Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Duitse media lyrisch na 1-7 overwinning: ‘En nu de Hollanders’

Laatste update:

In Belo Horizonte vond dinsdag een van de grootste vernederingen in de voetbalgeschiedenis plaats; de grootste zelfs kijkend naar de Braziliaanse historie. Duitsland maakte korte metten met Brazilië en plaatste zich voor de WK-finale. De media in Duitsland zijn lyrisch over de prestatie van het team van Joachim Löw. “Argentinië? Nederland? Het maakt niet uit! Duitsland is favoriet”, stelt Die Welt.

/

“Deze overwinning is er één voor de eeuwigheid”, kopt BILD. “Het is een verhaal dat we zullen vertellen aan onze kinderen. Zondag staan we in de finale en na deze triomf kunnen we alleen maar zeggen: zet de beker maar vast klaar. Het staat in elk geval vast dat geen enkel land de titel meer verdient dan Duitsland.” “En nu de Hollanders”, valt er ook nog te lezen. Nederland moet dan eerst nog wel zien af te rekenen met Argentinië, vandaag vanaf 22.00 uur.

"In een roes naar Rio", schrijft de Süddeutsche Zeitung, verwijzend naar de stad waar Duitsland zondag de finale speelt. “Een erg geëmotioneerd Brazilië tegen een koel, efficient Duits team.” Volgens de Frankfurter Allgemeine heeft ‘een voetbalwonder’ plaatsgevonden'. "1-7 tegen Brazilië in de halve finale van een WK: onvoorstelbaar. 1-7 tegen de vijfvoudige wereldkampioen in Belo Horizonte: ongelooflijk. 1-7 tegen de topfavoriet op dit toernooi: onbegrijpelijk.”

Wordt Duitsland wereldkampioen in Brazilië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En meteen tof doen die duitsers.

Hoop dat we vnvd doorgaan en op ze duits dan de finale winnen!

9 juli 2014 om 07:16

Ik denk dat iedereen wel een beetje tof zou doen als ze een halve finale van een wk met 7-1 winnen. Heb je er ook wel een reden voor.

9 juli 2014 om 08:16

Dat bedoel ik, hoe reageerden wij toen we van Spanje wonnen, maar toch. Als we vandaag winnen, hoop ik echt dat van Gaal met een meesterzet komt. Daarbij is Nederland wel altijd een ietwat extra gemotiveerd tegen de Duitsers

9 juli 2014 om 08:39

Extra gemotiveerd? Want een WK-finale op zich zou de spelers niet maximaal motiveren bedoel je?

9 juli 2014 om 08:49

Daar gaat t toch niet om? Is gewoon een grote geschiedenis tussen beide landen. Niet op alle slakken zout leggen...

9 juli 2014 om 09:20

Dat weet ik ook wel dat er een grote geschiedenis is, maar vossing gebruikt extra motivatie als argument waarom Nederland meer kans zou maken om Duitsland te verslaan. Mag ik het daar niet mee eens zijn? Dankjewel.

9 juli 2014 om 09:41

Inderdaad hoor.. Ach, Duitsland kan in de finale nu bijna alleen nog maar tegenvallen en is zwaar de favoriet.. Zoals wij dat in 74 waren... In de hoop dat wij dan van Argentinie winnen natuurlijk

9 juli 2014 om 10:05

Precies je moet niet vergeten dat wij van Gaal hebben

9 juli 2014 om 10:36

Klopt, wij deden ook tof toen we wonnen van spanje. Eigenlijk is dit een soortgelijke wedstrijd.
Wij hadden ze ook met 8-0 op kunnen rollen, maar op het laatst werd het onscherp en onterechte penal tegen. Dus denk niet dat duitsland de beker nu al mag pakken. Ze zijn favoriet, maar alleen nederland kan ze de titel onthouden.

9 juli 2014 om 14:05

Moet jij weten. Je trekt alleen nogal fel van leer omdat iemand iets aanstipt.

9 juli 2014 om 07:17

Mooi juist dit die gaan nu te makkelijk denken over de finale!

9 juli 2014 om 09:53

inderdaad. Laat die duitsers maar komen. Van gaal laat nl elftal echt niet zo kinderlijk amateuristische verdedigen. Plus brazil was helemaal van het padje toen ze 2-0 achter kwamen. Dit gaat het nl elftal niet gebeuren. Moet wel zeggen. Dat wanneer duitsland weltmeister word. Ik het hen wel gun. Dan hebben ze het echt verdient. Maar wat zou het mooi zijn, dat wanneer je het verdient dat je het dan niet krijgt. Dan lach ik me kapot om die duitsers.

9 juli 2014 om 10:37

Zitten we nu al in de finale dan?

9 juli 2014 om 15:01

Ik geloof niet dat hun zwakte nu hun inzet en mentaliteit is hoor.......

9 juli 2014 om 07:20

Wat is tof doen? Velen genoten toch vd afstraffing? Ook de niet Duitsers. Dus Logisch dat ze zo reageren. Alsof wij dat niet deden na die 5-1 tegen Spanje en dat na een slechte eerste helft. Die Duitsers waren toch echt 90 minuten oppermachtig.

9 juli 2014 om 07:34

Gast duitsland mag tof doen. Ze waren simpelweg oppermachtig.

9 juli 2014 om 09:22

Ze waren oppermachtig omdat de brazilianen dom gingen aanvallen, geen omschakeling helemaal niks, mocht nederland winnen vanavond moet je Duitsland het spel laten maken, daar hebben ze moeite mee. Kijk maar tegen algerije

9 juli 2014 om 09:54

We gaan ze op zijn duits bestrijden. Zwaar op de counter. ik heb er zin in.

9 juli 2014 om 09:32

Ach dat is toch de euforie. Wij vraten ook iedereen op na de 5-1 op Spanje. Zo werkt dat nou eenmaal.

9 juli 2014 om 12:02

Er word toch ook weer veel te makkelijk gedacht. Mensen doen alsof we al in de finale staan. we spelen wel tegen argentinie dames en heren. We staan niet in de halve finale tegenover letland ofzo. Eerst maar eens heel gauw concentreren op vanavond want dat gaat een hele kluif worden.

9 juli 2014 om 14:40

En nu de hollanders pfff praatjes vullen geen gaatjes kom maar op zou ik zeggen as zondag haha zou wel wat zijn duitsland nederland.

Ach, in '74 was Nederland het gehele toernooi beter dan de Duitsers en hadden wij het verdiend. Die beker mogen ze klaar zetten, maar zo'n 1-7 zegt niks over een eventuele finale tegen Nederland.

9 juli 2014 om 08:13

Inderdaad wij geven niet zo veel ruimte weg als die Brazilianen. Maar wat was dat die verdediging van Brazilie toch slecht.

Maar Brazilie heeft geen Robben, dus...

9 juli 2014 om 07:55

Duitsland heeft ook geen Robben alhoewel Müller daar aardig in de buurt komt.
In ieder geval ze zijn een hecht collectief dat zeer compact en creatief speelt.

9 juli 2014 om 08:40

Brazilië had nog 3 Robbens mogen hebben, dan werden ze nog steeds weggetikt achteraan hoor.

9 juli 2014 om 10:13

Oke plus 5 Thaigo Silvas dan en 2 Hummels en 1 Cillessen.

Brazilie kwam zo vaak met de schrik vrij. Zo goed waren ze echt niet. Neymar verbloemde veel om maar eens te zwijgen over Silva. Zijn vervanger gisteren (die jongen met die afro. Excuus ik ken zijn naam niet) hem vond ik echt heel slecht spelen zeg. Wat stond hij af en toe lucht te dekken. Voor de rest was het selectiebeleid al discutabel te noemen. Nog steeds ben ik verbaasd dat Lucas bijvoorbeeld niet mee mocht of Alex, die lb van atletico en zo kan ik lang doorgaan.
Duitsland is Duitsland. Tegen betere landen presteren ze vaak naar behoren.

9 juli 2014 om 07:54

Dante.

9 juli 2014 om 07:55

Dat was Dante;-). Maar indd de doelpunten vielen achter elkaar na geblunder vam Brazilië. Duitslamd speelde goed, maar elke wedstrijd staat op zich zelf. Dus heb er zin in om na Argentinië Duitsland te verslaan in de finale!!

9 juli 2014 om 09:57

Je bedoelt Felipe Luiz ; ja die hadden ze gisteren wel kunnen gebruiken. .

Ik ben het ermee eens dat Duitsland dit het meest verdient van alle landen. Echter gun ik ze he-le-maal niets. Ik hoop dat wij afrekenen met de Argentijnen om vervolgens in de finale compleet te worden weggespeeld. Te worden weggespeeld zonder een tegendoelpunt te krijgen, waarna Robben in de 94e minuut (terwijl een maar 2 bij kwam) het strafschopgebied binnendribbelt en die bal ongenadig hard binnenjast. Gewoon voor eens zit het echt mee in een toernooi, het kan nu niet meer foutgaan..denk ik..hoop ik..

9 juli 2014 om 07:28

Laat je niet gek maken, de stand is verontrustmakend maar in feite zegt het niets over de wedstrijd die nog gespeeld moet worden.

Enige wat wel meetelt is het vertrouwen dat ze nu hebben, zouden we een statement kunnen maken vandaag, ook eentje met flinke cijfers, dan zou dat euvel ook opgelost zijn.

Helaas kunnen de Argentijnen een stuk beter verdedigen, maar zat ook veel zwakte in in de wedstrijden hiervoor, dus alles is mogelijk.

Wij gooien de pot gewoon wel dicht, itt die Brazilianen die denken dat het voetbal nog gespeeld wordt op de straat en die de boel lekker open lieten liggen.

Duitsland heeft geweldig gespeeld, maar volgens mij niet zo heel veel anders dan normaal, de Brazilianen hebben vanuit misplaatste arrogantie gedacht dat ze het fysiek en technisch allemaal wel op zouden lossen, die fout maken wij sowieso niet. Daarnaast maakten ze ook nog eens veel individuele fouten, alleen die goal van Schurle, daar viel niets aan te doen. En het missen van de twee belangrijkste voetballers, met name Silva, dat heeft ze in paniek gebracht na de tweede en toen was het open huis. Kwam daarnaast ook door de immense druk.

Alleen al het feit dat wij Robben er hebben lopen zorgt er al voor dat ze niet zo happig naar onze goal zullen dartelen zoals tegen de Brazilianen. Ik vertrouw op Van Gaal dat hij een manier zal vinden om hun spel (enigzins) kapot te maken en er de sterkste wapens tegenover te leggen als het zover komt.

Gelukkig denken de Duitsers dat we gaan winnen vanavond, dat is mooi.
Mocht het zover komen dan zie ik dit niet gebeuren. Half Duitsland heeft onder van Gaal gespeeld, die weet vast de zwakke plek te vinden.
En daarnaast; zo'n wedstrijd heb je max één keer per toernooi (ned-spa) en krijgt je gelijk de druk van de favorietenrol mee. Succes daarmee!

Die Duitsers zijn al het hele toernooi positief over Nederland, toch wel tof van ze. Ik hoop op een Nederland - Duitsland finale maar na die halve finale van Duitsland moet ik zeggen dat ik toch wel een beetje bang voor ze ben.

Dan wordt je vanochtend wakker en denk je waar heb ik gisteravond naar gekeken? Een onthutsend zwak Brazilië, maar wat speelde die Duitsers het op een heerlijke manier uit. Inderdaad dit is een wedstrijd, die als een mooi verhaal nog jaren wordt doorverteld. Lullig voor Brazilië, maar dit is toch echt al wel het mooiste wereldkampioenschap, dat ik tot nu toe gezien heb.

Laten we het beste van vanavond hopen en dan als oranje leeuwen alles geven tegen dit geschiedenisschrijvende Duitsland. Kom op Nederland(Robben)

Zo'n 1-7 overwinning geeft je echt geen garantie op de titel, is vaak nog misgegaan in het verleden ook bij andere sporten. En het is meer dat Brazilië dramatisch was, dan dat Duitsland heel goed speelde

9 juli 2014 om 09:27

Denk dat het meer een en-en situatie was. En Brazilie was slecht, En Duitsland was goed. Anders win je niet in Brazilie, tegen Brazilie met de cijfers 1-7

Duits land is op dit moment gewoonweg het beste team van het toernooi, Brazilie heeft een verdiend pak slaag gehad. Maar Brazilie was eigenlijk het gehele toernooi al matig tot zwak, het is dat Neymar af en toe eens een opleving had anders waren ze niet eens tot de halve finale gekomen. Doet verder niets af aan de prestatie van Duitsland dat werkelijk erg goed speelde. Laten wij vanavond eerst maar eens van Argentinie winnen, dat word al een hele opgave. En daarna mag Duitsland laten zien dat de Hollanders mogen komen.

74 returns.... De beste ploeg de credits en de mindere de beker.

1 zwaluw maakt nog geen zomer toch? Net als nl spanje...

9 juli 2014 om 08:09

4-0 winnen van Portugal, daarna moeilijk gelijkspel tegen Ghana. In verlenging pas winnen van Algerije. Het zegt helemaal niks deze overwinning. Ik maak me geen zorgen mocht Nederland de finale halen.

9 juli 2014 om 08:29

Stel je voor dat bayern 5-1 won van dortmund en chelsea 1-0 verloor van norwich verloor chelsea dan ook de champions league finale? Nee het is een wedstrijd op zich en dst maakt het mooi!

9 juli 2014 om 09:35

inderdaad er kan nog van alles gebeuren, je ziet het zo vaak eerst dik winnen en dan toch nog verliezen... in een verdere ronde.

9 juli 2014 om 10:16

Duitsland groeit normaal in een toernooi. Dat doen ze nu ook. Hopelijk kunnen ze nu niet meer groeien, want dat zou best een pijnlijke finale kunnen worden dan

laten we eerst maar eens winnen van Argentinie dat is al lastig genoeg! Als we de finale halen dan is het weer een wedstrijd op zich. De duitsers speelden gisteren totaalvoetbal en was het spel van Bayern Munchen goed zichtbaar. Ze speelden gisteren op zijn Hollands

Ik snap niet dat iedereen denkt dat we wel even van Argentinië zijn. Logischerwijs zijn we nog steeds de underdog

Waarom worden wij der gelijk weer bij gehaald? Ze moeten nu niet zo stoer gaan doen, wat hadden we nu anders verwacht met al die topspelers die Duitsland heeft. Het is eerder een schande dat ze de laatste jaren geen toernooi hebben gewonnen. Maarja laat ze maar zo doen, nu denken ze dat ze heel goed zijn en dat ze het wk met gemak gaan winnen. Maar toch vond ik dat Duitsland veel ruimtes weggaf, wat ze tegen ons of de Argentijnen niet hoeven te doen.

9 juli 2014 om 08:34

Duitsland gaf inderdaad veel ruimte weg, en natuurlijk was Duitsland erg goed maar Brazilie was ook dramatisch vooral in de afronding. Statistieken zeggen niet alles, maar bij een 7-1 overwinning verwacht je dat Duitsland toch minimaal dubbel zoveel doelpogingen zou hebben maar als ik naar die statistieken kijk dan heeft Brazilie juist meer doelpogingen gehad. De Duitsers waren echter zo verschrikkelijk efficient met de kansen. Vooral de eerste 5 of 6 leek het wel of elke kans erin vloog. Brazilie daarentegen kreeg meteen na rust 4 goeie mogelijkheden en er werd 4 keer recht op Neuer geschoten. Dit Duitsland is een erg goed team maar de finale is altijd een wedstrijd op zich, maar laten wij eerst gaan zorgen dat we zondag in die finale staan. Dan mag gekke Louis een strategie gaan bedenken om de Duitsers te verslaan.

9 juli 2014 om 12:39

Je moet alles wel in zijn context plaatsen. De meeste van de Braziliaanse doelpogingen vonden plaats in (het begin van) de tweede helft, toen het al 5-0 stond en het er voor Duitsland niet zo veel meer toe deed. Je denkt toch niet dat ze zo makkelijk tot al die kansen waren gekomen mocht het toen nog 0-0 hebben gestaan, en Duitsland nog 100% scherp hebben gespeeld. Dus in het deel van de match toen het nog echt een wedstrijd was, tot aan minuut 30, had Brazilië absoluut veel minder doelpogingen. Het deel van de wedstrijd daarna is in feite irrelevant, want niet representatief voor de ware krachtsverhoudingen.

9 juli 2014 om 15:44

Wanneer dat was is essentieel inderdaad, maar bij die Duitsers vlogen van de eerste 6/7 pogingen er 5 in. Hoe vaak gebeurt dat ? Dan erbij had Brazilie's vizier wat scherper gestaan had het 10 minuten na rust ook zomaar 6-4 kunnen staan. Duitsland was veel beter, maar 7-1 een tikkie overdreven

Argentinie nemen......wie weet .
Maar dit Duitsland......nee,want daar lopen 11 Robbens rond.
Vergeet niet: die Duitsers worden beter en beter.
Ik ben bang dat het weer niet gaat lukken.

Haha laat ze zichzelf maar overschatten en onoverwinnelijk voelen na dit duel. Elke wedstrijd is anders, en wij stellen geen 11 aanvallers op. Mochten wij op een wonderbaarlijke manier weten te winnen vanavond, dan pakken we die cup.

9 juli 2014 om 08:44

Is dat wonderbaarlijk als wij weten te winnen van Argentinië? Wij doen niks onder voor Argentinië.

Laat die Duitsers maar denken dat ze de beker zo even kunnen ophalen. Hoogmoed komt voor de val.

9 juli 2014 om 12:42

Ik acht de kans dat Nederland én vanavond wint tegen Argentinië én vervolgens zondag ook nog eens tegen een op volle toeren draaiend Duitsland toch niet hoger dan zo'n 5% hoor. Maar toegegeven, ook dat is een kans, en die strohalm moet je dus trachten te grijpen.

Was op gister door reis door Duitsland...iedereen denkt dat t nederland-Duitsland wordt in de finale..men is zeer positief over Nederland

Ik kan me nog een EK herinneren waar we in de poulefase met 3-0 van Italie wonnen en met 4-1 tegen Frankrijk.toen was de tendens ook van we zien wel wie we in de finale tegenkomen. Vlogen we er tegen Rusland uit.
Natuurlijk speelden de Duitsers goed en hebben ze een goede kans .maar de finale is weer een andere wedstrijd en Brazilie legden de Duitsers ook geen stroobreed in de weg.ik denk niet dat de finalist (of dat nu Nederland of Argentinie wordt )zich zo makkelijk laat afslachten. Die hebben ook de wedstrijd Algerije Duitsland gezien

Mwah, geen zorgen over de Duitsers. Eerst zelf winnen vanavond en dan bekijken hoe Duitsland te pakken is. En ze zijn te pakken want ze geven achterin nog wel wat ruimte weg, èn juist daar hebben wij wel een specialistje voor.

Duitsland gaf gisteravond een show weg met medewerking van Brazilië die zich ten overstaan van de rest van de wereld goed voor lul hebben laten zetten. Maar vergeet niet dat Brazilië in deze wedstrijd waarschijnlijk nog van Luxemburg zou hebben verloren(bij wijze van spreken....).

Geweldige prestatie maar we moeten het niet groter maken dan het is.

9 juli 2014 om 13:12

Wel niet vergeten dat Nederland ook zwakke punten heeft, meer dan Duitsland zelfs.
Dus denken dat je, als je de zwakte van Duitsland kan uitbuiten, dat je dan gewonnen bent is een beetje naïef. Duitsland zal dat ook bij Nederland doen....
En geeft toe, het spel van Duitsland is veel indrukwekkender dan hetgeen Nederland (of moet ik zeggen FC Robben) al heeft laten zien

Nou nou, Duitsland had erg geluk met het feit dat Brazilië ze alle ruimte van de wereld gaf en bovendien ongeveer elk schot op doel er in vloog. Geweldig gevoetbald valt ook mee.

Ik ben niet onder de indruk van dit Duitsland, Brazilië was gewoon heel erg zwak. Het leek of er geen enkele vorm van communicatie in de verdediging was, zo zie je maar weer dat Thiago Silva niet te vervangen is bij Brazilië.

Laat de Duitsers maar denken dat ze de cup al hebben, de geschiedenis heeft talloze voorbeelden van dat de Duitsers toch de zwakste waren . Hoogmoed komt voor de val.

Finale Ned - Dui en dan wil ik best op zijn Duits winnen in de 88e minuut met 1-0
Duitsland was goed, alleen brazilie stond ook echt te slapen, daar ging alles mis wat mis kan gaan. Zo naief zal oranje niet spelen denk ik

Ik ben benieuwd naar wat de meeste vinden van de spelwijze van Duitsland. Vinden jullie dit ook niet een beetje spaans lijken? Een soort tiki taka voetbal? In dat geval is een 5-3-2 opstelling perfect tegen Duitsland.

Wat is Brazilië afgemaakt zeg, verschrikkelijk. 1-7... Cijfers die lastig te bevatten zijn, maar die toch echt op 't bord stonden. In Brazilië zijn de mensen gewoon even geen mens meer, want als grote voetbalnatie ben je zo enorm vernederd dat je zoiets als dit niet van je kan afzetten.

En laat die Duitsers maar komen, die denken zeker dat er net zo'n slap zooitje op 't veld staat als gisteren. Vanaf het begin al geroepen dat de finale Duitsland - Nederland zou gaan worden, en dat ons landje de Duitsers met 2-0 te kijk zet.

De Duitsers hebben ook wel een factor geluk gehad bij deze uitslag. Daardoor hebben ze niet diep te hoeven gaan, wat samen met de extra rustdag een groot voordeel voor de finale oplevert. Dus de topfavoriet voor de wereldtitel.

0 - 1 muller
Enorme dekkingsfout van David Luiz die niet meeloopt met Muller en vond het ook niet heel sterk gekeept van Julio Cesar.
0-2 klose
Fernandinho die instapt en de bal mist en daarna staat Maicon echt te slapen na het geweldige terugleggen van Muller. Die loopt gewoon geen meter mee.
0-3 kroos
Geweldig doelpunt natuurlijk maar hoe is het mogelijk dat eerst Muller die de bal schamt al helemaal vrijstaat op randje 16 meter met Fernandinho 2 meter achter hem en daarachter Kroos helemaal vrijstaat zonder ook maar iemand in zijn buurt.
0-4 Kroos
Enorm slordig balverlies van Fernandinho aan Kroos die het samen met Khedira wel fantastisch uitspelen natuurlijk.
0-5 Khedira
Hummels dribbeld het middenveld in en passeert daarmee 3 a 4 man, stuit daarna op een instappende David Luiz en Luiz Gustavo die samen het duel niet winnen van Hummels. Hierdoor onstaat er direct daarna een overtal situatie voor Duitsland met Khedira aan de bal. 4 tegen 3, daarbij stapt ook Maicon nog naar voren waardoor het 3 tegen 2 word aangezien Muller niet naar binnen trekt. Dit word wel fantastisch uitgespeeld wederom door Duitsland. Maar hoe kan in vredesnaam David Luiz op het middenveld instappen terwijl Luiz Gustavo er nog stond.
0-6 Schurrle
Lahm ontvangt de bal binnen de 16 en krijgt alle tijd om aan te nemen en uit te zoeken waar die bal heen moet, rond de penalty stip is het 5 brazilianen tegen 3 duitser en nog komen er 2 van die duitser vrij door zeer statisch verdedigen.
0-7 schurrle
Wat een geweldig doelpunt, maar hoe kan je je zo laten verrassen uit een lange inworp.

Al met al valt er op bijna elk doelpunt verdedigend wel wat aan te merken, het is dus gewoon zaak om niet zo slecht te verdedigen als wat die brazilianen deden met als negatieve uitschieters toch wel Maicon (waarom speelt die eigenlijk) en Fernandinho. Persoonlijk zie ik in David Luiz meer een CVM als CV aangezien deze veel te vaak instapt zonder de situatie in de achterste linie te zien en soms als een kip zonder kop naar voren rent.
De tweede helft staat het al 0-5 maar krijgen die Brazilianen wel echt nog een paar hele grote mogelijkheden waaruit ze zomaar 3 a 4 keer hadden kunnen scoren, alleen staat daar dan een Neuer in het doel die met een paar fantastische reddingen zijn doel schoon houdt.

Conclusie: De Duitsers strafden de fouten van de Brazilianen genadeloos af maar op taktisch verdedigend gebied klopte er helemaal niets van bij de Brazilianen, en wat waren de Duitsers effectief met 7 doelpunten uit 12 schoten op doel.

Duitsland kent het hele toernooi al grote pieken en dalen. Tegen Portugal en Brazilië was het echt ongelofelijk goed, tegen Frankrijk puur zakelijk, terwijl de wedstrijden tegen Ghana, de VS en met name Algerije toch zwaar onder niveau waren. Dat ze een betere selectie hebben is een feit, en dat de laatste wedstrijd top was natuurlijk ook, maar voorlopig is dat nog geen garantie gebleken voor iets van een flow.
Daarnaast hebben ze in Duitsland alles behalve zin in de confrontatie tussen Höwedes en Robben, en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Nederland moet eerst vanavond maar eens laten zien dat ze het net zo goed waard zijn om in die finale te komen, dan kunnen er nog hele mooie dingen gebeuren!

9 juli 2014 om 12:57

Nou nou 'ongelofelijk goed' vind ik een beetje overdreven. Tegen Portugal en Brazilie bleken ze belachelijk effectief, dat wel. Maar om te zeggen dat ze ongelofelijk goed speelden? Nee. In beide gevallen profiteerden ze van fouten bij de tegenstander en straften dat genadeloos af.

Dat is een kwaliteit, maar er waren genoeg momenten tegen zowel Portugal als Brazilie dat Duitsland matig voor de dag kwam en vooral defensief het nodige verspeelde. Brazilie had gisteren in het eerste kwartier na rust minimaal 4 keer kunnen (en misschien wel moeten) scoren.

9 juli 2014 om 13:28

Ik vind de manier van afwerking inderdaad ongelofelijk goed. Fouten of niet, daar waar België 40 kansen nodig had tegen de VS, Nederland tegen CR op de meest bizarre wijzes geen goal kan maken, daar straft Duitsland het juist wel af. Dat is een kwaliteit die de weinig landen is gegeven. Nergens heb ik het over het top veldspel van Duitsland, want daar ben ik dus ook niet echt van onder de indruk.

Over die mogelijke kansen van Brazilië, dat is vrij logisch. Duitsland staat 5-0 voor en is (natuurlijk) veel minder geconcentreerd, staat met een veel mindere Mertesacker in het centrum en Brazilië spartelt even een kwartier tegen. Alleen als Duitsland dan weer even aanzette ontstond er aan de andere kant ook meteen weer gevaar. Zo aanvallend als Brazilië aan de tweede helft begon zal geen tegenstander proberen lijkt me.

Dat dit Duitsland een team is waarvan gewonnen kan worden, ben ik het helemaal mee eens. Maar nogmaals, laten we eerst maar voorbij Argentinië proberen te komen!

9 juli 2014 om 15:30

Dat laatste lijkt me sowieso handig ja

Je kan euforisch doen over een wedstrijd, maar zondag is weer een nieuwe wedstrijd en dan kan het balletje heel anders rollen. Laat die Duitsers maar naast hun schoenen lopen. Mochten wij doorgaan vandaag dan zou Louis een meesterplan in elkaar zetten om de Duitsers te bestrijden. Aldus, ik geloof erin dat het kan gebeuren dit WK.

Tegen Algerije hadden ze eruit kunnen liggen, tegen VS, Ghana en Frankrijk waren ze ook niet sterk. Al met al blijft voetbal een moment opname en kunnen de Duitsers de finale gewoon verliezen. Mensen moeten het niet groter gaan maken dan het is. Brazilië voetbalde heel kinderlijk.

En terecht dat ze tof doen. Al was Brazil wel onthutsend slecht ook. Nederland staat in de organisatie 10x beter dan Brazil. Wij hebben dan ook meer kans tegen de Duitsers. Daarbij is dit denk ik eenmalig want de Duitsers hebben ook 2 x gelijk gespeelt en van Frankrijk en USA magertjes gewonnen.

Ik kan me niet voorstellen dat het zo makkelijk zal gaan tegen argentinie of nederland. Brazilie bakte er werkelijk helemaal niks van, en die gasten konden helemaal niet met de druk omgaan

Hoop dat ze in hun overwinnings roes blijven tijdens de finale, dat word altijd keihard afgestraft door de tegenstander

Man man man, sommige mogen toch gaan stoppen met die zelfverheerlijking van Nederland en het minimalizeren van de prestatie van Duitsland gisteren want dit Duitsland vreet iedereen op... Dit is Bayern Munchen 2 !!!

Het centrale middenveld van Brazilië werd volledig overlopen. Wat een blitzkrieg in het eerste half uur. Dat de verdedigers technisch bijzonder beperkt zijn, Bernard speelde als een kind, Fred op zoek was naar truffels in de grond en Oscar geen ploeg kan dragen, heeft ook niet geholpen. Er was geen ontkomen aan. Ja, de Brazilianen waren los zand, maar de Duitsers speelden het heel beheerst en volwassen uit.
Neuer en Müller zijn echte aandachtsidioten, maar speelden goed. Toni Kroos en Philipp Lahm waren outstanding.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren