Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Platini oneens met Blatter: ‘Het was geen fout om op Qatar te stemmen’

Laatste update:

Sepp Blatter, de voorzitter van wereldvoetbalbond FIFA, gaf vorige week vrijdag toe dat de toewijzing van het WK 2022 aan Qatar ‘een fout’ is geweest. De extreem warme weersomstandigheden zijn onderschat en werknemers worden in het emiraat slecht behandeld. Michel Platini is het echter met zijn collega oneens.

/

De meerderheid van het uitvoerend comité van de FIFA stemde op Qatar. Zo ook Platini, de voorzitter van de Europese voetbalbond. “Ik zie niet in waarom ik zou moeten zeggen dat het een fout is geweest om op Qatar te stemmen. Ik denk dat het een juiste keuze was en denk dat nog steeds”, vertelt de Fransman aan BeIN Sport.

“We hebben Qatar echter tegelijkertijd de gifbeker geschonken, want zij begeven zich nu in een orkaan”, vervolgt Platini. “Er zijn grote problemen rondom de werkomstandigheden en Qatar werkt hieraan. Het is een mooi cadeau, maar het land moet nog een aantal dingen oplossen.”

De 78-jarige Blatter benadrukte vorige week tevens dat de miljoenen Qatarese oliedollars niet doorslaggevend waren geweest. In het WK-bid was wel veel ruimte gereserveerd voor sponsoring en ontwikkelingsprogramma's. “Nee, ik heb nooit gezegd dat het is gekocht, de keuze was vooral een politieke overweging.”

Het ambtstermijn van de Zwitser als voorzitter van de FIFA loopt in 2015 af en hij hoopt langer door te kunnen. Platini schijnt, net als Jérôme Champagne, ook interesse te hebben in deze hoogste voetbalpost: “Ik weet niet hoe het met de anderen zit en ook niet hoe het met mezelf zit. Na het WK ga ik erover nadenken. Ik ben tevreden bij de UEFA en na de zomer zien we wel of ik me kandidaatstel voor de FIFA.”

In beeld: 21 hersenspinsels van FIFA-voorzitter Blatter

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erger dan Blatter dus deze corrupte fransman.

23 mei 2014 om 22:14

Had hem ook wat hoger ingeschat.
De quote in het artikel is verkeerd btw. Hij zei: ' ik zal nooit zeggen dat het is gekocht, maar het was een politiek besluit' hiermee liet hij dus wel doorschemeren dat de gang van zaken niet klopt maar hij het nooit zal toegeven

Ja, voor je portemonnee is het zeker een goede keuze, maar behalve het financiele aspect is er geen enkele reden om voor de zandbak te kiezen.

23 mei 2014 om 22:02

In ieder geval zal de bevolking daar niet in opstand komen zoals wel in Brazilië gebeurt.

De temperaturen zijn overdag een enorm probleem, ze kunnen het beste 's avonds of 's nachts gaan spelen. Gezien de tijdszone is het gunstig voor Europa aangezien het daar later is dan hier.

23 mei 2014 om 23:52

welke bevolking? Als je daar niet geboren bent en je ouders zijn niet uit Quatar, kan je nooit inwoner worden. Als jij dus tegen hun bent zeggen ze, geef maar hier je werkvergunning en ga maar weg. Vervolgens als je schulden hebt kom je gewoon in de gevangenis....al het geld wat in dat WK wordt gestoken komt alleen maar terug bij de al te rijke oliesjeiken. Ik kan echt niet wachten tot het olie op is, want iets anders kunnen ze niet doen. Ze hebben een leuke 30 jaar gehad om al hun geld te verbrassen aan onzin, maar ho maar om er voor te zorgen dat hun rijkdommen gedeeld worden.

23 mei 2014 om 23:57

Ik bedoel die werkers ook niet, die komen vooral uit India volgens mij.

Dat de Qatarese bevolking niet in opstand komt is ook heus geen reden om te juichen ofzo, bedoelde het ook gekscherend.

Blatter gaf eindelijk eens een keer toe dat bepaalde dingen onderschat zijn waarover behoorlijke kritiek was geweest. Dhr Platini houd gewoon voet bij stuk en plaatst de chaos onder het mom van een paar kleine problemen. Als Blatter eindelijk van zijn troon word gestoten is het niet te hopen dat deze gluiperd de nieuwe dictator van de fifa word.

23 mei 2014 om 21:38

Ik denk dat de enige reden is dat Blatter dat heeft gezegd omdat hij zich weer verkiesbaar wil stellen voor een nieuwe periode.

Omdat iedereen wel weet dat het belachelijk is dat het WK in Qatar wordt georganiseerd en dat het gewoon gekocht is. Door dit enigszins toe te geven hoopt hij wat goodwill te krijgen om nog 4 jaar te blijven.

Het wordt tijd dat een jongere oud-voetballer aan de leiding komt, iemand die dichter op de huidige voetbalwereld staat en weet wat er echt speelt.

23 mei 2014 om 21:49

Precies! Jij begrijpt het! eindelijk iemand

23 mei 2014 om 23:04

Jack heeft gelijk, maar hier speelt veel meer. Blatter nam namelijk heel duidelijk afstand en wees zelfs met een beschuldigende vinger naar Platini en Beckenbauer aangezien Frankrijk en Duitsland qua handel hele nauwe banden hebben met Qatar.

Nadat Qatar werd aangewezen begon het hele circus rond PSG en Monaco en kreeg de zoon van Platini opeens een hoge baan aangeboden bij de nieuwe beleidsbepalers van Psg.

Wat Platini hier nu doet is zich proberen vrij te praten door te stellen dat er niet werd omgekocht en Qatar rechtmatig het WK mag organiseren. Ondanks.. dat iedereen allang wist dat het er zomers veel te heet is om een WK te houden..

Wordt vervolgd dus.

Platini maakt zich op alle mogelijke fronten ongeloofwaardig. Wat een blaaskaak die man. Een land waarin mensenrechten geschonden worden geef je zomaar het WK? Nog wat andere kleinere kritieke punten zoals het klimaat, de voetbalcultuur en ga maar door. Zo 'n land waar je alleen maar op kunt zeiken als het op voetbal of het organiseren van een eindronde aankomt geef je toch geen WK? Ik snap er echt niks van. De stemmers hadden alleen maar dollartekens in de ogen.

Schande dat een wk in een land wordt gespeeld waar ze meer met kamelen ****** hebben dan met voetbal..

23 mei 2014 om 22:08

Je kan het ook zo zien, voor het eerst in de geschiedenis gaat er een WK naar een Arabisch land. Zo betrek je ook de Arabieren bij het geheel en biedt je zo'n land maar eigenlijk ook een hele gemeenschap een kans om te laten zien dat ze het ook kunnen.

Zoals Africa nu een toernooi heeft gehad is het wel geloofwaardig om ook een Arabisch land een keer een toernooi te laten organiseren. Alleen pakt het met de arbeidsomstandigheden tot nu toe niet heel erg goed uit maar gewoon op de vingers tikken en die kans gunnen.

23 mei 2014 om 23:46

over schande gesproken..

24 mei 2014 om 01:11

Precies. Wat een contrast met Brazilie is het ook... Brazilie is een land dat voetbal ademt, met historie, met prachtige stadions, met miljoenen fans, met leuke getalenteerde spelertjes op straat en een nationale ploeg die sambavoetbal speelt. Die zandbak heeft geen enkele historie, heeft van die kille stadions, geen fans, geen voetballers, helemaal niks dus.

Dit bewijst maar weer dat de Fifa en de bobo's binnen die organisatie geen enkele liefde hebben voor het spelletje maar enkel voor de eigen portemonnee... Op geld beluste aasgieren zijn het..
Jammer dat de mensen hier de dupe van worden, de mensen waarvoor dit toernooi eigenlijk is en waarvoor dit toernooi zoveel betekent...

Wat een ongelofelijke zak is dat toch die Platini een grote slijmbal om maar te zorgen dat hij op het pluche blijft zitten en we gaan gewoon in die woestijn voetballen het is echt te zielig voor woorden , hij is ook al tegen doellijn technologie dus we krijgen in de opvolging van Blatter nog en grotere zak op die plek dus te uit je winst , voorlopig veranderd er dus helemaal niets .

Inderdaad het is een hele goede keuze... De enigste mensen die daar een wedstrijd zullen bezoeken zijn de plaatselijk holbewoners met een witte pyjama aan.

Wat schattig dat iedereen zeikt over het WK dat in Qatar wordt gehouden, en dan zo populistisch lullen over mensenrechten.

Hypocriet gedoe. Ik vraag mij af waar de denigrerend sprekende Europeanen waren toen het EK in Israël werd gehouden. Het land die massaal Afrikaanse immigranten het land uit gooit en nu illegaal regio's in de West Bank bezet met illegale bezettingen. Niemand zei toen iets over de Israëliërs die toen vrolijk het EK mochten organiseren. Vreemd of niet? Israël niet, Qatar wel. Terwijl beide landen in dezelfde regio zitten en beide toch fout bezig is.

Of Rusland waar het WK na Brazilië wordt gehouden. Hé, is dat niet het land waar de hate crimes de afgelopen jaren tot de honderden zijn gelopen en de neo-nazi's nergens zo'n grote groei hebben doorgemaakt dan in Rusland? Maar daar zweeg iedereen. Reden? Voor mij een vraag, voor de jaloerse Europeanen een weet.

Maar zodra er een islamitisch land aan de beurt dan staan de Europeanen op met de armen over elkaar schuddend kijkend hoe een land in het Midden Oosten een keertje een WK mag organiseren. Nee, dat kan dan weer niet. De reden weten zij donders goed. Dat het WK in Qatar wordt gehouden is gewoon geweldig voor dat land en voor de regio. Een land dat zoveel geld investeert in het bouwen van stadions met gunstige omstandigheden en voorzieningen om een leuk wereldkampioenschap te organiseren verdient deze teksten niet.

23 mei 2014 om 21:05

Geef deze man een groen randje!!

23 mei 2014 om 21:20

Wat een onzin zeg, over die andere landen is ook meer dan genoeg te doen geweest. Misschien dat jij denkt dat het eerder niet zo was omdat het je hiervoor niet interesseerde, maar nu wel omdat je zelf de islam aanhangt waarschijnlijk...? Of een andere band met Qatar hebt?

Dat het WK in Qatar gehouden word is inderdaad geweldig voor land en regio, maar minder voor de arbeiders die daar bij bosjes neervallen.

Je doet net alsof Europeanen verschil maken in hun mening over het WK organiserende land (en daar heb je waarschijnlijk bij sommigen gelijk in), maar jij maakt in je stukje net zozeer verschil nu omdat je een voorkeur hebt. Erg hypocriet!

23 mei 2014 om 21:21

De mensen hier hebben eerder de pik op Platini dan Qatar. Ik denk niet dat men zo gereageerd zou hebben als er bijvoorbeeld in Turkije (Islamitisch land) het WK zou organiseren.

23 mei 2014 om 21:31

Nee daar heb je gelijk in want Turkije is nu eenmaal een voetbalgek land daar zou ik inderdaad totaal geen moeite mee hebben of dat nu islamitisch is of niet als het daar zou worden gehouden , maar het gaat inderdaad om die vreselijke heer Platini als die lacht dan liegt hij al ik vind dit zo'n nare man maar ik moet er wel bijzeggen wie je er ook neer zet ze zijn allemaal zo corrupt als de pest .

23 mei 2014 om 21:26

israel word gezien als een normaal land, qatar wordt in heel de wereld gezien als een groot geld gebied daar komt dat door , stel je alsjevlieft niet zo aan, in isael kan je nog zeggen dat het wk voor het volk er was, bij qatar is de enige reden geld , wat ondertoom zegt, niemand zou klagen als turkije het wk had gekregen

23 mei 2014 om 21:31

Het is vooral dat het in een regio is die totaal niets met voetbal te maken heeft. Asia is voetbalgek, Latijns Amerika is voetbalgek en Europa en Afrika zijn voetbalgek, maar het midden-oosten niet.

Die mensenrechten hebben er weinig mee van doen, ik ben zo ongeveer de laatste die daar iets van kan zeggen, maar het feit dat deze verkiezingen zo overduidelijk gekocht zijn, dat is wat dwarszit. Ik had veel liever een WK in een fatsoenlijk voetballand gehad, Qatar heeft zich nog nooit geplaatst voor een WK, moet het dan wel het WK organiseren?

23 mei 2014 om 22:31

Ieder islamitisch land is een hellhole. Of het in de religie zit of in de cultuur of beiden, ik weet het niet. De enige hypocriet ben jij.
Er zijn al meer dan 400 doden gevallen. En voor wat? Het bouwen van stadions.
De islamitische wereld, de Fifa en iedereen die dit WK heeft gesteund heeft bloed aan zijn of haar handen.
Het is jammer dat zulke landen veel olie hebben. Anders leefden ze nog in het stenen tijdperk. Maar ook al rijden ze in rolls royces, geestelijk zijn ze in die tijd achtergebleven.

En over de Europeaan Platini...voor iemand die danst op 38 doden in het Heizelstadion is het maar een kleine stap om de samba te dansen op die 400 en meer doden in Qatar.

23 mei 2014 om 23:30

Goud randje zou ik zelfs zeggen. Vanaf deze kant mag het ook weleens benoemd worden.

Turkije of Marokko was dan misschien beter land geweest om de islamitische gemeenschap zijn 1e WK te gunnen.

Maar niet zeuren nu en de fouten van Qatar gewoon blijven benoemen maar uiteraard het WK gewoon door laten gaan daar!

24 mei 2014 om 08:41

Ik weet niet of jij de acticiteiten een beetje volgt, maar er is ook volop kritiek op het WK in Brazilie, en tijdens de afgelopen winterspelen was er ook volop kritiek op Rusland. Dat zal er ook weer zijn tegen de tijd dat het WK dichterbij komt. De reden voor de kritiek heeft niets te maken met het feit dat het een Arabisch land is. Maar met het feit dat je geen WK kan spelen in een land waar het bloedheet is. Het WK moet een feest zijn, met veel publiek! Maar naar het WK in quatar gaan mensen niet, omdat ze er omkomen van de hitte. Daarnaast worden er mensenrechten geschonden. Weet je hoeveel bouwvakkers er daar uitgebuit worden? En weet je hoeveel er sterven. Het is abject te suggeren dat wij Europeanen het niet gunnen aan een Arabisch land.

24 mei 2014 om 11:34

Dat Quatar islamitisch is interesseert met niet. Het is een land met 0,0 voetbalhistorie en het klimaat is er gewoon niet geschikt. Dan zou ikb.v. Turkije of als het er rustig is Egypte een veel logischer keuze vinden Bovendien ga je compleet voorbij aan t aantal doden (400) dat er gevallen is bij de bouw van die stadions.voor hen en hun familie is t niet zo leuk dat WK in die regio. Er zijn vlgns mij genoeg redenen waarom een Wkin Quatar niet ideaal is.vind het daarom geen aanval op die regio of op de Islam. Het is natuurlijk makkelijk om als er kritiek komt te roepen dat je gediscrimineerd wordt
Toen Holland in Orlando moest voetballen was er ook een hoop kritiek omdat het daar ook te warm was.

Bah bah bah wat een vieze corrupt zooi daar , eerst zegt Blatter dit en nu moet deze flapdrol het ook nog zeggen verspeelt echt al zijn krediet bij mij , als hij nu eens wist hoeveel mensen er zijn gestorven daar door de omstandigheden omdat hun groen licht hebben geven vind ik dit te balchelijk voor woorden op grond van mensenrechten en arbeidsomstandigheden echt achandalig die hele fifa en uefa .

De grote bonden moeten dit gewoon boycotten. Het is gewoon een keer nodig om duidelijk te maken dat de Fifa niet zonder haar bonden kan. Niet deelnemen aan deze corrupte bende.

Deze man snapt er dus geen drol van. Maakt zich totaal ongeloofwaardig ( als dat al niet het geval was ).
Qatar was alleen een goede keuze voor diegene die zijn bankrekening nog niet vol genoeg vond.

Wat een arrogante Fransoos is Platini, een enge nare man die bij C.L Uefa uitreiking oer ruggen van spelers de show wilt stelen. Platini die is nog veel erger dan Blatter, mag hopen dat hij niet de baas van de Fifa word.

Deze man (platini) overtreft Blatter in corruptie - en dan moet je wat in je mars hebben.....

Kijk nu even wat hier gebeurt, het cynisme regeert in het voetbal en 'nothing is what it seems'.

Wat je op het eerste gezicht denkt is' Blatter fout, Platini goed'. De eerste weet niets eens wat hands is, laat staan buitenspel, de tweede was ooit beste voetballer ter wereld.

Maar nee, wat gebeurt er, de eerste (de 'foute` steekt de hand in eigen boezem en geeft de fout ruiterlijk toe.

Maar de tweede is eigenlijk nog veel erger want die weigert dat te doen !

Maar ... wat erger is, de tweede, de zgn 'goede', veinst oprechtheid door te wijzen op fouten in Qatar. Maar die smerige hypocriet wijst daarbij op een voor de voetbal 'puurheid' minder relevant punt van de werkomstandigheden'. En natuurlijk is dat vreselijk, maar die omstandigheden waren ook verre van ideaal in ZA en idem in Brazilie.

Nee, de grootste, want meest voorzienbare schande is de temperatuur en daar hoor je monsieur hypocrite niet over. Bah, wat een zooitje, om van te kotsen !

Ik dacht dat Blatter vreselijk was, maar deze man slaat al helemaal de spijker op zijn kop...

Platini mag voor mij echt weg bij de Uefa, wat een corrupte geldwolf is die man en iedereen met een beetje gezond verstand in de kop kan zo zien dat hij zo gek als een deur is als hij dit soort dingen zegt... Eigenlijk zouden we een wereldprotest tegen deze 2 Bobo's moeten houden om dan vervolgens eens te zien wat er binnen de organisatie van de Fifa en de Uefa gaat gebeuren, maar 1 ding is zeker; Zodra het volk het dan voor het zeggen heeft liggen die twee geldbandieten eruit en kunnen ze op pensioen gaan van de duiten die ze in al die jaren bijeen hebben gesprokkeld door een groot deel van de omkopingstaferelen!

Natuurlijk is Platini het oneens met Blatter. Het wereldkampioenschap in Qatar is via omkoping en vriendjespolitiek toegewezen aan Qatar. Laurent Platini, de zoon van, werd aangesteld als directeur van een investeerdersgroep uit Qatar toen zijn vader dineerde met de Franse president Nicolas Sarkozy, een emir uit Qatar en de bestuurstop van Paris Saint Germain. Gelukkig hebben wij Van Praag nog, een zogenaamd kritische Nederlander, die kritische vragen durft te stellen aan Blatter en Platini.

Blatter zei toch in dat interview dat Platini persoonlijk werd uitgenodigd bij de toenmalige president Sarkozy en dat daar plots een Qatarese emir en zijn zoon bij aan tafel schoven?

Hij wilde dat geen "omkoping" noemen, maar dat er politieke druk op Platini was vanuit Frankrijk lijkt me wel duidelijk.

Dit zal je ongetwijfeld stemmen gaan kosten, ja als ze er aan werken om alles beter te krijgen, dat is zeker fijn, maar feit blijft dat het daar in de zomer gewoon te heet is voor de meeste landen, om te spelen en dit heeft blatter te laat in gezien, ook al doet hij die uitspraak ook om aan te kunnen blijven.
Wel is het zo, wat platini zegt, we hebben a gezegd, dus moeten we ook bij a blijven en niet b gaan zeggen, een kern van waarheid, zit daar wel in, alleen ik hoop dat er dan geen dode vallen,, bij de spelers als sowieso de supporters.

Waar was die politieke keuze dan op gebaseerd? Na de chaos van de Asia games 2006 in Qatar, is hun bid bod voor de Olympische spelen door het IOC van tafel geveegd. Wat doet de Fifa, een veel groter toernooi laten organiseren.

Zo te horen wil platini niet zijn smeergeld kwijtraken..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren