Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal opgelucht: ‘Gouden wissels en plan-B hebben ons gered’

Laatste update:

Ook bij Louis van Gaal was na de rake strafschop van Klaas-Jan Huntelaar de opluchting groot. Zijn Nederlands elftal had het lang lastig met Mexico, maar in de laatste vier minuten werd een achterstand ongedaan gemaakt. Van Gaal had, net als tegen Chili, een gouden hand van wisselen.

/

De Tulpengeneraal bracht Klaas-Jan Huntelaar binnen de lijnen en de spits was goed voor een assist en de winnende goal. Van Gaal haalde aanvoerder Robin van Persie naar de kant: “Deze coach wil winnen. Dan maakt het echt niet uit wie je bent. Dat is geen verdienste. Als wij vinden dat het beter is voor het team, dan wordt er gewisseld. Ik ben blij dat het weer gouden wissels waren.”

Oranje had ogenschijnlijk moeite met de hitte in Fortaleza, maar Van Gaal maakte zich nooit echt druk, zo zei hij tegen de NOS. “Ik ervan overtuigd dat we het konden winnen. Ik zag dat wij fitter waren dan de Mexicanen en dat de spirit er nog volop in zat in de slotfase. We hadden ook een beetje geluk met de drinkpauze, toen kon ik plan-B doorgeven. Dat heeft ons weer gered.”

Wordt Nederland wereldkampioen in Brazilië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

van Gaal heeft geluk gehad.het was taktisch niet best.

29 juni 2014 om 22:02

Plan B? 4-2-4 speelden ze aan t eind toch? Strootman en de jong hadden we nodig deze wedstrijd en een zekere van der wiel!!!

29 juni 2014 om 22:10

Ja je wilt een geblesseerde van de Wiel op stellen?

29 juni 2014 om 23:04

Ja natuurlijk, je wint met 2-1 en je staat in kwartfinale en de kans is groot dat we de laatste vier kunnen bereiken, want Griekenland en Costa Rica bakken er ook niets van.

Ga jij nu om Strootman en vd Wiel praten. Lachertje!!!

29 juni 2014 om 23:11

Volgens mij noemt hij Strootman en De Jong ook die allebei geblesseerd zijn...

30 juni 2014 om 06:08

Sommige mensen zijn hier echt dom, denk dat iemand met klein beetje verstand begrijpt dat ik meer over de perfectie van het team heb, en ja zijn beiden geblesseerd, vanzelfsprekend doel ik op wanneer ze fit zijn dat er een veel sterker middenveld zal zijn dan een de guzman dat snapt iedereen ook wel en een verhaegh. Maar goed blijkbaar teveel kinderen hierzo.

29 juni 2014 om 22:10

Ik houd van deze vent. Die heerlijke coole arrogantie tegen pers en de wereld en hij flikt het gewoon keer op keer. Klasse vent, een winnaar, voor welk team dan ook. En die gouden pik van hem keer op keer is ook niet te verklaren.

29 juni 2014 om 22:16

Die gouden pik is idd goud waard.

29 juni 2014 om 22:26

Jij houd van deze vent ?
Door zijn tactisch onkunde verloor je al bijna van Australie en nu ook bijna van Mexico !

29 juni 2014 om 22:35

@albertino hoezo wat doet hij fout met deze opstelling (bijna zelfde als tegen chilli) en we waren beter dan chilli. En ja nu tegen mexico niet hoe dat kan? Ten eerste jonge lul niet zo dom en denk na ten tweede mexico is volwassener klaar punt uit. Ga van gaal niet afkraken wat hi j doet met deze selectie was geen andere in deze wereld gelukt

29 juni 2014 om 22:44

@realplayer
Ja idd maar als hij zo was begonnen hoeft hij het risico niet te lopen dat het mis gaat zoals bijna vandaag....

@balster0570
Euh ten eerste praat is normaal?

Als je geen verstand hebt praat er dan niet over.
Ga het 1 keer uitleggen:
4 3 3 is hoe Nederland het beste speelt.
Van gaal heeft alles fout gedaan namelijk totaal verkeerd beginnen waardoor er steeds een middenvelder te weinig was en niet gevoetbald kon worden.
Vlaar, de vrij durfden ( kunne) niet voetballen dus Sneijder werd weer overgeslagen en kwam er geen ( 0 ) kans!

Toen er 4 3 3 werd gespeeld kwam er een veel betere veld bezetting kwam er gelijk druk en kreeg sneijder veel meer de bal wat resulteerde in een paar schiet mogelijkheden en een goal.
Net als tegen Australie toen Nederland veel en veel beter ging spelen na de blesure en de invalbeurt van Depay (ipv BMI ).

Tegen Chili ( zet je bril is af of drink minder ) was nederland helemaal niet beter sterker nog in 75 min geen kans gehad.

29 juni 2014 om 22:52

Hahahahaha tactische onkunde bij van Gaal. Lol jij wikt gewoon iets posten.. druiloor. Van Gaal is een meestertacticus.

29 juni 2014 om 23:03

Tactische onkunde? Door het 532 systeem laat je die Mexicanen komen en bespaar je zelf energie, wanneer je dan opeens overschakelt naar 433 raakt de tegenstander eerst verward + ze zijn moe van het stukbijten op onze defensie. Noem jij dat lekker tactische onkunde, ik vind jouw analyserend vermogen eerder onkunde.

29 juni 2014 om 23:06

Nu ja. Huntelaar springt om in te koppen, timet iets te vroeg, krijgt bal achter Martins Indi te laat op het hoofd die daarop pardoes voor Sneijder valt. Als Van Gaal dat voorzien had...

29 juni 2014 om 23:09

@duddeajax
@pf10

oh wacht jullie doen nu of dat van gaal het eerst 532 doet om ze moe te maken en dan ze te verassen ?
Of jullie zijn 10 jr of jullie zijn dronken.

29 juni 2014 om 23:10

Zeer belabberd wat Nederland laat zien. Kuyt van linksback naar rechtshalf naar rechtsbank..en dat terwijl er op de bank jongens zitten die wekelijks op die positie spelen. Kortom hij heeft geen vertrouwen in die spelers. En gouden wissels? Wat hebben Depay en Huntelaar laten zien? Niets, behalve dat Huntelaar pingel van Robben mocht nemen. Voor de rest was t paniekvoetbal van Nederland. Louis kan beter gewoon 4-3-3 gaan spelen..dan komen ze meer aan voetballen toe. Voor nu, komen ze weer goed weg..motoren van t vliegtuig van t Nederlands Elftal stonden al.

29 juni 2014 om 23:18

Ik kan je uitleggen hoe dat kan. Chili speelt op balbezit, neemt het initiatief en zoekt het gaatje bij de tegenstander, het liefst in de ruimte.
Als je tegen zo een ploeg speelt is inzakken een goede keuze omdat het vinden van dat gaatje dan heel moeilijk wordt. Zoals al werd aangetoond tegen Chili. Daarnaast geeft zo een team ook veel ruimte achterin weg waar je met de snelheid van de aanvallers altijd gevaarlijk kan zijn.

Een team als Mexico speelt meer op de reactie, vanuit een hechte verdediging, weinig ruimte weggevend achterin en hopen op snelheid in de tegenaanval. Als je tegen zo een team reactievoetbal gaat spelen wordt het heel moeilijk omdat je voorin dan met 2 aanvallers niks uit kan halen. Met 3 aanvallers is er veel meer mogelijkheid om te combineren en de tweede bal te kunnen veroveren. Daarom ging alles ook beter lopen na de wissel Depay verhaegh

30 juni 2014 om 00:42

@ dudeeajax

Zie jou verblind zijn door het resultaat. We lagen er bijna uit en horen onze les geleerd te hebben.

30 juni 2014 om 01:23

@ wisconsin
Je moet het anders zien door 4-3-3 kwam er steeds meer druk en werd er steeds meer vooruit gevoetbald en over de vleugels. Er kwamen steeds corners en meer mogelijkheden. De kans dat zo n bal dan ook een keertje goed valt is dan gewoon aanwezig. Ja ik voelde die goal wel een beetje aankomen. Er daarna was ik er vreemd genoeg zeker van de tweede ook zou vallen. Ik was meer zeker van de 2-1 dan van de 1-1.

30 juni 2014 om 01:27

En dan knal je erover heen ik snap dat ook wel maar jammer dat we er steeds eerst voor achter moeten komen! Het maakt het zo onzeker spannend zo. Want echt onder controle was het natuurlijk niet. laten we zeggen het lukte gelukkig het zat wat mee op het einde. We hadden er net zo goed ook uit kunnen liggen.
Maar goed we leven nog. Op naar Costa Rica.

30 juni 2014 om 18:48

Maar we winnen toch 😃

Ondanks beperkte middelen toch weer een ronde verder. Kun je nagaan als we VDW en Strootman nog zouden hebben, komend EK gaat genieten worden. Terecht door, heerlijk!

29 juni 2014 om 22:11

je bedoelt een goede en fitte Vdv?

29 juni 2014 om 22:14

Vd wiel

29 juni 2014 om 22:36

Er stat Vdw, Greg dus.

29 juni 2014 om 23:35

ja, sorry, my bad

30 juni 2014 om 01:33

Gelukkig maar VdV is geweest.

29 juni 2014 om 22:22

Strootman oke maar VDW is overschat. Deed het tijdens zn oefeninterland ook niet best.

29 juni 2014 om 22:35

Speelde een sterk seizoen bij PSG en is natuurlijk beter dan Janmaat en Verhaegh, vooral die laatste was echt een draak vandaag. VDW speelt al wel een behoorlijke tijd met een blessure, dus niet heel raar dat hij bij zijn oefeninterland niet groots was.

Blij dat we gewonnen hebben maar ik snap weer niet waarom hij op balbezit wil spelen met een 5-3-2 opstelling. Wat een drama eerste helft krijg je dan weer. En waarom in dat systeem dan Sneijder als aanvaller opstellen? Zet dan een snelle speler erin voorin.

30 juni 2014 om 01:59

De Mexicanen hadden ons door wisten dat wij hun aan de bal wilden hebben en dan snel eruit met counters van Robben en dus lieten ze ons komen en lieten ze ons aan de bal met deze opstelling van 5-3-2 waardoor we met die slechte opbouw zaten. Daarna wonnen zij de slag op het middenveld en toen gingen zij er steeds beter uit komen en kregen kansen schoten op doel, net zo lang tot hij viel. 1-0 achter. Pas daarna zijn we gaan omzetten en gaan wisselen en toen gingen we ook pas voetballen! Pas met 4-3-3 ging het lopen en kregen we kansen vlak voor tijd 85 min kwamen we pas gelijk, dat was door het oog van de naald. Toen waren de Mexicanen aangeslagen en vermoeid de 2-1 kon toen eigenlijk niet meer uitblijven. het vertrouwen was terug met name vanaf dat Hunterlaar er in kwam en daarvoor Depay. Conclusie het 5-3-2 ging weer de mist in. En we waren op het randje van uitschakeling.

Zo de euforie en gelukskreten zijn achter de rug en heb ook ff alle interieuws op me in laten werken.
Ik mis eigenlijk overal 1 opmerking : Lucky basterds want dat waren we vandaag wel heel erg.

29 juni 2014 om 22:27

Klopt, vooral in de 1e helft, want man man man wat speelde Nederland slecht. 0 corners zelfs, tegen Duitsland had je wellicht 0-3 achter gestaan. Maar boeiend, Nederland is een ronde verder en wat is er mooier dan dat.

29 juni 2014 om 22:50

Ja inderdaad maar om een finale te halen heb je ook geluk nodig

Een fatsoenlijk plan-A zat er niet in, maar daar hoor je 'm niet over. Hopen op een goedvallende corner en een schwalbe kan je verder ook moeilijk een plan noemen verder.

29 juni 2014 om 23:21

De doelpunten op zich zijn toch niet hetgeen een plan laten slagen of niet. Nederland speelde een stuk beter na de omschakeling naar 4-3-3 en daardoor dwongen ze kansen af, zoals bij die hoekschop en terechte penalty.

Schandelijk dat Nederland weer met dat 5 3 2 begon, wederom kwam je niet aan het voetballen en wederom moest het worden omgezet en wederom bracht het dreiging en kansen EN goals!
Aub laten we zo beginnen Zaterdag ?
Dat laffe countervoetbal ligt ons niet, en geluk blijft niet komen.

Tegen mindere tegenstanders: 4-3-3!!!!!!!!!!!

Hopelijk spelen ze vanaf het begin zo wel tegen Costa Rica of Griekenland. Mexico heeft gewoon een zwakke ploeg, maar leek sterk door het spelsysteem van Nederland in de eerste helft. De backs bij Mexico verzopen toen Nederland 4-3-3 ging spelen. Gelukkig was het net op tijd.

29 juni 2014 om 23:39

Tegenstanders verzuipen omdat ze in het begin tegen onze 5-3-2 denken kans te maken en dus veel meer geven. Wij houden aan het einde meer adem over. Ook tegen de volgende tegenstander 5-3-2 want 4 dagen later moet je al tegen Messi en zijn kornuiten. Krachten sparen is het devies als je een WK wilt winnen. Mooi voetbal laat je maar over aan de ploegen die er vroegtijdig uit gaan.
We hebben enkele topspelers, waterdragers die begrijpen dat ze waterdragers zijn, allemaal spelers die tactisch uitstekend geschoold zijn en dus meerdere systemen kunnen spelen en eindelijk een topcoach die begrijpt dat toernooivoetbal nooit gewonnen wordt door de moosiste ploegen (ned 74, Ned 78, Bra 82 (oef wat een team), Bra 86, Kam 90, Ned 94, Ned 98, ZKO 02, Dui 06). En hee Spanje 10 is de uitzondering die de regel bevestigt.

Ik zal er eens een stelling tegenaan knallen :
Het o zo geroemde systeem heeft maar 1 wedstrijd gewerkt ,tegen Spanje .

Voor de rest heeft het er eigenlijk alleen maar voor gezorgd dat we eerst volop in de problemen kwamen en dat omzetting van systeem en tactiek en dus het inbrengen van wissels de boel gered hebben.

Zowel tegen Australie chili en mexico.

Als je lang genoeg jezelf voor houd dat de verdediging onze achillishiel is ga je er zelf nog in geloven.

Ik vind dat onze verdedigers stuk voor stuk persoonlijk gewoon een voldoende scoren.

De o zo geroemde laatste lijn van brazilie bijvoorbeeld met alves luiz silva en marcello (allemaal spelend in de absolute top ) doet het echt niet beter dan die van ons.

Rest dus de vraag : Heeft louis het geluk aan zijn kont hangen of is dit iedere wedstrijd de "bedoeling" want o o o wat waren vooral alle eerste helften tot nu toe abominabel slecht.

Aan jullie kenners het woord:

29 juni 2014 om 22:47

Dat is niet helemaal waar. Tegen Chili zijn we namelijk geen enkele keer in de problemen gekomen.
Wat wellicht bijna niemand opvalt is dat we in tegenstelling tot onze tegenstander altijd lucht over hebben. Ik zie het zo, juist door deze tactiek denkt de tegenstander 60 minuten dat er iets te halen valt en knallen ze erop. Hierdoor maken zslfs verdedigers van de tegenstander meters. Met als resultaat dat als wij bijschakelen en uiteindelijk aanvallender wisselen, we gebruik kunnen maken van de moeheid bij onzs tegenstander...

29 juni 2014 om 22:48

stratumseind,

We speelden vandaag tegen twee tegenstanders, de Mexicanen( die het niet slecht deden) en het weer.

Voor de laatste tegenstander was ik nog het meest benauwd, maar wat schets mijn verbazing: onze conditie was ook tegen de Mexicanen beter.

We konden het voor de derde keer opbrengen nu in een hitte van 39 graden, om terug te komen vanuit een achterstand.

Ben totaal geen voorstander van de 532, maar heeft ons al tot hier gebracht en iedereen was het er eerst( ik nog steeds een beetje) over eens dat de andere Cv's de foutjes van hun collegae wel konden oplossen.

Dus laten we nog maar op deze voet verder gaan, niet ieder land kan tactisch van het ene naar het andere systeem switchen.

Wat dat betreft hebben we een voorsprong op de rest.

Wel beginnen zo langzamerhand de blessures te komen, nu hebben we nog voldoende hersteltijd maar als je eventueel de halve finale haalt en wint heb je maar twee dagen hersteltijd.

En twee dagen hersteltijd is eigenlijk te weinig, onze eventuele tegenstander heeft wel drie dagen hersteltijd.( dus niet helemaal eerlijk)

29 juni 2014 om 23:00

@ ongenaakbaar en leeuw
Ik ben het wel met jullie eens maar maken "we " ons zelf niet kleiner dan we zijn en de tegenstanders niet groter dan ze zijn?
Zo geweldig vind ik mexico en chili echt niet .

Als "we" tegen landen als duitsland en frankrijk het spel in de eerste helft zo opzichtelijk uit handen geven dan sta je na 45 minuten op een onoverbrugbare achterstand naar mijn mening.

Negatieve punten:

- Kuyt op linksback is niet best; Kuyt is een werkpaard, maar kan geen man passeren. De tweede helft speelde hij via rechts en had die nog af en toe een voorzet en was hij betrokken bij aanvallen. Op links verdedigt hij alleen en voegt hij niets toe.

- Cilessen keept een matig WK, snap de keuze voor Cilessen niet. Hij heeft echt heel weinig te doen gehad in vier wedstrijden en toch was die vaak onzeker of stond hij verkeerd.

- Tegenstanders weten nu wat de kracht van het Nederlands elftal is en anticiperen daarop. Mexico stond echt goed en het scheelde niets of het Nederlands elftal lag eruit. Van Gaal moet dus iets meer het spel maken en een tempo omhoog.

- Sneijder heeft zich erg ingehouden, om 90 minuten vol te kunnen maken. Uiteindelijk heeft dit goed uitgepakt, maar zijn spel was niet altijd even denderend.

- Van Persie is onzichtbaar en wordt niet altijd gevonden. Hij moet meer betrokken raken bij aanvallen.

- Het Nederlands elftal wilt het spel niet maken. Ze geven de tegenstander de ruimte, proberen dit op te vangen en zijn alleen gevaarlijk met de omschakeling en met dode spelmomenten. Maar tegen een ploeg als Mexico ging dit al niet. Laat staan tegen een betere tegenstander.

Positieve punten

- Arjen Robben speelt alsof zijn leven ervan afhangt. In zijn eentje kan hij de score ombuigen en is bijna niet te stoppen.

- Bijna iedereen bij het Nederlands elftal kan een doelpunt maken uit dode spelmomenten.

- Het Nederlands elftal heeft het geloof erin dat ze gaan winnen, tot aan de laatste minuut blijven ze rustig en kunnen ze een overwinning in de wacht slepen. Ook al hebben ze weinig kansen, ze maken er in ieder geval een meer dan de tegenstander.

- Op de bank heeft het Nederlands elftal spelers, die bijna gelijkwaardig zijn aan de basisspelers. Dus als er een wissel inkomt wordt het team niet zwakker. Vaak zelfs sterker.

Al met al geen geweldig team, geen geweldig voetbal. Maar wel resultaat. Dit heeft alles weg van een ploeg die ver kan komen.

30 juni 2014 om 01:49

Het uitvallen van Nigel was moeilijk op te vangen tenminste niet met Blind laten doorschuiven naar het middenveld. Als zal het wel weer herhaald worden omdat de uitslag goed was. ik hoop dat Nigel op tijd weer fit is en weer mee kan doen!

29 juni 2014 om 22:49

Tja aangezien het azzuri blauw al weer bijna een week op vakantie is moet iemand het resultaatvoetbal in ere houden ......

29 juni 2014 om 22:55

Cillessen matig? Aan geen van de tegengoals kan hij wat doen. Of doel je op zijn uittrappen; dat is inderdaad niet best.

29 juni 2014 om 23:03

Sorry maar een bal van die afstand moet je als keeper gewoon hebben. Was ook niet best verdedigd van Blind en Wijnaldum maar deze mag er van deze afstand nooit in natuurlijk. Voor de rest was Cillessen prima

29 juni 2014 om 23:34

Sinds wanneer moet een back een man kunnen passeren? De bal aan een medespeler geven is genoeg. Als hij zijn verdedigende taken maar goed uitvoert, en dat deed hij.

Cilessen had het tegendoelpunt naar mijn mening ook wel kunnen keren maar valt verder niks op aan te merken tijdens dit WK. 2 penalty's en 1 wondergoal tegen, kon je hem niet aanrekenen. Meer hoeft een keeper niet te doen.

Het spel van Nederland lag niet aan Mexico maar aan de tactiek van Nederland. Dat 5-3-2 systeem ga je echter wel nodig hebben tegen toplanden. Maar 4-3-3 is wel beter tegen de "mindere" tegenstanders.

Sneijder heeft het gewoon moeilijk om in dat systeem zijn kwaliteiten te gebruiken. Na het omschakelen naar 4-3-3 zag je dat hij weinig ballen meer verspeelde en constant een goede oplossing vond.

Van Persie was onbereikbaar omdat hij door 3 centrale verdedigers omringd werd. Na de wijziging kwam er meer oranje rond de 16 waardoor de verdedigers meer ruimtes moesten dekken. Hij was echter te moe om in het 4-3-3 systeem nog wat te laten zien.]

Dat ligt niet aan het Nederlands elftal, maar aan de keuze van Van Gaal. Die had misschien iets meer lef moeten hebben.

30 juni 2014 om 01:38

Ik ben het met bijna alles wat je zegt wel eens behalve je commentaar op onze keeper.
Cillessen doet het namelijk prima! En ik wil nog opmerken de taak van een back is niet je man passeren maar er juist voor zorgen dat jouw man er niet langs komt.

Tot dusver heeft Louis geen pech gehad met het inbrengen van wisselspelers. Hopelijk blijft dat zo! Huntelaar heeft maar weer eens aangetoond dat hij een prima breekijzer is.

30 juni 2014 om 01:39

En meer dan een prima breek ijzer. Ook prima voor in de basis.

80-20 regel maar gezien dit wk eerder 20% kunde en 80% geluk voor veel ploegen. Nederland idem dito.

Na de wissels begint het elke keer te lopen . Toch maar beginnen met 4-3-3 ? Eerste helft was heel zwak leek wel of beide ploegen wapenstilstand hadden afgesproken vanwege de hitte . Tweede helft kon of wilde Mexico niks meer ik vond Nederland toen bij vlagen heel sterk . Alleen vz. doe aub eens wat aan die trollen ik heb me kapot geërgerd . Elk toernooi kruipen ze uit hun hol om te gaan trollen als Nl of België eruit gaat . Superirritant .

29 juni 2014 om 23:29

Wat vit iedereen toch tegen dat 5-3-2 ? Louis heeft het heel goed gezien: 4-3-3 kost veel meer kracht dan 5-3-2. Kortom eerst krachten sparen en later toe slaan. Ik sta er helemaal achter. Zelfs tegen (hopelijk) Costa Rica lekker met 5-3-2 beginnen en krachten sparen. Waarom ? Omdat je (hopelijk) 4 dagen later alweer tegen Messi, Aguero, Di Maria en noem maar op moet spelen. 4-3-3 is leuk om te zien maar dit is een toernooi. Krachten sparen dus voor hopelijk de volgende wedstrijd. Het minimale doen dus, zo kom je in de finale.

29 juni 2014 om 23:39

Dat klopt niet als je naar de statistieken kijkt. Oranje stond hoog in de lijst met teams die het meest gelopen hadden.

29 juni 2014 om 23:42

Dat kan, maar enkele sprintjes trekken kost meer energie dan dubbel de afstand slenteren. Die statistieken kunnen dus vertekenen. Ik zie wel dat onze topspitsen niet meer belast worden met mee verdedigen zoals vroeger en dus meer energie in de aanval kunnen stoppen.
Ik hoop ook op een kentering in de eredivisie. Niet zo leuk voor mij als toeschouwer, maar wel een betere school voor de spelers als er niet meer zo naief tegenstand wordt gegeven. Gaan we europees misschien weer een beetje mee tellen.

30 juni 2014 om 00:00

Energie sparen is natuurlijk goed.
Maar ook gevaarlijk, vandaag konden we op tien minuten na naar huis tegen een ploeg die zich de tweede helft geen raad meer wist.
Dat was pas zonde geweest.
Nog steeds fit, maar wel naar huis.

30 juni 2014 om 00:14

Dat is dan wel weer waar. Toch sta ik er wel achter. Genoeg wedstrijden van ons gezien waarin we lekker aanvielen, beter waren en uitgeschakeld.

30 juni 2014 om 01:43

Dat is wel zo maar wel jammer dat in de tijd dat we krachten sparen steeds op achterstand komen en als we dan naar 4-3-3 overschakelen we wel de doelpunten maken. uitgezonderd tegen Spanje maar die waren helemaal dol geworden en liepen vol in de val. ( en ook in die wedstrijd was de eerste helft slecht en kwamen we achter)

Het is niet dankzij Van Gaal dat Nederland won, maar ondanks Van Gaal.
Project Verhaegh een blunder van de eerste orde. Verder laat ie Blind er in, terwijl deze jongen ook deze wedstrijd weer niets toevoegde. Beetje risicoloos balletje breed en terug. zelden aanvallend gespeeld. Liet de doelpuntenmaker van Mexico lekker vrij uithalen en deed niets. Verdedigend is hij zwak en zo traag als wat. Iedereen loopt bij hem weg en heeft zo 3 meter voorsprong.
Kuyt redde door het geknoei van Van Gaal de wedstrijd, had veel acties in dat bloedhete weer. Met het inzetten van Huntelaar (assist en goal) heeft ie een goede keuze gemaakt. Voor de rest vreemd. Eerst zeggen dat Indi max 20 minuten kon spelen, nu speelde hij 85.
Het hangt van warrigheid aan elkaar en nu lijkt het gepland, maar het is mazzel.

Haha zestig procent denkt al dat we weltmeister gaan worden. Halve finale Argentinie en vervolgens finale Brazilie/Duitsland/Frankrijk? Kansen schat ik vooralsnog op 15 procent. Ik houd mijn hart vast... Maar nu zijn we in ieder geval allemaal blij

29 juni 2014 om 23:45

De kans op die wedstrijd tegen Argentinie schat ik een stuk hoger in. Zeker als ik nu uit armen moede maar wat ga typen omdat de wedstrijd nu weinig nivo laat zien.
Daarna wordt het pas menens inderdaad (als we ons eerst niet verkijken op de kwart finale)

Ik vind het zo jammer dat van Gaal nooit eens fouten zal toegeven.. Heeft hij nou echt niet door dat plan B, A moet zijn en plan A geschrapt moet worden. Hij begint telkens met zijn faal 532 en switched daarna naar een systeem met flankspelers. Ik word zo moe van trainers die het zichzelf zo moeilijk maken om spelers gewoon op hun positie neer te zetten. Zet Robben toch gewoon op rechts neer.. Zo moeilijk kan het toch niet zijn en ga aub niet na elke wedstrijd ratelen over je gouden wissels. Als je begint hoe je elke wedstrijd eindigt dan hoef je die 'gouden wissels' niet in te brengen..

Plan A ging volledig de mist in. Waarom die Mexicaanse coach na de goal alles verandert is te gek voor woorden.

Lucky win. In de halve finale gaat Nederland er kansloos uit.

Volgens mij was het plan C die de overwinnig binnenhaalde , een soort van 4-2-4 systeem met Huntelaar en Kuyt in de spits.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren