Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Belgen laken kritiek op vertoonde spel: ‘Dat is stom om te zeggen’

Laatste update:

De nationale ploeg van België is weer eens actief op een eindtoernooi en omdat de selectie ijzersterk is, zijn de verwachtingen direct torenhoog. Hoewel België de groepsfase overleefde door drie keer te winnen, is men in België kritisch. Het spel zou niet attractief genoeg zijn. Middenvelder Kevin De Bruyne kan weinig met die teksten.

/

“Het gaat ons om het winnen van de wedstrijd”, zegt De Bruyne, die het dinsdag met België opneemt tegen de Verenigde Staten. “Als je een doelpunt meer maakt dan de tegenstander, dan mogen de critici roepen wat ze willen. Ik wil iedere wedstrijd winnen en ik wil zo ver mogelijk geraken in het toernooi.”

“Het is niet makkelijk om wedstrijden te winnen op het WK, dus het is stom om te zeggen dat België niet goed heeft gespeeld”, gaat De Bruyne verder. “Wij hebben het verdiend om drie wedstrijden te winnen en dat is dat.”

Zie jij België als titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

winnen is winnen...België moet wel beter gaan voetballen want bij iets betere tegenstanders kan dit niet. Maar wellicht gaan ze bij betere tegenstand ook zelf beter ballen

29 juni 2014 om 14:31

Laten we vooral hopen dat belgie of de VS argentinie eruit wipt. Dat zou een stunt zijn, en ik zie ze niet weer stunten tegen ons (hopelijk, als we van costa en mexico winnen). Dan zouden we in de finale staan. l

Meer kunnen we toch ook niet van ze verwachten? Kom op zeg, ze halen 9 punten na 12 jaar afwezig te zijn geweest op een groot toernooi en totaal geen enkele rol van betekenis te hebben gespeeld in het mondiale of Europese voetbal. Als je dan doorstoot naar de knock-out fase zonder puntverlies doe je het prima.
Aan de VS gaan de Belgen nog een hele zware dobber krijgen en ik zet mijn geld momenteel op de Verenigde Staten. Ik gun het de Belgen van harte, maar met hun optreden op dit WK hebben de VS mijn sympathie ook wel gewonnen om heel eerlijk te zijn. En ik denk ook dat ze het gaan redden, kwartfinale VS-Argentina, dat zou wat zijn zeg.

29 juni 2014 om 14:33

Als je bedenkt dat Belgie in een wel heel makkelijke groep zat en dan toch nog zo problematisch de volle buit binnen haalt, moet je toch wel enig begrip kunnen opbrengen voor de kritiek die los gekomen is. Opvallend is het wel aangezien onze Zuiderburen in het verleden nooit zo veel interesse in mooi spelen hebben getoond als het hun eigen team betrof, zolang er maar gewonnen werd. Dit in tegenstelling tot Nederland waar winnen op een gegeven moment bijna een bijzaak bleek. Grappig om te zien hoe de rollen lijken te zijn omgedraaid.
De kritiek zal ook voor een groot deel zijn ingegeven door het besef dat er beter gespeeld moet worden om verder te komen in het toernooi.

29 juni 2014 om 15:03

Dit vloeit ook weer voor uit het feit dat men daar nu eindelijk eens een redelijk elftal op de been kan brengen, na jaren van ellende wat spelers betreft.

Wij hebben door de jaren heen al zoveel wedstrijden gewonnen, telkens maar weer gepresteerd op grote toernooien, een uitzondering daar gelaten want het kan niet altijd feest zijn.. Maar daarbij ook al 3x een WK finale verloren. We zijn het zat om met mooi spel ten onder te gaan, terwijl landen als Duitsland, maar zelfs Argentinië en ook Brazilië vaak zat een titel hebben gepakt met resultaat voetbal.

Wij zijn de fase goede spelers, mooi spel voorbij. We zijn verduitst als het ware; enkele absolute wereldtoppers, het beste team en prijzen winnen!

29 juni 2014 om 15:18

"meer kunnen we toch ook niet van ze verwachten?"

Jazeker. Het is evident dat het team over (aanvallende) toppers beschikt en daarom is het aannemelijk om te verwachten dat er door dit Belgie goed (en) aanvallend wordt gespeeld. Wilmots kan niet beter met zijn onkunde want het ligt niet aan het spelersmateriaal. Heb bovendien ook gelezen dat 'ervaring' geen factor is voor de Belgen

29 juni 2014 om 16:07

Nee Discpriest, het zijn geen aanvallende toppers. Het zijn hele aardige spelers die het uitstekend gedaan hebben de afgelopen seizoenen, maar onder echte toppers zie ik spelers die grote finales beslist hebben, spelers die CL wedstrijden of EL (halve) finales beslissen. Het manco van de Belgen is bovendien dat hun paar beste spelers allemaal op dezelfde positie speelt. Ze missen bovendien backs en die zijn essentieel in het moderne voetbal. Nee, na voorgaande jaren van deceptie mag je niet veel meer verwachten van een debuterende ploeg.

29 juni 2014 om 16:27

Aan een label als topper kleeft er voor mij geen vereiste om op hoogste niveau dermate beslissend te zijn geweest. Als speler ben je afhankelijk van je team en teamgenoten laten steken vallen en belemmeren zo de kunsten die je had kunnen etaleren. Als je die kunsten in eigen competitie als dragende speler kan tonen dan ben je wel een topper. Let wel, ik maak wel onderscheid tussen topper en wereldklasse.

Elk elftal heeft zwakke punten en om nou de backs er zo zwaar op af te rekenen? Vind het meer zoeken naar redenen waarom België het niet ver gaat schoppen terwijl het mankement in 1 persoon is te vinden: Wilmots.

Een debuterende ploeg met spelers die naam maken en erg veel talent hebben. Mag je daar echt niet veel van verwachten? Van een ploeg als Iran
verwacht je niet veel. Van een nationale ploeg waar er enkele wereldklasse spelers zitten aangevuld met goede spelers en talent mag je wel wat meer verwachten omdat ze jong zijn, kneedbaar en met hun aanvallend talent meerdere formaties mogelijk zijn. ieder ander trainer zou ervan smullen om met dit materiaal te werken.

29 juni 2014 om 15:56

@ Kalou2005

"meer kunnen we toch ook niet van ze verwachten"
Dat klinkt wel heel bemoederend en uit de hoogte. Ik kan me nog tientallen comments voor de geest halen waarin niemand een cent gaf voor de kansen van Nederland om de groep door te komen. Nu gaat het al over hoe de halve finale moet worden aangepakt en krijgt de helft een orgasme als Robben zijn kale knikker op het scherm verschijnt. Opportunisme heet dat.

Ok, het spel van de Belgen is zwak en traag. Alle pijnpunten die er twee jaar geleden waren zijn er nog steeds, zoals ik in mijn CE schreef op de vooravond van het WK. Ondertussen is België wel één van de vier landen met het maximum van de punten na de groepsfase. De kritiek is meer dan terecht, maar de VS moet zelfs met matig voetbal te pakken zijn. Ik weet niet waarom iedereen zo enthousiast doet over die 4 punten van de VS. Voor je het weet sta je in de kwartfinale tegen Argentinië. Dan is het toernooi voor alle Belgen geslaagd, kan de kritiek verstommen en Wilmots in zijn handen wrijven.

Zolang deze groep geen trainer met een visie heeft, zal dat verhaal zich in de volgende jaren herhalen. Het land is ondertussen wel in een soort van naïeve trance beland en er worden op elke straathoek festiviteiten georganiseerd. Ik kan het wel smaken, want dat is voor mij waar het WK om draait.

29 juni 2014 om 16:05

Ik verwacht niet meer van NL, hopen is iets anders dan verwachten. We mogen altijd hopen op het meeste, ik verwacht dat ze er vanav nu elke ronde uit kunnen vliegen. Datzelfde geldt voor de Belgen. Zo sterk is dat elftal helemaal niet namelijk, dat zal tegen de VS wel duidelijk worden.

29 juni 2014 om 16:12

Time will tell

29 juni 2014 om 16:15

"nu gaat het al over hoe de halve finale moet worden aangepakt en krijgt de helft een orgasme als Robben zijn kale knikker op het scherm verschijnt. Opportunisme heet dat."
Het is ook opportunistisch om selectief te lezen terwijl er net zoveel of zelfs meer focus wordt gelegd op de volgende tegenstander in plaats van jezelf in de halve finale te wanen. We hebben een gunstige loting dus dan gaat speculeren nu eenmaal wat sneller, daar is niks mis mee wanneer je geen realiteitszin verliest.

"dat klinkt wel heel bemoederend en uit de hoogte."
Dit is jouw interpretatie. Ik lees hier niks van denigrerende aard. Al ben ik het niet eens met zijn stelling.

Ben het wel met je eens dat een trainer met meer ervaring en visie van dit België een beter team kan maken met meer samenhang en identiteit.

29 juni 2014 om 16:29

Flamezzz ten eerste hulde voor het stuk wat jij geschreven had.
Het komt wel aardig uit met wat je voorspelde.
Ook ik heb 4 jaar geleden nog erg veel gemopperd op NL omdat naar mijn idee er niet meer dominant genoeg gespeeld werdt maar ook ik ben tot inkeer gekomen door van Gaal.
Nadat strootman verdween moest van Gaal wat en dit is het geworden.
Ik denk dat de wereldtitel zowel voor NL asl Belgie te vroeg komt maar over 2 jaar staan ze hopelijk tgen elkaar in de finale.
En ik ben het met je eens dat het belanrijkste voor alle supporters uit beide landen het heel erg naar hun zin hebben en daar gaat het om

29 juni 2014 om 16:35

@ anno 62

Thanks! Veel plezier met de wedstrijd straks.

Typisch Belgisch om na 3 gewonnen matchen in de poulefase toch vooral kritisch te zijn.
Zie het zo al gebeuren dat we op een bepaald moment een wedstrijd heel goed gaan voetballen en dat we er dan uit gaan liggen.

29 juni 2014 om 14:28

Typisch Belgisch? Lees of hoor je de Nederlandse media wel eens? Azijnzeiken over vertoond spel is het handelsmerk van de Nederlander.

29 juni 2014 om 14:40

Typisch Belgisch? Ik hoor weinig kritiek van Belgen zelf hoor. En ik kijk de wedstrijden via Sporza. En dat terwijl de Belgen met zeer matig spel door zijn in een clownspoule. Nee het spel van de Belgen is niet om aan te gluren, nog ergens dan het spel van Nederland, waar in ieder geval nog een bepaalde visie en constantie in het spel zit.

29 juni 2014 om 15:23

Nochtans na elke match zeiden ze , ja het was weer niet goed...
Maar de punten zijn binnen...

29 juni 2014 om 15:33

karl vannieuwkerke heeft vaak zat aangegeven dat het spel niet goed was..

29 juni 2014 om 16:39

gelijk heeft hij...

met spelers materiaal moet je wedstrijden kunnen controleren... zeker tegen de tegenstanders die we hadden in de poule...

maar ok.. mss gemakkelijker gezegd dan gedaan.. we hebben alle punten en gaan door..

Wilmots lijkt me een goede motivator.. maar moesten we bv een Van Gaal hebben. dan zouden we een heel ander belgie zien.. dat betreurd me..

29 juni 2014 om 16:20

De Belgen zijn zeer kritisch in de Belgische voetbaltalkshows, alleen zitten daar met Jan Mulder en Jan Boskamp twee Nederlandse clowns die helemaal niets slecht durven te zeggen over de Belgen omdat ze geen imagoverlies zouden lijden.

Mulder en Boskamp zijn geweldig, maar ik vind het echt zielig dat ze niet eens kritisch kunnen zijn op de Belgen.

Tegen kritiek moet je kunnen zeker als het vertoonde spel alles behalve overtuigend is en dat met een "topselectie" . Ik moet het nog zien tegen het fysiek gezien net zo sterke USA dan zou de extra kwaliteit toch zichtbaar moeten zijn, Belgie is geen slecht team maar net als Nederland zijn ze meer een outsider dan een favoriet waarbij ik Nederland door een aantal aanwezige ervaren rotten toch hoger aansla dan Belgie.

29 juni 2014 om 15:35

Nederland is favoriet inmiddels hoor. Brazilie, Colombia, Argentinie, Duitsland, Frankrijk, Nederland. De favorieten. Waarbij je weet dat er 2 van af vallen, volgende ronde en Nederland wss niet. Dus top 4 favoriet eigenlijk..

29 juni 2014 om 15:57

Haal argentinie van die lijst af en hij was perfect. Met alle respect, maar ik vind ze nogal beroerd spelen.

Belgie speelt gewoon heel belabberd, ze moeten zich schamen.

Op papier hebben ze een beter elftal dan Nederland maar ze spelen als een drol. En dan ook nog negatief durven praten over Nederland.

Mijn ouderwetse Duitse haat heb ik ingeruild voor een Belgische. Hopelijk vliegen ze er tegen de VS uit, arrogant volkje.

29 juni 2014 om 14:31

schamen na 3 wedstrijden? Dat is overdreven! wel eens dat het echt veel beter moet, ze hebben geluk met deze jupiler league achtige poule waar ze in zaten.

Het is wel zo dat we vroeger de wereldkampioenen waren van de oefenwedstrijden en als het erop aankomt dat we verloren. We speelden vaak nog wel goed maar we verloren wel uiteindelijk of speelden dom 4-4 gelijk.

Ok het spel is niet goed, maar we winnen en dat is voorlopig het belangrijkste

Kritiek is zwaar terecht,had belgie in een wat uitdagender poule gezeten dan zaten ze nu al thuis.

Grappig waar ze 20 jaar kritiek op oranje hebben gehad doen ze nu zelf . Nu lopen ze zelf met pruiken en duivelpetjes op , dat vonden jullie toch zo verschrikkelijk ?? Maar ach ik snap het wel hahah zo zie je maar hoe veranderlijk de mensen zijn . Nu weer kritiek op het spel , ook al zo Nederlands . Ben het er wel mee eens trouwens in hun zwakke poule hadden ze wel wat aanvallender mogen spelen . België op papier een stuk beter dan oranje maar laat het dan eens zien . Als Milito al zegt dat ze zelfs België niet moeten onderschatten vind ik dat wel zielig . België moet eens tanden laten zien.

29 juni 2014 om 14:55

Persoonlijk weet ik niet over wie jij het hebt, maar ik heb die Oranje-gekte altijd bewonderd en veel mensen die ik ken ook. dat is iets wat we ook allang wilden hebben, al zeker na die 12 jaar afwezigheid.

De kritiek op het spel is terecht , maar we winnen. Jarenlang is het omgekeerd geweest. Ben blij dat het nu zo is.

29 juni 2014 om 15:29

Iedereen heeft veel successupporters, veel meer dan supporters die er echt altijd staan. Ik meen me te herinneren dat de Nederlanders veel minder hadden versierd dan andere jaren, en dat de oranje gekte amper merkbaar was, tot jullie Spanje vernederden. Toen werd plots alles Oranje geverfd, sjaaltjes en mutsjes bovengehaald. Dus ja... met het geloof komt de steun zullen we dan maar zeggen.

En als je 12 jaar lang als beste speler Daniel van Buyten lopen had... is het begrijpelijk dat er geen kat omkeek naar de nationale elf haha hij was en is tot op vandaag zelfs nog topschutter van de selectie

29 juni 2014 om 15:43

Inderdaad, ik vind die successupporters onuitstaanbaar. Een paar jaar geleden, tijdens de EK-kwalificatie kwam er amper 20.000 man kijken. Ze maakten zelfs grapjes over onze Duivels. Dat ze niet konden voetballen, etc.

Maar nu is iedereen opeens supporter, zelfs mensen die nooit, maar dan ook nooit voetbal kijken.

Echt irritant...

29 juni 2014 om 15:49

Zo is het . Ik snap het ook wel hoor het is ook leuk zo een volksfeest . Alleen jammer van die kritiek op oranje al die jaren . Maar ach laat gaan we doen allebei nog mee . Ik hoop alleen dat België mooier gaat spelen jullie hebben zo een sterke selectie man , prachtig gewoon . Als oranje Mexico verslaat en jullie Argentinië staan de lage landen in de finale . Laten we het hopen toch ?

29 juni 2014 om 16:19

@ yello

Dat ben ik volledig met je eens en ik hoop het samen met jou

29 juni 2014 om 17:02

@yello

Niet iedereen uitte die kritiek natuurlijk, ik vond het altijd benijdenswaardig die Oranje gekte haha dat mag van mij zeker gebeuren, ik kan me amper voorstellen hoe de lage landen dan zouden branden.

3 keer terecht gewonnen?? sorry hoor ik vond Rusland gewoon beter spelen dan België, en die goal van Vertonghen was buitenspel tegen Korea dus ze verdienden het maar om 1 keer te winnen...

29 juni 2014 om 16:20

Ja, die Russen waren echt dodelijk

Ziet er ook echt niet uit. Grote mond vooraf van belgisch volk wordt totaal niet waargenaakt door het team. Men klaagt over oranje, maar de vele goals en leuke counters zorgen voor meer kijkpkezier dan het gedrochtige spel van Belgie dat telkens nipt wint. Ze maken geen kans tegen Argentinie zo, en zullen zelfs van USA verliezen als men niet verbetert. Ik vind het helemaal niks qua team. Straalt niks van af.

29 juni 2014 om 16:01

Dat is niet helemaal eerlijk. Klopt, het voetbal dat Belgie op de mat bracht was niet om aan te zien. Maar het is nu eenmaal zo dat Belgie niet sterk is wanneer het moet domineren. Dat is ze 1 keertje goed gelukt, namelijk tegen Schotland. Hun beste wedstrijden in de kwalificatie waren tegen Servie en Kroatie, landen die lekker mee wilden voetballen zodat er voor beide teams ietwat ruimte ontstaat. Ik denk dat Belgie tegen de Vs en eventueel tegen Argentinie dan ook n stuk beter gaan spelen omdat deze teams niet met 11 in eigen baklijn staan huppelen. Ik zeg niet dat Belgie tegen beide teams wint en de halve finale haalt maar het spel zal wel zeker van beter niveau zijn.

Drie moeizame overwinningen voor de Belgen met zwaar ondermaats spel. Dat kan niet lang goed blijven gaan. Voor het WK schatte ik de kans op Belgisch succes groter in dan de kans op Nederlands succes. Nu zou ik het al onverwacht vinden als België weet te winnen van de VS.

Belgie heeft moeite met het spel maken tegen zwakkere teams. Iedereen die Belgie tijdens de kwalificatie gevolgd heeft had deze resultaten en dit spel verwacht. Ik denk persoonlijk dat Belgie vanaf nu beter gaat voetballen aangezien ze tegen sterkere, aanvallendere teams komen te staan. Als ze de Vs opzij kunnen zetten en daarna Messi niet in vorm is en Kompany dat wel dan zie ik Belgie eventueel de halve finale halen, en nee dat is geen grootspraak. Dat is gewoon n objectieve analyse.

29 juni 2014 om 16:13

Nou, groot deel van de bevolking sprak over een makkelijke wk-winst

29 juni 2014 om 16:35

Ik denk dat je de hoeveelheid clowns in Belgie overschat natuurlijk zijn er successupporters die geen greintje voetbalverstand hebben en dat roepen maar het overgrote deel van de Belgische bevolking is heel realistisch over de kansen van Belgie op het WK. We zien de halve finale, gezien het programma, zeker als een mogelijkheid maar het wk winnen? Nee, die kans is misschien 3 procent. Het kan wel maar vanaf de halve finale komen we tegen te sterke opponenten te staan. Dan gaat het gebrek aan ervaring zeker een rol spelen.

29 juni 2014 om 19:37

Ik ken geen enkele Belg die dat dacht. Met de gunstige loting mogen we nu wel dromen van de kwartfinale

Het vertoonde spel is gigantisch lelijk, het is echt niet om aan te zien. Het is veruit het lelijkste spel van het ganse WK, nog lelijker en statischer dan Iran of Griekenland. Het is schrijnend om te zien hoeveel moeite ze hebben tegen kleine teams. Natuurlijk is dit elftal sterker tegen toplanden, dat zie je zo als je het spelersmateriaal bekijkt, bv. met dit middenveld ben je veel tegen de absolute top maar niets tegen de kleintjes. Zelfde met de backs. Maar het moet gewoon gigantisch veel beter, slechter kan gewoon niet. Hopen dat we zo snel mogelijk tegen ene topland mogen spelen en eindelijk kunnen beginnen voetballen. Heb tegen Zuid-Korea amper gekeken naar de match zelf, m'n mobieltje was 100x interessanter.

Het zal allemaal best, maar tot nu toe zap ik weg van de wedstrijden van België. Het is niet om aan te gluren!

29 juni 2014 om 19:03

Nederland nu tegen mexico is wel om aan te zien ? Grapjas ga veldrijden kijken ofzo

29 juni 2014 om 19:45

Hahaj,op je pikkie getrapt?
Heb ik ergens gezegd dat Nederland wel lekker speelt?
Dat is ook een bagger wedstrijd, helemaal eens. Alleen vergoedt de spanning het nog enigzins.
Maar België is echt niet beter, geloof me.

Nou beste sal., nu België nog hè.
Veel sterkte gewenst hahahaha.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren