Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Zij hebben Messi, wij hebben een Robben in bloedvorm'

Laatste update:

Nederland is nog een stap verwijderd van een herhaling van het succes van vier jaar geleden: het bereiken van de WK-finale. De ploeg van Louis van Gaal moet echter nog een zware hindernis zien te nemen, want woensdag wacht in de halve finale het Argentinië van Lionel Messi. "Bang hoeven we zeker niet te zijn, maar wel waakzaam", zegt Phillip Cocu tegen Voetbal International.

/

Volgens de voormalig international heeft Nederland net zoveel kwaliteiten als Argentinië. "Zij hebben Messi, wij hebben Robben. En die is in bloedvorm", aldus Cocu. "Als ik zie hoe hij tegen Costa Rica 120 minuten lang een plaag voor de tegenstander was, ongekend. Echt heel bijzonder. Maar het is niet alleen Robben. Ze doen het allemaal samen geweldig. Ik vind dat we echt trots op dit Oranje mogen zijn."

Cocu heeft goede herinneringen aan Argentinië: zestien jaar geleden was hij erbij in de legendarische wedstrijd tegen de Argentijnen op het WK in Frankrijk, die door een geweldig doelpunt van Dennis Bergkamp met 2-1 werd gewonnen. Cocu ziet overeenkomsten tussen het WK van 1998 en het WK van nu: hij zegt dat ook toen het kwartje steeds net de goede kant op viel. Nederland sneuvelde in de halve finale van 1998 echter, door na strafschoppen te verliezen van Brazilië.

Arjen Robben is dit WK beter dan Lionel Messi

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je er eens over nadenkt is het toch ongekend hoe belangrijk en geniaal een niet fit ogende Messi is, die totaal uit vorm lijkt.

6 juli 2014 om 12:39

Hij lijkt helemaal niet uit vorm, zijn probleem is dat hij pas beweegt als hij de bal in de voeten heeft,hij beweegt veel te weinig zonder bal, loopt niet vrij, verdedigt niet mee, zet sporadisch druk.
Dit terwijl Robben de longen uit zijn lijf rent, daarom heeft hij een beter toernooi.

Het is dus noodzakelijk dat Messi zo min mogelijk de bal heeft want qua dribbels/passing/schieten is hij gewoon perfect nog steeds zoals je gisteren ook weer zag in de eerste helft.

6 juli 2014 om 12:46

Ja maar in de tweede helft totaal niet dus nog lang geen perfectie.

6 juli 2014 om 12:56

Kwam ook door Sabella die hem op links zet en de ploeg de hele tweede helft tijd liet rekken en alles op slot gooide.

6 juli 2014 om 13:59

Maar messi speelt altijd zo waarom zou hij veranderen. Ik denk ook dat het nederland niet zo slecht voor de dag komt mocht hij weer zo gaan spelen.

Dat buitenspel moet nl wel aan werken en de kansen die je krijgt afmaken want argentinie is niet getest op afstand Romero is niet zo goed.

Nu kon NL Nigel de Jong heel goed gebruiken.

6 juli 2014 om 12:40

Dat valt reuze mee hoor. Messi doet heel weinig fout en laat in wedstrijden bij vlagen genialiteit zien. We moeten ook weer niet gaan doen alsof deze Messi totaal uit vorm is. De dingen die hij heeft laten zien in de laatste wedstrijden hebben maar 1 of 2 andere spelers laten zien. Een van die spelers is een Robben in absolute topvorm. Je gaat me toch niet vertellen dat een totaal uit vorm Messi en een Robben in absolute topvorm bijna hetzelfde zijn?

6 juli 2014 om 12:46

Messi heeft niks laten zien.. Hij heeft de kwaliteiten en daar vertrouwt hij op, zijn mentaliteit is drie keer niks

6 juli 2014 om 12:56

Hoe weet jij nou wat er in zijn hoofd zit? Niet elke speler moet het hebben van bikkelen als Kuyt. Messi moet het hebben van doseren van zijn acties. Anders heeft hij niks over als hij de bal eenmaal heeft.
Hij heeft gewoon genoeg laten zien en heeft Argentinie helemaal in zijn eentje naar de halve finale gebracht.

6 juli 2014 om 13:06

heeft Argentinie helemaal in zijn eentje naar de halve finale gebracht.

Want hij was gisteren betrokken bij de goal van Higuain?

6 juli 2014 om 13:09

Inderdaad. Iedereen kan Messi wel afkraken, maar zonder hem had Argentinie de groepsfase niet eens overleeft. Er zijn een heleboel topspelers die veel erger tegenvielen zoals Aguero, Cavani, en Ronaldo

6 juli 2014 om 13:10

Eerste wedstrijd dat hij niet beslissend was ja.. Maar dan was hij nog steeds de beste speler van zijn team

6 juli 2014 om 13:16

messi moet met argentinie veel beter presteren. kijk naar dat elftal. hij is nummer 2 van de wereld, maar zn inzet in veel te laag. en daar ligt het aan. op een wk moet je alles geven en niet af en toe een mooi balletje.

6 juli 2014 om 13:22

Ho ho aguero noemen vind ik onterecht. Dat is makkelijk scoren over een gozer die geblesseerd raakte en even in het toernooi moest komen... voor de rest geef ik je gelijk. Hoop maar dat hij zijn gram niet haalt tegen oranje.. ik zie namelijk aguero higuain en messi een blok vormen woensdag.. levensgevaarlijk

6 juli 2014 om 14:15

Ja? Heb je de wedstrijd gezien of niet? Hij gaf de voorassist. Hij veroverde de bal, maakte een pirouette op het middenveld en speelde de bal goed naar rechts. Die bal werd voorgegeven waaruit Higuain scoorde.
Sjonge jonge, wat een niveauloze haat hier. Alsof hij perse de assist moet geven of goal moet maken om betrokken te zijn bij de goal. De bal van De Jong op Robben die hem voorgaf op Depay tegen Chili was zeker ook nutteloos?

6 juli 2014 om 14:56

Denk dat wij met robben de beste speler van het wk aan onze zijde hebben.dus zeg ik 2. 1woendag voor ons en de finale wordt denk ik nederland duitsland.

Robben speelt al sinds dd eerste wk-wedstrijd tegen spanje al geweldig, terwijl messi alleen tegen belgie goed was. Dus soiesoow doet robben het beter.

6 juli 2014 om 13:37

Weet je, ik hoop dat als we Wereld Kampioen worden. Dat elke speler in het brons wordt gegoten en een standbeeld in zijn geboortestad krijgt. Want dat verdien je als je zoiets unieks flikt. Robben en van Gaal als eerst, gevolgd door Vlaar en Kuyt en dan de rest. Robben is pure genialiteit dit toernooi. Maar het mooist vind ik om te zien dat hij opeens de linksback komt helpen en als de sodemieter terug naar voren gaat. Net als die gekke marathonloper Dirk. Hun zijn de personificatie van dit team. Strijd, passie en je kapot lopen voor het collectief.

ik zie argentinie als licht favoriet, maar de verschillen zijn minimaal. maar robben is bezig aan een fenomenale toernooi, gisteren was hij geniaal. met al zijn acties en dan ging hij heel vaak het hele veld mee terugrennen om mee te verdedigen. volgens mij heeft hij harder gewerkt dan kuyt, en dat zegt wel wat

Het is jammer dat Nigel de Jong er niet bij is nu, zet je hem op Messi 90 minuten en zonder Di Maria/aguero maar wel counteren met Robben en Rvp dan heb je een hele grote kans.
Ik heb weinig vertrouwen in de tragere Blind daar gaat Messi met zijn ogen dicht non stop voorbij.

Overigens antwoord op de Poll is Robben, op dit moment samen met James beste spelers van het toernooi al plaats ik Leo wel in de top 5.

6 juli 2014 om 12:47

Kijk een beetje naar Messi? Die man speelt praktisch op het middenveld en is meer centraal te vinden dan op de flanken. Denk niet dat hij Blind erg vaak gaat tegenkomen.

6 juli 2014 om 12:57

Blind gaat als dmf spelen met Wijnaldum toch?

6 juli 2014 om 13:40

Vraag ik me af. Ik denk dat Louis weer een list bedenkt. Tegen Argentinië zal oud vertrouwd 5-3-2 zijn. Met ik gok Blind links en Kuyt rechts. Ik gok op een middenveld met Wijnaldum en Fer/de Guzman - al kijk ik niet raar op als speler 22 zijn duit in het zakje mag doen. Geef Clasie een opdracht en hij voert het uit. Alhoewel hij mij niet in de voorbereiding kon bekoren - op die ene pass na - denk ik dat hij enorm gemotiveerd is en zich stuk wil lopen. Zichzelf wil bewijzen en zal blijven gaan. Puur omdat hij nog geen minuut gemaakt heeft.

6 juli 2014 om 14:07

Tegen AC Milan dolde Messi, Nigel de Jong ook constant hoor, dus dat valt wel mee. Blind wordt een eitje voor Messi

Robben is in betere vorm dan Messi. Alleen Messi blijft ontzettend belangrijk voor Argentinie.

6 juli 2014 om 13:41

Ja alleen passeert Messi nog makkelijker tegenstanders door het hart vind ik. Robben kapt tegenstanders aan de zijkanten beter weg en is misschien dreigender voor het doel op het moment. Het wordt sowieso een mooie confrontatie. We moeten zorgen dat de aanvoer richting Messi toe wordt belemmerd.

Het is dit WK alles of niets. Op het volgende WK zal Robben 33/34 jaar oud zijn, Kuyt 36 jaar , Van persie 34 jaar, Sneijder 34 jaar en De jong 33 jaar. Hopelijk is Depay op dat WK de man die Robben doet vergeten.

6 juli 2014 om 12:51

Over 8 jaar moet een mooi toernooi worden. Veel talenten van nu zijn dan waarschijnlijk op hun hoogtepunt. Het is natuurlijk maar de vraag of ze allemaal ver gaan komen in hun carrière maar de potentie is er zeker.

Robben heeft een elftal dat in dienst van hem speelt terwijl de Argentijnen dat niet bij Messi doen. Messi is inderdaad erg gevaarlijk maar wanneer je hem totaal geen ruimte geeft en vooral de zijkanten benut via Robben zijn er zeker kansen voor ons. Bovendien heeft Argentinië een zwakke keeper. Laar die Argentijnen maar komen met de bal. Vorige Wk deden de Duitsers hetzelfde en die wonnen met 4-0.

Het wordt zeker erg moeilijk maar de kunst is om gewoon niet zo vroeg een goal tegen te krijgen en de kansen die je krijgt meteen te benutten.

6 juli 2014 om 15:53

Idd, volgend wk al zijn veel talenten op het niveau Depay

Ik zie Argentinie ook als licht favoriet, maar Oranje heeft zeker goede kansen om de finale te bereiken. Als v Persie wat minder buitenspel gaat lopen en zijn kansen benut dan moet het zeker gaan lukken.

Vergeet Sneijder niet :D !

6 juli 2014 om 12:55

Ik ben blij dat hij gisteren eindelijk eens goed speelde, maar je kunt niet zeggen dat hij een geweldig toernooi speelt. Maar als hij de lijn van gisteren doortrekt, zal ik niet meer klagen over hem

6 juli 2014 om 14:17

Vergeet vooral niet dat hij ons ongeveer gered heeft tegen Mexico. Sneijder zie je misschien niet veel maar als hij dan af en toe iets doet, is het ook goed. Gister was hij er constant, maar wat heeft het opgeleverd op veel pech na? Ik vind resultaat het belangrijkst. Belangrijker dan mooi voetbal, op een wk tenminste wel. Dus dat afkraken vind ik maar raar. Van mij mag die de hele wedstrijd onzichrbaar zijn. Als ie m er later net als regen mexico invuurt is alles prima.

6 juli 2014 om 15:30

Afkraken doe ik ook zeker niet, maar hij speelde gewoon slecht in de poulefase. En dan vooral in balbezit, wat juist zijn kracht moet zijn. Sneijder staat er niet in om die vele meters te maken, want daar hebben we betere opties voor. Maar gisteren en tegen Mexico ook al enigszins vond ik hem goed spelen.

Deze wedstrijd gaat de beste speler van het toernooi bepalen: Robben of Messi. Indien Robben deze strijd wint geef ik hem ook een goede kans om wereldvoetballer van het jaar te worden, hier zal de strijd waarschijnlijk tussen Messi, Ronaldo, Suarez en Robben gaan. Suarez is eigenlijk na het bijtincident al kansloos voor deze prijs, maar qua prestaties is hij imo kanshebber.

6 juli 2014 om 15:55

Suarez gaat 4 maanden niet spelen... Als de verkiezingen beginnen heeft ie net 3 wedstrijden gespeeld...

vooral op het middenveld komen we erg te kort. blind en helemaal wijnaldum zijn gewoon niet goed genoeg.

Als een land als Iran of Zwitserland Messi 88/100 minuten kan tegenhouden waarom moeten wij dan bang zijn? Messi is alles behalve "goed" dit WK en zijn teamgenoten gaan zeker niets toevoegen. Aangezien Robben/RVP/Sneijder nu gewoon redelijk goed loopt op de afronding na, maak ik me weinig zorgen. Duitsland echter, (ik ga er van uit dat ze winnen van Bra) ik denk niet dat we daar van gaan winnen.

2-0 Nederland - Argentinië

6 juli 2014 om 13:58

Ach Costa Rica kan ons 120 minuten tegenhouden, en we hadden het ook lastig tegenAustralie. Zegt niet zoveel dus

Robben kan Oranje wereldkampioen maken.

Argentinie heeft een smerige ploeg. Bah, ik heb me ontzettend geërgerd aan hun spel tegen de Belgen. Dat constante tijdrekken, vragen om kaarten en op de grond vallen om niets (veel erger dan Robben). Daarbij hangt het team van toeval in elkaar tot nu toe. Het is alles op Messi en af en toe een glimp van Di Maria of Higuain. Ik denk dat Oranje een goede kans heeft om de finale te bereiken. Robben is op dit moment de beste speler en bij Oranje staat er een echt team. De favoriet voor de eindoverwinning blijft voor mij Duitsland.

6 juli 2014 om 13:08

Mooi en alles jouw reactie, maar bij Arg denken ze net hetzelfde over. Of heb je de uitspraken van Sabella niet gehoord? Nederland zal banger zijn voor Arg dan andersom hoor, dat weet ik zeker. Maar dit kan natuurlijk in Nl's voordeel werken.
NL zal natuurlijk niet gaan spelen zoals ze tegen Costa Rica hebben gespeeld. Arg weet wel wat ze met een bal moeten doen als ze de ruimte krijgen.

NL maakt kans, maar ik zie NL echt niet winnen.

6 juli 2014 om 13:13

Hoezoe zou NL banger moeten zijn?

Die B-verdedigers van Argentinie zien ook hoe een Robben momenteel tekeer gaat.
En ja, wij hebben ook geen helden in de verdediging, maar bij Argentinië steekt niemand dan ook in topvorm.

Bovendien is de beste speler van Argentinie wss niet fit voor deze wedstrijd...

6 juli 2014 om 13:14

@ blink182

Ik geloof niet dat Oranje bang zal zijn voor Argentinie. Zeker niet na het zien van de wedstrijden die Argentinie dit toernooi speelde. Van Gaal gaf het gisteren al aan dat hij genoeg kansen ziet tegen Argentinie. En Sabella? Dat is een trainer die niet eens serieus genomen wordt door zijn eigen spelers.

Daarbij zal Oranje tegen Argentinie weer in een 5-3-2 formatie spelen en niet 3-4-3 zoals gisteren. Oranje heeft ook geen geweldige ploeg, maar ik geef ze op basis van wat ik van beiden gezien heb meer kans. Bij ons staat er een echt team en we hebben de beste speler van het toernooi.

6 juli 2014 om 13:22

Dat is het juist. Arg wint haar wedstrijden zonder dat haar spelers in een uitstekende vorm verkeren. Hoe moeilijker de tegenstander, hoe beter die kabouters gaan spelen. Zeker nu dat Sabella de focus op de verdediging heeft gelegd, zie ik ze maar weinig weg geven. Nederland moet zelfs die kansen afdwingen.
Dat opportunistische spel tegen Mexico en Chile zal niet helpen tegen Arg.

Arg heeft natuurlijk ook minpunten zoals ieder team en alhoewel NL een wat betere indruk heeft achtergelaten, zie ik ze niet winnen (ik heb het over de 90/120 minuten). Als het bij penalty's aankomt, dan wint NL 100 procent.

Messi haalt de finale. Hij is een Barcelona speler, maar als hij maar even aanzet (wat hij ook zal doen) maakt de Nlse verdediging geen kans. Ik zie NL echt niet winnen met de Vrij, Vlaar en BMI achterin, en zonder de Jong (de enige die Messi kan opvreten) met alle respect.

6 juli 2014 om 13:38

Ik zie ook genoeg kansen tegen Arg, maar Arg ziet ook genoeg kansen tegen NL. Je hebt alle redenen om te denken dat Nederland van Arg zal winnen. Het zijn ook goede redenen, dus je mag optimistisch zijn. Maar ik, als neutrale supporter, zie het dus ietjes anders.

6 juli 2014 om 13:42

Als je de geschiedenis terug kijkt liggen de Argentijnen ons wel.
Argentinie heeft nog steeds niet kunnen imponeren.
Ben erg benieuwd naar deze clash, vorm van de dag zou de uitslag bepalen.

6 juli 2014 om 13:53

Blink waarom moeten wij bang zijn voor Argentinie? Uiteraard hebben hun de namen, maar die laten bar weinig zien. Ze spelen 6-0-4 en juist de strijd op het middenveld is van immens belang. Hun keeper is geen Ochoa, sterker nog het is enorme grabbelaar. Het is dat Belgie onthutsend zwak voor de dag kwam en helemaal niets met de geboden ruimte deed anders zaten de Argetijnen gewoon thuis. Messie trekt de kar. Maar Higuain heeft nog weinig laten zien, Di Maria en Aguero zijn gebleseerd en LaVETzi (sorry mag geen naamsverbastering, maar vind deze wel geinig) is echt bedroevend slecht dit toernooi. Daarnaast is Macherrano de verbindingsspeler, maar kom op (?) daar is hij niet voor in de wieg gelegd. Wij zullen ogenschijnlijk 5-3-2 spelen en in dat systeem hebben we amper kansen weggegeven. Ik hoop dat er 1 speler kort op Messi wordt gezet en zich vastbijt, waar andere instappen mocht hij dreigend worden. Dan, ja dan, voorzie ik weinig problemen.

6 juli 2014 om 15:28

@ blink182

Als Robben maar even aanzet, maakt de Argentijnse verdediging geen schijn van kans. Het grote verschil is op dit moment dat Robben dat al het gehele toernooi laat zien en Messi nauwelijks. Argentinie speelt heel erg voorspelbaar. Ze hebben voorin topspelers lopen, maar op het middenveld valt er telkens een gat. Ideaal voor een speler als Sneijder. Ik denk dat Oranje met Argentinie een tegenstander treft die ze wel ligt. Ik ben in ieder geval blij dat het niet Duitsland is, als het dan toch moet dan maar in de finale.
Overigens mist Argentinie twee van hun beste spelers met Aguero en Di Maria (of doet die laatste wel mee?). Van Lavezzi en Perez ben ik niet onder de indruk. Als ik op dit moment zou mogen kiezen prefereer ik de aanval van Oranje. De verdediging is bij beide landen gebrekkig. Voor mij dus een 50/50 wedstrijd, waarbij ik Oranje op basis van vorige wedstrijden licht het voordeel geef.

6 juli 2014 om 15:58

Deze eredivise verdediging is 4x zo goed en stabiel als die van iran/zwitserland... Als het tegen die landen niet lukt, hzo speelt hij ons dan wel weg

Grooste zorg van Oranje is Messi met alle respect voor de rest van het elftal maar zij presteren zeer zwak. Onze verdediging heeft het lastige met vlugge en behendige aanvallers we hadden moeite met Alexis en nog een keer met die invaller van Campbell.

Ik sport zelf zeer actief en let heel goed op mijn voeding. Ik let ook heel goed op Arjen Robben en ik vind zijn fitheid echt buitengewoon. Ik ben daarom zeer benieuwd naar het dieet van Arjen en vraag me als bio chemicus af wat hij allemaal inneemt. Dit doe je namelijk niet met gekookte aardappels, gehaktballen en witlof.

6 juli 2014 om 13:52

Ik vraag het mij ook af ,maar ik denk dat ik het wel weet. Vroeger werd heel veel doping gebruikt, allemaal toegegeven en bewezen.
Ik kan ook geen reden bedenken waarom men nu niet zou gebuiken. Het spel is fysieker, de belangen zijn nog groter en een winnaar wil alles doen om de top te bereiken. Tevens is de pakkans nihil. Ik denk dat Robben een van de velen, zo niet alle topsporters in de wereld is die wat meer neemt dan wat je bij de A.h. kan halen. Niks valsspelen, het is gewoon nodig. evenveel respect.

Robben is echt pure klasse op dit moment, echt ongelofelijk wat hij laat zien. Alles is goed, alles is dreigend. Tegenstanders zijn doodsbang voor hem. Als ik dan die Messi rond zie wandelen, is er voor mij geen discussie wie de beste is dit toernooi.

Jullie hebben allemaal haat voor messi!
Zeker real fans maar messi hoef niet te lopen of te rennen
Geef hem de bal en die komt paar man voorbij en geeft assist
Dus nl gaat echt niet winnen van Argentinië!
Teen Mexico eerste helft hadden ze niks te zeggen
En 120 min tegen Costa rica nodig het is alleen Robben
Meer niet! Rvp zo overschat raakt geen knikker
Hoop echt dat nl eruit vliegt!!
Messi gaat jullie kapot maken

6 juli 2014 om 13:15

Het is weer tijd voor een schoon pampertje ......

6 juli 2014 om 13:20

Waarom hoop je als Nederlands sprekende dat Nederland eruit vliegt.... Heb je geen Nederlandse vrienden die je het gunt? Je lijkt me een weinig sympathiek persoon. Voor mij kan het WK nu al niet meer stuk in ieder geval.

6 juli 2014 om 13:28

Anders koop jij ff een enkeltje Argentinië ofzo zuurpruim.
En lullen over dat wij het zo moeilijk hebben, heb jij de wedstrijden tegen zwitserland en België gezien?? Daar mazzelt Argentinië ook gewoon 2x.

6 juli 2014 om 13:37

En bij Argentinië is het niet alleen Messi? Zonder Di Maria was Argentinië niks meer... Bovendien hebben wij Sneijder en Van Persie die ook nog het verschil kunnen maken... We zullen het zien.

6 juli 2014 om 14:01

Altijd zo vreemd vind ik dat he. Je naam is hoogstwaarschijnlijk Nordin. Je hebt dus geen Nederlandse roots. Je woont hier wel en spreekt de taal. Wellicht zijn je ouders ooit hier heen gekomen voor betere kansen? Zou jij je dan niet wat beter gedragen naar het land wat jou die kansen geeft?

6 juli 2014 om 14:23

@Daarentegen. +1

6 juli 2014 om 14:44

Ja en de 2e helft had mexico niks te zeggen. Goeie argumenten man, ga ergens anders haten.. Leuk dat messi de hele verdediging gaat dollen, maar dat kan Robben ook tegen de Argetijnse verdediging.

Stefandevrij

Hoe veel goals heeft messi? Meer als Robben
Hoe veel assist? Meer als Robben
Messi wandelt altijd! Hij heeft zo veel talent hij hoeft niet 90 min lang
Te rennen.. Iedereen zegt dat maar zo speelt als jij geen wedstrijden
Ziet van barca dan moetje gewoon je mond houden
En messi neemt persoonlijk Argentinië op sleeptouw
Naar halve finale dus hoe kan je zeggen dat hij minder is

6 juli 2014 om 15:34

Ik word gewoon moe als ik dat domme wilde geschreeuw van je lees...

Iedereen op de wereld, behalve jij blijkbaar, ziet dat Robben veel meer brengt dan Messi. Die goals en assists van mensen verbloemen heel veel, en uiteindelijk gaat het daar wel om, maar hij heeft verder 0,0 invloed op het spel. Hij loopt erbij als een luie vedette die alleen wat doet als hij de bal netjes in zijn voeten krijgt.

Als we ooit de jong nodig hebben gehad is het wel de komende 2 wedstrijden.
De "battle" op het middenveld zal woensdag avond de doorslag gaan geven.
Wie had dat gedacht : dat we er bij de openingsceremonie bij zouden zijn was logisch maar nu zijn we er ook nog bij de afsluiting van het toernooi.
Eigenlijk te gek voor woorden.

Stefan. Wanneer je het zo zegt, is Messi eigenlijk een lui kreng inderdaad. Zou er als teamgenoot gek van worden. Beetje arrogant. Eigenlijk laat hij het alleen bij Barcelona zien. Meer respect voor Zlatan die het overal brengt. Zie Messi in Engeland geen grote ster zijn. Daar ligt ie alleen maar op de grond.

Nordin.. Dat Messi een team als Argentinie op sleeptouw moet nemen is toch wel heel triest. Bijna allen spelers bij topclubs, dure spelers. Dus denk je niet dat je een beetje aan het overdrijven bent? Is het niet zo dat ze Messi bij de hand nemen door al het werk voor hem op te knappen.

Stratumseind

Wie jij luiers verschonen
omdat je onzin uitkraamt?

Via internet is iedereen stoer toch
Messi gaat jullie zamels kapot maken

6 juli 2014 om 13:30

Idd via internet is iedereen stoer met jouw voorop.

en de enige die onzin uitkraamt ben jij, weet niet wat je probleem is maar het lijkt erop alsof je knikkers zijn gejat door een nederlands jongetje.

6 juli 2014 om 13:34

Neem je pilletje en doe rustig. Als je op andere leden wilt reageren, klik dan bovenin op het "reageren" knopje. Dan krijgt dat lid ook een melding dat hij een reactie heeft gekregen.

Hou het gezellig, dank je!

6 juli 2014 om 15:25

nordinsimo

Haal ff 3 x diep adem en weer opnieuw beginnen .Zo hebben wij vroeger ook het "aap ,noot, mies" bordje onder de knie gekregen en redelijk de Nederlandse taal geleerd.

Ik kijk nu al uit naar deze wedstrijd! We maken gewoon een goede kans tegen Argentinië...

Zij hebben Messi...wij hebben Robben!
Ook vind ik Sneijder weer zeer goed opdreef. Tegen CR leek hij weer op de oude Sneijder...

Strooide pasjes links en rechts, en was veelvuldig gevaarlijk. Hij kan wel eens de link tussen succes worden...samen met al onze andere helden...

Voor mij de man van het toernooi tot nu toe. Wat een drive heeft hij en wat is hij goed geworden. Hij is minder vaak geblesseerd, is doelgerichter, sterker en nog steeds even snel. Ook in aannames e.d. is hij volgens mij verbeterd. Je ziet hem regelmatig een bal in een keer uit de lucht plukken. Een genot om naar te kijken.

Messi heeft bij Argentinië nou niet bepaald een Iniesta of Xavi naast hem staan. Hij moet dus naast zijn man passeren en schieten ook de passes verzorgen. Toch liet Messi ook gister weer vlagen van zijn enorme klasse zien: op het middenveld controleerde hij de bal telkens in eens, kon kort draaien en passeren.

6 juli 2014 om 13:58

Dat is idd de reden waarom Messi (nog) niet goed uit de verf komt bij Argentinië.hij blijft natuurlijk levensgevaarlijk met zijn dribbel en uitstekende passes.

Maar bij Barca heeft hij spelers om zich heen die hem nog beter laten spelen én die zelf ook wedstrijden kunnen beslissen. Bij dit Argentinië zijn er nauwelijks spelers die deze kwaliteit hebben. De andere topspelers laten het of afweten of zijn nu geblesseerd.

Jullie kunnen Argentinie kloppen, ons is het niet gelukt. Ik ben nog steeds zwaar teleurgesteld in mijn land.
Achter alles dichthouden, Messi niet als een God aanzien, en weer diepe passes in de rug van hun verdediging. De weg naar de finale ligt open, al zit ik al vanaf het begin van het tornooi in het hoofd met : Messi moet het wk winnen in zijn loopbaan.

Succes en maak de lage landen trots.

6 juli 2014 om 14:10

Dank je!

Het was idd het ontzag voor Argentinië wat België de das omdeed. Buiten Messi en Di Maria is dit een vrij matig team. Iets meer lef is er dus nog nodig.

Hopelijk neemt België dat mee voor het EK 2016. Want het talent is er.

6 juli 2014 om 14:22

Ja, jammer voor Belgie... Al moet ik eerlijk zeggen dat ze gister ook niet goed speelden. Het was ideeloos, slap, zonder energie en de uitvoering was vaak ongelukkig. Maar ik denk ook dat het lag aan dat jullie weinig ervaring hebben, en ze keken teveel op naar Messi & co.

Belgie blijft kwalitatief gezien natuurlijk wel beter dan Nederland, dus ik denk dat Belgie er wel komt, al helemaal omdat ze ook een jong team hebben.

De Argentijnen moeten het doen zonder Sergio Agüero en Angel di Maria. De enige waar we echt voor moeten vrezen is een Messi als hij in topvorm is. Ik zeg: laat ons paard Dirk Kuyt hem eerst de volle 90 min op de hielen zitten, alleen maar bloedzuigen. Vervolgens kan ons 'gouden driehoek' dan het verschil voor ons gaan maken in positieve zin! #ForzaHollandia

6 juli 2014 om 14:00

Ook dit bericht namens Daan Houkes, de grootste mafkees van het gehele universum!

Ja, deze Robben speelde gister echt fenomenaal. Zo goed hebben we zelden iemand op de voetbalvelden gezien. Deze wedstrijd van hem was even goed als Maradona, Pelé, Zidane en Cruijff op hun hoogtepunten. Hij deed werkelijk alles goed. En ook zo verbazingwekkend dat hij nog niet geblesseerd is geraakt, want hij kreeg gister toch een paar schoppen...

6 juli 2014 om 14:28

Totaal niet mee eens, hij was inderdaad goed bezig. Sneijder ook. Maar resultaat is belangrijk en dat was er alweer niet. Je kunt wel kansen creeren maar als je ze er niet in knalt vlieg je er gewoon uit. Als het zo blijft gaan stranden we helaas in de halve finale,

7 juli 2014 om 11:32

Het resultaat werd toch gewoon behaald? En ja, die doelpunten vallen dan niet. Op miraculeuze wijze vaak. Anders had Nederland gewoon met 4-0 gewonnen. Ga maar na: Sneijder 3 keer: Vrije trap uit de kruising gehaald, vrije trap op de paal en schot op lat. Van Persie 1 op 1 gemist, een voorzet waar hij net niet zijn teen tegen krijgt, en een schot dat op idiote manier van de lijn wordt gehaald. Verder nog: Vlaar kopbal en een aantal geblokte schoten.
Het was duidelijk dat door de keeper het 0-0 bleef. Deze Navas is 3 klassen beter dan Romero, dus wij gaan zeker scoren als we hetzelfde spelen.

België was gewoon veel te lief voor Messi en Argentinië. Je moet die zuid-amerikanen irriteren door overal fel op te zitten. Dan verliezen ze hun hoofd. Jammer dat Nigel niet inzetbaar is..

7 juli 2014 om 08:02

Klopt. Messi heeft tegen de Belgen meer overtredingen begaan dan dat hij er tegen kreeg. Het laffe spel, waarvoor sommigen hier vreesden, kwam niet van België maar van de Argentijnen. De enige lafheid die je ons kon aanwrijven was het gebrek aan durf om vol aan te vallen. Wanneer je 1-0 achter staat, en allesbehalve onder ligt, moet je een aanvaller bij brengen en geen aanvaller voor een aanvaller brengen. Zeker niet de aanvallers die wij hebben. Daar kunnen jullie namelijk wel het verschil maken.
Succes alvast, Noorderburen!!

7 juli 2014 om 11:34

Ja, maar dat is ook gewoon onervarenheid. Als Belgie al jaren aanwezig is op grote toernooien hadden ze geweten dat landen als Argentinie, Portugal en Italie wedstrijden goed zijn in het tempo uit een wedstrijd halen. Even een schwalbe'tje hier, bal wegroeien daar. Deze wedstrijd zal Belgie niet meer vergeten en ze zullen weten wat de gevolgen zijn van een vroege tegengoal.

we hebben slechts 1x verloren van argentinië, helaas worden wedstrijden niet beslist op papier; tegen de argentijnen zullen we meer ruimte krijgen dat is in ons voordeel

Robben mag niet eens de veters strikken van Messi.
Vergelijk em dan met Di Maria of Lavezzi, maar niet met Messi.
Hoogmoed komt voor de val jongens.

6 juli 2014 om 15:27

Op dit moment (wk) is robben gewoon veruit de allerbeste speler klaar.

6 juli 2014 om 15:38

Kom nou toch. Robben brengt op dit moment zoveel meer dan Messi. Als je puur kijkt naar voetballers Messi en Robben dan komt Robben er misschien net 1 niveautje onder, maar op dit toernooi is Robben werkelijk fe-no-me-naal. Echt de beste speler op dit toernooi.

Messi kwam gister wel helemaal ma middenveld waar cvm spelen dus Robben is beter met acteur

Ja messi uitschakelen die man kan een wedstrijd zo beslissen

Lowie heeft ze bijna alle 23 al gebruikt op 1 geheim wapen na .
Die gaat hij tegen messi inzetten : Clasie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren