Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veltman verbaast zichzelf: ‘Dan had je me in elkaar geslagen’

Laatste update:

Het Nederlands elftal vliegt donderdagavond vanaf Schiphol naar het trainingskamp in Rio de Janeiro. Joël Veltman zit ook in het vliegtuig en hoopt minuten te kunnen maken op het WK in Brazilië. De verdediger kwam in de laatste twee oefenduels, met Ghana en Wales, niet in actie.

/

“Dat is natuurlijk zuur, want ik wil altijd spelen”, zegt de 22-jarige Ajacied in gesprek met NUsport. Hij zegt echter vooral trots te zijn op het feit dat hij een WK mee gaat maken. Aan het begin van het seizoen speelde Veltman immers nog voor Jong Ajax in de Jupiler League. “Ik had hier niet eens van mogen dromen.”

“Als ik aan het begin van het seizoen had gezegd dat ik met Oranje naar het WK zou gaan, had je me bij wijze van spreken in elkaar geslagen”, knipoogt de enkelvoudig international. Het Nederlands elftal speelt volgende week vrijdag in Salvador tegen Spanje zijn eerste wedstrijd op het eindtoernooi in Brazilië.

Denk jij dat Joël Veltman op het WK minuten gaat maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deze man was dramatisch tegen ecuador. Hij mag blij zijn dat hij erbij zit. Jammer dat louis deze clown meeneemt..

5 juni 2014 om 22:52

Wou net zeggen. Ik vind hem echt 1 van de grappigste voetballers. Heel open, zelfkritisch en eerlijk. En zo slecht is hij echt niet.

5 juni 2014 om 22:53

Jij bent hier de clown, Veltman is neer hier het talent die niet in de basis zal staan maar dit wel mag mee maken van dichtbij en jij vanaf je tv. Clown.

Veltman maakt een ijzer sterke ontwikkeling door en is een speciale voetballende verdediger die iedereen heeft verbaasd in zijn eerste maanden bij Ajax 1. Prachtig voor deze jongen.

5 juni 2014 om 22:57

Het talent dat aan de lopende band fouten blijft maken? Dat zie ik varane bijvoorbeeld niet doen. Deze man komt op alle vlakken te kort. Hij kan wel opbouwen, maar als verdediger moet je ook een man kunnen afstoppen.

5 juni 2014 om 23:00

Goed punt, ik zou ook liever Varane meenemen. Maar talenten van die buitencategorie hebben we helaas niet.

5 juni 2014 om 23:10

Dat zeg ik ook niet. We hebben wel beter talent dan veltman. Virgil van dijk. Veel beter dan veltman.

5 juni 2014 om 23:13

Dat is inderdaad waar,
Maar als je Kongolo al meeneemt houdt het ook wel een beetje op.
Veltman is nog steeds een paar klasse beter als hem.
Veltman is ook nog een stuk beter dan de Vrij
Ik snap ook niet waarom je Kongolo meeneemt als je nog Heitinga of van Dijk erachter hebt.
Alleen maar omdat hij jong is is als bondscoach nog geen echt goede reden terwijl Heitinga en van Dijk een stuk beter zijn

5 juni 2014 om 23:20

Nou dit vind ik een onzin. Kongolo gaat mee voor de linksbackpositie, de spelers die jij noemt zijn centrale verdedigers. Daar had ik liever van aanholt gezien, maar louis kiest voor terence. En veltman beter noemen dan de vrij is belachelijk. De vrij maakt al weken een sterke indruk. Terwijl veltman al weken door het ijs zakt.

5 juni 2014 om 23:23

Ik vind Veltman beter dan de Vrij ja
Veltman heeft op een hoger niveau bewezen dat hij er kan staan.
Hij heeft ook mindere wedstrijden gehad natuurlijk maar hij heeft zich al wel bewezen.
Iets wat je van de Vrij niet kan zeggen die heeft zich nog niet eens bewezen op eredivisie niveau.
Maar het nadeel voor de Vrij is natuurlijk ook dat hij bij een mindere club speelt waar je je ook moeilijk Europees kan bewijzen.
Ik ben benieuwd hoe hij het ergens anders doet maar hij is gewoon minder goed na mijn mening als Veltman

5 juni 2014 om 23:25

Belachelijk. Op welk niveau heeft veltman zich dan al bewezen? Heb ik iets gemist? Heeft hij de sterren van de hemel gespeeld tegen barcelona, of een rode kaart gepakt met een domme overtreding?

5 juni 2014 om 23:25

Om nog iets toe te voegen speelt de Vrij ook met een verdediger systeem bij Feyenoord met 5-3-2 dan wordt et ook makelijker.
Ajax verdedigers verdedigen haast op de middellijn en dan is er gewoon veel ruimte in de rug dus is het moeilijker verdedigen.

5 juni 2014 om 23:27

De rode kaart kwam door van Rhijn.
Hij moest hem door die slechte pas wel pakken.
Voor de rest heeft die bijna altijd prima gespeeld.
Welke wedstrijden heeft de vrij al is de champions league gespeeld?
Voorrondes?
Dat is hoog niveau zeg en er dan al uit wat jammer

5 juni 2014 om 23:28

Haha de vrij speelt 4 jaar Eredevisie en Veltman pas 1 jaar verschil is nu al minimaal. Belachelijke reactie. De Vrij in oranje hoe laag zijn wij gezonken. Durf te wedden dat over 2 jaar een compleet nieuwe verdediging staat.

5 juni 2014 om 23:29

Ja precies en ik denk dat Veltman goed groeit en gewoon bij die verdediging staat

5 juni 2014 om 23:42

Inderdaad, wellicht wel het grootste talent wat we hebben!
Verdedigend moet hij nog een hoop leren en legt hij het momenteel af tegen een De Vrij en Vlaar maar opbouwend ben ik zeer gecharmeerd van hem.

Ik pleit er zelfs voor om in het 5-3-2 systeem tegen Spanje De Vrij en Vlaar de spitsen te laten verdedigen en Veltman de vrije opbouwende verdediger te laten zijn. BMI mag wat mij betreft banken want die bakt er helemaal niks van. Daley Blind in deze formatie als linksback.

Zo zou ik tegen Spanje beginnen:

Cillessen
Janmaat
Veltman
Blind
De Vrij
Vlaar
De Jong
Sneijder
De Guzman
Robben
Van Persie
5 juni 2014 om 23:44

De vrij speelt al een paar seizoenen in het eerste van fey en is pas 22 terwijl veltman pas 1 seizoen in het eerste speelt en ook al 22 dus ik begrijp niet wrm je veltman beter vindt.

5 juni 2014 om 23:51

Ach bij gebrek aan beter. Veltman zal denk een carriere a la Ooijer en Vlaar hebben. Niks mis mee, maar dan moet hij komend seizoen flinke stappen gaan zetten. Na zijn debuut en 3/4 wedstrijden na helemaal niks laten zien.

5 juni 2014 om 23:53

@xtheonex

Als Veltman iets bewezen heeft is het dat hij op geen enkel niveau anders dan de Jupiler League of misschien tegen degradatie in de Eredivisie aankan. Zelfs vergeleken met Blind of Cillessen als 1e keeper is dit nog een grotere grap van van Gaal.

6 juni 2014 om 00:15

Hoho, ik als Ajacied durf te beweren dat de Vrij momenteel beter is dan veltman, vooral verdedigend. Ik vind hem wel een aardig duo met Vlaar vormen.

6 juni 2014 om 00:29

Van dijk. Idd beter als Veltman. Ook beter als Vlaar, indi en de vrij.... En alleen maar kunnen opbouwen? Wedstrijden tegen Celtic niet gezien? Beren van aanvallers die er niet aan te pas kwamen. De vrij doet niks anders als fouten maken. Vlaar is een beer en zeer sterk in de verdediging maar veel te langzaam. Indi is imo de meest complete verdediger maar kan totaal niet opbouwen. Er is bij iedereen wel wat op te merken. Maar dat Veltman ooit voor de top zal soepen is VOOR MIJ!!! 100% zeker. En geen tussen stop als een middenmoot als lazio net als voor de vrij

6 juni 2014 om 00:30

Ach gossie, daar hebben we de Ajax hater kevin weer......
Leer er mee leven, Cillessen is de beste, nu al na driekwart seizoen.
Veltman is een talent, over twee jaar vaste waarde in Oranje, net als Kongolo.

6 juni 2014 om 00:31

Domme overtreding. Was gewoon een fout van van rhijn knurft. Eerst even de wedstrijd gaan bekijken en dan oordelen oke knulletje

6 juni 2014 om 00:32

Hou toch op!! De vrij is volwassener en sterker in mannetje uitschakelen !!! Feyenoord speelt ook weer niet zo veel achteruit !! En nog wat Veltman speelt net een seizoen zelfde als cilisen half seizoen gewoon jammer !!

6 juni 2014 om 00:36

Leeftijd is zelfde hoor 22 jaar en de vrij is nu al beter !! Veltman voetballend goed verdedigend zwaar kut!! Keeper die komt er wel maar nu eerst krul!!

6 juni 2014 om 00:48

Talent geloof ik wel. Maar in dat opzicht kan je het grote oranje wel vervangen door heel jong oranje. Maken allemaal een sterke ontwikkeling door de laatste 2 jaar.

Dan mag Zoet ook mee. Voor de verdediging zou ik kiezen voor Rekik, Bruma, Denswil erbij. Ook Nelom. Op het middenveld kiezen voor Gudelj, Klaassen, Maher en Vilhena erbij. In de aanval Boëtius, Narsingh, Promes, Manu, Castaignos en Locadia.

Echter kom je daarmee niet ver. Dus op basis van eerste half jaar en potentie iemand meenemen is een beetje raar. Spanje, Chili en Australië gaan echt niet op 30 spelen omdat het anders oneerlijk is voor Veltman.

6 juni 2014 om 00:59

Ga slapen het is al laat. de vrij is completer dan veldman en ik zag hem de laatste 3 wedstrijden haast geen fout maken. Veldman maakte de laatste 2 wedstrijden ook geen fouten mja is niet moeilijk op die positie.

6 juni 2014 om 02:08

Verdedigend is de vrij een stuk sterker dan Veltman op dit moment. Fysiek sterk en schuwt de duels ook niet. Veltman mist wat tactisch vermogen. Laat zich vaak te simpel verrassen door zijn tegenstander. Hoewel ik moet zeggen dat de mannen uit Wales wel erg makkelijk wegliepen uit de rug van Vlaar en de Vrij.

Opbouwend loopt de Vrij wat achter op Veltman. Heeft het wel in zich, maar heeft veel te veel tijd nodig. Het zal waarschijnlijk komen door de manier van spelen bij hun clubs, aangezien Ajax veel op balbezit speelt en opbouwt vanaf de cv's.

6 juni 2014 om 06:01

Victor Andrade,

Virgil van Dijk is gewoon een middelmatige voetballer, die niet eens de veters van Veltman mag vastmaken.

Kan zich staande houden in de Schotse competitie, waar geen enkel team zich kan meten met Celtic.

Celtic in 33 wedstrijden 16 goals tegen en nummer 3 Motherwell heeft 50 goals tegen.

Denk je nou echt dat van Gaal hem niet in de gaten heeft gehouden, in de CL wedstrijden is hij gewoon door het ijs gezakt.

Goeie speler voor Celtic, maar niet voor Oranje.
Overigens wel een aardige vent.

6 juni 2014 om 08:33

veldman hoort nog lang niet in het nederlands elftal en ook nog niet op de bank

6 juni 2014 om 09:52

Want de vrij zou vertonghen, alderweireld, moisander uit de basis hebben gespeeld toch. De enige reden dat de vrij 4 jaar eredivisie speelt komt door de crisis daar en niet omdat hij op zijn leeftijd verder was dan veltman. Ajax speelt jaar in jaar uit CL dan kan je niet met verdedigers van 18 gaan spelen tegen ronaldo lewandovski etc, in de eredivisie kan de vrij lekker uit zn neus vreten een bakkie koffie zetten met die 5 mans verdediging. Ook ik vind veltman nu nog niet beter dan de vrij, maar over 2 jaar is de enige feynoorder die nog in het nederlands elftal speelt Janmaat.

6 juni 2014 om 10:57

Kom op zeg, Van Dijk middelmatig???

Veltman mag qua opbouw, fysiek en afstoppen niet eens denken aan Van Dijk.
Met zo'n verdediger US het logisch dat je maar 16 goals tegen krijgt. Sorry hoor, maar Veltman kan in geen enkel opzicht tippen aan Van Dijk.

6 juni 2014 om 11:39

@bolleronaldo zelfs dat klopt niet.
Over 2 jaar is Janmaat niet de enige Feyenoorder.
Janmaat, de vrij, Kongolo, Vilhena, Indi en Boetius spelen dan geen van allen meer voor Feyenoord maar zitten bij Europese topclubs.
Lexie Immers zal dan de enige Feyenoorder in Oranje zijn :-)

Maar even serieus buiten de ajax fans(en daarvan niet eens allemaal want er zijn er ook genoeg die wel realistisch zijn.) is er geen enkele Nederlander die op dit moment Veltman beter vind dan De Vrij.

6 juni 2014 om 22:53

@sam Menkehorst

Ik vind Blind op de linksback absoluut niet beter dan spelers als Büttner, Pieters, van Aanholt of Emanuelson. Op het middenveld heeft hij betere spelers voor zich, en normaliter op de linksback ook. Tegen Wales was hij verdedigend ook weer erg matig.

6 juni 2014 om 06:40

Veltman is dramatisch.
En daarvoor laat je betere verdedigers thuis. Douglas vdijck.rekik.

6 juni 2014 om 07:39

Ja, dat hebben we gezien hoe goed Rekik was het afgelopen seizoen......
En van Dijk speelt in een nog slechtere competitie. In de CL deed hij het op een enkele wedstrijd na niet zo best.

6 juni 2014 om 07:57

@victor Andrade, jij snapt het spelletje dus niet. Als je goed kijkt, zie je dat Veltman stapt en Janmaat blijft staan. Daardoor heft Janmaat buitenspel op. Dat heeft niets met Veltman te maken, maar met communicatie en gewenning.

Veltman is een hele goede verdediger, zeker in 1 tegen 1 situaties, die natuurlijk nog moet groeien. Maar om nou te zeggen dat hij een clown is. Veltman wordt de komende jaren samen met De Vrij het centrale duo achterin hoor. Dus wen er alvast aan zou ik zeggen

6 juni 2014 om 09:53

Dramatisch, terwijl VI en Nusport hem een 7 gaven. Vooral in de tweede helft was hij ijzersterk. Die goal was hem moeilijk aan te rekenen. Janmaat stapte te laat en De Vrij dekte te laat door.

Leuk voor hem, maar hij zit er wat mij betreft niet verdiend bij. Er waren betere opties, maar van Gaal voelt zich te groot om in te zien dat hij met sommige spelers de plank misslaat. Hij weet zelf ook wel dat Veltman enorm veel fouten heeft gemaakt, maar hij laat zich niet kennen helaas.

5 juni 2014 om 22:53

Zoals? Zeker weer aanzetten met van Dijk he? Iemand die je waarschijnlijk alleen hebt gezien in de CL, waar Veltman in de CL meer indruk maakte dan van Dijk he.

Wat me opvalt is dat van Dijk in de Eredivisie nooit werd gezet bij de top van de top, de creme de la creme, sinds hij naar Celtic is, is hij in 1 klap de beste verdediger die Nederland zou hebben. Gaat rap hoor.

5 juni 2014 om 22:55

Van Dijk maakt meer indruk. En Veltman speelde behalve dat duel tegen celtic nauwelijks goede duels meer. Ik hoor van iedereen dat Van Dijk een heel goed seizoen heeft gespeeld.

5 juni 2014 om 22:57

Oh en mensen volgen die matige schotse competitie? Van Dijk was volgens mij ook alleen echt heel goed tegen Barcelona.

5 juni 2014 om 23:04

Ach kom op van Dijk laat me niet lachen, in Schotland is hij een van de betere maar in de CL heeft Veltman zich meer bewezen dan hem. Zowel Kongolo als BMI vind ik minder dan Veltman. BMI moet sowieso oppassen dat zijn plaatst niet word ingenomen door Kongolo of Veltman (de vrij dan links centraal) Veltman liet ook zien tegen Ecuador dat hij beter was dan BMI (volgens statistieken). Deed eigenlijk niets fout in die wedstrijd, als mensen naar de goal wijzen wil ik ze graag naar Janmaat wijzen. Douglas had ook wel een kans mogen hebben wat mij betreft, die doet het echt niet slecht in de Russische competitie, en dat vind ik zelf vele male meer zeggen dan de Schotse.

5 juni 2014 om 23:06

Je kan ook niet veel verwachten van de eredivisie.

5 juni 2014 om 23:06

Ja, ik volg die matige Schotse competitie en nee Van Dijk was niet alleen goed tegen Barca, hij heeft een werkelijk fantastisch seizoen gespeeld.

5 juni 2014 om 23:06

Celtic was waardeloos tegen ajax en met de kerst al kampioen in Schotland. Hoe hoog denk je dat dat niveau is??

5 juni 2014 om 23:15

Ik heb elke minuut van hem gezien in de eredivisie gezien en ben ervan overtuigt dat hij bij de beste 5 cvs van nederland hoort. Ik denk ook dat als hij een keer was opgeroepen dat hij zeker mee zou zijn gegaan. Het afgelopen seizoen heb ik hem helaas niet in actie gezien en ik denk ook dat ajax en psv spijt hebben voor hoorn en bruma hebben gekozen ipv van Virgil.

Het afgelopen seizoen heb ik hem weinig gezien dus over de vorm kan ik niet oordelen maar vind het wel erg jammer dat hij niet meegaat ipv indi of veltman.

5 juni 2014 om 23:15

@Ajaxcunian Veltman toch ook?

5 juni 2014 om 23:19

Ik zeg niet dat hij daar niet goed gespeeld heeft.. maar goed, hoe moeilijk zal dat zijn eigenlijk....

5 juni 2014 om 23:23

Als van Dijk niet goed was waarom wou Ajax hem dan ook. dat ze uiteindelijk faalhaas vdhoorn hebben gehaald is een enorme blunder. En ja, hij heeft zich in de Schotse competitie laten zien. waar anders? Celtic speelt nou eenmaal niet in een goede competitie. Daar kan hij geen verandering in aanbrengen. Dat vgaal hem dan dus no matter what links laat liggen is niet eerlijk. Hij had 100% een kans verdiend, wat je ook zegt. Al was het maar een oefenwedstrijd.

Oja, hier een aantal verdedigers die ik liever mee heb dan Veltman...

Douglas
van Dijk
Heitinga
Mathijsen

5 juni 2014 om 23:25

Oja Ajaxcunian... het kan zeker snel gaan, want Veltman was vorig seizoen al door flink wat ajacieden hier afgeschreven. Dat zou niks meer worden, zeiden ze. Dat jij zegt dat van Dijk dan niet een stormachtige ontwikkeling kan doormaken is hypocriet, want Veltman zegt hier zelf dat niemand aan t begin van dit jaar dacht dat hij naar het wk zou gaan

5 juni 2014 om 23:57

@ajaxcunian

Je vergeet alleen doodleuk te vermelden dat van Dijk in de belangstelling stond van Ajax en PSV maar Celtic boven hun verkoos.

6 juni 2014 om 00:13

'het is maar de schotse competitie' is ook zo'n standaard dooddoener. is elke speler in schotland daarom per definitie niet goed genoeg dan? henrik larsson speelde ook altijd 'maar' in schotland. die kon er zeker ook niks van

6 juni 2014 om 00:32

Ja in schotland Ayrshire..... Dat stelt nog minder voor dan de ED.

6 juni 2014 om 00:41

Stond in de belangstelling ja, maar achtten hem niet goed genoeg

6 juni 2014 om 07:38

Zolang Van Dijk niet geselecteerd is voor het Nederlands elftal, kun je ze moeilijk met elkaar vergelijken. Misschien is de schotse competitie wel minder, maar misschien ligt het plafond van Van Dijk ook wel veeel hoger!
Leuk dat Veltman eens leuk heeft gespeeld in de CL, maar ondertussen faalt hij gewoon ook enorm in het Nederlands elftal. En daar hebben we het nu over toch?

6 juni 2014 om 08:05

Hoevaak heb jij Douglas zien spelen? Hoevaak heb jij Van Dijk zien spelen?

Kom op man. Die Schotse competitie is waardeloos, alleen de beleving is fantastisch. Ik heb in Schotland ooit met een paar gasten gevoetbald die bij een Schotse profclub in de jeugd speelden. Dat was niet bij Celtic en (toen nog Rangers), maar bij zo'n nietszeggende andere ploeg. Dat niveau was echt om te huilen hoor. Ze vonden mij echt enorm goed en vroegen zich af waarom ik in Nederland niet bij een profclub speelde. Dat zegt al genoeg.

Tegen dat soort tegenstanders speelt Celtic. Leuk dat ze ieder jaar kampioen worden, maar dat heeft niet zoveel met kwaliteit te maken.

6 juni 2014 om 09:07

Zijn altijd van die onzin argumenten, hoe vaak heb je Van Dijk zien spelen?
Alsof het wat uitmaakt voor de kwaliteiten hoe vaak je een speler hebt zien spelen? Ik heb van Persie afgelopen seizoen ook maar een paar keer zien spelen, moeten we hem daarom maar niet mee nemen?
Van Dijk wordt door werkelijk iedereen in Schotland gezien als de beste verdediger en elke wedstrijd gewoon goed gedaan, in een misschien wat mindere competitie. Dus die jongen had gewoon een kans moeten krijgen....,
En als dat tegen viel kon hij alsnog lekker thuis blijven.....

Ps, als je zo geweldig was waarom ging je dan daar niet bij een profclub spelen? Je kon het niveau toch makkelijk aan.......

6 juni 2014 om 09:49

@henkyr, Van Persie laat in een geheel andere competitie zien dat hij een belangrijke speler is. De Schotse Premier League is daarentegen echt van een laag niveau, vergeleken met de Eredivisie.

Dat Vlaar bijvoorbeeld meegaat is dus wel logisch. Hij speelt wekelijks op een hoger niveau dan Van Dijk, net zoals De Vrij en Veltman.

En op die laatste opmerking, dat was heel erg lang geleden (volgens mij was ik 15 ofzo) en toen was daar op vakantie. Denk je nou echt dat mijn ouders zouden zeggen "ooh, dan gaan wij voor jou hier wonen joh..."

In Nederland heb ik als jeugdspeler in de A1 uiteindelijk 1 seizoen in de hoofdklasse gespeeld. Een gozer die toen bij mij in het team speelde, ging zomers altijd naar zo'n voetbalkamp en daar moest hij dan oefenduels spelen tegen onder meer de jeugd van Feyenoord. Toen vertelde hij mij een keer dat hij tegen ene Van Persie moest spelen en dat die gast enorm goed was en dat hij helemaal geen schijn van kans had tegen hem. Die was toen net iets jonger dan wij.

Die teamgenoot kon ook best wel voetballen hoor. Geeft gewoon aan dat ons middelmatige niveau als jeugdspeler in Schotland als hoog niveau wordt ervaren, terwijl het in Nederland eigenlijk geen reet voorstelt.

Je wilt niet weten hoe goed die Nederlandse jeugdspelers zijn. Onze opleiding is echt enorm goed, dat is niet te vergelijken met het buitenland. Daarom moeten we ook niet zo zeuren over onze spelers. Over een paar jaar weten we niet anders meer en zijn dit nog steeds de jongens die in Oranje spelen.

Of Van Dijk er in de toekomst bij zal zijn ligt aan hem. Als hij het bewijst bij een Engelse of Duitse ploeg dan zou hij zomaar in aanmerking kunnen komen.

6 juni 2014 om 10:02

Natuurlijk maakt hij fouten, maar heb je De Vrij gezien aan het begin van het seizoen? Dat was ronduit lachwekkend. Daarnaast vind ik Veltman beter dan Indi. Indi heeft een belabberd seizoen gespeeld en maakte in de oefencampagne een waardeloze indruk. Levert werkelijk alle ballen in.

Had ook niet mee gemoeten. Virgil van Dijk is veel klasses beter overigens gun ik het hem wel en heeft hij zich sterk ontwikkeld. In verdedigend opzicht komt hij afen toe te kort, maar opbouwend is hij sterk.

Je mag zeker trots zijn dat je mee mag naar Brazilie, alleen de beste worden geselecteerd en daar hoor jij zeker bij.maar of je minuten gaat krijgen weet ik nog niet zo zeker,vlaar en de Vrij doen het tot nu toe goed.

6 juni 2014 om 00:24

Prima toch, van mij hoeft hij niet te spelen hoor.... Dat hij mee mag vind ik al geweldig. Die jongen is zo down to earth heeft altijd keihard moeten knokken voor zijn plaats. Modelprof qua instelling! Ik gun het hem natuurlijk ook omdat SBS laatst in de straat was waar ik en hij jaren gewoond hebben, bij zijn pa met de tas van.

Leuk voor op de bank. Ik zie geen reden om hem ooit te laten invallen, behalve bij blessures. Komt gewoon veel te kort voor de basis.

Goed voor de bank.. niet veel minder als wat er nu staat.. bmi vind ik persoonlijk erg slecht heeft gelukt met zn lichaam... veltman kan nog mee inschuiven en zo meer voetbal brengen...

Had liever heitinga en van dijk.. ervaring en t niveau uit Engeland gewend.. al is heitinga ook niet meer de topper als voorheen wel ervaring en hoog niveau gewend

Nou nou niet zo negatief over deze jonge. 100% zeker dat hij minuten gaat maken. Mark my words. En dan bedoel ik nie vanwege een blessure van een mede speler oid...

Te licht voor oranje en totaal geen persoonlijkheid en body, doet het met vallen en opstaan redelijk bij Ajax maar zie hem niet op korte termijn bij een betere club spelen.

Ik persoonlijk had liever Van Dijk, Heitinga, Douglas gezien, alle 3. Heitinga's ervaring moet je echt niet onderschatten. aangezien er in de verdediging op dit moment gewoon simpelweg niemand een eindtoernooi meegemaakt heeft, niemand.. blind, bruno, de vrij, janmaat, kongolo, veltman.. Vlaar heeft één EK 'gespeeld' en wat voor één..

je zou hier echt gewoon prima een Heitinga bij hebben kunnen zetten hoor achter Stefan de Vrij. en Douglas en Van Dijk zijn ook beesten. Douglas loopt ondertussen ook al weer jaren mee en heeft zich toch ook wel in de eredivisie en rusland jaren bewezen.

5 juni 2014 om 23:47

een verdediging met douglas, vlaar, van dijk ziet er al heel anders uit dan jongetjes als veltman, de vrij en een matige martins indi

Wat denken jullie waar oranje gaat eindigen in de poule ? Redelijk kans dat ze als 2e eindigen. Dan moeten ze gelijk tegen Brazilië, en aangezien Brazilië in de finale van Confederations Cup Spanje weg blies heb ik er een hard hoofd in naar mijn mening..

6 juni 2014 om 08:08

Ach, dat zegt niets. Ajax won ook zeer verdiend thuis van Barcelona. Of Ajax dat nog een keer zou kunnen herhalen. Misschien ooit nog een keer.

Ik denk dat Spanje en Brazilie gelijkwaardig zijn hoor. Brazilie misschien iets beter individueel maar minder als team.

In voetbal zijn er geen wetten, dat is de enige voetbalwet die van belang is.

P.s. Op jijbentdekenner.nl heb ik Nederland als 1e voorspeld in de voetbalpool. Ik voel namelijk dat we gaan winnen van Spanje.

Tegen australie moet je gewoon veltman en de vrij opstellen, heb je meeste voetbal van achteruit.
En laten we nou niet doen of BMI goed is, is al 3 wedstrijden helemaal niks.
En van dijk, alsof de schotse competitie wat is, 1 club, dan een hele tijd niks en dan de rest van jupiler league niveau

Je hebt er ook niks te zoeken. Geniet ervan. Binnen afzienbare tijd streeft de talentvolle aankomende generatie jou voorbij op basis van fysieke eigenschappen. Veltman teert puur op inzicht. Dat is onvoldoende voor oranje. Hij is niet snel. Hij is niet sterk. Hij is niet medogenloos. Hij is niet lang. Hij heeft geen tackle. De toekomst is aan de Kongolo's en Rekiks.

5 juni 2014 om 23:27

De Kongolo's en de Rekik's moeten zich ook maar zien te 'doorontwikkelen'. Sowieso .anders zat Rekik erbij en stond Kongolo basis. Daarbij kan er van alles veranderen en kunnen de aankomende jaren stwwedsvweer talenten zich melden aan de top. Laten we die jongens dus maar even de tijd gunnen. Hun allemaal. Dan heb je over twee tot vier jaar weer allemaal toppers staan..met meer body, geslepenheid.Dit WK is gewoon prachtig voor elke jongeling die geselecteerd is, om mee te maken. Gewoon jezelf zijn en gaan. Ik henlb er vertrouwen in voor de komende jaren!

5 juni 2014 om 23:50

Niet snel? Hij is tien keer zo snel als BMI! Hij heeft vaak genoeg een spits met achter stand ingehaald. Maar inzicht is zijn sterkste punt dat zie je goed in, maar zeker niet het enige dus. Opbouw, passing, inzicht snelheid kop duels en fysieke duels zijn allemaal dingen die hij goed beheerst. Ondanks dat hij weinig kracht heeft wint hij alle duels die hij aangaat. En hij heeft een beter kop duels winst percentage dan bijvoorbeeld pelle die geroemt word om zijn kopkracht. Ondanks zijn zwakke fysiek wint hij dit dus op zijn inzicht, dat mensen BMI en Kongolo beter vinden vind ik lachwekkend. Het enige wat hem ontbeert is ervaring en toch heeft hij meer Europees ervaring dan BMI Kongolo en de vrij. Veltman heeft gewoon pech dat zowel De Vrij die het echt geweldig en Vlaar de kracht en ervaring brengt allebei rechtspoot zijn. Anders had hij IPV BMI gespeeld.

6 juni 2014 om 00:47

Wie heeft het over BMI. Die is lachwekkend uit vorm. Ik kijk gewoon naar internationale standaard. Als men hier Veltman al snel vindt, dan schiet ik in de lach. Wat voor criteria hanteer je dan. Er wordt hier louter door jou en anderen met een roze bril alles overdreven gehyped. Kopduels winnen in de eredivisie, kom op. Kijk gewoon naar hoe er in de top verdedigt wordt en hoe hij erbij staat te schutteren. Dat kan echt niet op een WK. Deze jongen heeft 1 groot voordeel, hij is de nuchterheid zelf en lijkt niet vh pad te krijgen. Met mentaliteit kun je veel compenseren en ver komen, ook al ben je matig getalenteerd. Dus er is hoop voor later. Maar kijkend naar nu heeft hij niks te zoeken in oranje. Ik heb het ook wel gehad met dat: 'ja maar hij kan goed opbouwen, nederlandse school!'-gezever. Leer eerst eens verdedigen, dat is nodig. Een bal naar de juiste kleur spelen onder druk is kennelijk al zo primair geworden in de beoordeling dat het logisch is dat wij internationaal defensief een lachertje zijn en nauwelijks verdedigers exporteren. Ga daar maar eens over na denken.

6 juni 2014 om 11:58

Ach dat zeiden mensen ook over Vertonghen, echt precies het zelfde. Niet sterk genoeg gaat het nooit op een hoog niveau redden etc etc toch is Veltman al verder dan hem op zijn leeftijd. En vergeleken met grote verdedigers is hij nog steeds snel, dus wat is je punt wat dat betreft? en waar moet ik over nadenken? Dat simpele betoogje?

6 juni 2014 om 00:24

Komtdiebal, inzicht is de belangrijkste eigenschap voor een voetballer om te slagen voor de top. De rest is aan te leren. Kongolo is 1,83 en Rekik 1,86, beide, zijn niet genadeloos hard en hebben ook geen tackle in huis. Veltman is 1,83 en wat inzicht betreft een stuk verder in zijn ontwikkeling dan Kongolo of Rekik. Veltman is een typische verdediger uit de Ajax school, hij beschikt over een uitstekende techniek en zoekt altijd naar de voetballende oplossing. Je serveert Veltman af op non argumenten. Veltman is als verdediger 1 van de grootste talenten en zit terecht bij de selectie van Oranje.

Opbouwend is veltman uitstekend, prima traptechniek, alleen is hij geen stam maar meer een type f de boer. Tegen een mindere tegenstander Australië bv.
Heb je opbouwend een sterke verdediger tegen echte top spitsen is hij verdedigend nog niet sterk genoeg

Wordt een grote... Nog niet klaar voor het echte werk, maar heeft alles in zich om een topper te worden... Niet voor niets bij Ajax een periode de man met de meest gewonnen duels!

Waar komt die landelijke hetze tegen Blind en Veltman vandaan?
Ik vind Veltman zeker niet minder dan Bmi, die heeft wat mij betreft gewoon geluk dat hij linksbenig is, anders had hij er ook niet ingestaan. Daarbij vind ik dat de prestaties van Van Dijk met een korrel zout genomen mogen worden. Aangezien de spits van NEC nog topscorer werd in de Schotse competitie.

Veltman zit op zijn plek, namelijk de bank van Oranje.

5 juni 2014 om 23:51

Jij kijkt naar de statistieken.. Je had van Dijk in de Champions League moeten zien.

6 juni 2014 om 00:05

Ik heb Van Dijk in de Champions League gezien. Hij kreeg flink op de broek van Barcelona, en speelde 2 keer niet geweldig tegen Ajax.

6 juni 2014 om 00:34

@gravity
Ik neem jouw reacties maar met een korreltje zout. Ik merk dat je de Ajax bril op hebt.

Je hebt van Dijk 4x zien spelen misschien?.. Echter speelde hij een sterk seizoen in de schotse competitie. Hij was bijna het hele jaar door basisspeler bij Celtic.

6 juni 2014 om 00:43

Dat mag. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Schotse competitie niet heb gevolgd. Echter heb ik hem bij Groningen en in de Champions League zien spelen.
Deze dagen heb ik de Oranje bril op Van Dijk had in mijn optiek ook niet gespeeld als hij wel beter zou zijn dan Veltman. Hij staat dan nog steeds onder Vlaar en De Vrij.

6 juni 2014 om 00:54

Ik wed dat je hem bij Groningen ook alleen tijdens Studio Sport in de herhalingen hebt gezien, aangezien je zo pro-Blind doet.

Van Dijk doet zeker niet onder voor Vlaar of de Vrij. Zet de Vrij maar is tegenover een Barcelona dan weet hij ook niet waar hij het zoeken moet.

6 juni 2014 om 00:00

@gravity

Een spits van NEC werd ook topscorer in de Eredivisie, dus dat zegt weinig, heel weinig eigenlijk.

6 juni 2014 om 00:01

volledige edit: liet mijzelf even meeslepen in een groot betoog dat maar weinig met dit topic te maken heeft. moet ik niet doen. De hetze komt van een grote groep mensen vandaan zonder eigen mening, als bij een andere speler was geweest hadden ze precies het zelfde geroepen. Niet dat er alleen maar slechte argumenten zijn hoor, een Douglas of Heitinga had niet misstaan in ieder geval op de bank.

Veltman heeft het in ieder geval beter gedaan dan BMI of Kongolo (die het op de cv nog niet heeft kunnen laten zien hoor). Ik zelf vind het goed dat hij er bij is, kan hij alvast leren voor het EK. ik denk dat hij nog een hele grote gaat worden.

6 juni 2014 om 00:11

Ik probeer er me niet druk om te maken. Ben er van overtuigd dat Veltman het ver gaat schoppen, en ik heb vertrouwen in Van Gaal. Ik zou alleen Blind op de plek van BMI neerzetten en daarnaast dan een echte wing back, helaas hebben we die niet in de selectie.

Laten spelen ipv. van Blind en Indi op Linksback. Blind zit er bij om ze vader. Kijk hem achter een man aan rennen als hij de bal kwijt is. Totaal geen tempo.

6 juni 2014 om 00:13

Hij speelde zeker ook een topseizoen bij Ajax "om ze vader"

6 juni 2014 om 00:30

Blind zit er zeer zeker niet alleen om z'n vader. Hij is enorm gegroeid in het afgelopen Eredivisie seizoen, zowel zijn persoonlijkheid als op zijn nieuwe positie binnen de selectie van Ajax. Van Gaal selecteert hem echter nog voor zijn oude positie bij gebrek aan beter, of dacht jij het beter te weten?

6 juni 2014 om 00:46

Ferrynl, je zet jezelf compleet voor schut door te beweren dat Daley Blind in de basis van Oranje staat omdat zijn vader de rechterhand van Van Gaal is. Heb jij Bruno Martins Indi de laatste wedstrijden wel gevolgd? Daley Blind is in alle opzichten beter dan Indi. Hij is slimmer, heeft een betere techniek en is in de opbouw een stuk verder dan Indi. Heb jij de balaanname van Indi wel eens vergeleken met die van Blind? Het tempo in een wedstrijd wordt vaak bepaald door de eerste balaanname, en de daaruit volgende handeling. Laat dat nu 1 van de sterke punten van Daley Blind zijn!

Denk dat dit wk nog iets te vroeg komt voor hem, 2 jaartjes bij Ajax in de basis dan zie ik hem wel op het ek zijn minuten maken.

6 juni 2014 om 00:30

Al maakt hij geen minuten. Bij de grote jongens zitten en trainen onder leiding van LvG daar word je alleen maar beter van.

Veltman dit, Veltman dat, Veltman kan alleen maar in de Micky Mouse competitie spelen, Veltman mocht allen maar mee, omdat hij een Ajacied is en ga zo maar door met die zinloze kritiek.

Het grappige vind ik dan ook nog eens, dat velen die kritiek leveren over Veltman, Van Dijk zo goed vinden. Na mijn weten speelt Virgil in een competitie waar maar één club om een titel speelt.

Verder vond ik Virgil tegen Ajax in de Champions League niets voorstellen en tegen Barca had deze jongen ook niets te zeggen. Dus waarom zou een Virgil van Dijk opgeroepen moeten worden voor het Nederlands Elftal? Alleen maar omdat deze jongen wel goed kan spelen tegen een FC Motherwell of een FC Aberdeen?

Als de Nederlandse competitie al een Micky Mouse competitie moet zijn, wat is dan de Schotse competitie?

6 juni 2014 om 03:25

Inderdaad, nog veel minder. Ik geloof ook dat je als speler van begin 20 beter tegen ploegen als Feyenoord, Psv, Twente, Vitesse, Heerenveen, AZ etc. kun spelen dan drie of vier keer in het seizoen tegen Aberdeen, Dundee City, Hearts of Midlothian, Kimarnorck of zo...

Wil Celtic vooruit komen, dan dienen ze zich bij de BPL in te schrijven. Dan pas kun je ook een Virgil van Dijk beoordelen. Ik geloof namelijk dat, wanneer Van Dijk bij PSV had gespeeld, PSV echt niet meer punten had gehaald (waarschijnlijk zelfs alleen maar minder).

6 juni 2014 om 07:42

Ja joh, nog even en dan ga je zeggen dat de schotse competitie beter is als de Ed....

6 juni 2014 om 09:49

Mooi gezegd, en wat mij betreft de spijker op de kop. De selectie is prima zo en gebaseerd op wat ze nu kunnen brengen om van Gaals visie in te vullen. Het gaat niet alleen om de individuen maar ook om de zo belangrijke samenhang. Dat is belangrijk als je as vrijdag 200% moet geven onder hoogspanning. Ze moeten het samen kunnen doen en daar de kwaliteiten voor tonen om het oranje shirt aan te mogen. Van Gaal kijkt naar een breder spectrum van talenten om tot een goed team te kunnen komen. De vriendschappelijke potjes zijn nog nooit een echte opmaat voor de hooggespannen toernooiwedstrijden geweest. Tijd om er met zn allen achter te gaan staan en ons in positieve zin te laten verassen!

Het potentieel is ontegenzeggelijk aanwezig bij Veltman. Sterker nog, ik denk dat hij een nieuwe Rijkaard kan worden, qua intelligentie en inzicht. Alleen merk je dat hij niet 90 minuten geconcentreerd is. Als een aanvaller niet geconcentreerd is, scoort hij niet maar heeft hij nog andere spelers om zich heen die dat voor hem kunnen doen. Als een verdediger niet geconcentreerd is, sta je achter... zo simpel is het.
Deze verdediger moet nog een jaar bij Ajax blijven en dan de stap naar Duitsland of Spanje maken. Het potentieel en het talent heeft hij zondermeer, nu moet hij fysiek en mentaal nog gehard worden.

Ik word echt moedeloos van topic 1.455.900 over de zinloze eindeloze discussie over wie beter is.
Ik ben zelf fan van Virgil van Dijk , maar weet ook dat WK voor hem te vroeg komt.
Hij speelt indd in matige competitie. Iets matiger dan de eredivisie.
Veltman dit , Kongolo dat , Van Dijk zus , Rekik zo , Martins Indi bla bla bla ...

Niemand van deze spelers hebben wat op een WK thuis te zoeken. Helemaal niemand.
Normaliter is een WK International in Nederland iemand die zich enkele jaren eredivisie top speelt , transfer naar buitenland maakt , daar solide basisplaats veroverd in goede competitie.
Nu zitten er ( afgezien De Vrij en Vlaar ) veelal spelers bij die 1a 2 jaar terug nog onbekend bij jong Ajax , Feyenoord of Psv speelden, kan toch niet,

Denk wel dat we een verdediging vd toekomst hebben over bv 2 a 4 jaar.
Kongolo , Veltman en Indi hebben meer eredivisie ervaring , Europese ervaring en spelen wellicht al in betere competitie. Van Dijk zie ik over 1 a 2 jaar in hoogste Engelse competitie spelen. Meer ervaring en meer ontwikkeling. Dus zie dat positief tegemoet.

Voor nu komen we gigantisch tekort op wereld niveau.. Deze onervaren broekies vergelijken met ervaren Duitsers , Spanjaarden en Brazilianen . Scheermessen uit Argentinië , Uruguay , Italie.
Vergelijk dit elftal bv met EK 88 en WK 2010 .... Zouden afgezien van Robben , Persie , Sneijder , De Jong niemand in basis staan.

Kortom , we gaan gigantisch tekort schieten en na 3 wedstrijden naar huis.

6 juni 2014 om 08:22

@calciolover, de selectie is op de verdediging na bijna identiek. Op het middenveld zou Van Bommel worden vervangen door Strootman. Die is er niet bij, dus is de Guzman eerste keus. Kuyt is er net als 4 jaar terug bij en Lens is de vervanger van Elia. Fer vervangt Schaars, Blind vervangt De Zeeuw en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is jammer dat Van der Wiel er niet bij is, maar die kon 2 jaar geleden ook niets goed doen hier. Dat geldt ook voor Heitinga en Mathijssen, maar nu hadden ze erbij moeten zijn want o wat zijn ze goed en ervaren. Jullie roepen maar wat....

Zo gaat dat in Nederland. Altijd maar zeiken en zeiken. Het is nooit goed. Eigenlijk zijn we een zuur volkje. Helaas praat daarnaast een dom groepje ook nog eens nep-analytici na met hun Van Dijk en Douglas. Hou toch op man....

Van Dijk speelt in een enorm zwakke competitie en is verdedigend minder op de proef gesteld dan een Veltman die ook nog eens knap een heel seizoen speelt bij Ajax en is teruggekomen van een zware blessure. Daar heb je doorzettingsvermogen en power voor nodig. Dat heb je ook nodig op zo'n toernooi. Opbouwend is Veltman bovendien vele malen beter.

Dan heb je ook nog die hetze tegen Blind. Die gozer kan enorm goed voetballen. Hij mist wat snelheid, dat is eigenlijk het enige wat eraan ontbreekt. Want tactisch en positioneel is hij een zeer goede speler. Geen topniveau, maar wel heel bruikbaar net als een Philip Cocu en een Jonk dat vroeger waren. Ze vallen niet enorm op, maar zijn heel belangrijk voor hun team.

Ik vond Blind afgelopen woensdag ook prima spelen. Volgens mij maar een paar keer balverlies. Verder verdeelde hij het spelletje prima mee en voerde hij verdedigend zijn taken uit. Hij blijft maar lopen en is dus zo fit als het maar kan.

6 juni 2014 om 10:47

Ik kraak niemand af he.
Ik zeg alleen dat WK voor verdedigers misschien nog iets te vroeg komt vanwege gebrek aan Europese routine.
Over 2 jaar hebben Janmaat , Veltman , Kongolo etc meer ervaring op hoger niveau.
Van Dijk moet dan , wil die stappen maken , naar Engeland gaan om te spelen bij top 5 club. Verder maak ik me over middenveld en aanval niet zoveel zorgen.
Al is natuurlijk jammer dat Strootman blessure heeft.

6 juni 2014 om 14:45

Strootman is inderdaad een fantastische aanjager en heeft ook nog eens een goed schot. Desondanks denk ik dat de selectie prima is. Er zijn een paar betere elftallen aanwezig op het WK, maar dat wil niet zeggen dat ze als team beter zijn.

Dit Nederland verslaat 80% van de teams op het WK. Er zijn een paar teams waartegen ze het echt moeilijk zullen krijgen. Zelf denk ik dat dit de volgende teams zijn:

- Duitsland
- Brazilië
- Argentinie
- Spanje
- Frankrijk
- Portugal

Deze jongen mag blij zijn dat nederland geen verdedigers heeft anders was ie nooit geselecteerd

6 juni 2014 om 08:34

Precies, het Nederlands Elftal heeft geen verdedigers.

Helemaal geweldig natuurlijk voor die jongen, maar het geeft gelijk wel aan hoe onze kansen zijn.
Veltman mee??? Ach, van Gaal denkt misschien dat meedoen belangrijker is dan winnen...

6 juni 2014 om 09:20

Lekker hoor al die ajax haat

Hartstikke leuk hoor al die positieve berichten over de Vrij.. maar ik denk dat diezelfde de Vrij helemaal niet aan de bak was gekomen bij Feyenoord als de schulden er niet waren. Het feit dat hij dan op dezelfde leeftijd als Veltman al 4 seizoenen eredivisie erop heeft zitten zegt helemaal niks.
Veltman heeft de afgelopen 4 jaar spelers als Ooijer,olequer, Alderweireld en Vertonghen voor zich gehad.
Hierdoor heeft Veltman wel wat opgepikt van de ervaren jongens en dit kan je van de Vrij niet zeggen.
Spelers hebben andere spelers om zich heen nodig die ze op hun fouten wijst zodat ze die niet nog een keer maken, dit kan niet alleen een trainer doen.
Veltman heeft daarbij ook nog eens zich op een hoger niveau (cl) in meerdere wedstrijden laten zien en de Vrij heeft het op dit moment alleen nog maar goed gedaan tegen spelers als Joachim.

Neemt niet weg dat ik ook wel vind dat de Vrij op dit moment het prima doet in Oranje, maar ook dit is tegen niets zeggende spitsen. Ik wil hem graag zien tegen een Diego Costa of Fred om te kijken of hij dit samen met Vlaar fysiek aan zou kunnen. We hebben allemaal Veltman tegen Pellé gezien en het was duidelijk dat Veltman fysiek nog te kort komt tegen zulke sterke spitsen, dus laten we hopen dat Vlaar en de Vrij hier sterker in zijn.

Ik denk niet dat Veltman beter is dan de Vrij, maar hij is wel sowieso beter dan Bmi. Die speelt het laatste jaar verschrikkelijk matig. Trouwens voor mensen die Veltman meteen afkraken, hij staat wel in de minst gepasseerde verdediging van de Nederlandse competitie. Zo slecht doet hij het nu ook weer niet.dan

(trouwens leuk feitje: BMI wordt vaak gezien als groter en sterker dan de Vrij. De Vrij is 1,88 meter en weegt 78 kilo, BMI is 1,80 en weegt 70 kilo. Vraag me af wie fysiek sterker is)

voor hem is het gewoon een leuke vakantie want spelen doet hij toch niet..

Wat maakt het nou uit wie beter is Veltman, of De Vrij? In het 3-5-2/ 5-3-2 systeem passen ze beide, met Vlaar erbij. Ik vind Veltman beter, die is dit seizoen enorm vooruitgegaan, al zegt-ie dat er niet veel is veranderd aan hoe hij voetbalt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren