Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Castaignos in Wales voor afronden transfer naar Swansea

Laatste update:

De kans dat FC Twente Luc Castaignos kwijtraakt aan Swansea City, lijkt vrij groot te zijn. Volgens Voetbal International zijn de clubs er in grote lijnen uit over een transfersom van liefst 8,5 miljoen euro. Twente-voorzitter Joop Munsterman zegt in het weekblad dat hij erop rekent dat de transfer door zal gaan, al kan de aanvaller zelf nog een streep door de overgang zetten.

/

Castaignos kwam dinsdagavond nog met Jong Oranje in actie tegen Jong Luxemburg en vertrekt waarschijnlijk nog deze woensdag naar Wales om te praten met Swansea. Ook zou hij dan direct medisch gekeurd kunnen worden. "De keuze is altijd aan de speler zelf, maar de clubs komen er wel uit", zegt Munsterman.

De 21-jarige Castaignos heeft er nu twee seizoenen bij Twente op zitten en scoorde 27 keer in 65 competitiewedstrijden. De aanvaller stond eerder op de loonlijst bij het Italiaanse Internazionale, maar dat buitenlandse avontuur werd geen succes. Castaignos kan nu op zoek gaan naar eerherstel in de Premier League. Swansea haalde vorig jaar nog Wilfried Bony weg uit de Eredivisie, maar de voormalig spits van Vitesse zou na een seizoen alweer hogerop kunnen.

Wanneer Castaignos inderdaad vertrekt, dan zal Twente geen vervanger aantrekken. Torgeir Börven werd in januari al aangetrokken als mogelijke opvolger van Castaignos en hij zal volgend seizoen een kans krijgen. Twente gaat het geld van een transfersom vooral gebruiken om financiële gaten te dichten: de club uit Enschede werd recent door de licentiecommissie van de KNVB ingedeeld in Categorie 1 en staat daardoor onder verscherpt toezicht van de bond.

Update 5 juni 08.50 uur - Castaignos in Wales voor afronden transfer naar Swansea
Mogelijk wordt deze donderdag nog bekendgemaakt dat Luc Castaignos zijn loopbaan vervolgt in de Premier League. De aanvaller van FC Twente is volgens het Algemeen Dagblad direct na de wedstrijd tussen Jong Oranje en Jong Luxemburg naar Wales gegaan, om zijn transfer naar Swansea City af te ronden. The Swans betalen naar verluidt ongeveer 8,5 miljoen euro voor Castaignos, die twee seizoenen bij Twente achter de rug heeft.

Denk jij dat Luc Castaignos kan slagen bij Swansea City?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Strik erom en blij zijn dat hij weg is Twente!

4 juni 2014 om 09:58

Zekers! Toch een beetje jammer dat zo'n iemand met potentie het maar half kan waar maken. Hij scoort er wel even 14 als jonge speler. Maar ach, blij zijn dat hij weg is. Hopelijk kan Borven het waarmaken, in de minuten die hij kreeg heeft hij goed gespeeld.

4 juni 2014 om 10:09

Hij heeft inderdaad wel wat doelpunten gemaakt, maar toch was er ook altijd twijfel over hem. Volgens mij is het ook nog een vervelend mannetje, als je hem af en toe bezig zag in het veld, bah! Borven heeft inderdaad aardig gespeeld als hij speelde. Zou hem gewoon de kans geven.

Benieuwd of hij in Engeland wel gaat slagen. Toen hij naar Inter ging was hij nog veel te jong. Over 2 jaar weer terug in Nederland..??

4 juni 2014 om 10:28

Hoop ook echt dat Børven het waar kan maken, het is een heel sympathieke jongen, neemt alle tijd om je vragen te beantwoorden, maar wel een mannetje hoor.

Statistisch gezien doet hij het redelijk, 12 wedstrijden 3 doelpunten en 1 assist, lijkt niet veel, maar het waren in totaal 474 minuten, dus qua minuten iets meer dan 5 wedstrijden

4 juni 2014 om 10:43

Ligt er helemaal aan hoe Swansea speelt. Castaignos is en blijft een counterspits. Hij mist nu eenmaal de basistechniek om in een elftal te spelen die op de helft van de tegenstander speelt!

4 juni 2014 om 13:12

Het is maar hoe je het bekijkt. Toen Castaignos doorbrak bij Feyenoord in het seizoen 2010-2011 scoorde hij 15 goals. Hij was toen 18 of 19 jaar(!) en nu drie jaar verder komt hij niet verder dan 14 goals?? Hij is geen haar beter geworden de afgelopen jaren.

4 juni 2014 om 14:16

@wandering
Van die schamele 3 doelpunten, scoorde hij er 2 tegen een schandalig slecht roda.
Ze moeten echt een nieuwe spits ophalen, desnoods Mulenga transfervrij.

4 juni 2014 om 10:16

Inderdaad, wat een grap 8,5m voor hem.
Joop zal aangeboden hebben desnoods breng ik hem op de fiets!

4 juni 2014 om 11:53

Börven zal nieuwe spits worden en dan zal er 4,5 tot 5 miljoen gestoken worden in Ziyech met als doel inverstering voor als Tadic vertrekt en de rest zal men de schulden wel gaan lossen of gaatjes dichten.

tenminste ik verwacht dat met deze verkoop Ziyech niet lang op zich laat wachten, (met oog op de toekomst, aangezien als hij volgend jaar transfervrij is Twente geen kans maakt)

ik zou hem ook op de fiets brengen dan :D en hem die erbij geven bij aankomst. haha

4 juni 2014 om 12:14

Interesse in Ziyech zal pas concreet worden wanneer Tadic daadwerkelijk gaat vertrekken. En dan nog zal er echt geen 4,5-5 miljoen voor hem worden neergelegd.

4 juni 2014 om 12:36

Als Twente hem wilt dan zal er 4 tot 5 miljoen betaald moeten worden, anders denk ik niet dat Heerenveen hem weg doet. en als hij transfer vrij de deur uitloopt komt die niet naar Twente toe maar zal die denk ik richting Amsterdam gaan of het buitenland.

dus ik denk als Twente nu wilt toeslaan er wel degelijk ebtaald zal moeten worden aan de vraag prijs. (denk dat 4 minimaal is)

4 juni 2014 om 13:00

Dus.. of minimaal 4 miljoen of een jaar behouden + salaris betalen?
Als je zo makkelijk even 4 miljoen afschrijft, ben je als club snel failliet.

En daarnaast: waarom zou je een speler met een jaarcontract blijven opstellen als hij geen deel meer uitmaakt van je toekomstplannen maar wel je eigen talenten in de weg staat?

Het is een markt van vraag en aanbod. Als Heerenveen blijft vasthouden aan 5 miljoen en er is geen club geïnteresseerd (logisch voor zo'n bedrag voor iemand met die een paar wedstrijden goed speelt en een jaarcontract heeft), dan help je jezelf de vernieling in.

4 juni 2014 om 13:27

Borven is al helemaal 3 keer niks. Twente gaat Luc nog missen. Snel, sterk alleen voetballend minder.

4 juni 2014 om 14:16

Als er voor een uitermate beperkte speler als Castaignos meer dan 8 miljoen betaald gaat worden, dan is 4 miljoen voor iemand als Ziyech echt niet te veel hoor...

Gelukkig is Heerenveen geen club die zijn spelers voor een appel en een ei laat vertrekken!

4 juni 2014 om 11:02

Haha, wat zal ik jullie allemaal uitlachen als Castaignos bij Swansea wel weet te groeien als een goede spits, Castaignos heeft eigenlijk altijd maar kritiek gekregen, de kritiek snap ik ook wel, maar velen doen hier ook alsof hij totaal niet kan ballen, 8,5 miljoen vind ik ook aan de hoge kant maar Castaignos is altijd nog jong en heeft veel shit over zich heen gekregen, wie weet kan hij juist wel in Engeland alle kansen die hij krijgt benutten en dan is het opeens wel een topspits? Toen Van Persie naar Engeland ging was hij ook niet een top spits en had destijds ook nog genoeg verbeter punten, zelfde geld voor Castaignos, misschien is Engeland juist een competitie voor hem, want hij doet heel veel op Fysiek en heeft weinig techniek, meeste spelers in Engeland doen veel op fysiek dus geef het nou een kans voordat jullie hem helemaal de grond in boren

4 juni 2014 om 11:12

Dit kan inderdaad nog wel eens goed uitpakken. Heeft dit seizoen de meeste kansen gemist en er toch 14 ingeschoten. Die scherpte moet een stukje beter en dan is het een prima spits, komt toch keer op keer in de positie om te scoren. Beetje hetzelfde probleem als Immers. Alles gaat goed, tot aan de afronding.

4 juni 2014 om 11:19

Precies, stel je voor dat hij wel al die ballen had gemaakt? Dan zou uiteindelijk op 30 doelpunten uitkomen en weggekocht worden door een topclub alleen omdat hij nog zo jong is en een soort Huntelaar worden die nooit echt bij Topclub slaagde, die jongen is nog 21 Jaar, op zijn 25ste zie ik hem echt wel ergens 25 doelpunten maken, er leiden meer wegen naar rome.

4 juni 2014 om 11:49

Hoezo uitlachen, Twente verdient er uiteindelijk nog geld aan en castaignos paste gewoon niet in het systeem van Twente. Er komt sowieso veel salaris budget vrij en Twente kan het financiële gat dichten.
Als castaignos het goed doet bij Swansea zul je in Twente geen zure gezichten zien hoor!

4 juni 2014 om 12:07

Mensen vergeten bovendien dat het allemaal velddoelpunten zijn en geen penalties. Haal de penals eraf van bv finnbogasson of pelle en de statistieken zijn al een stuk dichter bij elkaar

4 juni 2014 om 12:16

Carribean, maar dat is juist het probleem, hij maakt die kansen niet af. Dat moet juist de kwaliteit van een spits zijn, kansen afmaken, doelpunten maken. Kun je dat niet, ben je ook geen goede spits. In Engeland gaat hij niet zoveel kansen krijgen als in Nederland. Daarbij zeg je dat hij veel op fysiek doet. In Nederland kan dat ja, maar tegenover de verdedigers in Engeland is hij maar een klein, dun mannetje. Ik zie geen enkele logische reden waarom hij in Engeland zou kunnen slagen. En oh, als ik je even een tip mag geven, niet vervelend bedoeld, gebruik de volgende keer wat meer interpunctie, dat maakt je verhaal iets duidelijker.

4 juni 2014 om 12:38

@vesta

Want de kwaliteit Van Van Persie was kansen afmaken toen hij bij Feyenoord voetbalde? Ik roep ook nergens dat hij gaat slagen daar, maar ik zou in ieder geval niet raar ervan opkijken als hij daar juist weet te slagen en een goede spits weet te worden, nogmaals die jonge is maar 21 en heeft al veel shit over zich heen gekregen, Engeland is nu voor hem mooie kans om alles eruit te gooien en om wel te laten zien dat ene grote jonge kan worden, ik verwacht sowieso niet dat hij gelijk eerste seizoen 20 erin zal schieten maar het 2de of 3de zou hij het best kunnen waarmaken en een transfer naar een grotere club verdienen, maar laten we niet voorruit lopen, we zullen het komende 2 jaar wel zien.

4 juni 2014 om 13:04

De vergelijkingen met Huntelaar en van Persie gaan in ieder geval niet op. Van Persie heeft een geweldige techniek, en Huntelaar is een fantastische afmaker. Castaignos heeft beide niet. Wat is dan die kwaliteit van Castaignos dat hij het volgens jou kan gaan maken daar?

4 juni 2014 om 17:23

Van Persie had nog geen geweldige techniek toen hij bij feyenoord speelde, huntelaar was wel altijd een fantastische afmaker, ik vergelijk castaignos ook niet met huntelaar maar met Van Persie, Van Persie was ook nog niet zo geweldig in de kuip. Mijn punt is gewoon dat je Castaignos nog niet kan afschrijven alleen omdat hij nu nog niet een klinische afmaker is of geen begaafde techniek heeft, nogmaals Van Persie was nou ook weer niet so geweldig toen hij in de kuip speelde en ging op ongeveer het zelfde leeftijd naar Engeland als Castaignos nu gaat, ik zeg ook nergens dat Castaignos even goed zal worden als Van Persie, alleen zal ik niet raar van op kijken als hij daar over 2 a 3 jaar wel 20 a 25 doelpunten weet te maken terwijl jij hem gelijk al helemaal afschrijft.

Als je ook gewoon goed leest, lees je ook dat ik hem alleen met huntelaar zou vergelijken als hij 30 doelpunten zou maken en weggekocht zou worden door een topclub.

5 juni 2014 om 10:14

caribbean,

Denk dat je nog wel eens gelijk kan krijgen, verwacht ook dat Castaignos het nog wel eens goed kan doen.

Ben het ook eens met "ibiza" dat het een counterspits is, maar neem aan dat Swansea dat ook wel weet en hem op zijn sterke punten wil gebruiken.

Is 22 jaar en heeft dus nog veel jaren voor de boeg, zal alleen maar sterker worden.

Zal me niet verbazen dat hij uiteindelijk ook Oranje gaat halen.

8,5 miljoen voor een spits die zoveel kansen nodig heeft? Hmm, ik vind het zelf nogal aan de hoge kant!

4 juni 2014 om 10:01

Natuurlijk is het heel veel geld, maar als je ziet dat hij zoals gisteren, slecht speelt en toch nog 1 doelpunt en een assist aflevert, dat zijn dingen die er toe doen, daar kijken de scouts na.

Het is lang geen topspits, maar hij is ook lang niet zo slecht als de vele reacties hier willen doen geloven.

4 juni 2014 om 10:18

Dat kan wel zo zijn maar hij gaat dus niet slagen in Bpl.
Dat fysiek geweld is niks voor Luc denk ik, daardoor laat hij zich uit de wedstrijd halen.
Bony is wat dat betreft een heel ander verhaal.

8,5m is echt veel, meteen doen en weg ermee.

4 juni 2014 om 10:23

Maar 8,5 miljoen is wel een bedrag dat hoort bij een topspits. Dat zijn geen bedragen voor middelmatige spitsen. Persoonlijk vind ik spelers als Te Vrede of Hoesen niets onder doen voor hem.

4 juni 2014 om 10:24

Eerst italie, nu Naar Engeland ... Zie hem ook hier niet slagen, eredivisie is voor hem zijn top.
Tenzij hij zijn kansen/doelpunten verhouding flink kan verbeteren.
Al zie ik dat niet gebeuren.

4 juni 2014 om 10:29

afcavosje, je kunt ook overdrijven.
Hoesen is een paar jaar ouder, moet eerst zorgen dat hij een basisplaats heeft ergens in de Eredivisie en dat hij z'n doelpunten pakt. En Te Vrede is nog erger, maargoed.

4 juni 2014 om 10:41

@nolimit,
ik heb Luc dit seizoen en vorig seizoen aardig wat wedstrijden zien spelen en ik begrijp nog steeds niet dat die jongen zoveel kansen heeft gekregen. Vaak was hij de allerslechtste op het veld, zijn aannames waren zwaar onder de maat en voetballend bracht hij ook niet veel. Pas aan het eind van het afgelopen seizoen begon hij voor het eerst aardig te spelen maar nog had hij veel te veel kansen nodig om te scoren. Een ploeg die hem koopt heeft het voetbalverstand van een gemiddelde huisvrouw met opvliegers op de huishoudbeurs.

4 juni 2014 om 10:54

Dat ga ik niet ontkennen, een beetje spits had het dubbele aantal doelpunten gemaakt, maar ik vind vergelijken met Hoessen en te Vrede tever gaan. Ik vergelijk hem liever met Sigthorsson ofzo.

4 juni 2014 om 10:59

Mee eens, vooral Tevrede is een stuk minder dan Luc. Ja hij heeft 100 kansen nodig voor een doelpuntje en hij mist een bak aan basistechniek maar hij staat er wel altijd en pakt dus goaltjes mee.

4 juni 2014 om 11:03

@JK-Ajax, hij staat er altijd omdat hij nooit op de bank zit. Ik zou ook wel 10 doelpunten maken als ik bij Twente in de spits zou staan en kon wachten op m'n kansjes. Een vergelijking met Sigthorsson kan ik me nog voorstellen, maar Siggi maakt itt Luc wel belangrijke doelpunten in topwedstrijden en hij is fysiek erg sterk. Maar dan nog is hij die 8,5 miljoen lange na niet waard. Eerder de helft; en zelfs dat is veel te veel.

4 juni 2014 om 11:24

Ik vind het best belachelijk om te zien wat iedereen hier schrijft over hem. Ik denk dat swansea toch de goeie mensen heeft rondlopen die aardig kunnen inschatten dat luc bij hun past, ongeacht wat hij tot nu voor twente heeft gedaan tot nu toe, denk ik dat hij zeker kan slagen in de U.K. Andere competitie, andere spelers dus ook een andere trainings methodiek.

4 juni 2014 om 12:17

Dat is niet belachelijk Babel1983, dat is gewoon de (harde) waarheid. Wat heb ik deze jongen kansen zien missen!! En dat geldt niet alleen voor zijn tijd bij Twente hoor, dat gebeurde ook al bij feyenoord en Inter.. mijns inziens een 'probleempje' wat dus niet zomaar met z'n leeftijd te maken heeft, maar gewoon een gebrek aan kwaliteit.

Ik denk dus dat de Swansea scouten oppertunistisch zijn en op hun besluit gaan terugkomen....

4 juni 2014 om 13:15

Hahaha, wat een prachtige vergelijking! Moet even gezegd worden!

4 juni 2014 om 23:10

Ik snap dat jij onder de indruk bent van Hoessen, maar Luc is een aantal jaren jonger en scoort gewoon. Ik denk als hij bij Ajax had gespeeld hij meer als 20 had gemaakt dit jaar.

Na een geweldige aankoop uit de eredivisie Bony, nu Castaigonis dat gaat ze daar in Wales tegenvallen..

Maar natuurlijk wel heerlijk voor Twente om nog aan hem te verdienen ook.

4 juni 2014 om 10:05

Inderdaad. als ik aan zijn marktwaarde denk dan zou ik die op ongeveer de helft schatten...

Maar van de andere kant, hij is nog erg jong en voor zijn leeftijd al veel ervaring opgedaan. Als hij die kansen straks wel afmaakt dan is het echt wel een prima spits hoor. Plus we hebben het over Swansea, geen topclub maar een middenmotor, wat zijn speelkansen ten goede komt.

Ik wens hem alle succes, maar ben bang dat hij simpel te kort komt voor de top competities.
Hij heeft op zo'n jonge leeftijd al heel wat bagage, dat werkt niet altijd in je voordeel. Naar mijn mening typisch voorbeeld van te vroeg weg gaan uit NL.

Geweldig dit. Eindelijk af van deze kansenmissende overschatte spits. Denk alleen niet dat Borven al in de basis kan staan volgend seizoen.

4 juni 2014 om 10:31

hoho...niet overschatte maar puur zelf overschatting

4 juni 2014 om 10:35

Nee ik doel meer feit dat Twente 6 miljoen voor hem heeft betaalt en hij wordt eigenlijk dus ook overschat door Swansea die blijkbaar alleen maar hebben gekeken naar de statistieken van hem want als je elke wedstrijd in het stadion zit word je soms helemaal gek van deze man. Tadic en Promes stellen hem heel erg vaak in stelling om te scoren maar hij mist zo veel kansen.

4 juni 2014 om 10:56

yup...en als ie dan na 15 gemiste kansen weer een intikker maakt moeten we allemaal stil zijn en mogen we geen kritiek meer hebben.

op het eerste gezicht lijkt dit te veel geld, maar hij is 21 en heeft echt wel talent, en als hij beetje in vorm is scoort hij ook redelijk, uiteindelijk komt hij er wel. of hij in Swansea gaat slagen is punt 2 maar ik heb vertrouwen.

Onderhandelen kan die dus nog wel die Munsterman. De tering joh, 8,5 miljoen voor een gozer die tegenwoordig moeite heeft om niet te struikelen over zijn eigen voeten. Misschien zien zij een andere speelstijl waarin hij wel uit de verf komt. Laten we het hopen voor het Nederlands voetbal.

4 juni 2014 om 10:23

Na Bony denken ze nu weer een geweldenaar naar Wales te halen, niet dus.
Ik denk dat de BPL qua fysiek totaal niet bij Luc past en dat deze transfer dus een mislukking gaat worden.

4 juni 2014 om 11:04

Luc is toch alleen maar met geld bezig. Heb hem wel een paar keer in Rotterdam gezien, is alleen maar stoer aan het doen met wat hij heeft. Ik denk eerlijk gezegd dat het hem niet eens uitmaakt of hij het haalt daar. Zolang die maar weer een hoog salaris heeft en dure auto's kan rijden.

4 juni 2014 om 12:23

Dat zou zomaar kunnen wat je zegt.
Ik gun het Swansea niet maar ik denk dat men een behoorlijke vergissing begaat in deze.

4 juni 2014 om 11:01

Hopen voor het Nederlandse voetbal? Draak Castaignos? Zijn we zo afgezakt dan dat we dit moeten hopen haha.

4 juni 2014 om 11:04

Wie zie jij als opvolger van Van Persie dan? Er is nog niet echt een speler die daar op dit moment echt voor in aanmerking komt.

4 juni 2014 om 11:41

Afhankelijk van het systeem, maar met dit systeem kunnen daar Lens, Depay etc. gewoon spelen. Een pure spits is niet nodig hiervoor. Tevens voordat huntelaar en rvp de leeftijd bereiken dat ze niet meer kunnen spelen staan er wel weer talenten op zoals altijd. Castaignos mist alles om een topspeler te worden, basistechniek bijvoorbeeld.

4 juni 2014 om 12:21

Inzaghi kan in dat opzicht ook niet voetballen maar was toch een topspits. Soms komen spelers gewoon beter uit de verg in een ander spelsysteem dan de Nederlandse. Was met Hasselbaink en Makaay in feite ook zo.

4 juni 2014 om 13:08

Omdat Inzaghi en de andere die je noemt de kansen die zij kregen in het netje legde, een zekerheidje voor doelpunten dus. Niet 30 kansen nodig hebben om er vervolgens één te maken a la Castaignos. Die waren technisch niet geweldig maar misten niet zoveel basiskwaliteiten als Castaignos waar de aanname vaak al verkeerd is.

Mag FC Twente blij van zijn dat ie weg kan!
Voor 6 miljoen gehaald en kan voor 8,5 weer weg, dus ook nog eens 2,5 miljoen winst gemaakt!
Denk niet dat hij het gaat redden in Engeland/wales, maar we zullen zien!

Veel succes Luc, en bedankt voor het aandeel dat je had!

4 juni 2014 om 10:17

...gekocht voor minder dan 5 zelfs (terug te vinden in de jaarrekening)...

4 juni 2014 om 10:22

Dan heeft ome Joop het helemaal geweldig gedaan toch?

4 juni 2014 om 10:33

Joop wel, Castaignos niet. Die had er dit seizoen gewoon 25 in kunnen schoppen dan had hij net zoveel opgeleverd als De Jong.

Die jongen is nog maar 21 en heeft al bij 4 clubs gezeten,

Denk dat swansea wel een goede stap voor hem is lekker leren van het beest

De grofweg 3 miljoen die Twente eventueel overhoud aan deze transfer is de beloning voor het feit dat de technische staf de afgelopen twee seizoenen heeft vastgehouden aan Castaignos als eerste spits. Wanneer Castaignos voor een relatief klein bedrag door Twente was gecontracteerd dan was hij waarschijnlijk bankzitter geworden. Maar Twente kon zich dat niet permitteren. Het heeft Twente wel veel punten gekost.......

4 juni 2014 om 10:10

In de etalage zetten. Twente kan het zich niet veroorloven om zo'n aankoop op de bank of tribune te zetten. Kijken of Borven zijn potentie etaleerd.

4 juni 2014 om 10:29

Goed verhaal en eigenlijk een trieste constatering dus.
Wel knap uiteindelijk dat ze er 8,5m(!) uit weten te krijgen voor zo'n matige spits, ongelofelijk!

Dus in feite heeft Twente een onverantwoord groot risico genomen met het aantrekken van Luc destijds?

4 juni 2014 om 10:34

Achteraf. Ja! Vandaar vermoedelijk de grote opluchting (als het doorgaat) bij Munsterman dat deze fout met een sisser afloopt....

4 juni 2014 om 12:27

Ja dat kun je inderdaad wel stellen.
Ik las al van Livinglegend dat Luc het leuk vindt lekker opvallend te doen met wat hij allemaal heeft, patserig dus terwijl bescheidenheid de mens juist siert.
Nogmaals, ik voorspel een totale mislukking, dat fysieke geweld in de BPL past helemaal niet bij Luc en hij zal dan ook voornamelijk bankzitter worden in Wales.

Gelukkig voor Twente dat dit onverantwoord risico met een sisser lijkt af te lopen. Nu die 8,5m goed gebruiken en investeren in spelers met de juiste mentaliteit.

Op zijn leeftijd 27 doelpunten (geen penalties) in 65 wedstrijden is eigenlijk geweldig. En dan roepen dat hij veel kansen mist: blijkbaar staat die jongen geweldig opgesteld dat hij altijd veel kansen krijgt. Een neus voor de goede positie, dus. En dat kun je niet echt leren, beter afmaken wel.

4 juni 2014 om 10:23

Zijn loopacties zijn altijd geweldig en dat is absoluut een kwaliteit. Het laatste tikje is hij zeg maar "iets minder goed" in. Daarnaast heeft Castaignos ook vaak de weg vrij gemaakt voor bijv Promes en Ebecilio waardoor zijn kansen kregen en assists. Door de beweeglijkheid van Castaignos waren er toch vaak meerdere verdedigers druk met hem..

Maarja.. mensen hier willen alleen de negatieve kanten van Castaignos zien, waarschijnlijk omdat Derksen vind dat hij zijn vinger niet voor zijn mond moest houden.

4 juni 2014 om 10:48

Helemaal met je eens! Castaignos is echt niet zo slecht als veel mensen zeggen, ook dit jaar heb ik genoeg punten gezien waarop hij zichzelf heeft verbeterd. Vooral in de eerste aanname en het vasthouden van de bal vind ik hem beter geworden. Zoals je al zegt, zijn loopacties zijn vaak goed en een pluspunt aan Luc is ook dat hij ze 90 minuten lang blijft maken. Het enige wat er nog aan ontbreekt is een beetje rust en overzicht voor de goal. Natuurlijk is dat heel belangrijk voor een spits, maar veel mensen vergeten dat hij nog steeds heel jong is. En daarbij, zijn statistieken zijn nu al heel behoorlijk. Als hij wat rustiger wordt, kan hij nog veel meer gaan scoren.

4 juni 2014 om 11:29

Jansen Joenite...goeie reactie..helaas kan ik geen groen randje geven!

Ja, hij heeft veel kansen gemist, maar hij heeft Nooit verzaakt, is altijd keihard blijven werken en heeft mede hierdoor ook anderen de kans gegeven te kunnen scoren.

Het is zo makkelijk om iemand tot de enkels af te branden en helaas blijkt het zeer populair om hem te 'bashen'...onterecht vind ik.

Ik hoop voor hem dat hij kan slagen bij Swansea en was hem al het goede

4 juni 2014 om 12:28

Wat een onzin zeg.. z'n loopacties zijn goed... wow... nee daar win je bekers mee..

Een spits wordt beoordeeld om zijn doelpunten. klaar. en loopacties maken is een wezenlijk onderdeel van het maken van goals, dus uiteindelijk is dat een klein deel wat hij bezit. Een spits beoordelen op z'n werklust is ronduit pathetisch...

Meneer Castaignos is een verschrikkelijke afmaker en dus geen goeie spits.

4 juni 2014 om 13:05

Kom zeg Ajaxwestham.. alleen samenvattinkjes gezien dit jaar?
Als jij wedstrijden van Twente had bekeken dit jaar dan had je zelf ook kunnen zien dat verdedigers zijn handen vol hadden aan Castaignos, ook al scoorde hij niet veel.
Castaignos legde daardoor de rode loper voor Promes en Ebecilio klaar.

Daarnaast... wat als je én niet de loopacties had, én niet de effectiviteit?
10% raken uit 100 kansen brengt meer doelpunten dan 10% raken uit 20 kansen..

4 juni 2014 om 10:59

Ja en Locadia heeft volgens mij meer goals, is jonger, slechter team en minder minuten. Locadia is ook gewoon enorm matig. Statistieken zeggen niet alles, zijn spel is vaak ook waardeloos net als bij locadia.

Wel mooi dat iedereen Castaignos bestempelt als een spits die teveel kansen nodig heeft, terwijl laatst door de volkskrant was uitgerekend dat dit statistisch reuze meevalt. Ik kan het artikel zo even niet vinden. Hij heeft natuurlijk dit imago omdat hij redelijk vaak een grote kans mist, maar daar tegenover staan best veel goals. Vind het ook raar dat veel mensen hem al afschrijven terwijl hij nog steeds past 21 is; als hij in bepaalde zaken groeit kan hij een zeer degelijke spits worden, zelfs nu heeft hij echt geen slechte statistieken.

Of hij meteen goed genoeg is voor de basis bij Swansea weet ik echt niet, zou zeggen van niet, maar wie weet hebben ze een perfect systeem voor hem en rendeert hij daar beter.

4 juni 2014 om 12:25

Helemaal mee eens. Hij scoort dan geen 20 goals maar luc heeft het nog steeds in zich om een top spits te worden. Debuteerde op zijn 17 en word op zijn 21 door iedereen afgeschreven. Heeft mijn inziens het gewoon goed gedaan en is bijvoorbeeld beter dan een van wolfswinkel, hoessen of locadia.

Ik zou als ik hem was de stap nog niet maken. Blijf lekker nog 2 jaar bij Twente en ga daarna een stapje maken naar Swansea of zoiets. Dan op je 26e naar een topclub en je hebt een fantastische carrière.

Mooi! Wederom hulde aan ons technische hart! Blijkt dus weer een prima aankoop! 2,5 miljoen winst!

Ik snap niet dat mensen hem een slechte spits vinden. Elk jaar minimaal 15 doelpunten is toch prima voor een 21 jarige.

Hij kan alleen maar beter worden.

4 juni 2014 om 10:12

Dan heeft Sightorsson het helemaal niet slecht gedaan met 24 goals uit 59 competitiewedstrijden.. Minimal 5 miljoen vragen!

Kijk, daarom zijn wij zo trots op onze voorzitter. Nadat hij onze vorige spits voor 15 miljoen aan Gladbach heeft verkocht, verkoopt hij nu een mislukte spits voor 8,5 miljoen. Goed gedaan Joop!

En nu proberen Luuk de Jong terug te halen?

4 juni 2014 om 10:26

Luuk de Jong vindt zichzelf veel te groot voor Twente.
Oh, wat wilde hij graag weg!

Dat zal even tegenvallen voor de fans van the Swans als je Bony gewent bent en Castaignos ervoor terugkrijgt...

8,5 miljoen voor zo een matige spits!! Kan Feyenoord makkelijk 10 a 11 miljoen voor Pelle vragen die 50x in 2 seizoenen heeft gescoord! Castaignos gaat de bank warm houden bij Swansea, zn handelings snelheid is te traag en hij is niet dodelijk voor het doel.

Bij Twente was het niet heel slecht wat hij liet zien, maar Castaignos is dan ook een spits die op zijn best is wanneer er ruimte ligt en dit was bij Twente zelden het geval. Kijk wat hij destijds in een minder /slecht Feyenoord elftal liet zien dat was voor een 18 jarige gewoon super goed.
Denk dat hij het bij Swansea gaat waarmaken, met zijn snelheid zal hij een ware plaag worden voor de doorgaans statische cv daar.

Hahaha geniaal van Twente dat ze deze speler met winst doorverkopen. Castaignos is de nieuwe Van Wolfswinkel, die gaat t van lang zal zijn leven niet redden in de PL, als je in de Eredivisie al tekort komt...

4 juni 2014 om 10:22

Persoonlijk vind ik het een vervelende speler om naar te kijken met die maniertjes van hem, maar in het belang van de eredivisie (als merk) en het Nederlands voetbal zou het mooi zijn als die het redt.

Veel te veel geld voor zo'n beperkte speler... maarja als twente zijnde strik erom en weg er mee

strik erom heen en weg ermee...veel betere deals dan 8.5 miljoen ga je niet zo snel krijgen!

De meesten zijn hier enorm sceptisch over Castaignos. Waarom is me een raadsel, want hij heeft toch naar behoren gepresteerd in Enschede.

Ik denk dat uitstekend kan renderen bij Swansea. Is talentvol, werkt hard, scoort redelijk gemakkelijk. En oké hij mist ook weleens kansen, maar vergeet niet dat hij pas 21 jaar is.

De 8,5 miljoen is een behoorlijk bedrag voor Twente. Tadic zal de volgende wel zijn. Ben benieuwd wat Twente daar voor terug gaat halen, nu ze bij de Knvb in het verdomhoekje zitten.

4 juni 2014 om 10:30

Op zich is er niet direct veel nodig. Zoals al wordt geschreven is Borven al eerder gehaald als de vervanger van Castaignos. Al zou een talentvolle spits achter Borven geen overbodige luxe zijn..

Voor Tadic is al ingespeeld met het aantrekken van Corona (en Mokhtar wellicht). Tuurlijk lever je kwaliteit in, maar geen kwaliteit verliezen bij het vertrek van Tadic is een utopie.
Wat betreft versterkingen hebben we een goede back nodig. Rosales vertrekt en Schilder en Koppers mijns inziens te zwak.

4 juni 2014 om 10:35

Gelet op de statistieken heeft hij het best aardig gedaan, maar deze statistiek vermelden echter niet de hoeveelheid gemiste kansen.

4 juni 2014 om 10:42

Natuurlijk heeft hij kansen verprutst. Maar ik bekijk het liever positief, hij heeft voor een 21-jarige behoorlijk gepresteerd, ondanks een gebrek aan vertrouwen bij de Twentse aanhang.

Zo'n type spits had ik graag bij mijn club in Arnhem aan het werk gezien....

4 juni 2014 om 10:44

Maar ook niet de gecreëerde kansen..

Prachtig nieuws! 8,5 Miljoen, goh, had ik nooit verwacht! Borven krijgt dus de kans, al verwacht ik dat Twente wel degelijk nog een extra spits gaat halen. Nu nog kijken naar een rechtsback en eventueel Ziyech? .

4 juni 2014 om 10:33

@jopie22 Ziyech hebben we helemaal niet nodig. We hebben voldoende spelers voor die positie. Zou hem best bij Twente willen zien daar niet van. Inderdaad rechtsback maar vooral ook een linksback zodat we niet weer een heel jaar met 10 man op het veld staan.

4 juni 2014 om 10:47

Haha, telkens heb je het over Schilder en Koppers. Ik begrijp je wel, al denk ik dat Koppers echt wel de potentie heeft om volgend jaar gewoon basisspeler te worden. We moeten hem nog niet direct afschrijven. Schilder daar in tegen, begrijp ik wel. Die jongen bakt er echt niets van.

4 juni 2014 om 11:48

@jopie22 Koppers kan ik prima mee leven maar voor Schilder moet er echt een ander komen. Er moet gewoon een goede linksback komen met Koppers als back-up. Maar waar vind je die goede linksback ? De ellende is dat Schilder nog 2 jaar onder contract staat en dat je hem aan de straatstenen niet kwijtraakt. En bovendien heeft Schilder zelf ook niet de behoefte om te gaan want door het financiële wanbeleid sinds 2012 hebben dit soort middelmatige gasten een belachelijk salaris gekregen. Ik kan het Schilder ook niet eens kwalijk nemen dat hij niet weg wil.

Mooi bedrag voor twente maar denk dat het lastig wordt een gelojkwaardige spits terug te halen. Hij miste veel maar liep toch bijna 1 op 2

Gaat overogens na inter ook falen bij de swans. Had die van zweden ze niet kunnen behoeden of heeft hij er geen verstand van

4 juni 2014 om 10:41

Een gelijkwaardige spits haal je voor maximaal 2 miljoen....... Vergeet niet, deze jongen kan geen bal fatsoenlijk onder controle brengen. Toch wel een eerste vereiste voor een spits.

Leuk als supporter van Swansea dat je denkt dat je een waardige vervanger van Bony krijgt, maar opgezadeld wordt met Castaignos.

Deze jongen raakt de hele wedstrijd geen pepernoot, maar wanneer hij er een doelpoent maakt denk hij gelijk dat hij god is. Jammer dat hij geen hersenen heeft.

Als ik me niet vergis ook goed nieuws voor Feyenoord toch?

4 juni 2014 om 10:56

4oo.ooo katjinggg

4 juni 2014 om 10:58

ja opleiding vergoeding . maar is niet veel volgens mij

4 juni 2014 om 17:22

Hij heeft volgens mij maar 4 jaar bij Feyenoord gespeeld.

15 jaar = 0,25 procent van transfersom
16 jaar = 0,5 procent van transfersom
17 jaar = 0,5 procent van transfersom
18 jaar = 0,5 procent van transfersom

Totaal dus 1,75 procent van 8.500.000 wat neerkomt op 148.750 euro.

Komt nog minimaal 260.000 euro bij door onze WK-deelnemers.

Verder is de kans zeer aanwezig dat De Guzman verkocht gaat worden aan Swansea City. Bij de Guzman krijgt Feyenoord 4,5 procent van de transfersom aangezien hij van zijn 12 t/m 22e in Rotterdam heeft gespeeld.

Dan hebben we natuurlijk ook nog Gini Wijnaldum die van zijn 14e t/m 21e bij Feyenoord heeft gespeeld. Ook bij hem is de kans zeer aanwezig dat hij vertrekt en daarmee een aardig bedrag voor Feyenoord op kan leveren (3,5 procent van de transfersom).

Leroy Fer zal misschien ook verkocht worden in Engeland maar dat levert Feyenoord niets op gezien het een binnenlandse transfer zal worden.

Verder zou het leuk zijn als bijvoorbeeld van Persie, Kalou of Vlaar nog eens een transfer maken naar een andere competitie dan ze nu spelen maar die kans is minimaal denk ik. Ook levert Vlaar niet heel veel op omdat hij niet door ons opgeleid is. Hetzelfde zou gelden voor EL Ahmadi.

En dan hebben we nog Pelle, Janmaat, De Vrij, BMI en Clasie die hoog op de lijstjes van grote clubs staan en dus misschien ook wel veel geld op gaan leveren. Kongolo, Vilhena en Boetius blijven hopelijk nog wat langer in Rotterdam.

Qua financien ziet het er dus behoorlijk goed uit allemaal maar tot nu toe is alleen die 260.000 van de WK-gangers een zekerheid.

Castaignos halen als vervanger van Bony, dan gaat er echt iets niet goed met je scouting.

Ik zie Finbogasson eerder slagen, of leg een aantal miljoenen erbij en ga voor Rémy.

Door alle negatieve reacties over Castaignos hoop ik juist dat hij het daar ontzettend goed gaat doen. Zou toch een stunt van formaat zijn als hij er in zijn eerste seizoen PL gewoon minimaal 15 inlegt.

Het zou zo maar kunnen dat FC Twente Luc Castaignos pas gaat missen als hij weg is. Want de spits ging altijd voorop in de strijd en was, ondanks zijn energievretende acties, goed voor 14 'echte' competitiedoelpunten. Zonder dat er een strafschopdoelpunt bij zat. Als ik FC Twente was zou ik als vervanger voor Castaignos een anderssoortige spits, zoals b.v. Lars Veldwijk, aantrekken. Het is immers allesbehalve zeker dat de Noorse spits Torgeir Börven al over voldoende kwaliteit beschikt om Castaignos te doen vergeten. Ik zou er tenslotte als FC Twente-bestuurder niet te veel op rekenen dat een rijsende ster als Quincy Promes nog lang bij de Tukkers speelt.

Hier heeft Twente veel geluk mee. Ik denk niet dat er veel andere clubs bereid zijn dit bedrag op tafel te leggen. Als ik hem op waarde zou moeten schatten kom ik niet boven de 3 miljoen uit. Ik zal er wel geen verstand van hebben.

Zal wel de vervanger van Bony zijn die naar Arsenal zal vertrekken. Veel zal hij niet spelen want denk dat ze Michu weer in de spits gaan zetten.

Mislukt bij FC Twente en hem dan voor 8,5 miljoen verkopen aan Swansea City... Knap!

4 juni 2014 om 13:45

Knak dat je vind dat een speler die 27 goals maakt in 65 wedstrijden mislukt is.

Ik kan mij sterk vergissen, maar dan is hij niet mislukt, of een miskoop etc.

Dat hij niet heeft voldaan aan de hoge verwachtingen, die eigenlijk alleen zijn gebaseerd op zijn aankoopprijs, ben ik met je eens. Maar mislukt??? Dat praat iedereen elkaar maar aan.

8 juni 2014 om 22:24

27 goals in 65 wedstrijden valt anders nog best tegen voor een spits waar je 8,5 miljoen voor betaald, haal je ook wat anders voor op de markt. En vooral in zo'n competitie als in de Eredivisie...

Twente mag zich wel heel erg hard in de handjes wrijven, 8.5 miljoen voor zo'n beperkte voetballer is niet niks. Toevallig gisteren de wedstrijd van Jong Oranje gezien, en wat speelde Castaignos een dramatische pot zeg. Kan nog geen pass over drie meter geven, was echt waardeloos slecht. Strik erom en weg ermee. Voor 8.5 miljoen kun je een meer dan waardige vervanger vinden, zelfs voor de helft van dat geld kun je denk ik al een heel aardige spits halen die zeker niet onder hoeft te doen voor Castaignos. Dan te bedenken dat wij voor Zivkovic maar 2.5 miljoen krijgen.. Bewijst maar weer eens dat je je spelers beter aan buitenlandse clubs kunt verkopen als je geld terug wilt zien.

4 juni 2014 om 11:36

Dramatische pot, maar toch beslissend met een assist en doelpunt!
Ik heb bijv Suarez ook dramatische potten zien spelen, maar die maakte in die wedstrijden helemaal niets klaar en sleepte ook zijn hele team erin mee.

4 juni 2014 om 11:40

Heb je misschien gelijk in, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de speelwijze van Swansea, zal Castaignos ook in de lucht wel wat sterker moeten worden. Bony beschikt namelijk over een goede timing, over kracht en kan goed koppen. Zet daar Castaignos tegenover, als je die kans van hem in de blessuretijd van gisteren neemt.. Zulke ballen zijn gewoon niet te missen voor een spits die het in de Premier League zou moeten gaan maken. Het spijt me, maar ik denk dat hij bij Twente gewoon op zijn plaats is, en misschien al wel boven zijn niveau. Hij had enorm veel potentie, en heeft dat misschien nog steeds wel, maar hij kan mij totaal niet bekoren.

4 juni 2014 om 11:55

Bij Twente was hij juist niet op zijn plaats, omdat hij eigenlijk helemaal niet in het systeem past (wederom scoutingfout?). Ik denk zelf dat hij zich in een ander team beter weet te ontplooien da bij Twente.
Castaignos en Bony zijn inderdaad totaal niet met elkaar te vergelijken. Voor een kopsterke spits moet je zeker niet bij Castaignos zijn, maar bij een (tactisch) counterspel kan het denk ik een hele goede worden. Dit is echter totaal niet het spel dat Twente speelt (en ik volg Swansea niet voldoende om te weten hoe zij precies spelen).

Dat hij teveel opgelegde kansen mist, dat is natuurlijk zeker. Maar anderszijds weet hij ook zoveel te creëren dat het enigszins rechtvaardig is (anders draai je ook niet bijna 1 op 2 + een dosis assists)

8.5 miljoen voor, in mijn ogen, een matige spits. Goed werk van Twente!

Wat ben ik blij dat hij weg is bij Twente! Ik gun hem de beste bij Swansea!

Pelle is ook een stuk ouder dan Castaignos en heeft naast zijn gemiste penalties ook genoeg kansen gemist. Pelle is wel verder maar Castaignos kan nog wel groeien. Desalniettemin ben ik wel blij mocht deze transfer doorgaan!

Die Børven was de vervanger en vaste wissel van Castaignos maar wie heeft Twente nu dan als reserve voor de spits? Born en Holscher zijn meer vleugelspeler toch?

4 juni 2014 om 12:45

Mirco is een echte spits, dit seizoen verhuurd aan een 3e of 4e liga club Viktoria Köln, dan is Zschusschen er nog, maar vind beide niet goed genoeg voor het 1e elftal.

Volgens Twente watcher Leon ten Voorde is de kans groot dat er een spits gehuurd wordt, mocht Castaignos daadwerkelijk vertrekken.

Inderdaad,psvbjk, daarom zal er ook een spits bij moeten komen bij FC Twente. Torgeir Borven moet maar eerst bewijzen dat hij een geschikte en volwaardige opvolger van Luc Castaignos is. En de veel scorende flankaanvaller Quincy Promes zie ik niet zo lang meer in het FC Twente-tenue spelen. Zeker gezien zijn opvallende prestaties bij Jong Oranje. Het zou daarom verstandig zijn een type spits als Lars Veldwijk van Excelsior Rotterdam aan te trekken.

Ben blij dat hij naar Swansea gaat. Ik denk dat Swansea een prima club is om te leren hoe het in de Premier League aan toe gaat. Met veel begeleiding kan Castaignos een redelijk goede spits worden want talent heeft hij wel. Dat zag je bijvoorbeeld al toen hij als 18 jarige jongen bij Feyenoord er 15 maakte. Ik hoop echt dat hij iedereen gaat verrassen.

Castaignos, bedankt voor het zakje met geld.

Wat ben ik blij vandaag!!!
Hij is eindelijk weg als het waar is...
Snel Borven de kans geven en dan lekker een in de winterstop een topspits halen van rond de 2 a 3 miljoen

Hulde Joop

Vindt hem 10 keer niks en mist naar mijn mening veel te veel kansen. 14 doelpunten lijkt leuk op zich maar met zulke spelers om je heen moet je er met gemak 20 in een seizoen inschieten.... Ook de negativiteit die hij uitstraalt helpt hem niet echt.....
Maar hoop wel dat hij gaat slagen bij Swansea en een echte topspits wordt, zal alleen maar goed zijn voor het Nederlands voetbal/elftal.....

denk dat hij in de Engelse competitie wel meer tot zijn recht komt. Twente speelt hoofdzakelijk op helft van de tegenstander waardoor er veel minder ruimte is voor zijn acties. Want zou hij de pingels ook hebben genomen (deed nu Tadic) dan had hij wel ruim boven de 20 doelpunten gestaan. En dat zou weer een prima resultaat zijn geweest, al weet ik ook wel dat hij vele kansen heeft verprutst.
Wens hem alle succes.

4 juni 2014 om 13:20

Dat denk ik ook, Castaignos heeft goede bewegingen en looplijnen. Hij zou bij Swansea wel eens kunnen verrassen.

Nou ik mag toch hopen voor Twente dat deze deal snel afgerond wordt, nog voordat Swansea zich kan bedenken. Over het onderste uit de kan halen gesproken zeg.

Ik vind hem echt niet zo slecht als iedereen hier beweert. Ja, hij mist duidelijk nog koelbloedigheid voor de goal en slimmigheid. Maar vergeet niet dat hij nog altijd maar 21 jaar is. Dat leert hij hopelijk nog wel. Maar 8,5 miljoen is wel een "offer-you-cant refuse" voor deze speler. Ik hoop dat hij aan spelen toekomt en niet gaat wegkwijnen op de bank, want de concurrentie is nogal pittig.

8,5 miljoen voor deze matig scorende spits? Is natuurlijk nog maar 21 jaar. Maar oke dan kan pelle weg voor minimaal 20 miljoen..

8,5 miljoen voor Castaignos? Ja dan kan ik wel begrijpen dat Munsterman zegt, de clubs komen er wel uit. Tuurlijk hij is nog jong en kan nog groeien, maar ik zou er op dit moment absoluut geen 8,5 miljoen voor betalen, sterker nog waarschijnlijk niet eens 5 miljoen. Gelijk strik er om heen en weg doen. Geen idee hoe goed die Börven is, maar heb er wel goede verhalen over gehoord. Maar dat gaan we volgend seizoen dus ondervinden, als ik het artikel mag geloven.

Dat handjes knijpengedoe hier is wel erg overdreven en typisch Nederlands wispelturig gedrag. De man heeft 6 miljoen gekost, heeft contract tot en met 2017 en als Swansea Bony voor een dikke lading winst straks de deur uit doet zien ze over een jaar hetzelfde gebeuren met Castaignos.

Waarom? Omdat het bij Swansea met name belangrijk is dat de man scoort, ook al is het een beperkte speler. Swansea is een beperkte club, daarom gaat hij dat doen ook, want de PL is niet de hemel zoals men hier altijd loop te verkondigen. "nederlandse" spelers worden daar binnen no-time sterkhouders van hun teams, dus op het geld na zal het kwaliteitsverschil wel aardig meevallen.

Als Twente geen vervanger haalt voor in de spits dan doet Twente dus sportief weer een stap terug.

Luc kan wel een slagen daar. Het spelletje van Twente ligt hem niet. Hij is veel meer een speler voor de omschakeling. Als hij zich nog gaat ontwikkelen als persoon en als hij koelbloedige wordt kan het hem wel een goed vergaan in de PL. En hij is nog maar 21, dus hij gaat zich sws nog door ontwikkelen.

5 juni 2014 om 09:12

J.staatsen

Dat Twente door de verkoop van Castaignos sportief een stap terug doet vind ik niet. Je houdt een voetballend erg sterk elftal dat ook doelpunten kan maken. Als je verder niets verkoopt zal Twente zelfs een stuk sterker worden. Dit door de toename van snelheid achterin waardoor de verdediging beter aan kan sluiten bij het middenveld. Twente kan daardoor druk houden.

Castaignos kan inderdaad wel slagen in Wales. Koelheid voor de goal is waarschijnlijk het toverwoord. Is altijd koffiedik kijken. Waarom slaagde Huntelaar niet in de absolute top en Suarez wel. Zeg het maar

deze jongen zal nooit de top behalen door zn gedrag en geldschrapenrij

Mooi, laat het alsjeblieft rondkomen.

5 juni 2014 om 09:24

is inderdaad echt veel geld voor hem als het klopt...kunnen jullie mooi sigthorson ophalen voor dat geld bij ajax haha

vind het wel een speler die geschikt is voor de PL met zijn fysiek, alleen zal hij wel keihard moeten blijven werken

5 juni 2014 om 10:03

Ik verwacht dat Twente gewoon een spits gaat huren. Volgens enkele geruchten komt Luuk de Jong terug voor een jaar. Maar hoe betrouwbaar deze bronnen zijn, weet ik niet.

Luc werkt altijd keihard, is snel en heeft goede loopacties. Voor een Swansea dat regelmatig op de counter speelt, kan hij een ideale spits worden.

5 juni 2014 om 10:23

Luuk de Jong zie ik echt niet terug komen, nog niet voor 1 week, persoonlijk heb ik ook liever dat hij in Duitsland blijft.
Als er dan toch een spits terug moet komen doe dan Janko maar

5 juni 2014 om 11:54

Precies Wandering!
En Janko is nog transfervrij ook en staat nog altijd positief tov Twente.
Daarnaast is het een voorbeeldprof en lijkt het me ook niet de geldwolf die enkel voor miljoenen wil spelen.

Als alles rond komt, wordt het morgen bekend gemaakt. En heb Joop en Co. het toch weer voor elkaar om zo'n 'miskoop' nog met winst te verkopen. Hoop wel voor die jongen dat hij in Engeland wel slaagd.

Betekent dit dat Bony beschikbaar komt? Dan hoop ik dat Arsenal toeslaat.

5 juni 2014 om 11:55

Nee, het zal een ruil worden. Bony naar Twente, Castaignos naar Swansea

5 juni 2014 om 11:57

Haha, dat zou een stunt zijn van FC Twente... Dan mogen ze er wel aardig wat bijbetalen....

IK juich nog niet te vroeg, maar als hij met winst verkocht wordt dan doe Joop het super! Een spits van jong Twente doorschuiven achter Borven of een goedkope jonge / transfervrije spits erbij,.

5 juni 2014 om 10:27

Noem die spits van jong Twente dan even, Born? Die zelfs bij Viktoria Köln geen potten kon breken. Of Zschusschen? Die bij Dordrecht nog geen basisplaats wist te veroveren.
De spits die bij jong Twente in de basis stond, is naar de Graafschap vertrokken.

5 juni 2014 om 11:15

Janko! Mag transfervrij weg, ideale pinchitter

5 juni 2014 om 11:19

Wel een hele dure

Hoppa goed voor onze Fc

Nu nog een opvolger ik denk gewoon Borven in de spits en dan in de winterstop een overbodige spits van een topclub huren?

Feyenoord richt pijlen op Ricky van Wolfswinkel

Vind het heel erg leuk om te horen dat Luc Castaignos deze transfer mag maken. Dat zeg ik als vitesse supporter. Die jongen heeft inderdaad veel kansen gemist maar is nog wel 21 jaar en is een grote kerel. Ik denk dat Luc NL nog eens gaat verbazen en daarom is het goed om naar een betere competitie te gaan.

Gaat je goed Luc

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren