Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Leegloop dreigt bij Utrecht: ook blessuregevoelige spits lijkt te vertrekken’

Laatste update:

Rob Alflen is komend seizoen de hoofdtrainer van FC Utrecht, maar het is nog de vraag hoe de selectie waarmee de opvolger van Jan Wouters zal gaan werken eruit komt te zien. Het heeft er alle schijn van dat, na de transfer van spits Steve De Ridder, Jacob Mulenga eveneens vertrekt.

/

De Ridder werd verkocht aan FC Kopenhagen en de kans is groot dat ook Mulenga zijn laatste wedstrijd voor de Utrechters al gespeeld heeft. Volgens Voetbal International wil de clubleiding de dertigjarige Zambiaan een prestatiecontract voorschotelen, omdat de aanvaller de afgelopen jaren diverse malen lange tijd uit de roulatie was vanwege blessures.

Mede daarom kwam Mulenga tijdens de afgelopen jaargang niet verder dan drie treffers in twaalf competitiewedstrijden. De ervaren spits zou echter niet openstaan voor een dergelijke aanbieding en lijkt op zoek te gaan naar een andere club. Utrecht dreigt ook afscheid te moeten nemen van linksback Dave Bulthuis, voor wie 1. FC Nürnberg zich gemeld heeft. Daarnaast wordt keeper Robbin Ruiter met een overgang naar de Premier League in verband gebracht en bestaat de mogelijkheid dat aanvoerder Jens Toornstra voor een nieuwe uitdaging kiest.

Denk je dat Jacob Mulenga weggaat bij FC Utrecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb Mulenga altijd een goede spits gevonden, sterk aan de bal en aardig snel. Ik ben benieuwd welke club zich gaat melden voor Mulenga.

27 mei 2014 om 12:58

Ik vind al een tijdje dat Mulenga prima voor de breedte bij Ajax gehaald kan worden. Eindelijk een krachtpatser erbij in de voorhoede.

27 mei 2014 om 19:11

Een krachtpatser erbij in de voorhoede? Dan kan je toch net zo goed Sigthorsson houden, die is net zo'n krachtpatser. Mulenga is wel wat sneller, maar kan ook weer minder koppen dan sigthorsson.

27 mei 2014 om 14:38

Ik vind mulenga wel wat voor Vitesse of Feyenoord. Klopt het ook dat Utrecht interesse heeft om dan demouge als pinchitter.

Gaat lekker in Utrecht. Komt Leon de Kogel in de basis te spelen!

27 mei 2014 om 12:50

Is de Kogel verhuurd of verkocht? Vind hem het dit seizoen niet slecht doen en in het geval van verhuren heb je dus 1 vervanger al in huis. Bulthuis zou ik niet zo rouwig om zijn, genoeg talent op zijn positie die hem moeiteloos zullen vervangen. Toornstra zal gemist worden en de Ruiter over 1 seizoen gezien ook wel al betwijfel ik of die de stap naar de PL al aankan.

27 mei 2014 om 14:07

Dramatisch. Las vanmorgen dat ze Bulthuis ook moesten verkopen vanwege de tekorten. Hoeveel jaar heb je in hemelsnaam nodig om de begroting in orde te krijgen? Ik vind dat echt wanbeleid van de bovenste plank.

27 mei 2014 om 18:17

ach dat wanbeleid zie je overal, Twente werd jaren geroemd net als Heerenveen maar is nu ook 1 grote puinhoop qua financieen, en Vitesse wordt kunstmatig overeind gehouden maar heeft een belachelijke financiele huishouding en dan nog niet eens in de top 5 eindigen.

Wat moet een AZ straks? gaan ook op alle fronten achteruit, wat moet Heerenveen zonder Finbogasson? En groningen krijgt het ook zwaar met Europees voetbal erbij

de rest van de clubs hebben amper geld zoals Nac, Heracles, Zwolle, etc etc

27 mei 2014 om 20:53

kom je weer zieken in een utrecht topic met je leugens de enige reden dat bulthuis verkocht word is dat er een club zo gek is om ongeveer een miljoen neer te leggen voor hem dus hoezo wanbeleid als je er nog drie in huis heb met iets minder ervaring maar veel meer talent

Dat word vechten tegen degradatie volgend seizoen

27 mei 2014 om 12:38

Er zullen prima alternatieven komen hoor Daarnaast is Utrecht al gewend zonder Mulenga te spelen. Geen man overboord!

27 mei 2014 om 12:46

Integendeel.
FC Utrecht is met diverse spelers in gesprek en die zijn kwalitatief veel beter dan de spelers die vertrekken.

27 mei 2014 om 12:51

goed nieuws lijkt mij. Alleen zijn de aankopen van utrecht de laatste jaren nou niet echt een succes gebleken

27 mei 2014 om 12:54

Je kan ook overdrijven dat de aankopen nou niet echt een succes zijn gebleken. Steve de Ridder prima versterking, Toornstra geld hetzelfde voor, Ruiter uitstekende keeper. Als je doelt op de 3 zweedse spelers dan heb je het wel over oudere transfers waarvan 2 spelers het niet goed hebben gedaan ja.

27 mei 2014 om 13:03

Dat riepen ze met de winterse aankopen ook al met de zogenaamde versterkingen die het gewenste niveau niet gehaald hebben.

27 mei 2014 om 13:09

Dat Koevermans zo snel zou stoppen had niemand verwacht.. Dorda vond ik het niet slecht doen in de wedstrijden die ik hem heb zien spelen. En dit heeft Bulthuis ook scherper gemaakt, doordat hij eindelijk een waardige back als back-up achter hem had staan. Wat betreft Quesada, een jonge speler die in een ander land komt met een andere cultuur. Deze jongen moet je de kans geven omzich aan te passen.

Delpierre vond je zeker ook een slechte verstering voor Fcu?

27 mei 2014 om 13:52

Hoezo niemand verwacht, hij was al 1,5 jaar niet tot nauwelijks fit en daarnaast al 35, juist bij een spits als Koevermans die het vooral van zijn werklust moest hebben kon je verwachten dat hij niet lang mee kon.

Was daarnaast ook verre van afgetraind, is gewoon een fout geweest het aantrekken van Koevermans hoor maar zou vast ook te maken hebben met de lichte paniek die er toen was.

27 mei 2014 om 14:59

Dat dachten ze bij Roda ook, die trokken ook spelers van het kaliber Kali, Janssen aan en dachten wel even in het linkerrijtje te spelen. Of NEC die met veel gejubel jahanksbakhs, Higdon en Janstcher binnenhaalde. Het kost gewoon tijd om veel nieuwe spelers aan elkaar te laten wennen, en met een beetje pech flikker je er dan zo uit.

27 mei 2014 om 16:31

Utrecht denkt niet aan spelers van het kaliber Kali en Janssen.

27 mei 2014 om 17:40

Aan welk kaliber spelers denkt Utrecht dan wel? De bovengenoemde spelers zijn allemaal spelers die niet zouden misstaan bij een club als Utrecht.

27 mei 2014 om 18:19

Utrecht wil spelers als v Duinen, Hoessen dus op dat niveau zoeken ze

en Leeuwin is al binnen

27 mei 2014 om 20:56

nou ik zou ruiter strootman toornstra mertens vwolfswinkel geen miskopen willen noemen anders

27 mei 2014 om 21:00

dus jij vind dat delpiere en agudelo geen niveau hebben ? mag hoor maar je maakt jezelf dan wel erg ongeloofwaardig want juist die twee spelers hebben het uitstekend gedaan

27 mei 2014 om 21:01

Nee, Mols.
Utrecht heeft nooit interesse gehad in Hoesen (dat was namedropping door de manager van Hoesen om FC Groningen tot actie te dwingen) en van Duinen is ook niet meer in de picture.
De spelers waar FC Utrecht nu op aast zijn van een veel hoger niveau.

27 mei 2014 om 22:16

Waarom noem je geen namen op als je het zo goed weet?

27 mei 2014 om 22:43

Denk je dat ik ooit nog informatie krijg als ik hier namen zou gaan noemen?
Accepteer de informatie die ik deel en doe er je voordeel mee.

27 mei 2014 om 18:18

voorlopig zijn GA Eagles, Cambuur, Willem II, Dordrecht en Excelsior de degradatiekandidaten

Jacob is een prima gozer, maar verdient veel te veel (lees 5 ton) voor het aantal wedstrijden dat hij daadwerkelijk fit is en speelt. Door zijn blessures kan hij slecht op kunstgras daarnaast spelen, terwijl steeds meer clubs dat hebben. Bedankt voor je inzet Jacob, maar voor dat geld zijn er veel betere alternatieven!

P.s. leegloop kan je het moeilijk noemen want Mulenga en Van der Gun waren ingecalculeerd en al lang bekend. Zullen 2 a 3 nieuwe spitsen bij komen, de transferperiode is nog lang!

Beter. Die man is toch altijd geblesseerd.

Er is al lang afscheid genomen van hem, net als van Agudelo en Delpierre. Met Adriaanse aan het stuur verwacht ik dat deze schoonmaak nog wel even doorzet en dat er goede spelers voor terugkomen. Mulenga is te duur en blessuregevoelig en De Kogel zal nog een jaar worden verhuurd.

Blijkbaar wil Utrecht cashen en flink in de salarissen snijden. Groot gelijk op naar een gezinde huishouding. Als Feyenoord slim is pakken ze nu Toornstra die maakt de selectie beter kans is groot dat er een middenvelder vertrekt en anders is echte concurrentie voor allen ook niet verkeerd.

27 mei 2014 om 12:53

Als Feyenoord Toornstra al wil halen, is dit wel het domste moment om dat te doen. Utrecht heeft al verscheidene basisspelers verkocht dus gaat voor Toornstra (die als middenvelder van FC Utrecht het belachelijke aantal van 12 goals heeft) de ultieme hoofdprijs gevraagd worden.

27 mei 2014 om 13:12

Basis selers welke dan op de ridder na juist nu toeslaan nu jezelf nog geen transfer geld ontvangen hebt.

27 mei 2014 om 15:30

Hij heeft dit seizoen ook maar liefst 7x het aluminium geraakt, dus hij had met wat meer geluk bijna 20 goals kunnen maken! Ze zijn verplicht om de hoofdprijs te vragen!

27 mei 2014 om 18:14

Feyenoord heeft geen geld voor Toornstra, of als ze wel verkopen vinden hem die 5 miljoen niet waard, denk dat Toornstra daar ook niet past, te soft, eerder een PSV of Twente speler of Swansea die laatste zijn weer geinteresseerd

27 mei 2014 om 21:04

ik weet toevallig dat hij voor 5 miljoen niet weg mag van v seumeren denk maar rustig aan de 7,5 a 10 miljoen en anders verkoop hij hem niet

Utrecht degradatiekandidaat volgend seizoen als het zo doorgaat!

27 mei 2014 om 13:43

Je staat echt bekend om je sterke onderbouwing he Gompie

27 mei 2014 om 13:55

Onderbouwen hoeft in deze niet, het is toch duidelijk... Geen enkele goede speler meer straks.

27 mei 2014 om 14:21

Volgens mij spelen Ruiter en Toornstra nog steeds voor de club? Oar en Sarota zijn ook prima eredivisie spelers.

Leeuwin is aangekocht, Ayoub is een talent, Janssen zal gaan spelen na een lange blessure maar inderdaad, geen enkele goede speler over Gompie.

27 mei 2014 om 15:16

Al Sarota zo'n goede voetballer is waarom heeft hij dit seizoen dan bijna niet gespeeld? Geblesseerd ofzo?

Ruiter vind ik nu niet echt geweldig, gewoon een keeper die bij Utrecht prima op zijn plek is, leuke eredivisie keeper, maar zie het hem niet redden in een betere competitie.
Toornstra is echt een goede voetballer, ben echt benieuwd wat zijn plafond is.
Ayoub, kan ik echt niet inschatten, kan in 1 wedstrijd van een 5 naar een 7 gaan en weer terug.
Janssen, tja is bewezen niet goed genoeg voor de subtop, dus of je daar zo blij van moet worden, redelijke speler die veel enthousiasme in zijn spel legt.

27 mei 2014 om 16:21

Sarota is inderdaad lang geblesseerd geweest ja. Vorig seizoen is mede dankzij zijn goede spel eredivisie voetbal gehaald, was toen echt 1 van de drijvende krachten op het middenveld waardoor Duplan er vaak naast stond.

Ruiter is voor eredivisie begrippen een prima keeper, Ayoub is door zijn leeftijd wat wisselvallig maar is een groot talent vind ik zelf.

Janssen wordt ik zeer zeker blij van, heeft het in de top niet gered, want daar is Twente onderdeel van, maar in de subtop moet hij makkelijk mee kunnen. Hij begon ook aardig bij FC Utrecht, hoop dat hij die lijn weer kan oppakken in het nieuwe seizoen.

27 mei 2014 om 18:12

gompie, eerst moeten spelers vertrekken om vervolgens nieuwe spelers aan te trekken zo gaat dat in de voetballerij

Nu zijn er spelers weg die amper speelden door blessures zoals Mulenga en vd Gun, en daar worden vervangers voor gehaald dus wordt Utrecht daar beter

Janssen is terug van een jaar blessure dus ook een versterking

Leeuwin gehaald ook een versterking

eind vorig seizoen Qusada gehaald ook een versterking en voor de breedte is toen ook bv Dorda gehaald.

Duplan terug van blessure dus ook een versterking

Alleen De ridder is weg nu en waarschijnlijk een Bulthuis die beide vervangen worden.

Utrecht is druk bezig met nieuwe spelers dus hoezo degradatie?

Vorig seizoen ook spelers kwijt geraakt en gehele seizoen gemiddeld 4-5 basisspelers geblesseerd en toch 10e worden... nou veel slechter kan het niet worden dus...

27 mei 2014 om 23:04

Utrecht is ook met winterse aankopen(waar jij zo zeker van was) niet sterker op geworden en waarom zouden ze nu wel beter worden met deze aankopen?

27 mei 2014 om 15:23

Hiermee toon je alleen maar aan dat je niet weer waar ze mee bezig zijn en welke versterkingen er al zijn gehaald.

Zo als het er nu naar uitziet, moet FC Utrecht moeiteloos meedraaien in de middenmoot volgend seizoen. Een plek of 3/4 boven Den Haag.

27 mei 2014 om 23:36

Oh jij kan natuurlijk in een glazenbol kijken en wat zie je nog meer allemaal in de toekomst?

Als ik Jens Toornstra was zou ik eieren voor mijn geld kiezen en weggaan bij FC Utrecht. Een speler met zijn kwaliteiten kan toch bij een veel grotere club spelen, dan, met alle respect, FC Utrecht. En FC Utrecht kan dan nog een mooi bedrag voor hem vangen.

Dit is niets nieuws qua informatie, Mulenga zijn contract liep af en er is afscheid genomen van hem na de wedstrijd tegen Vitesse. Het is een goede werker altijd geweest, maar hij kost te veel geld en is helaas te blessuregevoelig!

Als de Kogel nog een seizoen verhuurd gaat worden dan is het wel lastig in vullen de spitsen positie. Gaan ze dan toch nog met v/d Gun verder praten? Een spits is wel een prio 1 mag ik hopen!

Ach maar beter ook. Mulenga mist altijd de eerste paar maanden van het seizoen, doet twee keer mee na de winterstop, raakt weer geblesseerd en doet de laatste wedstrijden weer mee. Tegen een salaris van 6 ton is dit natuurlijk van de gekken. Utrecht maakt nu flink ruimte in het salarishuis, maar er gaan kwalitatief goede spelers voor terugkomen. Mark my words!

Utrecht zal ook de tering naar de nering moeten zetten. Zijn al een aantal keren geholpen door Frans Van Seumeren. Ooit houdt het op en zal je moeten inkrimpen.

27 mei 2014 om 18:09

Ze zijn bezig de laatste schulden weg te werken en er is geld voor versterkingen

27 mei 2014 om 21:11

daar geloof ik nog niet zo veel van mols1970 want als dat zo zou zijn had utrecht wel in cat 3 ingedeeld geweest lijkt mij

Ik denk dat Mulenga wel een leuke spits zou kunnen zijn voor Feyenoord (mits die fit blijft)

Wat een titel weer zeg. Van Mulenga was al lang bekend dat de kans groot was dat hij er volgend jaar niet meer zou zijn. Er is zelfs nog afscheid van hem genomen bij de wedstrijd tegen vitesse.

Jullie doen net alsof Utrecht er slecht voor staat, maar even de feiten:
-De Ridder is verkocht (naar het schijnt voor 2 miljoen euro)
-Bulthuis is nog niet verkocht en als hij wel verkocht wordt dan is dat geen probleem. We hebben op dit moment 4 linksbacks.
-Van Agudelo, Delpierre, Mulenga, Koevermans en van der Gun is afscheid genomen. Agudelo wordt nog mee gepraat, Leeuwin heeft Delpierre vervangen en vd Gun, Mulenga en Koevermans misten anders toch 90% van de wedstrijden.
-Toornstra en Ruiter zullen waarschijnlijk nog verkocht worden voor vele miljoenen. Voor Ruiter hebben we de opvolger al in huis met Havekotte en voor Toornstra zal waarschijnlijk een vervanger komen.

Kortom, er is behoefte aan een rechtsbuiten en een spits, eventueel een vervanger voor Toornstra en eventueel nog een centrale verdediger. Met het geld dat we ontvangen van de Ridder, Toornstra, Ruiter en eventueel nog als Vorm verkast naar Liverpool, kunnen we gerichte aankopen doen en hopen op een paar goede talenten.

Ik hoop dat ze vd Hoorn kunnen huren, echt een goede vervanger voor Toornstra halen en anders Quesada de kans geven en Hupperts halen (of Berghuis als Hupperts naar AZ gaat).
Misschien nog één a twee gerichte aankopen die de basis versterken. De rest moet met jeugd aangevuld worden, geen domme aankopen meer als Dorda, die hebben we in de jeugd ook lopen.

Er is nog tijd genoeg om gerichte aankopen te doen.

Havekotte
v/d Maarel
v/d Hoorn
Leeuwin
v/d Winden
Janssen
Ayoub
Quesada
Berghuis
Agudelo
Oar
27 mei 2014 om 13:05

Inderdaad! Goed beschreven. Al begreep ik dat Padt nog steeds gevolgd wordt voor het geval dat Ruiter verkocht gaat worden.

Berghuis zie ik niet naar Utrecht toe komen, heeft bij Az goede dingen laten zien. Quesada moet zeker een kans krijgen, hij heeft nu 6 maanden zich kunnen aanpassen aan een andere cultuur en land! Een spits is erg belangrijk. Het zou mooi zijn als het lukt om Veldwijk terug te halen van Excelsior. V/d Hoorn huren zeg je? Opzich geen slecht idee, maar dat is dan een tijdelijke oplossing en met Leeuwin heb je eigenlijk al een speler gehaald voor de basis. Misschien is het juist goed om dan een jeugdspeler de kans te bieden achter hem en Heerings om zich te bewijzen.

27 mei 2014 om 13:18

Veldwijk gaat te kort komen. Heeft een topseizoen gedraaid en zit wat mij betreft nog steeds ergens tussen top JL en onderkant eredivisie in. Is daarmee voor mij geen speler die ons beter maakt en dat hebben we wel nodig.

Achter Heerings is Jeff Hardeveld van Feyenoord gehaald. Heerings is een aardige jongen die volgens mij baat heeft bij echte concurrentie. Hardeveld is dat wat mij betreft nog niet. Bulthuis zou dat kunnen zijn maar ik hoop bijvoorbeeld op een Van de Linden als Bulthuis vertrekt.

27 mei 2014 om 13:23

@ Castanza

Utrecht heeft geen interesse in Veldwijk.
Ook in Hoesen heeft Utrecht overigens nooit interesse gehad.
Dat is allemaal namedropping van zaakwaarnemers.

Er wordt op dit moment met meerdere spelers gesproken en dat zijn allemaal directe versterkingen.
Een man als Co Adriaanse tekent uiteraard geen contract zonder de toezegging dat er geïnvesteerd mag worden.

27 mei 2014 om 13:28

@ orwell,

Dat doen zaakwaarnemers inderdaad vaak ja. Ik dacht alleen dat de naam Veldwijk wel serieus was gevallen. Ik begrijp dat je met het aantrekken van Adrianse zeker wel een kenner hebt aangetrokken. Ik hoop dan ook dat hij sommige spelers eventueel over de streep kan trekken.

27 mei 2014 om 13:15

Als Ruiter gaat, dan is in ieder geval Sergio Padt al even in beeld als zijn vervanger. Havekotte is nog niet klaar voor de stap naar het eerste en zou het komend seizoen wat mij betreft aan een JL club kunnen worden verhuurd (in de lijn van Vorm).

Je eindconclusie deel ik trouwens volledig en de invulling is bij Adriaanse in goede handen.

27 mei 2014 om 13:35

Berghuis gaat natuurlijk nooit naar FC Utrecht toe. Heeft dit seizoen goed gepresteerd en blijft volgend seizoen basisspeler bij AZ, onder een coach waar je als speler veel liever onder speelt dan Alflen. Verder denk ik dat je wel gelijk hebt, al zou ik altijd een extra keeper halen.

27 mei 2014 om 13:45

@ Bunnik; goed verwoordt. De titel is weer behoorlijk suggestief... zucht, dit was gewoon oud nieuws! Iedereen hield er al rekening mee dat Jacob zou vertrekken.

Het is jammer, maar misschien maar beter zo. Mulenga heeft goed verdiend bij FCU en altijd de kansen gekregen om te revalideren, waarbij hij netjes is doorbetaald. Dat Utrecht nu een prestatiecontract aanbood is een kwestie van realisme en gezond verstand. Het is Mulenga zijn goed recht om daar dan weer niet op in te gaan. Die wil financiële zekerheid voor zijn familie en hemzelf. Erg benieuwd welke club hem dat gaat bieden.

Met een Lcv, flankspeler en spits zijn we klaar, mits niemand vertrekt. Hieraan word achter de schermen volop gewerkt (ook LCV mag ik hopen). Heerings heeft concurrentie nodig achterin.

27 mei 2014 om 13:59

Berghuis, de laatste maanden uitblinker bij AZ, die gaat eerder een volgende stap zetten als hij zo sterk blijft spelen in plaats van twee stappen achteruit met alle respect.

Alleen voor Toornstra kan je miljoenen krijgen gezien zijn contract tot 2017 en zijn toch redelijk hoge marktwaarde, denk dat als je voor Ruiter 3 miljoen krijgt als Utrecht je heel blij mag zijn.

Voor Nederlandse spelers zeker bij subtoppers / middenmotors worden gewoon geen miljoenen betaald, Toornstra als uitzondering.

27 mei 2014 om 14:22

Haha Berghuis.. die zal echt niet van AZ naar Utrecht gaan. Hupperts zal AZ gewoon gaan versterken aangezien ik denk dat Beerens zal vertrekken.

27 mei 2014 om 18:07

Berghuis is te duur, AZ wordt wel minder nu met v Basten en vertrek Gerbrands, en Berghuis was wel oogappeltje van Adriaanse,

27 mei 2014 om 22:07

AZ zal echt niet minder worden. Gaat juist worden geïnvesteerd, er is namelijk geld. Berghuis zal never nooit niet naar Utrecht gaan momenteel.

27 mei 2014 om 22:58

Leg eens uit waarom AZ minder wordt met v Basten en vertrek van Gerbrands?

29 mei 2014 om 17:55

Ik heb je aantal keren gevraagd naar je uitleg, maar tevergeefs. Dit houdt dus in dat je geen tegenargument hebt en uit je nek lult zoals vaker!

29 mei 2014 om 21:35

Onze Mols lult wel vaker uit zijn nek.

Bulthuis maar meteen verkopen, erg matige speler en ze hebben toch nog een paar linksbacks in de selectie. Ben erg benieuwd naar Utrecht, denk dat het nog wel eens de verassing van volgend jaar kan worden, als ze Toornstra behouden en nog een goede spits+ verdediger aantrekken.

Goed bezig. Probeer lekker geld te vangen voor die spelers die afgelopen seizoen niet of onvoldoende hebben gescoord. Neem afscheid van die grootverdieners die nog vaak geblesseerd zijn ook. Ik heb het volste vertrouwen in de technische staf . Er komen goede en jonge talentvolle spelers voor terug, die nu nog betaalbaar zijn. Bouwen aan een goede en gezonde toekomst.

lekker laten gaan bij elkaar 2 jaar ziek zwak en misselijk geweest wel zijn geld netjes gebeurd contract verlengd toen die ziek was en nu boos omdat ze hem gen dik loon willen betalen maar een contact voor zijn prestaties
jacob ga maar ergens anders je zakken vullen

Ach, utrecht moet gewoon goed kijken....guyon fernandez, khalouta halen

Zonde dat deze man zo vaak geblesseerd is. Als hij fit is, is het een prima voetballer.. Hoop voor hem dat hij naar een mooie club in Engeland kan (championship of league 1) en dat hij dan niet geblesseerd raakt en lekker kan voetballen. Gun het hem wel

Er is ook maar zelden een goed woord over voor Utrecht op Voetbalzone. Liever oud nieuws melden zodat we lekker negatief kunnen zijn dan je ergens in verdiepen!

De organisatie wordt opnieuw neer gezet, een nieuwe coach en assistent coach, een nieuwe "raadgever/technisch directeur" met een geweldige schat aan ervaring en een geldschieter met een Utrecht hart. Dat lijkt mij toch een hele mooie basis?!

Mulenga zou al vertrekken en wat mij betreft een strik er om heen, net als vd Gun en Duplan. Deze spelers spelen max de helft van het seizoen, de rest zijn ze geblesseerd!

Bulthuis is een zwakke back die zich op karakter weet te handhaven. Leeuwin zal Delpierre vervangen en Ayoub zal ook weer een jaar verder zijn als verdedigende middenvelder. Janssen zal fit aan het seizoen beginnen.

De vraag is of Toornstra dan wel Ruiter verkocht gaat worden. Voorlopig is er nog niets concreet en zullen deze spelers alleen tegen hoge prijzen verkocht worden nu Utrecht Steve de Ridder al voor 2 miljoen heeft verkocht (na hem gratis binnen gehaald te hebben). Hoe bedoel je goede zaken gedaan?!

Met voorlopig spelers als Toornstra, Ruiter, Leeuwin, Ayoub, Oar, Sarota, Janssen en Quesada staat er nog een prima basis. Heerings is ook weer een jaar verder, Zullo komt terug dus hou aub allemaal eens op met de altijd negatieve insteek...

De basis is er, het is nu goed door selecteren en handelen. Ik heb er alle vertrouwen in!

Utrecht zal een hoop spelers moeten gaan halen willen ze linkerrijtje gaan spelen. Zeker 3 verdedigers nog. vd Maarel, Markiet en Heerings zijn jupiler niveau. Daarbij betwijfel ik ten zeerste of Leeuwin het gaat halen. Vind ik een speler rechterrijtje. Voorin zouden ze zo een 4 spelers moeten gaan halen aangezien ze daar niemand meer hebben. Op het middenveld hebben ze Jansen, Ayoub en Toornstra waarvan ik verwacht dat die laatste zal vertrekken. Totaal geen creativiteit.

Barre tijden voor Utrecht. Hoor ook niet echt dat ze buiten Veldwijk bezig zijn met spelers.

27 mei 2014 om 15:03

Qua creativiteit geef ik je gelijk, verder is het glas weer half leeg in plaats van half vol bij je.

Heerings is een prima eredivisie speler, vd Maarel en reserve speler Markiet zijn inderdaad niet goed genoeg.

Quesada is de creatieve speler die komend seizoen stappen moet maken. Er komt ook weer een goede jeugd lichting aan met de A jeugd die 3e is geworden afgelopen seizoen terwijl ook de B en C jeugd keurig in de top 6 zijn geëindigd.

Jong FC Utrecht heeft al een aantal spelers gehaald waarvan het de vraag is of ze slagen maar de club gaat in ieder geval voor talenten ipv dure selectie spelers.

Er staat een mooi stadion, een uitstekend jeugd complex en de staf is met de ervaren vd Ham en Adriaanse uitgebreid.

Utrecht zal niet voor de top 6 gaan spelen komend seizoen maar degradatie zal ook echt niet gebeuren. Iedereen heeft heel het seizoen lopen zeiken maar we zijn gewoon 10e ge-eindigt, wat is dan het probleem?

Ook komend seizoen zal er rond die plek gespeeld geworden. De Ridder is uitstekend verkocht, Mulenga gaat weg als groot verdiener die zelden speelt. Bulthuis wordt hopelijk ook goed verkocht.

Ik heb alle vertrouwen dat de randvoorwaarden bijna geschept zijn en het bouwen nu echt kan gaan beginnen. Wie weet gaat Toornstra of Ruiter weg maar dat is dan wel tegen een zeer goede prijs. Wat zijn de top transfers die ADO heeft gedaan de laatste jaren, of een club als Nac? Utrecht weet het telkens voor elkaar te krijgen om spelers voor goede prijzen te verkopen, daar kunnen veel clubs nog een voorbeeld aan nemen.

Ik heb vertrouwen in de toekomst maar blijf lekker doorzeuren, we zullen zien wat de toekomst brengt.

27 mei 2014 om 15:20

ADO heeft met Zuiverloon, Alberg, Gehrt, Meijers, Holla, Malone en Jansen toch aardig goede spelers binnen gehaald de afgelopen jaren. Daar aan toegevoegd de jeugdige spelers die zijn doorgebroken doen ze het aardig goed.

Houtkoop daarentegen vind ik een mindere aankoop voor volgend seizoen.

Utrecht moet slim zijn en vd Hoorn huren van ajax + Fledderus goedkoop ophalen bij Roda en Koolwijk bij Nec. Wat is het toch ook simpel eigenlijk als je een beetje kenner bent. Kijk mijn realistische opstelling maar. Padt kun je makkerlijk halen als Ruiter vertrekt en Fernandez is grtais op te halen bij Zwolle. Top 8 zeker mogenlijk!!!

Padt
v.d Maarel
v.d Hoorn
Leeuwin
Hardeveld
Oar
Ayoub
Koolwijk
Fledderus
Agudelo
Fernandez
27 mei 2014 om 15:05

Wat moet Utrecht in vredesnaam met Koolwijk? Ayoub is beter en veel jonger. Hij is daarnaast veel te traag in zijn handelings-snelheid.

Fledderus zou ik inderdaad wel willen zien om de concurrentie aan te gaan met Oar op links.

Fernandez lijkt mij een lastig mannetje maar wellicht nuttig als hij vanaf rechts kan gaan spelen.

27 mei 2014 om 15:15

Denk eerder dat het elftal zal zijn van Utrecht.

Ruiter
vd Maarel
Leeuwin
Heerings
Dorda
Janssen
Ayoub
Oar
Pappot
Veldwijk
Duplan
27 mei 2014 om 18:06

Duplan zal nooit op links staan voor Oar

Dorda komt tekort,

Er gaan nog wel transfers komen ik verwacht eerder dit

Padt
vd Maarel Leeuwin aankoop/heerings Teysse/zullo
Martensson/sarota Janssen/quessada Ayoub/duplan
aankoop/pappot v Duinen Oar

Ik ga er dan vanuit dat Toornstra en Ruiter verkocht worden

27 mei 2014 om 22:20

Zo bijzonder is dit elftal niet hoor het is gewoon middelmaat. Dit is rechter rijtje materiaal en zelfs nog slechter als het afgelopen seizoen.

27 mei 2014 om 22:37

van Duinen zal niet naar Utrecht gaan. Heeft zelf aangegeven dit niet meer te zien als een stap omhoog. Tevens heeft Utrecht daar geen geld voor.

27 mei 2014 om 22:39

Gelukkig voor Utrecht zijn er komend seizoen een hoop clubs die voor degradatie spelen.

28 mei 2014 om 10:58

nou zeurpiet als utrecht vduinen had willen halen hadden ze dat gedaan maar utrecht heeft geen interesse meer in vduinen is ook al meerdere keren aangegeven en geld is er genoeg om te investeren

28 mei 2014 om 11:24

Nou ramonnetje Utrecht kan van Duinen ook nog eens niet betalen want hij moet 2 miljoen kosten. Tevens is er bij Utrecht alleen ruimte in het salarishuis en worden met de transferinkomsten de schulden gedekt. Moet ik je dat nou vertellen als niet Utrechtsupporter?

27 mei 2014 om 17:51

Utrecht kan wil slim willen zijn als vd Hoorn niet te huur is dan gaat het niet, Koolwijk komt te kort

Fernandez is te licht anders laat Zwolle hem ook niet gaan

Padt ligt bijna vast

Fledderus is toch een middenvelder? Volgens mij kan Utrecht beter een centrale verdediger halen en wat aanvallers en het liefst nog een rechtsback ipv vd Maarel...

27 mei 2014 om 22:40

Hoe kom je erbij dat Padt bijna vast ligt? Ruiter is nog niet eens weg.

Ze hebben een lijst met spelers voor meerdere posities zodra spelers vertrokken of gaan vertrekken

Mulenga was al ingecalculeerd dat ie zou vertrekken en wordt amper gemist omdat ie weinig speelde
Janssen is terug van een blessure en is dus een versterking want die was bijna gehele jaar geblesseerd
Leeuwin is een versterking

ok dan vertrekt Bulthuis maar die was matig, deels geblesseerd en veel rode kaarten, dus vervangbaar.

De Ridder is een verrassing, ook een kaartenpakker maar die levert veel geld op

vd Gun is vervangbaar , speelde door blessures weinig

Men heeft op het verlanglijstje staan: Agudelo (was gehuurd), Mike v Duinen, Veldwijk, Hoessen (gaat naar Groningen), nog een spits in het buitenland die ze bekijken en nog wat spelers.

Zoals iedere club lijstjes heeft en kijkt wat het budget is, hoe onderhandelingen gaan, wat een bestuur en trainer wil, aan welke spelers getrokken wordt, is dat bij Utrecht niet anders.

En men heeft financiele ruimte om spelers aan te trekken, het wordt een drukke transferzomer

27 mei 2014 om 22:43

De spitsen die jij noemt staan niet op het lijstje, alleen Agudelo zou men graag willen behouden maar dat wordt lastig.

Veldwijk komt te kort, van Duinen te duur en niet meer interessant terwijl Hoesen nooit op het lijstje heeft gestaan.

27 mei 2014 om 22:51

Klopt helemaal, sverige4u

28 mei 2014 om 19:04

Mols zegt wel vaker dingen die niet kloppen. Van Duinen heeft eerder aangegeven niet naar Utrecht te gaan en hij is sowieso te duur voor Utrecht.

Dit is weer eens open deuren intrappen. Mulenga zijn contract loopt af, iedereen had dit al zien aankomen. Dave kon vorig jaar al een transfer maken en met Dorda en van der winden kan dat opgevangen worden. De ridder gratis gehaald en voor 2 miljoen verkocht is prima deal.

Ruiter zou eventueel vervangen worden door Padt. Ze kunnen het wel weer een leegloop noemen maar het was allemaal al voorspeld. Niks nieuws dus.

ik ben er iig blij mee dat er een vervanger voor mulenga gehaald word ten eerste is hij erg duur ten tweede is hij altijd geblesseerd ten derde kan hij niet op kunstgras spelen dan kun je beter iemand halen die wel kan spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren