Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB houdt prijzengeld Ajax in en vergoedt schade aan De Kuip

Laatste update:

Stadion Feijenoord, zoals de Rotterdamse Kuip eigenlijk heet, heeft de schade die tijdens de bekerfinale is aangebracht door fans van Ajax vergoed gekregen. Supporters van Ajax brachten voor 70.000 euro aan vernielingen aan in De Kuip. Zo werden er fakkels op het veld gegooid en werden er onder meer stoelen, deuren en toiletten vernield.

/

De KNVB heeft 70.000 euro ingehouden op het bedrag dat Ajax zou krijgen voor het bereiken van de bekerfinale, zo meldt RTV Rijnmond. Over verdere sancties voor Ajax is niets bekend, de bond wacht op de uitkomst van het strafrechtelijk onderzoek van de politie.

De bekerfinale, die na vijf minuten werd gestaakt omdat fans van Ajax vuurwerk op het veld gooiden, werd gewonnen door PEC Zwolle. De club van trainer Ron Jans kwam met 0-1 achter, maar liep vervolgens uit naar een enorme en verrassende 5-1 overwinning.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie zijn billekes brandt moet op de blaren zitten. Was getekend mijn oma.

12 juni 2014 om 14:42

Gaat de Knvb dan ook de miljoen euro, die de stichting Bestrijding Antisemitisme (ban), eist van de Knvb inhouden op het prijzengeld van Pec? Even voor mensen die het niet weten, de BAN heeft tijdens een kort geding tegen de Knvb, één miljoen geëist van de Knvb omdat er niet werd ingegrepen tegen de antisemitische leuzen van de PEC supporters. Mocht de BAN gelijk krijgen in deze zaak, dan lijkt me dit toch wel een optie. Anders wordt er met twee maten gemeten vanuit de Knvb.

Overigens vind ik deze straf helemaal terecht hoor, laat daar geen twijfel over bestaan. Ik hoop alleen wel dat Ajax dit bedrag nog weet te verhalen op de daders, want anders komen die doorgesnoven idioten er weer ongestraft van af.

12 juni 2014 om 14:46

Wat loop jij een onzin te verkondigen, toen jullie met 1-0 voor kwamen waren de ajax-supporters massaal 'jooodeeeeen' aan het zingen en daar begin je niet over. Met 2 maten meten doe je zelf.

12 juni 2014 om 14:48

Mooi, lekker doen.. Kunnen ze vervolgens ook gelijk een extra miljoen bij Ajax ophalen omdat hun supporters 'joden! Joden!' scandeerden.

12 juni 2014 om 15:03

Niks appels met peren vergelijken, die mensen hebben zelf letterlijk gezegd dat ze ook zeker geuzennamen met die sancties bedoelen. Ajax moet volgens hun ook door de KNVB gestraft worden iedere keer dat ze "joden" roepen

12 juni 2014 om 15:06

Ik ben het hier totaal niet met je eens. Pec supporters hebben namelijk helemaal niets geroepen wat antisemitisch is. Misschien een keer wat zijn die joden stil, maar verder dan dat ging het niet. Persoonlijk vind ik dat spreekkoor in hetzelfde straatje vallen als de ajax supporters die met zijn allen joden roepen. Het is gewoon kinderachtig, onnodig en zwak van de ban om dit onderzoek te doen. Zeker gezien alle andere ergere toestanden die hebben plaatsgevonden rond de wedstrijd.

12 juni 2014 om 15:13

Die spreekkoren zien als antisemitisme is precies wat mis is met de maatschappij, Het is gericht tegen onze geuzennaam. Mensen die hier moeilijk over doen en een miljoen eisen... man man daar word je toch zo moe van. Kleinzerig gelul.

12 juni 2014 om 15:47

Pure onzin wat sommige schrijven hier.

Ajacieden dragen die naam met trots. Logisch gezien de historie van de club.

Dat andere eencellige randdebielen deze trotse naam misbruiken, daar moet je niet de Ajacieden op aankijken.

Palestina vlaggen, rotterdams gezang, hakenkruizen etc. dat is misselijkmakend.
Maja helaas gaat dat daar zo....

Edit: Ik wil trouwens niet iedereen over een kam scheren. Dus de enkeling die zich wel kan gedragen bij feyenoord moet zich niet aangesproken voelen. Ik heb er zelf vrienden zitten die altijd hun beklag erover doen, dus ik scheer zeker niet iedereen over een kam.

12 juni 2014 om 15:49

@chrisz1908

Waar verkondig ik onzin dan? Misschien moet je eens leren lezen. Nergens zeg ik dat het met het BAN eens ben, nergens zeg ik dat Ajax-supporters geen joden heb geroepen. Ik meet helemaal niet met twee maten, dat zie jij gewoon graag omdat jij je vermogen tot helder redeneren laat benevelen door je eigen subjectieve voorkeuren. Ik geef alleen maar aan dat het BAN een zaak heeft aangespannen tegen de Knvb over het niet optreden tegen het, aldus het Ban, anti-semitisme tijdens de bekerfinale. En ik vraag mij (terecht) af of dat een staartje krijgt voor Pec. Het zou ook zeker kunnen dat Ajax hierbij betrokken wordt, maar ik weet niet wat de intenties van het BAN precies zijn.

@mafa
Als ik de definitie van antisemitische onder de loep neem, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dan dat het scanderen van "joden" géén antisemitisme is. Dus het slaat als een tang op een varken wat je zegt. Daarnaast is het een weinig inhoudelijke reactie van je, omdat je mijn oprechte vraag probeert te ontwijken door met een vingertje te wijzen naar anderen.

Nogmaals voor alle mensen op Voetbalzone, die óf slecht van begrip zijn óf het niet willen begrijpen omdat ze een rode waas voor hun ogen krijgen als het over Ajax gaat:

Ik ben het niet eens met het BAN in deze, maar het kort geding staat. Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat, mits het BAN de zaak wint, deze schade verhaalt gaat worden op de verantwoordelijken. Dit zal zowel PEC als Ajax kunnen zijn, ik weet niet precies wat de bedoelingen van het BAN zijn.

Als je enige reactie "ja maar Ajax roept ook joden" is, reageer dan maar niet want daar doe je niemand een plezier mee.

12 juni 2014 om 15:57

ajax roept nooit joden, dat doen de supporters.
Ik vind het zelf als Amsterdammer en Ajacied ook vreemd dat we dit hebben aangenomen, en aangezien ik geen jood ben zing ik ook geen joden, wij roepen meestal met zijn alle...mokum!!!

12 juni 2014 om 16:01

@ H.j.cruijff

// Waar verkondig ik onzin dan? \\

Dat wat jij schrijft over PEC Zwolle betreffende het roepen van antisemitische leuzen is onzin, grote onzin zelf. Dergelijke leuzen hebben zij niet geroepen.

12 juni 2014 om 16:04

Dat is nou net de pech, bijna alle joden zeuren over alles. Zelfs als je ze groet zijn ze vaak beledigd.
Of als je kritiek op israel hebt ben je al anti semiet. Dat Ban zijn waarschijnlijk gwn ordinaire graaiers, net als het gevaarlijke cidi.

12 juni 2014 om 16:05

Mokumouwe,

Bij jouw club ziten de lieverdjes?? Verwijzingen naar de 2de wereldoorlog of pas overleden k patienten of het ea roepen over homo's???

Stop met wijzen en kijk eerst naar je zelf. Bij alle clubs zitten vreemdr vogels ook jouw club heeft ze.

12 juni 2014 om 16:09

@ Zyryanov

// Dat Ban zijn waarschijnlijk gwn ordinaire graaiers, net als het gevaarlijke cidi. \\

Ben je nu echt zo simpel dat je denkt dat het geld van de boete die ze eisen naar BAN zelf gaat?
Overigens, als mensen een mening hebben die jou niet bevalt hoef je ze nog niet als 'gevaarlijk' te bestempelen.

12 juni 2014 om 16:19

dus jij vindthet normaal dat de club die zichzelf joden noemt trots shirts draagt en zingt over het bombardement in rotterdam?

als nederland de joden aan hitler en vriendjes had gegeven had mijn familie niet plat gebombardeerd geweest

dus jij bent enorm dom en ongemanierd als je dit zomar post, mafkees!

kan me nog goed herinneren dat jullie trote joden liedjes zongen als de lente komt dan gooien wij bommen op rotterdam

als je je zo gedraagt dan zou ik waarderen als jij in een kamp opgesloten zou worden zoals mijn familie opgesloten werd omdat ze echte joden verdedigden, je hebt 0 historisch besef en bent gewoon een verschrikkelijke idioot als je zulk soort dingen post

en ik vind het niet kunnen dat dat deze site zulk soort dingen lat posten en verwijderd

ook zou iemand die zulk soort dingen post gewoon nooit meer mogen reageren, want je laat zien dat je de verantwoordelijkheid niet aankan

nogmaals jij bent zo verschrikkelijk triest dat ik je haast toewenst om zelf dingen me ta maken die rond de jaren 40 zijn voorgevallen...

is een reactie op mokomouwe btw...

12 juni 2014 om 16:27

Als de KNVB Pec straft voor de leuzen meten ze weer eens met 2 maten. Ook snap ik niet waarom dit zo'n probleem is. Ajax supporters noemen zichzelf joden maar ho maar dat daar door andere clubs over gezongen mag worden. Maar je hoort de KNVB nooit over de vuurwerkgeluiden bij de wedstrijden van Twente bijvoorbeeld.

12 juni 2014 om 16:39

@ soccerislove

// Als de Knvb Pec straft voor de leuzen meten ze weer eens met 2 maten. \\

Er is vanuit de PEC supporters niets geroepen inzake joden. Bovendien is er helemaal geen sprake van dat de Knvb daar nu werk van het maken is.

12 juni 2014 om 17:15

Als je het zo gaat beredeneren is Ajax al lang failliet. Hoe vaak de supporters de afgelopen 5 jaar negatief in het nieuws zijn geweest betreft rellen overtreft alles.

12 juni 2014 om 17:23

@ Malloot,

Jij kan het onzin noemen, feit is dat het BAN dat niet zo ziet. Nogmaals, ik beweer zelf helemaal niets, ik presenteer alleen de feiten. Het BAN heeft antisemitisme waargenomen en houd de Knvb verantwoordelijk voor het feit dat er niet tegen opgetreden is.

Overigens, je zegt dat de Knvb er geen werk van maakt, de grap is dat het nu geen keuze meer heeft. Dat is het hele verwijt van het Ban, dat de Knvb er geen werk van maakt.

12 juni 2014 om 17:43

Laat hem maar, hij wijst altijd met het vingertje naar Feyenoord. Waarom? God mag het weten.

12 juni 2014 om 17:48

@ H.j.cruijff

JIj hebt het bericht klaarblijkelijk op een Ajax-site gelezen, want BAN richt zich niet alleen op PEC Zwolle, maar ook op Ajax.

// Overigens, je zegt dat de Knvb er geen werk van maakt, de grap is dat het nu geen keuze meer heeft. \\

Eerst maar eens afwachten hoe de rechter oordeelt, dan weten we wie er echt schuldig is en ook of de Knvb er werk van moet gaan maken.

12 juni 2014 om 17:57

@ h.j. Cruijff. Je weet dat de ban hiermee ook de geuzennaam van Ajax wil aanpakken met 1 mil euro boete pet wedstrijd dat die gebruikt word.

12 juni 2014 om 18:11

@h.j.cruijff, ik weet niet of jij het weet, maar dat zelfde geldt dan voor supporters van Ajax die het woord Joden te pas en te onpas in geuzenliederen gebruiken. Is niet te hopen voor Ajax dan als dat met terugwerkende kracht in gaat.

12 juni 2014 om 18:32

Palestina vlaggen misselijkmakend?!? Sorry hoor, ik begrijp dat vlaggen met hakenkruizen misselijkmakend zijn, maar vlaggen van Palestina bij lange na niet. Die kunnen namelijk ook als steun aan het onderdrukte Palestijnse volk worden gezien.

12 juni 2014 om 19:28

Palestina vlaggen? Palestina is gewoon een land. En daarom vraag ik me dus ook af waarom de ajacieden wel de israelische vlag mee mogen nemen. Wat betreft het scanderen van joden vind ik ook nogal walgelijk. Ik ben zelf ook van joodse komaf en erger me er kapot aan. Ik vind het totaal niet prettig dat ajacieden het jodendom misbruken. Want zo zie ik het. Waarom het jodendom gebruiken, terwijl er misschien maar 10% echt joods bloed in het stadion komt. Gewoon kappen met die onzin. trouwens ajax is niet eens door joden opgericht. Er is vroeger eens geld in de club gestoken door joden. En ajax lag in een joodse wijk. De supporters hebben er zelf een joodse draai aangemaakt.

12 juni 2014 om 19:40

Al die discussie en geschiedenis lessen hier...

Als jullie dan toch de geschiedenis in willen duiken: wie weet welke club als eerste een lijst met joodse leden overhandigde aan de Duitse bezetter??

12 juni 2014 om 20:56

Omdat er een verschil is. man mensen willen het niet zien.
Al noemen we ons christenen.... dat geeft niemand het recht om 'alle christenen aan het huppelepup' te zingen, natuurlijk krijg je veel duimpjes van al je medegezinde die blind zijn voor feiten en maar al te graag gelijk willen krijgen hier.
Zal niet gebeuren.

13 juni 2014 om 09:34

@reeel

Na je hele betoog kan ik maar tot 1 conclussie komen: je spoort niet en bent hartstikke gek!!!

"als nederland de joden aan hitler en vriendjes had gegeven had mijn familie niet plat gebombardeerd geweest" Wat had jij fout geweest in de oorlog zeg!

De Nationaal-Socialistische Beweging had trots geweest op een partij lid zoals jij! Dwaas!!!

13 juni 2014 om 09:50

@knokkie

De negatieve lading is afkomstig vanuit rotterdam en dat soort plekjes.
Ik zal je in het kort vertellen waar het vandaan komt en waarom het logisch is:

Ajax heeft van oudsher Joodse spelers en bestuurders gehad. Niet gek aangezien er in Amsterdam veel Joodse mensen wonen.
Mister Ajax, Sjaak Swart, is bijvoorbeeld een Jood.
Net als vele voorzitters en onze geldschieter in de jaren 60-70, wijle meneer Caransa.
Dit zijn allemaal mensen die de club tot een van de grootste ter wereld hebben gemaakt. Logische link dus.

Daarbij was het zo dat wanneer men naar Ajax ging, ze door Jodenbuurten reden.
Zo is dus de uitdrukking ontstaan: We gaan naar de joden.

Weinig mensen weten dit echte verhaal. Maar als je eens zou stoppen met roeptoeteren en de feiten zo leren dan begrijp je de dingen misschien beter.

En ik ben het helemaal eens: het is misselijkmakend hoe andere clubs met onze geuzennaam om gaat.

13 juni 2014 om 13:20

Hakenkruizen? Wanneer heb jij die gezien in de kuip dan??

Met palestinavlaggen en gezang is niks mis, jullie lopen immers met Israëlvlaggen en noemen jullie zelf joden......en dat voor de stad waar, relatief gezien, de meeste joden zijn verraden en gedeporteerd!

13 juni 2014 om 13:58

@mokumouwe. Dat zeg ik zelf al dat ajax in een joodse wijk lag En dat er joodse geldschieters waren. Beter lezen zou ik zeggen. En je bent nog 1 ding vergeten. Aan de gelaatsuitdrukkingen op de tribune onder andere doordat joden meestal van die grote neuzen hadden. Werd er inderdaad gezegd we gaan naar de joden.

12 juni 2014 om 14:59

70.000 is voor Ajax wisselgeld.

12 juni 2014 om 15:42

Wat maakt het nou uit of het voor Ajax wisselgeld is? De schade was 70.000 euro en dat wordt dus nu gewoon betaald aan Feyenoord. Moet Ajax dan volgens jouw nog meer betalen aan Feyenoord?

12 juni 2014 om 15:59

Hij kan het toch ook bedoelen in de zin van: niet heel interesssant want Ajax heeft geld genoeg? In plaats van dat hij het een te laag bedrag vindt?

12 juni 2014 om 16:35

Ik bedoel wat dropstaaf zegt. Niemand die bij ajax wakker ligt omdat ze 70.000 moeten betalen. Komend jaar weer champions league dus ze halen toch weer minstens 20 miljoen binnen.

13 juni 2014 om 00:11

Sorry, ik had je dan verkeerd begrepen.

Daarom gebruikt men ook vaak emoticons, omdat emoties niet van een stuk tekst af te lezen zijn.

12 juni 2014 om 15:42

Buiten het feit dat er niemand wakker ligt over 70 duizend meer of minder bij Ajax slaat dit natuurlijk alles.

Hoezo moet Ajax dit betalen? Lijkt mij de wereld op zijn kop.

De Knvb is namelijk de huurder (en dus de verantwoordelijke) maar stadion de kuijp mag je in deze ook wat aanrekenen.
Dit vuurwerk lag er namelijk al van te voren.
Ajax heeft namelijk iedereen bij de Amsterdam Arena grondig gefouilleerd, daar is niets meegekomen. Dat is ook vastgesteld.
Uit onderzoek is gebleken dat de kujp nalatig is geweest. Dus of de stadion beheerder of de Knvb zou aansprakelijk moeten zijn.

Ach ja, zo gaat het wel vaker

12 juni 2014 om 15:50

Het waren toch "aanhangers" van Ajax die dit gedaan hebben.. Ajax moet die 70.000 nu gewoon op hen gaan verhalen en dan is het cirkeltje rond naar mijn idee.

12 juni 2014 om 15:51

Zo werk het dus niet in de geote mensen wereld. De knvb huurt het stadion, het stadion verhaalt de kosten op de knvb, de kaarten zijn verkocht aan ajax en dus verhaalt de knvb deze koste weer bij ajax. Ajax zal deze kosten op hun buurt weer verhalen op de daders!! Verder schijnt het vuurwerk ye zijn binnen gesmokkeld in de spandoeken en vlaggen iets wat vaker gebeurd. Maar het overgrote deel van de kosten zijn vanwege de vernielingen en deze zijn echt door de "supporters" gemaakt, dus is het helemaal niet raar dat ajax mag betalen.

12 juni 2014 om 15:55

Trouwens welk onderzoek heeft uitgewezen dat het stadion nalatig is geweest dan?? Heb er nog nog niets van gehoord nl eerste officiële berichten bleek juist dat ze er alles aan hadden gedaan wat in hun macht lag. Die vernielingen die grotedeels in deze 70 duizend zitten hebben niets te maken met het vuurwerk, als het goed is zal er op deze 70 duizend nog wel een boete komen, die zit hier nl niet bij!!

12 juni 2014 om 17:47

Onrechtmatige daad jegens de Kuijp en jegens de Kvnb van de ajax supporters.
Door de opmerking van ''de wereld op zijn kop'' kan niemand je helaas meer serieus nemen....

12 juni 2014 om 17:50

Serieus mokum, ik heb nog nergens zoveel onzin uit zien komen als jou mond.

12 juni 2014 om 18:13

Uit verklaringen van Ajaxsupporters is gebleken, dat een groot gedeelte helemaal niet of niet grondig genoeg gefouilleerd was, omdat die groep criminelen, die verantwoordelijk waren gingen duwen en zo, waardoor men ze zo snel mogelijk de bussen in wilden. Overigens werd het fouilleren bij de Kuip ook merendeels door Stewards van Ajax gedaan.

12 juni 2014 om 19:14

H.j.cruijf
Mooi bericht, te lang om te lezen.

13 juni 2014 om 00:38

De Knvb mag dan wel de 'huurder' zijn, maar het zijn nog steeds de ajax supporters die de schaden hebben aangericht.
Stel dat ik als huurder een huis aan jou verhuur, en jij brengt schade aan dit huis aan, dan ga ik daar toch niet voor de kosten opdraaien?
Ajax is verantwoordelijk voor zijn supporters, het is lekker makkelijk om de verantwoordelijkheid bij de Knvb neer te leggen.
Laat ze daar in Amsterdam er eerst maar voor zorgen, dat ze hun zaken goed op orde hebben.
En als dat systeempje van jou allemaal zo werkt, dan kunnen er beter maar geen supporters komen, want de Knvb is de verhuurder, dus kunnen supporters alles maar slopen, op verantwoordelijkheid van de Knvb..

Mooi Op die idioten verhalen deze Schade !!!

12 juni 2014 om 14:40

is volgens de tekst gedaan...

12 juni 2014 om 14:42

Ik zeg toch ook Mooi Op die idiote verhalen deze schade !

12 juni 2014 om 14:44

Ze verhalen het op de club Ajax.. niet op de idioten helaas

12 juni 2014 om 16:12

dus heeft de knvb het op ''die idioten'' verhaald

12 juni 2014 om 18:18

reeel,

Denk je nou daadwerkelijk dat je grappig bent? Ben je nou echt 25 jaar oud?

De Knvb verhaalt de schade bij Ajax en Ajax zal het wel op die zogenaamde supporters verhalen.

Beetje hersenloos van je om de club Ajax "idioten" te noemen.

Laten ze PEC ook maar eens aanpakken met hun antisemitische leuzen.
Maar dit is meer dan terecht, stelletje idioten.

12 juni 2014 om 14:41

Dit is niet het moment naar anderen te wijzen. Wees blij dat schade vergoed is. Nu onderzoek nog afwachten

12 juni 2014 om 15:47

Wanneer dan wel? Ik ben niet blij dat de schade vergoed is. De supporters zouden moet boeten hiervoor niet de club. Ik vind dingen als Hamas Hamas joden aan het gas echt erg. Natuurlijk doen Ajacieden dat ook door middel van Bommen op Rotterdam, maar ik zeg ook niet dat Ajax dat niet doet. Ik vind gewoon dat alle supporters die dit doen gestraft moeten worden. Helaas gebeurt hier nog te weinig tegen.

12 juni 2014 om 16:17

@ Joey-AFCA

// Laten ze PEC ook maar eens aanpakken met hun antisemitische leuzen. \\

Nu moet je natuurlijk niet onzin gaan uitkramen.. De PEC supporters hebben dergelijke leuzen niet geroepen.

12 juni 2014 om 16:37

nee de ajax supporters riepen zelf hamas hamas alle joden aan het gas?

12 juni 2014 om 16:41

@ zu3n

Tijdens de bekerfinale is dat helemaal niet geroepen, hoe kom je bij die onzin? Doe normaal.

Er zijn tig andere 'joden'-leuzen die wel werden gebezigd en daarvoor moet je toch echt bij de ajax-supporters zijn. Die schijnen het nogal stoer te vinden om 'joden' ed. te roepen.

12 juni 2014 om 17:00

Wat een flauwekul, dat is helemaal niet geroepen. Het enige dat ik gehoord heb waren een handjevol mensen die zongen "wat zijn die Joden stil" wat al snel veranderde in "waar is dat vuurwerk nou?" Boehoe, wat een antisemitisme zeg....

12 juni 2014 om 17:06

Nu doe je echt je naam eer aan. Er is onderzoek naar geweest door BAN en ze hebben de Knvb aangeklaagd. Dus voordat je de volgende keer weer onzin uitkraamt denk dan eventjes na.
Bron: http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/...

12 juni 2014 om 17:31

@ Joey-AFCA

In jouw reactie #4 beticht je alleen PEC -supporters van het roepen van antisemitische leuzen. Dat is grote onzin. Het waren vooral de Ajax-supporters die 'joden'-leuzen riepen. Maar jij hebt dus dat bericht op ajaxshotime.com gelezen, en daar zit duidelijk een rood-wit Ajax-randje aan. Pas in een update weten ze te melden dat ook Ajax-supporters schuldig waren.

De PEC -supporters kwamen niet veel verder dan 'wat zijn die Joden stil', en dan ging het ook nog maar om een enkeling. Of dat uiteindelijk antisemitische is, daar gaat de rechter over en niet BAN .

12 juni 2014 om 17:59

Onderzoek door Ban, maar natuurlijk. BAN denkt wat gehoord te hebben op televisie, dat is geen onderzoek. En wat BAN onder antisemitisch schaart is gewoon lachwekkend. Zij vinden namelijk dat het Ajax publieke ook antisemitisch is omdat ze Joden scanderen.

12 juni 2014 om 14:41

Kijk eens eerst naar jezelf (eigen achterban) voordat je met je vingertje naar een ander wijst...

12 juni 2014 om 14:44

anitisemitische leuzen is iets wat (bijna) elke club doet, als reactie op het gebruik van het 'super.....' van de ajax supporters zelf.
Ik ben bang dat dit probleem daardoor niet op te lossen is, tenzij als ze iedere club waar antisemitische leuzen worden gehoord (dus ook Ajax zelf) zullen beboeten..

12 juni 2014 om 14:47

Bij Ajax worden helemaal geen antisemitische leuzen gehoord. Weet jij wel wat antisemitisch is?

12 juni 2014 om 14:54

Dat hij het verkeerd interpreteert doet niks af aan het feit dat hij wel gelijk heeft. De Ajax supporters moeten zo nodig joden scanderen, en dan krijg je nou eenmaal een reactie van sommigen. Bij PSV noemen ze zichzelf boeren en daar wordt hetzelfde over gezegd, maar dan vindt niemand het schokkend omdat boer geen geloofsbelijdenis is die genocide heeft meegemaakt. De bron ligt dus bij de Ajax supporters zelf.

Bommen op Rotterdam is ook een leus gelinkt aan de tweede wereldoorlog waarbij zo'n 800 mensen omkwamen en nog eens 100x zoveel dakloos. Toch roepen Ajacieden dat weer richting Feyenoord, wat dus net zoals de Jodenuitspraken een gevoelig punt is. Als Ajax supporters stoppen met zichzelf 'superjoden' te noemen wordt het vanzelf allemaal minder met de spreekkoren vanuit andere supportersgroepen.

12 juni 2014 om 15:11

Volgens mij draai jij oorzaak-gevolg om. Supporters van andere clubs begonnen Ajax-fans joden te noemen. Zij hebben dit toen overgenomen als geuzennaam. Dat kun je ongepast vinden, maar het heeft niets met antisemitisme te maken. Daarnaast is het verwijzen naar rampen natuurlijk verschrikkelijk, en het slaat natuurlijk eigenlijk ook helemaal nergens op dat een verwijzing naar de ene ramp wel (mogelijk) bestraft wordt en naar de andere niet, maar het legitimeren van dit gedrag vind ik belachelijk.

12 juni 2014 om 15:22

@ajaxbosna

Dat weet bijna niemand, dat is de grap. Ik heb weleens uitgelegd aan mensen wat de Semitische volkeren zijn en daarna krijg je lollige reacties hoor.

Maar wat een onzin natuurlijk, Ajax heeft helemaal niets (meer) met het Jodendom te maken.

Straks komt de boerenbond in opstand omdat ze bij PSV boeren roepen. Alsjeblieft, laten we eens wat minder snel op de teentjes zijn getrapt.

12 juni 2014 om 15:23

Oorzaak-gevolg blijft hetzelfde in mijn stuk. Waar jij op doelt zijn de Utrechtse supporters die ermee zijn begonnen in de Joodse wijk waar Ajax aan lag. Feit blijft dat Ajax supporters dit vervolgens hebben aangenomen als geuzennaam, en dat je daardoor met deze discussie zit.

Zelf gebruik ik geen antisemitische uitlatingen, maar ik denk dat de supporters van andere clubs die dit doen zelf niet eens iets tegen joden hebben. Ze roepen leuzen als hamas hamas etc, simpelweg omdat ze daarmee een negatieve associatie met joden te pakken hebben waarmee ze denken dat ze de supporters hebben. Daarbij denk ik niet eens dat het grootste deel van de Ajax supporters ermee zit omdat zij of zelf niet joods zijn, of dat het voor hen te lang geleden is om er mee te zitten.

Het is eigenlijk gewoon heel triest allemaal. Een groot deel van de Ajacieden weten niet eens waarom ze dat eigenlijk roepen, en een groot deel van de tegenhangers weet het ook niet.

12 juni 2014 om 16:26

dan ben je toch een idioot, jezelf jood noemen en stoer en trots liedjes zingen over een stad die vernield is omdat wij de joden wilden beschermen

en idd als ajax zichzelf geen joden noemt krijg je geen reactie op de jodenleus, dus ik begrijp BAN wel, de enige manier om de spreekkoren over joden te laten stoppen is iedereen erover te laten stoppen

en wat mij betreft mogen ze die stoere mafkezen die liedjes over bommen op rotterdam zingen eens naar een oorlogsgebied sturen om platgebombardeerde steden op te bouwen en bevolking te steunen in de heropbouw, net als mafkezen die hamas liedjes zingen voor straf naar vernietigingskampen gestuurd moeten worden en eens een maandje mogen meemaken wat erdaar gebeurde...

12 juni 2014 om 17:13

Dat kun je net zo goed omdraaien...

Dat Ajax-fans zichzelf joden noemen is een reactie op antisemitistische spreekkoren. En verder tja, over open deuren gesproken...

Het lijkt mij vrij buitenproportioneel om mensen voor dergelijke vergrijpen te traumatiseren

12 juni 2014 om 14:44

Laten we niet wijzen, we zijn zelf super stom geweest ofja enkele onder ons.

12 juni 2014 om 15:00

Agh als we toch off topic gaan en over andere clubs beginnen. Dan moeten bepaalde clubs ook eens stoppen met het maken van vuurwerkgeluiden als ze tegen Twente spelen.

12 juni 2014 om 15:07

Was je erbij joey? Wat is er dan precies geroepen volgens jou?

12 juni 2014 om 16:04

@ Joey-AFCA

// Laten ze PEC ook maar eens aanpakken met hun antisemitische leuzen. \\

Kraam toch niet van die onzin uit.

Raar verhaal! Mag de Knvb zomaar een bedrag inhouden op geld dat Ajax verdiend heeft? Een boete van € 70.000,- was geloofwaardiger geweest.

12 juni 2014 om 14:44

Vond het ook heel verbazingwekkend, volgens mij mag dit helemaal niet wettelijk gezien.
Of Ajax heeft toestemming gegeven anders kan ik het niet verklaren.

12 juni 2014 om 14:44

idd... bang dat Ajax de boete niet kan/zal betalen?

12 juni 2014 om 14:45

Dit is toch gewoon een praktische oplossing zo? Anders ga je eerst uitkeren wat je later weer terughaalt.

12 juni 2014 om 14:47

Waarschijnlijk gwn belletje naar ajax. Van we houden 70.000 in aan prijzengeld en ajax ging akkoord.

12 juni 2014 om 14:48

Komt toch op exact hetzelfde neer?

12 juni 2014 om 14:55

Neem aan dat Ajax hiervoor toestemming gegeven heeft, anders zou het wel typisch Knvb zijn om haar eigen regels na te leven in plaats van de wet.

Overigens komt het wel goed uit, aangezien Ajax minder prijzengeld uitgekeerd krijgt en zodoende minder belasting over het prijzengeld hoeft te betalen Tenzij Ajax het boekhoudkundig weer op een geheel eigen manier administreert..

12 juni 2014 om 14:57

Waarschijnlijk huurt de Knvb de kuip gewoon van Stadion Feyenoord. En dus declareert Stadion Feyenoord de gemaakte reparatie kosten bij de huurder, Knvb.

De Knvb berekent dit vervolgens op deze manier weer door aan Ajax.

12 juni 2014 om 15:04

Ik vind het ook heel apart. Ook publicitair komt het vreemd over. Nogal een verschil tussen "knvb houdt €70.000 in van Ajax" of "ajax doneert deel van prijzengeld aan Stadion Feijenoord".

12 juni 2014 om 15:14

Haha doneren? Volgens mij moet Ajax gewoon de schade betalen die het heeft aangericht. Per slot van rekening doneer ik de belastingdienst nooit iets, maar moet ik ze genoeg betalen!

En wat gaat er nu het volgende seizoen aan gedaan worden dan ???

12 juni 2014 om 15:06

Finale ritselen tussen ADO en Feyenoord. Probleem opgelost

12 juni 2014 om 15:22

Al die ajax fans moet niet zo zeiken als dit in hun stadion was gebeurd hadden ze ook gezegt dat het betaalt moet worden

12 juni 2014 om 15:15

Als de KNVB slim is laten ze bekerfinale in het stadion van Anderlecht spelen op een zaterdagavond. Als Feyenoord in de finale komt, hebben ze volgens velen een thuisvoordeel en dat kun je op deze manier tegengaan. Daarnaast voorkom je bij een bekerfinale met Ajax dat de Ajax hooligans (dus niet de normale fans, maar die mafkezen) het stadion van de rivaal kunnen slopen. Ik weet dat het een onhaalbaar idee is, maar ik denk dat we dan van een hoop gedoe af zijn

12 juni 2014 om 16:27

Ik denk dat Anderlecht niet bepaald staat te popelen om Nederlandse supporters in hun stad en stadion.

Het gaat toch om de supporters dat wil ik zeggen ,ze moeten gewoon die harde kernen uitbannen en de Knvb finale uit en thuis laten spelen ,maar als er wat gebeurt en het heet ajax word er gelijk negatief gepraat vergeet niet dat deze club en feyenoord en psv de ere divisie hoog houden al jaren en wat pocornie betreft het waren toch supportes van feyenoord die de trekker overhaalde terwjl hij op de grond lag en niks meer kon doen ,noemen Jullie DAT Supporters DAN ,beide clubs aanpakken dan of de Knvb beker finale in een ver land doen zonder supporters

12 juni 2014 om 15:16

En jij vind dat die pocornie die een afgelegen terrein op zoekt met zijn maatjes om een paar andere gestoorden daar het ziekenhuis in te slaan wel een echte supporter?

Nog even doorgaan en we krijgen er echt mee te doen....not!
Feijenoord heeft met deze zaak totaal niets te maken en is alleen maar slachtoffer van een stel 1 cellige die het leuk vinden om een pleepot van de muur te trappen.

De knvb beker in een ver land..............
Gewoon de knvb beker een jaar zonder ajax eens kijken of ze daar tot leren in staat zijn.

12 juni 2014 om 15:37

Is toch niet de schuld van Ajax stratum.....
Ik geloof graag dat je wilt dat Ajax uitgesloten wordt ... kan jou clubje misschien ook eens wat winnen.....
iedere club heeft helaas een aantal mongolen die de boel graag slopen en eigenlijk niet eens voor het voetbal komen, maar puur om te rellen.

Dat je graag Ajax wilt straffen voor deze actie van mongolen zegt een hoop over je anti Ajax gevoel.... je laat je een beetje in je kaarten kijken..
De boete is overigens terecht hoor, al is het niet de schuld van Ajax... maar dan moet Ajax maar de schade verhalen op die mongolen die zogenaamd Ajax supporter zijn.

12 juni 2014 om 15:47

Sommige clubs hebben er nou eenmaal meer los lopen en gebeuren die mafketel dingen vaker.
Onze vriend wesley vergeten onlangs?

Ook ajax is schuld in deze , de club is verantwoordelijk voor de kaartverkoop.
Het is vragen om problemen als je blind je kaarten verkoopt aan boefjes uit een vak waar Peter r de vries drie boeken mee zou kunnen vullen.

Er is zoals ajaxsupporters zelf ook al aan gaven en ook op diverse tv beelden te zien geweest dat er niet of nauwelijks gecontroleerd is op stadionverboden vuurwerk of wat dan ook.
Hoe groot mijn haat tegen de club ook is , als ze het zelf niet in de hand kunnen houden om wat voor reden dan ook : uitsluiten.

En ja als er bij psv zulke dingen ieder jaar weer voor zouden vallen heb ik dezelfde mening.

12 juni 2014 om 16:32

was het dan de schuld van feyenoord in nancy?

nee, maar daardoor gaat een club wel eindelijk zelf actie ondernemen, dus idd flikker ajax maar een jar op het strafbankje, dan zal het jaar erna ajax een stuk beter op hun supporters letten

12 juni 2014 om 17:53

Uhm ja ajax moet worden gestraft? zijn toch haar supporters? Dat zij de kosten op de daadwerkelijke daders verhaalt is een ander verhaal en daarmee ook ajax haar verantwoordelijkheid. En dat die mafketel Bragga picornie en zijn vriendjes van ajax wilt vrijspreken omdat hij vermoord is, slaat ook nergens op. Hij was met een reden bij die slag bij beverwijk betrokken. Helaas dat hij dit wel met de dood heeft moet bekopen..

12 juni 2014 om 23:05

Die laatste zin gelooft geen mens. Je geeft het zelf al toe, je bent gefrustreerd tov Ajax, en zit niks anders te doen dan te provoceren.

12 juni 2014 om 23:50

wat jij wil sjakie

Wel raar dat de knvb hier als een soort bemiddelaar van Ajax handelt. Daarnaast mocht de club Ajax de ontstaande schade niet verhalen op hun eigen supporters, die de schade hebben aangebracht. Dan keurt indirect de club Ajax het gedrag goed! Maar hopelijk maakt Ajax er werk van.

12 juni 2014 om 15:18

Onzin, Knvb huurt stadion de kuip voor de beker finale, tijdens dit "feest" zijn de Ajax supporters teleurgesteld in hun team, waardoor ze het halve stadion menen te moeten slopen. Als club ben je verantwoordelijk voor je eigen supporters en dus verhaald de Knvb de schade bij Ajax...

12 juni 2014 om 15:25

Teleurgesteld in hun team???
Ze hadden er al een bende van gemaakt toen het nog niet eens begonnen was.
Dat heeft niets met teleurstelling te maken maar met gebrek aan fatsoen.

12 juni 2014 om 17:38

Stratumseind, ik ben altijd positief ingesteld en zie liever het goede in de mens dan het kwade. Ik zou, als ik supporter van Ajax was geweest dit seizoen niet heel blij zijn geworden. Balletje terug, balletje breed en met heel veel moeite winnen met vaak maar 1 goal verschil. Ondanks het kampioenschap, lijkt dat mij genoeg reden om teleurgesteld te zijn.

Ik zou ook niet weten wat een andere reden zou kunnen zijn om dit te doen. Ook het gebrek aan intelligentie bij de Ajax-supporter zie ik niet als reden. Er zal toch wel iemand in dat vak hebben gedacht, van wat mijn maten nu aan het doen zijn is niet heel erg handig... Nouja conclusie blijft het zelfde schade verhalen op de club, ook bij kampioensfeesten waarbij half Amsterdam wordt afgebroken schade verhalen bij de club. En dit geldt niet alleen voor Ajax, elk zichzelf respecterende betaald voetbalclub moet verantwoordelijkheid nemen.

Kan me voorstellen dat er genoeg videobeelden zijn van de relschoppers, die allemaal een seizoenskaart weigeren en de halve arena zit voortaan leeg....

12 juni 2014 om 18:06

De Knvb zorgt er alleen voor dat Feyenoord schade vergoed krijgt. Of dat nou van de club Ajax komt of van de direct schuldige, zolang de gedupeerde maar gecompenseerd wordt.

Overigens zal Ajax in alle gevallen dit proberen te verhalen op de betrokkenen. Zelfs als je geen vervolg bericht op VZ hierover zal lezen, kun je daar gerust vanuit gaan. Zo werken naar mijn weten alle clubs.

Wisselgeld natuurlijk.... Hopenlijk wordt het verhaald op de daders, kansloos volk...

Ben trouwens benieuwd wat de uiteindelijke straf voor Ajax zal zijn.
\ik vind het nl lang duren voordat de uitslag komt, bij een andere club had de uitslag allang bekend zijn geweest.
Ja Knvb en Ajax zijn eigenlijk broer en zus(kijk maar naar het
bestuur van de Knvb)

12 juni 2014 om 16:24

Wat heeft de Knvb dan met de straf te maken? Snap jij het wel? De Knvb heeft het namelijk overgedragen aan de aanklager zoals het met rode kaarten ook altijd gebeurd.

Dus je kunt wel weer met lulverhalen komen over Knvb en Ajax, maar je snapt er blijkbaar totaal niets van de organisaties in het voetbal.

12 juni 2014 om 16:30

ik denk dat jij het niet snapt. maar bij elk incident komt er snel een straf voor de clubs, waarom mu niet en moet het maanden duren?
En bij een rodekaart meestal binnen enkele dagen

12 juni 2014 om 16:36

en welke organisatie betaald het salaris van de tuchtco,missie waar de aanklager betaald voetbal onder valt?

idd de knvb

iets met de pot en de ketel...

12 juni 2014 om 16:38

Anwiers,

De Knvb heeft het overgedragen aan de aanklager, dus de Knvb kan nu niet meer doen. Snap het dan.

Het is net alsof een politiebureau een verdachte overdraagt aan de Openbare Aanklager. Meneer de agent kan en mag dan niet meer een boete uitschrijven, want de rechter mag alleen maar beslissen.

reeel,

Wat gaat de Knvb dan doen? Salarissen inhouden van de aanklager?

12 juni 2014 om 17:02

@ reeel

De aanklager betaald voetbal is onafhankelijk van zowel de clubs als de Knvb. De Knvb is namens alle Nederlandse clubs aanspreekpunt en spreekbuis van de aanklager, maar heeft geen invloed op de beslissing van de aanklager. In Nederland zijn er vijf aanklagers. Zij zijn allen (oud-)officier van justitie. De aanklagers zijn tijdens de Avbv door de clubs benoemd en zien toe op de naleving van regels en richtlijnen die de clubs met elkaar hebben afgesproken.

12 juni 2014 om 17:48

Misschien ligt er wel een deel van de schuldlast bij de Knvb, moet het onderzoek uitwijzen.

Ajax zelf heeft al een maatregel genomen, welke ook weer ten koste van de normale supporters gaat.

Laten we maar gewoon het onderzoek afwachten, Ajax supporters hebben de fakkels aangestoken dus daar is geen discussie over.

Is alleen de vraag hoe zij in de Kuip de mogelijkheid hadden om het af te steken.

Doe er geen uitspraken over, want het onderzoek loopt.

Andere clubs worden gestraft voor het gedrag van supporters en allerlei kleine vergrijpen. Ajax hoeft blijkbaar alleen de schade te vergoeden, over een strafsanctie wordt niet gesproken.

12 juni 2014 om 17:44

Of je leest de tekst even voordat je hier gaat zitten janken:

"over verdere sancties voor Ajax is niets bekend, de bond wacht op de uitkomst van het strafrechtelijk onderzoek van de politie."

Veelte lichte straf

12 juni 2014 om 18:32

Snap je wel waar het hier over gaat? Of heb je het artikel gewoon niet gelezen?

Het gaat hier over de schade die aangericht is en niet over een eventuele straf die Ajax nog kan krijgen.

En ik bedenk mij nog iets....

Ook heb je het hele verhaal niet gevolgd, want de Knvb gaat niet over de straf die Ajax kan krijgen, want de Knvb heeft het overgelaten aan de aanklager.

12 juni 2014 om 21:37

Er staat in dit artikel toch dat de Knvb 70.000 euro heeft ingehouden van het bedrag dat Ajax zou krijgen?!

13 juni 2014 om 00:09

Er staat ook dat dat de kosten zijn voor de schade in De Kuip. Dus het gaat hier alleen maar om de kosten van de schade. En dat Ajax dat moest betalen was al een tijdje afgesproken met de Knvb. Echter nu lees je hier hoe ze dat opgelost hebben en meer niet.

De straf die Ajax eventueel nog kan krijgen wordt nog onderzocht door de aanklager en niet door de Knvb. Dus je hoeft verder geen straffen verwachten van de Knvb.

Is dat alles knvb ik jaar lang geen knvb beker spelen.

Waarom zegt iedereen dat PEC antisemitistische leuzen gezongen heeft? Eerst alleen een groepje:' wat zijn die Joden stil,' maar zo noemen Ajaxieden zichzelf. Daarna werd dat 'waar is dat vuurwerk nou'. Toch heel wat anders dan Joden aan het gas oid...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren