Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Er moet een griepepidemie uitbreken, wil Kuyt spelen tijdens het WK’

Laatste update:

De 23-koppige WK-selectie die Louis van Gaal zaterdag presenteerde bevat weinig verrassingen. Dat Dirk Kuyt mee zou gaan naar Brazilië was ook te verwachten, al gaat Arno Vermeulen er niet van uit dat de routinier van Fenerbahçe in actie gaat komen tijdens het toernooi om de wereldtitel.

/

De chef voetbal van de NOS is ervan overtuigd dat sportieve redenen niet de doorslag hebben gegeven bij Van Gaals keuze om Kuyt op te nemen in zijn definitieve spelersgroep. “Kuyt is natuurlijk een positieve jongen die belangrijk is in de kleedkamer”, vertelt Vermeulen op de website van zijn werkgever, “maar waar moet hij spelen?”, vraagt de analyticus zich hardop af.

“Voorin heeft hij te veel concurrenten voor zich”, meent Vermeulen. “Op de training is Kuyt al eens op rechts in de vijfmansverdediging geprobeerd. Er moet een griepepidemie uitbreken, wil Kuyt spelen”, voorspelt de NOS-chef. Kuyt speelde tot op heden 98 interlands voor het Nederlands elftal en stond in 2010 nog in de basis, toen Oranje het in de WK-finale opnam tegen Spanje.

Denk je dat Dirk Kuyt speelminuten krijgt tijdens het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alleen omdat Vermeulen dit zegt hoop ik dat Kuyt in de basis speelt!

31 mei 2014 om 15:34

Ik zou kuijt zeker liever als rechtsback nemen dan verhaegh. Echt een speler die 90 minuten de hele flank kan domineren

31 mei 2014 om 16:25

Dat is idd geen gek idee.

Cruijff kwam hiermee aanzetten tijdens het EK. Toen vond ik het een dom plan, gezien de 4-3-3 formatie.

Maar in deze formatie zijn de backs toch veel meer naar voren geschoven en moeten ze de hele flank bestrijken. Alleen zou ik Kuyt wel op links proberen, omdat we met Janmaat al een goede speler voor op rechts hebben. En Kuyt kan overal wel uit de voeten volgens mij. En veel minder dan Daley Blind zal hij wel niet zijn....

Maar wss komt Lowie weer met zijn profielschets-gelul...

31 mei 2014 om 16:28

Ja echt man, Kuijt is goed genoeg, anders zou hij hem echt niet meenemen.

31 mei 2014 om 16:36

Kuyt is perfect als invaller in de 70 minuut.

31 mei 2014 om 16:49

ja das ook wat om Robben en/of v Persie te wisselen..ik ben benieuwd wat dat teweeg gaat brengen mocht dat gebeuren..

31 mei 2014 om 19:30

Komt helaas geen bushokje voorbij...

On: te oud, te slecht, afbouwen bij een mooie club, Feyenoord zal hij niet meer doen, wil alleen nog cashen

31 mei 2014 om 19:41

Heb je gelijk in, echter hebben we ook nog Lens en Depay die hoger in de pikorde zullen staan dan good old Dirk. Qua instelling kunnen deze jongens zeker iets van Kuijt leren!

31 mei 2014 om 18:41

Alles wat hij zegt klopt toch? Of kun jij niet voor jezelf denken en luister je liever naar Johan Derksen?

31 mei 2014 om 19:16

Roseidati
Wat is dat nou voor een opmerking (eentje die helaas wel vaker wordt gemaakt op Vz)?
Dat is hetzelfde als dat iemand tegen jou zou zeggen: "kan JIJ niet voor jezelf denken en ben je het daarom maar altijd eens met Arno Vermeulen"?
Mensen kunnen ook (incidenteel) dezelfde mening als iemand anders hebben zonder dat ze die persoon zogenaamd "na praten", hoor..z

2 juni 2014 om 12:11

Ik ben het eigenlijk nooit eens met Arno, maar ook niet met Johan Derksen. Ik luister liever naar mezelf.
Verder vind ik het gewoon uitermate respectloos tegenover Kuyt.

Dat hele 'belangrijk in de kleedkamer' geneuzel wordt ik ook wel een keer moe van. Alsof dat een reden is om een speler mee te nemen. Als er betere alternatieven waren had Van Gaal wel iemand anders meegenomen.

31 mei 2014 om 14:39

"belangrijk in de kleedkamer" moet je niet onderschatten op zo'n toernooi. Je bent toch een paar weken met elkaar bezig, en een goede sfeer kan wonderen doen. Ik geloof echt dat je dat terug kan zien in het spel. Een goede coach ziet dit ook en zal dit waarschijnlijk inderdaad meenemen bij zijn keuze, zeker als spelers elkaar op voetbalniveau weinig ontlopen.

31 mei 2014 om 15:06

Klopt, Van Gaal zou het best meegenomen hebben in zijn overweging. Maar laten we niet vergeten dat Kuyt gewoon kampioen is geworden met Fenerbahce en een goed seizoen heeft gespeeld. Zo'n speler kan je er atlijd bij hebben!

31 mei 2014 om 15:09

Daarom zeg ik ook dat als er betere alternatieven waren. Maar in mijn ogen zijn die er op dit moment niet, je zou kunnen zeggen dat Van Gaal Narsingh had kunnen selecteren voor de rechtsbuiten positie. Maar omdat PSV Ruiz heeft aangetrokken heeft Narsingh geen kans gehad om zich te bewijzen.

Ik geloof ook wel dat een goede sfeer belangrijk is, en dat Kuyt daar aan bijdraagt, zeker in deze jonge groep. Maar als Van Gaal een betere rechtsbuiten tot zijn beschikking had was Kuyt wel thuis gebleven.

Ik ben het dus ook wel met je eens dat als spelers elkaar weinig ontlopen qua voetbalniveau je verder gaat kijken naar karakter en invloed binnen de selectie.

31 mei 2014 om 15:11

En ik vind het overigens ook terecht dat Kuyt bij de selectie zit hoor. Ik volg de Turkse competitie niet, maar kijk op internet wel eens wat beelden terug. En op basis van wat hij heeft laten zien gaat hij terecht mee.

31 mei 2014 om 16:47

Promes heeft net een hattrick gemaakt in jong Oranje, maar ja Schotland geeft wel veel ruimte weg.

Maar alternatieven waren er dus wel, maar stond allang vast dat Louis Kuyt mee zou nemen.

31 mei 2014 om 20:36

Promes is inderdaad een alternatief ja. Maar vind je die beter als Kuyt? Ik niet op dit moment. Het is wel een mooi talent, en bij het volgende toernooi zal hij er wel staan.

31 mei 2014 om 14:47

'Belangrijk in de kleedkamer' speelt wel degelijk mee op een WK..

Rechts in de vijfmansverdediging zou hij nog eens van waarde kunnen zijn ook nog. Hij heeft er wel het loopvermogen voor. Voorin alleen als er 433 wordt gespeeld.

31 mei 2014 om 15:07

Als Rechtervleugelverdediger in 5-3-2 zie ik hem inderdaad ook nog wel zitten, maar als aanvaller in een 4-3-3- absoluut niet. Eerder dan in een tweespitsen-systeem. Hij heeft niet meer de snelheid voor een vleugel aanvaller, maar nog wel de kwaliteiten als Spits. Echter heeft hij nooit het dodelijke gehad als centrumspits, zoals Huntelaar of Van Persie.

-------Sneijder--------
--Kuyt---Van Persie--

Cilessen
Vrij/Velt
Vlaar
BMI
Kuyt
De Jong
Fer
Blind
Sneijder
Robben
Van Persie
31 mei 2014 om 19:04

Ja, als spits komt hij inderdaadwel tot zijn recht, was met Kalou. Alleen maakt hij waarschijnlijk geen kans omdat er nog 4 andere aanvallers zijn, dat bedoelde ik eigenlijk met van waarde kunnen zijn. Maar dan nog, Kuyt was jarenlang onze rechteraanvaller in een 3 mans aanval, ik denk dat hij nog steeds goed kan zijn op die plek

Respectloze domme opmerking van Neerlands grootste betweter.
Stuur Vermeulen samen met Troost aub naar Timboektoe.

kunt komt er nog wel in...ook al was het maar om hem positief te houden. Hij speelt zoals gezegd een positieve rol in de kleedkamer. Daarvoor moet je wel positief gehouden worden en dus een keer 5 minuten invallen bijvoorbeeld

kyut is een goede en belangrijke schakel

In de 5-3-2 opstelling kan hij als verkapte rechtsback zeker van waarde zijn. Kuyt is ook een ideale speler om na 60-70 minuten in te brengen als de tegenstander vermoeit is. Hij blijft maar gaan en gaan, daar wordt zijn directe man knettergek van.

31 mei 2014 om 14:52

Helemaal mee eens. Ik twijfel wel over zijn waarde voorin hoor, want met 2 spitsen denk ik dat lens depay, huntelaar meer kansen zullen krijgen. Maar op rechtsachter kan hij zeker veel doen. Net zoals blind een lekker veelzijdige speler die op meerdere posities uit de voeten kan

Man man man, wat een negativiteit rondom Kuyt. Meeste vergeten dat Nederland met een 5-3-2 opstelling gaan spelen en daar is Kuyt een goede speler voor. Ja, hij is oud en traag maar so what? Kuyt was misschien wel de belangrijkste speler op het WK in 2010 en ik weet zeker dat die ook een van de belangrijkste speler wordt in Brazilie. Van Gaal heeft echt wel een gedachte achter om hem mee te nemen.

Vermeulen heeft er echt kijk op....

Kuyt is de eerste reserve als het even niet loopt.

Ik word zo moe van dat eeuwige kritiek op Kuyt. Zolang hij bij Oranje zit is hij het mikpunt.

Wat een walgelijke opmerking. Het wordt steeds maar weer bewezen dat de gemiddelde Nederlander over weinig voetbalkennis beschikt. Het zijn niet alleen de technische kwaliteiten waar je een voetballer mee wordt. Anders bestond de gehele elftal uit marokkanen.

Ik als trouwe Fenerfan kan echt niet leven met de denigrerende uitlatingen richting Kuyt. En dan heb ik het over 90% van de reacties op Vz... Plz open your eyes!

31 mei 2014 om 14:43

jij als fener fan bent zo subjectief als wat.

31 mei 2014 om 17:44

Dan de vraag richting jou: zijn alle trainers van Dirk de afgelopen jaren ook subjectief geweest tegenover hem?

Ideale gozer om erbij te hebben.. V. Gaal zal altijd op hem kunnen rekenen
En het idee om hem op de rechtsback plek te testen vind ik zo slecht nog niet

Elke keer weer is Kuyt de nationale pispaal, maar zowel Van Basten, Van Marwijk en Van Gaal nemen hem mee naar een groot toernooi. Bij elke club (utrecht, Feyenoord, Liverpool en Fenerbache) kreeg hij van zijn coaches een basisplek. Hij speelde een CL finale en werd afgelopen seizoen kampioen met Fenerbache. Die trainers en bondscoaches zijn zeker allemaal koekebakkers die er niets van begrijpen????? Wat een voetbalverstand hier op VZ

31 mei 2014 om 20:05

Duimpje voor jou reactie!

Fantastische mentaliteit en gedrevenheid heeft kuyt...echter vind ik dat ie al een lange tijd niet meer mee kan, voetballend gezien.

Verschrikkelijke man die Vermeulen! Oke Kuijt geniet ook niet mijn voorkeur maar heb wel respect voor wat die bereik heeft in zn carriere en deze opmerking heeft geen toegevoegde waarde ofzo en is een beetje respectloos..

Kuyt is gewoon een ideale supersub, je kan hem bijna op elke positie zetten en zal altijd de snot voor de ogen lopen voor het team, daarnaast klaagt hij niet als hij niet speelt, ideaal gewoon.

Je kan wel 23 Primadonna's meenemen maar daar red je het gewoon niet mee, er moeten ook spelers tussen zitten die het vuile werk willen opknappen voor de betere voetballers.

Kuyt is niet de meest begaafde voetballer maar wel een met de beste mentaliteit van de hele selectie, zonder die mentaliteit was hij nooit zover gekomen, hij heeft jaren voor Liverpool gespeeld en was daar altijd een gewaardeerde kracht, dan kan je gewoon wel wat.
Voor Kuyt koop je geen kaartje en ik zie bijvoorbeeld ook liever een Boetius of Depay spelen maar er moet evenwicht in je selectie zitten.

1-0 voor tegen Chili met nog 10 minuten te gaan kan je Kuyt altijd inbrengen, die gaat met alle liefde als extra verdediger voetballen en zal ook dat uitstekend doen, dat is Kuyt en zo lang hij dat loopvermogen nog heeft gewoon een zeer degelijke kracht voor Oranje.

Als alle spelers de mentaliteit zouden hebben van een Kuyt dan kwamen we nog wel ver....

Deze man neemt toch niemand serieus hoe is het toch mogelijk dat hij altijd op tv zijn onzin mag verkondigen

Haha Kuyt is er puur voor de kleedkamer, zo'n ervaren jongen moet je er altijd bij hebben

31 mei 2014 om 19:13

Helemaal gelijk, waarom zou bijvoorbeeld een Van der Vaart meer aanspraak maken op minuten dan Kuyt. Ik heb Kuyt echt veel liever mee dan een of andere speler die meekomt terwijl die net 30 wedstrijden heeft gespeeld in de ED. Kuyt was op het WK in 2010 gewoon een van de belangrijkste spelers. Hij is conditioneel topfit, heeft veel ervaring, is goed in de kleedkamer en is een basisklant bij Fenerbahce.

op basis waarvan moet kuyt worden meegenomen? in een 5-3-2 systeem heb je nu te veel aanvallers geselecteerd 6 voor 2 plekken

31 mei 2014 om 15:37

Ik denk omdat kuyt ook als linksback kan spelen. Of als we om een of andere reden voor staan tegen Spanje in de 80e minut als verdedigende aanvaller.

Als je dit zo leest hoop je eerder dat er een griepepidemie uit breekt onder de analisten.
Is het nu nog wachten op zijn evenknieen v Hooijdonk en Waterreus die elkaar qua onzinnigheid altijd de loef af willen steken?
Trio hopeloos bij elkaar.

31 mei 2014 om 15:40

Ik luister liever naar die mannen dan naar het merendeel van de leden hier, waarvan ik vermoed dat ze nog nooit fatsoenlijk tegen een balletje getrapt hebben. Nee, gelukkig worden we hier wel ontzettend serieus genomen toch?

31 mei 2014 om 15:51

Arno vermeulen ....uhhh hoeveel oranjecaps achter zijn naam??

31 mei 2014 om 16:36

Wat flauw dit, je weet best wat ik bedoelde. Ben het zelden met de witte chinees eens overigens maar hier heeft hij gewoon gelijk. Dirk hoort niet meer in Oranje.

31 mei 2014 om 16:44

Net zoals Vermeulen niet meer op tv hoort misschien?
Een roeptoeter die alleen maar het negatieve belicht en nooit, maar dan ook nooit iets positiefs weet te melden.

31 mei 2014 om 16:52

Utrecht, Feyenoord, Liverpool, Fenerbache, Ek's en Wk's gespeeld........al die gasten die hem al die jaren hebben opgesteld snappen er natuurlijk ook helemaal niets van want die hadden naar Vermeulen moeten luisteren.........

31 mei 2014 om 18:00

Arno Vermeulen mag de persoon die Dirk's veters strikt nog niet eens aanraken.

Dirk Kuyt, ik word er niet warm of koud van. Geroemd om zijn harde werken en dat zegt eigenlijk meteen alles. Geen snelheid, geen actie in huis, risicoloos maar een onwaarschijnlijk goede billenlikker, zover is inmiddels wel duidelijk.

31 mei 2014 om 16:15

Noem jij 1 speler die meer doorzettingsvermogen heeft dan Kuyt in het Nederlands elftal?

31 mei 2014 om 16:38

Dat doen ze allemaal mag ik hopen.
Noem jij eens een speler van het elftal op met een mindere functionele techniek dan Dirk?

31 mei 2014 om 16:47

BMI en Verhaegh. Vergeet niet dat Kuyt uitstekend als spits gefunctioneerd heeft bij Utrecht en Feyenoord. Bij die clubs heeft hij ze werkelijk vanuit alle hoeken erin geschoten. Functioneler dan dat kun je het niet krijgen volgens mij.

31 mei 2014 om 16:42

Ga jij je mond spoelen joh.
Billenlikker......kuyt verdient iets meer respect dan hoe jij hem nu kwalificeert.

Vandaar dat Vermeulen nu voor de NOS werkt.

Misschien dat Dirk dan nog van pas komt in de kleedkamer als verzorger.

31 mei 2014 om 15:39

Of als motivator

31 mei 2014 om 16:09

of als hulpje voor troost

31 mei 2014 om 16:13

nee dat klopt niet

Iedereen vergeet voor het gemak even:
Assist op Sneijder tegen Slowakije, Sneijder met het winnende doelpunt.
Assist tegen Brazilie, Sneijder met de winnende treffer
Assist tegen Uruguay, Robben met de winnende.
Kuyt is in het verleden zeker belangrijk geweest voor NL. En stiekem denk ik nog steeds dat hij ipv Afellay moest spelen op het EK 2012.misschien wel de meest onderschatte Speler die NL ooit gehad heeft.

Dat is dan de mening van Arno Vermeulen die net als de andere analisten in Nederland alleen nog maar azijn kunnen pissen.
Kuyt is een prima gozer om erbij te hebben, zeker om iets te forceren, hij zal het team/coach nooit in de steek laten en al mag ie maar 10 minuten meedoen, in die 10 minuten zal ie zichzelf helemaal leegspelen omdat ie wil winnen.
Verder is hij de vaderfiguur voor een hoop van de jongere gasten en is hij belangrijk voor de pikorde in de kleedkamer.

Belangrijk in de kleedkamer? Weet je hoe goed ik in de kleedkamer ben voor een dikke premie van de Knvb?? Ik zal iedereen na elke wedstrijd masseren voor dat geld.

Hij is in de competitie en Europa League belangrijk in een ploeg die m.i. een tikkeltje hoger is qua niveau dan Ajax en een stuk hoger dan Feyenoord en toch schatten we blijkbaar spelers uit de eigen competitie hoger in. Wie heeft Oranje dan als alternatief? Wie gaat zonder morren op de bank zitten en kan zowel in de spits, op rechtsbuiten, rechtsmidden en rechtsback uit de voeten?
Ik hoor graag welke spelers de alternatieven zijn.

Hij is heel nuttig als invaller Kuyt, ik ben blij dat hij mee gaat.

Of hij nou op het WK in actie komt of niet; we moeten Kuyt gewoon nog 4 wedstrijden in het Nederlands elftal spelen, dat zijn we gewoon aan hem verplicht. De 'club van 100' heeft deze gozer ab-so-luut verdiend.

Wat weet Kuyt van Van Gaal?

Onbegrijpelijk dat hij niet kiest voor de jonge en veel belovende speler Promes.
Maar ja, Van Gaal is Van Gaal en dan weet je het wel !

Typisch ridicule uitspraak van Vermeulen weer. Kuyt kan belangrijk zijn, hij kan uren doorgaan. Zo iemand van Ome Louis vast nog wel een keer gebruiken.

Van gaal gaat kuijt sws wel zijn minuten geven, want ff serieus: waarom zou die, die talenten wel minuten geven en iemand die positief, goed en bijna 100 interlands heeft gespeeld niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren