Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Jong kan Oranje niet meer helpen bij jacht op WK-titel

Laatste update:

Het WK 2014 zit erop voor Nigel de Jong. De KNVB maakt dinsdag bekend dat de defensieve middenvelder een scheurtje in zijn liesspier heeft overgehouden aan de wedstrijd Nederland-Mexico in de achtste finales. Hij staat daardoor vermoedelijk twee tot vier weken geblesseerd aan de kant en kan Oranje nu niet meer helpen in de jacht op de wereldtitel. Wel zal hij deel blijven uitmaken van de selectie.

/

De 29-jarige De Jong speelde van begin tot eind mee in de groepswedstrijden tegen Spanje, Australië en Chili. Hij hielp Nederland meermaals door moeilijke momenten heen en kreeg daarvoor veel lof toegezwaaid van bondscoach Louis van Gaal en de (inter)nationale media. Tegen Mexico ging het zondagavond echter al vroeg in de wedstrijd mis: De Jong ging na acht minuten geblesseerd naar de kant.

Een MRI-scan heeft nu aangetoond dat de 75-voudig Oranje-international een scheurtje in zijn liesspier heeft opgelopen. Daarvoor staat een herstelperiode van twee à vier weken. Zaterdag speelt Nederland in de kwartfinale tegen Costa Rica en als het wint, staat het op 9 juli in de halve finale. De eindstrijd in Brazilië wordt gespeeld op 13 juli: de kans dat De Jong dan weer in orde is lijkt nihil.

Kost het wegvallen van Nigel de Jong Nederland de wereldtitel, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oei, dat is een zwaar gemis!

1 juli 2014 om 18:01

De jong is een speler die niet goed te vervangen is, net als Robben, V persie, Sneijder en Vlaar. Na Robben misschien wel de belangrijkste speler voor NL. Als we al mochten dromen van het winnen van dit WK, kunnen we dat nu niet meer.

1 juli 2014 om 18:11

Het kan altijd nog, Je kunt er nu ook voor kiezen om blind CM te houden, wel 5 klassen minder, maar kuit laat je linksback, desnoods kongolo. Costa rica is te pakken, en daarna 2x veel geluk hebben en we zijn er.

1 juli 2014 om 18:15

Nou ja zeg beetje vertrouwen louis heeft een goude ***.
We hebben Onze troef Jordy Clasie nog.

1 juli 2014 om 18:44

Clasie... Kan nog niet mee op WK-niveau.

1 juli 2014 om 18:51

Dat dacht ik ook over de Vrij Blind BMI en Janmaat. Maar die hebben mij Janmaat dan op mindere wijze toch echt het tegendeel bewezen! Niet te snel oordelen, Clasie zou ons allen zomaar eens kunnen gaan verrassen.

1 juli 2014 om 19:00

Gewoon Dirk op cvm en blind links.

1 juli 2014 om 19:40

Serieus? Clasie is een sympathieke jongen, maar komt internationaal kwaliteit tekort. Dit kan het verschil tussen de titel of niet zijn, erg tragisch.

1 juli 2014 om 20:44

Dirk en blind hou toch op man dat wordt niks.

1 juli 2014 om 20:45

Dit is wel heel erg zuur. Hij is tot nog toe de beste middenvelder gebleken. Zo'n type heeft ned. niet meer in de selectie. Ik vrees dat we zullen stranden in de halve finales. Echt balen dit.
Maar toch leuk dat de azijnpissers telkens naar nieuwe argumenten blijven zoeken waarom Oranje de volgende ronde niet gaat halen.

En als ze nu wel gaan winnen, wat gaat dan je volgende reden worden waarom we de halve finale gaan verliezen??

1 juli 2014 om 20:43

Zeker, mag van Gaal nu een vervanger oproepen of gaat dat zo niet? Moet die het doen me wat hij heeft meegenomen?

Oei, dat is een flinke tegenvaller. Hij was nog wel zo lekker op dreef. Vooral tegen Australië was hij de aanjager van dit elftal. Hij zal hard gemist worden, zeker in wedstrijden waarin het wat lastiger zal gaan. Sterkte Nigel!

1 juli 2014 om 17:56

Klopt! Die man is de rots in de branding. Lost fouten op wat anderen maken. Hopelijk voor Oranje en de fans dat het geen zware invloed heeft. In Louis we believe toch ??

1 juli 2014 om 18:04

@gentleman

Ja, Nigel was van grote waarde voor dit elftal. Mooi ook voor hem dat iedereen dat wel zag en kon beamen. Ik moet zeggen dat ik wel in Louis geloof, ondanks dat ik het maar een vreemd mannetje vind. Totaal niet mijn type mens, ik vond een type als Bert van Marwijk veel leuker, maar dat Louis een fantastische coach is, staat buiten kijf.

1 juli 2014 om 18:13

@elpipita ik denk wel dat het oplosbaar is door 4-3-3 te gaan spelen. Net als in de tweede helft tegen Mexico met Depay op de flank. Die 5-3-2 begint een beetje uit te werken.

1 juli 2014 om 18:15

Als mens ben ik ook geen fan van hem, maar hij laat niets, maar dan ook helemaal niets aan het toeval over. Ik geeft me het gevoel alsof hij alles 100% onder controle heeft, daar heb ik wel bewondering voor.

1 juli 2014 om 23:28

Ik zou juist tegen Costa Rica nog 5-3-2 spelen, zodat je de halve finale kunt verrassen met een ander systeem. Ik zie overigens een middenveld met Wijnaldum, Sneijder en Blind wel zitten, maar Clasie ipv Wijnaldum zou ook een prima optie zijn. Zou Stefan de Vrij niet defensieve middenvelder kunnen fungeren?

Ben bang dat dat net de schakel is die je niet kunt missen om daadwerkelijk een kans te maken op het wereldkampioenschap. Blind heeft niet de body en agressiviteit. Misschien De Guzman al vond ik hem niet best de voorgaande wedstrijden.

1 juli 2014 om 18:21

Kuyt een optie?

1 juli 2014 om 18:04

Clasie vind ik voetballend misschien wel beter maar de controllerende kwaliteiten van de Jong in combinatie met zijn grote fysieke kracht zal Clasie niet kunnen opbrengen, Blind overigens al helemaal niet. Ik zou voor Fer gaan als die weer fit is.

1 juli 2014 om 19:18

Hoe staat het met de fitheit van fer? Als hij weer fit is zou ik hem tegen costa rica laten spelen ipv de jong en blind er naast. Hopend dat blind dan weer beter speelt als tegen mexico .

1 juli 2014 om 19:38

Fer zal costa rica niet halen, hopen op de halve finale dus(als we die halen). Tegen Costa Rica kan je Clasie wel uitproberen, anders zou ik de Guzman alsnog maar inzetten.

Een aderlating voor het Nederlands Elftal, was na Robben en van Persie toch echt de belangrijkste man van Nederland.

Pffff wat een behoorlijke aderlating..
Eerst Strootman en nu deJong..
Het beest hadden we goed kunnen gebruiken

dit is een beste aderlating

Het was leuk en al beter dan verwacht. maar zonder Nigel win je niet van top landen helaas...

1 juli 2014 om 17:57

Zonder Nigel geen wereldkampioen.. Met hem was het de opgave zwaar genoeg. Zonder hem zie ik het somber in. We hebben geen enkele goede vervanger.

1 juli 2014 om 18:49

Naja ik zit nu toevallig een van onze mogelijke tegenstanders te bekijken. Dats ook niet veel soeps. Uiteraard de Jong is nodig, is in een uitstekende vorm. Maar vergeet niet Mexico versloegen we ook zonder hem. En de 'toplanden' die we tot dusver kunnen tegenkomen hebben ook helemaal niks laten zien.

1 juli 2014 om 20:48

We hadden bijna de mazzel dat Argentinië met pingels tegen de Zwitsers eruit had kunnen vliegen ware het niet dat 3 minuten voor tijd van de verlenging hij toch nog viel.

Pijnlijk...
Een zeer nuttige speler voor het NL elftal.

Mag er een vervanger opgeroepen worden?
of is dit niet mogelijk of nodig?

1 juli 2014 om 17:57

Er mag geen vervanger worden opgeroepen. Je moet het doen met de spelers die je hebt.

1 juli 2014 om 17:59

Er staat in de tekst dat hij deel uit blijft maken van de selectie, dus dan kan/mag het niet. En als je iemand op zou roepen, wie zou dat dan moeten zijn ?

1 juli 2014 om 18:09

Mag sowieso niet. Tot 24 uur voor het WK mag je aanpassen. In 2010 was de keeper van Frankrijk geblesseerd geraakt tijdens het WK op de training. Mocht ook niet vervangen worden.

Heel zuur, maar er zullen andere mensen opstaan. C'est la vie.

1 juli 2014 om 17:56

Dat hoop ik echt, want er is niet echt nog een type de jong in onze selectie. Hopelijk staat Blind op en gaat hij het doen al zie ik dat niet zo snel gebeuren. Blind is toch een ander type speler.

1 juli 2014 om 20:53

Een links Back bedoel je?

2 juli 2014 om 06:56

hij nam tegen Mexico de plek van de Jong over, maar de Jong is sterker i de duels dan Blind dat aan we vooral missen bedoel ik. Maar ik denk wel dat Blind zijn plek overneemt ook tegen CR.

1 juli 2014 om 20:52

Hopelijk is Fer op tijd fit.

Het gevreesde nieuws is er dan formeel uit. Er werd gezegd dat de kracht van het Nederlands elftal in de wisselspelers te vinden is, maar laten we eerlijk zijn: wie kan op dezelfde manier als kuitenbijter opereren? Daley Blind mist agressie, maar hoop ergens dat hij boven zichzelf zal ontstijgen.

1 juli 2014 om 18:25

Kuyt?
Dit zo ongeveer de enige positie die hij nog niet gehad heeft.

Een tweede De Jong hebben we inderdaad niet maar misschien dat Fer met zijn enorme loopvermogen lekker hinderlijk in de weeg kan lopen en zo de opbouw van de tegenstanders kan verstoren. Wel bijzonder jammer voor De Jong die zich in een paar jaar tijd heeft ontwikkeld van een nuttige speler tot 1 van de pijlers van Oranje.

dat is echt balen.. denk dat het niet meer gaat lukken nu

1 juli 2014 om 20:53

Hoe komen we nu langs Argentinië?

2 juli 2014 om 13:47

langs Costa Rica eerst

Wat een aderlating

Na Robben is De Jong de speler die we het slechtste kunnen missen. We hebben eigenlijk alleen nog maar mooi-weer-middenvelders over, een alternatief voor breker De Jong is er gewoon niet. Ik vraag me af of Nederland het zonder kan, in wedstrijden tegen de echt grote landen. Grote aderlating.

1 juli 2014 om 20:14

Het geeft niet. Met die mooi-weer-middenvelders moet je gewoon drukzetten. Van Gaal durft wel aanvallend te spelen als 't echt moet. Als je die Argentijnse verdediging nu ziet... die ontfutsel je zo de bal, als je even druk zet.
Gewoon lekker 4-3-3 spelen met Depay, Van Persie en Robben voorin. En kei- en keihard werken! Het kan best zijn dat we er 1 of 2 doorlaten, maar met die drie voorin ben je dodelijk!

1 juli 2014 om 20:55

een keertje de snelle Messi erdoor en het is 1-0 en dan gooien ze het dicht en gaan lekker schoppen.

Wat een verlies hoop dat het goed opgevangen zal worden

Ontzettend jammer, wat een waardevolle speler.
Maar laten we niet te pessimistisch worden, er staan vervangers klaar, en laten we vooral ook de tweede helft tegen Mexico niet vergeten, toen speelde Oranje zijn beste voetbal van het WK tot nu toe en dat lukte dus ook zonder De Jong.

1 juli 2014 om 18:07

Laten we ons daar maar aan vasthouden dan!!!!!
Aderlating van jewelste. Nigel was in bloedvorm en een heel goed toernooi aan het spelen.

1 juli 2014 om 18:52

Dat vind ik dus ook. We hebben het al een wedstrijd zonder hem gedaan. In dit team is niets mis met de interisieke motivatie, dus wellicht dat dit voor een ander, alleen maar extra reden tot kuitenbijten is.

Sterkte Nigel! Je hebt in ieder geval veel indruk gemaakt! Het zal er voor Oranje niet makkelijker op worden.

Dat is een beste aderlating op het middenveld, dat zagen we tegen die Mexicanen wel.. Zonde. Beterschap voor Nigel!

Fer is een goede vervanger lijkt me, kan aanvallend ook wat meer brengen.

1 juli 2014 om 18:01

die ligt ook in de lappenmand

1 juli 2014 om 18:03

fer is veels te nonchalant. heeft niet de vechtersmentaliteit van de jong. clasie komt het dichts in de buurt van de jong vind, maar maar wel veel mindere kwaliteit natuurlijk.

Aai, dit is een zware aderlating voor Oranje! Ik denk dat wij hierdoor net tekort gaan komen in de halve finale. Maar wie weet dat de Guzman, Kuijt of Clasie boven zichzelf uit kunnen stijgen op de Jongs positie. We zullen het wel zien.

Strootman was nog een beetje op te vangen, hoewel zijn vervangers (wijnadulm, de guzman) niet overtuigen. Maar de Jong is een te grote aderlating die je tegen de grotere landen duur zal komen te staan. Met alle respect voor blind/clasie, maar daar win je de oorlog niet mee op het middenveld. Daarvoor heb je echte mannen nodig zoals de Jong.

Ik zou kuyt daar proberen misschien doet ie het wel hartstikke goed .

1 juli 2014 om 18:04

Kuyt kan nog wel op de zijkanten of voorin als spits, maar echt niet op een centrale positie van het middenveld. Zo gek is van gaal ook weer niet.

1 juli 2014 om 18:09

Ik zeg toch ool proberen

1 juli 2014 om 18:09

Ook*

1 juli 2014 om 18:14

ja laten we kuyt voor het eerst als centrale middenvelder proberen op het wk. heel slim.

1 juli 2014 om 18:16

Van Gaal heeft toch ook kuyt als linksback geprobeerd .

1 juli 2014 om 18:19

maar niet uit het niets. van gaal heeft hem 5 weken als linksback laten trainen.

1 juli 2014 om 20:57

Proberen tegen Argentinië?
lijkt me niet slim.

1 juli 2014 om 18:19

Ik hoop dat je een grapje maakt, kuyt als cvm,....en proberen ook nog, een WK is niet om te proberen. Haal Sneijder maar een linie terug dan, die kan ook nog een normale pass geven. Clasie kan ook, maar die laat het op 1 pass na bij Oranje nog niet zien.

Wat een aderlating. Juist in dit team heeft de Jong een belangrijke rol, helemaal omdat Strootman ook al niet mee speelt. Zij zorgen juist voor het gif in de ploeg en zorgen ervoor dat er duels gewonnen worden op het middenveld. Met duo's van Blind, de Guzman, Wijnaldum, Clasie en Fer zie ik het somber in. Misschien haalt van Gaal Sneijder wel een linie terug.

Een forse tegenvaller. Hoewel hij echt dramatisch slecht speelde gedurende bepaalde fases in de poulewedstrijden, was hij ook van ontzettend groot belang voor Oranje gedurende andere fases. Per saldo is dit echter een groot verlies, hoewel ik niet uitsluit dat het team hier toch weer sterker uitkomt.

Zwaar gemis voor het nederlands elftal, misschien een optie om sneijder daar neer te zetten! Anders misschien een centrale verdediger doorschuiven naar die plek, of toch gewoon daley blind

Zou Clasie opstellen. Heeft een goede pass. Kunnen we misschien makkelijker de aanvallers vinden.

Zonde, maar goed we moeten verder

1 juli 2014 om 18:16

ja clasie is van mindere kwaliteit, maar is wel de enige bikkelaar die er over is.

De wedstrijd tegen Mexico in verzengende omstandigheden ook gewonnen zonder De Jong. Dat is weer een morele opsteker

1 juli 2014 om 18:18

maar wel meer veel meer kansen tegen dan vorige wedstrijden. dat kan ik niet los zien van de jong.

1 juli 2014 om 18:24

Ja, maar dit was ook de knockout-fase (meer druk, gedrevener tegenstander), tegen het een na beste land van Groep A.
We hebben ongelooflijk veel mazzel (dat we natuurlijk zelf hebben afgedwongen) dat we tegen Costa Rica spelen, tegen dat land red je het zonder De Jong zeker en kun je voortbouwen op een opstelling zonder hem, net als tegen Mexico. Daarna zijn het nog maar twee wedstrijden, natuurlijk zul je hem dan missen, maar dan is het toch alweer een heel ander verhaal dan voor een heel toernooi.
Al met al blijf ik optimistisch, en vooral omdat we tegen Mexico zonder De Jong zo goed konden spelen.

1 juli 2014 om 18:55

En ook het plotselinge uitvallen van De Jong te verwerken. Hier heeft Oranje zich goed herpakt, met het bekende resultaat.

1 juli 2014 om 21:00

Het lijkt altijd net of dat wij te weinig of de verkeerde spelers meenemen.

Aiai, grote tegenvaller. Hij is het type speler die een hele wedstrijd topspelers onschadelijk kan maken.
Tegen Costa Rica zal je hem nog niet zo missen waarschijnlijk, maar in een halve finale of finale tegen eenecht topland wel.

Aan de andere kant, in de 2e helft tegen Mexico speelde Nederland zonder hem ook goed (buiten de goal dan ). Ik vertrouw van Gaal dat hij wel met een list komt. Kuyt misschien op zijn plek? Die toonde de afgelopen wedstrijden aan een uitstekende verdediger een aanjager te zijn.

1 juli 2014 om 21:01

Als we langs Costa Rica komen ga er dan maar van uit dat Argentinië de tegenstander in de halve finale wordt.

2 juli 2014 om 08:26

Daar ga ik wel vanuit. Al zal België het ze zeer lastig maken. Zal geen walk over worden voor Argentinië.

Mooiste zou eigenlijk zijn als België de halve finale haalt. Die moet Oranje dan wel winnen, want anders krijgen we die Belgen nooit meer stil :-)

Tsja.. een behoorlijke tegenvaller dit. Maar zat er al aan te komen. Ik hoop nu dat Kuijt op z'n plek gaat spelen. Hij heeft laten zien dat 'ie nog altijd van waarde kan zijn. Hij heeft longen als een paard en hij kan aardig verdedigen. En hij kan Robben of Janmaat strak inspelen aan de rechterkant.

Hoe zit het met Fer eigenlijk? Is die echt tot aan de finale uitgeschakeld? Van Gaal zei zoiets als 'hij moet de winnende in de finale binnenkoppen'.
Clasie was oorspronkelijk de eerste man achter Nigel de Jong. Maar die is fysiek natuurlijk tien keer zo zwak.

Strootman wegvallende heeft uiteindelijk een positief effect gehad, men gooide de boel om.

Ik hoop maar dat dit hetzelfde teweeg zal brengen, dat NL wellicht noodgedwongen offensiever (!) gaat spelen, met Huntelaar in de spits, Van Persie nr10, Kuijt in het middenveld, etc.

Het zou nieuw elan geven en de tegenstanders zouden niet meer weten waar ze nu precies tegen lopen te spelen. Je moet nu gewoon een andere zwaartepunt gaan vinden.

1 juli 2014 om 18:40

RVP op 10 en Kuijt op het middenveld? Gelukkig ben jij niet de bondscoach.

1 juli 2014 om 19:04

RVP in de rol van ' Bergkamp ', Huntelaar in de rol van ' Kluivert '. Terugzakkende vleugels.

Mijn intentie is om het zwaartepunt te verplaatsen, Huntelaar heeft voldoende kwaliteit, en nu vertrouwen, om het werk voor het doel over te nemen van Robin, Van Persie hebben we nu nodig voor zijn voetbalkwaliteit. Die er dus op middenveld bij doen nu De Jong weg is om kwaliteit 'terug te brengen' en ipv voor behoud op het middenveld, gaan voor voetbal op het middenveld.

Met dreiging voorin waardoor de tegenstander meer achter moet blijven. En mogelijkheid om de bal langer vast te houden, zodat we een breker (minder) nodig hebben.

Die laatste zin van jou daar kan ik niets mee, dit is hoe ik denk dat je het op zou kunnen vangen. Of we gaan op dezelfde manier verder met kans van overlopen.

1 juli 2014 om 21:04

Je bedoeld zeker zo iets?

Cilisen
Janmaat
de Vrij
Vlaar
Blind
Wijnaldum
de Guzman
Robben
v persie
Depay
Huntelaar
1 juli 2014 om 18:58

Dat is 't mooie.. defensiever kan nu bijna niet. Of hij moet Veltman voor de verdediging neerzetten. Ik denk dat Kuijt nu wel een goeie kans maakt om voor de verdediging te spelen. Maarja.. als je daar Blind nog naast wilt zetten, kun je hem niet meer in de verdediging zetten.
Kortom.. dit wordt een flinke puzzel voor Van Gaal!

1 juli 2014 om 19:05

Daarom ook aanvallender, doen we het eindelijk goed, hadden we in de finale 2010 ook al moeten doen, ineens teruggrijpen op de kern van Nederlands voetbal.

1 juli 2014 om 21:07

Doe normaal Messi laat Kuiyt alle hoeken van het veld zien. Speelt hem twee keer door de benen gaat weer terug en dan nog een keertje erlangs gewoon voor de lol.

Jammer want Oranje kan de Jong toch wel erg goed gebruiken en ook sneu voor die jongen aangezien hij over 2 jaar denk ik niet meer in de basis zal staan. Met Strootman en Van Ginkel heb je de Jong niet meer nodig namenlijk.

1 juli 2014 om 20:01

Van Ginkel moet eerst maar eens op het niveau van de jong zien te komen, laat staan beter te worden.

Hij heeft de potentie, maar is nog lang geen de Jong. Overigens denk ik dat de Jong over 2 jaar nog steeds basisspeler is. hij is een echte prof en zelden geblesseerd (op die ene zware keer na dan). en met 31 jaar ben je nog niet heel oud.

1 juli 2014 om 22:04

De Jong zal er over 2 jaar zeker nog bij zijn maar van Ginkel gaat over 2 jaar op een niveau zijn waarbij je een heerlijk middenveld hebt samen met Strootman en dan heb je type De Jong gewoon simpel gezegt niet meer nodig.

Ik heb van Ginkel weer bezig gezien bij jong Oranje laatst en ach wat een speler, het gemak waarmee hij loopt en passt.... Die gaat niet lang nodig hebben voordat hij in Oranje staat en met Strootman heb je dan het ideale middenveld voor met de punt naar voren.

ik zou kuyt centraal zetten die blinkt op elke positie uit! dus centraal wss ook!

1 juli 2014 om 21:08

Zou hem op doel zetten dan gaat er geen eentje in.

Enorm balen dit, absolute aanjager van het team samen met robben. Niet te vervangen door iemand die enigszins in de buurt komt helaas. Maar we zijn niet kansloos de halve finale halen mag geen probleem zijn en gaat dan om twee wedstrijden het kan altijd.

Oei Oei Oei, dat is een flinke aderlating... Hopenlijk kunnen ze dit intern opvangen, al lijkt de Jong lastig te vervangen... Kuijt???

Als dit waar is is dat absoluut een enorme aderlating maar ik heb het gevoel dat de blessure minder erg is dan men doet voorkomen.

Vooropgesteld, je moet/kunt tijdens een WK geen enkel team onderschatten maar Costa Rica moet te doen zijn zonder de Jong. Stel je voor dat we doorkomen & we moeten tegen Belgie of Argentinie & we hebben de Jong nog achter de hand wat de tegenstander niet weet.
Dan kun je toch behoorlijk verrassend op het veld komen.

Het zou mooi zijn

1 juli 2014 om 19:14

Dit is een officieel statement van de Knvb ze gaan echt geen leugens naar
buiten brengen. En ze vergroten een blessure helemaal niet om de tegenstander op de verkeerde been te zetten.

De jong moet 1 week uitrusten... Maar nog 3 wedstrijden volhouden om te gouden beker pakken!!!!! Net als 2010

1 juli 2014 om 19:19

Ik dacht het toch niet. Mentaal is dit team erg sterk en ze hebben de klap tijdens de wedstrijd tegen Mexico onder loodzware omstandigheden al weten weg te werken.

Drama voor De Jong. En hij speelde zo goed. Wat mij betreft een groot gemis op het middenveld.

een grote slaak van opluchting bij mogelijke tegenstanders van Oranje in de volgende en desnoods volgende rondes....

Louis heeft altijd wel een plan klaar liggen dus ook zonder onze topper nigel gaat het lukken.

1 juli 2014 om 19:05

denk jij dat louis een wonderdokter is? ook hij is afhankelijk van het spelersmatriaal. zo een wijnaldum speelt bij oranje net zo matig als bij psv. daar verandert louis niks aan.

Oei erg vervelend!
Van Gaal lost dit vast wel op!

Ik denk dat we met Clasie wel het type verdedigende middenvelder in huis hebben, al zie ik dan liever wel Fer in het midden erbij i.p.v. Wijnaldum of de Guzman.

Fer is niet even iets fysiek sterker en betere allround middenvelder.

Cilissen
De Vrij
Vlaar
BMI
Janmaat
Clasie
Fer
Blind
Sneijder
Robben
van Persie
1 juli 2014 om 19:40

Prima opstelling. Zo zou ik het ook graag zien. Fer en Clasie hebben niet de defensieve kwaliteiten van De Jong, maar beter dan dan hebben we niet. En in tegenstelling tot Wijnaldum en De Guzman kunnen Clasie en Fer in ieder geval nog iets toevoegen defensief.

1 juli 2014 om 19:59

Is Fer al weer fit? Ik dacht dat Van Gaal had gezegd dat 'ie de winnende in de finale moest binnenkoppen. Ik ging er daarom vanuit dat 'ie pas weer ten tijde van de finale fit zou zijn.

zo jammer. De jong is erg belangrijk. Ik ben bang dat Nederland het nu moeilijker gaat krijgen om kampioen te worden

Flinke tegenvaller, zeker aangezien we ook al geen beroep kunnen doen op Strootman. Hoop dat Louis voor Clasie kiest, is van de overgebleven middenvelder het felste en dat hebben we nodig. De Guzman en Wijnaldum vallen me tot dusver erg tegen en Blind zoekt teveel de voetballende oplossing terwijl er af en toe eens wat anders gevraagd word. Maar goed, ik blijf veel vertrouwen hebben in Van Gaal.

Een flinke aderlating. Een hele flinke. Costa Rica moet nog kunnen, al moeten we hen niet overschatten. Maar Argentinië of België wordt gewoon intens lastig. Ik hoop op clasie, heeft ook veel felheid. Is niet zo rustig als de jong aan de bal maar in mijn ogen het beste alternatief. Blind vind ik te neutraal, te langzaam, clasie vind ik nog wel eens verrassend uit de hoek komen, ik hoop dat dit nu goed uit gaat vallen.

De meeste hebben hier over een "verrassende" Clasie , maar begrijpt dan niemand van hun dan dat hij geen stofzuiger is net als De Jong ?
Buiten De Jong heeft Nederland gewoon geen houthakker.

Zat even te denken: wat als Strootman fit was gebleven, wat voor beestenmiddenveld hadden we dan. Dan had deze blessure iets minder pijn gedaan inzake het team.

Ben benieuwd hoe van Gaal het gaat oplossen. Voel helemaal mee met Nigel, hij was in absolute topvorm. Hopelijk trekt hij de komende jaren deze streep door en kunnen we nog 2 toernooien van hem genieten.

jammer final kunnen wij nu wel vergeten!

Mag ik nog even positief zijn?
Ik zit nu alweer bijna een hele wedstrijd naar Argentinië te kijken, die zijn niet om aan te gluren.
Duitsland viel zwáár tegen. Brazilië ook.
Dat betekent dat alleen Frankrijk en Colombia tot nu van de kwartfinalisten overtuigden. Én Nederland in de tweede helft, het voetbal dat Oranje toen speelde was van een niveau dat ik dit WK nauwelijks nog heb gezien. (zonder De Jong dus.)
Met andere woorden: we hoeven niet te denken dat we de finale niet kunnen halen omdat we één belangrijke speler kwijt zijn. Dit Argentinië kunnen we zeker hebben, ik ben eigenlijk banger voor België, maar ook dat land is natuurlijk geen onoverkomelijke horde.

Dit is toch wel om te huilen hoor.
Maar als Blind zijn niveau als tegen Barca kan halen, komt het goed

ik zou als ik van gaal was zo spelen:

cillessen
janmaat
vlaar
de vrij
martins indi
blind
de guzman/clasie
sneijder
robben
van persie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren