Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax haalt Milik binnen als tweede nieuwe aanvaller

Laatste update:

Ajax heeft Arkadiusz Milik binnen. De Amsterdammers maken op de officiele website van de club nog geen melding van de komst van de aanvaller, maar Milik zelf heeft op Twitter een foto geplaatst waarin hij poseert met het shirt van de Nederlandse recordkampioen. "Het is officieel, ik zal volgend seizoen doorbrengen bij Ajax. Een nieuwe club, nieuwe uitdagingen, ik kan niet wachten!", schrijft hij.

/

De twintigjarige Milik is de tweede nieuwe spits die Ajax voor volgend seizoen heeft aangetrokken: de Amsterdammers verzekerden zich eerder al van de komst van Richairo Zivkovic, die wordt overgenomen van FC Groningen. Hij is echter pas zeventien jaar oud en moet nog klaargestoomd worden voor het echte werk. Ajax wilde daarom nóg een nieuwe spits halen en kwam uit bij Milik, die wordt gehuurd van Bayer Leverkusen. Het is onduidelijk of de club een optie tot koop krijgt.

Milik werd in het afgelopen seizoen al uitgeleend aan FC Augsburg en voor deze ploeg kwam hij tot slechts twee goals in achttien competitiewedstrijden. In het shirt van Bayer scoorde de Pool nog niet in de Bundesliga. Het zijn geen indrukwekkende cijfers, maar toch wilde Ajax de aanvaller (die dinsdag nog meedeed in de oefenwedstrijd van Polen tegen Duitsland) graag hebben.

De scouting van Ajax volgde Milik in de Poolse elftallen onder 17, 19 en 21 én het Poolse nationale team op de voet en prikte door zijn slechte statistieken in Leverkusen en Augsburg heen. Real Sociedad en vijf clubs uit Engeland zouden ook interesse hebben, maar Milik gaat naar Ajax. De hoofdstedelingen willen nu nog een nieuwe rechtsbuiten halen en gaan voor de achttienjarige Robert Muric van Dinamo Zagreb.

Denk je dat Arkadiusz Milik een succes gaat worden bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben echt heel benieuwd. Hopelijk kan hij het waarmaken.
Is er een optie tot koop?

15 mei 2014 om 18:37

Jaa, voor een onbekend bedrag dat nu al is afgesproken.
Dat bedrag zal waarschijnlijk niet al te hoog liggen omdat hij nog vrij weinig heeft gepresteerd, Dus indien hij het hier goed doet, kan Ajax hem voor weinig ophalen

15 mei 2014 om 18:39

Een jaar huur en daarna optie tot koop

15 mei 2014 om 18:40

Ok mooi!! Thanks!!

15 mei 2014 om 18:37

Ja.. eerst word hij een jaartje gehuurd van Bayer Leverkussen

Richairo Živković word overigens rustig gebracht en zal eerst zijn speelminuten in Jong Ajax maken. Althans; dat begreep ik van Frank de Boer.

Edit: Betekend ook misschien het einde voor Siggy

15 mei 2014 om 18:40

hij komt dus te kort voor Leverkusen, maar goed in de ned sesamstraat competitie redt je het al snel

15 mei 2014 om 18:41

Doe Frank even de groeten als je hem ziet!..

on: ken deze spits niet dus kan er weinig over zeggen, weet jij meer over hem?
wat voor type is het (toch geen Sigthorsson hé...)

15 mei 2014 om 18:43

Nee het is een type Pelle. Drama tot maar scoort er hier 25.

Dat Zivko langzaam gebracht wordt hoef je niet te geloven.

15 mei 2014 om 18:48

@ Mols1970

Verdiep je een beetje, weet je wie er in de spits loopt bij Leverkussen?
Juist een spits die er in 5 jaar tijd meer dan 100 doelpunten in schiet genaamd Kiebling.
Dan verover je niet zo snel een basisplaats als 20 jarige. Is niet zo heel vreemd toch.

Daarnaast is Leverkussen gewoon een stabiele subtopper die vlak onder Borussia and Bayern.

15 mei 2014 om 18:48

Leverkusen heeft al een goede spits, dus als jonge buitenlander is het dan lastig om hem uit de basis te spelen. Bij Augsburg hebben ze misschien een speelstijl die niet bij hem past.

15 mei 2014 om 18:51

@ Coopers,

Richairo Živković zal inderdaad rustig gebracht worden: aankomend seizoen is het meer een seizoen van minuten maken bij Jong Ajax, zo nu en dan meespelen in het eerste elftal en klaargestoomd worden voor het het seizoen 2015/2016, zodat hij waarschijnlijk uit kan groeien tot de eerste spits van Ajax, die Ajax dan veel goals kan bezorgen.

Ik weet nog dat Arkadiusz Milik in januari 2013 bijna naar Borussia Dortmund was gegaan. Die zagen in Milik de opvolger van Robert Lewandowski en Dortmund wou Milik precies op dezelfde manier brengen als Ajax nu met Richairo Živković doet, maar hij koos voor Bayer Leverkusen en tot nu toe is zijn talent er nog niet echt uitgekomen.

Ik denk en hoop dat hij het goed zal doen bij Ajax. Ik heb hem tot nu toe maar een paar keer zien spelen en hij viel toen niet echt op, maar ik heb ondanks dat wel verwachtingen van Milik.

Ik verwacht op z'n minst minimaal tien doelpunten van Milik, maar het is natuurlijk afwachten hoe hij zich aan zal passen en of hij daadwerkelijk een talent is, zoals hij in Polen wordt omschreven.

15 mei 2014 om 18:52

@ Coopers

Zivkovich zal gedurende het eerste seizoen regelmatig meegaan bij Ajax 1 maar pas op 3 kwart van het seizoen ongeveer aan zijn 15e wedstrijd komen in Ajax 1. Hierdoor kan hij gedurende de eerste helft van het seizoen gewoon elke week minimaal 70 minuten spelen wat heel belangrijk is voor zijn ontwikkeling. Daarnaast heeft hij niet gelijk alle druk op zich wat vele spitsen wel hadden. Een wijs besluit naar mijn idee.

En met de komst van deze spits is het inderdaad einde oefening voor Sigthorson. Was in potentie een goede spits maar heeft het gewoon nooit waar kunnen maken en is veel te ver achtergebleven. Mede door blessures natuurlijk. Maar de basis techniek die Zivkovich/milik wel hebben is de basis techniek die een Sigthorson mist. Een balletje aan nemen, vast houden en kaatsen.

15 mei 2014 om 19:15

Dat Leverkusen hem uitleent is vrij simpel, Milik is niet hun enige spits en de andere spitsen hebben al meer laten zien en zitten dus hoger in de pik orde.

Milik was voor hun gewoon een gok. Goedkoop gekocht en ze gokten erop dat hij of bij hun direct leuk mee kon doen of het bij Augsburg goed zou doen. Dat deed hij niet dus zullen ze hem denk ik voor de inkoop prijs willen verkopen.

Clubs met teveel geld doen dat vaker met talenten die ze goedkoop kunnen krijgen. Is voor hun gewoon een gok met kleingeld.

15 mei 2014 om 19:19

Genaamd Kiebling?

15 mei 2014 om 19:22

Is Drmic al rond met Leverkusen ?

15 mei 2014 om 19:24

Jij altijd met je negatieve reacties over micky mouse competitie of sesam straat. Als je het niks vindt kap dan lekker met kijken en emigreer gerust naar Engeland.
On: ik ben benieuwd, geef iemand het vertrouwen en ze komen er wel!

15 mei 2014 om 19:27

Ge_van_dijk

Het is Kießling eigenlijk met de Duitse ringel S, dat kan je omschrijven in het Nederlands met een gewone S of met een B

15 mei 2014 om 19:28

@ Liverpool-FC

Dat kan je wel stellen dat die rond zijn. Hoefde maar 2,5 miljoen te kosten qua transfersom en Leverkussen kan aan salaris vrij veel bieden. Blijkt ook wel uit het feit dat Milik mag vertrekken. Dan is de kans groot dat er en andere spits (vrij) zeker is.

15 mei 2014 om 20:12

Wat een onzin zeg. Zivkovic was bij FC Groningen de vaste spits. Ik ken de cijfers niet precies maar zivkovic zou d'r wel meer hebben gemaakt dan sigthorsson, bij een team dat minder doelpunten maakt dan Ajax. Ik denk niet dat hij tevreden zou zijn met een plek bij jong Ajax..

15 mei 2014 om 21:35

@alesiotroncia

En toch zal Zivkovich ook veel in jong Ajax spelen. Tenslotte is dat ook goed voor de ontwikkeling van hem. Aangezien hij ook nog niet klaar is om de vaste eerste spits te zijn van Ajax en 50 tot 60 wedstrijden op jaar basis te spelen.

Dus hijz al zijn basisplaats moeten gaan delen met Milik. En zodra je 15 wedstrijden in het eerste hebt gevoetbald mag je niet meer in Jong Ajax voetballen. Er zal er dus 1 van de 2 regelmatig in Jong Ajax spelen.

15 mei 2014 om 21:42

Achteruitgang voor zivkovic dus. Van basis Groningen naar Jupiler hahaha

15 mei 2014 om 22:46

Das kibbeling maar dan op zn duits..

15 mei 2014 om 23:25

D-Bergkamp,

Gelukkig zijn de regels al iets aangepast door de Knvb,( moet nog worden bekrachtigd) als een speler bijvoorbeeld in de 2de minuut van de tweede helft wordt ingebracht in Jong Ajax.

Dan telt dat niet als wedstrijd, is al een stuk beter dab de huidige regels waar je als je één minuut voor tijd invalt het toch telt als één wedstrijd.

Maar ben het met je eens, Zivkovic zal rustig gebracht worden via Jong Ajax.

Daar kan hij ook rustig wennen aan het Ajax systeem.

16 mei 2014 om 00:57

ik denk dat een groot deel van de bezoekers van deze site ook voetbalt. Als ik vanuit mijn perspectief de situatie van zivkovic bekijk, snap ik de stap natuurlijk wel. maar deze jongen heeft al enkele malen het verschil gemaakt bij groningen. bijvoorbeeld uit tegen een team als PSV. Natuurlijk speelden die niet geweldig, maar doe dat maar eens als 17-jarige. je gaat een stap omhoog, maar moet er gelijk weer een stuk of 5 achteruit als je in de Jupiler League moet spelen, vaak in half lege stadions. Denk niet dat hij de knop kan omzetten om eerst in redelijk gevulde stadions met soms meer dan 30.000 gevulde zitplaatsen te spelen om vervolgens in een treurige competitie te spelen waarin jong Ajax nooit met een grote, vaste kern zou acteren..

15 mei 2014 om 18:39

ja als het goed is wel!

15 mei 2014 om 20:02

Lijkt me een gevalletje net-niet. Die cijfers beloven weinig goeds. Aan de andere kant had Pelle ook weinig goede cijfers te overleggen voordat hij naar Feyenoord kwam en kon Bjorn Vleminckx hier ook topscorer worden, dus alles is mogelijk.

milik kan net zo goed worden als cr7 dat zie je gewoon aan zn speelstijl heel erg sterk en snel met een redelijk schot

15 mei 2014 om 18:38

Haha tuurlijk

15 mei 2014 om 18:39

Ik denk zelfs beter dan CR7 en Messi bij elkaar.

15 mei 2014 om 18:40

Net zo goed als CR7? Haha, nee sorry dat zit er niet in.

Welkom de nieuwe Lewa!

Wat mij opvalt: dat shirt dat hij vast heeft is het shirt van vorig seizoen (2012-2013) of het nieuwe thuisshirt. Die witte kraag zat er in ieder geval afgelopen jaar niet op. Waarom zou je een aanwinst met een oud shirt op de foto laten gaan...

15 mei 2014 om 18:39

lekker belangrijk, en als het het nieuwe shirt is heb je het antwoord al

15 mei 2014 om 19:06

Met het verkeerde been uit bed gestapt Mols?

Goed gezien inderdaad, zal dan wel het nieuwe shirt zijn ja!

15 mei 2014 om 18:41

Is in ieder geval niet het nieuwe shirt

15 mei 2014 om 18:44

Dat viel mij ook al op ja.

15 mei 2014 om 18:49

@ Coopers

Scherp gezien van dat shirt! Dat is nog eens een leuk feitje! Ga er wel vanuit dat het het nieuwe shirt is. Dat zou het meest logische zijn in ieder geval.

15 mei 2014 om 19:13

Dat shirt lijkt inderdaad heel erg op die van vorig seizoen. Maar die van dit seizoen zag er ook niet heeeel anders uit.

15 mei 2014 om 20:49

Volgens mij is het gewoon het shirt van vorig jaar.
Op de ajax site staat hij nl gewoon met het shirt van dit jaar.

Ben benieuwd! Optie tot koop?

Ik ken deze speler eigenlijk helemaal niet maar voor Milik is dit in ieder geval een goede stap. Als jonge speler kan je je prima ontwikkelen bij een club als Ajax.

Geweldig nieuws voor alle partijen, voor Polen aangezien onze toekomstige topper nu echt speelminuten gaat krijgen. Milik heeft dit natuurlijk nodig en Ajax heeft een toekomstige topspits in huis gehaald!

15 mei 2014 om 18:40

Weet niet of je zelf Pools bent? maar ken je meer over deze jongen vertellen?

15 mei 2014 om 18:57

Meer over Milik

Heeft zich binnen 2 jaar opgewerkt van Polen onder 17 naar de vaste selectie voor het nationale elftal van Polen. Natuurlijk word hij in Polen al omschreven als de nieuwe Lewandowski maar dat is voorbarig. In de elftallen van Polen speelt hij heel erg goed en maakt hij erg veel indruk. Balvast, rustig, scorend vermogen en gewoon een meerwaarde.

BIj Leverkussen is hij vooralsnog niet geslaagd. Maar daar loopt voorlopig Kiebling in de spits die er in 5 jaar meer dan 100 in schiet. Dus in hoever is dat realtisch om daar door te breken.

Dit kan wel eens de spits zijn waar Ajax al een tijdje naar op zoek is. Technisch is hij prima, fysiek is hij prima, heeft toch scorend vermogen en is een harde werker.

Ik zie hem slagen!

15 mei 2014 om 19:08

Alleen word hij nooit opgeroepen door de Duitse bondscoach Low.. Kiesling dan he Maar het is echt een goaltjes dief uiteraard.

Bedankt van je info!

15 mei 2014 om 18:45

Als jij Pools bent wil je wat meer achtergrond informatie over hem vertellen.

15 mei 2014 om 18:55

Milik is echt een geweldig talent waar in Polen meer in gezien word dan in Lewandowski. Hij is eigelijk het zelfde type speler als Lewandowski: technisch, snel voor zijn lengte kopsterk en een goede afmaker. Het voordeel van hem is dat hij ook nog zo'n 5 cm groter is dan Lewandowski.

Bij Gornik Zabrze was hij echt geweldig, daar schoot hij er ook af en toe een vrije trap in bijvoorbeeld. In het poolse nationale team en onder 21 presteerd hij altijd voldoende met bij onder 21 toch vooral uitschieters aangezien hij elke wedstrijd wel een doelpuntje maakt of meer

Schrijf met T neem ik aan.... mare heb geen idee wat Ajax hiermee in huis haalt, hopelijk kan hij wat... begrijp alleen niet waarom je een speler huurt als je zoveel jeugd hebt.

15 mei 2014 om 18:44

Ajax heeft geen spits in de jeugd.

15 mei 2014 om 19:16

Kishna en Meleg kunnen er spelen. Menig is ook een spits, maar die schijnt minder goed te zijn.

15 mei 2014 om 19:26

Ajax heeft sinds Kluivert al geen spits meer in de jeugd gehad.

16 mei 2014 om 03:11

@ Viswinkel

Wel gehad alleen waren ze geen van allen goed genoeg.

Wow wat een statistieken!

Beste speler ooit!

Wij zijn Ajax, wij zijn de beste?? Of zoiets...

15 mei 2014 om 18:41

in nl de beste ja daarna houdt het op

15 mei 2014 om 18:42

Boeie, kijk statistieken van Pelle voor dat hij naar Rotterdam ging

15 mei 2014 om 18:43

Inderdaad geweldige statistieken. Dat zal iedereen komend seizoen wel zien. Ik gok op 25 goals!

15 mei 2014 om 18:46

93 wedstrijden, 33 goals en 11 assist. Hij is 20 jaar. En ach, hij hoeft er in de eredivisie maar ongeveer 10 te maken, is afgelopen jaren voldoende gebleken volgens mij.

Pelle maakte er in 213 wedstrijden 40 voordat hij bij feyenoord kwam. Dus als je puur daarnaar wil kijken zal hij er een heleboel kunnen gaan maken.

15 mei 2014 om 18:58

Wat dacht je van finbogasson, die presteerde helemaal niks in belgie. In nl top. Peller het zelfde verhaal. Maar misschien wel de 2e charisteas, kunnem ze m aan feyenoord doen

16 mei 2014 om 11:19

Wat dacht je van Shevchenko en Torres deded het eerst goed en later niks meer. (Bij chelsea)

16 mei 2014 om 03:18

@ Dutch-pepino

Wow wat een kortzichtigheid ! Heb je er ook bij nagedacht dat er in het buitenland veel spelers met potentie verpieteren omdat clubs niet echt een beleid hebben ? Laat staan dat vele clubs echt een beleid hebben om spelers beter te maken omdat ze die tijd niet gegund word. Heb jij er weleens over nagedacht dat hij te snel vertrokken is naar een sterke competitie, waardoor hij zijn potentie nog niet heeft kunnen vervullen ? Clubs zoals Basel en Salzburg worden geroemd omdat ze relatief onbekende spelers weg plukken die er niet aan te pas komen in de grote competities en die wel de tijd geven om zich te ontwikkelen. Dit is dus precies hetzelfde, laten we eerst maar even afwachten voordat we hem afbranden. Oh ja; zeggen de namen Pantelic,gudettie en Pelle jouw nog iets ?

16 mei 2014 om 11:19

Zegt de naam Gabrich jou iets?

16 mei 2014 om 12:34

@ turpijn

Uiteraard ken ik die naam, maar om een naam te noemen die het niet heeft waar gemaakt vind ik vrij weinig zeggen. En hoe bewijst dat het ongelijk van de inhoud van mijn post ? We oordelen met ze allen toch ook altijd veel te snel over (jonge) voetballers ? En vriend en vijand is er toch over eens dat er veel goede spelers verpieteren in de top competities omdat veel clubs vaak lukraak kopen, waarbij men niet kijkt of de speler bij de club of de spelopvatting van de club past.laat staan dat ze spelers de tijd geven om zich ook daadwerkelijk te doorontwikkelen. Of omdat een nieuwe trainer altijd maar nieuwe spelers wilt halen ook zal zit er genoeg potentieel in de op dat moment huidige spelersgroep.

Daarnaast gebeurd het ook dat sommige spelers laatbloeiers zijn. Dus hoe je het ook went of keert is de reacte van "Dutch-pepino" gewoon veel tekort door de bocht. Volgens de berichtgeving volgt Ajax deze speler sinds hij een jeugdspeler was dus men gaat echt niet over 1 nacht ijs of in Grabrich geval op een video band. Vanwege bovenstaande krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel, iets wat eigenlijk iedereen zou moeten doen ongeacht om welke club het gaat.

Arek Milik, jalalalala! Het "scandeert" in ieder geval lekker! Ik ben benieuwd.

16 mei 2014 om 16:29

Ja! Voor ons als hij alweer een megakans heeft gemist in de galgenwaard waar 020 niet meer kan winnen!

Ik snap niet waarom Ajax Luuk de Jong probeert te huren. Die lijkt mij ook niet echt duur qua salaris en heb je meer zekerheid dat hij er wel twintig inschopt of een aantal in die richting.

15 mei 2014 om 18:48

Luuk de Jong? Is dat niet die jongen bij Jong Oranje, Monchengladbach en Newcastle United niks van bakte.. nee bedankt, daar hebben de scouts van Ajax goed gezien (matige spits).

15 mei 2014 om 18:53

Typisch zo'n spits die in de Eredivisie zijn doelpunten kan maken, net zoals elke gek hier goals kan maken. Kezman, Alves, El Hamdaoui, Vleminckx, Dost, Finnbogason om er maar een paar te noemen van de afgelopen tien jaar. Best wel treurig eigenlijk.

15 mei 2014 om 18:56

Het is al bewezen dat spelers uit die competities die er daar niks van bakken hier zomaar topscoorder kunnen worden. Misschien ook wel niet hoor maar je kan niet bij voorbaat zeggen hij doet het daar slecht dus hier wordt het dan ook niks.
En misschien is het ook wel een financiële kwestie Luuk de Jong zal ook wel een flink salaris hebben.

15 mei 2014 om 19:19

Dost zou ik nog niet afschrijven. Hij heeft er toch nog rond de 10 inliggen volgens mij, terwijl hij eigenlijk een verkeerde keuze maakte door naar Wolfsburg te gaan. Maar als je 2e spits bent, heeft ie toch vaak gescoord.

15 mei 2014 om 18:50

ja klopt, want die was afgelopen seizoen zo trefzeker pff, laat de jong maar lekker naar psv gaan

16 mei 2014 om 03:26

@ ricootje40

Alstublieft niet zeg, sorry maar ik heb het niet zo op spelers die het een keer leuk deden bij een suptopper en meteen denken dat ze niks meer kunnen leren bij Ajax of Psv. Om vervolgens in het buitenland op hun plaat gaan. Nu ken ik Milik niet, maar als ik hoor van mensen die hem wel kennen dat hij naast zijn lengte en postuur ook nog over een goede techniek beschikt zie ik hem liever komen dan Dost of de Jong. Daar waar de Jong niet echt uitblinkt in zijn techniek, het enige voordeel van de Jong is dat Siem dan wellicht nog even wilt blijven omdat het ook zijn droom is om ooit samen met Luuk te spelen.

Heel goed nieuws voor Ajax toch snap ik niet waarom ze 2 talentvolle jonge spitsen halen.
Ze hadden dan beter een spits met wat ervaring kunnen halen voor de tijd totdat Zivkovic klaar is voor het eerste.

16 mei 2014 om 03:35

@ Senna_ayrton

Ajax is nog steeds bezig om ervaring te halen, die ervaring hoefde niet perse ingevuld worden door de spits of de rechtsbuiten. Ajax is pas naar ervaring gaan zoeken toen men wist dat Poulsen niet wilde verlengen en daarvoor wilde Ajax al een spits en een rechtsbuiten. Natuurlijk zou het mooi zijn als Ajax een ervaren spits kan aantrekken, probleem is echter dat die bijna niet te betalen zijn.

Ik wil zeker weten of de club een optie tot koop hebben, ik zie het al voor me, hebben we eindelijk een goede spits presteert ene jaar goed, en door onnozele dingen verdwijnt hij alsnog naar een jaar, en heb je een topspits voor Leverkussen opgeleid.

Dus is er al ergens een officiele bevestiging betreft de optie tot koop? Tegenwoordig zou je eigenlijk zelf de contracten moeten inzien, want het gebeurd te vaak dat twee voetbalclubs een andere uitspraak doen.

Altijd maar kopen kopen kopen..

15 mei 2014 om 19:06

Huren

15 mei 2014 om 20:48

Met optie tot koop

16 mei 2014 om 11:20

Kijken kijken niet kopen bedoel je

Mensen die beginnen over zijn statistieken moeten ook even realistisch zijn. Deze jongen is 20 jaar normalitair breek je dan net een beetje door als je geluk hebt. Dus als je verwacht dat een 20 jarige spits met enorm goede statistieken naar ajax komt is dat gewoon niet reeel. Dan zou ajax hem al niet kunnen betalen en zou die naar een grote club gaan. Hij heeft u21 bewezen makkelijk te scoren met 9 goals uit 6 wedstrijden. Voordat die naar leverkussen ging had die in polen statistieken van 7 goals uit 14 wedstrijden. Niet slecht voor een 18 jarige denk ik dan zo. Welke spits scoorde er op ze 20ste al hevig op los? Juist .. niet veel. Ik heb wel vetrouwen in deze jongen ook omdat ajax hem al voor langere tijd volgt en omdat een club als leverkussen ook wat in hem zag. Dat is ook gewoon een grote club. Laten we het even afwachten maar ik denk dat dit zeker een versterking gaat zijn.

Welkom Arkadiusz! Ik hoop dat je de mensen hier de mond kan snoeren en er 30 inrost! Succes!

Ik heb ook wel vertrouwen in deze speler. De scouts van ajax hebben zich al meerdere malen bewezen om toch wel goede jeugd spelers binnen te halen. Hopelijk hebben e al een clausule vast gelegd over een eventuele transfersom, want als hij een top seizoen gaat draaien zal leverkussen evengoed nog wel een pittige prijs vragen.

Leuke speler, wie weet wordt dit een goede. Miljoenen uitgeven kan niet meer en Bas Dost of zulk soort types huren ook niet. Voordat die zijn ingespeeld duurt het weer een jaar.

ricootje40,

Luuk heeft dit seizoen gespeeld bij Borussia Mönchengladbach en New Castle United, hij heeft in deze competities nul doelpunten gemaakt, hij is voor 15 miljoen euro verkocht aan BM zijn contract loopt tot juli2017 en hij heeft een bruto jaarsalaris van 2,8 miljoen.

De huurprijs is meestal zijn salaris en mogelijk iets extra.

Milik werd door Leverkussen gekocht voor 2,5 miljoen euro, dus zal een stuk een stuk goedkoper zijn.

goede versterking want we kunnen wel wat lengte en fysieke kracht gebruiken.
Daarnaast is het een internationaal.
daaraast hoop ik dat ajax ook nog muric en van der vaart haal heitinga het liefst ook nog.
Dit is in mijn ogen een goede opstelling.

cillessen
van rhijn
veltman
moisander
boilessen
klaassen
blind
van der vaar
muric
milik
fischer
15 mei 2014 om 19:25

Als Ajax ook nog VD Vaart haalt, is het gewoon zonde dat je spelers als Meleg en Andersen hier naartoe hebt gehaald. Ik zou VD Vaart graag zien terugkomen, maar onze talenten moeten ook een keer doorbreken. Het wordt tijd dat er spelers worden verkocht: Sigi, Lukoki, De Jong, Schöne, Castillion. Verhuren: Meleg, Gravenberch, Riedewald, Ligeon, Hoesen. Ik hoop dat Vermeer en Moisander blijven.

15 mei 2014 om 19:47

Wat mij betreft:

GK: Cillessen, Van der Hart, Leeuwenburgh
RB: Van Rhijn, Ligeon, Tete
Rcv: Veltman, van der Hoorn, Sporkslede, van Bruggen (a1)
Lcv: Moisander, Denswil, Mirani (a1)
LB: Boilesen, Dijks, Riedewald
VM: Blind, Heitinga, Bazoer
AM 1: Klaassen, Duarte, Andersen
AM 2: Van der Vaart, Serero, Vissers (a1)
RA: Schone, Kishna, El-Ghazi, de Sa
Sp: Milik, Zivkovic, Menig
LA: Fischer, Kostic, Acolatse

Alles driedubbel bezet; van der Vaart en Heitinga voor weinig ophalen, investeren in Kostic en verder veel jeugd door laten stromen. Mag ook nog John worden.

Ik zou Becker, Kuipers, El Hasnaoui en Hendriks verhuren.

Siem de Jong, Vermeer, Sigthorsson en Hoesen verkopen. Ik denk dat je overal winst maakt op de transferbalans en je team zit bomvol talent aangevuld met twee ervaren spelers met kwaliteit erbij.

Nou ben benieuwd. Had liever dat Ajax naast Zivkovic een buitenspeler had gehaald die wel een man voorbij kan en een goede voorzet aflevert. Ben niet zo'n fan van het type De Sa, Andersen of Bojan.

15 mei 2014 om 19:26

@ Johnie10

Een extra spits was ook gewoon nodig. Bojan is vertrokken, Sigthorson wilt vertrekken en heeft het benodigde niveau ook niet. Siem de Jong gaat ook graag een nieuw avontuur aan. Dan houd je alleen Hoesen over die ook niet blij is als 3e spits en dus misschien ook wel weg wilt.

Dus deze spits is geen overbodige luxe.

En met rechtsbuitens is Ajax ook bezig. Don't worry!

Ik ken de speler niet, dus laat me graag verrassen.

Nu spoedig een o-zo gewenste échte rechtsbuiten halen. Muric wordt genoemd, maar die is nog behoorlijk jong. El Ghazi komt eraan vanuit de jeugd, dus graag een speler van begin 20 met diepgang en een voorzet !

Ik heb liever zo een deal dan weer een 'ster' uit Barcelona die met veel poeha naar Ajax komt om daarna weken geblesseerd te zijn om als gevolg niks meer te laten zien. Het bericht verteld ons dat Ajax deze jongen langer onder de loep heeft gehad dus ik hoop dat Milik een succes gaat worden. Dus welkom Arkadiusz

Ik ben benieuwd. Heb de afgelopen week veel gelezen over deze speler en wat daarin nogal vaak naar voren kwam waren zijn matige statistieken. Maar ik laat me graag verassen, het zou niet voor het eerst zijn dat een spits slaagt in Nederland die er in het buitenland niks van bakt.

Verder hoop ik wel dat Ajax nog een buitenspeler haalt, want met de Sa of Lukoki ga je er niet komen. Het liefst een speler die meteen van waarde kan zijn. Ben dan ook geen fan van het idee om Muric te halen, dat is toch weer een jonge speler die klaar gestoomd moet worden voor de toekomst ipv iemand die meteen met het eerste mee kan.

Welk rugnummer krijgt hij is dat al bekend?

15 mei 2014 om 21:56

#99

Voordeel van de twijfel.

Als hij voor het eerste niet goed genoeg is, is hij dat altijd nog wel voor het tweede. Zo breed zit (jong) Ajax niet in de spitsen.

Klaas-Jan Huntelaar brak op deze leeftijd ook nog geen potten. Bij PSV en bij de Graafschap was het niet zo veel. Pas in 2003, op 20-jarige leeftijd ging hij los in dienst van Agovv en pikte Heerenveen hem op. Wat er daarna gebeurde is duidelijk. Internationale spits van naam.

Wat stuk rommel . Luuk de jong ,vast dost . Dat zijn spitsen die meteen in zetbaar zijn .

16 mei 2014 om 03:53

@ Max32

Stuk rommel ? Je hebt hem waarschijnlijk nog niet eens zien spelen, trouwens alsof De Jong en Dost en dan met name de Jong het zo geweldig doen. Dat zijn toch ook twee houten Klaasen, als de verhalen kloppen van de mensen die hem wel kennen is hij ook nog eens technisch goed onderlegd. Dan beschik je dus over een complete spits qua lengte,body en techniek.

Daarnaast zeggen de statistieken niet altijd zoveel, in het buitenland zitten wel meer (in potentie) goede spelers te verpieteren omdat men daar niet echt een doordacht spelersbeleid heeft. Veel clubs kopen er maar lukraak op los zonder te kijken of een speler wel bij de club/selectie of spelopvatting past, waarbij nog bij komt dat spelers daar vaak ook niet de tijd krijgen om zich echt te ontwikkelen. Net zoals sommige spelers hier kan het toch ook zijn dat hij te vroeg naar een sterkere competitie is gegaan ? Of spelers voor zich moeten dulden die bij aankomt (opeens) de pannen van het dak spelen, allemaal redenen waarom een speler zijn potentieel nog niet heeft kunnen waarmaken. Dat maakt hem op voorhand toch niet meteen een waardeloze speler ? Clubs zoals Basel en Salzburg oogsten veel complimenten omdat zij wel kijken naar spelers die er net niet aan de pas komen in de sterkere competities.

Er is geen enkele aanleiding om te veronderstellen dat zowel de Jong als Dost er meteen zouden staan, als we kijken naar spelers die te vroeg Nederland verlaten hebben of dachten dat het niet nodig was om een tussenstap bij Ajax of PSV te maken en met hangende pootjes terug naar Nederland kwamen kan ik mij er geen bedenken die succesvol is gebleken. Mag ik jouw geheugen ook even opfrissen met Pantelic, Gudettie en Pelle, allemaal spelers waarvan men niets verwachtte en die van ten voren als afgekraakt werden. Geef deze gozer nou het voordeel van de twijfel en wacht eerst eens af voordat je iemand al afschrijft zonder 1 echt argument te hebben gebruikt.

Ik weet niet als hij succes is dachten we ook met bojan maar die heeft weinig van zn kwaliteiten laten zien

Mag Ajax volgend seizoen nou eigenlijk wel kampioen worden van leverkusen?

17 mei 2014 om 05:16

Wat is dit nou weer voor mislukte grap ? Alsof Bayer Leverkusen ook maar 1 vinger in de pap heeft bij Ajax. Ajax is wat dat betreft gelukkig gewoon baas over zichzelf en haar beleid.

iedereen wordt bij ajax een groot talent optie tot koop toch dat zou ik doen gewoon contract aan bieden en af en toe laten invallen en kijk maar wat die er van maakt net als zivkovic

17 mei 2014 om 05:26

@ stephan150

Dat is niet alleen bij Ajax zo, als we alle clubs moeten geloven hebben ze allemaal top talenten rondlopen. Terwijl er bij de meeste clubs zelden een speler doorbreekt die het echt maakt, wat dat betreft moet je die "titels" of vergelijkingen zoals "de nieuwe.." altijd met een flinke korrel zout nemen. Wel is het natuurlijk zo dat clubs die al decennia lang goede spelers afleveren de verwachtingen van zowel de club als de buitenwacht hoger liggen.

Als het goed is heeft Ajax ook een optie tot koop bedongen. Nu wilt Ajax dat wel vaker, alleen dan zit je vaak wel met het probleem dat men in het buitenland transfersommen vraagt die daar normaal zijn maar die hier toch wat moeilijker liggen. Dan heb ik het er nog niet over dat je dan als Nederlandse zijnde club ook nog moet onderhandelen met de speler over zijn salaris, die er principe altijd op achteruit gaat. Het is wat dat betreft makkelijker gezegd dan gedaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren