Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Blatter wacht onderzoek Qatar af: 'Ik ben geen profeet'

Laatste update:

Michel Platini staat niet onwelwillend tegenover een nieuwe stemronde voor het WK van 2022. Als blijkt dat Qatar de organisatie van het toernooi heeft verkregen door bestuurders om te kopen, dan moet er opnieuw gestemd worden. Dat laat de voorzitter van de UEFA optekenen in L’Équipe.

/

“Als de beschuldigingen van corruptie kloppen, dan moet er voor een tweede keer worden gestemd en dienen er sancties te worden uitgedeeld”, geeft de preses te kennen. The Sunday Times berichtte dat Mohamed bin Hammam, destijds vicevoorzitter van de FIFA, een fonds had opgezet van waaruit betalingen werden gedaan aan officials.

Overigens had Platini zelf ook op Qatar gestemd. “Ik denk nog steeds dat Qatar een goede keuze is voor de FIFA en voor de voetbalwereld”, klinkt het. Platini zou zelf ook een geheime ontmoeting gehad hebben met Bin Hammam. “Ik lees overal dat Platini corrupt is, dat doet pijn. Gedurende vijftien jaar heb ik tienduizend keer gesproken met Bin Hammam. Hij was een collega, waarom dan een geheime ontmoeting?”, vraagt Platini zich af.

Update 6 juni 08.50 uur - Blatter wacht onderzoek Qatar af: 'Ik ben geen profeet'
Joseph Blatter weigert zich uit te spreken over het WK van 2022, dat ter discussie staat omdat Qatar stemmen zou hebben gekocht. De voorzitter van de FIFA wil de resultaten van een onafhankelijk onderzoek afwachten. "Ik ben geen profeet. We moeten wachten op de uitkomsten van het onderzoek en dan zien we wel wat er gebeurt", vertelt Blatter aan Reuters.

Denk je dat het WK van 2022 op eerlijke wijze naar Qatar is gegaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

“Ik lees overal dat Platini corrupt is, dat doet pijn."

Ja..dat jij de voetbalwereld zo kapot maakt doet pas pijn. Waarom kies je voor Qatar als het daar zo verschrikkelijk heet is en het land he-le-maal niks met voetbal heeft. In Zuid - Afrika wordt heel veel gevoetbald, dus die keuze was nog te begrijpen. Qatar heeft 1 ding en dat is geld. Er kan dus maar 1 reden zijn..geld!

5 juni 2014 om 11:52

Ja, het besluit om voor Qatar te kiezen heeft 3 argumenten: Geld, geld & geld.
Het is een schande dat dit soort bestuurders krampachtig blijven vasthouden aan hetgeen hen alleen een zak geld heeft opgeleverd

5 juni 2014 om 12:17

Toch best sneu dat er nu al heel veel mensen gestorven zijn (door die slavenarbeid) om Qatar klaar te maken voor het WK en het nu dus ook nog eens voor niks is geweest.

Helaas geldt iets soortgelijks voor Brazilie, waar de bevolking wordt verwaarloosd en alles eraan wordt gedaan om een WK te organiseren. Triest.

5 juni 2014 om 21:22

Die dooien waren er anders ook wel gevallen hoor. Het is gewoon mensonterend hoe ze daar met mensen omgaan. Ze hebben bij wet vastgesteld dat er boven de 40 graden buiten niet mag worden gewerkt, totdat de temperatuur er weer zakt. Maar het weerbericht wordt daar zelfs gemanipuleerd(tevens door omkoping) om zodoende die mensen wél aan het werk te houden.
Het nieuws daar geeft daar geregeld aan dat het 39,8 graden is, terwijl het in werklijkheid gewoon 43/44 graden is.

Tuurlijk is het wk gekocht waarom zou je anders voor qatar kiezen
Dit geld ook voor Rusland

Alleen omdat het Qatar is het ineens omgekocht enz echt bullshit dit hoor hun kunnen het eerlijk hebben verdiend?

5 juni 2014 om 12:03

Qatar, land met een vervelend klimaat, geen voetbaltraditie, geen goede stadions, weinig voetbalfans/moeilijk om er te komen en een visum te krijgen en schending van de mensenrechten.

Ohja, laten we de miljoenen! bewijsstukken ook even vergeten.

5 juni 2014 om 12:04

Meen je dit serieus. Als het niet om geld gaat. Waar gaat het dan wel om. Zelfs platini die zich hier probeert te verdedigen. Dat het een goede besluit is om daar het wk te houden. Kan niet 1 reden geven. Waarom dat dan zo goed is. Eigenlijk zegt hij zelf ook dat het om het geld gaat. Het is goed voor de fifa!!!

5 juni 2014 om 12:52

Football__, kom onder die steen vandaan en kijk eens wat rond in de wereld. Misschien begrijp je het dan wel.

5 juni 2014 om 14:12

Heb nog nooit zoveel naïviteit in één stukje tekst gelezen.

6 juni 2014 om 10:10

@ football_

Je bent zeker 1 van die naïevelingen die in de poll heeft gestemd dat Qatar het WK eerlijk heeft gekregen? Je hebt een plaat van 3 bij 3 voor je kop, echt waar.

Die poll hier zou echt 100% nee aan moeten geven, dus je bent hier ook nog eens niet de enige die naïef is en een plaat voor zijn kop heeft.

6 juni 2014 om 16:41

Erg he?!

Duidelijk dat het om geld ging bij de verkiezen voor 2022, daar kan niemand van de Fifa meer omheen.

Heel de Fifa is corrupt.

Fifa en Uefa is 1 pot nat. Een corrupt zooitje die het voetbal kapot maakt. Maar we mogen blij zijn dat Nederland geen WK gehad heeft. Ze kunnen niet eens fatsoenlijk een wedstrijd organiseren voor de jeugd teams. Stem lekker opnieuw en ga naar Duitsland, Engeland of een Frankrijk daar zijn ze al zover qua stadions en hoeft er niets te gebeuren.

Zal Nederland zich dan weer ter beschikking stellen? Volgens mij waren wij gewoon het best georganiseerd land als je het mij vraagt..

5 juni 2014 om 12:07

Ze kunnen hier niet eens normaal een klassieker organiseren. Engeland v.s. Polen en ze schijten in hun broek hier.

5 juni 2014 om 14:16

Nee, dat gaat eerder Engeland, Spanje of weer Duitsland worden, of misschien Italia, dat zijn de landen in Europa die de grootste stadions hebben volgens mij. Of in plaats van Engeland the UK, dan heb je ook nog Wales en Schotland waar ook een paar grote stadions staan.
Op dit moment zijn er 9 Britse stadions met een capaciteit van boven de 60.000, die van het Schotse en Welshe rugbyteam meegerekend (milennium en Murrayfield), maar die worden waarschijnlijk ook voor voetbal gebruikt bij zo'n evenement.
In Duitsland zijn er momenteel 6 stadions met een capaciteit van boven de 60.000, en ze zijn allemaal modern genoeg.
In Spanje zijn het er 3 (met het nieuwe stadion van Atletico erbij gerekend), en in Italia 3. Noot daarbij is wel dat er op dit moment in Engeland, Spanje en Italy op dit moment veel clubs bezig zijn met stadions bouwen en verbouwen. Anfield bijvoorbeeld, en ook AS Roma en Real Madrid om maar wat clubs te noemen.

6 juni 2014 om 10:15

Italië is de komende tijd echt niet in staat om een WK te organiseren, de stadions zijn allemaal erg verouderd. Zelfs San Siro kan een opknapbeurt gebruiken. Er zijn plannen voor een nieuw AS Roma stadion en misschien ook een nieuw stadion in Milaan maar er moet in meer steden worden gespeeld en de stadions daar voldoen bij lange na niet aan de huidige (te) strenge eisen.

Als Qatar het WK wordt ontnomen dan zal waarschijnlijk 1 van de andere landen die zich voor 2022 kandidaat had gesteld het toegewezen krijgen. Dan krijg je dus een keuze uit:

- Verenigde Staten
- Australie
- Japan
- Zuid-Korea

Japan en Zuid-Korea willen het dit keer apart doen, maar ik vind dat het veel te kort geleden is om 1 van die 2 landen aan te wijzen. De VS of Australie zou ik vrede mee hebben.

6 juni 2014 om 09:27

In plaats van Qatar? Dat gaat niet lukken voor een Europees land of je moet Rusland ook het WK ontnemen.

Haha ! Als het klopt wordt er dan ook nog geroepen..tuurlijk klopt het!
Er is en was geen enkele aanleiding om voor Qatar te kiezen tenzij er enorm veel geld in omging waardoor men in de verleiding viel.

Elk weldenkend mens weet dat Qatar qua klimaat niet te doen is ( in de zomer ) en dan nog het feit dat Qatar totaal niks met voetbal te maken heeft gehad, een geschiedenis van niks.
Absurd dat ze er zo lang over doen het moet allang opnieuw gedaan worden die stemronde.

Euhm en Platini zegt leuk dat hij nogsteeds Qatar geschikt vind..maar hij geeft niet aan waaom??
(althans dat zie ik niet in dit artikel staan).

Ik zie op de poll dat er toch nog 16% van de mensen zijn die denken dat het volledig eerlijk is gegaan. Hoe naïef kan je zijn terwijl het steeds duidelijker word dat er flink met miljoenen gestrooid is door Qatar. Maar ik denk niet dat er opnieuw gestemd zal gaan worden want dat zo een enorme gezichtverlies betekenen voor Blatter en zijn consorten.

Ik denk dat we gewoon naar Qatar moeten gaan. Het idee dat het dan 40 graden is is gewoon goed. Lekker weertje en niet te warm. Ook het idee dat elke 10-15 minuten een drinkpauze gehouden moet worden is ook wel mooi. Dan blijft het spel lekker op hoog tempo. En het idee dat een team als Qatar straks mee mag doen met het WK is top want dat is natuurlijk en voetbal land

Grappig toch dat al die bobo's in de media zeggen dat er opnieuw gestemd moet worden, maar er niet een zegt dat er eens een serieus onafhankelijk onderzoek moet komen naar corruptie. En consequenties voor degenen die corrupt blijken te zijn.

Ik begrijp al dat gezeur rondom de toewijzing voor Qatar niet.

Het is als toerist een prachtig land, de spelers zullen er als koningen behandeld worden etc etc.

Het enige nadeel is het warme weer, maar daar willen de Qatari ook miljarden in investeren.
Voor de rest hebben alleen de werknemers daar het recht hierover te klagen, omdat die wss wel onmenselijk behandeld worden.

Maar dat een paar uitkeringstrekkers hier lopen te klagen, vind ik nogal apart....

5 juni 2014 om 14:13

Het is vooral omdat het een land is wat totaal geen voetbal speelt. Zuid-afrika vond ik ook al een aparte keuze, Rusland is een aparte keuze maar daar is nog iets voor te zeggen, maar de enige reden waarom er voor Qatar gekozen is is geld. Ga maar na: Qatar staat op plek 100 op de fifaranking...

En ik vraag me af hoeveel geld je moet betalen om het weer te veranderen, want dat lijk mij onmogelijk. Airco is namelijk niet hetzelfde als minder warm weer.

En ik heb in februari een paar weken in Ar-Riyadh gezeten, in Saoudi-Arabia, dat heeft volgens mij wel een vrij vergelijkbaar klimaat, geloof me, zelfs om op kantoor te zitten is dat te warm.

5 juni 2014 om 16:02

Rusland is toch een vrij normale keuze. Schande dat zij uberhaupt nog nooit een Wk hebben georganiseerd. Turkije, Australie, Mexico of Marokko/Algerije lijken mij de meest logische opvolgers die het Wk moeten organiseren in plaats van Qatar. Al deze landen hebben gewoon veel voetbalfans en enorm veel potentie. Ook verdienen zij het gewoon om eens een Wk te krijgen.

6 juni 2014 om 09:34

Turkije zal niet lukken in 2022 ipv Qatar. Moet van buiten het Uefa gebied zijn.

6 juni 2014 om 10:00

Ik verdien drie keer modaal, dus noem me svp geen uitkeringstrekker.

Qatar is een land met slechts 2 miljoen inwoners en je gaat er stadions bouwen voor meer dan 60.000 toeschouwers om ze later weer af te breken. Over duurzaam gesproken. Het land heeft geen enkele traditie op het gebied van voetbal.
In Zuid-Afrika is voetbal de belangrijkste sport, en bovenal de sport van de zwarte bevolking. Het was heel belangrijk dat men toendertijd voor Zuid Afrika heeft gekozen.
Ook Rusland is een begrijpelijke keuze. Een groot land met voldoende inwoners waar voetbal een prominente plaats inneemt.
Maar Qatar? Twee miljoen inwoners, onderdrukking van gastarbeiders, alcohol is verboden en vrouwen zijn niet vrij om zich te kleden zoals ze zelf willen. Daar moet je dus vooral geen WK willen organiseren, zeker als je bekijkt wat de tegenargumenten zijn bij "normale" kandidaten voor het WK.

6 juni 2014 om 10:21

Je bent te grappig voor woorden.

Volgens mij is er geen bal te doen in dat kleine landje, wat moeten al die supporters doen tijdens hun verblijf als er geen wedstrijd is? Een beetje op een kameel in de woestijn gaan zitten?

Of in een shopping mall rond gaan wandelen waar je zelf toch niks kunt betalen omdat het veel te duur is? Ow ja, supporters uit Azie mogen daar trouwens niet naar binnen, die worden daar namelijk geweigerd, Qatar is een racistisch land.

Arbeidsimmigranten mogen wel met bloed, zweet en tranen een shopping mall bouwen in de hitte maar er vervolgens zelf niet in.

En wat wil je nou zeggen over uitkeringstrekkers? Die begrijp ik niet?

de firma's die een consortium hebben opgericht om samen de stadions te bouwen komen voornamelijk uit Duitsland en Frankrijk, werkelijk een multi miljoenen project is dit ... , platini gaat hier echt niet tegen stemmen en trachten de zaken te houden zoals ze zijn, zoveel is zeker !

sure, stem maar nog een keer, qatar wordt het toch weer

Raar dat Platini zo onschuldig doet. Hij heeft misschien geen geld ontvangen, maar wel raar dat hij op gesprek moest bij Sarkozy (voor de stemming), zijn zoon opeens een hoge functie krijgt binnen een Qatars bedrijf en er oliesjeiks uit Qatar opeens gaan investeren in de Franse competitie...

6 juni 2014 om 10:26

Dit dus.

Ik denk overigens dat de Fifa het WK in Qatar houdt omdat er heel veel op het spel staat. Qatar investeert enorm in Europese clubs en qua sponsoring.

Gedraag je dan ook niet als een profeet.

6 juni 2014 om 11:49

profeet is een belediging,god is een beter woord

Het is een nobel streven dat je landen de kans wilt geven iets te doen aan hun huidige status door zo'n groot evenement toe te wijzen, maar zoals zo vaak eindigt het grote geld in de handen van de grote meneren, en heeft het volk er weer geen zak aan. In Zuid-Afrika was het niet anders, en in Brazilië is het weer zo ver. Eigenlijk had het WK al niet eens aan Zuid-Afrika en Brazilië mogen worden toebedeeld gezien de levensomstandigheden daar, een organiserend land moet eerst zijn sociale zaakjes goed op orde hebben voordat het een evenement van dit formaat zou mogen organiseren. In Qatar is het geld er misschien wel meer dan in die eerste twee landen, maar hier worden gewoon mensenrechten geschonden. Daarnaast heeft dit land niks met voetbal, behalve dat er oude profs even lekker komen cashen na hun carrière. De beelden die wij dan zien zijn honderden in wit gehulde oliesjeiks die gek lopen te doen op de tribunes. Lijkt mij genoeg bewijs dat voetbal daar niet leeft. Europa, Amerika, Australië en een aantal Aziatische landen zijn in mijn ogen de enige potentiële WK-organisators. De Fifa moet ook eens stoppen met deze toernooien uitdelen aan landen waar dit anders nooit mogelijk zou zijn, in Afrika heeft het in ieder geval toch geen zin, het geld beland toch wel bij de rijke mensen en dat zal in Brazilië niet veel anders gaan ben ik bang.

6 juni 2014 om 10:03

Als de Fifa zo nodig een politiek statement wil zetten moeten ze werken aan een WK in Saudi Arabie of Iran. Dat zijn voetbalgekke landen met een grote bevolking. Zo zouden ze een statement kunnen afgeven dat ze er echt zijn voor het voetbal van de hele wereld.

6 juni 2014 om 10:24

Nee joh, die hebben veel minder geld als Qatar. Dus dat gaat hem ook niet worden.

6 juni 2014 om 10:59

Het is leuk om nieuwe landen te betrekken in de organisatie van eindtoernooien, maar persoonlijk vind ik dat de Fifa moet kijken naar meer factoren dan alleen voetbalgekte of het verbreden van podia voor zulke evenementen. Als een land in sociale factoren niet voldoet aan de eisen die je zou kunnen stellen aan 'moderne' landen moet je naar mijn mening concluderen dat zo'n land niet klaar is om zoiets te organiseren. Hiernaast kost zo'n toernooi ladingen met geld voor een organiserend land, en belangrijker nog, lopen ze enorm veel inkomsten mis door de regelingen rond belanstingbetaling voor FIFA-officials en merchandise. De organisatie lijkt me daardoor voor bijna geen enkel land meer een gewenst doel. Resultaat is dat er alleen nog maar landen zijn die geld in overvloed hebben (rusland, Qatar, VAE etc.) die zo'n toernooi gaan willen organiseren.

Landen die het eigenlijk niet kunnen bolwerken hopen door zoiets veel werkgelegenheid te creëren en beloven daarnaast allerlei investeringen in infrastructuur en de oplossing van werkloosheid. Helaas is dit achteraf een fabeltje gebleken in het geval van Zuid-Afrika, waar het overgrote deel van de bevolking er gewoon geen steek mee is opgeschoten, en ditzelfde is nu al aan de gang in Brazilië. Dus ja, je kunt een statement afgeven, maar of er ook iets daadwerkelijk veranderd? Ben bang van niet. Als Fifa moet je dan ook gewoon duidelijk kunnen zijn en zulke landen een toernooi weigeren.

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat de Fifa zich gaat mengen in politieke kwesties en dergelijke, maar als het op voetbal aankomt zouden ze zich toch wel iets harder mogen opstellen als het over de toewijzing van WK en EK-organisatie aankomt.

"Joseph blatter weigert zich uit te spreken over het wk van qatar in 2022" Goh...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren