Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eerste tegenkandidaat Blatter meldt zich en claimt steun van bonden

Laatste update:

De vierde ambtstermijn van FIFA-voorzitter Joseph Blatter loopt volgend jaar ten einde en vorige week maakte hij duidelijk dat hij graag een vijfde termijn aangaat. Wereldwijd zien veel voetbalfans én -bestuurders dat helemaal niet zitten. Zij vinden dat de 78-jarige Zwitser van het voetbaltoneel moet verdwijnen en dat het tijd is dat iemand anders aan de macht komt. Bij voorkeur iemand die vernieuwing en verfrissing brengt.

/

Velen denken dat Michel Platini de strijd met Blatter wel aan durft te gaan, maar een andere Fransman is de eerste die zich echt kandidaat stelt: Jérôme Champagne. De 56-jarige diplomaat uit Parijs durft het wel op te nemen tegen regerend voorzitter Blatter. Hij was elf jaar lang in dienst van de FIFA en was toen een naaste vertrouweling van Blatter, voordat hij in 2010 werd weggewerkt uit de organisatie.

Champagne vindt het dat het imago van de FIFA wel een oppoetsbeurt kan gebruiken en daar wil hij voor helpen zorgen. De Fransman vindt niet dat Blatter het echt waardeloos doet, momenteel. “Hij is getrouwd met het voetbal. Hij is ’s morgens de eerste die op kantoor komt en hij gaat altijd als laatste weg. Ik heb in mijn FIFA-jaren zeer veel van hem geleerd”, zegt Champagne, die ook niet meegaat in de publieke opinie dat het WK 2022 verkocht is aan Qatar.

“Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is”, vindt Champagne. “Laten we het onderzoek van de ethische commissie afwachten.” Hij heeft de nominaties van minstens vijf nationale bonden nodig om serieus mee te doen in een verkiezingscampagne tegen Blatter. Maar dat gaat hem wel lukken, denkt de diplomaat. “De verkiezing is pas over een jaar en er kan druk uitgeoefend worden op nationale bonden, dus ik noem nu liever nog geen namen.”

Ik denk dat Joseph Blatter volgend jaar de FIFA-verkiezingen...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi, tegenstand is het eerste begin. Al hebben ze deze man er eens uit gelicht bij de podcast van The Guardian en deze man schijnt een Blatter 2.0 te zijn. Maar nu zullen er vast meer mensen komen die zich aanmelden, als er 1 schaap over de dam is...

En komen er ook nog fatsoenlijke kandidaten? Want dit lijkt me een stroman voor Blatter...

16 juni 2014 om 15:50

Blatter schuift nu een van zijn vriendjes naar voren.

16 juni 2014 om 16:10

Wie dan????

16 juni 2014 om 16:25

Degene over wie dit artikel gaat. Net wakker geworden? Drink anders eerst een kop koffie voordat je reageert op VZ

16 juni 2014 om 16:34

Cruijff?

16 juni 2014 om 19:04

Daar heeft Johan absoluut geen trek in, heeft nu een mooi leven waar hij dagelijks van geniet.

Dit brengt veel te veel verplichtingen met zich mee, laat hij graag aan een Bobo over.

16 juni 2014 om 16:17

Precies. Het moet iemand zijn zonder een Fifa verleden. Alleen een onafhankelijk iemand van buiten de organisatie kan de troep die ze gemaakt hebben opruimen. ik denk dan aan een professionele diplomaat of een voormalig Ceo, los van het voetbal.

Nou, laat die Champagne maar knallen als hij het wordt! Alles beter dan die corrupte Blatter!

16 juni 2014 om 15:51

Twee fransmannen aan de macht lijkt me ook zwaar overdreven.

16 juni 2014 om 16:01

Deze man is Blatter 2. Incompetent voor deze functie.

16 juni 2014 om 17:46

Deze man is gewoon naar voren geschoven door Blatter. Hij is gewoon zijn buikspreekpop. Ga er maar vanuit dat het niks beter wordt, tenzij er een keer echt een fatsoenlijke kandidaat zich meldt. Iemand van buiten de Fifa want vrijwel iedereen die daar nu rondloopt is zo corrupt als maar zijn kan...

Begint al lekker er democratisch met er kan druk uit worden geoefend

Wil toch liever iemand buiten de voetbal, iemand met een frisse blik een oud politicus ofzo. Want diplomatie is de halve werk als de Fifa ''boss'' zijnde. Maar dan moet je wel de juiste kandidaten vinden en vragen.

De verkiezing is pas over een jaar en er kan druk worden uitgeoefend op de nationale bonden.

Rare woorden voor een kandidaat die de imago van de Fifa wil opfrissen.

Ken deze man niet, hoop dat het een verbetering wordt, maar vrees het ergste..

16 juni 2014 om 15:57

Is toch logisch, als jij een stem mag doen en het is al bekend op wat je gaat stemmen, dan kunnen andere toch jou overtuigen dit niet te doen.

Zou wel heel naief zijn als je denkt dat je dat nu kan verkondigen en dat andere kandidaten het daar maar bij laten zitten. Lijkt me dus niet meer dan logisch dat hij die bonden dan voorlopig voor zichzelf houdt.

16 juni 2014 om 17:27

Had het helemaal verkeerd geïnterpreteerd, de manier hoe jij het leest is logischer. Excuses!

16 juni 2014 om 17:37

Ja, ik las het eerst ook en toen vond ik het raar. Maar dit zou logischer zijn bedacht ik me toen. En het zou vooral heel erg dom zijn van hem om het te zeggen als hij het anders bedoeld. whahaha

Een van de getrouwen van Blatter die hem niet echt slecht vind die zegt veel van hem te hebben geleerd, ( hoe je dat doet met corruptie en zo )
die moet je toch ook niet hebben als zijn opvolger? Dat lijkt me van het zelfde laken en pak.
Trouwens dat geldt ook voor Platini. Ik zou het liefst deze keer een niet Fransman of Zwitser hebben als voorzitter van de Fifa. Juist een heel nieuw iemand uit een hele andere groep mensen uit ene heel ander land. Anders hou je die zelfde kliek aan de macht en gaat het gewoon zo door op de zelfde manier.

Uitgaande van de tekst kan ik niet anders dan deze (pro Blatter) fransman af te keuren.

Kan Vd Praag zich niet kandidaat stellen?
Anders Lowietje VAN Gaal!!!!

16 juni 2014 om 15:48

v Praag is ook gewoon een Blatter 2, nu heeft hij toevallig 1 dag wat goede dingen gedaan, maar jarenlang zijn ene arm in Platini en zijn 2e arm in Blatter zijn r##t gehad, nee van deze Knvb man wordt ik ook niet vrolijk

Waardeloze opvolger; champagne heeft de boel ook jaren lopen flessen.

16 juni 2014 om 17:40

Haha badum tss! Mooie woordspeling! Haha

Lijkt me een stroman van Blatter deze Champagne. Als je de tekst leest lijkt het er niet op dat deze man precies begrijpt wat er mis is binnen de FIFA. Maar goed, heb niet de illusie dat er veel gaat veranderen binnen de FIFA. Helaas.

Ja kijk wij van WC Eend adviseren WC Eend. Onschuld dit onschuld dat. Het slaat gewoon helemaal nergens op om tijdens 1 verkiezingsronde 2 Wk's naar 2 corrupte landen toe te spelen. Wk's organiseren waar arbeiders als slaven worden gezien. Er met bosjes gelijk de pijp uit gaan. Landen waar niemand het WK wilt zoals Brazilie. Landen waar het helemaal niet gehouden kan worden en geen achterban voor is zoals Qatar.

Een WK moet gewoon altijd in een land worden gehouden waar er:

A: Gewoon gevoetbald kan worden zonder er dood bij neer te vallen door de hitte
B: Wat een vrij land is met normale normen en waarden en dus niet een land als Qatar oid
C. Waar je als supporter gewoon redelijk normaal over straat kunt lopen in de meeste gebieden zoals Engeland, Duitsland, Spanje, Japan, Amerika etc etc.
D. Waar het wel goed zit met de mensenrechten. Dus niet in achterlijke landen uit het Midden-Oosten en andere debiele staten waar je voor niets wordt opgesloten dus eigenlijk Rusland ook niet.
E. Er moet een gezonde sportcultuur heersen in dat land.

Is de normaalste zaak van de wereld.

16 juni 2014 om 16:01

A: Ben ik geheel met je eens, hoewel er ook kanttekeningen geplaatst kunnen worden bij Manaus dit Wk.

B: Vind ik heel raar, je hebt verschillende culturen op deze wereld en jij wilt allemaal dat ze doen wat jij wilt?

C: Je kunt in Qatar zover ik weer gewoon over straat lopen zonder problemen, echter is het niet gezond wegens de zon. Onveilig zijn die straten niet.

D: Hoewel ik het met je eens ben dat mensenrechten een belangrijk iets zijn, zie ik de samenhang tussen een WK organiseren en mensenrechten niet echt... De toewijzing van een WK is iets wat op sport moet worden gebaseerd, niet op of dat er mensenrechten aanwezig zijn. Want dan kun je het WK uiteindelijk alleen nog maar in een paar noord Europese landen en Canada organiseren, waar je alsnog een "laag risico" loopt. Grappig: In de VS loop je ook een risico wat mensenrechten betreft. Die dus ook maar buitensluiten? Mensenrechten zijn belangrijk, maar niet een zaak voor het voetbal om op te lossen.

Echter moet de Fifa er wel op toezien dat de werknemers die direct bij het WK betrokken zijn fatsoenlijk worden behandeld, een acceptabele (voor het betreffende land) loon krijgen en een contract hebben waar de werkgevers aan gehouden worden.

E: Ben ik geheel met je eens. Ik vind persoonlijk dat het een goede regel zou zijn dat een land die het WK wilt organiseren in ieder geval een optreden heeft in een van de voorgaande 3 Wk's. Zo kom je niet in de landen waar alleen maar baggervoetbal gespeeld wordt.

16 juni 2014 om 17:22

Wat voor risico lopen ze in de VS dan qua mensenrechten als ik je vragen mag?

16 juni 2014 om 20:01

Allereerst de logische zoals stravven al aangeeft: Guantanamo Bay, waar mensen zonder enig proces worden opgesloten. Verder kom je ook verhalen tegen over mensen die zodra ze ook maar iets met Arabische landen te maken hebben veel problemen hebben met douane en politie. Verder verzin ik dit niet ter plekke, dit komt uit de Human Rights Risk Index.

Dit was echter gewoon iets om te laten zien dat zelfs de landen die okay lijken niet echt geweldig hoeven te zijn wat mensenrechten betreft.

16 juni 2014 om 16:09

De VS zit het ook niet goed met mensenrechten, ken je Guantanamo Bay? Juist.
En alsof Nederland nog normen en waarden heeft, dat is ook echt niet meer zo.

Landen/delen van de wereld waar een WK mogelijk is: Mexico, Usa, Argentina, Brazil, Chile, Japan, Australia, South-Korea en Europa.

Een veel belangrijker argument dan dat jij geeft vind ik dit trouwens nog: Het organiserende land moet een fatsoenlijk land zijn op de fifaranking. Want zoals Qatar wat rond plek 100 staat, dat kan gewoon niet.

16 juni 2014 om 16:21

Australië staat ergens rond de 60 of 70 plek, dat is wel hoog genoeg? Waar ligt jou grens dan?

16 juni 2014 om 17:43

Ik vind dat de ranglijst bij de Fifa geen invloed moet hebben. Er moet echter wel gekeken worden naar de capaciteiten van zo'n land om een WK te organiseren.
Volgens mij kan het nooit de bedoeling zijn dat een groot sportevenement zoveel geld moet kosten om te organiseren en zelfs zoveel levens zoals nu qatar en brazilie is gebeurd. Zuid Afrika was prachtig idee, maar daar hebben ze nu half dode stadions staan, lege plekken met alleen maar puin en uiteindelijk is niemand er beter van geworden daar.

zorg gewoon dat je het in een land doet waar de mogelijkheid voor het organiseren van een WK er al is, waar je gewoon in juni en juli iets kan organiseren qua weer en waar er geen mensen benadeeld worden door het organiseren of het hebben van een wk.

Mensen die naar een stadion lopen en afval in een prullenbak gooien waar een klein kind in zit vind ik echt werkelijk het ergste wat ik van dit wk heb gezien. Ik vind het genant. Er zijn zat landen waar dit te organiseren is waar de stadions er staan en waar inwoners niet de dupe hoeven te worden. Zuid Afrika, Brazilie en Qatar is puur voor de bobo's. De normale mensen worden weggejaagd of gebruikt als poppetje om de rotzooi op te ruimen... Dat vind ik belachelijk en daar moeten ze naar kijken.

Volgens mij is hij Blatter 2.0 in ieder geval het voetbal wordt er niet beter van.

Waar kan ik mij aanmelden?

Waarom wordt hij bestempeld als Blatter 2? Hij geeft gewoon eerlijk aan dat hij een hoop van Blatter heeft geleerd en dat Blatter zich ondanks alles altijd 100 heeft ingezet voor het voetbal.

Ook wordt er gezegd dat het voetbal er sowieso niet beter van zal worden, waarom niet? Niemand weet verder nog zijn standpunten betreffende het spel zelf. In de categorie vooroordelen. Niemand kan aan de hand van dit stuk zien of deze man goed of slecht zou zijn.

Daarnaast wil hij niet de namen noemen van de landen die hem zouden steunen, omdat hier dan druk op uitgeoefend kan worden dit toch niet te doen. Ik vind dit enigzins logisch, als ik een stem zou mogen doen en van te voren is bekend op wie ik wil stemmen, dan hebben die andere kandidaten toch het recht mij te overtuigen dit niet te doen. Door nu die bonden te noemen die hem steunen kan alleen maar in zijn nadeel werken, logisch dat hij ze niet noemt.

16 juni 2014 om 17:48

Blatter is niet de enige boef binnen de FIFA. Iemand die zo nauw met hem heeft samen gewerkt is gewoon geen verstandige keuze. Er moet een onafhankelijk iemand, van buiten de FIFA komen. Alleen dan kan je schoon schip maken. Al moeten er dan naast Blatter nog een aantal poppetjes weg.

Met Champagne gaat er weinig veranderen wat corruptie betreft. Ik weet namelijk wel wat hij van Blatter geleerd heeft...

Volgens mij is dit gewoon Blatter 2.0, hebzucht en corruptie zit helaas diepgeworteld in de Fifa.

Off:

Is er iemand die van zichzelf weet dat die best goed is in Fifa 14, zou die even een bericht willen plaatsen op mijn pagina?

Dit is natuurlijk ook drie keer niks. Ik vind persoonlijk dat de Fifa sowieso geleid moet worden door iemand uit de voetbalwereld. Er lopen genoeg mensen rond die dit eventueel zouden kunnen. Helaas is de Fifa geen voetbalinstelling, maar een verzameling corrupte politici. Tot er iets veranderd aan de insteek van de Fifa zal het m.i. niet zoveel uitmaken wie de voorzitter is, de corruptie zal toch wel blijven bestaan.

Ik zeg, minder macht bij de Fifa en veel meer transparantie.

16 juni 2014 om 16:02

Ik zeg juist dat de Fifa Niet geleid moet worden door iemand uit de voetbal wereld. Deze mensen hebben namelijk een eigen mening en die heb je als hoofdbestuurder niet nodig. Daarvoor stel je maar een raar op met mensen waarvan je weet dat ze er verstand van hebben. Zo blijf je neutraal als hoofd van een organisatie en laat je het denken over het spel zelf, aan mensen over die er verstand van hebben. Dus laat van elk land 1 oud speler toe tot een raad en laat ze gewoon stemmen. De uitkomst van deze stemronde bepaald of er iets veranderd of niet.

En deze raar bestaat uit heel veel mensen als je uit elk land een speler kiest, maar bij beslissingen laat je een groep van bijvoorbeeld 15 man, willekeurig kiezen uit alle leden, dit om omkoping etc tegen te gaan.

Maar Fifa top bestuurder moet neutraal zijn en de organisatie leiden, niet het voetbal.

16 juni 2014 om 16:21

Natuurlijk is neutraliteit heel belangrijk, maar enige binding met de sport lijkt me ook wel noodzaak. Zie bijvoorbeeld hoe Blatter jarenlang met idiote voorstellen is gekomen.
Grotere doelen, 4 kwarten ipv 2 helften om de sport aantrekkelijk te maken voor de Usa, buitenspel regel weg. Allemaal ideeën van een man die van origine niets met voetbal te maken heeft. Daarnaast is het niet hebben van een voetbalachtergrond geen garantie voor neutraliteit, zie wederom Blatter.

Onpartijdigheid is van eminent belang, maar door de macht van de Fifa te verkleinen kan partijdigheid minder vat krijgen op het voetbal. En zodra dat gebeurd, lijkt het mij mogelijk om een voorzitter te krijgen met een voetbal achtergrond.

16 juni 2014 om 17:13

Daarom moet je de beslissingsbevoegdheid bij bepaalde mensen weghalen en die verantwoordelijkheid geven aan de mensen die ermee werken. Dat blatter met ideeen is gekomen zelf slaat al nergens op. Hij moet zich niet met voetbal bemoeien. Ze moeten gewoon zorgen dat het spel zoals die nu gespeeld wordt, eerlijk gebeurd. Er hoeft niets te veranderen aan de regels of de manier van spelen. Het hanteren van de regels kan je verbeteren.

Maar laat deze beslissingen over aan de landen. Dus voor voorzitter fifa maakt het mij niet uit of je verstand hebt of niet. je moet je daar gewoon niet mee bezig houden. Moet niet gekker worden als een directeur van mijn bedrijf zich gaat bemoeien met hoe ik een bezwaarprocedure afrond. Hij heeft er de ballen verstand van en ik wel. Daarom moet je die macht van de bepaalde personen afnemen en deze overhandigen aan mensen uit het vak.

Als je dat idd hebt, maar het niet meer uit of hij uit voetbal komt of niet. Als hij maar zorgt dat de regels gehanteerd worden en de Fifa praktijken van het heden tot het verleden zullen horen.

Maarja, zeg tegen een man met macht dat hij zichzelf de macht moet afnemen....

16 juni 2014 om 18:45

fyi vroeger was er geen buitenspelregel, kon je de ba terugspelen op je keeper en mocht die hem in zn handen pakken

dus de bovengenoemde ideen hebben zeker met voetbal te maken, voetbal is een trage sport van momenten, dus om het aantrekkelijker te maken zal je voor meer snelheid in het spel moeten zorgen

in dat licht kan je zeker voor 4 periodes kiezen, of de regels omtrent wisselen aanpassen

ook het idee met grotere doen te spelen zorgt ervoor dat het spel aantrekkelijker wordt, want we willen allemaal goals zien...

buitenspel zorgt tegenwoordig voor meer ellende dan duidelijkheid/ aantrekkelijkheid, dus ik zou het toejuichen als er eens naar die regel gekeken wordt

ik ben totaal geen fan van blatter, maar de dingen die jij noemt behoren tot de weinige goede initiatieven van deze man

16 juni 2014 om 20:27

Het gaat erom dat de baas van het voetbal en dat is Blatter. Dat soort dingen helemaal niet tot zijn takenpakket moet toe eigenen. Dat moet hij overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Er is niks enger dan een man met macht, die denkt verstand te hebben van dingen waar hij geen verstand van heeft.
Daarom, voorzitten die zich bezig houd met voorzitten en een raad van voetbal-mensen die zich over het voetbal ontfermen.

en dus niet als grootste bezigheid hebben om de ideeen van de voorzitter te bespreken over voetbal.

Juist het moet iemand van buiten de organisatie Fifa zijn. iemand die wel veel verstand van voetbal heeft en iemand die wordt gekozen uit een aantal van deze kandidaten. Ook gekozen door geen Fifa leden maar uit andere organisatie vanuit de sport. vervolgens moet deze onafhankelijke persoon de hele Fifa hervormen. Velen oud leden eruit gooien en nieuwe mensen erin zetten. of desnoods de hele organisatie opdoeken en een nieuwe stichten. Er moet hier rigoureus worden ingegrepen.
En natuurlijk moeten er ook koppen rollen. Anders blijft deze kliek het voor het zeggen hebben.
We weten nu wel dat we dan altijd corruptie houden. De bankrekeningen van deze heren in Zwitserland moeten worden bevroren en teruggegeven aan de voetbalwereld. Voor opbouw en bv de jeugd opleidingen van diverse clubs etc. Misschien zou Cruijff een geschikte persoon zijn?
Of Marco van Basten. Iemand met hart voor de zaak wier voetbalbloed door den aderen stroomt.

Los van Platini zijn voetballende en managende kwaliteiten wordt het nu sowiezo wel een keer tijd voor een engelsman of een italiaan bij de fifa of eufa en een spanjaard of duitser bij de ander.

16 juni 2014 om 16:36

Waarom geen Nederlander? Is het wel opvallend dat altijd Brazilië, Duitsland, Italië of Argentinië of Spanje wereld kampioen wordt trouwens.

16 juni 2014 om 16:41

Mag van mij ook hoor, waarschijnlijk omdat het grote lander zijn waar de eerste sport ook nog eens voetbal is. Veel meer keuze uit spelers en dus ook meer kans op een winnende selectie.

"iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is" boooeeeee dat is logica dat wil niemand horen, arme nobele man.

Bah aub weg met Blatter, ook geen Platini!! Misschien raar idee maar ik zie liever iemand als een cruijf daar op de stoel! Iemand die weet wat voetbal inhoud en wat er allemaal voor nodig is. Hij weet wat belangrijk is voor het voetbal en mensen volgen hem. Toch geen gekke gedachte van me?!?!?! Ik zie het alleen niet gebeuren Maja

16 juni 2014 om 16:42

Cruijf kan helemaal niet managen maar alleen zijn visie verkondigen aan een bestuur, niks mis mee.. maar dat is ook de reden dat hij geen bestuurlijke functie heeft bij Ajax of Barcelona.

16 juni 2014 om 17:48

En wat doe je als Cruijf met een idee komt waar mensen het niet mee eens zijn? als je iemand aanstelt met verstand van voetbal, dan gaat hij met dingen komen. Met die ideeen kan je het ook oneens zijn. maar je geeft iemand wel die macht en kiest juist iemand met verstand van voetbal zodat hij dat kan.

Zet een neutraal persoon aan het hoofd en laat elk land een oud speler afvaardigen met minimaal 50 interlands of iets dergelijks. Die oud spelers vormen een raad. Deze raad kan met ideeen komen of ideeen van andere beoordelen. Bij grote regels stemt de hele raad, bij minder invloedrijke regels laat je en willekeurige raad van 23 spelers samenstellen die stemmen.

Als je iemand aan het hoofd zet met zijn eigen ideeen, kan het alleen maar verkeerd lopen.
Een voorzitter van zo'n organisatie moet zich bezig houden met de organisatie. Niet met het spelletje.

Het systeem zal nooit veranderen, het zit verankerd in Fifa. In Blatter hebben we nu een verpersoonlijking van het verrot systeem waar we onze woede op kunnen richten. Maar in feite zitten onder hem ook gewoon talloze mensen die van voetbal willen profiteren.

Een oplossing zie ik niet, tenzij er een nieuwe (dit keer een echte non-profit) bond opgericht wordt en bonden zich daarbij kunnen aansluiten. Of zeg ik nu iets heel geks?

16 juni 2014 om 16:39

Ja al die talloze mensen moeten er gewoon allemaal uit worden geschopt.
Tijd voor een omwenteling. Of een hele nieuwe bond op richten.
Helemaal geen gek idee.

Zou wel graag co adriaanse op de plek van blatter willen zien

Klinkt echt als een frisse wind! Precies wat de FIFA nodig heeft. Meteen aanstellen die man! -_-

Deze man is een tweede blatter. Er moet een oudspeler komen met een moderne visie op voetbal. En dus nee geen platini.

Dit heeft dus geen nut. Je moet iemand hebben die totaal niks te maken heeft met blatter. Een nieuwe wind en geen mannetje (ex) van Blatter. Dan blijft de fifa verziekt.

Een Fransoos als voorzitter van de Fifa zie ik dus echt niet zitten, of het nou Platini of Champagne is. Vind het nare mannetjes.... Dan toch maar liever Platini omdat hij op het hoogste niveau heeft gespeeld.

Nou zet de Champagne dan maar vast koud... Best joke ever!

Boeit me niet wie die misseljjke vent opvolgd. Als die corrupte Blattertje maar weg is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren