Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rode Duivels in serieuze test overtuigend langs Zweden

Laatste update:
/

Marc Wilmots lijkt zich over de vorm van Romelu Lukaku geen zorgen te hoeven maken. De aanvaller maakte maandag een hattrick tegen Luxemburg (5-1) en nam zondagavond in de oefenwedstrijd tegen Zweden op prachtige wijze het openingsdoelpunt voor zijn rekening. Eden Hazard zette de eindstand van 0-2 op het bord in de Friends Arena in Solna.

De Rode Duivels wonnen voor het eerst in 51 jaar weer op Zweedse bodem en op de zege viel niets af te dingen. Zij zochten met een verdiende voorsprong de kleedkamer op, want behoudens de knappe goal van Lukaku was België gevaarlijk via Kevin De Bruyne (schot tegen de kruising), Daniël van Buyten en Vincent Kompany. Na 35 minuten maakte de Chelsea-spits het verschil: na een pass van Axel Witsel vond Lukaku ruimte voor het schot en liet hij Andreas Isaksson met een knal in de verre hoek kansloos.

/

De Scandinaviërs werden voor rust eenmaal serieus gevaarlijk: voormalig PSV-spits Ola Toivonen kwam één minuut voor tijd net te kort om een voorzet van Erkan Zengin te verzilveren. Ook in de tweede helft beperkte het elftal van Erik Hamrén zich tot verdedigen en loeren op de counter. Dat deed men zonder Zlatan Ibrahimovic; de ster bleef vanwege rugklachten negentig minuten op de bank zitten. De wedstrijd bevond zich na rust op een dood punt, want de Belgen vonden het ook wel welletjes.

Het had echter weinig gescheeld of Zweden was langszij gekomen, maar Jimmy Durmaz mikte tegen de lat. Twaalf minuten voor tijd gooide Hazard de testmatch in het slot: hij kaatste met De Bruyne, snelde langs twee verdedigers en gaf Isaksson het nakijken. In de slotfase was De Bruyne nog dicht bij de 0-3: hij raakte de paal. België diende Zweden de vijfde nederlaag op rij toe en oefent zaterdag in Brussel nog tegen Tunesië.


Zie jij België als een kanshebber voor de WK-titel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terechte overwinning.
Met name de eerste helft was België goed.
2 helft iets minder, maar goed een leuke winst zo voor het Wk.
Voor mij was De bruyne mom. Wat een stofzuiger en wat een heerlijk doelpunt van Lukaku.

1 juni 2014 om 22:46

2e helft doe je als ploeg die naar t wk gaat en de zaken goed onder controle heeft ook kalmer aan. Je controleert de wedstrijd. Ben erg benieuwd hoe Belgie het gaat doen. In de tweede ronde wacht in principe Duitsland of Portugal. Dan gaat t er echt om.

1 juni 2014 om 23:07

De tweede helft was overbodig, maar we hebben toch af en toe onze klasse laten zien. Alles begint pas over twee weken ... Ik hoop dat we zonder al te veel hindernissen de groep doorkomen en dan zien we wel. We zijn erbij en dat is prima

1 juni 2014 om 23:24

Agh dit kan je toch niet serieus nemen, een oefen partij tegen een land dat niet meedoet aan het w.k. dat dus totaal geen motivatie heeft, en ook nog eens zonder ibra. Nee sorry kan ik geen serieuze tegenstand noemen. Leuk om te winnen maar echt totaal nietszeggend.

1 juni 2014 om 23:30

Tjah, dan spelen de meeste WK-deelnemers nutteloze duels. Kunnen jullie gelijk de wedstrijd tegen Wales skippen (zonder Bale en Ramsey) ...

1 juni 2014 om 23:54

En Ghana zonder Boateng natuurlijk ook schrappen... Nou wat een feest zeg, een magere 1-0 met ook nog eens voetbal wat niet om aan te zien was. 100% anti-voetbal.

1 juni 2014 om 23:57

Klopt dat is ook een zinloze wedstrijd om iedereen goed te kunnen beoordelen. Het zijn mooie potjes om een team klaar te stomen. Maar je moet niet doen alsof het een knappe prestatie is want het stelt echt niks voor zo'n wedstrijd.

2 juni 2014 om 00:02

Ik zie dan ook niet veel mensen beweren dat het een knappe prestatie is. Integendeel, de meesten reageren op de zwakke verdediging ...

2 juni 2014 om 00:22

Zonder Gyan Muntari en Prince.. maar okay NL en Belgie zijn gewoon even goed. Mijn mening.. ik vind de Belgen echt niet beter dan Nederland hoor. Trouwens..Besef eens even wat voor team je hebt als Belgie en Nederland samen 1 land waren.. ;0

2 juni 2014 om 07:11

Ik wil wel even zeggen dat ze wel last hadden
Vooral met die Durmaz
De verdediging staat bij ons echt nog niet goed
Ik denk een een Alderweireld-Kompany-Vertonghen-Vermaelen of VDB

2 juni 2014 om 09:01

België en Nederland samen zou iets zoals dit worden. Zegt genoeg over de sterkste spelers, toch?

Nederland is jaren lang de betere geweest, maar zijn nu gewoon simpel voorbijgestreefd. Kijk naar hoeveel spelers er uit de Eredivisie komen en hoeveel spelers uit de Belgische competitie? De gouden generatie van de Nederlanders is voorbij. En met aanstormend talent als Januzaj, Origi, Batshuayi, T. Hazard, Vanaken, Praet, Bruno, Tielemans, Schrijvers, Meunier,... zie ik de kloof niet snel gedicht worden.

Courtois
Alderweireld
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
De Bruyne
Witsel
Fellaini
Robben
RvP
Hazard
2 juni 2014 om 12:02

@ Rooney_10 maar over 5 jaar kan dat zo weer anders zijn hoor.. De jeugdteams van Oranje doen het bijv. weer beter de laatste jaren en dat zijn de teams onder 17 (van 3 jaar geleden tot nu.. Dus als die in de 'oogst' leeftijd van 25- 30 jaar komen kan Nederland ineens wel weer een net wat beter team hebben.. Want van die aanstormende talenten (zowel van Belgie als Nederland) moet je toch altijd afwachten hoe het zich uiteindelijk ontwikkeld...

Zeer belabberde wedstrijd van ons.
Eigenlijk louter beslist door 2 klasseflitsen van Lukaku en Hazard.

Geen tempo, te veel onnauwkeurigheden.
Verzachtende omstandigheden zijn mss het feit dat de spelers er een loodzware trainingsweek hebben opzitten en dat het veld op niks trok, maar toch, dit moet allemaal stukken beter.

Dembélé voor mij de beste man op het veld. Extreem balvastt, dribbelt moeiteloos mannetjes voorbij en moet altijd de voorkeur krijgen op Fellaini.

1 juni 2014 om 22:38

Fellaini was tegen, met alle respect Luxemburg, wel erg goed vond ik.

Idd een zwakke match, Van Buyten en Kompany opnieuw zeer onzeker, Mertens eerder onzichtbaar en Hazard los van z'n goal ook te weinig. Lukaku z'n voetballend vermogen is ook nog altijd veel te min.

1 juni 2014 om 22:41

België zal het lastig krijgen tegen dynamische teams/elftallen. Teams die op balbezit spelen, zullen het lastig krijgen tegen België constateer ik.

Vond dembele echt heel goed zeg en waarom speelde van Buyten?

1 juni 2014 om 22:53

Volgens mij is Van Buyten wel heel goed om er bij te hebben, heeft een heleboel ervaring natuurlijk en volgens mij gaat hij na dit WK stoppen. Dus die wil op het einde van zijn carrière nog één keer helemaal gaan knallen volgens mij.

1 juni 2014 om 23:58

Bpreal, bedoel je met dynamische elftallen, elftallen die op de counter spelen of die zowel op de counter als op balbezit kunnen spelen?

2 juni 2014 om 01:33

Teams die heel goed zijn inderdaad in counteren en power voetbal spelen, ala Dordmund en Japan, waar zij van verloren.

1 juni 2014 om 23:12

Wat verwachten sommigen eigenlijk van die oefenmatchen? Je geeft op een hele match één kans weg, hebt het merendeel van het balbezit, scoort twee keer en dat had nog wat meer kunnen zijn (2x doelhout bijvoorbeeld). Als de Belgen versnelden konden de Zweden gewoon niet mij, dat is toch geruststellend om zien? Natuurlijk was het niet 90 minuten lang volle bak, maar dat is in geen enkele oefenwedstrijd zo en eigenlijk ook in geen enkele WK-match.

Worst player: Eden Hazard. Jeetjemina wat speelde hij een zaadpot. Dankzij De Bruyne pikt hij dan toch een goaltje mee maar het moet wel veel en veel beter bij hem.

1 juni 2014 om 23:50

reken je Hazard af op deze wedstrijd?

Elke ploeg zou deze speler willen.. technisch is hij wereldtop en je ziet bij een kleine inspanning wat het teweeg brengt... namelijk een goal op een 'simpele manier'

Maar wel attent dat De bruyne ervoor zorgde.. niet te onderschatten deze speler..

Zweden was wel een matige ploeg zonder Ibra, maar toch een mooie partij van de Belgen op een moeilijk veld. Hazard speelt wel non-chalant zeg, haalt alle tempo uit de match, zijn fantastische goal strooit zand in de ogen.

Dembélé mag van mij altijd in de basiself, wat een voetballer... Met zijn dribbel heeft hij een extra troef als verdedigende middenvelder.

1 juni 2014 om 23:55

Dembele is met de bal aan de voet zonder twijfel een van de beste spelers ter wereld..

Dit zal veel weg gelachen worden.. maar als hij zin heeft.. en je hebt wat kennis van voetbal.. kan je niet anders dat dit ontkennen..

2 juni 2014 om 00:24

Weetje niet meer zijn doelpunt toen hij nog in de Eredivisie speelden?

2 juni 2014 om 00:50

Nou nee.

Een van de beste spelers ter wereld is nogal een bold statement voor iemand die de helft van de tijd speelt als een natte krant.

2 juni 2014 om 06:54

Tita tovenaar , heerlijke goal

2 juni 2014 om 08:24

Ik kan er 20 opnoemen die beter zijn..

2 juni 2014 om 19:00

Met de bal aan de voet? Dat betwijfel ik. Of hij veel voor de ploeg opbrengt is een aandere discussie.

Bij dat doelpunt zag je dat Lukaku vol vertrouwen zit, stevige knal met z'n linker in de linkerbovenhoek. Die tweede goal was een geniale solo van Hazard, beginnend vanaf de middenlijn, één-tweetje met De Bruyne en knallen. Dat was dan ook het enige wapenfeit van hem, bij de rust had Wilmots hem er gewoon moeten uithalen. Ik zie liever Dembélé staan dan Fellaini, die is in balbezit zoveel sterker. Alderweireld stond de eerste helft te schutteren.

1 Hazard speelde dramatisch
2 Kompany denkt dat hij issy hitman is
3 Origi viel gretig in. Had veel dreiging met z'n acties
4 Kende die turk van zweden niet, maar wat kan die gast goed voetballen!
5 de Bruyne speelde weer prima
6 Lukaku laat voor de zoveelste keer in de afgelopen twee jaar zien waarom hij een kans verdient bij chelsea.

1 juni 2014 om 23:09

Wie is issy hitman als ik vragen mag?

1 juni 2014 om 23:15

Straatvoetballer.

1 juni 2014 om 23:59

Kompany stamt ook af van het straatvoetbal.. gebrek aan kennis?

Hij denkt dat niet.. hij is het ook.. Helaas kan je het eerder nonchalant noemen.. en een beetje te speels.. maar zonder twijfel is straatvoetbal zijn basis..

voor de rest is je bijdrage niet echt noemenswaardig..

2 juni 2014 om 18:43

Haha grappig dat uitgerekend jij dat zegt, want wat voegt jouw reactie op die van mij eigenlijk toe als ik vragen mag??? Ik zeg gewoon wat ik van spelers vond, niet gek voor een voetbalforum lijkt mij.

2 juni 2014 om 00:38

4. Jimmy Durmaz, leuke speler waar Turkse clubs achteraan zitten.

2 juni 2014 om 01:29

Ik vond Zengin beter als Durmaz om eerlijk te zijn.

2 juni 2014 om 05:28

Ik weet niet over welke Turk hij het heeft aangezien ik alleen de samenvatting heb gezien..

2 juni 2014 om 18:47

Ik had het eigenlijk over zengin, maar ook die durmaz speelde vooral de tweede helft ook erg goed.

Nou, zo serieus vind ik deze test niet meer wanneer Zlatan niet meedoet bij Zweden..

1 juni 2014 om 22:39

Klopt, Duitsland won zeker gemakkelijk zonder Zlatan?

Zweden had moeten winnen moesten ze de 2de helft tegen Duitsland niet zo dramatisch hebben gespeeld.

Je praat dus onzin.

1 juni 2014 om 23:10

Jij praat gewoon onzin, elk land heeft weleens een offday, of wou je zeggen dat Kameroen altijd lastig is? Wel schattig dat je je landje verdedigt, maar blijf wel redelijk. Zweden zonder Zlatan stelt niet veel voor, helemaal niet in deze situatie. Zweden gaat niet naar het wk, spelen nergens voor, voor belgie is het een serieuze test zo vlak voor het wk..

1 juni 2014 om 23:30

Onzin?

Thuis kwamen ze niet tot scoren tegen... Polen. Dan tegen Chilli die veel beter waren wonnen ze met... 1-0.

Zweden die ook tegen Turkije hebben verloren Met Zlatan.

Hou toch gewoon op man alsof Zlatan, iets had kunnen doen vandaag, hooguit paar goeie kansen creëren maar dan ook niet meer.

Je doet net alsof België met 5-0 onderuit ging met jouw held.

1 juni 2014 om 23:32

Haha dat was voor kwalificatie ja. Zweden speelt nu omdat het verplicht is. Ze hebben totaal geen drive zoals een ploeg die naar het wk gaat wel heeft. Of begrijp jij dat soms niet? Zweden speelde zwak, met een matig elftal en zonder ibra. Ja echt een wereldprestatie.

1 juni 2014 om 23:51

Echt, waarom kom je steeds met nutteloze uitslagen en non-argumenten? Feit is gewoon dat Zweden zonder Zlatan speelt, ze nergens meer voor spelen plús nog eens tegen een land moeten die zo vlak voor het wk volop gemotiveerd zijn.

Je zegt het eigenlijk in je eigen reactie al. Zweden was tegen Duitsland ook zonder Zlatan goed, maar toen speelden ze voor kwalificatie, nu spelen ze nergens voor, kansloos oefenpotje, die lui hebben er totaal geen zin in, ook met Zlatan was deze uitslag te verwaarlozen. Maar zonder Zlatan helemaal.

1 juni 2014 om 23:57

Polen was al de sinds vorige match, Turkije-Zweden was in maart... Heel lang geleden inderdaad.

Het gaat er niet om dat Zweden niet gekwalificeerd is, ze dit gewoon voor de lol doen.

Het gaat erom dat iedereen denk dat als als als Zlatan mee had gedaan.

2 juni 2014 om 01:12

Zucht, doe je het weer. Feit is toch dat zowel Polen, als Turkije als tegen België nergens meer om ging? Natuurlijk boeit het hun niks wat de uitslag wordt, die lui willen lekker vakantie na een slopend seizoen, en zijn nog eens extra gedemotiveerd vanwege het niet naar Brazilië gaan. En ik zeg nergens dat wanneer Zlatan mee had gedaan ze gewonnen hadden, het was sowieso al geen serieuze test maar zonder hem al helemaal niet.

Belgie zal wel is de verrassing van het WK kunnen worden ze hebben een uitstekende verdediging met Kompany als absolute uitblinker. Het middenveld met Witsel en Hazard is ook erg goed Lukaku is ook een top spits. Belgie overleeft de groepsfase eenvoudig denk ik daarna moeten ze misschien tegen Portugal die verslaan ze ook ik denk dat de Belgen tot de halve finale komen.

2 juni 2014 om 06:13

na portugal, als alle voetbal logica worden gerespecteerd volgen argentinie en spanje in kwart halve finales, dus dat valt nog maar even te bezien

Zonder Zlatan is Zweden niet op oorlogssterkte. Die 2-0 overwinning is wel knap. België is een moeilijk in te schatten ploeg. Hazard kan bijvoorbeeld een van de smaakmakers van het WK worden, maar ook een flop. Het is wel zeker dat België de komende jaren over een goede selectie beschikt.

2 juni 2014 om 01:23

Zo'n Zweden is zowieso niet op oorlogssterkte op dit moment. Veel spelers die liever nu op vakantie zouden gaan in plaats van nutteloze oefenpotjes en andere spelers krijgen geen vrijaf omdat de Zweedse competitie gewoon op dit moment doorgaat.

Ongemotiveerd halfgebakken Zweden zonder Zlatan heb je niet veel aan. Leuk voor een oefenpotje maar een test is het natuurlijk niet.

2 juni 2014 om 19:07

Ongemotiveerd zou ik niet zeggen want ze gingen er geregeld flink in. Het gaat hier tenslotte om een oefenwedstrijd dus wat willen jullie hier nu conclusies aan vastkoppelen zeker als het altijd is om de RD te minimaliseren?
Of denk je dat de RD ook niet met de handrem op speelden, nu een blessure oplopen is vaarwel WK.

Ik heb nu een aardig aantal oefenwedstrijden gezien, maar de Bruyne zou bij mij direct in de top-5 best presterende spelers staan.

Die gozer heeft alles wat een moderne, complete middenvelder moet hebben.
Actieradius, creativiteit, passzuiverheid en handelingssnelheid.

Die gaat hoge ogen gooien straks op het WK.

1 juni 2014 om 22:42

Zo die Belgen doen niet onder voor de Hollanders als ik het zo bekijk. Kunnen nog weleens voor een verrassing zorgen aankomend WK. Ik zie ze moeiteloos de eerste ronde doorkomen, en misschien dat ze de kwartfinale kunnen halen. Wens ze succes, hoop alleen niet dat ze van Algerije winnen

1 juni 2014 om 23:31

We zullen het zien, soms vind ik dat sommigen het nog iets teveel laten afweten waardoor ik niet mijn hand ervoor in het vuur durf steken dat België een goed WK zal spelen.

Maar ik ben er wel van overtuigd dat veel mensen verrast zullen zijn over het niveau dat De Bruyne en ook Witsel halen bij de Rode Duivels. Die 2 zijn steevast onze beste spelers als België speelt terwijl de hele wereld het meestal toch over Kompany, Courtois en Hazard heeft(die alle 3 natuurlijk ook met regelmaat heel goed spelen).

1 juni 2014 om 23:17

@ oleguapa

Het is leuk dat je gekeken hebt vanavond, want de wedstrijd tegen Luxemburg was inderdaad geen graadmeter zoals je toen zei.
De Rode Duivels speelden met de rem op, maar Dembele en De Bruyne toonden toch hun meerwaarde. Mourinho zou nog wel eens spijt kunnen krijgen dat hij De Bruyne in de etalage zette, hoewel Chelsea financieel uiteraard een goede zaak heeft gedaan met zijn verkoop.

1 juni 2014 om 23:36

Het moet niet gekker worden , maar de Bruyne is zo'n speler waardoor je graag naaer wedstrijden van Belgie kijkt.
In Nederland wordt Sneijder als een internationale topspeler gezien, maar als ik hem nu op dit moment vergelijk met de Bruyne dan heeft de laatste veel meer toegevoegde waarde voor het team.
Of met andere woorden, Sneijder is niet beslissend, de Bruyne wel.

2 juni 2014 om 00:41

Sneijder en de Bruyne zijn ook wel andere type spelers, de Sneijder van 2010 was bijvoorbeeld geweldig op zijn eigen manier.

2 juni 2014 om 01:21

De Bruyne heeft bij Chelsea 3 matchen de kans gekregen waarvan hij één keer MoM werd?

Als De Bruyne net zo goed speelt voor zijn club dan is hij een veel groter talent dan Hazard. Wat was hij slecht en nonchalant zeg. Altijd als ik naar Belgie kijkt speelt hij slecht. Ik vraag me af of hij wel goede wedstrijden heeft gespeeld. Die bondscoach is duidelijk geen Mourinho.

1 juni 2014 om 22:37

De Bruyne was gewoon de beste man op het veld. Naar welke match heb jij gekeken???

Edit: ok je hebt het over Hazard. Sorry.

1 juni 2014 om 22:42

Denk dat Blink het over Hazard heeft , en niet over de Bruyne, aangezien ik al meerdere reacties heb gelezen over hoe slecht Hazard wel niet speelt.

1 juni 2014 om 22:45

Ja ik had het beter moeten verwoorden, maar ik heb het dus echt over Hazard. De Bruyne was uitstekend.

1 juni 2014 om 23:19

Hazard speelt uitstekend bij Chelsea, maar belabberd bij de nationale ploeg. De Bruyne is minder in Duitsland, maar top bij de Rode Duivels.

Geen idee wat dat straks gaat geven op het WK ...

1 juni 2014 om 22:42

Geen Mourinho omdat hij wel de kwaliteiten ziet van De Bruyne en Lukaku?

1 juni 2014 om 22:50

Wie wil jij dan opstellen op de plek van De Bruyne en of Lukaku? Belgie heeft niet zo'n brede selectie. Ik vraag me af of Lukaku zou spelen als Benteke fit was.

1 juni 2014 om 22:57

Het gaat hier niet om opstellen of niet, het gaat hier om het feit dat Mourinho deze twee spelers niet nodig had, zelfs niet in zijn selectie moest hebben. En dat terwijl hij ze zeker niet heeft vervangen door betere spelers.

1 juni 2014 om 23:01

In mijn ogen is Mourinho een echte drasworm,zo stom als het achterste van een geit.
Zulke twee klasbakken niet aan boord houden,ja sorry geit dat ik je vergelijk met die gekke portugees.
Ben er wel zeker vanls Belgie een goed WK speelt wordt De Bruyne een wereldspeler.

1 juni 2014 om 23:03

Het gaat hier wel om opstellen.. Je zegt "geen Mourinho omdat hij wel de kwaliteiten ziet van De Bruyne en Lukaku?"

De bondscoach zou Lukaku mssn niet eens hebben opgesteld als Benteke fit was! Dat is dus mijn punt. En voor Mourinho is Torres, Etoo en Ba beter.

'en dat terwijl hij ze zeker niet heeft vervangen door betere spelers'.
Ja, Mourinho is dom. Hij prefereert slechtere spelers op het veld. In zijn ogen is er geen betere speler en daarom liet hij ze gaan.

1 juni 2014 om 23:09

Je praat naast de kwestie. Mourinho heeft toch overduidelijk de kwaliteiten van beide spelers verkeerd ingeschat door ze weg te sturen? Wilmots ziet dit wel door Lukaku te laten renderen en De Bruyne al een jaar een bepalende pion te maken.

En Mourinho zal dan wel niet dom zijn, hij wil zijn ploeg simpelweg niet laten voetballen. Hoe verklaar je anders dat iemand Oscar boven Mata en De Bruyne verkiest?

1 juni 2014 om 23:15

Nogmaals: Wilmots ziet niks. Wie zou hij dan moeten opstellen? Benteke? Die is geblesseerd. Wie heeft Belgie nog meer? Niemand! Dus natuurlijk moet Wilmots met Lukaku aan de slag gaan, heeft hij andere opties dan? Bij een club is dit anders want daar kan je spelers kopen. En voor Mourinho is Ba, Torres, Eto'o beter dan Lukaku. Zo simpel.

En voor Oscar/mata/de Bruyne gedoe geldt hetzelfde: Voor Mourinho is Oscar dus beter. En hiermee is ook genoeg gezegd.

Als De Bruyne en de rest beter zijn, dan verwacht ik dat Belgie wereld kampioen wordt. Brazilie is niet de topfavoriet omdat Kompany bter is dan Silva en Luiz. Omdat de Bruyne beter is dan Oscar. Omdat Hazard beter is dan Neymar. Lukaku beter dan Fred, enzovoorts. Belgie speelt ook langer samen. Win het WK, Belgie.

1 juni 2014 om 23:25

@ blink 182

Rustig jongen Je hebt gelijk dat Lukaku op de bank zit als Benteke fit is, maar het is wel leuk voor ons dat Lukaku er staat als we hem nodig hebben. Hij was ook niet direct goed genoeg om bij Chelsea basis te zijn. Het is/was goed om hem uit te lenen.

De Bruyne hadden ze beter ook elders laten spelen gedurende 1/2 seizoenen, maar ze hebben er natuurlijk veel geld voor gevangen.
Al bij al kan je Chelsea niet veel verwijten.

1 juni 2014 om 23:26

België heeft wel geen backs. En het centraal duo van Brazilië is beter dan dat van België. Fred is gewoon een ideale spits voor Brazilië. Hazard vind ik wle beter dan Neymar, maar Hazard speelt bijna nooit goed voor België terwijl Neymar bijna altijd goed speelt voor Brazilië.

Dus rustig aan blink, elke belg weet wel dat Brazilië beter is en goede individuen maken niet per se een goed team. Engeland is daar een perfect voorbeeld van.

1 juni 2014 om 23:37

Brazilië is goed omdat die individuen altijd goed spelen. Dus zij maken een goed team.

Engeland vind ik sowieso geen goed team. Engeland is bijna altijd een overschatte team geweest. De Engelse media overschat hun eigen spelers, maar de sterren van de BPL zijn buitenlanders.

1 juni 2014 om 23:43

Ik weet het niet hoor.

Sturridge, Rooney, Sterling, Cahill, Baines, Shaw, Hart, Lallana, Wilshere, Gerrard, Henderson.. Dat zijn echt niet de minste hoor en die hebben bijna allemaal een topseizoen gedraaid. Op papier 1 van de beste selecties.

Ja ze hebben veel buitenlandse sterren, maar hun binnenlandse zijn ook niet min vind ik .

1 juni 2014 om 23:54

Ik vind dat alles behalve een van de beste selecties.

Neem een Lallana.... overschat in mijn ogen.. 1 goed seizoen, wat mooie woordjes van zijn coach Pochettino en moet meteen 37m euro kosten. Ja, de markt is ziek, maar toch, er wordt veel te veel over hem gesproken in Engeland. Als ik aan een Spaanse vriend vraag wie Lallana is, dan zegt hij dat hij het niet weet.

Alleen in Engeland vinden ze Baines de beste LB. Ik bedoel als hij de beste LB is waarom speelt hij nog steeds bij Everton? I'm confused.
Hij is duur? Maar hij is toch de beste back, dus geld is niet het probleem?

Enzo kan ik even doorgaan.

Engeland heeft ook een paar goede spelers, met name Rooney, Gerrard, maar ook veel overschatte spelers en coaches. Daarom winnen ze niks. Zelfs Capello kon niets betekenen voor dit elftal.

Mssn vindt men dit ook over Brazilie, dat de Braziliaanse media de spelers ophypt. Soms is het ook zo hoor. Maar unlike Engeland, de Braziliaanse spelers presteren altijd voor de nationale ploeg.

2 juni 2014 om 00:18

niet zo een brede selectie?

je spreekt echt onzin.. enig idee wie er op de bank zat? of enig talent dat opkomt?

Dit was een oefenwedstrijd.. je moet je niet te veel afvragen..

Zeer goede overwinning van België en Romelu Lukaku, vond ik, een zeer goede indruk maken, net als in de vorige wedstrijd (ook al was dat geen tegenstander van formaat, hij speelde prima).

Ik hoop dat Lukaku zijn goede vorm doorzet op het WK en dat hij dan veel belangstelling krijgt, want bij Chelsea zal het, denk ik, niets meer worden met Lukaku. Aangezien José Mourinho en Lukaku al eerder 'n paar akkefietjes hebben gehad en Chelsea continu met Diego Costa in verband wordt gebracht.

Ikzelf zou Lukaku wel bij VFL Wolfsburg, Atlético Madrid of Borussia Dortmund willen zien, want Wolfsburg is nu toch wel een zeer stabiele middenmotor in Duitsland en sinds Felix Magath daar weg is geven ze (gelukkig) niet meer overdreven veel uit aan spelers, want Magath haalde per transferperiode zo'n vijftien spelers binnen.

Bij Atlético Madrid kan hij dan de opvolger worden van Diego Costa en Lukaku is nog jong, dus daar boekt Atlético Madrid ook heel veel vooruitgang mee.

Borussia Dortmund zal waarschijnlijk Ciro Immobile van Juventus (en Torino) overnemen, dus daardoor zal Lukaku niet naar Dortmund gaan, maar in mijn ogen was hij ook een goede spits voor Dortmund.

Verder, vind ik, België toch echt wel een van de outsiders voor het WK. Spanje, Brazilië en Duitsland zijn in mijn ogen de drie grootste kanshebbers voor het Wk.

Daarna komen in mijn ogen deze landen:

- Nederland.
- Colombia.
- Uruguay.
- Engeland.
- Italië.
- Frankrijk.
- Argentinië.
- Portugal.
- België.
- Rusland.

1 juni 2014 om 22:51

@rochester

Kennelijk heb je Duitsland vanavond niet bezig gezien.
Die maken een zouteloze indruk en laten een ontstellend gebrek aan creativiteit zien. Het lijkt net alsof het gros van de Duitse spelers al voor het WK opgebrand is.

Frankrijk maakt daarentegen als enig Europees land al een aantal interlands grote indruk al hebben ze vanavond moeite om Paraguay op de knieen te krijgen.

Belgie maakt als team geen indruk omdat hun defensie, met name de backs bepaald niet overtuigen.
Wel hebben ze een aantal individuele klassespelers die een wedstrijd kunnen beslissen.

En wat Nederland doe in dat rijtje van je.... dat moet wel haast chauvinisme zijn.
De wedstrijd met de volledige basis tegen Ghana gisterenavond gaf op geen enkel moment de indruk dat Oranje door de groepsfase zal komen.

2 juni 2014 om 00:31

Tja, ik vind Duitsland, Italië en Portugal echte cupfighters. Ik denk dat als het eenmaal begint, dat alle 3 de landen er gewoon staan.

Oooh Mourinho gaat nog zoveel spijt hebben als hij Kevin ziet schitteren op het WK.

In hoeverre is een wedstrijd van België tegen een Zweden zonder Ibrahimovic een serieuze test te noemen.

1 juni 2014 om 22:39

Geen... en de Zweden deden dit enkel voor de centen. Voor de rest ging het nergens over van hun kant.

1 juni 2014 om 22:43

Nou zweden is gewoon een goed team.
Beetje makkelijk om te zeggen dat dit geen test was omdat Ibrahimovic niet meedeed. Of ken je alleen Ibrahimovic, dat kan natuurlijk ook.

1 juni 2014 om 23:07

@ fabianstoffelen

Zo goed is dat team van Zweden helemaal niet. Ze zijn het WK niet voor niets misgelopen.
Ibrahimovic is de enige uit dat land die topniveau speelt. Zonder hem blijft er niet veel van over.

1 juni 2014 om 23:38

Het is niet Ibrahimovic die die 2 doelpunten tegengehouden zou hebben. In aanvallend opzicht is hij inderdaad een zwaar gemis, maar voetbal blijft een teamsport.

1 juni 2014 om 23:54

Opportunistische Belgen zijn er hier in overvloed. Wordt er een beetje niet goed van. Ze winnen een potje van een land dat speelt omdat het afgesproken is, zonder motivatie en zonder ibra. Daarnaast zijn niet voor niets het wk misgelopen. Heb je die spelers zelfs wel eens bekeken joh? Allemaal zware middenmoot. Wat is hier nou knap aan? Doe gewoon normaal en wacht het wk ff lekker af. Beetje overdreven te doen hiero.

2 juni 2014 om 08:45

Opportunistische Belgen? Werd er hier dit weekend niet door Janmaat gezegd dat Nederland wereldkampioen ging worden?

2 juni 2014 om 09:16

@marcossss, vorige week tegen Luxemburg zeiden de meesten Luxemburg stelt niet vee voor, de test is met Zweden en nu winnen ze ook. Heb je weer mensen die dan zeggen, zonder Ibrahimovic is Zweden ook geen test.
Met name mensen als jij misgunnen België winst en schreeuwen het hardst als ze verliezen.
Waarom mogen wij niet positief zijn met het spelersmateriaal en 12 jaar geen groot eindtoernooi. Daarom zijn we positief.
Ook de mindere potjes moeten gewonnen worden.
Net zo goed als Nederland ook gewoon moet winnen van Ecuador.

1 juni 2014 om 23:40

@ Malloot

Het is een oefenwedstrijd, niet meer niet minder. We moeten de ploeg niet testen. We weten wat we kunnen en niet kunnen. Het gaat er om de spelers wat ritme te geven.

Als jullie straks tegen Wales spelen zonder hun twee sterspelers zal ik in de eindeloze discussie die er ongetwijfeld zal op volgen ook eens posten dat de wedstrijd nergens over ging ....

Goede overwinning voor de Belgen, maar Zweden had deze pot nog nadrukkelijker als oefenen opgevat. Ging nergens over van hun kant, behalve de tweede helft. Ook weer es de zwakte van de Rode Duivels gezien. Vier centrale verdedigers opstellen maakt het team zo ontzettend kwetsbaar. In het hedendaagse voetbal kan je niet meer zonder backs spelen en dat is precies wat ze doen met deze bondscoach. Onbegrijpelijk...

1 juni 2014 om 23:35

Nochtans was zeker Alderweireld gewoon uitstekend op de back(zoals altijd wanneer hij daar speelt). Tijdens de hele kwalificatie hebben de backs het ook altijd uitstekend gedaan(meestal waren dat Alderweireld en Vertonghen), dus als dat ons meest kwetsbare punt is... sjah dan vind ik dat wel best oké.

Vermaelen vond ik nu wel zwak vandaag, daar ben ik mee akkoord maar dit was slechts een test voor Wilmots. Normaal speelt Vertonghen daar.

2 juni 2014 om 01:48

Niet onbegrijpelijk. Belgie beschikt dit moment niet over backs die het niveau aankunnen. Dan moet je er wel cvs zetten, die hebben we in overvloed. Niet ideaal, en het gaat de Duivels nog zuur opbreken.

2 juni 2014 om 08:25

Is het dan niet verstandiger om op een andere manier te spelen? Drie cv's, blok van vier daarvoor en drie in de spits.

Courtois heeft weinig of niks te doen gehad.
Alderweireld liet te veel ruimte in z'n rug, uitverdedigen niet altijd zuiver.
Van Buyten zal nooit een betrouwbaar sluitstuk zijn achteraan.
Kompany maakte te veel foutjes en moet leren van sommige ballen gewoon weg te rammen.
Vermaelen extreem zwakke match op de Lb.
Hazard enorm slappe wedstrijd op z'n fraaie goal na dan.
Witsel hield het op rustig balletjes rondtikken, zorgde voor te weinig diepgang.
Dembélé oersterke partij, beste man op het veld.
De Bruyne na Dembélé beste man bij ons.
Mertens werd naar mijn aanvoelen te weinig in het spel betrokken, oogde gretig maar heeft te weinig kunnen tonen.
Lukaku voetballend weer matig, net als tegen Luxemburg, maar doet waarvoor hij op het veld staat en dat is scoren.

1 juni 2014 om 22:44

Ik snap die Lukaku af en toe echt niet. Probeert op de gekste momenten (twee medespelers staan bijvoorbeeld vrij) door verdedigers heen te lopen(!). Met de bal aan de voet als een dolle stier naar voren en dan de bal kwijt raken.

Blijft een rare speler die niet bepaald bevorderlijk is voor het combinatiespel.

1 juni 2014 om 23:21

Flop van de wedstrijd: onze linkerkant. Hazard en Vermaelen erg zwak. Motm: dembele

Dembele en De Bruyne beste spelers bij de RD, Hazard was eigenlijk nergens, maar dan maakt hij wel een knappe goal en dat is wat telt. Vermaelen vond ik ook drama, en Witsel ook minder dan normaal. Origi ziet er dan weer veelbelovend uit.

Ik zou zo spelen in Brasil: (zie opstelling)

Opstelling van vandaag dus, behalve Vertonghen in plaats van Vermaelen.

Twijfel enkel nog tussen Vanden Borre en Alderweireld en Mertens met Mirallas of Januzaj.

Courtois
Alderweireld
Van Buyten
Kompany
Vertonghen
Dembele
Witsel
Mertens
De Bruyne
Hazard
Lukaku
1 juni 2014 om 22:48

De keuze gaat op de rechtsback ongetwijfeld op Alderweireld vallen. Ik vond hem vandaag ook sterk verdedigen.
Mertens valt eigenlijk altijd tegen als hij in de basis start, maar dat geldt even goed voor Mirallas. Ik zie Wilmots met Chadli in de basis starten.

1 juni 2014 om 22:54

Eerste helft zag Alderweireld nog al wat sterretjes. Tweede helft was hij beter, maar dat kwam ook omdat Zweden aanvankelijk gas terugnam. Als we de poulefase doorkomen en tegen Portugal of Duitsland uitkomen, dan gaat hij toch serieus zweten.
Vd Borre moet een kans krijgen tegen Tunesie, vind ik nog altijd de betere op die positie. (als hij het kopje erbij houdt, tenminste)

1 juni 2014 om 23:03

Anthony heeft meer talent, vooral op aanvallend vlak. De passes die hij dit seizoen strooide zie je maar bij weinig backs. Als je een ploeg in de eerste helft kapot wil spelen, moet je altijd met Vd Borre spelen. Om het echter een hele wedstrijd dicht te houden (en dit is waar Wilmots in de eerste instantie naar kijkt) lijkt Alderweireld de meest geschikte optie.

2 juni 2014 om 01:10

Tegen een Algerije en Zuid-Korea zou ik de voorkeur aan VDB geven, omdat, zoals je zegt, hij aanvallend de flank kan afdweilen. Zorgt voor meer beweging in het elftal. Iets wat we nodig gaan hebben tegen deze ploegen. Gelukkig is Vertonghen ook relatief aanvallend ingesteld op de lb. Anders zullen deze ploegen moeilijk te ontwrichten zijn (vooral Z-K dan)

1 juni 2014 om 22:57

@stungunner: ga je serieus met Van Buyten starten? Die gaat meteen falen als er goeie spits komt kijken. Bovendien begint Kompany altijd minder te spelen als Van Buyten naast hem centraal in de defensie staat.

1 juni 2014 om 23:02

Ik vind Van Buyten een pak beter en zekerder dan Vermaelen. Die gaat echt fouten maken, heeft ook nul komma nul vertrouwen en straalt dat ook uit.

Terwijl Van Buyten nog redelijk heeft gespeeld bij Bayern en nu wellicht nog eens goed wil vlammen op zijn laatste groot tornooi.

Andere optie is eventueel Alderweireld als rechtse CV en Vanden Borre als RB.

1 juni 2014 om 23:20

Gelukkig ben jij de bondscoach niet. Alderweireld mag nooit eerste keuze zijn op de cb. Ik kies altijd voor Lombaerts, Vermaelen of Vertonghen naast Kompany. Daarna Van Buyten en mss wel Ciman. Pas daarna Alderweireld. Die is echt niet zo goed als jij denkt hoor, matige speler.

1 juni 2014 om 23:28

Van Buyten speelde 12 matchen dit seizoen, Vermaelen 8. Dat zijn er allebei veel te weinig. En waarom vergeet iedereen Lombaerts ? Echt een heel erg onderschatte speler, enorm jammer dat hij in Rusland speelt.

Dat komt Zlatan duur te staan, dat juist Hazard scoort. Benieuwd wat voor Tweet hij terug kan verwachten .

Ik zou voor Kompany-Vermaelen gaan centraal en Vertonghen op de Lb.
Voor de rest wel akkoord met je opstelling.
Mertens vind ik sowieso een betere optie dan Mirallas.

1 juni 2014 om 22:52

Alderweireld is toch ook een minpunt vind ik. Hopelijk krijgt vdborre een kans in de basis tegen Tunesie, zodat we daar eens een echte back aan het werk zien.

1 juni 2014 om 22:59

Ik ben ook geen grote fan van Alderweireld maar ik vond hem vandaag meer dan degelijk spelen. VDB zal geen kans krijgen, en zeker in de laatste oefenmatch tegen Tunesië niet.

Ik denk dat Wilmots dan met zijn type ploeg zal starten.

1 juni 2014 om 22:55

Vermaelen vind ik echt verschrikkelijk onzeker. Echt niet verwonderlijk dat die in Arsenal naar de bank is verwezen. Ik vrees dat die wel eens cruciale fouten kan gaan maken op het WK. Ik vind Van Buyten zekerder, lijkt ook veel meer vertrouwen te hebben.

Alderweireld was niet slecht, maar liet zich toch paar keer aftroeven door die turkse Zweed en brengt aanvallend niks.

1 juni 2014 om 22:58

Miss kan Wilmots tactisch (kuch kuch) naargelang de tegenstander Vdborre of Alderweireld in de basis zetten. Vdborre brengt aanvallend toch wel wat bij

Mooi resultaat, knappe goals, weinig kansen weggegeven. Geslaagde stage daar in Zweden.

Het is mooi dat we na een aantal matchen nu weer de 0 kunnen houden. Hopelijk krijgt de verdediging wat meer vertrouwen. Wilmots moet eens Kompany-Verthongen uittesten. Hij, wij en de media weten dat hij op het WK geen gebruik zal maken van Van Buyten dus vraag ik me af waarom hij hem vandaag liet spelen. Hopelijk was het maar enkel om Vertonghen te prikkelen vanwege zijn mindere trainingen...

De linksback is in tegenstelling tot de rechtsback een grotere probleem. Vermaelen mist matchritme en Lombaerts is te traag op die positie, dus wordt het weer schuiven en Vertonghen op de linksback en Vermaelen centraal. Helaas, want ik zie Kompany-Vertonghen sterker staan als met Vermaelen, ook omdat die momenteel matchritme mist.
Vermaelen geen enkele keer mee zien naar voren trekken wat Alderweireld wel goed doet. Had enkele goede voorzetten in petto en verdedigend ook goed zijn mannetje gestaan. Vandenborre zal op de bank blijven in de doorslaggevende momenten denk ik.

Als je niet naar de match zou hebben gekeken zou je denken dat België een hele sterke partij speelde, maar schijn bedriegt. Het was allemaal te traag. Het blok Witsel-Dembele handelt te traag. Dembele had wel heel wat goede interventies, hier en daar ook mannetjes gepasseerd. Maar naar voren toe is het te traag. Een Defour brengt er meer leven in. En aangezien Witsel incontournable is zie ik hem niet op de bank belanden.

Lukaku was weinig te zien vandaag op zijn doelpunt na. Hij moet meer zijn lichaam leren gebruiken zoals zijn leermeester Drogba. Had ook paar keer slechte terugspeelballen en controles, maar minder dan vroeger.wel een prachtig doelpunt met binnenkantje voet. Hij maakt duidelijk vooruitgang, en hij is nog erg jong....

Hazard wou blijkbaar niet te veel risicio's, hield zich vaak in in de duels. Wel een klasse doelpunt in samenwerking met onze motor De Bruyne. Wat is hij toch enorm belangrijk voor onze ploeg. Ik vrees voor de creativiteit en diepgang in ons spel moest hij geblesseerd raken. Rechts,links,centraal, op het middenveld, hij is écht overal te vinden. Loopt zich altijd goed vrij en heeft een fantastische (doorsteek) pass in de voeten.
Laten we hopen dat hij fit blijft ;

1 juni 2014 om 23:09

Ik vond de tandem Witsel - Dembele wel geslaagd. Het enigste minpunt was dat ze te veel ruimte in hun rug lieten zodat de ruimte tussen middenveld en verdediging iets te groot werd.

Hazard was idd niet goed maar toont in zo'n doelpunten zijn pure klasse.

Het enige minpunt aan deze ploeg vind ik de centrale verdediging en de linksback positie.

Vroeger was ik een grote fan van Vermaelen maar als ik hem vandaag weer zag spelen heb ik mijn twijfels. En Van Buyten is veel veel veel te traag...

1 juni 2014 om 23:17

Vertonghen moet wel op de linksback, want zowel Vermaelen als Lombaerts schieten daar tekort. Centraal naast Kompany zou ik nu voor Lombaerts kiezen, want Vermaelen speelt zonder al te veel vertrouwen zo te zien. Lombaerts is ook een dijk van een verdediger: geen spectaculaire dingen, maar zal ook geen foutje maken.

En hopelijk blijft De Bruyne inderdaad fit. Hij is de enige moderne 10 die we hebben. Als hij uitvalt, komt Thorgan Hazard er wel bij, die heeft ook dat profiel. Maar of die op het WK al beslissend kan zijn...

1 juni 2014 om 23:59

Onze verdediging is echt een moeilijk punt. VDB moet op rechts, Kompany en Lombaerts centraal, Vertonghen op links. Niet ideaal, maar wel de beste optie.

Er zijn maar 2 dingen belangrijk in een oefenduel net voor het WK: wedstrijdritme behouden/opdoen en blessurevrij blijven.

Analyses over hoe goed of hoe slecht iemand speelde zijn totaal nutteloos want dit is een wedstrijd zonder inzet. Beoordeel of veroordeel de spelers op het WK. Dan moet het gebeuren.

1 juni 2014 om 23:09

de wedstrijd van duitsland-kameroen was gewoon een echte wedstrijd,beide teams wilden winnen, net als frankrijk ,ookal is het op papier een oefenwedstrijd maar vandaag speelde ze om de winst.

lukaku is echt in topvorm wat een mooie goal maakte hij. dit belgié gaat voor een verassing zorgen en ik zie ze wel tot de kwartfinale komen,dat verdienen ze ook na zoveel jaren afwezigheid.

Ik vind België een aardig team maar we moeten het niet overdrijven want vrijwel dezelfde spelers verloren 2 jaar geleden nog van Kazachstan. De poule komen ze wel door maar van het sterke Duitsland en het fysieke Portugal zie ik ze niet winnen. Al gun ik onze buren het allerbeste. Mijn favoriete team, na Nederland uiteraard.

2 juni 2014 om 06:18

is iets meer dan 2 jaar geleden hoor
2 jaar geleden was de verrijzenis al ingezet hoor

De ideale oefenmatch, je kan het niet beter omschrijven. Droog gewonnen, veel balbezit, slechts één echte kans weggegeven, een paar goeie versnellingen en geen geblesseerden. Het eerste kwartier lagen de linies wat te ver uit elkaar, daarna liep het beter. Een paar keer snelle pressing op de bal, je ziet toch dat Wilmots dat expliciet gevraagd heeft. 0-2 is een correcte uitslag.

De Bruyne en Dembélé speelden heel sterk. Eindelijk nog eens de Dembélé zoals ik hem graag aan het werk zie, met veel drang naar voor. Als hij dat altijd kan brengen, is hij voor mij vaste basisklant. Maar in vele andere wedstrijden speelt hij te lateraal, en is het te veel draaien en keren. Hopelijk houdt hij dit gevoel eindelijk eens vast, want hij kan nog veel meer uit zijn carrière halen dan hij tot nu toe gedaan heeft. Voor de rest vertraagde Hazard het spel te veel (die had duidelijk angst voor blessures. Of gewoon geen zin) en viel Vermaelen tegen als linksback. Maar daar bestaat ook geen twijfel over: Vertonghen links, Vermaelen centraal. Al denk ik dat Lombaerts op dit moment beter is dan Vermaelen, maar soit.

Die goal van Lukaku was trouwens mooi, maar geen wereldgoal in mijn ogen. Hij plaatst hem vrij zacht binnenkant voet, en niet eens zuiver in de hoek. Vooral verkeerde positie van Isaksson.

Eerlijk is eerlijk: België speelt gewoon echt veel leuker voetbal dan Nederland op dit moment. Uiteraard kan dat nog veranderen. Wel vind ik het Belgische elftal wat naif spelen. Je kunt merken dat echte ervaring op zulk hoog niveau ontbreekt. Ze willen het te creatief soms oplossen, terwijl zo nu en dan wat strijd erin gooien niet onaardig zou zijn. Daar hebben ze voorin niet de spelers voor met al die kleine spelertjes (hazard, Mertens, Dembele). Lukaku is dan ook geen speler die zo nu en dan zijn fysiek in de strijd werpt. In dat geval denk ik zelfs dat Nederland iets verder is. Zij hebben 4 klassespelers met veel toernooi ervaring (rvp, nigel de jong, robben en sneijder) die wél zo nu en dan eens gemeen kunnen spelen. Verder lijkt onze defensie (alleen afgaande op de wedstrijd tegen Ghana) opeens erg stabiel te staan, daar bij de Belgen er door hun aanvallende spel achterin nog wel eens gaten vallen.

Mijn favorieten op het Wk:

Brazilië
Argentinië
Spanje
Frankrijk

Daarna pas:
Duitsland
Japan
Kameroen
Nederland
België

1 juni 2014 om 23:53

Japan, Kameroen, België en Nederland? Maar geen Italië, Colombia, Uruguay en Portugal?

2 juni 2014 om 13:23

Inderdaad. Misschien wel outsiders voor jou maar niet voor mij. Dat kan toch? Als je Japan ziet spelen en Kameroen, dan zie je gewoon 2 hele goede teams. Uruguay is zonder Suarez veel minder sterk dan je denkt. Portugal heeft een paar sterren maar is geen hecht team. Colombia weet ik niet.

3 juni 2014 om 13:43

Nou, het kan natuurlijk wel want het is je eigen mening, maar veel logica zit er niet in. Wat hebben Japan en Kameroen laten zien dat ze ineens kans zouden maken, of outsider zouden moeten zijn? Ook zonder Suárez is Uruguay erg sterk, nu komt cavani alleen maar sterker uit de voeten voorin. Italië schopt het altijd ver op toernooien, Portugal is gewoon kwalitatief goed, en Colombia hebben een geweldig team en een hecht collectief. Plus Uruguay en Colombia spelen op eigen continent, enorm voordeel ook.

2 juni 2014 om 01:02

Dembele klein?! Hij is 1m85.
We hebben voorin overigens ook nog fellaini, defour en chadli lopen. Die eerste 2 zijn bijtertjes en gemeen en fellaini en chadli zijn wel groot.
Verder heb je wel gelijk, we hebben nog geen toernooi ervaring. Ik wens Oranje veel succes en supporter dan ook voor ze!

Als zoals bij oranje in 2010 alles klopt bij de rode duivels zie ik zie in de finale staan, ze hebben er de spelers voor.

2 juni 2014 om 00:55

Ze hebben er de spelers niet voor om in de finale te komen, er zijn een aantal favorieten met een betere selectie. Kwartfinale zou normaal zijn voor België, alleen treffen ze gelijk Duitsland of Portugal in de achste finales

Als je zo overtuigend wint van Zweden wat zeker geen slechte team is mag je natuurlijk stiekem hopen op de WK-titel.

2 juni 2014 om 13:25

Zweden doet niet eens mee aan de WK. Zo goed is dat team echt niet hoor. België heeft een leuk elftal maar de onervarenheid gaat ze opbreken. Dat heb je nodig!

Is natuurlijk leuk om te winnen maar ik vind het jammer voor België dat Zlatan niet mee speelde. Je wilt toch voordat het WK begint echt getest worden en dat is helaas niet gebeurd.

2 juni 2014 om 01:03

Ja echt zonde, ook voor oranje zonder Bale.

2 juni 2014 om 01:05

Klopt en Ramsey doet ook niet mee of wel? Zonde want juist tegen dat soort spelers wil je graag spelen om te kijken of je elftal wel goed staat en klaar is voor het WK.

2 juni 2014 om 01:52

Nu ja, Wales met Bale en Ramsey was nu ook niet veel soeps in de kwalificatie (al kostte Ramsey ons 2 punten), dus op zich maakt dat niet veel uit.

Zweden gaat niet naar Brazilie en heeft lang niet alles gegeven.die moeten daar nog steeds van bijkomen.dit soort wedstrijden moet je niet al te serieus nemen.op het WK moet het gebeuren!!!

Denk gewoon dat Belgie verder komt dan Nederland... Wij overleven de eerste ronde net of niet en daarna Brazilie en dan gaan we troosteloos ten onder... We hebben op dit moment gewoon geen Topspelers op van Persie en Robben na.. Onze verdediging is gewoon op internationaal niveau van Jupiler league klasse en elk groot land lacht ons uit met deze verdediging.. en dat zullen we ook snel gaan merken.. we zullen gewoon moeten accepteren dat er een aantal magere jaren aankomen net zoals in begin jaren 80, en hopen dat er in de jeugd wel weer super talenten door komen

2 juni 2014 om 08:12

Als België door de eerste ronde komt en Nederland niet, dan komt dat vooral omdat Belgie in een veel gemakkelijkere poule zit dan Nederland. De poule van Nederland is zwaar met Spanje en Chili.

Aardig resultaat, maar Zweden zonder Zlatan stelt geen donder voor. Dat elftal groeit ook qua vertrouwen als Zlatan erbij is. Speelt hij niet, blijft er niets meer over qua vertrouwen en klasse. Bovendien hebben ze niet echt een doel om naartoe te werken i.t.t. de Belgen die na jaren weer eens richting een toernooi gaan. Al met al dus een logisch resultaat, op het WK zullen Rusland en Korea met een andere instelling het veld in stappen. Het lijkt op papier misschien geen top, maar die Koreanen zijn altijd topfit en de Russen hebben wel eerder verrast, ik verwacht toch wel weer wat van Dzagoev.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren