Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Januzaj meest opmerkelijke naam in definitieve selectie van de Belgen

Laatste update:

Een favoriet voor de wereldtitel kunnen we België niet noemen, maar de ploeg van bondscoach Marc Wilmots mag zeker tot de outsiders gerekend worden. Wilmots heeft 24 namen opgeschreven. De twintig veldspelers die meegaan naar Brazilië en vier keepers, van die keepers moet er dus nog een afvallen. De meest opmerkelijke naam in de selectie is Adnan Januzaj.

/

Januzaj, speler van Manchester United, had de nationale ploegen voor het uitkiezen. De middenvelder annex aanvaller koos voor de nationale ploeg van België en hij gaat dus direct mee naar het WK. Andere blikvangers in de selectie zijn Vincent Kompany, Eden Hazard en keeper Thibaut Courtois. Nog een opmerkelijke naam: de negentienjarige Divock Origi van Lille.

Wat betreft de keepers, Wilmots heeft vier doelmannen opgeroepen. Casteels is de aangewezen persoon om mee te gaan als derde doelman, maar hij is niet helemaal fit. Als Casteels het WK niet haalt, gaat Proto mee. Courtois en Simon Mignolet zijn zeker. België speelt op het WK tegen Algerije, Rusland en Zuid-Korea.

De volledige selectie:

Doel: Thibaut Courtois (Atlético Madrid), Simon Mignolet (Liverpool), Silvio Proto (Anderlecht), Koen Casteels (TSG Hoffenheim)

Verdediging: Toby Alderweireld (Atlético Madrid), Anthony Vanden Borre (Anderlecht), Laurent Ciman (Standard Luik), Vincent Kompany (Manchester City), Daniel Van Buyten (Bayern München), Thomas Vermaelen (Arsenal), Nicolas Lombaerts (Zenit Sint-Petersburg), Jan Vertonghen (Tottenham Hotspur)

Middenveld: Axel Witsel (Zenit Sint-Petersburg), Steven Defour (FC Porto), Marouane Fellaini (Manchester United), Moussa Dembélé (Tottenham Hotspur), Nacer Chadli (Tottenham Hotspur), Kevin De Bruyne (VfL Wolfsburg)

Aanval: Romelu Lukaku (Everton), Divock Origi (Lille), Eden Hazard (Chelsea), Dries Mertens (Napoli), Kevin Mirallas (Everton) en Adnan Januzaj (Manchester United).

Voorlopige selecties

Rusland
Bosnië-Herzegovina
Duitsland
Ghana
Algerije
Kameroen
Verenigde Staten
Costa Rica
Uruguay
Spanje

Definitieve selecties

Brazilië
Engeland
Japan
Mexico
Honduras
Zuid-Korea
Zwitserland

Denk je dat België met deze selectie wereldkampioen kan worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Foute titel! Heel België wist dat Januzaj erbij zou zijn. Divock Origi, dat is pas een verrassing!

13 mei 2014 om 14:27

Het is best wel belachelijk dat Januzaj erbij zit hoor, die jongen heeft nog nooit met die jongens getraint of wedstrijden gespeeld. En hoe goed is hij op dit moment? echt niet zo goed als zijn concurrenten bij belgie. Hij is een toptalent en over paar jaar misschien een echte ster, maar nu nog niet.

13 mei 2014 om 14:30

Niemand zegt dat het een speler voor de basis is. Januzaj kan echter wel als een wisselspeler bijdragen, vooral als er meer voetbal en beweging nodig is.

13 mei 2014 om 14:34

@ Michielho

Hmm, De reden waarom ze hem opgeroepen hebben is volgens mij omdat hij nog van keuze kan veranderen mits hij nog niet een officiele wedstrijd voor een land heeft gespeeld.

13 mei 2014 om 14:37

@michielho
Heb je iets tegen deze jongen?januzaj zijn grote kwaliteit is dat hij enorm polyvalent is. Hij kan op de 7,9 en 11 spelen. Maw, op alle 3 de spitsposities. Hij is niet veel minder dan Chadli en Mirallas en wordt over een paar jaar 4x beter (bij wijze van spreken).

Je moet naar een WK altijd 3-4 talenten meenemen. Engeland doet het toch ook met Shaw, Ox, Sterling...

13 mei 2014 om 14:39

Wie had jij in zijn plaats meegenomen dan? Januzaj is een prima speler, en kan als het moet altijd invallen. Ik verwacht dat Wilmots loyaal is aan zijn spelers die het WK hebben bereikt. In alle gevallen zullen de buitenspelers de voorkeur boven Januzaj krijgen, maar het is wel een prima opvulling in je selectie.

13 mei 2014 om 14:44

Niet om Januzaj af te vallen of iets dergelijks maar ik vind het ook niet helemaal eerlijk dat hij nu mee mag. Qua kwaliteiten verdient hij het zeker om mee te gaan maar ik vind het toch vrij oneerlijk tegen de spelers die 2 jaar lang alles hebben gegeven voor de ploeg om er nu uit te worden gezet door een ventje dat nog niet eens ooit heeft meegedaan en doodleuk een maand voor het WK bekend maakt dat hij voor België wilt uitkomen.

13 mei 2014 om 14:49

Ik had een van de spelers die keihard hebben geknokt om belgie naar het wk te krijgen meegenomen, niet een speler die de vedette uit gaat hangen door een maand voor wk een keuze te maken en dan verwachten dat je meemag. Qua kwaliteiten kan hij wel mee idd, maar niet in de basis elf. En dat hij 4x zo goed kan worden dan chadli geloof ik graag, maar het gaat ook om momentopname, en nu vind ik ze nog gelijkwaardig.

13 mei 2014 om 14:53

En welke speler die er keihard voor geknokt heeft is er dan moeten thuisblijven, ten voordele van Januzaj?

13 mei 2014 om 14:59

Je moeder

13 mei 2014 om 15:08

Het middenveld is nu toch veel te aanvallend? Waarom is Nianggolan niet meegenomen? Doet het toch goed bij as Roma.

13 mei 2014 om 15:27

@Belgunner: Oxlade-Chamberlain, Shaw en Sterling zijn of absolute sterspelers van hun club of hebben als de nodige ervaring bij De nationale ploeg. Januzaj is/heeft geen van beide. Hij is een aardig talent maar echt niet dusdanig dat ik hem nu al mee zou nemen voor iemand die er praktisch altijd bij is geweest. Ik zou behoorlijk pissig zijn als ik af zou vallen voor hem. Wie is er eigenlijk voor hem afgevallen?

13 mei 2014 om 15:34

@azalkmaar,
Ze zijn nog geen sterspelers. Dat zijn Suarez en Ramsey/özil bij die ploegen. Wat Shaw betreft, Southampton is veel minder dan Utd. Januzaj is een enorm talent, en moet gewoon mee.
Er is niemand voor hem afgevallen, tenminste geen aanvaller. Benteke is geblesseerd en Simons gaat niet meer mee, dus dan kan je stellen dat die is 'afgevallen' voor Januzaj maar het is eigenlijk niet helemaal zo.

13 mei 2014 om 15:35

Januzaj is nu al beter dan Chadli.. stukken beter. Snelheid, techniek, inzicht.. in alles is Januzaj beter. Fysiek en qua ervaring is Chadli nu nog de beteee.

13 mei 2014 om 16:22

Het zou een eer moeten zijn voor die 2 spelers. En het is profvoetbal geen liefdadigheidsinstelling. Eerlijk gaat dus niet op

13 mei 2014 om 16:23

@Belgunner: goed lezen. Ik zei "sterspelers bij hun club OF meer ervaring bij de nationale ploeg". Oxlade is geen sterspeler bij Arsenal nee maar heeft wel al veel ervaring bij de nationale ploeg en arsenal. Sterling en Shaw zijn trouwens wel degelijk sterren/uitblinkers bij hun ploeg. Ik zeg niet dat ze de beste zijn van hun club maar ze hebben dit seizoen een absolute meerwaarde gehad en waren smaakmakers.

13 mei 2014 om 14:31

Inderdaad. Foute titel is nog een understatement.

13 mei 2014 om 15:29

Hoezo was het al zo zeker dan? Zo'n wereldprestatie heeft de man niet geleverd dit seizoen. Belgie heeft toch zoveel topspelers? Dan zijn er vast wel spelers die op dit moment(!) beter zijn dan hij is.

13 mei 2014 om 15:31

Wimots had al gezegd dat hij sowieso bij de preselectie zat. En het is een kleine preselectie geworden, eerst dacht men aan een 27-tal spelers, het zijn er maar 24 waarvan er 1 keeper nog afvalt. Het was dus al heel zeker, ja.

13 mei 2014 om 14:37

@ Stakkevdb,

Inderdaad, Divock Origi is de meest opvallende naam in de definitieve selectie van België.

Dit is zeker wel een goede selectie, maar ik vind het toch opvallend dat Radja Nainggolan niet meegaat. Hij heeft een aantal jaar uitstekend gepresteerd bij Cagliari en doet het nu ook uitstekend bij AS Roma.

Ik zou eerder toch met deze selectie naar het WK zijn gegaan:

Keepers: Thibaut Courtois ( Atlético Madrid ), Simon Mignolet ( Liverpool ) en Koen Casteels ( 1899 Hoffenheim, indien fit, anders Silvio Proto meenemen ).

Verdedigers: Luis Cavanda ( Lazio Roma ), Anthony Vanden Borre ( Anderlecht ), Vincent Kompany ( Manchester City, Toby Alderweireld ( Atlético Madrid ), Jan Vertonghen ( Tottenham Hotspur ), Thomas Vermaelen ( Arsenal ), Sébastien Pocognoli ( Hannover 96 ) en Bryan Verboom ( Zulte Waregem ).

Middenvelders: Marouane Fellaini ( Manchester United ), Radja Nainggolan ( AS Roma ), Steven Defour ( FC Porto ), Moussa Dembélé ( Tottenham Hotspur ), Axel Witsel ( Zenit Sint Petersburg ) en Kevin de Bruyne ( VFL Wolfsburg ).

Aanvallers: Kevin Mirallas ( Everton ), Adnan Januzaj ( Manchester United ), Romelu Lukaku ( Everton ), Michy Batshuayi ( Standard Luik ), Eden Hazard ( Chelsea ) en Dries Mertens ( Napoli ).

Dan zou ik in deze opstelling spelen (zie opstelling).

Courtois
Cavanda
Kompany
Vertonghen
Pocognoli
Fellaini
Nainggolan
de Bruyne
Witsel
Hazard
Lukaku
13 mei 2014 om 14:54

Cavanda zou bekend staan als iemand met mentaliteitsproblemen en dus een negatieve impact kan hebben op de Belgische groepssfeer. Nainggolan presteert inderdaad sterk en heeft heel dicht bij de selectie gestaan, maar er kunnen nu eenmaal 20 namen op het lijstje verschijnen en ik vind het huidige middenveld sterk genoeg bezet. Pocongoli heeft de tweede seizoenshelft nauwelijks gespeeld bij Hannover. Daar komt nog eens bij dat zowel Verthongen, Vermaelen als Lombaerts al op de LB positie kunnen spelen. En dan Verboom? Die ga je toch eens mogen uitleggen. Dat vind ik nu eens een opmerkelijke keuze. Ik vind hem zelfs niet de beste verdediger van Zulte-Waregem. Die jongen heb ik meermaals door het ijs zien zakken tegen middelmatige buitenspelers in de Belgische competitie. Wat heeft die dan in hemelsnaam te zoeken op een WK? Batshuay zou ik tot vóór Play-off I meegenomen hebben in de selectie, maar op basis van zijn vorm van de afgelopen weken helaas niet. Als je dan ziet dat Origi wél constant heeft gepresteerd in een sterkere competitie, vind ik zijn selectie volledig begrijplijk.

13 mei 2014 om 15:06

geen Kevin Mirallas en Nianggolan.. zulke types missen ze nu toch wel echt hoor.. Is dat middenveld nu niet veel te aanvallend zonder Nianggolan?

13 mei 2014 om 14:42

Opvallender vind ik dat Benteke er niet bij is! Zou een prima tweede spits zijn achter Lukaku.

13 mei 2014 om 14:46

Dat is niet zo opvallend, aangezien Benteke langdurig geblesseerd is.

13 mei 2014 om 14:46

Die is geblesseerd en moet het WK ook al missen. Benteke is een groot gemis, normaal 1e spits bij België

13 mei 2014 om 14:46

Het zou nog opvallender zijn mocht hij erbij zitten met zijn blessure

13 mei 2014 om 14:46

Jij hebt het niet helemaal gevolgd hè Lukaku is al twee jaar tweede spits achter Benteke... Maar Benteke is geblesseerd.

13 mei 2014 om 14:49

Ooh, ik dacht al.

Januzaj? Nee ik denk eerder Origi. Hij heeft een heel goed seizoen hoor. Maar had eerder vossen of Batschuayi verwacht.
Ook heel jammer dat Nainggolan er niet bij is. Maar de keuze op het middenveld is heel groot bij ons.
Zeer gespannen hoe dit gaat uitpakken.

13 mei 2014 om 21:07

Opvallend dat Nainggolan er niet bij zit, heeft een sterke seizoen gespeeld en zou zeker niet misstaan op het middenveld, als Fellaini mee gaat dan moet Nainggolan ook mee. Wie is die Origi eigenlijk? Zie zijn naam voor het eerst. Was T.hazard niet beter geweest?

14 mei 2014 om 14:48

Origi werd er bijgehaald door de blessure van Benteke, anders werd hij niet geselecteerd.

En de concurrentie op het middenveld is moordend, wie kan Hazard uit de ploeg spelen? Ze zijn gewoon allemaal beter.

Ik vind dat Michy Batshuayi had moeten meegaan in plaats van Origi, echt een topper, die Batshuayi.

Origi is de meest verrassende naam

Origi is duidlijk de meest verrassende naam ...

Ik had verder Naingolan ipv Simons meegenomen ...

13 mei 2014 om 14:22

Zie jij dan ergens Simons staan misschien?

13 mei 2014 om 14:29

Juist ja, kleine kortsluiting in mijn hoofd.

13 mei 2014 om 14:33

Ik heb de bekendmaking live gezien, daar werd inderdaad wel de naam Simons genoemd

13 mei 2014 om 14:39

In de vragenronde werd hij genoemd ja, maar niet in de selectie

Sterke selectie, al vind ik het wel opvallend dat Naingollan er niet tussen zit (wel op de standby-lijst). Vind de jongen nou niet bepaald minder dan Defour als ik eerlijk ben. Maar ja, keuzes zullen gemaakt moeten worden en deze lijkt me allerminst een makkelijke te zijn geweest.
Met deze namen heeft België een grote kans om de groepsfase door te komen. Korea en Algerije zouden geen probleem mogen zijn in principe.

13 mei 2014 om 14:29

Nainggolan is ook niet minder, de enige reden waarom Wilmots hem selecteerd is omdat Defour heel belangrijk is geweest in de kwalificatie. Daar zit wel wat in.
Maar eerlijk gezegd heb ik zelf veel meer met Nainggolan ook als je hem in de serie A zie spelen.
Terwijl Defour de laatste maanden weer volop aan spelen toe komt.

13 mei 2014 om 14:59

toch achterlijk. ik ben een van die zonderlingen die de serie a op de voet volgt, en die Nainggolan heeft gewoon beter en constanter gespeeld dan alle andere middenvelders samen bijeen geteld( over witsel kan ik me niet uitspreken)

wat moet die knul nog doen om ee nselectie af te dwingen vraag ik me af? 50 goals maken volgend seizoen of zo?

13 mei 2014 om 15:11

Ik weet het ook niet. Hij is erg constant en een betrouwbare factor.speelt vrijwel alles in de top van Italië. En blijkbaar is dat niet voldoende.
Ik vind het persoonlijk beter als Defour.
Zonde want dit was een mooie podium voor Nainggolan om de wereld te laten zien hoe goed die kan voetballen.
Wie weet in de toekomst.

Even ter info Witsel is onomstreden. Echt een stofzuiger.

13 mei 2014 om 15:20

Dat is mss het probleem van Wilmots. Hij zit liever op standard-Brugge dan in Roma-Juventus. Ik vind Naingolan thuislaten gwn niet kunnen!!! Hij speelt geweldig. En als Wilmots de serie a zou volgen zou hij Mertens gewoon vaker laten spelen en had hij Cavanda tenminste een kans gegeven. Dat heb je met iemand zonder ervaring

13 mei 2014 om 14:24

Geblesseerd. Grot?

Maar ook wederom een heerlijke selectie zeg. Wat een voetballers. Ik mis alleen Nainggolan, toch een erg goed seizoen gedraaid. Zeker de tweede helft bij AS Roma heeft hij Strootman doen laten vergeten.

Ik denk dat de Belgen blij zijn dat Simons niet mee is?

13 mei 2014 om 14:25

Geblesseerd

13 mei 2014 om 14:26

Die is geblesseerd.

Wat een schande dat Wilmots een geblesseerde keeper meeneemt ipv Nainggolan!

13 mei 2014 om 14:23

Hij neemt geen geblesseerde keeper mee, Casteels gaat mee als hij fit geraakt, als dit niet het geval is gaat Proto mee.

13 mei 2014 om 14:26

Nee, dat is niet waar wat je zegt. Hij heeft daadwerkelijk 4 keepers meegenomen. Als dat het geval was gelijk jij zei dan zou je Proto terugvinden in de reservelijst en niet in de definitieve selectie.

13 mei 2014 om 14:30

Galacticone jij bent ook niet de slimste thuis. Verbeterd worden en het nog niet doorhebben. Tel eens. Tip: er mogen er 23 mee.

Proto gaat gewoon afvallen. Zo zijn er 23 spelers.

13 mei 2014 om 14:33

"wat betreft de keepers, Wilmots heeft vier doelmannen opgeroepen. Casteels is de aangewezen persoon om mee te gaan als derde doelman, maar hij is niet helemaal fit. Als Casteels het WK niet haalt, gaat Proto mee."

Lees de tekst zou ik zeggen
Hij heeft dit voor zijn selectie bekendmaking altijd gezegd dat het zo zal zijn.

13 mei 2014 om 14:24

Wat heeft het een in hemelsnaam met het andere te maken??? Hij neemt vier keepers mee in de voorlopige selectie, zodat er niemand extra moet opgeroepen worden wanneer zijn geprefereerde 3e keeper (casteels) het niet haalt. Hoe Nainggolan in dat verhaal iets te zoeken heeft ontgaat me volledig...

13 mei 2014 om 14:28

Kerel dit is de definitieve selectie. Denk logisch na, als Proto 2de keus zou zijn als derde doelman dan zou hij op de reservelijst staan en niet in de definitieve selectie. Is toch dom om een topper als Nainggolan thuis te laten, zeker als je 4 keepers meeneemt.

13 mei 2014 om 14:31

Hij neemt 3 keepers mee. Normaal Casteels, maar als die niet fit is dan wordt het Proto. In de reservelijst wilde hij enkel veldspelers ...

13 mei 2014 om 14:31

Ik weet echt niet waar je het over hebt. Ik heb net live de persconferentie gevolgd en het is zo duidelijk als wat. In principe is Casteels derde doelman, maar het is niet zeker dat hij fit raakt, daarom is Proto er nu al bij zodat die de volledige voorbereiding meemaakt. De spelers die op de reservelijst staan, die volgen een apart programma, los van de groep.

13 mei 2014 om 14:35

Als je natelt, er zitten nu 24 spelers bij. Dit mogen er maar 23 zijn, en dus valt er nog 1 af. Dit zal een van de keepers zijn.

Waar the f* is nainggolan?????

13 mei 2014 om 14:50

reserve samen met Pocognoli, Van Damme, Gillet, Hazard en Batshuayi

13 mei 2014 om 15:32

Gillet is ook een grap seg. Zelfs als reserve... Daar moet gwn Meunier staan

13 mei 2014 om 15:51

Meunier is ook gewoon slecht, idem voor Gillet. Hopen dat er geen verdedigers meer uitvallen want ik vind Gillet, Meunier, Pocognoli en Vandamme gewoon tekort komen.

Ale heeft Meunier wel nog een serieus progressiemarge.

Benieuwd wie er afgevallen is ten faveure van Januzaj? Zit je er de hele kwalificatie reeks bij, komt er een 'buitenlander' bij, mag jij thuis blijven!

13 mei 2014 om 14:29

Ik denk Nainggolan. Maar hoezo is Januzaj dan een ''buitenlander''? Hij is gewoon in Belgie geboren en opgegroeid. Januzaj is net zo goed ''buitenlander'' als Nainggolan

13 mei 2014 om 14:34

Ja, vandaar dat hij ook de hele kwalificatie reeks in beeld is geweest om opgeroepen te worden. Meneer had zijn keuze nog niet gemaakt. Klinkt niet als een volbloed belg, Nainggolan ook niet trouwens maar gezien de reacties heeft hij volgens mij wel gespeeld voor België tijdens de kwalificatiewedstrijden?

13 mei 2014 om 14:59

Nainggolan heeft ook niet gespeeld tijdens de kwalificatiewedstrijden, enkel tijdens de oefeninterlands. Hou aub op met je "buitenlander", Januzaj is geboren en opgeleid in Brussel. Hij heeft zijn keuze lang uitgesteld omdat het nu eenmaal bekend is dat je langs alle kanten onder druk wordt gezet en er aan je mouw wordt getrokken. Ik weet niet of je zelf Belg bent, want in dat geval zou ik heel blij zijn dat we zo'n toptalent er gewoon bijhebben.

13 mei 2014 om 16:15

Het is toch een buitenlander? Als hij eerder zijn keuze bekend had gemaakt dan was hij ook niet onder druk gezet. Heeft hij voor onder 17 en 21 gespeeld dan?

Ben geen Belg, vind het een leuke voetballer maar vind het geen stijl om met het WK voor de deur de plek van iemand anders in te nemen. Zeker als hij tot voor vorige maand niet eens wist of hij überhaupt voor België zou willen spelen.

13 mei 2014 om 16:20

Waar haal jij dat idee dat Januzaj een buitenlander is? Iemand die in een land geboren wordt, daar opgroeit, de taal spreekt en er een paspoort heeft, dat lijkt me niet de definitie van buitenlander.

13 mei 2014 om 20:47

Hij is in de plaats van Benteke gekomen die geblesseerd is en niet meekan.

13 mei 2014 om 15:33

Er is geen enkele vaste speler die moet thuisblijven. De enige spelers die (zeer beperkt, minder dan een match) minuten hebben gemaakt in de kwalificaties en afvallen zijn:
- Guillaume Gillet (speelde 1 match): sinds paar maanden bankzitter bij Anderlecht en voorbijgestoken op de rechtsachter door Vanden Borre, hij staat wel nog op de reservenlijst
- Bakkali (speelde een kwartiertje): tribune bij Psv
- Mboyo (speelde een paar minuten): rotseizoen gespeeld bij Genk, veel geblesseerd en op de bank gezeten
- Benteke (echte vaste waarde): geblesseerd uitgevallen
- Pocognoli (viel een enkele keer in): op de bank in Duitsland, mag er oprotten, hij is wel nog bij de reserven

Voor de rest zitten alle spelers die in de kwalificaties meespeelden erbij. Niemand moet thuisblijven voor Januzaj, hij vult gewoon een van de extra plaatsjes op.

13 mei 2014 om 16:16

Dank voor dit duidelijk antwoord. Desalniettemin vind ik het vrij stijlloos en betwijfel ik het als België zich niet gekwalificeerd had of hij dan ook voor de Rode duivels had gekozen.

13 mei 2014 om 15:46

Hij is in belgie opgegroeid, heeft daar volgwnsmij bijna zn hele leven gewoond. Zn vader en moeder hebben alleen andere toots, maar hij is wel gwn belgisch! Mijn ouders komen uit irak, maar ik ben hier geboren, en ik ben ook gwn nederlands.

Weer geen Nainggolan? Heeft Wilmots iets tegen Radja ofzo? Speelt toch echt een super seizoen en vervangt Strootman ook nog eens goed.

13 mei 2014 om 14:25

Nainggolan heeft zijn kansen gehad, net als Defour. Die laatste lagen blijkbaar met mekaar in de weegschaal voor één plaatsje, waarbij ik Wilmots helemaal volg als hij zegt dat Defour nooit teleurgesteld heeft. Nainggolan heeft nooit overtuigd bij de nationale ploeg.

13 mei 2014 om 14:31

En Origi en Januzaj hebben wel overtuigd bij de nationale ploeg? Hou toch op man. Radja moest altijd meegaan. Laat desnoods een verdediger thuis daar zijn we toch overbevolkt. Laat Ciman of Van Buyten thuis en haal Radja erbij. Dit is werkelijk de grootste vergissing oooit.

13 mei 2014 om 14:41

Overbevolkt? Zoals elk ander land nemen we 8 verdedigers mee, elke positie dubbel bezet. En dan nog, discussie in de marge. Witsel start altijd op de 6, Nainggolan zou toch maar op de bank gezeten hebben.

13 mei 2014 om 14:46

Radja is betr dan Chadli. Dan had Chadli moeten thuisblijven, Chadli is toch ook meer flankspeler dan middenvelder en daar hebben we volk genoeg.

13 mei 2014 om 14:51

Is een ander type. Er zijn nu 4 defensieve middenvelders: fellaini, defour, witsel, dembele dat is voldoende

13 mei 2014 om 14:57

Fellaini hopeloos uit vorm. Defour en Chadli amper gespeeld dit seizoen. Dembele komt pas terug uit blessure. Radja meteen basisplek veroverd bij Roma en speelt alles!

13 mei 2014 om 15:01

kansen? sinds ei ass kicked in italie heeft ie 1 helft in een oefenpot mogen invallen...kansen noem je dat, en nogmaals noem 1 middenvelder die in europa beter e nconsitentr heeft gepresteerd op hoog niveau?

13 mei 2014 om 15:35

@ stakke

Dus Naingolan heeft volgens jou echt een kans gekregen? Raar ik vind dat hij steeds ondergewaardeerd is door Wilmots. Hij heeft nooit echt een kans gekregen. Als je de serie a volgt dan moet hij er gwn bijzijn

13 mei 2014 om 16:09

@ralleke: Fellaini wordt gewoon slecht gebruikt bij Man Utd. Een opstelling met 2 zessen is niet zijn sterkste punt. Fellaini is voor de rode duivels al zo vaak belangrijk geweest.

De enige die je nog zou kunnen thuislaten voor Radja vind ik Ciman. Maar die kan ook nog op verschillende posities uit de voeten en Radja zou toch niet spelen met Witsel, Defour en Fellaini voor hem in de pikorde.

13 mei 2014 om 18:03

In de twee matchen waarin hij echt een kans kreeg heeft hij in beide matchen bijna een tegengoal veroorzaakt door bijzonder slechte passing.

Radja heeft behoorlijk wat last van zenuwen als hij met de duivels meedoet. Zijn concurrent Defour heeft die totaal niet.

13 mei 2014 om 18:17

@fiion

sommige mensen doen net of ie oneindig veel kansen heeft gekregen.

met zn superjaar in italie nu herinner ik me 1 selectie met 1 invalbeurt tijdens een oefenpot waarin 87 wissels werden uitgevoerd...wordt ie daarop afgerekend? fellaini chadli hebben nooit eens hun mindere wedstrijd gespeeld voor de rode duivels zeker?

13 mei 2014 om 15:36

Nainggolan is heel onbekend in België. Wilmots heeft inderdaad iets tegen hem, of tegen Italië. Slechts heel weinig Belgen volgen Italië, al onze internationals spelen in de PL.

13 mei 2014 om 17:28

Het is algemeen geweten dat onze Wilmots aan vriendjespolitiek doet.

Origi lijkt me verrassender dan Januzaj. Had het Simons overigens nog wel gegund, maar kwalitatief komt hij natuurlijk te kort.

Sensatietitel die helemaal fout is.

Januzaj is geen verrassing, Divock Origi wel. Hij deed het fantastisch dit seizoen bij Lille en is net als Januzaj nog erg jong. Dat Proto meegaat lijkt me eng, hopelijk herstelt Casteels tijdig. Dat Nainggolan er niet bij is is jammer, de concurrentie is blijkbaar te groot. Selectie ziet er goed uit, ik zou die niet direct willen veranderen ook al is het jammer voor Meunier, Nainggolan, Simons, Pocognoli enz. zelf. Simons zou ik meenemen als teammanager ofzo.

13 mei 2014 om 14:26

Het is wel de definitieve selectie

13 mei 2014 om 14:26

Jawel hoor, dit is wel de definitieve selectie! Ik heb net de persconferentie live gevolgd, deze 23 namen gaan naar Brazilië, behoudens blessures. En uiteraard indien Casteels fit raakt, anders is het Proto.

13 mei 2014 om 15:01

Nee, het is niet de definitieve selectie. Coaches moeten hun voorlopige selectie doorgeven, en Wilmots heeft bewust voor een kleine selectie gekozen (je mocht dertig namen doorgeven volgens mij, maar hij heeft er maar 24 of zo doorgegeven).

Dus alle "reserves" kunnen nog opgeroepen worden en er kan (moet) ook nog een doelman afvallen. Ik geloof dat de definitieve selectie moet doorgegeven worden op 30 mei of zo (ben ik niet helemaal zeker van).

13 mei 2014 om 15:12

Ja, dat weet ik ook wel, dat het nog "kan" wijzigen. Maar Wilmots heeft klaar en duidelijk gezegd dat dit zijn definitieve selectie is. Die reserven zijn er alleen in het geval van blessures, anders wijzigt er helemaal niets meer.

13 mei 2014 om 14:39

Meunier niet is compleet belachelijk. Gillet is stand-in en Meunier is zelfs dat niet. Is Wilmots anti-Brugge ofzo? Simons niet begrijp ik wel, en Nainggolan moet altijd mee, desnoods voor Defour.
Pocognoli kan je ook beter gebruiken dan Ciman.

13 mei 2014 om 14:58

Vandeborre is gewoon beter dan Meunier. Meunier kan wel nog groeien en Vandeborre voorbij steken. Maar op dit moment zou ik ook voor Vandeborre kiezen.

13 mei 2014 om 15:14

Vanden Borre is de laatste weken beter bezig dan Meunier en kent al een groot deel van de groep.

Gillet was tijdens de kwalificatie bijna altijd van de partij en scoorde een heel belangrijke pot. Dus die heeft sowieso voorrang op Meunier.

13 mei 2014 om 15:37

Het gaat erover dat Gillet bij de reserves staat. Dat is gwn onbegrijpelijk en daarom is hij niet anti Brugge maar ik kan wel begrijpen dat sommigen dat denken. Gillet is een ramp op de rechtsachter.

13 mei 2014 om 20:05

Gillet is inderdaad een ramp op de rechtsachter, maar ik zou Meunier ook niet tegen een type à la Ronaldo of Reus willen zien spelen in de 1/8 finale.
Dan toch echt liever één van de backs die nu meegaan.

Gillet zit al lang bij de groep en scoorde een belangrijk doelpunt. Dat zullen ook wel de enige redenen zijn dat hij op de reservelijst staat. En bij gebrek aan beter natuurlijk ...

Heel jammer dat naingolan niet meegaat , erg goeie speler

Waar is Radja dan?
Vele malen beter dan die Defour.

Michy kon hij ook gewoon meenemen inplaats van die speler van Lillle.
Lukaku gaat toch basis staan.

Vanden Borre, is die er weer een beetje bovenop? Dacht dat hij het niet meer ging redden. Met deze selectie en deze relatief simpele poule moet Belgie toch wel de volgende ronde kunnen bereiken.

13 mei 2014 om 14:33

Vanden Borre is weer helemaal terug. Veel aanvallende impulsen, maar verdedigend misschien niet 100% betrouwbaar.

13 mei 2014 om 14:41

Je kan Vanden Borre een beetje vergelijken met Van Der Wiel. Als het mentaal helemaal goed zit, dan heb je een top rechtsback. Momenteel heeft hij een goede periode, hopen dat ie eindelijk volwassen genoeg is en het niveau kan volhouden.

Nu snap ik ook waarom, Januzaj, plots voor Belgie heeft gekozen

Wel raar dat nainggolan er niet bij is, ik dacht toch dat hij de plaats van de zwak (amper) spelende defour ging innemen.

13 mei 2014 om 17:32

Moest Wilmots Januzai geen garanties gegeven hebben, had hij zeker nog niet voor Belgie gekozen.

13 mei 2014 om 18:39

Jij was blijkbaar aanwezig bij de gesprekken?

Wie gaat verdedigende middenvelder spelen? De man met de ijzeren tackle die al het talent daarvoor moet ontzien.

13 mei 2014 om 14:28

Dezelfde man die daar al een paar jaar staat neem ik aan? Witsel is elke wedstrijd de eerste naam op het scheidsrechtersblad en de meest constante speler van de hele kwalificatiecampagne...

13 mei 2014 om 15:01

Idd Witsel, en Dembélé heeft zich de laatste jaren inmiddels ook als bekwame recuperator ontwikkeld terwijl Defour alom bekendstaat als een bijtertje.

Waar is Timmy Simons ?

13 mei 2014 om 15:00

Niet in de selectie. Zoals het hoort. Voetballend kan hij gewoon niets meer betekenen voor de nationale ploeg, en voetballen blijft de eerste vereiste voor een selectie.

13 mei 2014 om 22:43

Haha ik was ook niet serieus

13 mei 2014 om 23:54

Haha oké sorry, ik heb over het sarcasme heen gelezen. Er zijn wel degelijk mensen die serieus menen dat hij mee moet. Vandaar ook mijn serieuze reactie : p

Hmm Radja er niet bij is een verassing. Had zeker verwacht dat ie er bij zou zijn.

Naingolan? Precies de speler dit het middenveld van België nodig heeft. Loopvermogen, power en een goed schot.

Defour ligt beter in de groep.
Qua voetbalverschil is hier niet zo'n groot verschil tussen.
beide zijn pas derde keuze op hun positie, dan kan je beter een speler meenemen waarvan je op voorhand weet dat hij goed in de groep ligt en zeker niet moeilijk gaat doen...

Origi is wel verrassende. Had nog eerder Carrasco verwacht.

13 mei 2014 om 14:28

Carrasco raakt niet meer van de bank bij Monaco, terwijl Origi net een sterke terugronde heeft gespeeld.

13 mei 2014 om 14:33

Kan goed zijn, maar 4 doelpunten op 23 wedstrijden lijkt me toch ook niet super. Al weet Wilmots natuurlijk wel wat hij doet, hij ziet de spelers regelmatig live spelen

13 mei 2014 om 15:32

is ook geen spits maar eerder winger en geen pure spits

wilmots ga denk ik enkel lukaku en mirallas als diepe spits gebruiken

13 mei 2014 om 15:39

Wilmots zit meestal in Belfië potjes te bekijken, van amateurisme gesproken. Als hij live spelers ziet spelen dan is Naingolan er gwn bij

13 mei 2014 om 15:48

@barmitswa: hij heeft Origi wel degelijk opgeroepen als diepe spits. Dat heeft hij verduidelijkt op de persconferentie.

13 mei 2014 om 18:19

@ stakkevdb

ja heb ik idd ook gemerkt ondertussen. vreemd
want speelt bij lille dus echt van de flank komend vooral. ach ja in elk geval al blij dat ie voor een getalenteerde puike speler gaat en bejaarde simons thuislaat. alleen nainggolan verteer ik minder goed. die man verdient meer een selectie dan bijna elke andere middenvelder op basis van prestaties

Nianggolan? Batshuayi?

13 mei 2014 om 14:29

Inderdaad raar, Origi ipv van Michy. Ik neem liever Radja mee dan Defour of Chadli.

13 mei 2014 om 14:33

Origi had ik nauwelijks van gehoord. zie dat hij pas 1 Onder21 interland heeft en 4x scoorde voor Lille dit seizoen. verder weer ik niet hoe hij speelt. maar kan me met die 4 doelpunten niet indenken dat hij beter is dan Batshu. Pure klasse heeft die jongen

13 mei 2014 om 14:34

Defour vind ik nog wel logisch. Heeft nooit teleurgesteld en indien nodig kan Wilmots met de oude standard driehoek werken (Witsel-Fellaini-Defour). Naingolan heeft de pech dat Belgie op zijn plek veel keus heeft. Bij Oranje zou ie wrs basis staan. Origi daarentegen is echt een verrassing. Michy is nu uit vorm, maar ik ken die Origi niet zo goed. Laatst waren er berichten dat Origi voor een ander land zou kiezen, miss heeft het daar wel mee te maken.

13 mei 2014 om 14:35

Op Batshuayi kan je gewoon niet vertrouwen. Geen teamplayer en véél te wisselvallig.

13 mei 2014 om 14:37

Wilmots ging niemand thuislaten die heel de kwalificaties in de kern zat. En defour en chadli zijn zeker nog van waarde.

13 mei 2014 om 14:43

Onbekend is onbemind neem ik aan. Maar Origi is gewild door Arsenal, Liverpool en Everton. Hij zal wel iets kunnen zeker? Terwijl Batshuayi al twee maand loopt te sukkelen hoor, raakt amper nog een bal goed.

13 mei 2014 om 17:34

Chadli is een waal, en Radja niet, snap je waar ik naartoe wil?

13 mei 2014 om 18:07

Rood en wit wat voor een zever is dat? Radja's concurrent is Defour en dat is gewoon een Vlaming. Tenzij je er een Antwerpen-Mechelen zaak van wil gaan maken (want Wilmots heeft toch voor Mechelen gespeeld, niet?)

13 mei 2014 om 18:09

Oh boy, serieus? Hebben we een N-VA'er onder ons? Maak jezelf niet tè belachelijk...

Ik erger mij nog meer aan van Gaal, heerlijk hoe Wilmots de pers te woord staat. Alle vragen worden normaal beantwoord, de vurigheid straalt van Wilmots af heerlijk om zo'n gepassioneerde bondscoach te zien.

Ik hoop dat Van Gaal met iets bijzonders gaat komen. De Belgen hebben net als veel andere landen een vee sterkere selectie.

Op papier heeft België natuurlijk een geweldig elftal, maar zullen niet verder komen dan de 2e ronde i guess.
Ze hebben totaal geen ervaring, dat zal hun decdas om doen

13 mei 2014 om 14:29

Ja, want bij clubs als Chelsea, Atletico Madrid, Bayern, Man Utd, Man City en Tottenham doe je uiteraard totaal geen ervaring op... Onzinargument...

13 mei 2014 om 14:47

Het klopt wel degelijk wat hij zegt. Wat voor ervaring hebben ze nou op een wk of ek? Helemaal nul. Iedereen weet heus wel dat veel spelers ervaring hebben bij hun club. Echter voetballen als land is toch echt wat anders.

13 mei 2014 om 14:50

Ik had het over ervaring op een WK of EK..

13 mei 2014 om 14:52

Bijna heel deze groep speelt al jaaaaren samen, die vinden mekaar ondertussen blindelings. Ervaring op een WK is overschat.

13 mei 2014 om 18:08

Of een OS. Waar ze vierde werden ...

13 mei 2014 om 22:45

Helemaal niet overschat een eindtoernooi vraagt heel wat anders van een speler dan een reguliere competitie. Het is op geen enkele manier te vergelijken en een selectie waarin geen enkele speler ook maar enige ervaring heeft kan nooit wereldkampioen worden.

14 mei 2014 om 00:44

Ervaring overschat? De feiten zeggen nochtans iets anders, kijk maar naar portugal in 2002, die de groepsronde niet overleefden en ook een 'dark horse' waren toen. Colombia in 1994, ook eruit in de groepsfase, zelfde verhaal.

14 mei 2014 om 08:38

Twee voorbeelden zoeken en daarop je conclusie als "feit" presenteren, sterk... Je kan even makkelijk tegenvoorbeelden geven die het omgekeerde "bewijzen". Neem bv. Ghana, die bij hun debuut meteen doorgingen naar de 2e ronde en de keer erop zelfs kwartfinale haalden. Saudi-Arabië heeft 4 keer meegedaan maar kon enkel die eerste keer zonder ervaring doorstoten. Senegal: slechts 1 keer gekwalificeerd, meteen kwartfinale. Kroatië: halve finale in 1998! Denemarken in 1998: 12 jaar niet op een WK geweest, kwartfinale gehaald.

In ieder geval, om op de stelling van duifmeneer in te gaan: wereldkampioen zal België inderdaad niet worden. Ik denk ook niet dat er één Belg die iets van voetbal kent dat ook gelooft. Maar dat ligt veeleer aan een gebrek aan kwaliteit en echte wereldtoppers, dan aan een gebrek aan ervaring.

13 mei 2014 om 14:30

Geen ervaring? Kompany = aanvoerder Manchester City
Courtois = Europacup gewonnen en nu Champions League ervaring
Hazard = grote man bij Chelsea
Kan je nog tien opnoemen die meer ervaring hebben dan een Veltman, De Vrij, Fer, Wijnaldum, Cilissen, Bmi, ...

13 mei 2014 om 14:34

Hij zegt ook nergens dat Nederland wel ervaring heeft...

Dat jij dan komt met Hazard en Courtois als voorbeelden van mensen met ervaring zegt al genoeg.

13 mei 2014 om 14:37

Mja wrs winnen er dit seizoen 3 Belgen de titels in de 3 grootste competities, maar ervaring ho maar

13 mei 2014 om 14:39

Inderdaad weinig ervaring. Daarnaast hebben ze matige backs en geen spelmaker. Verwacht niet teveel van de Belgen eigenlijk

13 mei 2014 om 14:40

Idd, ervaring is niet puur leeftijd e. Denk je nu werkelijk dat bijvoorbeeld Ruiz meer ervaring heeft dan Courtois terwijl hij 7 jaar ouder is?
Als je straks op je 21 jaar kan zeggen dat je de Europacup, Champions League en Primera Division gewonnen hebt als basisspeler heb je ervaring genoeg lijkt me.

13 mei 2014 om 14:44

Geen spelmaker?? Heb ik iets gemist?

13 mei 2014 om 14:51

We zullen nog wel zien man! Je gaat je woorden nog mogen inslikken!

13 mei 2014 om 14:51

Ik maakte geen vergelijking met Nederland knul

13 mei 2014 om 14:58

Kom op zoveel ervaring heeft dit Belgisch elftal echt niet. Nederland heeft echt veel meer ervaring. Robben 3maal champions league finale plus wk finale. Sneijder champions leaugue gewonnen plus wk finale. Robin van Persie meerdere malen topscoorder premier league plus wk finale. Nigel de Jong Wk finale. De beste voetballer van Belgie Eden Hazard heeft echt zoveel minder gepresteerd dan bijvoorbeeld Arjen Robben.

13 mei 2014 om 15:06

Nou de ervaring leert ons dat Van Persie er niets van bakt op toernooien, en het valt maar te bezien of Sneijdertje mee mag. En Nigel de Jong was een schande voor het toernooi, had nooit of nimmer in de finale mogen staan. Wat blijft er dan nog over? Juist, eredivisie materiaal. Kom nou niet zeggen dat dit Oranje meer ervaring heeft.

13 mei 2014 om 15:11

@dortmund1988: nogal logisch dat Robben meer gepresteerd heeft dan Hazard, hij is dan ook 10 jaar ouder... Maar op de leeftijd van Hazard zat Robben ook nog bij Chelsea en had hij net een seizoen achter de rug met 2 doelpunten. Dan zit Hazard nog mooi op schema om het even goed te doen als Robben lijkt me...

13 mei 2014 om 15:15

Je hebt over toernooien. Bij Belgie heeft er niet 1 al ooit op zo'n toernooi gevoetbald. Dat zegt denk ik al genoeg. Ervaring nul komma nul. Belgie zal de eerste ronde doorkomen en dan eruit gaan tegen Duitsland of Portugal

13 mei 2014 om 15:33

Niet 1 is al een fout statement, Van Buyten heeft al op een WK gestaan. Maar dat terzijde. Hoor ik iemand in Brazilië twijfelen aan Neymar omdat hij nog niet op een WK gespeeld heeft? Werd dit ook gezegd van Cristiano Ronaldo voor het EK in 2004? Of zou je Pélé ook thuisgelaten hebben in 1958? Ervaring op een WK is zo'n overschat begrip... Het is voetbal, geen zuidpoolexpeditie.

13 mei 2014 om 15:39

Van Buyten heeft op het wk2002 gespeeld, net als de coach trouwens. Kij ervaring! Nu spelen ze zeker halve finale! ....welke ervaring had Griekenland toen het EK 2004 won? De kans is groot dat Belgie eruit gaat tegen Portugal of Duitsland, al laten we maar eerst de groep doorkomen. Maar dat zal meer te wijten zijn aan voetbaltechnisch niveau dan "toernooiervaring".

13 mei 2014 om 15:48

Noem een goede dan? In plaats dat je een vraag stelt.

13 mei 2014 om 15:49

De Bruyne heeft de helft van de wedstrijden in de kwalificatiecampagne eigenhandig beslist.

13 mei 2014 om 19:18

Klopt wel! Maar de gemiddelde leeftijd van deze ploeg is 24 jaar.
Binnen 4 jaar zullen we pas echt top zijn, met ervaring en met al het jonge
geweld dat er nog aankomt. Na 10 magere jaren gaan we nu wel ff kunnen genieten
denk ik...

Nainggolan niet meenemen, dan heb je er niet veel van begrepen. Ik weet niet of hij het niet best doet bij België, maar zijn vorm bij Roma moet makkelijk voldoende zijn voor een oproep. Hij draait een beter seizoen dan alle andere middenvelders van België.

Nogmaals, ik weet niet veel van zijn prestaties bij België, maar in mijn optiek is dat echt een gi-gan-ti-sche blunder.

13 mei 2014 om 15:36

ik snap het ook niet zo goed,heeft beter en constanter gepresteerd da nalle andere middenvelders tesamen. bij belgie heeft ie nog niet zoveel kansen gehad, ondanks zn superjaar 1 selectie voor een oefenpot waar ie slechts mocht invallen in een veredeld b elftal

13 mei 2014 om 17:38

Fellaini speelt al een heel goed en sterk seizoen bij manchester, dat is heel belangrijk voor Wilmots, snap je wat ik insinueer?

13 mei 2014 om 19:21

Gewoon niet echt goed bij de duivels, al waren de kansen om zich te tonen schaars

Outsider? Enige spelers waar ik echt van onder de indruk ben is de keeper en Kompany, voor de rest allemaal sub-toppers die laatste wedstrijden ook niet best spelen. Zo veel spelers totaal niet in vorm of die weinig tot niet spelen of altijd geblesseerd zijn: Vermaelen,vertonghen , Fellaini, Chadli,etc. Ik verwacht helemaal niks van dit Belgie.

13 mei 2014 om 14:35

Subtoppers? Hazard net uitgeroepen tot speler van het jaar bij Chelsea en één van de sterkhouders van Liverpool.
Witsel is ook absoluut wereldtop op zijn positie, alleen zo stom om in Rusland te gaan spelen.
Lukaku ook al 32 goals op je 20 jaar in Premier League

13 mei 2014 om 22:47

Je kan geen wereldtop zijn als je bij Zenith speelt in de Russische competitie, gewoonweg onmogelijk.

14 mei 2014 om 08:46

Dat zou ik toch maar niet te hard in het gezicht van Hulk zeggen als ik jou was...

Hoezo gaat Naingolan niet mee, die speelt uitstekend bij Roma? Of het verder eerlijk is tegenover de rest van het Belgische team dat Januzaj nu gelijk mee mag is maar de vraag. Qua spel is er in ieder geval geen twijfel over voor mij.

13 mei 2014 om 17:39

Vriendjespolitiek van Wilmots..

Naingolan ipv proto of casteels, 3 keepers is voldoende. En batshuayi ipv Origi. Snap totaal niet waar die origi vandaan komt. Is de eerste keer dat hij in verband wordt gebracht met de nationale ploeg.

13 mei 2014 om 14:37

Ik begrijp je punt over Origi, maar je kan moeilijk beweren dat de andere aanvallers veel bewezen hebben de laatste weken.

13 mei 2014 om 19:41

Eventueel naingolan ipv origi want mirallas kan ook in de spits

13 mei 2014 om 14:53

Hij neemt maar 3 keepers mee, het is namelijk Casteels of Proto. Aangezien Casteels geblesseerd is, kan nog niet met zekerheid gezegd worden of ie mee kan, wanneer blijkt dat Casteels niet mee kan, dan gaat Proto mee. Maar hoe dan ook hebben ze maar 3 keepers.

13 mei 2014 om 14:54

Hij neemt ook maar 3 keepers mee!
Proto gaat alleen maar mee als Casteels niet fit raakt, indien hij fit raakt valt Proto af...

En Origi is al in verband gebracht met nationale ploeg hoor!

13 mei 2014 om 14:43

6 maanden uit roulatie

13 mei 2014 om 14:44

Geblesseerd.

Zo zou ik spelen!

Courtois
Alderweireld
Kompany
vertonghen
vermaelen
Fellaini
Witsel
Januzaj
Hazard
Mertens
Lukaku
13 mei 2014 om 15:06

Mooie opstelling. Ik zou alleen Mertens en Januzaj van plaats wisselen, omdat ik Januzaj bij United vanop links zijn beste wedstrijden heb zien spelen. Op die manier wordt Lukaku ook veel meer bediend langs de flanken en is kan hij met het hoofd veel belangrijker zijn.

13 mei 2014 om 16:17

Vermaelen en Vertonghen omwisselen en Januzaj op de bank voor De Bruyne die op de postie van Hazard moet komen dan.

Opstelling zal eerder 3 mans middenveld worden met punt naar achter, met Witsel als achterste man. Fellaini eerder op 8 en De Bruyne op 10. Flanken zou ik dan Hazard, Mirallas zetten en spits inderdaad Lukaku.

Alleszins voor de eerste wedstrijd.
Tweede wedstrijd zou ik dan Mertens in de ploeg zetten en Defour of Dembélé ergens een plaats in het middenveld geven. Beetje rouleren is absoluut geen luxe en veel kwaliteit verlies je daarmee niet.

13 mei 2014 om 19:29

De Bruyne ipv januzaj, hazard op de flank, de Bruyne op 10. Vertongen en Vermaelen wisselen, voor de rest akkoord.

Had graag Meunier zien meegaan ipv Vandenborre, veel meer een teamplayer en het is een moderne back die speelt in de stijl van Dani Alves.
Kan handig zijn om het laatste kwartier in te brengen voor basisspeler Alderweireld indien we doelpunten nodig hebben.

13 mei 2014 om 14:50

Sorry hoor, maar Van den Borre speelt de laatste tijd toch op een hoger niveau dan Meunier. En aanvallend draagt hij zeker evenveel bij! Meunier laat op de belangrijke momenten zien dat het nog niet goed genoeg is: fout met tegengoal tot gevolg bij zijn debuut in de nationale ploeg, own-goal in de cruciale play-off match tegen Anderlecht... Dat soort foutjes maakt Van den Borre niet meer.

13 mei 2014 om 14:51

Meunier is er nog niet klaar voor bij zijn debuut lag hij aan de basis van 2 goals en heeft in play-offs tegen de grotere ploegen toch wel moeilijk hoor...

Vdborre kan gerust wat Meunier kan en kan ook nog is beter verdedigen!
Meunier zal er in de toekomst wel terug in komen maar vdb vind ik momenteel een logische keuze.

13 mei 2014 om 19:34

VDB meer teamspeler dan Meunier bedoel je. VDB is bij Rsca uitgegroeid tot publiekslieveling & leidersfiguur. Meunier is een schuchtere jongen die nog niks van internationale ervaring heeft.
En in de toppers maakte die alles behalve een zekere indruk.

Mooie selectie!
Ben al blij dat hij Simons niet heeft meegenomen!
Alleen Ciman waarom pak je hem nu mee.
Centraal kan je Kompany,van Buyten,vermaelen,vertonghen,alderweireld en Lombaerts posteren.
Rechts vdborre en Alderweireld.
Had ik liever dat hij een echte linksback had mee gepakt van Damme of Pocognoli!

Maar al bij al ben ik heel tevreden!

13 mei 2014 om 14:55

Hij gaf op de persconferentie aan dat hij vier rechtsvoetige en vier linksvoetige verdedigers wou hebben. En in alle objectiviteit: Ciman is in de play-offs de beste en meest constante Standardspeler.

13 mei 2014 om 15:01

Ja persconferentie heb ik gemist want zat nog in de les

Ok merci!

Vind ook wel opmerkelijk dat Gillet nog kans maakt...
Speelde bij België altijd degelijk ja , maar bij Anderlecht maakt hij toch waardeloos seizoen mee

13 mei 2014 om 15:08

Dat vind ik ook het meest opmerkelijke aan deze selectie. Die staat al een hele tijd naast de ploeg bij Anderlecht en als hij speelt is het als middenvelder, niet als back. Dan zijn er interessantere back-ups te bedenken, zoals een Meunier.

13 mei 2014 om 15:19

Stakke zei het al, maar Ciman is wel één van de meest constante verdedigers in de JPL de afgelopen maanden. Hij ligt ook nog eens heel goed in de groep, dus ik snap het wel, het is nu niet dat er zoveel andere mogelijk alternatieven zijn voor het centrum van de verdediging(die nog niet geselecteerd zijn).

Geweldige selectie vol met talenten. Dit WK gaan ze alleen niet ver komen denk ik. Behalve Courtois en Kompany is er eigenlijk geen één die op dit moment de wereldtop aantikt op hun positie. Dat is gezien de leeftijd van de meeste spelers niet meer dan normaal, maar dat ga je tijdens een WK wel nodig hebben. Ervaring opdoen tijdens een groot toernooi is voor de Belgen denk ik het belangrijkste. Feit blijft wel dat er ongelooflijk veel potentie in deze groep zit die zeker kanshebber gaan zijn op aankomende Ek's/wk's.

13 mei 2014 om 15:04

Je bent Hazard vergeten. Overigens is een team vol wereldvedetten geen garantie op succes. Een hecht, goed functionerend team, waarvan een 3-tal absolute wereldspelers is al heel wat. En het is nu ook niet bepaald dat de rest een bende pottestampers zijn, want die spelen ook gewoon op heel hoog niveau.

Het meest opmerkelijke is de selectie van Origi... niet die van Januzaj. Origi verdiend de selectie wel maar het blijft omerkelijk aangezien niet hij maar Batshuayi, Mboyo en Vossen vooral in de pers genoemd werden als kandidaten en omdat Vossen en Mboyo in de kwalificatie campagne en/of de vriendschappelijk wedstrijden al minuten hebben mogen maken.

Ook de selectie van Ciman is een verassing. Hij is er al bij sinds het begin van de kwalificatiecampagne maar heeft geen minuut gespeeld en elke persoon met ogen en een ietsiepietsie verstand van voetbal ziet dat deze jongen véél tekort komt op dit niveau...

Ook het feit dat Nainggolan niet geselecteerd wordt kan een verrassing genoemd worden. Hij heeft er al wat jaren in de serie A opzitten en is dit seizoen zelfs basisspeler bij de nummer 2 van de serie A.... Presteert al 4 of 5 jaar constant in een van de grootste competities ter wereld.

Ciman? Neem dan gewoon met Naingollan een extra middenvelder mee..

13 mei 2014 om 15:56

Had ik ook gedaan. Hopen dat Defour zich blesseert zodat Radja alsnog mee kan.

Mooie selectie..denk dat casteels meegaat als 3de keeper..en ik mis batshuayi ..zonde..hij had veel kunnen betekenen voor de ploeg

geen benteke???? zonde!

13 mei 2014 om 15:33

Jij kijkt zeker nooit naar de Premier League.

13 mei 2014 om 20:05

Whoops my bad.... nee ben er niet echt op gefocus.
but thanks pal :D

13 mei 2014 om 15:38

Die is ernstig geblesseerd

13 mei 2014 om 15:40

die zijn achilles pees licht eraf

Goede selectie, persoonlijk had ik liever Radja dan Defour, maar ok hij kan ook wel voetballen. Het middenveld is gewoon goed bezet. Defour heeft het voordeel van de standarddriehoek, de belangrijke uitgoal en hij was er altijd bij. Radja is op zich gewoon beter, maar voor Wilmots dus niet zo veel beter om Defour thuis te laten.
De verdediging is goed. Ciman is de zwakste maar ja weinig andere keus voor een centrale verdediger die ook op recht uit de voeten zou kunnen als het moet.. Ciman zal toch geen seconde spelen als het niet moet, maar Radja hiervoor in de plaats? Dan is het evenwicht weer weg.
Aanval: Benteke zal gemist worden, Origi een kleine verrassing. De andere beschikbare redelijke spitsen zijn niet in vorm dus kiezen voor de toekomst en een toekomstige superspits. Batchuayi is reserve omdat de Franse Ligue 1 nu eenmaal veel sterker is als de Belgische Jupiler pro League.

Succes mannennnnnnnn

Op Origi na de te verwachten selectie lijkt me. Simons kon Wilmots haast niet meer meenemen na al het protest omtrent zijn mogelijke selectie, zowel van media als van supporters. Dat Proto meegaat als 3e keeper (of nog afvalt) is volgens mij ook alleen maar logisch, de andere kandidaten komen niet aan zijn niveau. De selectie van Ciman vind ik onbegrijpelijk, maar niet omdat hij niet het niveau haalt, want eerlijk is eerlijk: hij is gewoon de beste Belgische verdediger in onze eigen competitie. Ik zou hem echter thuisgelaten hebben voor een extra middenvelder of spits. Ciman is op papier eigenlijk de dubbele bezetting voor de positie links centraal achterin (waar Vermaelen certitude is), maar iedereen weet dat Wilmots bij een blessure van Vermaelen eerder Lombaerts (eigenlijk doublure van Vertonghen op links), Van Buyten (doublure van Kompany) of desnoods Alderweireld (doorschuiven centraal en Vanden Borre op rechts) centraal zal zetten. Nogmaals, Ciman verdient zijn selectie zeker en vast en blijkt een tof figuur in de groep te zijn. Maar ergens is het wel zonde dat je een plaats opoffert voor iemand die echt nooit gaat spelen. Dan had ik liever Batshuayi of Thorgan Hazard erbij gezien. Of bijvoorbeeld een echte linksachter meenemen, al weet ik ook niet wie dat zou moeten worden.

Origi is uiteraard dé verrassing. Talentvolle speler, die echt wel goed presteert de laatste maanden. Maar volgens mij speelt hij (althans in het handvol aantal matchen dat ik al van hem zag) vooral vanop links bij Lille. Het is een speler die technisch in orde is, gemakkelijk een man passeert en heel goed kan trappen met rechts. Bij Lille is dat zowat zijn handelsmerk: mannetje opzoeken vanaf de linkerflank, naar binnen komen en trappen. Daarom is het toch wel vreemd dat hij nu zeker wordt meegenomen, als vervanger van Benteke diep in de punt. Al is hij wel een echte 9 van nature/opleiding. Ik ben in ieder geval benieuwd.

Wat ik wel wat zonde vind is dat Wilmots de spelers in de Belgische competitie wat links laat liggen. Ok, het verschil tussen Premier League en onze competitie is groot, maar Wilmots doet toch iets te neerbuigend over de spelers uit de Belgische competitie. Een speler die in zijn eerste echte jaar bij Lille 4 goals scoort krijgt de voorkeur op een ervaren rot als Vossen of op Batshuayi, die 21 goals maakt bij een ploeg die volgens mij zeker evenwaardig is aan Lille. Ook de selectie van Chadli past in dat kader: hij speelt natuurlijk bij een grote club als Tottenham, maar liet toch bitter weinig zien dit seizoen. Ik had dan Thorgan Hazard meegenomen, maar Chadli is natuurlijk een favorietje van Wilmots.

Hoe meer ik over de selectie nadenk, hoe harder ik geloof in een deceptie. Dembele/fellaini speelden een rotseizoen en hadden nog eens blessureleed, die mogen mee. Nainggolan speelt een sterk seizoen bij Roma, maar mag niet mee. Zou dat echt aan zijn match tegen Ivoorkust hebben gelegen? Van Buyten, Alderweireld en Vermaelen speelden ook geen goed seizoen. Vertonghen ook duidelijk minder dit seizoen... Vanden borre kan een goede rechtsback zijn, maar verdedigend niet altijd even secuur. Een foutje tegen Algerije en Z-K die op de counter loeren en het is gebakken... Ciman, wtf doet hij daar tussen? Pak dan een pure linksback mee als De Bock, Indien Vertonghen geblesseerd zou geraken. Chadli mag mee, maar een rastalent als T.hazard niet? Steekt nu in vorm en Chadli is in vorm qua zitvlees kweken. Zelfs Vanaken had ik meegenomen. Origi en toch ook wel Januzaj zijn dé verassingen van de selectie. Had eerder Batshuayi verwacht, maar een 19jarig talent bij de nr 3 van Frankrijk die wekelijks uitblinkt kan je moeilijk thuis laten. En ja, het zou me niet verbaas hebben mocht Vossen meegaan.

Triestig voor niangolan verdiend het toch ook

Divock Origi is de meest opvallende naam in de definitieve selectie van België.

Dit is zeker wel een goede selectie, maar ik vind het toch opvallend dat Radja Nainggolan niet meegaat. Hij heeft een aantal jaar uitstekend gepresteerd bij Cagliari en doet het nu ook uitstekend bij AS Roma.

13 mei 2014 om 17:56

Velen snappen er niets van. Fellaini en Dembele hebben geen goed seizoen gedraaid, hij daarentegen wel. Ik denk dat Wilmots zich baseert op zijn wedstrijd tegen Ivoorkust. Daar kwam hij énorm zenuwachtig over en speelde er slecht.

13 mei 2014 om 20:10

Dat en het feit dat Fellaini en Dembele al véééél meer meer bewezen hebben bij de nationale ploeg en gewoon deel uitmaken van de groep.
Je moet spelers hebben die een groep/ploeg vormen ...

Mooie selectie, kan niet wachten op de eerste wedstrijd !

Goeie selectie maar de echte wereldtoppers ontbreken. België heeft geen spelers die bewezen hebben dat ze op hoog niveau wedstrijden kunnen beslissen en zulke spelers heb je vroeg of laat een keer nodig in zo'n toernooi. Daarnaast zijn er ook te veel spelers bij België niet in vorm of hebben überhaupt niet tot nauwelijks gespeeld, achtste/kwart finale word het eindstation.

Januzaj word gewoon een van de smaakmakers van Wk.
Tuurlijk gaat hij mee.

Eff serieus, waar is Benteke?

14 mei 2014 om 11:59

gebleseerd

Wat een heerlijk team!!!

Courtois
Alderweireld
Kompany
Vermaelen
Vertonghen
Witsel
De Bruyne
Dembele
Mertens
Lukaku
Hazard

zou kunnen bij makelijke wedstrijden kan je ook

mignolet
alderweireld
buyten
vincent
vertonghen
hazard
de bruyne
dembele
mertens
lukaku
chadli

mertens gaat het verschil maken voor belgië

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren