Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Er zijn zoveel trouwe fans, Feyenoord is groter dan ik had verwacht'

Laatste update:

Fred Rutten geniet met volle teugen van zijn verblijf in Rotterdam. De oefenmeester is belast met de zware taak om Ronald Koeman te doen vergeten, maar heeft het volste vertrouwen in een vruchtbare samenwerking. Hij noemt de club in gesprek met RTV Rijnmond een 'warme deken'.

/

Na een week op Varkenoord te hebben gewerkt, kan Rutten een eerste gegrond oordeel vellen over zijn nieuwe werkomgeving. De coach heeft onder meer FC Twente, PSV en Vitesse als vergelijkingsmateriaal. "Er zijn zoveel trouwe fans", is hem opgevallen. "Het is absoluut anders dan bij de vorige clubs waar ik heb gewerkt. Feyenoord is groter dan ik had verwacht."

Rutten komt in het gesprek ook aan het woord over zijn selectie. Het is nog hoogst onzeker met welke spelers hij uiteindelijk aan het nieuwe jaar moet beginnen, aangezien de WK-gangers in de belangstelling staan van buitenlandse clubs. Bruno Martins Indi is al nagenoeg rond met FC Porto. "Het is jammer dat ik hem wellicht kwijt raak", zegt de oefenmeester daarover. "Maar ik wil mijn energie stoppen in spelers die er wel zijn."

Feyenoord gaat dit jaar meedoen om de titel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is anders Fred.? Heeft Twente geen trouwe fans of zit het in de aantallen?

5 juli 2014 om 10:10

Feyenoord is gewoon groter dan Twente en de andere clubs die hij heeft getraind, is toch ook niet erg.

5 juli 2014 om 10:12

Natuurlijk heeft Twente zulke supporters, bij Feyenoord simpelweg meer. Dit zijn uitspraken die elk jaar terugkomen bij nieuwe aanwinsten, het is ook makkelijk scoren natuurlijk.

5 juli 2014 om 10:20

Helemaal met je eens. Dit hoor je elk seizoen van de nieuwkomers. Even een wit voetje halen bij het legioen.

5 juli 2014 om 11:11

Idd dat maar als je het van iedereen hoort misschien is het dan ook wel waar. Trainers die weg zijn zeggen het namelijk alsnog over Feyenoord.

5 juli 2014 om 18:05

Het is ook het enige wat ze kunnen zeggen.
Je zal natuurlijk nooit een trainer of speler, en dan met name een nieuwe trainer of speler horen zeggen dat ze het maar mat vinden.
Hij komt bij een van de grootste clubs in Nederland, de trouwste aanhang.
Tja...

5 juli 2014 om 10:23

At masters1

Fredje zegt hier toch niets verkeerds!!! Hij zegt wat hij denkt en tja Feyenoord is nou eenmaal een grote club.

Feyenoord till i die...

5 juli 2014 om 11:04

Bij Twente zitten nog wel wat successupporters (overgebleven na de titel in '10), bij Feyenoord natuurlijk niet..

5 juli 2014 om 11:51

Daarom had Twente ook vorig jaar na 2 dramatische seizoenen de hoogste bezettingsgraad in het stadion?

5 juli 2014 om 15:30

Dat komt misschien doordat er toen veel belovende aankopen zijn gedaan? En er een succestrainer terug kwam?

Feyenoord 4 of 5 jaar geleden, op papier degradatie wedstrijd tegen vvv op een koude doordeweekse avond, stijf uitverkocht. Ik ben een Eagles fan, maar feyenoord heeft de trouwste achterban in nederland en misschien nog wel verder. Clubs als twente, az en psv kunnen hier alleen maar van dromen. Alleen ajax kan een beetje in de buurt komen.( meer supporters, minder echte)

5 juli 2014 om 15:45

Nee, want vorig jaar zijn er na het mislopen van EL ook geen grote aankopen gedaan. Smaakmakers als Chadli vertrokken zelfs. Ook waren de verwachtingen erg laag na 2 mislukte seizoenen. En nog de hoogste bezettingsgraad.

5 juli 2014 om 16:09

Die bezettingsgraad geeft alleen aan hoeveel supporters er komen opdagen die ook een seizoenskaart hebben. Opzich zit dat wel goed dus met trouwe fans in Enschede.

Het is wel een feit dat het aantal seizoenkaarthouders in Enschede drastisch achteruit gaat.

5 juli 2014 om 13:33

@master1, Twente heeft genoeg trouwe supporters, het hele stadion wel!

5 juli 2014 om 13:34

@master1, ja het ligt heel erg bij de aantallen

Met alle respect zeg ik als utrechter dsu feyenoord een prima elftal heeft, het kan zeker prijzen gaan pakken, maar als ik realistisch moet zijn, met een vertrek van de vrij, bmi, janmaat en daarbij dat pelle ook weg gaat.
Denk ik dat de kans klein is.

5 juli 2014 om 10:21

Zonder hun wel ja maar er komen ook altijd weer nieuwe spelers waarvan wij misschien aan het begin denken waarom hij? Dat was met Pelle ook zo, en kijk nu naar hem het is eeen held van Rotterdam.

En Bruno martins in heb ik eerlijk gezegd nooit zo heel goed gevonden maar oke.

Even zieltjes winnen hoor. Ben het wel zat met dat Feyenoord publiek. Altijd doen of Feyenoord de grootste is, trouwste blabla. Uit statistieken gebleken zijn Ajacieden net zo trouw. In de mindere jaren was de Arena net zo vol als nu. Maar dit geldt ook bij clubs als Heerenveen waarvan er ook veel trouwe supporters zijn. We doen altijd maar een beetje of hun het trouwst van allemaal zijn.

5 juli 2014 om 10:31

Gaat denk ik ook niet om bezoekersaantallen, maar het aantal mensen dat naar oefenwedstrijden komt, bij trainingen zijn en de manier waarop ze meeleven hierin is Feyenoord ongeëvenaard en dat zie Rutten nu in de voorbereiding. Kan me voorstellen dat het anders als bijvoorbeeld psv, ga wel eens naar trainingen zijn het altijd maar 50/75 man die kijken (voorbereiding zomervakantie wat meer).

5 juli 2014 om 10:35

@mattijs

Ajax wilt juist besloten trainingen en dan als nog? Maakt zo club het dan beter. Ik vind van niet, ik kan niet eens tijd vinden om zoiets te doen. Ik heb namelijk naast mijn favoriete club ook een baan. Daar kan ik niet even uren inleveren om voor zoiets te kijken. Ik wacht wel even en bezoek ze dan wel op zondag, zaterdag in het stadion. Ik ga daar niet speciaal mijn uren inleveren. Ga dan liever van die uren een weekje ergens naar het over zonnige oord in Spanje.

5 juli 2014 om 10:39

Ja, maar dat is dan toch jouw mening? Rutte kan ook niet weten waar meer supporters zijn, omdat hij (nog) geen trainer is geweest bij Ajax, zoals al eerder vermeld.

5 juli 2014 om 10:45

Dat is ook helemaal prima, maar in Rotterdam denken vele trouwe supporters daar anders over en daarin ook het allergrootst in Nederland. Dat hoef je als Ajacied toch niet perse te ontkennen.

5 juli 2014 om 10:38

Al jaren het meeste uitsupporters en dat is alles wat ik over trouwheid kwijt wil.

5 juli 2014 om 10:40

Ahjacied vergelijk anders even de eerste training van Feyenoord met die van Ajax van 2 (?) weken geleden. Dan snap je wel waar Hij op doelt. Overigens druipt de jaloezie van je post af. Dat is geen goede karaktereigenschap.

5 juli 2014 om 10:44

@ravnoss

Zeker Feyenoord had toen meer publiek thuis. Maar ik ga toch geen vrije uren opnemen om zoiets te kijken of wel. Ga liever die uren besparen en het opnemen voor echt iets leuks. (vakantie, trouwerijen, weekendje weg, Wk). Heb totaal geen jaloezie, want de Arena is wekelijks strak uitverkocht. De sfeer met de Champions League is geweldig bij Ajax. Daarnaast hebben we echt trouwe publiek.

Wat ik wil zeggen en jij denkt weer aan jaloezie. Misschien maar eens mijn post eens goed lezen en aanvoelen. Wat ik bedoel is dat het altijd het zelfde liedje is, bij Heerenveen heb je ook trouwe supporters en bij Ajax ook. We moeten niet altijd doen of het Feyenoord maar is. In de slechte tijden bij Feyenoord zat de hele 2e ring ook leeg op 2000 man na. Of een Knvb finale tegen Ajax. Die zat toen voor de helft vol. Waar waren die echte supporters dan?

5 juli 2014 om 12:14

Dat jij daar geen vrije uren aan wil opnemen en anderen wel. Dat betekent toch dat die anderen dan er meer voorover hebben?

5 juli 2014 om 13:34

@ahjacied Een uitverkocht stadion is wat anders als een stadoon wat volzit. Er zijn bij bijna alle wedstrijden wel lege plekken te zien in de arena en dan heb ik het niet over het uitvak. Dus je kan wel zrggen dat de arena elke thuiswedstrijd is uitverkocht, maar als er 5000 niet komen zit het niet vol. Dan vraag ik me af waarom die mensen die wel een kaartje hebben, niet naar het stadion komen.

5 juli 2014 om 18:18

Ajax is iets meer een landelijke topclub, Feyenoord ook... maar die heeft nog wel meer het gevoel van een volksclub.
Bij Ajax moeten mensen uit Limburg komen etc, Bij Feyenoord zitten in verhouding weer even wat meer mensen uit Rotterdam e.o.
Er zijn zeker niet alle wedstrijden lege plekken in de Arena.

Wedstrijden op Vrijdag avond, Zaterdag vroeg in de Avond en Zondag laat zullen niet altijd uitverkocht zijn, dit ook vanwege de reistijden.
Maar ik verstop me niet achter excuusjes hoor, jullie hebben ook gewoon een trouwer publiek, ik voel me ook totaal niet aangevallen want ik ga gewoon iedere wedstrijd heen en heb me club altijd gesteund ook in de mindere jaren.

En over de training, tja ik kom er zelden tot nooit, het interesseert me ook niet zoveel.
Kom er hooguit 1 of 2 x per jaar(training) en dan moet het toevallig op een vrije dag vallen voor mij.

@popopos, wil je het woord meelopers niet in je mond nemen? na het 1e succesjaar onder Koeman kreeg Feyenoord er volgens een poll een half miljoen 'fans' bij, dit heeft impact op het verdelen van de TV-gelden in Nederland.

5 juli 2014 om 11:26

Moeilijk he... voor jouw dan voor de laatste keer.. ik als niet ajacied of feyenoorder.. dus objectief, als ajax in het rechterrijtje voetbalt dat zitten er in de Arena helemaal vol? pakweg 30.000 man. Feyenoord heeft meer aantrekkingskracht bij de echte voetbalsupporters (en ajax meer bij de meelopers) niks mis mee maar hou je wel bij de feiten.

5 juli 2014 om 11:39

@ahjacied
Je kan toch niet ontkennen dat het ajaxpubliek in de periode dat PSV AZ EN Twente kampioen werden (5 jaar ofzo geen titel) zo trouw was? Dat was een periode dat elke coach witte zakdoekjes zag, in het stadion weldegelijk lege plekken zichtbaar was.

Nu Ajax met de Boer een succesvolle coach heeft en de prestaties er weer zijn, komt het zooitje weer. Alleen heeft het ajaxpubliek in de periode dat het slecht ging leren accepteren dat de periode zoals in de jaren 90 niet meer haalbaar is op dit moment en dat het voetbal niet altijd mooi hoeft te zijn. Daar zit imo het verschil. Het ajaxpubliek heeft geaccepteerd dat Ajax geen Europese topploeg meer is en is daardoor trouwer geworden.

Feyenoordpubliek daarintegen heeft al jaren niks te vieren en blijft toch massaal komen. De liefde voor hun club zal niet anders zijn dat ajaxpubliek heeft voor Ajax. Alleen is het publiek in rotterdam wel trouwer over de gehele periode genomen.

@pelle1234
Voor supporters als jou schaam ik me dood. Waarom laat je je zo uit de tent lokken?

5 juli 2014 om 12:15

Hoe trouw is men bij Ajax als je met 3 miljoen (?) supporters nog niet wekelijks het stadion gevuld krijgt?
Het is slechts een kleine schare..

5 juli 2014 om 12:20

@jansen

Ja slechts een kleine schare. Je hebt ook oudere supporters, mensen met een handycap of een ziekte. Je hebt ook mensen die in Heerenveen of Texel tot in Zeeland tot in Limburg wonen. Je hebt ook mensen die het net zo intensief volgen als in het stadion. Maar die kunnen er niet bij wezen. Maar je hebt ook mensen die het financieel niet kunnen ophoesten.

Waarom moet ik dit toch altijd aan jou uitleggen. Kan je hier zelf niet opkomen? Man wat een simpele redenatie van je. Het zit wekelijks vol zit er zelf elke thuiswedstrijd. Maar voor jou niet, discussie gesloten.

5 juli 2014 om 13:23

Vele van de door jou genoemde mensen hebben andere clubs ook..
Of hebben andere clubs geen gehandycapte , zieke, armere of oudere supporters?
En toch hebben deze clubs een hogere bezettingsgraad..

Waarom moet ik jou dat uitleggen, kun je daar zelf niet op komen?
Wat een simpele redenatie van je...

5 juli 2014 om 18:21

Want mensen die fan zijn van een club moeten per se naar een wedstrijd gaan op hun status als 'fan' te behouden?
Overigens vind ik dat er een verschil is tussen Supporters en fans.
Supporters vind ik de mensen die naar wedstrijden gaan, fans vind ik mensen die de club een warm hart toedragen en de wedstrijden volgen op Tv(waar absoluut niks mis mee is)

5 juli 2014 om 19:51

Ik reageer slechts op Ahjacied die het heeft over volle stadions..

5 juli 2014 om 21:11

Oh excuses dan, je weet in ieder geval mijn mening er over

5 juli 2014 om 13:15

@Ahjacied De bezettingsgraad bij Ajax wordt kunstmatig hoog gehouden door simpelweg alle seizoenkaarthouders steevast mee te nemen in het bezoekersaantal, ook als ze er niet zijn. Ik heb soms wedstrijden gezien dat er 45.000 man 'aanwezig' was, maar dat er enorm veel lege plekken in het stadion zaten. Feyenoord heeft nu eenmaal het trouwste publiek.

8 juli 2014 om 14:27

Ajachied, jij moet Gwn echt stoppen met reageren op zulke topics ( eigenlijk op elke). Ik zie jou altijd reageren alsof jij alles het beste weet terwijl ik van veel andere mensen hoor en zie dat jij eigenlijk je club helemaal niet volg? Want hoevaak ga jij naar Amsterdam, naar trainingen, naar wedstrijden?

Je kan wel steeds op voetbalzone kijken maar daar schiet je ook niet heel veel mee op ( met alle respect)
En fan kom je nu nog aan over dat Ajax de trouwste aanhang heeft.. Volgens mij kAn je niet eens weten wat dat is.

Dus ga jezelf eerst eens wat verdiepen in je eigen club voordat je naar anderen kijkt.

@ahjacied

Dat jij niet naar trainingen gaat kijken omdat het vrije dagen kost is prima. Ik doe het ook niet. Maar dat is nu precies wat Fred zegt. Volgens mij begrijp je zijn punt niet helemaal.
Bij Feyenoord gebeurt dit veel meer dan bij andere clubs. Feyenoord heeft de grootste groep hondstrouwe supporters die dat er wel over hebben. Tuurlijk bestaan dat type supporters bij iedere club, maar nergens zoveel als bij Feyenoord. Dat wordt behalve bij trainingen en oefenwedstrijden ook duidelijk bij de uitwedstrijden. Geen club neemt zoveel supporters mee als Feyenoord.

Daarnaast heb je je feiten niet echt lekker op een rijtje. Na het absolute dieptepunt de afgelopen tien jaar, de 10-0 verlies wedstrijd tegen PSV bleven de supporters helemaal niet weg. Juist toen stonden de Feyenoorders als één man achter de club en zat de kuip afgeladen vol de volgende wedstrijd.

En natuurlijk is het wel jaloezie bij jou, anders ga je niet in een topic waarbij Ajax überhaupt niet wordt genoemd met Ajax zitten dwepen. Rutten zegt namelijk expliciet met welke clubs hij Feyenoord vergelijkt, en daar staat Ajax niet tussen.

Kijk je hebt recht op je eigen mening. Maar het zou wel prettig zijn als je met op feiten gebaseerde argumenten komt in plaats van je onderbuik

5 juli 2014 om 11:45

Hij doelt hier denk ik op het HSC tijdperk. In die tijd was het inderdaad elke thuiswedstrijd uitgestorven. Maar dat is alweer 25 jaar geleden. Supporters van nu zijn zo anders. Dat is bij de f-side van ajax niet anders. Er is gewoon veel veranderd in supporterland de afgelopen 20 jaar.

5 juli 2014 om 18:24

Uitsupporters van beide clubs zijn nagenoeg gelijk.
Ravnoss
Ajax mag geen supporters meenemen naar ADO en jullie wel.
Ook was er afgelopen seizoen een leeg uitvak bij PSV - Ajax... reden... werkzaamheden en de burgervader van Eindhoven durfde de vele alternatieve niet aan.

Ook krijgt Ajax feitelijk vaak minder kaarten.

Al met al hebben zowel Ajax als Feyenoord altijd een uitverkocht uitvak...
Natuurlijk wederom met uitzondering van vrijdag avond, want je heb te maken met een verplichte buscombi, dus moet je er zo een halve dag voor uittrekken...en op vrijdag gaat dat natuurlijk niet he.

een ding weet je zeker met Fred, je wordt geen kampioen. Leuke trainer voor de subtop, zoals Feyenoord, maar de top ga je er niet mee halen en kampioen al zeker niet.

5 juli 2014 om 11:12

@ Teun dat is lastig om te zeggen het ligt namelijk niet alleen aan fret maar de hele organisatie. Men zegt vaak zat dat de trainer net zo goed is als zijn Spelers materiaal. Ook ik zeg dat we geen kampioen worden maar dat ligt dan aan de hele organisatie.

5 juli 2014 om 15:16

Ja, gedeeltelijk mee eens. Fred wordt vaak aangesteld als trainer voor teams die zich weer op moeten bouwen, dus je kan zeggen dat Fred nooit kampioen wordt. Dat is wel lastig voor een trainer, zeker gezien dat toch op zijn lijstje komt te staan, niet dat hij een team heeft opgebouwd.

5 juli 2014 om 13:07

Subtop en toch 2x in 3 jaar boven jouw clubje PSV.

5 juli 2014 om 15:19

Ja, en in de laatste 15 jaar geen kampioen meer geworden. Wat wil je nou zeggen? Er is gewoon een hype ontstaan door VI over dat legioen. Zo geweldig is het allemaal niet, als er niet goed wordt gevoetbald wordt er ook niet gejuicht en is het nog stiller in de kuip dan op een gemiddelde begraafplaats.

5 juli 2014 om 15:33

@teunteun
Wat klets jij nou dom, inderdaad 15 jaar geen kampioen en nog steeds zoveel die hard fans dat kan je met die successupporters van PSV wel vergeten, als daar 15 jaar geen succes is dan zou het stadion van Excelsior nog te groot zijn.

5 juli 2014 om 15:34

En toch zit het iedere keer vol met 45.000 mensen ongeacht de resultaten, en dat is iets wat geen andere club kan zeggen.

@Ahjacied wat ben je aan het proberen? Dat is de mening van fred wat je leest over feyenoord en zo denken zoveel mensen erover,ieder zijn mening! Wil jij zeggen dat jullie echt trouw publiek hebben omdat jullie ajax wij zijn de beste als motto hebben.als jij dat wilt mag jij dat is jou mening

Dacht al, waar blijft ie.

Elke nieuwe Feyenoord trainer of speler zegt altijd hetzelfde. Geweldig legioen, grote club en de titel zit erin. Pffff zo voorspelbaar.

Rutten is toch geen trainer voor een grote volksclub als Feyenoord. Had de Feyenoorders wel een betere trainer gegund.

Feyenoord heeft de grootste en dan ook natuurlijk de trouwste aanhang van Nederland!

5 juli 2014 om 17:20

Superlex op basis waarvan heeft feijenoord de meeste aanhang?zou je toch ff uit je droom helpen wij ajax hebben de grootste aanhang en dat zal altijd zo blijven.ik heb zelf al 15jaar 1seizoenkaart ga elke wedstrijd thuis uit el cl uit thuis ben er altijd.dat jij zegt dat jullie de meeste aanhang hebben zit je toch ff naast.want dat zijn wij afca.boys

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren