Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

België viert WK-rentree met winst door gouden wissels

Laatste update:

België heeft precies twaalf jaar na de laatste WK-deelname in Zuid-Korea met succes zijn rentree gemaakt op het wereldpodium. De Rode Duivels liepen zich lang stuk op Algerije, maar de invallers Marouane Fellaini en Dries Mertens zorgden voor de ommekeer in Belo Horizonte: 2-1. België boekte zijn eerste WK-zege sinds 14 juni 2002, toen Rusland met 3-2 werd verslagen.

/

Algerije is op papier één van de zwakste landen van het WK, terwijl bondscoach Marc Wilmots van de Belgen volgens veel voetbalvolgers over een gouden generatie beschikt. Onze zuiderburen struikelden echter al bijna over de eerste horde en dat hadden zij volledig aan zichzelf te wijten. Jan Vertonghen liet zich na een kwart wedstrijd verrassen door Sofiane Feghouli en trok de sterspeler van de Afrikanen naar de grond. Feghouli benutte de toegekende strafschop zelf en maakte het eerste WK-doelpunt van Algerije sinds juni 1986.

Voor de openingstreffer kon de wedstrijd de fans in het Estádio Mineirão ook al weinig bekoren, want er klonk voortdurend gefluit vanop de tribunes. België voetbalde vanuit stilstand en had moeite met de georganiseerde en hard verdedigende Algerijnen. Ook na de klap van Feghouli liet België zo goed als niets zien. Alleen Axel Witsel (schot op de vuisten van Raïs M’Bolhi) en Nacer Chadli (ongevaarlijke schuiver) deden in aanvallend opzicht van zich spreken. Wilmots slachtofferde Chadli in de rust, ten faveure van Mertens.

/

Algerije beperkte zich na rust tot het met hand en tand verdedigen van de voorsprong en daar slaagde men lange tijd goed in. Wilmots bracht daarom ook Divock Origi en Fellaini binnen de lijnen en na een goede schietkans voor eerstgenoemde, maakte laatstgenoemde de gelijkmaker. Fellaini kopte een ragfijne voorzet van Kevin De Bruyne via de lat in het doel: 1-1. Een andere invaller, Mertens, bezorgde België het volle pond.

De kleine dribbelaar van Napoli vuurde de bal na een pass van Eden Hazard voorbij M’Bolhi: 2-1. Algerije, dat in 2010 roemloos ten onder ging in Zuid-Afrika, had vervolgens moeite om in een hoger tempo te spelen en daardoor kwam het slotoffensief maar niet op gang. België boekte uiteindelijk een verdiende overwinning en beleefde daarmee een uitstekende start van het eindtoernooi. Algerije wacht nog altijd op zijn eerste WK-zege sinds 1982.

Zie jij België als een titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pfff,slecht voor je hart dit.het liep niet goed,maar zeker een verdiende overwinning. Het moet beter. Ze speelde zenuwachtig en zat met name in de eerste helft geen tempo.
Iedereen die zegt dat wilmots een tactisch onbenul is zeg ik,kijk naar de wissels! Dat heeft hij goed gezien.

17 juni 2014 om 19:54

Is dat Fellaini het op zijn heupen kreeg? De rest bakte er geen drol van... Ben benieuwd wat ze tegen Rusland en tegen de vechtsoldaten Korea gaan doen?

17 juni 2014 om 20:02

Mertens was ook goed!

17 juni 2014 om 20:11

ja maar mertens realiseerde zich ook dat dit DE kampioenswedstrijd was he!

17 juni 2014 om 20:23

Het is eigenlijk triest om te zien dat deze jongens nu al een paar jaar samen spelen maar er totaal geen team staat. Ze doen allemaal maar wat. Als die tegen een georganiseerd land als Italie of Duitsland spelen gaan ze echt van de kaart geveegd worden.

17 juni 2014 om 20:37

Zuid Korea en Rusland gaan door denk ik.

17 juni 2014 om 21:09

volgnde weds bruyne en chadli gwn bank

17 juni 2014 om 21:57

We hebben onze poule makkelijk gewonnen tegen Kroatië en Servië, dus dan moeten we het ook kunnen halen van Rusland en Zuid-Korea. Met name Kroatië schat ik net wat hoger in dan die 2 landen.
Best wel grappig hoe de meningen van Nederlanders omslaan. En dan zijn wij niet nuchter? Jullie baseren alles op 1 match. Duitsland wint het WK, jullie zijn beter dan Spanje, de Belgen zijn niets waard.... etc

17 juni 2014 om 22:34

Nee belgië heeft een topprestatie geleverd. En is een groot kanshebber. Wil je dat soms horen belgunner?

We hebben allemaal de potentie van Duitsland en Nederland gezien. Ben je soms een beetje jaloers? Je smacht nogal naar erkenning van dat elftalletje van jullie.

17 juni 2014 om 22:43

Belgunner op basis van meerdere wedstrijden die ik heb gezien van belgie schat ik belgie gewoon niet o hoog in.
Statische ploeg dat zonder mertens geen creatviteit heeft.

Tegen Duitsland of Portugal is het waarschijnlijk over en sluiten. Ze hebben zeer veel geluk met zo een zwakke poule anders was het nu al over en sluiten.

17 juni 2014 om 23:56

@mentalist
heb jij niets beter te doen? Ik zeg helemaal niet dat België geweldig was of dat ze een WK kanshebber zijn. Hoe oud ben jij eigenlijk?
Btw, de potentie van Duitsland is enorm, maar van Nederland?

18 juni 2014 om 00:23

Voordat het wk begon werd er toch echt veelvuldig gezegd dat belgie wel even 1e zou worden en Nederland heel misschien 2e.

Ik blijf ook bij mijn standpunt al heb je een elftal vol met wereld sterren dat betekent niet meteen dat het een goed team is.

18 juni 2014 om 01:05

@fcdh079
Ja, maar ik herinner me nog goed hoe veel Nederlanders rond Februari-maart zelf dachten dat ze van Chili zouden verliezen en ook van Spanje. En wat België betreft, ik geloof zeker nog in een 1e plaats. Hopelijk winnen de lage landen beiden hun groep. Zou mooi zijn

17 juni 2014 om 19:54

Wat een verschrikkelijke pot. Maar we hebben de punten en dat is het belangrijkste :D

17 juni 2014 om 20:10

Een eerste wedstrijd is altijd lastig en de verwachtingen waren al hoog gespannen.

Hebben de eerste punten binnen, dus dat moet wel voor enige rust in de tent zorgen.

Kunnen zich nu met een goed gevoel gaan voorbereiden op de volgende wedstrijd.

Uiteindelijk een mooi resultaat en daar gaat het uiteindelijk om.

18 juni 2014 om 09:41

Ik was al bijna volledig in de grond gezakt na een uur spelen. Een half uur later heb ik mijn eerste vreugdedansje in jaren gemaakt.

17 juni 2014 om 19:55

Nou, ik vraag me toch wel af waarom hij met Chadli begint ipv Mertens, Mirallas of Januzaj. Er was totaal geen breedte, ze gingen lekker met 4 man op 10 staan. Is toch wel degelijk de coach ook aan te rekenen dat als je met meerdere naar binnen kruipende spelers gaat spelen je met 2 backs speelt die eigenlijk Cv's zijn en er 3 wissels nodig zijn om het team een beetje aan de praat te krijgen. Het was ook niet alsof ze daarna Algerije echt wegbliezen.

17 juni 2014 om 20:23

Kan zijn dat Chadli op de trainingen enorm indruk heeft gemaakt misschien.

17 juni 2014 om 20:35

Tja, dan zou ik alsnog kijken naar het seizoen wat ze achter de rug hebben. Januzaj doorgebroken bij Manu ondanks dat het daar drama was, Mirallas gewoon aan hartstikke lekker seizoen bij Everton waarin hij van grote waarde was bij het creëren van kansen, Mertens aardig op dreef bij Napoli. Hoe je dan uitkomt bij Chadli die al met al behoorlijk teleurgesteld heeft bij Tottenham, vind ik wel opvallend.

17 juni 2014 om 20:49

Mirallas was zwak in de voorbereiding en had een iets te grote mond in de pers. Terecht dat hij op de bank begon

17 juni 2014 om 21:08

Oke, zonde, is wel een speler die diepgang zonder bal vanuit het middenveld kan brengen.

18 juni 2014 om 13:16

Chadli is een krachtige speler en tegen de potige Algerijnen leek dat een goede optie. Echter na 1-0 achter te komen was er vooral nood aan snelle acties langs de flank (mertens) en een target man die de bal kan doorspelen (fellaini). Goed ingeschat door Wilmots en perfect uitgevoerd door Mertens en Fellaini.

17 juni 2014 om 19:55

Of hij had Fellaini en Mertens al vanaf het begin moeten opstellen haha. Ik denk wel dat de Belgen meer gefocust zijn als ze tegen Rusland moeten spelen.

17 juni 2014 om 20:09

Ik hoop het voor ze maar dan moeten ze de boel helemaal omgooien. Hoe kan een elftal met zoveel kwaliteit zo statisch spelen? Geen beweging, geen breedte, geen diepte. Was soms echt slaapverwekkend. Volgende wedstrijd die Origi meteen laten starten, Mertens en de Bruyne op de vleugels. Fellaini, Witsel en Hazard op het middenveld. Of Januzaj ipv De Bruyne. Maar er moeten veel meer positiewisselingen komen want je kan nog zoveel creatieve spelers hebben maar als er niemand beweegt en vrij loopt houdt het op...
België moet echt eens van die verdedigende speelstijl afstappen want nu hebben ze kwaliteit op het middenveld en voorin en doen ze er nog niks mee...

17 juni 2014 om 20:03

Ik volg Belgie wel, maar kijk geen hele wedstrijden normaal gesproken. Maar wat me opvalt is dat ze wel goede verdedigers hebben alleen dat Alderwereld en Vertonghen nou niet bepaald backs zijn. Die missen het loopvermogen daarvoor, waardoor in de opbouw niet echt aangeboden wordt aan de zijkanten. Ja vaak schuift Kompany in maar die komt dan op de as die overigens toch al vol staat met spelers. Snap Wilmots dan ook niet waarom hij zolang met vier verdedigers blijft spelen, ja ok het pakt nu goed uit maar hoe ga je dat doen tegen "goede" teams.

17 juni 2014 om 20:09

Goede spelers maar een matig team.ligt denk ik aan de trainer.

17 juni 2014 om 20:16

Had niet veel beters verwacht, zowat alle landen zijn zwak gestart. Portugal, Spanje, Brazil, Argentinië... Enkel Holland, Duitsland en Costa Rica maakten indruk.

Verder was de penaltyfout van Vertonghen ongelofelijk dom en heeft Wilmots weer eens aangetoond wat een stuk onbenul hij eigenlijk is.
Vooraan moet je altijd starten met Mertens ipv Chadli, op de 8 Fellaini (zo sterk met de kop) ipv Dembélé, achteraan Van Buyten er uit voor Vermaelen of Lombaerts.
Het is wel heel duidelijk dat die spelers er in moeten en verder kan je eventueel nog Vertonghen slachtofferen voor Vermaelen op LB en Origi ipv Lukaku, maar die keuzes zijn niet zo broodnodig.

17 juni 2014 om 20:37

wat dacht je van italie en colombia? ook mexico speelde lekker tegen cameroon

17 juni 2014 om 20:45

Mja, maar echt indrukwekkend vond ik het niet. Italië speelde wel erg lekker, maar Engeland verdiende misschien wel een gelijkspel. Al had ik wel het gevoel dat Italië maar op 80% van haar mogelijkheden speelde. Colombia was goed, maar de 3-0 was ietwat overdreven.

17 juni 2014 om 20:20

Hij had Mertens sowieso al meteen moeten opstellen. Die is altijd sterk bij België. En het middenveld stond gewoon helemaal verkeerd. Uiteindelijk win je door 2 individuele acties en niet door tactisch sterk handelen.

17 juni 2014 om 20:21

Iedereen had gezien dat die wissels nodig waren, dus hemel hem alsjeblieft niet op. In België zijn er zo'n 200.000 mensen die er meer van kennen dan Wilmots, geen idee waarom hij een contractverlenging heeft gekregen.

17 juni 2014 om 21:55

Misschien een andere verdediging neerzetten? Jaren ervaring, maar absoluut geen snelheid in de opbouw. Ja zo speel de vleugels nooit vrij.

18 juni 2014 om 00:00

Het is nochtans Wilmots z'n schuld dat een ploeg als België zo traag en ongeïnspireerd speelt, ook al heb je dergelijk spelersmateriaal ter bescikking. Met een Nederlandse trainer staan we 2-0 voor na de eerste helft...

18 juni 2014 om 10:34

Ik begrijp dat de neutrale voetbalfan een kleurloze avond beleefde bij het zien van België - Algerije. Zowat alle pijnpunten die ik in mijn CE 'de Belgische zeepbel' aanhaalde werden extra in de verf gezet tijdens het eerste uur van de wedstrijd. Er stond geen ploeg op het veld, de vedetten lieten het afweten, de backs waren in geen velden te bespeuren, een onervaren bondscoach langs de lijn, ... Ik zakte bij het zien van de wedstrijd bijna door de grond van al die onmacht.
Dembele en Chadli wisten niet van welk hout pijlen maken. Die had ik al na een half uur laten wisselen.

De tweede helft was gelukkig beter. Dat kon ook moeilijk anders. Open kansen gingen we niet creëren tegen die Algerijnse muur, dus vond ik het niet onlogisch om Fellaini te brengen, onze beste kopper. Bij zijn doelpunt heb ik de halve buurt bijeen geschreeuwd.
Mertens zorgt altijd voor wat creativiteit en doelgerichtheid. Bij de winning goal vlogen mijn twee bekers bier drie meter de lucht in. De kleine doet het weer.

Er is veel om over na te denken. Ik ben vooral blij dat we ondanks die harde confrontatie met de realiteit alsnog de 3 punten binnenhalen. We hebben nog twee matchen om het spelniveau op te drijven, want Zuid-Korea - Rusland was zo mogelijk even slecht. Sterk begin in groep H

Bedankt aan alle Nederlandse voetbalfans die meejuichten bij de doelpunten van de Belgen. Het is leuk om wat verbondenheid te zien. Onze excuses voor het spelniveau
Mij maakte het niet uit. Ik heb er een aantal grijze haren bij, maar mijn vreugdedansje na afloop van de wedstrijd staat in het geheugen van mijn vrienden gegrift.

Heerlijk dit! Het zag er lang slecht uit, laag tempo, geen creativiteit en de Algerijnen die het maar wat graag zagen gebeuren vanuit hun defensieve zetel. Mijn bijzettafeltje is per ongeluk gesneuveld bij die goal van Mertens maar dat is niet erg! Dit was genieten al moet het echt beter de komende matchen.

Wilmots met toch twee gouden wissels, volgende wedstrijd met Origi starten, wat een heerlijke spits is dat! Zijn snelheid is echt belachelijk en is technisch ook erg goed, kan zelfs een bal bijhouden!

En Mertens weeral Mertens, heerlijke actie van de verder vlij flauwe Hazard, en die bal van Kvdb was echt geniaal op big Fella! De Bruyne moet altijd centraal spelen, hij heeft de perfecte passing en het inzicht ervoor!

Dembele mag eruitblijven net als Chadli, daar kom je echt niet ver mee en ze vertragen het spel enorm.

Jan Mulder is trouwens een slimme man, valt me echt op hoe vaak die het bij het rechte einde heeft. België miste acties en spelvreugde zei hij, en met Mertens kwam die actie en spelvreugde. Heerlijk hoe die Jan Mulder zijn gram haalt tegen de anderen.

België en Italië, mijn twee landen starten goed! Genieten dit !

17 juni 2014 om 19:55

Hoe snel rent die Origi de 100 meter, enig idee?

17 juni 2014 om 20:00

Geen idee, vind er niets van terug. Maar men mond viel echt open toen ik hem zag sprinten, en je zag gewoon dat hij nog sneller kon, hij bleef echt rechtop lopen net zoals Ronaldo dat kan.

17 juni 2014 om 20:07

2 seconden maximaal

17 juni 2014 om 20:15

Hij was inderdaad erg snel, goede speler! Nu nog van die statische speelstijl afstappen. Van Buyten eruit en Vertonghen centraal. Waarom inderdaad geen aanvallende backs? Of van mijn part een 3-mansverdediging met Vermaelen, Alderweireld, Kompany en dan Vertonghen ervoor als verdedigende middenvelder. Ruit op het middenveld met op 10 Hazard, links Witsel, rechts Fellaini. Voorin Mertens, Origi en De Bruyne. Heb je veel meer snelheid en ruimte. 3-5-2 lijkt me ook wel wat voor België, met voorin Origi en Mertens.

17 juni 2014 om 20:30

Belgie moet minder lopers opstellen, dat zou al wat makkelijker zijn. wat vervelend moet dit zijn voor Hazard.

18 juni 2014 om 09:45

Lukaku is even snel en had die grote kans er waarschijnlijk wel ingeknald.

17 juni 2014 om 20:06

Als Mertens nu niet meer in de basis staat dan weet ik het ook niet meer hoor. Wauw mijn hart echt niet goed.

Dembele is te traag. sterk aan de bal, maar slecht voor de balcirculatie. Blij dat we gewonnen hebben en hop naar de volgende

17 juni 2014 om 20:10

Hij moet van dat etiket "supersub" af, dat nekt hem en hij verdiend simpelweg veel meer dan dat. Als je Chadli blijft verkiezen boven Mertens is dat gewoon niet slim.

Dembele houd alles op ja, geweldige techniek en inderdaad een beer aan de bal, maar je hebt er bijna niets aan. Naast Witsel moet een dynamische speler staan, geen Dembele.

17 juni 2014 om 21:51

Dembélé ga je nog hard nodig hebben tegen de sterke landen. Blinkt vaak uit in de topwedstrijden.

18 juni 2014 om 09:48

Mertens moet inderdaad starten. Met Januzaj en Mirallas hebben we al supersubs genoeg.

17 juni 2014 om 20:25

@alexdelpiero10: Voor jou als Belg was het genieten.

Maar voor de neutrale toeschouwer was het een van de slechtste wedstrijden van het WK tot nu toe. Met een slechte ploeg (belgië) en een nog slechtere ploeg (algerije). Of zoals de Duitse commentator over de Belgische ploeg zei: 'harmlos, wenig Kreativität''.

17 juni 2014 om 20:29

Ik zeg toch ook nergens dat het voor anderen genieten was?

17 juni 2014 om 20:36

Je zegt ook nergens dat het alleen voor jou genieten was. Je schrijft heel in het algemeen: 'dit was genieten'.

17 juni 2014 om 20:43

Oké dan, als je hier je tijd in wilt stoppen, ga je gang.

17 juni 2014 om 20:28

Helemaal eens met je reactie man. Dembele vertraagt het spel telkens en Origi is gewoon veel beter in het spel dat België speelt dan Lukaku. Als je Lukaku zijn controles zag was het weer om te huilen. Origi heeft echt alles: lengte, snelheid, techniek, een goeie mentaliteit...
Fellaini zijn lengte is ook enorm handig. Ik vond Kevin wel heel zwak vandaag, maar hij zal er de volgende match wel staan.

De eerste match is altlijd moeilijk, de 3 punten zijn het belangrijkst.
Volgende keer:
Origi
Hazard De Bruyne Mertens
Fellaini
Witsel
Vermaelen Lombaerts Kompany Alderweireld
Courtois

17 juni 2014 om 20:32

Inderdaad, Lukaku zijn controle was er simpelweg niet, hij moet daar serieus aan gaan werken, want potentieel heeft ie. Getuige zijn 1op2 die hij behaalt als voetballer bij zijn club(s), overal waar hij speelt.

17 juni 2014 om 20:47

Ik vrees dat hij nooit een complete spits zal worden, hij kan er aan werken en een beetje vooruitgaan maar hij zal altijd een counterspits blijven die het op snelheid en kracht moet doen. Zijn statistieken zijn wel goed, inderdaad.

17 juni 2014 om 20:49

Ik lach me altijd dood bij sporza hahahha, Boskamp, Jan Mulder en Karl zijn geweldig!! Het is veel aangenamer om naar hen te luisteren dan wie dan ook.

Het was allemaal nieuw voor de jongens, ze zullen groeien naarmate de toernooi vordert. Ik denk dat ze zelfs tegen Duitsland zullen verrassen ( tenminste als ze ze treffen)

Origi is echt een snelle atleet met een geweldige techniek, tot nu toe veel beter dan de statische Lukaku die het al moeilijk heeft om een bal aan te nemen. Maar goed het belangrijkste is dat de 3 punten binnen zijn, op naar de russen.

17 juni 2014 om 20:55

Inderdaad, die gaan altijd heerlijk tekeer en toch blijft het een aangename sfeer haha

Ik denk en hoop het ook, de druk was ook immens voor onze mannen, je moet dat niet onderschatten.

Vind ik ook, ben op korte tijd enorm gecharmeerd geraakt van Divock Origi!

Jep, drie punten zijn binnen! Wie weet treffen mijn twee landen van herkomst elkaar ergens later in het toernooi haha

17 juni 2014 om 21:07

Dan vrees ik voor de Belgen. Italië heeft in principe niet meer kwaliteit, maar is een veel betere toernooiploeg. Veel uitgekookter, veel leper gewoon. Pirlo, Chiellini, Buffon... zij hebben al zovele oorlogen meegemaakt.

17 juni 2014 om 21:22

Ik supporter Italië eerlijk gezegd meer dan België ( ben van origine geen belg). Maar na Italië komt België hahahaha.
Zelf denk ik dat de Italianen het WK zullen winnen, persoonlijk denk ik dat Brazilië, Argentinië, Spanje en Duitsland hun verwachtingen niet zullen kunnen inlosse

17 juni 2014 om 21:54

Ik ben een halfje, moesten ze tegen elkaar uitkomen... ik weet het niet, zou een erg lastige keuze zijn, ook omdat ik niet gewoon ben de Belgen aan te moedigen op een toernooi, heb er één bewust meegemaakt in 2002, en dat was het. Ik denk dat ik sowieso voor één van de twee die doorgaan zou juichen, maar de teleursteling van de ander ook zou voelen.

17 juni 2014 om 22:07

Ik zou het Italië enorm gunnen, tenzij ze onverdiend winnen door een handsgoal ofzo. Maar Pirlo en zijn opvolger Verratti zijn gewoon fantastisch.

17 juni 2014 om 23:00

ik ben verliefd geworden op voetbal door spelers als Totti, Maldini, Vieri, Nesta, Del Piero, Gattuso en Inzaghi. Ik ben er van overtuigd dat ik nooit meer van club en land zal veranderen in voetbal.

18 juni 2014 om 00:00

Ik vond het Italiaans voetbal met die spelers wel veel leuker dan nu hoor. Nu boeit het me niet meer zo. Juventus zal de komende 4 jaren waarschijnlijk telkens kampioen spelen als ze hun kern behouden en spelers als Nesta, Maldini, Del Piero... lopen er niet meer rond.

Dik en dik verdiend!

Algerije zwak hoor, na de goal zich gaan ingraven. België tweede helft te goed voor Algerije

17 juni 2014 om 19:56

Niveau was gelijkmatig.. Beide zeer matig! Een opleving van Felaini en Algerije die ongeconcentreerd speelde!

17 juni 2014 om 19:59

Gelijkmatig ... Algerije heeft geen enkele kans bij mekaar gespeeld. België was niet goed maar Algerije was nog net geen loopgraven en prikkeldraad aan het optrekken.

17 juni 2014 om 19:59

Tweede helft was België stukken beter hoor. Algerije mag van mij terug naar huis hoor. Die weigerden te spelen...

17 juni 2014 om 20:09

Wat een belachelijk opmerking mbt de loopgraven en het prikkeldraad. Slaat werkelijk nergens op

17 juni 2014 om 20:11

Maar dan moet Belgie een hoger tempo gaan spelen, en dat deden ze vandaag niet. Ze zetten niet de Algerijnen aan het lopen, om zo kansen en openingen te creëren. Belgie heeft fantastische spelers maar vind het elftal niet echt in balans. Laat we maar hopen dat het even de spanning van het WK is.

17 juni 2014 om 20:12

En waarom is dat een belachelijke opmerking? Wat heeft Algerije gedaan buiten met 11 man voor hun eigen goal te liggen?

17 juni 2014 om 21:29

Google maar even op "loopgravenoorlog".
Smerige vergelijking

17 juni 2014 om 21:35

Ga toch weg jongen mijn overgrootvader had 7 frontstrepen. Het enige waar ik op alludeerde was dat ze alles gedaan zouden hebben om te verdedigen. Dat jij daar blijkbaar dat soort dingen in leest zegt meer over jouw gedachtengoed dan het mijne.

17 juni 2014 om 21:39

Dat zegt gelukkig inderdaad meer over mijn gedachtegoed dan over de jouwe. Met alle respect voor je overgrootvader, maar er zijn ook meer mensen die het wel wat doet.

17 juni 2014 om 21:42

voetbalzone deze stomme jongen raakt me recht in mijn hart. ik zou het op prijs stellen als hij geband wordt.

17 juni 2014 om 22:40

edit: heeft geen nu hier nog verder op in te gaan. Storm in een glas water.

17 juni 2014 om 23:01

Helaas is dat glas gebroken en heeft het water al meerdere oorden bereikt, heel erg jammer

18 juni 2014 om 13:21

Veel gebruikte term in het dagelijkse leven en in het voetbal. Niets van aantrekken Fionn!

De eerste helft was gewoon zeer slecht. Zat helemaal geen tactisch idee achter en het tempo was enorm laag. Witsel en Dembele stonden allebei controlerend en ook geen van beide maakte loopacties, ze stonden allebei maar wat af te wachten tot de bal weer terug ging. Veel te weinig beweging, bij iedereen. Begin tweede helft hetzelfde verhaal. Ze durfde niemand in te spelen en het leek wel alsof ze liever nog even een stukje doorliepen om dat weer terug te kunnen spelen.
Toen begonnen ze rond de 60e minuut al met ballen in de 16 gooien, dan weet je al dat er helemaal geen idee achter het spel zit. Denk dat je dit Wilmots wel mag aanrekenen.

Na dat doelpunt wel een stuk beter. Kregen veel meer vertrouwen en Algerije ging eindelijk ook iets meer naar voren. De Bruyne die zich enorm verbeterde en Mertens en Fellaini brachten ook veel meer dan Dembele (dramatisch) en Chadli.
Hoop dat Wilmots nu wel inziet dat De Bruyne centraal moet en dat Chadli echt niet beter is dan Mertens of Mirallas (had ik in de basis gezet). Hazard was matig, maar had ook constant 30 man op zich heen. Oh en Lukaku was trouwens ook zeer dramatisch. Sorry dat ik het zeg, maar hij past dus echt niet in het plaatje. Het is counterspits die ruimte moet hebben, want voetballen kan die niet.

De backs zijn toch het zwakste punt van Belgie. Beide zijn ze niet wendbaar en aanvallend voegen ze ook geen zak toe. Het zijn centrale verdedigers en die hebben normaal veel andere taken dan de tegenwoordige backs.

Vond de scheids ook niet echt best. Floot voor elke scheet waardoor het de wedstrijd nog trager werd.

17 juni 2014 om 19:57

Witsel en Dembele kunnen beter solliciteren bij Bpost (belgische post Nl), enige wat ze de eerste helft deden was de bal brengen. Misschien kan iemand ze vertellen dat je de bal ook gewoon kan spelen. ik irriteerde me er kapot aan.

17 juni 2014 om 20:05

Ik snap ook niet dat Wilmots met Vertonghen en Alderweireld op de backs start, heeft België geen echte backs mee? Verder ook opvallend dat Vermaelen niet startte, die vind ik nog altijd beter dan van Buyten.
Man man man wat wil ik die Witsel graag bij Arsenal zien voor de positie naast Ramsey. Hij heeft power, hij kan goed voetballen en hij heeft een goed schot. Het valt me op dat hij nergens genoemd wordt als mogelijke versterking (ook niet bij andere clubs). Wat denk jij van Witsel bij Arsenal?

17 juni 2014 om 20:11

Hebben niet veel andere opties als backs, daarom staan daar maar de beste twee van de overige verdedigers. Vermaelen is ook beter, maar V. Buyten is volgens Wilmots heel belangrijk met zijn ervaring. Onzin, want Kompany heeft dat ook.

Witsel is ook enorm goed, maar het is niet de speler die Arsenal nodig heeft denk ik. Met Diaby heb je al zo'n type speler, alleen is Diaby fysiek ook nog een beest. We moeten echt een cvm hebben, anders hadden we net zo goed Fabregas kunnen halen.

17 juni 2014 om 20:19

Ah oke. Ja dat is wel problematisch. Heeft België helemaal geen goede backs (die mss niet opgeroepen zijn) dan?

Ja daar heb je gelijk in, maar Diaby is een man van glas en bovendien is Witsel ook hardstikke sterk. Ik denk dat het met Witsel prima kan, aangezien Ramsey veel meters maakt en Witsel ook. Bovendien had Ramsey tot voor zijn blessure de meeste succesvolle tackles van heel de premier league. Als je daar naast nog iemand a la Witsel zet die meer op het middenveld blijft en meer van de opbouw is, in tegenstelling tot Ramsey die vaak in het strafschopgebied penetreert, denk ik dat je ons verdedigende probleem best goed kunt oplossen

17 juni 2014 om 20:27

Volgens mij Lombaerts en Vandenborre, maar dat is 't ook niet bepaald.
Ja dat klopt ook wel, tegen mindere teams zou dat zeker kunnen. Zie hem ook graag, maar er komt helemaal niets bij op het middenveld, dat is zeker. Wenger laat Fabregas niet voor niets lopen (nog steeds verschrikkelijk..). Ramsey onze alleskunner!

17 juni 2014 om 20:49

Ik denk (hoop) dat Wenger Fabregas laat lopen omdat hij eindelijk door heeft dat we een ander soort middenvelder nodig hebben. Wenger laat naar mijn mening niet zomaar Fabregas lopen, daar hebben die twee een te goede band voor heb ik het gevoel.

17 juni 2014 om 21:06

Ja ik hoop 't ook.. Had ook nooit verwacht dat Wenger hem zou laten lopen. Mja, wie? Ben zeer benieuwd.

17 juni 2014 om 21:24

Het mooist zou natuurlijk Javi Martinez zijn. Verdedigend zeer goed en voetballend ook geweldig. De gebroeders Bender, al lijken die beiden niet te willen. M'Vila misschien? Matuidi zou ook echt een hele goede zijn, maar de kans op hem is helemaal nihil. Zoals ik al zei vind ik Witsel een goed alternatief. Dan heb je Witsel, Diaby en Flamini. Ik hoop alleen niet dat Wenger met iemand als Diamé komt (zou ik een goede back-up vinden maar meer niet, ook al zie ik er om de een of andere reden nog potentie in ook). Wie zie jij graag komen dan?

18 juni 2014 om 12:59

Javi Martinez zou idd perfect zijn, maar lijkt me sterk. Benders willen idd niet (zover ik het heb begrepen). Matuidi zou ook geweldig zijn, maar die is ook lastig te krijgen denk ik.
M'vila weet ik echt niet. Toen een geweldige speler, maar voor het geld gekozen en zijn gedrag was ook waardeloos schijnbaar.
Zie eigenlijk graag dezelfde namen komen als jou, maar heb geen idee welke ook echt gehaald zouden kunnen worden.

17 juni 2014 om 20:32

Het zwakste punt van België is onze 9, Lukaku. Ik zou gewoon starten met Origi. Voor de rest heb je gelijk, de backs zijn ook wel heel zwak. We hebben dezelfde problemen als Duitsland, al hebben zij wel meer kwaliteit.
De scheids was enorm partijdig.

17 juni 2014 om 20:47

Daarbij heeft Duitsland gewoon Lahm en Schmelzer, waarvan Lahm echt een wereldttopper is en Schmelzer een zeer goede back (Lahm op het middenveld vind ik vrij onnodig met alle goede duitsers daar). Verder heeft Duitsland in de vorm van Klose, Gomez, Podoski? gewoon spelers die goed in de spits uit de voeten kunnen.

17 juni 2014 om 20:51

Volgens mij speelde Lahm toch op het middenveld.... Maw, we hebben dezelfde problemen Boateng en Höwedes zijn ook maar matige backs.
Poldi is geen diepe spits en Klose is te oud, niet meer goed genoeg.
Gomez is overigens geblesseerd, net zoals onze Benteke.

17 juni 2014 om 20:59

Ja die speelt idd op het middenveld nu, maar ik vind dat hij bij Duitsland gewoon op de rb moet staan, vandaar. Daar heb je uiteraard gelijk in, maar het zijn dan wel geen echte spitsen maar ze passen prima op die positie. Gomez was trouwens toch niet geselecteerd? Ik dacht dat hij al weer fit was in ieder geval. Schmelzer is wel geblesseerd of niet?

17 juni 2014 om 21:10

Dat vind ik ook, maar mijn punt is: de realiteit is anders. De realiteit is dat Löw een even grote idioot is zoals Wimots en ook 2 matige backs opstelt, met het verschil dat Löw betere opties heeft. Gomez was niet geselecteerd omdat hij nog niet lang terug was en ritme miste, dacht ik. Hij is alleszins veel beter dan Klose, dus dat zou vreemd zijn anders.
Schmelzer is blijkbaar geblesseerd, ja, ik heb dat gisteren pas vernomen.

17 juni 2014 om 21:20

Ach zo. Ja dat klopt inderdaad. Al speelt Howedes bij Schalke nog wel vaak als back, dus dat scheelt iets. Ja ik dacht dat ik zoiets gelezen had ergens. Die Cavanda is toch ook een Belg?

17 juni 2014 om 22:10

Mja, Vertonghen soms ook wel eens door een blessure bij Tottenham, maar als je daar niet bent opgeleid is dat toch raar. Ja, Cavanda is een groot talent, maar hij kwam niet aan spelen toe bij Lazio omdat hij zijn contract niet wou verlengen en daardoor naar de B-kern moest. Nu heeft hij het wel al verlengd geloof ik.

17 juni 2014 om 22:35

Ah oke, dat wist ik niet. Ik zou hem vanaf de kwalificatie voor het ek er sowieso bij nemen, het werkt toch altijd beter met echte backs ipv standaard met cv's op die positie te spelen.

18 juni 2014 om 00:04

Dat is waar, de diepe spits en backs zijn onze pijnpunten.

18 juni 2014 om 13:00

Lukaku past ook helemaal niet in het spelletje, zoals ik al aangaf.

Ben benieuwd hoe het Belgie vergaat. Zuid-Korea en Rusland zijn toch wel wat beter dan Algerije, met name het werken van die ploegen.

Fellaini nu al meer laten zien dan bij United het hele seizoen.

17 juni 2014 om 19:58

Ja united heeft het hele seizoen niks laten zien.
Speel fellaini goed uit en je hebt een goede aan hem.

17 juni 2014 om 20:08

Maar hij speelde nu in de 'spits', normaal is het gewoon een centrale middenvelder. Geen idee waar hij het beste is eigenlijk. Als cvm komt hij in mijn ogen tekort, maar als aanvallende middenvelder ook. box-to-box misschien?

17 juni 2014 om 20:14

Bij Everton speelde hij vaak als tweede spits en dat was een succesverhaal ...

17 juni 2014 om 20:17

Dat is meermaals geprobeerd dit seizoen maar daar komt hij gewoon tekort voor. Zijn beste positie is de 10 of als dm in een 4-3-3 met twee mobiele spelers dervoor.

17 juni 2014 om 22:00

Dit zijn gewoon het soort tegenstanders waar Fellaini op zijn best tegen is(als hij offensief mag spelen), tegenstanders die alles op slot gooien en fysiek spelen dan zijn er weinig speler die handiger zijn dan Fellaini om in de kern te hebben. In de PL is dat ook al meermaals gebleken dat het juist tegen dit soort tegenstanders is dat hij uitblinkt, zelfs bij United heeft hij dat al laten zien.

Verdiende overwinning, maar als Belgie verder wil komen moet het niveau wel echt omhoog. Gefeliciteerd, Belgen die dit lezen!

Hele wedstrijd gezien...vond belgie tegenvallen, veel ego's in het veld met weinig teamspelers. Daarnaast spelers op verkeerde plekken (vertonghen, Aldeirwereld, Dembele). Wellicht moeten ze nog in het toernooi komen. Denk dat ze tegen aanvallend ingestelde clubs beter zijn.

18 juni 2014 om 02:04

vertongen speelt al meer dan 2 jaar op de linksachter in de nationale ploeg omdat we er simpelweg geen hebben.maar doet dat meermaals gewoon prima nochthans, alderweireld zelfde verhaal, er zijn gewoon geen "natuurlijke backs die het internationale niveau aankunnen) vna hem ben ik wel minder tevreden, dembele centraal midden, wordt ie bij tottenham ook gewoon uitgespeeld hoor

18 juni 2014 om 13:23

Veel ego's?? België staat er net om bekend dat het een team is en dat de individuele ego's uit de groep worden gezet. Waar heb jij je info vandaag?

Felicitaties aan onze zuiderburen. 3 punten pakken is gewoon een goed begin.

Tja tegen Algerije heb je al gauw een gouden wissel , wat een matige ploeg zeg...en Belgie zie ik zomaar 3e worden in de poule

17 juni 2014 om 20:34

Lol na Rusland en Zuid-Korea? De haat is hier groot

17 juni 2014 om 20:37

Zou zomaar kunnen

17 juni 2014 om 20:44

Als je zo speelt tegen het slechste team vd poule is dat zomaar mogelijk ja.

17 juni 2014 om 20:53

Man man man, als je een beetje neutraal zou zijn geweest zou je kunnen toegeven dat België oververdiend gewonnen heeft. Heb je Courtois gezien? Ik niet, Algerije heeft zich ingegraven nadat ze op voorsprong kwamen via de domste penalty ooit.
Rusland en Zuid-Korea hebben geen Witsel, Hazard, Kompany, Courtois... Ik zou m'n broek opeten als we 3e worden

17 juni 2014 om 22:04

Het feit dat je al zo moeilijk tegen de gedoodverfde nummer 4 van de poul wint en uiteindelijk derde wordt is geen heel irreële gedachte hoor.

Ik zou er na deze pot te hebben gezien niet gek van staan te kijken in ieder geval.

17 juni 2014 om 22:13

@blindevogel
Ah, ik verwacht dat België zal groeien dit toernooi. Voorbarig om nu al conclusies te trekken. Of verwacht je ook niets meer van Argentinië, Uruguay, Spanje...? Die lieten ook niets zien.

17 juni 2014 om 23:19

Ik hoop het ieder geval niet voor jullie.

Het is toch al een tijdje overduidelijk dat Mertens gewoon in de basis moet starten.
Als je naar de kwaliteit van de selectie kijkt dan horen jullie gewoon op het WK thuis, en denk ik dat Wilmots hier niet veel mee te maken heeft gehad.
Als je ziet dat België nog niet echt als team voetbalt na al die jaren, kan het misschien aan de trainer liggen.

Kijken hoe dit verder gaat, volgend ronde moet wel te halen zijn, t zal ieder geval niet van een leien dakje gaan.

18 juni 2014 om 00:09

Tuurlijk moet Mertens starten, maar invallen is ook een kunst, en hij kan dat als geen ander. Heel vreemd, hoe hij vaak matchen doet kantelen door een invalbeurt.
En ja, Wilmots brengt België niets bij. De materiaalman zou het even goed doen.

18 juni 2014 om 09:52

@ nec4life1

Algerije is zeker niet het zwakste team van de poule. Dat is duidelijk Zuid-Korea. We staan trouwens mooi voor in de poule, dus op dat vlak kon het niet beter beginnen. Ik heb er wel grijze haren van gekregen gisteren. You win some, you loose some.

Ha ha, " De Lage Landen hebben zes op zes " ( Sporza ), en zo is het!

Gefeliciteerd en de volgende keer gelijk zo beginnen als je eindigt met voetballen Zuider-buren!

17 juni 2014 om 20:03

Kan ook van ons gezegd worden

17 juni 2014 om 20:08

Ja, daar dacht ik wel even aan toen ik het schreef, maar ik vond ons eigenlijk best wel aardig beginnen gelet op de weerstand. Ik had er vrede mee, was niet ontevreden, niet wetende wat de tweede helft zou brengen.

Magere winst van Belgie. Zijn echt geen outsiders

18 juni 2014 om 13:24

Dus Argentinië is voor jou ook al afgeschreven?

Ondanks dat Algerije verloor vond ik ze best goed spelen. Zo te zien neemt Belgie het op tegen Portugal in de tweede ronde

Leuk voor de belgen! Moeilijk voetballen tegen zo een muur van verdedigers. .

Wat was dit slecht zeg dacht ik gister de slechtste wedstrijd wel gehad te hebben '

Prima tweede helft van de Belgen, na een matige eerste helft.
Ik hoop dat Fellaini en Mertens zondag vanaf het begin mee doen.

Wat was dit een saaie wedstrijd man! Ik heb alleen de 1e helft gekeken want ik vond 't het aanzien niet meer waard. Wat ik tenminste van de 1e helft zag was dat belgie zocht maar niet kon vinden en dat Algerije steeds maar op de counter loerde en nog ook onverdiend op voorsprong kwam al was Belgie toch niet geweldig. Maar zie dat ze dus toch hebben gewonnen maar als ik naar vandaag kijk zie ik ze niet als titelkandidaat

2-1 hee hee hup België hup laat de duivel niet in zijn hempie staan

Eerste keer op een WK sinds 2002, tsja kun je verwachten dat het niet zo soepel loopt, ze hebben er geen ervaring in, nervositeit en dergelijke ... Uiteindelijk gedaan wat van hen verwacht werd ook al was de wedstrijd barslecht. Hop naar de volgende en hopen dat ze nu wakker geschud zijn.

Het spel kan alleen maar beter. Gefeliciteerd belgie, algerije wilde niet voetballen.

gefeliciteerd belgen,moet toch een opluchting zijn na de eerste helft

Dubbel gevoel! Ik ben blij dat België gewoon heeft, maar ze speelden wel heel zwak! Hopelijk gewoon de zenuwen en gaan ze de volgende wedstrijd alles geven.

Fellaini en Mertens zijn vechters vooral Mertens pff hun moeten gwn in de Basis starten.

Waarom maak je het zo moeilijk voor jezelf? Waarom niet gewoon met Mertens starten? Onbegrijpelijk maargoed, Wilmots weet wel beter.
Fellaini heeft ook goed ingevallen. Voegt echt zoveel toe met zijn lengte balvastigheid.

De Bruyne zoals altijd uitstekend. Een assist en een pre assist. Zijn veld spel was ook subliem.

Hazard, ik weet niet wat ik van zijn prestatie moet vinden. Hij heeft niet slecht gespeeld, dat niet. Hij kende goede en slechte fases. Overall wel een dikke voldoende voor hem.

Positief is de wil om te winnen, negatief is het spel. Belgie moet beter gaan spelen.

17 juni 2014 om 20:00

Dikke voldoende? Op basis waarvan? Naar mijn mening echt niets laten zien, vooral zichzelf vastgelopen en te veel met de bal gelopen ipv passend de oplossing te zoeken.

17 juni 2014 om 20:05

Nog meer passing, dat was echt niet wat we nodig hadden! Hazard probeerde nog, soms lukt het en soms niet, vandaag duidelijk niet, kan gebeuren. Maar hij had ook 2 acties die erg goed waren, en geeft toch weer de assist op de counter waar hij op snelheid het hoofd koel houd.

17 juni 2014 om 20:06

Ik heb hem veel slechter zien spelen dan dit hoor. Voor mij zeker een 6+.
Slechte eerste helft, en betere tweede helft.

17 juni 2014 om 20:10

Hij werd ook nauwelijks ondersteund door Vertonghen. Die is niet 1 x eroverheen gegaan. Hierdoor konden de Algerijnen hem kort dekken en de ruimtes verkleinen.

17 juni 2014 om 20:13

Dat is ook direct het grote probleem van de Belgen. Hazard stond steeds tegen 2/3 man, omdat er niemand was die hem kwam helpen. Normaal heb je nog backs die meekomen maar met Vertonghen is dat niet. Dan had je ook nog Dembele en Witsel die 0 aanvallende loopacties houden en dan wordt het lastig.
Je zag ook aan Hazard dat hij wel de actie wou opzoeken, maar dan stonden er zoveel mensen voor hem. Heel soms toch de actie, omdat dat zijn spel is. Gewoon een zeer lastige wedstrijd voor hem.

17 juni 2014 om 20:18

Inderdaad, Ashley Cole achter je of Jan Vertonghen, die niet eens een echte back is....wereld van verschil.

17 juni 2014 om 20:36

Ashley Cole? Ik heb het gevoel dat jij Italië volgt, maar de PL niet
Azpilicueta staat op LB bij Chelsea, Cole kwam bijna nooit aan de bak.

17 juni 2014 om 20:45

Speelt die Azpi niet op rechts zoals bij Spanje? Maar nee ik volg niet actief de PL, zie wel eens wat maar volgen niet, maar goed het komt op hetzelfde neer, ook die Azpi is een goeie back en Vertonghen niet.

17 juni 2014 om 20:58

Nee, Ivanovic meestal op rechts en Azpi links. Ja, ik snap je punt wel, dat blijft hetzelfde. Hazard kreeg telkens 2-3 man op hem, kon inderdaad weinig doen behalve balletjes terugleggen.

17 juni 2014 om 20:01

Hazard heeft niks goeds gedaan buiten die assist. Wat een drama die eerste helft.

17 juni 2014 om 20:03

Door Mourinho is Hazard het voetbal verleerd. Hij kan alleen nog counteren, niet meer combineren. Met dank aan Mou

17 juni 2014 om 20:06

Ja wauw, easy hoor. Don't hurt yourself. @ jouw 2e comment.

17 juni 2014 om 20:09

De bruyne was tot aan zijn assist echt verschrikkelijk. Heb hem nog nooit zo'n slechte pot zien spelen

17 juni 2014 om 20:14

Zijn wedstrijden bij Chelsea niet gezien zeker? Ik zag het vandaag inderdaad weer.

17 juni 2014 om 20:33

Kan je niet beoordelen want hij heeft amper minuten gemaakt. En zijn rol bij de RD is helemaal anders. Bij de RD was hij meestal de beste man op het terein wat vandaag absoluut niet was.

17 juni 2014 om 20:41

Ik vond ieder Belg wel minder in de eerste helft. Mijn analyse was ook meer gebaseerd op de 2e helft.

17 juni 2014 om 21:13

Ik ook niet, het deed pijn aan de ogen. Maar Kevin stelt nooit 2 matchen na elkaar teleur, dus volgende match verwacht ik vuurwerk

17 juni 2014 om 20:40

Wilmots is een sukkel, iedereen ziet dat Mertens en Fellaini moeten starten. Ik vind het wel vreemd dat je De Bruyne uitstekend vond. Oke, een assist, maar voor de rest zijn slechtste match ooit bij de Duivels.
Hazard stond tegen een overmacht, vond hem beter dan normaal bij de Duivels. Het was gewoon een moeilijke match tegen een Algerije dat niet wilde voetballen. Ik zie ons de groep wel winnen, de 1e match is meestal de moeilijkste.

17 juni 2014 om 20:41

Ik vond hem een goede 2e helft spelen hoor. Slechte eerste, maar ieder Belg was slecht in de eerste helft.

17 juni 2014 om 21:16

Bwa, normaal is hij duidelijk beter. Er zat in de 2e helft nog steeds te veel afval in zijn spel. Maar misschien zijn de verwachtingen bij De Bruyne ook te hoog want hij, Witsel en Courtois zijn meestal de uitblinkers en dan ga je de lat hoger leggen voor die gasten.

Verdiende overwinning van een zeer tegenvallend belgie. Maar algerije is tot nu toe de slechtste wat ik gezien heb op deze wk.
Beetje mazzel want mertens had rood moeten hebben dus zit het gelukkig een beetje mee voor belgie.

Gefeliciteerd Belgie. Uiteindelijk gaat het om het winnen

18 juni 2014 om 02:19

kijk jij begrijpt het. als belgie dit verloor vreesde ik wel voor ee nvroege uitschakeling, maar vanaf nu kan het enkel opwaarts, ik heb betere landen met veel scheidsrechterhulp aan 3 punten zien geraken of in het verleden veel minder goed spelende landen als belgie kwartfinales wete nte bereiken.

Wat keepte die M'bolhi goed zeg!!

Uiteindelijk een verdiende winst, maar wel vrij matig tot slecht. 2e helft ging wat beter, maar blijf de Belgen wel overschat vinden. Het behalen van de kwartfinale zou een topprestatie zijn. Maar als een outsider voor de titel zoals sommige zeiden zou ik de Belgen niet bestempelen.

17 juni 2014 om 20:01

Als je eerste eindigt in de groep, dan kan die kwartfinale maar dat is al veel gezegd : Rusland spreekt misschien minder aan maar die zijn qua collectief zeker zo goed als Belgie.

En Zuid-Korea is een grote onbekende, wat je van hen kan verwachten, tot nu weet ik het niet.

Maar goed, tot minuut 70 was het tornooi eigenlijk al afgelopen. Nu kan alles weer maar dat het (veel) beter zal moeten, dat zal iedere Belg wel beseffen.

17 juni 2014 om 21:21

Ah, als ze niet op voorsprong komen door een domme fout zou de match veel minder moeilijk geweest zijn. Maar 95% van de Belgen hopen op een kwartfinale, dat zou al heel mooi zijn. Enkele idioten zeggen dat we het WK zullen winnen maar de meesten zijn nuchter genoeg hoor.

Volgende matchen moet het veel beter, maar als we de groep winnen, treffen we Portugal. Die maakten ook geen grootse indruk, dusja. Kwartfinale kan, maar verder niet, want normaal tref je daar Messi en co.

Zo, dat hield niet over zeg. Wat weinig geslaagde acties bij België. Aan het einde gaf de zwakte van Algerije dan toch de doorslag, maar wat speelde België een matige pot. Hebben echt vrijwel niets weten te creëren.

18 juni 2014 om 13:27

15 doelkansen ten opzichte van 3 kansen. Statistieken spreken je tegen.

18 juni 2014 om 14:40

Van 25 meter kansloos op doel schieten is geen kans, dat is een doelpoging...

18 juni 2014 om 15:03

Ok dan, omdat jij het bent: 1ste helft: Chadli op 5 meter van de goal en Witsel een kopbal op 4 meter van de open goal. Tweede helft, rush van Origi, goal van Fellaini, kopval van Fellaini, goal van Mertens. 5 redelijk grote kansen. Daarnaast verschillende afstandsschoten van Witsel, Chadli en Vertonghen. Maar inderdaad, 'minivoetbalgoals' heb ik niet gezien.

Op uitzondering van de laatste 20 minuten was het traag, inspiratieloos, zonder ideeen, in een veel te gelijkmatig tempo, met veel technische fouten en zonder versnellingen.

Die knappe kopbalgoal van Felliaini werkte bevrijdend. Het juk werd afgegooid en plots lieten Hazard en co zien dat ze wel degelijk een balletje kunnen trappen.

Van Wilmots wordt vaak gezegd dat hij tactisch zwak is maar zowel Origi, Felliaini als Mertens, de drie wissels, waren bepalend voor het resultaat.

Of je er had mee moeten starten zijn vijgen na pasen. Wilmots paste aan en het pakte goed uit.

Maar het zal echt stukken beter moeten tegen Rusland, met die eerste 70 minuten kom je tegen de Russen niet weg.

17 juni 2014 om 20:01

Ik vond het juist slechte wissels op Mertens na.

fellai i voor Dembele, een verdedigende middenvelder voor een aanvallende middenvelder.

Daarnaast een spits voor een spits.

Zo geniaal waren de wissels niet maar ze pakken gelukkig voor Belgie goed uit. Volgende pot zullen ze hopelijk zonder schroom voetballen

17 juni 2014 om 20:03

Als je wissels de wedstrijd doen kantelen kan je niet spreken over slechte wissels. Fellaini ging trouwens aanvallender spelen dan Dembélé.

17 juni 2014 om 20:06

Felliani is een box-to-box, geen typische DM, hij pikt regelmatig zijn goaltje mee en met zijn lengte kan hij altijd wat forceren en zo gebeurde ook.

17 juni 2014 om 20:06

"van Wilmots wordt vaak gezegd dat hij tactisch zwak is maar zowel Origi, Felliaini als Mertens, de drie wissels, waren bepalend voor het resultaat."

Hij is tactisch zwak. maakt niet uit welke wissels hij maakt. Waarom wordt dit elke keer vermeld, dat maakt hem opeens niet tactisch beter. Bij tactiek heb je te maken met een speelplan, hoe je als ploeg te werk gaat, hoe je de andere ploeg gaat overklassen/domineren. Dat zag je dus in de eerste helft dat ze er niks van bakten.

België kan makkelijk pressie voetbal spelen en hun tegenstander opjagen. Dit doen ze niet, dat is een tactiek.

Ze mogen blij zijn dat Fellaini scoorde want dat deed ongelooflijk veel. Plus, Algerije zat er compleet door de laatste 20 minuten.

17 juni 2014 om 20:08

Wat me wel opvalt is, en dat zag je ook in de kwalificatie tegen ondermeer Servië, de tegenstander er na 70 minuten bijna altijd doorzit. Het is niet altijd mooi maar als je de tegenstander constant achter de bal laat hollen dan komen die kansen wel.

17 juni 2014 om 20:14

Grote fout van de Belgen was het tempo in de eerste helft. Als ze zo ook de 2de helft hadden gespeeld dan werd Algerije niet snel moe. Daarom is het belangrijk dat iedereen blijft bewegen en ruimtes creëert. Enige wat ze deden was op dezelfde paar vierkante meter staan.

Daarom zeg ik ook dat Wilmots er weinig van kan tactisch gezien Laat hij die jongens jagen en wordt de bal veel (veel veel) sneller rond gespeeld dan sta je zo 3-0 voor en kun je de wedstrijd makkelijk uitspelen. Hij doet soms maar wat. Heeft weinig inzicht.

17 juni 2014 om 21:21

Zit jij ook bij die teambespreking dan ?
Denk jij werkelijk dat Wilmots zegt: jongens we gaan in een schandelijk laag tempo spelen ?
Zaten gewoon stijf onder de zenuwen en dat zag je wel na de 1-1 toen kwam algerije niet meer van eigen helft.

18 juni 2014 om 13:33

de tactiek om de Algerijnen op te vangen was te starten met balvaste middenvelders en 1 vinnige fklanspeler en 1 passende flankspeler. Dit bracht weinig op in de eerste helft, behalve een achterstand. Wilmots greep in bij de rust en kort na de rust. Daarna kantelde de wedstrijd volledig. Dat lijkt me tactisch juist heel sterk. En Wilmots gaf achteraf toe dat de tactiek die ze hadden niet werkte en daarom ingreep. Ook in de voorronde gaven vaak beslissingen (wissels) van Wilmots de doorslag. Dus ik begrijp niet zo goed waarom je zegt dat Wilmots zwak is, de statistieken geven je alvast ongelijk.

18 juni 2014 om 14:06

@albertino

Ze zijn volkomen fout de wedstrijd ingegaan en dat was te verwachten omdat het allemaal nieuw voor ze is.

Maar dan nog, ze spelen 45 minuten lang de bal rond en niks lukt. Die jongens spelen allemaal op een hoog niveau bij topploegen en niemand is creatief genoeg om er wat van te maken? Niemand die zegt, kap er mee en speel de bal sneller rond?

Als Fellaini niet had gescoord hadden ze waarschijnlijk verloren want dat deed veel voor ze.

18 juni 2014 om 14:13

@enaxor

Hou toch op, elke keer hoor ik wel iemand zeggen dat een wissel een tactische zet is. Voor de rest is er helemaal geen systeem en automatismen in deze ploeg.

Zegt ook veel over Wilmots en zijn opstelling. En als hij dit al vaker heeft gedaan, betekent dit dan niet dat hij iets fout doet? Lukt het België dan nooit om met de basiself iets te verwezenlijken en te scoren en winnen? Elke keer hopen dat je wissels iets klaar spelen is erg gevaarlijk en dom. En als dat zijn Plan B is dan is het wel erg triest gesteld.

18 juni 2014 om 14:45

Ja Medellin, want elke trainer heeft op voorhand in zijn glazen bol gezien hoe de tegenstander gaat spelen en weet reeds op voorhand welke verdediger een fout gaat maken of welke speler de match van zijn leven zal spelen. Op achterstand komen gebeurt vaak door een fout van één van je spelers of door een inschatting van de arbiter, dan door een spelsysteem. Want dat is hetgeen dat gisteren gebeurd is (fout van Vertonghen). Btw: hoeveel kansen heeft Algerije gehad? 3 op papier. Dat komt ook omdat hun omschakeling volledig was lamgelegd door balvaste middenvelders. En dat vriend, is ook tactiek.

Hoeveel keer zijn de Rode Duivels weg gespeeld geweest onder Wilmots? 0 keer. Hoeveel keer heeft een ingreep van Wilmots geleid tot een beter resultaat of meer rust op het veld? Verschillende keren. Jij mag het over geluk hebben, ik heb het over tactisch inzicht. Dat je een persoon niet moet hebben, betekent niet dat je niet objectief naar zijn prestaties kan kijken.

Dus zoals al eerder gezegd, de statistieken spreken je tegen ...

18 juni 2014 om 15:27

Dus een paar keer begon hij aan het wedstrijd, blijkt dat zijn opstelling niet goed genoeg was en werkte en maakte daarna de juiste wissel waardoor ze wisten te winnen. Als dit vaker gebeurt, hoe kun je dan spreken dat hij het tactisch allemaal voor elkaar heeft?

Waarom kan hij niet van het begin af aan weten wat de juiste opstelling is? Hij gokt blijkbaar elke keer verkeerd dan. Erg ongelukkig dan.

En nogmaals, er zit totaal geen systeem/automatisme in deze ploeg. België weet te scoren uit stilstaande fases en corners en hoopt op een ingeving (1-2tje) van een jongen zoals Hazard en Mertens. Voor de rest is er geen plan B.

Ik heb het al 100 keer gezegd, Wilmots brengt deze ploeg tactisch niets bij en dat zag je duidelijk in de eerste helft. Wat is hij ongelooflijk slecht, had compleet geen plan klaar en gaf zelfs geen aanwijzingen. Ze wisten compleet niet wat ze moesten doen, gigantisch laag tempo, passes werden veel te traag gegeven en gekaatst, totaal geen creativiteit.

Mertens moet sowieso starten, Fellaini zou ik ook in de plaats van Dembele zetten omdat hij een aanspeelpunt is en kan koppen en Lukaku hangt af van je tegenstander hoe zij spelen.

17 juni 2014 om 20:03

En dat was dus een opdracht van Wilmots om zo traag te spelen ?

Je kan ook zeggen dat door zijn wissels de wedstrijd kantelde, men zegt vaak dat je dan tactisch sterk bent.

Praat achteraf dat je met die mensen had moeten starten.

17 juni 2014 om 20:08

Wat lul je achteraf praten? Ik roep het al maanden dat Hazard nooit presteert zoals hij dat bij Chelsea doet en je gewoon Mertens moet laten starten. Mertens breng zoveel meer, veel meer lef, blijft gaan, geeft passes, treuzelt niet zoals Hazard dat wel doet elke keer hij de bal heeft. Mertens creëert iets.

17 juni 2014 om 20:13

Mertens valt bijna altijd goed in en dat werkt een beetje tegen hem, de coach gebruikt hem als joker en dan blijkt hij weer een goede joker te zijn.

Zou Hazard ook zo sterk invallen ? Misschien wel maar misschien ook niet. Trouwens, de vedette van Chelsea op de bank zetten. Als het dan misloopt krijgt Wilmots ook kritiek en allicht nog een pak heftiger.

17 juni 2014 om 20:18

Hazard is een topspeler maar ondanks dat, als het niet lekker loopt bij de nationale ploeg moet je zo'n jongen niet blijven opstellen. Daar houdt Wilmots te hard aan vast, aan zijn naam en waar hij speelt.

Misschien is de klik er gewoon niet tussen Hazard en de Rode Duivels en komt hij veel beter tot zijn recht bij Chelsea omwille van de speelstijl, zijn teamgenoten die mogelijk de druk bij hem wegnemen en dat hij bij België te veel wilt (forceren).

Mertens speelt in dat geval veel vrijer, relaxt en heeft een drive in zijn spel.

17 juni 2014 om 21:18

Zullen we het ipv Hazard ( de enige twee redelijke aanvallen in de 1st helft kwamen van hem ) eens over Chadli hebben die was slecht, niet normaal!
Misschien moet mertens ipv hem spelen en niet hazard.

17 juni 2014 om 21:24

Origi erin, Mertens erin, Fellaini erin. En ik zou Van Buyten ook vervangen door Lombaerts en Vermaelen op LB. Dembele vertraagde het spel enorm, irritant was het.

Wilmots is onze zwakste 'positie', die kerel brengt de ploeg niets bij. Hij heeft goed gewisseld, ja, maar zijn bank is dan ook veel sterker dan de beste 11 van Algerije.

18 juni 2014 om 13:36

Gast, ik denk dat je best eens Wilmots zijn statistieken bekijkt. Net door zijn beslissingen wordt een wedstrijd beslist, net zoals gisteren. Er was een duidelijk plan op voorhand, het werkte niet en Wilmots greep in. Heel anders dan bv. Del Bosque tegen Nederland. Die bleef apathisch zitten en deed niks. Maar waarschijnlijk is die dan in je ogen tactisch sterk ... tssssss

Dat is het verschil tussen een topcoach en een tactisch onbenul. Louis kan een ploeg die op papier niet wordt gezien als kandidaat een topprestatie laten leveren, Wilmots kan een ploeg die barst van het talent niet eens Algerije laten oprollen zonder problemen. Het zal beter moeten, maar de eerste drie punten zijn binnen!!!

En dan sta je tegen Algerije tijd te rekken bij de cornervlag...

Nee deze rode duivels hebben mij niet kunnen overtuigen, ze hebben natuurlijk wel een brede selectie maar de coach gaat ze punten kosten. Deze begon vandaag met de verkeerde personen en er zat totaal geen voetbal in. Pas na de 1-1 ging het ietsje beter met Belgie, maar we hebben het wel (met alle respect) over Algerije.

Als ze niet beter spelen zullen ze er de volgende ronde uit gaan, al speelde Portugal ook wel erg slecht

17 juni 2014 om 20:41

De volgende ronde? Ik zie de Belgen deze ronde al eruit gaan. Als je tegen zo'n slechte ploeg as Algerije al zoveel moeite moet doen.

17 juni 2014 om 21:26

Bravo! Op basis van 1 match al conclusies trekken. Ga elders reageren. Als je op basis van 1 match conclusies trekt wint Duitsland het WK met zijn ogen dicht en liggen Uruguay, Engeland, Spanje... er al uit na de groepsfase.
Het is gewoon altijd moeilijk tegen een muur, dat zie je zelfs bij Barca.

17 juni 2014 om 21:54

Nee hoor. Niet op basis van 1 match. Ook op basis van de kwalificatiewedstrijden en de oefeninterlands.

En ga jij maar elders reageren als Belg. Dit is nog altijd voetbalzone.nl. En NL staat voor Nederland.

17 juni 2014 om 22:15

De kwalificatiewedsrijden wonnen we allemaal overtuigend. We eindigden ver boven Kroatië, een goeie ploeg.
Oefeninterlands zijn oefeninterlands, niet veel belang aan hechten.

18 juni 2014 om 07:04

Nee hoor Belgunner .. Als je op basis van 1 match conclusies trekt wint Nederland het WK

Maar je hebt wel gelijk! 1 slechte wedstrijd zegt weinig. Het was wel teleurstellend wat de Belgen lieten zien, maar dat kan volgende wedstrijd weer anders zijn. Ik hoop iig van wel. Het is namelijk 6 uur later waar ik zit, en dit was simpelweg een verspilling om voor wakker te blijven!

18 juni 2014 om 09:57

@ Boul

Je bent niet verplicht om naar de Rode Duivels te kijken. Zeker als je van nature uit al niet hoog oploopt met Belgen.

18 juni 2014 om 10:32

@dante
Duitsland wint de finale Nederland-Duitsland op basis van de ene match. Als ze hadden doorgeduwd was het 8-0 tegen Portugal, dusja. Ik hoop ook dat we wat meer zullen laten zien, maar ze waren allemaal gewoon erg zenuwachtig. Eerste grote toernooi sinds 2002.

18 juni 2014 om 13:38

Grappige reactie van Boul over reacties op voetbalzone.nl. Als je niet in hun kraam past, mag je oprotten. In jullie politiek en maatschappij is er nog iemand die dat zegt ...

18 juni 2014 om 16:34

ik denk dat duitsland beter is dan nederland, maar ik vond op basis van die ene wedstrijd nederland veel beter. bij ons had het evengoed 8-1 kunnen worden, en wij speelden tegen a van de sterkste tegenstanders ter wereld, met 11 tegen 11 en met de scheids een beetje tegen zelfs ..

ik denk het ook. ze zagen er inderdaad erg nerveus uit. en de punten zijn binnen dus er zal wat druk af zijn. ook hopen dat die "coach" volgende wedstrijd met een sterkere opstelling begint. nu praten ze over zijn briljante wissels, maar het had natuurlijk gewoon fout kunnen gaan ..

18 juni 2014 om 17:08

@enaxor. Als je ff je bril opzet, kun je zien dat Belgunner erover begon dat ik elders moet reageren. Omdat het niet in de kraam van een Belg past wat ik schreef, zou ik elders moeten reageren? Nee.

En waar jij op doelt in je laatste zin: in jullie politiek en maatschappij is er ook nog iemand die dat zegt. Je kent het gezegde: Wie in een glazen huisje woont...

Tot aan de wissels vond ik Belgie niet hetgeen de publieke opinie schetste, daarna mede door de sterke wissels geef ik ze nog een beetje het voordeel van de twijfel, maar god god god als ik een bierton zou hebben gehad dan was ik de 1ste 70 minuten daar in gaan zitten.

Jammer dat Januzaj mee is, na zo een overbelast seizoen nog naar een WK waar je waarschijnlijk geen rol gaat spelen is alles behalve verstandig, kon beter lekker op vakantie gaan.

17 juni 2014 om 20:02

Misschien omdat hij graag met zijn land naar het WK gaat?

17 juni 2014 om 20:10

overbelast seizoen? valt toch wel mee hij heeft misschien 30 wedstrijden of zo gespeeld waarvan niet eens allemaal basis. en als hij hier alleen meetraint en niet veel minuten maakt zal dat ook geen heel zware belasting zijn.

17 juni 2014 om 20:15

Een periode speelde hij elke wedstrijden 90 minuten, voor zo een jongen van 18 in de PL is dat zeker niet goed.

17 juni 2014 om 20:25

maar na die periode heeft hij toch een hele tijd bijna niks gespeeld? ik denk echt dat het juist voor zo'n jonge gast helemaal geen kwaad kan. van overbelasting kan iig geen sprake zijn als je minder dan de helft van de tijd speelt!

17 juni 2014 om 20:49

Vergeet de nodige trainingen niet he, Januzaj heeft dan vanaf augustus geen rust gehad, dat kan natuurlijk niet hè.

17 juni 2014 om 20:58

lol ja kom op zeg wat een onzin dan moet ie geen voetballer worden!
of wil je ervoor pleiten dat alleen jongens boven de 21 eindtoernooien spelen? want volgens mij traint iedere voetballer heel het jaar

Mooi dat ze wonnen maar poeh dat was niet best, Algerije ging ook wel erg ver acheruit lopen wat ik vrij dom vond trouwens met de lengte die België heeft.

maargoed België zal uit een ander vaatje moeten gaan tappen tegen Rusland, die ik beter schat als Algerije, maar het is me wel duidelijk dat België een paar probleem gebieden heeft die ze tegen betere tegenstanders de kop gaat kosten.

Misschien volgende keer met Origi starten, die is stukken dynamischer dan Lukaku. Bovendien blijft hij niet in de spits hangen maar creëerde hij vandaag ook ruimte door naar de buitenkant uit de weiden.

Kunnen nog in het toernooi groeien. Wissels pakten goed uit. Dat Algerije wilde echt niet voetballen.

Dit is dus waarom we Benteke missen, tegen ploegen die verdedigen, heb je meer aan een voetballer als Benteke die kan combineren dan aan Lukaku die worstelt met elke bal. Origi was daarom een verademing, veel rustiger aan de bal en meer techniek en zet Fellaini alleen voor doel...origi basis is duidelijk, wat is hij snel.

17 juni 2014 om 20:14

Haha echt e, Usain Origi! Ik wist dat hij snel was maar zo snel.....

17 juni 2014 om 20:22

Die Algerijn dacht, ik laat die bal wel achter de lijn rollen...zoeeeeffff daar was hij ineens hahaha

17 juni 2014 om 20:26

Haha ja je zag zijn verbazing gewoon toen die plots voor hem uit liep maar Origi gaat het maken denk ik, ik heb echt een goed gevoel bij die jongen.

17 juni 2014 om 21:36

Verstandige jongen ook. Heel bescheiden en met de voetjes op de grond. Vandaar ook, denk ik, dat hij de voorkeur kreeg op Batshuayi

17 juni 2014 om 21:48

Zo komt hij ook over ja, zijn vader Mike (ook een bekende oud voetballer) houd zijn zoon goed in de gaten en gaat denk ik samen met hem ook over zijn toekomst. Lijkt mij een erg gedisciplineerde jongen.

De rode duivels hebben het in de 2de helft heel goed gedaan. Algerije is duidelijk niet gekomen om te voetballen. gelukkig heeft het voetbal gewonnen.

Niet onder de indruk van het België dat ik vandaag gezien heb. Ze speelden als 11 losse speler en niet als team. Met een beetje pech kreeg Vertonghen nog zijn tweede geel ook.

Fellaini man of the match.

17 juni 2014 om 20:04

Zoals hij dat al zo vaak was op Old Trafford.

Nee zie ze niet als titelkanidaat .en waarom omdat het kwa voetbal niet om aan te zien is ze mogen blij zijn met de 3punten.maar titelkanidaat nee dat zie ik niet in belgie.

Respect voor Algerije, een van de minste teams en dan een favoriet het zo moeilijk maken, ben totaal niet onder de indruk van Belgie.

17 juni 2014 om 20:04

Favoriet voor wat? Als je het heel positief bekijkt misschien een outsidertje.

17 juni 2014 om 20:09

Als je clubs kijkt waarvoor de spelers van Algarije spelen, dan is dit veel beter materiaal dan de meeste mensen verwachten van Algerije.

Na alle heisa pver hoe goed Belgie wel noet is, steld dit resultaat zwaar tegen. 1ste helft een drama. Pas in de laatste 20 minuten kon Belgie mij overtuigen toen Mertens en Fellaini erin kwamen. Ben zeker blij voor de Belgen, hoop dat ze ver komen, maar het moet vele maten beter.

Bij deze ook bedankt voor de morale steun die we hier hebben gekregen van de nederlanders op VZ.

17 juni 2014 om 20:10

Volgende keer een beetje aantrekkelijker spel en dan is die steun misschien wat blijvender

Maar gefeliciteerd.

17 juni 2014 om 20:13

Het is wel heel lastig spelen tegen de stugge algerijnen die hebben 1 bal in het kader en dat was de penalty.

voor de rest heb je gelijk.

17 juni 2014 om 20:17

Lastig, lastig. Met dat tempo speel je geen enkele tegenstander uit positie. De Algerijnen waren kwetsbaar op de vleugels, maar als je die bereikt via minimaal 6 tussenstations...

dat is mijn analyse tenminste.

Succes met de volgende 'match'.

17 juni 2014 om 20:34

Is dat sarcasme? Of bedank je ons oprecht? Ik was in ieder geval wel voor Belgie. Zal ook wel zo blijven totdat we elkaar tegen komen, wat natuurlijk heel leuk zou zijn.

Congrats!

17 juni 2014 om 20:36

Ik ben niet sarcastisch ik ben oprecht blij met de steun die we hier hebben gekregen.

17 juni 2014 om 21:31

Niet dus? 80% van de Nederlanders zit ons hier keihard af te kraken, op basis van 1 match. Veel erger dan met Argentinië, Portugal, Brazilië... die ook allemaal teleurstelden. Ik dacht dat de Lage Landen elkaar wel iets gunden, blijkbaar niet dus.

17 juni 2014 om 22:00

Tja het Nederlands elftal werd door de Belgen op vz. hier ook belachelijk gemaakt. Als wij dan uiteindelijk op het Wk gewoon beter blijken, dan mag dat gezegd worden.

17 juni 2014 om 22:17

Wanneer bedoel je? Niet na de match tegen Spanje alleszins .
En "beter op het wk", dat zien we wel binnen een maand. Nu mag je nog geen conclusies trekken.

Waarom stond Mertens in vredesnaam eigenlijk wissel? Die heeft toch een veel beter seizoen achter de rug dan Chadli?

17 juni 2014 om 20:07

Chadli heeft wat meer lengte.

18 juni 2014 om 03:07

En Chadli is gewoon technisch de betere voetballer.

algerije had te veel ontzag voor het zogenaamde goede belgie. als ze met meer lef speelden, zat er veel meer in. belgie is de zwakste van de 'top'landen en haalt maximaal de kwartfinale. de nachtmerrie voor elke vlaams belanger, belgie heeft een noord-afrikaan nodig om te winnen van noord-afrikanen haha.

17 juni 2014 om 20:10

Correctie: we hadden een Belg nodig om te winnen van een stel Fransen.

17 juni 2014 om 20:34

Als Algerije een stel Fransen zijn, dan is Fellaini een Marokkaan.

17 juni 2014 om 20:45

Fellaini is toch gewoon geboren en getogen in België. Net zoals het grootste deel van de Algerijnse ploeg in Frankrijk is geboren en getogen

17 juni 2014 om 21:12

Mertens een noord afrikaan ?

na nigeria-iran de sechtste wedstrijd die ik gezien heb en ik heb er nog niet veel gemist. echt teleurgesteld ik had veel verwacht na al dat gehype hier .. waren de zenuwen zullen we maar zeggen!

17 juni 2014 om 20:13

Er waren nog wel meer dramatische wedstrijden, die van Argentinie of gisteren, USA - Ghana. Belgie heeft op het eind wel aardig gebald vond ik.

17 juni 2014 om 20:26

die 2 heb ik (gelukkig dan) ook gemist! ik zit 6 uur later dan in NL dus af en toe val ik gewoon in slaap maar ik vond dit iig om te janken. slecht en saai!

17 juni 2014 om 20:31

Denk wel dat het ook ligt aan het feit dat het de Belgen waren, dat maakt het net wat interessanter vanwege sentiment. De Belgen speelden heel slecht maar het was wel redelijk nog om aan te zien, Algerije echter heeft helemaal geen enkele intentie getoond dat ze wilden voetballen, dan wordt het al snel heel erg grauw.

nou je zag wel waar die belgen te pakken zijn, 2 backs die er werkelijk waar niks van kunnen op die positie. voegen aanvallend niks toe en tegen snelle spelers zijn ze ook snel gezien.
hopelijk hebben de russen opgelet want die belgen zijn wel op te rollen

De punten zijn binnen, maar ik denk dat mentaal de Belgen wel een lesje hebben gekregen. Deze ploeg heeft totaal geen ervaring met zulke toernooien en daarom zouden ze in België gewoon heel bescheiden moeten opstellen. Hazard is in mijn mening de enige echte superster die hulp krijgt van jongens met talent, maar die nog geen 'superster' status hebben. Als België niet verder komt dan de kwartfinale hebben ze het best goed gedaan. Landen als Brazilië, Duitsland, Frankrijk, Italië en waarschijnlijk ook Argentinië zijn nu gewoon beter.

Hoe dan ook maakt het verder niet uit hoe je wint, als je maar wint. Toch denk ik dat de Belgen nu iets bescheidener zullen zijn.

17 juni 2014 om 20:15

Jij bent of heel slim of teveel bescheiden.

I see what you did there

17 juni 2014 om 20:18

Ik denk het niet, dit is een bevestiging dat je zelfs op achterstand tegen een stugge ploeg het verschil kan maken. De kop is er af, het kan alleen maar beter nu!

17 juni 2014 om 20:26

Tja Enaxor, slechter kan België ook niet spelen...ze hebben de Algerijnen gewoon compleet onderschat en waarschijnlijk hadden ze ook nog last van de zenuwen. Er staat veel op het spel omdat men de Belgen veel te veel ophemelt. Niemand heeft daar ervaring op zulke grote toernooien. Ook Wilmots niet. Ben ook bang dat ze een andere trainer hadden moeten hebben, maar dat is niet mijn zorg.

We zullen tegen Rusland en Zuid Korea zien of vandaag een incident was of niet.

17 juni 2014 om 20:32

Rusland en Korea, echte hit of misploegen de laatste jaren, dat maakt het wel aantrekkelijk.

17 juni 2014 om 21:24

Ik verwacht een meer open match tegen Rusland en dat ligt de Belgen meer.

Gelukkig zijn de Belgen de laatste tijd een stuk realistischer geworden
Vorig jaar dachten er echt heel veel dat ze zomaar eens kampioen konden worden
Maar dit was niet best, hoewel de zenuwen zullen nu over zijn en het zal beter worden

Lastig voetballen tegen zo een verdedigende ploeg, dat krijgt oranje morgen ook
En Australie zal beter verdedigen dan Algerije
Wat was Algerije slecht zeg, tweede goal looptdie back niet een mee met Mertens ja dan vraag je erom
Ze dekten telkens op drie meter, Belgen kregen alle ruimte en dan zegt die Peeters nog dat Hazard kort gedekt werd nou echt niet
Die voorzet van de Bruyne hij had gewoon 6 seconden de bal en mocht uitkiezen, verdedigers stappen uit op een na. Wat slecht zeg, nee Algerije gaat geen punten pakken.
Belgie had aan doelsaldo moeten werken, kan nog lastig worden zo. hoewel Rusland ook niet echt constant is.

17 juni 2014 om 21:35

Heel veel? Neen, 5 idioten die elk 3000 reacties plaatsten misschien. De eerste match is altijd moeilijk op het WK, zeker als je de vorige 3 Wk's gemist hebt. Voor iedereen was het nieuw en de zenuwen waren immens. Algerije kwam ook maar om te verdedigen, dat gaat niet goed.

België is op z'n best als ze kunnen counteren. Ik heb er wel vertrouwen in, Rusland is ook niet meer zo goed als enkele jaren geleden.

Slechte match tegen een stug Algerije. Toch het verschil gemaakt met onze klasse-bank. Hoezo, Wilmots geen sterke tacticus?

Belgie was traag, zonder beweging en fantasieloos. Dat Algerije verdedigend speelde doet niet ter zake. Dat heeft Belgie decennia lang gedaan. Je zal zo'n ploeg toch kapot moeten spelen in een hoog baltempo met veel beweging als je wat wilt voorstellen. Nee, ik vond Belgie niet goed.

Beetje plankenkoorts, geen probleem de punten zijn binnen. Vanaf hier kan het alleen maar beter gaan. Gefeliciteerd zuiderburen!!

17 juni 2014 om 21:36

Mja, we stelden zwaar teleur, maar toch bedankt

De Belgen startten slecht, maar laten we dat op openingskriebels houden. De 2e helft was toch echt niet slecht...ze hebben uiteindelijk geen enkele kans weggegeven en op het einde zag je wat ze kunnen tegen een team wat meer aanvalt....dit soort wedstrijden zijn gewoon lastig en ze hebben toch gewonnen...fellainni zal volgende keer gewoon in de basis starten want Belgie werd veel beter met hem.

M'bolhi keepte wel een sterke wedstrijd. Vooral die reflex op de kopbal van Fellaini was prachtig. Echt jammer dat hij nooit bij een Europese subtopper terecht is gekomen. Alleen maar in Rusland en Bulgarije. Alhoewel werd hij voor 1 seizoen uitgeleend aan Gazelec Ajaccio. Ik vond dat toen echt een top transfer. Helaas kon hij daar zijn stempel niet drukken.

Waar is die gast die zei dat het een walkover zou worden. En dat Belgie zelfs met 9 man zou moeten winnen van Algerije. Schandalig dat Belgie op het laatst ging tijd rekken. Ze moesten gewoon door drukken.

wereldprestatie tegen de zwakste toernooibroeder !! Veel leuke spelers bij de Belgen maar totaal geen elftal

Zo slecht was België niet hoor. Tot de 60e minuut was de verdediging van Algerije gewoon nagenoeg perfect. Zelden zo goed verdedigend voetbal gezien. Toch ook wel een beetje mooi. Maar na een minuut of 65 konden de Algerijnen het niet meer belopen en kon de klasse van België geëtaleerd worden. Best een goede pot hoor. Algerije deed de eerste 25 minuten leuk mee, was na 65 minuten totaal op en verdedigde tot dan erg mooi en goed. Logisch dat ze niks meer konden na de 2-1.

Ze hebben de wedstrijd dan toch nog naar zich toe kunnen trekken maar jeetje, wat is dat Algerije slecht zeg! By far de slechtste ploeg van dit WK, wat een prutsers bij elkaar. Dan kun je natuurlijk inderdaad alleen maar met zijn allen voor je eigen 16 gaan hangen.
Tegen Korea en Rusland worden het andere potjes voor de Belgen. Ik ben erg benieuwd naar die twee ploegen, vannacht toch maar eens gaan kijken. De Belgen gaan het nog lastig zat krijgen dat is een ding dat zeker is.

18 juni 2014 om 14:47

Match gezien, Rusland en Zuid-Korea zullen zich moeten herpakken, willen ze iets in de weg leggen van België. Als je Algerije slecht vindt, zou ik zeker niet kijken naar Iran, Nigeria of Honduras. Dat was pas slecht ...

18 juni 2014 om 15:48

Klopt, ik geef hier eerder ook aan dat Iran-Nigeria ook een drama was, Honduras ook maar die kregen ook een rode kaart, lastig oordelen dus. Allemaal erg bagger, maar wat mij betreft was Algerije echt het slechtst, die probeerden niet eens te voetballen. Iran heeft met die Reza nog wel een aardig spelertje voorin lopen.

Wat was België matig vandaag zeg. Totaal geen tempo

Verdiend gewonnen, als je kijkt naar wie het spel probeerde te spelen. Maar wat ik me afvraag is het volgende: niemand heeft het over Vertonghen die eigenlijk van het veld moest met een gele kaart. Dat kon een sleutelmoment worden voor de wedstrijd, dat had in het voordeel kunnen spelen voor Algerije. Ik vind het ongelooflijk dat de scheids zo kon blunderen want duidelijker kon die fout niet zijn.

Blijf me toch altijd afvragen hoe Fellaini in de spits zou fungeren... Heel kopsterk en balvast, dat met snelle wingers als Hazard en Mertens zou heel mooi kunnen uitpakken

Gefeliciteerd Belgen!

Het was niet best, maar uiteindelijk wel verdiend gewonnen denk ik. Belgie is mij erg tegen gevallen. Zo'n Dembele bijvoorbeeld, maar eigenlijk het hele middenveld, was tot weinig in staat.

Een voordeel: het kan alleen maar beter (nouja, qua spel, niet qua resultaat). Ik hoop dat Nederland en Belgie elkaar gaan tegenkomen!

17 juni 2014 om 20:51

Dit zwakke belgie heeft Nederland toch mooi 4-2 verslagen als ik mij goed herinner

17 juni 2014 om 20:59

Het was toen een oefenwedstrijd. Nederland staat wel wanneer het aan toe doet. Van Belgie kan je dat voorlopig nog niet zeggen.

17 juni 2014 om 21:08

Vreemd belgie heeft ook 3 punten? Wanneer staan ze er niet dan..

18 juni 2014 om 23:28

Zit niet zo te zuigen joh, extasis. Ik feliciteer nota bene de Belgen en nog moet je een brutale zogenaamd gevatte opmerking plaatsen? Je gaat toch niet ontkennen dat Belgie niet goed was, net zoals Nederland vandaag ook niet goed was maar wel heeft gewonnen.

17 juni 2014 om 21:38

Dembele vertraagt het spel teveel, normaal start Fellaini volgende keer. Witsel is wel top op de 6 en De Bruyne speelde zijn slechtste match ooit bij de Duivels, normaal is hij de uitblinker.

We zullen nog groeien, ik neem aan dat het de zenuwen waren. Ik zou ook graag Nederland tegenkomen.

Als ik eraan denk hoe vaak er op Voetbalzone door Belgen geschreven is dat Hazard beter is dan Robben... hahahhahahahahahaahaaha wat een goeie mop

17 juni 2014 om 21:40

"hoe vaak"? Ik heb dat nog nooit gelezen, sorry. Hij is niet beter, maar wordt het waarschijnlijk wel.

18 juni 2014 om 07:26

Zo zo, je kunt de toekomst voorspellen. Een glazen bol gekocht op de kermis? En nee, Hazard wordt niet beter dan Robben. Een topcoach als Mourinho heeft dat al gezien bij Hazard.

En dat jij het nog nooit gelezen hebt, betekent niet dat het nooit geschreven is. Het is meerdere keren geschreven door Belgen dat Hazard beter IS (en dus niet Wordt, maar dat hij dat al IS) dan Robben.

18 juni 2014 om 08:59

Ken jij Jose? Ik niet, maar Jose zegt in de media juist dat Hazard even goed kan worden als Messi en Ronaldo, als hij maar hard werkt.
Hij is momenteel minder goed dan Robben, maar het verschil is heel klein. Hazard wordt beter, ja. Nu al een van de beste in de PL en waarschijnlijk hebben Robben en Hazard vrij gelijke stastieken, of ik moet me vergissen.

18 juni 2014 om 12:24

Het verschil momenteel tussen Hazard en Robben is gigantisch. Niet 'heel klein'. Droom jij maar lekker verder.

18 juni 2014 om 12:38

Haha, dat kan ik ook van jou zeggen.

Jaaah!! Die Belgen hebben gewonnen, fantastisch.helaas had ik geen tijd om te kijken. De spanning is er af, nu groeien in het toernooi.

Ik weet niet meer heel zijn naam gillet volgens mij ik vond hem ook goed als rechtsback maar b hij speelt niet meerel belgiekan niet opbouwen en mertens is veruit de belangrijkste speler. Ik denk niet dat belgie w de halve finale haalt

17 juni 2014 om 20:52

Gillet was ook bij Anderlecht zijn plaats kwijt geraakt aan Vanden Borre (die wel mee is).

17 juni 2014 om 21:14

Kevin de bruyne is ook niet een hle goeie voetballer die mag ook gewisseld worden hij moet zogenaamd een talent voorstellen. Het is gek dat je mirallas en mertens erbuiten houdt. Vermaelen was er niet januzaj is niet ingevallen fellaini op de bank. Belgie kon niet opbouwen en de trainer is een slechte. Ik had echt hele hoge verwachtingen van belgie maaar nu is dat allemaal verdwenen

de belgen hebben geen echte afmaker, zegt genoeg dat van buyten de topscorer van dit elftal is

Ik geef eerlijk toe dat ik de wedstrijd niet heb gezien, maar als het tegen Algerije al zo moeilijk gaat dan belooft dat niet veel goeds voor de rest van het WK.

17 juni 2014 om 20:49

Zwijg dan maar en kijk eerst de wedstrijd

17 juni 2014 om 20:56

Dat had ik ook gedaan als ik dat kon, maar helaas moet er ook gewerkt worden. Daardoor heb ik maar een zeer klein gedeelte kunnen zien. Maar als je zo lang met 1-0 achter staat tegen Algerije (met alle respect) dan mag je je toch wel enige zorgen gaan maken. Daarbij maakt het wat mij betreft weinig uit hoeveel kansen je hebt, want daar koop je in het voetbal helemaal niets voor. Dat heeft de afgelopen jaren wel gebleken.

Daarnaast vind ik dat jij ook beter kan zwijgen, want jouw reactie zonder enige onderbouwing of argumentatie m.b.t. waarom ik er naast zit voegt ook weinig tot niets toe.

17 juni 2014 om 21:04

Algerije is san Marino niet,die mannen hebben gestreden voor wat ze waard zijn,respecteer je tegenstander,op het wk zijn er geen makkies

Als ik Wilmots was dan liet ik de elf van de tweede helft voorlopig eens staan.
Niet alleen omdat ze deze wedstrijd ombogen maar vooral omdat Chadl een mooi weer voetballer is, dembele de handelingssnelheid van een truck met oplegger heeft en lukaku meer dan waarschijnlijk in het echte leven tegelzetter is of zoiets.
Wilmots zag het in ieder geval goed door de drie allerslechste te wisselen.

Gelukkg dat Belgie de winst nog naar zich toe trok want je moet er niet aan denken dat deze chelsea kopie genaamd Algerije met dit afbraakvoetbal nog punten had gepakt.

Gefeliciteerd Belgie! Jullie hebben verdiend gewonnen. Na de penalty had Algerije gewoon geen intensie om te voetballen. Nu hopen dat het anders gaat tegen Rusland en Zuid-Korea.

belgie maar afzeiken, probeer het maar tegen een dubbele muur Algerijnen die totaal niet wouden voetballen, belgie is Barcelona niet maar tegen ploegen die wel willen ballen gaan de Belgen vlammen

17 juni 2014 om 20:55

Pardon Iedereen? ??
Dat afzeiken viel nogal mee vond ik ondanks dat het eigenlijk wel een slechte match was toch?

Tuurlijk is het lastig dat zeiden ze bij vi hier ook
Die waren veel positiever dan de sporza commentatoren
Nederland krijgt ook zo tegen Australie dat zal ook saai worden

17 juni 2014 om 21:00

Wij zijn de lage landen spreken dezelfde taal en dezelfde cultuur en op het wk moeten we elkaar keihard steunen!.!

17 juni 2014 om 21:06

Ik spreek geen Frans.

17 juni 2014 om 21:07

valt mij juist op dat de meesten dat ook gewoon doen
Ik snap dan ook niet waarom jij nou ineens hier gaat lopen provoceren
De sfeer onderling was gewoon goed hoor

Men mag toch zeggen dat het geen topmatch was, dat was het ook niet
Maar Belgie was nerveus en was lastig tegen ultra defensief Algerie
Komt allemaal goed hoor, rustig maar

Het

17 juni 2014 om 21:11

Ik in petit peu?

Top gefeliciteerd zuiderburen

Wat een schandelijke ploeg dat Algerije, die hadden het liefst helemaal niet gevoetbald.
Wat een invalbeurt van Felaini en Mertens.
Super loopactie van Origi, maar die bal mog er wel in zeg!
Gelukkig waren de zenuwen verdwenen na de 1-1 en ging Belgie ( vooral Kevin de Bruyne ) wel voetballen.
En Wilmots volgende keer Chadli (waardeloos) laten zitten.

Zeer opgelucht dat we gewonnen hebben. Snap nog steeds niet waarom Wilmots met Chadli en Van Buyten begon trouwens...
Als je buiten kwam na de match hadden we precies het WK gewonnen terwijl we maar nipt van Algerije hebben gewonnen. Een land dat tot 12 jaar geleden op bijna elk Wk(ek's iets minder) aanwezig was, viert nu het behalen van een WK én een overwinning op Algerije alsof ze wereldkampioen zijn geworden.
Hoop nu dat Nederland morgen op een overtuigende manier van Australië wint!

Origi vond ik anders ook zeker niet slecht! Misschien niet direct een concrete kans kunnen creëren, maar buffelde wel flink door en zette zich écht in voor t team. Klasse!

Veelste veel krediet voor Wilmots! Wat een matige trainer is dat zeg. Krijgt complimenten voor het inbrengen van spelers die zonder twijfel basis moeten staan. Zeer matige wedstrijd aan beide kanten. België speelt op een veel te laag tempo en heeft buiten Mertens en hazard totaal geen creativiteit. Onbegrijpelijk dat van Buyten en Kompany centraal staan terwijl ze beide langzaam zijn en opbouwend niet best zijn. Een andere trainer zou veel meer uit dit team kunnen halen. Al om al wel blij met de overwinning van onze buren. Hoop dat ze 1e in de poule worden zodat ze de Duitsers ontlopen.

Dit is de kampioensoverwinning denk ik, om nog maar is met een originele grap te komen.

Zwakke Belgen, ik blijf bij mijn standpunt halen met moeite de 2 de ronde en dan is het gedaan. Wat is die Wilmots een zwakke trainer zeg......

Nou, laat ik voorop gesteld de Belgen feliciteren met de felbevochten overwinning. Algerije was antivoetbal ten top, maar ik kan me dat wel voorstellen. Hoe wil Algerije anders resultaat halen tegen België?

Maar serieus, wat is België vandaag goed weggekomen. Voor de goal van Fellaini hebben ze echt maar 1 uitgespeelde kans gehad. Het ontbrak totaal aan creativiteit en er waren geen vleugelspelers. En serieus, waarom staan Vertonghen en Alderweireld op de back posities daar? Vertonghen had nog 1 goeie overtreding moeten maken en hij had er zo met zijn tweede geel afgekund. Het tempo lag ook zo ontzettend laag.

Nee, ik gun het de Belgen van harte. Maar dan moet je het wel verdienen. Ik wens ze veel succes tegen Rusland en Zuid-Korea, want die landen zijn van een hoger niveau dan Algerije.

Ik denk dat ik het voor veel Nederlandse voetballiefhebbers als volgt goed kan samenvatten: Belgie stond stijf van de zenuwen, is nog steeds geen team en is voor ons in ieder geval enorm tegengevallen.

Nee ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld.

18 juni 2014 om 14:52

Kansen België: 15, Kansen Algerije: 3. Hoezo, geen kansen gehad? In de tweede helft voelde je na de inbreng van Mertens en Fellaini de druk werd opgevoerd en een goal in de lucht hing. België is blijven proberen en ondanks dat ze een groot deel van de wedstrijd te traag speelden hebben ze het Algerijnse blok ontwricht. Heeft weinig met geluk te maken, denk ik.

Het geluk van België in deze match was dat de arbiter geen rood trok voor Vertonghen na zijn penaltyfout, want ondanks dat dat onlogisch zou geweest zijn, kon de arbiter dat gewoon doen.

18 juni 2014 om 22:36

Haha jij gaat mij echt niet vertellen dat België 15 echt uitgespeelde kansen had. (en dat bedoelde ik). Totdat Origi die kans kreeg had België er namelijk geen een naar mijn mening.

Ik wil ook echt niet weerspreken dat België aan het aanvallen was, maar ze liepen constant in de fuik bij Algerije. Overigens zegt het allemaal nog niets, maar feit is wel dat België nog flink aan de bak moet.

Ik snap nog altijd niet wat wilmots wilde bereiken met Chadli en Dembele centraal.. Iemand die me dit kan uitleggen?? Wat een dwaas die wilmots! Als we hadden verloren, was het volledig zijn fout geweest. Goede wissels, maar dat was gewoon de ploeg waarmee we hadden moeten starten!

Wilmots wilde ook het voetbal heruitvinden: de bal in de goal wandelen! Ik hoop dat hij zn lesje heeft geleerd en mertens basisspeler maakt!

18 juni 2014 om 14:57

Wilmots heeft het na de match uitgelegd. Hij wou met stevige, balvaste middenvelders de omschakeling van Algerije neutraliseren. Dat is ook gelukt als je kijkt naar het aantal keer dat Algerije in de Belgische 16 is geweest. Echter was daardoor ook het spel van de Belgen te traag, zodat er zelf weinig kansen gecreeërd werden. Na de achterstand bleek dit niet meer het goede spelsysteem waardoor hij meer ricico in het spel legde, door Mertens en Fellaini in te brengen. Daardoor kwam er meer pressing naar voor en kregen de Algerijnen het heel moeilijk.

Tactisch zat dit gewoon goed in elkaar, alleen was de achterstand hierin niet ingecalculeerd. Ook het zenuwachtige spel en de fout van Vertonghen het eerste half uur bepaalde heel erg de eerste helft.

Wilmots bepaalt aan de hand van zijn tegenstander wie er speelt. Als dat niet tactisch spelen is, dan weet ik het toch ook niet meer ...

het is duidelijk dat belgie nog niet klaar is voor het grote werk. komen ze tegen duitsland of spanje dan worden ze zoek gespeelt

18 juni 2014 om 14:59

Dat werd ook gezegd van Nederland tegen Spanje en kijk eens wat er daar bereikt werd. De grootste vernedering van Spanje in de laatste 20 jaar. Ik denk dat veel mensen onderschatten wat een knockout fase in een tornooi kan doen. Op zo'n moment kan elke ploeg de andere ploeg uitschakelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren