Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als Touré blank was geweest, dan had hij allang zo’n prijs gewonnen’

Laatste update:

Yaya Touré wordt gezien als een van de beste spelers ter wereld en de middenvelder was vorig seizoen met twintig goals voor een groot deel verantwoordelijk voor de landstitel van Manchester City. Touré werd in de verkiezing van de Speler van het Jaar in Engeland derde en volgens zaakwaarnemer Dimitry Seluk heeft Touré last van zijn huidskleur. Als de Ivoriaan blank was geweest, had hij allang een grote individuele prijs gewonnen, zo claimt Seluk.

/

“Als Touré blank was geweest, dan had hij allang een grote individuele prijs gewonnen”, zegt Seluk in gesprek met The Times. “Dat weet ik honderd procent zeker. Ik wil niet teveel praten over racisme of politiek in de voetballerij, maar het is duidelijk dat hij niet de waardering krijgt die hij verdient. Yaya is drie keer op rij verkozen tot Afrikaans Speler van het Jaar, maar bij andere verkiezingen ligt het anders.”

Touré lijkt het wel eens te zijn met de woorden van zijn belangenbehartiger. In april zei hij dat hij niet genoeg erkenning kreeg, alleen omdat hij Afrikaans is. Tijdens het WK zei Touré dat niemand iets gaf om Ivoorkust, omdat het toch maar een Afrikaans land is. Overigens houdt Seluk rekening met een vertrek van Touré bij Manchester City. “Als een belangrijke club als Real Madrid of Paris Saint-Germain een bod doet, is het aan Manchester City om te beslissen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Altijd dit soort gezeik, ongelooflijk.

12 juli 2014 om 10:02

Vrij respectloos tegenover blanke mensen ook deze opmerking. Eigenlijk zegt hij gewoon dat de messi's en ronaldo's alleen maar prijzen winnen omdat ze blank zijn........

12 juli 2014 om 10:19

Nee, hij zegt dat hij geen waardering krijgt door zijn huidskleur...

12 juli 2014 om 10:24

"Als Toure blank was geweest had hij al lang een individuele prijs gewonnen" staat letterlijk in de tekst, dat gaat toch een behoorlijk stukje verder dan "geen waardering door huidskleur"

12 juli 2014 om 10:54

Nee natuurlijk zegt hij dat niet, Robben, Müller, Lahm, Iniesta en nog heel veel andere voetballers zijn ook blank, ook nooit een prijs gewonnen

12 juli 2014 om 12:50

Het slaat natuurlijk nergens op wat die zaakwaarnemer zegt. Het is wel zo dat ik hem na Suarez de beste speler vond dit sezoen. Niet normaal 20 doelpunten voor een CM!

12 juli 2014 om 13:46

Het gaat hem vooral om de PL, Messi en Ronaldo spelen daar niet.
Al denk ik wel dat dit seizoen Suarez erg sterk is maar zijn rendement voor een middenvelder is ongeloofelijk. Ik kan zo snel niet op nog een CM komen die zo productief is. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen, vooral om het feit dat het hedendaagse voetbal heel veel politiek is achter de schermen.

12 juli 2014 om 16:49

Ramsey. Maar die heeft er bij een half seizoen uit gelegen anders had hij best is de buurt van die 20 goals kunnen komen.

Maar Yaya is een beest. Ben het er mee eens dat hij minder erkenning krijgt. Het is nu eenmaal een middenvelder en vaak word er een spits of flankspeler gekozen. De laatste 3 waren volgens mij RvP, Bale en Suarez.

12 juli 2014 om 18:49

iniesta heeft wel degelijk eennindividuele prijs gewonnen

12 juli 2014 om 10:24

Ik kots op mensen die om de haverklap schreeuwen om waardering en respect! Vooral als ze het geveinsde gebrek eraan wijten aan racisme.

Prijzen win je ook door je persoonlijkheid. Yaya en zijn clubje 'vrienden' hebben een verrotte persoonlijkheid.

12 juli 2014 om 10:47

ja suarez zijn persoonlijkheid dan haha. En yaya moest als hij niet eerste was tenminste tweede zijn. Wie was tweede gerard? daar is wel iets mis hoor.

12 juli 2014 om 11:19

Die speelt niet minimaal 1 x per maand de racisme kaart.... Vind ik walgelijker dan bijten!

12 juli 2014 om 11:32

Ok yaya zijn persoonlijkheid is misschien niet de beste,

maar serieus Suarez is tien keer erger hij bijt mensen heeft dat 3 keer gedaan en 3 keer gezegd dat hij het niet nog een keer gaat doen, ook een racist noemde evra een negr0, dived elke twee wedstrijden

12 juli 2014 om 11:57

Op het moment dat Suarez zijn prijs won, een prijs die wordt uitgereikt na 1 seizoen, had hij zich een seizoen lang voorbeeldig gedragen. Zijn misdragingen voor en na dat seizoen hebben niks te maken met de prijs van afgelopen seizoen.

12 juli 2014 om 10:48

Inderdaad! Ik word schijtziek van dit Afrikaanse minderwaardigheidscomplex. De halve wereld gunt ze een halve finalist. Iedereen geeft grote Afrikaanse spelers credits. Kijk naar de status van Drogba bij Chelsea. En toch blijven ze zich maar gediscrimineerd voelen. Ik krijg een beetje een Calimero gevoel.

12 juli 2014 om 10:54

Naïeve kind ben jij toch. Jij denkt werkelijk dat wij in een zogenaamde non racisme tijd leven? Jij denkt zeker dat sinds de VOC tijdperk afgeschaft is, al het racisme weg is? En dat mensen zich aanstellen wanneer het daarop aankomt? Naïeve kind.

Persoonlijk geloof ik het niet en heeft Touré gewoon pech dat er betere waren dit seizoen. Suarez absoluut. Maar wat gerrard zogenaamd boven Touré hangt, is werkelijk een raadsel!! Enige reden die ik aan wil denken is: Engelsman.

12 juli 2014 om 11:33

Doe niet zo raar om gelijk iemand een Naief kind te noemen. En ik snap hem volkomen, ik weet dat er nog steeds racisme is maar word nu wel een beetje gek van die mensen die alles maar op racisme gooien. Niet alles is racisme mensen kunnen ook gewoon een andere mening hebben. Maar nee meneer heeft geen prijs gewonnen dus is het maar racisme want de hele wereld is tegen de donkere spelers dat is pas naief.

12 juli 2014 om 12:27

bpreal, waar haal jij vandaan dat hij denkt dat er geen racisme meer is? Zelf niet begrijpend kunnen lezen en dan iemand anders een naief kind noemen, getuigd nou niet van heel veel respect voor de medemens.
En natuurlijk is er nog racisme, zo lang er mensen zijn met heel scheve morele waardes zal dat ook zo blijven. Dat doet niets af aan het feit dat er tegenwoordig gewoon heel vaak de 'racisme kaart' wordt gespeeld waar dat absoluut niet nodig is. Sommige mensen gooien het gewoon direct op racisme en discriminatie zo gauw ze ergens hun zin niet krijgen of worden benadeeld. Toure begint hier ook een aardig handje van te krijgen en dat is jammer want het is een geweldige voetballer.

12 juli 2014 om 19:47

Nee ik ben bepaald geen racist. Ik hou van iedereen die respect geeft.
Maar ik vind dit een erg matige uitspraak. tuurlijk heerst er, jammer genoeg, racisme in het voetbal. Maar dat is nooit de reden waarom iemand geen individuele prijs wint.

12 juli 2014 om 15:13

Tot voor kort was Touré één van mijn favoriete spelers. Hij was na Ramsey veruit de beste middenvelder van het afgelopen seizoen in de Premier League met zijn fenomenale en vooral extreem krachtige dribbels maar wat heeft deze man bij mij afgedaan zeg.

Die gozer krijgt een salaris van 10 miljoen ofzo en gaat vervolgens zitten zeiken dat ze hem niet waarderen omdat ze zijn verjaardag vergeten. Nu en eerder dit jaar al vind hij het weer nodig om de racisme kaart te (laten) spelen, wat een walgelijke megalomane mafkees zeg.

12 juli 2014 om 16:28

Van mij ook. Ik genoot (als Arsenal supporter) van Yaya. Maar ondertussen heb ik helemaal genoeg van hem. Hij doet alsof hij Messi is en al 4 Ballons d'or had moeten winnen, terwijl andere toppers zoals Xavi en Iniesta dat ook niet winnen.

Altijd maar wenen dat Afrikanen benadeeld worden. Als je de stats van Ramsey en Yaya vergelijkt, zie je overigens dat Ramsey en veel beter seizoen speelde (voor en na zijn blessure dan). Verdedigend deed hij 2x zoveel tackles en werk en als je alle penalty's van Yaya weg neemt is Ramsey ook aanvallend veel beslissender. Zielige vent, om dan zo te zeiken.

12 juli 2014 om 16:42

Inderdeed

12 juli 2014 om 18:46

Wat een racist die zaakwaarnemer.. Sneu dat je dit moet roepen zeg. Man man man.

misschien was hij dan wel niet eens derde geweest. zo kan je het ook zeggen

Wat een onzin weer waarom altijd op racisme gooien? Hij is gewoonweg niet goed genoeg voor andere prijzen zoals de gouden bal etc. Ook dat gezeik over erkenning van Afrikaanse landen komt me keel uit die landen bakken er ook gewoon helemaal niks van en zijn vaak een chaos op bestuurlijk vlak

Middenvelders krijgen al lang geen individuele prijzen meer uitgereikt, die zijn voor aanvallers die 1op1 lopen, heeft niks met racisme te maken.

12 juli 2014 om 11:26

Dit dus.

Als Pepe de lijn van vorig seizoen doortrekt naar volgend seizoen en zo dus een topjaar achter de rug heeft dan wint hij wat mij betreft de Gouden Bal. Maar helaas zal dat in geen honderd jaar gebeuren aangezien de voetbalwereld stikt van de scorebordjournalistieke mentaliteit en niet omdat Pepe toevallig een kleurtje heeft en geen blanke huid heeft ala Andres Iniesta.

Zelfde geval met Yaya Touré. Goals tellen anno 2014 alleen nog, dat zie ik gewoon.

12 juli 2014 om 11:48

Bij pepe is het gewoon omdat het een debiel is op het veld en heeft niets met zij kleur te maken. Ben het wel met je eens dat de aanvallers eerder de prijzen krijgen als middenvelders, verdedigers en keepers maar gooi het nu niet altijd op de racisme kaart.

12 juli 2014 om 15:15

Zou het er niet gewoon mee te maken hebben dat Pepe een achterlijke randdebiel is die vrijwel maandelijks over de scheef gaat?

12 juli 2014 om 15:39

maandelijks? Pepe heeft zich vorig jaar bij Real keurig gedragen, maar dat is juist het probleem van mensen die Pepe niet volgen maar vervolgens wel zomaar dingen gaan roepen. Dit WK is hij weer uit de tent gelokt en deed iets stoms, waar ook het nodige toneel bij kwam kijken van Müller. Jammer dat mensen een bepaald beeld hebben van Pepe die gevormd is in de Mourinho tijdperk.

12 juli 2014 om 16:33

Bah, onzin. Als er iemand was die zich wekelijks heeft 'misdragen' dan was het Sergio Ramos wel. Elke week was hij koning in gele kaarten pakken wat een zeer negatieve statistiek is voor een voetballer. Zo iemand misdraagt zich als verdediger maar niet Pepe. Werkelijk élke wedstrijd een topwedstrijd gespeeld. Is een magneet voor steekpasses en lange ballen en staat er altijd op het juiste moment, enig idee hoe irritant dat als Cule is om elke keer te zien? Hij heeft Real Madrid vaker gered dan mensen denken, maar niet in statistieken die je op het scorebord krijgt te zien. Met andere woorden: scoren doet hij niet. (misdragen was overigens te hard uitgedrukt, maar je begrijpt me )

En wat betreft zijn gedrag, van iemand die amper wedstrijden van Real Madrid kijkt was dit wel een te verwachten reactie. Ik kan mij werklijk maar twee lelijke momenten herinneren en dat was met Fabregas in de tweede El Clasico en in Elx. Verder niet eerlijk gezegd. Vertel mij, mag hij op basis van deze twee momenten geen Gouden Bal krijgen krijgen? Moet ik je eens vertellen hoe vaak meneer Cristiano zich heeft misdragen in het hele jaar 2013 en het toch heeft gekregen? Don't get me started.

12 juli 2014 om 16:30

Kompany won 2 jaar terug wel de Player of The Year award. Maar hij stak er dan ook echt bovenuit. Yaya was niet beter dan Hazard of Suarez.

Als je trouwens de stats van Ramsey naast die van Yaya legt, zie je dat Ramsey zowel verdedigend als aanvallend (penalty's niet meerekenen) beter is. Dus Yaya is maar een zielige vent.

Geweldige speler maar moest sowieso Suarez voor zich laten. Wie was nummer 2 op de lijst dan?

13 juli 2014 om 11:40

Hazard dacht ik

Aaaah. Wat word ik kotsmisselijk van dit soort mensen. De grootste groep die blijft discrimineren zijn sommige donkere mensen zelf. Steeds maar weer discrimineren ze zichzelf met wat vage, schimmige aannames.

13 juli 2014 om 00:55

Ik vind het artikel waarop we beiden reageren een van de meest treffende voorbeelden. Maar ook het zogenaamd geweigerd worden vanwege je huidskleur is inderdaad een goed voorbeeld.

Ik word echt kots en kots misselijk van dit soort uitspraken. Deze mensen houden dit allemaal zelf in stand door hierover te gaan janken! Lekker blijven zoeken naar vijanden achter iedere boom en alles aan huidskleur relateren. Kansloos is het!

Lekker naar de plastisch chirurg gaan dan. Misschien kan hij voor een bleker kleurtje zorgen. Als je dit soort dingen gaat zeggen, kan ik ook echt geen medelijden met je hebben als je daadwerkelijk wel een keer echt gediscrimineerd wordt.

12 juli 2014 om 10:07

"afca-3star ..was het niet theo maassen die zei ~als je je anus kan bleachen kan je alles bleachen!

12 juli 2014 om 11:22

Haha, ik zou t niet weten, maar vind het wel grappig!

@deach...helemaal gelijk. Of dat groepje dat altijd respect wil,maar zelf de blanke man respectloos en minachtend aankijkt. Zij die het hardst schreeuwen over racisme zijn zelf de grootste. Laatst zei iemand (toevallig een marrokaan) dat hij niet aan het disrimineren was want hij had het over een nederlander die hij kaas noemde..dat was geen discriminatie. Sommige zijn ook dom en roepen dan over respect en racisme terwijl ze te stom zijn om er wat van te snappen. Walg daarvan,snap dat racisme nog steeds voorkomt en heel erg is,maar je moet wel reeel blijven en het niet als middel gaan gebruiken.

12 juli 2014 om 10:27

Daar sluit ik mij bij aan. Als ik word afgewezen bij een sollicitatie, dan ligt het aan mijn kwaliteiten. Is dit het geval bij een etnische minderheid, dan wordt het gelijk op discriminatie gegooid. Smerige taferelen. Touré komt gewoon tekort om Voetballer vh Jaar te worden, heeft niets met de huidskleur te maken.

12 juli 2014 om 12:20

Dus jij denkt dat het in de arbeidsmarkt er eerlijk aantoe gaat. Dan ben jij een naïeveling. Ben je die racistische mail in Enschede van een computer zaak al vergeten, dat gebeurt op een "daily basis".

12 juli 2014 om 19:17

Infama ik ben portugees ben ik dan buitenlander? Dus tot welk slagje volk behoor ik dan? Ik moet altijd heel hard lachen om wijsneusjes en moraalriddertjes zoals jij. Beetje de sociale pik hier uithangen zo van kijk mij voor ze opkomen! Ik word als portugees ook wel eens voor mocro aangezien en vind dat ook geen probleem,maar heb weinig racisme hier in Amsterdam of in de rest van de wereld (veel gereist) meegemaakt. Ik heb het ook niet over de arbeidsmarkt maar meer over het paard getilde voetbalmiljonairtjes als El Hamdaoui en dat ventje dat via Portugal nu bij Vitesse zit. Dus zoals ik al hierboven zei,racisme bestaat zeker wel maar gasten moeten het niet te pas en on te pas gaan gebruiken of achter verschuilen...

Ja joh. Als John Barnes, Les Ferdinand en Thierry Henry blank waren geweest, hadden ze deze prijs ook allang..... o wacht even, oeps!

De zaakwaarnemer begint City wel zover te krijgen dat City van Touré af wilt lijkt me.

Te janken! Touré is een goede voetballer, meer niet. Op het WK heeft hij niks laten zien, net als Ivoorkust zelf. Dat verongelijkte gedrag is zwaar irritant!

Idd, om naar van te worden dat constante misbruik van de slachtofferrol. Daarmee houden ze zelf (de schijn van) discriminatie/racisme in stand. Touré is gewoon NIET de beste speler. Zijn er 20 te noemen van dat kaliber. Het is net als met Joden, die bestempelen elke kritische noot alszijnde anti-semitisch. Gezeur vd bovenste plank, bah....

12 juli 2014 om 11:41

Racisme en discriminatie is volgens jou schijn?

Zum kotzen dit soort uitspraken.. Yaya Touré is gewoon niet zo'n speciale voetballer. Tuurlijk, hij is verrekte goed.. Maar echt niet uniek in die zin dat hij bij de áller besten behoort. Dit gejank over z'n huidskleur is gewoon zielig en je zou het zelfs racistisch kunnen opvatten. Alsof Messi wordt voorgetrokken omdat hij blank is..

Ik geloof ook wel dat wanneer hij een blauwe huid had met witte strepen, dat hij dan al eerder een prijs had gekregen. Echt wel.

Dat hij maar vertrekt met zo een kots misselijke manager van ne seluk! Die wil gewoon nog cashen aan toure! Zo een speler verziekt de boel alleen maar.

Het wordt steeds gekker, bij deze zaakwaarnemer.......gewoon excuses zoeken etc....ivoorkust had als men gewoon meer europees had gevoetbald (lees samen spelen ipv individueel succes) zeker een keer bij de beste 4 op wk gezeten. Daar zit oa. het verschil in en niet in huiskleur.... oa. Ruud Gullit is toch ook donkere speler die gouden bal heeft gewonnen? 😉

Touré is heel goed, maar enkele anderen zijn nu eenmaal beter, en die zijn nu eenmaal blank.

Right, waarom Henry 2x, Kompany en Viera dan wel? Dit is gewoon een slecht excuus.

Wat een vermoeiend stel zijn toere en zn zaakwaarnemer zeg .. laat maar weer eens zien dat grote voetballers heel kleine mensjes kunnen zijn!

Dit gaat te ver... echt veel en veels te ver...

Ik ben zelf iemand die altijd voor gelijke rechten probeert op te komen voor iedereen, maar dit is gewoon schandalig. Donkere mensen moeten nu inmiddels ook gaan begrijpen dat beschuldigingen van racisme ook hard aan kunnen komen (juist bij mensen die er wel iets om geven). Als een willekeurige blanke zegt 'zwarten lijken op apen' komt dat bij bijna alle donkere mensen hard aan. Maar begrijp dan ook dat uitspraken als de 'blanke voetbalwereld is racistisch' (wat hier geimpliceerd wordt) bij blanke mensen ook hard aankomt. Ik voel me hierdoor (onterecht) aangesproken.

En het nare is dat de zaakwaarnemer deze uitspraak niet doet in het oog van gelijke rechten, maar puur om zijn client weer even onder de aandacht te brengen. Eigenlijk is het crimineel.

12 juli 2014 om 14:45

(1) Zijn blanke zaakwaarnemer zegt dit soort onzin en meteen krijgt de speler de schuld.
(2) Wie zegt dat Yaya hier achterstaat?
(3) Wie zegt dat het 1 en ander niet groter is gemaakt dan het is.
(4) Waarom doe jij alsof een donker iemand dit heeft gezegd?
(5) Wat bedoel je met '' Donkere mensen moeten nu inmiddels ook gaan begrijpen dat beschuldigingen van racisme ook hard aan kunnen komen (juist bij mensen die er wel iets om geven)''. Meneertje, niks moet! Jij doet alsof alleen maar donkere mensen anderen beschuldigen van Racisme. Er zijn genoeg blanken mensen die exact hetzelfde doen, maar daar zeg je niets over. Zie jij niet hoe sommige blanken tegenover Marokkanen en Turken discrimineren????
Moeten sommige Nederlanders dan ook niet ff kappen??? Is dat niet veel erger dan dit?
Zelden, maar ook echt zelden zo een discrimineerde reactie gezien en dat zeg ik als blanke Hollander!
Gegroet!

12 juli 2014 om 15:37

Wow....

Ik heb je reactie nu een aantal keer over gelezen in de hoop dat ik ga begrijpen wat je bedoelt.... maar het lukt me niet. Een paar voorbeelden:

"jij doet alsof alleen maar donkere mensen anderen beschuldigen van Racisme."
Wat?!?! Waar en hoe doe ik dat?

"zie jij niet hoe sommige blanken tegenover Marokkanen en Turken discrimineren????"
Da Fuck heb jij het over?!?!?!?! Wat heeft dit er in vredesnaam mee te maken?!?!?!?

"zelden, maar ook echt zelden zo een discrimineerde reactie gezien"
Wat is er in godsnaam discriminerend aan mijn reactie?!?!?!?!?!

12 juli 2014 om 20:23

Antwoord op je eerste vraag: jij hebt het over: Donkere mensen moeten nu inmiddels ook gaan begrijpen dat beschuldigingen van racisme ook hard aan kunnen komen (juist bij mensen die er wel iets om geven).

Snap jij in hemelsnaam niet wat je hiero typt? Alsof het dus alleen donkere mensen zijn die anderen beschuldigen van racisme. Hoezo had je niet getypt: sommige mensen moeten..... Hoezo alleen donkere? Echt zeer discriminerend en gewoon onwaar!

Je tweede vraag: dat was dus een voorbeeld omtrent je opmerking over donkere mensen moeten.... Hiermee gaf ik dus aan dat niet alleen de donkere mensen anderen beschuldigen van racisme!

Je laatste vraag: dude spreekt toch echt voor zich. Zie antwoord op vraag 1.

13 juli 2014 om 03:56

Sorry voor de late reactie, was even aan het nachillen na het behalen van onze derde plek. Jij ook gefeliciteerd.

Ok... ik snap je punt. En je hebt ook wel een beetje gelijk. Maar jij legt het zwaartepunt op het zinsstukje 'donkere mensen', en valt mij daar volledig op aan, terwijl wat ik in basis zeg gewoon helemaal waar is. En ik denk zelfs dat jij het er wel mee eens bent. Wat ik probeerde uit te leggen is dat racisme een belangrijk punt is in onze maatschappij. Het is nog in bepaalde mate aanwezig (ook in ons land) en daar moeten we onze ogen niet voor sluiten. Ik ben (net als jij zo gok ik aan je reacties te lezen) een blanke Nederlander die altijd tegen racisme strijdt al is het alleen maar door het er met mensen kritisch over te hebben.
Maar er moet uitgekeken worden dat de term soms niet te extreem wordt gebruikt, en zeker niet wordt misbruikt (zoals naar mijn mening hier het geval is). Dat maakt de weerstand bij mensen alleen maar sterker. Het gevaar is dat de strijd tegen racisme het beeld gaat krijgen vergelijkbaar met dat van het feminisme (waarvan ik het in de basis ook mee eens ben), waar men zegt "o god, daar heb je die aanstellers weer". Als dat gebeurt werkt de strijd alleen maar averechts.
Dat is het gevaar waar ik in mijn reactie zeg dat we voor moeten waken. En het grappige is dat de cirkel daar misschien wel mee rond is. Want op het moment dat ik een, naar mijn en anderen hun mening, sterk punt maak en jij mij aanvalt op een net iets verkeerd gesteld woord in dat betoog.... en mijn reactie dan ook nog noemt als 'meest discriminerende reactie ever'.... pffff.....ja zelfs ik ga dan denken "wat een zeikerd". En dat terwijl wij eigenlijk aan dezelfde kant van de lijn staan. Probeer mijn stuk nogmaals te lezen en vervang 'donkere mensen moeten' naar 'mensen moeten'. Dat was mijn punt. Ik denk dat dat 'donkere' er in is geslopen omdat ik er inderdaad van uitging dat de zaakwaarnemer donker was, maar ook omdat Yaya laatst ook al aan het zeuren was over dat Ivoorkust te weinig aandacht kreeg omdat het 'maar een Afrikaans land' is, dus ik ging er vanuit dat Yaya hier zelf ook wel achter stond, achter deze uitspraak.

Ik hoop dat je me nu iets beter begrijpt. Maar los daarvan ben ik nog steeds verbijsterd over dat je opeens dat punt van Marokkanen en Turken erbij haalt... want dat had er volgens mij niet zo veel mee te maken. Maar dat was misschien boosheid.

13 juli 2014 om 18:48

Excuses voor het aanvallen dat was dus echt niet mijn bedoeling.
Voor de rest bedankt voor je uitgebreide uitleg. Blijkt dat jij en ik dus gewoon op 1 lijn zitten, want ook ik ben een blanke Hollander die tegen racisme is.
Nadat ik jouw verhaal heb vervangen met mensen moeten heb je gewoon gelijk ja.
Dat Marokkanen en Turken verhaal zei ik overigens indd uit boosheid, nogmaals maar excuses daarvoor.

Groetjes.

Dus de racisme kaart wordt weer uit de hoge hoed getoverd. Vandaar ook de George Weah vroeger de Ballon heeft gewonnen, want wat was hij blank! Sommige mensen houden het zelf in stand, door jezelf buiten te sluiten met dit soort uitspraken en dergelijke. Yaya krijgt een gigantische vetpot bij City, wat hij behoort met Kompany(andere kleurling) tot de grootverdieners. Zal vast zijn omdat je zwart bent!

Het gegeven dat niemand om Ivoorkust gaf, is toch uiteindelijk een goede keus gebleken? De geschiedenis leert dat Afrikaanse landen vaak, heel vaak rotzooi trappen tijdens toernooien. Vaak problemen onderling of over premies. Wie creeert het beeld dan als ik vragen mag?
Heel makkelijk allemaal.

Wat een sneue bedoeling begint deze Yaya en z'n crew te worden.

Yaya wordt door alle City supporters gezien als de beste speler, de rivaliserende supporters erkennen ook al jaren zijn ongekende klasse en de Britse media is niets anders dan lovend over deze man. Toch grijpt hij elke keer naar de racisme kaart als hij niet de waardering krijgt die hij verdient.

Als je zulke beschuldigingen uit dien je ook met goede voorbeelden te komen. Je kunt niet een hele groep hiervan beschuldigen puur op onderbuikgevoelens en het gevoel dat je eigenlijk nog meer waardering zou moeten krijgen dan je al hebt.

Wat is niet genoeg erkenning? Hij wordt door iedereen erkend als 1 van de beste spelers van de PL. Dus volgens Yaya is alleen als dé beste speler gezien worden voldoende erkenning en als je het daar niet mee eens bent dan ben je een racist. Zo triest

Dat gezeik ook dat niemand om Ivoorkust geeft. Ik, en velen met mij, hoopten op een goed WK van Ivoorkust. Prachtig als zo'n land met al die powerplayers ver in het toernooi zou raken. Als je vervolgens ondermaats presteert en in een doodsimpele poule niet weet door te bekeren dan is er inderdaad niemand meer die naar je omkijkt. Kijk eens naar het respect dat Algerije wereldwijd ontving met hun voetbal. Echt een sneue vent deze yaya, bahbah

12 juli 2014 om 11:07

echt een zielig mannetje he. ik weet niet wat hij wil bereiken maar hij loopt elke week wel een keer te janken om de domste dingen. bij land en club houd hij de kaken op elkaar maar als hij de media ziet dan rent hij erop af om weer een jankverhaal te vertellen. als voetballer is hij fantastisch, maar ik ben nu ook wel klaar met zijn gejank.

Als hij blank was geweest had hij niet 3x op rij Afrikaans speler van het jaar geweest.

Als hij blank was geweest hadden blanke vla en witlof verboden geweest ivm discriminatie.

Als hij blank was geweest had hij lopen klagen dat iedereen op zijn verjaardag wil komen.

Wat een grote jankerd deze man !!!

12 juli 2014 om 11:22

Helemaal eens dat Yaya een jankerd is....maar ik irriteer me nog meer aan mensen die met blanke vla en witlof aankomen....wat hoor ik deze domme uitspraken toch vaak in dit soort kwesties (negerzoen, zwarte piet..)

12 juli 2014 om 13:05

Wat ben jij dom zeg.
Alsof er *geen* blanke Afrikanen zijn ? Laat me raden jij denkt vast ook dat Afrika een land is of wat?
Blanke vla ...... Zinloos!
Je hebt nog net geen n*gerzoen genoemd.
Ongetwijfeld weet jij ook niet dat de blanke eigenaar zelf had besloten om die naam te veranderen. Echt tokkie comments

ze stellen zich zo zielig op. dat slaat gewoon helemaal nergens op. ook dat niemand Ivoorkust intresseert. sjonge sjonge wat een zielig portret. geweldige voetballer maar loopt om de domste dingen te janken in de media. met die verjaardag ook al, bah.

nou ja toure.. wees blij dat je niet in Italie speelt.
Daar is het veel erger. Engeland valt mee.
Ik vond hem wel de nummer 1 dit seizoen. Alleen ja..
Suarez had gewoon veel goals (liverpool was ineens bezig aan een super seizoen).

@threelions, hopelijk heb je me die nekschot nog niet gegeven en lees je nog eens na hoe ik het bedoel. Ik bedoel juist, dat al die voorbeelden belachelijk zijn en altijd maar door 1 kant gebruikt word, zoals negerzoenen, zwarte piet etc zoals jij omschrijft Het is gewoon 1 grote aansteller en jankerd eerste klas.

12 juli 2014 om 12:13

Er is ook maar 1 kant die eeuwenlang onderdrukt is door de andere kant. Dat is ook de reden waarom argumenten als Witlof en blanke vla onzin zijn.

Blanken zullen nooit weten hoe het voor donkere mensen voelt om gediscrimineerd te worden, al praat ik liever over mensen dan over kleuren.

Alweer gehuil van hem...

Wat een onwetende reactie zeg.
Ik weet wel zeker dat als yaya Duits was of Spaans hij veel meer gewaardeerd zal worden. En jij praat als voetbalfan met je ze gunnen afrikaanse spelers succes. Ja de fans ja!

12 juli 2014 om 11:50

Ik zeg trouwens niet dat hij dan de beste vd wereld zal worden of zo want dat zal sowieso niet het geval zijn. Wel denk ik serieus dat hij meer waardering had gekregen. Iedereen heeft het bijvoorbeeld over Philip L uit Duitsland . Kom mij niet wijsmaken dat hij beter is dan yaya. No way!!

12 juli 2014 om 12:17

come de meeste zijn niet rasistisch,grow up en uuuhm Lahm en yaya kan je niet vergelijken... miss drrm kiezen ze voor Lahm..

12 juli 2014 om 12:32

Lahm is zeker beter dan Yaya. En Pogba krijg nu ook alle cedits en word wereldwijd bewierrookt en dat is naar mijn weten ook een donkere speler,dus kom niet aan met dat zielige °ik ben Afrikaan en niet Spaans of Duits´daarom krijg ik geen waardering. Want dat is gewoon dom.

12 juli 2014 om 12:35

Toch maakten mensen hiero op vz die vergelijking vandaar dat ik dat ook deed.
Grow up? Kun je eerder zeggen over jezelf en velen anderen hiero. IPV jezelf in andermans schoenen te verplaatsen vind je het gezeik. Zeer Kinderachtig!

12 juli 2014 om 12:39

Het is zo en Pogba is weliswaar donker maar hij speelt voor Frankrijk evenals Henry en viera in hun tijd.
Eto is een topspits en scoorde aan de lopende band voor barca. Hij kreeg niet de waardering sterker nog ze kochten zlaten en boontje kwam op zijn loontje. Hij paste totaal niet bij die club ( ondanks dat Zlatan wel gewoon beter is hoor), maar hadden ze die Afrikaan eto gewoon meer gewaardeerd dan waren ze voorzien van meer goals. Drogba krijgt wel de waardering, maar voornamelijk van eigen fans.

Lahm is niet beter dan Toure. Ze zijn gelijkwaardig en naar voren toe is Yaya sowieso beter, maar ja dat is extra.

En weet je wat zielig is? Het feit dat jij uitgaat van worden van zijn blanke zaakwaarnemer die overduidelijk als doel heeft: Yaya weg bij City. Dat is pas zielig.

12 juli 2014 om 13:02

Eens Lee112.

Vooral dat voorbeeld met Eto'o vind ik gewoon een feit.
Als hij een Spaanse spits was geweest met dezelfde kwaliteiten dan was hij A: meer waard en B: nooit verkocht. Zo simpel is het !

12 juli 2014 om 14:32

Eindelijk iemand die gewoon leest en denmoeite doet om zich te verdiepen in hetgeen wat ik hiero typ.
Afrikaanse spelers (hoe goed ze ook zijn) worden gewoon ondergewaardeerd. Dat is niet janken, dat zijn de feiten!

13 juli 2014 om 21:39

als er iemand is die zich probeert te verplaatsen in andermans schoenen, ben ik het wel, ook gezien mn opleiding.

er is een verschil tussen daad werkelijke rascisme en aanstellerij en schreeuwen om aandacht...

14 juli 2014 om 10:51

Nogmaals zijn blanke zaakwaarnemer schreeuwde dit in de media. Ik weet niet wat voor opleiding je volgt, maar kom mij niet wijsmaken dat je niet hebt geleerd dat andermans woorden altijd anders kunnen zijn dan van de persoon in kwestie.
Wie zegt jouw trouwens dat Yaya hierachter staat? Wie zegt dat de woorden van de zaakwaarnemer niet zijn getwist zoals zo vaak gebeurd tijdens een interview?
Of heb jij niet geleerd dat de media altijd dingen spannender maakt dan ze daadwerkelijk zijn?
En je verplaats je helemaal niet in andersmans schoenen gezien je laatste zin.

''er is een verschil tussen daad werkelijke racisme en aanstellerij en schreeuwen om aandacht''

Ja volgens jouw ja! Wat voor de 1 erg is kan weer voor de ander zeer vervelend zijn. De 1 vind het verschrikkelijk om uitgemaakt te worden voor dikzak, de ander weer niet.
De 1 jankt al wanneer hij/zij een sneetje in zijn/haar vinger heeft, de ander scheurt zijn knieschijven eraf en is relaxt.
Iedereen is anders. Nogmaals ik ben benieuwd welke opleiding jij volgt.

Wat een gezeur man! Het slaat nergens op Suarez was dit seizoen gewoon beter en daarom heeft Touré niet gewonnen, volgens mij denk hij fat die de beste speler van de wereld is. Laat gewoon je voeten spreken, drogba en ete'o zeurden toch ook niet zoveel, want hij overdrijft het rascisme wel heel erg veel!

Het is ook wel makkelijker om afrikaans voetballer van het jaar te worden dan europees voetballer van het jaar. Yaya is een fenomenale voetballer maar heeft de pech dat er ieder seizoen iemand net iets beter is en hij op een minder spraakmakende positie speelt. Het heeft niks met zijn huidskleur te maken.

Ik vind dat yaya wel een beetje gelijk heeft.. hoe komt t anders dst heskey nog zonder prijzen zit?

Als hij blank was geweest, waren ze zijn verjaardag zeker ook niet vergeten. Bij alles wijzen naar racisme is ook een vorm van racisme. Jammer dit.

12 juli 2014 om 12:13

Als Harry van der Laan negroïde was geweest had hij 5x oprij Afrikaans speler van het jaar geweest, dat is pas rasisme

Wat een bullshit, ze kiezen om je talenten en niet op je huidskleur, come on people it's 2014!

13 juli 2014 om 21:35

maar dat soort mensen blijven altijd bestaan.. en ik ben van mening dat in voetballerij gwn gekeken wordt naar Talent 100%. als een voetballer talent heeft dan clubs voor hem in de rij, zwart of wit

Weer een zaakwaanemer die denkt dat hij een advocaat is en namens zijn client alles kan zeggen pfff die gasten hebben tegenwoordig te veel machten.
Ik ben zelf donker maar ik kan mij niet in zinn woorden vinden. Yaya is een goeie middenvelder maar zeker niet de beste

Ja alle blanke mensen zijn racisten die afstammen van de VOC en WIC slavendrijvers en genieten van de gekleurde medemens zo te behandelen.

Kom op hoe lang wil men nog doorgaan met de schuld geven. Wij zin niet zoals onze over- over- overgrootouders. Hetzelfde geldt voor de zwarte piet discussie. Niemand ziet de Piet als een slaaf en enkel omdat er een paar mensen zijn die zitten te zeiken en het wel zo zien moet het afgeschaft worden? Donder alsjeblieft een eind op. De racisme kaart die elke keer gespeeld wordt moet een keer ingenomen worden.

12 juli 2014 om 12:48

Geloof jij in de Sint of zo? Echt die mede Hollanders van me die zich inspannen omtrent zwarte piet vind ik zo levenloos. Die hele soap bestaat niet eens. Al komt er een rooie piet who cares? Ze bestaan niet.
Wat maakt het uit dat er een paar donkere mensen zeggen dat ze afstammen van slaven? Slaap je daardoor minder? Of wacht je op een cadeautje of zo?
On: grappig hoe sommige hiero velen donkere mensen over een kam scheren terwijl yaya niets heeft gezegd. Om maar eens te zwijgen over het knippen en plakken van journalisten in artikelen.

12 juli 2014 om 13:57

Nee de leeftijd van de Sint ben ik gepasseerd maar ik vind het bijzonder kinderachtig van een aantal mensen dat ze een kinderfeest willen verpesten omdat het zogenaamd racistisch zou zijn. Dat er in een grote stad als Amsterdam naar een minderheid van mensen wordt geluisterd simpelweg omdat ze de racisme kaart spelen dat steekt mij wel. Nederland is multicultureel maar laat ons Nederlanders dan ook onze Nederlandse feesten houden.

Daarnaast is er tegenwoordig geen enkele Nederlander die het slavernij verleden goedkeurt. En geen kind die zwarte piet met slaven associeert. Laat mensen eens volwassen worden en het verleden laten voor wat het is.

Maar ik ga nu compleet off-topic.

On: Toure is een hele goede voetballer maar blijkbaar niet goed genoeg. Ook al was hij pimpelpaars met rode stippen dan nog had hij niet gewonnen.

12 juli 2014 om 14:30

Hier ben ik het wel met je eens hoor! Zeker weten.
Maar aan de andere kant, wie zegt dat het feest wordt verpest dan?
Ik had voor gein mijn schoonbroertje zijn klasgenootjes gevraagd ( groep 1/2 gemixt) wat zij zouden vinden van regenboog pieten. Ze werden dol maar ook echt dol blij!!! Kortom wij Nederlanders hebben zo een trots dat we niet eens de moeite doen om aan de kindjes te vragen wat zij nou eigenlijk willen. Kinderen boeien de kleur van de pieten echt niet, ze willen gewoon hun cadeautjes en genieten. Kortom wij Nederlanders overdrijven enorm. Wij vergeten dat het een kinderfeest is. Wij vatten het veels te persoonlijk op.
Maar inderdaad we gaan off topic.

On: Inderdaad dat is Toure zeker, ik zeg ook niet dat hij de beste vs wereld is of zo, maar zeker weten wel 1 van de beste. En ik denk toch echt dat hij meer waardering had gekregen als hij gewoon een Europeaan was of een Zuid Amerikaan. Kijk zelfs naar (ex) Brazilianen in de Eredivisie:
X- Club koopt Braziliaans talent. Oo hij moet goed zijn, want hij is Braziliaans. Wat een onzin gewoon dat mensen zo zwart op wit kijken. Al kom je uit verwegistaan gewoon kijken naar de speler zijn skills.
Afrikaanse spelers worden over het algemeen gewoon minder gewzardeerd.

Straks gaat zijn zaakwaarnemer nog zeggen: Als voetbalzone een foto had gebruikt waar hij blank opstond had hij er heel slim uitgezien

Ten eerste zijn het uitspraken van zijn zaakwaarnemer, dus dat kan over het algemeen niet serieus genomen worden en als je dan ook nog dit soort dingen gaat uitkramen kan je beter gewoon elk contact met de media mijden, niet alleen zet hij zichzelf voor gek ook Yaya Toure wordt hier in een kwaad daglicht mee gezet.

Bullshit, hij is heel goed maar net niet goed genoeg klaar

Ben yaya een beetje zat word tijd voor hem om een andere hobby te gaan zoeken

12 juli 2014 om 15:42

Dit zijn de woorden van de zaakwaarnemer en niet van Toure zelf. Seluk roept nu gewoon zomaar wat en wilt misschien een vertrek forceren voor Toure.

Daarom gaat de wk talenten prijs ook naar een blanke jongen zeker....

Vind ik wel raar van Yaya om dat te zeggen er zijn meerdere fantastische spelers ook met een blanke huidskleur dan noem ik spelers als : Ballack , Lahm , Robben , Maldini en ga zo maar door. Dat hij het op rasiscme gooit vind ik echt raar dus als ik niet win is het rasiscme ? Dat gaat er niet in bij mij.

Wordt eens tijd dat mensen die dit soort uitspraken doen zelf eens gestraft worden. Racistische uitspraken doen is uit den boze, maar zeggen dat je (zonder enig bewijs) racistisch wordt bejegend is net zo goed racisme. Je maakt een (negatief) onderscheid tussen zwart en blank.
Bij voorbaat al zeggen/denken dat blanken slecht over je denken omdat je zwart bent is racisme.

De enige die nu racistisch is, is de man die deze uitspraak doet. Wat een onzin.

Altijd maar de schuld op racisme proberen te leggen.
Kijk waar Yaya Touré voorlopig staat. Speelt bij een topclub, verdient miljoenen, heeft een mooi huis, kan alles doen wat hij wil en dan nog altijd beginnen te zeuren over racisme.
Als er daadwerkelijk racisme tegen hem was, dan had hij al die dingen niet bereikt.
Hij moet gewoon nederig zijn en realiseren dat er heel veel mannen zijn die in zijn schoenen zouden willen staan.

Ga zo door met de berichten over Touré, en ik hoef die man niet meer te zien of te horen.
Was dit 30 jaar terug, had er waarschijnlijk een kern van waarheid in gezeten, maar tegenwoordig is er echt geen sprake meer van qua prijzen. Het is eerder andersom nu..

Seluk is al die tijd gewoon weer bezig met zijn zakkenvullen. In de laatste zin geeft hij eindelijk ook aan waarom. Hij wilt een enorme transfer forceren en praat negatief in op Toure dat hij geen waardering krijgt. Die Seluk is gewoon aan het stoken, vreselijke man!

Zaakwaarnemers maken voetbal kapot! Ze denken alleen aan hun eigen centen. Meneer Seluk: wat gaat een transfer naar Real Madrid of PSG doen aan dit probleem? Alsjeblieft man, wegwezen met dit soort figuren!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren