Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De wissel van Krul was een meesterzet, maar werkte dit keer averechts’

Laatste update:

In de kwartfinale tegen Costa Rica wisselde bondscoach Louis van Gaal keeper Jasper Cillessen vlak voor het aanbreken van strafschoppenserie. Tim Krul kwam erin en Krul groeide uit tot de held van de natie door twee strafschoppen te pakken. Volgens oud-international Boudewijn Zenden werkte die wissel door in de wedstrijd tegen Argentinië.

/

Van Gaal had in de halve finale tegen Argentinië al drie keer gewisseld en kon Krul dus niet meer inzetten voor de strafschoppenserie. “De wissel van Krul was de vorige keer een meesterzet. Dit keer werkte dat averechts, want die Argentijnen gingen die serie in met het idee dat Cillessen geen penalty kan tegenhouden”, aldus Zenden in gesprek met NUsport.

Voor Oranje rest de troostfinale en dat is een wedstrijd die lang niet iedereen wil spelen. “Zo’n wedstrijd moet je gewoon willen spelen. Na afloop kunnen ze zeggen dat ze derde zijn geworden op het WK.” In 1998 moest Nederland, met Zenden in de gelederen, ook de troostfinale spelen. Destijds liet Oranje het lopen. Volgens Zenden dacht iedereen dat Nederland in 1998 wereldkampioen zou worden. “Toen we naar Parijs moesten voor de troostfinale, hadden we wel zoiets van: 'reis maar door, we zijn toch op de route.'”

Denk je dat Nederland de troostfinale wint van Brazilië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk je dat Nederland de troostfinale wint van Brazilië?

Nee, Brazilie heeft iets recht te zetten naar die vernedering in eigen land, spelers als Robben, Van Persie etc willen niet geblesseerd raken en kijken naar het nieuwe seizoen.

10 juli 2014 om 15:44

We hebben toch allemaal gezien hoe Brazilie zonder Neymar is. Zit helemaal niks in. Hulk, Fred zijn het gewoon niet al kan Bernard nog wel een balletje trappen. Denk okk dat we de sterkhouders ernaast houden want het is eigeblijk gewoon een oefenwedstrijd met een troostprijs. Lens, Clasie, Depay, Veltman enz zullen vast wel een basisplaats krijgen

10 juli 2014 om 15:53

@ benjj

Brazilië heeft hele goede voetballers alleen was de organisatie er niet en met de terugkeer van Thiago Silva hebben ze dat wel weer redelijk staan.

10 juli 2014 om 15:53

Haha, waarom typ je dan een heel lulverhaal als je moeite hebt met het zien van de letters? Hou het dan gewoon kort.

Brazilie zal ongetwijfeld willen winnen, maar of ze daar het team voor hebben zal moeten blijken. Hopelijk spaart Nederland hier en daar wat spelers voor het nieuwe seizoen.

10 juli 2014 om 15:58

haha, liep gewoon ff te ouwe hoeren! Verders hoop ik gewoon dat de spelers gaan genieten van het land Brazilie en dan toch een paar dagen vakantie hebben.

10 juli 2014 om 15:56

Brazilie heeft iets recht te zetten en voor Oranje hoeft het niet meer zo. Ik denk ook dat Brazilie gewoon gaat winnen. Een beetje zoals op het WK 98 toen Oranje er ook niet zoveel zin meer in had terwijl een Suker nog 1 doelpunt nodig had om topscorer te worden en toen ook scoorde in die wedstrijd (de winnende goal).

10 juli 2014 om 16:13

Hahaha komop BMI zet je op Hulk, die is weg dan.. ofjah niet echt weg maar ligt 95 van de tijd te slapen op de grond ;-)

Fred wordt er zo uitgespeeld door Vlaar/de Vrij.

Enige die gevaar stichten zijn Bernard, Oscar, Luiz én Dani Alves. En nu Thaigo terug is is de defensie ook beter achterin.

10 juli 2014 om 16:15

Who cares?

Ja achteraf is alles makkelijk kapot te analiseren van de zijlijn....

10 juli 2014 om 16:58

Niks achteraf analyseren. Dit wist je al toen de strafschoppen nog moesten beginnen.

Naar mijn idee klopt het wel wat hij zegt. Argentinië zal meer vertrouwen hebben gehad en Jasper Cillessen zelf minder vertrouwen.

10 juli 2014 om 15:44

Ik snap echt niet dat Jasper Cillessen mee is gegaan naar het WK Geen ervaring speelde JL ik vond beter dat krul 1e doelman werd

10 juli 2014 om 15:48

Ik was vooraf ook niet zo kapot van de keuze van vgaal. De eerste wedstrijden vond ik hem ook niet zo sterk aanwezig. vgaal zou hem hebben gekozen voor zijn meevoetballende kwaliteiten, maar gaf Cillessen wel mooi de opdracht elke bal naar voren te peren. Dat kan Krul ook.
Tegen Argentinië vond ik hem erg sterk in de wedstrijd en wat mij betreft heeft vgaal een goede keuze gemaakt, ook al heeft Cillessen er geen bal uitgehouden die Krul of Vorm ook niet gepakt zou hebben. Door dit toernooi hebben we er een uitstekende keeper bij die op het hoogste niveau mee kan en Ajax zal er (terecht) blij mee zijn.

10 juli 2014 om 15:49

Ik snapte ook niet dat Kuijt meeging, of dat Emmanuelson werd thuisgelaten. Achteraf kun je zeggen dat Van Gaal t prima gedaan heeft en veel kritische mondjes gesnoerd heeft.

Wat als Krul 1e doelman was, wellicht werd het dan een drama en meteen na de poulefase naar huis. Volgens mij heeft Cillissen het goed gedaan en is hij, vlgs de technische staf, de betere keeper. Ervaring of niet...

10 juli 2014 om 15:55

Ja, want jij reageert uit een paralel universum waar Krul basiskeeper was en Nederland nu in de finale staat? Houd toch op man! Prijs de jongens gewoon voor wat ze hebben bereikt ipv zeiken naar de spelers. Als ze het fout hebben gedaan dan hebben ze dat met hun alle gedaan. Net zoals ze met ze alle alles goed doen.

10 juli 2014 om 16:04

Ehn heeft ons meerdere wedstrijden gered. Wat heb jij gezien wat ik gemist heb?

10 juli 2014 om 16:38

Tonikroos18 snap jij dat niet zal ik het je wel vertellen.cillessen is mee gegaan omdat hij gewoon de beste keeper is van de 3heeft gewoon 1goed wk gespeeld hoor daar was niks mis mee

Ach ja al die verhalen achteraf gaan nergens over, cilissen kon zich net zo goed revancheren en verassen en bla bla bla... Klein landje flikt het wederom om bij de laatste 4 landen van de wereld te komen daar mogen we trots op zijn!! En dit wk helemaal met merendeels eredivisie spelers...

10 juli 2014 om 15:51

God ga je dit nu in ieder topic plaatsen.

10 juli 2014 om 16:01

@ Daarentegen

Ja. Sorry ik vond het grappig. Blijkbaar ben ik ook niet zo grappig... Zucht...

Ik dacht misschien - aangezien hier zoveel onzin verteld wordt - dat misschien... misschien kan ik ook een keer scoren... Jammer dat je het niet in me ziet.

Sneijder in doel? Nee? Ook niet? Puur om de tegenstander te verrassen?

10 juli 2014 om 16:17

Ik vind het niet erg. Al post Safas het 100 keer, want er zijn genoeg azijnpissers hier om weer lekker pessimistisch te doen.

We zijn een van de kleinste voetballanden, die het Meest succesvol ooit is. We worden betiteld door de buitenlandse media als 'het beste land, dat nooit won'.

We laten keer op keer weer zien, in ons kleine kutland dat wij een pot voetbal op de mat kan leggen.

Waar wij selectie hebben uit ongeveer 20 mil inwoners(inclusief vroegere kolonieën) vs inwoner aantallen van 50-100-200 mil. Dan mag je echt wel trots zijn op ons kleine kutland hoor.

10 juli 2014 om 19:36

Je bent echt een idioot en maakt je zelf belachelijk.

10 juli 2014 om 19:37

Edit:@ people are str

het was van te voren ook al bekend dat cillessen geen pingels pakt

of nederland de troostfinale wint? lijkt me niet, brazilie is niet opeens een team van niks. ze miste vorige wedstrijd hun beste speler, thiago silva, en dat was duidelijk te zien.

Ik ben het met Zenden eens. Tevens heb ik ook het gevoel dat van Gaal van plan was om Krul erin te zetten bij eventueel penalties. De gele kaart die Martins Indi kreeg was voor van Gaal de aanleiding om hem te wisselen. Deze wissel zou wellicht voor Krul bestemd kunnen zijn.

10 juli 2014 om 15:49

Aan de andere kant kan je zeggen dat hij wist dat hij nog 1 wissel over had en dan had hij niet van Persie moeten wisselen. Hij hoopte gewoon dat Huntelaar het verschil kon maken, maar dat is dus niet gelukt. Ik denk dat hij gewoon de afweging heeft gemaakt. Helaas verkeerd uitgepakt.

Het zal mij niks verbazen dat Brazilie er op klapt, om zich te kunnen revancheren. Ze winnen de wereldtitel er niet mee, maar wel eerherstel. Ik zal er niet van opkijken als het een 6-0 (of iets in deze geest) wordt voor Brazilie, zeker wanneer bij Nederland niet de vaste waardes spelen.

10 juli 2014 om 15:53

Haha hoe durf je dat nou te zeggen man.. 6-0, schiet toch op. Tegen FC Dordrecht scoort dit geknakte team nog geen 6 keer

10 juli 2014 om 16:14

Ja en Brazilie - Duitsland kan ook niet eindigen in 1-7.

10 juli 2014 om 15:58

Hoezo, juist die jongens willen zich bewijzen? Allemaal hebben ze minuten gemaakt, de ene meer dan anderen. Dan wil je je toch juist nog even goed tonen.

En bij Brazilie is het ook gewoon een kwaliteitsissue. Ik zie niet hoe die dan nu opeens boven zichzelf uit zouden kunnen stijgen.

Het is niet anders. Wij hebben een goed WK gespeeld, spelers hebben ervaring opgedaan en belangrijkste: Nederland heeft Eredivisie weer op de kaart gezet. Eigenlijk niet te geloven dat wij opeens met 6 Eredivisie spelers in de basis gewoon tegen Argentinië speelde. Onwijs veel respect daarvoor. 3e of 4e maakt mij niet uit. Eigenlijk moeten ze dat gewoon afschaffen en daarna weer heerlijk focussen op Eredivisie en Europees voetbal.

Ben ook benieuwd wat voor gevolgen dit heeft voor de spelers in de Eredivisie. Ik kan me voorstellen dat er vanaf nu weer meer wordt gescout in de Eredivisie. België heeft ook zo'n hype gehad met Fellaini naar Man United, De Bruyne naar Chelsea etc.

Denk je dat Nederland de troostfinale wint van Brazilië?

Ja, de strakke discipline van het Nederlands elftal versus het gebrek aan discipline bij Brazilie zal de doorslag geven. Verdedigers Marcelo, Luiz en Maicon hebben zoveel drang naar voren, dat ze hun verdedigende taken laten schieten. Tot voor kort bleven de problemen beperkt, omdat landen als Chili en Colombia net zo hartstochtelijk aanvallen. Duitsland is koelbloediger, en Brazilie liep zich daar kapot op. Voor Nederland geldt hetzelfde, vermoed ik. Al zal de organisatie mét Thiago Silva aanzienlijk beter staan daar achterin.

Is dat zo? In mijn ogen hebben ze allemaal alles gegeven. Cillessen zat er een paar keer dichtbij. Tegen CR werd Krul geprezen, maar nu mag je Romero ook wel prijzen.

Deze wedstrijd mogen ze gewoon afschaffen. En boeit me echt niet, ga niet kijken en of ze 5-0 winnen of verliezen maakt me ook niet uit.

Het was dan ook de enige fout van Van Gaal op dit WK. En dan meteen ook een cruciale, want hierdoor verlies je de halve finale. Hij had gewoon een wissel over moeten houden en Krul erin moeten brengen of gewoon al automatisch met Krul beginnen. Ik heb niets tegen Cillesen en hij heeft een aantal goede reddingen gedaan, maar behalve die van Silva zie ik er geen een die Krul of Vorm niet had gehad. Van Gaal heeft voor Cillesen gekozen, omdat Cillesen het voetballende aspect beter beheerst dan de andere 2. Dat zal best zo zijn, maar het is ook duidelijk geworden tijdens dit WK en ook al in de oefenwedstrijden daarvoor dat Cillesen juist een bron van onrust is en zijn verdedigers in problemen brengt met slechte inspeelpasses.

Daarnaast kan je natuurlijk nooit een penaltyserie ingaan met een keeper die nog nooit van zijn leven een penalty heeft gepakt en ook niet het vertrouwen uitstraalt dat hij dat ooit gaat doen. Als je ook zag met wat voor instelling en kracht Cillesen naar de hoeken ging (geen dus) dan heb ik weinig vertrouwen in Jasper dat hij wat penaltys in zijn leven gaat tegenhouden.

In mijn ogen en dit meen ik serieus had je beter een veldspeler op doel kunnen zetten tijdens de penaltyserie.

1. Omdat je van Cillesen weet dat hij de penalty niet tegen gaat houden. De enige mogelijkheid is dat er op de paal/lat/over of naast wordt geschoten en die kans heb je ook als een veldspeler op doel staat.
2. Je schept heel wat verwarring bij de tegenstander, die raakt uit zijn concentratie en de kans is groter dat de tegenstander daarom een penalty mist.
3. Cillesen heeft geen reactievermogen, ik acht de kans groter dat een veldspeler dat wel heeft en daarom beter een penalty kan tegenhouden.

Ik zeg: had Kuyt op doel gezet!!!!

10 juli 2014 om 16:32

Cillissen is gewoon geen complete keeper, je gaat toch ook niet elke keer een aanvaller opstellen die niet weet hoe die moet scoren? Het zijn ook voornamelijke de ajax supporters hier die het nog proberen te verdidgen. Zonder Cillisen waren wij in de finale. Jammer.

10 juli 2014 om 17:27

Laat je zelf nakijken man !!! Hij is een veeeel completere keeper dan Krul ! Ja die is sterk in penaltys. Alleen al kijken hoeveeeeel rust Jasper heeft

Wij kunnen wel als losers van een WK eindronde bestempelt worden. Zoveel keren dichtbij geweest, maar hem nog steeds niet weten te winnen.

Grootste fout was dat Vlaar de eerste penal ging nemen. Als je de eerste erin schiet dan krijg je gelijk een beetje vertrouwen. Een aanvaller staat er om te scoren, dus een penal door een verdediger laten nemen is sowieso een risico.

Aan de andere kant het hele Argentijnse elftal kon wel 3 keer per speler een penal nemen en dan nog hield Jasper er geen 1 tegen. Wat is die slecht in penals zeg brrrrrrr. Kon toch maar beter wachten op die wissel voor Krul. De hele wedstrijd ademde een beslissende penaltyreeks uit.

We hadden het binnen de wedstrijd kunnen beslissen, maar dat is niet gelukt. Daardoor liggen we er uit.

Ik ben het wel eens met de conclusie van Zenden dat Argentië de strafschoppen in ging met de gedachte, die keeper houdt toch geen bal tegen.

Terwijl het effect met het inbrengen van Krul, zelfs nog beter had gewerkt dan de vorige keer, want dan hadden ze gedacht, oei, dat is die keeper die tegen Costa Rica de helft van de strafschoppen heeft gestopt, waardoor er juist meer druk op de Argentijnen was gekomen.

Maar goed, gebeurd is gebeurd, en veranderen kunnen we het niet meer, jammer maar helaas.

Nederland MISTE zelf al 2 van de 4 strafschoppen !!! Dus ga nou niet piepen over Cillessen... en t mooste ja prachtig Krul in de vorige wedstrijd... Bij Newcastle 21 penalty s en 2 gestopt !!!! Dus een zekerheid nee dus

Natuurlijk was het een fout van van Gaal. Als je je keeper wisselt voor de strafschoppenserie moet je dat de volgende keer ook doen! Want nu maak je Cillessen nog onzekerder doordat je toen geen vertrouwen in hem had. Ik denk dat Cillessen over een paar jaar wel degelijk penalties zal kunnen houden. Maar het was ook fout om Vlaar de eerste strafschop te laten nemen. Toen deze miste werd de druk voor Cillessen alleen maar groter.

Het klopt wel een beetje ja, maar aan de andere kant moet je ze vooral ook zelf gewoon maken.. En wat dat betreft was het begin slecht. Vind de beslissing om Vlaar de eerste penalty te laten nemen meer discussiewaardig.

Is allemaal achteraf gelul. Als Van Gaal Krul zou hebben ingebracht wie zegt dat Nederland dan wel had gewonnen? En als Krul niet ingebracht was tegen Costa Rica wie zegt dat Nederland dan ook niet door zou zijn gegaan. Je weet het gewoon niet. Het is inderdaad meer discussiewaardig of het verantwoord was om Vlaar de eerste te laten nemen. Want doordat hij miste kwam er alleen maar mer druk op de schouder van Nederland te liggen.

Waarom niet Robben de eerste? Wel is het mijns inziens waar dat de Argentijnen met meer zelfvertrouwen beginnen aan die penaltyreeks nu ze wisten er een keeper in stond die geen penaltykeeper is. Maar dat was natuurlijk niet de rede dat ze verloren, maar de gemiste penalty van Vlaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren