Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roda geeft duidelijkheid en zwaait veertien spelers uit

Laatste update:
/

Roda JC Kerkrade is achter de schermen druk bezig om de selectie te renoveren voor het komende seizoen. De naar de Jupiler League afgedaalde Zuid-Limburgers hebben de afgelopen twee weken gebruikt om elke speler in te lichten over zijn persoonlijke situatie. Men streeft naar ‘een goede en krachtige selectie die er vol voor zal gaan om binnen een jaar terug te keren naar de Eredivisie’.

Kees Luijckx en Roly Bonevacia maken gebruik van een degradatieclausule in hun contract en verlaten de club. Mateusz Prus, Bryan Roox, Mitchell Donald, Berry Powel en Vasil Skourtai hebben te horen gekregen dat hun aflopende contract niet zal worden verlengd. Bart Biemans, Arnaud Sutchuin Djoum, Davy De Beule en Filip Kurto hebben ook een aflopende verbintenis, maar de club houdt voor het kwartet de mogelijkheid open om te praten over een nieuwe verbintenis.

Zes spelers hebben, ondanks het feit dat ze in het bezit zijn van een doorlopend contract, te horen gekregen dat ze bij Roda JC mogen vertrekken: Wiljan Pluim, Anouar Kali, Martijn Monteyne, Ard van Peppen, Frank Demouge en Krisztian Nemeth. Guus Hupperts zal waarschijnlijk getransfereerd worden.

Roda JC heeft de intentie uitgesproken om graag verder te willen met Marc Höcher, Guy Ramos, Mitchell Paulissen, Mark-Jan Fledderus, Anco Jansen, Timo Letschert en Henk Dijkhuizen. Zij worden aangevuld met de nieuwe selectieleden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vloot welke club zal Kali een versterking zijn?
Deze spelers zullen komend seizoen wel in de kelder van de eredivisie voetballen.

17 mei 2014 om 10:31

Ik denk oprecht dat Kali voor iedere Eredivisieclub een versterking kan zijn. Heb hem het hele seizoen aan het werk gezien en stak wekelijks met kop en schouders boven de rest uit naar mijn mening.

17 mei 2014 om 10:38

juist niet, was elke week juist een hele zwakke speler...laat constant zn man lopen, verliest zoveel duels op kracht.
in mijn ogen echt een van de slechtste controlerende middenvelders afgelopen seizoen

17 mei 2014 om 10:42

Vond het bij Utrecht altijd een goede voetballer.

17 mei 2014 om 11:08

@rickrodajc
Aan Kali heb je alleen wat wanneer hij in een goed meevoetballend team zit. Ik heb hem dit seizoen geen verrasende dingen zien doen.

17 mei 2014 om 11:14

Kali was geweldig bij Utrecht en ik snap dan ook niet waarom die naar Roda ging. Ik ben het wat dat betreft eens met Rickrodajc, dat die voor bijna elke Eredivisieclub een versterking zal zijn.

17 mei 2014 om 11:45

Misschien dat hij beetje naast zijn schoenen liep. Hij heeft ook niet een goede keuze gemaakt achteraf. Maar voor de clubs in Nederland is dit wel ideaal. Donald, Bonovacia en Kali zijn voor de meeste clubs toch wel versterkingen. Hopelijk slaat NAC toe. Die zijn zich al goed aan het versterken.

Verder verwacht ik eigenlijk niet dat Roda binnen 1 jaar terug keert. Hun sterkste spelers gaan weg. Hubberts zal ook wel een aanbod krijgen.

17 mei 2014 om 11:50

@fan123:
Dan heb je de vorige twee seizoenen echt niet opgelet. Twee jaar geleden was hij echt drama, vorig jaar was alles rondom hem opgebouwd en speelde hij een paar aardige wedstrijden, maar iedereen die Utreg vaak bezoekt was vorig jaar blij dat hij weg was. Zwaar, zwaar overschatte speler met kapsones.

"zijn" Utreg in de steek gelaten, open sollicitatie bij Ajax, opscheppen met Anderlecht, maar gedegradeerd met Roda.

17 mei 2014 om 12:28

Hij ging voor het geld naar roda

17 mei 2014 om 12:37

Hahaha Fifa 14

17 mei 2014 om 13:02

Wat stond er op fifa 14 dan? -3 vorm?

17 mei 2014 om 13:30

Bij Utrecht was hij goed ja, maar hij verlengde zijn contract niet omdat hij hoorde van intresse van Ajax en Anderlecht. Hij ging dus transfervrij de deur uit, maar Ajax en Anderlecht waren niet meer geinteresseerd. Hij moest ergens heen en koos voor Roda JC.

Hij heeft zijn niveau bij Utrecht nooit gehaald en ik denk dat hij volgend jaar bij Gae, Pec, Cambuur of Willem 2 speelt.

17 mei 2014 om 14:12

Jij hebt echt verstand van voetbal, kali geweldig bij Utrecht.....

Waarom willen ze Kali weg? Toch een van de beste RJC spelers dit seizoen.

17 mei 2014 om 10:32

Kali is vorig jaar van Utrecht naar Roda gegaan, o.a. doordat hij hier meer kon verdienen. Waarschijnlijk zal zijn salaris te druk op de begroting duwen. En deze jongen heeft zeker talent, alleen heeft hij afgelopen seizoen helaas nauwelijks kunnen overtuigen of het verschil kunnen maken. Al toonde hij de inzet vaak wel.

17 mei 2014 om 10:32

Kali heeft een ontzettend hoog salaris voor Roda-begrippen, drukt zwaar op de begroting.

17 mei 2014 om 10:32

Door zijn enorm salaris zal het onmogelijk zijn hem te houden

17 mei 2014 om 14:05

Is een andere club bereid om net zoveel salaris te betalen? Het zou zomaar kunnen zijn dat hij dan bij Roda blijft voor dit salaris.

Laten we hopen dat de genoemde spelers behouden kunnen blijven, met daarnaast evt. nog Biemans, Kurto en Djoum. Dan staat er iig een basis die bewezen heeft er wel voor te willen knokken. Ik mis alleen (alweer) een spits.

17 mei 2014 om 12:41

Inderdaad, na het afzwaaien nu van Powell, Demouge en Nemeth ontstaat hetzelfde probleem als in de winterstop !
Wie zal Roda daarvoor gaan inpassen/inkopen ?!?

17 mei 2014 om 14:07

Wacht even. Demouge en Nemeth mogen weg terwijl ze een doorlopend contract hebben. Dat betekent echter niet dat er clubs zijn die Roda van deze spelers zal verlossen. De clubs die interesse zouden hebben betalen minder salaris dan Roda.

Anouar Kali ook?!

Sla je slag AZ, beste verdedigende middenvelder van de Eredivisie!

17 mei 2014 om 10:36

Dan vergeet je ff met gemak 10 betere spelers op te noemen en wss nog meer.

1.guttierez
2.ebecilio
3.brama
4.schaars
5.blind
6.clasie
7.gudelj
8. Hiljemark
9.poulsen
10. Mokotjo

17 mei 2014 om 10:39

deveste, wat een toeval....3 spelers van twente op de eerste 3 plekken

17 mei 2014 om 10:47

Maar hij heeft wel gelijk!

17 mei 2014 om 10:53

Denk niet dat de Veste ze in de volgorde van kwaliteit heeft gezet, maar gewoon begonnen bij die hij het beste kent.

En die spelers zijn ook allemaal beter dan Kali dus niks van gelogen.

17 mei 2014 om 10:53

Hij heeft ze waarschijnlijk op volgorde gezet, dat kan je zelf ook wel begrijpen of niet?

17 mei 2014 om 10:55

Hahaha brama ook echt, dude. Die man is nu geblesseerd geweest en dat was alleen maar een zegen die man. Wat een waardeloze voetballer is dat. Enige waar die goed in is is achter een man aan lopen de hele wedstrijd en dat moet bij een club als twente niet voldoende zijn. Als het bij hem niet loopt gaat ie ook nog eens smerig spelen. Snel lozen als ik twente was

17 mei 2014 om 11:01

@ Broflovski

Dat iemand Brama niet kan waarderen dat mag, het is ook geen briljante voetballer, maar hij is wel beter dan Kali en dat is de reden dat alle trainers met veel plezier gebruik maken van Brama, en de Veste hem in het rijtje van betere cm dan Kali zet.

Prima dat jij niet zo'n goede kijk hierop heb, maar omdat zo duidelijk te etaleren, zou ik persoonlijk niet doen. .

17 mei 2014 om 11:06

Hiljemark en schaars vind ik matig had saae nou sno en vilhena gezet haha

17 mei 2014 om 11:17

@deveste
Keurig rijtje maar ik moet je er wel op wijzen dat er 1 speler ontbreekt en dat is Ortiz

17 mei 2014 om 11:25

Hij zegt dat er (met gemak) 10 betere zijn op te noemen, hij typt er 10, dus dan ontbreekt er volgens mij niet 1

Dat er meer zijn op te noemen is weer wat anders, zo kun je ook Henriksen en Ortiz bij dat rijtje zetten, maar dan zijn het er 12

17 mei 2014 om 11:36

Ben ik niet helemaal met je eens. Gudelj, Ebecilio en Gutierrez zijn hele andere types. Bovendien vind ik Schaars en Brama niet zo heel geweldig en zijn zij al een stuk ouder, vertrekt Poulsen uit de Eredivisie en vind ik Hiljemark sowieso zwakker. Ik zie ook Sno, Vilhena en Henriksen genoemd worden, ook heel andere types.

Dan blijft over Clasie, Ortiz, Blind en eventueel Mokotjo (en eventueel Ayoub, dat scheelt elkaar niet zo veel, obv eerste seizoenshelft). Dan is er nog een goede kans dat Clasie en Mokotjo vertrekken, Blind zal nog wel ff blijven, dus ik denk dat hij voor best veel teams een versterking kan zijn. Om naast meer box-to-box spelers (hoe ik bv Gudelj, Vilhena, Sno en Ebecilio inschaal) te staan.

17 mei 2014 om 11:46

Van aanholt van hveen

17 mei 2014 om 11:50

Wat maakt het uit of het een ander type is, Pellè en Castaignos zijn ook heel andere types, kun je daarom niet zeggen dat Pellè veel beter is?

17 mei 2014 om 12:20

@wandering

Omdat de meeste ploegen spelen met 1 controleur/balafpakker en 1 meer box-to-box type naast elkaar. Als jij nu Kali gaat vergelijken met bijvoorbeeld Gudelj of Vilhena slaat dat nergens op, omdat de positie van Kali in dat elftal al wordt bekleed door Clasie en Ortiz. Kali kan nooit hetzelfde loopvermogen en diepgang brengen als eerste 2 genoemden, als je dan een middenveld creeërt met Kali en Clasie of Kali en Ortiz is er totaal geen samenhang meer op het middenveld.

17 mei 2014 om 12:47

Gutierrez en clasie en nog een aantal uit je lijst zijn geen verd. Middenvelders en je bent ayoub (op dit moment) vergeten

17 mei 2014 om 14:23

Van Anholt, met één A. Die fout wordt echt veel te vaak gemaakt. Van Aanholt zit bij Vitesse.

Niks geks in dit rijtje spelers die Roda wil lozen uiteraard. Alleen dom van Berry Powel. In de Jupiler League zou hij nog mee moeten kunnen, vaak genoeg topscorer geworden daar. Zal waarschijnlijk een geldkwestie zijn, maar dan vraag ik me af; welke speler is beter én goedkoper dan Berry Powel op dit moment voor Roda?

17 mei 2014 om 15:02

Vergeet turuc niet!

17 mei 2014 om 15:08

El makrini behoort tot de beste 3 controleurs in de eredivisie. Denk dat er geen andere speler is die zoveel duels wint.

17 mei 2014 om 10:36

Zou prima passen bij az, en salaris zal niet zoveel verschillen en ik debk njet dat roda hoge prijzen nu vraagt.

17 mei 2014 om 10:56

AZ heeft voor die positie Ortiz en Henriksen die beter zijn als Kali en Elm is niet (veel) minder

17 mei 2014 om 13:45

Elm? Die is absoluut niet AZ waardig!!!!
Huperts zal volgens mij naar AZ gaan. Had afgelopen winter al een gesprek en rondleiding bij AZ

17 mei 2014 om 14:22

Staat in mijn reactie dat Elm AZ waardig is dan?

17 mei 2014 om 10:54

@chelsea:

De beste verdedigende middenvelder speelt al bij az namelijk Ortiz.

17 mei 2014 om 11:04

Leuke speler voor AZ maar er lopen er ook minimaal 10 rond in de Eredivisie die beter zijn dan Ortiz.

17 mei 2014 om 11:42

10 betere verdedigende middenvelders in de eredivisie dan Ortiz? Daar wil ik namen van zien...

17 mei 2014 om 11:48

Noem ze maar op Riche, en meteen met een duidelijke onderbouwing.
Je moet namelijk van hele goede huizen komen om minimaal 10 betere te noemen voor die positie dit seizoen.

17 mei 2014 om 12:05

Nee, ik vind Ortiz zeker niet de beste verdedigende middenvelder. Guitérrez heeft veel meer klasse. Ortiz komt een stuk rustiger over, maar Guitérrez neemt veel meer risico. Ik zie Guitérrez daarom ook eerder hogerop spelen dan Ortiz.

17 mei 2014 om 13:47

@jopie
Ik denk dat je dan nooit objectief naar Ortiz heb gekeken.
Ortiz hoort bij de drie beste verdedigende middenvelders van de nederlandse velden

17 mei 2014 om 14:05

@riche

Ik durf te beweren dat Ortiz de beste controleur is van de hele eredivisie, zelfs beter dan Blind of Gutierrez. Lost alles voetballend op, heeft nauwelijk balverlies en dueleert hartstikke sierlijk en effectief. Daarnaast staat hij 9/10 keer goed. En bij paraguay is hij basisspeler, en zijn spelers als Cardozo lovend over hem.

Ook zag je tegen Benfica dat hij bijna als enige meekon in het niveau. Zeer goede speler.

17 mei 2014 om 14:45

Ja en?
Ik durf te beweren dat Gutierrez dat is, Gutierrez heeft 3% minder balverlies dan Ortiz, onderschept net zo vaak de bal, zijn ook de tackles gelijkwaardig aan die van Ortiz, en passzuiverheid is van Gutierrez beter 88% tegenover die van Ortiz 79% Gutierrez heeft minder overtredingen nodig dan Ortiz. Het enige waarin Ortiz echt beter in is zijn de dribbels. Bij Ortiz zijn 73% van de dribbels succesvol en bij Gutierrez 69%

Gutierrez is basisspeler bij Chili, wat waarschijnlijk beter is dan Paraguay dus tja

17 mei 2014 om 11:03

Die hebben we al. We zoeken de beste aanvallende middenvelder!

Fijn dat er eindelijk duidelijkheid is omtrent de selectie voor volgend seizoen. De enige spelers die ik echt zal gaan missen bij Roda zijn Anouar Kali en natuurlijk Guus Hupperts. Hoop dat Roda toch besluit om Kurto te behouden, hij is denk ik een absolute meerwaarde in de JL. Daarnaast hoop ik dat er toch nog redelijke transfersommen gevangen kunnen worden voor de spelers met een doorlopend contract, al vrees ik dat Roda blij moet zijn met ieder aanbod dat er gedaan wordt gezien de collectieve wanprestatie die er dit seizoen is geleverd. Verder lekker bouwen aan een jong, fris team met gemotiveerde spelers..

Hupperts naar AZ hoop ik :D Eeen beetje snelheid voorin kunnen we wel gebruiken. Al komt Rosheuvel ook terug natuurlijk. Maar Beerens en Gudmundsson zullen beide wel vertrekken. Dus ik zie die Limburger graag komen.

17 mei 2014 om 13:48

Hupperts gaat ook naar AZ voor depositie van Gudmundson, die transfervrij is

17 mei 2014 om 20:22

Is dat al zeker?

17 mei 2014 om 22:06

Nog niet zeker, maar de gesprekken zijn aan de gang

Nou utreg doe er wat aan haha

17 mei 2014 om 10:41

kali en hupperts zouden zeker een aanwinst voor utrecht zijn al betwijvel ik of de fans het kali kunnen vergeven.

maar ik denk als utrecht ook die spits van excelsior haalt dat ze met hem hupperts en de ridder een goede aanval hebben voor een middenmoter/subtopper

17 mei 2014 om 11:57

Als Kali terugkomt zet ik mijn seizoenkaart op marktplaats.
Was hoe dan ook al blij dat hij wegging, heeft mijn club Utreg laten vallen als een baksteen, dacht slim te zijn toen Anderlecht in beeld leek, wilde met hangende pootjes terug en is nu gedegradeerd. Ziezo.
Zwaar overschat.

17 mei 2014 om 12:33

ik snap je frustraties en ik zie het ook niet gebeuren maar kali is Zeker voetballend goed genoeg voor utrecht en hij is voor een prikkie op te halen.

misschien is kali wel een optie voor zwolle als opvolger van mokotjo?

17 mei 2014 om 13:08

Kali is voetballend inderdaad goed genoeg voor utrecht, maar dat is ayoub ook. En dat is toch een veel groter talent dan Kali. Daarnaast hebben we ook Martensson nog en die streefde Kali vorig jaar ook makkelijk voorbij op een gegeven moment.

17 mei 2014 om 13:49

ben het eens dat ayoub een heel groot talent is maar kali zou denk ik toch meer kunnen toevoegen dan martensson op termijn.daar ben ik zelf niet zo fan van maar je hebt gelijk datt hij goed genoeg is als backup voor ayoub en utrecht kan zich beter op andere plekken versterking zoals de verdediging.

maar wat denken jullie van hupperts zou dat geen versterking zijn voor utrecht op de vleugel?en dan de ridder op de andere vleugel?

17 mei 2014 om 15:05

Ik vind Hupperts een hele goede voetballer, maar ik denk niet dat we hem echt nodig hebben. Hupperts moet je bij een club als Utrecht altijd laten spelen, als je hem hebt. Maar met Oar, De Ridder en Duplan heb je al drie vleugelspelers (even uitgaande van het gewenste 4-3-3 systeem) die eigenlijk allemaal horen te spelen. Ik zou Hupperts graag bij Utrecht zien, maar ik denk dat andere clubs hem harder nodig hebben.

17 mei 2014 om 16:42

kali komt nooit meer terug v semeren kan hem namelijk niet luchten of zien al zou hij voor niets willen komen dan nog zou vseumeren het niet doen .
hupperts daarin tegen zou wel een leuke speler zijn voor utrecht maar ik vind hem teveel gehypt een leuke voetballer voor de middemoot subtop in nederland maar dat is dan ook zijn top denk ik

Waarom kali weg? Nog een van de betere!en waarom Nemeth en Powel weg die kun er in de Jupiler League echt wel 15/20 in leggen.
En de slechtste verdediger van de Eredivisie houden ze Ramos. Jeetje beleid van niks daar.

17 mei 2014 om 10:37

Ramos was een van de weinige spelers die nog wel de inzet toonde, slecht vond ik hem ook niet spelen. De slechtste verdediger van de eredivisie is trouwens met afstand Ard van Peppen. Peppie zakte bijna elke week weer door het ijs, en komt gewoon te kort.

17 mei 2014 om 11:21

Voor de jupiler league zijn er zoveel spitsen die er 15 tot 20 inleggen. Dat kan Demouge ook nog wel.

17 mei 2014 om 11:39

Biemans was een speler met inzet en kon het niveau aan. Ik hoop dat hij blijft. Guy Ramos mag van mij vertrekken.

17 mei 2014 om 12:07

@timkah

Ik vind die Ramos zo'n apart figuur zeg. Altijd pakt hij enorm veel kaarten, is sowieso niet goed genoeg. En heeft van die rare fratsen (speler in z'n kruis pakken).

17 mei 2014 om 18:47

Ik denk niet dat veel mensen rouwen om het vertrek van Nemeth. Die heeft echt weinig tot niets laten zien de afgelopen twee jaar en kwam vaak laks en ongeïnteresseerd over in het veld. Powel hadden ze opzich nog wel kunnen houden, maar hij werd sowieso gehaald als korte termijn oplossing, is al op leeftijd en is misschien qua salaris te duur voor de kwaliteit die hij levert. Daarnaast kan ik het me voorstellen dat Roda liever een jeugdspeler daar neerzet.

Zelf snap ik niet waarom iedereen Ramos zo slecht vind. Tuurlijk, hij pakt meer kaarten dan de gemiddelde speler, maar hij speelt wel met inzet en vechtlust, iets dat je in de Jupiler League nodig hebt.

Wouw dat ze nog twijfelen over Kurto meteen weg doen die jonge ze hebben toch wel beter in het 2de lopen?! Anders is de situatie wel erg hopeloos

17 mei 2014 om 10:42

Kurto heeft bij vlagen laten zien een uitstekende keeper te zijn. Vooral op de lijn is hij geweldig. Komt het echter aan op meevoetballen dan zakt hij compleet door de ondergrens. Voor de JL is deze man een topkeeper, geloof mij.

17 mei 2014 om 12:00

Kurto is gewoon een degelijke keeper. In de Juup veruit de beste.

17 mei 2014 om 12:08

Kurto is helemaal niet zo'n slechte doelman zoals velen denken / vinden. Hij heeft een aantal blunders gemaakt, maar hij heeft ook heel wat wedstrijden gespeeld waarin hij de ene naar de andere bal eruit dook.

Het Jansen toch mooi halfjaar eredivisie gespeeld.

Kaki mag best naar Groningen komen en Fledderus is ook wel goed genoeg voor de eredivisie.

Opvallend dat een speler als Demouge een doorlopend contract heeft. Hij is toch al ouder, niet geheel vrij van blessures of schorsingen...

17 mei 2014 om 10:44

Demouge heeft in zijn eerste jaar bij Roda zijn meerwaarde kunnen tonen. Vervolgens heeft Roda hem gekocht en is hij alleen nog maar geblesseerd geweest. Heeft dit seizoen helemaal niets toegevoegd.

Die Hupperts had toch aardig wat interesse? Eens kijken waar hij volgend jaar speelt. Velen vinden het een aardig talent...

17 mei 2014 om 13:49

Bij AZ

Ik heb even een extra account aangemaakt om hierop te reageren, maar Kali was dramatisch dit seizoen. Passing was zeer zwak en verdedigend liet hij het vaak lopen. Ook is zijn salaris veel te hoog voor in de jupiler league.

Ik heb ook elke wedstrijd van Roda gekeken dit jaar en Kali was juist een van de zwakke schakels. Begon goed maar zakte steeds verder weg, eigenlijk zoals heel roda behalve Hupperts dan.
Ontopic goeie zaak, hopelijk zetten ze de schoonmaak nu ook door in de top want de spelersgroep is niet de enige die gefaald heeft..

Ik verwacht dat Hupperts volgend seizoen bij AZ speelt. Voor de top is hij niet goed genoeg en AZ doet altijd wel mee om de plaatsen voor de Europa League en betaalt beter dan andere subtoppers.

Het draait allemaal om geld!!

17 mei 2014 om 12:46

En Kali draait alleen maar rondjes om zijn as om daarna de bal te verliezen of eeuwig achteruit te spelen...
Wat heb je aan zo'n speler ?
Als trainer had ik Kali verboden alleen maar achteruit te voetballen, dan zou dat tenminste rendement opleveren !

17 mei 2014 om 13:50

Tuurlijk draait het m geld, wat een vreemde conclusies van jou

Rick heb jij elke wedstrijd iets anders gezien srry hoor Kali heeft nooit het niveau gehaald van het seizoen ervoor de enige redelijke wedstrijd van hem was Nec thuis en de rest kon je hem verbranden

Laten ze die spelers transfervrij gaan of proberen ze er nog wat voor te vangen? Vervelende is dat de spelers waarmee ze niet door willen een nieuwe club moeten vinden, want je kan niet zomaar het contract ontbinden, daar komt een afkoopsom bij kijken. Het is dus ook kijken naar de goodwill van de spelers, en de interesse van andere clubs die de spelers willen hebben anders zijn ze alleen de spelers kwijt met aflopend contact en zitten ze nog met een veel te hoog salarishuis.

Zelfde geld voor het kantoorpersoneel, bij de degradatie van Fortuna mochten we deze contracten niet ontbinden, de reden degradatie en zware financiele problemen waren niet voldoende, zo werd Fortuna aan de contracten gehouden, zal niet anders zijn bij Roda.

Maar hopen dat ze nog een paar leuke centen kunnen vangen zodat ze financieel het wel kunnen volhouden in de jupiler league, sportieve strijd fantastisch, omvallen van Roda zou ik zelfs rot vinden.

Nou Timo, die grote bek van je heeft je toch maar mooi naar de JL gebracht.

17 mei 2014 om 11:39

Aan Timo Letschert heeft deze degradatie dus absoluut NIET gelegen. Hij stak er vanaf het begin met kop en schouders bovenuit qua fysiek, wilskracht, mentaliteit, doorzettingsvermogen, werklust en kwaliteit: met nog 10 Timo's erbij in het veld was Roda -100% zekerweten- in de middenmoot geëindigd !

Hupperts kan beste proberen om naar feyenoord te gaan. Is een gok maar mis kan hij beter worden dan schaken voor de rest zal wel intresse zijn. Maar denk wel dat bepaalde spelers beste kunnen stoppen zoals powel de demouge. Of ze moeten als breekijzer spelen.

Roda gaat dus echt helemaal voor een jupiler league waardige selectie...
Vind de huidige selectie eigenlijk net aan goed genoeg voor top3 jl, maar nu de bezem er keihard door heen wordt gehaald blijft er niet veel meer over.

Uiteraard moet dit noodgedwongen, maar de sportieve ambitie van gelijk terugkeren naar de eredivisie zal er niet makkelijker op worden zo.
Ben benieuwd wie er geinteresseerd is in spelers zoals v.peppen en f. Demouge.
Hupperts raarkt zoiezo wel weg voor een actieprijs, maar ik denk dat de rest een moeilijk vdrhaal wordt vooral omdat de meeste clubs weten dat ze weg moeten en dus zullen wachten tot die gasten voor de absolute bodemprijs/weggeefprijs mogen vertrekken.

17 mei 2014 om 11:22

Het wordt er zeker niet makkelijker op. Je hebt in de jupiler league nu te maken met waarschijnlijk 3 clubs die direct weer willen terug keren. Roda jc, Nec, en waarschijnlijk Rkc. Dan heb je nog De Graafschap, Vvv, waarschijnlijk Sparta. En de gebruikelijke clubs als Volendam, Mvv, Fc Den Bosch. Wordt nog een pittige opgave om direct weer terug te keren.

17 mei 2014 om 12:05

Denk dat het idd weleens spannend kan worden tussen die clubs.
Zo op papier zou je zeggen dat het een soort van top 5 á 6 gaat worden die heel dicht op elkaar gaar hangen tot het einde....
Maarja, dat blijft natuurlijk vooraf geleuter....maar ik ben benieuwd hoe en met wie deze clubs het gaan doen in de jl.

Nou Vitesse, sla je slag zou ik zeggen. Haal Kali binnen, en je hebt weer wat extra mogelijkheden en concurrentie voor Vejinovic.

Als je Van Peppen, Monteyne en Demouge samen voor een ton verkocht krijgt, moet je al blij zijn. Ik had het liefst Kali en Nemeth gehouden maar die zijn gewoon te duur, Hupperts waarschijnlijk ook weg. Djoum, Biemans en Kurto zou ik behouden, ben nooit een fan van de Beule geweest dus die mag van mij wel gaan.

17 mei 2014 om 14:22

Clubs hebben bijzonder weinig budget voor transfersommen tegenwoordig en dit soort spelers kun je ook wel ergens transfervrij oppikken voor minder salaris. Ik denk dus serieus dat Roda blij mag zijn als ze geen geld mee hoeven te geven bij die spelers.

Van Peppen is bijvoorbeeld puur voor het geld naar Roda gegaan. De vraag is welke club überhaupt interesse in hem heeft en daarnaast bovendien zijn huidige salaris wil betalen. Zie hem geen genoegen nemen met minder, zelfde voor Demouge. Oude spits, die voornamelijk geblesseerd en geschorst is geweest, dit zou zomaar eens zijn laatste contract kunnen zijn.

En zo stapelen de problemen zich op, want Roda heeft hier helemaal niks over te zeggen, als deze spelers willen blijven, dan blijven ze en zal Roda de salarissen keurig moeten betalen en is er minder en als het tegenzit zelfs geen budget om nieuwe spelers aan te trekken.

Wat zou Hupperts ongeveer moeten kosten? Dat kan niet heel veel zijn. Ik zie hem graag naar Groningen komen. Met het vertrek van Kirm hebben wij eigenlijk geen rechtsbuiten meer. Met Kostic en Hupperts heb je de flanken dan prima bezet.

17 mei 2014 om 12:18

Het liefst meer dan een miljoen, al zullen ze hem voor 8 ton ofzo ook wel wegdoen gezien de situatie.

17 mei 2014 om 14:24

Is 3 of 4 ton als max niet realistischer? Is een aardige speler, maar geen topper. Denk niet dat clubs voor wie hij een versterking is meer willen en kunnen betalen.

18 mei 2014 om 03:24

Dat denk ik ook niet. 1 Miljoen voor een gedegradeerde speler is niet realistisch. Hupperts zal maximaal 5 ton kosten denk ik, en dat is al aan de ruime kant.

Wat een held is die Fledderus. Op hoge leeftijd gewoon in de jupiler league spelen terwijl hij naar bijna alle clubs in de Eredivisie kan.

17 mei 2014 om 12:07

O ja, weet jij meer? Welke clubs heeft hij dan afgewezen die belangstelling voor hem hebben?

18 mei 2014 om 00:18

Hij zei laats nog in een interview dat hij niet uitsluit dat hij blijft. en aangezien hij niet bij het lijstje vertrekende spelers staat, neem ik aan dat hij blijft.

18 mei 2014 om 03:26

Prima dat hij blijft, maar de vraag is welke clubs hem willen hebben. Volgens mij heeft er geen één club zich gemeld voor Fledderus.

In mijn ogen zou hij niet misstaan bij iedere club in het rechter rijtje.

17 mei 2014 om 12:10

....heerlijk zo'n opmerking waar het vanaf druipt.

Uiteraard is de enigste speler die bijna overal terecht kan Hupperts.

Ben benieuwd hoeveel de spelers allemaal gaan opleveren aangezien ze weg móéten.
Potentiele kopers zullen allen aasgieren worden.

Willem 2 sla je slag!

17 mei 2014 om 11:22

Wie moeten we halen dan? De enigste die ik graag zie komen is Fledderus

17 mei 2014 om 11:34

Ze hebben een spits nodig nu Boymans weg is. Voor een hele goedkope pluim zou ik gaan! Een kali is ook niet verkeerd(ook eredivisie niveau!

17 mei 2014 om 12:10

Kali kan hoger dan Willem II. Schijnt dat die misschien terug gaat naar Utrecht (?) tevens mogen ze best Nemeth gratis oppikken, dan kom ik hem met de fiets brengen

17 mei 2014 om 12:16

Waarom zo negatief over Nemeth, omdat hij niet de werklust heeft die jij als "koempel" wil zien. Kijk naar de statistieken. Met Nemeth elke wedstrijd erbij was roda op zijn minst nu nog play offs het spelen!

17 mei 2014 om 13:00

Roda_JC heeft gelijk en ook ik zal zijn fiets-actie enorm waarderen: van die speler's speelwijze druipt de luiheid en arrogantie er af, wat gedurende het seizoen "met succes" werd gekopieerd door de rest van het "all-stars-team".

17 mei 2014 om 13:05

Omdat Nemeth ontzettend lui is. Hij voegt niks toe en heeft geen mentaliteit. Een absolute stoorzender in dit team.

17 mei 2014 om 13:11

@roda_jc: Ik weet niet waar je dat gerucht hebt opgepikt, maar Kali zal echt never nooit terugkeren bij Utrecht. Die is niet welkom meer.

17 mei 2014 om 14:01

Dat heb ik laatst hier op voetbalzone gelezen, een aantal beweerden dat. Vond het zelf beetje ongeloofwaardig, aangezien die niet bepaald via de voordeur is vertrokken bij jullie.

Dus die zwakke Kurto en die ballenknijper Ramos mogen in principe blijven, bijzonder. Van het rijtje dat mag vertrekken is er niemand die een subtopper of middenvelder sterker maakt dus dat wordt nog wat voor die gasten.

17 mei 2014 om 11:41

Die zwakke Kurto heeft Roda wel de hele wedstrijd tegen Go Ahead Eagles de hoop gegeven dat plek 17 misschien nog mogelijk was

17 mei 2014 om 12:13

Kurto is op de lijn en 1 op 1 dodelijk. Gewoon zeer goed op die vlakken. Alleen meevoetballend en in de lucht een stuk minder. Conclusie; gewoon een hele degelijke Eredivisie keeper die slachtoffer is van zijn dramatische verdediging. Mensen praten die Derksen maar na, terwijl ze hem niet elke week zien spelen.

Lijkt me niet dat clubs in de rij zullen staan voor een Donald en Pluim. Altijd redelijke voetballers gevonden, maar zijn niet gegroeid sinds hun overstap naar Roda. Ook echt zwakke schakels dit seizoen. Als je de gemiste kansen van Donald naast elkaar ligt, ga je van je stokje.

17 mei 2014 om 11:43

Pluim is denk wel iets voor Pec. Speelde daar vorig seizoen fantastisch.

Donald vind ik een goede speler. Misschien iets voor Heerenveen als Ziyech vertrekt?

17 mei 2014 om 11:42

Volgens mij heeft Donald aangegeven dat hij naar het buitenland wil maar weet het niet zeker.

17 mei 2014 om 11:44

Oké, Spanje zou wel bij hem passen denk ik. Technische voetballer.

17 mei 2014 om 19:06

Ik meen dat in de winterstop Real Valladolid voorzichtige interesse toonde, dus opzich zou het best nog kunnen.

Deze jonge had bij utrech zeker talent (kali) maar heedt gewoon een domme stap gemaakt mischien iets voor ado

Hoezo mag Shkurtaj weg? Dat was een topper in de dop

Met Letschert, Dijkhuizen, Fledderus en Anco Jansen kunnen ze spelers proberen te behouden die ook gewoon Eredivisieniveau aan kunnen, misschien wat voor Excelsior of Dordrecht/sparta? En iemand als Fledderus kan ook gewoon mee in de middenmoot bij pakweg Utrecht of Heracles. Höcher en Paulissen zijn voor JL begrippen ook prima spelers.

17 mei 2014 om 11:56

Jij hebt Skourtaj duidelijk nog nooit zien spelen. Die jongen is werkelijk het grootste stuk onbenul dat ik ooit in het geel-zwart van Roda heb zien spelen. Heeft, afgezien van zijn goal in de eerste wedstrijd, he le maal niets goed gedaan.

17 mei 2014 om 12:16

Dat was redelijk duidelijk sarcasme.

17 mei 2014 om 12:22

Voor de mensen die sarcasme niet snappen plak ik er zelfs een smiley bij en nog is het niet duidelijk? Hahaha die man komt nog tekort voor de Jupiler League.

Het ziet er naar uit dat de selectie van Roda alleen maar zwakker zal worden. En dan te bedenken dat het huidige niveau al niet goed genoeg was om het op te nemen tegen de staart van de eredivisie. Diezelfde staart die een stuk zwakker is gebleken dan de top van de Jl.
Een mooi streven om binnen een jaar weer terug te keren. Maar je moet wel een geel/zwart hart hebben om daar in te geloven.

17 mei 2014 om 11:58

Ik moet het inderdaad ook nog maar zien. Ben bang dat wanneer nec en roda volgend jaar niet promoveren. Dat ze dan dezelfde kant op gaan als fortuna sittard. Dan gaan ze jaren ploeteren in de toto divisie.

Best wel sneu voor Anco. Ga je van De Graafschap naar Roda om in de Eredivisie te spelen, speel je alsnog in de Jupiler league.

17 mei 2014 om 12:18

Hij heeft toch 2 wedstrijden eredivisie gespeeld haha.

17 mei 2014 om 14:02

Nog niet eens 2, tegen Feyenoord een half uurtje ongeveer en tegen NAC was het ook snel klaar. Helaas, want tegen Feyenoord liet die in dat halve uur toch wat dingen zien, die hoopgevend waren.

Daar zitten weinig goede spelers tussen eerlijk gezegd. Demouge kan voor wat kleinere clubs een ideaal breekijzer zijn. Het ziet er niet uit, maar soms wel erg effectief. Voor een club als Willem II of Sparta/dordrecht bijvoorbeeld zou je best wel eens zo'n jongen een één jarig contract kunnen geven. Nemeth vind ik wel aardig voor clubs als Pec, Groningen, ADO en Utrecht als reserve spits. Maar een Kali bijvoorbeeld, ik heb dat altijd een mooi weer voetballer gevonden. Technisch goed, maar traag, vaak balverlies, taktisch slecht, fysiek een lichtgewicht.

ze moeten daar echt blij zijn als ze nog wat spelers kunnen houden welke speler wil nu bij roda gaan voetballen?

En wat gebeurt er met het duo Vlemmings/tomasson? Door wie worden zij vervangen??

Zo meneer Letschert , ik vond je een hele goede technische voetballer en was blij toen je bij ons kwam spelen, maar door je gedrag naar de supporters van Grunn heb ik er totaal geen moeite mee om je komend seizoen niet meer in de Euroborg te zien.
Man man man, wat heb ik me geergerd aan jouw gedrag toen we bij Roda speelden.

17 mei 2014 om 13:07

Over wat voor gedrag van Timo ergerde jij je dan ?

17 mei 2014 om 14:04

Timo is een ''baasje'' die het niet lekker zat dat die na een aantal basisplekken weer op de bank mocht gaan zitten. Hij ging schijnbaar beetje rotzooi trappen. Echter is hij wel een uitstekende toevoeging geweest en ligt het aan alles behalve hem dat we eruit zijn gevlogen.

18 mei 2014 om 05:26

Ik doel eigenlijk op het gedrag wat 'Noorderling' aankaart tijdens de thuiswedstrijd van Roda tegen Groningen.

Ik dacht ook dat Kali wel wat voor Vitesse is. Had toch wat meer venijn dan die voetballers die er nu staan.
Maar ik lees hierboven wel wat negatieve commentaren. Dat er geen andere club dan Roda voor hem kwam, zegt waarschijnlijk ook genoeg. Als Vitesse dan maar wel andere spelers haalt en niet nog iemand die het liefst op 10 speelt maar een spits en een verdedigende middenvelder. Sno mag ook wel komen van mij.

Nou, van mij mag Zwolle Pluim wel weer terug halen. Maar dat gebeurt denk ik pas als Mokotjo weg gaat

Demouge is fysiek volgens mij helemaal aan het einde van zijn latijn. Ik vrees dat zijn loopbaan uitgaat als een nachtkaars. Jammer want een echte cultheld.

Ik hoop dat Nemeth naar Groningen komt.
Want we kunnen wel een nieuwe spits gebruiken.

Aangezien Zivkovic al weg gaat.
En wat er met de leeuw en zeefuik weet ik ook nog niet.

17 mei 2014 om 14:06

Je moet een Nemeth echt niet willen. Die jongen scoort lastig en heeft geen mentaliteit. Is lui en denk dat die Ronaldo is met z'n arrogante houding.

Beter pikt Groningen Hupperts op!

hupperts en kali komen wel aan een club, zoals az ofz

Goed nieuws. Ik ben het eigenlijk wel met alles eens. Nemeth heeft in twee jaar tijd amper iets laten zien. Kali is te duur qua salaris en heeft ook niet echt gebracht wat van hem verwacht werd. Prus, Roox, Demouge, Pluim, Skourtai, Bonevacia, Donald en Monteyne zijn geen meerwaarde voor het team, en Ard van Peppen en Kees Luijckx zijn echt slecht geweest dit seizoen. Powel had misschien nog wel kunnen blijven, maar aangezien hij al op leeftijd is en misschien niet zijn gewilde salaris waard is lig ik daar ook niet echt wakker van.

Hupperts wordt sowieso verkocht. Biemans, Kurto, Djoum en de Beule mogen van mij allemaal blijven, ik hoop vooral op de Beule, één van de lichtpuntjes in het slot van het afgelopen seizoen. Verder is het zaak om jongens als Dijkhuizen, Letschert en Jansen te behouden en dan kun je volgend seizoen met een schone lei beginnen met wat nieuwelingen nu alle rotte appels weg zijn. Ik verwacht ook dat de komende tijd wat meer jeugdspelers gaan doorstromen richting het eerste.
,

Kurto
Dijkhuizen
Letschert
Ramos/Bieman
nieuw
nieuw
Fledderus
Paulissen
Jansen
nieuw

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren