Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FIFA kent geen genade: presentatie Suárez mag niet in Camp Nou

Laatste update:

Luis Suárez mag niet in het stadion van Barcelona aan pers en publiek worden voorgesteld. De aanvaller werd naar aanleiding van het bijtincident met Giorgio Chiellini voor negen wedstrijden geschorst en kreeg een verbod van vier maanden voor deelname aan alle voetbalactiviteiten. Daar hoort een spelerspresentatie bij, zo oordeelt de FIFA.

/

“Hij is geschorst voor alle voetbalgerelateerde activiteiten. Daarom mag hij niet deelnemen aan een voetbalgerelateerde publieke gebeurtenis. Hij mag zelfs niet deelnemen aan een voetbalgerelateerd evenement om geld op te halen voor een goed doel”, zegt woordvoerder Delia Fischer tegen PA Sport. De voorbije jaren werden de steraankopen van Barcelona altijd in een relatief volgepakt Camp Nou gepresenteerd.

De 27-jarige Uruguayaanse aanvaller zou eventueel in een open bus door de straten van de Catalaanse stad aan de fans kunnen worden voorgesteld, maar vermoedelijk zal de presentatie woensdag plaatsvinden in Auditori 1899, een congreszaal van de club. Voorzitter Josep María Bartomeu noemt de aanwinst in gesprek met Sky Sports ‘één van de beste aanvallers in de wereld’:

“Onze nieuwe trainer Luis Enrique zei: ‘natuurlijk kan je Suárez halen. Haal hem, hij is een fantastische speler’. En daar heeft hij gelijk in. Het is geweldig dat Suárez, Lionel Messi en Neymar bij dezelfde club spelen.” Het is niet bekend wat Barcelona precies aan Liverpool heeft betaald, maar Bartomeu stelt dat het bedrag lager ligt dan 85 miljoen euro. “We maken het bedrag bekend wanneer we hem presenteren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel goed van de Fifa!!die excuses van hem hoeven we nu ook niet meer serieus te nemen.was alleen maar eigenbelang.gewoon straf handhaven.hij heeft het verdiend.

13 juli 2014 om 19:11

Het is maar een bijt? Met een tackle of zelfs een harde duw kan je meer schade aanrichten

13 juli 2014 om 19:16

Vergis je niet, in theorie kun je met bijten de meest vreselijke ziektes overbrengen (tot aan aids aan toe).

13 juli 2014 om 19:18

Met een harde tackle/sliding kan je iemand zo blesseren, dat diegene z'n hele leven verlamd is of in een rolstoel zit. Dat kan je niet genezen.

13 juli 2014 om 19:19

Precies: Matiudi gaf een Nigeriaan een dubbele beenbreuk en kwam er mee weg.

13 juli 2014 om 19:25

Het is maar een bijt?

13 juli 2014 om 19:25

Bijten is onhygiënisch en barbaars. Dierengedrag in mijn ogen. Het is een heel slecht voorbeeld voor jonge kinderen die hun held Suarez zien bijten. Een harde tackle of duw is niet goed te praten, maar een beet is een andere vorm van agressie.

13 juli 2014 om 19:28

Maar een tackle of duw kan ook perongeluk zijn. Een beet (wtf:bijt?) is iets dat je willens en wetens doet. Nogal een verschil.

13 juli 2014 om 20:05

mee eens,
Tackle of duw hoort bij voetbal, en meestal zijn zware overtredingen niet zo bedoeld (zijn natuurlijk gekke die dat wel bedoeld doen).
En bijten hoort totaal neit bij het voetbal en moet verbannen worden uit het voetbal

13 juli 2014 om 20:10

Het is maar een bijt voor de zoveelste keren ja hahaha.

On topic: Schandalig hoor voor barca

13 juli 2014 om 20:11

Aids kan je ook niet genezen hoor.

13 juli 2014 om 21:27

Die straf van 4 maanden slaat ook nergens op pepe heeft tegen de duitsers zijn 1000e kopstoot uitgedeeld ofzo en worden zijn straffen elke x verhoogd? Nee die krijgt maar 1 wedstrijd..

13 juli 2014 om 21:31

Straf is straf. Niet opeens komen met het was 'maar' een bijt. Sowieso bizar dat je dat zegt.

13 juli 2014 om 21:33

@ trodat4030

Naja, dat is beetje overdreven. Je kan er hooguit heel veel last van hebben en een litteken krijgen. Aids (hiv) krijg je pas wanneer er bloed op bloed contact is. Dus dan zou Suarez met z' n bebloede waffel op een open wond van Chiellini moeten bijten waarbij het bloed met elkaar samen gaat als het waren. Nog steeds is de kans dan nihil dat het HIV-virus wordt overgebracht.

13 juli 2014 om 21:46

Kopstoot geven is ook dierlijk gedrag, krijg je ook geen 4 maanden voor!

13 juli 2014 om 21:51

Het is maar bijt?? Is dit voetbal of bijten zelf bij rugby bijte ze niet

13 juli 2014 om 22:28

@schavuitje
Hoe definieer jij dierengedrag? Dieren kunnen bijvoorbeeld een stuk beter delen dan mensen.. Kijk maar eens naar de verdeling van Welvaart tussen mensen...

Ook zaniken dieren niet eeuwig door over dit soort dingen.

Daarnaast was de beet niet zo hard (op max kracht heb je een stuk vlees tussen de tanden), en had er niets kunnen gebeuren.

Tja het opzet verhaal is ook zwak.. Also een van bommel die over de bal heen iemand op de knie schopt met vol gewicht erop het niet express zou doen.. Bestaat ook iets van coordinatie.

Ik had een rode kaart gegeven en een schorsing van 2 wedstrijden..

Deze straf vd Tyfa is
1. Hypocriet: je kan iemand wel op z'n kop slaan, bleserren zonder 4 maanden geschorst te zijn van alles wat met voetbal te maken heeft),
2. Draconisch: totaal blind van alle mogelijke contexten)
3. Fascistisch: iemand die anders reageert, maar op minder gevaarlijke wijze dan anderen, wordt harder gestraft omdat het anders (bv. dierlijk) beschouwd wordt.
.

13 juli 2014 om 23:24

Zoals met Nesu van fc Utrecht toch?

14 juli 2014 om 00:13

@ trodat4030: Dan moet je wel die verschrikkelijke ziektes zelf hebben. Ben je echt bang dat Suarez aids heeft? In theorie kun je met een tackle iemand doodschoppen. Laten we realistisch blijven en niet uit de bocht vliegen zeg...

14 juli 2014 om 01:20

@larseloetsie

Jij onderschat zwaar hoe ernstig een bijt kan zijn.

De mond van een mens bevat meer bacteriën dan van een hond.

Je kan makkelijk infecties krijgen van een beet en ook ziektes overdragen.

Dat zijn gewoon feiten, voor jou klinkt een bijt misschien onschuldig maar is dat absoluut niet.

14 juli 2014 om 09:39

Mo

14 juli 2014 om 09:41

Ja en gelukkig was het de eerste keer kut ajaxsupporters die het goed willen praten. Flikker toch op man. Die gozer is niet goed. Ik schaam me voor me kinderen en het jaar daarop doet hij het nog een keer. Geweldige voetballer vreselijke trekjes.

14 juli 2014 om 13:13

Verschil is alleen dat een tackle bij voetbal hoort. Bijten niet...

Als je die beredenering noemt mag je anders ook voetballers in hun ogen prikken, ballen trappen enz

13 juli 2014 om 19:16

Helemaal met je eens Lex. Recidiverend gedrag moet je keihard aanpakken.

13 juli 2014 om 19:20

Dus als je werk voor een goed doel wil doen en dat niet mag van de FIFA, vind je dat wel oké?

13 juli 2014 om 19:28

Welk goed doel gaat met Suarez aan de haal?

13 juli 2014 om 19:30

Als de reden is dat je geschorst bent voor de derde(!) keer je tegenstander bijten ? Ja.

13 juli 2014 om 19:31

Regels zijn regels als je ze overtreed moet je op de blaren zitten.. Kwestie van jezelf aan de regels houden, zo moeilijk is dat niet. Goed dat de Fifa niet toegeeft op Suarez.

13 juli 2014 om 19:38

Dus iemand zijn been breken mag maar bijten niet.

Als je de camera beelden toepast pas ze dan op iedereen.
Fifa is corrupt en alles wat te maken hebben met platini laat je met rust. Toch

Eerst henry bal met de hand daarna matuudi. Goed zo.

13 juli 2014 om 19:41

DIe fransman moeten ze ook aanpakken ja. Net zo goed als ze met Suarez hebben gedaan..

Kan toch ook niet zo zijn omdat ze die fransman niet aanpakken mag Suarez ook maar vrij uit. Ze moeten consequent zij en ze allebei goed straffen

14 juli 2014 om 09:46

Ja mensen begrijpen niet dat dit de derde keer is. Dat er een mafkees is die geld inzet op dat suarez iemand gaat bijten en het gebeurd. In wat voor een waas leven mensen hier joh

13 juli 2014 om 19:39

Naja, als hij weer terug is schiet hij er ff 30 in en heeft niemand (van barca) het meer over zijn beet.

13 juli 2014 om 19:45

Superlex,
Ga lekker wat kryptonite snoepjes eten op een verre planeet.
De straf is overdreven en buiten alle proporties. Hopelijk heeft het CAS nog enig greintje verstand en draaien ze deze schijnvertoning terug. En anders mogen ze elke elleboog, knietje en doodschop ook bestraffen met 4 maanden!

13 juli 2014 om 20:17

Het is niet omdat hij nu voor Barca gaat spelen dat 4 maanden opeens teveel is. Hij is een recidivist en moet dus zwaar aangepakt worden, net als in de maatschappij waar je straf ook zwaarder wordt als je vaker voor de rechter verschijnt.

13 juli 2014 om 20:20

Uhhh nee. Verplaatst dit van club tot club? Elke supporter van de club waar suarez speelt verdedigt hem rare zaak als je het mij vraagt. Iemand bijten? Dat is gewoon barbaars en hoort niet thuis als je nou per ongeluk een elleboogje geeft of een harde duw. Dat is te begrijpen want voetbal is een contact sport. Maar bijten doen 5 jarige niet een "volwassen" voetballer.

13 juli 2014 om 20:38

Wel grappig dat alle Barca fanboys nu allemaal tegen de straf zijn. Best wel grappig om te lezen.

Wat mij betreft heel goed van de fifa dat ze er niet aan toegeven en gewoon de straf blijven hanteren.

14 juli 2014 om 09:32

De straf is niet buiten alle proporties. Dit is al de 3e keer dat hij iemand bijt. Hij heeft ook een keer evra voor nigger uitgescholden, hij is gewoon gek.
Ben blij dat we van hem af zijn bij liverpool, want het gaat zeker nog wel een keer voorkomen. Veel plezier ermee.

13 juli 2014 om 20:26

Superlex je naam zegt genoeg al over je verstand. Nu Suarez in geen voetbalstadion meer mag komen zal vast voor zorgen dat hij niet meer gaat bijten, geef hem dan verplichte therapie of weet ik wat. Maar dit gaat nergens over aangezien mensen die ergere dingen hebben gedaan ook gewoon welkom zijn in elk stadion.

14 juli 2014 om 00:25

Pure symbool politiek. Schijnheilig gedoe bij de FIFA . Wordt tijd dat de grote landen de rug toe keren en zelf een nieuwe organisatie starten!! Heeft overigens niet direct met dit artikel te maken.

Het is inderdaad stom van die Suarez, maar ondanks alles vind ik dat je deze jongen juist terug moet winnen. Wat is het prachtig om deze jongen te zien voetballen.
Wat een talent, zonde als ze dit blijven volhouden

13 juli 2014 om 19:05

@kadir:
Dus als je talent heb mag je alles ?

13 juli 2014 om 19:16

@multatuli

"het is inderdaad stom van die Suarez" , Denk dat ik met deze zin al duidelijk maak dat ik zijn gedrag niet goedkeur

vind het alleen te zwaar, Komop man ze mogen hem niet eens fatsoenlijk presenteren.

13 juli 2014 om 19:26

Je zegt ondanks alles moet hij toch te bezichtigen zijn. Met de nadruk op ondanks alles. Daarop kan je inderdaad concluderen wat Multatuli zegt.

13 juli 2014 om 19:28

Dat wisten ze toch van te voren? schorsing is schorsing en die moet je gewoon uitzitten.

13 juli 2014 om 19:31

Ondanks alles wat hij gedaan heeft en waar hij trouwens ook voor gestraft is, vind ik nog zijn straf te zwaar.
hij hoeft er niet mee weg te komen, maar om zo een speler nou 4 maanden te verbannen van alle voetbal gerelateerde activiteiten ?

13 juli 2014 om 19:34

@jantjenac

schorsing is schorsing absoluut, dat is 1 ding wat vast staat.
Maar iemand presenteren moet toch wel kunnen.

13 juli 2014 om 19:54

Nee, want stadionverbod is stadionverbod.

13 juli 2014 om 20:19

Ze mogen hem gewoon presenteren, dat wordt door de Fifa niet verboden. Het mag alleen niet in het stadion.

13 juli 2014 om 19:17

Wat een reactie... Als je talent hebt mag je alles sjonge jonge

13 juli 2014 om 19:23

Heb je het nou tegen mij of Multatuli :D ahahaha..

14 juli 2014 om 05:31

tegen jou

dit gedrag moet gewoon zwaar bestraft worden...en horrortackles moeten gewoon veel harder gestraft worden

ok schwalbes moeten ze nadien nog kunnen bestraffen

13 juli 2014 om 19:10

Fifa maakt zich gewoon weg belachelijk waarom is die speler van Argentinie die Sneijder erbij geblesseerd uit trapte niet geschorst, je ziet gewoon dat de Fifa met 2 maten meet en dat is niet eerlijk, ik vind 9 interlands missen ook al voldoende!

Die 4 maand is gelul!

13 juli 2014 om 19:21

Mee eens !! Belachelijke straf voor een bijt !! Ik heb ergere doopschoppen gezien dit WK !

13 juli 2014 om 19:23

REALITYCHECK!
Deze maniak heeft minimaal DRIE(!) keer een speler gebeten en mensen verdedigen zijn gedrag nog steeds of pleiten voor een mildere straf.

Deze man brengt het begrip 'recidive' naar een heel nieuw niveau en verdient deze straf ten volste.

13 juli 2014 om 19:26

Doodschoppen, Bewuste volle elleboog in het gezicht een paar keer.
Ik zal wel weer te veel doordenken en het erger maken dan het is maar ik heb het gevoel dat de Engelsen er toch een steentje aan hebben bijgerdagen met deze straffen.
't is weliswaar een conspiracy :P maar dat is wat ik ervan denk..

13 juli 2014 om 19:27

@El Jardeniro
Pepe heeft zich ook meerdere malen misdragen op wedstrijden. Heeft eerder een speler van getafe een paar trappen na gegeven en is met 10 wedstrijden geschorst geweest..

Nu op het wk kreeg hij rood voor een vermeende Kopstoot, hoe zwaar is die gestraft?

13 juli 2014 om 19:46

Je zegt het zelf al, 'vermeende' kopstoot'.

Bovendien gaat het in het geval van Pepe niet om het herhaaldelijk begaan van dezelfde overtreding.

13 juli 2014 om 23:54

Huh niet herhaaldelijk bij Pepe? Die vent doet niets anders dan mensen opzettelijk (bijna half of geheel) verwonden... Achja, t was natuurlijk zonder opzet dat ie iemand op de grond ging schoppen ;-) haha

13 juli 2014 om 20:08

Ja, zielig voor de man die tot nog toe 3 keer iemand heeft gebeten. Geen genade voor die klootzak.

Het is al schandalig van Barcelona dat ze zo'n man sowieso in het Camp Nou laten spelen. Deze man is een aanfluiting voor de fair play en wordt daar nog voor beloont ook. En dat nog door een club die het geld gewoon leent bij de Spaanse burgers die het al zwaar genoeg hebben. Daar komt bij dat er geloof ik nog een straf van de Uefa openstaat waar op slinkse wijze onderuit gekomen wordt. De Uefa moet maar eens een nieuwe straf verzinnen voor Barca na deze escapades. 2 Jaar geen Europees voetbal of zoiets.

13 juli 2014 om 19:10

Ja zo lust ik er nog paar

13 juli 2014 om 22:33

Is hij beloont voor het bijten dan?

Oh, het bedrag ligt lager dan de 85 miljoen euro? Net zoals Neymar ook maar iets van 57 miljoen kostte?

13 juli 2014 om 19:17

Hahahaha Geweldig

had die maar moeten happen naar peijnenburg.

13 juli 2014 om 19:16

Is sprake van een gevalletje 'de hond in de pot' vinden.

13 juli 2014 om 22:07

Haha José jij bent echt grappig!

Jammer dat alleen dingen worden gestraft waar ze echt niet omheen kunnen.

Wat een uitermate walgelijke actie van de FIFA. De straf is gegeven, maar een uitzondering om een presentatie te geven zou ook wel iets menselijker en profesioneler over komen. Profesioneler in de zin van dat er wel goed over nagedacht wordt. Maar nee, ze houden vast aan de straf om rechtlijnig te lijken. En dat staat zo in contrast met andere overtredingen of de scheidsrechter die gisteren de 'troostfinale' floot. Dat kan allemaal maar, maar een presentatie in een stadion speciaal voor de fans... Nee, dat is natuurlijk veel erger..

13 juli 2014 om 19:14

Nee hoor, barca wist dit al van tevoren. Dus het is gewoon terecht dat hij nergens welkom is wat voetbal gerelateerd is. Domme jongen is het ook.

13 juli 2014 om 19:15

Dus omdat er meerdere fouten worden gemaakt en soms wordt afgeweken van genomen beslissingen of de ingezette koers door de FIFA moet dat nog maar een keer gebeuren, zodat Suarez een applausje kan krijgen?

Jouw argument slaat als een kut op een gebakje. Aan de ene kant uit je je frustratie over het gebrek aan consistent beleid bij de FIFA, anderzijds vind je dat ze hier een uitzondering moeten maken voor Suarez.

13 juli 2014 om 19:36

@El Jardinero

haha.. das een goeie, had daar niet zo over nagedacht :D

13 juli 2014 om 19:59

@El Jardinero

Nooit rechtlijnig zijn is ook een vorm van rechtlijnig zijn. Dus als ze dat nooit zijn is het ook goed, maar nu zijn ze in dit specifieke geval opeens wel. Dit is gewoon puur op de persoon gericht om zieltjes te winnen. En als ik naar jouw reactie kijk, dan lukt het ze dus nog ook... Ongelooflijk maar waar...

13 juli 2014 om 20:22

Ik vind dat er hoe dan ook nooit gepleit moet worden voor het maken van een uitzondering bij een speler die zich dermate misdragen heeft.


Het is wat mij betreft volledig irrelevant wat de FIFA in andere situaties gedaan heeft.
Laat dit dan maar het begin zijn van consistent beleid.

Als een speler die tot driemaal toe zijn tanden in een tegenstander zet al een uitzondering verdient is het einde zoek.

Ik ben tevreden met de straf en ben blij dat Luis voorlopig even mag afkoelen.

Er word hier niets anders gedaan dan vastgehouden aan een begrijpelijke straf, een beslissing die in mijn ogen louter toegejuicht zou moeten worden.

13 juli 2014 om 22:39

Tja is geen overtuigend argument...

Wat wel overtuigend is, is dat ze Van Bommel dan bijvoorbeeld al meerdere keren voor het leven hadden kunnen schorsen..

Elleboog op hoofd Rode kaart 1 wedstrijd schorsing
Opzettelijke Schop op iemands knie Rode Kaart 2 wedtrdijden.
7 Gele Kaarten: 4 Wedsrijden ;-)
Schop op iemands knie zonder bal in de buurt: rode kaart 8 Wedsrijden
Schop op iemands knie zonder bal in de buurt: Rode Kaart 16 Wedstrijden
Schop op de Enkel, onnodig. Rode kaart 32 wedstrijden..
Fuckgebaar richting scheidsrechter: Hoeveel wedstrijden
WK 2010: 6 doodschoppen: 6 rode kaarten: 40 Wedsrijden?

Zo zouden we van nog wel 100 spelers een lijst kunnen maken.. Toch redelijk hypocriet als je dan iemand voor zo'n kleine beet (kan geen gevolgen hebben) zo hard straft....

Hahahahahahahaha.. Dom Dom Dom Dom Dom Domst

13 juli 2014 om 22:52

Neem jij anders je pilletje even en kom terug wanneer je in staat bent tot het voeren van een gedegen discussie.

13 juli 2014 om 23:53

Tegen moi? ;-) Indien ja, komt u maar. Heb nog geen een overtuigend argument gelezen. Dat gesprek van El Jardinero etc heeft een aantal leuke punten. Jammer dat probleemstelling zelf nogal problematisch is. Slaat als een slappe PXX op een drumstel

Wat is de rede dat hij niet in het stadion mag komen wat een onzin. Je zou bijna denken dat hij een stadion wilde opblazen of iets dergelijks. Dat hij niet eens mag trainen is nog tot daar aan toe ,aar dat hij niet eens het stadion in mag voor zijn eigen presentatie welke demente fifa bobo heeft dit in hemelsnaam verzonnen

13 juli 2014 om 19:14

Je moet zo'n wangedrag dus gewoon belonen volgen sjou. Is al belachelijk dat Barcelona dit beloont, laat staan dat de Fifa dat zou doen. Achja Suarez, je misdraagt je al jaren op het veld, maar ach zand erover. we gunnen je wel de publiciteit en dat gigantische salaris dat Barca je betaald. Dat een club totaal lak heeft aan fair play, wil nog niet zeggen dat een voetbalbond dat ook moet hebben.

Toch gek dat een apparaat wat bol staat van de corruptie beslist dat een speler niet gepresenteerd mag worden. Beetje schandalig eerlijk gezegd.

13 juli 2014 om 20:52

Trek je ajax kop effe uit het zand en doe een reality check. Suarez was meer dan terecht geschorst en verdient geen presentatie. Want die idioot gaat het weer doen, dat weet ik 100% zeker. Dat jij een Suarez fanboy bent betekent niet dat je alle grip op realiteit moet verliezen want het was gewoon een walgelijke actie en hij had veel en veel langer moeten worden geschorst.

13 juli 2014 om 23:56

Trek je Sebastiaankop aub heel snel terug

Totaal nergens op slaan deze straf of het nou in de stadion of er buiten is maakt geen drol uit de fifa maakt zich zelf belachelijk als ze dat al niet waren dat hij geschorst is oke maar dit is overdreven

13 juli 2014 om 19:16

FIFA is hier gewoon rechtlijnig en blijven bij hun straf. Het zou juist toegejuicht moeten worden wanneer de FIFA eens duidelijk en consistent beleid voert.

14 juli 2014 om 00:41

Je gaat al de mist in bij 'gewoon' rechtlijnig.

Misschien heeft hij bewust gebeten om een transfer naar barcelona te vergemakkelijken ( transferprijs drukken)

Jammer dat ze bij Barcelona het uberhaupt in hun hoofd halen om Suarez te halen. Spelers die zich zo vaak en zo extreem misdragen horen nooit en te nimmer het prachtige shirt te dragen. Ik vind dit een afgang voor zo'n geweldige club en volledig terecht dat de Fifa dit niet door laat gaan.

13 juli 2014 om 19:19

Inderdaad. Een smet op het imago van Barcelona. Vlak na de derde keer bijten deze speler 'belonen' met een goed contract bij een prachtige club.

Des te bewonderenswaardiger dat Real vam hem heeft afgezien.

13 juli 2014 om 19:23

ach geld regeert, en over dat goede imago had ik na de neymar transfer al mijn twijfels waarbij er behoorlijk wat geld is gegaan naar derden wat ik opzich ook vreemd vindt

13 juli 2014 om 19:28

Mag een veroordeelde dan ook nergens meer werken?

Wat een onzin. Suarez heeft zijn straf gekregen en daarmee moet het afgedaan zijn.

13 juli 2014 om 20:24

Dus als je een straf krijgt is het klaar voor jou? Een rechter geeft iemand 5 jaar gevangenisstraf en de veroordeelde mag meteen op vrije voeten gesteld worden? Wat heeft het voor nut om een straf te geven die je vervolgens niet uit hoeft te voeren? Over 3,5 maanden zit zijn straf er op en is het afgedaan tot het volgende incident.

13 juli 2014 om 20:47

Waar heb jij het nou weer over???

Ik reageerde op Alleenwinst die vindt dat Barcelona Suarez niet eens moest kopen.

Natuurlijk moet Suarez zijn straf afwachten, maar het is gewoon onzin om hem nog te gaan verbieden om te werken.

13 juli 2014 om 20:52

Hootch

Ik ben het ergens wel met je eens hoor. ALs zijn straf erop zit is het klaar en schone lei. Echter is het in het geval Suarez wachten op de volgende keer dat ie iets achterlijks doet. Dus snap de reactie wel dat Barca had moeten bedanken ook wel.

13 juli 2014 om 22:14

Suarez is een speler dat prijzen en geld voor de club wint en dat is de rede van Barca om toch zo'n speler te kopen. Suarez is gewoon één van de beste speler ter wereld.

13 juli 2014 om 23:17

Helaas ook de meest krankzinnige. Van mij mag barca best wel alleen op sportief gebied bezig zijn, maar kom dan niet aan met dat fucking schijnheilige fairplay.

Vreemd, ook in die congreszaal is en blijft het toch een spelerspresentatie? En hij heeft toch een contract getekend? Dat is toch ook voetbal gerelateerd? Ik snap het niet zo goed, maar dat zal wel aan mij liggen..

Overigens blijf ik het ook vreemd vinden dat ze hem op een WK een schorsing voor zijn club(s) op kunnen leggen. Zou hetzelfde zijn als mijn rijbewijs wordt ingenomen en ik mag niet meer lopen of fietsen..

13 juli 2014 om 19:23

Als jij in bvb Duitsland wordt gepakt voor veel te hard rijden, dan heb je in Nederland ook een probleem. Zo raar is het allemaal niet.

13 juli 2014 om 19:26

Rijbewijs houdt geen verband met lopen en fietsen. Deze straf is disciplinair omdat Suarez het voetbal een slechte naam bezorgt. Tevens heeft hij in al die jaren niets gedaan of laten zien om zicht te beteren. Logisch dus dat zo iemand geen voetbalgerelateerde activiteiten mag ontplooien. Zeker als het gaat om een presentatie.

13 juli 2014 om 19:31

En interlandvoetbal heeft niets met clubvoetbal te maken, precies mijn punt! Ja het blijft voetbal, maar lopen en fietsen blijft ook deelnemen aan het verkeer..

13 juli 2014 om 19:59

Die straf is omdat hij de sport in een kwaad daglicht stelt. Een presentatie is dus not done. Hij stelt niet het interlandvoetbal in een kwaad daglicht, maar door zijn gedrag de afgelopen jaren heeft hij de hele sport in een kwaad daglicht gesteld. Als jij 50 km te hard rijdt ben je je rijbewijs kwijt, maar te voet of op de fiets haal je dat niet.

14 juli 2014 om 02:20

Als je suarez had gevolgd had je kunnen zien dat ie zich juist enorm gebeterd had dit jaar. In de Engelse compititie voorbeeldig gedragen...

Tja de vergelijking hierboven gaat mank.. Voer voor de aasgieren. Kunnen ze iig nog een relevant punt maken.

(misschien heb je t door dat ik hier hetzelfde doe om het te demonstreren ;-)

Dat hij niks voor goede doelen mag doen slaat nergens op wie straf je daar nou mee? Alsof Suarez daar wakker van ligt.
Dat ie niet gepresenteerd mag worden maakt de straf wel voelbaar dus ze slagen daarmee in ieder geval wel aan hun opzet

Ik begrijp het niet helemaal. Hoe kan de FIFA bepalen dat een speler niks voetbal gerelateerds mag doen?! Als Barcelona ergens in iemands achtertuin vertelt dat Suárez overkomt en mensen een foto laat maken kan de FIFA dat toch niet tegenhouden? Zelfde geldt voor trainingen. Een stadionverbod kun je nog invoeren, maar voor de rest een vreemde straf.

13 juli 2014 om 20:26

Hij mag toch gewoon in een achtertuin gepresenteerd worden? Hij mag alleen niet in een stadion gepresenteerd worden.

13 juli 2014 om 20:49

En van wie is die stadion? Van de Fifa?

Presenteren op de Ramblas dan maar. Wel goed dat de Fifa consequent blijft in de straf.

heb toch een probleem met mij zelf als groots suarez fan maar tegelijkertijd ook sympathiek voor de clubs uit madrid waar ik persoonlijk liever naar kijk.

on: slaat natuurlijk nergens op, hoe kan je hem nou een gebiedsverbod opleggen, echt ongehoord

13 juli 2014 om 19:39

Nouja vindt meer ongehoord wat Suarez zelf heeft gedaan tot driemaal toe. Paar wedstrijdjes missen lost niks op dat heeft Suarez zelf al laten zien, of dit dan de juiste oplossing is valt voor te praten maar ik vind het altijd nog beter dan alleen wat wedstrijden schorsen want zoals ik al eerder zei dat lost bij Suarez helemaal niks op.

Belachelijk zeg, als dit voetbal gerelateerd is is van de ene club naar de andere club transfereren dat toch ook? Waarom is dat dan wel toegestaan?
Daarnaast vind ik het ook vreemd dat hij niets met goede doelen mag doen, nu wordt hem de kans om zijn imago enigszins op te krikken ook door de neus geboord.
Het blijft me verbazen dat de Fifa nog steeds erkend wordt door de grote competities, de clubs et cetera, een vervanger daarentegen zou denk ik precies dezelfde werkwijze hebben.

13 juli 2014 om 20:27

Alsof een goede doelen organisatie op een voetballer zit te wachten die al drie keer een tegenstander heeft gebeten. Dat deel van de straf maakt niet uit, zelfs sponsors willen hem niet meer.

Dat hij 4 maanden geschorst is, is al erg genoeg. Maar dat hij niet mag trainen of een wedstrijd bekijken is belachelijk! Totalitarisme...

13 juli 2014 om 20:11

De man heeft 3 (!) keer iemand gebeten. Geen genade voor mentaal gestoorden zoals Suarez.

13 juli 2014 om 20:39

Je hoort me niet klagen, hij verdient een straf. 4 maanden niet spelen is al belachelijk, maar dan in die tijd om niet mogen trainer of wedstrijden (live) kijken is helemaal belachelijk.

13 juli 2014 om 20:27

Hij mag wel trainen, alleen moet hij dat voor zichzelf doen.

13 juli 2014 om 20:40

Klopt, maar alsnog heel belachelijk dat hij niet mag trainer met zijn team.

Voor elk verbod is er wel een manier om het te omzeilen. Suarez mag niet deelnemen aan een voetbalactiviteit, maar er staat niet dat hij nergens zijn gezicht mag vertonen.

13 juli 2014 om 19:27

Inderdaad Hootch en laat Barcelona nu de uitgelezen club zijn om verboden te omzeilen.

De Fifa overdrijft serieus.
Een straf is om hem niet te laten spelen, maar de andere dingen die hij niet mag doen hebben niks met voetbal te maken.

13 juli 2014 om 19:34

Tuurlijk wel hij zou gepresenteerd worden bij zijn nieuwe voetbalclub dat heeft toch gewoon te maken met voetbal. Niks overdreven aan, had hij maar moeten nadenken bij alle 3 die bijt incidenten wat in godsnaam nu allemaal aan het doen was. Maargoed nadenk is blijkbaar niet zijn sterke punt.

13 juli 2014 om 19:41

Haha grapjas noem mij 1 speler die zo werd gestraft.
Er zijn verscchillende spelers die meerdere overtredingen hebben gemaakt, en niemand van hen is op deze manier gestraft.
Dat hij niet mag spelen begrijpt iedereen, maar niet trainen, of niet eens het stadion binnen mogen is lachwekkend.

13 juli 2014 om 20:05

Ik zeg verder niks over andere want van die spelers vind ik ook gewoon dat je moet/moest straffen. Ik zeg gewoon aanpakken die gasten die blijkbaar niet leren van eerder gemaakte fouten. In het geval van Suarez die dit al twee eerder heeft gedaan en er aantallen wedstrijden voor geschorst is en van deze straf blijkbaar niet heeft geleerd. Dan moet je als Fifa zijnde gewoon niet weer met alleen een aantal wedstrijden komen want dat heeft geen zin bij die jongen blijkbaar, want hij doet het gewoon weer en nu zelf op het wereld podium het WK. Er valt te praten voor de keuzes die de Fifa maakt maar alles beter dan alleen een paar wedstrijdjes langs de kant want dat helpt toch niet. Dus in het geval van Suarez vindt ik het helemaal niet zo lachwekkend.

Enzo is het maar Eindelijk doet de Fifa iets goeds Barcelona zoek maar zelf uit

Volkomen logisch natuurlijk.
Hij mag 4 maand niets met voetbal doen en nergens komen dat met voetbal te maken heeft. Waarom zou hij dan wel in Camp Nou mogen voor de presentatie.. Toch logisch dat ze hem weigeren.

Klinkt misschien raar maar de komende maanden gaat barca dit nog veel geld kosten.
in principe kan pas over 4 maanden begonnen worden met de merchandising, shirts foto s etc etc etc.
Niet dat ik het erg vind want ik ben alles behalve een voorstander van deze transfer.

hahahahahahaha daar betaal je 90 a 94 miljoen voor haha wat een zielig gedoe barcelona is totaal ongeloofwaardig wat ben ik blij dat Real Madrid hem niet heb genomen
hij heb lekker 4maandjes te tijd om een huis te zoeken

13 juli 2014 om 19:43

Lezen blijft moeilijk he, staat toch echt in de tekst minder dan 85 miljoen...

13 juli 2014 om 20:05

en jij gelooft dat lol

13 juli 2014 om 20:47

Eh ja, van te voren gingen er bedragen van 63 miljoen de rondte, de engelse pers overdrijft altijd qua bedragen.

100% terecht natuurlijk , heeft niks te maken met voetbal wat hij deed en ik vind het goed dat de Fifa zich in deze zaak tenminste wel vastbijt en niet toegeeft. wanbeleid van Barcelona natuurlijk om zo veel geld neer te leggen voor iemand die structureel zich misdraagt en dat als een soort 'gentlemens' club word gezien

13 juli 2014 om 19:44

lopt, heeft zeker niets te maken met voetbal. Echter is de Fifa volgens mij geen organisatie dat bevoegd is om iemand te verbieden naar een benefiet te gaan.

Maar tja, deze maffiaorganisatie heeft enorm veel macht. De meeste macht van alles.

Lijkt me logisch 4 maanden lang mag deze man niks met voetbal te maken hebben
hopelijk heeft hij geleerd van zijn fout

Als we Suarez hard aan gaan pakken, mogen de corrupte bobo's dan ook hard aangepakt worden?
Niet? Nee? Okay ..

Ben wel benieuwd Hoe lang hij het gaat volhouden zonder bijten :D
Sergio Ramos en Pepe zijn nou niet echt de beste tegenstanders die je tegenover je kunt hebben, daar zit het irritatie niveau toch wat hoger..

Boe Fifa. Toen hij Bakkal en Ivanovic beet mocht hij wel meedoen met het nationale elftal en nu viceversa niet? Wat dachten die lui van een goed staaltje verplichte therapie en Liverpool en Barcelona hierbuiten houden in plaats van zich volledig te laten beïnvloeden door de voetbalwereld?

Schort die 4 maanden op, barbaarse straf die niet eens effect zal hebben. Zoals Diego Maradonna al zei: Wie heeft hij vermoord? Ik ken iemand die een andere speler bijna verlamde en vrolijk verder mag voetballen. Over consequentie gesproken.

13 juli 2014 om 19:52

Volgens mij kan Fifa op dat niveau helemaal niks doen, dat is aan de bonden zoals de Knvb en de FA.

13 juli 2014 om 20:15

De Fifa mag Suarez in zijn tijd bij Ajax en Liverpool niet schorsen voor internationaal voetbal maar wel voor nationaal voetbal uitkomend voor zijn land? Ik dacht dat gekookte aubergines de enige dingen waren waarbij ik moest kokhalzen.

13 juli 2014 om 20:22

Nee ik bedoel, bij bakkal en ivanovic kan alleen de Knvb en FA Suarez schorsen, omdat het in hun competities gebeurde. Dus kan de Fifa niks doen. Echter valt een WK onder de autoriteit van de Fifa, dus kan daar wel geschorst worden, maar op club niveau zou het dus eigenlijk niet kunnen, aan de andere kant, alle bonden (dfb, Knvb, FA etc) zijn wel weer aangesloten bij de Fifa en misschien dat het daarom kan. Ik weet beetje vaag (als ik het goed heb).

Kortom, straf is verdiend, maar tot welke jurisdictie het behoort snap ik niet helemaal.

Ik wil niet dom doen hoor maar hoort een transfer daar dan ook niet bij? Hij mag het Camp Nou niet in maar hij mag wel gekocht worden.. beetje raar.

13 juli 2014 om 20:54

Klopt, een transfer is toch ook voetbalgeralateerd.

Hoeveel wedstrijden moet Suarez nu missen bij Barcelona?

Wat heeft de Fifa daar eigenlijk over te zeggen? De Spaanse voetbalbond of Uefa zou hier een uitspraak over mogen doen niet de Fifa lijkt mij.

14 juli 2014 om 00:32

eeeeh Fifa is de overkoepelde bond dus die hebben alles te zeggen wat er over voetbal gebeurd, niet leuk maar wel de realiteit!

Regels zijn regels. Wachten ze maar even 4 maanden met presenteren.

Goed zo, Barca. Jullie hadden Sánchez moeten houden. Jullie verdediging en middenveld moest alleen beter. Nu kopen jullie een spits met aparte trekjes waar je U tegen zegt voor een aanzienlijk hoog bedrag en dan mag je hem 4 maanden niet gebruiken niet presenteren in het Camp Nou. Perfect toch? Hahaha!

Wat een onzin, de Fifa draait nu echt door.

Boeiend of die straf terecht was of niet, eenmaal gegeven moet hij gehandhaafd worden. Terecht dus dat hij het stadion niet in mag

Het gaat wel heel erg ver nu hoor! Fifa=maffia.

"hij mag er niet bij zijn omdat dit bij de voetbalactiviteiten hoort" ... is een contract tekenen bij een club dan ook niet één van die activiteiten ?dan zou dat in principe ook niet mogen toch?

13 juli 2014 om 21:11

Dat zul je wel zeggen ja. Het is niet hoed wat hij gedaan heeft maar hopelijk gaat het beroep helpen.

Die schorsing is nog wel te rechtvaardigen, maar de rest slaat helemaal nergens op. Hoever gaat dit?
Mag hij nog wel in zijn eigen achtertuin een balletje hooghouden? Een potje fifa spelen met z'n maten op de playstation, nieuwe voetbalschoenen kopen? Dat hij in officiele wedstrijden niet mag spelen snap ik, maar uiteindelijk is hij nu dus dubbel gestraft. Zeker als hij binnen die 4 maanden al negen wedstrijden zou moeten mssen.

Ik vind deze schorsing nog te licht. Van mij hadden ze hem het hele jaar mogen schorsen.

Over het algemeen vind ik dat de meeste overtredingen veels te licht bestraft worden. Voor ellebogen en enkelbrekertjes worden er maximaal 10 wedstrijden gegeven. Die gasten mogen ze van mij ook een aantal maanden schorsen. Want alleen op die manier kan je het iemand afleren. Van 4/5 wedstrijden schorsing liggen ze niet wakker.

hahaha de fifa wil heel graag suarez dwars zitten blijkbaar.
als iemand een doodschop uitdeelt of elleboog krijgen ze nog minder gezeur.
ongelovelijk hoe hier de schapen mee gaan met de hype.
suarez moet gewoon z'n presentatie krijgen als de schorsing voorbij is klaar.
de supporters verdienen dat en suarez ook.

13 juli 2014 om 23:33

barcastyle, hoe verzin je het? De Fifa zou zich compleet belachelijk maken wanneer ze de straf voor Suarez niet consequent uitvoeren en terug komen op een eerder genomen beslissing!

De enige reden waarom Suarez zijn excuses heeft aangeboden is, omdat hij anders deze transfer op zijn buik had kunnen schrijven.

mooi platform onder heli plaatsen en 2 meter van de grond boven het veld blijven...met op het podium Suarez ..vanuit de heli presenteren en gewoonweg niet landen...want vliegen boven een voetbalveld mag hij wel...anders worden veel vliegtuig vluchten ook onmogelijk

of zet een groot scherm op het veld en doe de daadwerkelijke presentatie net buiten het stadion...zoek iets waarmee de Fifa niets kan maar wel heel zuur van word...ik vind een zware schorsing zeer terecht maar dit riekt naar prestige en is niet meer in relatie met de overtreding ook al is dit eerder ook gebeurt...er zijn voldoende recidivisten te vinden die beenbrekende acties uithalen of hun ellebogen graag rondzwaaien en die krijgen ook geen maanden aan hun broek...dus wees lekker inventief en lekker narren die corrupte fifa

Bijzonder inconsequent dat Suarez verhandeld mag worden tijdens zijn quarantaine.

Herzlichen gluckwunsch Deutschland fur das vierte weltmeisterschaft bu bist der beste von Europa und auch der welt!en nu gewoon terug naar Nederlands, Duitsland heeft het verdiend om kampioen te worden en ik ken op dit moment 1 land ik zal de naam niet noemen wat zullen zij op dit moment jammeren dat zij het niet gehaald hebben of kampioen zijn mmmmmmmmmm wat zullen ze jaloers toe kijken op dit moment !!!!!en nee ik ben geen Duitser ook geen grote fan van ze maar ze hebben er hard voor geknokt,het is ook heel erg jammer voor Messi want hij zal hoogst waarschijnlijk deze beker nooit pakken!

een transfer is toch ook een voetbal gerelateerde activiteit, dat had dan toch ook niet gemogen. hoe is hij gekeurd want dat is ook gerelateerd aan voetbal....????
Maakt mij niet uit maar als ze de regels zo scherp willen stellen, dan moet dit ook niet kunnen.
ik vind het alles wat met voetbal te maken heb mag niet ook wel onzin! mag hij dus ook geen voetbal kijken

14 juli 2014 om 01:55

Nee! Mag ook geen voetbalboek lezen, voetbalgerelateerd!
Mag ook bal van buurjongetje niet teruggeven, als ie over de schutting geschopt is: voetbalgerelateerd!
Suarez heeft de verkeerde gebeten, hij had de kop van Blatter eraf moeten bijten. Was ie held geworden van ons

Ligt mss aan mij. Maar als hij geschorst is voor alle voetbal gerelateerde activiteiten dan mag een presentatie in een hotel of spelersbus door de stad ook niet. Zelfs een handtekening onder zijn contract zetten is een voetbal gerelateerde activiteit.

Doe het anders in de zoo.

Hijschijnt ook niet meer aan voetbal te mogen denken...ook voetbalgerelateerd!
En over n grasveldje lopen? Ook verboden! Je krijgt dan rare ideeen, miss wel voetbalgerelateerde!
Een ballon kopen vr zn kind? Niet toegestaan! Kan ook mee gebald worden he....
Fifa draaft door, willen prest7ge winnen en miss wel n opzetje voor herverkiezing Blatter ('kijk mij nou s stoer doen...'
Ik heb wel ergere overtredingen gezien dit WK, vooral van Brazelianen: niet gestraft.

Presentatie bij de tandarts dan maar?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren