Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Woordvoerder Dinamo Zagreb: 'Muric is akkoord met Ajax, wij niet'

Laatste update:

Ajax heeft zich voor volgend seizoen al versterkt met Richairo Zivkovic, Arkadiusz Milik en Nick Viergever en wil graag nog een nieuwe rechtsbuiten halen. De Amsterdammers hebben hun zinnen gezet op de komst van Robert Muric, maar zijn komst belooft nog behoorlijk lastig te worden. Dinamo Zagreb claimt dat Muric een doorlopend contract heeft; de speler zegt dat hij transfervrij is.

/

Een woordvoerder van Dinamo Zagreb laat aan Ajax Showtime weten dat de achttienjarige Muric een persoonlijk akkoord heeft bereikt met Ajax: "Maar Dinamo is er zeker van dat Muric niet onder zijn contract uit kan. In ieder geval niet zonder de goedkeuring van Dinamo. De Kroatische voetbalbond steunt de club hier in", zegt de persvoorlichter.

Bij Dinamo lijkt men zich wel neer te leggen bij een naderend vertrek van Muric, die al maanden niet meer komt trainen. "Het zou het beste voor de speler zijn als hij een club vindt en weer gaat spelen", aldus de woordvoerder. "Als Muric Dinamo Zagreb wil verlaten, dan is er altijd een manier om dat te regelen. De manier waarop het nu gaat, is niet de juiste manier."

Ajax moet Robert Muric laten lopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gevalletje Meleg? Ajax weet ze wel uit te zoeken, maar goed hopelijk is die jongen het waard.

26 mei 2014 om 10:35

@ Numbernine

Door zulke mensen dusdanig te helpen kan het ook heel positief uit pakken. Ajax heeft bij Meleg zijn zaakwaarnemers in de rechtzaal alle hoeken laten zien en deze mogen nooit meer spelers begeleiden. Tegelijkertijd is Meleg dus van zijn "wurgcontract" af en heeft hij een nieuwe zaakwaarnemer aan kunnen nemen volgens Europese wetgeving. Ajax heeft dus een heleboel voor Meleg betekent en dat word niet snel vergeten.

DIt is niet iets als kansen geven in het eerste elftal. Nee Ajax heeft Meleg geholpen met zijn leven, zijn contract, zijn carriere, zijn hobby en zijn familie. Meleg heeft dan ook al meerdere malen aangegeven heel erg gelukkig te zijn door Ajax.

26 mei 2014 om 11:39

Goed punt. Daarnaast kan het natuurlijk ook in het voordeel van ajax zijn. Als zij wel bereidt zijn om extra tijd in een talent te stoppen en andere clubs niet, wordt er eerder voor ajax "gekozen."

Wel hoop ik dat Meleg binnenkort echt doorbreekt wat tot nu toe is het voor niets geweest. Of ben ik te ongeduldig?

26 mei 2014 om 12:15

Als ik mij nu niet vergis, mocht Meleg dit seizoen nog niet in het eerste voetballen door bepaalde contract redenen van de vorige werkgever. Maar komende seizoen mag dat wel. Dus die ga je nog wel zien een paar wedstrijden.

26 mei 2014 om 12:47

Europese wetgeving? Dat klinkt verdomd vertrouwd he, daar zal alles wel prima in geregeld zijn. Ajax heeft Meleg niet uit de kinderprostitutie gehaald hoor, niet zo overdrijven. Hij wilt naar Ajax omdat hij meer kan verdienen, meer kans op speeltijd heeft en een grotere kans heeft om bij een topclub terecht te komen aangezien Ajax een opleidingsinstituut is. Jij probeert Ajax als een goed doel neer te zetten.

26 mei 2014 om 12:54

Zeker een goed punt. De berichtgeving laat vaak zien dat die jongens allemaal vast zitten aan een wurgcontract. Als ajax daarin kan helpen is het voor Muric alleen maar een voordeel, maar ajax zal natuurlijk voor 90% denken aan de potentie van zo'n jongen.

26 mei 2014 om 14:14

@ajaxpyama

Die jongen kan naar Ajax, en jij gelooft dat wanneer een talent naar Ajax kan dat de enige club is die geinteresseerd is? Ajax heeft een salaris plafond op basis van selectie status en het salarishuis ligt net zo hoog als een degradatie kandidaat n de premier league. Dus in hoeverre is Ajax financieel aantrekkelijk? Als die jongen geld wilde verdienen had hij wel getekent voor 500.000 tot 1.5 miljoen op jaarbasis bij een Engelse laagvlieger. Want Ajax geeft hem nooit dat salaris.

Ajax laat al meerdere malen zien dat ze extra stappen willen zetten voor talenten en bereid zijn talenten echt te helpen. BIj Meleg hebben ze zaakwaarnemers voor de rechter gesleept, het CAS erbij betrokken en de Knvb erbij gehaald. Dat laat zien hoever Ajax bereid is om voor iemand te gaan en hoe hard ze er voor willen werken. En dat is voor heel veel (niet voor iedereen) mensen heel wat waard!

26 mei 2014 om 12:16

Bij Sulejmani was er ook iets wat niet klopte en toen durfde Heerenveen t wel aan, de rest van het verhaal kennen we. Denk dat ze liever nu wat meer moeite doen, als ze écht overtuigd van m zijn, dan dat ze over 3 jaar een hoofdprijs zouden moeten neertellen.

Hoe bizar kan het zijn. Contracten zelf zijn meestal wel duidelijk met een begin en eindtijd

Natuurlijk is er wat te regelen met dinamo is er altijd wat te regelen.
Op of onder de tafel er is wat te regelen. ;-)

Ik heb werkelijk geen idee of Ajax Muric moet laten lopen. Wij lezen twee totaal verschillende versies van het verhaal uit de kampen Muric en Dinamo Zagreb, dat we geen idee kunnen hebben welk kamp de waarheid spreekt.

Ik zou het persoonlijk wel lekker vinden als Ajax Dinamo Zagreb een hak kan zetten, want Ajax heeft nog een appeltje te schillen met Zagreb na die wedstrijd tussen Zagreb en Lyon van 7 December 2011. Denk aan de knipogende Vida.

26 mei 2014 om 10:30

@ Doncoxxx

Volgens mij kwam je zelf eerder ook met het verhaal. Maar het heeft te maken met de vele zaakwaarnemers rondom Muric. Er is een contract getekent tussen Zagreb en iemand die claimed dat hij één van de zaakwaarnemers van Muric is. Muric zelf ontkent weer dat dit een zaakwaarnemer is en zijn andere zaakwaarnemers claimen dit ook.

Dus Zagreb claimt dat het contract rechtsgeldig is, één van de zaakwaarnemers claimt dat het contract er is en wil een fee zien. Terwijl Muric en andere zaakwaarnemers claimen dat hij transfervrij is. Hierdoor ontvangen ze weer teken geld natuurlijk.

AL met al een lastig verhaal, met Meleg duurde het toen ruim een half jaar voordat er eindelijk duidelijkheid was verschaft en Ajax met een paar ton over de brug kwam als opleidingsvergoeding. Of je hem moet laten lopen? Dat ligt eraan hoe dwars Dinamo wil gaan doen. Gaan ze akkoord met een paar ton zal de zaak snel beslecht zijn. Willen ze echt dwars liggen en gaan er procedures gestart worden kan het wel eens een lastig verhaal gaan worden.

26 mei 2014 om 10:36

Ja, ik ken al die verhalen en de volgende. Er ging een verhaal dat Murtic teruggezet was, omdat hij niet wilde bijtekenen en misschien niet welkom zou zijn op de trainingen, terwijl Zagreb weer beweerde dat Muric niet meer kwam opdagen. Maar wat is de waarheid? Daar doel ik op.

Hoe dan ook, als Zagreb rechtsgeldige contracten zou hebben, dan kunnen ze de Uefa of de Fifa inschakelen.

26 mei 2014 om 10:45

@ Doncoxxx

Dat is inderdaad het volgende verhaal. De waarheid zullen we waarschijnlijk niet weten. En in hoeverre het daadwerkelijk waar is dat hij niet heeft getrained zullen we ook niet echt weten.

Of het contract rechtsgeldig is zal uiteindleijk door het CAS uitgezocht moeten worden. Hetzelfde als met Meleg toe in dat geval.

26 mei 2014 om 11:29

De zaak Meleg is nooit bij de CAS geweest. Er is gedreigd met een zaak bij de Fifa en toen is Vojvodina alsnog accoord gegaan met Ajax' voorstel. Het zal hier waarschijnlijk ook niet zover komen, want anders was dat contract allang bij de Uefa of de Fifa belandt. Blijkbaar is dit de manier waarop men in de Balkan zaken doet. Maar goed, dat is speculeren; het kan net zo goed zo zijn dat er wél een contact is en dat Zagreb in zijn recht staat.

Het werkt overigens als volgt: eerst doet de Uefa of de Fifa uitspraak. Als een club of speler dan in beroep wil gaan, kan dat bij de Cas.

We weten natuurlijk niet hoe het precies gaat, maar het klinkt een beetje hypocriet van Ajax. Als er een talent uit Nederland word gehaald schreeuwt iedereen moord en brand. Vervolgens lijkt Ajax nu al een akkoord te hebben met de speler voordat het er met de club is uitgekomen.

26 mei 2014 om 10:24

Volgens de speler is hij transfervrij en dan is contact opnemen met de club overbodig aangezien er geen transfersom aan te pas komt.

26 mei 2014 om 10:28

@bloomfield, dat is niet helemaal waar, want Ajax is Zagreb minimaal een opleidingsvergoeding van naar verluid €250k verschuldigd, dus er zal contact moeten komen of zijn.

Maar dat Ajax hypocriet zou zijn in deze, zoals laak beweert, is complete kolder. Iedereen zou moord en brand schreeuwen en dat is dan hypocriet van Ajax? Er staat ook verder nergens dat Ajax geen contact met Zagreb zou hebben gehad. De vergelijking en de conclusie slaan werkelijk helemaal nergens op.

De Kroatische voetbalbond steunt de club hier in", zegt de persvoorlichter.

Jup..waar Zagreb een grote invloed in heeft. Corrupte bende daar. Zo snel mogelijk afronden en dat rare clubje weer een tijdje met rust laten. Wel mooi dat we topclubs aftroeven in de strijd om dit talent!

''de Kroatische voetbalbond steunt de club hier in''. Logisch, de voorzitter is Davor Suker, oud-speler van... Zagreb. En hij heeft een voetbalschool in.. Zagreb.. Die zal niet snel Zagreb ongelijk geven

Boef een 0.5 miljoen en weg is hij, Ajax heeft geld zat ja.

26 mei 2014 om 10:30

Reken eerder op 2 miljoen, als het niet nog meer is, de hele Engelse top wil hem halen...

26 mei 2014 om 11:34

als de contracten niet helemaal kloppen of het tekenen is raar verlopen dan kiezen zij ook wel eieren voor hun geld. Zoals psv en labyad.

De hele Engelse top kan wel achter hem aan zitten maar als hij daar (nog) niet heen wil versterkt dat niet de onderhandelingspositie.

Ajax gaat geen 2 miljoen neerleggen als niet bewezen is dat hij niet transfervrij is, 0.5 misschien nog wel om van het hele gedoe af te zijn.

Ik geloof er weinig van, dat hij nog een contract heeft. Gewoon even laten uitzoeken door het Cas. Waarschijnlijk, zitten er weer zaakwaarnemers achter, die geld willen hebben van Zagreb, waardoor ze geld terug eisen, doordat Zagreb niet optijd heeft gehandeld. Altijd wazig in dat soort landen.

26 mei 2014 om 10:33

@reservebankje

Het gaat erom dat er een contract getekend is door iemand die claimt dat hij een zaakwaarnemer is. Muric + andere zaakwaarnemers ontkennen dit. Maar Zagreb en de betreffende zaakwaarnemer erkennen het contract. Dus er zijn 2 kampen en er zal vanuit Muric bewijs meoten komen dat d ebetreffende zaakwaarnemer niet zijn zaakwaarnemer is. Maar deze constructies liggen in de oostblok landen vaak erg lastig in elkaar waardoor het moeilijk uit te zoeken valt.

Daarnaast zal de bond Zagreb altijd steunen, de voorzitter is oud speler van Zagreb.

26 mei 2014 om 10:38

Als er geen handtekening van hem opstaat is het sowieso ongeldig. Kroatische bond heeft hier dus compleet niks mee te maken, tevens bestond volgens mij bijna alle leden uit die van Dynamo toch? Gewoon lekker laten meetrainen bij Ajax, want als dat is wat je zegt, kunnen ze er niks meedoen. Ik gok dat het een mix van jouw verhaal en van mijn verhaal.

26 mei 2014 om 10:48

@ Reservebankje

De waarheid zal warschijnlijk in het midden liggen. Maar volgens vrij goed ingevoerde bronnen is dit hetgeen waar op het moment de kink in de kabel zit. Het is makkelijk zeggen dat er een handtekening van Muric op moet staan. Maar een handtekening is relatief makkelijk te vervalsen. Die kan er ook opgezet zijn door de zaakwaarnemer zelf. Dat zal voor Zagreb totaal niet uit maken, die vinden zoiets toch prima.

En de Bond heeft er ook mee te maken, deze keuren contracten en eventuele transfers ook geod en moeten de benodigde documenten hebben. En de Bond zal altijd Zagreb steunen. Suker is een oud speler van Zagreb dus.

26 mei 2014 om 10:54

Snap ik, maar zo is het natuurlijk altijd makkelijk spelers langer aan je vast te binden. Misschien is in dit soort gevallen en eigenlijk altijd, dat er controle moet komen vanuit de Uefa / Fifa. Papieren opsturen naar de Uefa / Fifa als club zijnde, zodat die weer contact kunnen leggen met des betreffende speler. Kost wel wat, maar vraag per transfer van een speler 0,1 van transferwaarde voor de controle en je haalt het er wel uit. Volgens mij kun je dan redelijk nagaan, of een contract wettelijk is. Kan binnen 2 uur gecontroleerd zijn.

"hij komt al maanden niet meer trainen"

Hoe zal zijn gesteldheid dan nu zijn? ritme heeft hij niet. Helemaal niets.

Ik kan deze club niet serieus nemen. Altijd gedoe. Voor mij is het een grote corrupte bende, als iemand gelooft dat een matig Lyon op eigen kracht daar met zo'n uitslag wint vind ik dat wel naief.

Dit verbaasd me helemaal niks dus, ik ken die hele Muric niet en heb geen idee of hij iets toevoegd aan Ajax maar dit wordt weer een grote poppenkast met arbitrage zaken etc..

Een talent dat nog erg jong is, weinig heeft gepresteerd, een half jaar niet gespeeld met nog een (twijfelachtig) 1 jarig contract. Het kan niet zo zijn dat Dinamo hier de hoofdprijs voor vraagt (4/5 miljoen). Het klinkt redelijk als ze zeggen "als Muric Dinamo Zagreb wil verlaten, dan is er altijd een manier om dat te regelen.". Indien ze aan een redelijk bedrag denken verwacht ik dat ze met 1,5-2 miljoen wel akkoord gaan. Zou Ajax Muric dit waard vinden? Of gaat Ajax weer uit principe geen cent teveel betalen?

26 mei 2014 om 10:37

@ Ernesto22

Ajax gaat hoe dan ook geen 1 a 2 miljoen betalen. Ze claimen dat hij transfervrij is en dus met 250.000 euro als opleidingsvergoeding los te weken is. Ze zullen nooit het 6 a 7 voudige gaan betalen. Rondom Meleg was hetzelfde probleem, daar heeft Ajax uiteindleijk ongeveer 500.000 euro betaalt. Die kan je wel aardig vergelijken denk ik.

26 mei 2014 om 13:44

Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar als Muric dus een 'talent' is dat niet meer waard is dan 500.000 - 750.000 dan kan je ook niet verwachten dat hij komend seizoen op de flanken gaat uitblinken, wat er al jaren niet bij Ajax gebeurt. Is dat niet juist waarnaar ze wel naar op zoek moeten gaan, een flankspeler die meteen toegevoegde waarde heeft.

26 mei 2014 om 14:05

Hij is meer waard, maar hij hoeft maar 250.000 euro te kosten, omdat er een alleen een opleidingsvergoeding betaald hoeft te worden. Door wat onduidelijkheden doet Zagreb moeilijk, omdat ze hopen er wat extra's uit te halen. Ajax kan heel veel moeite doen en door middel van verschillende instanties hem toch voor 250.000 binnen hengelen, een klein beetje moeite doen en dreigen met verschillende instanties waardoor ze het op een akkoord gaan gooien voor het dubbele of driedubbele van die 250.000, maar ze kunnen ook geen moeite doen en gewoon in onderhandeling gaan met Zagreb. In dat laatste gevallen zullen ze waarschijnlijk 10x zoveel kwijt zijn. Dan moet je kijken hoeveel tijd alles gaat kosten en wat die tijd je waard is. Vervolgens kiezen ze waarschijnlijk voor de 2e keuze, aangezien die relatief weinig tijd en geld kost.

ajax speelt met vuur mamic is geen grap ....

26 mei 2014 om 10:53

@ lulic71

Hoezoe speelt Ajax met vuur ? Er is wel vaker gedonder bij transfers bij Dynamo en ik heb nog nooit gehoord dat het voor bestuursleden uit andere Europese landen linke soep is geworden, want ik ga er vanuit dat jij dit zegt omdat hij in eigen land een "tough guy" is. Het zal wel meevallen met dat vuurtje.

26 mei 2014 om 14:07

Ja, die man zal veel kunnen doen vanuit de gevangenis. Het leukste is nog dat de harde kern van Zagreb een hekel heeft aan Mamic, getuige een persconferentie waar ze binnen vielen en Mamic verantwoordelijk hielden voor het slechte beleid van de club.

Mmmm de vierde aankoop van Ajax voor volgend seizoen. Beleid was toch op de eigen jeugd gericht? Ja beetje flauw maar dan moet de aanhang hier er maar ook niet zo massaal op klaarkomen. Niets mis met gerichte aankopen natuurlijk.

26 mei 2014 om 10:49

Er zullen vast wel jeugd spelers doorbreken, maar zoals bekend is het nogal moeilijk om in NL een goeie rechtsbuiten op te leiden.

26 mei 2014 om 11:06

Afgelopen jaar zijn Veltman en Klaassen uit eigen jeugd ingepast. Denswil heeft 17 competitieduels op t veld gestaan en Kishna heeft mogen debuteren en minuten gemaakt. Nee Ajax kijkt totaal niet naar de jeugd.

26 mei 2014 om 11:28

Het beleid van Ajax is niet de eigen jeugd te stimuleren, maar vooral te verdienen op jonge talenten uit het buitenland. Natuurlijk krijgen deze bij min of meer gelijke geschiktheid voorrang als er tonnen voor betaald is boven de brave doorstromers uit de B1.

Afgelopen jaren kochten ze spelers als Honer, Meleg, Andersen, Fischer, Boccara, Lobotka, Sana, Rits etc. Ondanks dat ze niet beter zullen zijn (geweest) dan de echte jeugdspelers passen ze ook al niet echt in een basisteam.

Financieel is het beleid van Ajax om elk jaar enorm veel buitenlandse talenten van de tweede categorie op te kopen niet zo verkeerd. Als er maar 1 van de 10 doorbreekt, ben je tegenwoordig uit de kosten.

De echte toptalenten zijn echter al onhaalbaar. Waar je vroeger de sterren van een Olympische Spelen nog kon halen, gaan die nu direct naar een topclub.

Sportief schiet je er weinig mee op. Diegene die doorbreekt is na 1 seizoen al weg, en je kwaliteit daalt hard met al die jongelingen in een team.

Bovendien is het wel schadelijk voor het voetbal van Oranje. Als Ajax deze weg blijft ingaan, zal het nog wel even duren dat Feyenoord en PSV etc. hofleverancier van het Nederlands elftal blijven.

26 mei 2014 om 14:12

Het probleem met die spelers van de Olympische spelen, is dat de toppers vrijwel allemaal al lang bij een grote club spelen (oftewel, je statement klopt niet). De grote clubs gaan zelf steeds jonger spelers binnenhalen, waardoor de concurrentie daar steeds groter wordt. Toch haalt Ajax nog steeds toptalenten binnen, maar moeten ook die talenten de tijd kunnen krijgen en staan ze er niet direct, aangezien de top in het voetbal breder geworden is en dat komt door de professionalisering (spelers zijn sneller, fitter en sterker dan decennia geleden). Er zijn weinig toptalenten die er meteen staan en dat is ook helemaal niet erg.

26 mei 2014 om 17:52

@ Bondskoots

Ik raad jou en velen anderen eens aan om je echt te verdiepen in het beleid van Ajax, want dat heb jij duidelijk niet gedaan of zelfs niet een beetje. Ajax richt zich qua jeugd zowel op eigen jeugd als jeugdige buitenlandse talenten. Ajax heeft nooit gezegd dat het zich alleen op eigen Nederlandse jeugd zou richten (overigens kunnen buitenlandse talenten ook eigen jeugd zijn). Na de Cruijff revolutie kwam men er achter dat er een gat in de opleiding zat vanwege de nieuwe eisen, die moest dus opgevuld worden. Wat men gedeeltelijk gedaan heeft door het halen van een aantal van de spelers die jij noemde. Iets wat al tig keer is uitgelegd is en zo logisch is als het maar zijn kan.

Iets wat PSV overigens ook doet, al deed PSV dit voornamelijk met wat oudere spelers zoals Park, Strootman, Mertens, Schaars, Wijnaldum, Ruiz (al werd die gehaald voor PSV laatste kans in de titel race, toen dat niet lukte verandere de reden opeens om het veilig stellen van Europees voetbal), maar daar hoor ik jou nooit over, behalve dat jij het in het geval van PSV dan wel verstandig vindt.

Het grappige is ook dat zowel PSV en Feyenoord ook hebben aangegeven in het recente verleden dat men net zoals Ajax zich ook wilden mengen in de strijd voor betere buitenlandse talenten. Alleen dat men (en Feyenoord nog niet) op dat moment daar het geld niet voor had omdat je voor de betere buitenlandse talenten ook goed moet betalen vandaag de dag. Onlangs heeft PSV twee jeugdige Denen gehaald uit Scandinavië, wat dus precies hetzelfde is als wat Ajax doet, jou kennende zal jij dit wel weer verstandig vinden.

Dat alle (top)talenten naar de grotere competities gaan is ook klinkklare onzin Cerny, Eriksen, Fischer, Andersen, Meleg, Boilesen, Bay etc etc, konden ook tekenen bij verschillende topclubs in Europa waar ze ook nog eens meer konden verdienen. Toch kozen zij voor Ajax voornamelijk om twee redenen. Ten eerste omdat de opleiding van Ajax internationaal nog steeds een ijzersterke naam heeft, die zich bewezen heeft niet alleen voor een goede opleiding te zorgen (both on and of the pitch), maar ook omdat Ajax bewezen heeft een goede springplank te zijn voor de Europese (sub)top. Ten tweede hebben veel van die talenten en hun ouders ook aangegeven dat het ook heel belangrijk was dat er zoveel ex toppers rondlopen die betrokken zijn bij het opleiden van talenten. Dus wat jij zegt is gewoon niet waar.

Dat niet alle gehaalde buitenlandse talenten het gered hebben is ook niet meer dan logisch, wat overigens ook geld voor Nederlandse talenten. Of kun jij mij de naam geven van een opleidingsclub waar alle gehaalde buitenlandse talenten het halen. Juist omdat veel talenten het niet redden moet je dus een goede constante stroom aan talenten hebben om je opleiding draaiende te houden, dus wat is nou eigenlijk het punt wat je hierover probeert duidelijk te maken ?

Het halen van buitenlandse talenten heeft niets met het financiële beleid van Ajax te maken, tenminste niet zoals jij dit uitlegt. Als dat het geval zou zijn geweest dan zou Ajax alles wat jeugdig is en redelijk tot goed kan ballen wel halen zoals bijvoorbeeld sommige Engelse clubs doen. Dat men aan gehaalde buitenlandse talenten ook zoveel mogelijk wilt verdienen is logisch, maar Ajax haalt alleen buitenlandse talenten die zij uitzonderlijke vinden. Het financiële beleid van Ajax steekt toch echt anders in elkaar, echt ik vraag me elke keer weer af hoe jij aan die indianen verhalen (theorieën) komt als het over Ajax gaat.

Dat Ajax er niets mee opschiet is alweer een grove misvatting van jouw, als je kijkt naar de jeugd van Ajax lopen de in de ogen van Ajax grote talenten niet zo snel naar het buitenland; zoals we dit wel met enige regelmaat zien bij andere Nederlandse clubs. Veel jonge spelers bij Ajax zijn zich ervan bewust dat zij niet te vroeg naar een grotere competitie of topclub moeten gaan. Deels laat men dat al zien om voor Ajax te kiezen, maar ook omdat de talenten (die helemaal of gedeeltelijk zijn opgeleid) die wel uitgroeien tot sterktehouders over het algemeen pas vertrekken bij Ajax als ze het nationaal goed hebben gedaan en ook Europees echt van waarde zijn geweest voor Ajax.

Een aantal belangrijke spelers zoals Eriksen, Vertonghen, Sneijder, Emmanuelson, Alderweireld en Suarez etc etc (al zijn Eriksen en Suarez geen eigen kweek) gaven aan dat ze Ajax niet zouden verlaten voor de eerste de beste club die met een flink zak duiten langs kwam. Wat men ook niet deed, een bewijs dat gelukkig veel spelers van Ajax heel bewust met hun carrière omgaan. Hetgeen wat onlangs nog eens bevestigd werd toen een aantal jonge gasten verlengde en daarbij ook aangaven nog niet klaar te zijn bij Ajax en niet te vroeg willen vertrekken.

Daarnaast behaalt Ajax al jaren met enige regelmaat goede/hogere financiële rendementen uit haar (deels) opgeleide en gehaalde spelers in tegenstelling tot andere Nederlandse clubs (al beginnen meerdere clubs het gelukkig beter te doen). Sportief schieten wij er degelijk wel iets mee op, ondanks dat Ajax om de zoveel tijd haar sterktehouders verliezen zijn we toch vier keer achter elkaar kampioen geworden en zaten we steeds erg dichtbij de tweede ronde in de Champions League.

Daarnaast loopt er altijd een aanzienlijk deel rond van spelers bij het eerste die uit de opleiding komen, zelfs in de zogenaamde magere jaren gebeurde dat, dat het de ene keer iets meer of minder is lijkt me logisch. Trouwens als Ajax er volgens jou niet zoveel mee opschiet waarom streven AZ, Feyenoord, FC Twente, PSV en Vitesse hetzelfde na ? Dat je erop achteruit gaat wanneer sterktehouders vertrekken lijkt me logisch, alleen is dat nog geen reden om bij de pakken neer te zetten anders kun je nogmaals net zo goed ermee stoppen.

Dat we de Champions League niet meer zullen winnen moge duidelijk zijn, alleen moet je als topclub zijnde altijd gaan voor het hoogste haalbare. Als dat bijvoorbeeld betekend dat het behalen van de tweede ronde sportief het hoogste haalbare is (naast het nationale kampioenschap), vind ik dat Ajax de ambitie moet hebben om die tweede ronde te halen. Anders kunnen weer net zo goed de club wel opdoeken als je er volgens jou sportief er maar weinig mee opschiet.

Ajax leid in eerste instantie niet op voor Oranje, iets wat Feyenoord en PSV ook niet doen. Ajax is over het algemeen door de jaren heen goed vertegenwoordigd geweest met spelers in Oranje. Dat het een keertje wat minder is kan gebeuren, net zoals je niet altijd kampioen kunt worden dus zo erg is dat niet, mochten dat er veel zijn is dat een mooie bonus.

Dat beleid van Ajax is echt te waardeloos voor woorden. Of ze gaan voor spelers onder de 20 die nog niks hebben bewezen, of ze halen iets oudere spelers die bij subtop/middenmoot in de eredivisie net opvallen. Tuurlijk is het goed om te investeren in de jeugd, maar af en toe en speler halen die direct wat toevoegd moet toch ook kunnen? Met deze selectie gaan ze, wederom, de cl poule fase niet overleven. Dat willen ze toch zo graag? Bovendien is viergever een leuke speler voor az, maar toch niet van het niveau ajax? En hoeveel jonge aanvallers hebben ze inmiddels al?

26 mei 2014 om 16:28

@ Timmatavz7

Ajax is nog niet klaar hoor, men is nog steeds op zoek naar een oudere speler die veel ervaring uit 1 of meerdere top competities om Poulsen te vervangen. De competities zijn net afgelopen dus er is nog wel tijd, zo ie zo zal het denk ik wel even duren omdat dit soort spelers niet voor het oprapen liggen voor Nederlandse topclubs.

Wat Viergever ben ik het met je eens, waarom ze die gehaald hebben is mij ook een raadsel. Met name met het oog om nu eens net niet tekort te komen voor de tweede ronde in de Champions League had ik gehoopt dat men zou kijken voor een verdediger die spijkerhard is wanneer dat gevraagd word.

Zal er wel op uitdraaien dat Ajax een aantal corrupte gasten moet afbetalen.
Zo werkt het buiten West Europa. In Zuid Amerika heb je dit soort taferelen ook.

Ik hoop dat Ajax hem gratis ophaalt na een snelle artbitragezaak, waarbij zij een schadevergoeding ontvangen van Zagreb voor al het oponthoud.

Zal nog wel even duren voordat hier schot in de zaak komt. Als dit werkelijk zo een groot talent is dan mag hij wat mij betreft heel snel naar Amsterdam komen. 3 nieuwe speler aangetrokken voor komend seizoen Zivkovic voor 2,5 Milik wordt gehuurd dus dat zal wee meevallen en Viergever voor 2 miljoen. Prima bezig als je het mij vraagt. Al hoop ik wel op wat meer ervaring in de selectie. Ik snap dat er op talenten wordt ingezet die je kunt kneden en laten spelen volgens het ajax systeem. Ervaring is ook belangrijk en ik hoop vurig dat er ook wat "oudere" spelers worden aangetrokken, zeker nu Poulsen weg gaat. De meest ervaren speler qua leeftijd zou dan lasse Schöne zijn....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren