, als die er niet was geweest was darts helemaal niks geweest in nederland, en was michael van gerwen ook niet gaan darten

14 juli 2014 om 14:38

Tinuske80, Tuurlijk mag je daar sympathie voor hebben, maar dat is toch geen recht verder? Die hegemonie in de jaren 70 is imponerend, maar die werd wel vooraf gegaan door een Europa cup 1 winst van Feyenoord. Daarnaast is Feyenoord juist de laatste jaren hard aan de weg aan het timmeren qua jeugd, kijk alleen al naar de selectie op het wk, vijf feyenoordspelers die uit de jeugd kwamen, en dan nog wijnaldum, Fer, Kuijt, van Persie, de Guzman, vlaar en dan waren oa rekik, bruma, vilhena en boetius nog in de voorselectie. Ik heb voor Ajax sympathie, ook voor hun verleden maar begrijp ook dat veel mensen dat niet hebben. Teksten als wij zijn de beste zijn misschien badinerend bedoeld, maar komen ook op veel mensen als erg onsympathiek over. Wellicht dat daarom Feyenoord wat meer sympathie krijgt bij sommige mensen.

14 juli 2014 om 14:42

Legends, dat is iets typisch voor de oudere garde in elk stadion. Ga praten met de supporters uit de jaren 80 en ze garanderen je dat Ben Wijnstekers de beste speler was die ze ooit zagen . De maatregelen zijn verscherpt maar als je die beelden ziet van een kuip die op zijn grondvesten trilt vanwege het publiek, dan krijgt zelfs de meest verstokte Feyenoordhater kippenvel. En dat is niet heel anders dan tien of twintig jaar terug in mijn ogen.

14 juli 2014 om 14:46

wij zijn de beste wordt misschien door een paar procent van de supporters gezegd, maar ik woon in zuid oost brabant en psv supporters praatte ook zo tussen 2000 en 2007 hoor

ik zeg ook al dat ik respect heb voor feyenoord, maar de grote spelers van feyenoord zelf zijn vooral van de jaren 70 of eerder

ajax heeft in 1995 en 1996 nog een extreem goede lichting gehad

en voor psv had ik ook sympathie in de tijden van romario en ronaldo, toen nog met nilis en v nistelrooij maar daarna werd het voor mij minder...onder hiddink waren de resultaten heel goed alleen was het voetbal echt niet om aan te zien, ik heb toen eigenlijk alleen genoten van Alex...in mijn ogen de beste verdediger op de nederlandse velden die ik heb gezien vanaf 1988

14 juli 2014 om 14:55

Gullit heeft niet bij Ajax gespeeld

14 juli 2014 om 15:02

Nou ja, van Persie en Gullit hebben natuurlijk een Feyenoordverleden, en PSV heeft eind jaren 80 toch ook indruk gemaakt, weliswaar met veel aangetrokken talenten maar dat is in mijn ogen niet zo'n probleem, je moet ze wel goed brengen. Daarnaast hebben spelers als Kalou, Kuijt, de goey, Dudek en van Bronckhorst toch ook wel aardig gepresteerd in het recentere verleden en heeft Feyenoord zelfs nog relatief recent een Europese prijs gepakt. Ik denk dat alleen naar de jaren 70 kijken niet geheel recht doet aan de situatie, het was toen ook 'makkelijker' omdat geld nog niet zo'n grote rol speelde.

14 juli 2014 om 15:28

ja de aangetrokken talenten had ik voor ajax niet meegerekend, dat zijn er ook heel veel vooral later...grootste voorbeelden zijn litmanen en laudrup naar mijn mening

en psv had ik ook al genoemd...inderdaad eind jaren 80 met koeman, romario, v breukelen, kieft, heintze en nog andere goeie spelers
en niet te vergeten meer daarvoor vd kuilen en de vd kerkhofs

14 juli 2014 om 15:59

Laudrupjes waren 33 en 30 dat ze naar Ajax kwamen, voor zover ik weet was dat ook hun laatste club, dus meer afbouwen wat dat betreft.

14 juli 2014 om 16:12

ja zo kun je in elke reactie wel iets zoeken...dit heb je ook opgezocht waarschijnlijk

hij speelde toen nog heel erg goed in ieder geval

maar nu gaan we wel heel ver van het onderwerp haha

14 juli 2014 om 16:44

Ja we dwalen af ja . Ik had de exacte leeftijden even opgezocht, maar wist wel dat ze beide tegen het einde van hun carrière pas naar ajax gingen. Ik had Brian Laudrup nog zien spelen op het EK 1992 vandaar, vond die nog best jong om af te bouwen toen (wellicht dat je hem daarom zo goed vond ).

Mooie transfer! Goede ploeg ook voor hem, verstandige keuze. Hij heeft bij Nufc niet echt een directe concurrent waar die van wakker hoeft te liggen.

Toch mooi om te zien dat er nog redelijk betaald wordt voor spelers met 1-jarige contracten! Eredivisie in de lift!

14 juli 2014 om 13:23

Allemaal Fransen en Afrikanen daar en het wat los zand als elftal vorig jaar... wel indd waarschijnlijk basis plaats.

Maargoed weer een sterkhouder minder voor een flut bedrag... *zucht*

14 juli 2014 om 13:28

Janmaat is gewoon te vervangen, Pelle en Clasie vervangen word de grootste klus denk ik, Het lijkt me nu dus wel echt een kwestie van tijd voordat Debuchy officieel een Arsenal speler is doe daar nog Khedira bij en ik ben zeer zeer tevreden. Benieuwd naar volgend PL seizoen er komen zo steeds meer Nederlanders en ex eredivisie spelers bij leuk.

14 juli 2014 om 13:35

Ook goed voor het Nederlandse voetbal. Want wees eerlijk, waar word je als speler beter, met veel of met weinig weerstand?

Sowieso worde de PL leuk volgend seizoen, Arsenal, Chelsea, City en United doen mee, voor Liverpool en Spurs is het nog even afwachten, en wat Soton, Everton en Newcastle gaan doen is ook nog even afwachten.

14 juli 2014 om 13:45

Newcastle is ook goed bezig om de transfermarkt hoor, Met Siem Cabella en Janmaat en 90 procent van de selectie die bij een blijft gaan ze er zeker op vooruit, Bij de Spurs is het idd opvallend stil maar die gaan zeker nog iets doen en van Liverpool verwacht ik ook nog het een en ander, En mij natte droom is al half uitgekomen met Sanchez mocht Wenger Khedira aantrekken moet ik me bed toch wel gaan verschonen, Nee de PL word volgend seizoen fantastisch want ook City en Chelsea versterken zich fantastisch.

14 juli 2014 om 13:56

Bij Spurs is echt nog helemaal niets gebeurt, niemand gekocht, niemand verkocht. Alleen Gomes en een aantal jeugdspelers laten gaan. Het lijkt er ook op dat de spelers die Spurs wil halen worden gekocht door de 5 topclubs. Spurs had interesse in Can, Lallana en Lambert, die zitten nu bij Liverpool. Net als Fernando die nu bij City zit.
Spurs is echt een club in de categorie "te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken".

Liverpool verliest wel kwaliteit, in de breedte worden ze sterker, maar Suarez vervang je niet zomaar. Dat was ook zo met Bale.

14 juli 2014 om 14:09

@legendsonly
En dan heb je het nog niet eens gehad over United. Ook die zie ik heel sterk worden de komende tijd

Goede club voor hem. Zal redelijk veel aan spelen toekomen lijkt me. Het is nu echt zaak voor de WK-spelers om naar clubs te gaan waar ze speeltijd krijgen. Anders worden het gevalletjes Affelay en Drenthe. Maar so far so good. Indi naar Porto, Janmaat naar Newcastle. Hopen dat de Vrij ook een goede club vindt net onder de top.

14 juli 2014 om 14:31

Ik vind het zonde van een Newcastle was/is kwalitatief niet beter dan Feyenoord. Ze gaan financieel verbeteren, voor de rest niet.

Goede aankoop van Newcastle , goede stap van Janmaat en dit betekent dat Debuchy dus naar Arsenal komt.

14 juli 2014 om 13:28

Maar Aurier zou je ieder jaar moeten missen voor de Africa Cup.

Edit: iedere twee jaar

14 juli 2014 om 13:45

Nee toch? Africa Cup is om de twee jaar, net als het EK. Kwalificatie valt ook mee, want er wordt in poules gespeeld met maar 4 teams.

14 juli 2014 om 13:53

Sorry, dat bedoel ik. Maar de Africa Cup valt wel in een erg belangrijke periode van het seizoen. Tel daarbij op de Ivoorkust traditioneel een van de sterkste Afrikaanse landen is en dus ver komen in het toernooi, en je verliest in die periode gewoon het kampioenschap. Uiteraard is dit als je geen sterke tweede RB hebt.

14 juli 2014 om 13:59

Ek is om de vier jaar Afrika cup ieder jaar hoor.

14 juli 2014 om 14:07

Oeps ja EK is elke 4 jaar haha! Africa Cup is toch echt om de twee jaar. Je hebt nog wel de African Championship of Nations, dat is ook een soort Africa Cup. Alleen mogen daar alleen maar spelers aan mee doen uit de nationale competitie.

14 juli 2014 om 16:41

Afrika Cup was alleen in 2012 en 2013 omdat ze van even naar oneven jaren zijn gegaan. Volgende Afrika Cup is 2015 in Marocco, maar reden dat veel clubs nog geen Afrikanen hebben gekocht is dat ze ze in september, oktober en november 10 dagen a 2 weken kwijt zijn ivm kwalificaties voor Afrika Cup 2015.

2 weekenden in elke van bovengenoemde maanden een kwalificatie wedstrijd en daarna raken ze deze spelers kwijt vanaf begin januari tot februari als ze zich kwalificeren voor de Afrika Cup... Dus komende seizoen zullen veel Clubs niet blij zijn raken gewoon bijvoorbeeld een Yaya Toure, een Bony of anderen gewoon vanaf september 2 weken kwijt aan zo'n Kwalificatie... en daarna weer oktober en dan weer 2 weken in november.. wat een planning van de Caf...

Prima opvolger van Debuchy, hoop dat hij verdedigend zijn mannetje gaat staan aanvallend komt het wel goed. Feyenoord heeft dit natuurlijk al lang zien aankomen maar moet toch wel even goed gaan kijken hoe ze dit gaan aanpakken.

Zoveel mogelijk spelers lekker naar het buitenland ervaring opdoen voor ek 2016 en wk 2018.

Mulder
beek/boula?
Mathijsen
Kongolo
v Aanholt
Vilhena
Clasie
Immers
Boeitius
Dost
Drenthe
14 juli 2014 om 13:30

Hoe komt toch iedereen op van Aanholt, is hij een reeele optie?

14 juli 2014 om 13:35

Drenthe gaat trouwens ook niet gebeuren, dat wil Feyenoord niet. Zet daar maar Manu neer. V Aanholt hangt geheel af van Chelsea en zijn plannen met hem, Dost komt wel in orde.

14 juli 2014 om 13:44

Ik weet niet of dit slim is van Newcastle. Ze richten zich nu duidelijk op Nederlanders, denken waarschijnlijk dat Janmaat als Oranje-international een goede aankoop zal zijn, maar ik vind hem maar een beperkte speler. Het is zelfs de vraag of hij het fysiek wel aankan, hij heeft die macho uitstraling maar voegt zelden de daad bij het woord.

14 juli 2014 om 13:55

Janmaat kan 90 minuten lang blijven gaan, zorgt voor dreiging en levert veel voorzetten af. Verdedigend is hij niet altijd even sterk, maar hij is echt niet zo slecht als jij hier doet voorkomen.

14 juli 2014 om 14:33

Kan zijn maar Newcastle heeft toch wel aardige ambities dacht ik, en dan lijkt het me geen goede aankoop.

14 juli 2014 om 14:46

Nee heeft inderdaad belabberd gedaan in de halve finale van een WK. Zou beter van Rhijn of Ligeon nemen.

14 juli 2014 om 14:51

Eh serieus? Laat Van Rhijn eerst zijn basisplaats bij Ajax maar eens verdienen. Ligeon mogen ze tegen kleine tegenstanders wel eens de kans geven, die jongen treint de hele wedstrijd langs de lijn alsof het zijn laatste wedstrijd is.

14 juli 2014 om 15:09

Newcastle is gewoon een domme club. Elk jaar weer torenhoge ambities en veel nieuwe aankopen waar per definitie teveel geld voor wordt betaald, al valt dat bij Janmaat juist tegen. Blinken echt uit korte termijn visie, net als onder meer Fullham en Qpr. Ik twijfel er niet aan dat Janmaat het niveau aankan, maar ik vind het geen verstandige keuze van hem.

14 juli 2014 om 14:33

In het geruchtencircuit wordt op dit moment ook de naam van Leerdam genoemd. Dat zou wel een heel opmerkelijke stap zijn.

Dit WK heeft echt geweldig uitgepakt voor Feyenoord. Nu nog de Vrij en Clasie en Feyenoord heeft al zijn spelers verkocht. Nadeel is dat de hele basis nu weg is. Hoop dat de fans geduld hebben.

Feyenoord kan dit vertrek mooi opvangen met de komst van Boulahrouz.

14 juli 2014 om 13:30

Ik denk dat Boulahrouz op dit moment de tegenhanger is van Janmaat. Ik zie liever Sven van Beek rechtsback, Boulahrouz centraal met Kongolo en dan Nelom of een versterking linksback. Ze schijnen bezig te zijn met een linksback van Castilla Madrid. Ben benieuwd. En waarom hij een tegenhanger is, is voornamelijk dat ik Boulah niet zo vaak naar voren zie rennen dan janmaat. Die man heeft ijzeren longen.

Uitverkoop bij feyenoord

Kijk wat er binnen komt en wat eruit gaat.
Fey gaat er niet op vooruit.
Als ze nou snel ziyech halen voor het te laat is!

14 juli 2014 om 13:28

Ik wou eerst ook Ziyech maar Ziyech hebben we eigenlijk niet nodig. We hebben Immers, Vilhena, Achahbar en eventueel Goossens voor de 10 positie. Over 1 a 2 jaar kan Schuurman of Slabbekoorn daar spelen.

14 juli 2014 om 14:55

Schei is even heel snel uit met je Achahbar en Goossens.
Ziyech is van een ander niveau, een potentiele topper.
Die kan je nou kan kopen met een aflopend contract en ook nog eens op verdienen als die weg gaat. Het is nu of nooit voor Feyenoord.

14 juli 2014 om 15:02

Zijn 3e en 4e keus. Vilhena en Immers is gewoon prima. Over 1 a 2 jaar hebben wij Schuurman en Slabbekoorn. Vooral Schuurman heb ik ontzettend veel vertrouwen in. Ik zou daarom Ziyech zonde vinden. Zet dan gewoon Vilhena er neer.

Begint een dramatische leegloop te worden daar.jan maat ,devrij ,bmi, pelle en nu ook weer clasie.

Dat ga je niet 1 23 opvangen.
5 basisspelers misschien weg , financieel gunstig natuurlijk maar je kan weer helemaal van voor af aan beginnen

14 juli 2014 om 13:35

Dat het een leegloop dreigt te worden is een feit maar je kunt het ook van de andere kant bekijken. Feyenoord heeft de spelers zelf opgeleid en bijv. Janmaat voor nop overgenomen. Hierdoor staat Feyenoord straks flink in de plus en kan Feyenoord eindelijk gericht gaan scouten en spelers kopen wat in de voorgaande jaren niet eens mogelijk was. Dit is tevens ook een teken dat de jeugdopleiding uitstekend fungeert .

14 juli 2014 om 13:37

Maar dan is Feyenoord weer wel financieel gezond, en dat is ook heel wat waard. Want iedere topclub heeft gewoon een goede financiele basis (met olieclubs als uitzondering).

En weer rinkelt de kassa lekker in Rotterdam. Toch een aardig positief transfersaldo zo, Janmaat voor niets gehaald en voor ruim 6 mln verkopen, Pelle voor 2.1 gehaald en voor 10 verkopen, Indi zelf opgeleid en voor 8,5 mln verkopen, de Vrij zal ook wel volgen voor circa 10 mln.

Hopelijk mag Feyenoord daarvan 50% investeren anders wordt het een erg moeizaam seizoen.

Hopelijk bedingt Feyenoord ook een mooi doorverkooppercentage, ga zeker een keer richting Newcastle voor een wedstrijd.

14 juli 2014 om 13:34

Idd een wedstrijdje kijken met Anita Siem Janmaat en krul in de basis lijkt me ook wel leuk, Mischien probeer ik Arsenal-Newcastle mee te pakken of ik ga RvP weer uitfluiten net als 2 seizoenen geleden toen Utd op bezoek in north london kwam haha, Het word een leuk seizoen in de PL met twee nieuwe Nederlandse trainers en veel eredivisie spelers die die kant optrekken, Verder ben ik benieuwd wat er met Vorm gebeurt want ik denk niet dat Fabianski van tweede keeper bij Arsenal naar de bank van Swansea verhuist.

Zeer benieuwd wat voor bedrag Feyenoord mag en wil herinvesteren in de selectie. Janmaat gaat perfect passen bij Newcastle en met zijn niveau moet een basisplaats minstens te halen zijn. Leuk dat feyenoord vooral de vruchten hier van plukt.

Ik ben blij dat Janmaat weggaat. Hij heeft nog een 1-jarig contract en heeft toch wel een teleurstellend WK gespeeld. Verdedigend blijf ik Janmaat kwetsbaar vinden, zijn balbehandeling en balaanname vind ik niet goed. Ik hoop dat Janmaat gaat slagen bij Newcastle United. Mooie club voor hem.

14 juli 2014 om 13:32

Ik baal als een stekker. Heeft meermaals aangegeven dat als er geen club komt, hij met plezier bij Feyenoord blijft en bijtekent. Want hij wilde niet transfer vrij de deur uit. Ik vind dit zonde, we hadden nog een jaar veel plezier kunnen beleven aan hem.

14 juli 2014 om 13:38

Ik kan me herinneren dat De Vrij dat heeft aangegeven maar Janmaat niet. Verder ben ik juist blij dat hij weggaat. Ik vind Janmaat verdedigend zeer kwetsbaar.

14 juli 2014 om 15:03

@rbn de Vrij heeft dat inderdaad gedaan maar Janmaat speelde toen niet bij Feyenoord. Hij was weggestuurd uit de Feyenoord jeugd omdat hij niet kon doorbreken bij in Feyenoord 1. Gelukkig is hij met een omweg wel gewoon weer bij Feyenoord gekomen en nu plukken we hier de vruchten van. Hij heeft een ontiegelijke ontwikkeling doorgemaakt. Ik snap niet dat je vindt dat hij zwak is in balbehandeling en balaanname.. moet je is een keer Feyenoord kijken, deze jongen heeft bijna elke wedstrijd een ruime voldoende gehaald en is altijd zeer belangrijk geweest bij elke aanval en nu tijdens 't WK heeft hij ook gewoon laten zien dat hij verdedigend (wat toch zijn zwakke kant is) ook z'n mannetje kan staan. Deze transfer is hem zeker gegund!

14 juli 2014 om 15:10

Kijk momenten op het WK maar na. Hij blesseerde bijvoorbeeld een verdediger van Argentinië omdat hij de bal voor zich uit speelde. Tactisch en technisch komt Janmaat gewoon te kort. Verdedigend is hij ook nog eens dramatisch.

5-3-2 systeem voor Feyenoord. Mulder of Hahn op de goal. Boulahrouz rechtsback, Rekik, Mathijsen, Aké centraal achterin, Kongolo linksback, Clasie, Immers, Vilhena vormen het middenveld en Guidetti of Dost in de spits met Boëtius. Prima elftal toch? En mocht Clasie weg gaan dan zou je kunnen denken aan Ziyech, Drenthe of een terugkeer van de Japanner van Arsenal. Ryo Miyaichi

Hahn/Mulder
Boulahrouz
Mathijsen
Kongolo
Rekik
Aké
Clasie
Immers
Vilhena
GuidettiDost
Boëtius
14 juli 2014 om 13:34

Waar moeten we Ake of Rekik vandaan halen? Weer huren? Terwijl ze allebei de illusie hebben in de basis te komen bij hun club? Nee, 5-3-2 is gepasseerd station. Tevens hoeft Drenthe van mij niet terug te komen en is Miyaichi niet nodig. Die schijnt er ook geen pepernoot meer van te kunnen. Trouwens, we hebben Manu, Boetius nog. Prima alternatieven.

14 juli 2014 om 13:36

Rekik en Ake hoef ik niet bij Feyenoord te zien. Leuke en goede talenten maar heb ik toch liever een rechtsback ala Van Anholt, linksback ala Van Aanholt en een goede buitenspeler.

Mooie club voor Janmaat, kan hij zich prima gaan doorontwikkelen en stappen maken, zal die ook leren hoe het echt is om te moeten verdedigen.

Denk echt wel dat er nog rek zit in Janmaat, als die 2 mooie seizoenen speelt bij Newcastle en zich verdedigend ontwikkelt vind ik het ook een zeer bruikbare en interessante speler voor een Arsenal bijvoorbeeld, past totaal in dat spelletje.

Newastle heeft zeker aardig wat centjes in kas?die kopen maar raak en ook nog eens zonder gezeik.ben heel benieuwd hoeveel ze voor Janmaat neertellen!

14 juli 2014 om 13:40

Alle Engelse clubs hebben fatsoenlijk geld. Iedere club krijgt meer dan 75 miljoen aan tv-gelden, een club als Newcastle zelfs zo'n 95 miljoen. Het is echt bizar hoeveel geld er in omgaat.

En sowieso is Newcastle een hele rijke club, zelfs toen ze in de championship speelden waren ze een van de twintig rijkste clubs ter wereld.

14 juli 2014 om 13:53

Ok,maar er zijn daar genoeg clubs die ook behoorlijk in het rood staan!!maar Newcastle dus waarschijnlijk niet.kun je beter mee handelen dan met Lazio!

14 juli 2014 om 13:59

Dat valt wel mee. Clubs als Arsenal, Newcastle, West Ham, Aston Villa, Everton, Swansea, Southampton en Burnley zijn financieel gezond en redden het zonder echte investeringen van een eigenaar. City, Chelsea en QPR overduidelijk niet, en ook Liverpool zit financieel niet heel goed. Dit is allemaal wel voordat de tv-rechten met 40 miljoen omhoog gingen, dus dat zal wel weer veranderd zijn.

Geweldige transfer voor Janmaat, mooie club voor 'm en heeft deze transfer ook echt verdiend. In de PL kan hij echt harden en beter worden. Over twee jaar hopelijk de vaste rechtsback voor het Nederlands elftal, al heeft hij wel de concurrentie van van der Wiel. Als van der Wiel ook weer klaar is met geblesseerd zijn en weer gaat voetballen, hebben we gewoon twee goede opties voor de RB positie.

Met de zeer waarschijnlijke transfers van de Vrij, Martins Indi en Clasie voorspel ik wat dat betreft een mooie toekomst voor het Nederlandse voetbal, qua interlands.

Strootman komt ook weer terug natuurlijk en dan hebben we nog spelers als Depay, Wijnaldum, v. Ginkel, Rekik, Veltman en Blind. Nu vergeet ik er natuurlijk ook een aantal, maar dat zegt genoeg.

Over twee jaar staat er gewoon een goed elftal, dan zijn de jonge jongens twee jaar verder en dus ook weer twee jaar ervaring rijker. Komend EK zijn ook nog spelers als de Jong en Robben er nog wel bij.
Dat is dan weer een nieuwe generatie met enkele ervaren spelers er bij. Heb nu al zin in het komende EK.

6 miljoen is echt te weinig voor janmaat. waarom laat feyenoord hem zo makkelijk gaan? en waarom wil hij zelf naar newcastle? ik denk dat hij beter kan

14 juli 2014 om 15:53

Als Kuit zelfs een betere back is dan Janmaat lijkt me 6 miljoen toch erg veel. Ik zou heel erg dankbaar zijn. Janmaat is enorm overschat. En dat is gebleken op het WK, waar hij zijn hoogd niet boven water hield..en het niveau lag eerlijk gezegd nou ook niet zo hoog

Vond hem niet best op het Wk en ook niet meer dat logisch dat van Gaal hem passeerde. Aan zijn drive en uithoudingsvermogen ligt het niet maar tactisch en technisch komt hij gewoon te kort in mijn ogen.

14 juli 2014 om 14:37

Hij kon niet uitblinken als bij Feyenoord, maar echt slecht was hij nou ook weer niet. Kuyt deed het in mijn ogen namelijk geen haar beter. Hij is opeens de volksheld, maar het was toch een drama als hij de bal had? Het maakte verder niet zoveel uit, ik heb voor beide spelers wel een zwak, maar je had Janmaat net zo goed niet kunnen vervangen.

14 juli 2014 om 15:23

Nee ben persoonlijk geen liefhebber van Kuyt, op geen enkele positie. De rechtsbackpositie was van Gaal duidelijk niet tevreden over.

14 juli 2014 om 15:57

Volgende keer van Rijn een kans geven.. Maakt net als Janmaat z'n foutjes achterin, maar is tactisch en technisch een stuk beter.. en heeft toch al veel vaker op hoog niveau gespeeld (tegen teams die beter waren dan de zijne: Barca, Man City, Man U, AC Milan, Dortmund, Real,

14 juli 2014 om 16:15

Van Rijn heeft het gewoon niet, die heeft in mijn ogen heel weinig om de top te halen. Dit WK en zijn periode bij Feyenoord heeft Janmaat op een flinke afstand van hem gezet. Van der Wiel lijkt me wel logisch.

14 juli 2014 om 17:31

Tja in jouw ogen ;-)
Ik vind dat hij nu wel ene kans verdient om het ook te kunnen bewijzen.. Geen reden om nu nog blind voor Janmaat te gaan..
Daarnaast geld idd hetzelgde voor vd Wiel. Die verdient ook een eerlijke kans

14 juli 2014 om 17:58

Geen reden om nu nog blind voor Janmaat te gaan? Janmaat is volledig terecht boven Van Rhijn verkozen afgelopen jaar en er is juist geen enkele reden om nu Van Rhijn weer te kiezen. Janmaat en Van der Wiel zijn de rechtsbacks waar Nederland de komende jaren mee gaat werken.

Speelde een heeeel zwak WK, verreweg zwakste van de selectie. Ben benieuwd of hij het daar wel goed gaat doen, ik denk dat het een gevalletje Kromkamp wordt. Over paar seizoen speelt hij weer bij Feyenoord of zelfs minder.

14 juli 2014 om 15:58

Ja de vergelijking met Kromkamp is een hele goede.. Denk trouwens dat Kromkamp destijds beter was

In de Britse media wordt alleen geschreven dat zijn waarde op 5 miljoen pond wordt geschat, oftewel zo'n 6,3 miljoen euro. De deal is nog niet gesloten, dus wat het definitieve bedrag wordt is nog niet bekend.

Ik zie alweer dat sommige azijnpissers en negatievelingen direct na afloop van het WK uit hun holen zijn gekomen om kleinerend te doen over de beste rechtsback van ons land, maar in Engeland is men wel zeer enthousiast. Hij wordt zelfs nog in verband gebracht met Liverpool. Zie hier bijvoorbeeld een prachtige vergelijking tussen Janmaat en Engels international Glen Johnson, waaruit blijkt dat Janmaat veruit de betere is in elk opzicht: bleacherreport.com/articles/2127958-should-liverpo...

14 juli 2014 om 17:33

Wat heb je nou aan zo'n vergelijking? Glen Johnson speelt in de premier leauge. Janmaat in de eredivisie.. Daarnaast wordt er bij Liverpool ook in aanvallend opzicht wel wat van de backs verwacht

Janmaat is aangekomen op de plek van bestemming. Wat een verschrikkelijke titel. Dit moet natuurlijk hits op leveren door het mysterie dat VZ hier wil creëren, terwijl iedereen al lang en breed weet, waar Janmaat naar toe gaat.

Goede aankoop voor Newcastle en een mooie stap voor Janmaat. Iedereen lijkt te winnen met deze transfer. Vond hem trouwens niet mee kunnen in het niveau van het Nederlands elftal. Dat wil niet zeggen dat je dan niet goed genoeg bent voor de Engelse competitie. Natuurlijk heb ik de assists van Daryl tegen Brazilië en Chili gezien, maar de uitvoering van zijn aannames, loopacties en vooral zijn verdedigende verplichtingen zijn me toch wel redelijk tegen gevallen.

Janmaat 6,3 miljoen euro (5 miljoen pond)
Bruno Martins Indi 8,5 miljoen euro
Pelle 10 miljoen euro (8 miljoen pond)

Feyenoord heeft dus al 24,8 miljoen euro verdient terwijl deze 3 spelers samen maar 2,5 miljoen gekost hebben! Met een beetje geluk krijgen Vlaar of Guzman ook nog een transfer en hebben we bij onze vertrekkende spelers een doorverkoopclausule kunnen regelen.

De Vrij zal ook nog wel volgen en heel misschien Clasie maar dan zal er veel betaald moeten worden. Graag ook nog even Schaken verkopen, Verhoek en Goossens transfervrij laten vertrekken.

Feyenoord zal zeker zo'n 10 miljoen te besteden hebben dus er is een mogelijkheid om directe versterkingen te halen:
Bas Dost als spits
Patrick van Aanholt als linksback
En dan nog een rechtsback en rechtsbuiten (atsu) eventueel breedteversterkingen

Dan heeft Feyenoord gewoon weer een goed team voor de top 3 en ook zeker de mogelijkheid om Europees voetbal veilig te stellen. Ze moeten alleen wel een beetje haast maken want over 2 weken spelen we al vcl.
De schulden zijn ook voor een groot deel opgelost dus het ziet er weer een stukje beter uit.

14 juli 2014 om 16:09

Heeft Fey toch maar mooi geregeld. Met dank aan van Gaal!
Moet de Vrij en Janmaat nog maar op niveau zien en in een 4 mans defensie. Dat gaat zwaar worden

14 juli 2014 om 16:13

Dat gaat zeker zwaar worden. Bij Oranje zijn ze in de juiste flow gekomen dit WK maar spelen ze de eerste 2 wedstrijden bij hun nieuwe club slecht dan kan ineens alles veranderen. Van de andere kant is met name De Vrij nog erg jong, daar zit nog zoveel rek in. In het begin zal het allemaal erg moeilijk zijn maar die komt wel bovendrijven uiteindelijk. Janmaat is een ander verhaal. In de eredivisie speelde hij iedere week fantastisch maar in Engeland zal hij ook moeten gaan verdedigen en dat blijkt niet zijn sterkste punt hebben we nu gezien. Vandaar ook dat de prijs blijft steken op 5 miljoen pond.

Ze verdienen in ieder geval beide een transfer om te kijken hoe ver ze zijn. Ze hebben voor Feyenoord veel betekend zowel sportief als financieel nu. Ook zij gaan door de voordeur naar buiten!

edit: ik vraag me af of ze wel in eens 4 mans defensie gaan spelen. Het zou me echt niet verbazen als heel veel clubs nu een 5-3-2 gaan spelen.

Stefan de Vrij is volgens de Castrol-Index van de Fifa de beste verdediger van het WK geweest!!

Overall eindigt hij als nummer 3!
Robben is op 2 geëindigd en Kroos op 1!

Dit betekent dus ook dat Debuchy officieel is. Vraag me alleen af waarom de aankondiging zo lang duurt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren