Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Scolari: ‘Deze selectie is even sterk als de groep van 2002’

Laatste update:

Brazilië werd in 2002 voor het laatst wereldkampioen. Dat gebeurde aan de hand van sterren als Ronaldo, Ronaldinho en Rivaldo en onder leiding van Luiz Felipe Scolari. Diezelfde Scolari is bij het WK in 2014 weer de bondscoach van het voetbalgekke land. Hij is vastbesloten om het succes van twaalf jaar geleden nu in eigen land te herhalen.

/

“Ik zou zeggen dat deze selectie en die van 2002 over de hele linie bezien even sterk zijn”, begint Scolari op de persconferentie voorafgaand aan het openingsduel met Kroatië (donderdag) tegen de verzamelde media. “Er was een kwaliteit in die selectie die wedstrijden op tactisch gebied hielp veranderen. Ook deze selectie heeft spelers die wedstrijden kunnen veranderen. Neem Neymar, die spelers dekt als dat het team helpt.”

Scolari denkt dat zijn manschappen er klaar voor zijn om het land een nieuwe wereldtitel te bezorgen. “We zijn blij met de steun van president Dilma Rousseff en met de steun van de fans, die achter ons staan. De tijd is gekomen, we doen het samen. Dit is ons WK.”

Brazilië 2014 is even sterk als Brazilië 2002

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Totaal niet. Ik mis ervaren spelers zoals ronalinho en diego.

Lucas en Pato mis ik ook..

11 juni 2014 om 22:41

Ronaldinho gaat niet meer mee, helaas. Maar het zou natuurlijk (met alle respect) belachelijk om hem mee te nemen, net zoals het ook belachelijk zou zijn om bijv van der Vaart mee te nemen. Het WK is geen podium voor spelers die conditioneel niet meer mee te kunnen.

11 juni 2014 om 22:42

Ronaldinho had toch een aardig seizoen achter de rug hoor maar ik snap het wel.

11 juni 2014 om 22:59

Nee helemaal niet. Hij is eigenlijk al 1,5 jaar bijna alleen maar geblesseerd. Dit jaar kwam hij 6 van de 26 wedstrijden van Atletico MG in actie. Vorig jaar 6 van de 38 wedstrijden. Dus van de laatste 64 wedstrijden deed hij er 12 mee. Nee, pijnlijk, hij moet stoppen. Niet zoals zo vele te lang door gaan. Daarvoor was het een te grote voetballer.

11 juni 2014 om 23:11

Kaka moet mee

12 juni 2014 om 00:09

Ik hoop dat je een grap maakt. Kaka is al jaren niet meer de speler die hij bij Milan was. Kaka moet mee, schei uit zeg. Bij Milan is het nu ook een grote flop. Nee, Kaka voegt absoluut niks toe aan het Braziliaanse elftal.

11 juni 2014 om 22:41

Hoe kun je Pato nou weer missen die jongen presteert zelfs in Brazilie niet , wel jammer want dat kon echt een grote worden.

11 juni 2014 om 22:53

@ Pep.guardiola,

Ronaldinho, Lucas Moura en Alexandre Pato heb je gelijk in, want die zouden zeker van meerwaarde (kunnen) zijn voor Brazilië, maar Diego Ribas (die een tijdje geleden van Atlético Madrid naar Fenerbahçe is vertrokken en ik weet niet zeker of je hem bedoeld), die is in mijn ogen niet nodig bij Brazilië, want ze hebben betere spelers dan hem op zijn positie.

Verder heeft Brazilië inderdaad een enorme sterke selectie en in mijn ogen zijn ze ook kandidaat nummer een om het WK te winnen. Vooral omdat het ook in eigen land is.

Het liefst had ik toch gezien dat Brazilië met deze selectie deel zou nemen aan het Wk:

Keepers: Júlio César ( Toronto FC ), Diego Alves ( Valencia ) en Jefferson ( Botafogo ).

Verdedigers: Daniel Alves ( FC Barcelona ), Rafael ( Manchester United ), Thiago Silva ( Paris Saint Germain ), Miranda ( Atlético Madrid ), David Luiz ( Chelsea ), Marquinhos ( Paris Saint Germain ), Marcelo ( Real Madrid ) en Filipe Luis ( Atlético Madrid ).

Middenvelders: Ramires ( Chelsea ), Paulinho ( Tottenham Hotspur ), Fernandinho ( Manchester City ), Luiz Gustavo ( VFL Wolfsburg ), Oscar ( Chelsea ) en Hernanes ( Inter Milan ).

Aanvallers: Hulk ( Zenit Sint Petersburg ), Robinho ( AC Milan ), Neymar ( FC Barcelona ), Alexandre Pato ( São Paulo ), Lucas Moura ( Paris Saint Germain ) en Willian ( Chelsea ).

Júlio César
Alves
Silva
Luiz
Marcelo
Ramires
Fernandinho
Hulk
Oscar
Lucas
Neymar
11 juni 2014 om 22:59

Wordt je nooit moe van jezelf? Eng ventje zeg dat je altijd alle selecties op noemt die jij mee zou nemen? Hele lappen tekst, wat een ellende!

11 juni 2014 om 23:02

Nou ik heb liever dante dan marquinhos

11 juni 2014 om 23:17

@ Marcoreus#11,

Een beetje, haha. Maar aangezien dit een site is om je eigen mening te geven en er nergens staat dat het niet verboden is, blijf ik het doen.

12 juni 2014 om 00:07

Je noemt Ronaldinho maat zet hem niet in je selectie?

On: dit brazilie daar past Ronaldinho niet in, hij is niet dynamisch genoeg met zijn huidige fysieke toestand.

Pato begint weer in vorm te raken maar hst is nog te vroeg. Robinho of Lucas had ik wel meegenomen. Robinho omdat hij ervaring heeft en veelzijdig is en Lucas omdat hij een troef is met zijn exceptionele kwaliteiten.

Echter hebben veel mensen Bernard nog niet aan de bak gezien. Razend snel, scoort makkelijk en hij kan links en rechts spelen. Hij is vooral meegenomen van wat ik begreep door zn veelzijdigheid, frisheid en bereidheid om werk te verzetten. Iets wat bij dit team echt essentieel is met hoge pressing.

12 juni 2014 om 03:38

En je slaat Dante al over...

12 juni 2014 om 07:39

Ik zou Dante meenemen ipv David Luiz.

12 juni 2014 om 08:26

Je bent gestoord. Je laat dante thuis en oscar. De 2spelers die brazil wel kampioen kunnen maken.

12 juni 2014 om 08:53

Net alsof de meeste niet weten hoe Brazilie ongeveer gaan spelen...lol

12 juni 2014 om 20:15

@ Brasileironm,

Ik schreef dat onder andere Ronaldinho van meerwaarde zou 'kunnen' zijn voor Brazilië. Dat wil niet per definitie zeggen dat ik hem dan ook in mijn selectie zal opnemen.

11 juni 2014 om 23:06

Pato is gewoon te lang uit vorm geweest Damiao verdiende het meer de heeft zich terug geknokt bij Santos ook Ganso verdiende het

Lucas heeft zijn eigen glazen in gegooid op de Conf door weer zoals altijd zonder passie te spelen en alleen voor zich zelf een Bernard is een betere keus zelfde als Gabriel wie al dicht op topniveau zit leid nu Santos al soms naar overwinningen

12 juni 2014 om 00:32

Dit elftal van brazilie is goed maar zou nog een paar jaar moeten rijpen. Over 4 jaar is dit echt een sterren team.
Voor dit jaar zo ik ook meer ervaring en dat incl talent.
Sterkhouders als maicon en robinho zijn dan alleen al als he tv voor de ervaring gaat, een toegevoegde waarde hebben

12 juni 2014 om 00:34

Ik zou ook eerlijk gezegd meer vrezen voor argentinie dan brazilie.
Messi aguero di maria higuain.
Allewn al snel opgenoemd

12 juni 2014 om 07:14

Lucas en Pato kloppen helemaal, maar ronaldinho mis ik echter niet. Gwn te oud. Ik zou ook zeggen dat dit team, met een betere spits, even sterk is.

Tjaa als Neymar nu zogenaamd de grote man moet zijn..

12 juni 2014 om 01:57

Het scheelde 1min, anders had he de eerste reactie gehad..........

mwah, in 2002 waren de brazilliaanse spelers ook bepalend bij hun eigen clubs. Nu staat Neymar is de schaduw van Messi, enz. Ik zou de selectie van '02 als sterker bestempelen. Ik denk eigenlijk ook niet dat het Brazillie lukt wereldkampioen te worden

12 juni 2014 om 00:10

Dat is waar. Maar Neymar speelt bij Barcelona met de beste speler van de laatste paar jaar. Jongens als Kaka (sao paulo) en Ronaldinho (psg) speelde toej ook nog niet in de top. Ronaldo was net fit bij Inter na die gruwel blessure. Eigenlijk was alleen Rivaldo op en top dat seizoen

Brazilie heeft met Luiz en Silva een ijzersterk centrum en met Neymar in de voorhoede ook een sterke aanval. Mocht Nederland in de tweede ronde tegen Brazilie spelen dan denk ik dat Nederland wel een goede kans maakt de druk op Brazilie zal dan heel hoog zijn en Nederland kan daar via Robben en Sneijder van profiteren.

11 juni 2014 om 22:57

Want de Brazilianen gaan moeite hebben met de defensie van Nederland?
En van Persie scoort nooit tegen de echte top landen.

Ik denk dat Kroatie ze op een gelijkspel gaat houden. Ben totaal niet kapot van dit Brazilie.

Misschien net wat minder, maar het thuisvoordeel zal ervoor zorgen dat ze ook in 2014 wereldkampioen worden.

Hahaha laat me niet lachen niemand komt in de buurt van ronaldinho en ronaldo. Hier is neymar jr de baas maar in 2002 was Brazillie 10x sterker hoor

Waarom heeft die man Filipe Luiz niet meegenomen, sterkste linksachter van het seizoen. Het is overigens nog lang niet de selectie van 2002. Alleen de verdediging is geweldig. Aanval en Middenveld redelijk.

11 juni 2014 om 23:07

Omdat hij Maxwell beter vond al vond ik luiz ook goed maar marcelo blijft eerste keus

Dan kom je niet ver want zo goed was Brazilie in 2002 niet .

11 juni 2014 om 23:33

Je hebt gelijk man.. de finale halen zonder een verlies, in winst omzetten ook nog en uitkomen met een totale doelsaldo van 18 voor en 4 tegen over 7 wedstrijden, noem ik zeker niet ver komen.. Dit Brazilië komt bij lange na niet in de buurt van het team uit 2002, maar ik geef hun de grootste kans vanwege het weer en het thuispubliek.. outsiders komen uit Zuid-Amerika en misschien een Afrikaans land..

12 juni 2014 om 01:48

En toch he. Toch heeft hij wel een beetje gelijk. 2002 was een heel vreemd wk. Brazilie deed hun plicht ( samen met duitsland als enige topland) maar ze imponeerde nou ook weer niet heel erg. Ik kan me een makkelijk poultje herrineren met China en Costa Rica. Een theateroptreden van Rivaldo tegen Turkije die toen zwaar bestolen werden. Belgie die een helft lang domineerde en een enorme blunder van David Seaman. Toegegeven de finale wonnen ze terecht en het toernooi misschien ook wel. Maar het was niet heel hoogstaand.

maar goed Turkije en Zuid Korea halve finale. VS en Senegal kwartfinale zegt wel veel

12 juni 2014 om 03:40

Turkije - Zuid Korea was wedstrijd om plek 3.

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Rivaldo, Ronaldinho en Ronaldo waren zulke grote namen, en dan liepen er nog veel meer grote spelers omheen. Heerlijke selectie was dat destijds!

Eigenlijk moet je hier maar met een woord op reageren: Ronaldo.

Maar goed, ze hebben inderdaad een goed team, ben benieuwd wat ze gaan neerzetten.

11 juni 2014 om 23:05

Cafu, lucio en andere Roberto carlossen mis ik ook. Toch gek, Brazilië heeft momenteel een mindere generatie, maar ze zijn nog altijd top 3 van de wereld.

11 juni 2014 om 23:14

Ondanks dat ronaldo natuurlijk een fenomenale voetballer was, was hij in 2002 ook al niet meer top hoor. Het was dat hij zijn gebrek aan loopvermogen en snelheid kon compenseren door techniek. Voor mij hoort de selectie brazilie 2002 niet in het rijtje met frankrijk 98 of spanje 2010. Die teams waren veel completer

11 juni 2014 om 23:26

Mwa, Brazilie '98 was beter dan Frankrijk '98 in mijn ogen hoor, tenminste tot en met de finale :P. Ronaldo was ziek, dus Brazilie was gelijk 50% minder in de finale. Maar goed, dat Brazilie '98 was veel beter dan die in 2002 nu ja. Maar is ook logisch.

Toen had je Bebeto en Ronaldo in de voorhoede. Tafarel (top 10 keeper aller tijden), Dunga, enzovoorts.

12 juni 2014 om 00:39

brazilie had toen alle geluk van de wereld tegen ons,wij ook wel,alleen
hadden wij een glas zuivere penalty moeten hebben in de laatse minuut
en dan was het waarschijnlijk afgelopen geweest.

overigens hadden de spelers van frankrijk toen liever brazilie als
nederland als tegenstander in de finale.

denk dat wij toen het beste elftal hadden

12 juni 2014 om 01:17

Mee eens Blink, zat elke wedstrijd van Brazilie met genot te bekijken dat elftal was beestachtig. Sindsdien is et alleen maar minder geworden. 2002 was het voetbal en waren de namen minder.

12 juni 2014 om 08:32

Ach, een glaszuivere penalty zou waarschijnlijk toch gemist worden, dus zo zeker zou ik niet van mijn zaak zijn geweest dat we dan hadden gewonnen.

12 juni 2014 om 00:29

Ronaldo...
Ronaldinho...
Rivaldo...
Roberto Carlos...
Cafu...
Kaka...
Lucio...

Met die spelers wordt elke ploeg kampioen! Het huidige Brasil kan echt niet tippen aan de Braziliaanse ploeg van 2002. De samba is er met uitzondering van Neymar helemaal uit. Het is op dit moment een degelijke ploeg die het voordeel heeft men thuis speelt en waarschijnlijk ook door de scheidsrechters geholpen zal worden (lees Fifa). Het zou een fiasco zijn als ze niet de finale halen en gezien de huidige situatie zouden de rellen, die daar nu dagelijks plaatsvinden, alleen maar erger worden. Daarom denk ik dat Brazilië koste wat kost de finale zal moeten halen.

2002 was ook een super slechte elftal in Braziliaanse termen haha, dus ik snap wat hij bedoeld.

Is moeilijk om te vergelijken. Toen der tijd speelden 16 van de 23 selectie spelers nog in Brazilië. Die meerderheid van 7 overige spelers die in Europa uitkwamen speelden bij een subtop.

Rivaldo, Roberto Carlos, Cafu en Ronaldo (die eigenlijk bijna 2 jaar lang niet heeft gespeeld wegens blessures) waren de enige echte topspelers.

Deze selectie heeft iets anders. Heeft een betere/compactere verdediging, maar het middenveld en aanval is niet even sterk als toen. En deze selectie heeft ook minder vedettes op papier.

Qua spel zie ik wel zeker gelijkenissen.

11 juni 2014 om 23:03

Ik denk dat je toen toch wel tenminste de luxe had dat talenten als Kaka en Ronaldinho zonder al teveel druk van de bank konden komen, tegenwoordig zijn het juist zulke talenten die Brazilië deels moeten gaan dragen

11 juni 2014 om 23:05

Ik ben het niet eens met de door jouw genoemde topspelers, wat dacht je van: Edmilson (o.lyon toen dat aan hun 7 jarige topperiode begon), Roque junior (ac milan toen), gilberto silva (arsenal ten tijde van "the invincibles" en Ronaldinho misstond toen zeker ook niet. Nee, deze selectie van 2002 was veel beter en had natuurlijk ook een Echte sterspeler in de vorm van Ronaldo.

11 juni 2014 om 23:10

Roque junior speelde niet eens veel bij Ac Milan (flop). De meeste Braziliaanse spelers uit de selectie van 2002 hebben geflopt bij hun Eu clubs en keerden terug naar Brazilië. Ook Denilson (de duurste speler ooit destijds) heeft geflopt bij een club als Betis. Ik kan echt een heel lang verhaal typen. Dat Brazilie was ook verre van favoriet. Ik herinner me nog dat niemand in wereld titel geloofde (behalve de Brazilianen dan).

Gilberto Silva.. The invincibles kwam pas daarna hoor. Ronaldinho speelde omdat iemand geblesseerd raakte, lol. Hij was toen verre van een legende. Lees mijn reactie hier beneden, dan hoef ik niet alles te koppieren en plakken.

Edit: Met slecht bedoel ik niet dat de spelers slecht waren. D spelers waren gewoon groentjes (net als nu). Spelers die zich nog moesten bewijzen. Dat bedoel ik met 'slecht'..

11 juni 2014 om 23:33

The invincibles was inderdaad in 2003/2004, dat begon dus een jaar na het wk 2002. Ik dacht dat Ronaldinho in datzelfde seizoen tot beste voetballer werd uitgeroepen, dat komt vaak niet vanuit het niet. Ik doelde meer op dit soort dingen, de potentie die veel spelers hadden van dat elftal was groot. Als je deze selecties van 2002 en nu zou samenvoegen en vragen naar een top 3 van beste spelers zou ik geen 1 van het elftal van nu noemen bijvoorbeeld.

11 juni 2014 om 23:49

Ronaldinho uitgeroepen tot beste voetballer? Je bedoelt beste voetballer van Lique 1 of echt beste voetballer ter wereld? want dat laatste is natuurlijk onmogelijk. Hij was ook dacht ik niet uitgeroepen tot de beste voetballer van Lique 1. Hij heeft wel de goudenbal gewonnen op de Conf Cup in 1999 dacht ik.

In potentie was het wel een stuk beter ja, maar met potentie bereik je dus ook niks. De spelers hadden potentie maar toch konden ze niet aarden in Europa. Gelukkig spelen Brazilianen altijd goed voor het nationale team.

Wat Scolari probeert te zeggen is dat als Brazilie het WK wint, dat deze spelers ook legendes zullen worden (net als Ronaldinho, Lucio, etc etc) ook werden.

12 juni 2014 om 00:23

Bedoelde met hetzelfde seizoen 2003/2004, zelfde seizoen als The Invincibles. Over het legendes gedeelte wil ik dat nog wel is zien, op dit moment zie ik er geen nieuwe Ronaldo, Rivaldo of Ronaldinho tussen zitten. Neymar zie ik dit niveau ook niet gauw bereiken, we zullen het moeten afwachten.

12 juni 2014 om 00:37

@ Blink,
Maar een Ronaldo, een Ronaldinho, een Rivaldo, een Roberto Carlos, een Kaka, een Cafu in één team!!!! Daar zitten wat gouden ballen tussen en dat zat er in het geval Dinho toen ook al in! En Roberto Carlos en Cafu waren in die tijd verdedigers waar weinigen aan konden tippen!

De bank was inderdaad minder dan de huidige selectie maar de toppers van toen hebben ze nu niet. Het thuisvoordeel zal zeker zwaar wegen.

12 juni 2014 om 02:00

Helemaal gelijk. Brazilie was een goede kanshebber maar zeker gaan topfavoriet. Hun matige wedstrijden in de poule tegenTurkije en costa rica hielpen ook niet bepaald.

Frankrijk was de torenhoge favoriet. Een ploeg die in 98 en 00 de beste was en met Zidane de grote superster had van die tijd.

verder zag men Argentinie (met Veron Batistuta Crespo etc.) Als een goede kanshebber.

en ook Italie (ek finalist), portugal en engeland stonden er in die tijd goed op.

Juist van Brazilie en Duitsland werd minder verwacht.

ik heb overigens wel het gevoel gehad dat 2002 de kans was om een stunt uit te halen a la Griekenland in 2004. Gemiste kans voor de kleine landen

1 man maakt het verschil: Ronaldo

Scolari is zeker dement aan het worden en vergeten hoe de selectie van 2002 eruit zag.

Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho,cafu Gilberto Silva, Kleberson, Roberto Carlos, Lucio,roque Junior, Edmilson en Marcos. Dan op de bank ook nog Juninho en Denilson. Stuk voor stuk legendes.

Sorry maar daar komen Hulk, Neymar( hoewel die wel mooi statistieken voor de nationale ploeg heeft) en de rest nog niet eens bij in de buurt, ik durf zelfs te beweren dat het elftal van 2002 op iedere positie een betere speler heeft dan de selectie van nu. Op sommige posities hadden ze zelfs spelers die 4 klassen beter waren als die van nu.

11 juni 2014 om 23:00

Mee eens, dat team van 2002 was misschien wel de sterkste en meest complete nationale team dat we ooit op een wk/ek hebben gezien. Vrijwel op elke positie staat een voetballegende, dat kunnen we nu niet zeggen(misschien Neymar en Thiago Silva in de toekomst).
Het team van toen had "talenten" als Ronaldinho en Kaka die zonder al te veel druk konden spelen. Tegenwoordig moeten de talenten het team juist dragen.
Ik was nog jong toen maar kan nog herinneren dat de vraag niet of ze gaan winnen was, maar hoe ze gaan winnen.

11 juni 2014 om 23:30

Inderdaad het meest complete landenteam wat ik ooit heb zien spelen.
Ik volg de WKś vanaf 1978 zo'n beetje bewust( in 74 was ik nog te jong) en ik ben nooit meer onder indruk geweest dan van het Braziliaans team van 2002, wat een helden waren dat.

Ronaldo het fenomeen die in de vorm van zijn leven hele verdedigingen voor schut zette en ook nog 8 keer scoorde. Ronaldinho met zijn internationale doorbraak en die fantastische vrije trap tegen Engeland. Rivaldo die er ook nog 5 scoorde ( wat meestal genoeg is om topscorer te worden op zo'n toernooi)

11 juni 2014 om 23:05

Lucio speelde niet bij een topclub en was maar een talent (gelukkig speelde zijn clubje wel de CL (finale) dat jaar), evenals Ronaldinho. Toen der tijd was hij verre van een legende. Hij speelde omdat iemand geblesseerd heeft geraakt. Hij zat weleens op de bank (bij Psg) door een clinch met de coach, omdat hij de trainingen niet serieus nam. En hij speelde bij een Europese subtop. Verre van legendes!

Roberto Carlos, Cafu, Ronaldo en Rivaldo waren de enige absolute ster spelers.

16 van 23 spelers speelden gewoon nog in de Braziliaanse competitie. Heel veel hebben geflopt in Europa en keerden terug naar Brazilie.

Legendes was het elftal in 2006! Toen iedereen al wereldtop was. Zoals Adriano, Ronaldinho, Kaka, Juninho Pernambucano, Ze Roberto, etc. Stuk voor stuk levende legendes. Bij 2002 waren er meer opkomende talentjes en spelers die geflopt waren in Europa.

11 juni 2014 om 23:40

Lucio was op het moment dat hij in 2001 naar Leverkusen ging de duurste speler ooit in de Bundesliga en ze haalden ook nog de CL finale tegen Madrid.

Ronaldinho brak inderdaad internationaal pas door in 2002 (op het Wk), maar in Brazilie was destijds een grote lobby om hem me te krijgen naar het Wk.

Ik bedoelde dan ook niet dat het toen al Legendes waren, maar ze zijn het in mijn optiek zo'n beetje allemaal geworden ( zeker mede door het wk 2002)

12 juni 2014 om 00:25

@only1romario

Als Brazilie het WK wint zullen we over 15 jaar ook zeggen dat er legendes zoals Neymar, Thiago Silva, Dani Alves en Marcelo tussen liepen. Thiago Silva werd door Ancelotti in het droomelftal gezet van alle spelers waarmee hij heeft gespeeld.

Spelers worden pas legendes wanneer zij zijn gestopt. Als ik die namen zie begint het bij mij ook te kriebelen van jeugd nostalgie. Maar we onderschatten de huidige spelers enorm.

12 juni 2014 om 09:03

Clubje nog wel. Bayer Leverkusen had toen een van de beste selecties van Europa man Blink. Helaas liepen ze de elke hoofdprijs toen net mis. Geweldig elftal was dat met mannen als Ballack, Schneider, Kirsten, Neville, Lucio, Ramelow, Placente etc

Nee maar goed het moge duidelijk zijn dat dat elftal in 2002 ook niet supersterk was, maar Ronaldo compenseerde alles.

Ronaldo maakte Brazilie toen wereldkampioen, zo eerlijk moet je dan wel zijn, dat met ene buikje, maar hij was toen ongelooflijk goed.

11 juni 2014 om 23:06

De rest was ook gewoon beter. Een Luiz gustavo of David Luiz die nu basis staan had men in 2002 zelfs niet opgeroepen.

12 juni 2014 om 09:03

Die zijn echt niet minder dan een Kleberson die destijds in de basis stond hoor.

12 juni 2014 om 11:19

Dan vind ik toch dat je Kleberson wat onderschat. Maar bon, over het algemeen vond ik de ploeg van 2002 toch beter. Een dani alves is goed, maar geen Cafu. En zo zijn er nog, o.a. julio césar

Denk dat het Brazilië van 2002 toch wel iets beter was als het Brazilië van nu. Nu is vooral de verdediging erg sterk terwijl toen het hele team uit toppers bestond.

Iedereen zegt weer dat Brazil wereld kampioen zal worden.
Hoezo, omdat het in Brazilie georganiseerd wordt??

Lijkt me echt sterk als je er zo over denkt..

Mijn god zeg, dan heb jij niet veel Wk's gezien. De keeper die ze hadden was geen 'legende' bijvoorbeeld. En

Kijk alleen naar de voorhoede en de vergelijking houdt op. In de huidige selectie zit geen enkele speler van het niveau Ronaldo, Ronaldinho en Rivaldo.

Ach, wat een onzin zeg. In 2002 waren er spelers bij waaraan niemand in deze selectie kan tippen.

Klopt dit team verschilt niet veel al vond ik het team 2002 wel iets beter

Brazilië had een goed team kunnen hebben als de talenten presteerde want veel spelers missen gewoon

Pato deed het de laaste wedstrijden wat beter maar een matig seizoen zelfde ongeveer geld voor Damiao al deed hij het beter dan Pato

Rafael Cabral had nog bij Santos moeten blijven nu keepte hij af en toe bij Napoli

Ganso kwam de laaste wedstrijden meer op dreef en had je op kunnen gokken dat hij bij Brazilië zijn niveau omhoog zou gooien

Juan en Dede gewoon minder dan de rest maar kan nog komen

Douglas Costa word gewoon genegeerd

Lucas moet veranderen als hij voor. Brazilië wilt spelen

Rafael en Danilo waren ook niet goed genoeg dit jaar

Ik had ook graag Gabriel willen zien hij is nog jong maar had naar mijn mening best er bij mogen zitten speelde eens sterk seizoen bij Santos

Sem Risco Não Há Vitória

Ik vind ze slechter dan ooit. Iedereen verwacht dat ze morgen winnen, ik zie het echt niet gebeuren.

Deze Scolari had Coutinho en Lucas Moura gewoon mee moeten nemen. Dan had je aanvallend veel impulsen. Willian moet basis spelen vanaf rechts nu in mijn ogen. En het liefst Hulk in de spits.

Wordt niks met Brazilië, in 2002 was de selectie geweldig, nu minder. Drama qua keeper (dida was beter dan die 3 bij elkaar), aanval zwaar overschat waardoor Fred, die aardig kan voetballen, vaak ruimte kreeg. Een middenveld waarvan ik niet bepaald warm wordt, zit potentie in maar België heeft het naar mijn mening al beter. De verdedigers zijn wel de beste, al hoor ik geluiden over vorm en onderprestatie bij land. Ik ben benieuwd hoe ver ze komen, ik zou de lat niet zo hoog leggen als ik Scolari was.

12 juni 2014 om 15:35

Dida zat echter op de bank. Het was de onbekende Marcos die in de basis stond. Het middenveld destijds was ook niet beroemd. Gilberto Silva en Kleberson speelden volgens mij nog in Brazilië.

effe iets anders. van persie is geblesseerd en valt af. klopt dat? zie niks op voetbalzone! je jong komt er bij en huntelaar in de spits.

12 juni 2014 om 00:27

Als van Persie geblesseerd is gaat het luchtalarm af. Aangezien dat niet gebeurd is, nee.

De huidige selectie is wel sterk maar echt niet zo als die van 2002. Als je in die tijd over een speler als Ronaldo (El Fenomeno) beschikte, is je selectie al meteen + 100 !! Neymar is wel goed maar je mag ook niet teveel druk op zijn schouders leggen. Die jongen kan een hele grote worden maar het kan niet allemaal van hem komen. Ik merk wel op dat Scolari van de huidige spelers toch wel een hecht team uit gesmeed heeft. Echt wel een van de favorieten op 'hun' toernooi.

Ff eerlijk team van 2002 was niet zo bijzonder toch. Tuurlijk als je wint heb je altijd gelijk maar ik vond dat team niet speciaal. Ronaldo had seizoen weinig gespeeld en piekte op WK. Tegen België kwam het goed weg door een arbitrale dwaling. Met heel veel moeite werd er 2x van Turkije gewonnen. Een gekke bal van Ronaldinho besliste de wedstrijd tegen Engeland. En finale tegen Duitsland was ook niet bijzonder. Tegenstand was er ook niet echt. Frankrijk en Argentinië waren op en Spanje en Italië werden genaaid door de scheidsrechters. Nu is het ook meer dan degelijk maar niet spectaculair. Fred en Hulk zijn toch geen Brazilië waardig. Ik denk echt dat ze te pakken zijn. Uruguay had ze vorig jaar bijna.

12 juni 2014 om 15:37

Brazilië van 2002 was idd niet indrukwekkend. Ze maakten weliswaar 18 goals maar 9 daarvan waren tegen China/costa Rica. Ronaldo speelde ook niet bijzonder, maar wel 8 goals. Pure scorebordjornalistiek dus. Ik vond Rivaldo toen de grote uitblinker. Zonder hem waren ze geen kampioen geworden, hij was in het gele shirt de grote teamspeler (in tegenstelling tot hoe hij bij Barca speelde).

Ern dekkende Neymar is toch heel wat anders dan een in topvorm verkerende Ronaldo. Volgens mij wordt dit Brazilië veel verdedigender dan dat van 2002, helaas.

12 juni 2014 om 15:39

Brazilië 2002 was ook geen amusement hoor. Ik heb toen al hun wedstrijden volledig gezien. Tegen België hadden ze het grootste geluk. Finale was saai, net als de halve finale. Kwartfinale tegen Engeland was ook niet de topwedstrijd waar iedereen op hoopte.
Het vrolijke ''jogo Bonito'' Brazilië bestaat al sinds 1986 niet meer, volgens vele ex-spelers uit Brazilië. Vanaf 1990 gingen ze meer verdedigend spelen.

Brazilië haalt de finale niet..

Leuk van scolari maar is natuurlijk onzin, ze hebben geen echte topspits wat natuurlijk onbegrijpelijk is voor het het braziliaanse voetbal en im 2002 hadden ze de spits ter wereld en beste spits ooit,daarnaast een rivaldo in bloedvorm en ronaldinho in zijn beginperiode als neymar nu.Ze hadden met roberto carlos en cafu de beste backs ter wereld. Middenvelders als edmilson,juninho (kleine blonde niet die vam lyon) kleberson en gilberto silva..marco was ook een topkeeper

Als Ajax speelt tegen dit Brazilie dan rollen ze die brazilianen met gemak op. Dit Brazilie is zo zwak dat Ajax makkelijk van ze gaat winnen. Zelfs Ajax is machtiger dan dit Brazilie waar totaal geen energie van uitstraalt.

12 juni 2014 om 09:03

Dan zou Salzburg wereldkampioen worden

Laat Brazilie eerst maar eens van Kroatie en Mexico winnen,die je niet zomaar even overloopt.

12 juni 2014 om 10:27

Het zal toch wat zijn als Brazilië 3e in deze groep eindigt. Kroatië is dit jaar gewoon weer erg sterk en Mexico heeft ook altijd elk land het moeilijk tegen. Ik zie Brazilië weleens op doelsaldo eruit gaan.....

12 juni 2014 om 13:13

Precies,de Kroaten zijn vooral mentaal ijzersterk en hebben ook een paar goede spelers..mandzukic,modric,rakitic,kovacic zijn echt heel goed.

In ieder geval gaat Brazilie hiervan niet ff met 4-0 van winnen,misschien een krappe 2-1 of zelfs een gelijkspel.

Vond dat in 2002 maar een verschrikkelijk elftal om naar te kijken. Geluk tegen Belgie (goal Wilmots onterecht afgekeurd) en die vreselijke schwalbe van Rivaldo bij die cornervlag.

12 juni 2014 om 15:41

Klopt. Het was sowieso een bloedarmoedig toernooi waarin veel grote spelers en grote landen ondermaats presteerden. Dat is nooit goed voor de kwaliteit van een WK.

Zidane was geblesseerd, Henry kreeg rood, Argentinië en Frankrijk snel weer naar huis (de 2 topfavorieten). Italië en Spanje uitgeschakeld door Korea dankzij corrupte scheidsrechters, en ga zo maar door.

Van de grote spelers deden alleen Ronaldo, Rivaldo, en Ballack van zich spreken. En van Brazilië werd dat niet eens verwacht, die waren outsider.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren