Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chiellini woest: ‘Suárez mag doen wat hij wil en de FIFA staat het toe’

Laatste update:

Telkens als Luis Suárez de voetbalwereld weer heeft betoverd met een van zijn prachtige acties, weet hij het krediet met een krankzinnige actie weer te verspelen. Dinsdag was het weer eens zo ver. Suárez, tegen Engeland nog goed voor twee doelpunten, zette voor de derde keer in zijn carrière zijn tanden in een tegenstander. Dit keer was Giorgio Chiellini van Italië het slachtoffer.

/

Omdat Italië ook nog eens werd uitgeschakeld door Uruguay (0-1), kwam bij Chiellini het stoom uit de oren. “Het is een schande, deze wedstrijd is beslist door de scheidsrechter. De rode kaart voor Claudio Marchisio en het niet wegsturen van Suárez heeft de wedstrijd beslist”, aldus Chiellini tegen Sky Italia. “In de eerste helft kreeg Uruguay al een andere behandeling, toen had de scheidsrechter al bepaald wie de volgende ronde moest halen. Toen wij nog met elf op het veld stonden, waren zij absoluut niet gevaarlijk.”

“Suárez? Hij mag doen wat hij wil en de FIFA staat het toe”, moppert Chiellini verder. “De FIFA wil dat de grote sterren spelen, we zullen wel zien wat ze gaan doen. Het is echt belachelijk dat hij niet van het veld is gestuurd. Nadat hij mij beet, dook hij overduidelijk naar de grond. Hij wist heel goed dat hij iets gedaan had wat hij niet had moeten doen”, klinkt het tegenover de RAI.


Luis Suárez verdient een schorsing van meer dan een jaar

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Suarez zn carriere zit er gewoon op. Dit wk zal hij niet meer in actie komen, of de fifa moet zich compleet voor lul willen zetten. Liverpool zal er nu ook wel genoeg van hebben en suarez willen verkopen. En dan is het nog maar de vraag wie geinteresseerd is.

24 juni 2014 om 20:49

Liverpool deed vrijwel niets nadat hij Evra racistisch beledigde en Ivanovic beet. Dus ik zou er niet van op kijken als ze geen actie zullen ondernemen.

24 juni 2014 om 20:51

De schorsing van Suarez ten opzichte van Evra was ook een lachertje.. pure speculatie waar hij voor geschorst werd. En vervolgens wanneer het bewijs overduidelijk is, wordt Terry verschrikkelijk gematst.

Desalniettemin had Liverpool wel wat harder mogen optreden bij het bijten van Ivanovic, en ik hoop nu ook dat hij voor een interland of 10 geschorst wordt.
Draai je zo'n goed seizoen, en gedraagt hij zich eindelijk een beetje goed.. doet hij dit. Zo dom.

24 juni 2014 om 20:52

Liverpool laat het daardoor lijken of Suarez groter is dan de club terwijl dat totaal niet het geval hoort te zijn.. Bestraf die jongen een keer, en trap niet in zijn lieve woorden elke keer. Kan zich niet gedragen op Wk's lijkt het.

24 juni 2014 om 20:53

Ajaxcunian, die handsbal is onsportief maar dat had iedereen gedaan denk ik. Maar dat bijten is gewoon bizar, Suarez lijkt wel een psychopaat.

24 juni 2014 om 20:57

Nou dat zou dus impliceren dat het de eerste keer dat zo een situatie is voorgekomen.. Wat totaal niet waar is, de meeste proberen ervoor te springen of kijken volslagen naar de bal, Suarez is letterlijk de enige in de laatste jaren die het zo heeft gedaan. Maar die discussie is niet voor deze topic.

24 juni 2014 om 20:58

@Arsenal-Gunner

Liverpool maakte juist shirtjes om Suarez te steunen.

24 juni 2014 om 20:59

Daarom kun je Liverpool ook niet serieus nemen. Zijn zo wanhopig om kampioen te worden. Dat ze zo'n zwaar gestoorde Suarez blijven verdedigen omdat het hun sterretje is. Ik zou er echt van walgen als zo'n speler bij mijn club zat. Ben ook benieuwd hoe Rodgers hem weer gaat verdedigen zoals ie altijd doet.

24 juni 2014 om 21:00

Cunian, ik weet dat jij daar niet met een neutrale bril naar kan kijken, maar ik had hetzelfde gedaan en ook die bal van de lijn geslagen.

24 juni 2014 om 21:02

Eens. Hij is nu in een klap een cultfiguur geworden. De ultieme bad guy. Zo lang hij blijft presteren zullen er clubs blijven komen. Zo werkt dat nou eenmaal. Ik heb een zeer groot respect voor zijn winnaarsmentaliteit, maar het neigt naar pure waanzin.

24 juni 2014 om 21:08

Die hands bal van vier jaar geleden is echt niet zo erg als jij doet voorkomen. Rode kaart en penalty tegen. Juiste straf. Ik gaf hem groot gelijk. Of een doelpunt tegen, of een kans op een doelpunt tegen. Als een mannetje van jouw clubje dat doet en je een finale plek bijvoorbeeld bezorgd, sta je te juichen. Voor die beet moeten ze hem nu de maximale straf geven.

24 juni 2014 om 21:09

Dan kan ik je rekenen tot een onsportieve kerel. Ben inderdaad niet neutraal maar zegt genoeg dat hij zowat de enige speler is die dat in de afgelopen jaren heeft gedaan, de overige spelers weten tenminste nog waar sport vrijwel omdraait, sportiviteit is een belangrijk iets daarin maar Suarez heeft daar maling aan.

24 juni 2014 om 21:14

Zo denk ik er persoonlijk niet over, sportiviteit vind ik belangrijk bij sport. Op een Ashley Young word ik elke keer verschrikkelijk kwaad na zo een dive bijvoorbeeld.

24 juni 2014 om 21:38

Maar als iemand geel pakt op de middenlijn bij een omschakeling zeggen we "he took one for the team" ..

24 juni 2014 om 21:46

Snap je zelf niet dat dit andere situaties zijn? Ikzelf ben er tegen maar ik ben niet objectief (ghanees) maar zeggen iedereen zou het doen is idioot aangezien zulke situaties vaak voorkomen maar niemand het doet. Zeggen dat die rood kreeg is ook waar, maar kijk hoe weinig tijd er nog over was, Ghana heeft er dus angenoeg geen voordeel uit kunnen halen. Tis gewoon verschrikkelijk onsportief. Maar ik stop er nu over, als je er verder over wil gaan stuur me een prive bericht.

24 juni 2014 om 21:49

Inderdaad, dat bedoel ik dus. Vier jaar na dato nog zeuren om een handsbal. Behoorlijk hypocriet allemaal.

24 juni 2014 om 21:51

Ghana had gewoon de strafschop kunnen benutten. Hadden ze ondanks de tijd er toch nog voordeel uit kunnen halen.

24 juni 2014 om 21:57

Het is zeker onsportief, maar dat is dan ook zeer gebruikelijk in de sport. Ik dacht er hetzelfde over, want ik heb een hekel aan suarez en ghana is toevallig 1 van mijn favoriete landen (ben er een paar keer op vakantie geweest), maar we moeten niet hypocriet doen. En misschien is die rode kaart niet zo'n geldig argument, aangezien het idd einde vd wedstrijd was (al zijn de regels dan hetzelfde als ah begin) maar vergeet niet dat ghana ook een penalty kreeg .. alleen sneu dat gyan hem mistte.

24 juni 2014 om 22:10

Ajaxcunian

Onzin, super actie was het. Alles doen om te winnen en niemand daarmee pijn doen, dat was de handsbal actie van Suarez 4 jaar geleden.

Komt ook vaker voor hoor, echter dit was kwartfinale WK, blessure tijd (als ik het goed heb) en tot overmaat van ramp werd de pingel ook nog gemist. Dit scenario zal niet nog eens gebeuren.

Begrijp dat je als Ghanees baalt, maar zeg nu zelf, als Siem de Jong dit in de kwartfinale van de CL zou doen, dan zou je dat toch ook een goede keus vinden? Soms is voetbal nu eenmaal oneerlijk.

On: zonde van deze enorm goede voetballer...

24 juni 2014 om 22:28

Halve finale EK 2000 toen deed Abel Xavier hetzelfde tegen de Fransen. 5 minuten voor het einde van de verlenging sloeg hij de bal uit de goal na een schot van Wiltord. Zidane scoorde de penalty en Frankrijk ging naar de finale en won het EK. Het komt echter niet zo vaak voor dat een speler op de lijn nog de reflex heeft om dat te doen, omdat ze überhaupt al niet vaak op de achterlijn staan en ook omdat dat alleen loont op het einde, want anders sta je te lang met 10 man en heb je nog genoeg tijd om het goed te maken. De actie van Suarez vind ik persoonlijk een heldendaad en het is ook terecht dat ie rood kreeg en de penalty tegen.

Wat ie nu deed is natuurlijk extreem en moet gestraft worden. Probleem is dat ik op 2 gedachten hink. Bijten is wel een heel trieste actie, maar ik zie dat persoonlijk liever dan zo'n tackle van Marchisio, waar je iemand daadwerkelijk het toernooi mee uit kan schoppen. Van zo'n bijtactie heeft Chiellini morgen geen last meer en zal er ook niets meer van te zien zijn. Aan de ene kant vind ik dat bijten zwaar bestraft moet worden, maar ook niet zwaarder dan de tackle van Marchisio en die worden vaak maar met 2 of 3 wedstrijden gestraft.

24 juni 2014 om 23:03

Bijten kan ook erg gevaarlijk zijn hoor, in de vorm van ziekte dan..

24 juni 2014 om 23:06

De kans daarop is minimaal in de Westerse wereld sinds de komst van de tetanusprik. Als er zoals hier geen bloed bij komt (en ik neem aan dat je sowieso niet door gaat bijten), dan is de kans gewoon nul.

25 juni 2014 om 11:17

Liverpool is een subtopper zonder Suarez dus die bedenken zich wel tien keer voor ze hem laten vallen. Ik vind dat ook slecht, je moet als club toch principes hebben. en helemaal in het geval van Liverpool zou je dat verwachten.

24 juni 2014 om 20:51

Wat een onzin... Er zijn veel meer nare overtredingen gemaakt die iemands carriere had kunnen beeindigen. zoals die actie van Marchisio en Balotelli... Echt een schandaal was dat. Daarover hoor ik niemand "omdat zij zogenaamd gestraft zijn al"... en dat is natuurlijk belachelijk want het gaat om de intentie iemand voor het leven te blesseren... En dat lukt je trouwens niet met een beetje hoor... Beetje jammer van al die jankerts hier.

Het zou Chiellini sieren al hij boos was op zijn ploeggenoten voor het opzettelijk iemand proberen invalide te schoppen.

24 juni 2014 om 20:52

Of boos op zichzelf werd voor al dat kinderachtige acteerwerk in de eerste helft.. voor de vermeende ellebogen in zijn gezicht.

24 juni 2014 om 20:52

Alleen is bijten ook gewoon gevaarlijk, je wil niet weten wat voor infecties daarvan kan krijgen...

24 juni 2014 om 20:53

Doe die bril eens af

24 juni 2014 om 20:54

@rvandoor

Beetje overdreven reactie, alsof Marchisio en Balotelli de intentie hadden om iemand invalide te schoppen. Zo erg waren die overtredingen niet. Wat Suarez doet valt niet goed te praten, al helemaal niet omdat het terugkerend gedrag is

24 juni 2014 om 20:55

Nou Stravven ik weet dondersgoed wat voor infecties je kunt oplopen... maar er was geen bloed te zien... dus ik ben benieuwd met welke infecties jij op de proppen komt in deze...

24 juni 2014 om 20:55

Dat mensen nog voor Suarez opkomen en het goed praten! Die mensen moeten samen met Suarez opgenomen worden in een psychiatrische kliniek!

24 juni 2014 om 20:56

Dat is echt iets totaal anders. Bij de overtreding van Marchisio was het gewoon dom en kon je je nog afvragen of hij echt bewust voor het been ging. Bijten is niet normaal gedrag en dat hij dit al voor de derde keer doet is echt belachelijk. Je bent echt niet serieus te nemen als je zo'n overtreding gaat vergelijken met het bijten van Suarez.

24 juni 2014 om 20:56

@kerzoep: natuuuuuuuuuurlijk waren de overtredingen niet zo erg. Moet jij eens met Niels Kokmeijer gaan praten en horen wat hij erover te zeggen heeft. Dom geneuzel van jullie zeg. Was hartstikke gevaarlijk wat zij deden. En dat van Balotelli (heeft al 5 keer rood) is ook gewoon recidiverend, dus dat valt niet goed te praten (volgens jou redenatie).

24 juni 2014 om 20:57

Wie probeert het dan goed te praten hier? Ik zie alleen dat mensen zeggen dat er ergere overtredingen bestaan dan bijten (zie de overtredingen van Marchisio en Balotelli, waarmee je iemand langdurig kan blesseren). Dat doet natuurlijk niks af aan het feit dat Suarez echt weer ver over de grens gaat. Echter, het moet inderdaad wel in perspectief worden geplaatst.

24 juni 2014 om 20:57

JIj bent echt helemaal in de war. Jouw reactie zou moeten zijn.. dat beiden niet kunnen. Jij vind wat Suarez doet blijkbaar oke? Je maakt een vergelijking met een speler die zijn noppen in de scheenbeschermer zet.. beetje krom vind je niet.

24 juni 2014 om 21:00

@rvandoor

Rood voor overtredingen, iets wat bij het voetbal hoort. Bijten is iets totaal anders en dat slaat nergens op.

24 juni 2014 om 21:00

Sjonge dat jij dit goed praat. De actie van Marchisio was dom.
Maar suarez die mensen bewust loopt te bijten is wel acceptabel.
Ga toch weg.
Hij heeft dit vaker gedaan en zulke clowns moet je heeeeeeel lang schorsen.
Kon me heugen dat die.vorige jeer vertelde hoe erg die het vond dat zijn kinderen ermee geconfronteerd werden en dat hij er geleerd van had.
Nou mooi niet, zulke mensen zijn niet te verdedigen en hebben een steek los.
En al is de kaart van Marchisio terecht. Hij schopte niet door.

24 juni 2014 om 21:02

@troth. Als je zelf niet door hebt dat die vergelijking te krankzinnig voor woorden is zou ik maar naar dezelfde inrichting gaan als waar Suarez vanaf volgende week maandag verplicht met een psychiater moet gaan praten.

24 juni 2014 om 21:03

@kerzoep: daar kan toch ook gewoon rood op toegepast worden en dan is alles okay??? Dan mag je er niet meer over praten? Over onnozel gesproken.

24 juni 2014 om 21:06

Hij heeft gelijk, een kopstoot of elleboog en zelfs een doodschop zijn veel meer geaccepteerd. Heb nog nooit iemand gehoord dat Pepe voor hey leven geschorst moet worden of zijn contract ontbonden. Bijten is dan ook enorm vreemd gedrag en niet te tolereren maar hetzelfde geld voor een doodschop of bewuste elleboog of kopstoot.

24 juni 2014 om 21:16

@rvandoor

Ja dat klopt, er had ook gewoon rood moeten gegeven worden.
Maar als de scheids het niet heeft waargenomen moeten er achteraf flinke maatregelen worden getroffen. Al helemaal omdat hij dit gedrag meerdere malen vertoont.

24 juni 2014 om 21:30

@ Orgullo Doe eens even normaal. Leg mij dan eens uit waarom deze vergelijking niet op gaat?

Edit: nog even een korte aanvulling: hoe durf jij mij te vertellen dat ik naar een gesticht moet vertrekken? Ik reageer hier gewoon normaal op iemands reactie en beredeneer mijn mening, die ik mag hebben. Dat jij vervolgens als een of andere heethoofd mij aanvalt, zegt mij dat jij degene bent die in een gesticht terecht hoort te komen. Ik laat niet zo tegen me praten, dorpsgek.
Bovendien geef je nul argumenten voor het feit dat mijn vergelijking niet opgaat, dus zoek het lekker uit.

24 juni 2014 om 22:40

@stravven, bijten kan gevaarlijk zijn, maar zodra iemand niet doorbijt (in het geval van Suarez) zal er sowieso nooit een kans op infecties zijn. Verder hebben de meeste voetballers wel een tetanus-prik gekregen gok ik zo, dus dan kan er vrijwel niets meer gebeuren.

24 juni 2014 om 22:57

Precies die gozer heeft totaal geen respect voor zijn tegenstander en doet gwn waar hij zelf zin in heeft

24 juni 2014 om 23:11

dat er meer nare ovetredingen worden gemaakt is geen enkel excuus voor het gedrag van Suarez. Ik hoop dat de Fifa hem voor 20 officiële wedstrijden schorst en dat Liverpool en Uruquay hem ook aanpakken.
.

24 juni 2014 om 23:37

@troth

Dat begrijp je toch zelf hoop ik ook wel. De contacten been tegen been, of elleboog tegen hoofd kunnen te verklaren zijn door te ruig spel in het voetbal, net als dat in het hockey een stick tegen een been bestraft kan worden, maar gevolg is van het spel zelf. De overtreding waar een gebit wordt ingezet tegen een nek heeft niets met het voetbalspel te maken, maar is een daad van een krankzinnige. Dat jij dat verschil niet ziet vind ik onbegrijpelijk.

25 juni 2014 om 08:06

Been tegen been en elleboog tegen hoofd zijn echter lang niet altijd te verklaren door te ruig spel, aangezien men soms duidelijk niet voor de bal gaat.

24 juni 2014 om 20:52

Het kan clubs niks schelen wat Suarez voor fratsen uithaald, hij is en blijft een van de beste spelers ter wereld, voor Liverpool is dat het enige wat telt. Los daarvan vind ik echt dat Suarez dit WK geschorst moet worden, en hopelijk word hij ook geschorst in de Premier League, er is echt iets mis met die man, anders doe je dit niet drie keer.

24 juni 2014 om 20:58

Ik was echt supporter voor Suarez en wou zo graag dat hij naar Realiseren kwam, maar nu hoop ik vurig dat Real hem niet aan trekt.. Is een pure schande van de voetbal.. Is al d'n 3de keer is zijn carrière. Nu is het genoeg. Hij moet een hele seizoen geschorst worden of minstens 6 maanden.

24 juni 2014 om 21:00

Ja, hij heeft een raar karakter, maar hij blijft een van de beste spitsen van de wereld...
Ik denk dat als je hem straft, zoals bij Pogba werd gedaan, door hem gewoon op de bank te zetten, hij dit wel afleert.

En als er echt geen club meer geïnteresseerd is, mag hij lekker naar PSV komen!

24 juni 2014 om 21:06

7 wedstrijden schorsing hielp niet, 10 wedstrijden hielp schijnbaar niet. Ik ben bang dat op de bank zetten ook niet gaat helpen.

25 juni 2014 om 04:00

Zetten we ook spelers die spelers invalide kunnen trappen 10 wedstrijden aan de kant ? Of een kopstoot en elleboog ? Is duidelijk 10x erger om iemand zwaar letsel aan te brengen dan te bijten.

24 juni 2014 om 21:00

De actie is niet goed maar overdrijven is ook een vak. Levenslang schorsen doen ze hem nooit dan kunnen ze veel spelers schorsen. Over een paar maanden is iedereen weer positief over Suarez. En clubs die hem willen kopen hem echt wel. Het is en blijft een goede speler.

24 juni 2014 om 21:11

Ik heb het ook niet over levenslang schorsen, maar het is gewoon de vraag in hoeverre hij geaccepteerd gaat worden. De beet van bakkal was een 'incident'. De beet van ivanovic werd goedgepraat omdat hij zo goed speelde. Ik ben benieuwd welk argument nu naar voeren gebracht word.

Misschien gooit zijn advocaat het op ne bis ne idem beginsel (of zoiets): Niet vaker berecht worden voor eenzelfde overtreding

24 juni 2014 om 22:34

Niet twee keer berecht worden voor dezelfde zaak...groot verschil

Hiermee wordt natuurlijk bedoeld dat hij niet berecht kan worden voor het bijten van Chiellini als hij al eerder hiervan is vrijgesproken bijvoorbeeld.

Dit betekent niet dat hij vrijgesproken kan worden omdat hij al eens eerder iemand heeft gebeten

24 juni 2014 om 21:01

Snap jij het leven wel... Liverpool gaat hem echt niet straffen hoor, waarom zoudwn ze ook.. het was in dienst van Uruguay

24 juni 2014 om 21:03

Mag volgens ook niet! Het is idd bij Uruguay gebeurd dan kunnen ze hem voor Liverpool niet straffen.

24 juni 2014 om 23:15

de FA mag hem niet straffen maar Liverpool zelf wel.
Alleen verwacht ik ook niet dat ze dat gaan doen.
Wordt leuk als Liverpool in Italië moet spelen.

24 juni 2014 om 23:28

Liverpool gaat hem dus echt niet schorsen.. ze zijn neit gek. Ze moeten hem een taakstraf geven. Of verplicht een week lang in de kleedkamer slapen... zoiets..

24 juni 2014 om 21:53

Zijn carrière zit er op? 2 uur geleden was hij nog 75 miljoen waard. Ik denk dat je nu wat overdrijft. 4 wedstrijden verder is er niks aan de hand.

24 juni 2014 om 21:54

Hij moet inderdaad naar een psycholoog ofzo, maar ik zie liever zoiets dan een doodschop zoals die van Shawcross op Ramsey. Ik wil Suarez absoluut niet verdedigen, hij heeft geen gewone winnaarsmentaliteit en heeft een paar losse vijzen bovenaan maar hij blesseert Chiellini tenminste niet. Maar een schorsing voor de komende 15 interlands ofzo verdient hij wel.

Ik ben ook benieuwd wat Barca en Real hier van vinden, willen ze hem wel nog?

24 juni 2014 om 22:45

Ik zeg dat ze hem in ieder geval niet langer moeten schorsen dan Marchisio, aangezien ik die overtreding veel smeriger vindt en die overtreding was ook veel gevaarlijker. Beide acties horen niet thuis op een voetbalveld, maar het zou te gek zijn dat je tanden in iemands schouder zetten zwaarder wordt bestraft dan volle bak met je noppen iemand zijn scheen door midden proberen te schoppen.

Belachelijke actie van suarez, dat hij het nog steeds niet geleerd heeft is echt onbegrijpelijk. Hoop dat de FIFA hem een lange schorsing op legt want dit gedrag slaat nergens op

24 juni 2014 om 20:57

Idd schorsen voor het leven die gast. Dit is dan een voorbeeld voor zijn eigen en miljoenen andere kinderen. Als de FIFA een heel klein beetje aan fair platbodem dan laten ze deze man nooit meer toe in 1 van hun toernooien. En Liverpool zou zo'n vent ook niet in dienst moeten willen hebben

Ben benieuwd naar alle verhalen die na dit WK boven water gaan komen.

Ik heb het altijd gezegd, hij verandert niet. Zit gewoon in de aard van het beestje. Ik vind het misselijkmakend en hoop dat hij nooit meer aan een WK mee mag doen. Als je zijn verklaring na zn vorige bijt nu leest is dat zo belachelijk. Over een voorbeeld zijn voor zn kinderen enzo.. Moet bijna kotsen.

24 juni 2014 om 20:56

Meest erge is dat er gewoon mensen zijn die het bagataliseren. Sommige mensen zullen dit scharen onder winnaarsmentaliteit of passie blabla.

Urugay is meest onsportieve ploeg van het WK.

Walgelijk dit.

24 juni 2014 om 20:58

Omdat één speler van Uruguay dit doet zijn ze de meest onsportieve ploeg van het WK? Dat is wel lekker kortzichtig.

24 juni 2014 om 21:06

Uruguay is een smerige ploeg inderdaad. Vind die Godin ook zo een verschrikkelijke speler. Liverpool maakt zich ook zo belachelijk door hem te verdedigen.. Ook al met die shirtjes na dat racist-incident. Liverpoolfans zijn al begonnen te beweren dat het per ongeluk ging en hij het niet nog eens zou doen omdat het hem de vorige keer problemen heeft opgeleverd Hij heeft het nota bene al twee keer eerder gedaan.

24 juni 2014 om 21:10

Godin had rood moeten hebben tegen Engeland, vervolgens komt ieber mee wef,spelen ze smerig tegen Italie en worden ze tot 2x tke beloont.

Ga die wedstrijden terug kijken man. Snotneus, alsod ik me mening op 1 actie ga baseren. Je hoort mij ook niet zeggen dat Iniedta iver zijn top is vanwege slechte wedstrijd tegen Chili en Nederland.

24 juni 2014 om 22:58

Chiellini die is lekker sportief. Zelf altijd geniepige gemene overtredingen maken maar als hij zelf even wordt aangeraakt is het net of hij in zijn rug wordt geschoten. Tuurlijk is Suarez getikt maar Chiellini moet niet over de fifa klagen. Italie heeft het helemaal aan zichzelf te danken dat ze er uit liggen. Waardeloos gespeeld tegen CR en vandaag speelden ze voor een gelijkspel. Vind het prima dat ze naar huis moeten

25 juni 2014 om 08:01

Italie heeft het aan zichzelf te danken dat ze naar huis moeten. Ze zijn niet goed genoeg. Altijd de schuld bij anderen leggen is lekker makkelijk. Rood was zwaar gestraft maat kon gegeven worden. Italie moet eens gaan voetballen ipv lopen te huilen. Nu kunnen ze weer 4 jaar over de scheids klagen ipv te bedenken waarom ze er al op 2 wk naar de eerste ronde naar huis gaan.

24 juni 2014 om 22:12

@goonerar16
Ik denk ook niet dat hij verandert. Maar waarom willen de Gunners Balotelli dan zo graag? Ik kan niet ontkennen dat Balo het potentieel heeft om de beste diepe spits ter wereld te worden, maar zoals hij nu weer bij Italië gespeeld heeft... En normaal is hij bij zijn land beter dan in clubverband. Balo gaat ook nooit veranderen.
Geef mij maar Sanchez, geen echt vergelijkbare types, maar goed.

Scheidsrechter zal het niet gezien hebben aangezien de bal totaal niet in de buurt was. Als hij het niet heeft gezien kan hij hem niet wegsturen. Dus daar kunnen de scheidsrechter en de Fifa weinig aan doen. Neem aan dat Fifa zijn verantwoordelijkheid neemt en deze knul naar huis stuurt.

24 juni 2014 om 20:49

Wat heeft hij überhaupt goed gezien?

24 juni 2014 om 20:56

De actie van Suárez is absoluut niet goed te praten maar die rode kaart voor Marchisio was zeker terecht. Hij stapte volledig over de bal heen en drukt daarna ook nog door dus de scheidsrechter heeft wel degelijk iets goeds gezien.

Slecht voor het Europese voetbal. Italië, Engeland en Spanje al naar huis

25 juni 2014 om 08:04

Rood voor Marchisio. Of heeft hij nog wat anders gemist?

24 juni 2014 om 20:51

Scheidsrechter was lam en blind, was zelfs immuun voor de afdrukken in de schouder. Grensrechter hield ook zijn mond, terwijl hij juist ook naar die duels hoort te kijken tijdens zo'n situatie. Wat een onzin van die Mexicaanse sukkels.

24 juni 2014 om 20:54

En iedereen zich maar druk maken om de scheids die NLD gister had. Bleek achteraf een van de beste arbiters die ik heb meegemaakt.

24 juni 2014 om 20:55

Dat is toch nog niet genoeg bewijs voor de scheids dat Suarez gebeten heeft. Als hij het niet gezien heeft en zijn assistenten ook niet, kan hij ook geen rood trekken. Dat is toch niet zo vreemd?

24 juni 2014 om 20:55

@ Vitessenl

De scheidsrechter kan geen rode kaart geven voor een bijt afdruk als het niet gezien is. Dan kan hij namelijk nooit 100% de juiste kaart aan de juiste persoon geven. Dus in dat opzicht heeft de scheidsrechter goed gehandeld. De Fifa kan nu actie ondernemen.

Maar ik hoor Chiellini ook praten over de rode kaart voor Marchisio, volgens mij is dat gewoon een (heel erg) donker rode kaart en Balotelli had ook geluk met zijn gele kaart. Al met al kan je na 70 minuten gewoon met 2 man minder staan als de scheidsrechter consequent was geweest.

Desondanks, belachelijke actie van Suarez

24 juni 2014 om 20:57

Als je dit als scheidsrechter en grensrechter allebei niet ziet en niet de beweging richting Chiellini ziet hoor je niet te arbitreren op een WK. Je hoort de duels namelijk gewoon in de gaten te houden.

24 juni 2014 om 21:01

Een scheids met ballen loopt iig even naar zijn assistenten, na het zien van zo een afdruk. Dat gebeurd niet eens. Een echte scheids, zou gewoon lekker naar de kant kunnen lopen, daar op een scherm kijken. Of waarom niet gewoon op het beeld in het stadion.. de fifa doet hier niets mee. Negatieve reclame levert nog meer op in het laatje..

24 juni 2014 om 21:15

Een scheids zou willen dat hij naar de kant mag lopen om de beelden te bekijken maar helaas is dat nog steeds niet toegestaan.

24 juni 2014 om 21:08

En de lijnrechter?

24 juni 2014 om 21:13

Eens dat de scheidsrechter het niet heeft kunnen zien, maar mijn mening is wel dat ze al helemaal met dit soort abseurde acties de camera's best mogen gebruiken tijdens de wedstrijd.
Heeft niks met voetbal of een overtreding te maken.

24 juni 2014 om 22:50

Dat van Marchisio had in mijn ogen ook niets met voetbal of een overtreding te maken. Dat was gewoon proberen iemand invalide te schoppen. Dat mag van mij zwaarder gestraft worden dan bijten, maar een doodschop is tegenwoordig veel meer geaccepteerd en moeten in mijn ogen veel zwaarder gestraft worden dan bijvoorbeeld bijten. Al wil ik niet goed praten wat Suarez deed, want ook dat hoort niet op het voetbalveld thuis, maar vind ik een stuk minder gevaarlijk dan met je noppen naar voren en je voet geheven op iemands scheenbeen inkomen.

24 juni 2014 om 23:52

Halleluja hee. Iemand invalide schoppen gaat wel eventjes next level ver. Ja Marchisio maakt een smerige overtreding, ja hij verdient een schorsing en ja doodschoppen moet ook hard tegen opgetreden worden! Maar Marchisio heeft absoluut niet de intentie die vent invalide te schoppen (de overtreding was ook totaal niet in de categorie iemans invalide schoppen zoals bij die belgische voetballer was bijvoorbeeld). Daar komt nog het feit bij op dat Suarez nu al voor de 3e (!) Keer iemand bijt. Suarez verdient gewoon weer een schorsing van rond de 10 wedstrijden (van de vorige 7 en10 wedstrijden schorsing heeft hij blijkbaar niks geleerd) met daarbij iets van therapie oid. Marchisio verdient daarbij net zo goed meerdere wedstrijden schorsing, minimaal 3 lijkt mij wel redelijk.

25 juni 2014 om 08:11

Maar dat risico loop je wel als je zo inkomt zonder mogelijkheid en ik denk ook intentie om de bal te raken. Doe gewoon je been naar beneden als de bal weg is (als je dan toch al de snelheid hebt en de beweging maakt), de scheids heeft het zelf ook goed gezien, want rood krijg je echt niet zomaar. Je moet tegenwoordig grote moeite doen om rood te krijgen, want de helft van de extreem zware overtredingen krijgt niet eens meer geel.

Tja die rode kaart. Live zag ik het niet, in de eerste herhaling dacht ik gelijk aan rood en na meerdere vond ik dat een gele kaart ook wel had voldaan.
Suarez is een recidivist, al tweemaal eerder langdurig geschorst voor een lange periode.
Hij leert het niet dus moet die periode misschien langer. En dan wel zowel op internationaal niveau en in clubverband.

Het was dom dom dom...
Maar we vliegen er als vliegen op stront af als hij wat doet! Hebben we de vliegende knie van balotelli gezien in de nek van een Uruguay speler gezien? Vind ik net iets erger....

24 juni 2014 om 20:49

Pardon? Je vind een knie erger dan bijten?

24 juni 2014 om 20:53

Ja natuurlijk Stravven... en je bent erg dom als je dat zelf ook niet vindt. Heb je liever een vliegende knie in de nek van je zoon/dochter (met serieuze kans op levenslange blessure of invalide) of een beet in de nek (waarvan nog nooit iemand invalide geraakt is)....

Sjonge jonge wat een onnozele opmerking van je Stravven.

24 juni 2014 om 20:55

Naja een bijt doet alleen pijn en verder niets, een knie in je nek kan je verlammen..
Maarja een vliegende knie heeft nog een kleine intentie om toch binnen het voetbal te blijven..bijten kan je beter meedoen aan een eet wedstrijd..

24 juni 2014 om 20:55

Nee, jij bent onnozel. Je weet dat mensenbeten een stuk gevaarlijker zijn dan hondenbeten? Een schop is niet goed te praten, maar Suarez hoort gewoon in een psychiatrische inrichting.

En Kroko, je wil niet weten wat voor lelijke infecties je van bijten kan krijgen.

24 juni 2014 om 21:00

Beide gevallen valt niet goed te praten. Bijten is zeer ongewoon, maar de kans dat je er een ernstig letsel aan overhoud is klein in vergelijking met hoe Marchisio en Balotelli in komen vliegen. Dan vind ik inderdaad de laatste twee toch erger. Beide kunnen namelijk een speler voor de rest van hun leven uitschakelen. Hiermee wil ik het bijten niet goed praten.

24 juni 2014 om 21:01

Stravven: weet je dan een mensenschop veel gevaarlijker is dan een trap van een hond? hahahha over domme opmerkingen gesproken. (en ps. de beet was niet eens door... meer een soort liefdesbeetje)

En klaarblijkelijk ben je ook nog nooit in een psychiatrische inrichting geweest. Bel Mentrum even op en vraag of je een dagje mag meelopen... misschien kan ik je nog wel rondleiden ook.

24 juni 2014 om 21:46

Praat allemaal niet zo dom met een tackel waarvan je een levenslange blessure kan oplopen... Voetbal is een contactstopt, soms lopen tackles dan uit omdat je verkeerd timed ofzo, en ik heb de wedstrijd niet gezien maar ook al was het dikke rood misschien voor de tackel dan alsnog maakt het bijten veel erger!!! En dat jullie het zo lopen goed te praten vind ik heel raar. Suarez heeft niet 1 niet 2 maar 3 keer iemand gebeten :s vals gespeeld met zijn handsbal tegen Ghana, matennaaier enz! Walgelijk gewoon, hij heeft een voorbeeldfunctie en dan zo smerig :s ook zijn achtelijke verontschuldigingen en zogenaamde schuldbewust zijn met: "ik schaam me voor me kinderen dat ze dit gaan zien blablabla" 1/2 jaar schorsen en volgend wk er ook niet bij!!! Liefs zijn been op 8 plekken Breken en nooit meer kunnen spelen! Meest walgelijke en onsportieve speler die er rondloopt , schande het voetbal!!!!!! En ti's een schande ook dat sommige het hier goed praten , dat je fan bent van iemand okee, maar dit is waanzin

24 juni 2014 om 22:34

@ja_togt87 Ik heb nergens gezegd dat ik het bijten goed praat. Sterker nog ik keur het af. Alleen vind ik persoonlijk dat met name het inkomen van Balotelli net wat zwaarder dan het bijten. Hij komt namelijk met zijn voeten in de nek van de tegenstander. Hierdoor kan de speler net zo goed verlamd raken. Dan vind ik het bijten toch wel iets minder erg. Maar begrijp me niet verkeerd het bijten vind ook ik belachelijk en hoort niet bij het voetbal. Er zal dan hopelijk ook een gepaste straf komen voor Suarez.

24 juni 2014 om 23:04

ja_tog87, dus omdat Suarez 3 keer iemand bijt moet ie zijn beet op 8 plaatsen breken en nooit meer voetballen? En aan de andere kant zeg je dat een tackle zonder intentie de bal te spelen en met het grote risico waarmee je iemand blijvend invalide schopt (ja, iemand als Niels Kokmeijer is invalide) wel zou mogen, omdat voetbal een contactsport is? Een contactsport houd in dat je lichamelijk contact mag hebben tijdens normale acties (schouderduw, 2 man die tegelijk voor de bal gaan en dergelijke), maar niet omdat je niet bij de bal kunt en dan maar voor de man gaat. Ik word liever door iemand in mijn schouder gebeten (iets waar ik morgen geen last meer van heb), dan dat iemand mijn been probeert te breken met zijn noppen, wat jij?

Verder moet gezegd worden dat Suarez maar 3 keer heeft gebeten, terwijl er genoeg voetballers zijn die regelmatig (dus vaker dan 3x en dan zelfs in 1 seizoen) een tackle plaatsen waarbij ze nooit de bal kunnen spelen en op zo'n manier inkomen dat de kans op blessures erg groot is. Misschien moeten we die mensen dan gewoon harder aanpakken, zodat ook dat probleem verdwijnt, of vind je dat niet?

Ghana erbij halen is trouwens wel triest, want de laatste keer dat zo'n situatie voorkwam (5 minuten te gaan in de verlenging van Frankrijk-Portugal in de halve finale van het EK 2000 door Abel Xavier) werd dat ook door de speler die er stond gedaan. Je moet er maar opkomen, maar als ik er stond had ik het graag gedaan. Het komt echter amper voor dat je zo laat in de wedstrijd (moet wel een wedstrijd met rechtstreekse uitschakeling zijn anders heeft het geen nut) nog op de achterlijn een bal kan wegslaan. Daarvoor heeft ie ook rood gekregen en Ghana de penalty. Beter had het niet kunnen uitkomen voor Ghana toch?

Persoonlijk vind ik dat ie flink gestraft moet worden, omdat het net als die tackle van Marchisio niet op het veld hoort. Ik zeg 10 wedstrijden en Marchisio dan 20, want dat is natuurlijk een stuk erger.

24 juni 2014 om 20:53

Kom op de trap van Nigel op Alonso dan. Onzin wat je zegt deze bijtincident gaat om nieuws vragen. Vooral omdat Suarez in een maand tijd weer hersteld is en een lompe actie als dit weer uitvoert. Iets om nooit meer over te vergeten.
Schorsen voor lange tijd weg ermee met die troep. Dit hoort niet thuis.

24 juni 2014 om 20:59

Hoor je je zelf wel? Hij Bijt hem! Nul komma nul procent perongeluk. Bij knietjes (op natrappen na) speelt er nog een deel van verkeerde houding/plek bij mee. Het is toch vanzelfsprekend dat bijten niet op een voetbalveld thuis hoort?

24 juni 2014 om 23:19

Inderdaad bij veel zware overtredingen probeert iemand nog de bal te spelen.
Dat kan je bij bijten toch echt niet zeggen.

En terecht dat Chiellini boos is. Dit is gewoon onder alle niveau, alleen beesten bijten, mensen niet. Een beet van een mens is trouwens nog een stuk gevaarlijker dan een beet van een hond, dus ik denk dat Chiellini even langs de dokter mag.

24 juni 2014 om 20:53

Die trap van Balotelli was 1000 maal gevaarlijker dan de beet van Suarez... die had namelijk iemands nek kunnen breken... in plaats van dat ik je daar nou eens over hoor...

24 juni 2014 om 20:56

Waarom haal jij dat hierbij? Het gaat over Suarez, en dan haal jij Balo erbij. Allebei mensen die niet sporen, maar Suarez hoort gewoon niet op een veld te lopen, maar samen met Pepe in een gesticht te zitten.

24 juni 2014 om 21:00

Hoezo pepe dan?

24 juni 2014 om 21:02

Stravven: puber, vertel eens dan wat je allemaal kunt verwachten in een psychiatrische kliniek? Vertel me eens wat je er allemaal hebt en hoe gek de mensen daar dan zijn...

24 juni 2014 om 21:03

@ rvandoor,

Balotelli ging voor de bal (op nogal wilde wijze) dus dat kun je totaaaaaaal niet vergelijken met wat Suarez deed. Zoals Stravven het zegt het is gewoon onmenselijk gedrag wat hij vertoont. Na de doellijntechnologie mag FIFA wat mij betreft een videoscheidsrechter hanteren om dit soort incidenten te voorkomen.

24 juni 2014 om 21:03

@ Rvandoor. Jij bent echt net zo knettergek als die idool van je, of niet? Je begrijpt zelf toch ook wel dat die vergelijking zo krankjorum als een deur is?

24 juni 2014 om 21:05

Volgens mij gebeurden beide acties in diezelfde wedstrijd, ik kan het ook mis hebben.

24 juni 2014 om 21:13

Sterker nog, dat Suarez last van zijn tanden had kwam door de elleboog die hij na het bijten kreeg. Onze Italiaanse vriend had net zoals Suarez rood moeten krijgen.

24 juni 2014 om 22:15

@stravven
Ik verafschuw Pepe en Suarez ook, begrijp me niet verkeerd. Een match of 15-20 schorsing zou hier zeker op zijn plaats zijn.
Maar toch vind ik dit minder erg dan bvb de tackle van Shawcross op Ramsey. Suarez heeft geen carrière in gevaar gebracht, al is hij natuurlijk ontegensprekelijk gestoord.
En ik ga ook zeker niet ontkennen dat een mensenbeet ook heel gevaarlijk is, maar het zou me verbazen mocht Chiellini er bvb HIV aan overhouden.

25 juni 2014 om 07:53

Het gaat over Suarez waarom haal je Pepe erbij?

Ik snap het wel maar als je reageert op iemand die een andere speler erbij haalt en je doet het vervolgens zelf dan verlies je toch een beetje geloofwaardigheid.

Verder ben ik het wel met je eens Suarez hoort in een gesticht niet op een voetbalveld.

24 juni 2014 om 20:58

Chiellini heeft zijn arts op de bank zitten (of werd die weggestuurd?)
Zal sowieso een tetanusprik worden. Kans op infecties of zelfs Hiv.

24 juni 2014 om 23:09

Hoezo dat, als ik jou over je arm lik dan krijg je toch ook geen ziektes?

25 juni 2014 om 18:05

Als je bijt zoals Suarez wel. In ieder geval kans op infecties.

24 juni 2014 om 22:04

Gast... Mensen zijn de grootste beesten die er zijn.. Niet zo minachtend over andere dieren doen... Mensen zijn ook dieren trouwens..

100 wedstrijden schorsen, die scheidsrechter voor het leven zijn licentie ontnemen en Chiellini een bos bloemen sturen, gadverdamme zeg. Dat die scheids nog niet eens wat deed toen Chiellini zijn schouder liet zien is helemaal een aanfluiting, die scheids deed namelijk helemaal niks. Had op basis van die verse afdruk al rood kunnen geven, je kent Suarez namelijk toch.. Wat een schande voor het hele voetbal is dit en als de Fifa hier niet heel hard ingrijpt zou je met de hele wereld protest moeten aantekenen. Wat een ongelofelijke schande.

24 juni 2014 om 20:51

Dit kun je de scheids niet aanrekenen. Ik dacht eerst dat het gewoon niets was, bij de eerste herhaling dacht ik aan een kopstoot en pas bij de derde zag ik dat het om bijten ging.

24 juni 2014 om 20:54

Die tanden in de schouder van Chiellini kwamen er anders niet vanzelf hè

24 juni 2014 om 20:56

Stravven er was bewijs toen Chiellini het wou laten zien.

Helaas zagen de spelers van Uruguay ook de fout en probeerden ze shirt weer terug te zetten.

Maar als Suarez rood had gehad, dan zouden we nooit weten wie als winnaar het veld zou verlaten.

Overigens heel sneu voor Buffon en mijn held Pirlo.

24 juni 2014 om 21:02

Een scheidsrechter moet in zulke gevallen juist niet op argumenten van de spelers ingaan, dat heeft hij goed gedaan.

24 juni 2014 om 23:10

Het had ook een botsing kunnen zijn, waardoor die tanden erin kwamen te staan. Terecht dat de scheids niet oordeelt als ie t niet gezien heeft.

Wordt zeker maar 1 wedstrijd geschorst

24 juni 2014 om 20:57

1 wedstrijd hahaha laat me niet lachen. Italië gaat gewoon en klacht indienen voor dit ophef.

24 juni 2014 om 23:22

ben je een 0 vergeten?
minstens 10 wedstrijden en ik hoop meer.
de 1e keer kreeg hij er 7, de 2e keer 10 dus nu 15 of 20.

Los van het feit dat die beet natuurlijk een grof schandaal was, kan ik de scheids
niet echt kwalijk nemen dat hij rood trok voor Marchisio, en als Italië alles onder
controle heeft is het echt niet nodig om zo'n domme overtreding te maken.

En hij heeft het weer voor miljoenen mensen verpest. Wat een mooie voetbalavond moest worden, liep uit op een Suárez-show, vol met valpartijen en misselijke overtredingen. Walgelijke vent.

Ze kunnen die cup gelijk aan een Zuid amerikaans land geven. Dit is toch schandalig?!
De scheids floot wel voor een overtreding van Suarez en Chiellini liet deze afdruk nog aan de scheids zien.

Eerst Kroatie dat genaaid werd door de scheids en daardoor uitgeschakeld, en nu Italie
Heel zuur voor Italie dit. Uruguay en sportief doorgaan gaan niet samen. Vraag dat maar aan Ghana

24 juni 2014 om 20:59

Mwoah, het is Italië maar.. geen geweldig team deze editie. Duitsland en Frankrijk zijn de sterkste EU landen op dit moment en NL is nog altijd een outsider.

Sportief en Italie gaan ook niet samen, dus het is kiezen uit twee kwaden, beide mochten er van mij achteraf uit.

24 juni 2014 om 21:02

Voorlopig doet Nederland nog mee en ik denk dat we die Zuid-Amerikaanse landen voetballend best kunnen aftroeven. Zolang nederland de arbitrage niet tegen zich krijgt, maakt het mij verdomde weinig uit hoe de concurentie "genaaid" wordt. Zal wel niet sportief zijn, maar wij hebben vaak zat ons net-niet moment gehad en meer dan eens door twijfelachtige beslissingen van de scheids.

Er zal weinig tot niets gebeuren met de toekomst van Suarez. Fifa gaat dit zien als een zaak dat 'vaker kan gebeuren'.

Schandalig dat hij dit WEER flikt, en wat mij betreft is het einde WK van Suarez, en dat zou nog een erg lichte straf zijn.... Ziet dit elftal namelijk niet erg veel verder komen zonder hem...

Verder moet Chiellini niet zo zeuren, dat van Marchissio is gewoon terecht rood.... Noppen planten net onder iemand ze knie... Come on

Vond de scheids wel redelijk fluiten, en dat hij dat vooral van Suarez niet kan zien kan je de beste man amper verwijten...

Het is trouwens toch ook raar om een Mexicaan (spaanstalig) aan te stellen bij een wedstrijd tussen een spaanstalig team en een italiaanse

24 juni 2014 om 20:57

Er zijn een hoop spaanstalige landen in de wereld dus dat hou je niet tegen. Ik snap het bezwaar ook niet echt.

24 juni 2014 om 20:58

Dit is wel heel ver gezocht. Mag er dan ook geen Europese scheidsrechter aangesteld worden bij andere Europese teams tegen een Zuid Amerikaans team? Onzin. Daarnaast ligt Mexico in Midden-Amerika en Uruguay in Zuid-Amerika. Die landen hebben weinig met elkaar te maken.

Iedereen is weer eens zwaar aan het overdrijven. Denk je nou echt dat Chiellini pijn voelt van zoiets? Ik denk dat een harde tackle of staan op een voet veel erger is en daar word meestal 3-4 wedstrijden voor gegeven.

25 juni 2014 om 02:08

Bij een harde tackle gaat het nog om voetbal. Een beet waar de bal niet eens is is simpelweg zelfs strafbaar.

Het is idioot primatengedrag, maar met bijten kun je nooit een tegenstander blesseren. De rode kaart voor Marchisio is geel/rood, kan allebei maar hij zit veel te hoog met zn been wat gestrekt is.

25 juni 2014 om 02:09

Het gaat niet om blesseren. Want dan zou spugen ook niet erg zijn.

Half jaar schorsen ook in clubverband. De eerdere schorsingen hebben totaal niet geholpen!

Chiellini had die kannibaal gewoon keihard moeten terug pakken, maar dat liet hij na. Ik wil hem nooit meer op een voetbalveld zien, wat een volslagen losgeslagen idioot.. Dit is geen incident meer, maar iets structureels. Zo iemand moet echt hulp zoeken, die is niet meer te redden. Iemand die dit zelfde had gedaan, had allang TBS behandeling gekregen, deze gast is ziek..

24 juni 2014 om 21:20

Dat liet hij niet na, hij gaf daarna een elleboog aan Suarez.

Ben benieuwd of Liverpool fans dit weer zullen verdedigen. Afschuwelijke vent

Eerst in elk intervieuw boos worden op journalisten. De media zoekt mij etc. Ik ben veranderd, dat was vroeger. En nu doet hij het gewoon weer, als hij dit toernooi nog mag spelen is de fifa weer eens raar bezig.

Hopen dat dat dier van een Suarez nooit meer op een voetbalveld staat, zal er jammer genoeg niet van komen....

Ja Suarez had dik en dik rood moeten hebben en mag heeeeeeeeeel erg lang geschorst worden!

Echter Chiellini als jij je daarvoor tot 3 keer toe voor helemaal niks aanstelt en kaarten aan staat te naaien dan verlies je je geloofwaardigheid. Dan twijfelt een scheids als er wel wat aan de hand is, vaak heb je hiermee tegenstanders 'uitgeschakeld' en nu schakel je jezelf hiermee uit, dat vind ik dan wel weer gerechtigheid.

Het gedrag van Chiellini was ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Nou moeten we niet gaan overdrijven, het lijkt wel alsof er iemand is vermoord.
Bijten hoort niet thuis op een voetbalveld, dat staat vast.
Een schorsing van 3 wedstrijden vind ik passend en afdoende.

24 juni 2014 om 21:00

Hij is een recedivist ; hij vervalt voor de tweede keer. Dan is 3 wedstrijden een lachertje.

24 juni 2014 om 21:56

Het is wel te merken dat je voor ajax bent en daarom Suarez wilt beschermen. Iemand die voor de 3e x iemand bijt moet gewoon hard gestraft worden. Hoe kan je dat nou goedpraten?

Chiellini reageert als een teleurgestelde voetballer, wat ook een normale reactie is.

Maar Italië bracht zich zelf in de problemen door een aantal domme overtredingen.

Balotelli had er al af gemoeten toen hij als een soort kamikaze piloot zijn tegenstander te lijf ging, in plaats van een poging te doen om te voetballen.

Iedere mogelijkheid om te gaan liggen werd niet onbenut gelaten.

Zelfs Pirlo zag ik een ( onbedoelde) elleboogstoot uitdelen aan Luis Suarez( had toen al last van zijn tanden).

Vervolgens ging Marchisio over de schreef en benadeelde daarmee zijn eigen ploeg.

Daarna nog het Suarez ( bijt) incident met Chiellini, waarbij die ook een elleboogstoot gaf op Suarez zijn tanden.

Beiden hadden er op dat moment met een rode kaart af gekund, maar de scheids had met beide coulance.

Vervolgens had Uruquay een gelukkige schouder doelpunt en Italië kan naar huis en Uruquay mogelijk verder zonder Luis.

24 juni 2014 om 22:05

@leeuw087, als iemand in jouw schouder bijt onverwachts... Blijf je dan stil staan en doe je niks? Of trek je je arm op en draai je met je schouder weg om de beet/pijn schrik af te weren?!?!? was totaal geen elleboog stoot maar een automatische reactie van het mensenlijk lichaam... En dat jullie zelfs zon argument als dit gebruiken om suarez zijn fout minder erg te maken is zo zielig...
Tackles, overtredingen, uitglijders, kleine overtredingen, smerige overtreding het hoort allemaal bij een contactsport! Maar BIJTEN :s jaar schorsen de onsportiefste man in het coetbalwereldje! 3x bijten, racistische opmerkingen, handbal Ghana enz!!!! En het ergste is nog dat hier suarezfans zijn die het proberen goed te praten :s kan je toch niet geloven... Zeggen jullie ook tegen jullie eigen kinderen van: kijk zoon, zo moet jij later ook worden! Bah zet jullie roze suarez bril af en discussiëren opbjectief

24 juni 2014 om 22:37

ja_tog87,

Bijt incident van Suarez valt op geen enkele manier goed te praten, zal daar ook volledig verdiend streng voor gestraft worden.

Praat niets goed geef alleen een paar feiten aan, wat er vandaag nog meer gebeurde op het veld.

Zou zelf waarschijnlijk ook reageren als ik gebeten werd, maar mijn dan eventueel reageren wat dan misschien ook logisch is mag ook niet volgens de spelregels.( is het recht in eigen handen nemen)

Het feit dat je er allerlei zaken bijhaalt, waar Suarez ook terecht voor gestraft werd doet nu niet zo ter zake.

Kijk niet door een roze bril want geef gewoon aan dat Suarez er ook met rood af had moeten gaan en dat Uruquay een mazzeldoelpunt had.

Ondanks dat ik, en ik neem aan iedereen met mij, de misselijkmakende actie van Suarez afkeur vindt ik dat Chiellini niet zo moet piepen.
Wat een aanstellers zijn dat zeg, bij iedere actie op de grond liggen en tijd rekken.. en dan nog bijna beloond worden ook met meer dan 5 minuten blessuretijd, tijd die ze zelf veroorzaakt hebben.

Rood voor Marchissio was meer dan terecht, de actie van Ballotelli was ook belachelijk.
Dat Suarez rood had moeten krijgen was duidelijk, maar voor de scheidsrechter zeer moeilijk te beoordelen, zelfs ik zag het pas na de tweede herhaling.

Italië heeft de uitschakeling enkel en alleen aan zichzelf te danken met dat laffe spel!
Suarez moet de rest van het toernooi geschorst worden, en wellicht wel meer.

edit: type fout

24 juni 2014 om 21:02

Juist, eens! Dat aanstellen en theatrale gedrag was deze keer in hun nadeel en dat is prachtig, anders had Suarez dik rood gehad.

Hij speelde voor zijn land dus waarom zou Liverpool hem moeten straffen??? De Fifa moet hem gewoon heel zwaar straffen en de voetbalbond van Uruguay moet dat ook doen.

24 juni 2014 om 21:04

zeker!!!

zoveel wedstrijden shorsen, wktje niet laten meedoen iets in die richting, is al 3de keer zowat ik hoorde, de vorige keer het bekendst natuurlijk met zo'n beetje 10 duels schorsing en nog heel wat andere wedstrijden geschorst vanwege die racistische opmerking of wat was 't....

echt waarbij hij qua voetbal een overschot aan talent heeft gekregen... heeft hij qua verstand een achtetstandje in die richting...

Kan een speler in zo'n geval alsnog worden geschorst door de Fifa? Weet iemand dat?

In het wedstrijdverslag op de site van de Fifa geen woord over het bijt-incident met Suarez, wat mij het idee geeft dat ze dit het liefst willen negeren. Al kan ik me niet voorstellen dat ze dit kunnen negeren, want daarvoor zit de media er teveel bovenop.

Begrijpelijke actie van Suarez. Marchisio trapt zijn ploeggenoot op zijn knie en dan is het logisch dat je op wraak uit bent. Chiellini zat hem sowieso al de hele wedstrijd veel te goed te verdedigen dus het is niet meer dan logisch dat je even van je afbijt!!!

Chiellini moet niet zeuren rode kaart was vol komen terecht.

Als je 3x iemand bijt dan verdien je het eigenlijk niet meer om te voetballen. Ik zou hem verbannen van de voetbalvelden. Jammer genoeg weten we allemaal dat dit nooit zal gaan gebeuren.

24 juni 2014 om 21:28

Zeg je dat ook bij 3e een aanslag op iemand zijn benen? 3e keer een bewuste elleboog? Keur dit zeker niet goed maar mensen reageren nu zelf buitengewoon en gezien bijten abnormaal is wil niet zeggen erger dan een doodschop.

ach kom op nou. wat een zeikerds hier.
bijten is inderdaad nergens voor nodig maar de italianen waren ook niet echt vriendelijk bezig.
vanaf minuut 1 waren zij al aan het tijdrekken.
balo die doet alsof er een moord is gepleegd op hem terwijl hij niet eens geraakt werd.
daarna die viese overtreding die terecht rood was.
en nog chiellini die als een zwaan neer gaat als tie eff word gebeten.
normaal krijg je hem zelfs met een boksbeugel niet eens naar de grond maar suarez bijt hem en hij viel neer alsof hij geraakt was door een kogel.
voetbal is passie en suarez heeft dat. waarom zegt niemand wat als iemand een kopstoot of een elleboog of als ze aan elkaars prive delen zitten?
zou liever hebben dan suarez mij bijt dan laatst genoemde maar als ze dat doen dan hoor je er nouwelijks over terwijl dat toch echt nog veeeeeeeeeel gekker is.

Haha Chielinni, goed je bent uitgeschakeld, maar wanneer een scheids en grens iets niet zien heeft dat nog niet meteen te maken met dat de Fifa het niet goedkeurt? Denk je nou echt dat Súarez hiermee wegkomt? Volgens mij had Buffon en andere Italiaanse verdedigers het pas door na de schreeuw van Chielinni, want ook deze focuste zich op de bal. En wat als de scheids de beet wel zag maar dat op het moment dat Pirlo de bal had bijvoorbeeld er een doodschop werd uitgedeeld. Dan was de kritiek weer geweest weer dat ze die schop niet zagen. Maak je maar niet druk, Suarez zien we in ieder geval dit WK niet meer terug en dat is maar goed ook. Want een speler die anderhalve week terug zegt dat hij een voorbeeld voor de kinderen is/wil zijn, en vervolgens alweer de 3e (!) speler bijt moeten ze eigenlijk niet eens meer terug laten komen, moet lekker achter een kooi in de dierentuin, en dan wat trucjes met de bal kunnen. vinden de toeschouwers van de dierentuin vast leuk

Van El loco is hij vanavond gepromoveerd naar mucho loco.....
Gefeliciteerd Suarez je presteert het om hetzelfde gestoorde gedrag voor een derde keer te vertonen...
Los daarvan slaat Giorgio Chiellini de plank wel volledig mis door die rode kaart als onterecht te betitelen...

Graaf Suarez kan weer eens niet van die sappige nekjes afblijven. Drie keer is scheepsrecht, schorsen die handel en nu voor een hele lange termijn.

Lees allemaal de laatste editie van Helden eens!
Staat een zeer lang interview met Suarez in
daarin staat:ik schaam mij diep voor de bijt incidenten en begrijp dat ik daar zeer zwaar voor bestraft ben aangezien dit een schande is voor de voetbalsport en hemzelf
Ook belooft hij het nooit meer te doen omdat hij beseft dat bij een volgende keer de consequenties zeer zwaar zullen zijn
Dus de dader begrijpt volkomen dat dit abnormaal is en de strafmaat enorm zal zijn,alleen zijn hier mensen die het niet zo erg vinden?

Wat verwacht hij? Dat de Fifa binnen twee seconden na de wedstrijd hem al schorst? Allemachtig zeg.. Jah het is niet normaal wat hij doet en hij verdient een schorsing. Maar de scheidsrechter heeft het niet waargenomen en kan er dus ook geen oordeel over vellen.. Vanavond of morgen komt de Fifa wel met een statement en een schorsing.. Maar lijkt me niet meer dan logisch dat ze hier niet gelijk na de wedstrijd op gaan reageren..

Grappige reacties hier, mensen die het proberen goed te praten als 'bijten veroorzaakt geen blessure'. What the fuck, dus omdat het geen blessure veroorzaakt is er geen vuiltje aan de lucht? Even normaal doen mag ook, 3 keer waarvan 2 in een jaar tijd, sorry maar dan ben je gewoon krank. Die gozer mogen ze van mijn part levenslang schorsen. Dergelijk gedrag valt in geen enkele omstandigheid goed te praten. En dan zwijgen we maar over zijn racisme geval en handsball op vorig wk.

Heeft prachtige acties in de voeten, maar die man kwalificeer ik persoonlijk als 1 vd vuilste spelers ooit.

Mensen die liever een schop of klap incasseren dan gebeten worden, weten volgens mij niet hoe ernstig een beet kan zijn.

"iedere mensenbeet, hoe klein ook, is gevaarlijk. Het menselijk speeksel bevat namelijk zeer veel bacteriën. Door deze bacteriën kan de wond zeer gemakkelijk geïnfecteerd raken, met mogelijk zeer nare gevolgen. Een mensenbeet is vergelijkbaar met de beet van een dier, ook bij een dier bevinden zich veel bacteriën in het speeksel. Er zijn zelfs amputaties gebeurd, van door mensenbeten geïnfecteerde lichaamsdelen. Natuurlijk zijn dit uitzonderingen, maar je kunt een infectie beter voorkomen dan genezen."

"hiv
Een mensenbeet kan eventueel ook het HIV virus overbrengen op anderen. Ook daarom is het belangrijk direct medische hulp te zoeken bij een beet van een mens."

Ik heb dan liever iets wat te genezen is zoals een gebroken been of neus, of een blauw oog, dan voor de rest van je leven het HIV virus.

Daarom hoop ik ook dat Suarez zo lang mogelijk geschorst wordt. Met bijten kan je je medemens voor het leven verminken.

24 juni 2014 om 21:16

HIV heeft hier helemaal niets mee te maken tenzij Suaréz daadwerkelijk HIV heeft.

24 juni 2014 om 21:44

Een doodschop is ook pas een doodschop als er daadwerkelijk iemand invalide wordt getrapt.
Feit is wel dat bijten (net als spugen) totaal niets met voetbal te maken heeft. Dit is al de derde keer dat Suarez betrapt is op bijten. Het bewijs voor mij dat Suarez niet verdient om (betaald) voetballer te mogen zijn.

24 juni 2014 om 21:17

ach en als ze spugen kan je ook hiv van krijgen als je het in je oog krijgt. als iemand een sneetje heeft in z'n mond en hij spuugt op je oog en er zit ook een deel bloed in dan is er ook een kans.
hoor je ook nooit iemand over zeuren. zeikerd.
denk je nou echt dat die prof voetballer hiv hebben? pff
ok je hebt een punt maar dat kan ook met spuugen en daar hoor je niemand over.
media blaast gewoon bepaalde dingen op en de meute volgt het gewoon als een stelletje schapen.
ik word liever gebeten door suarez die sws geen hiv heeft dan ik een doodstrap krijg zoals die van marchissio die mijn voetbal carriere gewoon in 1 trap kan verpesten.

24 juni 2014 om 21:33

Hoe weet je dat Suarez sowieso geen HIV heeft? Persoonlijke ervaring met hem gehad?
Spugen vind ik overigens bijna net zo erg als bijten. Iemand een trap geven of een klap kan nog gebeuren bij breedmaken of zelfs een tackle op de bal. Spugen en bijten is geen enkel geloofwaardig excuus voor.

Als voetballer wil je Suarez graag in je team hebben. Maar iemand die geen normen en waarden heeft moet je niet willen, zeker niet bij een club als Barcelona. Ik weet dat ik er niks aan kan doen als Barcelona toch besluit om hem te halen. Maar dan zie ik veel liever niemand komen dan Suarez... Daarnaast moeten ze hun aandacht verleggen op de verdediging of helemaal voor Reus gaan. Of een Higuain of Aguero..

Dit is typisch zo'n speler die ze alle 100 absoluut niet op een rijtje heeft. 3 keer scheepsrecht

Bijtende honden blaffen niet? huh wacht..

Iemand in zn bek spugen blesseert niemand en dat is ook niet geaccepteerd. Harde overtredingen die met rood dienen te worden bestraft zoals tackles en ellebogen zijn niet te vergelijken met het bewust bijten van een tegenstander. Zijn gewoon vershillende dingen. In mijn ogen hoort dit sort gedrag niet te worden geaccepteerd op en buiten het voetbalveld. Schorsen voor 10 interland wedstrijden is mijn mening.

24 juni 2014 om 21:35

Waarom is een bewuste elleboog minder erg dan bewust bijten? Heeft dat niet te maken met het feit dat bijten bijna niet voorkomt? Ik geloof echt dat Suarez bijt uit frustratie en dat is raar gedrag maar ik zie wekelijks doodschoppen uit frustratie.

24 juni 2014 om 21:51

Enige wat ik prober duidelijk te maken is dat ze niet met elkaar te vergelijken zijn. De gadatie van verschilende soorten van overtredingen kunnen niet aan elkaar worden ontleend. Een klein tikje kun je niet vergelijken met een klein kloddertje spuug en ee harde tik met een grote klodder spuug. Het zijn gewoon totaal verschillende overtredingen. De discussie welk soort overtrading erger is is in mijn ogen dan ook overbodig. Bekijk de overtreding op zichzelf of neem de maat met een vergelijkbare overtreding. Ik blijf erbij dat voor deze overtrading 10 wedstrijden schorsing voor het nationale elftal moet volgen.

24 juni 2014 om 22:07

Je hoeft ze ook niet te vergelijken. Hier moet gewoon een zware straf voor komen maar mensen draven nu wel erg ver door om te zeggen dat hij nooit meer mag voetballen. Dat het niet thuis hoort op het voetbalveld lijkt me logisch maar geldt ook voor andere bewuste overtredingen.

Suarez heeft Bakkal gebeten om een transfer te forceren, Ivanovic gebeten om een transfer te forceren (zonder succes) en ik gok dat hij nu weer met een transfer bezig is. De prijs van Suarez zal hierdoor wel zakken, want welke gek wilt er nou zo'n onstabiele gast in zijn team.

24 juni 2014 om 21:20

vind ik een goede opmerking. wie weet . al denk ik niet dat barca en real zitten te hopen op deze negatieve publiciteit. aangezien ze aan hun gelinkt worden.
maar de prijs zou wel kunnen gaan zakken waardoor ze hem eerder zouden kunnen halen.
ik zou hem graag bij barca zien. liefst zonder deze streken natuurlijk want het is en blijft een wereld spits.

24 juni 2014 om 21:21

Bijten om een transfer te maken? Okay, je hebt gelijk.

Doei Suarez schaam je diep laat je land nu in de steek.

Hij heeft gelijk natuurlíjk. De afdruk is duidelijk en die geïnstrueerde arbiter had op basis daarvan alsnog rood moeten geven. Dit toernooi biedt voorlopig veel spektakel en heel veel corruptie.

24 juni 2014 om 21:39

Onzin, je kunt geen rood geven op basis van een afdruk. Dan moet je ook de actie hebben waargenomen. Zie vaak dat na een schoo iemand een open wond heeft dan wordt er ook niet gestraft. Dit kan nu naderhand nog gedaan worden.

Zuid amerika moet winnen ze zijn aan de beurt
Europa fluiten ze eruit

Het is niet goed wat Suarez deed, maar Balotelli die z'n knie in iemands nek legt is veel gevaarlijker. Italianen mogen niet zeuren.

24 juni 2014 om 21:25

idd daar hoor je niemand over. maar als die andere jongen nog meer had gebukt en niet werd geraakt zouden mensen ook zeggen geweldig hoog gesprongen en goed gedaan. en dan had niemand ook maar gedacht aan wat er gebeurt was als hij bleef staan zoals vandaag.
het is maar net waar de meute mee gaat. vond het ook belachelijk hoe balotello er in ging.

Snap dat Chiellini boos is, maar je kan volgens mij geen speler rood geven als de scheids het niet heeft gezien. De rode kaart van de Italianen was discutabel, maar de scheids stond een meter van de spelers. In de herhaling was duidelijk te zien dat je rood kon geven.

Kleine Italiaantjes moeten ergens hun vinger naar wijzen. Hun laffe counterfilosofie moeten ze terugnemen naar Italië en dat zit ze niet. Ze kunnen niet buiten maar ook binnen de lijnen onsportief bezig zijn; telkens naar de grond gaan en tijd rekken.
Die rode kaart van Marchisio was dus ook een mooie bekroning op hun onsportieve spel. Geen intentie om de bal te raken en komt vol met zijn noppen in die Uruguayaan z'n scheen. Dat deze mokkende kleuter hem nog durft te verdedigen is al lachwekkend, maar dat hij de scheidsrechter en de Fifa beschuldigd van matchfixing is nog triester. Smeer hem maar ook een schorsing aan. Onprofessionele lui overal.

En wat betreft el Pistolero, hij kan geen kant meer op. Niemand niet. Hij heeft zijn land in de steek gelaten want zijn schorsing gaat nog komen. Er staat niets anders op dan hem te verwijderen voor de rest van het WK. Dik verdiend.

24 juni 2014 om 21:34

Speelde Italie op de counter dan???

Het wordt wel erg populair om bij elke tegenslag naar de Fifa te wijzen. Hoe onsportief die beet ook was, dat de scheidsrechter dit niet zag lijkt me logisch, het gebeurde ver weg van waar de bal was. Ik snap goed dat het zuur is voor Chiellini en Suarez verdient op zeker een vette schorsing maar dit is nou net iets waar de Fifa niets aan kon doen. Op de rode kaart, de werkelijke beslissing van de wedstrijd, is natuurlijk niet veel op aan te merken.

Suarez is en blijft knettergek, hoe dol ik ook op hem ben als voetballer. Zo jammer dit.

Groot gelijk heeft hij... Eerst bijten om vervolgens op de grond liggen alsof je zelf aangevallen word en tanden vast houden.

24 juni 2014 om 22:35

Maar aan de andere kant zeurt ie wel over de rode kaart van Marchisio, maar die overtreding was veel gevaarlijker en smeriger en hoort net zo goed niet op het voetbalveld thuis. Ik zou liever hebben dat iemand zijn tanden in mijn schouder zet (wat je een dag later toch niet meer ziet en voelt), dan dat iemand zijn noppen in mijn scheenbeen zet met het risico dat ik 3 maanden niet kan voetballen.

25 juni 2014 om 16:37

Voetballen doe je nog altijd met je benen, niet met je tanden.

25 juni 2014 om 20:02

Je voetbalt ook niet met je noppen als je dan zo wil gaan doen.

Opzich vind ik het wel wat hebben. Hij doet alles om te winnen, ook al mag het niet.

Kleine Italiaantjes, dat is rich komend van iemand die zich Iniesta de lilliputter noemt. En het laffe countervoetbal wordt nu zelfs door Van Gaal gekopieerd. terug in je hok jij.

Echt niet normaal dit .pak die gozer is een keer goed aan .en schors hem een een langeretijd.wat ik ook heel erg vind is dat mensen het normaal vinden ook

Nou ik zeg de helft van de wedstrijden die ze aan Marchisio geven, want dat hoort ook niet thuis op het voetbalveld, maar is wel een stuk gevaarlijker. Zo'n kleine beet als bij Chiellini zie je morgen niet meer, maar als Marchisio hem verkeerd geraakt had, dan waren het gewoon 3 maanden niet kunnen voetballen. Ik zie liever zo'n actie van Suarez dan zoiets smerigs als wat Marchisio doet. Het liefst zie ik ze natuurlijk allebei niet, maar als ik moet kiezen en ik zou het slachtoffer zijn, dan weet ik het wel.

Voor het leven schorsen deze idioot!

Snap sommige mensen echt niet, tuurlijk is een gore tackle erger dan bijten. Maar dat gebeurt elke wedstrijd wel een x een grove overtreding. Moeten we nou maar meer gaan bijten omdat je daar minder last van hebt, m voetbal doe je met je voeten en niet met je mond toch.

Die Suarez lijkt wel een halve kanibaalwat gaat er eigenlijk in die jongen zijn hoofd om?echt belachelijk dat die na 2x gedaan te hebben en goed te zijn gestraft het gewoon doodleuk blijft doen.

Chiellini moet wel taai vlees hebben aangezien Suarez pijn had aan zijn tanden

kan iemand mij uitleggen waarom Chielini deze man niet 3 kopstoten gaf en een trap na, zoals mannen kunnen doen in het heetst van de strijd? je laat jezelf toch niet bijten? ik had hem na de wedstrijd alsnog een paar hoeken gegeven, gestoord ventje, afschrijven binnen de voetbalwereld die gozer

Ik blijf het vrij bizar vinden dat sommige lieden de daad van Suarez proberen te bagetalliseren door te zeggen dat er wel ergere overtredingen gemaakt worden. Het onderscheid tussen een speltechnische overtreding waarbij ruig spel leidt tot een gevaarlijke situatie (rode kaart Marchisio) en een daad van een krankzinnige wat niets met het spel te maken heeft lijkt mij duidelijk. Als morgen een hockeyer iemand in zijn nek bijt zal hij eerder daar een forse schorsing voor krijgen dan als hij door grof spel met zijn stick iemand raakt. Dat lijkt mij zonneklaar.

Marchisio (onterecht) rood en iemand laat de bijtplek zien en er staat iemand naast nog aan ze tanden te voelen of ze er in zitten. scheids wuift het weg en er valt een doelpunt uit de volgende situatie terwijl het naar mijn mening 11 tegen 10 voor Italië had moeten zijn. Echt een rotschande

25 juni 2014 om 15:06

Onterecht rood? je bent mal he

25 juni 2014 om 15:40

Dan zag ik in die wedstrijd nog zo een paar acties die rood hadden moeten hebben. Cacheres viel op middenveld, italiaan bleef staan hij klapte om ze benen.. rood. Balotelli sprong te hoog.. rood. er werd een schouderduw gegeven.. rood.

25 juni 2014 om 16:03

hou toch op je ziet toch dat het pure frustratie was bij marchisio? maar aan je profiel te zien ben je niet echt objectief.

Niet onterecht dat Chielini dit stelt maar Italiaanse verdedigers kunnen er zelf ook wel iets van. Smeriger zijn ze er niet op deze aardbol. Het is dus een beetje pot verwijt de ketel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren