Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal durft te dromen na komst Alexis: 'We kunnen kampioen worden'

Laatste update:

De supporters van Arsenal moesten er langer op wachten dan de fans van de concurrenten, maar de eerste topaankoop is binnen. The Gunners maakten donderdagavond melding van de komst van Alexis Sánchez, die voor minstens 37 miljoen euro is overgenomen van Barcelona. Zijn nieuwe ploeggenoten zijn maar wat blij met de komst van de Chileens international.

/

Arsenal presenteerde donderdag de nieuwe tenues voor het aankomende seizoen en bij deze bijeenkomst kwam ook de transfer van Alexis ter sprake. "Hij is een erg belangrijke aanwinst", zei Santi Cazorla. "Hij is een speler van wereldklasse en dat hij nu voor Arsenal gaat spelen betekent een groot verschil. Wanneer je topspelers haalt, wordt je selectie natuurlijk ook sterker, en met een snelle speler als Alexis hebben we volgend seizoen meer kansen om door te stoten. We krijgen een betere selectie dan die van vorig jaar, dus natuurlijk kunnen we kampioen worden."

Ook Mikel Arteta was erg positief over de komst van Alexis: "Ik ken hem goed, want ik ben een fan van Barcelona en heb dus veel wedstrijden van hem gezien. Hij heeft in de afgelopen twaalf maanden een geweldige indruk gemaakt", vond Arteta. "Hij is een speler die ons een boost geeft en het scorend vermogen van het team opkrikt. Vorig seizoen misten we soms wat snelheid in de voorhoede, maar dat is met de komst van Alexis opgelost."


Denk je dat Arsenal volgend seizoen kampioen kan worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kampioen weet ik niet er zijn meer goede teams natuurlijk, maar met de komst van Alexis maken ze sowieso een veel grotere kans.
geweldige teamspeler en vind t echt een klasse speler.
Benieuwt wat er nog meer voor aankopen aan komen bij arsenal.

11 juli 2014 om 09:22

Debuchy, Aurier, Schneiderlin, Khedira, Casillas of Kiko Casilla geloof ik. Tussen die spelers gaat Arsene nog een keuze maken en het zullen dan uiteindelijk 3 van die 6 spelers worden.

11 juli 2014 om 09:25

Debuchy was toch ook al zo goed als zeker las ik?
Sowieso ook een hele goede versterking en als het waar is wat jij zegt zou ik toch ook Cassilas heel graag zien komen.
WK wel niet fantastisch gekeept maar als die weer een klein beetje in vorm raakt is het al een geweldenaar naar mijn idee.
Word leuk dit jaar in de PL, Manu gaat met Van Gaal toch ook weer een serieuze kandidaat voor de titel worden denk ik.

11 juli 2014 om 09:32

Ja klopt met Debuchy is al zo goed als rond, maar er duiken steeds foto's op van Aurier die in Arsenal shirts zit. Wenger heeft ook gezegd een ''fan'' te zijn van hem na het WK. Misschien als back-up? Verder ben ik het helemaal met je eens over Casillas, een beetje ongelukkig op het WK maar gaat zich eventueel bij Arsenal weer helemaal herpakken. Schneiderlin is landgenoot van Arsene en we weten hoe veel Arsene van landgenoten geniet. Maar ook Khedira heeft nog een goede kans al is die natuurlijk duurder dan Scneiderlin.

PS: Ik lees nu net in de wandelgangen dat Arsenal ook nog geinteresseerd zou zijn in Loic Remy. Weer een Fransman

11 juli 2014 om 09:39

de naam Aurier hing al voor het WK rond. draaide een goed seizoen een Frankrijk.

11 juli 2014 om 09:49

Ospina en Remy worden ook nog genoemd en eventueel een centrale verdediger in het geval dat Vermaelen vertrekt.

11 juli 2014 om 09:58

Als Arsenal, zoals altijd, aanvallers en aanvallende middenvelder blijft halen, worden ze nooit kampioen. Niemand (fans niet, Wenger niet) snapt dat het probleem achterin ligt. Ze hebben nu geen topverdediging, nooit gehad ook. Daardoor beginnen ze leuk aan een seizoen, wervelend, met al hun nieuwe aanvallende aanwinsten.. maar wanneer puntje bij paaltje komt, richting het einde van het seizoen, vliegen ze er aan alle kanten in. En de kritiek wordt dan: dat de aanvallers niet genoeg scoren XD Gekke club, gek beleid.

11 juli 2014 om 10:30

Iedere gooner weet dat een verdedigende middenvelder noodzakelijk is, iedereen weet dat er een rb en cv gehaald moet worden en iedereen weet dat het probleem achterin ligt. Dus hou maar snel op met haten want het slaat werkelijk nergens op. Arsenal heeft overigens een prima beleid en wordt door veel neutrale supporters gezien als een mooie club met goede fans.

11 juli 2014 om 10:31

Gek beleid? Zwakke punt de verdediging? Gooi jezelf weg. Per-Kosc was 1 vd beste duo's vd PL joh. Waar het aan ontbreekt, wat 80 procent ziet behalve jij blijkbaar, is een slot op de deur, een verdedigend middenvelder die de aanval vd tegenstander kan ontregelen. Daarom wordt er dus als vlgd gekeken naar een Bender, Schneiderlin of zelfs Khedira. Arsenal gaat dit seizoen weer een stap zetten, zoals al aangekondigd vorig jaar. Het wordt vanaf nu alleen maar beter, getuige de laatste aankopen.

11 juli 2014 om 10:38

Debuchy (verdediger) komt waarschijnlijk. Een CVM komt ook. Namen zoals Schneiderlin en Khedira worden genoemd. Al zou ik N. De Jong een goede optie vinden. Verder halen ze nog een spits, tweede keeper en een CB als Vermaelen vertrekt.

11 juli 2014 om 10:57

Als je ik-weet-niet-eens-meer-hoeveel jaar geen kampioen bent geworden EN nooit echt hoge ogen heb gegooid in de CL, terwijl je jezelf een topclub waant, dan klopt er iets niet aan je beleid. Zeker als je na Bayern de meeste vermogende / schuldenvrije Europese grootmacht bent.

Per-Kosc is misschien wel over een groot deel van het seizoen een goed duo geweest, maar de problemen blijven bestaan: 1) het zijn 2de-rangs verdedigers, die 2) er in de cruciale wedstrijden niet staan.

11 juli 2014 om 11:09

"daardoor beginnen ze leuk aan een seizoen, wervelend, .... .... einde van het seizoen, vliegen ze er aan alle kanten in"

Jij kijkt waarschijnlijk nooit naar Arsenal, het is juist andersom.
Voor dit seizoen deden we het altijd heel slecht in eerste seizoenshalf en tweede seizoenshalf kwamen de punten en stond verdediging als een buis.

On: Ik hoop echt dat Arsenal spelers voor in de verdediging haalt dan geloof ik best in een titel en een breder selectie is een must.. Arsenal spelers worden altijd geblesseerd door anderen omdat zijn snel en bal kort bij zich houden.. Spelen met veel risico.

11 juli 2014 om 11:12

Het is niet de verdediging die een probleem is, het is dat we een breker missen. En dat is iets wat alle Gooners weten.

Dan nu over dat Arsenal geen topclub is. Een club die in de top 10 staat qua uefa ranking is geen topclub. Dat alleen al zegt genoeg.

11 juli 2014 om 12:39

In doen en laten en uitstraling is Arsenal simpelweg geen Topclub en qua historie ook niet als je de echte grootmachten bekijkt. Met dit team gaan ze absoluut geen kampioen worden als je de selecties van City, Chelsea en United bekijkt. Verder twijfel ik steeds meer aan Wenger.

11 juli 2014 om 14:04

Bij Arsenal ligt het achterin gewoon goed hoor. Ze missen gewoon een verdedigende middenvelder, a la de jong. In de aanval zit het nu echt goed ben erg tevreden, al kan remy er ook nog wel bij want Giroud is soms te lomp.

11 juli 2014 om 15:04

Het probleem van Arsenal wordt in deze discussie ook duidelijk: alle gooners die reageren zeggen hier dat de defensie goed is.

Open je ogen. Jullie centrale verdedigers zijn bankzitters op het WK!

11 juli 2014 om 16:42

Arsenal heeft grotere history dan chelsea en City, raad maar eens de top 4 wie de meeste landstitels heeft, ik kan je zeggen:

1) Man United met 20 landstitel
2) Liverpool met 18
3) Arsenal met 13
4) Everton met 9

en chelsea en city hebben beide maar 4, waarvan bij chelsea de laatste 3 zijn nadat abramovich chelsea overnam en bij city de laatste 2 door een sjeik.

11 juli 2014 om 16:45

Probleem ligt gedeeltelijk bij defensie, vooral in de breedte, maar je zag afgelopen seizoen wel dat bij het omschakeling fout gaat, want iedereen stond te ver, dus er moet er een verdedigende mid komen die dat op kan vangen.

11 juli 2014 om 11:22

Nee, op dit moment nog niet, maar als Wenger zijn lijstje kan afwerken deze zomer, dan doen we zeer zeker mee om alle prijzen. Champions League wordt wellicht nog een ander verhaal, daar komt ook veel geluk bij kijken, maar de titel is dan haalbaar.

Vorig jaar hebben we tot de winter bovenaan gestaan en heeft ons eigenlijk voornamelijk de absentie van Ramsey de kop gekost. Toen Walcott uitviel ging het ook een stuk stroever, door een gebrek aan diepgang, maar Rambo was essentieel.

Als Wenger Khedira (zelfde type als Ramsey) Schneiderlin of Bender weet te strikken, dan kunnen we van iedereen winnen.

Op den duur zou ik Giroud ook nog graag vervangen zien worden, maar door de komst van Sánchez mag dat even wachten. Campbell kan daar ook prima spelen.

11 juli 2014 om 12:42

Het lijstje? Net als de afgelopen jaren zeker? Vorig jaar zou er ook enorm geinvesteerd worden maar Liverpool is ze inmiddels ook al voorbij. Alexis is ook geen fijnbesnaarde speler die bij Arsenal past dus ik zie ze de titel zeker niet halen.

11 juli 2014 om 12:59

Afgelopen jaar zat het geld van Puma daar nog niet bij. Sánchez is één van de beste wingers ter wereld, die laat Arsenal gewoon weer een flinke stap zetten.

Fijnbesnaarde spelers genoeg, Alexis voegt dat beetje arrogantie toe, terwijl hij ook bewezen heeft in dienst van het team te spelen.

11 juli 2014 om 13:17

Ach komop, in Engeland zijn er met Utd, Arsenal, City, Chelsea en Liverpool 5 titelkandidaten en Arsenal heeft weer wereldklasse gehaald op een positie waar we het nodig hadden. We zien wel hoe het seizoen gaat lopen, er is nog geen zinnig woord over te zeggen.

Elk jaar zeggen ze hetzelfde

11 juli 2014 om 09:22

Ik vind ook dat een club als Arsenal altijd voor het kampioenschap moet gaan. Als ze het niet zeggen, krijgen ze de hel over hun heen in Engeland.

11 juli 2014 om 10:06

Gewoon realistisch blijven, als je al 10 jaar geen kampioen bent geworden denk je dat daar dan verandering in komt na Sanchez z'n komst? Dat zeiden ze vorig jaar ook toen Ozil kwam.

11 juli 2014 om 10:21

Sanchez is niet de enige die komt hoor. Bovendien heeft Chelsea ook al 4 jaar geen titel gepakt, dus heel veel beter doet Chelsea het niet. De clubs uit Manchester domineren nog steeds, hopelijk komt daar dit seizoen verandering in en wordt Arsenal weer eens kampioen!

11 juli 2014 om 10:21

Je noemt wel 2 wereldspelers, ben je vergeten dat Liverpool bijna vorig jaar kampioen was door 2 spelers genaamd Suarez en Sturridge?

11 juli 2014 om 10:24

Gewoon realistisch blijven? Dan doet Arsenal nog steeds mee voor de titel volgend seizoen vorig jaar 128dagen boven aan gestaan tot de blessures, nu moeten ze meer breedte in de selectie krijgen en zie ik ze steeds een stapje dichterbij komen. Arsenal is misschien niet de favoriet maar afschrijven is niet logisch.

11 juli 2014 om 11:19

Cherea_fc

Als je al vier jaar op rij geen kampioen bent geworden denk je dat daar verandering in komt na Cesc of Costa z'n komst? Dat zeiden ze vorig jaar ook toen Willian kwam.

11 juli 2014 om 16:51

ja maar je moet weten wat in die 10 jaar zijn gebeurd, overname van chelsea en city waarvan bij chelsea de laatste 3 van de 4 kampioenschappen door abramovich komt (dat weet jij als geen ander als het goed is) en overname van city ook hetzelfde verhaal. En het feit dat arsenal in 2006 eigen stadion hebt betaald in ieder geval de meeste geld uit eigen zak (dat doet chelsea niet) daardoor konden ze geen topaankopen doen, want ze hadden meer spelers nodig voor meerdere posities, dus met 40 mil konden ze niet beter wat ze nu gedaan hebben, want arsenal wilt helemaal geen schulden hebben, want als Gazidis opstapt wilt arsenal gewoon blijven presteren ipv alle spelers moeten weer verkopen zonder dat ze falliet gaan (zie anzi en malaga). Afgelopen seizoenen zijn er gewoon meer titelkandidaten (united/chelsea/city/liverpool/arsenal) tegenover begin 2000 (united/arsenal/liverpool) dus wordt dan sowieso moeilijker voor elke team om titel te pakken.

11 juli 2014 om 11:23

En ieder jaar worden we sterker. Een keer kom je op een punt dat het mogelijk is.

Met Alexis kunnen ze in ieder geval meer penalty's versieren, want een duikelaar is hij zeker. Of zij ook kampioen kunnen worden dat valt nog maar te bezien.

Bij mij heeft hij een goede indruk gemaakt tijdens wk. Hij was fit, snel, behendig. En altijd gevaarlijk aan de bal, en dreigend. Bij barca kreeg hij niet veel vertrouwen, en weinig speeltijd. Ik denk dat hij beter gaat worden bij arsenal. Een goede aankoop.

11 juli 2014 om 09:24

Nou, weinig speeltijd, nee hoor. Dat lijkt zo. In de Primera Division heeft hij aan 34 wedstrijden mee gedaan, waarvan 27 in de basisopstelling.

Dat kan ook. Het enige nadeel is dat de concurrentie zich ook enigzins versterkt heeft. Het wordt tijd voor een stevige degelijke CDM en een scorende spits! Dan zou het misschien wel kunnen ja.

11 juli 2014 om 12:00

Arsenal heeft tenminste een team, dat kan je van veel andere ploegen niet zeggen. Probleem is wel dat ze nog harder voor elkaar moeten gaan werken.

Typische Arsenal speler. Veel techniek, pijlsnel, aanvallend ingesteld.
Maar niet de aankoop die mij als Chelsea supporter zorgen baardt.
Arsenal zou een echte wereldtopper in de verdediging moeten halen en een beest op het middenveld. Haal bv een ontevreden yaya Touré, Nigel de Jong, Hummels. Pas bij 2 a 3 van dit soort aankopen zie ik ze als een titelkandidaat.

11 juli 2014 om 09:34

De verdediging van Arsenal is centraal al op topniveau. Mertesacker en Koscielny zijn het beste centrale duo van de PL dus waarom met geld smijten voor een andere zogenaamde topspeler.

Verder is een type de Jong wel welkom. Naar verluidt komt Khedira of Schneiderlin. Ik hoop op Schneiderlin. Die vraagt minder salaris en heeft echt een fantastisch seizoen gehad afgelopen jaar. Maar ook Khedira zal ik van harte welkom heten uiteraard.

11 juli 2014 om 11:31

De centrale verdediging is zeer zeker niet op topniveau, Mertesacker doet het ondanks zijn minpunten heel goed en is voor mij ook een held maar ik vind hem kwalitatief gewoon niet goed genoeg, Koss the boss vind ik wel goed genoeg maar ook hij heeft zijn slippertjes.

11 juli 2014 om 13:53

Mertesacker is juist geweldig bezig. Vooral afgelopen seizoen behoorde hij tot de beste spelers van de PL. Is vooruit gegaan in het opbouwen en minder statisch geworden. Het enige minpunt van Mertesacker is uiteraard zijn snelheid, maargoed at compenseert Kos natuurlijk geweldig.

Mertesacker beheerst alle aspecten van verdedigen. Perfecte tackles, groot, sterk, geweldige kopper en vooral zijn positionering is geweldig.
Per zal nooit de waardering krijgen die hij verdient door de naam die hij heeft en door fifa liefhebbers maar hij is echt uitgegroeid tot een geweldige verdediger.

Ze moeten dan zeker goede centrale verdedigers kopen als ze voor de titel willen gaan. Want Mertesacker en Koncielny zijn daar niet goed genoeg voor vrees ik.

11 juli 2014 om 09:35

Een van de minste gepasseerde verdedigingen niet goed genoeg noemen..... Daar gaan we weer.

Kijk een keer een wedstrijd van Arsenal. Mertesacker en Koscielny zijn geweldig samen.

11 juli 2014 om 09:45

geweldig nog wel. Mertesacker is te traag. omdat Arsenal aanvallend voetbal speelt speel je veel op de helft van de tegenstander. met counterploegen speel je vaak tegen snelle spitsen als Remy, Gayle, Long enzo. ga je een sprintduel zeker verliezen. Koscielny vind ik wel goed maar daarnaast moeten ze een nieuwe kopen.

11 juli 2014 om 10:01

Man utd heeft maar 3 goals meer binnengekregen en die hadden zo een rot seizoen. Dus da noem ik ook niet echt heel top van Arsenal dan. En in begin waren ze nog goed maar tegen het einde zag je gewoon dat ze die niveau en druk niet aankunnen. Ze hebben zoveel punten laten liggen.

11 juli 2014 om 11:15

En kijk even waar Arsenal de meeste goals heeft tegengekregen. In 4 wedstrijden kregen we namelijk 20 van de 42 goals tegen. Dus in de andere 34 wedstrijden kregen we 22 goals tegen, toch echt heel netjes. En Szczesny heeft samen met Cech van Chelsea de meeste clean sheets, dus het valt echt wel mee.

11 juli 2014 om 11:24

Mits daar een breker voor komt te staan.. je moet vermijden dat Per één-op-één komt te staan.

11 juli 2014 om 13:52

Stravven, juist in die wedstrijden word je defensie getest, en niet tegen de wedstrijden tegen Aston Villa waar Arsenal super dominant speelt.

11 juli 2014 om 13:56

@ Ajaxcunian

Je hebt gedeeltelijk gelijk.

Echter vind ik dat die wedstrijden geen goed beeld geven. Daar zakte het hele team door het absolute nulpunt en dan gaat vaak alles goed bij de tegenstander en alles fout bij jezelf. Maar in de wedstrijden tegen bijvoorbeeld Liverpool (2-0 overwinning) en Chelsea (die dodelijk saaie 0-0) stond de verdediging als een huis en was dat juist het grootste wapen. Ze bewijzen dat ze het kunnen, alleen dat zakken door de ondergrens moet er uit.

Dan mag er eerst wel een wereldklasse middenvelder als Khedira of Bender bij.

Wacht eerst nou maar eens af of de overige zwakke plekken fatsoenlijk versterkt worden voordat je aan een eventueel kampioenschap gaat denken.

Mijn CE over Wenger kan trouwens de prullenbak in nu, wat heeft die man bewezen dat hij wel degelijk terug naar de top wil met Arsenal!

Mooie video over Wenger:

11 juli 2014 om 10:45

Als je deze goals ziet wordt je er toch treurig van dat we momenteel een Giroud in de spits hebben lopen..

Het is opzich een goede spits die naar mijn mening onterecht veel kritiek heeft moeten slikken dit seizoen aangezien hij elke wedstrijd moest spelen en daardoor vermoeid geraakte. Maar hij heeft gewoon niet die 'touch of genius' die een Van Persie en Henry hadden. Die konden in hun eentje een match doen kantelen, zelf tegen de absolute topclubs. Ik weet dat Giroud in functie van het team speelt en dat hij zijn ploegmakkers beter doet spelen maar het blijft toch zonde dat we geen absolute wereldspits meer op het veld hebben lopen..

Geweldige aankoop,zonder twijfel.
Maar kampioen ???
De laatste jaren is het steeds een herhaling : na de winterstop komt steeds die dip.

Ik denk dat ze nu inderdaad favoriet zijn voor de 4de plaats.

11 juli 2014 om 10:35

Liverpoolfan? Hilarisch wat een uitschieter kan doen. Gewoon weer om EL spelen dit seizoen voor jullie.

11 juli 2014 om 10:57

Niet op ingaan joh, als je twee zomers achter elkaar een topper binnen weet te halen, terwijl iedereen zo overduidelijk wist dat Wenger alleen maar voor Franse talentjes zou gaan, dan moeten ze even hun stoom kwijt.

11 juli 2014 om 12:48

En wat zeg ik over Liverpool dan? Ik denk dat Arsenal met een Sanchez di moet wennen aan de PL niet heel veel op gaan schieten.

Laat ze eerst maar in de top vier eindigen. Manchester United zal sterk zijn volgend jaar, Chelsea heeft sterk ingekocht, bij City heb ik mijn twijfels maar die bevatten wel meer individuele kwaliteit en met Liverpool is niets mis. Voor Arsenal is het te hopen dat ze wat toppers winnen komend seizoen.

11 juli 2014 om 11:16

Liverpool word zwakker. Suarez is namelijk niet te vervangen.

Ik hoop dat de Gooners de lat niet heel hoog zetten met dit aankoop. De titel winnen kan, zoals iedereen zag won Liverpool die bijna vorig seizoen. Waarom zou het Arsenal niet lukken.

Probleem is, Mourinho is altijd sterker in z'n 2e jaar, dit word Mourinho's 2e jaar weer bij Chelsea. Manchester United gaat zich versterken en heeft een coach als Louis binnen hun winners mentaliteit is weer terug. En dan heb je ook Manchester City die weer voor de prijzen zal gaan strijden en zeker inkopen gaat doen, en dan heb je Liverpool. Ja waarschijnlijk raken ze Suarez kwijt, maar dat wel voor een pak geld en voor die pak geld kunnen zij sterker worden dan vorig seizoen.

Seizoen 2015 :

1. Chelsea
2. City
3. United
4. Arsenal

11 juli 2014 om 10:50

Het is niet persé alleen Mourinho die sterker wordt in het tweede jaar hoor, het is eerder dat hij dan nog X-aantal transfers kan doen die zijn ploeg sterker maken.

Als je in je tweede jaar de beschikking krijgt over Fabregas, Costa en volgens de geruchten Pogba, dan kan je er toch niet op achteruit gaan

11 juli 2014 om 14:52

We (de realistische fans dan toch) verwachten heus geen titel. Blijkbaar is Utd nu bezig met Di Maria en ze hebben al Shaw en Herrera. Chelsea heeft Costa, Cesc, Courtois en bijna Luis. City heeft gewoon geen versterking nodig.

Ik denk zelf ook dat we 4e worden, maar je weet nooit. Wie had Liverpool vorig jaar zo sterk verwacht? Ik hoop gewoon dat we weinig blessures hebben.

Ik ben benieuwd of Wenger het nu wel kan met Arsenal. Ik denk dat dit zijn laatste kans wordt op een grote prijs. Als ze nog wat versterkingen halen hebben ze gewoon een top team

11 juli 2014 om 10:38

Laatste kans? Wat gaan we de dan resterende twee jaren van Wenger zijn contract dan nog doen?

11 juli 2014 om 11:17

Ontslaan als deze man geen grote prijzen wint. Hij heeft geen excuses meer als Arsenal nog enkele toppers haalt

11 juli 2014 om 11:23

Je kunt niet elk jaar alles winnen in de Bpl. Je hebt te maken met Manchester City, Manchester United, Chelsea, Liverpool. Kijk eens wat Chelsea investeert, en die werd voor het laatst kampioen in 2009-2010. Manchester City investeert al honderden miljoenen sinds 2007, maar is nog nooit ver gekomen in de CL.

Mocht Wenger dit jaar niet de CL of PL pakken is dat geen reden om hem te ontslaan. Kijk wat hij ons brengt na die magere jaren. Eerst Özil, en toen was één telefoontje genoeg om Alexis zijn aandacht van Liverpool af te halen.

Je moet het op iets langere termijn bekijken. Maar dat is natuurlijk lastig.

11 juli 2014 om 12:11

Als jij tevreden bent met deze lange termijnvisie waarbij je 1 prijs pakt in 10 jaar. Nu ok daar waren misschien redenen voor, maar dan nog was dat te weinig. Als hij nu met toppers geen champions league haalt is het toch gewoon einde verhaal. Geen enkele coach krijgt zoveel credits als Wenger

11 juli 2014 om 12:25

Met jou kun je niet praten. Dit is al duizenden keren verteld. Paar maanden terug gaf je aan dat er een andere coach moest komen, en dan klap je er zo een paar namen uit. Waarom zouden die het beter doen met de beperkte middelen van Arsenal de afgelopen jaren? Weet je wel met wat voor soort concurrentie je te maken hebt in Engeland? Ik geef het op, maar jij kunt je beter bezig houden met Inter.

11 juli 2014 om 14:54

@nerazzuri9

Echt niemand wil Wenger ontslaan. Hij heeft nu weinig prijzen gepakt maar dat is omdat we weinig konden doen tegen het geld van City en Chelsea terwijl we ons stadion afbetaalden. Wenger is gewoon een topcoach.

Sanchez' voorkeur lag bij Juve, na 1 gesprek met Wenger wou hij naar Arsenal komen.

11 juli 2014 om 11:26

Ik geloof dat de FA Cup gewoon een grote prijs is, maar dat kan aan mij liggen..

11 juli 2014 om 12:11

1 x in 10 jaar tijd. Als je dat voldoende vindt

11 juli 2014 om 13:00

Ja, met het project waarmee gewerkt is, prima, nu is het zaak om te oogsten. Maar goed, blijf maar denken dat Arsenal nooit meer kampioen zal worden, Gooners weten wel beter.

Vorig jaar deden we al mee om de titel, we eindigden niet zo erg ver achter de andere teams. Dit jaar zal dat in mijn ogen weer hetzelfde zijn, maar als je kijkt naar de selectie van Chelsea is het bijna onmogelijk om kampioen te worden.

Ook heeft Arsenal hier en daar nog wel een spelertje nodig, mede afhankelijk van wat er nog vertrekt.

11 juli 2014 om 11:09

Chelsea heeft qua namen sterk ingekocht, maar ik denk dat Diego Costa niet de man is die het spitsenprobleem gaat oplossen. Cesc lijkt me, ondanks zijn gigantische kwaliteiten, ook niet de man op de juiste plaats. Het team rondom moet in beweging zijn, en Chelsea wacht liever af om dan één of twee keer toe te slaan.

11 juli 2014 om 11:13

Diego Costa was op het WK een gigantische flop, maar hij heeft een fantastisch fysiek en scoorde bij Atlético aan de lopende band. Hij kwam niet van een klote seizoen, zoals Torres toentertijd van Liverpool. De enige andere spits die echt top gepresteerd heeft bij Chelsea was een type die het ook moest hebben van zijn fysiek, Drogba. Ik zie het juist als prima aankoop.

En Cesc kun je naast Matic zetten op het middenveld, want met Matic en Ramires (of Luiz, Lampard in voorgaande jaren) kost je gewoon voetballend vermogen. Ik zie het juist als topaankopen.

11 juli 2014 om 12:25

Ik heb het hoegenaamd niet voor Diego Costa. Hij bewijst een neusje voor de goal te hebben, één seizoen lang, maar hij bewijst ook elke wedstrijd enorm veel minpunten te hebben.

Cesc is altijd een goede aankoop, maar ik wil het nog zien.

11 juli 2014 om 11:23

Maak je niet druk, Mourinho heeft het zelf in zich om Hazard te verpesten.

Hele jaar zonder diepgang gespeeld en alsnog een groot gedeelte bovenaan gestaan. Nu hebben we Sanchez en Theo

Tuurlijk kan Arsenal kampioen worden, alleen is het elk jaar het zelfde verhaaltje..
Ik ze dus om deze reden, weer niet kampioen worden. Als Chelsea Pogba haalt dan al helemaal niet.

Alles kan, maar zolang ze hun verdediging en cvm niet goed versterken schat ik Arsenal, ook met alexis, niet echt veel beter in.

Iedereen verwacht ook dat een alexis het meteen goed gaat doen

11 juli 2014 om 11:18

Dat word toch ook verwacht van Fabregas en Costa bij Chelsea, Herrera, Shaw en Van Gaal bij United en van Lallana bij Liverpool? Ik zie je punt echt niet.

De verdediging is goed, een DM erbij en we staan goed.

11 juli 2014 om 11:28

Arsenal durft in dit bericht te dromen over een kampioenschap, niet Liverpool, Chelsea, Man utd. Had precies hetzelfde punt gemaakt bij een zelfde bericht over een andere club die zei dat ze met deze aankopen het kampioenschap kunnen pakken. Grappige is dat ze bij Arsenal dit al bij 1 aankoop naar buiten brengen.

Dus dat je m'n punt niet snapt komt doordat je het waarschijnlijk niet relateert met het bericht, dat alleen over arsenal gaat

Voordat je reageert met "en Liverpool dan". Liverpool gaat voor een top 4 positie (net zoals vorig jaar) en zover mogelijk in de CL komen, groepsrondes overleven volgens mij.

Sagna moet toch ook nog opgevuld worden? En jenkinson, monreal en gibbs noem ik niet echt prachtige spelers. Een vermeend vertrek van Vermealen moet ook opgevangen worden. En what about het vertrek van Fabianski? Jij denkt waarschijnlijk dat ik op Kocielny en Mertesacker doel, maar dat is het enigste wat snor zit in de verdediging, wat dus te weinig is.

Je moet dus waarschijnlijk nog een keeper, rechtsback, linksback en backup centrale verdediger om gewoon niet tekort te komen in de breedte en kwaliteit. Met een Debuchy in het voorruitzicht kom je dus niet ver

Bij mijn eigen team loop ik ook te hameren op de verdediging, want hoop niet dat dezelfde fout gemaakt gaat worden. Wij hebben een Linksback nodig en een CV a la Lovren als Rodgers niet met Agger wil spelen. Sakho en Skrtel zijn identiek en moet je niet samen laten spelen is mijn mening.

11 juli 2014 om 11:33

We krijgen een betere selectie dan die van vorig jaar, dus natuurlijk kunnen we kampioen worden, aldus Santi Cazorla. Gewoon een antwoord op een vraag van iemand.

Wat had hij moeten zeggen? Dat we nu wel topaankopen doen maar dat er geen kans is dat we kampioen kunnen worden?

Verder, Debuchy is onderweg, Vermaelen zou opgevangen moeten worden als hij weggaat. Een reservedoelman en een middenvelder eventueel nog, en dan zit je goed. En hoezo linksback? Met Monreal en Gibbs?

11 juli 2014 om 11:43

Wat een nonsens kraam jij uit zeg halleluja, Gibbs is een van de beste linksbacks in de PL en Monreal is gewoon een degelijke back-up waar heb je het over?

11 juli 2014 om 11:50

Nou de euforie na de aankoop van 1 speler vind ik nogal wat dan. Iedereen kan kampioen worden en ik zeg niet dat Arsenal dat niet kan. Ik zeg alleen dat je dit niet moet gaan roepen na 1 aankoop en dat zo'n speler zichzelf eerst nog maar moet kunnen aarden in een nieuwe land.

Arsenal, over de afgelopen jaren, doet erg lang over transfers en dus vind ik dat ze wel erg veel haast moeten gaan maken om die broodnodige aankopen in de verdediging te doen.

Je moet gewoonweg nog een rechtsback, keeper en centrale verdediger binnen halen. Linksback is op dit moment wel gevuld maar als je tevreden bent met de optredens van die 2 vind ik wel dat je een Arsenal bril draagt. Monreal is gewoon niet goed genoeg en Gibbs kan veel hebben, maar als hij een extreem snelle, extreem technische of extreem sterke speler tegen zich heeft laat hij zich toch vaak kennen. 8/10 keer is dat niet het geval maar die 2x zijn toch wel heel belangrijk vind ik.

De moeite van Arsenal met transfers over de afgelopen jaren en de 3 broodnodige transfers een goede CVM zouden een Arsenal fan toch zorgen moeten baren?

@legendsonly

Tuurlijk dat mag jij vinden als Arsenal fan

Betere linksbacks vind ik Baines, , Oviedo, Azpiliqueta, Kolarov, Clichy, Shaw en een Jan Vertonghen als hij op linksback speelt.

Ik bekijk het echte niet als Liverpool fan, want dan had ik Flanagan wel in dit lijstje erbij gepropt.

11 juli 2014 om 12:32

Jij vindt dat hij het niet moet gaan roepen. Dat mag. Feit blijft dat het gewoon een antwoord is op een vraag waarbij hij aangeeft dat we kampioen kunnen worden. Niks mis mee, en elke fan zou er meer mee zitten als hij had gezegd dat het niet kan. Ik weet nog wel dat Gerrard in 2005 zei dat Liverpool altijd meedoet om prijzen, en nu (toen ze zover kwamen in de CL) willen ze de grootste prijs van allemaal pakken. Hoe is dat anders dan 'wij kunnen kampioen worden?' Dat laatste natuurlijk omdat ze al zo ver waren, maar Liverpool doet altijd mee om prijzen is precies hetzelfde.

Onze linksbacks zijn niet goed genoeg. Gibbs in mijn ogen wel, Monreal niet. Maar we kunnen niet à la Fifa of FM alles aanpakken. Je moet prioriteiten stellen, en de linksbackpositie heeft dat niet. Waarom heeft Arsenal moeite met transfers? Sanchez is al binnen op 10 juli. Özil was laat, maar dat was afhankelijk van Bale. De jaren daarvoor waren de financiële middelen er niet om zulke spelers te halen.

En dan nog over jouw kijk op linksbacks. Als jij serieus Jan Vertonghen een betere linksback vindt dan Gibbs dan kan ik je niet serieus nemen.

11 juli 2014 om 13:56

Nonsense, niet serieus nemen dat is allemaal leuk en aardig maar als er claims worden gemaakt dat jullie geen probleem hebben met transfers en gibbs 1 van de beste backs is van de PL, terwijl ik er zo 7 opnoemde die beter waren. Misschien 2 discutabel maar de rest is gewoon beter.

Jij pakt dus eigenlijk mijn claim, door 1 van die 7 spelers op te noemen die misschien discutabel was en geeft daarmee toch aan dat gibbs 1 van de beste uit de PL is? Beetje rare tegenargumenten, want dat slaat totaal de plank mis.

Problemen met transfers noem ik al 2 jaar zoeken naar een CVM en elke keer mispakken of niet de prijs willen betalen die men vraagt. Problemen met transfers noem ik elk jaar een gigantische geruchten stroom over een nieuwe keeper en nu er nog een keeper weg is gewoon nog niets voorbij zien komen. Problemen met transfers noem ik ook het weggaan van Keyplayers en ze niet of nauwelijks opvangen.

Enigste wat ik zeg is dat Arsenal fans zich wel zorgen moeten maken omdat ze nog zeker 4 spelers (keeper, cv, rb, cvm) nodig hebben volgens jullie eigen zeggen en iedereen weet dat Arsenal nogal vaak heeft mis gepakt in de laatste 3 seizoenen.

Monreal zijn de meningen onder verdeeld bij de Arsenal fans, dus dat betekent voor de normale kijken dat hij te slecht is. Dus gewoonweg nog een reden voor een transfer toch? Prioriteit is inderdaad anders daar heb je helemaal gelijk in, maar als je toch een goede linksback ziet en je hebt het geld (wenger heeft een gigantisch budget).......

Met Khedira erbij zijn we wel een echte titelkanidaat. We hebben kracht en scorend vormogen erbij.

11 juli 2014 om 11:18

Dan heb je eerder een type Vidal nodig. Het scorend vermogen van Khedira is niet heel groot

11 juli 2014 om 11:36

Nee joh. We hebben Ramsey toch die genoeg meters maakt. We hebben een breker met aardige techniek nodig naast Ramsey. In mijn ogen is Khedira best goed in die rol.

11 juli 2014 om 11:38

Laatste WK wedstrijden vond ik Kedhira als een beest voorin en achterin, maar Schweinsteiger had ook de rol als echte CVM volgens mij.

Vidal heb je weer teveel aanvallende speler mee vind ik, iets wat Arsenal niet nodig heeft. Arsenal heeft gewoonweg een pitbull nodig die ballen afpakt.

11 juli 2014 om 12:09

Vidal heeft beide eigenschappen... Een klasse beter dan Khedira. Zeker aanvallend en hij heeft dat loopvermogen. Enkel is hij te duur en begrijp ik dat ze voor Khedira gaan. Maar Vidal is zeker beter

11 juli 2014 om 12:48

Schop1989

Vidal is juist perfect voor die positie. Hij staat verdedigend zijn mannetje en is aanvallend ook zeer sterk. Dus je hebt een breker die ook nog eens doelpunten kan maken. Maar vidal is te duur.

Ik zie de namen Bender, Khedira en Schneiderlin veelvuldig voorkomen. Dat zijn ook niet allemaal pure brekers, maar eerder DM met ook (veel) aanvallende inbreng.

11 juli 2014 om 14:06

@darkeagle

Is dat dan niet de fout van Wenger, die toch altijd aan een voetballend aanvallend ingestelde speler denkt. Voor mij is een goede CVM een hielenbijter die balletjes afpakt en inlevert bij de regisseur a la Gerrard, Xabi Alonso etc.

De perfecte zien veel als Vidal, verdedigend super goed en mee opkomend en ook nog eens een goede pass.

Misschien klinkt het dom, maar ik zie mijn CVM het liefst niet in de 16, dus hooguit rond de 16 als je aan het drukken bent. CVM die weer te diep staat kan nooit een messi op de counter inhalen, bij wijze van spreken natuurlijk dus voor mij is het opkomende toch minder belangrijk als je niet de hoofdprijs kan of wil betalen.

Voor Arsenal en Wenger is geld belangrijk, markt conforme prijzen dus dan vallen Bender en misschien ook Schneiderlin wel af. Bender heeft enorme clausule als ik het mis heb en Southampton verkoopt alleen voor hoofdprijzen. Kedhira moet dus maar net weg willen bij de CL winnaar en Real Madrid hoeft hem ook niet perse weg volgens mij.

tja daar zijn ze weer de kampioenen dromers van arsenal ! wenger zal natuurlijk dit gevoel bij de supporters, ook nog wat voeden maar op het einde van de rit zal weer blijken dat het enkel ' mindgames ' en 'wishfull thinking' was

11 juli 2014 om 11:29

En de Chelsea fans gaan dit jaar voor het kampioenschap omdat 'mourinho dat altijd doet in zijn 2e jaar' maar aan het einde van de rit zal hij zeggen dat ze een klein paardje in de race waren en het derde seizoen echt hun seizoen zal zijn. Want dan hebben ze nog een zomer om er honderd miljoen tegenaan te gooien.

Waarom moeten sommige mensen altijd met sneren komen? Het is toch mooi dat de competitie nog beter wordt, dat er vijf teams mee kunnen doen om de titel?

11 juli 2014 om 11:38

@bergkamp_10
En dan gaat hij zeuren om een goede spits omdat Costa een rotseizoen heeft gespeeld haha

11 juli 2014 om 11:44

Ach, dat is ook weer afwachten. Hij is wel een fysiek sterk type, en dat heeft ze in het verleden meer goeds gebracht dan een Torres of bv. Shevchenko. Vind het gewoon jammer dat sommige supporters zo sneu moeten doen, terwijl Cazorla alleen antwoord geeft op een vraag: kunnen jullie kampioen worden? Iedere speler van Arsenal, Liverpool, Chelsea, Man Utd en Man City zou zeggen dat het kan.

11 juli 2014 om 12:01

Volgens mij begonnen de Liverpool spelers het pas te roepen in de laatste paar wedstrijden van het seizoen en altijd zeiden; we bekijken het per wedstrijd

Je kan beter als collectief hetzelfde verhaal aanhouden en bescheiden blijven totdat het haast niet meer kan. Dit soort verhalen voed alleen maar de hoge verwachtingen van de fans en elk verlies zal dus een grotere inpacked hebben....beter voor de druk op het team en de supporters.

Mourinho is helemaal de meester hierin, want die drukt zichzelf altijd in de underdog positie en zegt dat ze het niet gaan halen

just sayin'

Weer de Arsenal haters en jaloerse liverpool fan(s) hierboven. Alexis gaat schitteren, met Kheidira, (die zijn contract niet wil verlengen bij madrid)', Debuchy en Remy gaan we iedereen verassen!! Liverpool speelt met supds mee om de Europa league plekken.
Suarez weg nuff said.
Met Chelsea moet ik het maar nog zien. Vorig jaar toen the not so special one kwam, werd er ook gezegd dat hij meteen kampioen ging worden. Wel hij pakte niks. Met dat matriaal dat hij had moest je minimaal een prijs hebben gewonnen.

11 juli 2014 om 11:38

Je moet er wel om denken dat je zo ook van die reacties uitlokt

Khedira is bovendien nog maar een gerucht hè. En ik zie Liverpool flink uitpakken met het geld van Suarez, al kunnen ze zijn kwaliteitsverlies nooit helemaal opvangen natuurlijk.

11 juli 2014 om 13:53

mourinho heeft nooit gezegd dat hij vorig seizoen ging kampioen spelen , zoek de interviews maar op waar hij dat heeft beweerd , je zal ze niet vinden ! hij heeft wel in januari 14 wel gezegd dat dit wel het doel is voor het seizoen 14/15 , daar kan hij niet onderuit dat heeft hij wel degelijk verklaard nochtans is het volgens mij niet slim om dit te doen .
als je een klein beetje van voetbal kent weet je dat het probleem in de spits lag , 3 spitsen die in 58 wedstrijden , PL en CL en Facup, samen amper 18 doelpunten maken , dat is lachwekkend slecht , en toch had chelsea het derde meeste doelpunten gemaakt in de PL , zelfs meer als het 'super aanvallend' arsenal ! en toch heeft chelsea onder die omstandigheden tot 3 wedstrijden voor het einde meegedaan voor de titel en toch heeft chelsea onder die omstandigheden de 1/2 finale van de CL gehaald , niet slecht onder die omstandigheden ....terwijl arsenal op een bepaald moment 5 punten los stond op de eerste plaats en uiteindelijk nog 6 punten achter de eerste eindigde, dat is pas een dieptepunt zou ik zeggen... en enkel door het ontbreken van een echte topper in de FA CUP heeft arsenal met heel veel moeite,tegen modale tegenstrevers , na negen jaar nog eens een prijsje kunnen pakken , mooi ? tja een kinderhand is snel gevuld hé .

Met Khedira acht ik een hele grote prijs binnen een paar jaar niet onmogelijk, zeker als je kijkt hoe Ramsey reuzensprongen aan het maken is. Tevens zullen Szczesny en Gibbs bijvoorbeeld ook nog beter worden. Arsenal kan een heel goed team gaan krijgen. Ik verwacht zelfs weer dat ze ongeslagen kampioen kunnen worden.

11 juli 2014 om 12:05

Dat laatste was een grapje trouwens, voordat mensen er toch serieus op ingaan.

11 juli 2014 om 14:11

Laatste seizoenen was fitheid heel belangrijk voor Arsenal. Ramsey die fit is, is een genot om naar te kijken en pak je punten mee in de grote wedstrijden.

Gewoon een einde maken aan de onrust om de keeper maken en Valdez oppikken bij Barca. Die kan Szcesny beter maken en mocht dat niet werken, zelf goed keepen

Mooie discussie tussen Arsenal en Liverpool fans hier, maar uiteindelijk gaat de titel natuurlijk naar Manchester. Alleen de vraag is : wordt het Rood of Blauw.

Goede aankoop voor Arsenal, maar de andere versterken zich ook. Dus per saldo kom je niet dichterbij.
Liverpool raakt hun beste speler kwijt, en bovendien zie ik hun sowieso niet als titelkandidaat.

Chelsea gaat zeker meedoen. Die zullen nog wel wat kopen ook. En hebben al een hele sterke ploeg.

Toch verwacht ik veel van United dit jaar. Als de geruchten waar worden, heeft V Gaal dadelijk de beschikking over een waar topelftal...

Khedira debuchy/aurier en nog n goede doelman zou erg leuk zijn en nodig om het volledige seizoen mee te kunnen draaien bovenin.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren