Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik ben 1.87 meter, Tim geloof ik 1.90, dus waar baseert hij dat op?'

Laatste update:

Jasper Cillessen heeft de concurrentiestrijd met Michel Vorm en Tim Krul winnend afgesloten. De doelman van Ajax keepte in de laatste oefeninterlands voor het WK en zal tijdens het toernooi in Brazilië de eerste doelman zijn. Dat vindt Willem van Hanegem maar niets: "Ik vind hem aan de kleine en fragiele kant en ik vraag me af wat hij doet bij sterke koppers", zei de Kromme.

/

Cillessen benadrukt dat iedereen recht heeft op zijn mening, maar vraagt zich wel af hoe Van Hanegem tot deze conclusie is gekomen. "Ik ben 1.87 meter, Tim geloof ik 1.90 meter. Dus ik snap niet precies waar hij zijn mening op baseert", zegt de sluitpost in De Volkskrant. "En volgens mij stond ik dit jaar aardig mijn mannetje in de luchtduels." Cillessen weet dat de kritiek erbij hoort: "Eerst is het hosanna, daarna wordt het normaal dat je goed presteert en verwacht men nóg meer van je. Ik zou zeggen: kom maar op met die hoge ballen."

Cillessen is het dus niet eens met de kritiek van Van Hanegem, maar kan zich wel vinden in de woorden van bondscoach Louis van Gaal. De keuzeheer gaf eerder deze week aan dat Kenneth Vermeer beter meevoetbalt en daarom beter in zijn profiel past. Cillessen erkent dat Vermeer wat vaster is in zijn trap en zegt dat hij hier veel op traint.

Jasper Cillessen is de beste doelman voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eigenlijk moet hij gewoon niet ingaan op de uitlatingen van die gefrustreerde Feyenoorder.

6 juni 2014 om 10:26

terwijl hij eigenlijk geen klagen heeft als je kijkt naar het aantal feyenoorders (en ex feyenoorders) in de selectie.

6 juni 2014 om 11:42

Het wordt hem gewoon voorgelegd in een interview. Cillissen zit niet in zijn beste periode qua hoge ballen, maar één keer een goede pakken en hij kan het weer hebben.
Lichtelijk fragiel is hij natuurlijk wel, uitstraling als Stekelenburg 4 jaar geleden heeft hij nog niet, is ook niet gek na nog geen heel jaar eredivisie. Ben benieuwd hij lijkt soms wat zenuwachtig.

Willem wordt door een krant gevraagd zijn mening over het WK te geven, dat is dan zijn goed recht om te doen denk je niet?

6 juni 2014 om 12:31

Ik vind hem juist erg rustig overkomen altijd, maar die uitstraling hebben Krul en Vorm ook wel gelukkig. Ik ben zelf voor Ajax en gun het Jasper, vind hem een hele goede keeper, maar voor het WK maakt het mij niet erg veel uit wie er in de goal staat. Ze verschillen weinig qua niveau, ervaring hebben Vorm en Krul wat meer. Ik ga er van uit dat Louis wel gewoon zijn redenen heeft en dat Jasper blijkbaar het beste laat zien op de trainingen. Al heeft hij er soms ook een handje van om op potentie te selecteren, ipv op degene die nu het meest ver zijn.

We zullen het zien, als Jasper in Brazilie in het doel staat ben ik er van overtuigd dat hij er zal staan. Zie weinig redenen om je op te winden als Nederlander hierover. De Sneijder kwestie was een ander verhaal, die moest!! echt mee. Zo'n jongen is bepalend, dus ben blij dat Louis zich zo positief heeft uitgesproken. 2e ronde is gewoon vrij reëel, en dan hopen dat je Brazilie ontloopt. Ik verwacht de 1e wedstrijd in ieder geval geen verlies, zeker omdat Spanje wss zonder echte spits zal aantreden, met Fabregas. Chili wordt heel erg lastig vrees ik, die ploeg is echt heel degelijk. Maar ook daar liggen kansen. Australie wordt ook geen makkie maar die moet je gewoon natuurlijk. Met Robben, van Persie en Sneijder creeer je elke wedstrijd sowieso een paar grote kansen.

6 juni 2014 om 17:10

Niet in zijn beste periode qua hoge ballen? Heb ik iets gemist?

Cillisen lijkt idd op een schoolknaap, beter
een vent als Krul in de goal

6 juni 2014 om 09:34

dude het uiterlijk kan ik nog een beetje mee inleven als veldspeler, maar kwaliteit daar gat het om!
deze beste man staat in het doel, hij kan zo lelijk zijn als de nacht, als hij maar goed keept!

6 juni 2014 om 10:12

Zo lelijk als Ed de Goey bijvoorbeeld... maar keepen kon ie!!

6 juni 2014 om 17:13

Ja, wat kun hij keepen.
Behalve dan toen het er op aan kwam op een bal van Branco van 40 meter.......
Hij kon zo goed keepen dat dit Nederland het WK kostte!

6 juni 2014 om 23:09

Juist als keeper gaat het toch om uiterlijk maar vooral om uitstraling? Knap zijn zou geen grote rol spelen nee maar iemand die heel zelfverzekerd uit ziet en niet slungelig speelt al snel een grotere rol, vooral bij penalties.

6 juni 2014 om 09:40

Ik ben een altijd erg geinteresseerd in keepers, en heb zelf een grote voorkeur voor keepers met een mooie uitsraling. Mannen als Buffon, Rustu Recber en vroeger van Breukelen of Dasaev vond ik geweldig.
Jasper Cillessen heb ik echter goed bekeken de afgelopen jaren enm dat is gewoon een geweldige keeper die nog heel ver kan komen. Hij heeft idd nmog de uitsraling van een schoolknaap maar hij maakt dat ruimschoots goed met zn geweldige reddingen en zijn betrouwbaarheid. Daarbij: de keeperspositie van Ajax is echt niet makkelijk en als jij dan ook nog eens een jongen vd club als Vermeer eruit weet te spelen dan heb je karakter hoor!

Hij past overigens in de trend van geweldige keepers met een goofy uitraling van tegenwoordig: denk aan Courtois en de Gea. Zien er uit als een nerd, maar zijn geweldige keepers.

6 juni 2014 om 09:42

dus jij ziet liever Jeroen Verhoeven in de goal staan dan cillisen... want dat haal ik uit jou reactie.
postuur maakt niks uit, ballen tegenhouden dat moet Keeper doen

6 juni 2014 om 17:17

Ff wachten..... pizza!! Lalalalaaaa.
Verhoeven die heeft best talent, maar zijn postuur niet mee.
Cillessen is echt een goede keeper.

6 juni 2014 om 10:27

@roel71 kijk eens naar de uitstraling van Courtois....dat is pas een lulletje rozenwater, maar wat een geweldige keeper.

6 juni 2014 om 10:32

Gelukkig wordt er nooit geselecteerd op uiterlijk, anders was Ribery nooit profvoetballer geweest.

6 juni 2014 om 10:35

nou vind Krul nou niet direct een vent, dat heb ik bij Vorm eerder

Krul heeft een babyface

Van Hanegem heeft nou eenmaal z'n favorietjes en als je Ajacied bent heb je sowieso een streepje minder

6 juni 2014 om 09:36

Idd! Dit doet ie altijd. Straks gaat meneer Van Hanegem nog zeggen dat Clasie moet spelen ipv De Jong. Het houdt nooit op met die kerel. Met zn gebrabbel op tv, kan niet eens verwoorden wat hij wil vertellen en in mijn ogen heeft hij echt weinig verstand van voetbal.

6 juni 2014 om 09:51

Krul is toch ook de betere keeper ? cillisen heeft zich bewezen waar ? oja tegen rkc en zwolle env maar krul keept tegen echte mannen cillissen is hoe je het went of keert een broekie

6 juni 2014 om 10:08

van Gaal heeft ze nu een paar weken dagelijks aan de gang gezien. Zou hij dan geen goed beeld hebben van wie er de betere keeper is?

Cillessen heeft zich de afgelopen weken bewezen blijkbaar.

6 juni 2014 om 10:10

Jij baseert je keuze op de competitie waar ze in spelen? Jasper heeft CL gespeeld dit jaar. En als je het baseert op de competitie waarin ze gespeeld hebben is dat het hoogst haalbare.

Krul vind ik een fantastische keeper, maar heeft een blessure en een mindere periode achter de rug. De bondscoach en de keeperstrainer zullen de keeper beoordelen in wedstrijden en de trainingen. Denk dat we drie goede keepers erbij hebben zitten, waar er niet eentje echt met kop en schouders uitsteekt. Jasper is gewoon een solide keuze.

6 juni 2014 om 10:14

Dus Heitinga moet maar spelen, omdat hij tegen betere spitsen heeft gespeeld als Martens Indi??

Klein en fragiel hoeft niet per se over je lengte te gaan. Hij kan ook bedoelen dat je niet stevig genoeg lijkt.

Ik zou zelf voor Krul gaan, dan Steek (ondanks dat hij geen geweldig seizoen achter de rug heeft) en dan Cilissen.

6 juni 2014 om 10:11

Als klein niet over iemand zijn lengte gaat dan vreet ik mijn schoen op.

Fragiel heeft inderdaad niets met lengte te maken maar klein natuurlijk wel. Van Hanegem raaskalt zoals gewoonlijk weer wat. Net zoals dat gedweep van hem met Clasie. Die jongen heeft echt niks, maar Willem heeft iets persoonlijks met hem en daardoor verliest hij zijn realiteitszin.

6 juni 2014 om 11:05

Het liefst zie ik Krul en dan Vorm. Steek is heel het jaar ongelukkig geweest en ik zie hem sowieso nooit meer die wk2010 vorm bereiken.

Denk dat het een beetje klaar is met hem. Hij probeerde het patroon van VDS te volgens, maar is hopeloos mislukt.

Cilissen snap ik eerlijk gezegd niet, heb hem geen allergrootste dingen zien doen. Vooral bij terugspeelballen houd ik mijn hart vast.

6 juni 2014 om 17:24

Het is zo'n flauwekul argument van van Hanegem.
Kijk de beelden van Edwin van der Sar maar eens terug uit zijn beginperiode bij Ajax.
Die had exact zo'n figuur, dun en lang. En dat is de (voor de zeurpieten onder: ons één van de ) beste keeper(s) ooit gebleken.

trek je er niet te veel van aan Cilisen, Hanegem is een feynoorder he maar Cillissen ontwikkeld zich goed kan zal komende jaren wel beter worden, waar hij aan oet werken is zn trap en nog zekerder in luchduels, maar klein en fragiel is hij zeker niet!

Hey Jasper !! Tim Krul is 1,93!!! en toen jij in het begin van het seizoen, op maandagavond bij Jong Ajax je troosteloze wedstrijdjes speelde stond Krul in volle stadions.
dus doe rustig!!

6 juni 2014 om 09:42

Dan kan je ook zeggen dat Cilissen zich geweldig ontwikkeld heeft dit seizoen. En speelde Kongolo dit jaar ook niet bij Jong Feyenoord? Ook hij heeft zich dus blijkbaar goed ontwikkeld.

6 juni 2014 om 09:54

Die staat ook geen basis

6 juni 2014 om 10:07

Cilissen ging in 2011 ook al mee met Oranje naar Zuid-Amerika, je doet net alsof hij net om de hoek komt kijken. En welke site ik ook bekijk met top-10 keepers premier league, ik vind nergens Krul in de top 10. Als hij echt zo goed is, ben ik benieuwd waar hij volgend seizoen gaat keepen. Mij maakt het niet uit wie er keept, ik vind Krul en Cilissen allebei prima. Vorm vind ik net wat minder.

6 juni 2014 om 17:27

Dat is dan het klasseverschil tussen Kongolo en cillessen.

7 juni 2014 om 08:39

Houdt Kongolo een ervaren speler uit de primer league uit de basis? Volgens mij niet he? Wat een slechte vergelijking.

7 juni 2014 om 11:52

Heitinga heeft ook veel ervaring maar is niet goed genoeg. Ervaring wil niet zeggen dat je meteen heel goed bent.

6 juni 2014 om 09:48

Hey Jasper, straks sta jij in de basis tegen Spanje aan het begin van het wk, en zit Krul troosteloos op de bank!!

6 juni 2014 om 09:58

Duidelijk een Feyenoord-fan die nog even wat wil spuien richting de kampioen.

6 juni 2014 om 10:14

Gebruik wat minder uitroeptekens, doe rustig.

Sinds wanneer is lengte het criterium van een keeper. Of hij ballen tegen houdt is een stuk belangrijker. Casillas is 1.85, dus waar hebben we het over...

6 juni 2014 om 16:41

Sorry, heb jij hem persoonlijk opgemeten?

8 juni 2014 om 18:56

@ Vlaar

Als er 1 iemand hier rustig moet doen dan ben jij het wel met je melodramatische gedrag. Het is jou zeker nog nooit voorgekomen dat jij er net naast zat, terwijl jij in jouw antwoord ruimte overliet voor het geval je er net naast zat. Verder heeft hij al het recht om te reageren op de uitspraken van de Rotterdamse brombeer, die zich zoals gebruikelijk zich meer laat leiden door zijn persoonlijke voorkeuren in plaats van objectief te zijn. Hypocriete vent dat het is, zodra iemand een kritische noot over hem uit is de wereld te klein, maar zelf heeft hij ook grote moeite om normaal over andere mensen te praten waar hij geen liefdes relatie mee heeft.

Tim geloof ik 1.90 meter.... Jasper...weet iets zeker voordat je iets zegt.
Wiki leert heel gauw 1.93 m dus dan hebben we het al over 6 cm en daarbij ook lichaamsbouw zoals hierboven al aangegeven

6 juni 2014 om 09:39

Alsof wikipedia een heel betrouwbare bron is..... Kan iedereen aanpassen.

6 juni 2014 om 09:44

dan pas het even aan dat die 23 cm groot is als je daar gelukkig van word. Zijn wel meer bronnen te vinden hoor.

6 juni 2014 om 15:46

Lengte Cillessen: 1,88 Bron ajax.nl
Lengte Krul: 1,88 Bron Voetbalzone.nl

Dan ben ik toch benieuwd naar jouw meerdere bronnen..

6 juni 2014 om 16:24

Vi.nl staat ook dat krul 1.88 is en cillessen 1.87

6 juni 2014 om 10:29

@idd...lichaamsbouw telt ook mee. Tim is aardig log en traag. Dat is niet ideaal voor een keeper.
of bedoel je dat niet?

6 juni 2014 om 10:45

https://www.youtube.com/watch?v=1gmult7_cyi

Had die als speler vd maand ook veel last van inderdaad

6 juni 2014 om 10:58

speler van de maand was hij dankzij 1 fantastische wedstrijd.
De maanden daarna maakte hij veel foutjes/fouten.

Iedereen heeft het altijd over die ene wedstrijd, maar over het hele jaar gezien haalt hij geen bijzonder niveau

8 juni 2014 om 18:38

@ Casual

Wow jij bent echt een mierenneuker, je moet zijn tekst beter "begrijpend lezen" in plaats van zo kortzichtig iemand een verwijt te maken dat hij niet weet waarover hij praat. Met "ik geloof" maakt hij een schatting, waarbij hij ruimte overlaat voor het geval dat hij er net naast zit.

Zoiets is jou zeker nog nooit overkomen, kunnen we er dan ook vanuit gaan en dat de volgende keer wanneer jij ergens er een klein beetje naast zit dat het maar beter is dat jij je mond houd ? En we vervolgens ook tot de conclusie kunnen komen dat jij eigenlijk geen idee hebt waar je het over hebt ? Pfffffff, ik heb veel kortzichtigheid hier voorbij zien komen door de jaren heen maar jij slaat echt alles.

Ach Jasper, Als je bij Feyenoord had gespeeld was jij volgens willem de beste doelman voor dit Oranje.

Deze clown heeft best verstand van voetbal, maar hij moet het gewoon niet over Ajax of Feyenoord hebben. Op dat soort momenten kan hij niet objectief zijn (iets wat in mijn ogen belangrijk is voor een collumnist).

Verder zit er gewoon heel weinig verschil in kwaliteit tussen deze 3 keepers, dus welke keeper ook eerste keeper is, veel maakt het toch niet uit.

6 juni 2014 om 09:39

daarom kraakt hij Martins Indi toch redelijk af in een ander artikel

6 juni 2014 om 09:45

Bijna alle Feyenoorders kraken BMI af. Cilissen wordt alleen afgekraakt door niet-Ajacieden.

6 juni 2014 om 10:16

Dat afkraken van Cillessen valt wel mee, de meeste die deze keuze niet begrijpen komen met argumetenen als 'ervaring' of 'betere competitie'...

Dit zijn natuurlijk randzaken. Wie zegt dat Cillessen het niet beter zou doen in de Bpl? Daar kan niemand antwoord op geven. Als V Gaal hem een (iets) betere keepr vind dan Vorm of Krul, dan zal hij daar wel zijn redenen voor hebben. Hij traint er mee en hij heeft er een betere kijk op dan wij met zn allen bij elkaar.

Ik vind de keuze ook opvallend, maar ik heb wel vertrouwen in cillessen, (dat heb ik in alle 3 de keepers).

Omdat mensen het geen logische keuze vinden beginnen ze cillessen maar af te kraken, dat gaat mij te ver. Alle 3 deze keepers zijn gewoon goed. Prima toch?!

6 juni 2014 om 09:58

ach ach kunnen de ajax zieltjes kritiek niet verdragen,die sneue figuren die bij ieder negatief
woordje over hun godenzonen spontaan in de stress schieten.

deze man mag het over iedereen hebben,snijboon.

6 juni 2014 om 10:11

Huh?

Kritiek is prima, kan ik ook echt wel mee leven hoor. Maar Van Hanegem geeft vaker onterecht dan terecht kritiek op ajax. Maar ook dat laat me koud, ik kijk er gewoon niet van op. Waarom jij over godenzonen en stress praat is mij totaal onduidelijk. Met mijn argumeten over de kwaliteit van deze keepers geef ik toch precies aan dat we ons hier niet druk over maken.

Ik zeg in het berich aan dat hij als collumnist objectief moet kunnen zijn, en daar heb ik mijn twijfels over. Over Indi kan hij tohc ook geen andere conclussie trekken? Van mij mag hij nhet over elke speler hebben, maar doe dat dan wel objectief. Ik weet zeker dat als Feyenoord een keeper als Cillessen had gehad Willem moord en brand schreeuwde dat hij de 1ste keeper van oranje had moeten zijn.

Volgens mij grijp jij elke gelegenheid aan om een ajaxcied belachelijk te maken, dat is bij deze mislukt...

6 juni 2014 om 10:53

o ja joh,nee ik vind het triest dat zn groot icoon zn mening niet mag
geven en vervolgens belachelijk gemaakt word,met je clown.

dat heeft niks met jou clubvoorkeur te maken.

trouwens vhanegem is bv altijd zeer positief over sneijder of vdvaart
zijn toch echt ajaxieden,heeft vele vrienden in amsterdam.

en als je het over objectiviteit hebt dan mogen ze fox en de nos
ook maar opdoeken niet,met al die neutrale annalisten.

dat je het er niet mee eens bent prima,dat ben ik ook niet,maar
beledigend worden naar zn icoon van in de 70 vind ik
beneden alle peil.

6 juni 2014 om 17:37

Laten we gewoon duidelijk en eerlijk zijn.
Van Hanegem was een geweldige voetballer, zonder meer en dus respect.
Maar als trainer, intelligentie en voetbalverstand is het natuurlijk niet veel soeps!
Hij heeft nog nooit iets revolutionairs gedaan of gezegd op voetbalgebied dat waard is te onthouden.

Dus hij roept alles op basis van zijn voorkeur voor Feyenoord en zijn reputatie van 30 jaar geleden. Misschien moet hij eens gaan inzien dat hij een karikatuur van zichzelf aan het worden is en beter wat minder kan roepen over anderen.

6 juni 2014 om 10:28

Als er een persoon kritisch is op de spelers van Feyenoord is het van Hanegem wel.
Hier een aantal voorbeelden.

Over Martins Indi:
" Van Hanegem vond vooral Martins Indi door de mand vallen. "ik heb het vaak voor Martins Indi opgenomen, maar die was verschrikkelijk slecht tegen Zwolle. Hij liep maar en liep maar, holde met de bal aan de voet zijn eigen spelers voorbij en passte maar weer terug als hij het na vijftig meter niet meer wist ."

Over Stefan de Vrij:
" Ook de uitspraken van aanvoerder De Vrij na afloop schoten bij Van Hanegem in het verkeerde keelgat. "altijd maar weer het verhaal dat ze niet genoeg gebracht hebben, dat ze de ballen niet kwijt konden", vervolgt Van Hanegem. "hij moet maar eens een tijdje voor de spiegel gaan staan en dan dezelfde teksten uitslaan, dan krijgt hij vast door hoe irritant dat elke keer klinkt."

Over Ruben Schaken:
“joh, denk ik dan, wees blij dat een man als Pellè kwaad wordt op je en je gepruts überhaupt serieus neemt. Luister naar wat hij te zeggen heeft, daar word je beter van. Maar nee hoor, meneer Schaken was gepikeerd”, zag de Kromme, die het gedrag ziet als een symptoom van de ‘TomTom-generatie’: “gastjes die alles op de automatische piloot doen en zo denken te kunnen overleven. Ze laten zich niet uitdagen.”

Over Pele:
"ik begrijp daarom niet de manier waarop Pellè na afloop de show wilde stelen. Deze jongen weet dat de camera's op hem gericht zijn. Wat wilde hij bereiken met het trappen naar van alles en nog wat? Ik vind het je reinste aanstellerij en wangedrag."

En zo zijn er nog zat voorbeelden.

Cilessen is in potentie gewoon een goede keeper, die ik wel ver zie komen. Het is te hopen, dat hij gewoon de juiste stappen maakt in zijn carriere. Maar volgens mij is die jongen wel verstandig.

6 juni 2014 om 13:58

Dat was voornamelijk na wedstrijden tegen Ajax of wanneer ze weer eens verloren. Ook de Feyenoord fans hier hadden dat soort kritieken over deze spelers, maar toen de Oranje selectie ter sprake kwam moesten ze natuurlijk allemaal wel mee.

Van Hanegem is niet objectief, dat is bijna niemand in het voetbal, maar bij hem valt het behoorlijk op.

6 juni 2014 om 17:41

Exact!
I rest my case.

Snap de reactie wel van cillessen, 1.87 is natuurlijk lang genoeg.
In het stadion tegen wales schrok ik toch wel dat cillessen alle ballen probeerde weg te stompen.
Had niet het gevoel dat hij erg veel vertrouwen had bij de hoge ballen.

Met alle respect voor Cilessen, ik zie liever een keeper die in de sterkste competitie van de wereld heeft gespeeld. Krul en Vorm hebben luchtduels tegen Crouch, Kompany, Vidic etc moeten aangaan. Zij hebben veel meer ervaring.

6 juni 2014 om 09:53

Onzin. Fer speelt (speelde) ook in de premier league. Heb je 'm gezien tegen Wales? Te slecht voor woorden.

6 juni 2014 om 09:56

Ben jij wel helemaal wakker of niet? Je gaat geen speler van een degradatiekandidaat vergelijken met vaste waarden van Swansea of Newcastle. Krul is al jaren een sterke kracht bij de Magpies en Vorm heeft ook 3 uitstekende seizoenen erop zitten. Hij is niet voor niets in verband gebracht met Liverpool. Kom jij met je Leroy Fer.

6 juni 2014 om 10:17

Kom jij aan met je luchtduels.. Alsof hij 20 luchtduels aangaat per wedstrijd. Vorm en Krul komen in geen één top 10 lijst beste keepers premier league voor.. Vorm naar Liverpool als bankzitter ja. En over degradatiekandidaat gesproken. In speelronde 35 was Swansea toch echt ook degradatiekandidaat.. Stonden ze maar 4 punten boven de streep..

6 juni 2014 om 15:28

''je gaat geen speler van een degradatiekandidaat vergelijken met vaste waarden van Swansea of Newcastle.''

Newcastle heeft zich dit seizoen toch aardig zorgen mogen maken om degradatie

6 juni 2014 om 18:02

En jij denkt dat Vorm Mignolet uit de basis keept..? Keep on dreaming kerel... Dat wordt gewoon banken bij Liverpool mocht hij daar naar toe gaan

8 juni 2014 om 00:12

Nee Cilessen wel toch? Jullie ajacieden moet eerst die Ajax bril afdoen. Als Krul of Vorm bij Barca speelde, hadden ze niet eens een keepersprobleem meer, met Cilessen kan je 1001 vraagtekens erachter zetten of hij het niveau wel aankan.

8 juni 2014 om 10:00

Met elke andere keeper uit de eredivisie had Barcelona geen keepersprobleem meer.

6 juni 2014 om 10:30

de sterkste competitie van de wereld? Dat is toch de champions league??

6 juni 2014 om 17:43

Ygunner, wat heb je het afgelopen seizoen gedaan?
Volgens mij heeft hij de Champions League gekeept.
Dat is toch de sterkste competitie, of niet?

8 juni 2014 om 00:13

Ik was nie duidelijk ,maar je snapte me wel. Bedoel qua landencompetities. En Nee niet het EK of WK -_-

8 juni 2014 om 08:22

Ohw ok. Dus de championsleaugue is wel een sterkere competitie, maar omdat het geen competitie van één land is telt het niet? Dan geldt een andere norm?
Zo kun je alles rechtpraten.

Het enige waar je gelijk in hebt is dat de anderen meer ervaring hebben. Maar ja, dat krijg je alleen door te spelen in grote wedstrijden op het Wk.
En ach, wat is goed komt snel. Dan is leeftijd en ervaring van beduidend minder belang.

Krul komt imo ook een stuk fragieler over dan Vorm of Stekelenburg.
Seniele Willempie heeft weer eens last van zn Ajax-allergie zucht.

6 juni 2014 om 10:09

seniele willempie,dat moet je voor zn neus zeggen,het had je opa kunnen zijn
min mannetje.

6 juni 2014 om 10:57

Als jij m nou ff bij me langs brengt zal ik m dat zeer zeker zeggen,ouwe held op sokken.

6 juni 2014 om 11:06

zo zo wat een held ben jij zeg,zeg je dat ook tegen je opa?

6 juni 2014 om 11:09

als het mijn opa zou zijn zou ik kebab van je maken en gelijk
in de prullebak rotten.

6 juni 2014 om 13:15

Jij maakt alleen kebab van je toetsenbord,ga vooral door met dat geraaskal van je daar ligt duidelijk je talent.

Op meerdere voetbal sites staat dat Krul 1.88 meter is( ook op vz). Maarja Krul oogt wel een stuk minder fragiel dan Cillesen daar heeft van Hanegem wel een punt.

Als Vermeer anders de eerste keus zou zijn, ben ik gewoon erg blij met Cilessen hoor. Degelijke keeper die een lekker seizoen heeft gehad. Vorm en Krul zijn denk ik niet per se minder dan hem, maar ik kan me niet druk maken om de keuze voor Cilessen.

Ik blijf het jammer vinden dan Maarten Stekelenburg er niet bij zit. Jasper Cillesen vind ik niet echt constant. Laat desnoods Tim Krul in de doel staan.

6 juni 2014 om 10:31

krul is juist niet constant. De meeste "fans" van krul denken aan zijn wereldwedstrijd begin dit seizoen.
De wedstrijden daarna heeft hij talloze foutjes gemaakt.

tja dat stekelenburg er niet bij is, is niet gek. T is gewoon zonde dat hij het hele jaar heeft lopen sukkelen met blessures

Vind Cillessen als hij uitkomt toch nog altijd wel degelijk kwetsbaar, iets waar van Hanegem wel gelijk in heeft, heeft dan weinig ballen klemvast en bokst in mijn ogen te vaak weg.

Voor mij toch een teken als je veel ballen wegbokst en niet klem pakt dat je niet 100% zeker bent van wat je doet.
Dat zijn wel details waar hij aan moet werken maar verder gewoon een heel goeie doelman, zijn uitstraling is niet alles maar van Krul word je ook niet bang. Vorm is nog wel degene met de meeste uitstraling maar die vind ik gewoon iets te klein, had anders veruit de beste optie geweest op dit moment.
Persoonlijk vind ik niet dat je op een WK kan aankomen met een keeper die net over de 1.80 komt, je kan nog steeds zoveel sprongkracht hebben maar als daar een verdediger of spits staat met een corner die 1.95 of langer is dan leg je het af, kan je zo het WK kosten.

6 juni 2014 om 11:17

Tja, het is net hoe je het bekijkt, het kan ook zijn dat Cillessen goed kan inschatten wanneer hij een bal wel en niet kan klemmen. Ik heb liever dat hij stompt dan dat hij probeert te klemmen en het lukt niet ala Vermeer begin afgelopen seizoen..

6 juni 2014 om 15:26

Daar moet die gewoon stappen in zetten om echt top te worden, is nog jong dus alle tijd en niet erg.

Als vitesse supporter zeggende is Jasper Cillissen gewoon een uitstekende keeper. Dat kon heel NL al zien toen die nog keepte in het NEC shirt. Jasper moet vanaf nu gewoon de nummer 1 keeper worden voor de aankomende jaren, mits er een betere word opgeleid in de toekomst.

Cillessen een goede keeper, maar vind Krul en Vorm toch net iets beter. Tevens mag hij echt wat aan die blik doen.. Lijkt net alsof die moet gaan janken.

6 juni 2014 om 10:33

kijk hoe courtois erbij staat. lulletje rozenwater eerste klas... Maar wat een geweldige keeper

6 juni 2014 om 11:00

Cillessen is ook gewoon een goede keeper. Maar irriteer me alleen aan de blik die hij trekt als die op het veld staat. Alsof hij het in zn broek doet of elk moment kan janken. Viel me alleen op.

8 juni 2014 om 08:25

Dan kijk je toch gewoon niet?!
Het gaat uiteindelijk om zijn prestaties niet om zijn mimiek, of wel?

6 juni 2014 om 15:40

Cillessen moet wat aan die blik doen, omdat jij je eraan stoort? Ga toch lekker janken, want jouw reactie slaat natuurlijk nergens op.

Ik zeg toch ook niet dat Krul naar de chirurg moet, omdat hij een beetje op Mr. Bean lijkt?

6 juni 2014 om 18:08

Hahaha....geweldige reactie...! En je slaat de spijker op zijn kop..! Jammer dat ik je maar 1 duimpje kan geven..

Hij oogt Veel fragieler. Krul zou moeten keepen.

6 juni 2014 om 10:33

zoals hier boven al gezegd...doe dan jeroen verhoeven. Die oogt in ieder geval niet fragiel

6 juni 2014 om 11:04

Ga je Willempje gewoon herhalen om mee te praten of vind je dit echt? Ga eens goed naar wedstrijden van Jasper kijken. Valt allemaal wel mee hoor. En heb jij Krul zien keepen dit seizoen? Ga je natuurlijk ja op zeggen. Vertel eens..wat vond je van Krul dit seizoen?

6 juni 2014 om 11:15

ach ja...krul heeft een geweldige wedstrijd gespeeld tegen tottenham.
Dat hij in de maanden erna veel fouten heeft gemaakt vergeten ze allemaal.

Iedereen heeft het hier over fragieler. Nee, De Goey zag er lekker angstaanjagend uit maar was toch echt een prima keeper. En Van der Sar gezien in zijn begintijd? Die waaide bijna om..

Als iemand kwetsbaar is met hoge ballen is het Vermeer wel, niet Cillessen. Die jongen komt inderdaad wat soft over, maar dat kan je ook uitleggen als rustig en beheerst. Hij is eigenlijk op geen fout te betrappen geweest dit jaar, afgezien van wat risicovolle passjes.

6 juni 2014 om 18:15

Die "risicovolle" passjes zijn ( nog ) nooit afgestraft, dus hoe groot is het risico dan..?
Ik denk overigens dat hij de opdracht krijgt om op deze manier mee te voetballen. Als de trainers, de Boer en van Gaal dit te risicovol zouden vinden, had Jasper niet in de basis gestaan.

vd Sara had in het begin ook geen uitstraling en was ook geen penaltykiller in het begin, heeft ons in 98 de kans op de finale nog gekost, later werd vd Sar een topkeeper en kreeg ie meer uitstraling

1m 87 is echt wel lang genoeg om keeper te zijn. Er zijn kleinere keepers tegenwoordig. Valdes, Casillas, Lopes. En wie herinnert er zich Campos nog?

In dit geval is er geen probleem wat lengte betreft. Onze keepers hebben allemaal een prima lengte, maar kwalitatief zit er wel degelijk verschil tussen.

Had het zelf omgedraaid waarschijnlijk.

- Krul
- Vorm
- Cillissen

Maar goed, dat is bij lange na niet het grootste probleem.. Op naar volgende vrijdag zullen we maar zeggen!

Met alle respect maar Cilessen hoort niet in de basis te staan hoor. Hij heeft bijna niks laten zien dit seizoen. Ajax heeft misschien wel heel weinig doelpunten tegen gekregen, maar dat komt niet omdat hij zo veel reddingen verricht heeft. Krul en Vorm hebben beiden al een aantal jaren ervaring in de beste competitie van de wereld.

6 juni 2014 om 11:33

Gelukkig ben jij absoluut niet op de hoogte. Cillissen heeft verhoudingsgewijs zelfs veel meer reddingen verricht dan Vorm en Krul.
Ajax kreeg in het begin van het seizoen erg veel doelpunten tegen met Vermeer. Juist na het inbrengen van Cillissen werd dit veel minder. Je kraamt dus eigenlijk een beetje lariekoek uit.

6 juni 2014 om 11:52

Hij heeft nooit belangrijke reddingen verricht, de verdediging van Ajax stond in de tweede seizoenshelft beter hun mannetje. Statistieken zeggen niet alles, het verschil tussen de Mickey Mouse league en de Premier League wel.

6 juni 2014 om 12:22

Haha. Niet de beste in discussie of wel? Je komt toch echt zelf met het argument dat Cillissen weinig reddingen heeft verricht. Dat is gewoon pure onzin. Zodra ik je onzin weerleg kom je met een ander argument. Erg sterk.

Goede reactie van Cillessen! heeft veel zelfvertrouwen. Tegen Wales was hij echter tot 2x toe niet heel slagvaardig bij hoekschoppen...hij heeft niet het postuur van Krul maar ik heb vertrouwen in Cillessen. Vorm en krul zijn zeker niet minder maar de coach bepaald wie speelt

Krul is ook gewoon een betere lijnkeeper en het scheelt me een hoop billenknijpen als Cillessen weer wacht tot het laatste moment om de bal weg te schieten.

Ik vind Cillessen verder een prima doelman hoor (veruit de beste keeper van de eredivisie), maar Krul heeft toch wel meer bewezen.

Ik volg de premier league intensief. Vorm en Krul zijn pure lijnkeepers. Ze spelen weliswaar in een sterke competitie maar voor een keeper heel makkelijk. Een keeper in de premier league blijft gewoon op de lijn bij hoge ballen. In iedere verdediging in de premier league staan enorme reuzen, allemaal ijzersterke koppers. Ik durf de stelling aan dat keeper in de premier league makkelijker is dan in de eredivisie. Kijk ook maar naar de kwaliteit van de overige keepers in de premier league. Joe Hart keeper van het engels elftal, nou ja.........

6 juni 2014 om 15:15

Joe Hart is gewoon een goede keeper hoor. Een paar foutjes maakt je niet gelijk slecht. Ik durf te stellen dat Hart gewoon top 10 van de wereld is. Zou elke keeper van NL ook zo omruilen voor hem hoor.

Nou zal je wel weer zeggen dat ik niet objectief kijk, maar zelf weet ik wel beter.

Krul heeft niet zo'n goed seizoen achter de rug en heeft hier en daar fouten gemaakt.. Vorm vind ik een betere doelman, maar die zou wel niet in het profiel passen van Van Gaal. Cilissen vind ik een goede keeper, die gaat er wel komen, maar om hem nu al eerste doelman van Oranje te laten worden vind ik een beetje te vroeg. Bij de oefenpotjes was het ook niet echt hoogstaand en bracht hij zijn verdedigers in de problemen.

6 juni 2014 om 18:26

Mag ik je vragen welke veldspelers wel hoogstaand waren in de oefenpotjes..?
Het is zo makkelijk om een keeper of een verdediger te bashen. Als er een doelpunt valt wordt er automatisch een vergrootglas op de situatie gelegd en dat hij die bal misschien wel had kunnen hebben..
Over het feit dat Robben wel zeker 3x had moeten scoren laatste keren maar in feite gewoonweg daarin faalde hoor je niemand over..

7 juni 2014 om 08:49

Stefan de Vrij en Ron Vlaar.

voor die hoge ballen voorzie ik niet zoveel problemen, maar wel bij het opbouwen dan wel het spel verleggen..hij heeft nog een week om daar aan te werken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren