Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Natuurlijk zal ik Suárez verdedigen, iedereen wil dat hij op het veld staat’

Laatste update:

Óscar Tabarez weigerde dinsdag na het bereiken van de achtste finales van het WK in Brazilië dieper in te gaan op de beet van Luis Suárez. De aanvaller van Uruguay leek twaalf minuten voor het einde van het groepsduel met Italië (0-1 winst) duidelijk zijn tanden in de schouder van Giorgio Chiellini te zetten. Het was alweer het derde bijtincident in de loopbaan van el Pistolero.

/

Het incident ontging de Mexicaanse scheidsrechter Marco Rodriguez, maar de talloze camera's registreerden het voorval feilloos en de verwachting is dat een flinke schorsing op komst is. “De beet van Suárez? Ik zeg er niks over zolang ik de beelden niet heb bekeken. Er was meer dan alleen dat voorval”, zei de bondscoach van Uruguay. Een journalist van de BBC nam daar echter geen genoegen mee en vroeg Tábarez opnieuw naar het incident tussen Suárez en Chiellini.

“Uruguayanen nemen geen advies van Engelsen aan”, repliceerde Tábarez. “Ik weet dat het in Engeland een soort van agendapunt is, als dit soort incidenten plaatsvindt. Maar iedereen wil dat hij op het veld staat. Als er fouten zijn gemaakt, dan zullen we ze corrigeren. Natuurlijk zal ik Suárez verdedigen. Dit is het WK, het gaat niet over moraliteit. Goedkope moraliteit.” De FIFA deelde in 1994 de langste schorsing uit voor een incident op een WK. Mauro Tassotti kreeg liefst acht wedstrijden schorsing voor zijn elleboogstoot jegens Luis Enrique.


Luis Suárez verdient een schorsing tot het einde van het WK

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat het record voor langste schorsing gebroken gaat worden...

24 juni 2014 om 22:06

Die foto is gewoon uber uber geweldig!!!

on; Wat valt er aan deze arbitrage zaak nog te verdedigen dan!?

24 juni 2014 om 22:06

Voor een ''relatief onschuldige beet'' ? belachelijk.

24 juni 2014 om 22:16

Een onschuldige? Hij zet bewust die enorme hazentanden van hem in Chiellini zijn schouder. Na een fantastisch jaar had ik eindelijk respect voor hem gekregen omdat hij zulke geintjes achterwege had gelaten. Nu flikt ie dit weer. Als land zijnde moet je zo'n jongen zelf al een schorsing geven tot het einde van het WK, maar deze laffe coach gaat hem nog verdedigen ook. Hoop dat de FIFA hem gewoon weer 10 WK wedstrijden schorst.

24 juni 2014 om 22:21

onschuldig in de zin van weinig schade. verder natuurlijk een waanzinnige actie

24 juni 2014 om 22:27

Het is ook pas de derde keer dat hij dit doet.

24 juni 2014 om 22:32

We begrijpen wat je bedoelt met onschuldig, maar je drukt je wel heel ongelukkig uit
Ik heb ook liever een beet dan een beenbreuk met een revalidatie van 14 maand, maar daarom gaan we dit gedrag niet goedspreken. Men verwijst dan naar zijn winnaarsmentaliteit, maar dit is gewoon gestoord.

Schorsen voor een interland of 15 en Tabarez ook enkele matchen als hij Suarez blijft verdedigen. Het is niet omdat hij een wereldster is en iedereen hem inderdaad wil zien spelen dat hij een voorkeursbehandeling moet kijgen.

24 juni 2014 om 22:36

Agh ja onschuldig. Ff lekker weekje antiboticakuurtje en alles is goed toch?

Krankzinnige dorpsgek die Suarez. Altijd een misbaksel gevonden en zal helaas altijd zo blijven ben ik bang.

24 juni 2014 om 22:43

Ik spreek het ook nergens goed. strafmaat moet in verhouding zijn met andere overtredingen.

25 juni 2014 om 00:56

Jamner dat i weer zo doet he verder ben ik het eens nu gewoon einde wk suarez niet meer en niet minder.

25 juni 2014 om 01:02

Qua schade was het anders ook behoorlijk hoor. Chiellini heeft tand afdrukken in zijn schouder staan die dieper gaan dan de naald van een random tattooshop. Het is gewoon een belachelijke actie en ik verwacht een extreme straf, ware het niet dat de mogelijkheid er is dat hij vrijgesproken wordt omdat de scheids het waargenomen heeft.

24 juni 2014 om 22:07

Ik hoop dat hij niet geschorst wordt. Mijn lievelingsspeler dit WK. Voor hem kijk ik Uruguay.

24 juni 2014 om 22:09

moest hij maar niet bijten

24 juni 2014 om 22:11

Stuur hem anders een kaartje om te bedanken dat hij niet meer te zien zal zijn op het WK.

Schorsen deze dwaas, en lang ook, wil de FIFA nog serieus genomen worden.

24 juni 2014 om 22:16

Kan de Fifa deze speler Suarez schorsen voor de Engelse Premier league? Anders denk ik dat Liverpool hier de gebeten hond is.

24 juni 2014 om 22:21

Dat is Liverpool sowieso. Iedereen had het over de voetballer en niet meer over de gek. Nu Liverpool een megaklapper van 70-90 miljoen maken maar nu mogen ze blij zijn dat hij 50 miljoen kan opleveren

24 juni 2014 om 22:23

Hij valt direct onder de FIFA aangezien hij in dienst was voor Urugay.

FA kan alleen spelers van vlubs uit Engeland straffen. Pas bij hoger beroep kan je beroep doen op de FIFA.

24 juni 2014 om 22:23

Nee, dat kan niet. Maar zo zonde, waarom doet hij dat nou?

24 juni 2014 om 22:49

Jammer joh geen uruguay meer kijken dus.
Briljante voetballer maar volkomen gestoord op het veld.
Ook al word hij geschorst hij zal het nooit leren.

24 juni 2014 om 22:55

Ik weet al dat de fifa een grote grap is maar als dit niet extreem zwaar bestraft word, dan kunnen we nog mooie taferelen verwachten dan. SUAREZ = Krankzinnige psycho

24 juni 2014 om 23:09

De fifa kan wel zijn voorwaardelijke straf overnemen die hij heeft gekregen in engeland. Dus die zou hij er bovenop kunnen krijgen. Overigens als suarez van engeland naar spanje zou verhuizen, dan wordt die voorwaardelijke straf ook meegenomen naar spanje, maar dan via de UEFA.

25 juni 2014 om 01:04

De Fifa kan een speler een wereldwijde schorsing opleggen. Zij kunnen hem dus wel degelijk schorsen voor welke competitie dan ook. Echter is het incident niet dusdanig erg dat hij onder die reglementen valt. Het kan dus wel, maar zal voor 99,99% zeker niet gaan gebeuren.

24 juni 2014 om 22:14

Hoewel ik het een schandalige actie van suarez vind: die elleboogstoot van tassotti herinner ik me als de dag van gisteren en is in mijn ogen 1 van de allerergste overtredingen ooit op een wk gemaakt. Daarmee vergeleken stelt dit beetje echt niks voor. Zoek em maar es op op youtube....regelrechte moordaanslag.

24 juni 2014 om 22:29

Ja inderdaad! Samen met Zidane de ergste 'overtreding' die ik me van een wk kan herinneren.
On:Deze beet kost geen blessure maar is gewoon 0.0 voetbal gerelateerd ik spreek dit niet goed maar dit is toch 'minder erg' (qua fisiek) dan gevaarlijke tackel.

24 juni 2014 om 22:50

Natuurlijk is dit niet minder erg. Tackels horen bij voetbal en die kunnen dan wel eens te hard uitvallen. Bijten hoort nooit bij voetbal en is totaal onacceptabel en dus veel erger natuurlijk. ik ken trouwens geen andere speler ( gelukkig maar ) die dit doet. Moet dit soms een trend worden en dat we meer bijtertjes krijgen?

24 juni 2014 om 23:02

Terwijl tassotti niet echt bekend stond als een gemene speler.

25 juni 2014 om 01:47

@888Ruben888

Met minder erg doelde ik op 't gevaar voor de tegenstander. Alle 3 de slachtoffers konden gewoon door. Stel hij gaf een tackel a la Witsel en brak iemands been tolleren we dat dan omdat tackels erbij horen? Ben je met een gebroken been vet mee. Nogmaals wil het niet goed praten maar niemand heeft er echt 'schade' aan over gehouden (buiten die blauwe.plek en Suarez zelf) dus ja, ik werd liever gebeten dan met een beenbreuk eraf.

25 juni 2014 om 02:16

De schade vind ik totaal geen argument. Voetballen is met de voeten en tackles horen daar ook bij en je komt wel eens te laat en soms is het ook opzet.
De schade kan erger zijn fysiek. Maar bijten is zo ordinair en laag en hoort totaal niet bij het voetballen. Het kan ook niet per ongeluk gebeuren of iets te onstuimig.
Het is gewoon altijd opzet en bovendien walgelijk. Daar moet gewoon zwaar tegen worden opgetreden omdat het totaal niet kan. Moreel verwerpelijk is een slecht voorbeeld voor de jeugd etc. Gewoon totaal onacceptabel.
Dat moet iedereen toch kunnen begrijpen.

25 juni 2014 om 08:57

Nou die van Zidane was meer opzienbarend, echt een erge overtreding was dat ook niet zo'n kopduw tegen iemands borstkas.

25 juni 2014 om 08:58

nee klopt en ik vraag me tot op de dag van vandaag af wat die beste man in hemelsnaam bezielde om zo'n verschrikkelijk opzichte,snoeiharde elleoogstoot uit te willen delen.

25 juni 2014 om 09:02

trouwens....welke wedstrijd was het ook alweer dat een andere braziliaan ergens bij de zijlijn van het veld ook zo'n snoeiharde elleboog uitdeelde? Ook richting wk 94 of 98 volgens mij.

Nee hoor ik hoef hem niet meer te zien dit toernooi. Kan me voorstellen dat de trainer het niet bekijkt voor de media want hoe kun je hem dan nog verdedigen

24 juni 2014 om 22:04

Een jaar schorsen die man. Gewoon helemaal niet voetballen. Misschien dat hij het ooit leert dan..

24 juni 2014 om 22:09

een heel jaar schorsen!? fans als jou moeten ze een jaar schorsen. ga wielrennen ofzo. Suarez, op dit moment de beste speler ter wereld. wil je iedereen gaan schorsen die meer dan 1 keer een harde overtreding maak? tuurlijk niet. een schorsing zal hij krijgen ja,maar geen jaar. ik denk iets van 8 wedstrijden

24 juni 2014 om 22:10

je weet wat de regels zijn he hij word nu meer dan 10 wedstrijden geschorst hoop ik!

24 juni 2014 om 22:12

Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Denk dat de fifa 5-7 wedstrijden zal geven.
Wel lullig voor Liverpool, die kunnen 25-35 miljoen van de prijs afhangen omdat gewoon een risicofactor is en blijft.

24 juni 2014 om 22:14

Jij ook al met je meer dan een jaar. Ik weet niet of nagepraat wordt of dat mensen dit echt bedenken. Een jaar is gewoon overdreven. Het is gewoon een ding van Suarez. Net zoals het van Balotelli en Neymar bv schwalbes is doet Suarez dit. Hij zal er ongelooflijk spijt van hebben dat was ook te zien en hij deed het vast zonder erbij na te denken dat hij op het wk staat. Ik vind het jammer dat het er bij hem weer doorsloeg, maar ik hoop dat ik hem nog kan zien schitteren op het wk.

24 juni 2014 om 22:15

Waarom? De straffen die voorhern zijn uitgedeeld waren door de Knvb en FA dus daar hoeft de Fifa niet aan te voldoen

24 juni 2014 om 22:15

Waarom zou je hem als fan moeten schorsen ? Ik ben op en top Ajacied en een hele grote liefhebber van de voetballer Suarez. Maar dit is de 3e! Keer dat hij dit flikt. Ongelovelijk, ik heb er geen woorden voor. Die opzettelijke handsbal geeft aan dat het een winnaar is, daar heb ik alle begrip voor. Maar dit gaat in de buurt komen van krankzinnigheid, een schande dat hij en zijn land zo te kijk zet.

24 juni 2014 om 22:15

Een heel jaar schorsen? Ik word liever een keer gebeten dan dat er iemand op mijn enkels gaat staan.. Bijten komt niet vaak voor, waardoor het raar gevonden wordt (en terecht), maar we moeten binnenkort gaan doen alsof dit heel ernstig is en hij Chiellini (en Bakkal en Ivanovic) ernstig had kunnen blesseren. Het is natuurlijk wel raar dat ie bijt en het hoort niet thuis op het voetbalveld, dat geldt echter ook voor bijv. een kopstoot en daar hoor ik veel minder mensen over klagen. Ik wil dit niet goedpraten hoor!

24 juni 2014 om 22:18

Dus omdat het Suarez zijn ding is en omdat hij er al gelijk spijt van had, moeten we het maar vergeten en vergeven? Belachelijke redenatie!! Die jongen is krankzinnig, gestoord, spoort niet.. simpel zat! Zulke mensen horen niet op het voetbalveld thuis! Simpel

24 juni 2014 om 22:20

Nico-Ajacied,

Hij heeft al twee keer een mega schorsing aan z'n broek gehangen gekregen en doet het nu een derde keer. In clubverband kunnen ze hem niks maken voor een bijtincident, maar een jaar geen interlands is helemaal geen verkeerde straf. Hij zal er dit keer niet met 10 duels vanaf komen.

24 juni 2014 om 22:25

Dat heb ik niet gezegd schat. Jij mag dat vinden, dat hij geschorst moet worden, maar ik loop niet met de horde mee. Het zou ontzettend jammer zijn dat hij geschorst zou worden, wel begrijpelijk, maar Suarez heeft gewoon af en toe zijn momenten en mensen doen alsof hij een kind heeft verkracht. Gestoord, krankzinnig zal best, maar Suarez blijft gewoon een b-a-a-s, baas!!!

24 juni 2014 om 22:26

Daar kan ik me best in vinden smk88. Voor een toernooi schorsen. Maar hem een jaar van de voetbalvelden verbannen gaat echt te ver.

24 juni 2014 om 22:29

World, misschien ben jijj dan wel net zo krankzinnig als Suarez zelf. Wie wordt er nu liever gebeten dan dat er iemand op je enkels gaat staan? Een beet van een mens is net zo gevaarlijk als de beet van een dier ivm allerlei bacterien die in onze mond leven. Het is ook gewoon smerig in de dubbele betekenis van het woord.
En als je na alle ellende van de voorgaande beten, opnieuw je tanden in een schouder zet, dan zit er ergens een steekje los.... Een grote steek zelfs...

25 juni 2014 om 01:09

Gentleman,

Het is mogelijk omdat de Fifa wereldwijd kan schorsen, maar dit zullen zij niet doen. Echter een jaar lang geen interlands of zelfs twee, afhankelijk van het aantal wedstrijden in dat jaar, vind ik een prima oplossing. Dan mist hij sowieso een Copa America, een beker die Uruguay ook graag wint. Zonder Suarez vallen ze direct een stuk terug, dus is hij ook de spreekwoordelijk gebeten hond als ze daar niets kunnen laten zien.

Het is een geniale voetballer, maar als hij een heel jaar wordt geschorst in alle competitie vind ik het ook niet erg. Echter krijg je dan weer het gezeik dat de Fifa dat ook voor andere dingen moeten gaan doen of dat het al eerder had moeten gebeuren bij anderen. Dat kunnen ze zich niet veroorloven. Dit keer mag hij er echter niet vanaf komen met 10 duels, maar moeten het er gewoon een stuk of 20-25 worden.

24 juni 2014 om 22:07

Idd. Als ik hem wil zien kijk ik wel secar millan.

On topic: dat ze hem verdedigen is al erg zat.
Ik hoef hem niet op het wk meer te zien.

24 juni 2014 om 22:14

Als de coach de beelden niet gezien heeft, wat moet ie zeggen dan? Vind het meer dan logisch dat je je sterspeler verdedigd

on: Wat Suarez gedaan heeft kan natuurlijk niet, maar met bijten kan je niet echt iemand ernstig blesseren. als je bijvoorbeeld Balotelli vandaag bekijkt, die met zn knie in de nek van een Uruguayaan komt vliegen, met de kans dat hij in het ergste geval invalide kan raken, dat Balo dan slechts geel krijgt!

24 juni 2014 om 22:17

Man je kunt het ook overdrijven, bij Bali zat geen opzet erbij. Was gewoon lompheid, springkracht en een gebogen rug van de Uruguayaan. Maar rood was het sws niet.

In het ergste geval bij Suarez een ader door, zo kan ik het ook vriend

24 juni 2014 om 22:25

In het ergste geval infecteert de wond en raak je een arm kwijt. Kan je je in ieder geval niet meer blesseren aan die arm he?

Mensenbeet is gevaarlijker dan je denkt. Niet vanwege het wondje natuurlijk, maar wel vanwege de bacterien in je speeksel die in de wond terecht kunnen komen.

25 juni 2014 om 01:11

Benjj,

Geen opzet? Geloof mij nou maar dat Balotelli wist wat hij deed. Hij had duidelijk door dat die Uruguayaan niet ging springen omdat het niet nodig was. Om dan volle kracht vooruit te springen met je knie op hoofd hoogte om een poging te wagen die bal aan te nemen is ook gewoon krankzinnig. Hij zal absoluut niet de intentie gehad hebben om die jongen te blesseren, maar hij wist donders goed wat hij deed en dat hij een overtreding zou begaan.

24 juni 2014 om 23:06

Tsja, misschien denkt de coach dat Chielini zijn shirt omlaag deed tijdens het rennen en met zijn schouder richting de scherpe tanden van Suarez ging.

Ook die pijn die Suarez had erna hahaha prachtig. Hoe duidelijk wil je het hebben scheidsrechter.
Probleem van de scheidsrechters is dat ze tegenwoordig haast nooit op hun beslissingen terugkomen. Als Chielini je zijn schouder laat zien.....en je ziet Suacula daar aan zijn tanden voelen....wat zou het geweest zijn..

Er is natuurlijk een grens. Hij beschaamd je land en team, zo iets kan je niet laten gebeuren. Als Liverpoolfan ben ik erg teleurgesteld in Suarez' gedrag vandaag.

24 juni 2014 om 22:23

1 voordeel is het wel voor jou, waarschijnlijk zal barca hem niet meer willen hebben nu =) Kun je wel van hem blijven genieten bij Liverpool. haha

24 juni 2014 om 22:30

Hopelijk is Chiellini in geént tegen hondsdolheid.
Als Liverpoolfan ben ik zeker dat hij nu geen transfert zal maken.
Moet ik dat nu spijtig vinden???

25 juni 2014 om 07:31

Ik zat eerder aan myomatose te denken

24 juni 2014 om 22:28

Beter een successupporter. Ben sinds hij bij groningen begon fan van hem. Zo iemand laat je.niet zitten. Straks als dit vergeten is vind iedereen hem.weer geweldig. Meelopers zijn jullie! Daar zijn geen andere woorden voor. Ik blijf hem steunen en dat is het beste

24 juni 2014 om 22:50

Ik was ook altijd een fan van de voetballer Suarez maar dit is nou alweer de derde keer dat hij dit flikt. Het wordt echt serieus tijd dat ze hem verplichten om psychiatrische hulp te gaan zoeken. Laatst huilde hij in een interview nog krokodillentranen dat hij sterker is geworden en dat hij zich uiterst diep schaamde omdat dit zo'n slecht voorbeeld is voor zijn kinderen en hij doet het daarna gewoon weer. Steunen heeft zijn grenzen en die heeft hij bij mij nu echt bereikt. Nogmaals op voetbalgebied is hij zeker top 5 van de wereld maar in domheid staat hij op eenzame hoogte op nr 1.

Laten we nou niet met z'n allen hypocriet lopen doen. Liever gebeten worden dan geraakt worden door een tackel met twee benen naar voren. 2 a 3 wedstrijden schorsing, de ernst van de blessure en de intentie van de toegebrachte schade bepalen de straf. niet de originaliteit van de daad zelf.

24 juni 2014 om 22:09

Een sluit het ander niet he, beide belachelijk.

Ik snap dat hij Suárez niet kwijt wil maar je moet ook als coach dit soort gedrag gewoon niet goedkeuren. Heeft niks met winnaars mentaliteit te maken maar alles met beheersing. Ik houd er niet van om te moraliseren maar deze coach slaat echt de plank volledig mis in mijn ogen.

24 juni 2014 om 22:11

Of gewoon beide niet?

Dat is net alsof je tegen iemand zegt: beter verkracht dan vermoord.

24 juni 2014 om 22:16

Jullie slaan de plank volledig mis. Ik stel dat de toegebrachte schade leidend moet zijn in de hoogte van de straf. niet de manier waarop dat gebeurt. omdat een benen-brekende tackel vaker voorkomt dan bijten wil dat niet zeggen dat het daarom meer gerechtvaardigd is. Voor de duidelijk beide gevallen horen niet thuis op een voetbalveld. maar ik heb zwaardere overtredingen voorbij zien komen.

24 juni 2014 om 22:21

Onzin, toegebrachte schade hoeft niet hoog te zijn. Als iemand met een vliegende karate trap op een ander zijn hoofd mikt is er reden genoeg om lang te schorsen, ook als hij toch mist. Dit moet je gewoon echt aan gaan pakken, al is het alleen al om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen. Benieuwd wat dit betekent voor evt transfers etc.

Overigens kan een been brekende tackel nog domme pech zijn, dit niet...

24 juni 2014 om 22:26

lijkt me logisch dat ik uitga van tackels met een slechte intentie. Een gemiste karatetrap hoort een lagere schorsing te krijgen dan een rake. zo gaat dat nou eenmaal. als Suarez mis had gebeten deden we het allemaal met een glimlach af. ik neem aan dat je het met mij eens bent dat iemand bijten in het niet valt met iemands carriere beëindigen.

24 juni 2014 om 22:39

@goranil

In een duel kan altijd iets mis gaan om wat voor reden ook, iemand bewust (voorbedachte rade) bijten is compleet iets anders, zeker als iemand hetzelfde vaker doet. Ik snap daarom ook niet dat je een vergelijking wil treffen want dat kan gewoon niet.

Daarnaast wordt een recidivist gewoonlijk steeds zwaarder gestraft, dit omdat een straf onder meer tot een wijze les moet lijden. Lukt dit niet dan worden de gevolgen steeds groter.

Als de maatstaf ernstig geblesseerd voor een rode kaart en de zwaarte van schorsing dan gaan er veel doorgebroken spelers neer.

24 juni 2014 om 22:58

@goranil

Als je de intentie hebt om iemand zwaar te blesseren verdien je gewoon een (zware) schorsing hoor. Gaat iemand erin met twee gestrekte benen dan heeft hij gewoon een probleem of hij de tegenstander raakt of niet.

Daarbij praat je alsof Suarez voor het eerst in op sprak komt. Dit is de derde keer dat hij een bijt incident gedaan heeft. Dit is slechts een klein onderdeel van al zijn (onsportief en) fout gedrag.

Als iemand na vele straffen niets leert dan dient hij zwaarder gestraft te worden. Levenslang is misschien iets wat absurd maar een langdurige (3-6 maanden) schorsing met daarbij een voorwaardelijke straf. Zoiets zoals nog een keer bijten binnen vijf jaar en dan een jaar geschorst kan prima volgens mij.

24 juni 2014 om 23:03

Waanzinnige schorsing, ik heb het over de schorsingen die op dit moment uitgesproken worden. zelfs voor carriere-beëindigende / vechtpartijen worden de schorsingen die jij noemt niet uitgesproken. het feit dat hij vaker dit gedrag heeft vertoont moet meegenomen worden maar niet in de mate die jij noemt.

24 juni 2014 om 23:10

@goranil

De laatste straf (schorsing) die hij kreeg voor bijten was 10 wedstrijden. Daarna heeft hij nog meer raar gedrag vertoond. Dus of hij het ooit leert met een reguliere straf zoals jij beweerd...

Ik zou zeggen doe eens een tegenvoorstel. Roepen dat iedereen het fout heeft is makkelijk, maar je komt zelf met niets.

24 juni 2014 om 22:12

Typisch de media. Het is niet goed maar ze overdrijven ook wel een beetje.

24 juni 2014 om 22:12

Jij vindt dat een harde tackle harder gestraft moet worden als zo'n onmenselijke actie? Als Suarez dit buiten het veld doet wordt je nog aangeklaagd voor kannibalisme.

24 juni 2014 om 22:19

beide moeten bestraft worden. maar ik vind iemand been breken en carriere om zeep helpen erger dan iemand bijten op het veld. hoe raar, vreemd, krankzinnig het ook is.

24 juni 2014 om 23:09

Iemands been breken is 10 wedstrijden schorsing.
Iemand bijten is 7...

Als je blijft bijten.....ja dan is de 2e keer blijkbaar 11 en de 3e keer gaat minimaal 14 worden, dunkt me.

24 juni 2014 om 22:18

Ben dit zeer zeker met je eens. Alhoewel recividisme ook gaat meespelen in de beslissing neem ik aan

24 juni 2014 om 22:20

zeker, dat zou bij elke vorm van zware overtredingen mee moeten spelen. toch vind ik de strafmaat van eerdere schorsingen van Suarez al te hoog uitgevallen.

24 juni 2014 om 22:31

Nou ja met een mensenbeet kan hiv overgebracht worden en er zijn gevallen bekend dat een wond infecteert door de bacterien in het speeksel waardoor er lichaamsdelen geamputeerd moesten worden. Dus zo ongevaarlijk is het niet.

Daarnaastheeft het niks met voetbal te maken. Vetbal is een contactsport, dan kun je elkaar raken met een tackle. Bijten is echter altijd vooropgezet en geplanned. Krankzinnigheid ten top. Alleen kleine kinderen en mensen die psychisch niet helemaal in orde zijn bijten een ander mens,

24 juni 2014 om 22:34

elleboog, kopstoot of vuistslag heeft wel met voetbal te maken? je eerste alinea kan ik nauwelijks serieus nemen. bijten is voor Suarez wellicht dezelfde onbewuste reactie als bij iemand anders een kopstoot. raar, waanzinnig moet bestraft worden. alleen over de strafmaat wil ik niet meegaan met het overgrote gedeelte hier.

24 juni 2014 om 22:40

Zijn gewoon medische feiten in de eerste alinea, dus waarom je dat niet serieus kunt nemen is mij een raadsel. Maar jij zal het wel beter weten dan de medische wereld.zal toch eens mij huisarts vragen waarom ie mijn kleine jongen een antobioticakuur gaf na een beet op het kinderdagverblijf. Zal wel voor de vorm geweest zijn zeker?

De enige die niet serieus te nemen is ben je helaas zelf. Dit compleet gestoorde gedrag goed te praten.

24 juni 2014 om 22:45

Citeer aub het gedeelte waar ik het goedpraat.

24 juni 2014 om 22:52

Bijten is voor Suarez wellicht dezelfde onbeweuste reactie..... Dat gedeelte. Moet dat verzachtend werken? Want mocht dat echt zo zijn, wat ik niet geloof en zeker niet hoop voor hem, dan zouden z e hem echt voor altijd moeten weren van een voetbalveld. Gestoord noemen we dat.

24 juni 2014 om 22:54

Voor Suarez is bijten onbewust zoals bij een ander een tackel? Dan geef je daarmee eigenlijk aan dat hij niet helemaal spoort.

24 juni 2014 om 22:59

''dat gedeelte'' fijn dat je aangeeft dat ik het niet goedpraat.

ik neem aan dat Suarez bijt uit een reactie dat hetzelfde is als iemand anders een kopstoot, vuistslag, doodschop uitdeelt. gevolgen van bijten staan niet gelijk met die van iemands been breken. je roept nu extra hard door de waanzinnigheid van de actie.

24 juni 2014 om 23:06

Geen ''gewone tackel'' een vuistslag/kopstoot

Ik vind het meer niet sporen als jij: iemand bijt na een zorgvuldige overweging dan als jij: iemand bijt na een onbewuste actie van kortsluiting. allebei waanzinnig natuurlijk.

24 juni 2014 om 23:06

Nee hoor meer vanwege het feit dat bijten smerig en achterbaks is. Doorgaans doen alleen kinderen en gestoorden dat. Of Suarez is gestoord of heeft het denkvermogen van een peuter. Meer kan ik er niet van maken. Hij kan er blijkbaar niets aan doen(al derde keer) en dan moet je zo'n jongen tegen zichzelf beschermen en hem weren van de velden. Therapeutje misschien.

25 juni 2014 om 00:39

Hey goran jij heb het nu wel lekker over de mogelijke toegebrachte schade en dat dat met een tackle hoger ligt. Maar de intente van iemand in zijn nek bijten is toch echt om te moorden. Kijk maar naar leeuwen en tijgers. Dus eigenlijk was dit gewoon poging tot doodslag. Dan moet suarez de cel in!

25 juni 2014 om 00:47

Ik word ook liever gebeten dan dat ik vermoord word, maakt dat de beet minder erg? Zoals Sbridge al zei, de een sluit het ander niet. De vergelijking slaat nergens op.

Een beet gaat voorbij alle grenzen en mag en zal niet getolereerd worden.

Wat een debiel die coach. Dat je je speler verdedigt na zo'n actie. Schors die kerel ook maar.

24 juni 2014 om 22:23

Helemaal mee eens. En dan brengt hij het meest belachelijke argument dat ik ooit gehoord heb naar voren.
"maar iedereen wil dat hij op het veld staat". Waar slaat dat nou op? Natuurlijk wil iedereen hem zien spelen, maar je moet hem behandelen zoals je dat met bvb de 3e keeper van Iran zou doen.
Het is niet omdat hij een wereldster is dat hij een voorkeursbehandeling moet krijgen.

Matige reactie van Tabarez. Dat hij wacht met een uitspraak tot hij de beelden heeft bekeken dat snap ik, maar zijn opmerking "dit is het WK, het gaat niet over moraliteit" slaat nergens op.

Hopelijk krijgt Suarez een lange schorsing. Aan de andere kant.... ik zie vaak zat zware overtredingen met kans op zwaar letsel en die komen er soms af met 3-5 wedstrijden schorsing. Wat dat betreft is bijten natuurlijk iets bizars maar behalve een tandafdruk is er relatief weinig aan de hand.

Een schorsing van 5 wedstrijden is dan op zich wel op zijn plaats al mogen het er ook 10 zijn. Maar dan moet een zware overtreding ook zwaarder bestraft worden.

24 juni 2014 om 22:07

Precies, mensen vallen over de ''krankzinnigheid'' van de overtreding. niet over de feiten die de overtreding met zich mee brengt.

24 juni 2014 om 22:10

Het is de derde keer. Dat zou de strafmaat toch hoger moeten laten uitkomen. Het is niet zo dat hij voor het eerst iemand bijt..

24 juni 2014 om 22:16

Zou dat serieus meegenomen worden in de strafmaat denk je? Aangezien de eerste in Nederland (knvb), de tweede in Engeland (fa) en de derde op een WK (fifa) is.

Het zou wat mij betreft terecht wezen als ze dit meenemen maar vraag me serieus af of dat het geval is. En kunnen ze hem bijvoorbeeld wereldwijd schorsen of alleen voor WK wedstrijden.

24 juni 2014 om 22:17

eens.

24 juni 2014 om 22:28

Denk het wel. Ze zullen ook bij de FIFA rapporten opvragen bij de knvb en FA om precies te kunnen zien wat de verklaringen van destijds waren en in hoeverre dit overeenlomt met wat hij nu zal aangeven.

En het is alleen voor FIFA mogelijk hem te achorsen. De FA gaat over Engelse ploegen em dus ook de spelers die onder die ploegen vallen.

Het zal dus WK wedstrijdem zijn. Vergelijkbaar met dat je in de CL iets doet maar je in de nationale compeitie mag spelen..

24 juni 2014 om 22:56

Dat lijkt me wel het is al de derde keer en hij is de enige speler die dit idiote bijten doet. Ik hoop niet dat er door hem meer komen.

24 juni 2014 om 22:48

Agh dan mogen ze elkaar ook allemaal in de bek tuffen, elkaar uitmaken voor alles en nog wat. Wat maakt het allemaal uit toch? Schelden en speeksel doen geen pijn.... Raak je ook niet geblesseerd van.

Edit: taalgebruik wat aangepast.

Nou dan mag je van mij ook weg meneer Tabarez.

Als deze Tabarez geen afstand neemt of kan nemen van het wangedrag van de idioot Suarez, dan verdient hij eveneens een schorsing van de Uruguayaanse bond. Juist een veroordeling door een trainer is hard nodig in die achterlijke gedrag!

Hij weet dat hij de man is bij Uruguay dus moest hij niet zoiets doms doen?

Dat Óscar Tabarez nog niets wil zeggen over het voorval lijkt me wel duidelijk, die kijkt alleen naar het voetballende belang van Uruguay.

Martin Jol noemde het bijtincident met Bakkal een liefdesbeet, wilde ook liever geen straf voor zijn speler.

Maar ook nu zal Óscar Tabarez het verder zonder zijn stervoetballer moeten doen, kan me niet voorstellen dat Luis hier mee weg komt.

En dat weet hij zelf ook wel donders goed.

Grappige reacties tot nu toe, vorige week ofzo was er een bericht waar Suarez trots was op zijn handsbal in 2010. Toen wist het merendeel te zeggen dat hij gelijk had en dat je alles moet doen om te winnen. Maar nu is dit blijkbaar weer niet geoorloofd

Ook grappig dat Suarez nog grote woorden had over het kwaad raken van zijn bad boy reputatie. Die plannen kan hij de komende tijd wel weer in de ijskast zetten.

Goede voetballer, zieke geest.

24 juni 2014 om 22:13

Er zit dan ook wel een verschil tussen een nuttige handsbal en een volslagen idiote krankzinnige gerichte beet!!!

24 juni 2014 om 22:14

Een bal tegenhouden op een onreglementaire manier omdat dat de enige kans nog is zo ongeveer om die wedstrijd te winnen is wel van een andere gradatie winnaarsmentaliteit dan bijten.

24 juni 2014 om 22:44

@vitessenl

Zoals iemand anders al opmerkt, wat heeft bijten met winnaars mentaliteit te maken? Zeker als je dit gedrag meermaals vertoond?

Het past gewoon allemaal in het rijtje: onsportief, vals, gestoord en ziekelijk gedrag. Dit hoort gewoon niet op het voetbalveld net zoals die handsbal.

Als iemand bij een potje boksen de één een schop verkoopt om vervolgens met een KO te winnen. Dan getuigt dat toch niet echt van een winnaars mentaliteit of wel? Net als bij voetbal heeft dat totaal niks met boksen te maken en hoor je daar hard voor op je nummer gezet te worden.

24 juni 2014 om 22:24

Structureel bijten heeft niks met winnaars mentaliteit te maken, Suarez is ziek en dient behandeld te worden, anders gebeuren er dadelijk ergere dingen... En als het moet TBS geen zodat hij kan genezen.. Maar in ieder geval mag hij van mij nooit neer op het voetbalvelden verschijnen.

24 juni 2014 om 22:34

@blanco
Goh ik moet eerlijk bekennen dat ik (nogal behoorlijk vaak ) " van mening verschil " met je .
Maar wat je hier zegt sluit ik me volledig bij aan.
Prima verwoord.

24 juni 2014 om 22:41

Eens met je eerste zin maar, belachelijke reactie om met TBS te komen, mate van krankzinnigheid is daar veel hoger. Suarez krijgt kortsluiting op momenten waar de spanning op het hoogst is op dat moment. AJA-PSV LIV-CHE ITA-URU. allemaal topwedstrijden. Waarschijnlijk wordt het zwart voor zijn ogen en uit een of andere instinctieve reactie bijt hij waar andere mensen slaan, schoppen, doordraaien. schade die hij andere toebrengt is minimaal ten opzichte van andere vormen. moet bestraft worden zeker aangezien het de derde keer is maar zeker niet de strafmaat die jij bepleit.

24 juni 2014 om 23:01

@goranil

Als je dat alles schrijft wil je hem dan serieus ontzien door hem te schorsen voor 1-3 wedstrijden?

In feite onderschrijf je dat hij gestoorde trekjes heeft en niet met de druk om kan gaan, is hij dan wel geschikt als voetballer?

Een schorsing is uiteraard op z'n plaats, maar een levenslange schorsing, zoals sommigen zeggen, is natuurlijk complete onzin.

24 juni 2014 om 22:24

Waarom is dat onzin? Deze idioot heeft zichzelf duidelijk niet in de hand. Als je hem tien wedstrijden schorst doet ie het volgend jaar gewoon weer. Hij moet minimaal zes maanden geschorst worden en levenslang voorwaardelijk, dat bij het volgende incident meteen een levenslange schorsing wordt.

24 juni 2014 om 22:40

Willem, vind je dit nou serieus erger dan dat iemand met een gerichte aanslag iemands been breekt bijvoorbeeld? Je draait door man, natuurlijk het is bizar maar wat voor schade heeft chiellini ? Als je op iemand spuugt ook maar jaar schorsen?

24 juni 2014 om 22:52

@xxxajacied en een paar anderen

Als iemand het presteert om jaarlijks mensen te lopen bespugen en de reguliere straffen helpen niet. Dan zal je uiteindelijk harder moeten straffen ja, tenminste wil je dit gedrag voorkomen.

Verder kan je een harde tackle nooit vergelijken met iets wat never nooit niet in een duel kan gebeuren (bijten).

En ja sommige tackles zijn absurd maar daar zoals met Witsel, die werd gewoon gekielhaald door een schorsing en de media. Dat ene incident achtervolgt hem nog altijd.

Daarbij moet ik ook zeggen, omdat er in jouw ogen vele ergere dingen niet goed bestraft worden. De kern van jouw reactie zou dan moeten wezen dat absurde overtredingen harder gestraft moeten worden. Nu ga je vergelijkingen proberen te doen om de één anders af te doen dan de ander.

24 juni 2014 om 22:58

Ik vind dit inderdaad erger. Veel en veel erger zelfs!

24 juni 2014 om 22:59

@xxxajacied Jij hebt volgens mij zelf ook een steek los. Je hebt in de samenleving te maken met normen en waarden en iemand bijten hoort daar niet bij. Bovendien zitten er over de hele wereld miljoenen kinderen te kijken naar die wedstrijd. Jij vertelt je kinderen zeker dat dit er allemaal bij hoort? Begin alsjeblieft nooit aan kinderen dan!!

24 juni 2014 om 22:31

Waarop wil je wachten dan ? dat hij zijn kwartet vol maakt?

Nou, Uruguay krijgt er weer veel supporters bij zeg.... Ik hoop op een van de langste schorsingen ooit.

van schorsingen leert hij blijkbaar niets. Misschien moet hij naast een schorsing van ca. 8 wedstrijden één of andere campagne voeren voor Fair Play oid, ik noem maar wat. Een jaar schorsen los je niets mee op. Ten eerste: wat bepaalt dat hij veel lange geschorst moet worden dan bijv. marchisio. Ten tweede mis je op dit moment misschien wel de beste spits van de wereld.
Ik denk dat er meerdere antwoorden zijn op zijn gedrag ipv weet ik voor hoeveel wedstrijden schorsen.

Geweldige reactie van deze coach maar niet heus. 'dit gaat niet over moraliteit het is een Wk' kom op man, alsof dat een geldige reden is om moraliteit over boord te gooien. Als hij dit blijft verdedigen spoort hij zelf ook niet.

Wat een ophef over een beet. Chiellini en meerdere voetballers maken soms zo'n harde overtredingen dat iemands been of weet ik veel wat breken.
Ik praat niks goed, het is smerig. Maar dat er net gedaan wordt of dit het ergste is wat iemand kan doen...nee. Ik heb ergere overtredingen gezien.

24 juni 2014 om 22:23

Dit meen je toch niet. Bijten is extreem. En ook extreem smerig en gevaarlijk, denk alle bacteriën.

24 juni 2014 om 22:26

Ja inderdaad, heel extreem. Gelukkig word een kopstoot geven of iemand vol op de benen trappen wel als 'normaal' beschouwd.

24 juni 2014 om 23:38

Nog meer onzin. Door wie wordt dat dan als normaal beschouwd volgens jou?

24 juni 2014 om 22:25

Ridicule onsportieve handsbal op wk.. racisme incident Evra... en dan nu de derde (!) beet..

Wat een ophef idd... pfffff.

24 juni 2014 om 22:28

Ik zou een petitie starten...
Als iedereen het zo erg vindt, trek het dan ook door. Dan mogen er een nog paar spelers geschorst worden op een WK. Zoals onze vriend de Jong.

24 juni 2014 om 22:57

Mister.x... dus een recidivist die bijt, ernaast een racist is en uitermate onsportief gedrag vertoont op het voetbalveld moet hetzelfde worden beoordeelt als iemand die 2 keer in zowat zijn gehele carriere over de scheef is gegaan met een overtreding?

Knap..

Een goede advocaat krijgt Suarez wel vrijgepleit. Het daadwerkelijk zien van de bijtbeweging zie je niet. Je ziet Suarez zijn hoofd naar het arm gaan, en daarna de afdrukken. Hij kan zeggen dat na de slaande beweging hij voorover viel met zijn mond open en daardoor tandafdrukken veroorzaakte. Ik wil alleen maar zeggen dat het nog geen uitgemaakte zaak is of er gebeten is.

Zelf denk ik dat hij het wel heeft gedaan, maar daadwerkelijk bewijzen zale en ander verhaal worden.

Overigens hoop ik dat het een dure geldboete wordt. Zonde om hem niet meer te zien spelen.

24 juni 2014 om 22:20

Als je bijtafdrukken wilt krijgen moet je erg hard vallen en zijn mond raakt zijn schouder alleen als.ze staan. Toen chiellini viel was suarez zijn mond niet bij zijn schouder. Hij heeft gebeten dat zegt chielini toch ook hij staat met zijn rug na suarez heen hij voelde dat hij gebeten werd daar reageerd hij op

24 juni 2014 om 22:29

"een goede advocaat krijgt Suarez wel vrijgepleit. Het daadwerkelijk zien van de bijtbeweging zie je niet."
tijd voor een brilletje??

en dan:
"overigens hoop ik dat het een dure geldboete wordt. Zonde om hem niet meer te zien spelen. "

een geldboete??? wat moet je daar nou mee?

En het zou pas zonde zijn als we dit soort nog zien spelen.
Dit hoort niet op een veld te staan.

24 juni 2014 om 22:30

Ben je serieus? Bewijzen zal moeilijk zijn en 'ik denk dat hij heeft gebeten heeft'?!
Heb je de beelden wel gezien? Daar is niks onduidelijk aan. Of je moet de andere kant op kijken als het gebeurt.
En een geldboete voor dit wangedrag? Gelukkig bepaal je de straf niet.

24 juni 2014 om 22:59

Suarez brengt geen letsel aan, laat staan zwaar letsel. Bijten is gewoon fucked up en onwenselijk, maar er is geen permanente weefselschade en nog niet eens tijdelijke schade. Het valt in de catagorie onsportief gedrag waarbij de fysieke integriteit wordt geschonden zonder letsel.

Ik vond die overtreding van die Italiaan erger, waarbij een been man dubbel klappen.

En echt, ik heb nog geen camerabeeld gezien die echt 100% uitsluitsel geeft of Suarez beet.

25 juni 2014 om 00:45

Dan zoek nog maar eens de beelden op.
Zo juist op de duitse sportzender uitvergroot ingezoemd en vertraagd .
Dan zie je pas hoe ziekelijk het is .
Hij gaat bewust met ver opengetrokken bek naar de schouder .
Te ziekelijk voor woorden .

kan suarez nog worden geschorst, want hij heeft toch geen rode kaart gekregen ?

24 juni 2014 om 22:21

Als de scheids hem geel had gegeven had hij in pricipe niet meer gestraft kunnen worden, bij overtredingen die de scheids ontgaan kan dat nog wel.

24 juni 2014 om 22:28

@jesper_olsen

In zeer uitzonderlijke gevallen kan de Fifa er nog voor kiezen om alsnog een schorsing op te leggen. Echter komt het natuurlijk maar zelden voor omdat ze de scheidsrechter natuurlijk niet in een kwaad daglicht willen stellen. Echter denk ik dat er in dit geval alsnog actie was ondernomen door de Fifa, maar dat is koffiedik kijken en dat kan ik niet.

24 juni 2014 om 23:01

Ik denk dat dit wel onder een uitzonderlijk geval valt.

24 juni 2014 om 22:22

Natuurlijk kan hij geschorst worden, de scheidsrechter heeft het incident namelijk niet waargenomen. Indien dat het geval is kan je als aanklager alsnog een voorstel doen op basis van beelden.

Vroeger schopten de uruguayanen iedereen lamlendig , vandaag de dag doen ze dit bijtend . Maarja wat wil je met 4 miljoen inwoners, niet veel keus dus

Tuurlijk moeten ze hem een lange schorsing geven, want bijten hoort gewoon niet in het voetbal thuis. Hopelijk gaan voetbalbonden ook eens kijken naar andere overtredingen zoals ellebogen, want die horen ook niet in het voetbal thuis, dat ze daarvoor ook een lange schorsing geven ipv 2-3 duels.

Wat jammer voor zo'n speler, zo maakt hij denk ik geen kans meer op de gouden bal. Het is gewoon zijn eigen schuld, moet maar beter nadenken. Nu gaat hij mss wel meer herinnerd worden aan dat bijten dan aan zijn voetbalkwaliteiten.

Ah, meneer de trainer geeft de boodschapper de schuld.
Dat je niet wilt reageren voordat je de beelden gezien hebt, dat vind ik niet meer dan logisch. Maar doen of ze zich alleen in Engeland druk zouden maken *als* Suarez echt gebeten zou hebben (en dat heeft hij natuurlijk), dat is ronduit bespottelijk. Logisch dat die man baalt dat hij zijn sterkste speler kwijtraakt, maar je gaat zo'n speler toch niet meer verdedigen?

Zo jammer van een van de beste spelers ter wereld. Iedereen de mond gesnoerd met zijn goals tegen Engeland, maar dit is koren op de molen van de criticasters, en terecht ! Hoe kan dit toch gebeuren, vraag ik me oprecht af ? Zou Luis nou gewoon echt niet sporen, kan dit anders niet verklaren en niemand maar dan ook niemand met een beetje helder verstand kan dit verdedigen. De hele wereld kijkt mee, en dan doe je dit ? Ik had echt verwacht dat ie veranderd was, zo ontzettend jammer dit.

Ik wist helemaal niet dat moraliteit te kwalificeren was als goedkoop. Is er dan ook zoiets als dure moraliteit? En hoe ziet dat er dan uit als goedkope moraliteit iemand bijten is?

Wat een ongelooflijke dwaas die Suárez. Men kan zeggen dat een beet minder erg is dan een harde tackel maar die gebeuren vaak in een duel wat weer bij voetbal hoort. Iemand bijten staat zo ver van de sport als een bikini op Antarctica.

Iemand die dit soort gedrag goed keurt, direct of indirect door het te verdedigen of accepteren is iemand die men niet serieus kan nemen.

"iedereen die wil dat hij op het veld staat"
Zie hier de verloedering van het spelletje.
Nooit zou hij meer op een veld moeten staan.
Waar is het wachten op ?? nr 4?? kan ie mooi kwartet gaan spelen.
Levenslang verbannen dit soort

suarez weet dat hij de kans groot is om tegenstander te bijten man !!!
waarom heeft hij geen muilkorf gedragen voor de wedstrijd?
goede voetballer is hij wel maar, dat wil niet zegen dat je als een gek de tegenstander gaat bijten!!!

nou martin gauws heeft er handen vol aan om deze saures af te richten man!!!!
straf krijgt hij wel, maar ik ben meer benieuwd hoeveel wedstrijden het worden.

Alleen voor deze teksten verdient deze man het ontslagen te worden.

Hij ging toch echt voor de bal, seponeren die boel

24 juni 2014 om 22:58

Hij ging toch echt voor Chiellini, schorsen die man

Echt niet normaal dit .pak die gozer is een keer goed aan .en schors hem een een langeretijd.wat ik ook heel erg vind is dat mensen het normaal vinden ook

24 juni 2014 om 22:48

Vind je dit nou serieus erger dan een gevaarlijke tackle waarbij kans is op ernstige blessures? Mocht je dat buiten het voetbal doen op iemand krijg je een ergere straf dan als je iemand bijt, ik wil het niet verdedigen en natuurlijk kan het niet maar jij draait door

24 juni 2014 om 23:05

@xxxajacied

Je wil het niet verdedigen maar wat doe je dan met al die reacties? Waar je vervolgens ook nog eens appels met peren vergelijkt.

24 juni 2014 om 23:02

@ Jer1992
Gebrek aan moraal in de samenleving.

25 juni 2014 om 01:07

ja echt hoor het word met de dag gekker

Dit heeft niets meer met sport te maken en is al helemaal niet meer sportief. Lekker voorbeeld voor de jeugd. Walgelijk. En omdat hij goed kan voetballen zien we het door de vingers, iedere mindere speler was al veel zwaarder gestraft.
Nemen ee straks een mes mee het veld in?
Hoop deze valsspelernooit meer op het veld te zien. Hier kan ik niet van genieten.

En dit is nou precies het probleem van de recidive van Suarez. Ten eerste heeft het te maken met Suarez zelf, die mist een paar belangrijke chromosomen waardoor hij dit abnormale gedrag vertoont. Het is een enge verslaving, en als de gelegenheid zich 1x in het jaar voordoet hapt hij toe. Het 2e probleem is duidelijk dat niemand in zijn directe omgeving hem veroordeeld. Nu is het weer de bondscoach die hem beschermt en het af doet als een agenda punt in Engeland. Destijds precies hetzelfde in Engeland en de Liverpool spelers die Suarez blijven verdedigen. De omgeving van Suarez veroordeeld hem niet, de rest boeit Suarez niet. Hij krijgt het gevoel dat zijn gedrag acceptabel is doordat niemand (mensen die iets betekenen voor Suarez) het allemaal maar goed vinden.

Ben echt uitgekeken op die Suarez. Het eerste wat mij ook te binnen schoot is dat dit gewoon respectloos is tegenover die arts. Die arts zet zijn ziekte op de 2e plek en heeft er alles aan gedaan om deze jongen fit te krijgen. En dan doe je dit. Die Suarez is gewoon leeghoofd zonder fatsoen. Van mij mogen ze hem schorsen voor het hele WK.

oerdom van suarez net als pepe die een kopstoot geeft een muller.
Uruguay gaat volgende ronde eruit zonder suarez dit snap ik totaal niet
ze stonden al 1-0 hoe haal je het in je hoofd om zo iets te doen.

is het niet zo dat de scheids iets niet ziet op een wk of ek dat ze hem ook niet kunnen schorsen.

misschien is dat bij een overtreding , want dit heeft niks met voetbal te maken toch?

24 juni 2014 om 23:04

Het lijkt mij niet Ramos maar je weet het maar nooit tegenwoordig. Misschien denken sommigen nu wel dat het bijten er ook bij hoort en gaan ze het overnemen. Ik verbaas me nergens meer over.

'goedkope moraliteit' volgens de bondscoach. Wat een schandalige onzin zeg. Als directe tegenstander van Suarez moet je dus maar accepteren dat eens in de zoveel tijd hij dit bij je kan flikken.

25 juni 2014 om 02:14

Haha. Italie had de scheids ''weer'' niet echt mee op een WK.

Ik vraag mij wel af wat ze hebben gedaan om steeds weer genaaid te worden. Heeft een Italiaan ooit de vrouw van Blatter genomen?
En hoe lang duurt het voordat deze goed gekapte leidsman met een paar kilo drugs bij een grenspost staat?

De coach heeft pas ballen als hij Suarez nu al naar huis stuurt.
Voordat er überhaupt een maatregel komt van de FIFA.

"natuurlijk zal ik Suárez verdedigen. Dit is het WK, het gaat niet over moraliteit."

Dus alles is toegestaan? Schandalige reactie van deze coach. De handsbal van Suarez van een aantal jaren terug kan ik nog in komen. Echter het bijten, bespugen, slaan of het moedwillig kapot schoppen van een tegenstander hoort niet.

Ik snap dat je wil winnen en ik ben zelf ook wel fan van hard maar fair spel maar bij dit soort gedrag hoor je in een gesticht niet op een voetbalveld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren