Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Adidas besluit samenwerking met Suárez niet te verbreken

Laatste update:

Luis Suárez zette zijn tanden in de schouder van Giorgio Chiellini en mag nu vier maanden lang niet voetballen. Zijn wangedrag heeft niet alleen sportieve gevolgen; hij voelt het ook in zijn portemonnee. Suárez moet een boete betalen aan de FIFA en is met 888poker bovendien een belangrijke sponsor kwijtgeraakt. Het gokbedrijf heeft de samenwerking per direct stopgezet.

/

888poker distantieert zich van het gedrag van Suárez. "We hebben na een fantastisch seizoen een contract met Luis Suárez afgesloten, maar na zijn actie tijdens het WK hebben we moeten besluiten om onze samenwerking per direct stop te zetten", laat het bedrijf weten in een verklaring.

Donderdag werd al bekend dat een andere sponsor van Suárez, kledingmerk Adidas, zijn handen voorlopig van de aanvaller af trekt: tijdens het WK zullen er geen marketingactiviteiten met Suárez meer worden ingepland. "Adidas keurt het recente gedrag van Suárez ten zeerste af. We zullen hem nog eenmaal helpen herinneren aan de hoge gedragsstandaards die we onze spelers stellen", stelde het bedrijf, dat binnenkort dus met de Uruguayaan om tafel zal gaan zitten. 888poker heeft geen zin in een gesprek met de recidivist, die al twee keer eerder een tegenstander beet.

Update 13 juli 16.55 uur - Adidas besluit samenwerking met Suárez niet te verbreken
888poker trok zich terug, maar Adidas zal Luis Suárez wel gewoon blijven sponsoren. Dat maakte het Duitse kledingmerk zondag bekend. "We blijven samenwerken, maar we zullen nog met hem bespreken wat we van hem op en naast het veld verwachten", vertelde Adidas-baas Herbert Hainer aan het Duitse persagentschap SID. "Suárez is een van de beste aanvallers ter wereld en het is dan ook geen toeval dat Barcelona hem aangetrokken heeft."


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

is zijn voetbal carriere misschien over ?

Hij word steeds meer de deur ontzegt door clubs door sponsers etc.

Iemand?

27 juni 2014 om 11:35

Ik denk nie dta zijn cariere voorbij is . Hoewel wel zijn markt waarde flink is gestegen door dat bijt incident en zal ook verder blijven zakken

27 juni 2014 om 11:35

Edit typ fout bedoelde flink is gedaald.

27 juni 2014 om 12:10

Adidas zal niet bedanken, zo stom zijn ze niet. Ze verdienen goed aan een contract met zo'n jongen.

Zijn carriere over? Spijt me maar je holt echt te hard mee met alle commotie, probeer een beetje helder te blijven denken. Suarez heeft zich misdragen, wordt veel te zwaar gestraft maar komt 2x zo hard terug. En ja, hij zal ook nog een toptransfer maken. Wat uiteindelijk telt is dat hij een van de handvol aller allerbeste voetballers ter wereld is.

27 juni 2014 om 13:40

Hij wordt veel te zwaar gestraft? Ben jij wel helemaal lekker? De beste man is niet goed bij zijn hoofd en een recidivist. Hij is al 2x eerder geschorst maar leert blijkbaar niet.

27 juni 2014 om 13:45

Adidas verdient goed aan die jongen, leg eens uit? Zulke spelers worden geselecteerd om het imago op te schroeven. Kennelijk werkt een hoop positieve prestaties een sponsor, dan werkt het ook de andere kant op...

13 juli 2014 om 17:50

Mensen zijn over een jaar dit incident wel weer vergeten en zullen hem zien schitteren in de nieuwste Adizero's, waardoor ouders weer dure schoenen zullen aanschaffen voor hun kinderen.

27 juni 2014 om 11:35

Over welke club heb je het?

27 juni 2014 om 11:58

Volgens deze site wil Liverpool van hem af en hoeft Real Madrid hem al niet meer te hebben.

27 juni 2014 om 12:02

Klopt, maar in de kranten wordt gezegd dat Barcelona de beste man nog steeds wilt hebben, er wordt zelfs nog gedacht aan 50miljoen plus alexis sanchez. Lijkt me onwaarachijnlijk na dit incident. Het gaat er ook helemaal vanaf hangen wat liverpool met deze man wilt. Als ze hem willen behouden en alleen verkopen voor 85mil+ dan gaat suarez natuurlijk nooit weg. Wil liverpool van hem af dan zou ik in mn handjes wrijven met 50miljoen en sanchez.

27 juni 2014 om 12:22

Ja, Barcelona is nog altijd geïnteresseerd. Maar ik gaf alleen een reactie op de vraag van Michellaudrup mbt de eerste reactie van Camiel.

27 juni 2014 om 11:43

Carrière is niet voorbij, maar hij zal voortaan nog meer onder een vergrootglas liggen en kan zich weinig tot niets meer permitteren.
Verder loopt ie misschien wel een transfer mis naar de absolute top. Clubs met een een beetje normen en waarden kijken eerst naar andere mogelijke topspitsen.

27 juni 2014 om 11:43

nee als hij straks weer een paar goede wedstrijden speelt is het zo weer vergeten door de meeste..dat was na zijn 2de keer ook, zo zit de wereld helaas in elkaar

ik had een schorsing van 3 jaar meer op zijn plaats gevonden, en liverpool moet een vergoeding kunnen krijgen, het liefst vanuit suarez zelf...ik vind dit op geen enkele manier meer goed te praten, en ik was een echte suarez fan

ik vind het heel makkelijk om te zeggen dat ze hem niet zo hard moeten straffen omdat liverpool er niks aan kan doen...liverpool kan er inderdaad niks aan doen maar hij moet gewoon flink gestraft worden

27 juni 2014 om 12:01

888poker is een gokbedrijf dat hem als kleine sub sponser was gaan sponseren. Nu pakken ze gratis extra publiciteit. Adidas is een hoofdsponser, veel belangrijker dus. Echter ook daar zijn ze wel bang dat als hij in de toekomst zich beter onder controle weet te houden, ze afscheid hebben genomen van één van de beste voetballers.

Daarnaast kan hij zomaar uitgroeien tot cultheld, bij de supporters van de clubs waar hij heeft gevoetbald is hij nog altijd één van de populairste spelers. Ook zijn er genoeg mensen die vinden dat hij te hard wordt aangepakt in vergelijking met andere spelers zoals Sakho en Pepe en krijgen daardoor weer sympathie voor hem.

Uiteindelijk geldt ook dat er altijd weer een sponsor is die het risico wel durft te nemen of er zelfs de draak mee durft te steken. Denk maar aan Cantona, voor een jaar geschorst omdat ie een toeschouwer een karate trap gaf. Even later hadden we die beroemde icetea reclame waarin hij zijn hoofd dreigt te verliezen bij een partijtje tennis maar gelukkig, een koud flesje icetea doet hem onmiddellijk afkoelen en brengt hem een serene rust.

27 juni 2014 om 12:40

De Graafschap heeft laten weten dat hij bij hen nog steeds van harte welkom is. Bovendien ligt er een sponsorcontract met Quick klaar (elke maand krijgt hij een nieuw paar voetbalschoenen!). Gaat dus echt wel goedkomen met ons bijtertje.

27 juni 2014 om 12:46

Van de sponsors begrijp ik het erg goed. Het is belangrijk dat je naam positief in het nieuws komt. En niet met dit soort gevallen.

27 juni 2014 om 13:22

Joh, het is voor die bedrijven gewoon een rekensom. Dat gokbedrijf krijgt nu als eerste afhaker meer zichtbaarheid dan ooit uit het contract gehaald had kunnen worden. Slim, maar erg goedkoop dus.

Je zag het bij Tiger Woods, alle sponsors struikelden over elkaar om openlijk het contract te ontbinden. Maar wel gewoon in zee gaan als anderen ook blijven. Daar zit niets moreels aan, pure marketing afweging.

Erg zuurr daar verdien je ook wat centjes mee . Nu kan hij 2x zoveel na denken voor hij het weer voor de 4e x flikt

27 juni 2014 om 11:39

had hij aan moeten denken voordat hij dat deed, dan was hij nog steeds de held.

27 juni 2014 om 11:55

Je hebt gelijk, ik denk alleen dat het probleem is dat hij op dat moment niet meer na kon denken. Zidane deelde zijn kopstoot gepland uit. Suarez deed dit in een opwelling, het werd zwart voor zijn ogen. Maakt het niet minder erg hoor.

27 juni 2014 om 12:27

Zidane deed dat ook gewoon in een opwelling hoor, Materazzi riep hem iets toe en er ontstond even een kortsluiting bij Zidane. Dan vond ik dat Suarez eigenlijk nog minder directe aanleiding had om zoiets te doen.

27 juni 2014 om 13:14

Denk je? Tussen de tijd van de belediging en de kopstoot zat echt nog 10 seconden. Dat is voor mij toch niet meer een opwelling. Ik vond het een andere situatie dan hier. Suarez had minder aanleiding, zo leek het althans, denk dat hij gewoon in paniek raakte, hij zat ook totaal niet in de wedstrijd.

Suarez had beter voor het Franse elftal kunnen uitkomen. Wat een bullshit allemaal..

Keep em coming folks, keep em coming...

On-topic: Jammer dat Luis z'n nare gewoontes niet thuis kan houden. Toch ben ik het wel enigszins met de kritiek eens dat zwaardere vergrijpen (kopstoot, letseltoebrengende tackels, e.d.) minder ernstige gevolgen hebben terwijl ze wat mij betreft Witsel en Bouaouzan ook een stadionverbod hadden kunnen geven. Ach ja, hopelijk zullen deze paar maanden Luis het wel leren! Waarschijnlijk niet, want dit is alweer de derde keer...

Het lijkt er meer op dat Suarez' harde straf en nu ook dit voornamelijk te maken hebben met de kritiek en ophef vanuit de media. Veel te veel negativiteit, als er amper over gesproken werd was er niks aan de hand. Gaf Suarez die elleboog van Song of Sakho had je hetzelfde gehad met een dikke straf. Het is een idioot en hij verdient straft maar dit speelt heel erg mee.

27 juni 2014 om 11:44

Hoe raar het ook klinkt, doodschoppen, kopstoten en elebogen horen eenmaal bij het hedendaagse voetbal, omdat het zo vaak voorkomt.
Maar het bijten van iemand is het handelsmerk van Suarez, straf verdient hij maar het erge is dat hij niks zegt. Hierdoor denken al zijn landgenoten dat hij onschuldig wat ik echt verwerpelijk vindt. ALs je een man bent dan zeg je het gewoon.

27 juni 2014 om 11:51

Onschuldig is hij absoluut niet maar ik vind het raar dat bijten zoveel meer moreel verwerpelijk is dan ergere dingen puur omdat het minder vaak voorkomt.
Die dingen die je opnoemt hebben ook niks met voetbal te maken immers, een kopstoot is nog wel het beste voorbeeld, een elleboog wordt wel eens per ongeluk gegeven of een tackle te hard ingezet al zijn er zat voorbeelden waarbij de intentie overduidelijk expres is, puur uit frustratie vaak, net zo gemeen als Suarez en met een grotere kans op schade.

27 juni 2014 om 12:00

Het feit dat dit de derde bijtincident is heeft er ook veel te maken he...het is niet zo dat Witszel elk jaar iemand een doodschop geeft. Een dief die vaak steelt kan ook langer vastzitten dan iemand die voor het eerst is veroordeeld voor poging tot doodslag..

27 juni 2014 om 12:04

Beesten bijten, kinderen bijten, maar een volwassen man die verdikkeme zelf kinderen heeft hoort dat niet te doen. Als een hond iemand bijt word hij afgemaakt.

27 juni 2014 om 12:04

Nigel de jong of Pepe wel en die hebben ook nooit een hogere straf om die reden gehad.

27 juni 2014 om 12:06

Nee maar een Pepe die elke keer weer over de schreef gaat wordt niet hard aangepakt. Hoe kan bijten nou erger zijn dan elke keer maar weer een elleboogje hier, doodschopje daar, kopstootje daarna zijn? De FIFA is zichzelf flink in de nesten aan het werken. En dan lees ik hierboven ook nog eens dat dooschoppen bij het hedendaagse voetbal horen. Volgens mij heb je dan een totaal verkeerde interpetatie van wat voetbal hoort te zijn, maar dat kan ook aan mij liggen.

27 juni 2014 om 12:06

Maar dan straf je voornamelijk omdat het onconventioneel is ipv de eventuele toegebrachte schade, ik vind dat eht wel mee moet spelen maar het moet wel realistisch in verhouding staan tot andere overtredingen.
Ik word liever gebeten dan dat ik een kopstoot krijg of mijn been gebroken wordt.

27 juni 2014 om 12:08

@catalonia

Als ik tijdens een voetbalwedstrijd als jij op de grond ligt eens even over je heen pis, is dat dan ook maar 1 a 2 wedstrijden waard? Is tevens bij lange na niet zwaarder dan een horrortackle, elleboogstoot of kopstoot? Dus zou niet zo zwaar bestraft mogen worden? Althans dit is jouw mening die ik opmaak uit je reactie. Bijten hoort niet op het voetbalveld, als je de bal mist heb je al snel een verkeerde tackle, of kopstoot, of met springen je armen gebruiken, het gebeurd per ongeluk en opzettelijk, bijten gebeurd niet per ongeluk, en er komen geen duels voor waar je moet bijten en als je het goed doet kun je verder spelen, zo niet krijg je een kaart/waarschuwing.

27 juni 2014 om 12:18

Nee ik vind dat de rest ook een hardere straf verdient, voor iets wat jij zegt is 8 wedstrijden en een dikke boete logisch maar niet die 4 maanden verbod omtrent alle voetbalactiviteiten en dat geldt ook voor kopstoten, bijten of bewuste ellebogen.
Gewoon allemaal zwaar straffen.
4 maanden voorwaardelijk voor Suarez had ik overigens wel logisch gevonden, of 1 jaar voorwaardelijk voor Uruguay.

27 juni 2014 om 12:47

@ Catalonia en Buffon99

De strafmaat heeft ook te maken met de ernst en intentie van de overtreding.
Pepe is al eens een keer lang geschorst geweest omdat hij op iemands rug ging staan , de intentie om iemand opzettelijk te blesseren was hierbij de door slag gevende factor.
De jong heeft nooit de intentie gehad om iemand opzettelijk te blesseren vandaar dat hij nooit hoge schorsingen heeft gehad.
Wat Suareze heeft gedaan is overduidelijk een geval om iemand te blesseren/pijnigen.

27 juni 2014 om 13:06

Ohja? vertel...wie?

Ik kan me welgeteld 1 breuk van De Jong herrineren en dat is Ben Afra. Hij is daardoor ook geschorst..hij heeft sindsdien niemand meer "gebroken"/

Pepe heeft 1 keer op zo'n speler van Getafe gestaan, heeft hij daarna op andere mensen gestaan? Nope......mensen tackelen of natrappen is een ander vergrijp dan op iemand staan.

Suarez heeft wel 3 keer hetzelfde vergrijp gedaan. Het bijten van iemand.

27 juni 2014 om 13:08

het gaat vooral om het in diskrediet bregen van de gehele voetbalsport. Dat had hij al een keer of 100 gedaan, en nu is de maat vol. Hij komt hier heel goed mee weg. Kijk naar schorsingen van drugsgebruikers als caniggia, maradona en mutu. Die mochten 9 tot 15 maanden niet meedoen. Of cantona, toen hij een supporter trapte. Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn gedrag goedpraten en het voor hem opnemen.

27 juni 2014 om 13:56

@ buffon98

Ach doet toch niet alsof dat Pepe elke dag zware feiten pleegt. Voor zijn incident op het wk heeft Pepe geen enkel incident meer gehad. Hij heeft dit seizoen maar één of 2 keer een gele kaart gepakt. Sommige mensen doen alsof dat Pepe elke dag iemand dood trapt. Het is een bikkel harde verdediger maar een zeer goede! Of je hem nou graag hebt of niet. En Pepe heeft ook al eens een zware schorsing van gehad. Of keek je toen nog niet? Pepe zijn laatste "zware" incident was met Messi toen. En toen stond hij met 1 voet uit Madrid!

27 juni 2014 om 20:43

Is De Jong daarvoor geschorst? Het was toch gewoon een correcte tackle op de bal met een ongelukkig gevolg, dat werd daarna ook nog gezegd bij match of the day. Ik kan me ook nog vaag herinneren dat er 2 teamgenoten van hem de dag erna op de training het incident naspeelden, daar werd was toen ook nog een artikel over op vz.

27 juni 2014 om 11:47

Dat weet je toch als je de absolute top bent? JA dan zit er meer media op je en ben je nog meer een voorbeeld functie!

Als ik op zondag een elleboog geef dan zie je dara nisk van terug in een krant. En is toch te begrijpen?

Hij word er ook narabetaald dat hij al die extra aandacht krijgt. Tja..

27 juni 2014 om 11:53

Sakho en neymar gaven ook bewuste ellebogen maar komen ermee weg met 0 wedstrijden, die staan ook onder een vergrootglas.
Pepe is ook recidivist en krijgt 1 wedstrijd, ik blijf zijn straf en de ophef buiten proportioneel hoog vinden.

27 juni 2014 om 12:35

de straf is niet te hoog.
Die van Pepe is te laag.

27 juni 2014 om 12:21

Nee dat lijkt er niet op.

Je kunt iemand toch toch niet minder straf geven voor iets wat hij al 2x heeft gedaan?

Daarnaast moet iedereen die over tackles en dergelijke begint niet vergeten dat Suarez zich hier ook schuldig aan heeft gemaakt en er mee is weggekomen. Kan nog wel een paar stampen op achillespezen herinneren.

27 juni 2014 om 12:35

Suarez heeft al 2 keren een zware schorsing gekregen hiervoor, ze konden hem onmogelijk een lichtere straf opleggen dan de twee voorgaande keren of de kritiek zou immens geweest zijn. Ik ben het er wel mee eens dat ellebogen zoals die van Song of Sakho ook zwaar bestraft mogen worden, maar deze straf voor Suarez vind ik niet te zwaar. Hij had maar niet zo idioot moeten zijn om het nog eens te doen, ook al heeft hij er in het verleden al problemen mee gehad.

Hypocriete bullcrap, snap dat ze niet doorwillen met Suárez , maarr dan wel een door en door corrupte organisatie als de fifa blijven sponsoren...

Ik kan me voorstellen dat er genoeg andere sponsors wel in willen stappen, een fabrikant van kunstgebitten of Kitkat (chunky) ofzo.

27 juni 2014 om 12:50

Tandpasta producenten

888poker nu dus volop in het nieuws met dank aan Suarez.

Deze sponsor heeft kennelijk niet goed nagedacht. Ze gaan in zee met iemand die recentelijk nog geschorst was voor bijten, tja, dan is het niet uitgesloten dat dat nog eens gebeurt. Maar het levert dit bedrijf wel publiciteit op... Misschien dus toch wel goed over nagedacht, haha.

Overigens vraag ik me wel af waarom bijten door de Fifa zoveel ernstiger bestraft wordt dan een elleboog of een vliegende tackle. Bijten doet pijn, maar je speelt gewoon verder, en die blauwe plek trekt wel weer weg. Bij een elleboog kan je je neus breken of een hersenschudding oplopen, om over de vliegende tackle nog maar te zwijgen (denk aan de affaire Kokmeijer). Begrijp me goed, ik vind het totale waanzin wat Suarez deed, maar wat is de reden dat hij nu extreem gestraft wordt terwijl andere dwazen, die daadwerkelijk gevaarlijk zijn, meestal maar 4-5 wedstrijden krijgen?

27 juni 2014 om 11:46

Vind ik ook, schrap Sakho dan ook uit het toernooi was ook moedwillig. Mss omdat het de 3de keer is. Maar al die ophef is er te veel aan.

27 juni 2014 om 12:04

Voor jullie beiden: De eerste keer dat Suárez met een totaal niet aan voetbal gerelateerd incident geschorst werd was zijn schorsing veel lager en echt niet buitensporig ten opzichte van een elleboogstoot ofzo. Omdat het niet ophoudt, blijft ook de straf groeien. Het enige wat je zou kunnen zeggen, is dat er willekeurige gestraft wordt, maar dat gebeurt overal, ook in de Eredivisie.

27 juni 2014 om 11:54

Het is vaak ook opportunistisch de moraalridder uithangen wat sponsors doen, Fifa ook terwijl ze door end oor corrupt zijn.

27 juni 2014 om 12:47

Bij voetbal gebruik je je armen en benen in een duel om de bal, de kans dat je over de schreef gaat (per ongeluk of niet) is vele malen groter dan wanneer je iemand (opzettelijk bijt), wat totaal niks met voetbal te maken heeft. Natuurlijk moeten er hogere straffen staan op opzettelijke vliegende tackles en ellebogen maar ik snap niet dat mensen dit argument gebruiken om het bijtincident te relativeren.

Ik vind het ook niet handig om puur naar de gevolgen te kijken en op basis daarvan een straf te geven. Dat zou betekenen dat je handelingen als spugen of vliegende tackles die ternauwernood missen niet zou hoeven te bestraffen omdat je geen lichamelijk letsel lijdt. Je zou moeten kijken naar de overtreding an sich, met in het oog houdend dat je bezig bent met sport en spel waarbij de kans op overtredingen met been of arm vaker (nogmaals, per ongeluk of niet) voorkomen dan bijten.

Mensen vergeten ook blijkbaar heel vaak dat dit zijn derde keer, hij heeft gewoon drie keer iemand gebeten. De eerste keer kreeg hij 7 wedstrijden, de tweede keer 10 en nu voor de derde keer maar 9? Wat mij betreft hadden ze daar 13 van mogen maken, een recidivist moet je aanpakken. Je moet zijn acties niet relativeren om dat rechts en links doodschoppen vallen, je zou die doodschoppen harder moeten aanpakken, niet zijn bijtacties minder hard.

27 juni 2014 om 22:02

En dan vergeet je nog de handsbal (over onsportiviteit of fairplay gesproken) op het vorige wk... en het racisme incident met Evra.. tel er de drie bijtincidenten bij op..

En als je dan toch dieper in de acties van Suarez gaat kijken.. check dit (en zo zijn er vele meer);
http://www.youtube.com/watch?v=pg0jzvkjbjy

Kan Pepe nog wat van leren.

Het brengt adidas negatief in het nieuws, maar op dit moment is er wel een hype gaande. Op de boulevard van de Copacabana wordt het billboard van Suárez gezien als een grote attractie. Rijen met wachtende mensen willen een foto maken van de afbeelding, waarop het lijkt alsof Suárez de betreffende persoon bijt.

Daarnaast kun je als adidas zijnde een statement maken door Suárez trouw te blijven. Vorige keer werd hij uitgekotst en niet veel later werd hij topscoorder van de Premier League en Speler van het Jaar.

Pfff lekker boeiend. Als hij meer wilt verdienen vertrekt hij gewoon naar een olieclub ergens. Ik denk dat hij die 4 maanden niet trainen/spelen het ergste vind.

Dit was wel te verwachten. Welk bedrijf wil hem als 'hun gezicht' na zo'n incident. Aan de ene kant vind ik het wel jammer. Zo'n goede voetballer, scoort vanuit elke hoek en kan een team in zijn eentje redden. Maar aan de andere kant is het zijn eigen schuld en verdient dit wel. 3x hetzelfde, 3x zwaar gestraft worden.. Hopelijk leert hij hier iets van, ookal zie ik dat niet gebeuren.. Helaas.

27 juni 2014 om 12:00

nou zoals iemand hier eerder al poste, krioelt het op het net ondertussen met fotos van mensen die bij adidas billvboards poseren met suarez die hem zogezegd bijt, iets in mij zegt dat ze daar niet volledig ongelukkig me zijn

Wel heel typisch dat die bedrijven hier pas na zijn schorsing mee naar buiten komen. Als ze echt een statement hadden willen maken, dan zouden ze dit al direct na het incident hebben besloten. Dat ze dit echter pas doen nadat de schorsing uit is gesproken wil zeggen dat ze alleen bang zijn voor negatieve publiciteit.

27 juni 2014 om 12:08

Hoezo typisch? Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Ze sponsoren Suárez omdat ze aan hem kunnen verdienen, niet omdatze fan van Liverpool zijn of omdat ze het zo'n aardige gozer vinden.Als die investering dan niet meer rendabel blijkt , kappen ze hem af.

27 juni 2014 om 12:19

Weet ik wel, ik werk zelf in de reclame. Het is alleen zo doorzichtig dat ze nu net doen alsof ze de samenwerking stopzetten omdat ze Suarez' gedrag afkeuren terwijl iedereen wel snapt dat ze het alleen maar doen vanwege de negatieve publiciteit. Als Suarez hetzelfde had gedaan maar niet of slechts heel licht bestraft was, dan zou je van deze bedrijven niets gehoord hebben. Ze waren een stuk geloofwaardiger geweest als ze hiermee al voor de uitspraak van de Fifa naar buiten waren gekomen.

Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Natuurlijk hoort bijten niet op een voetbalveld veld thuis, maar wat te denken van de idiote overtredingen of het spelbederf door zowel spelers als arbiters. Het publiek ergert zich veel meer aan slechte arbiters dan aan een bijtende Suarez. Sterker nog, ik denk dat Suarez en Adidas hier van kunnen profiteren, genoeg reclame materiaal en ruimte voor creativiteit. Vond de vier maanden stadionverbod al lichtelijk overdreven en nu nog een sponsor die meeloopt met de verontwaardiging.

Ik vind Suarez nog meer een held dan voorheen. Tijdens zijn Ajax periode kon ik moeilijk voor hem juichen omdat ie zo goed was maar het is een fenomenale voetballers, een geniale gek.

27 juni 2014 om 12:17

Sorry maar als je dit gedrag geniaal vind en Suarez is een held vanwege dit gedrag, heb je er helemaal niets van begrepen. Ten eerste trek je een conclusie die je helemaal nergens meer kan staven (het publiek ergert zich meer, enz.) daarnaast ga je volledig voorbij aan het recidivisme element en als klap op de vuurpijl wil je ook nog dat Suarez een negatieve actie gaat vermarkten?

27 juni 2014 om 13:49

Nogmaals, ik vind het overdreven. Bijten kan niet, maar een stadionverbod tot november en sponsoren die zich terugtrekken gaat me te ver. Suarez is een recidivist, maar geen crimineel en de publieke schandpaal heeft ie niet verdiend.

Ik zeg overigens niet dat ik een dergelijke reclamestunt goed keur, maar ik zou me er niet over verbazen aangezien het aandacht genereert, en ook negatieve publiciteit is voor Adidas en Suarez van harte welkom. Zou niet de eerste keer zijn, denk aan Materazzi die meewerkte aan een soortgelijke stunt. Dus zo onrealistisch het helemaal niet.

Wat betreft het publiek, ik baseer mijn verhaal op social media, prima maatstaaf lijkt me. Meer grappen over Suarez dan echte ergernis. Just an observation.

Ik vond overigens die marketingfoto met Suarez van Adidas al behoorlijk risicovol. Ik had natuurlijk niet gedacht dat hij weer ging bijten, maar wel dat mensen weer die associatie zouden maken.

Het is zonde dat dit gebeurt, ik geloof zelfs dat Suarez gewoon een goede vent is, maar er zit wel echt iets los bij hem. Dit gaat hem heel veel kosten.

Overigens heb je wel kans dat hij weer superfit is in mei volgend jaar. Die schorsing elke keer aan het begin van het seizoen is ideaal voor een voetballer.

Ach...de ene sponsor valt af en de andere staat voor de deur.
Bifi?

Kijk nu komt er een treintje op gang met de gevolgen van zijn actie. En het mooie is dat vooral hijzelf daar ast van heeft. Als hij er mee weg zou komen, dat zou toch waardeloos zijn. Tegenstander bijten, verongelijkt lopen doen, Uruguay in rep en roer. maar Italie, Chilinie en he tvoetbal in het algemeen zijn wel de dupe.

Nu is het tijd dat hij gewoon even goed gaat merken wat de consequenties zijn van het gedrag en dat hij dat niet elke keer etaleert wanneer hij een wedstrijd probeert te winnen.

27 juni 2014 om 12:43

Ja want dit zal die wel voelen. Een sub-sponsortje dat hem verlaat. Over een half jaar staan de sponsors gewoon weer voor hem in de rij.

27 juni 2014 om 13:41

nou ja, als jij je merknaam wil verbinden met deze daden dan ben je daar vrij in he.
Dus steek gewoon miljoenen in Suarez en blijf hopen dat je klanten jou nooit gaan vragen waarom je nog geld steekt in deze idioterie. Tenzij je daar een goed verhaal bij hebt natuurlijk.

Afvoeren die handel.. mag in de toekomst schoenen van Hazard kuisen. Waardeloze speler die veel lucky goals maakt .een lafaard is dat die suarez

27 juni 2014 om 13:09

Lol, gefrustreerd dat Hazard niet bij hem in de buurt komt?

27 juni 2014 om 13:12

Hazard is beter dan hem en kaalkop robben tesamen..maar da wist je niet hee. Lekker voetballer die hazardddddd

27 juni 2014 om 13:42

voetbalinhoudelijk zal ik Suarez niet afvallen. Wat een geweldenaar.
Maar ik vind dat hij voor zijn daden moet boeten. Hazard heeft nog een lange weg te gaan, maar hij is goed bezig ja.

Hele normale beslissing. Wie wil deze nare man sponsoren. Iemand van achteren bijten omdat je niet tegen je verlies kunt? Wat gaat er in zijn hoofd om. Bah.

dit is gewoon minder maar als die terug van die schorsing speelt die weer de sterren uit de hemel of zelfs beter

adidas denkt er over na, zullen wel of niet toe bijten hahahaha

Dat ga je dan krijgen na zo een actie. Hij beseft niet dat kinderen naar hem kijken en hij een voorbeeld is voor vele voor ons. Ik gun hem het allerbeste, maar hij moet naar een psycholoog voor zijn bijtgedrag.

1 ding Hazard kan op dit moment nooit evengoed als Suarez zijn, omdat Suarez simpelweg 1 van de beste spelers is van de wereld. En Hazard is dat nog lang niet. Kan wel komen en het ligt aan hem, maar de echte voetbalkenners weten wat ik bedoel.

Dus een transfer naar Ajax zit er niet meer in ?? Welke topclubs hebben Adidas tenues ??

Zou Nike hem niet willen sponsoren?#riskeverything

13 juli 2014 om 17:23

haha geniaal !

Zou dat iets te maken kunnen hebben met de transfer??????
Ook niet erg consequent bij adidas dus.

Lachwekkend, geen normen en waarden daar bij Adidas. Alleen geld telt....

It's all about the money. Via Suarez ziet Adidas blijkbaar mogelijkheden om bij Barcelona in te breken.

Is het zo toevallig dat deze man ongeveer onmiddellijk zelf naar Barcelona verwijst ? De vraag stellen is ze dus beantwoorden.

Ja Adidas is niet gek, nog een doorn in et oog van Nike bij Barca!

Ik vraag me af wat hier de gedachte achter is. Als ik me niet vergis sponsort Nike Barcelona, en dan speelt Suarez dus in een Nike tenue en op Adidas schoenen? Of hoe moet ik dat zien? Wat geinig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren