Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Turkse top wil aanvaller uit Ajax-opleiding: 'Maandag wordt een grote dag'

Laatste update:

Serhat Cakmak krijgt geen nieuw contract aangeboden en zal daarom vertrekken bij Ajax. De aanvaller komt echter vast wel goed terecht: Fenerbahçe, Besiktas, Galatasaray en Trabzonspor zochten al contact met Cakmak, zo zegt de speler zelf tegen Ajax Showtime.

De negentienjarige Cakmak speelde in het afgelopen seizoen in de A2 van Ajax en weet al waar hij zijn loopbaan zal gaan vervolgen. Dat wordt echter pas maandag bekendgemaakt. "Ik ben vaak gebeld door clubs en ik heb dus ook wel getwijfeld. Uiteindelijk heb ik de beste keuze gemaakt", denkt Cakmak. "Ik kan al sinds gisteren (donderdag red.) niet meer slapen. Maandag wordt een heel grote dag voor mij. Het is de eerste stap voor mij in mijn voetbalcarrière."

Naast Cakmak kon ook Samet Bulut naar Istanbul verkassen, maar de spits van Ajax A1 heeft besloten om in Amsterdam te blijven. De aanvaller wenst Cakmak wel veel succes: "Ik vind het heel mooi voor hem. Hij wilde het zelf heel graag en ik wens hem daar heel veel succes."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Cakmak echt zo goed was had hij.
1. Al lang een contract gehad van Ajax
2. Altijd een basisplaats bij de A1 of Jong-Ajax

Geen enkele trainer zet z'n beste speler ernaast. En geen enkele TD geeft z'n grootste talent geen contract.

Maar goed ik heb deze jongen nooit zien voetballen, dus kan verder niet oordelen hoe goed hij is ten opzichte van bijvoorbeeld Hendriks, Menig of Walian.

Toch weet hij interesse uit de Turkse-top een aanbieding te krijgen..

23 mei 2014 om 12:45

Volgens mij moeten ze een aantal turkse spelers in de selectie hebben zitten, dus dan kan je er beter maar een aantal halen en kijken welke de beste is.

23 mei 2014 om 12:53

Dat is dan prima nieuws voor Nederlandse clubs denk ik zo. Als die Turkse clubs een bepaald aantal spelers met een Turks paspoort in de selectie moeten hebben, dan drijft dat de prijs voor dit soort jongens op. De vraag stijgt, de prijs dus ook.

23 mei 2014 om 13:01

Ja, maar heel vaak halen Turkse clubs jonge transfervrije/zeer goedkope Turkse spelers. Ik kan me niet herinneren dat Turkse clubs ooit echt veel betaalt hebben voor Turkse spelers.

23 mei 2014 om 15:17

De Toekomst heeft gelijk. Over het algemeen zijn het goedkope en vaak ook jonge spelers. Overigens, denk ik niet dat Nederlandse clubs er veel aan gaan verdienen, tenzij er een uitzonderlijk talent opduikt die haalbaar is voor Gala of Fener. Want in Duitsland vallen er veel meer van dit soort jongens te halen, dus is er genoeg aanbod, bij wijze van spreken.

23 mei 2014 om 20:51

Allemaal waar, plus dat die jongens later totaal aan hun lot worden overgelaten en er helemaal niets van carrière terecht komt. Deze jongen had net als alle andere afvallers in dit stadium (best ver namelijk) het gewoon moeten gaan proberen bij een goede Jupiler League club of een Eredivisieclub uit het rechterrijtje. Vaak komt zo'n jongen dan nog wel aardig terecht. Nu gaat hij naar een land dat hij alleen van de vakantie kent, waar hij een nummertje is, en het nog maar zeer de vraag is of hij ooit het eerste haalt.

Ben blij dat die ander het wel lijkt te redden en wens ook Cakmak natuurlijk het beste dan maar.

23 mei 2014 om 13:03

Als het een grote talent was dan was het opeens een speler die voor de grote geld gaat. En dan opeens vergelijkingen met allochtoonse speler die voor het grote geld hebben gekozen. Typisch ajaxsupporters. Alles moet positief uitpakken voor ajax. Ben zelf ook voor ajax.

23 mei 2014 om 13:29

Jij denkt wel in hokjes he? Eerst begin jij over Allochtoonse spelers, terwijl niemand het hier over heeft. Snap niet waarom jij nationaliteiten zo belangrijk vindt, zijn toch allemaal mensen? Vervolgens begin je over "typisch Ajaxsupporters" waarbij je iedereen even over 1 kam scheert. Het enige dat vd Vaart zegt is dat hij denkt dat het niet zo'n groot talent was omdat hij transfervrij weg mag bij Ajax.

23 mei 2014 om 16:10

Volgens mij zijn er wel meer talenten weggemoeten bij Ajax. Een aantal van hen zijn toch behoorlijk goed terecht gekomen. Dus wat hier gezegt wordt, dst het wel niet veel zal zijn als hij geen contract krijgt slaat ook nergens op.

26 mei 2014 om 11:28

zie topic over bakkali en el hamdouai.. dit heb je vaker bij noord-afrikaanse voetballers .. ze bedoelde gewoon marokkanen

23 mei 2014 om 13:17

Waar reageer je nu op...? Het slaat helemaal niet op de context van het verhaal.

Hij zegt niet in dit stuk dat hij beter is dan de spelers die jij opnoemt, of het onbegrijpelijk te vinden dat hij geen contract krijgt..?

Je was wel de eerste die reageerde, goed gedaan.

On topic; Het is meer en meer een trend aan het worden voor Turkse clubs om jonge Turkse voetballers uit Nederland en Duitsland te halen zodat ze aan hun norm komen van minimum aantal Turkse spelers in de selectie. Op zich geen verkeerde ontwikkeling want deze jongens krijgen wel de goede voetbalschool mee uit de westerse landen, wie weet profiteert Turkije er op de lange termijn van.

23 mei 2014 om 13:36

Turkse clubs halen vaak jonge Nederlandse en Duitse talenten binnen met een Turkse achtergrond. Dit heeft voor een groot deel ook te maken met wat Teunteun zegt over Turkse spelers in de wedstrijd selectie.

Elk jaar gaan er echt enorm veel naar Turkije en dat is ook de reden dat jongens als Turuc al interesse hebben van grote clubs in Turkije.

23 mei 2014 om 13:57

In Turkije mogen maar 5 spelers van van een andere nationaliteit opgesteld worden vandaar dat ze de hele Europese markt afstropen naar talentvolle spelers met een Turkse achtergrond en als ze iemand kunnen strikken die een Ajaxopleiding heeft gevolgd en ook nog eens niet al te duur is dan zullen ze dat niet laten.

23 mei 2014 om 14:16

Wordt er bij Ajax niet met leeftijd gewerkt in de jeugd zoals bij Feyenoord? A2 eerste jaars A, A1 tweede jaars A?

23 mei 2014 om 14:22

Nee, alleen bij de zogeheten waterdragers of mindere talenten. De echt goede spelers en talenten komen in hogere elftallen terecht om hun weerstand op te bouwen en ze sneller door te kunnen laten groeien.

23 mei 2014 om 14:40

Nee niet helemaal, Ajax werkt met 1 grote A selectie en daaruit worden 2 teams gevormd die wekelijks kunnen wisselen in samenstelling.. Cakmak werd gezien als 3e/4e spits achter Kishna, Menig en Walian (wat nog een B junior is) en daarom speelde hij vooral in de A2.

23 mei 2014 om 14:27

Serhat Cakmak is een achter neefje van mij en woont in Den Haag. De afgelopen jaren had hij niet zo goed gepresteerd. Dit komt mede door zijn vrienden kring bij Ajax. Hij stond zelf op het punt om ontslagen te worden bij ajax.

In zijn jaren in de B elftal was hij wel heel erg bepalend en had zelfs onder Frank de Boer in de D Top goede relatie. Het enige tegenvaller van hem is. Als hij naar Turkije gaat denk ik niet dat hij hhet daar zal redden. Ben bang dat zijn toekomst net als zijn broer gaat worden. Dat was pas een goede voetballer.

23 mei 2014 om 17:38

Jij weet niet zoveel van wat er in de jeugd bij Ajax gebeurt, want anders had je deze nonsens niet zo stellig gepost.

Cakmak was namelijk wel degelijk speler van de A1, maar raakte gebrouilleerd met Orlando Trustfull, trainer van de A1. Serhat heeft geweigerd om nog onder Trustfull te spelen en is terug gegaan naar de A2. Serhat is niet de enige die dit overkomen is. O.a. James Efmorfidis en Sheraldo Becker is dit overkomen en die zijn ook elders gaan spelen, respectievelijk bij de A1 en in Jong Ajax. En zo zijn er meer. Trustfull schijnt geen weerwoord te dulden.

Het rommelt een beetje rondom Trustfull en daar maak ik mij best zorgen om.

23 mei 2014 om 21:33

Weet wel dat ze in nl heel dom met talentvolle turkse spelers omgaan. In duitsland zetten de clubs ookal zijn de spelers niet op het niveau toch in de selectie om later doorverkocht te worden (heel slim) in nl maken ze er meer een trots kwestie van als de spelers voor vertegenwoordige elftallen kiezen van Turkije en gaan ook eerder voor eigen jongens uit NL (logisch) maar op financieel vlak is er nog veel meer vooruit te boeken !!!

Gaan wel meer Turske talenten weer terug naar Turkije. Iemand die me wat meer kan vertellen over de kwaliteit van deze jongen? Of is het te vergelijken met Ozbuzkurt van Psv? Die weg mocht overigens.

23 mei 2014 om 12:53

Niks bijzonders, speelt als 2e jaars A in de A2. Misschien wordt hij in de toekomst een leuke stormram.

23 mei 2014 om 12:56

En die speler van Arsenal, met Turks en Nederlands paspoort. Even zijn naam kwijt, was wel aardig talentje.

23 mei 2014 om 13:00

Özyakup, leek me inderdaad altijd een goede speler en is nu belangrijke speler bij Besiktas.

23 mei 2014 om 13:01

IK denk dat je nacer barazite bedoelt maar dat is een nederlands/marokaanse jonge speelde in de jeugd van arsenal in middels al bij monaco

23 mei 2014 om 15:35

nee bedoelde özyakup

23 mei 2014 om 13:29

Teun, zie mijn reactie hieronder op ua010.. Vergelijking kan ik niet maken, daar ik Ozbuzkurt niet ken..

23 mei 2014 om 13:32

Off topic: Ik wil nog een vraag toevoegen. Weet iemand hoe Aissatti het doet? Hem helemaal nis meer van gehoord. Wel jammer, had gehoopt op zo.n situatie als van Ozbiliz maar helaas.

23 mei 2014 om 13:57

Ozbuzkurt heeft alleen stage gelopen bij Eskisehirspor.

Cakmak heeft interesse van de Turkse top en kan dus ook nog eens kiezen. Vind ik een heel verschil als je het mij vraagt.

turkse clubs hebben altijd interresse in turken, dat is echt zo uit de oertijd...

23 mei 2014 om 12:57

Misschien moet je de regels van de Turkse competitie er eens op na lezen, dan begrijp je beter waarom en hoef je termen als 'uit de oertijd' niet te gebruiken. Er is een limiet op het aantal buitenlandse jongens en veel van dit soort jonge talenten hebben de Turkse nationaliteit.

23 mei 2014 om 13:13

ja maar dan mag ik het nog wel uit de oertijd vinden..?

ik wist van die wetgeving en die is ook niet mee rvan deze tijd..

23 mei 2014 om 13:31

Waarom zou het niet van deze tijd zijn dan? Ik zou willen dat dit overal een regel was. Goed voor de doorstroom van eigen jeugd en teams uit kleinere landen worden er concurrend sterker van.

23 mei 2014 om 13:32

Het zou voor de eredivisie anders wel erg positief zijn als ze het hier en in andere landen ook zouden invoeren.

23 mei 2014 om 14:48

@maurootje

Jij lult maar wat he?

In Nederland wordt er toch geklaagd dat het niet eerlijk is dat de Sjeiks en rijke Russen het voetbal kapot maken?

Nou als er zo een buitenlander regel was in elke competitie zou het juist veel eerlijker zijn en zou Nederland ook mee kunnen doen met de topclubs.

Maar ach om dat te weten moet je een klein beetje kunnen nadenken en blijkbaar kan jij dat niet...

Na een lange tijd ben ik weer terug op VZ. Ik zal nog in een Galatasaray topic het één en ander vertellen over mijn afwezigheid.

On: Ik heb nog nooit eerder gehoord van Serhat Cakmak. Ik weet niet wat voor een voetballer hij is. Echter moet hij wel talent hebben, anders zou die niet bij Ajax hebben gespeeld. Bovendien is het slim om Turkse talenten te kopen uit bijvoorbeeld Nederland, Belgie en Duitsland. De reden is simpel: hier leren de voetballers al wanneer ze nog kinderen zijn wat ze moeten doen in het veld. In Turkije is dit helaas niet het geval en zal het pas geleerd worden als je een proffesioneel bent, Daarom is hij welkom bij Galatasaray. Zal ook niet veel geld kosten neem ik aan.

23 mei 2014 om 13:25

T is een aardige speler, speelt vaak als spits of soms aanvallende middenvelder. Beschikt over redelijke techniek, goed schot, vrij dynamisch en aardig rap, maar wilt nog wel eens de verkeerde keuzes maken in het veld.. Hoop voor die jongen dat hij gaat slagen, maar zou er (nog) geen geld op durven zetten..

Bulut, is ook gewoon een spits van de A2, heeft sporadisch een invalbeurtjes gehad in de A1, kan nog een jaartje in de A1 blijven als stormram, is ook nog een jaartje jonger als Cakmak.. Ander type, groot en sterk, wel statischer dan Cakmak, goede kopper, maar gaat het vrees ik ook niet halen.. Mist snelheid en techniek/individuele actie om het te trekken in de Arena..

23 mei 2014 om 14:11

Bedankt voor de informartie!

Beiden kunnen nog veel leren. Waarschijnlijk zal Cakmak trainen met de selectie maar wedstrijden spelen bij de A2. Dit zullen waarschijnlijk alle genoemde clubs doen. In de bekerduels en tijdens de trainingskampen zal hij zijn kansen krijgen. De Turkse media zal hem na één doelpunt een ster gaan noemen.

Hij moet een basiskracht willen zijn en niet denken dat hij er al is. Dan zal het hem lukken denk en hoop ik. Jonge talenten zijn altijd welkom. Al helemaal als ze een Turkse paspoort bezitten.

strik erom en wegwezen.. bye bye

Met die regels in Turkije zal dit vaker voor gaan komen, de Turkse clubs speuren Duitsland, Belgie en Nederland af naar goedkope jeugd.

Durf niks over de betrouwbaarheid van dit artikel te zeggen.

Een 19-jarig "talent" waarvan zijn contract niet verlengd wordt is naar mijn gevoel geen waardig spits voor de Turkse top. Echter zitten wij opgescheept met een belachelijke regel in verband met aantal toegestane buitenlanders. Het is niet dat ik dit artikel niet geloof, maar ik wil het niet geloven.

Wel jammer, Turkije heeft sinds Hakan Sukur geen echte topspits meer gehad. Allemaal spitsen die het af en toe leuk doen in de Turkse competitie.

23 mei 2014 om 13:50

Goedkope opvulling voor het tweede en wie weet wordt het nog wat ;-)

23 mei 2014 om 14:14

Ik hoop het. Maar als je twee jaar achter elkaar overwintert in de cl en je weet dat je volgend jaar kampioen moet worden, dan verwacht je toch wel wat anders dan Serhat Cakmak. En laat nou net de spitsenpositie onze zwakke punt zijn.

Trouwens, mocht Fenerbahce of Galatasaray volgend jaar kampioen worden krijgen ze een 4e ster (20e landstitel). Vandaar dat volgend jaar zelfs extra belangrijk is.

Zou iemand mij meer kunnen vertellen over die spits? Ken hem niet maar Ajax kan wel weer een goeie gebruiken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren