Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Breukelen ziet ‘Zuid-Amerikaanse praktijken’ op WK: ‘Schande’

Laatste update:

Yuichi Nishimura speelde donderdagavond een hoofdrol in de WK-ouverture tussen Brazilië en Kroatië (3-1). De dienstdoende scheidsrechter gaf het gastland een zeer dubieuze strafschop en keurde een doelpunt van de Kroaten af. Hans van Breukelen ergerde zich groen en geel aan de Japanse arbiter. Hij maakte in zijn actieve loopbaan ook voldoende onrecht mee.

Van Breukelen vond het donderdag ‘zo doorzichtig’. “Eerst zand in de ogen strooien met de eerste gele kaart voor een Braziliaan en dan die penalty die nooit een penalty was. Gisteren mocht, en moest, er maar één ploeg winnen, Brazilië en aldus geschiedde. We kunnen zoveel leren van het hockey. Het is zo'n schande wat er gisteren gebeurde”, vertelde de oud-doelman aan Helden Online.

"Met een videoscheidsrechter hadden ze dat kunnen voorkomen, maar daar hebben de UEFA en de FIFA geen belang bij, want Brazilië moet in de finale staan. Daarom vond ik het zo jammer dat Cruijff zaterdag bij het hockey zei dat voetbal ook gebaseerd is op fouten.” De zogenaamde overtreding op Júlio César voorafgaand aan de afgekeurde 2-2 was in de optiek van Van Breukelen gewoon een blunder van de Braziliaan zelf. “Het zijn Zuid-Amerikaanse praktijken, het doet me denken aan 1978 toen Argentinië koste wat kost de finale moest halen.”

Denk je dat Yuichi Nishimura nog een wedstrijd op het WK fluit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hans, even dimmen.. Er waren wél aanleidingen waarom deze scheids de beslissingen nam die achteraf discutabel waren.
Maar zo opzichtig was het ook weer niet..

Edit:
Dan had die verdediger slimmer moeten zijn, Fred ging makkelijk liggen maar wel degelijk het geluk dat de hand van de verdediger op zijn schouder lag!
Was in keepersgebied en Olic komt fanatiek inspringen, anders had de keeper gewoon de bal?
De elleboog was hard, rood? nee.
Met de 3-1 was nauwelijks iets mis mee.

13 juni 2014 om 13:01

Hij heeft gewoon gelijk

13 juni 2014 om 13:06

Het was behoorlijk opzichtig

13 juni 2014 om 13:10

Brazilië moet kost wat kost de finale spelen zodat het opgefokte volk daar niet gaat rellen.
Ligt Brazilië eruit dan wordt het chaos.

13 juni 2014 om 13:17

Ach man schei toch uit. Wat een vreselijke moraalridders zijn jullie ook. Ik vraag me af, als Nederland dit vanavond overkomt, Robben maakt een schwalbe en we krijgen een penalty, wordt er hier dan ook schande over gesproken? Echt niet, dan wordt het hier afgedaan als ''gelukje''.

Daarbij is het ook onzin dat die scheids alles mee floot met Brazilie, zo werd Brazilie 2x onterecht buitenspel gegeven waar potentieel erg veel gevaar uit kon komen. De arbitrale trio heeft gister aardig wat missers gemaakt maar echt lang niet allemaal in het voordeel van de Brazilianen.

13 juni 2014 om 13:24

Je hebt gelijk: een rode kaart niet gegeven, een onterechte penalty gekregen en een terecht doelpunt afgekeurd, dat is op zijn minst even erg als 2 keer onside afgevlagd worden. Al die journalisten en kenners, wat kennen zij nu ervan?

13 juni 2014 om 13:26

Rugu,

lees je eigen bericht nogeens na en probeer dan net als wij eens niet te lachen. Lukt mij niet hoor hahahahaha

13 juni 2014 om 13:27

Als dat gebeurd zullen we er inderdaad minder om klagen, maar de rest van de wereld valt dan ook over ons heen. Dat is toch gewoon logisch. Jij moet gewoon man genoeg zijn om toe te geven dat de scheidsrechter elk cruciale moment (wel geen rode kaart, wel geen penalty, wel geen overtreding op de keeper) voor brazilie koos. Die minder belangrijke dingen als buitenspel, wat geen 1 op 1 situatie was, dus ook niet gelijk dreigend vloot hij idd wel aan beide kanten. Overtreding op olic had je ook kunnen geven, maar was ook niet cruciaal.

13 juni 2014 om 13:27

ach die jap is weer wat rijker na gister dat moge toch wel duidelijk zijn.

13 juni 2014 om 13:30

Als Robben zo vanavond een penalty wint schaam ik me kapot. Net als trouwens tijdens de finale van 2010.

Natuurlijk floot die scheids wel alles mee. De verhouding was 22-5! En zo'n schopwedstrijd van de kant van Kroatië was het niet.

Daarnaast, natuurlijk, onterecht afgekeurde goal (kijk maar na, Cesar springt tegen die Kroaat op, niet omgekeerd), direct rood voor Neymar niet gegeven, schandalige overtreding voor de derde goal. Etc. Etc.

Het voetballand Brazilië staat er triest op. Zwak team, duikelaars die rekenen op hulp van de scheids, theaterpubliek (daarbij vergeleken is de Arena wekelijks een kolkende massa), militaire bewaking tegen rellende onderklasse buiten het stadion etc. etc.

Echt een door en door verrot land, inclusief de voetbalcultuur. Natuurlijk perfecte habitat voor de Fifa, maar Brazilië gaat dit toernooi heel ver vallen in de ogen van de wereld.

13 juni 2014 om 13:34

Bij het ''volk'' maak het toch niet meer uit of ze nou wereldkampioen worden of niet. Teminste, degene die rellen en staken.
Kijk wat er allemaal heeft afgespeeld de laatste maanden... Stadions niet op tijd klaar, buschauffeurs staken, vliegveld personeel staakt, reinigingsdiensten staken, trammachinisten staken... enzovoort enzovoort. Jan de arbeider werkt voor 465 euro per maand zag ik gisteren in een documentaire. Degene die in die favela's wonen verdienen nog minder.. Vindt je het gek dat de normale arbeiders mesjokke worden als er 8 miljard euro in wordt gepompt in een land waar het sterft van de armoe. er worden stadions neergezet in een woonwijk waar daarna totaal niks meer mee wordt gedaan (net als in zuid Afrika)

13 juni 2014 om 13:42

Ik zeg ook niet dat hij Kroatie en Brazilie even veel mee gaf. Ik zeg alleen dat het echt niet 1-richtingsverkeer was. Die buitenspelsituaitie waren allebei de keren 2-2 als ik me niet vergis, een situatie waar weldegelijk gevaar uit kan komen. Zeker omdat de achterhoede de achilleshiel van de Kroaten is.

@ Splijtpass

Die goal van Kroatie is absoluut terecht af gekeurd. Beschermd keepers gebied, zodra de keeper je niet ziet en hij is van de grond mag je hem niet aanraken. Volkomen terecht afgekeurd dus.

Verder zwak team, ik denk dat wij Nederlanders niks over een zwak team mogen zeggen toch?

En een verrot land? Tja, ik ben op veel plekken in de wereld geweest, maar als er een land is wat mijn hard heeft gestolen is het Brazilie wel. Je weet duidelijk niet waar je over praat.

ON: trouwens, de meeste Brazilianen schamen zich zelf ook hoor op de manier hoe Brazilie gister aan de overwinning is gekomen.

13 juni 2014 om 13:43

Als het Nederland zou overkomen zou ik er uiteraard blij mee zijn, maar ik ben volkomen voor het invoeren van video scheidsrechters om dit soort fouten zoveel mogelijk uit te bannen.

13 juni 2014 om 13:45

Juist, dat zie je goed.. Zolang de selecao wint.. Is het volk wat rustiger..

13 juni 2014 om 13:47

Ja als een grensrechter vlagt en je gaat ertegen in wordt het wel heel verdacht...

En als je Nederland kent.. Weet je dat dit volk liever met mooi vortbal afgaat dan wint met lelijk voetbal... Kijk maar naar de discussie van het 532 systeem... Nederlanders missen de passie om alles over te hebben voor winst...

Maar ondanks jouw Braziliaanse vlaggetje.. Kan jij niet ontkennen.. Dat gisteren.. Laten er zeggen... Een beetje fishey was...

13 juni 2014 om 13:47

Nogmaals, de keeper springt tegen hem op, niet omgekeerd. Volgens jouw regel kan een keeper in het doelgebied gewoon tegen een aanvaller opspringen: Overtreding!en trouwens, je zag die scheids praktisch fluiten voordat Kroatië in de buurt van het doel was.

Nederland heeft helemaal niet zo'n zwak team maar dat is een andere discussie: van Brazilië wordt een topteam verwacht, niet in de laatste plaats door henzelf.

Je vergist je. Ik ken het land goed, en ik hou zeker van aspecten. Maar als jij er bent geweest en niet hebt gezien hoe door en door corrupt, ongelijk en verrot het is, tja dan ben je niet verder gekomen dan de Copacabana - en heb je ook daar niet opgelet (al is dat nog wel begrijpelijk

13 juni 2014 om 13:52

Onzin Rugu, echt onzin! Het is toch overduidelijk dat Brazilie gematst is, en niet 1x, niet 2x maar 3x in 1 wedstrijd. En dan heb ik het over cruciale punten.

1: Rood Neymar (wel gezien maar hij geeft Geel, dit kan gewoon niet en dat moet jij weten als (oud) scheidsrechter! Je ziet Neymar kijken voordat hij zijn elleboog in het gezicht van Modric? plant)
2: Penalty Brazilie, daar heb je geen videoref voor nodig.. iedereen kon zien dat dit een vieze schwalbe was en zeker geen penalty maar geel voor de Braziliaan in kwestie.. je ziet zelfs aan zijn val dat het een schwalbe is, ongelofelijk dat je dit probeert goed te praten.
3: Afgekeurd doelpunt Kroatie! Waarom floot hij? Omdat Julio Cesar een fout maakt? Een duel is een duel, er worden geen armen of benen gebruikt het is een duel en het is te slecht voor woorden dat Julio Cesar dat duel verliest maar dat betekend niet dat het doelpunt afgekeurd hoort te worden.

Ik vind je reacties vaak prima, maar dit slaat gewoon nergens op.. waarom moraalridders? Dit alles is toch overduidelijk. Gezien je plaatje ben je denk ik niet helemaal objectief.

Geloof me, wanneer wij(nederland) zo overduidelijk geholpen word door de scheids word hier dagen lang over gesproken door de media. Winnen is leuk, maar wel op een normale manier! Ik zou er schande van spreken wanneer Nederland op deze manier van Spanje wint.. verschrikkelijk.

Ik heb bijvoorbeeld ook geen goed gevoel als ik enkele stenen van mijn rummikub spel verstop en dan vervolgens claim dat ik gewonnen heb.. nou jij wel blijkbaar!

13 juni 2014 om 14:11

@ Rugu

Hoe kan Brazilië 2x onterecht teruggefloten zijn als ze maar een keer buitenspel tegen hebben gehad?

En het gevaar was al weg toen er gefloten was trouwens.

13 juni 2014 om 14:14

Haha Rugu, kom op. Je kunt niet ontkennen dat dit óf een heeeel groot thuisvoordeel was, óf een doorgestoken kaart. En ik neig naar het tweede. Deze wedstrijd mocht Brazilie niet verliezen

13 juni 2014 om 14:14

Wijzelf zullen daar niet over klagen. Als je een cadeau krijgt pak je het uit. De rest van de wereld zal er echter schande van spreken, en terrecht, net zoals we nu doen.

13 juni 2014 om 14:22

Ik vind het wel amusant dat er mensen zijn die de scheids nog verdedigen ook. Het sterkste argument (naast het ontkennen dat de scheids verkeerde beslissingen heeft genomen) is nog wel dat er al wordt gezegd dat wij als Nederlanders precies hetzelfde zouden doen. Begin gewoon eens een keer bij jezelf in plaats van naar andere te wijzen.

13 juni 2014 om 14:30

Zet je bril is af, penalty cadeau, goal onterecht afgekeurd, overtreding bij de 3-1 en rood voor Neymar had juist geweest. Maar jij houd nog vol dat het meevalt ?

En dan kom je aazetten met 2 'buitenspelvalletjes' nou nou .. Tuurlijk gaat niet alles in het voordeel van Brazilië alleen 'toevallig' elke cruciale beslissing in de wedstrijd nét wel. En dat zoiets 1x gebeurd dat kan, maar niet 4x in een wedstrijd.

13 juni 2014 om 14:55

@ Rugu, We zeggen niet dat je Brazilië er niet mee blij mee moet zijn. Integendeel, dit is vooraf georchestreerd, dus pak het alsjeblieft met beide handen aan.

Ik geef je gelijk dat als Nederland dit vanavond overkomt we met zijn alle juichen. Dat maakt het alleen niet minder onterecht. Ook dan is heel de wereld in rep en roer. En terecht. Alleen het land met het voordeel moet er vooral van genieten.
Dit alles is absoluut geen aanval aan Brazilië, dus je hoeft echt niet zo in de verdediging!

13 juni 2014 om 14:57

Nee en een bal over de achterlijn die wel weer voor gevaar voor het (kroatische) doel zorgde sla jij dan gemakshalve maar over.

13 juni 2014 om 15:31

Jij weet duidelijk niet waarover je praat als je er mee eens bent dat die goal afgekeurd had moeten worden. Eindstand had 2-2 moeten zijn of 1-2 maar droom lekker verder

13 juni 2014 om 16:26

Hart met een d? Na dit bericht neem ik je al helemaal niet meer serieus

13 juni 2014 om 18:22

Gewoon gelijk

13 juni 2014 om 13:18

Niet opzichtig? Dat kun je aan de lopende band voor dit soort acties fluiten. Hij legt zijn hand op zijn schouder en hij gaat meteen als een stervende zwaan naar de grond.

13 juni 2014 om 13:31

Die pingel was alles behalve een pingel dat die de goal afkeurde kan ik me voorstellen dat was wellicht lastig te zien en keepers worden wel vaker beschermd al niet al terecht of terecht. Neymar gaf wel een hele opzichtige elleboog , en ook de 3-1 was discutabel want toen meende ik een overtreding gezien te hebben van Luis Gustavo , maar dat was niet op de herhaling te zien omdat dat moment niet in de herhaling geplaatst werd dus zeker weten deed ik het niet. Kroatië mag zich bestolen voelen

13 juni 2014 om 14:01

Die 3-1 ben ik zelfs nog vergeten... Ook daar gaat inderdaad een overtreding aan vooraf.

Daarbij is het logisch dat de scheids enkele keren tegen Brazilie fluit, de scheids wil namelijk dat het niet zo heel erg opvalt(helaas niet echt gelukt) want hij wilt natuurlijk nog wel een wedstrijd fluiten of fluiten...beinvloeden is een betere woordkeuze in deze!

Gelukkig balen de Brazilianen die ik ken ook van deze situatie, slechte reclame voor dat land of continent wat voetbal betreft. Eerst Argentinie, nu Brazilie... do i need to say more?

Bah, animo om dit alles te volgen is na gister een stuk minder, helaas!!!!

Wanneer word het voetbal eerlijk, kijk eens naar hockey.. hoe prima dat verloopt! Nee de heren willen hier niet aan omdat er goud geld word verdiend aan dit soort praktijken.

Kroatie is bestolen en ik ben bang dat het niet enkel bij Kroatie blijft!

13 juni 2014 om 14:12

''fred ging makkelijk liggen maar wel degelijk het geluk dat de hand van de verdediger op zijn schouder lag! ''

Tja dan moet je op tennis gaan, dat is geen contactsport! Kom op zeg, je zegt het zelf... hand lag op de schouder, maar dat is toch helemaal geen overtreding?

Olic springt niet tegen de keeper, de keeper maakt een fout door een verkeerde inschatting te maken, hij heeft de bal niet voldoende en in zijn sprong komt hij tegen Olic aan die overigens zelf voor de bal gaat, deze ook raakt, komt voor de voeten van een Kroaat die een geldig doelpunt maakt.

Een elleboog is een elleboog. Je ziet dat Neymar kijkt waar de speler is voordat hij hem plaatst. In dat geval is het, of je hebt het gezien en geeft rood, of je ziet het niet en geeft niets.

Ook word er een overtreding gemaakt door Gustavo voordat Oscar scoort, al is dit geval niet heel duidelijk in vergelijking met de punten hierboven.

van Breukelen heeft dus gewoon gelijk, het is erg opzichtig en daarbij jammer voor de sport.

13 juni 2014 om 14:19

@psvgek95

"was in keepersgebied en Olic komt fanatiek inspringen, anders had de keeper gewoon de bal?
"

k weet niet wat jij heb zitten kijken, maar Olic kwam zeker niet als een gek binnenvliegen. Hield zijn armen naast ich en sprong recht omhoog. Keeper zag waarschijnlijk in dat hij een fout maakte en liet zich simpel weg vallen. Elke andere keeper had de bal gewoon gehad namenlijk.

"de elleboog was hard, rood? nee"

Wat maakt dat nou uit? En nee, het was geen rood, het was donkerrood. Hij kijkt naar Modric en plant dan zijn elleboog/arm vol in het gelaat. Donkerrood en niets anders.

13 juni 2014 om 14:20

Veel sporten gebruiken al moderne technologie om tot een oordeel te komen
.Het is daardoor zoveel eerlijker.Alleen de voetbalmafia is tegen.

13 juni 2014 om 15:04

Kijk hier die beelden maar van olic
http://www.youtube.com/watch?v=tksnd77hefs

Recht omhoog? Nee niet echt eh..

Over die elleboog, ja na nog een keer de beelden te zien mag hij geluk spreken met geel. Maar het was moeilijk te zien, aangezien Modric in komt lopen. En op moment van het contact had neymaar geen oog voor modric
http://www.youtube.com/watch?v=ogee_m2zh0i

13 juni 2014 om 15:25

@psvgek95

elleboog is tegenwoordig geen rood meer?
Je doet je naam eer aan gek.

13 juni 2014 om 16:53

Of de elleboog hard was of niet. De intentie is er en dat is ook rood, of die hem nou helemaal niet raakt, zacht raakt of hard raakt. Noemen we ook wel een drogargument

13 juni 2014 om 13:11

Opmerkelijke uitslag ook, denk dat hij het in de ogen van de Fifa juist goed heeft gedaan. Ik denk dan ook dat hij nog wel meer wedstrijden gaat fluiten....

13 juni 2014 om 14:16

De poll is dan ook onduidelijk:

Wil jij dat hij nog een wedstrijd fluit? Nee.
Denk je dat hij nog een wedstrijd fluit? Ja.

Fifa vind dit prima. Maar misschien nemen ze maatregelen om de schijn hoog te houden, en fluit deze Japanner niet meer.

Hmm toevallig, volgens mij zitten ze ook in Zuid -Amerika.......

Ik zag dit soort praktijken aankomen. Brazilië - Argentinië is mede daardoor mijn finale.

13 juni 2014 om 14:28

Jammer maar helaas, dat is ook precies de reden waarom ik 2x dezelfde finale heb gekozen. Poule thuis op winst Brazilie, poule werk op winst Argentinie.

Helaas heeft van Breukelen hier dus gewoon gelijk.. het is eigenlijk te gek voor woorden dat dit nog gebeurt met zoveel camera's. Enige voordeel van al die camera's is dat de ploegen die ''gematst'' zijn dit niet kunnen ontkennen waardoor er altijd een donkere wolk boven die eventuele wk winnaar hangt.

Ach, je moet wat zullen ze denken.. als de ploeg in kwestie niet goed genoeg is om op eigen kracht het wk te winnen dan maar op deze manier.
Wat je nu ziet is het omgekeerde van Joga Bonito! Joga Bonito staat tegenwoordig gewoon voor ''tramposos''.. helaas!

Brazilie had sowieso gewonnen.
Dat doelpunt was puur geluk dat Marcelo de bal raakte.
Zoveel liet Kroatie nu ook weer niet zien.

13 juni 2014 om 13:08

Oh? volgens mij was de 2-1 voor Kroatie een geldig doelpunt en de 2-2 niet en wordt er ook bij de 3-1 nog een overtreding gemaakt. En als je tegen die hoek van neymar fluit is het rood. Dus met een objectieve scheids was het 2-1 voor de kroaten geweest

13 juni 2014 om 13:10

Tweede helft was Kroatië beter hoor. Als de scheids de 2-2 had goedgekeurd geloof ik niet dat brazilië het nog op had kunnen brengen om nog te winnen.

13 juni 2014 om 13:12

Kroatië speelde prima mee met Brazilië, vooral in de tweede helft kregen ze meer controle. Ook hadden ze in de eerste helft al een aantal heel aardige kansen gehad en werd er een goal afgekeurd die de 1-2 had betekend als de scheidsrechter niet had lopen kloten.

13 juni 2014 om 13:12

Heb jij de wedstrijd gister wel gezien of heb je alleen een samenvatting ervan gezien? Brazilië speelde zeer matig en ze creëerde zelf nauwelijks kansen, ze hadden duidelijk moeite om het spel te maken in de eerste helft. Zo zie je maar dat dit Brazilië meer een counterploeg is; in de tweede helft nam Kroatië het hef in eigen hand en dicteerde ze het spel.

Zo'n slecht ploeg is Kroatië niet hoor, ze hebben het Spanje nog knap lastig gemaakt het afgelopen EK.

13 juni 2014 om 13:40

De enige manier waarop Brazilië een goal zou maken was een bevlieging van Neymar of Oscar of puur 'geluk'. Nu is het bij de 2-1 dat laatste geworden. Op basis van spel had Brazilië nooit een goal gemaakt, want ze speelde echt heel erg matig. Eigenlijk deden ze maar wat en was het 'alle ballen op Neymar en hopen dat ie er iets goeds mee doet'. Ben persoonlijk best geschrokken van dit elftal.

13 juni 2014 om 14:16

Haha Roy kappen nou hoor.

Zuid-Amerikaanse praktijken in Brazilië, hoe is het mogelijk.

13 juni 2014 om 14:17

Haha. Je had het bijna kunnen verwachten.

Als het weer gebeurd dan moet de benadeelde partij gewoon van het veld lopen en niet verder willen gaan. Of gewoon uit protest geen moeite meer doen en maar een beetje warming up gaan doen. Laat het maar 128-0 worden dan. Dankzij de vieze, gore, criminele Fifa is de voetbalwereld compleet verloederd geraakt. Weg met de Fifa! Weg met Blatter! Het is compleet ontspoord en ze trekken nu al decennia lang de verkeerde soort mensen aan. Gewetenloze, machtswellustingen die alleen maar geld willen.

Jeetje wat word het allemaal opgeblazen. Kijk even een paar wedstrijden in de Kroatische competitie of Kroatische ploegen in Europa, net alsof hun niemand omkopen. Ik weet ook wel dat omkoping nooit maar dan ook nooit goedgepraat moet worden, maar dit is gewoon hypocriet van Kroatie. Nu maken ze het zelf een keer mee.

13 juni 2014 om 13:09

Dit is het WK geen malafiede kroatische competitie.. Het niveau ligt een stukkie hoger

13 juni 2014 om 13:10

Dus omdat het in de Kroatische competitie gebeurt is dit gerechtvaardigd? Volgens mij kwam er laatst een nieuwtje dat er wedstrijden in Nederland zijn omgekocht, moeten de scheidsrechters dan ook maar tegen Nederland fluiten? Nee, dan schreeuwt iedereen moord en brand inclusief jij en ik.

13 juni 2014 om 13:14

Beide even leren lezen, ik zeg duidelijk dat het nooit goed te praten is. En Batistuta10 ze doen het niet alleen in hun eigen comp. maar zoals ik duidelijk aangeef ook in Europa. Het is nu gewoon hypocriet om nu het hardst te gaan schreeuwen als je het in eigen land al helemaal niet onder controle hebt en zelf net zo hard mee doet.

13 juni 2014 om 16:21

@savoyeh
Als het nooit goed te praten is, hoe kun je dan aanvoeren dat het hypocriet is om ertegen te ageren? Dat is namelijk nogal paradoxaal.

13 juni 2014 om 13:13

Inderdaad... na de omkoping van Dinamo Zagreb door Lyon gun ik de Kroaten helemaal niets.
Tuurlijk is het te belachelijk voor worden wat deze scheidsrechter op het veld liet zien, maar laten we het karma noemen.

13 juni 2014 om 13:31

Nou dan gun je Nederland zeker ook niets meer naar het matchfixen in de JL

13 juni 2014 om 13:31

Boehoe hoe..

Daar was niks aan de hand.. Heeft Ajax het gewoon zelf laten liggen! Acepteer dat nu eens gewoon. Dit is gewoon een schande!

13 juni 2014 om 14:42

Typische reactie van een Feyenoorder die nog niet doorheeft dat ze al jaren geen europees voetbal spelen.

Dit is een schande van het (imo) zelfde soort. Het is schandalig, maar zoals ik aangaf.. ik noem het karma.

13 juni 2014 om 18:59

eerlijk010: hahahahaha drol! verander je naam in liegen010

als jij aar niks in zag ben je ofwel blind of je liegt keihard, stuk drol!

13 juni 2014 om 13:22

Omdat het ergens anders gebeurd hoeft dat nog niet te betekenen dat het dan op het hoogste podium ook maar mag gebeuren... Wat is dit nu voor absurde redenatie...???????

Je verwacht een leuk wk met de beste van de beste spelers en scheidsrechters. En zonder dat de Fifa van tevoren weet wat de uitslag gaat worden. Dat Kroatie zelf ook corrupt is in eigen land doet hier helemaal niet ter zake. Net als in Zuid Korea toen zij onterecht van Spanje en Italie wonnen.. die twee landen hadden misschien wel de finale kunnen winnen dat jaar, maar omdat de Fifa anders besloot is de geschiedenis zoals die is.

Ik hoop dat Nederland 2e wordt en dat er net zoiets gebeurd als we tegen Brazilie spelen en dat Van Gaal zijn spelers dan van het veld haalt. Zou erg mooi zijn en een duidelijk signaal naar Blatter en consorten.

Deze twee limited edition exemplaren mogen niet ontbreken. Grote glimlach verdient haha!

Maar over al die gele kaarten die Kroatië de eerste helft had moeten hebben hoor ik niemand.. Waarbij sommige ook nog eens op het randje van rood zaten.. Die gaf hij ook niet. En Olic sprong met zijn hand in de richting van Julio Cesar binnen het 5 meter gebied, daar hadden heel veel scheidsrechters voor gefloten.. De penalty sloeg nergens op, dat klopt. Maar Lovren had ook gewoon zijn handen thuis moeten houden dan was er helemaal niks aan de hand geweest..

13 juni 2014 om 13:19

Owja door die hand was Cesar ook te laat en kon hij niet meer bij de bal komen...... Zijn gewoon kul argumenten Ceasr was gewoon duidelijk te laat en die hand had daar 0,0 invloed op...
Ps voetbal is een contact sport en dan worden de hele tijd handen op schouders gelegd, maar contact is niet verboden.... Iemand met die hand na de grond trekken wel, iets wat duidelijk niet gebeurde.....

13 juni 2014 om 13:28

Welke gele kaarten? Of bedoel je ook de elleboog van Gustavo na 10 minuten? Kroatië speelde viriel, maar echt vuile fouten heb ik daar niet gezien. Je vergeet ook nog de elleboog van Neymar te vermelden, niet?

Die demo van goal line technology was wel master hoor. Toch nog ff laten zien dat de goal van Kroatië zat!

13 juni 2014 om 13:17

Ja dat was inderdaad de meest waardevolle digitale bijdrage van de avond. Ik heb zo'n TV met Voetbal-modus, en heb dat shot voor de zekerheid nog even 17x teruggeken

Wat een ongeloflijke kneus was die man zeg, hoe kunnen ze zo'n vent ook laten fluiten, zonder CL ervaring?

13 juni 2014 om 13:22

Beetje lastig voor een Japanner om CL ervaring op te doen, lijkt me.

13 juni 2014 om 13:24

Daar gaat het dus om; Je moet wedstrijden waar zo'n druk op staat niet aan een gozer geven die alleen een beetje J-league fluit... (ps goeie avatar)

Hans heeft gewoon gelijk. Brazilië zal het hele toernooi voordeel hebben van de arbitrage, omdat het wel heel gunstig is voor de Fifa als Brazilië het toernooi wint. De scheidsrechter gisteren was een aanfluiting en als dit de beste scheidsrechter van Japan is doen we het in Nederland zo slecht nog niet. Een onterechte penalty voor Brazilië, onterecht afgekeurde goal voor Kroatië en de voorbereiding op de 3-1 had ik ook mijn twijfels over. Dat incidentje op het middenveld wat ze in de herhaling oversloegen. Ook durf ik wel te zeggen dat Neymar en Gustavo enigszins gespaard zijn. Wat Neymar deed was namelijk gewoon het maken van een slaande beweging en bij die gele kaart van Gustavo kan je het nog opvatten als natrappen. Als we dan toch het boekje heel nauw gaan hanteren, zoals hij wel deed bij andere incidenten in Braziliaans voordeel.

13 juni 2014 om 13:23

Maar de Fifa (of regering of wie er dan ook achter zit dat Bra naar de finale moet) is nu toch niet zo dom om het een eventuele wedstrijd nog te doen??!!
De hele wereld praat er nu over. De volgende wedstrijd zal elke beslissing van de scheidsrechter onder een vergrootglas komen te liggen. Ga er maar aan staan als scheidsrechter Kuipers?

Ik snap überhaupt niet waarom de fifa niet een topscheidsrechter op het openingsduel zet. Je weet dat er enorm veel druk op deze wedstrijd staat en dan stellen ze een 2e rangs scheidsrechter uit japan aan. Onbegrijpelijk!

13 juni 2014 om 13:53

Omdat een topscheidsrechter zich minder graag zal blameren met de dubieuze beslissingen die de situatie van hem vraagt.

13 juni 2014 om 13:55

En die situatie is, om even te verduidelijken, dat Brazilië massaal gaat rellen als het team niet wint. Het land staat aan het randje van een volksopstand. Vorig jaar gebeurde het al bijna tijdens de Confederations Cup. Het Wk kan zomaar de druppel worden.

Dit was dezelfde scheidsrechter las ik ergens, dan tijdens Nederland - Brazilië op het WK van 2010... Gaf Melo toen rood. Had dus duidelijk nog wat goed te maken...

Het voetbal gaat in mijn ogen gebukt onder belangen die de puurheid van het spel ondermijnen. De mensen die beweren dat voetbal maar een spelletje is, moeten de ogen openen: voetbal is industrie, voetbal is politiek, voetbal is een verziekte sport. Geld en macht zal altijd het slechtste in de mens naar boven halen. Daarnaast spelen sociale factoren een enorme rol nu in Brazilië, vermoed ik net als een aantal anderen hier. Succes voor de Braziliaanse ploeg is het enige middel om het volk daar rustig te houden. Het voetbal is momenteel een enorme, wankele poppenkast. De scheidsrechter zal bewust of onbewust tot zijn twijfelachtige beslissingen zijn gekomen onder druk van de situatie. Ik kan het de man nauwelijks kwalijk nemen. Ga er eens aanstaan, openingswedstrijd in Brazilië, het volk verwacht niet minder dan de wereldtitel en schade oplopen tegen Kroatië leidt tot een mate van onrust onder de bevolking die zich achtergesteld voelt en die de investeringen graag had gezien in infrastructuur en voorzieningen. Nee, het voetbal is helaas geen spelletje meer...

Strafschop was uiteraard theater van Fred, maar de actie van Olic in de 5 meter fluiten 9 van de 10 scheidsen gewoon af. Scheidsrechter was niet heel best (de overtreding van Neymar werd met geel bestraft waar een exact zelfde 'overtreding' 5x niet of zonder geel werd bestraft). Om hier nu weer complottheorieen op los te laten lijkt me onzin. De grote landen (zeker als ze thuis spelen) krijgen nu eenmaal wel vaker het 'voordeel' van de scheidsrechter, net als 'grote' clubs in allerlei competities. Wel vervelend voor de Kroaten, die verdienden zeker een gelijkspel.

13 juni 2014 om 13:39

Probleem is dat er nog steeds mensen zoals jou en Cruijff zijn die echt denken dat dergelijke ''fouten'' nog onbedoeld en per ongeluk plaatsvinden.

Als je weleens een wedstrijd hebt gefloten en geprobeerd hebt de uitslag te manipuleren als scheidsrechter, weet je hoe lastig dat is. Spelers profiteren vaak niet van je helpende hand. Vervolgens moet je drastische beslissingen nemen, zoals gisteren. Beslissingen waarvan iedereen zeker weet dat er niets van klopt.

Het stadium van een complot is de Fifa al lang voorbij. Open en bloot worden de meest commercieel interessante uitslagen geregeld.

Het valt mij ook heel erg tegen! Bah bah...
Ach ja als brazilië zo wereld kampioen willen worden....
Gebeuren dit soort dingen vaker dit wk dan word het een groot drama

Mocht brazilië wereld kampioen worden dan krijgen ze nooit de erkenning die je hoort te krijgen wanneer je eerst wordt.
Iedereen zal dit soort dingen dan herinneren

Zet je Braziliaanse bril even af en wees eerlijk. Ik kijk vanuit een neutraal punt naar gisteren. Kroatie is gewoon bestolen. Een dramatische openingswedstrijd voor dit WK, dankzij de scheidsrechter.

gewoon een shande ik heb daarna de wedstrijd niet eens meer afgekeken. en denk er zelfs over om de rest van het tornooi te boycoten.

Tja, Brazilië moest en zou die wedstrijd winnen. Erg oneerlijk, zeker die penalty was zo ontzettend onterecht, om nog maar niet te spreken over de (onterecht) afgekeurde goal en de niet gegeven rode kaart(en) aan Brazilië.

Blatter zal er wel weer achter zitten.....

Hans heeft volledig gelijk.

De fraude duurt al deccennia; Zuid-Korea vs Italie, BRA-NED 1998 etc. etc.

Goed dat de storm steeds sterker wordt; alleen dan zal het voetbal nog kunnen overleven. De sport verliest veel terrein, bijv. hier in NL aan het hockey.

Mensen hebben geen zin meer in World Wrestling Federation toestanden waarbij het publiek de verhaallijn van de bond moet volgen.

Hopelijk stappen de sportbonden uit de Fifa en wordt er een professionele organisatie opgericht.

Om het volk te bedaren geef je ze afleiding... En zolang de selecao wint.. Wordt het volk kalmer...

Op deze wedstrijd zet de Fifa bewust Geen top arbiter om de doodeenvoudige reden dat er dan gewoon sneller een penalty wordt gegeven een Howard Webb had van zijn leven nooit deze penalty gegeven en had ook nooit afgefloten voor die zogenaamde overtreding op de Braziliaanse keeper , maar hij had wel gewoon rood aan Neymar gegeven want dat was echt een schande dat hij met geel wegkwam , Dit Brazilie kan de finale bijna niet meer ontgaan want die blijven tot die tijd gewoon met 12 man spelen .

Toch wel grappig, precies hetzelfde gebeurde ook bij Ajax-ac Milan en toen was het in ieders ogen wel een strafschop.
En nu het ajax niet betreft schreeuwt iedereen om moord en brand.

Ik snap ook niet dat die scheids werd gekozen voor zo een openingsduel staat toch altijd veel druk op waarom dan niet een topper uit Europa met veel ervaring.

V Breukelen heeft helemaal gelijk , vind ik.
Zo denk ik er ook over.
Erger me er rot aan

Hahaha, ik moet zo lachen om al die complottheorieën van Hans. "brazilië moet naar de finale." Ik gok dat Hans vanavond tóch voor de buis zit te kijken naar Nederland, hopend dat Nederland kampioen wordt. Waarom dan dat nog kijken als je zo zeker bent van je zaak dat Brazilië 'm al gaat winnen door de Fifa? Dat noem ik hypocriet. Kijk dan niet.

13 juni 2014 om 15:08

Ik denk idd dat voor heel veel mensen de lol er nu al van af is.
Het was heel duidelijk wat er gister is gebeurd. Echt een schande.

Ja als je vandaag het hockey gaat kijken dan zie je dat essentiele beslissingen rechtvaardig genomen kunnen worden op basis van de video ref. In een sport met zoveel aandacht en commerciele belangen kan je niet meer vertrouwen op een mens die ook niet alles kan zien. Zeker in een spelletje dat zoveel sneller is geworden.

Hans je zevert...heel vaak..maar ik ben het nu 100% met je eens.

echt schandalig zooitje die fifa en uefa.. vidoe beelde klaar uit anders gaat onze sport kapot

Hahaha, altijd weer die afgunst voor latijnstalige landen. Die kunnen nooit iets goed doen bij het degelijke en oh zo morele en ''eerlijke''Noord-Europa.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren