Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax vindt stroman en schuift Stam door als nieuwe coach Jong Ajax

Laatste update:
/

Jaap Stam wordt de nieuwe coach van Jong Ajax. Afgelopen maandag werd al gemeld dat de Amsterdammers de voormalig verdediger het takenpakket van Alfons Groenendijk wilden geven en volgens De Telegraaf is het inmiddels zeker dat Stam het stokje zal gaan overnemen. Hij zal geflankeerd worden door Andries Ulderink, die het CBV-diploma heeft en dus formeel hoofdtrainer wordt.

De 44-jarige Ulderink is momenteel al als scout werkzaam voor Ajax en werkte in het verleden als coach bij onder meer Go Ahead Eagles en De Graafschap. Ajax praat nog met Ulderink en Stam over nieuwe contracten, maar er worden geen problemen verwacht. Stam beschikt zelf nog niet over de juiste papieren, over een jaar hoopt de oud-verdediger de cursus Coach Betaald Voetbal te hebben afgerond, en dus moest er nog een stroman worden aangesteld. Die is gevonden in de persoon van Ulderink.

Stam was lange tijd een kandidaat om naar AC Milan te verhuizen, als assistent voor Clarence Seedorf. Het ziet er echter naar uit dat Seedorf ontslagen zal worden in het San Siro en Stam heeft nu gekozen voor de zekerheid van Ajax. De 41-jarige ex-international was in het afgelopen seizoen betrokken bij de technische staf van de eerste selectie van Ajax, al zat hij tijdens wedstrijden niet op de bank.

Jaap Stam lijkt me een goede coach voor Jong Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jaa dit is goed nieuws! Hopen dat Jaap ze even flink aan het werk zet. Onder leiding van Groenendijk was het helemaal niks, maar ik heb er wel vertrouwen in dat Stam die jongens flink aanpakt.

28 mei 2014 om 08:14

Wat vond je er niks aan dan? De bedoeling van Jong Ajax is om jonge spelers de laatste stappen te laten maken in de opleiding en door te laten stromen naar de A selectie. Niet om ze kampioen te maken. Daarbij is er een constant veranderende wedstrijdselectie. Ik had niet idee dat Groenendijk met die moeilijke werkomstandigheden zo slecht omging. Na de winterstop was er een mooie ongeslagen reeks wedstrijden.

28 mei 2014 om 08:31

Ze werden A geen kampioen en B wie is er nou veel beter geworden bij jong Ajax?

28 mei 2014 om 08:36

je moet ook niet denken dat jullie zomaar even kampioen worden in de jupiler met een jeugd team

28 mei 2014 om 08:40

Ben benieuwd of de Ajacieden hier nu net zo over denken als afgelopen seizoen bij de Jansen-Schreuder constructie van Twente. Dit zal wel heel anders zitten verwacht ik

28 mei 2014 om 08:50

De ajacieden?

28 mei 2014 om 09:02

@ AjaxET88
Kishna, Veltman, Denswill, van der Hart, Anderson,Tete o.a. zijn allemaal spelers die begonnen onder Groenendijk en gegroeid zijn afgelopen seizoen. Zeker op mentaal gebied. Bleek ook uit de ongeslagen reeks na de winterstop. Het is natuurlijk moeilijk te meten wat de verdienste van de trainer wel of niet is, maar hij zal er ongetwijfeld een grote rol in hebben gespeeld. En kampioen worden was sowieso geen eerste doelstelling.

28 mei 2014 om 09:36

@ Jan, nee vind dit geen wenselijke situatie, net als bij Twente afgelopen seizoen. Maar ik dacht dat de Knvb ook toe wilde werken naar een situatie dat iedereen op de bank over de juiste papieren beschikt, van de hoofdcoach tot de verzorger (bij wijze van).. Daar hoor ik echter niks meer over..

28 mei 2014 om 10:47

De Ajacieden is een heel ruim begrip Jan..... maar deze Ajacied wil nog wel even verduidelijken hoe hij er over denkt. De Knvb heeft de constructie-Twente toegestaan onder voorwaarde dat Schreuder publiekelijk niet als hoofdtrainer naar buiten treedt (zoals persconferenties) en ik heb vanaf dag 1 gezegd dat de Knvb hiermede haar eigen opleiding en het diploma devalueert. Daar sta ik nog steeds achter, maar wat de een mag, mag de ander ook. Het was een kwestie van tijd voordat de volgende club een stroman neerzet.

28 mei 2014 om 10:08

En misschien kunnen ze Clarence trainer maken van een beloftenteam. Maar dat zal hij zelf wel niet willen.

Ik ben benieuwd. Er gaan veel goede verhalen rond over de trainer Stam. Extra moeilijkheid voor de coach van Jong Ajax is het inpassen van reserves van het eerste en vanuit de A1... Dus een vast team is er niet echt

Daar ben ik blij mee. Nu seedorf is ontslagen zal Milan ajax ook niet meer lastig vallen

28 mei 2014 om 08:01

Volgens mij heeft Stam daar zelf ook genoeg contacten om aan de slag te gaan, daar heeft ie Seedorf niet voor nodig.

Verder zal na dit nieuws Milan voorlopig geen poging meer wagen. Het mag duidelijk zijn dat Stam voor een langere periode bij Ajax wil blijven. En wellicht De Boer opvolgen als die vertrekt.

28 mei 2014 om 08:53

ik denk dat het toch echt seedorf was die Stam erbij wou hebben..inzaghi zal zijn eigen vriendjes/voorkeur hebben, en ik geloof niet dat die Stam erbij zal betrekken...zie hem eerder ambrosini of nesta ofzo erbij halen

Pffff de jupiler league. Het is maar waar je zin in hebt. Zoals Groenendijk al zei: je weet nooit wie je de volgende wedstrijd tot je beschikking hebt.

28 mei 2014 om 08:19

Lekker belangrijk, hij is al assistent geweest bij Zwolle in de Jupiler League dus ervaring heeft ie al, hij wil uiteindelijk hoofdtrainer worden zolang hij zijn papieren nog niet heeft kan hij hier mooi ervaring op doen.

Fantastisch nieuws! Stam lijkt mij de ideale opvolger voor F. de Boer en gezien die vrijwel zeker nog een jaartje blijft kan Stam vast ruiken aan zelf voor de groep staan, zijn papiertje binnenhalen en volgend jaar als Frank eventueel wel weg gaat het overnemen.

Natuurlijk een mooie stap voor Stam, een uitstekende leerschool en bovendien leuk voor Ajax dat hij niet naar Milan verkast.

Al betwijfel ik wel de constructie waarop dit wordt gerealiseerd. Als je op deze manier hoofdtrainers kan aanstellen (stam die niet de vereiste papieren heeft en de assistent wel) dan vraag ik me af wat de functie is van heel dat CVB diploma. Als je zulke constructies toe laat kan je net zo goed heel dat diploma afschaffen.

Dit hebben we bij Twente overigens ook al gezien, ik vind het raar dat de Knvb dit toelaat.

28 mei 2014 om 07:59

@ Panerai...jaap Stam is wel bezig met die opleiding.

28 mei 2014 om 08:04

Ja, maar hij heeft het diploma nog niet. Dat is het zelfde als iemand laten rijden in een auto zonder rijbewijs met iemand er langs die wel een rijbewijs heeft.

Ik snap wel dat dit niet helemaal het zelfde is, maar het komt op het zelfde neer.

Als de Knvb regels maakt dan moeten die ook gevolgd worden, zoals ik al eerder zij kan je dan net zo goed heel dat diploma afschaffen want de functie daarvan verwaterd volledig door zulke constructies.

28 mei 2014 om 08:31

Johan Cruijff heeft ook nog nooit zijn papieren gehaald en meer oud-spelers niet.

En die hebben genoeg ervaring om een goede trainer te worden vraag me ook af kunnen die van de Knvb ze nog wel wat leren.

28 mei 2014 om 08:52

Maakt niets uit of Stam zijn papiertje wel of niet heeft. Ajax zet Ulderink naast hem en die heeft het papiertje wel. Klaar. Heb met die constructie geen enkel probleem bij geen enkele club. Een club moet toch wat om talentvolle trainers voor de club te behouden. Stam wordt volgend jaar opvolger van FdB. Zo heeft Ajax de zaken goed voor elkaar

28 mei 2014 om 08:54

@jarina Schreuder was ook bezig met zijn opleiding en is ondertussen zelfs gediplomeerd. Dus wat is je punt.

28 mei 2014 om 09:42

Je hebt gelijk... ik vind het ook een beetje een reare constructie! Aan de andere kant vraag ik me af wat zo'n papiertje nou daadwerkelijk waard is als je al ruim 30 jaar meedraait in de voetballerij.. dan zou je toch genoeg kennis moeten hebben? In mijn ogen kan je die ervaring(ervaring als trainer) beter op doen in de praktijk zoals Stam nu zal gaan doen maar goed, de constructies die nu bedacht worden vind ik ook wel een beetje vreemd.

Afijn, het gaat nu om jong Ajax, ik hoop en ga ervanuit dat Ajax 1 nooit met zo'n constructie zal komen.

Stam word op deze manier klaargestoomd om Frank op te volgen, goede zaak! Ik zou als speler best wel bang zijn voor Stam.. doe je een paar keer niet wat ie wilt pakt ie je vast op manier hoe hij Patrick Viera vast pakte.. de welbekende nekgreep :P

28 mei 2014 om 09:44

@carlo2

Je snapt mijn punt niet. Als je op die manier een trainer als hoofdtrainer kan aanstellen terwijl hij de papieren, de notabene zelf vereist zijn volgens de knvb. Wat heeft dat papiertje dan voor zin. Dan kan je dat net zo goed afschaffen.

28 mei 2014 om 09:51

Hij wordt niet aangesteld als hoofdtrainer. Dat wordt Ulderink. Net zoals Twente gedaan heeft. Ulderink heeft het papiertje wel dus dat papiertje heeft wel waarde. Ondertussen haalt Stam zijn diploma. Mij stoort dat niet net zoals mij dat niet stoort bij Twente of welke andere club. Jou zou het zeker niet storen als dit bij psv zou gebeuren.

28 mei 2014 om 11:33

Claro2,

Je snapt nog steeds niet wat ik bedoel. Stam gaat als hoofdcoach fungeren. Alleen op papier wordt Ulderkink het. Dat is het zelfde als iemand achter het stuur van een auto zetten die geen rijbewijs heeft, maar de bijrijder wel.

Verder stoort het mij helemaal niet. Ik vraag me alleen af waarom de Knvb eisen stelt mbt diploma's als dat in de praktijk gewoon op deze manier in alle openheid omzeild wordt. Wat is de meerwaarde van zo'n dimploma dan nog, uitendelijk gaat Stam het voor het zeggen hebben.

Om eerlijk te zijn vind ik heel dat diploma verhaal gewoon onzin, zeker als je ziet dat het toch niet wordt nageleefd en in alle open en blootheid gewoon wordt omzeilt door dit soort constructies. De Knvb doet er niet eens niets aan, waarom nog dat diploma vraag ik me af.

28 mei 2014 om 12:52

met het verschil dat iemand die zonder rijbewijs rijdt strafbaar is ook als de bijrijder wel zijn rijbewijs heeft. In het geval Stam /ulderink wordt Ulderink hoofdtrainer op papier en is Stam /ajax niet strafbaar ook al traint Stam wel en zal hij ook de belangrijkste beslissingen nemen zolang Ulderink ook aanwezig is.

29 mei 2014 om 03:55

En wat vind je van de Boer. Die weet wat links en rechts is, en krijgt het rijbewijs van de Knvb omdat hij een volle strippenkaart heeft met de Oranje bus.
Je kunt Spijkerman ook als een, volgens de regels, onnodige stroman zien.

28 mei 2014 om 08:06

Ik vraag me zowiezo af waarom er een opleiding moet zijn voor trainer bij een BVO.
Ik kan zonder opleiding training verzorgen van jochies die 7 jaar oud zijn maar bij profs heb ik opeens een papiertje nodig: belachelijk!
3x raden waar je meer schade kan aanrichten

28 mei 2014 om 08:07

Je kunt je inderdaad het nut van dat diploma betwijfelen. In andere landen doen ze hier ook niet zo moeilijk over. Om nu aan de Knvb te vragen om deze constructies af te keuren maakt het verschil nog groter. Voor dat je het weet zit Stam in Milaan of elders in Europa.

28 mei 2014 om 08:09

Je hebt gelijk, of diploma afschaffen of niet toestaan dat iemand zonder diploma hoofdcoach is. Ik denk dat het beter is gewoon het diploma af te schaffen. Of optioneel maken. Spelers hoeven ook geen spelersdiploma te halen, coach wordt je toch ook op basis van je cv, en als coaches die het vak niet beheersen worden er vanzelf uitgefilterd door slechte resultaten. Net zoals in t normale bedrijfsleven. Diploma is mooi meegenomen, maar zonder diploma mag je ook een beroep uitoefenen.

28 mei 2014 om 08:34

Waar leg je de grens. Hans kraay Jr zonder diploma in de Top klasse mag wel. Promoveren deze semi prof's, moet hij dan weg? Of mag hij wel coach zijn van Achilles en niet van de Graafschap. Waarom mag hij niet een speler trainen bij club A en dezelfde speler wel bij club B?

28 mei 2014 om 10:52

@panerai Helemaal gelijk echter de Knvb heeft zelf haar opleiding en het daarbij behorende diploma gedevaleerd door deze contructie in eerste instantie bij Twente toe te staan. Daarmee heeft zij een precedent geschapen en was het een kwestie van tijd voordat een andere club deze constructie zou aangrijpen. Maar je hebt gelijk, dat daarmee het diploma niet veel meer voorstelt, met dien verstande dat de trainer in kwestie hem uiteindelijk wel op zak moet hebben.

Mmmm bekende constructie...zal hier ook zoveel poeha op komen?

On: ik denk dat Jaap een hele goede trainer zal worden.....hoop dat hij zijn fanatisme weet over te brengen ala Simeone

28 mei 2014 om 12:18

Waarschijnlijk stoppen Derksen en Van Gelder dit in de doofpot, waardoor de ophef wel mee zal vallen. Sterker nog: ik verwacht eigenlijk dat ze zullen aangeven dat het een mooie set is van Ajax en dat de JL zich daar geweldig voor leent!

Ik geef Ajax overigens groot gelijk hoor. Dit is een prima leerschool voor Stam.

28 mei 2014 om 14:56

Vind ik ook...alleen maar goed voor het nederlands voetbal

Benieuwd of heel Nederland, met Don Leo (zucht) en z'n CBV voorop, hier een heel jaar over blijft janken.

Ik denk dat de rol van Ulderink onderbelicht wordt. Hij is een ervaren trainer en goede mentor voor Jaap, die op waarde geschat moet worden. Een goede combinatie wat mij betreft.

Benieuwd of de media en de CBV nu ook eenzelfde campagne tegen Ajax gaan starten als afgelopen seizoen tegen Twente, dat zal wel niet.

28 mei 2014 om 08:02

Ik ben bang van niet riche. Je weet hoe hrt gaat in die contreien toch ;-)

28 mei 2014 om 08:59

@riche Als ik je een groen randje kon geven deed ik het. Ik heb verderop even een heel arsenaal aan opmerkingen vanuit het Amsterdamse op een rijtje gezet. Maar zie de eerste reacties hier. Om je kapot te lachen. Een diploma is plotseling totaal geen item meer omdat het nu Ajax betreft. Alleen bij Twente moeten de trainers gediplomeerd zijn voor Ajax hoeft dat niet. Ben ook benieuwd wat de gewetens van het Nederlandse voetbal er van vinden. Wedden dat Genee, van Gelder en Derksen er niet wekelijks schijtleuke opmerkingen over maken.

28 mei 2014 om 10:12

@korenaar

Doe jou niet alsof alle Ajacieden het altijd met elkaar eens zijn!
Wie zegt dat de personen die vorige keer moord en brand riepen nu het allemaal onschuldig vinden (zou uiteraard belachelijk zijn)...

28 mei 2014 om 13:56

Korenaar. Ik ben Ajacied maar heb absoluut geen problemen met de trainersconstructie bij Twente en heb dat ook nooit gehad. Op voorwaarde dat zowel Schreuder als nu ook Stam bij Ajax wel hun diploma halen binnen afzienbare tijd. Dus nooit meer alle Ajacieden over een kam scheren ouwe moralist. Ps kan mij trouwens ook helemaal niet zoveel ophef over Twente/Schreuder herinneren.

28 mei 2014 om 09:00

Ik denk dat Beenhakker al een onderzoek is gestart....not

28 mei 2014 om 09:30

Ik snap de frustraties uit Twentse hoek wel.

Maar let wel; bij Twente werd dit vorig seizoen toegestaan. Dus kunnen andere clubs een zelfde constructie hanteren. En zoals zo vaak, de eerste die het randje opzoekt krijgt alle bagger over zich heen, bij de anderen is dit vaak al minder.....

En daarbij Ajax maakt direct kenbaar dat Ulderink de stroman is. Bij Twente werd dit met Janssen heel lang ontkend en werd een soort van act opgevoerd.

Uiteindelijk vind ik, dat zo'n constructie gewoon mogelijk moet zijn, mits de ongediplomeerde trainer maar wel bezig is met een cursus.

28 mei 2014 om 10:39

Bij FC Twente werd ook gelijk gezegd dat Jansen als stroman zou gaan werken en dat Schreuder het werk op zich zou nemen.

Mocht je het niet willen geloven:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10788/eredivisie/ar...

28 mei 2014 om 09:39

De CVB ongetwijfeld wel, de media lijkt me niet. De media (en ik zelf ook) stoorde zich niet zozeer aan de constructie maar met name aan het feit dat heel Twente een seizoen lang met drogen ogen beweert dat Janssen echt de hoofdtrainer is en Schreuder slechts 1 van de vele assistenten...

Zeg dan gewoon dat Janssen en Schreuder het gezamenlijk gaan doen waarbij Schreuder het na een jaar overneemt en in de loop van het seizoen daardoor nadrukkelijker aanwezig zal zijn en blablabla ofzo.

28 mei 2014 om 12:02

Twente heeft ook altijd gesproken over een trainerscollectief. Daaruit blijkt ook eigenlijk wel dat ze het gezamenlijk doen (maar dus ook samen met Mulder, Pahlplatz en Van Wonderen).

28 mei 2014 om 09:53

Denk het niet... is ook niet te vergelijken. Twente 1 of Jong Ajax is een wereld van verschil.

Groen randje is dan ook overdreven Korenaar, dit is redelijk makkelijk scoren. Waarschijnlijk zal dit verzoek net als bij Twente ook goedgekeurt worden, kan ook niet anders want het is dezelfde situatie alleen doet Ajax hier niet zo geheimzinnig over en betreft het hier Ajax 2 of jong Ajax, geen toonaangevend team i.t.t. Twente 1.

Alhoewel ikzelf ook geen fan ben van deze constructie kan Stam zich op deze manier wel perfect voorbereiden om op den duur het stokje van Frank over te nemen. En voordat ik opmerkingen krijg... ik heb nog nooit wat gezegd over de constructie van Twente! Ik vind alleen dat het wel wat anders is.. Ajax 1 of jong Ajax.. zou dit om Ajax 1 gaan zou ik er echt van balen.. nu vind ik het minder maar kan ik me er niet druk om maken, het betreft geen toonaangevend team maar dat is mijn mening

28 mei 2014 om 10:55

Waarschijnlijk niet nu er reeds een precedent door de Knvb is geschapen in de kwestie Schreuder. Dat heeft overigens niets met clubvoorkeuren te maken. Als Ajax de eerste was geweest met deze constructie had dezelfde poeha ontstaan. De eerste die tussen de regels door gaat zwemmen krijgt het altijd te verduren maar nu zou het mosterd na de maaltijd zijn aangezien de Knvb het reeds heeft toegestaan.

28 mei 2014 om 11:00

Dat is juist het punt, uit ervaring weten de meeste Twente supporters dat dit niet het geval is. Voor Ajax gelden in Hilversum andere regels. Ik wil niet de Calimero uithangen (zo heel veel interesseert het mij eigenlijk ook niet) maar het verleden heeft uitgewezen dat dit een feit is.

wel goed voor Stam , kan hij ervaring opdoen.

Soort van een 'twente-constructie' dus. Ach ook hier geldt wmb dat als de knvb dit goedkeurt er weinig aan de hand is, al blijft het een raar fenomeen.

Het is dus de zelfde maniet als fc twente het afgelopen jaar heeft gedaan.

Ulderink als de man voor de praatjes voor de camera en Jaap Stam die de rest doet.

Hopelijk leert Jaap hier veel van zodat hij over een paar jaar Frank kan opvolgen want dat is volgens mij wel de kant die Ajax op wilt. Namelijk zelf trainers opleiden

Noem me maar Calimero, maar ik ben benieuwd of we Leo Beenhakker nu ook op de barricade zullen zien staan. Is toch een JL ploeg. Ik heb overigens geen enkele problemen met zulke constructies. Snapte de hetze tegen Twente ook niet zo.

28 mei 2014 om 09:03

@lawless Nee hoor dit is helemaal geen Calimero gedrag. Je vraag is volkomen terecht. Voetbalzone was te klein om alle reacties uit Amsterdam te plaatsen. Maar zie nu, een diploma is grote onzin volgens nogal wat Ajacieden en het is allemaal fantastisch, geweldig en ongelofelijk goed. Om je kapot te lachen.

28 mei 2014 om 10:57

Waarom nu op de barricade gaan staan over iets wat reeds is goedgekeurd door de Knvb in een andere kwestie? Beetje onzinnig. Destijds had de Knvb zich nog niet uitgesproken over deze constructie, nu is er weinig meer aan te doen. Wat de een mag, mag de ander ook.

Ik snap niet dat de KNVB dit wel meteen goedkeurt, dan krijg je net zo'n situatie als bij FC Twente waar toen wel veel gedoe over was. Voor Ajax lijkt Stam mij echt een uitstekende keuze.

28 mei 2014 om 08:51

Omdat deze constructie ook bij Twente was goed gekeurd. Don Leo ( Cbv) begon daar later over te zeuren. Afgelopen maart is daar nog over vergaderd. Uitkomst????

28 mei 2014 om 10:58

Omdat je niet anders kan beslissen in dit geval als je reeds eerder in een ander geval de constructie hebt toegestaan. Rechtsgelijkheid heet zoiets.

Vreemd ! maar goed geef Ajax geen ongelijk! Fc Twente heeft het hele jaar hetzelfde gedaan en werd niet bestraft dus dan is het alle teams hun goed recht! Ik zeg kappen met de strenge toelatingseisen van het TEC cursus want anders komen er door heel het lang stromannen.

28 mei 2014 om 08:54

Waarom wil je Twente straffen? De Knvb heeft deze constructie toen goed gekeurd. Kijken wat Don Leo er weer van vind. Of houdt hij nu wel zijn kaken op elkaar?

28 mei 2014 om 10:44

Vierdag! Lees even goed voor je reageer!

28 mei 2014 om 11:03

Ja?
Alle teams hebben dat recht omdat het goed gekeurd is, niet omdat ze niet bestraft worden. Althans niet bestraft volgens de regels. Wel door de media.

Wat een schande. Ajax zet alles en iedereen gewoon voor schut. De directie Kinsbergen en van de Sar moeten zich kapot schamen dat ze dit doen. Er zijn honderden werkeloze gediplomeerde trainers die gewoon aangesteld kunnen worden. Die Ulderink is toch wel een grote sukkel dat hij zich hier voor leent. Niet serieus te nemen deze man. De Knvb mag dit nooit accepteren. Hier moet onderzoek naar gedaan worden. CBV mobiliseer al je leden. Leo Beenhakker klim in de hoogste boom om te zien wat er gebeurt. Leo ze belazeren de kluit.

Zo dat moest er even uit. Kom maar op Ajacieden. Als Twente fans hebben we met name vanuit Amsterdamse hoek een jaar lang gezeur gehad over de trainersconsructie bij Twente. En nu doet Ajax hetzelfde. Ik heb het idee dat alles nu geaccepteerd word door de fans. En degenen die Twente het hardst bekritiseerden zullen dit nu het hardst gaan verdedigen.

Voor mij had de trainersconstructie bij Twente nooit gehoeven en dat heb ik hier ook heel vaak aangegeven. En deze constructie hoeft van mij ook niet. Maar ik denk dat de schijnheiligheid vandaag grootse vormen aan gaat nemen. Ik heb respect voor Ajacieden die het nu ook veroordelen. Maar diegenen die over Twente de grootste mond hadden en het nu gaan verdedigen moeten zich diep schamen.

Ik ben ook benieuwd wat de nationale gewetens Ajax Jack, de Snor en pedante Genee en van vinden. Wedden dat het stil blijft.

28 mei 2014 om 09:17

Je slaat de spijker op zijn kop. Chapeau.

28 mei 2014 om 09:58

Ik vond de situatie bij Twente verwerpelijk en vind dat nu bij Ajax ook gewoon hoor. Wat mij betreft had Japie een jaartje moeten wachten en had men bij Ajax een trainer van het kaliber Alex Pastoor oid aangetrokken voor een overbruggingsjaar.. Maar goed, ik ben slecht fan, geen beleidsbepaler bij mijn club.

28 mei 2014 om 10:27

Ik heb nog nooit van die constructie gezegt en ik ben een ajacied. Ik vind dat je jezelf een beetje laat kennen op deze manier! Je scheert wel iedereen over 1 kam, je praat over ajacieden dus ook richting mij.
Ik ken geen enkele ajacied die zich druk heeft gemaakt over de trainersconstructie van Twente.. waarom zouden wij ook? Er zijn ergere dingen!

Dat de constructie tegen het licht gehouden werd lijkt mij logisch, deze constructie was niet bekend in de Eredivisie tenminste niet voor mij en waarschijnlijk ook niet voor hun anders zouden ze dit nie onderzoeken. Afijn, deze constructie is goedgekeurd dus daarmee lijkt voor mij de kous af?

Waar personen later wel over vielen is de onduidelijkheid over wie nou de stroman was, er werd behoorlijk geheimzinng over gedaan. Dat is ook hetgeen waar VI het vaak over had...

Het betreft hier Jong Ajax dus geen Ajax 1, dit vind ik ook anders. Ik zou het minder vinden wanneer deze situatie om Ajax 1 zou gaan, ik vind dat Ajax genoeg trainers moet kunnen vinden die en een diploma hebben en genoeg kennis hebben om de baan aan te kunnen. Eenzelfde constructie bij Ajax 1 zou ik niet zien zitten.
Maar goed, bij Twente(1) is deze constructie goedgekeurt.. dus ik ga ervanuit dat ook deze constructie word goedgekeurd! Ik verwacht ook dat hier wel over gesproken word maar omdat deze constructie eerder is goedgekeurd, er niet geheimzinnig over word gedaan en omdat dit jong Ajax betreft er veel minder moeilijk over gedaan word!

Dit heeft echter niets met de club Ajax te maken!

28 mei 2014 om 11:45

Mijn hemel wat een bak stront komt er hier uit zeg. Kom maar op Ajacieden..?? Wil je even normaal doen? Ik heb me geen enkele keer druk gemaakt om de trainersconstructie bij Twente. Waarom zou ik?? Het kan me werkelijk mijn reet roesten. Dus voortaan een beetje dimmen en graag je reactie iets anders formuleren. Het komt over alsof je elke Ajacied hier op aanspreekt. En op een behoorlijk agressieve manier. Erg ongepast..

28 mei 2014 om 12:08

Goed gesproken Korenaar!
Al betreft het natuurlijk niet alle Ajacieden. Ik heb er altijd een paar (ja.. niet veel..) gezien die de situatie van Twente konden begrijpen.

Ik had graag Seedorf naar Amsterdam zien komen... Dan had hij bij Jong Ajax rustig z'n carriere kunnen starten, net zoals Frank... Litmanen aan z'n zijde en je hebt 2 prachtige coaches voor de toekomst als Frank vertrekt... Stam is natuurlijk ook top, maar Seedorf en Litmanen zijn net effe wat meer Ajacied.

Benieuwd of onze Leo nu ook op de barricades verschijnt. Of zal hij nu niets zeggen?

Kijken of ze bij vi en studio ajax deze stroman belachelijk gaan maken.

nu het ajax is wordt hier al gepraat om het papiertje (diploma0 maar af te schaffen.

BAH WAT EEN Stel Hypocrieten en ja ik ben een twente fan

28 mei 2014 om 09:33

Oh jee !! Heel Twente is in rep en roer.....

Maar bedenk, bij Twente werd het uiteindelijk toegestaan, dus waarom zouden andere clubs dan niet met zo'n constructie mogen werken ??

28 mei 2014 om 09:47

Het gaat erom dat menig supporter, Leo beenhakker en de hele media twente finaal afschoot. Dat het ajax nu aangaat is mooi, vooral uit die hoek kwam de grootste kritiek.

28 mei 2014 om 10:01

Maar het werd uiteindelijk toch toegestaan ?

En zoals ik ergens hierboven al schreef. Bij alle gevallen waar men de grens op zoekt, krijgt de eerste de meeste bagger over zich heen. In dit geval dus Twente. En daarbij Ajax schetst vooraf een duidelijk plaatje. Twente deed hier met Janssen/schreuder erg vaag over !

Maar wat willen de Twentenaren nu bereiken ? Blijf toch niet in het verleden hangen !

28 mei 2014 om 10:20

Je bereikt er ook niets mee, maar hypocriet is het natuurlijk wel.

28 mei 2014 om 10:24

Het werd in juni goed gekeurd door de Knvb. Daarna begon Beenhaker CBV met straf procedures die hij verloor. In maart is er door het CBV nog over vergaderd. "de regels worden aangepast zodat het in de toekomst niet meer mogelijk is" volgens Beenhaker.
Zal mij benieuwen wat Beenhaker en het CBV nu vinden van de toekomst?

28 mei 2014 om 11:41

Nufc_u2: Voor de supporters van Fc Twente was het vanaf het begin heel duidelijk hoe de trainersconstructie in elkaar stak. Dat jij het wazig vond ligt dus meer aan jou. De pers en vele supporters hebben tot het einde van het seizoen Fc Twente belachelijk gemaakt. Dit gaat dus niet om het verleden maar over een paar weken geleden. Het gaat erom dat, nu een andere club dezelfde manier toepast, het ineens oké is. Mijzelf zal het een rotzorg zijn hoe club dit regelt.

28 mei 2014 om 12:13

Het was inderdaad toegestaan, maar gedurende het seizoen heeft ook de Knvb uitgeroepen dat ze dit soort constructies niet weer wilden. Ook Beenhakker had het hoogste woord en wilde een onderzoek.

Blijkbaar totdat Ajax zich meld...

En volgens mij was Twente juist de club die het hele jaar de negatieve aandacht over zich heen kreeg over deze constructie?

Wij willen niks bereiken en het is al helemaal geen aanval richting Ajax. Het is gewoon echt de domheid en onkunde van de beleidsbepalers in de Nederlandse voetbalwereld. Iets met een ezel, 2x en een steen...

Haha, ik ben benieuwd hoe de media, maar ook iedereen op VZ hier op gaat reageren. Toen Twente hiermee begon, kon het echt niet. En nu heb ik nog niet één reactie van een Ajacied gelezen, dat dit niet mag / kan.

Ik wist niet dat er ook papieren nodig waren voor een jeugdteam. Is dit omdat ajax in de jupiler league uitkomt?

28 mei 2014 om 09:55

een team uit de jupiler league kun je geen jeugdteam meer noemen. Het betreffen allemaal betaalde profs,anders mogen ze niet in het betaald voetbal optreden (ook daar zijn regels aan verbonden).
Dus dan moet de coach ook gediplomeerd zijn, dat zijn de consequenties voor het toetreden aan de Jl.

De A1 van ajax is nu het "jeugdteam" en mag dus een anders gediplomeerde trainer hebben.

28 mei 2014 om 10:02

Jong Ajax is een senioren team, maar wel het laagste senioren team bij een Bvo.. Als je te oud bent voor de A1, wordt je officieel van junior, senior en ga je derhalve naar Jong Ajax. Nu speelt Jong Ajax in de JL en is idd een diploma betaald voetbal vereist, als ze nog in de beloften competitie speelden, was het niet nodig geweest.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier over beginnen te zeiken. Vind het erg vreemd dat er nu zo weinig reacties zijn.. Zelf vind ik het wel een goede constructie, zie het als een stage tijdens je cursus.

Wordt dit dankzij Twente nu een normale handeling om gewoon een stroman aan te stellen?! Belachelijk gewoon, dat diploma is er niet voor niets. Als de knvb dit toelaat moeten ze deze regel gewoon afschaffen, ze zijn niet meer serieus te nemen anders

Ja nu krijg je dit soort reacties dat het door Twente komt dat het normaal is. Ik weet wel bijna zeker dat het omdat het Ajax is allemaal wel prima wordt gevonden door de media, helaas...

Deze constructie werd een jaar geleden door de Knvb goed gekeurd. Alleen het CBV en de media waren het daar niet mee eens. Openbaar aanklagers van de Knvb werden in gezet door de Cbv, VI met de snor en SV met Jack maakten de constructie voor verrotte vis uit. Personen werden belachelijk gemaakt.
Maar het was volgens de regels.
Kijken wat de mee lopers van VI en SV nu vinden. De mening van Jack en de snor laten zich raden. En Leo, wat nu?

Dit had ik niet gedacht. Ik dacht eerder aan Patrick Kluivert met Edgar Davids. En door het ontslag van Clarence Seedorf. Dacht ik die wordt het. Maar Jaap gaat geweldig doen denk ik. De man
kan de jonge jongens zo veel discipline bij leren. Want ik denk dat er een hoop jongens rond lopen die het nodig hebben. De keuze voor Andries Ulderink ben ik het niet mee eens. De beste man heeft niets met Ajax. Hij heeft geen Ajax-verleden. Ik dacht dat ze bij Ajax alleen functies gaven oud-Ajaxspelers of die een verleden hadden bij de club. Hij had beter aan de slag kunnen gaan bij PEC Zwolle.
Hij is een Zwollenaar.

Maar wie vervangt Jaap Stam bij Ajax1? Patrick Kluivert?

Wel lachen om nu de reacties te lezen . Zeker de vergelijking met Twente afgelopen seizoen . Ik denk ook niet dat er iemand wakker ligt van deze Stam constructie ,lekker doen zou ik zeggen . Ook fijn dat de reacties niet meer gelijk verwijderd worden , wat vanmorgen nog wel gebeurde wegens provoceren ?? Nogmaals in topic : goed voor Stam kan hij mooi ervaring opdoen

Dat het mogelijk is, vind ik hartstikke mooi van Stam en Ajax op dit moment. Het is goed voor zijn ontwikkeling als hij het nu voor het zeggen krijgt bij Jong Ajax. Toch vind ik dat de Knvb dit niet zou mogen/moeten toelaten. Net als bij Twente zetten ze zichzelf te kijk doordat clubs zich zo overduidelijk niks van deze regel aantrekken. Nogmaals, goed voor Stam, slecht voor de geloofwaardigheid van de Knvb.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren