Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: FIFA stelt rapport over toewijzing WK 2018 en 2022 uit

Laatste update:

Nu het WK van 2022 mede dankzij omkoping naar Qatar lijkt te zijn gegaan, is het zeer twijfelachtig of het toernooi om de wereldtitel over acht jaar daadwerkelijk in het Midden-Oosten zal plaatsvinden. Engelse media stellen bovendien de vraag of het WK van 2018 in Rusland gehouden wordt.

/

Volgens de Daily Mail is het in juridisch opzicht niet mogelijk om voor slechts één toernooi een herverkiezing in het leven te roepen, aangezien het WK van 2018 en dat van 2022 op hetzelfde moment werden toebedeeld aan respectievelijk Rusland en Qatar. Daarom zou ook de Russische organisatie onzeker zijn geworden en Engeland, destijds concurrent van de Russen, is naar verluidt van plan een nieuwe poging te wagen om de strijd om de wereldtitel over vier jaar in huis te halen.

Overigens waren ook de duo’s Nederland & België en Spanje & Portugal in de race voor het WK van 2018. Als Qatar de organisatie van het toernooi dat weer vier jaar later plaatsvindt daadwerkelijk kwijtraakt, lijkt Australië (voor Zuid-Korea, de Verenigde Staten en Japan) de voornaamste kandidaat om als gastland te fungeren tijdens het WK van 2022.

Update 21 juli 18.56 uur - FIFA stelt rapport over toewijzing WK 2018 en 2022 uit
De FIFA zal pas in de eerste week van september naar buiten komen met het rapport over de toewijzing van de WK's aan Rusland in 2018 en Qatar in 2022. Dat heeft de wereldvoetbalbond maandag bekendgemaakt. De bevindingen over mogelijke omkoping bij de toewijzing zouden eigenlijk rond deze tijd naar buiten worden gebracht, maar de FIFA heeft blijkbaar meer tijd nodig.

Denk je dat Qatar het WK van 2022 mag organiseren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ja, als ze het zo weten in te plannen dat we hier niet s'ochtends om 5 uur naar Oranje hoeven te kijken vind ik het prima.

2 juni 2014 om 10:31

Inderdaad, om 5 uur s'ochtends je eerste pilsje moeten opentrekken is niets!~sta je straks ook met een groepje van 20 man op een groot scherm om de markt te loeren

2 juni 2014 om 10:55

Alles beter dan een WK in de winter. Kun je je kerstboom met Oranjeballen versieren en kunnen we een eventuele rondvaart in Amsterdam op de bevroren grachten met een arreslee doen. En in de cafe,s krijg je geen bier maar erwtensoep. Geen WK in de winter in Qatar dus,maar gewoon in de zomer van 2022 in Australie. De hitte zal dan zeker geen probleem zijn want dan is het in Australie winter. Ik zeg,doen!!

21 juli 2014 om 19:17

Ze moeten Qatar en Rusland boycotten. Rusland vanwege de oorlog wat er nu speelt en t vliegtuig wat is neergeschoten en Qatar vanwege de, mogelijke omkopingschandalen.

Het was al doorgestoken kaart, maar Blatter wilt nog aanblijven en zet nu alles op alles om "het volk" tevreden te stellen.
ineens is de doellijntechnologie er, nu wilt hij erover nadenken om met een videoref te werken, etc... Ok het gaat via de spelregelcommissie, maar als Blatter dit hardop uitspreekt, dan gaan zulke regels door hoor.

Nu heroverwegen (en terecht) ze 2018 en 2022, waarom?

21 juli 2014 om 19:30

Hij maakt het onmogelijk voor zijn opvolger om evenveel te verdienen als hij heeft gedaan. Achterbaks maar heel erg slim. Misschien krijgen we ooit nog echte en eerlijke voetbal te zien. Zonder scheidsrechters.

21 juli 2014 om 22:02

Weet eigenlijks niet of we waarde aan deze onderzoek kunnen hechten als dit niet door een extern bureau wordt gedaan.

Verder vind ik dat turkije ook wel eens een eindtoernooi mag organiseren dan zijn ze ook gelijk geplaatst als gastland anders spelen ze straks pas in 2026 weer WK.

2 juni 2014 om 17:42

Of zoiezo hier in nederland kijken. Nederland-belgie bod heeft meer stemmen gekregen dan engeland. Volgens mij kregen de engelse slechts 1 stem.

21 juli 2014 om 19:06

gaat er 1 zeiken over het tijdstip terwijl elders nog fanatiekere voetbalfans ook zo vroeg hun nest uit moesten komen voor het afgelopen WK

Hopelijk geeft de Fifa geen gehoor aan die Engelse poging. Die tabloids waren vanaf de dag dat Rusland het WK kreeg bezig met haat zaaien en ze lieten continu merken dat ze niet tegen hun verlies kunnen. Over Qatar kan je je twijfels hebben, maar wij zijn gewoon een voetballand dat het net zoveel verdiend als Engeland om een WK te organiseren. Ik zou het dan ook geweldig vinden als Engeland zich over vier jaar niet kwalificeert.

2 juni 2014 om 10:29

Was Engeland sowieso niet onderaan het lijstje met organiserende landen gekomen die toen het wk wouden organiseren.
Dacht dat ze de minste stemmen hadden gekregen.

2 juni 2014 om 10:36

Ze kregen inderdaad slechts 2 stemmen en daarmee was de vernedering groot. Engeland is wat mij betreft het ideale decor om een prachtig WK te organiseren. Naast het feit dat ze in 66' voor het laatst aan de beurt waren, heeft Engeland gewoon alles om een WK te laten slagen. Prachtige stadions, prima infrastructuur, rijke voetbalhistorie, voetbal gekke inwoners etc etc.

2 juni 2014 om 10:36

Klopt. Maar vlak voor de verkiezingen deden de Engelse tabloids een boekje open over corruptie binnen de Fifa. Daarvoor waren ze redelijk favoriet.

2 juni 2014 om 11:00

Helemaal mee eens,maar ik zie op zich geen probleem met het WK in Rusland. De Russen kunnen dat wel. De Olympische Spelen in Sotsji werden in februari ook perfect door de Russen georganiseerd,dus een WK voetbal zal ook wel lukken.

2 juni 2014 om 11:46

@gulio,

Heeft Rusland dat niet dan? Naast het feit dat Rusland nog nooit een WK heeft georganiseerd, staan er rond 2018 fantastische stadions en prima infrastructuur klaar. Daarnaast is Rusland de rechtmatige opvolger van de Sovjet Unie waardoor wij ook een rijke voetbalhistorie hebben. En voetbalgekke inwoners hebben wij ook, maar die laten zich vooral gaan als het nationale elftal speelt. Het enige wat Engeland heeft is meer grote voetbalclubs die allemaal gefinancierd worden door rijke buitenlandse suikerooms, maar als het gaat om een WK organiseren hoeven wij niet onder te doen voor hen.

2 juni 2014 om 12:02

Koni020, ik geef slechts mijn persoonlijke voorkeur aan, ik geef nergens aan waarom Rusland het niet zou kunnen/mogen organiseren.

Ben het met je eens dat Rusland een prachtige voetbalhistorie heeft. Vooral in de Ussr tijd wisten ze fantastisch te presteren op de grote toernooien. Wat betreft de stadions delen wij een andere mening. Moderne stadions kunnen qua sfeer en ambiance niet op tegen de oude Britse stadions gelegen in de volkswijken. Maar dat is mijn mening.

2 juni 2014 om 12:09

australie lijkt me ook mooi of amerika! japan en zuid korea is nog niet zo lang geleden.

22 juli 2014 om 04:19

Engeland heeft alles beter, niet doen alsof Rusland een enorm voetballand is want dat is het niet.

22 juli 2014 om 07:51

Ik had als voetballer bedankt,om in een land te spelen waar ze onschuldige mensen uit de lucht schieten.

2 juni 2014 om 12:56

Eens. Zou prachtig zijn, een WK in de supermacht Rusland. De Engelsen kunnen niet tegen hun verlies, maar het inmense Rusland is prachtig voor een WK.

2 juni 2014 om 18:37

Ik heb een moreel bezwaar tegen een WK in Rusland zoals ik dat ook met de laatste winterspelen had. Dat land is corrupt aan alle kanten en sinds februari een een directe bedreiging voor de vrede in Europa geworden. Hun passief agressieve opstelling maakt hen tot een zeer instabiele factor en een gevaarlijk land. Ze zouden juist van het sporttoneel geweerd moeten worden tot men weer normaal gaat doen. Rusland is walgelijk.

2 juni 2014 om 18:46

Het is duidelijk dat je helemaal niet weet waar jij over praat. Elk land is corrupt en het westen en Oekraïne zijn degene die een directe bedreiging zijn voor de vrede in Europa.

2 juni 2014 om 18:55

'het westen en Oekraïne zijn degene die een directe bedreiging zijn voor de vrede in Europa'

Kuch kuch, iets met de Krim? Iets met illegaal annexeren? Iets met het steunen van separatisten?

Maar goed, laten we het hier even bij het artikel houden en niet over politiek gaan leuteren. Laat dat maar over aan de hoge heren in Moskou, Kiev en Washington.

21 juli 2014 om 19:31

Als je het zo corrupt vindt hier, staat niets in de weg terug te gaan naar je 'moedertje' Rusland. Desnoods naar het dronken tuig in Oost Oekraine dat zeult met kinderlijkjes, en geen respect toont voor het leven. Ga!

21 juli 2014 om 21:31

@kwartier,

Je bent al de zoveelste die mij het land uit wil hebben. Stem jij toevallig voor de Pvv?

21 juli 2014 om 20:05

@koni020,

Bij elke post over Rusland zit jij te reageren en je neemt het iedere keer op voor Rusland.
Dat is op zich je goed recht, maar ga dan niet overal zeggen dat de rest niet spoort dat ze ervan overtuigd zijn dat Rusland zich schuldig heeft gemaakt aan misdaden. Je komt zelf met volledige non-argumenten en vervolgens maak je iedereen af die anders dan jou over deze kwestie denkt.
En dat je nog durft te zeggen dat de EU achter alle problemen in Oekraïne zit. Ik zou graag echte argumenten horen van je waarom Rusland niet schuldig is aan de illegale annexaties en de vliegramp

21 juli 2014 om 21:45

Heb ik gezegd dat de rest niet spoort dan? Ik respecteer ieder z'n mening, ongeacht of ik het er mee eens ben of niet, dus waar jij vandaan haalt dat ik iedereen afmaak snap ik niet helemaal. Bij het van Van 't Schip werd ik een communist of een complotdenker genoemd, dus het is maar wat jij 'afmaken' noemt...

Gek he dat ik durf te zeggen dat de EU schuldig is als zij een illegale staatsgreep vanuit de Oekraïense regering goedkeuren omdat de huidige regering pro-Europa is. Dat terwijl de verkiezingen volop bezig waren. Daarnaast heeft de Krim op een democratische manier bepaald dat ze zich bij Rusland willen aansluiten. De regering van de Krim is inderdaad op dezelfde manier tot stand gekomen als de regering van Oekraïne, met als enige verschil dat dat weer niet mag van de o zo goede EU. Als jij denkt dat de EU zich zorgen om de mensen daar, heb je het mis, want het gaat hier alleen maar om de grondstoffen die in Oost-Oekraïne liggen.

Wat het vliegramp betreft denk ik dat dit een zet is geweest van de VS om Rusland in een kwaad daglicht te stellen. Waarom? Puur door het feit dat er eerder 10 vluchten waren die niet eens in de buurt van het onveilige Donetsk vlogen en een Kiev blunderde met dat telefoongesprek die een dag voor de ramp is opgenomen.

21 juli 2014 om 22:47

@koni020

Ik kan het bericht van Van 't Schip er niet meer bij halen (is van VZ inmiddels) maar als ik het me goed herinner noemde jij hen o.a. naïef (ja sorry, niet sporen heb je niet gezegd).

Verder geef ik je gewoon gelijk dat de staatsgreep op dezelfde manier is verlopen als bij de Krim. Ik vind ook niet dat EU hier moet ingrijpen. Dit is een burgeroorlog, vergelijkbaar met Libië en Egypte en dat vind ik een landelijke kwestie. De situatie verandert echter als het internationaal wordt. Rusland heeft de seperatisten militair gesteund in deze strijd. Zij hebben wapens gestuurd maar ook het Russische leger heeft zich met de situatie bemoeid. Er is dus sprake van een internationale oorlog.

Putin is direct of indirect verantwoordelijk voor de vliegtuigramp. In het ene geval heeft hij voor de middelen gezorgd voor de aanslag, in het andere geval is heeft hij verzuimt om op te treden.

Sorry hoor, maar zeg je nou dat de EU alleen maar aan de grondstoffen in Oost-Oekraïne denkt? Lijkt me vrij duidelijk dat de grondstoffen een grote rol in de annexatie van de Krim hebben gespeeld. De EU is zeer afhankelijk van gasaanvoer uit Rusland, waarom zouden we Rusland dan als vijand willen hebben?

Wat ik al helemaal niet snap aan je betoog is dat je de VS als schuldige aanwijst. Op grond waarvan? er waren 10 vluchten die niet over Donetsk vlogen, sinds wanneer is dat een argument? Het is toch gewoon duidelijk dat het daar onveilig is. En wat zou de VS eraan hebben?

En je bent in principe ook een complotdenker (niet negatief bedoeld, maar jou theorie heeft veel weg van een complottheorie)

22 juli 2014 om 00:42

Iemand naïef noemen betekent toch niet gelijk dat ik diegene afmaak? Ik probeerde zo rustig mogelijk te reageren en omdat ik niet de vermoorde onschuld spelen wil, kan het zijn dat ik ietwat hard was, maar in vergelijking met anderen vind ik niet dat ik mensen heb afgemaakt zoals jij dat stelt.

Wat de Krim betreft: Rusland heeft daar een militaire basis zitten en heeft pas na het referendum de Krim bezet. Daarnaast is het op geografisch ook beter voor de mensen, aangezien Sevastopol, de hoofdstad, een Russisch grondgebied heeft en een belangrijke havenstad is.

Het Russische leger heeft niets anders gedaan dan het volk beschermen die graag bij Rusland willen aansluiten, aangezien zij het niet eens waren met de huidige regering. Als de EU echt iets om die mensen gaf, dan was er allang een opdeling geweest tussen Oost- en West-Oekraïne en was iedereen tevreden.

Wat zou de VS eraan hebben? Nou, wat dacht je van een PR-stunt om Rusland aan te kunnen wijzigen als hoofdschuldige? Als het dan zo duidelijk is dat het daar onveilig is, waarom vloog dan precies dat ene toestel richting dat onveilige gebied als er 10 andere toestellen niet eens in de buurt vlogen van dat gebied?

Denk je dat Qatar het WK 2022 mag organiseren: ja.
Vind je dat Qatar het WK 2022 mag organiseren: nee.

2 juni 2014 om 10:32

exact!

2 juni 2014 om 11:02

Ik denk niet dat Qatar het WK 2022 krijgt,maar dat gevoel had ik al voordat dit aan het licht kwam.

3 juni 2014 om 06:38

Mocht Qatar schuldig zijn aan omkoping van leden van het uitvoerend comité van de Fifa , vind je dan dat ze lid mogen zijn van de Fifa en AFC ?

21 juli 2014 om 19:07

En als ze het krijgen moet je het gewoon boycotten. Dan is dat hele WK niks waard.

Een onderzoeker die de corrupte Fifa heeft onderzocht dacht dat de kans klein was dat het WK aan een ander land gegeven zal worden. Als argumenten gaf hij aan dat Qatar al miljoenen in de infrastructuur heeft geïnvesteerd en dat ze een grote invloed op het Europese voetbal hebben. Niet alleen hebben ze een dikke vinger in de pap bij enkele topclubs, maar ook bezitten ze veel tv-rechten op het voetbal.

Ik hoop natuurlijk dat (wanneer er corruptie in het spel was) een ander land het WK mag hosten. Qatar is natuurlijk een lachertje zonder voetbalhistorie, ze wisten zich zelfs nog nooit te plaatsen voor een WK. Daarnaast zijn de extreme weersomstandigheden gewoon belachelijk, net als de behandeling van de gastarbeiders. Fifa propagandeert dat ze mensenrechten hoog in het vaandel hebben, maar in Qatar kijken ze toevallig net de andere kant uit.

Als het bewezen wordt dat Qatar het WK 'gekocht' heeft, dan moet de bidprocedure helemaal opnieuw starten. Ik denk dat het tevens het begin van het einde zal zijn van onze grote vriend Blatter.

21 juli 2014 om 23:11

Hoe zo ? Zijn al meer dan 20 zaken bekend van omkoping binnen de FIFA.. nooit wat uitgerold. Waarom nu wel... Zo zie je maar weer dat er overal corruptie is. Alleen de ene doet t slimmer dan de andere.. .

Engeland en Australië zouden prachtige locaties zijn. Sowieso Engeland met al die prachtige stadions. Hoop echt dat Qatar het kwijt raakt.

Ik zou zeggen, hervorm alle fifa stemmers en de grootste maffia Blatter zelf. Wat maken dir toch er een zooitje van. Qatar en voetbal met alle respect past gewoon niet. Mensen willen daarnaast nou eenmaal drinken bij wedstrijden. Ik als moslim zijnde vindt dat iedereen het zelf maar moet weten of die wilt drinken of niet, door het te verbieden komt geen hond en zeker niet met de bekende temperaturen.

2 juni 2014 om 10:47

Met Blatter en de hele meute vervangen schiet je waarschijnlijk niks op. Er zullen altijd mensen zijn die zich uiteindelijk door het geld laten leiden.

Ik zeg doen! Wat ik mij alleen af vraag, zal Kuyt er nog bij zijn in 2022? Hij schijnt toch wel van grote waarde te zijn in de kleedkamer.

2 juni 2014 om 10:41

Wie weet is hij dan al wel de hoofd coach. You never know.

2 juni 2014 om 11:04

Ik weet het niet hoor. 8 jaar gaat vrij snel en met Dirk weet je het nooit.

Mocht het inderdaad toegewezen worden aan een ander land dan Qatar, denk dan aan alle werklieden die omgekomen zijn bij de bouw. Die zijn dan gestorven voor iets wat helemaal niet zal komen. Zeer triest.

Maar mocht er echt sprake zijn van omkoping dan kan je haast niet anders dan de stemming opnieuw te laten plaatsvinden.

2 juni 2014 om 21:27

Ik denk niet dat het die werklieden iets uit zal maken. Wees eerder blij voor alle dode werklieden die je hiermee uitspaart.

2 juni 2014 om 21:57

Denk ook niet dat het ze iets uitmaakt. Maar uiteindelijk is de situatie wel zo, als het niet doorgaat in Qatar.

3 juni 2014 om 03:11

Wiens schuld is hun dood ? Eigenlijk verdient Qatar zelfs zonder omkoping geen feestelijk wereld podium.

Vind Australië een net zo kul locatie als Qatar, het voetbal leeft daar ook totaal niet en het cricket en rugby is vele malen groter daar, ze lopen ook daar niet warm voor het voetbal.

Doe mij dan maar Rusland en Engeland, alle twee landen waar de stadions dan ook gewoon vol zitten omdat het daar wel een grote sport is.
Of als je dan een ander continent wil doe mij dan maar China, een markt met potentie en waar ze waarschijnlijk wel warm lopen voor voetbal en financieel aantrekkelijk.

2 juni 2014 om 10:44

Alsof ze wel warmlopen voor basketbal en wielrennen. In 2000 zijn daar de olympische spelen gehouden en dat ging perfect.
Australië is een 'land' dat gek is van sport. De tribunes zullen hoe dan ook volzitten. En het is dan ook niet te heet in de maanden juni en juli.

En daarbij.. het is aan de Fifa om het voetbal overal groter te maken. Australië is een van de landen waar het nog wel groter gemaakt kan worden.

2 juni 2014 om 10:46

Dat kan niet eens, want een continent mag niet 2 opeenvolgende Wk's organiseren. In 2018 wordt het een Europees land en in 2022 dus een niet-Europees land.

2 juni 2014 om 10:58

Vind dat echt een onzin regel, je wil toch het mooiste toernooi organiseren, dat moet toch in landen waar de sport het meeste leeft, de insteek is puur waar het de Fifa financieel het meeste oplevert.

Je moet je geen illusie maken dat je door een WK opeens in een land waarin voetbal niet leeft het wel kan laten leven, het hoort in de cultuur of niet.

2 juni 2014 om 11:06

Het is een wereldkampioenschap. Niet alleen Europa of Zuid Amerika die het mogen organiseren.

2 juni 2014 om 10:51

Je brengt me op een idee... misschien een keer leuk om een WK in de stijl van het EK 2020 te houden. Verschillende landen, maar dan wel allemaal landen die helemaal niks met voetbal hebben.
Australië, India, Canada, Qatar en Ierland.

2 juni 2014 om 10:57

de verenigde staten oh wacht die hebben al eens een wk georganiseerd

2 juni 2014 om 11:01

Dat cricket en rugby groter zijn zal ik niet ontkennen, maar dat het voetbal daar niet leeft is totaal niet waar! Jaren geleden was er inderdaad weinig aandacht vanuit het publiek en was de media aandacht marginaal. Maar sinds de oprichting van de A-league en door de kwalificatie voor de laatste 3 Wk's is er heel veel veranderd. Dat is o.a. te zien aan de toeschouwersaantallen, de grotere clubs zien het gemiddelde ieder jaar toenemen:

Melbourne Victory: 22.000
Sydney FC: 19.000
Brisbane Roar: 18.000
Western Sydney Wanderers: 15.500

Daarnaast had je dit seizoen ook een aantal mooie uitschieters:

Melbourne Victory VS Melbourne Heart: 45.000
Sydney FC VS Western Sydney Wanderers: 40.000
Brisbane Roar VS Western Sydney Wanderers: 50.000

Het nationale elftal wordt ook uitstekend bezocht:

World Cup Qualifiers(2005-2010)
8 matches(Sydney-4,Melbourne-2,Brisbane-2)
Average attendance- 57,195

Asian Cup Qualifiers(2005-2010)
6 matches(Sydney-2,Melbourne-1,Brisbane-2,Canberra-1... Average attendance- 29,648

Socceroo Internationals (friendlies)
4 matches(Sydney-2,Melbourne-2)
Average attendance- 66,902

2 juni 2014 om 11:29

Tonen die cijfers juist niet aan dat voetbal helemaal niet leeft. Zeker in zo'n Sport gek land als Australië
Bij het cricket, rugby en Australian footbal zit gemiddeld 75.000 man even wat anders dan gemiddeld 20.000 man. Ook zijn uitschieters tot 92.000 man zeker niet ongebruikelijk..
Behoorlijk verschil, vind je niet?

2 juni 2014 om 11:50

Ik geef toch aan dat de competitie groeiende is, of niet dan? De cijfers tonen juist aan dat steeds meer mensen hun weg naar het stadion weten te vinden. Daarnaast trekt het nationale team gewoon prima aantallen bezoekers. Voetbal leeft dus wel degelijk in Australië. Het heeft alleen wat tijd nodig.

2 juni 2014 om 11:51

Zoek maar eens via youtube maar eens de wedstrijd tussen Brisbane Roar VS Western Sydney Wanderers op. Volle bak en een hele mooie fanatieke sfeer.

2 juni 2014 om 12:18

Groeiende betekent volgens mij dat er (jaarlijks) steeds meer bezoekers op af komen, dat is gewoon niet zo, het gemiddelde ligt al jaren rond de 20.000 bezoekers.
Van mij mogen ze het wk organiseren hoor, maar we moeten niet doen alsof voetbal daar populair is of binnen enkele jaren zal zijn.

Ps hoef het niet op te zoeken, heb enkele wedstrijden live gezien dat is het voordeel van vrienden oversea, wist je bijvoorbeeld dat Twente daar sinds 2007 een eigen fanclub heeft, de Tukkeroos

3 juni 2014 om 03:54

De USA hebben ook een WK georganiseerd. Daar zitten er gemiddeld 18.000 toeschouwers naar de competitie te kijken. Dat zit er ook bij ijshockey of basketbal. Internationale wedstrijden van USA een 35.000 man.
17 miljoen kijkers per jaar American Football
74 miljoen Baseball
17 miljoen basketbal
21 miljoen ice hockey
6 miljoen soccer. Dus voetbal leeft hier totaal niet in een land met meer als 315 miljoen inwoners.

Dus waarom niet in Australië?

2 juni 2014 om 11:08

Australie kan het best ( ze hebben al 2 keer de Olympische Spelen gehad en ook al eens het WK rugby ) en bovendien is Australie er meestal bij op het WK dus de Aussies zijn best voetbalminded. Ik denk dat Australie uitstekend geschikt zou kunnen zijn.

2 juni 2014 om 13:31

voetbal leeft niet in Australie??? Hahahaha er zijn maar weinig landen die zo sportgek zijn dan Australie.

2 juni 2014 om 15:31

Niet voetbalgek.

2 juni 2014 om 16:23

Ook voetbalgek

21 juli 2014 om 23:26

Ben jij er ooit geweest dan v-watcher? In Australië? Ik ben er een jaar geweest en ik heb 3 wedstrijden gezien van FC Sydney. En het leeft wel degelijk daar. Tuurlijk nog iets minder als hier. Maar een wk levert zoveel supporters op van over de hele wereld. Die dan ook tevens de kans hebben om het land te zien.

Net of voetbal zo erg leefde in Zuid Afrika in 2010 en USA in '94?

Er zullen heel veel mensen op af komen. Ze hrbbrn hebben al een aantal mooie grote moderne stadions.

Ik vind Australië een perfecte locatie en als ze het WK krijgen ga ik er zeker heen!!

22 juli 2014 om 00:25

Volgens mij zijn ze ook dolgek op Het Eurovisie songfestival, Aussies hadden van van alles.

Waarom worden landen die eigenlijk totaal niets met voetbal hebben uitverkozen? Houd het gewoon in Engeland daar weten we dat ze alles onder controle hebben.

Spijtige zaak ook voor al die arbeiders die zijn omgekomen tot op heden.

Qatar heeft geen enkele reden om een WK te organiseren omwille van de simpele reden dat er gewoon voetbalcultuur is. Rusland daarentegen is op voetballend vlak wel geschikt.

Rusland en Australïe niet a.u.b. Rusland is geen veilig land en als het in Australïe word gespeeld ga ik iedergeval niet vroeg opstaan. Door het tijd verschil zal dit heel vervelend zijn voor Europa

2 juni 2014 om 11:11

Met Europa wordt wel rekening gehouden. Dat doet de FIFA altijd. Denk maar eens aan Mexico 1986,USA 1994,Japan/Zuid Korea 2002 en aan Brazilie 2014.

De Engelsen proberen er sinds hun verlies alles aan te doen Qatar en Rusland in een kwaad daglicht te zetten met verhalen over corruptie en doden onder stadionbouwers. De stadions voor Qatar moeten nog ontworpen worden, dus al die verhalen over doden kunnen bij voorbaat al in de prullenbak. Dat over corruptie zou heel goed kunnen, en als het wordt bewezen moeten de toernooien opnieuw toegewezen worden.

Rusland de organisatie ontnemen vind ik te ver gaan. Dat is wel een echt voetballand en er kan daar ook gewoon in de zomer worden gevoetbald.

Maar het is wel mooi dat Engeland zo de pest in heeft dat ze geen WK mogen organiseren, want ze leveren nu via een klokkenluider bij de Fifa bewijs dat Qatar 2022 is gekocht.

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Blatter wil voor zijn 5e termijn gaan dus hij zal het wel oplossen door Qatar de organisatie te ontnemen. Het zal sowieso altijd een gevoelig punt blijven.

Tevens heb je in Australie niet te maken met de praktijken die in Qatar plaatsvinden, waar de bevolking wordt uitgebuit bij de bouw van stadions en zelfs onder middeleeuwse omstandigheden slaven worden gebruikt.

Waarom niet in Turkije? Lijkt me een prima alternatief. Ze zijn gedreven om een groot evenement te organiseren. Ze hebben de afgelopen jaren tientallen splinternieuwe stadions gebouwd. De komende 2 jaar worden nog eens 23 stadions afgerond in vooraanstaande steden zoals Izmir, Bursa, Gaziantep, Konya etc.. Verder is de infrastructuur in orde en is de klimaat prima. En mocht er bedenkingen zijn dan hebben ze nog tot 2022 om de punten op de i te zetten.

21 juli 2014 om 19:42

Er zitten 300 journalisten, zonder aanklacht, in dat 'mooie' Turkije gevangen. Erdogan is een dictator. Nee, niet naar Turkije. Te onvrij, teveel onderdrukking.

@Erhan

Jij hebt inderdaad gelijk. Turkije is vrij groot land en klimaat is ook lekker om te gaan voetballen. Ik geloof dat ze 2018 al wilde hebben maar daar kwam er niets van uit. En met het groeinde economie van Turkije bouwen ze zo 10 nieuwe stadions bij. Spanje en Portugal zou ook een optie kunnen zijn.

Het zou echt grote onzin zijn als Rusland door deze omkoopschandaal haar plek verliest

Ik weet haast zeker dat die russen ook stemmen gekocht hebben.

Heel die verkiezing was een groot bedrog.

Net voor de stemming hadden heel veel van die mensen hun stem aan engeland gegeven.

Stemming begint, en ineens maar 1 iemand die op engeland stemt, rest op rusland. En. Qatar.

Opzouten met die blatter en zijn foute vriendjes!

Goed besluit van de Fifa om het uit te stellen en ik weet de uitslag bij deze al. Opnieuwe toewijzing van de Wk's. Ze hebben niet meer tijd nodig, maar nu Rusland zo in opspraak is op dit moment wilt de Fifa voorkomen dat men denkt dat het besluit met de vliegtuigramp te maken heeft.

Over een maand komt het minder apart over en kan Fifa in alle rust naar buiten brengen de organisatie naar 2 andere landen moet gaan of de toewijzing opnieuw plaats moet vinden.

21 juli 2014 om 21:01

Tsja, het valt wel heel toevallig samen zo. Qatar was eerst het meest in opspraak vanwege de omkoping, temperaturen en uitbuiting van de arbeiders maar nu komt Rusland ook nog eens onder druk te staan.

De Fifa wil zich nooit in politiek mengen, maar de keuze voor Qatar was wel degelijk een politieke keuze. De Fifa zal zelf ook nog heel wat zaakjes te verduisteren hebben.

Ben benieuwd... Ik had in eerste instantie geen probleem met de organisatie van Rusland maar vanwege de recente ontwikkelingen heb ik er steeds meer moeite mee. Dat WK in Qatar mogen ze eerder vandaag dan morgen cancellen, wat een poppenkast is dat zeg.

Het onderzoek zelf wordt dus niet naar openbaar gemaakt, alleen de beslissing over het opnieuw toewijzen of niet. Wat een verrassing. Had VZ er overigens wel even bij mogen vermelden.

Hou het WK gewoon eens in Engeland. Je zou nu makkelijk binnen de 2 weken een WK of EK kunnen houden in Engeland. Alle stadions zijn klaar en in goede staat en dan hou je de finale in het Wembley stadion waar 90k mensen in kunnen.

Ik snap niet dat ieder continent per se aan de beurt moet komen om de x jaar. Vaak moet alles dan nog eens gebouwd worden, waardoor er onnodig miljarden worden uitgegeven en waarvan een klein (maar toch groot) deel in de zakken beland van mensen die er geen recht op hebben.

Als je het in Engeland houdt is de kost veel en veel minder. Ik ben nog in Zuid-Afrika geweest en veel van die stadions worden amper of niet gebruikt. Wat heb je er dan aan?

Quatar is via corruptie gekozen. Verder totaal ongeschikt qua temperatuur en onddrdrukkende cultuur.
Rusland is een corrupt land van olichargen en ongeschikt vanwege pntbreken van essentiele vrijheden, als een onach pers. Bpvendien heeft Rusland zich nu 8ntpopt als een terroristen land.
Zowel Quatar als Rusland 8ntnemen. En omdat Engeland maar 1 stem kreeg (publikaties!) Mag het naar Engeland gaan van mij in 2018. In 2022 dan in een ander beschaafd laat, waar niet het tuig noch religieuzen het voor het zeggen nebben!

Ik zei hier eerder dat de Russen het WK prima kunnen organiseren,daar denk ik nu anders over.Een land dat zo weinig respect heeft voor mensenlevens mag geen WK voetbal organiseren.Het WK 2018 naar Engeland en het WK 2022 naar Australie,zo moeilijk is het niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren