Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Vrij maakt indruk: ‘Zo'n jonge speler op z'n eerste grote toernooi’

Laatste update:

Stefan de Vrij kende vrijdag een bijzonder WK-debuut voor Nederland. De 22-jarige verdediger veroorzaakte in de eerste helft tegen Spanje een strafschop, doordat hij in contact kwam met Diego Costa. Uit de strafschop kwamen de Spanjaarden op 1-0, maar daarna walste Oranje werkelijk over de wereldkampioen heen: 1-5. De Vrij had met de derde goal een aandeel in het gigantische succes.

/

Ron Vlaar was onder de indruk van zijn oud-teamgenoot van Feyenoord. Of het nu wel of niet een strafschop was, vindt Vlaar lastig te zeggen. Er was contact en dus wees de scheidsrechter naar de stip. Gelukkig, zo constateert Vlaar, ging Nederland er goed mee om. “Als je naar Stefan zelf kijkt, zo'n jonge speler op zijn eerste grote toernooi, hoe hij daarop reageert... En dan maakt hij ook nog een goal”, zegt hij trots in het Algemeen Dagblad.

Bruno Martins Indi, die ook een dijk van een wedstrijd speelde, laat in de krant weten dat hij vooraf al werd ingeseind door De Vrij. “Hij zei voor de wedstrijd: Bruno jongen, ik ga scoren tegen Spanje. Ik heb hem gezegd dat hij zich beter kon focussen op het voorkomen van tegentreffers. Maar het is hem nog gelukt, ook”, aldus Martins Indi. De bal van zijn collega-verdediger was net over de lijn, maar anders had hij ‘m zélf binnen geramd, zegt de stopper met een lach.

Was de penalty voor Spanje terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opportunisme viert hoogtij

14 juni 2014 om 14:26

Onterecht.

14 juni 2014 om 14:44

Haha haters.

14 juni 2014 om 15:04

De Vrij blijft gewoon de zwakke plek. Ik vind hem zeer matig, maargoed. De rest van het eltal had ik niks op aan te merken en t mooie is dat iedereen voor elkaar wil knokken.

14 juni 2014 om 15:07

ik hoop dat je reactie sarcastisch is.

14 juni 2014 om 15:18

Devrij speelde gewoon goed. Deed alles goed. Bij die pingel is gewoon nog onervaren en slim gedaan vam costa. Tja dat.kan gebeuren. Aan de andere kant zie je ramos en pique toch veel meer fouten maken. Maar toch blijvem klagen. Gare mensen.

14 juni 2014 om 15:35

Ik zie maar een manier waarop de vrij deze pingel had kunnen voorkomen: zn voet eraf zagen. Dit heeft niks met ervaring te maken, Costa gaat gewoon op zn voet staan en gaat vervolgens liggen.

14 juni 2014 om 15:47

@suc6magnet
Misschien had ie gewoon geen tackle moeten inzetten?

14 juni 2014 om 16:06

Dan kon Costa vrij schieten. Het is niet een spits uit de eredivisie ofzo

14 juni 2014 om 16:06

die tackle was nooit nodig geweest!
Costa is rechts, en het was al te zien dat hij de kap naar zn rechterbeen ging maken.
Daarom denk ik dat het toch tikkeltje onervarenheid.

Want je ziet bij de 1e goal van robben dat Pique ook niet glijdend in komt. Dan is het natuurlijk de klasse van Robben dat hij er toch langskomt.
Weet 100% dat als pique in kwam glijdne hij robben had geraakt.

Dat is dus het verschil tussen een onervaren de Vrij en ervaren Pique

14 juni 2014 om 16:24

Haha precies. En een wereldtopper als Costa kan natuurlijk met geen mogelijkheid met zijn slechte been op doel schieten... De Vrij deed gewoon weinig fout.

14 juni 2014 om 16:38

Ja de ervarenheid van Pique of een Ramos die aan de andere kant net zo makkelijk werden uitgekapt door Robben. En dat zonder het inzetten van een tackle..

Pff wat een onzin joh. de Vrij blokkeert de weg naar de goal zo dat die niet kan schieten. Dat Costa dan een meter moet uitwijken om op z'n been tw gaan staan kan Stefan weinig aan doen.

14 juni 2014 om 17:32

De Vrij gleed hem voorbij maar Costa ging op zijn been staan en viel. Ik snap niet hoe iemand dat ooit een penalty kan vinden.

14 juni 2014 om 19:27

En darom krijgt de ervaren Piqué er 5 om zijn oren en de Vrij 1

14 juni 2014 om 19:41

Onzinnige reactie dit zeg.. hij ontwijkt hem notabene tijdens de tackle, op het moment dat hij weet de bal niet te kunnen pakken.. vervolgens zet die costa zijn voet op het been van de Vrij... en laat zich vallen.. wat kan de vrij hier nu helemaal aan doen.. kom nou. Zal ik je vertellen hoe het werkt in deze gekke wereld? verwacht dat hij verkocht gaat worden voor 12/13 miljoen.. let maar op

Penalty was terecht Costa was slimmer als DeVrij.

14 juni 2014 om 14:25

Misschien was hij wel slimmer maar dat maakt de strafschop niet terecht. Je ziet duidelijk dat Costa de voet van De Vrij opzoekt. Dat is geen overtreding.

14 juni 2014 om 14:27

Het is "slimmer dan" en volgens de regels geen strafschop als je zelf op de voet van de verdediger gaat staan en daarna gaat liggen. Verkeerd gezien van de scheidsrechter.

14 juni 2014 om 16:47

Wat ik dus niet snap. Is dat je tegenwoordig nergens meer de indirecte vrije trap ziet.
Ik vind dus dat wanneer er een overtreding word gemaakt in het strafschop gebied, en er is geen scoringskans ontnomen. Dat de scheids dan gewoon een indirecte vrije trap moet gaan geven. En geen strafschop. Want elke keer word er een team zwaar benadeeld doordat ze met 1-0 achter komen te staan. Je verneukt er eigenlijk de hele wedstrijd mee.

14 juni 2014 om 14:27

Het was nooit een penalty, als ik jou was zal ik de beelden maar terug gaan kijken want Costa zoekt de voet die niet in de buurt van hem was gewoon op.

14 juni 2014 om 14:46

@quirento En dan nog overschatten wij Costa zijn intelligentie denk ik hoor hahaha. Denk je nou echt dat hij die been bewust opzoekt? Het was erg ongelukkig en achteraf heeft Costa er gewoon echt misbruik van gemaakt.

Ik schat hem iig niet zo hoog in dat hij dat zo had bedacht in een seconde of 3 hahah.

14 juni 2014 om 15:14

Dan heeft hij er dus ook geen misbruik van gemaakt, toch!? Je spreekt jezelf tegen.

14 juni 2014 om 15:32

De scheids was dommer

14 juni 2014 om 14:27

Jij vond penalty van Brazilië zeker ook terecht omdat Fred slimmer was dan Lovren?

14 juni 2014 om 14:27

Niet terecht Costa maakte contact met de vrij niet andersom.

14 juni 2014 om 14:35

Of het nu wel of geen penalty is, is niet relevant. Het gaat erom dat de vrij nooit
een sliding moet inzetten in de 16 op die plek. Dat deed Veltman ook onlangs. Je moet altijd ervan uitgaan dat een aanvaller de bal kapt. Eigenlijk was dit een persoonlijke fout van de Vrij die hij helaas elke wedstrijd wel heeft.

14 juni 2014 om 14:43

Als de Vrij geen sliding maakt dan raakt hij de bal of Vlaar pakt het op als Costa naar binnen kapt. Blijft hij staan dan laat hij het aan Cillisen over en wat heb je liever, een directe poging of een kapbeweging+backup van Vlaar? Het is niet eens wat je wilt, met een beetje verstand weet je wat moet!

Kap is met de Vrij zijn prestaties klein maken en zijn zogenaamde fouten overtrekken.

14 juni 2014 om 14:48

Oja want de vorige paar interlands heeft de Vrij ook echt zo veel fouten gemaakt...

Hij deed eigenlijk gewoon wat het beste was in deze situatie. Door de tackle in te zetten verhinderde hij dat Costa kon schieten. Natuurlijk werd hij uitgekapt maar in dit geval was dat niet het grootste gevaar, aangezien Janmaat er nog was om hem op te vangen. Een mogelijk schot blokken was dus belangrijker aangezien Costa ook na de kapbeweging nog een verdediger voor hem had.

14 juni 2014 om 14:48

In een interview geeft de Vrij aan dat hij juist heel bewust de sliding inzette zodat Costa wel moest kappen en dat hij wist dat er voldoende rugdekking was. Het is ongelukkig dat er daarna contact is tussen de Vrij en Costa, maar in principe deed hij niet veel verkeerd in mijn ogen.

14 juni 2014 om 14:51

Wat een onzin verkondig jij. De Vrij is juist een speler die bijna altijd foutloos speelt. Ook deze penalty was onterecht. We weten ondertussen wel dat de arbitrage van een zeer matig niveau is dit WK. De Vrij gaat een mooie transfer maken als die zo blijft spelen.

14 juni 2014 om 15:36

Het was niet eens echt een sliding, hij wilde de bal blokken en gleed vervolgens onderuit.

14 juni 2014 om 14:33

Kijk goed naar de beelden. Stefan had 0,0% intentie om Costa te raken. Hij kon er echt helemaal niets aan doen.. moet hij zn been eraf halen? Daarbij komt nog is. Costa gaat OP stefans been staan en laat zich daarna vallen

Zwaar onterechte strafschop dus!

14 juni 2014 om 14:35

Jaaa tuuurlijk! Nu is Costa slimmer, als de Vrij er maar slecht opstaat.

14 juni 2014 om 14:40

Laten we nu maar gewoon blij zijn dat die penalty is gegeven, wie weet hoe de wedstrijd anders was verlopen!

14 juni 2014 om 14:45

als de vrij de voet van costa door de midden trapte dan ja

14 juni 2014 om 14:52

Jij hebt er helaas nog geen Kaas van gegeten! Zuiver onterecht penalty! Die Costa is gewoon echt een vies mannetje, hoop dat die eruit vliegt met
Spanje en geen goal meer maakt.

14 juni 2014 om 15:07

Op zoek naar de meeste reactie's?
Natuurlijk was het geen strafschop, maar hij doet het 'handig' met zijn voet om daar de voorbij glijdende voet van de Vrij mee te raken.

14 juni 2014 om 15:07

Op zoek naar de meeste reactie's?
Natuurlijk was het geen strafschop, maar hij doet het 'handig' met zijn voet om daar de voorbij glijdende voet van de Vrij mee te raken.

edit; dubbelpost, haal deze maar weg.

14 juni 2014 om 16:25

Als het wel of niet geven van een pingel afhangt van de mate van intelligentie dan krijg je een heel ander spel. Speltechnisch is het op geen enkele manier uit te leggen dat dit een pingel was. Misser van de ref.

Begon nerveus maar speelde vooral in de tweede helft zeer sterk.

Ben trots op de jongens, ze zullen fouten maken, dit was echt zo een fout waarbij je niet fout zit eigenlijk maar een sluwe spits daar gebruik van maakt. Maar de kunst is om daar direct van te herstellen en dat heeft de Vrij echt geweldig gedaan. Hoe hij soms onder druk wegdraait en de bal naar voren speelt is gewoon kunst, of hoe een BMI de doodsenge Costa in de ogen kijkt is gewoon bijzonder. Oranjekoorts is er, ik heb een gekke gevoel dat LVG het gaat flikken, flikken om deze jongens elke wedstrijd alles te laten geven.

14 juni 2014 om 15:05

Mooie reactie. Ik ben het met je eens. Ik heb vaak Blind bespot op VZ, maar op basis van de wedstrijd van gisteren haalde hij gewoon een dikke 8. Twee prachtige passes die de wedstrijd openbraken. Ik vind dat hij nog iets te traag is, maar als je je zwakke plekke zo kunt compenseren doe je het gewoon heel goed. Ook Cillessen heeft ons gered gisteren. Je bent een hele goeie als je op zo'n moment blijft staan en je hand er tegenaan krijgt. Ik ken bijna geen keeper die dat zou doen. Hij heeft het, als ik het me goed herinner, al een keer eerder gedaan.

Wat betreft de Vrij... Hij is echt ontzettend intelligent. In zijn zwakke periode begin dit seizoen, raakte hij zenuwachtig en kapte vaak de verkeerde kant uit of was wat te lief en naïef. Maar vanaf de 5-1 overwinning tegen Groningen een aantal seizoenen geleden wist ik al dat hij een hele goeie kan worden. Toen kapte hij op de achterlijn een mannetje uit en het was, zoals jij al zei, net kunst.

LVG heeft met Ajax in 95 al laten zien dat hij een jong, fris, team volledig naar zijn hand kan zetten. de 0-2 in Madrid leverde toen een staande ovatie op van de Madrilenen, ook al had hun Real verloren. Hij neemt alle ridicuul op zich en houdt de spelers uit de wind. Ondertussen is het een fantastische trainer die tactisch ijzersterk is. Hij lijkt een dwaas, maar is normaler dan je denkt.

14 juni 2014 om 15:40

Beide mooie reacties van rivalen!

Over vooral cillessen was ik erg sceptisch zo weinig ervaring onder de lat itt krul en vorm. Echter heeft hij me ook verbaasd en m'n mond gesnoerd (op Ajacieden extra kritisch natuurlijk). Blind doet me denken aan Gio, iedereen altijd erg kritisch maar er gewoon staan, chapeau.

Vlaar heeft mij met open mond doen verbazen gisteravond en ik denk dat als hij zo doorgaat een transfer tegemoet kan zien.

Van Gaal is de enige trainer die dit NL elftal top kan laten presteren en dat roep ik (enigszins gekscherend) continu in mijn omgeving.

Robin van Persie liet ook eindelijk z'n ware klasse zien en ik hoop dat de beer los is bij hem. Robben man man man de afgelopen 1,5/2 jaar ben je zoveel gegroeid chapeau!

Penalty was onterecht , duidelijk zichtbaar dat da Costa zelf duikelde"

Ik ben enorm geschrokken van Spanje's tweede helft. Bereikten ze een gruwelijk lage ondergrens of was NL ineens ziek maar dan ook echt ziek goed? Alleen al hoe een wereldverdediger als Ramos echt Keihard weggespeeld werd door Robben, dat zie je bijna nooit.

14 juni 2014 om 14:33

Nederland was simpelweg heer en meester.

14 juni 2014 om 14:39

Niets klopte in de 2e helft bij spanje. 1 pass en je was door de verdediging heen. Het centrale duo kon robben niet eens samen van de bal houden op een vierkante centimeter, dat is alleen maar de verdienste van robben maar die 2cvs horen toch bij s werelds beste. Daarnaast was het middenveld helemaal niet goed bezig. En de aanval was gewoon los zand

14 juni 2014 om 15:08

Spanje had al 600 minuten geen tegengoal gekregen in wereldkampioenschappen. Ze wisten niet hoe ze met een achterstand moesten omgaan. Van Marwijk gaf het volgens mij al goed aan. Ze waren te arrogant om te oefenen hoe je moet voetballen als je achter staat. Je ziet dat Spanje moeite heeft met terugkomen van een achterstand.

Niet alleen de Vrij versaste me. De gehele verdediging speelde fantastisch en ik hoop dat het eeuwige gezeik op Cillessen de Vrij en Blind nu is afgelopen.

14 juni 2014 om 15:34

Verraste ze je? Ik was ook verrast ja, dat Spanje ondanks onze extra versterkte defensie ogenschijnlijk moeiteloos kansen wist te creëren. De Vrij en Martins Indi hebben nog een hoop te leren.

Dit is wel een masterclass training die ze krijgen. Als het goede leerlingen zijn dan kunnen ze deze weken echt enorme stappen maken. Laten we hopen dat deze wedstrijd ze het nodige zelfvertrouwen geeft en dat ik niet meer, bij zelfs een 4-1 voorsprong, met samengeknepen billen zit als de tegenstander een aanval opzet.

14 juni 2014 om 15:43

Klopt inderdaad wat je zegt maar tegen meester passes van iniesta xavi Sneijder valt niet te verdedigen want ook wij kwamen er wen paar keer gevaarlijk doorheen de eerste helft en de Vrij en Ramos konden daar uiteindelijk niet op participeren.

14 juni 2014 om 17:41

Hoop te leren wel ja, maar hoeveel kansen heeft Spanje gehad? Geen doorbraken of gevaarlijke passes, maar echt kansen die een gevaarlijk schot op goal werden? Die zijn echt op 1 hand te tellen. Heel leuk dat ze aandrongen maar dat is niet te voorkomen met Iniesta die met geniale passes strooit. Als je De Vrij en BMI vergelijkt met hun Spaanse collega's leken ze wel ervaren superhelden!

14 juni 2014 om 21:59

Ik kan me maar 1 echte kans van Spanje herinneren, Torres tegen het einde. Dat hij faalde verraste natuurlijk niemand

Prima gespeeld door Stefan. Heeft heel weinig weggegeven en ook opbouwend niet veel fout gedaan. Die goal is een mooie kers op de taart voor zijn ontwikkeling als speler.

14 juni 2014 om 15:31

De Vrij speelde goed gisteren. Neemt niet weg dat hij of Veltman daar niet had moeten staan. Van Dijk verdient dat shirt veel meer. Gelukkig voor Oranje klopte de tactiek en konden de cv's zich staande houden. Behalve dat moment dat da Silva alleen voor Cilissen opdook.... Waar was iedereen toen ?

14 juni 2014 om 15:44

Van dijk is links en zal moeten concurreren dan met BMI

14 juni 2014 om 20:57

Rot nou eens op met die kut van Dijk die hoort hier helemaal niet thuis en dat heeft Louis goed gezien.

Vond de Vrij niet zo heel goed. Werd tussen hem en Vlaar doorgespeeld, nam risico bij de penalty en had geluk bij zijn goal dat de bal voor zijn voeten viel (en niet afgekeurd werd wegens aanvallen van de keeper). Ook onnodige gele kaart. Tweede helft zag er iets beter uit, maar de Spanjaarden waren toen al van de leg. Ook geluk gehad met Diego Costa: paste niet in het systeem en was daardoor niet zo gevaarlijk.
Ron Vlaar was verreweg de beste verdediger. Martins Indi speelde heel onzeker en had gelukkig veel steun aan Blind. Janmaat was onzichtbaar. Veltman viel goed in.
Het goede spel van Blind en de klasse van van Persie en Robben gaven de doorslag.

14 juni 2014 om 14:38

En nog krijg jij het voor elkaar om negatief te lopen doen. Nadat Nederland de regerend Wereld EN Europees kampioen (+85% spaanse spelers die de halve finale EN finale van de CL hebben gespeeld) gewoonweg met 1-5 te hebben vernedert.. WOW!!! Gewoon echt WOW!! klasse

14 juni 2014 om 15:38

Negatief of een realistische kijk op het spelletje. Als je door het geschutter van de verdediging met 3-0 de rust in gaat heb je geen enkele reden tot klagen. Dan ben ik benieuwd of jij nog zo positief was.

Het is nu niet zo dat Nederland ineens een wereldverdediging heeft. Het blijft er halfslachtig uitzien als ze ingrijpen en meer dan eens kon Spanje met 1 simpele pass de complete verdediging uiteenrijten.

We mogen\moeten genieten van deze overwinning maar ga alsjeblieft niet zweven.

14 juni 2014 om 16:44

Het zelfde geldt ook voor de Spaanse verdediging wat je nu zegt.
Heel spanje werd ook uit elkaar gespeeld door een paar waanzinnige passes. Volgens jou redenering heeft Spanje ook geen wereld verdediging

14 juni 2014 om 14:40

Nu je bril af doen en nog een keer reageren.

Er zit natuurlijk een kern van waarheid in wat je zegt, maar je bent wel heel mooi alles wat de Vrij heeft gedaan negatiever te maken of te bagatelliseren. Dan krijgt hij de bal voor ze voeten, de penalty is zijn schuld(wat ik onzin vind), speelde niet goed of Spanje was al Lam.

Really?

14 juni 2014 om 14:55

Man man man, hou eens op met je clubvoorkeur duidelijk te maken. Je praat zoveel onzin!

14 juni 2014 om 14:55

Niet leuk he, dat er 3 Feyenoorders in de verdediging staan. Weet je wat, dan zeik ik ze toch finaal af. Echt zo doorzichtig wat je doet. Blind was een van de uitblinkers, maar de Vrij speelde ook meer dan goed. Knap ook hoe je Veltman kan beoordelen op dat half uurtje dat hij erin stond.

14 juni 2014 om 15:13

Nadat Nederland de overwinning op zak had en Spanje het al lang en breed had opgegeven. Maar daar zegt hij dan niets over.

14 juni 2014 om 16:34

Dus: cilessen, blind en veltman waren goed en de Vrij, bmi en janmaat matig? Hm, ben benieuwd naar jouw clubvoorkeur, haha! Zou het kunnen dat je de wedstrijd door een ietwat gekleurde bril bekijkt? Gokje.

Als van Gaal het in je ziet zitten dan wordt je een hele grote... Gefeliciteerd de Vrij, je mentale veerkracht heeft me zeer positief verrast en ga ervan uit dat je gaat groeien dat toernooi.(aub geen onnodige slidings in de 16 meer )

14 juni 2014 om 15:14

Was een zeer nodige sliding om het schot te blokken. Janmaat kwam als bijval om vervolgens Costa van het scoren af te houden. Maar Costa wist dat Rizzoli een scheids is die veel fluit.

14 juni 2014 om 15:42

Ja, dat was echt wat Costa dacht ja....

Sliding was compleet overbodig, sowieso maak je in het strafschop gebied alleen maar een sliding als je 100% zeker weet dat je hem hebt.

Maar goed, zullen maar zeggen dat het een leermomentje was voor Stefan.

14 juni 2014 om 15:46

Tim_Gay

Lul toch niet zoveel onzin jij jaloers dat je geen de Vrij bij je eigen cluppie hebt he

14 juni 2014 om 16:01

Oh wat een grappenmaker! Hij maakt Gay van G, Hi-la-risch.....waar het hart vol van is loopt de mond van over he!

Waar verkondig ik onzin dan? Of wilde je zeggen dat hij die sliding wel moest maken?! Hoop op joh, het hele strafschop gebied stond vol met Oranje spelers. Costa kon in principe niets als de Vrij was blijven staan.

Kijk het momentje anders maar even terug. Dat je trouwens clubs erbij moet gaan halen zegt meer over jouw dan over mij kiddo.

14 juni 2014 om 16:09

Kijk het terug dan. Als hij niet een sliding had ingezet, kon Costa vrij uithalen. Nu dwong hij Costa te kappen. Degene voor wie het een leermomentje was was de scheidsrechter

14 juni 2014 om 16:16

Vrij uithalen? Met zijn linkerbeen, je zag van 100m aankomen dat hij zou kappen en dan had hij Vlaar voor zich gehad.

Heb je überhaupt wel gekeken?

14 juni 2014 om 16:51

Volgens mij is Stefan de Vrij met je vriendin naar bed geweest.
Ik snap anders niet dat je een speler zo kan afzeiken man. Kleuter.

De Vrij probeerde gewoon weg naar het doel te blokkeren en dit deed hij uitstekend. Een wereldspits moet je niet mogelijkheid geven om te kunnen schieten ook al als zijn linker been het zwakst.

En wat dan als de Vrij in jouw ogen 1x de fout in is gegaan. Verdedigers van Real en Barcelona zijn 5x uitgekapt/uitgespeeld.

16 juni 2014 om 16:50

Sinds wanneer is kritisch iemand beoordelen gelijk afzeiken? Voor iedereen is het nu allemaal hosanna maar Donderdag was nog alles drama en moesten we hopen op een gelijkspelletje tegen Spanje.

Ik ben nog steeds van mening dat deze verdedigers (niet alleen de Vrij) niet WK waardig zijn maar we hebben ook niet veel beters dus we zullen het ermee moeten doen.

Zoals ze bij de BBC ook al vertelde in de rust, Vlaar had een identieke situatie en was zo slim om niet door te glijden waardoor hij Costa afstopte. De Vrij gleed door, dan riskeer je dat je de speler raakt. Nou speelde Costa het ook slim door zijn been zo neer te zetten dat hij geraakt werd. Maar je moet als verdediger Costa ook niet de kans geven om een strafschop te versieren. Hieruit bleek dat Vlaar een stuk verder is.

Maar goed, het gold eigenlijk voor alle nieuwe internationals op een eindronde, ze begonnen allemaal wat nerveus, maar groeide steeds meer in de wedstrijd. En dat gold zeker voor De Vrij, een meer als prima wedstrijd gespeeld.

14 juni 2014 om 14:44

Zo slecht vond ik dat glijden niet. De Vrij zorgde daardoor ervoor dat Costa niet buitenom kon gaan of van die kant kon schieten en Janmaat had de binnenkant. Diego Costa deed het gewoon heel slim. Dit soort momenten zie je gewoon dat het een wereldtopper is.

14 juni 2014 om 14:52

Inderdaad, als hij alleen was geweest was het niet handig om te glijden. De aanwezigheid van Janmaat maakte het eigenlijk de meest logische oplossing. Dat Costa op zijn voet gaat staan kan je hem niet kwalijk nemen vind ik.

14 juni 2014 om 16:19

Juist wel want je bied hem een mogelijkheid om een penalty te versieren. Hij moest gewoon blijven staan dan was er niets aan de hand geweest. Dat Costa zou gaan kappen kon je met 99% zekerheid zeggen en dan stond daarachter Vlaar om het op te knappen.

14 juni 2014 om 16:53

En wat als hij snel schiet door bijvoorbeeld de benen van De Vrij? De Vrij zorgde er met zijn sliding juist voor dat hij niet kon schieten. Ik vind het goed gedaan van De Vrij want het was geen penalty.

14 juni 2014 om 17:16

Juist.. de eerste intelligente reactis die ik hier lees. Spelers als Bmi, De Vrij en Janmaat hebben geen enkele internationale ervaring. Geen enkele! En als je dan zo speelt tegen notabene de wereldkampioen.. dan heb je imo heel veel in je mars. Het komt echt heel erg goed met deze gasten.. ze moeten nu de stap naar een Europese suntopper maken.. zichzelf doorontwikkelen. En het zal me dan niets verbazen als ze bij de absolute top eindigen.

Heerlijk dit mensen...

De vrij was gewoon niet snugger bij de penalty, echter ben ik van mening dat de penalty onterecht was.

14 juni 2014 om 14:54

Tja, je moet Costa ook niet de gelegenheid geven inderdaad. Maar die jongen komt er wel.
Het is te hopen voor jullie dat Costa gaat banken, en Villa weer in de spits gaat spelen.
Past veel meer bij de speelstijl van Spanje imo.

14 juni 2014 om 17:54

Ik hekel t sowieso dat wij een Braziliaan in het elftal hebben zitten, die ook nog eens iconen als Villa en Torres bankt.

Ik moet eerlijk zeggen, ik werd vanmorgen wakker en heb gelijk naar de uitslagen gekeken. Ik dacht serieus dat ik het gedroomd had!! Wow, wat een avond en WOW wat hebben dit Nederlands Elftal al die azijnzeikers de mond gesnoerd.
Heeft vGaal ons al die oefenwedstrijd voor de gek gehouden? Heeft hij zich expres als underdogg het toernooi ingewerkt? Het lijkt er heeeel sterk op.Die LvG is serieus een meesterbrein.
Ook neem ik mijn negatieve woorden over Blind accuut terug. Wat speelde hij goed gister! En dVrij.. 0,0 Europese ervaring, pas 22jaar, een seizoen met ups en downs achter de rug; een penalty veroorzaken waardoor je 1-0 achterkomt in je eerste wedstrijd op je eerste toernooi, en je dan ZO herpakken! GEWELDIG..
Ik moet toegeven, ik had niet zo'n zin in dit WK.. maar de oranjekoorts is helemaal terug bij mij!

14 juni 2014 om 16:23

En tegen die koorts moet je wat doen.

Het was een geweldige avond, geniet er van maar woensdag staat Australië op het menu. Op papier 10 x makkelijker dan Spanje maar laat je je daar absoluut niet door misleiden.

Over twee jaar is Nederland echt gewoon de gedoodverfde favoriet op het Ek wanneer iedereen zich goed ontwikkelt. Een centrum met De Vrij en namen zoals Indi, Kongolo, Van Dijk, Douglas etc. Janmaat die dan waarschijnlijk bij een sub/topclub speelt. Op het middenveld Sneijder in de Pirlorol met naast hem twee lopers in de naam van Strootman en Van Ginkel en in de aanval Depay, Van Persie en Robben.

14 juni 2014 om 14:58

en dan nog een bak talenten erachter ook zoals Vilhena Boetius, Rekik etc

Kuyt zal niet meer mee gaan, en misschien een paar andere ook niet meer (nigel de Jong bijv)

14 juni 2014 om 15:00

En dan heb je ook nog eens talenten als Vilhena, Klaassen, Promes, Boetius, Denswill, Veltman, Willems en nog veel meer die er aan komen. Hopen dat Maher zijn niveau weer oppakt. Toekomst ziet er rooskleurig uit!

14 juni 2014 om 15:17

haha en daarachter komt de generatie onder 17, met Slabbekoorn, Schuurman, Nouri, die van Twente (bak chilal ouzo) en Bergwijn en nog een hoop meer.

14 juni 2014 om 15:23

Zo inderdaad, was die lichting zowat vergeten. Heb je ook nog defensieve toppers als Veendorp & Verdonk die er aan komen, en Cabral. Sodeju!

14 juni 2014 om 16:31

Zivkociv, Bazoer, Menig, zicheck komen er ook aan. Nee het word smullen komende jaren talent zat.

14 juni 2014 om 16:53

En Shaqueel van Persie hahhaa

In mijn optiek was het Blind die juist ver boven zich uit steeg.

14 juni 2014 om 15:01

Dat vonden ze in Engeland ook. Voor velen de man van de wedstrijd, maar laten we wel wezen.. Dit was een teamprestatie.

Laat het even duidelijk zijn dat het nooit een penalty was, maar dit zijn van die dingen die jongens als De Vrij en Veltman nog moeten leren in tegenstelling tot Vlaar. Alle lof voor Ron Beton, dat was onze leider in de defensie gister.

Oh en nog even iets: zou de wedstrijd Engeland-Italië dan de eerste worden waar we geen arbitrale dwalingen zien, aangezien Kuipers fluit? Het is toch niet normaal dat we nu in elke wedstrijd wel dubieuze beslissingen hebben gehad..

Spanje heeft in deze wedstrijd even veel doelpunten tegen gekregen als in de afgelopen 17 wedstrijden op Wk's en Ek's! Echt ongelooflijk. Het bewijs dat de verdediging prima is, en dat van Gaal echt een legendarische coach is.

Het feit dat hij tegen bmi zegt dat hij gaat scoren, laat wel zien met wat voor gedrevenheid een verdediger van nl de wedstrijd in gaat! Helemaal geweldig!

Euforie ten top maar laten we eerst maar eens afwachten of De Vrij en co een transfer naar een Europese (sub)topper weten af te dwingen en zich daar ook staande weten te houden.

En dan is die euforie nog op basis van één helft, want voor de rust zag het er niet altijd goed uit. Met Vlaar uitgezonderd, aan wie dan wel duidelijk te zien is wie wekelijks op een niveautje hoger speelt.

Ten eerste een grote pluim voor deze kerel. De Vrij heeft inderdaad niet de beste wedstrijden gespeeld de afgelopen seizoenen en maakt momenteel en gigantische ontwikkelen door. Het belangrijke is dat hij de juiste keuzes gaat maken en de andere verdedigers ook. Zo kunnen toch nieuwe talenten zich door ontwikkelen voor de toekomst,

Ondanks dat de spitspositie krapjes word voor de toekomst heb ik toch nog wel vertrouwen daarin. (van Persie, Robben en Huntelaar) die spelen nog maximaal 1 EK en WK. Rond de 34 / 35 zie ik hun echt wel stoppen. Hopelijk gaat dit toernooi ons toernooi worden. Maargoed, we hebben een goede start gemaakt, nu verder bouwen en niet achterover leunen.

14 juni 2014 om 17:26

Klopt, we konden gisteren allemaal zien dat Nederland wel heel afhankelijk is van Robben, van Persie en Sneijder. Lens bijvoorbeeld is toch nog 3 klassen minder goed dan eerstgenoemden. Maar grote talenten komen er aan hoor. Depay wordt echt een hele grote, Boetius moet alleen wat sterker worden, net als Promes. Verder denk ik dat Klaassen, Wijnaldum, Maher belangrijk kunnen zijn. Bovendien denk ik dat spitsen net wat langer door kunnen dan buitenspelers of aanvallende middenvelders. Mijn verwachting is dus dat Van Persie nog wel een tijdje doorkan, in een soort Ruud van Nistelrooy-rol een paar jaar geleden.

Heeft de Vrij al getekend bij Lazio? Ik hoop van niet, want volgens mij heeft elke Europese topclub met defensieve problemen hem op het verlanglijstje staan. Voetballend echt sterk, verdedigend kan nog verbeteren, maar leert dat wel als hij in een harde competitie als Engeland, Italie, Duitsland of Spanje speelt. Had pech bij de penalty dat zijn been daar gleed. Maakte meer een sliding voor de zekerheid, en had pech dat Costa op zijn been ging staan en weggleed.

14 juni 2014 om 17:37

Nee, Feyenoord wacht expres tot na het WK. Wat voor het toernooi een groot risico leek. Als dVrij zulke wedstrijden blijft spelen, is dat een goede beslissing geweest. Dan kunnen ze zomaar 15miljoen gaan eisen!

15 juni 2014 om 00:08

Ik ken hem persoonlijk, hij heeft wel al getekend bij Lazio, het is alleen afwachten of dit rond komt. Gaat dit niet door gaat het contract ook niet door uiteraard.

15 juni 2014 om 11:10

Ja das slim van ze! Zometeen gaat hij voor 5 naar Lazio, terwijl hij ook voor 15 naar Liverpool kan. We zullen zien of hij zich ook staande houdt tegen snelle spitsen bij Chili.

Penalty was absoluut niet terecht maar wel slim uitgelokt door Costa

Gelukkig is het voetbalwereldje vaag na 3 goed wedstrijd stijgt je transfer waarde met 8 miljoen euro als het een beetje meezit. Stel je voor dat Nederland de finale haalt dan kunnen we gigantische bedragen vragen voor onze spelers ik zie het al helemaal voor me De Vrij voor 18 miljoen euro, Martins Indi voor 14 miljoen euro, Janmaat voor 10 miljoen euro klinkt raar misschien maar zou er niet eens van opkijken.

Met nog 2 solide wedstrijden tegen Australie en Chili (die we gewoon moeten winnen gezien hun wedstrijd gisteren) gaan de bedragen voor Stefan echt hoog oplopen. Het zou me niet verbazen als hij straks 15 miljoen oplevert!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren