Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Doelstelling van de KNVB om de halve finale te halen is niet reëel’

Laatste update:

De KNVB heeft de ambitie om op het WK de halve finale te halen. Het is de vraag of die ambitie realistisch is, maar volgens ex-bondscoach Leo Beenhakker doet huidig bondscoach Louis van Gaal in ieder geval het juiste. Van Gaal heeft de ‘Hollandse School’ overboord gezet en hij probeert het met een wat meer behoudendere koers zo ver mogelijk te geraken.

/

“De doelstelling van de KNVB om de halve finale te halen is ambitieus en iedereen mag zijn ambitie hebben, maar ik denk niet dat het reëel is”, zegt Beenhakker in gesprek met The Post Online. “In de fase waar het Nederlands Elftal zit en gezien de tegenstanders die we tegen kunnen komen, zou het al heel knap zijn als we de kwartfinale kunnen halen.”

Beenhakker was tot twee keer toe zelf bondscoach van het Nederlands elftal. De eerste keer halverwege de kwalificatiereeks voor het WK 1986, toen hij het overnam van Rinus Michels. Nederland plaatste zich niet voor het WK. Later, in 1990, werd hij twee weken voorafgaand aan het WK aangesteld.

De halve finale is een reële doelstelling

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je een beetje chelsea styule speelt met alleen maar het resultaat wat telt kun je het opzich wel redden. Als je alles met 1-0 wint ben je wereld kampioen.

6 juni 2014 om 13:31

Maarja als je alles met 1-0 verliest ben je geen wereldkampioen

6 juni 2014 om 13:42

ja, is griekenland ook EK kampioen geworden door alles met 1-0 te winnen!

6 juni 2014 om 13:46

Ja, want onze kracht ligt natuurlijk net als bij Chelsea in de verdediging. Oh wacht.

6 juni 2014 om 13:52

Daarvoor moet je heb je verdedigers hebben van een hoog niveau en dat heeft Oranje niet Brazilie en Spanje snijden gewoon door de verdiging van Nederland ook al zet je er 5 man

6 juni 2014 om 14:30

Ach Ajax had ook een mindere selectie dan Barcelona maar Ajax won wel. Je hoeft niet alleen maar sterren in je team te hebben. Laat Louis er maar een team van maken wat voor elkaar wilt werken dan bereik je meer dan 11 supersterren in je team

6 juni 2014 om 15:48

Maar Spanje gaat waarschijnlijk ook niet met een B-elftal spelen en heeft voor aanvang ook de volgende ronde nog niet gehaald.

6 juni 2014 om 15:57

Het enige echte b aan dat Barcelona was dat Messi niet meespeelde, daarnaast speelde Ajax ook niet in de beste opstelling. Toen ze in Barcelona speelden konden ze aardig meekomen, maar die kleine opdonder die schoot de bal zo makkelijk in het netje waardoor het al gauw over was.

6 juni 2014 om 17:53

Barcelona was al door dus die gunden het ajax. Cruijff zat erachter.

6 juni 2014 om 15:42

Ik vrees dat Oranje niet eens de eerste ronde overleeft. Spanje wordt 1, Chili 2 en Nederland 3. Als Nederland de groepsfase overleeft is het al een grootse prestatie.

6 juni 2014 om 16:34

Ik vrees dat spanje de groepfase niet overleefd. Australie 1, chili 2 Nederland 3, Spanje 4.

Kom op man Nederlan wordt heus wel tweede in de poule. Iedereen kijkt bij chili alleen naar sanchez en Vidal. Maar Wales heeft toch ook Bale en Ramsey? 2 spelers zijn niet genoeg om een wedstrijd te beslissen. Nederland eindigt op 7 of 6 punten en dan gaan we eens kijken of we brazilie kunnen pakken.

Je mag blij zijn als je de groepsfase overleeft...

Waarom allemaal zo negatief, waarom zou het niet reëel kunnen zijn.. Als iedereen nou al zijn kop in het zand gaat steken wordt het helemaal niets.. Heb eens vertrouwen, dat is wat het Nederlands elftal nodig heeft!

6 juni 2014 om 13:33

De laatste wedstrijden geven weinig hoop en met eeb tweede plaats kom je bij de laatste 16 wss al brazilie tegen. Weinig kans dus voor een halve finale

6 juni 2014 om 13:36

Laatste 2 wedstrijden 2 kansen in totaal weggeven. Spanje gaat lekker voetballen op onze helft, weet zeker dat Sneijder Robben minimaal 2x voor de keeper gaat zetten.

6 juni 2014 om 13:45

Je zou die eerste wedstrijd zomaar kunnen winnen. Net als ik meen Zwitserland 4 jaar terug spanje de eerste wedstrijd 1-0 versloeg. Met Australië daarop volgend kan je dus zomaar met 6 punten de wedstrijd van Chili uitspelen waar je allicht aan 0-0 voldoende hebt om eerste te worden. Dan tref je dus geen Brazilie en lonkt die halve finale dus wel.

Ik wordt zo spuugzat van dat azijnzijken. Nee we hebben niet het beste elftal, maar als iedereen eenzelfde wedstrijdinstelling en ,-beleving kan opbrengen als Nigel de Jong dan kan je een heel eind komen. Geen een land heeft overtuigend gespeeld de laatste oefenwedstrijden - waarom wordt het alleen Nederland kwalijk genomen?

6 juni 2014 om 13:53

Je hebt idd gelijk, behalve dat je na de groepsfase achtste finales en dan pas kwart en halve finale hebt.

6 juni 2014 om 14:00

Naja ik bedoelde meer dat je dan tegen wellicht een Kroatie of Mexicl komt - die in mijn ogen te verslaan zijn. Waarna je in de kwartfinale, ik meen een Uruguay, Engeland, Italie, Japan, Griekenland (en heel misschien Colombia) treft. Dat zijn geen onoverkomelijke hordes om in de halve finale te belanden.

6 juni 2014 om 14:00

waarom wordt het alleen Nederland kwalijk genomen?

Dat meen je toch niet serieus? Italianen zijn (figuurlijk) af gemaakt in de sportpers, de Engelsen en Fransen idem, alleen bij onze ooster buren en de Spanjaarden valt het mee, geen afbraak pers, maar ook geen hosanna

6 juni 2014 om 14:05

Mwoah in Italie valt het ook allemaal wel mee. Omdat die zelden overtuigen in oefen-interlands.

6 juni 2014 om 14:24

Nou ik weet diet of jij Tutto sport hebt gelezen, maar dat was niet mals hoor, en corriere dello sport was ook niet echt genunceerd, om het een eufemistisch te zeggen.
Moet je voor de gein eens de reacties lezen die de 'gewone' Italiaan plaatst bij de artikelen, dat type reactie wordt hier veelal weg gemodereerd
Alleen in de Gazetta viel het nog enigszins mee, en die benadrukte ook de prestaties van Italië in de oefenwedstrijden.

Maar als jij het nogal mee vond vallen, dan valt het in Nederland toch ook wel mee

6 juni 2014 om 14:30

Ik doel niet zozeer op de pers, meer op het volk ansich. Ik heb vele Italianen in mijn kennissenkring. Die zijn verre van zo negatief als wij Hollanders. De verwachtingen mogen best getemperd wordenn, maar de hetze die nu gaande is, is buiten alle proporties. Nergens zal de media positief spreken - ieder land valt namelijk tegen. Echter, lijkt het in Nederland wel extreme vormen aan te nemen.

6 juni 2014 om 14:41

Citaat
Moet je voor de gein eens de reacties lezen die de 'gewone' Italiaan plaatst bij de artikelen, dat type reactie wordt hier veelal weg gemodereerd
einde citaat.
Zelf heb ik een aantal Italianen in de familie zitten, wonen ook hier in Nederland en die zijn ook behoorlijk genuanceerd.

Maar dat het in jouw ogen hier extreme vormen aanneemt komt misschien ook wel dat het echt jaren geleden is dat er zo weinig internationale toppers in de basis staan.
De Jong, nog steeds een rots in de branding, Sneijder, niet meer de topper die hij geweest is, v Persie, kwakkelende en Robben die wel zijn vorm heeft.
Dus ja ik kan mij dat pessimisme wel voorstellen.

6 juni 2014 om 15:55

Niet overtuigen in oefen-interland, ok, kan ik begrijpen, maar gelijkspelen tegen Luxemburg, nee, dan mogen de alarmbellen wel rinkelen hoor. Dat is normaliter kanonnenvoer. Moet je je voorstellen als NL dit had gedaan tegen Luxemburg of San Marino.

6 juni 2014 om 13:34

Het elftal van 2010 had karakter en winnaarsmentaliteit. Dat zie ik niet terug in het huidige elftal.

6 juni 2014 om 13:49

hahaha spanje die maak nederland al kapot met een b of c elftal dus dat nederland wint is 0%

6 juni 2014 om 13:58

0%? laten we de jongens dan maar sparen en die wedstrijd schriftelijk afdoen

ik hoop dat Spanje ook zo denkt als jij....Maar die lijken Nederland wel op waarde te schatten.

6 juni 2014 om 14:01

Niet erg veel kaas gegeten van statistiek zo te zien. En aangezien je het hier over Nederland hebt ben ik wel benieuwd wie jij support op het Wk?

6 juni 2014 om 15:51

Spanje speelt niet met een b of c elftal dus we zullen het niet weten. Spanje met diens a-elftal heeft betere papieren maar 0% is niet eens mogelijk slimmerd. Nederland hoeft helemaal niet te winnen, gelijkspelen is voldoende, ik acht de kans hierop ongeveer 40%.

Als Nederlands elftal zijnde moet je dit wel altijd als doelstelling hebben vind ik. Echter lijkt het me dit WK haast onmogelijk om de doelstelling te halen. Het bereiken van de achste finales lijkt me al een hele prestatie.

6 juni 2014 om 14:04

Ja maar met een bovenvermeld scenario ben je niet zomaar tweede. Spanje doet ook alles behalve overtuigen de laatste wedstrijden.

Inderdaad onze verdediging is zwak, maar is dat elftal van Chili nu zo denderend? een half fitte Vidal en een Sanchez, maar ze doen het ook gewoon met spelers als Gutierez, een goede speler in de Eredivisie maar nou niet dat je zegt, die zie ik volgend jaar bij Arsenal spelen. Nederland heeft een topaanval, en gewoon een goed middenveld. Achterin staat het wat minder stabiel alleen door die extra man terug te halen heb je iets meer zekerheid. Dit hoeft niet meteen verdedigender te zijn aangezien Janmaat gewoon een verkapte rechtsbuiten is bij tijd en wijle. Spanje is inderdaad lastig, maar wel voordelig dat je die de eerste wedstrijd krijgt. Kijk maar naar 4 jaar geleden. Daarna krijg je hoogstwaarschijnlijk Brazilie tegen. In de groep gewoon je ding doen en 2e worden en 1x stunten en die halve finale is heel dichtbij. Niet zo heel onreel dus.

Ik snap niet waarom in het voetbal, doelstellingen zoals deze nodig zijn. Topsporters streven toch altijd het hoogst haalbare? Lijkt me niet dat zo'n doelstelling op papier verandering brengt in de prestaties. Het is ook niet zo dat van Gaal ontslagen wordt voor het niet halen van een doelstelling, aangezien die toch al vertrekt. Ook voor de spelers heeft het geen gevolgen.

Zo'n doelstelling is gewoon een formaliteit en zware onzin. Snap dus ook niet waarom hier zoveel nieuws over is en zoveel mensen zich blijkbaar druk maken over deze doelstelling.

6 juni 2014 om 14:30

Eens. Wat doen ze als ze de halve finale daadwerkelijk halen. De halve finale schieten omdat de doelstelling is behaald?

Agja, het is niet dat er consequenties zijn als ze het niet halen.
Van Gaal vertrekt toch wel.

Ik zie niet in, waarom Nederland niet ver zou komen.
Ik vind de toplanden ook niet geweldig spelen. Dus wie weet zit er wel een verrassing in

Sorry hoor, maar Van Marwijk heeft in 2010 de Hollandse school allang overboord gezet en speelde met Kuijt op het (verdedigende) middenveld en met De Jong en Van Bommel als controleurs ook al een soort van 4-3-1-2. En dat terwijl wij zulke goede aanvallers hadden.

6 juni 2014 om 14:25

Kuyt was een basisspeler van Liverpool en speelde gewoon linksbuiten elke wedstrijd. Totale onzin dat hij op het middenveld speelde. Kuyt heeft een enorme werklust, maar mensen slaan steeds door om hem niet als pure aanvaller te zien.

Dit jaar wordt anders. Van het duo Bommel-de Jong is er een weg en de verdediging heeft 4 spelers in plaats van 1 zonder internationale topervaring. Daarbij is Kuyt weg voorin en hij stoorde de opbouw van de tegenstander regelmatig met succes. Ik ben benieuwd wie dat nu gaat doen, of dat we puur countervoetbal gaan spelen en gokken op de klasse van de voorste drie.

6 juni 2014 om 15:37

Precies wat ik zeg. Kuijt stond enkel in het veld om de vleugelaanvaller af te stoppen. Aanvallend bracht hij steeds hetzelfde: met bal naar de tegenstander, omdraaien en terugspelen. Dat is niet wat er van een aanvallende vleugelspeler wordt verwacht. Hij is m.i. geen enkele keer zijn tegenstander voorbij gekomen. Gewoon verkapte verdedigende middenvelder.

Het is een goede doelstelling . Ambitie mag je hebben toch?? Het zou raar zijn als je een doelstelling zou maken ik wil de 2e ronde halen, want een doelstelling moet prikkelen. Alleen kan je in de tweede ronde gewoon een erg sterke tegenstander tegenkomen waardoor je je doelstelling niet haalt. Maar historisch gezien is het een reële doelstelling.

Schandalig hoe weinig vertrouwen het Nederlandse volk heeft in Oranje.
Oké, het klopt dat we dit WK een wat mindere selectie hebben dan normaal.
Maar dat betekent niet gelijk dat we kansloos zijn. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat Oranje zelfs moeite met Australië gaat krijgen, met alle respect voor Australië. Wat mijn punt is, heb vertrouwen op een mooi WK, en wie weet beleven weer de moment van 4 jaar terug!

6 juni 2014 om 13:40

Momenten*

6 juni 2014 om 13:45

Heel veel napraters en het is gewoon typisch Nederlands. Er is geen enkele reden om van Australie te verliezen.

6 juni 2014 om 14:02

Nee oké maar met 3 punten ga je gewoon weer terug naar Nederland..

6 juni 2014 om 14:22

Dat geld voor elk land.

6 juni 2014 om 14:27

En met 7 punten wordt je eerste? Wat is precies je punt. Hoeveel wedstrijden heb jij Chili nou negentig minuten gezien? De laatste wedstrijden van Spanje toevallig bekeken - ik bedoel die verloren onlangs nog van een redelijk georganiseerd Zuid Afrika.
Ik wordt moedeloos van al die figuren die zichzelf ten pas en ten onpas het predikaat 'realist' opleggen om zo tegen alles aan te kunnen trappen. Je bent geen realist je bent een pessimist. En wellicht precies zo een die mochten we verder rijken dan menigeen vooraf denkt, de polonaise leidt. Hou toch op.

6 juni 2014 om 15:45

@coco
Gaan ze allemaal terug naar Nederland?

6 juni 2014 om 15:48

Hoeveel zijwieltjes heb je nodig?

Met drie punten ga je naar huis, geld voor elk land.

Ik hoop dat je grappig probeert te doen..

6 juni 2014 om 16:02

Als ze allemaal alles gelijk spelen dan kanje in feite met 3 punten doorgaan volgens mij. Puur theorie natuurlijk er wint altijd wel iemand een wedstrijd.

6 juni 2014 om 16:05

Klopt en daar dacht ik ook aan, maar die kans lijkt me meer dan nihil.

6 juni 2014 om 13:56

Kansloos ben je nooit, we zijn wel kansarm maar dat is niet zo erg. Zonder geluk vaart niemand wel en al die domme speculaties en voorspellingen hebben totaal geen zin.

Zoals de scherpzinnige en wijze Mike Tyson ooit zei:

'everybody has a plan until they get punched in the face'

Gewoon rammen dus.

6 juni 2014 om 15:53

Denemarken zouden we ook met 3-0 afmaken... oh wacht.

Voor het wk in 2010 riep iedereen ook dat het een groep van niks was, nu praten diezelfde mensen over de groep van 2010 alsof die fantastisch was (vergeleken met die van nu). Feit is dat, zelfs met een elftal zonder hele goede individuele kwaliteiten, een goede prestatie op een eindronde mogelijk is. Vorm van de dag, groepsspirit, prima coach. Positieve support, en we komen een heel eind.

6 juni 2014 om 15:44

Enige verschil is wel dat ze in 2010 echt een indrukwekkende run hadden richting het toernooi. De vorm zat er lekker in.

Best raar. Nederlanders voeden hun kinderen op met "een klein voldoende"is al goed genoeg.
We steken veren in hun k... bij elke gelegenheid.
Bij sport evenementen is de Poedel prijs bijna net zo groot als de (veel te) grote beker voor de winnende team, of individuele sporter.
Hoe vaak heb ik kinderen verbaasd horen zeggen op voetbaltoernooien: we werden bijna laatste maar kregen toch een grote beker. Hadden we niet verwacht.
Dat is een keuze.

Maar bij het voetballen vooral zijn ireeele eisen heel normaal. Gebrek aan respect voor de tegenstanders is de gewoonste zaak van de wereld.
Het zou een wereld prestatie zijn om met deze veel te onervaren ploeg de kwartfinales te halen. Maar voor de Knvb is dat gewoon te min.

Het wordt gewoon is tijd voor de wereldtitel. Kom op jongens ik geloof in jullie!!!

Helaas kan ik een kleine glimlach niet onderdrukken als ik hoor dat de doelstelling de halve finale is. Zelfde had ik toen Ajax als doelstelling had om de finale te halen van de Europa League. Je weet als je eerlijk bent dat dat toch niet gaat gebeuren. Zeg gewoon dat de eerste knock-out ronde overleven al goed is, komt een stuk geloofwaardiger over. Oranje is te veel afhankelijk van de vorm van 3 spelers.

Als Nederland de groepsronde door komt zetten ze wel mooi iedereen te kijk.

als je kijkt naar de selecties van de favorieten dan is een 1/2 finale inderdaad niet reëel. En nu de kans groot is dat mocht je 2e worden in de poule je dan waarschijnlijk gastland Brazilië treft dan is het halen van de 1/4 finale al een geweldige kluif. je moet wel altijd de lat zo hoog mogelijk leggen en ik neem aan dat de Knvb Louis niet op de vingers tikt als de doelstelling niet gehaald wordt.

We moeten volgens mij groepshoofd worden om Brazilie niet in de 1/8e finale al tegen te komen,dus dat gaat al heel moeilijk worden.
Ook is 'halve finale' een rare eis,stel je word groepswinnaar met 9 ptn,wint van Brazilie in de 1/8e finale en vliegt er daarna onterecht uit tegen Italie door een buitenspel goal,dan heb je volgens de knvb niet de doelstelling gehaald,terwijl dat een succesvol toernooi zou zijn.
Maar als Nederland 2e word met 2 punten uit 3 wedstrijden,met veel geluk van Kroatie wint in de 1/8e,met veel geluk en onverdiend winnen in de 1/4e van Japan en er dan in de halve finale met 3-0 uitgeknikkerd worden door Iran,dan hebben we volgens de Knvb wel de doelstelling gehaald en wel een succesvol toernooi gehad.

De Knvb is de realiteit uit het oog verloren. Er staat ook niet het beste team van "de dood of de gladiolen". Er staat een team als hindernisbaan voor de echte favorieten. Alles voor de etalage om internationals goed te verkopen. Dat is de echte opdracht. voor vgaal van de Knvb..
Bet kantoren en steeds meer gerenommeerde kenners van het mondiale voetbal zien voor Nederland slechts een bij rol, een figurant op het Wk.
532 Om geen kanonnen vlees te worden.

Het kan eigenlijk alleen maar mee vallen. Look on the bright side.

6 juni 2014 om 15:41

Natuurlijk is het een indicatie, maar het zegt ook niet alles. In 90 waren wij topfavoriet, in 98 kansloos en in 10 een outsider. Het mooie van een wk is dat het onvoorspelbaar is, afhankelijk van de vorm en enig geluk. Kwaliteit maakt deze twee factoren wel waarschijnlijker.

6 juni 2014 om 15:56

Het gaat om de doelstelling, niet om het eind resultaat.
Na de oor wassing op het EK 2012 kom je toch niet met zo iets aan? Het is 3 jaar geleden dat Nederland van een top 25 land heeft gewonnen. (In een training's potje.) De rest werd verloren of gelijk, thuis of uit.

6 juni 2014 om 16:03

Het waren er ook niet zo veel na het EK en in geen van die wedstrijden hebben we met dit systeem gespeeld. In al die wedstrijden heeft Van Gaal maar kort met de groep gewerkt, nu weken achtereen. Ik geef je gelijk dat zo'n doelstelling (die overigens gebaseerd was op 2010, denk ik zo) onredelijk is maar wat je in de tussentijd gedaan hebt in oefenpotten zegt ook niet veel. Bij elk toernooi ben je afhankelijk van de vorm, na de eerste en tweede wedstrijd weet je vaak al wat er in het vat zit. Van tevoren kun je alleen koffiedik kijken. Nederland heeft trouwens wel de kwalificatie het beste doorlopen, natuurlijk was het niet grandioos, maar het beste zijn, van alle andere landen die ook niet altijd de moeilijkste tegenstanders hadden, dat zegt ook wel iets.

7 juni 2014 om 08:30

Frankrijk werd tweede, Portugal, Oekraïne, Denemarken om er een paar te noemen. Dus waren die andere poules niet zwak te noemen. De zwakke poules van Zwitserland en Nederland koste Denemarken (kwelgeest voor Nederland in 2010 en 2012) hun kop.

7 juni 2014 om 18:41

Neemt niet weg dat die ook steken hebben laten vallen tegen mindere landen, wij niet.

Enige vorm van realiteit is niet meer te vinden bij de Knvb, die mensen die de beslissingen nemen hebben vrij weinig verstand van voetbal ze roepen maar wat.

En dan hoor ik de mensen roepen tja waarom niet het is niet onmogelijk nee dat kopt alles is mogelijk.
Pelle kan ook door Barcalona gekocht worden en er volgend seizoen 50 inschieten, alles kan maar erg reel is het allemaal niet .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren