Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Onder Van Hanegem had ik waarschijnlijk wel in Oranje mogen spelen’

Laatste update:

Ronnie Stam is in Nederland wellicht wat in de vergetelheid geraakt, sinds hij FC Twente in de zomer van 2010 verliet voor Wigan Athletic. In de Premier League speelde hij in drie jaar tijd dik zestig wedstrijden, maar nadat the Latics degradeerden ging ook de rechtsback weg. Waar hij enkele jaren geleden misschien dicht bij het Nederlands elftal zat, is hij er nu heel ver van verwijderd.

Het WK in Brazilië staat voor de deur, maar Stam is onder Louis van Gaal nooit in beeld geweest bij het nationale team. Een paar jaar geleden beschouwde Stam zichzelf nog als de beste rechtsback in de Eredivisie, samen met Gregory van der Wiel. Dat zegt hij in een interview met Voetbal International. “Bert van Marwijk vond blijkbaar van niet. Dat kan”, aldus de 29-jarige Stam.

“Bij Louis van Gaal ben ik niet in beeld. Ik kan daar mee leven, want ik heb er alles aan gedaan. Het ligt niet aan mijn inzet. Het heeft ook met de voorkeur van een trainer te maken. Als Willem van Hanegem de bondscoach was geweest, had ik waarschijnlijk wel een keer in Oranje mogen spelen”, denkt Stam. Echt teleurgesteld is hij niet, dat er nul caps achter zijn naam staan. Van Oranje droomde hij nooit, zegt hij in het weekblad. Volgens Stam krijgt iedereen uiteindelijk waar hij recht op heeft.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

op basis van wat? zijn inzet..? tja we hebben liever kwaliteit, het is al erg genoeg dat we dirkje nog steeds hebben..
al vind ik Ronnie nu niks onder doen dan dat eredivisie materiaal..

21 mei 2014 om 12:35

Jij vindt hem niet minder dan Janmaat?

21 mei 2014 om 13:13

ow ik dacht dat hij links speelde, in dat geval, nee :P

21 mei 2014 om 12:52

Stam is toch vooral een clubvoetballer en geen materiaal voor oranje vind ik.. Bovendien is hij veel ouder dan Janmaat, van Rhijn en van der Wiel... Dus wel logisch dat hij niet meer in beeld is... van Marwijk heeft hem wel degelijk gevolgd..

21 mei 2014 om 13:04

Wanneer is iemand een clubvoetvaller dan? Zie de logica daar niet van in.

21 mei 2014 om 13:14

Nou, een leuke voetballer voor een club uit de Eredivisie maar niet goed genoeg voor oranje.. Dan..

Die spelers hebben tegenwoordig helemaal geen zelfkritiek meer ze denken dat ze zomaar geschikt zijn om in het Nelderlands te spelen hij ging na het kampioenschap met twente naar Wigan en had daar niet een een basisplaats , dan mag je niet eens aan het Nederlands elftal denken .

21 mei 2014 om 12:46

Precies.. Ze denken als ze in de eredivisie een paar wedstrijden goed spelen dat ze mee kunnen bij oranje
Zelfkritiek is ver te zoeken.. Helaas is het niveau momenteel dusdanig laag dat je ook vaak opgeroepen wordt na 2 goeie wedstrijden

21 mei 2014 om 14:53

Tsja ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. Als Locadia, Castaignos, Kongolo, Veltman, Boetius, Promes worden opgeroepen en er al word geroepen dat Immers en Gudelj ook wel het Nederlands elftal in kunnen dan kan ik me goed voorstellen dat er genoeg zijn die dan ook denken dat ze goed genoeg zijn.. Lijkt me niet heel raar..

Volgens mij is dit gewoon een regelrechte belediging naar Van Hanegem want hij impliceert dat Van Hanegem er geen kijk op zou hebben.

21 mei 2014 om 12:57

Hahah lees de laatste alinea nou eens man. Dan zie je dat die het positief bedoeld

In het jaar van Twente, was het echt een hele goeie back. Van mij mocht hij dat jaar wel mee naar het wk met een rol achter vd Wiel.

''van Oranje droomde hij nooit, zegt hij in het weekblad.''

Mocht dit waar zijn is het maar goed ook dat hij nooit is geselecteerd.
Bij het Nederlands elftal hebben we spelers nodig die willlen.
Spelers die door het vuur gaan voor het vaderland, als we dat meer hadden zouden we het ook elk toernooi beter doen.

Verder vind ik Stam echt geen betere back dan Janmaat, bij Wigan Athletic wel een aardige back maar meer ook niet.

Als hij mee wou naar het WK dan had hij toch echt wel eerst mogen zorgen dat hij een vaste basisplaats had bij Standard dit seizoen...

21 mei 2014 om 13:01

Inderdaad. Wat een bescheidenheid zeg. Had niet eens een basisplaats maar roept wel dat die mee naar Brazilië moet

Ik was eerlijk gezegd Ronnie Stam al vergeten. Hahaha. Een goede opkomende back, maar eerlijk gezegd vind ik Gregory ook beter. Zoals ik op het moment Janmaat ook beter vind. Echter had hij misschien wel in plaats van Verhaegh gemogen. Maag goed. Een ding kun je mij niet wijsmaken en dat is dat je nooit gedroomd had om voor oranje te spelen. Elke voetballer wilt toch voor de nationale ploeg uitkomen lijkt mij.

Slap gelul.

Stam zegt nooit van Oranje te hebben gedroomd, maar dat zegt-ie omdat hij er nooit bij heeft gezeten.

Stam zegt dat Van Hanegem hem wel zou hebben geselecteerd, maar Van Hanegem is nooit bondscoach geweest.

Stam zegt dat iedereen krijgt waar hij recht op heeft, maar dat is natuurlijk geneuzel. Sommigen krijgen meer dan waar ze recht op hebben, anderen minder. Maar bovenal, wie bepaalt wie waar recht op heeft?

Slap gelul.

Hij zegt dat hij helemaal niet voor Nederland wil spelen maar loopt wel als een klein kind te huilen dat hij het niveau aankan en dat hij onder een andere coach wel was geselecteerd.
En onder van Hanegem zou hij ook niet opgeroepen worden daar die heel F.....noord mee zou nemen.

Ik speel Premier League, dus ik speel bij het Nederlands Elftal? Ongelooflijk. Dat mannen als Bacuna, Pieters en nu dus Stam ineens goed genoeg zijn omdat ze in een competitie spelen met veel geld maar weinig tactisch vermogen is ronduit belachelijk.

Maar een beetje zelfkritiek is op zijn plaats.

21 mei 2014 om 12:57

Pieters is ook gewoon goed genoeg, aangezien we niks beters hebben. Bacuna en Stam ben ik het helemaal met je eens. Die komen niet in de buurt van het niveau, maar goed. Blijkbaar denken ze zelf van wel en dat is zielig. Ook de indruk wekken dat van Hanegem zijn kwaliteiten respecteert en dat die hem zou laten spelen is echt schandalig. Janmaat is vijf keer beter dan hem.

21 mei 2014 om 13:03

@martyn7
Waar lees jij dat Bacuna zich zelf goed genoeg acht voor Oranje? Is een hele bescheiden nuchtere jongen die zich zelf echt niet overschat!

21 mei 2014 om 14:47

Nee, dat is mijn fout. Ik zag hier een daar op VZ staan dat die man nu veel beter is dan wat er nu mee gaat naar het WK. Dát is het Nederlandse publiek die bij voorbate alles beter vindt in Engeland dan bij onze (top)clubs. Maar zolang onze topclubs niet al te veel moeite hebben met de Engelse, dan valt het allemaal best wel mee.

@martyn7: Nou ja, over Pieters verschillen we dan maar je begrijpt de essentie van mijn verhaal! Top

21 mei 2014 om 13:01

Ik weet niet hoor, Bacuna is misschien niet zo'n verfijnde geslepen speler maar in het huidige systeem zou hij niet misstaan. Ongelooflijk loopvermogen zeer goede fysiek en goede voorzet. Als ik dan kijk wat er na een Janmaat aan backs in het Nederlands elftal speelt doet hij daar niet voor onder...
Ook is hij nog maar 22 jaar en kan gewoon goed mee komen in de PL,
En nee het is geen top speler dat weet ik ook wel maar kijkend naar de huidige selectie van Oranje doet hij niks onder aan wat er nu staat....

21 mei 2014 om 13:13

Stam 'speelt' in België, alle zit vooral op de bank eigenlijk!

21 mei 2014 om 14:49

Het feit dat ik niet eens weet dat hij alweer uit de PL is vertrokken, zegt genoeg over mijn interesse en de roem in het algemeen van Ronnie Stam

Met alle respect maar wie is dit?

21 mei 2014 om 13:06

Dat is een oud-speler van NAC en Twente die jarenlang veel op de bank zat bij Wigan Athletic in de Premier League en het afgelopen jaar op de bank zat bij Standard Luik in de Jupiler League Pro.

Wie was er 4 jaar geleden eigenlijk 2e rechtsback? Ik kan alleen boularouz bedenken en hij was op dat moment ook nog wel echt een stukje beter dan onze Ronnie.
Vind ook niet dat hij zo moet huilen.

21 mei 2014 om 13:37

van Rhijn? Of was die toen helemaal nog niet in beeld.

Ronnie Stam, heeft 1 leuk seizoen gehad en daarna nooit meer dat niveau gehaald. Jammer maar helaas.

21 mei 2014 om 14:53

Nee, je had V.d. Wiel en verder allemaal semi-vervangers die normaal centrum zijn als Heitinga, Boulah en linksbacks als Braafheid en Gio.

In 2010 was hij idd beter dan VD Wiel.
VD Wiel viel ook redelijk door de mand op het WK, zeker in de finale was hij de slechste man van het het veld by far. Stam had het ws op die positie wat beter ingevuld.

Wat een praatjes voor iemand die niet eens een basisplaats bij Standard Luik heeft.

Over het paard getild
Zoals vele van onze Nederlands-elftal spelers.

Denk overigens wel dat als Huntelaar meespeelde in de finale, de finale er misschien wat anders had uitgezien.

Het moet toch niet gekker worden. Afgezien het feit of Stam nu wel of niet geschikt is, maar tegenwoordig is een uitnodiging voor het Nederlands Elftal hetzelfde als een uitnodiging voor een kinderfeestje. Als je 3 keer een bal hoog kan houden kom je al in aanmerking.

En mijn persoonlijke mening over Ronnie Stam: volledig terecht dat die niet geselecteerd is/wordt. Kan naar mijn idee niks toevoegen.

21 mei 2014 om 13:55

Dus als je naar jouw kinderfeestje wil, moet je 3 x de bal kunnen hooghouden?

Willem van Hanegem een beetje beledigen om een verhulde sollicitatie te doen voor het Nederlands Elftal, het moet niet gekker worden. Eigenlijk hoop ik nu dat WvH in zn column zet, Ronnie wie?

Dat dit soort gasten denken dat ze ooit goed genoeg zijn geweest zegt genoeg over het reflectievermogen van de meeste voetballers. Nooit in Oranje, Nooooooooooooit.

Bankzitter bij Wigam destijds en dan nog je geschikt vinden voor Oranje.
Sommige mensen sporen niet.

Wat een praatjes voor iemand uit het tweede elftal van Standard.

Nu niet meer, maar destijds was hij gewoon een goede rechtsback, en was de beste optie geweest achter Van der Wiel in 2010. Ik riep het toen ook al, maar we gooiden allemaal liever centrale verdedigers op de rechtsback zoals Boulahrouz en Heitinga. Nu gaat het niet meer gebeuren natuurlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren