Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FIFA stelt onderzoek in na WK-beëindigende overtreding op Neymar

Laatste update:

Het WK zit erop voor het Colombiaans elftal, nadat er vrijdag in de kwartfinale met 2-1 werd verloren van gastland Brazilië. Het duel krijgt mogelijk echter nog een staartje voor Juan Camilo Zúñiga, die een overtreding beging op Neymar. De Braziliaan kan dit toernooi niet meer in actie komen.

/

De vleugelspeler van de Colombianen gaf Neymar in de slotfase van de wedstrijd een knietje in de rug en dat leverde Brazilië een vrije trap op. Verder werd de overtreding van Zúñiga niet bestraft door scheidsrechter Carlos Velasco Carballo, maar de FIFA heeft aangekondigd dat er alsnog een onderzoek wordt gestart naar de charge van de Colombiaanse speler van Napoli, meldt het ANP.

Neymar moest het veld per brancard verlaten en later bleek de sterspeler van de Goddelijke Kanaries een rugwervel te hebben gebroken. Door de disciplinaire commissie van de wereldvoetbalbond gaat nu bepaald worden of er eventueel een procedure kan worden gestart naar de actie van Zúñiga.

Vind je dat Juan Camilo Zúñiga gestraft moet worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Neymar staat met zijn rug naar de tegenstander, dus hij ziet hem niet aankomen en had alleen oog voor de bal.

Zuniga kijkt eerst naar Neymar voordat hij het duel ingaat, hij ziet dat Neymar hem nooit kan zien aankomen. Om dan met een vliegende vooruitgestoken knie in te komen die hij precies in zijn onderrug plaatsts is gewoon bewust.

Normaal gesproken kom je nooit op deze manier in (met een vooruitgestoken knie), dus een ongelukkige botsing is het niet. Het was naar mijn mening gewoon een bewuste actie.

5 juli 2014 om 16:45

Het is geen zware overtreding. Maar wel 1 die ongelukkig uitpakt. Matuidi breekt iemands been door een hele zware overtreding maar daar gebeurd niks mee. Maar ja het is Brazilie!!!

5 juli 2014 om 17:11

Helemaal mee eens. FIFA moet laten zien dat ze Brazilië steunen. Zal ook wel weer paar maanden schorsing worden voor een ongelukje

5 juli 2014 om 17:35

@arepa

De overtreding van Matuidi werd gezien en beoordeelt door de scheidsrechter. Dan wordt het nooit meer achteraf onderzocht door de Fifa. Dat is altijd zo geweest en dat geldt ook voor de Uefa, Knvb etc...

De overtreding van Zuniga is niet gezien en beoordeelt door de scheidsrechter. Daarom wordt die alsnog onderzocht. Hetzelfde gold voor het bijten van Suarez.

5 juli 2014 om 17:40

@cactus

Op die arepa moet je gewoon niet reageren.
Het feit dat hij de situatie van Matuidi erbij haalt geeft al aan hoe het met zijn kennis over de regels is gesteld.

5 juli 2014 om 17:41

Je bedoeld er wordt gewoon met verschillende maten gemeten! Een Matuidi breekt iemand zijn been, krijgt geel. Zuniga die bijna iemand zijn rug breekt, niks aan de hand. En dan een Suarez die Chiellini bijt die vervolgens gewoon rustig kan verder spelen, krijgt 4 maanden lang een schorsing, een boete en 9 wedstrijden geen interlands.

Waar gaat het over!!!

5 juli 2014 om 17:53

Mrger

Begrijpend lezen is wel heel erg moeilijk voor jou. Doe je speen uit en ik leg het je uit.

Die overtreding van Matuidi zou donkerrood moeten zijn. Wat Zuniga deed was een normale overtreding. Een overtreding die wel 10x gebeurd in een wedstrijd.

Ik schets een vergelijking, en hup nu weer terug naar bed

5 juli 2014 om 18:23

Die overtreding van Zuniga is beoordeeld. Het werd een vrije trap, meer niet. Rot toch op k*t FIFA.

5 juli 2014 om 18:26

Klopt niet, Brazilie kreeg een vrije trap a.g.v. de overtreding. Dus ja, de scheidsrechter heeft hem wel beoordeeld en vond het geen kaart. Dus het onderzoek is meten met 2 maten van de Fifa.

5 juli 2014 om 20:03

De FIFA heeft zich compleet belachelijk gemaakt. Suarez krijgt een symbolische straf van 9 interlands en een stadionverbod van 4 maanden voor een simpel bijtje zonder gevolgen. En deze gek krijgt geen straf voor een smerige overtreding met voorbedachte rade waarmee hij Neymar's leven in gevaar brengt. Voor al die hippies die van mening zijn dat bijten niet hoort op een voetbalveld zeg ik: hoort een knie in iemands rug wel op en voetbalveld? Het was met voorbedachte rade.

5 juli 2014 om 20:42

Laten we bij deze Suarez als maatstaf gaan gebruiken.. Jezus man, zo simpel is de wereld niet. De Brazilianen deelden constant schoppen uit zonder consequenties. Als speler zijnde wordt jezelf ook gemener en ga je terug schoppen. Dat dit dan vervelende gevolgen heeft, kan gebeuren. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het uiterst zonde en vervelend voor Neymar, maar overdrijven kan ook. Brazilie mocht al blij zijn dat ze alle wedstrijden met 11 man afgemaakt hebben, want Silva kreeg geen rood voor het neerhalen van een doorgebroken speler en Fernandinho schopte gister tot 10 keer toe alles wat bewoog in een rood shirt. De FIFA bewijst eens te meer corrupt te zijn. In de belangrijkste wedstrijd tot nu toe kregen ze weer alle mogelijke hulp en stelt de FIFA ook nog eens een onderzoek in terwijl het beoordeeld is. Het is gewoon een grote schande, heel het WK!

5 juli 2014 om 22:00

Een knie in de rug zal volgens 'hen' wel thuishoren in het voetbal, net als tackles, ellebogen, kopstoten etc. Dus hoe hard of gemeen die zijn, het zal nooit zo beoordeeld worden als de onschuldige beet van Suarez, omdat dat er niet thuishoort

5 juli 2014 om 16:48

ja joh,
duidelijk dat Zuniga op de bal gefocust is. hij gaat gewoon een luchtduel aan op een ongelukkige manier. Beetje raar van jou om te denken dat hij via een knie in iemand zijn rug Neymar uit de wedstrijd probeert te schoppen. Geel en niet meer.

5 juli 2014 om 16:51

Ik vind het ook een onbesuisde overtreding. Hij spting zomaar op Neymar. Helaas dat het op zo'n manier moet aflopen en gelukkig dat hij iet verlamd is geraakt. Maar ik denk persoonlijk dat fifa hier achteraan gaat alleen omdat Suarez zo in the picture was. Zal er niet raar opkijken als Zuniga een paar wedstrijden moet banken.

5 juli 2014 om 16:53

Reactie Zuniga:

I think that's a play in which you are defending your country, your jersey.
They've asked me that question a thousand times. I answer the same way.
They came after James (rodriguez) a thousand times; they kicked him, and pushed him around and nothing was done.
Who knew if he couldn't play the next game.
Now what has happened with Neymar, let's hope with the power of God that it is nothing serious.
If I had let him turn and go on the counter attack, he could've scored again. I think that it was a normal play.
Yes, I ask for his (neymar) forgiveness. It was never my intention to take him out of the World Cup.
My intention was to defend my country and nothing else. I'm sorry.

https://www.youtube.com/watch?v=WOCwsb6aD-Y

5 juli 2014 om 19:04

Dit soort overtredingen worden 20x per wedstrijd gemaakt. Het pakt nu ongelukkig uit omdat het Neymar is en hij toevallig voor het gastland speelt.
Dus om te gaan roepen dat het bewust is, oke misschien, maar om er nou zo een groot issue van te maken kom op zeg.
Dan vind ik ook dat er een onderzoek moet komen naar de elleboog die Neymar uitdeelde in wedstrijd 1 tegen Kroatie!!

5 juli 2014 om 16:41

Het was hard, maar geen rode kaart waardig.

5 juli 2014 om 16:56

Iemand zijn wervel breken, maar geen rode kaart? Jij bent niet goed wijs. Alles wijst naar een bewuste actie ook nog.

5 juli 2014 om 17:10

Je eerste beredenatie slaat nergens op. De ernst van een blessure mag niet bepalen wat voor straf de overtreding krijgt. Zie Suarez-Chiellini. Chiellini was niet geblesseerd maar Suarez verdiende wel rood.

5 juli 2014 om 17:11

Ah man. Ik log me speciaal in om op jouw domme reactie te reageren.

Alsof die gast van te voren wist dat hij zijn wervel ging breken? Dus zullen we vanaf nu maar iedereen die een overtreding begaat waardoor een ander geblesseerd raakt gaan vervolgen? De actie was onbesuisd, maar maximaal een gele kaart. Bovendien waren er deze wedstrijd door Brazilië zeker zo zware of zwaardere overtredingen gemaakt waar ook geen kaart voor werd gegeven. Maar omdat hier geen blessure uit is gekomen hoeven deze dus niet bestraft te worden volgens jouw logica..

En om nog maar eens te benadrukken dat de Fifa op de hand is van Brazilië. Sinds wanneer kan er een onderzoek worden gestart naar een overtreding die in de wedstrijd al beoordeeld is door de scheidsrechter??

5 juli 2014 om 16:42

doe normaal. met een beetje pech was hij verlamt. hij deed dit met opzet. een zwaardere.straf als el pistolero moet er zeker komen

5 juli 2014 om 16:44

Doe zelf normaal man. Als dat hij bijna verlamt was wordt meegewogen in de straf maakt de Fifa zich helemaal belachelijk. Ze moeten naar de overtreding kijken en niet wat Neymar wellicht had kunnen oplopen. De overtreding zelf was geen rode kaart waardig. Dus dit onderzoek slaat nergens op

5 juli 2014 om 16:49

Je hebt helemaal gelijk. Je wordt hier toch misselijk van. Overtreding was een gele kaart. Maar nu Neymar is geblesseerd moeten ze toch ingrijpen.

5 juli 2014 om 16:50

De overtredingen die op James werden gemaakt waren veel gemener en veel harder. Daar praat niemand over omdat hij niet daadwerkelijk ervan geblesseerd is geraakt.

Dit is slechts een lichte overtreding, maar met een ernstige afloop.
De overtreding op James waren zware overtredingen maar dan zonder ernstige afloop.

Als er iemand vervolgd moet worden na deze wedstrijd (behalve de waardeloze scheids natuurlijk weer) zijn het de schoppers op James (fernandinho vooral) en absoluut niet Zuniga.

Perfect gevalletje karma dit. Proberen James eruit te schoppen en dan zelf je sterspeler verliezen.

5 juli 2014 om 16:54

Voor Suarez was het de 3e keer. Dit was een vervelende overtreding, maar hij staat niet te boek als veelpleger.

5 juli 2014 om 16:43

Scheidsrechter krijgt dus geen staartje

5 juli 2014 om 16:54

Precies. Kan iemand mij uitleggen wie de Fifa controleert? Normaal gesproken heeft ieder orgaan weer een orgaan boven zich die controle uitvoert. Wie mag dit bij de Fifa doen?

Gaan we ooit nog een keer lezen . . . . stelt een onderzoek in naar de Fifa?

5 juli 2014 om 17:11

Nee tuurlijk niet dan zie je allemaal overtredingen die geen gele/rode kaart hebben gekregen.

Zou raar zijn als er geen procedure wordt gestart.
En waarom moet dat onderzocht worden?
Bij Suarez was het binnen een paar dagen gepiept!

5 juli 2014 om 16:43

Suarez was niet gezien en dit is beoordeeld door de scheidsrechter met een vrijetrap. Dus volgens de regels mag dit niet bestraft worden. Wil niet zeggen dat ik het goedkeur, want het was een gemene overtreding.

5 juli 2014 om 16:44

Suarez zijn beet is ook onderzocht. Als dat niet was gebeurd had je dat al 100x gehoord.

5 juli 2014 om 16:45

Bij Suarez werd het toch ook onderzocht? Wat zeg jij nou weer?

Onderzoek prima, maar dan ook na enkele vieze overtredingen en onsportiviteitsgedrag van de gastheren en wat te denken van evt. gebruik vam hulpmiddelen.

Hij had niet eens de intentie om Neymar te raken.. hij ging gewoon voor de bal.

Vind het wel terecht ook al zou hij het niet expres gedaan hebben. Hij kan dan wel naar de bal kijken maar je knie zou uitsteken en zo lomp in komen is ontzettend gevaarlijk.

5 juli 2014 om 17:27

Maar dit is onderzoek doen en straffen vanwege de gevolgen, en dat is iets wat juist niet moet. Bovendien is ervoor gefloten, en dus mag de Fifa helemaal geen schorsingen meer uitdelen hiervoor.

5 juli 2014 om 17:42

Dat klopt daar ben ik het ook mee eens. Al had hij de wedstrijd uit kunnen spelen dan vond ik het nog een verschrikkelijke actie die zeker bestraft had moeten worden.

belachelijk!
Het was een overtreding maar zeker geen rood waard. Misschien volgens de logica van de scheidsrechter wel, als hij James voor zijn overtreding ook geel geeft, maar hij was met zijn ogen op de bal gericht. Kwam wel hard in, maar zeker geen rode kaart.

Ik kan me nog een overtreding van een Franse speler op een Nigeriaan herinneren (sorry ik ben slecht in namen). Die Nigeriaan had een dubbele beenbreuk, wordt dat nu ook onderzocht? Natuurlijk had het wat Neymar betreft verschrikkelijk kunnen aflopen, ik hoop voor hem dat hij helemaal geneest, maar er zijn wel meer verschrikkelijke overtredingen geweest waar verder niets aan gedaan werd.

5 juli 2014 om 16:42

Nee wordt niet onderzocht, omdat de scheids toen al geel had gegeven

5 juli 2014 om 17:16

Onderzoek eerst die corrupte praktijken van Blatter en de Zijne maar eerst?

5 juli 2014 om 19:02

en omdat het niet tegen Brazilië was.

5 juli 2014 om 16:42

Hoe krom het ook is, kan het niet. Matuidi(de Fransman in kwestie) werd met geel bestraft en dan kan het niet meer omdat de scheids het dan al beoordeeld heeft. Ik hoop dat die scheids die dat zo slecht zag dan ook geen wedstrijd meer heeft gekregen/krijgt.

5 juli 2014 om 16:54

Misschien niet volgens de Fifa regels, maar als je aan kan tonen dat iemand een ander bewust ernstig letsel aandoet, dan kan je diegene toch strafrechtelijk vervolgen? Dit zijn acties waarbij je normaal de gevangenis in komt en een strafblad krijgt.

5 juli 2014 om 17:28

Welnee, jij overdrijft heel erg sterk. In het voetbal is het nog altijd zo dat de aard van de blessure niet mee moet wegen in de schorsing, en strafrechtelijk vervolgen is in dit geval ook onmogelijk, anders zouden ze bij ijshockey meer tijd in de rechtzaal dan op het ijs doorbrengen.

5 juli 2014 om 16:44

Je bedoelt de overtreding van Matuidi. Hij is daar tijdens de wedstrijd met geel voor bestraft, waardoor er jammer genoeg niks meer ondernomen kan worden. Echt absurd dat de scheids daar geen rood voor gaf.

5 juli 2014 om 17:16

Maar de overtreding op neymar is toch ook beoordeeld door de scheids. Hij heeft zelfs een vrijetrap voor gegeven. Dat staat zelfs in de tekst. Waarom kan het bij neymar wel en bij die nigeriaanse speler niet. Dit is toch meten met twee maten.

5 juli 2014 om 17:20

Dan heb ik dat helemaal gemist. Ik dacht dat het spel door ging. Jammer.

Het zou dan echt wel bizar zijn als er sancties komen voor Zuniga, maar niet voor Matuidi....

5 juli 2014 om 17:33

Klopt hoor, Brazilië kon uitbreken en de scheids gaf voordeel.. Heb het net nog teruggekeken. Maar dat geeft aan dat de scheids het wel heeft gezien, anders kun je geen voordeel geven..

5 juli 2014 om 17:40

En hoe zit dat dan? Kan er dan alsnog een sanctie worden uitgedeeld?

5 juli 2014 om 17:45

Als het door de scheids is beoordeeld en op het wedstrijdformulier is gezet, kan de Fifa volgens hun eigen regels niets meer doen. En dus ook geen sanctie uitdelen.

5 juli 2014 om 19:15

Ah ok. Het lijkt mij dat de scheids niet iedere (of uberhaupt een) situatie op het formulier zet waarbij hij voordeel heeft gegeven. Dus in deze ageert de Fifa dus niet tegen haar eigen regels dan.
Maar waar moet je dit plaatsen tussen de derde beet met 4 maanden en het onderzoek naar de kaakslag van Sikho en het vrijuit gaan ?
Als je dit ziet en Sikho en Matuidi dan kun je niet anders concluderen dat er een heksenjacht gaande was op Suarez en de meesten riepen burn witch, burn.
Hard straffen ? Prima, ik zie liever Neymar excelleren dan Sikho met zijn armen zwaaien. Maar dan wel wat meer in verhouding.

Ik heb meer het idee dat het ongelukkig was, als je hier voor al achter af gaat straffen blijf je bezig. Maarja ze moeten die Brazilianen wel tevreden houden

Beter start Fifa een onderzoek naar Fifa zelf. Als Brazilië niet zo consistent werd bevoordeeld in wedstrijden hadden ze niet zoveel overtredingen op James kunnen maken en had Colombia niet daarop gereageerd door Neymar uit de wedstrijd te halen. Kun je wel gaan zeggen dat ze dat niet hadden moeten doen, maar het is juist het hele idee achter een scheidsrechter en achter regels dat ze ervoor zorgen dat wedstrijden niet uit de hand lopen.

Het was natuurlijk een zware overtreding maar als het een spelers was van een ander land was had de FIFA zeker niks gedaan maar het moet nu wel he anders worden de Braziliaantjes boos

Begin dan ook een onderzoek naar de elleboog van neymar in de eerste wedstrijd..

De FIFA maakt zich totaal belachelijk. Dit levert natuurlijk wel een schorsing op.

Ik geloof er niet in dat dit een bewuste was.

De fifa kan zich beter met technologie bezig houden dat ervoor zorgt dat fouten van scheidsrechters niet meer cruciaal zijn. Wederom zien we tijdens zo'n groot toernooi dat er weer veel mis gaat.

Scheidsrechter heeft het toch gezien? Dan is toch de regel dat je het niet meer achteraf kunt bestraffen? Of gelden de regels alleen voor de kleine landen en mogen de grotere naties op andere regels bogen? Gebroken been en elleboog van Frankrijk niet bestraft, Suarez berufsverbot opgelegd en nu weer afwijken door de Fifa. De tendens wordt steeds duidelijker.

Er is geen logica in de beslissingen van de FIFA, misschien oordelen ze puur op ophef. Anders kon je Balo bv ook een schorsing geven voor die knie in de nek van een speler.

FIFA is zo erg op de hand van de Brazilianen, je merkt het aan heel veel dingen.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat er een aantal strak stonde bij Brazilie, hoe Luis ging 90 min lang bv kan gewoon niet bij die hitte en na 120 min in de benen tegen Chili. En dan die Maradona achtige blik na de goal, vond het erg raar allemaal.

Zal toch een lastig verhaal worden tegen de Duitsers.

5 juli 2014 om 18:00

Jouw mening over doping die deel ik met je. Ik riep dit eigenlijk al maanden geleden. ik had ook het idee dat Brazilië vier jaar geleden tegen Nederland ook doping hadden gebruikt. De gezichtsuitdrukkingen die sommige spelers hadden baarden mij echt zorgen...

Ook had de Fifa trouwens schorsingen moeten geven aan het andere kindje van ze: Frankrijk. Matuidi en Sakhoe hadden ook een keiharde schorsing moeten krijgen. Als dit twee Belgen, Nederlanders of Algerijnen waren geweest, hadden wij hen een lange tijd moeten missen, denk ik.

5 juli 2014 om 20:58

Als dit 2 Nederlanders waren geweest? Lol. Ga je weer in die slachtoffer rol kruipen. Niet zo lang geleden, op het WK in 2010 werden jullie dik bevoordeeld in de finale. Dus rustig maar.

6 juli 2014 om 02:31

Dan zou Nederland dus, na bevoordeeld te zijn, benadeeld moeten worden om het te compenseren. Twee onterechte penalty's dit Wk...

Wat is dat trouwen voor een kinderachtige reactie? Ik kom met feiten aan en dan kom jij met 'ja maar als'. Jij hebt geen idee hoe ik zou reageren...

Is dit wel een reactie op die van mij?

Maakt niet uit.

Nu wel. Sakho wordt niets aangedaan en omdat het een Braziliaan is ineens wel.

Zúñiga komt ook belachelijk in en dient hiervoor gestraft te worden. Hij wist dondergoed wat hij deed.

5 juli 2014 om 16:52

En die overtredingen op James dan? Die waren 'normaal'.

Karma, dat is het! Doei Neymar!

5 juli 2014 om 18:19

Zeg ik ergens dat dat wel normaal was. Ik hoor hier mensen alleen maar praten hoe hard die Brazilianen speelden en dat ze gele/rode kaarten moesten krijgen. Die Colombianen speelden net zo hard. Maar ja, dat zijn natuurlijk geen Brazilianen.

7 juli 2014 om 17:57

Dus Zuniga moet hiervoor gestraft worden en die overtredingen van Brazilie allemaal niet?

Die overtredingen die veel zwaarder waren?

5 juli 2014 om 17:22

@yellowblacks

Achteraf kan je een speler geen gele kaart meer geven, daarmee is de kous dus af.

Erg vervelend voor Neymar hoor,maar ze mogen de scheidsen die Brazilie hebben gefloten ook wel even controleren.al die scheidsen fluiten in het voordeel voor Brazilie.

Ik vind het een vieze overtreding, maar de scheidsrechter heeft het beoordeeld en niks mee gedaan. Dan kan er achteraf geen vervolging meer plaatsvinden. Dat zijn de Fifa regels. Het zou wel heel krom zijn om dat nu opeens anders te doen. Overigens vind ik het wel heel erg voor Neymar.

Natuurlijk.. Wanneer het Brazilie betreft, stelt de FIFA weer een onderzoek in.. Hoe erg moet het opvallen. Dit is toch te bizar voor woorden? Matuidi is toch ook weggekomen met alleen die gele kaart?

Het gaat er niet om of de speler in kwestie een kaart heeft gehad. Maar of de scheidsrechter het voorval heeft waargenomen en beoordeeld, en dat heeft hij aangezien hij een vrije trap gaf aan Neymar.

Dus een beetje krom dat de FIFA dit nu nog gaat onderzoeken. Voorheen was er altijd het statement dat men de beslissingen van de arbiter niet in twijfel wilde nemen.

5 juli 2014 om 17:20

Hij gaf geen vrije trap, hij gaf voordeel aan Brazilië want die konden uitbreken. 10 sec later wordt er een nieuwe overtreding begaan (volgens mij op Oscar) en toen ging de scheids ff bij Neymar gluren.. Maar omdat hij bewust en duidelijk voordeel geeft (2 handen in de lucht), heeft hij het wel gezien en beoordeeld, anders kan je geen voordeel geven..

Wat een gelul weer zeg. Je-zus. Volgens mij hebben spelers van Frankrijk elke wedstrijd wel een blessure veroorzaakt waardoor een speler het WK moest verlaten en daar zal dan geen onderzoek naar gedaan worden.

Ik nam de Fifa al heel lang niet serieus meer, maar nu zijn ze zichzelf gewoon ronduit belachelijk aan het maken.

Serieus Fifa ROT OP !!! Dit begint echt ziek te worden.... een onderzoek ja nou doe dat maar naar alle scheidsrechters die Brazilie gefloten hebben.

5 juli 2014 om 16:53

Het gaat om een braziliaan en jaja dat moet er actie ondernomen worden.... nou ga ook effe al de smerige overtredingen op James onderzoeken !!!

Als er niks met neymar aan de hand was geweest dan zou er nooit naar gekeken worden. Ik wil zuniga niet verdedigen het was inderdaad een overtreding, maar het is en blijft brazilië en die hebben nu eenmaal een streepje voor.

5 juli 2014 om 17:01

ik denk t. jij zegt t. idd weer hypocrisie ten top.....

Ik wil niets goed praten maar neem dan gelijk ook even het aantal vieze overtredingen van Neymar mee in de beoordeling. Want dit is werkelijk een walgelijke voetballer met al zijn schwalbes en hij had zelf ook rode kaarten verdiend in andere wedstrijden

Matuidi wordt ook niet gestrafd en ik persoonlijk vond die overtreding gemener.
Natuurlijk was dit gewoon een overtreding maar ga dan niet meten met twee maten alleen omdat het Brazilië is. Het valt me sowieso op hoeveel voordeel Brazilië heeft qua scheidsrecters eerst tegen Kroatië en die overtreding van Julio César was ook gewoon rood.

Echt iedereen huilen omdat dat Neymar geblesseerd is? Boehoe, dit was duidelijk niet met opzet maar omdat sommigen al beginnen te kwijlen bij de gedachte aan Neymar en omdat die MaFifa het 'wonderkind' van het thuisland nu geblesseerd ziet afhaken moeten ze weer abnormaal gaan doen en een onderzoek instellen om Brazilië maar weer eens tegemoet te komen terwijl er dit WK veel duidelijker bewuste, vieze overtredingen zijn gemaakt waar niet eens een onderzoek naar ingesteld werd.

5 juli 2014 om 17:15

Maar hier gaat het om neymar vandaar die onderzoek.

Ik vind in zulke situaties de speler net zolang schorsen als de speler geblesseerd is. En heel de ravalidatie met de speler mee laten lopen. Thuis ophalen trainen thuis afzetten en dit net zolang dat De speler weer wedstrijden kan spelen.

5 juli 2014 om 17:30

Zou een belachelijke regel zijn. Een blessure is vaak afhankelijk van hoe je neerkomt of wat dan ook. Neem het voorbeeld mihai nesu. Verlamd geraakt bij een luchtduel op de training. Het kan goed zijn dat hierbij een overtreding werd gemaakt, klein duwtje met de hand of wat dan ook. Als dit in een wedstrijd zou gebeuren zou het niet eens geel horen te zijn, laat staan dat die man (wuytens volgens mij) voor de rest van zijn leven geschorst zou worden.

Weer iemand arbeids ongeschikt ! Ja onbesuist inkomen, ten eerste moet je je afvragen waarom moet iemand met een knie half hoog inkomen sprinten als een gek ?

Daarbij ja Matuidi wat doen we daar mee ? niets hij is Frans ?!! K** Fifa - Is er geen website om hier voor te klagen ?
De brazilianen zelf waren ook vies die Rafinho deelt ook tikken uit die allang rood had moeten hebben.

Het niveua qua spel is al laag - Fifa draagt er aan bij om niet beter op te treden ! Arbeidsongeschikt wie maakt het uit... en hoop dat deze scheids ook niet weer fluit, wat een regelrechte drama.

5 juli 2014 om 17:20

"ten eerste moet je je afvragen waarom moet iemand met een knie half hoog inkomen sprinten als een gek" dat is al makkelijk te beantwoorden, door een been omhoog te zwaaien creëer je extra moment waardoor je hoger komt. Keepers doen dit vaak zat.

Oja, het beschadigde Braziliaanse wonderkindje moet natuurlijk weer nader onderzoekt worden. Zo typisch dit.

Zal de fifa dan ook eindelijk een onderzoek starten binnen eigen gelederen? Misschien is het wel slim om meteen de fifa ook op te schonen?

wel terecht dat ze hem alsnog voor een paar wedstrijden schorsen. Neymar mag hier niet ongestraft mee wegkomen lol

Belachelijk dat er nu juist bij deze wedstrijd dit geval wordt onderzocht, voetbal is contsct sport en dit soort dingen kunnen altijd gebeuren, als Zuniga hem wou blesseren had hij hem gewoon een doodsschop verkocht, dit was gewoon een duel waarin Neymar per ongeluk werd geraakt.

Onzin dit. Brazillie doet hier wel onderzoek over en hij moet worden gestraft? Kijk eerst naar jullie zelf man. Stelletje dolfijnen!

de oorzaak van de voetbaloorlog gisteren is enkel de scheids .... hij heeft alle gezag verloren in de wedstrijd !

Voor neymar vind ik dit zuur maar voor Brazilië vind ik het niet erg ik hoop dat ze worden afgemaakt door duitsland met een 3-0 of 4-0

Nu hebben ze zichzelf voor gek gezet met die straf van Suarez. Hoe lang moeten ze hiervoor geven, 1 jaar niet meer in een stadion komen?

5 juli 2014 om 17:19

Waarom? Suarez was erger dan dit.

5 juli 2014 om 17:50

Ik vind dit toch wel wat erger, Suarez heeft geen letsel toegebracht. Het is alleen erg omdat het niet echt menselijk is wat hij doet, meer iets voor dieren.

Gevaarlijk in komen meer niet, de scheids had geel kunnen geven maar liet het bij een vrije trap, zaak gesloten. Keepers komen gaan vaak zat met de knie omhoog de lucht in omdat dit extra moment geeft, Zuniga doet hetzelfde alleen neemt meer risico vooral omdat Neymar met z'n rug naar hem toe staat. De gevolgen zijn ernstig, maar niet Zuniga te verwijten.

5 juli 2014 om 17:30

Was niet eens 'n vrije trap, Brazilië kon uitbreken en de scheids gaf voordeel..

5 juli 2014 om 17:48

Keepers doen dit uit zelfbescherming, geheel andere situatie dan hier het geval is. Hij loopt gewoon met zijn knie in iemand zijn rug, bewust.

Keepers zijn de enige die met knie vooruit mogen springen uit zelfverdediging voor de gestrekte benen van aanvallers die voor de bal gaan. Wat zuniga deed was bewust tegenstander pijn doen en had niks met zelfverdediging te maken. 3 wedstrijden schorsen!

5 juli 2014 om 19:14

Prima. Gaan ze nu ook het halve Braziliaanse elftal schorsen

Deze speler kan gewoon niet meer bestraft worden, want de scheidsrechter had de situatie beoordeeld. De enige mogelijkheid is via strafrechtelijk i.p.v. tuchtrechtelijk.

5 juli 2014 om 18:13

Bij de Uefa is dat idd het geval, klopt.
Maar de Uefa is nog net wat minder corrupt als de Fifa. En als de opsporing Fifa heet en de aanklager Fifa heet en ook de rechter Fifa heet, kan alles.
Zie t ook als het zoet houden van de Braziliaanse bevolking. Binnenkort verkiezingen daar en hun president wil errug graag herkozen worden, Die Yousef of hoe heet ze is al 3 weken niet weg te slaan van Blattee..

Akkoord, maar had dan ook een onderzoek gesteld naar de smerige tackle van Matuidi. Echt een en al corruptie bij de Fifa. Ongelooflijk hoe ze zichzelf weer te kijk zetten.

Mag toch aannemen dat hij word geschorst. Smerige actie om even bewust je knie in de rug van iemand te planten...

In principe kan die niet geschorst worden want de scheids floot

Ik vind de actie van die Colombiaan Zuniga een schorsing waard, maar niet op dit WK. Gewoon om het feit dat sakhoe en Matuidi ook geen schorsing hebben gekregen voor een elleboog en een tackle met een dubbele beenbreuk als gevolg.... Als hier een schorsing uit volgt dan geeft het alleen maar aan hoe Frankrijk en Brazilië worden voorgetrokken...

De Fifa is aanklager en rechter tegelijk, in n normale rechtsstaat is dat gescheiden.
Verder moet de Fifa ook maar s onderzoek doen naar:
-eventueel dope gebruik door Braziliaanse spelers. Ik zag heel wat erg grote ogen mn bij hun middenvelders en verdedigers,, zo zien coke gebruikers eruit
-de 60 overtredingen van de Brazilianen
-de rol van de scheids om geen rood te geven aan de keeper, immers dooorgebroken speler is direct rood. Was ie ff vergeten
-het onvoorstelbaar smeroge zgn 'voetbal' dat Brazilie speelt. Dit is een soort australian football
Fifa zo onvoorstelbaar corrupt. Geef Brazilie npu maar die cup, zijn we ervan af, zooitje schorriemorri

Mensen die zeggen dat neymar zich aanstelde en dat dit geen rood hoefde te zijn die moeten zich laten nakijken door een specialist !!!

Die man spingt met een gesprongen knie vol in ze onderrug (zelfs in kickbox westrijden mag dat niet in iemand zijn rug schoppen of knieen) dit moest gewoon rood zijn en de zelfde schorsing maatregel als suaraz krijgen ik bedoel neymar mag van geluk spreken als hij over 4/6 maanden weer normaal kan trainen (chielinie houd er alleen een tandafdruk van over)

Die speler van columbia moet op het matje worden geroepen en een straf krijgen !!

al hellemaal als suarez zo een zware straf voor bijten krijgt

Minstens zo erg als het bijt-incident van Suarez, zo niet erger. Die jongen had verlamd kunnen zijn. Dit soort idioten moeten naar mijn mening geschorst worden voor het leven. Want dit heeft gewoon niks met voetbal te maken. Ik zie dit gewoon als zinloos geweld, in de maatschappij word je hiervoor opgepakt.

5 juli 2014 om 19:09

Overdrijven is ook een vak. We kunnen wel tientallen mensen gaan opsluiten.

5 juli 2014 om 20:59

Nee, vind ik niet.

Over die elleboog stoot van die Franse verdediger zeg ik hetzelfde. Dit hoort niet in het voetbal thuis, alleen de (meeste) Fifa, scheidsrechters, spelers, supporters denken hier te licht over. Nu wordt er gezegd dat ik ook kan overdrijven. Maar als een van mijn spelers dit deed in het veld haal ik hem er meteen uit en schors ik hem 2/3 weken om vervolgens te kijken of hij tot inkeer is gekomen. Er wordt gewoon telicht gedacht over de meeste overtredingen. Men denkt er te laks over.

Maar de voetbalwereld is al te verziekt, omdat er al teveel gebeurt is. Als een grensrechter wordt aangevallen wordt daar ook schande over gesproken. Dit soort overtredingen zijn minstens zo erg.

Alle 'bewuste' overtredingen moeten vele male zwaarser gestraft worden. Want het is toch te belachelijk voor woorden dat je (bijna) verlamd kan raken door een potje voetbal, of dat je je poot op alle mogelijke manieren breekt, of dat je als scheidsrechter zijnde geen beslissingen meer kan nemen omdat je dan weet dat je in elkaar gemept kan worden.

Kortom, ik overdrijf niet. Jij denkt er te laks erover. Deze overtredingen moeten vele male harder gestraft worden. Alleen zo kan je dit grotendeels voorkomen.

En oja, de Fifa is continu bezig met dat woordje: 'respect dit, respect dat', maar het woordje respect zie ik niet terug op dat soort momenten...

Het is een bewuste actie als hij iets hoger geraakt was zou verlamt zijn god dank dat het "maar een gebroken ruggen wervel is"

Er zijn veel zwaardere overtredingen geweest.
Alleen dit loopt toevallig slechter af.
Als het niet tegen Brazilië was geweest zou de maffia echt geen onderzoek instellen.

5 juli 2014 om 19:40

Dan kunnen wij net zo goed iedereen schorsen die iemand bleseerd.

Belachelijk,
Colombia is al genoeg genaaid gister.

Arme Neymar. hij speelde een prima WK met 4 goals, en dan krijg je dit. Over 4 jaar hoop ik dat ie niet zijn rug breekt, en wel top kan spelen tot het einde! Bijna verlamd. Hij heeft nog 'geluk' ook.

5 juli 2014 om 19:52

Hoe de brazilianen hem van het veld brachten was gevaarlijk. En medisch gezien onprofessioneel. Verkeerde bewegingen kunnen dan haast fataal zijn.

On: als je deze overtreding onderzoekt; doe er dan nog eens 23? Dit is echt klassejustitie...

Prima als ze die Zuniga alsnog een schorsing geven, hoop wel dat ze in dat geval consequent zijn en Fred (slaan Medel) en Thiago Silva (belachelijke overtreding tegen wat was het ook alweer?) ook alsnog een schorsing aan de broek geven. Anders maakt de scheidsrechterscommissie die actief is dit WK zich, alweer, compleet belachelijk!

Ze kunnen beter die scheidsrechters onderzoeken. Het lijkt wel of de finale Argentinie - Brazilie Moet zijn

Gaan ze de scheids en de grensrechter onderzoeken waarom de scheids een gratis vrijetrap aan Brazilië heeft gegeven en daardoor kon David luiz scoren en daarvoor die buitenspel vlagde maar dat niet was omdat diegene die buiten spel was niet er bij werd betrokken dus die goal van yepes van geen buitenspel ! Maffia FIFA

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren