Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje Onder-17 verliest EK-finale na strafschoppen van Engeland

Laatste update:

Nederland Onder-17 heeft de finale van het EK in Malta woensdagavond verloren. De talentenploeg van Maarten Stekelenburg nam de strafschoppen woensdagavond slechter dan Engeland, nadat de finale in het Maltese Attard na tachtig minuten in 1-1 was geëindigd. Dani van der Moot en Calvin Verdonk misten de penalty’s namens Oranje.

/

Oranje veegde in de halve finale de vloer aan met de leeftijdsgenoten van Schotland (5-0), maar had het beduidend lastiger met de andere Britten. Na een gelijk opgaande beginfase en enkele halve kansen voor beide doelen opende Engeland na 25 minuten de score. Dominic Solanke van Chelsea was trefzeker na een afvallende bal uit een hoekschop: 1-0. Oranje deed op slag van rust wat terug: Jari Schuurman knalde raak na een combinatie met Steven Bergwijn.

In de tweede helft kwam Nederland er nauwelijks aan te pas. Engeland, dat in de halve finale met 0-2 te sterk was voor Portugal, kreeg kort na rust een goede mogelijkheid op een tweede treffer, maar een indirecte vrije trap belandde in de muur. Na tachtig minuten was er nog geen beslissing gevallen en een strafschoppenserie moest hierdoor uitkomst bieden en daarin was Engeland het meest fortuinlijk. The Three Lions zijn de opvolger van Rusland, dat in 2012/13 Europees kampioen werd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer maar toch erg knap!

Engeland wint strafschoppen? Moet niet gekker worden.

21 mei 2014 om 20:56

Kan dan ook enkel tegen Nederland.

21 mei 2014 om 21:15

Ja nederland is helaas vaak nog slechter dan engeland met strafschoppen!

21 mei 2014 om 21:15

Pingels waren echt zwak ingeschoten allemaal. Keeper van nederland heeft echt een reactie vermogen van iemand van 50. In elke hoek veels te laat.

21 mei 2014 om 22:10

Als je dit post neem ik aan dat je het gezien hebt. Ik vond de penalties van Engeland prima ingeschoten.

21 mei 2014 om 22:32

hij is 17 wat zeur je nou..

21 mei 2014 om 22:32

Een Vermeer, Boer, Zoet, Ten Rouwelaar zou er wel minimaal 1 pakken. Maar die zijn ook wat ouder en dit was volgens mij de finale, dus er stond wel veel druk op. (Correct me, if i'm wrong) De penalty's werden wel redelijk ingeschoten, maar zeker niet onhoudbaar.

21 mei 2014 om 23:08

Lul niet man....
Waren goed ingeschoten

Is een hele goeie keeper

22 mei 2014 om 00:55

Als Vermeer er stond zou minimaal de helft over of naast gegaan zijn bij de Engelsen

22 mei 2014 om 01:05

Volgens mij is Engeland nog slechter dan Nederland in penalty's ...

22 mei 2014 om 14:52

Niet in dit geval blijkbaar.

Ach..met penalty´s verliezen is triest maar zegt niks over wie beter is. Nederland was dat vanavond gewoon. Deze jongens mogen trots zijn en zich gewoon de beste van Europa noemen wat mij betreft. Frisser voetbal dan de Engelsen. Trots op onze talenten!

21 mei 2014 om 21:00

Dit was puur en duidelijk 1-1 niemand verdiende verlies of winst in mijn ogen, daarom bestaan dan strafschoppen

21 mei 2014 om 21:27

Precies, in de groepsfase hadden ze nog van Engeland gewonnen. Neemt niet weg dat het jammer is.

21 mei 2014 om 23:34

Michels zei ooit "ik wordt liever uit een penalyserie eruit getrapt dan dat je een wedstrijd kang wordt weggespeeld en hard verliest." Ik heb de wedstrijd dan niet gezien maar wat ik zie aan de reacties hierboven was Nederland beter... Dan is het wel zuur...

21 mei 2014 om 23:41

Kan me niet voorstellen dat Michels zei ik wordt.

21 mei 2014 om 23:50

haha je maakt mijn dag compleet

Nederland en penalties. Slechte wissels trouwens. Alle drie voegden niets toe!

21 mei 2014 om 21:02

Valt wel mee.
Van der Moot creeërde bijvoorbeeld nog een grote kans voor Slabbekorn(?).
Beide waren wissels.
Jammer van penalties maar de jongens mogen trots zijn.

21 mei 2014 om 21:12

Gaat er meer om wie er afgehaald werden, als eerste Bergwijn wisselen kun je mij niet verkopen, beste man van het toernooi als je het mij vraagt, Slabbekoorn is daarnaast een 10 dus had je beter Nouri kunnen wisselen, die speelde bovendien niet goed vandaag.

Veel mannen hadden hun dag niet vandaag Nouri, Veendorp en Ter Avest speelden bijvoorbeeld op nog niet de helft van hoe ze andere wedstrijden speelden. Bergwijn deed een paar keer wat leuks, maar werd gewisseld en was veel minder dreigend, Bilal liep zich keer op keer vast. Alleen Owomoyale (ofzoiets) en Schuurman speelden op het niveau dat ze de rest van het toernooi lieten zien en dan zegt het genoeg dat ik eerstgenoemde al geen uitblinker vonf, alleen Schuurman speelde een goede pot.

En die van der Moot... Over een ongelukkige invalbeurt gesproken, na die mooie aanval via Slabbekoorn en Schuurman die bal zo slecht raken vlak voor tijd, waar alle ruimte was voor een aanname en dan direct de eerste penalty nemen en die ook missen, man man man.

Toch hebben een aantal mannen wel een leuk toernooi gespeeld en alhoewel ik de lichting van 3 jaar terug veel sterker acht zie ik mannen als Schuurman en Bergwijn ook nog wel doorbreken, in ieder geval leuk dat Eurosport dit uitzond en we konden zien waar we met onze jeugd staan!

21 mei 2014 om 21:32

Segun Owobowale

Erg jammer nog even oefenen met strafschoppen die Brown van Engeland wat een rust heeft die jonge over zich heen spelen erg gecontroleerd

21 mei 2014 om 20:58

Allemaal leuk en aardig maar 0,0 rendement die jongen

21 mei 2014 om 21:01

3 assist en 2 goals dit toernooi geloof ik, rendement zat, alleen soms zit het mee en tegen, laat staan op die leeftijd

21 mei 2014 om 21:06

Ik heb hem dit toernooi 0 doelpunten zien maken die doelpunten zijn in de kwalificaties gemaakt

21 mei 2014 om 21:00

Die Brown heeft het fysieke voordeel, kan nu nog een makkelijk een bal bij zich houden.
Maar of die dat ook kan als je de tegenstander even groot en sterk is, blijft dan altijd de vraag.

Slechtste wedstrijd als laatst gespeeld, jammer.
Vooral op fysiek t afgelegd tegen Engeland.

Het zit in ons Dna. Wij kunnen gewoon geen penalty's nemen.

22 mei 2014 om 01:06

Engeland heeft daar ook een handje van hoor.

Nou, die keeper van Engeland en die spelers van Engeland stonden er toch goed bij hoor. Goed ingeschoten en goed gekeept, konden de spelers van NL nog wat van leren. Wel apart dat van der Moot moest beginnen, stond nog geen 10 minuten in het veld en amper een bal geraakt.

21 mei 2014 om 20:58

Dan vind ik het juist niet apart.
Jongen is nog fris.

21 mei 2014 om 21:01

Hij zal ook nog fris zijn als hij de 4e penalty moest nemen hoor.

21 mei 2014 om 22:36

Als je enkele keren (op doel) geschoten hebt, is het toch fijner om een penalty te nemen, dan heb je alvast een soort van geoefend/ingeschoten.

22 mei 2014 om 03:41

voor de 4e penalty kan het al afgelopen zijn, kan je nog zo fris zijn

Slechte wedstrijd van beide kanten.
Jammer dat Nederland geen vervolg heeft kunnen geven na dit voor de rest wel prima verlopen toernooi. Schuurman is me het meest opgevallen! Zeer dynamische middenvelder!

Verder was dit werkelijk waar de meest slecht verslagen wedstrijd die ik ooit heb meegemaakt.
Wat een waardeloze commentator. Had alles fout en wist niet waar hij over sprak.

Wat deed die -17 Nederlands elftal keeper bij de penaltys. Het was echt verschikkelijk. 2 van de 5 penaltys waren houdbaar. Hij gokte niet eens maar bleef veel te lang op de lijn wachten. Echt bizar hoe hij keepte.

Hebben de Engelsen toch nog wat hoop wat betreft hun nationale ploeg. Van het komende WK zullen ze het in elk geval niet moeten hebben.

21 mei 2014 om 21:02

Tsja, met een een berg geluk toch net voorbij Schotland.

21 mei 2014 om 21:12

Schotland heeft gewoon duitsland en Zwitserland verslagen hoor, maarja nederland presteerd altijd omdat andere slecht zijn nooit kunnen ze zelf wat goed doen...

21 mei 2014 om 21:05

Niet overdrijven, Nederland heeft een goed team en paar leuke individuele spelers in elke linie.

Dit was een matige finale, maar dat mag als je zo jong ben. Heb paar lichtpuntjes gezien en hoop dat die het ook waarmaken.

21 mei 2014 om 22:18

Als jij zo blijft spellen denk ik dat je niet veel meer dan hen zal bereiken. Dit is een prima lichting en het is niet meer dan normaal wanneer er maar een aantal jongens doorstromen naar het grote Oranje. Dit gebeurt bij elke generatie in elk land.

Maarten Stekelenburg ?

21 mei 2014 om 21:06

Niet de keeper natuurljk he, puur toeval

21 mei 2014 om 21:13

De coach van Oranje -17 heet ook toevallig Maarten Stekelenburg.

Jammer, niet echt een goeie wedstrijd gepeeld. Engeland was feller, zette meer druk en was vooral fysiek sterker. Het was duidelijk dat de Engelsen gebrand waren op een revange op de eerdere 2-0 en we hadden wel een beetje geluk dat die Engelsen niet goed waren in de 16. Penalties is zuur, maar ik denk toch een goeie prestatie.

Degene met het meeste negatieve invloed op het resultaat was die trainer. Dramatische wissels. Beste spelers er uitgehaald en hun vervangers waren een mini zeefuik, dramatische lompere versie van Kuyt en die Paal deed zijn naam eer aan want heeft die wel gelopen ?

De EK U17 stelt niet zoveel voor, je moet eens naar het niveau van de WK U17 kijken waar Nigeria, Ghana en Mexico domineren dat is wel 5 keer zo snel.

Nu ze zich hebben gekwalificeerd voor de WK zou ik investeren in fysieke en snelle spelers want dat heb je echt nodig tegen die Afrikaanse jeugd spelers die al vaak op hun 16 jaar 33 lijken.

21 mei 2014 om 21:29

Het is inderdaad slim om die jongen op jonge leeftijd te overbelasten, om tijdens het WK u-17 te kunnen schitteren. Dat ze daarna de rest van hun carriere last van hebben, nemen we maar op de korrel toe.

Nee, even zonder gekheid. Dit zijn leuke prestige wedstrijdjes en goed voor de ervaring, maar ze mogen nooit een doel opzich zijn. De ontwikkeling van de spelers staat voorop.

21 mei 2014 om 21:30

Ik heb liever dat Nederland gewoon goede voetballers opleidt in plaats van krachtpatsers. Als ze ouder worden valt dat fysieke voordeel weg en dan blijft er weinig over.

21 mei 2014 om 21:53

de reden dat landen als nigeria het altijd zo goed doen op jeugdtoernooien is omdat het allemaal oude kerels zijn met valse geboortedatums, het domste zou zijn om je daaraan aan te gaan passen, die fysiek komt later wel, dit soort toernooien zijn juist goed voor talenten als nouri

21 mei 2014 om 22:39

De vraag is of Nouri voor Nederland gaat uitkomen hé, je hebt wel een paar "krachtpatsertjes" nodig in je elftal die ook nog goed kunnen spelen. Nederland mist vaak fysiek/fitness in eredivisie, Europa league, Champions league zijn hier voorbeelden van.

Ps: Ik ken genoeg talenten van Nouri zijn leeftijd die al stukken veder zijn.

22 mei 2014 om 03:43

dat is leuk en aardig dat jij die kent, ik heb ze niet gezien, nouri was de beste speler van nederland dit toernooi in de groepsfase waar waren al die talen die al verder zijn dan? op het veldje van fc bal op het dak?

22 mei 2014 om 10:04

Welke talenten dan?

22 mei 2014 om 13:38

Sakhi(speelt in de 1e van Chateauroux)

Jaadi(speelt in de 1e van Udinese)

Bnou Marzouk(speelt in de 2de van Juventus en soms in de selectie van de 1e)

El Haddadi(speelt in de 2de van Barca "segunda Division" en traint met de 1e)

El Ourachi (speelt in de 2de van Barca "segunda Division"

El Bouazzati(speelt in de 2de van Dortmund)

Khaloua(speelt in de 1e van Almeria)

Hachim Mastour(speelt aankomende seizoen in de 1e van Milan)

Ik noem expres alleen Marokkaanse spelers op, er zijn nog veel meer spelers die rond de 16/18 jaar zijn en al hoger spelen ook van Marokkaanse komaf laat staan andere afkomsten. Goede voorbeelden zijn België en Duitsland.

Nogmaals zo een U17 EK stilt geen reet voor want het U17 WK wordt op een totaal andere niveau gespeeld en dit zeg ik niet omdat ik Nederland niks gun dit zeg ik omdat ik jongeren toernooien vaker volg. Het U17 WK Wordt gedomineerd door Nigeria, Ivoorkust, Mexico en Brazilië. Ik hoopte ook dat Marokko ver zou komen vorige jaar maar het werd 2-1 voor Ivoorkust helaas na de groepfase, Ivoorkust riep een 22 jarige speler op zonder dat de Fifa iets deed.

Wie zegt trouwens dat Nouri voor Nederland blijft spelen?

22 mei 2014 om 17:52

jezus, het gaat om nederland wat zich aan zou moeten passen volgens jou, en ik zeg dat ze dat niet moeten doen voor talenten als nouri, dus oftewel nederlandse talenten, wat ben jij een flapdrol, daarnaast ga niet doen alsof jij al die talenten zo vaak ziet spelen, de jeugdopleiding van ajax is overigens beter als al die clubs die jij op opnoemt en nouri is het beste talent in die de ajax opleiding, kleine kans dat al deze jongens zogenaamd beter zijn, nederland heeft overigens ook altijd grotere talenten gehad als marokko

23 mei 2014 om 02:02

Er werd gevraagd welke talenten door Youri ik gaf daar antwoord op, er werd niet gevraagd welke Nederlandse talenten.

Wanneer jij typt lees je wel wat je schrijft? Je zegt dat Nouri in een betere competitie speelt dan de opgenoemde spelers je weet wat voor onzin dat is toch?

1. De Eredivisie stelt niks voor Internationaal en het aankomende seizoen helemaal niet

2. Ze spelen niet eens in de 1e van de Eredivisie wat al een lachwekkend niveau is.

3. Hoe in vredesnaam kun je zeggen dat de 1e van Udinese, Chateauroux Almeria, Milan of Barca B, slechter is dan in de jeugd van Ajax zitten? Hun spelen in de hoogste competities... Spaanse competitie, Serie A en de Ligue 1 tegen volwassen mensen niet andere kinderen of hetzelfde leeftijden.

4. Ik volg elke speler die ik heb opgenoemd, Barca B wedstrijden worden gewoon uitgezonden omdat het speelt in de segunda division, Almeria is Premeria Division.
Udinese, Milan en Juventus zijn Serie A.
Chateauroux is Ligue 1.

5. Hoe in vredesnaam kun je zeggen dat Nouri beter is dan Hachim mastour hij is genomineerd als beste jeugd talent in de wereld. Daarbij komt het feit dat elke speler dat ik opnoem bij U20 selecties spelen en niet U17 met hetzelfde leeftijd.

6. Jij kent geen één van de spelers die ik heb opgenoemd maar je hebt er een oordeel voor klaar, je bent subjectief en niet objectief omdat je een oranje/ajax bril draagt, je had gewoon eerlijk kunnen zijn met dat je niet weet wat voor spelers het zijn.

23 mei 2014 om 02:22

waar zie jij mij zeggen dat nouri beter is als mastour dan? nouri is een van nederlands grootste talenten, misschien wel de grootste, nederland heeft altijd grotere voetballers voorgebracht als marokko, lijkt me een beetje sterk dat er zomaar even 8 marrokaanse talenten zijn die beter zijn dan nederlands grootste talent in zijn leeftijdsgroep, wanneer heeft marokko voor het laatst een cruijff, van basten, bergkamp of robben voortgebracht?

23 mei 2014 om 02:39


oja en dat die jongens bij het 2e of 1e zitten zegt helemaal biks, rekik heeft ook bij het 1e gezeten bij chelsea, nou wat een wereldtalent zeg, of bijv bojan bij barcelona

en nog iets ik heb nergens gezegd dag nouri in een betere competitie speelt, leer lezen, ik zeg dat nouri in een betere opleiding speelt als al die clubs die jij opnoemt

Off topic:
Ben ik de enigste die vond dat het commentaar bij Eurosport ver onder de maat was?
On topic:
Jammer voor de jongens maar mogen trots zijn op de andere wedstrijden.

21 mei 2014 om 21:14

Ben het met je eens! Hij haalde continu de namen van de spelers door elkaar.

21 mei 2014 om 22:25

Het commentaar was ronduit dramatisch,,, echt niet om aan te horen.

Niet 5 minuten voor rust VZ maar in de laatste minuut voor rust maakt nederland 1-1. Zal er mee te maken hebben dat dit de 40ste minuut was en deze jongens maar 40 minuten per helft spelen, vandaar de verwarring neem ik aan

Nederland en penalties, het zal ook nooit wat worden.

21 mei 2014 om 23:22

Tja, Engeland is er normaliter nog zwakker in.

Nederland speelde niet best
Jammer dat het in de finale niet lukt
Wat me ook weer opviel, die Engelse spelers waren stuk voor stuk groter sterker en breder
Wanneer gaan Nederlandse spelers eens krachttraining doen?
Als je toch ook spelers als Van Ginkel of Boetius ziet met hun spillebeentjes, daar kom je er niet mee

21 mei 2014 om 22:40

Bij sommige spelers is het vooral de uitstraling, waardoor ze fysiek zwakker lijken. De Vrij, Veltman, Van Ginkel enzo zijn redelijk sterk. Geen Touré's natuurlijk. Boëtius is wel 1 vd spelers die eraan moet werken. Promes en Kongolo ook wel. Nog veel meer natuurlijk, maar ben te lui om ze allemaal op te noemen.

22 mei 2014 om 03:45

dat is toch juist een pluspunt? laat zien hoe goed ze daadwerkelijk kunnen voetballen. fysiek komt later wel, die engelsen weten nu al dat ze waarschijnlijk uiteindelijk aan alle kanten ingehaald worden door alle landen, die komen alleen zo ver omdat ze sterk zijn

Volgende keer seks en alcohol verbieden, dan win je zo een finale gewoon!

On: Even zonder grap, ze hebben een prima toernooi gespeeld. Vandaag hadden ze hun dag niet helemaal maar ze kunnen trots zijn op wat ze hebben bereikt.

21 mei 2014 om 21:48

Die keeper van NL kan er geen moer van. Dook pas de hoek in toen de bal al in het net lag. Deed ik ook in de E-tjes.

Strafkamp voor die jongens

beetje offtopic maar dat Engelse team hadden zo'n beetje 9 zwarte in de basis?

ON: Aardig gespeeld maar Nederland had veel meer kansen om het af te maken. Snapte sowieso niet waarom een wisselspeler die er net 15 minuten in stond de eerste penalty mocht nemen.

21 mei 2014 om 23:47

Dus? Is dat raar?

22 mei 2014 om 00:05

Nederland, Frankrijk en Belgie hebben ook altijd veel donkere spelers in hun team. Leuk toch die multiculturele mix?

22 mei 2014 om 11:59

Tuurlijk, ik heb er niks op tegen alleen het viel op.

Die jari Schuurman kan wel ballen!

22 mei 2014 om 02:09

Leuk om dit van een supporter van een andere club te lezen. Sowieso leuk dat de talenten deze lichting verspreid zitten over de clubs. Bergwijn van Psv, van de Beek van Ajax, Ould-Cikh van Twente, enz. Moet wel zeggen dat ik geschrokken ben van Nouri, die kan erg goed voetballen, maar zal nog erg veel stappen moeten maken op fysiek gebied om te slagen in het profvoetbal.

22 mei 2014 om 09:40

Klopt! Gaat ook wel komen denk ik, tijdens dat Ajax jeugdtoernooi had hij veel minder moeite met het fysieke spel maar deze keer wel helaas. Desalniettemin echt een groot talent waar je voor naar het stadion komt.

Wedstrijd gezien. Nederland is technisch veeeeel verder dan Engeland (met uitzondering van die Johnson) alleen fysiek legde Nederland het zwaar af tegen de Engelsen. Ze hadden er een paar van tegen de 2 meter instaan die met 3 grote stappen direct een gat sloegen in de Nederlandse verdediging en ook de duels uiteraard wonnen tegen de Nederlanders van 1,80m. Maar nogmaals technisch zag het er bij Nederland prima uit. Met name Bergwijn, Bilal, Slabbekoorn, Nouri, vd Beek, Schuurman, Ter Avest, Veendorp en Verdonk lieten zien grote talenten te zijn voor de toekomst wat mij betreft. Veendorp is technisch nog niet optimaal maar wel een echte centrale verdediger, nu al zeer sterk ogend. Nouri is de Iniesta van het jeugdvoetbal en Bergwijn..hoe hebben ze die ooit weg kunnen sturen bij Ajax. Vond het ook een rare wissel trouwens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren