Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Brood wacht niet op FC Dordrecht en volgt Janssen op bij NEC

Laatste update:

In Nijmegen ziet men in Ruud Brood de juiste coach om NEC terug naar de Eredivisie te brengen. De Gelderlanders namen na de degradatie naar de Jupiler League afscheid van Anton Janssen en hebben dinsdagavond Brood aangesteld als diens opvolger. De tacticus tekent een contract voor een jaar, met een optie voor een extra seizoen. Dat meldt NEC op de website van de club.

/

Brood wist als coach van RKC Waalwijk twee keer te promoveren (een keer via de nacompetitie en een keer als kampioen van de Jupiler League) en bij NEC hoopt men dat de oefenmeester dit kunstje kan herhalen. Brood was in het afgelopen seizoen nog werkzaam voor Roda JC Kerkrade, maar werd daar in december ontslagen. Net als NEC degradeerde Roda uiteindelijk uit de Eredivisie.

Brood werd ook genoemd bij promovendus FC Dordrecht, als opvolger van de vertrokken Harry van den Ham, maar werkt volgend seizoen dus in de Jupiler League: bij NEC. "Ruud zit vol ambitie, net als wij", zegt Bart van Ingen, directeur algemene zaken bij NEC. "Onze wensen zijn duidelijk en komen overeen: we willen samen de degradatie te boven komen en zo snel mogelijk terugkeren naar de Eredivisie. Daarnaast denken we dat Ruud als trainer past bij NEC. Hij maakt spelers individueel beter, maar zorgt ook voor het optimaal functioneren van een team."

Ruud Brood is een goede coach voor NEC

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi voor zowel NEC als Brood. Ik vind persoonlijk dat Brood zich inmiddels wel bewezen heeft, en hij kan met 'beperkt' materiaal toch vaak goede prestaties neerzetten. Brood is een prima man, staat vaak met een goed verhaal voor de camera's (vind ik), en loopt niet weg voor discussies.

3 juni 2014 om 21:09

Ik zou als ik Brood was liever naar Dordtrecht gaan, maar misschien ben ik niet helemaal objectief maar voor de Nijmegenaren een goede coach denk ik. Hopelijk brengt hij ze terug, hebben we weer een derby na 1 seizoen

3 juni 2014 om 22:01

Dit jaar ook een mooie streekderby in de vorm van N.E.C. - Achilles

3 juni 2014 om 22:39

HAHAHAHA wat een goede grap!

Gewoon niet...

3 juni 2014 om 23:01

Beker Vitesse-NEC ;-)

Eerst word hij ontslagen bij Roda en dan mag hij bij NEC ik had beter voor fc dordrecht gaan

3 juni 2014 om 20:50

Misschien dat de randvoorwaarden beter zijn bij Nec?
Bovendien, als alle berichten kloppen dan komt er ook weer kapitaal via Boekhoorn terug naar de club omdat er in de top de nodige mutaties zijn geweest of gaan komen.

3 juni 2014 om 21:22

Het is of boven in de Jupiler league spelen, of tegen degradatie vechten in de 1e divisie. En bij NEC kan hij het alleen maar beter doen en bij Dordt alleen maar slechter.

3 juni 2014 om 21:34

1e divisie --is natuurlijk eredivisie

3 juni 2014 om 21:46

''en bij NEC kan hij het alleen maar beter doen en bij Dordt alleen maar slechter.''

Ik denk dat dit eerder andersom is. Bij Dordrecht is degradatie geen ramp. Bij NEC is het wel een ramp als ze niet direct weer promoveren. Dus volgens mij is er bij NEC wel degelijk meer te verliezen.

Prima trainer die hopelijk NEC terugbrengt naar de eredivisie!
Ben wel benieuwd welke selectie hij volgend jaar krijgt

Brood heeft het bij RKC goed gedaan, spelers vol lof over hem, Roda stond dit seizoen onder hem 9e en weer spelers vol lof over hem!

3 juni 2014 om 20:47

Bij RKC deed hij het fantastisch, bij Roda had hij ongeluk metde scheidsrechter en toen die 14e stond een onterecht ontslag.

Ik denk een goede keus van NEC. Het is in ieder geval een goed begin om het een beetje op de rails te krijgen. Nu een paar buitenlandse spelers lozen en met een nieuwe frisse wind, jonge (hollandse spelers) het nieuwe seizoen ingaan.

Leuk voor Nec, had hem liever bij FC Dordrecht gezien.

Wie nu voor FC Dordrecht?

- Mario Been?
- Erwin Koeman?
- JP van Gastel?
- Gertjan Verbeek?
- Bert van Marwijk :-P

Staan onmogelijke namen tussen maar ik hoop op een ervaren coach voor mijn prachtige club!

3 juni 2014 om 20:19

al die namen kan je vergeten .. de enige zou erwin koeman kunnen zijn maar ik denk na rkc dat hij niet weer een laagvlieger wil

3 juni 2014 om 21:31

Erwin Koeman kan je ook wegstrepen, die gaf aan dat hij alleen open staat voor een buitenlands avontuur.

3 juni 2014 om 20:48

Sorry dat ik het zeg maar het zijn allemaal onmogelijken namen

3 juni 2014 om 20:50

Jan Everse misschien. Deed het bij Pec Zwolle niet onaardig of Ernst Faber.

3 juni 2014 om 21:00

Ik hoop in ieder geval niet op Fons Groenendijk. Dat vind ik zo'n lichtgewicht. En op Koeman zit ik ook niet echt te wachten, want als het even niet gaat zoals hij het voor ogen heeft valt hij nog te vaak zijn spelers af.

Been zou ik wel hartstikke leuk vinden, maar ik twijfel of hij zin heeft om naar Dordrecht te komen. Ik denk dat Dordrecht naar trainers zoals Steijn moeten kijken. En als je dan toch bezig bent met onrealistische namen: voeg dan ook even Martin Jol toe.

4 juni 2014 om 11:20

Of eventueel Huub Stevens.

4 juni 2014 om 11:49

Ik denk dat Stevens voorlopig geen club neemt gezien zijn interview met VI waarin hij zei dat hij toe is aan wat rust.

Brood heeft anderhalf seizoen biJ Roda laten zien niet geschikt te zijn voor een grotere club. Zie hem bij Nec dus ook niet slagen.

3 juni 2014 om 20:23

Grotere club dan wat? Bij RKC in de eerste divisie heeft hij het prima gedaan, dus ik zie hem juist wel slagen bij NEC . Bovendien deed hij het bij Roda JC helemaal niet onaardig.

3 juni 2014 om 20:25

Eindigde 16e met het materiaal waar van Veldhoven 3 jaar mee in de top 10 eindigde. Vervolgens zakte het door de ondergrens toen Ruud spelers mocht halen die hij wilde. Bij Roda mislukt, maar heeft bij andere clubs bewezen toch iets te kunnen.

3 juni 2014 om 20:28

Gast heeft anderhalf jaar zitten aanklooien, geen progressie en tactisch heel zwak. Na een half uur in de wedstrijd tegen Go Ahead thuis alles of niets gaan spelen (nadat je net de aansluitingstreffer hebt gemaakt) door Demouge in te brengen voor Biemans.

3 juni 2014 om 20:29

Niet onaardig? Hij heeft het gewoon niet goed gedaan in die 1,5 jaar. Hij heeft zijn eigen selectie samen mogen stellen en er zat totaal geen progressie in. Eerste seizoen ternauwernood gedegradeerd en vlak voor zijn ontslag stond Roda ook dicht bij de streep. Het aantrekken van JDT is een fout op zich, maar Brood heeft gewoon gefaald!

3 juni 2014 om 20:35

@roda_jc, het materiaal was wel minder dan de jaren ervoor hoor, o.a. Junker en Vormer gingen weg en dat waren toch twee dragende spelers. Het jaar dat Roda 6e werd had van Veldhoven ook nog de beschikking over spelers als Janssen, Hadouir, Tyton en Kah. Dat is toch wel iets meer kwaliteit dan wat er daarna heeft rondgelopen.

3 juni 2014 om 20:52

Met hetzelfde materiaal als van Veldhoven? Hadouir, Vormer, Junker, Skoubo, Tyton, Kah, Janssen. Waar heb je het over man? Je club is volledig geflopt en jij wil iemand die nu weg is daar de schuld van geven. Je club is dicht bij de afgrond en de Eredivisie is verleden tijd. Wellicht toch FC Limburg?

3 juni 2014 om 21:34

Hou op over FC Limburg want dat is niet reëel.

Ik ben nog steeds een groot fan van Brood. Dit was de beste coach voor Roda net als Van Veldhoven. Brood had alleen een waardeloze selectie die hij zelf had opgebouwd. Brood was wel een zeer goede motivator en trainer (was tactisch iets minder) Van Veldhoven was een expert in geflopte spelers enorm goed te maken. Bijvoorbeeld Skoubo en Junker. En was gewoon een goede trainer voor Roda. Jammer dat hij is vertrokken.

Roda is verkeerd bezig geweest in het bestuur de afgelopen jaren. De komst van Brood is het laatste punt wat dit bestuur goed heeft gedaan. Daarna werden er alleen dubieuze beslissingen genomen.

Leuk voor Brood dat hij naar NEC kan en ik zie hem zeker slagen. Bij Trost bij Roda heb ik helaas zo mijn twijfels...

3 juni 2014 om 20:24

Bij Roda volledig mislukt, maar bij Heracles en RKC toch prima werkt verricht. Geen slechte keuze van NEC

3 juni 2014 om 20:27

Hij is bij Roda JC helemaal niet volledig mislukt. Hij stond nog keurig boven de streep met uitzicht op meer.

3 juni 2014 om 20:33

Uitzicht op meer? Op basis van wat? Het geweldige spel en de progressie die geboekt werd? Roda was met Brood ook onder de streep beland. Het aanstellen van JDT is de fout geweest, niet het ontslag van Brood.

3 juni 2014 om 21:11

Heracle en Rkc zijn kleinere clubs dan Roda en Nec, zie hem daarom bij nec niet echt slagen

Rare keuze van Brood zag in hem altijd wel een goeie trainer! dan is de keuze voor nec wel een aparte maar ook gedurft en getuigd van veel lef ik hoop voor hem dat hij goed presteerd hij is voor niks bij roda weggestuurd ! off: ik had net de app gedownload en het lukt mij niet om ook via fb in te loggen.. en dan nog iets hoe geef ik mensen thumbs up?

Ze zitten vol ambitie... Belachelijk dat ze dat zeggen. Hoe kan je het hebben over ambitie als je net bent gedegradeerd. Rare kwibussen daar in Nijmegen.

3 juni 2014 om 20:25

Inderdaad, ze zijn net gedegradeerd. En dus hebben ze de ambitie om weer te promoveren naar de eredivisie. Dat is toch zo logisch als maar zijn kan? Dus hoezo 'rare kwibussen'?

3 juni 2014 om 20:28

Het is NEC, een eredivisieclub pur sang. Als je dan degradeerd, is het geen ambitie om terug te keren,maar een verplichting. Anders is het, om met de woorden van youssouf el-ak te spreken, schandalig.

3 juni 2014 om 20:28

De Vitesse fan wil gewoon even bashen op NEC. Heeft totaal geen idee wat hier allemaal speelt in Nijmegen..

3 juni 2014 om 21:38

Hunter, gelukkig ben jij niet El Ak vergeten met die prachtige penalties in de laatste minuten tegen Vitesse! Maar het kan gewoon een ambitie zijn hoor dat promoveren. Wat van ambitie verwacht je dan? Winnen van de KNVB beker?

4 juni 2014 om 07:54

Jaja, El Ak, prachtige speler. Was toch leuk dat jullie effe van iets konden genieten. Nu moet higdon ze erin schieten tegen Helmond sport. Ook mooi

4 juni 2014 om 14:07

De ambitie om zo snel mogelijk te promoveren lijkt mij een logische en ook gezonde ambitie. Een aantal jaar in de 1e divisie zou nec niet overleven, zeker zonder financiële injecties van Boekhoorn. Je ziet daarnaast aan bijvoorbeeld de graafschap wat een tijdje 1e divisie voor je club doet, en dat is niet positief. Of het realistisch is? Daar ga ik me niet over uit laten, daarvoor is nog teveel onduidelijk.

3 juni 2014 om 20:30

Misschien de ambitie om binnen 2 jaar weer op de plek te zijn waar we horen te staan? Namelijk in de middenmoot van de Eredivisie!

On: Een prima trainer voor Nec. Heeft het toch prima gedaan bij RKC en Heracles. Als er nou ook wat veranderingen in de selectie gaan plaatsvinden en Edo vertrekt zullen er nog meer mensen verlengen en hebben we hopelijk volgend jaar 8000-9000 man in de Goffert!

3 juni 2014 om 20:37

Nou, met dit beleid gaat dat dus echt nooit gebeuren. Brood is een prima trainer, maar het is de selectie dat het moet doen. En met waarschijnlijk nog slechtere spelers die er komen, ivm mindere begroting, gaan ze het gewoon niet redden. Het is te HOPEN dat ze binnen een jaar terugkomen, anders is het waarschijnlijk wel gedaan met NEC.

3 juni 2014 om 20:54

Met Vitesse is het ook gedaan dus wat wil je zeggen?

3 juni 2014 om 20:55

Ze zijn nu dus juist bezig met alle rotte appels weg te werken zodat ze weer goed beleid kunnen gaan voeren. Zoiets doe je niet in 2 weken. We hebben nu een trainer dus volgende stap is de technische staf compleet krijgen en de selectie volledig om te gooien. Alle dure spelers eruit en goedkope jonge talenten halen aangevuld met wat ervaren spelers die weten hoe het is om voor promotie te spelen. Daarom vind ik het ook jammer dat Mulder weg is want die had je volgend seizoen dus prima kunnen gebruiken. Kost weinig salaris en kan zo in de basis.

3 juni 2014 om 21:27

Ja, 25 jaar geleden, met nog wat echte clubmensen in de selectie. De tijden zijn toch wel even veranderd. Er komen nu gasten die het niks interesseren. Ze komen een jaar, mochten ze niet promoveren, zijn ze zo weer weg. Al denken mensen dat ik dit leuk vind, dat is echt niet zo. Voor mij, en vele met mij, zijn de wedstrijden tegen NEC toch iets leuker, spannender en mooier dan tegen een bijvoorbeeld PEC Zwolle. Ik hoop dat NEC gauw weer terugkeert, alleen heb ik er een hard hoofd in.

3 juni 2014 om 23:10

Hmm Alle vittese
Spelers die een goed sezoein halen blijve ook niet bij de cluv hoor hahanog steeds liever degraderen dan altijd in je achterhoofd te moeten hebbe dat als die rus de stekker eruit trekt it voorbij is

4 juni 2014 om 14:09

@mmaaxxiimm : Nec schijnt bezig te zijn met een 28 jarige middenvelder van Achilles die nooit hoger dan dit gespeeld heeft en een 27 jarige amateur, dat straalt weinig vertrouwen in een snelle promotie uit.

5 juni 2014 om 13:47

Dat lijkt me sterk yatsemata. Hoe kom je aan deze geruchten?

Moeilijk te zeggen wat ik hier van vind. In principe denk ik een goede trainer voor Nec. NEC kan op dit moment ook niet per se iemand krijgen die beter is. Heeft in ieder geval bij RKC een team opgebouwd voor promotie.

Hopelijk komt er ook een enigszins respectabele selectie op de been!

Heh verdraaid. Had hem graag bij Dordt gezien. Helaas, nu krijgen we waarschijnlijk Groenendijk, weet niet of we daar blij mee moeten zijn.

Maar voor Brood wordt het nog wel een uitdaging om NEC direct weer te laten promoveren. De concurrentie voor de bovenste plaatsen is groot!

Lijkt mij een prima trainer. Heeft al meermaals bewezen te kunnen promoveren naar de Eredivisie en is een prima uithangbord in de media. Niks mis mee.

De tacticus? Hij heeft tactisch juist gefaald bij Roda met zijn rare opstellingen. Komt op mij ook altijd over als een naar mannetje.

3 juni 2014 om 20:49

hoezo gefaald ¿ tomasson deed et toch echt veel slechter of zie ik het nou verkeerd ? ten 2e brood had nemeth gekocht die wel potentie heeft maar niet een echte killer en dat was er geen 1 bij roda !

3 juni 2014 om 21:26

Dat Tomasson het slechter deed maakt niet dat Brood niet gefaald heeft. Brood heeft een groot deel van het elftal samengesteld en is er niet in geslaagd het team te verbeteren. Tomasson kreeg dat op z'n bord en had ook nog eens te maken met veel blessures en schorsingen. Wil niet zeggen dat Tomasson de juiste man is voor Roda want dat vind ik niet.

3 juni 2014 om 21:40

Nee, Brood kon het niet beter doen.

Het aankopen beleid was een groot drama en de druk was hoger dan ooit door meneer Vlemmings. Brood heeft alles uit de kast gehaald om Roda te laten presteren en dat deden ze ook af en toe. Zie 2 keer in 1 week winnen van Psv. Dat deed niemand anders.

Ook was dit het geval bij Tomasson. Ik weet niet of dit een goede trainer was, maar in ieder geval was er binnen de selectie ook al onrust (net als in het bestuur) Zo kan je natuurlijk niet werken en is een terechte degradatie niet af te wenden.

Beter voor Dordt. Ben niet kapot van hem. Brands vind ik een veel betere optie. Hij prefereert om loopjongen te spelen voor Boekhoorn in de juup. Blijkbaar heeft hij niet al te veel ambities.

3 juni 2014 om 20:50

Heeft niks met ambitie te maken. De kans dat wij volgend jaar in de Eredivisie spelen is groter dan dat Dordrecht niet degradeert. Een promotie met NEC zal ook nog eens goed op z'n CV staan en hij verdient veel meer dan hij bij Dordrecht kan krijgen. Ik snap z'n keuze dus wel.

Bij Roda heeft hij het niet goed gedaan. Eerste jaar met een goede selectie door een wonder er in gebleven. Tweede jaar ging het dezelfde kant op terwijl hij 7 spelers had gehaald!
Men roept dat hij 9e stond.....hij stond 14e en het zat allemaal heel dicht bij elkaar. Toch denk ik dat hij geen slechte trainer is maar bij Roda is het totaal mislukt.

"hij maakt spelers individueel beter, maar zorgt ook voor het optimaal functioneren van een team." Als Roda vorig jaar toch iets niet was dan was dat een team. Van dat spelers individueel beter maken heb ik ook niet echt iets gezien in de anderhalf jaar dat hij trainer was bij Roda. Ik vond hem tactisch ook erg zwak met zijn opstellingen en wissels.

Ik snap persoonlijk niet waarom zoveel mensen zeggen dat Brood onterecht werd ontslagen bij Roda. Het voetbal was al anderhalf jaar bagger en hij deed tactisch vreemde dingen die gewoon punten hebben gekost. Het ontslag van Brood was gewoon terecht, en bijna iedere Roda supporter zal je hetzelfde vertellen.

NEC is en blijft een grotere club dan Dordrecht

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren