Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'De afwezigheid van Neymar en Thiago Silva is geen terugslag'

Laatste update:

Brazilië neemt het dinsdagavond op tegen Duitsland en mist in de halve finale van het WK zijn twee misschien wel belangrijkste spelers: aanvoerder Thiago Silva en topscorer Neymar. Dat lijkt een flink voordeel te zijn voor de Duitsers, maar Joachim Löw is daar nog niet zo zeker van.

/

De bondscoach van die Mannschaft weet dat de vervangers van Thiago Silva en Neymar zich maar wat graag willen laten zien. "Niemand moet denken dat de afwezigheid van Neymar en Thiago Silva een terugslag is. Bijzondere krachten komen dan vaak bij de andere spelers bovendrijven", stelde Löw. "Zij nemen dan de verantwoordelijkheid en ik ben er zeker van dat ze met volle overgave zullen voetballen voor Neymar en hun land."

Löw zegt te balen van de afwezigheid van Neymar, die tegen Colombia een gebroken rugwervel opliep. "Ik had hem graag nog een keer gezien op het veld", claimde de bondscoach. "Toch is Brazilië favoriet in deze halve finale, zo zie ik dat. Brazilië heeft de steun van 200 miljoen mensen." Willian leek de belangrijkste kandidaat om Neymar te vervangen, maar hij viel deze week op de training ook uit met een rugblessure en het is nog onduidelijk of hij kan gaan spelen. Dante lijkt de meest logische vervanger voor Thiago Silva.

Wie zie jij als de favoriet voor het bereiken van de finale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De steun van 200 miljoen mensen én de scheidsrechter maar toch zie ik Duitsland als de favoriet, veel beter als team en spelen ook beter voetbal.

8 juli 2014 om 12:36

Maar het wegvallen van Neymar kan wel eens goed uitpakken. Ik vond hem zijn acties vaak te ver doorvoeren, een betere teamspeler op zijn plek kan wonderen doen. Verder heb je met Dante een goede vervanger voor Silva. Dus het wordt zeker spannend. Als de scheids maar niet de belangrijkste man van de wedstrijd gaat worden...

Nee natuurlijk niet Jogi..

Wat een gelul.. Neymar en Silva zijn de twee beste voetballers die brazillie heeft op het moment .. ik ben heel benieuwd hoe ze de duitsers aanpakken vanavond in mijn optiek kun je dat maar op een manier doen..

de dood of de gladiolen!

Als je het mij vraagt is Duitsland torenhoog favoriet vandaag, betere selectie gedisciplineerd en kunnen beter gedoseerd voetballen.

aan de andere kant heeft Low wel gelijk met dat er bijzondere krachten boven kunnen komen drijven in zo een wedstrijd maar sect naar de voetbal kwaliteit gekeken zouden de duitsers moeten winnen..

8 juli 2014 om 10:09

Tijdens de wedstrijden met Neymar, zag je vaak dat Oscar en Neymar vaak met elkaar wisselden. Nu Neymar af is gevallen, is er voor Oscar een mogelijkheid om de hele wedstrijd op nummer 10 positie te spelen en Willian aan de linkerkant. En dat is denk ook de reden waarom Brazilië vanavond van Duitsland zal gaan winnen.

Eigenlijk is het wegvallen van neymar en silva een voordeel voor Brazilië. Wie weet zullen ze vanavond alles geven.

Maar goed dit is wat ik denk en jij hebt Duitsland.

8 juli 2014 om 10:27

Willian heeft een Rugblessure dus die zal zowiezo niet spelen vanavond..

Oscar is een hele goede speler maar speelt tegenover Phillip Lahm als de duitse kranten zo moet geloven en philip lahm is wel een gelouterde speler die niet in de war raakt van zon ventje..

Maar neemt niet weg dat ik net zo goed een super spannende pot voetbal verwacht..

8 juli 2014 om 10:31

Klopt, maar ik lees dat hij toch fit genoeg is om mee vanavond mee te doen.

8 juli 2014 om 11:14

Brazilie gaat waarschijnlijk 4-3-3 spelen. Daarbij is Willian waarschijnlijk niet geblesseerd maar heeft ie gewoon een pijntje opgelopen.

Kans is aanwezig dat ze dus met Hulk - Fred -Oscar voorin spelen en met drie echte middenvelder er achter. Zo speelde Brazilie o.a. ook tegen Portugal en Frankrijk de tweede helft.

8 juli 2014 om 13:09

@bra

Klopt, Willian is gewoon speelklaar. Als hij niet speelt dan komt het meer door de tactische keuzes van Scolari.

Ik vind dat Duitsland dik favoriet is. Maar ik heb vertrouwen in Scolari. Deze man is een soort reddende engel. Verliest echt bijna nooit.

8 juli 2014 om 10:51

Neymar is een grote naam door zijn prijskaartje, maar niet 1 van de beste 2 voetballers vind ik. Neymar is een chaoot en doet net zulke rare dingen als Luiz dat doet.

Dit toernooi doen Thiago silva, Paulinho en Hulk het voor mij.

8 juli 2014 om 10:59

Hulk? Op basis waarvan dan? De enige statistiek waarmee hij opvalt is het aantal schoten op doel en het aantal dribbels dat hij inzet. Verder is hij toch vooral diegene die veel (onnodig) balverlies lijdt.

8 juli 2014 om 11:18

Ik pakte voor mij de beste verdediger, middenvelder en aanvaller. Neymar en Fred zijn in mijn ogen toch wel een stuk minder. Neymar, echt....meest overrated speler van het WK.

Word altijd in 1 adem genoemd met Messi, Ronaldo, Bale, Suarez etc. en wat heeft deze jongen nu laten zien dan een paar leuke acties. Depay doet precies hetzelfde op het WK en scoorde ook al 2x met invalbeurtjes.

8 juli 2014 om 14:50

Hulk...laat me niet lachen...die man heeft werkelijk nog geen 1 bal goed geraakt.

Met alle respect Löw, maar dat doet het zeker wel. Ik heb het idee dat hij zich in de underdog positie wil drukken. Maar de elf van Duitsland zijn op dit moment gewoon sterker dan de elf waar Brazilië vanavond mee aantreedt.

Uiteraard zijn er nog gevaarlijke spelers bij Brazilië; Oscar, Hulk, etc...

8 juli 2014 om 09:56

etc ja? Waar was Hulk dan het hele toernooi? Voor de rest heb je alleen Oscar.

8 juli 2014 om 09:59

David Luiz speelt een goed toernooi, Dani Alves laat verdedigend weinig steekjes vallen, Ramires is een ideale box-to-box voor Brazilië en Dante is ook geen misselijke invaller voor Thiago Silva.

Tuurlijk is het team minder, zonder twijfel, maar de spelers hierboven maken het Duitsland nog wel lastig en zijn gevaarlijk.

8 juli 2014 om 10:08

Ze maken het hun lastig, maar ik vind niet dat je een Ramires gevaarlijk kan noemen. En waarom was Dani Alves dan gepasseerd door Maicon? Zal een leuke wedstrijd worden waar Duitsland aan het langste eind trekt na verlening (denk ik).

8 juli 2014 om 13:03

ben het met alles met je eens behalve dat over Alves. Die laat zeker veel steekjes vallen daarom heeft hij zijn plek kwijtgeraakt aan Maicon. Die doet het veeel beter.

8 juli 2014 om 09:56

Ik had altijd een bepaalde gedachte dat Hulk echt supergoed was , maar ik vind hem op dit WK eigenlijk best wel matig.

8 juli 2014 om 10:01

Neemt niet weg dat áls (ja ik zeg als, dat zie ik ook) hij ruimte krijgt hij verwoestend uit kan halen. Plus dat hij 1 van de weinige spelers van Brazilië voorin is die fysiek wat uit kan halen tegen Hummels en Boateng, ook niet onbelangrijk.

8 juli 2014 om 10:26

Low zegt dit idd alleen maar om brazilie in de favorietenrol te plaatsen, die gast weet echt wel dat het een groot verschil is. Maar wat je zegt er blijven nog genoeg geode spelers over die in principe van Duitsland kunnen winnen. Maar ik verwacht dat Duitsland het wel gaat redden.

8 juli 2014 om 11:16

Neymar moet het doen voor Brazilie, de rest kunnen het verschil niet maken. Hulk, Fred dat zijn nou niet bepaald spelers die het verschil maken.

8 juli 2014 om 11:36

Oscar kan het. Hulk kan het, maar laat zich tot nu toe nog niet genoeg zien, wellicht komt het er vanavond wel uit.

Duitsland is wel favoriet. Spelen beter voetbal en Brazilië heeft hun 2 topspelers niet, als ze er geen thuisfluiter op zetten bereikt Duitsland de finale. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als Brazilië verliest, wat er dan gebeurt in t land. Misschien waren scheidsrechters daar wel bang voor en de fifa ook? Al kan dat absoluut niet natuurlijk

Het zou me niet verbazen dat Duitsland eruit vliegt.ik zie Brazilie nog wel winnen ook.

Spijtig dat Neymar er niet bij is. Zorgt toch voor een minder interessante match. Of gaat Brazilië nu bevrijdt spelen? Van mij mag Brazilië het wk winnen. Niet omdat het zo mooi is, maar omdat het daar echt leeft het spelletje

8 juli 2014 om 10:00

Ik denk inderdaad dat ze meer bevrijd zullen gaan spelen. En met wissels als Dante en Lucas heb je 2 gelijkwaardige invallers. Nu zal het van het hele team moeten komen. Dus verwacht een spannende match.

8 juli 2014 om 13:05

Lucas?

Ik denk toch wel. Er is te weinig creativiteit zonder Neymar. Scolari had Kaka en Ronaldinho gewoon moeten meenemen, desnoods voor 30/60 minuten. Verder begrijp ik niet dat Scolari geen betere spits kan vinden van Fred en Jo. Ik denk dat er zat betere zijn in Braziliaanse competitie.

Is het ook niet! Oscar en Luiz Gustavo op de bank zetten en ze zijn nóg gevaarlijker ...

Nee inderdaad geen terugslag, eerder een mokerslag. Zonder die spelers geef ik Brazilië echt totaal geen kans om te winnen. Duitsland speelde tegen Frankrijk heel stug en verdedigend, dat was heel lastig door te komen. Brazilië weet aanvallend juist niet te overtuigen, zeker niet zonder Neymar.

Als je de beste verdediger ter wereld mist en de enige die creativiteit in de aanval brengt, dan is dat natuurlijk geen voordeel. Ik verwacht ook dat Brazilie er keihard voor gaat knokken en dat de Duitsers het niet makkelijk krijgen, maar ik vind dat Duitsland wel favoriet is.

Natuurlijk heeft Brazilie nog wel andere goede spelers, maar zij hebben tot nu toe vrijwel niets laten zien. Ik vraag me af of zij die verantwoordelijkheid wel kunnen dragen.

Ik ben bang dat Brazilië toch doorgaat, ook zonder Neymar en Silva. Maar ik wil graag een finale zien tussen Nederland en Duitsland. Vanavond juich ik dus voor duisters hoe gek dat ook klinkt.

Heel benieuwd hoe brazillie gaat spelen zonder hun 2 beste spelers dit WK.

Duitsland gaat Brazilië echt opvreten.

Neymar was alles waar het om ging. Als hij goed speelde dan speelde heel Brazilië 'goed' . Ik schrijf goed tussen 2 aanhalingstekens omdat ik ze totaal niet goed vind voetballen. Maar wat ik wil aangeven is dat Neymar het verschil maakte. Verder is Silva ook echt een gemis in de achterhoede.

Ik verwacht dat Duitsland wint van Brazilië en dat zij ook uiteindelijk wereldkampioen worden. Ook al wordt de finale Nederland - Duitsland dan verwacht ik nog steeds dat Duitsland zal gaan winnen.

Deze 2 worden toch echt wel gemist. Neymar was de enige creatieve speler (en oscar een beetje)....silva is echt een beest in de verdediging, en ook nog eens een gevaarlijk wapen in dode spel situaties. Dante is echt een stuk minder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren