Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord stelde Kuyt teleur: 'Ze wilden hem niet echt hebben'

Laatste update:

Toen Dirk Kuyt van Feyenoord naar Liverpool ging, maakte hij duidelijk dat hij graag nog eens terug wilde keren naar de Rotterdamse club. In de zomer van 2012 werd er ook gesproken over een rentree, maar Feyenoord kwam met een aanbieding die Kuyt niet kon bekoren. De aanvaller vertrok daarom naar Fenerbahçe en Feyenoord ging in zee met Graziano Pellè.

/

De Italiaan is bijzonder belangrijk geworden en heeft een goed contract gekregen in De Kuip. Dat steekt Kuyt: "Het was voor ons de bevestiging dat ze hem niet echt wilden", zegt Kuyts vrouw Gertrude in Helden Magazine. "Dat ze dachten dat-ie te oud was. Terwijl alle dokters en fysio’s zeggen: 'Jij kan tot je veertigste door!'" Kuyt is een basisspeler bij Fenerbahçe, dat dit seizoen kampioen van Turkije werd. Voor de aanvaller betekende het zijn eerste landstitel.

Bij de onderhandelingen kreeg Kuyt bovendien geen garantie dat hij jeugdtrainer kon worden na zijn actieve loopbaan. "Dat was het grootste punt", vult Gertrude Kuyt aan. "Ze waren niet heel enthousiast. De schuld werd volledig bij Dirk gelegd dat het niet doorging. Heeft me echt pijn gedaan. Als ik dan las wat supporters op de fanforums schreven…" Kuyt: "Dat moet je ook niet lezen."

Kuyt koestert ondanks de mislukte onderhandelingen in 2012 geen wrok jegens Feyenoord en zegt dat hij nog steeds hoopt dat het de club goed gaat. Een terugkeer sluit hij ook niet uit:, maar op dit moment is het zijn doel om volgend seizoen de twintigste titel met Fenerbahçe pakken. "Verder kijk ik niet", zegt de international, inmiddels 33 jaar oud.

Zie jij Dirk Kuyt ooit nog voor Feyenoord spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kunt Kuyt in mijn ogen totaal niet vergelijken met Pelle. Compleet andere spelers op vaak ook nog andere posities. Kuyt is natuurlijk welkom en een slag beter als Schaken & Verhoek op rechts maar ook een flink stuk duurder en daardoor in 2012 volgens mij onhaalbaar.

8 mei 2014 om 11:38

Ik geloof er maar weinig van.. pelle kreeg een goed contract ip basis van zijn eerste seizoenshelft, want hij was eerst nog gehuurd. Hij heeft dat contract afgedwongen door zijn geweldige prestatie, zal het vrouwtje vam kuyt niet begrijpen want volgens haar is kuyt natuurlijk ook beter dan messi. Kuyt gewn jeugdtrainer? Feyenoord heeft alleen maar oud spelers in de jeugd.

8 mei 2014 om 11:55

Gelul inderdaad. Pelle speelde eerst op huurbasis en pas na zijn goede prestaties kreeg hij een contract. Volgens mij heeft Kuyt trouwens ook zelf gezegd dat het nog niet de tijd was om terug te keren bij Feyenoord en dat hij nog één keer een mooi avontuur aan wilde gaan. Oftewel, zn zakken vullen. Als er dan kritiek komt nu met een huilverhaal komen.

8 mei 2014 om 13:22

Vergeet even niet dat Kuyt een 10 jarig contract verlangde. 3 jaar als voetballen en 7 als juleugdtrainer. Dat kan toch geen club aanbieden?! Geloof dat die deal een totale waarde had van 15 mln

Ja.. of Kuyt stelde Feyenoord teleur? Hoeveel salaris eiste hij?

8 mei 2014 om 11:34

ja precies. als die gek nou had gezegd; ik houd van feyenoord en ben helemaal loaded, maar wil niet voor niets gaan voetballen. geef me hetzelfde contract als een middelmatige speler en gebruik de rest voor de jeugd en waarvoor het nodig is. Ik denk dat hij dan in Rotterdam speelde nu. Natuurlijk zijn goed recht om de centjes te pakken, maar dan ook niet huilie huilie doen nu dan.

8 mei 2014 om 11:39

Zo zie je maar hoe triest kuyt en ze wijvie is. Gelijk over het geld beginnen maaaaar belangrijkste was dat hij geen jeugdtrainer kon worden. Hahahahah wat een loser.

9 mei 2014 om 14:10

En natuurlijk werk jij gratis voor je werkgever. Waarom praten mensen altijd zo makkelijk over andermans portemonnee? Tuurlijk wil Kuyt verdienen aan het voetballen. Maar hij had genoegen genomen met minder bij Feyenoord dan hij nu in Turkije krijgt.

8 mei 2014 om 13:00

Helemaal mee eens. Ze wilden hem vast wel hebben, maar niet voor dat geld

Haha, de wereld op zijn kop. Dollar Dirk zei toen toch dat het niet om geld ging? Nu zegt zijn vrouw dus van wel.

8 mei 2014 om 11:32

inderdaad Joris net zo oud als dirk en die heeft wel een goede contract gekregen dus dat leeftijd argument slaat nergens op...

8 mei 2014 om 11:41

jou reactie slaat nergens op hitchie.

Het ging Kuyt om geld, dus wat mathijsen hier mee te maken heeft? geen idee.

8 mei 2014 om 11:49

Nou als je het artikel had gelezen dan was je dit stukje tegen gekomen...
"het was voor ons de bevestiging dat ze hem niet echt wilden", zegt Kuyts vrouw Gertrude in Helden Magazine. "dat ze dachten dat-ie te oud was. Terwijl alle dokters en fysio’s zeggen: 'jij kan tot je veertigste door.
Dus daarom haalde ik Mathijssen erbij als voorbeeld om te laten zien hij bij Feyenoord wel degelijk een goede contract kon kregen op zijn leeftijd.

8 mei 2014 om 12:02

Het scheelt dat het een Iets andere positie is. En Kuyt is volledig afhankelijk van zijn loopvermogen en dat wordt gewoon minder.
mathijsen plakt met zijn reet gewoon tegen de 16 meter aan, en hoeft niet te lopen

8 mei 2014 om 11:33

Volgens mij als je het stukje gewoon even leest dan zie je zelf ook dat er meer dingen speelden en geld was daar 1 van. Is wel heel simpel/triest en kort door de bocht dat je nu met dollar Dirk komt aanzetten...
Als het echt alleen geld was dan speelde hij nu ergens in een zandbank ver weg van de bewoonde wereld. En als ze niet waren uitgesloten dan speelden ze ook nog eens CL. Dus sportieve aspect speelde ook nog een rol...

8 mei 2014 om 11:41

Henky het gaat om het geld, als kuyt bij feyenoord wilt werken, wat heel veel oud voetballers doen, dan zou niemand hem in de weg staan.

8 mei 2014 om 11:46

Hij heeft toch zoveel clubliefde. Kon rond een miljoen verdienen.. wat is het probleem dirkie? Ohhh bij fener verdien je ruim.het dubbele

oké dan. Nou jij bent ook gelukkig in Turkije en Pelle heeft het ook heel goed gedaan! Dus allemaal blij. Ik heb het hem ook nooit kwalijk genomen. Al denk ik wel dat hij zelf heel gelukkig geworden was met nog een paar jaar spelen in de kuip.

Laat vooral op wie de uitspraken gedaan heeft. Vrouwtje Gertrude heeft hier helemaal niets over te zeggen.
Zo raar is het niet dat Pellè een goed contract heeft gekregen nadat hij zo goed presteerde, daar viel ook wel over te praten als Dollar Dirk het had kunnen bewijzen in z'n eerste jaar bij een terugkomst naar Feyenoord. Dat Feyenoord niet meteen de hoofdprijs betaalde voor Kuijt was gezien zijn leeftijd en de financiële situatie van destijds helemaal niet vreemd.
Ik word ontzettend moe van die berichten die je ieder jaar moet lezen over zijn zogenaamde onbegrensde liefde voor Feyenoord.
Als je van de club gehouden had, speelde je allang in Rotterdam. Dat 'ie voor de centen gaat snap ik volledig, maar hou dan op met dit sentimentele gewauwel. Deze zomer was zijn laatste kans om nog naar Rotterdam te komen, laat Dirk lekker in Turkije blijven,

8 mei 2014 om 11:39

Nee klopt, kansloze supporters mogen wel van alles roepen maar de vrouw die er veeeel dichter op zit dan deze zogenaamde supporters, mag er niks over zeggen.
De wereld op z'n kop dit.

Het ging dus niet om de euro's, maar om de garantie of hij jeugdtrainer zou kunnen worden na zijn loopbaan.
Als Feyenoord daarop negatief antwoord, betekent al dat ze weinig vertrouwen in je hebben denk je niet? En het is algemeen bekend dat men beter presteert wanneer er vertrouwen is.

Als ik Dirk was, zou ik nooit meer teruggaan naar Feyenoord. De manier waarop je wordt uitgekotst als je niet doen wat de supporters willen.. Nee, er zijn mooiere clubs. Kom maar lekker terug naar Utrecht maat!

8 mei 2014 om 11:47

Nee, ze konden hem geen garantie geven om trainer te worden.
EN dat is logisch. want die garantie kan je gewoon niet geven als je al 80 trainers heb rondlopen.

Dirkie hoeft nooit meer terug naar Feyenoord. Ga maar naar Utrecht idd. Kan die op zijn 39e daar nog blind rondrennen

8 mei 2014 om 11:51

Ach niet zo overdrijven man.. Ik kots Dirk helemaal niet uit en met mij vele andere Feyenoorders. Het is jammer dat hij niet voor zijn ouwe cluppie koos maar ik ben echt nog niet vergeten hoeveel hij voor ons heeft betekent.

8 mei 2014 om 11:53

Oke, mooi verhaal.
Maar ze trekken wel René van Dieren aan als jeugdtrainer. Een man als Kuijt kan je mijns inziens altijd gebruiken als trainer, al is het als fitness-coach.
Maargoed, ik ben Feyenoord niet.

8 mei 2014 om 11:55

Legion

Dat is mooi om te lezen! En terecht ook, alleen Dirk werd ook hier op VZ meermaals bekritiseerd omdat hij niet tot een akkoord kwam met Feyenoord. Ik vind dat echt gewoon heel laag bij de grond en vandaar dat ik het opneem voor de beste man.
Het is goed om te zien dat niet iedereen vol wrok zit met teksten als Dollar Dirk of huilie huile, alleen maar voor de centen.

8 mei 2014 om 12:04

fitnesscoach? Daar moet je verstand van hebben vriend. Kuyt heeft verstand (soort van) van voetbal, maar niet van fitness en spieren troep.

daarnaast v. dieren is per direct en kuyt pas over 3 a 4 jaar dan. die garantie ken je niet geven.

8 mei 2014 om 12:21

Hahaha wat een onzin natuurlijk ging het over centjes hij wilde gewoon een dik salaris bij een club zonder geld ....lekker geval van clubliefde ...niet dus , en natuurlijk krijg je niet zomaar een garantie op een baan als jeugdtrainer mis is hij daar wel helemaal niet geschikt voor , heeft tie zn diploma s al dan ....en trouwens hij kan nog door tot zn 40ste toch dus dan duurt het nog 6 jaar totdat hij trainer gaat worden lijkt me dat je niet 6 jaar voor het einde al afspraken gaat maken over wat je na je carrière gaat doen ..

8 mei 2014 om 12:22

Bij de onderhandelingen kreeg Kuyt bovendien geen garantie dat hij jeugdtrainer kon worden na zijn actieve loopbaan. "dat was het grootste punt", vult Gertrude Kuyt aan. "ze waren niet heel enthousiast.

Het is logisch dat je niet iemand die garantie kan geven, je weet nooit wat er na of tijdens zijn contract gebeurd.

Van Geel ha een contract klaar liggen en daar was hij het niet mee eens, Feyenoord zat aan zijn max. qua salaris voor hem, het verhaal over leeftijd is in mijn ogen dan ook totale onzin, Mathijsen kreeg zo'n zelfde contract en tekende wel.

Ik denk dat hij meer salaris wou en de garantie dat hij jeugdtrainer zou worden en dit ook in zijn contract wou hebben, meer salaris kon niet en de garantie voor jeugdtrainer zou ook niet slim zijn. Dat zijn vrouw de link legt dat ze hem te oud vinden en hem niet wouden maakt zij er zelf van, Van Geel zou anders nooit zoveel moeite hebben gedaan voor hem, hij was geloof ik al een half jaar bezig met Kyut.

8 mei 2014 om 12:51

Kritische supporters zijn tegenwoordig 'kansloos'?

Leuk dat je een feitje hebt weten op te rakelen over de wens van Kuijt om jeugdtrainer te worden, maar Dirkje eiste een contract voor 10 jaar, zodat hij voor het komende decennium gebeiteld zat. Eerst als speler, dan als onderdeel van -inderdaad- de jeugdopleiding. Ik hoop dat ik jou niet hoef uit te leggen dat dit een onredelijk verzoek is, zeker gezien de financiële situatie van Feyenoord.
Bovendien gaat het dus wel degelijk om keiharde pegels, zoals altijd.
Uitkotsen is bovendien een groot woord, teleurgesteld in de persoon Kuijt komt dichterbij. Nul integriteit door te spreken over clubliefde en het uiteindelijk allemaal op het geld aan te laten komen. Kies één van de twee en blijf daar achter staan met je uitspraken.

8 mei 2014 om 13:19

Wat een onzin dit. Pffff

8 mei 2014 om 14:08

@isco24 ,wanneer kom jij eens met een mooi verhaal ipv deze onzin?
Kuyt wou ongeveer dezelfde salaris als trainer die hij als speler zou krijgen.
Hoeveel denk je dat R V Dieren krijgt?

8 mei 2014 om 14:21

Hahahahaa wehave! Wanneer kom jij eens met feiten ipv deze onzin?! Er is geen 1 trainer die net zoveel verdient als een speler!
Dat Kuijt per seizoen 2 miljoen zou willen als (jeugd)trainer-zijnde is totale bullshit en je zet je zelf aardig voorschut door dit te typen.

8 mei 2014 om 18:15

Dat is toch juist het punt Isco24? Kuijt wilde een contract voor 10 jaar, zodat hij gecompenseerd zou worden voor het feit dat hij zwaar achteruit zou gaan in salaris (van 4 miljoen per jaar naar 800.000). Dat is gewoon niet te betalen voor Feyenoord, zeker niet voor iemand die geen doelpuntengarantie was, geen restwaarde had en zich zeker niet in tactisch opzicht onderscheid als voetballer. Dat hij jeugdtrainer wilt worden is leuk, maar iets willen en kunnen zijn 2 hele verschillende dingen. Martin van Geel heeft gewoon goed gehandeld hier, mevrouw Kuijt moet lekker van de zon gaan genieten en zich alsjeblieft niet meer laten interviewen. Zo blijft er helemaal geen geloofwaardig beeld van Dirkie Kuijt over..

8 mei 2014 om 13:20

Pelle moest zijn contract ook nog verdienen hoor. En Kuyt wist dat Feyenoord weinig geld had maar als je dit verhaal leest dan was geld toch een belangrijke drijfveer. Dat is prima, ook al heeft die volgens mij al meer dan die ooit kan besteden, maar dan moet hij inderdaad niet zichzelf opwerpen als clubman. Zijn woorden waren dat hij terug wilde komen als er kansen op prijzen zouden liggen en geld zou niet de doorslag geven oid. Daar confronteert men hem dan mee en dan is het ineens Feyenoord die hem niet graag wil. Een salaris van een miljoen per jaar 3 seizoenen lang is de max van Feyenoord.

Dus een club die financieel op de rand van de afgrond staat moet aan de max gaan zitten qua salaris voor een spits die geen doelpuntengarantie meer is en die geen restwaarde heeft? Pellè levert ons geld op, Kuyt doet dat niet. Goed dat van Geel niet uit sentiment gehandeld heeft.

Vind dit maar een broodje aap verhaal. Als Kuyt echt zo'n diepgewortelde liefde heeft voor Feyenoord, zou hij voor een gepast salaris komen voetballen en er dingen voor inleveren. Die indruk heb ik nooit gekregen.

8 mei 2014 om 11:32

Precies. Pellé kun je nog goed verkopen door het langdurige contract dus die betaal je salaris maar daar verdien je op terug. Kuyt was/is oud en heeft helemaal geen transferwaarde meer. Die betaal je dus alleen salaris.

8 mei 2014 om 11:48

Als ik me inleef in Kuyt, kan ik me zijn keus wel voorstellen. Hij moest qua salaris een enorme stap terug doen en wilde ook graag jeugdtrainer worden, maar kreeg geen garantie dat hij na zijn carrière nog bij Feyenoord aan de slag kon. Het moet wel een beetje van twee kanten komen. Daarnaast kreeg hij dan ook nog eens een financieel erg aantrekkelijke aanbieding van Fenerbahce, zodat ie de laatste jaartjes nog mooi kon cashen. Ik zou het ook wel weten. Blijft wel dat Kuyt niet had moet roepen dat hij per se zijn carrière ooit nog bij Feyenoord wil afsluiten. Gertrude kan zeuren wat ze wil, uiteindelijk roept perfecte schoonzoon Dirk Kuyt de reacties op zichzelf af als hij zulk soort dingen roept maar achteraf niet waarmaakt.

Feyenoord is ook beter af met Pellè. Die is van meer waarde voor Feyenoord geweest dan Kuyt waarschijnlijk had kunnen zijn en vertegenwoordigt ook nog eens een hogere transferwaarde.

8 mei 2014 om 12:25

Word hij wel jeugdtrainer bij fener dan ...op zn 40 ste ....want dirk wil zo graag met de jeugd aan de slag ...wel voor een miljoenensalaris het liefst ....

Tja en hoeveel salaris wou hij hebben?

Als je echt voor Feyenoord wou spelen leverde je een deel in van je salaris in je kan niet verwachten dat Feyenoord in de situatie waarin we zitten extreem veel gaan betalen.

Kuyt zullen we niet meer zien in het Feyenoord shirt. En dat moeten we ook niet meer willen. Ondanks alle mooie dingen die hij voor Feyenoord heeft gedaan blijft het een held!

Focussen op de jeugd komen genoeg spelers aan!

Kuyt moeten ze na volgend jaar gewoon terughalen. Fener is toxg nog wel een stuk beter dan feyenoord en bij fenerbache kan hij ook nig mee, waarom bij feywnoord niet dan? Sie club zit hem echt nog wel in het hart, hijs is geen geldwolf. Haal gem binnen, hij word weer oubliekslieveling, hij werkt als een paard en kan goals maken. Bovendien kan hij op elke positie spelen als nodig is! En hij is goed voor de jonge jingens en accepteert het als hij eens op de bank zit

8 mei 2014 om 11:34

Zoveel beter is Fener niet. Die indruk wordt altijd gewekt, maar Nederlandse clubs en Turkse clubs zijn vrijwel altijd gelijkwaardig in persoonlijke ontmoetingen. Meer salaris betalen/grotere namen hebben betekent niet gelijk beter zijn.

8 mei 2014 om 11:48

Fener niet zoveel beter? De voorhoede laat het verschil al blijken. Pelle tegenover Moussa Sow of Emmanuel Emenike, ik zou het wel weten

Dan heb je een verdediging waar een ervaren rot als Bruno Alves die in het Portugese nationale elftal zit de verdediging op sleeptouw neemt, samen met Caner Erkin die bij Cska Moscow is opgepikt en zich dit jaar in hoge snelheid heeft ontwikkeld.

Op het middenveld staat Raul Meireles met meer dan genoeg ervaring, samen met Emre en Mehmet Topal (die een tijdje nog bij Valencia gevoetbald heeft).

Intussen mag jij blijven geloven dat Janmaat, De Vrij, Bmi, Clasie en Pelle het op kunnen nemen tegen deze ervaren internationals. Nederland weet meer talenten te vinden, maar een goed ingespeeld Fenerbahce of een Galatasaray met een andere trainer zou met uitzondering van Ajax iedere club uit Nederland met gemak aankunnen.

8 mei 2014 om 12:05

Resultaten tot nu toe wijzen dat anders helemaal niet uit. Tot nu toe is het verschil in kwaliteit nog niet naar voren gekomen. Pas als Turkse clubs winnen van Nederlandse clubs kun je dat claimen. Je noemt nu een hoop indrukwekkende namen, maar mijn punt was juist dat dat niet zoveel zegt. Daarom staat Atletico nu in de finale van de CL.

Turkse clubs hebben veel grote namen, maar zijn vaak op tactisch gebied minder dan hun opponenten. Daarnaast hebben ze nauwelijks doorstroom van talentvolle jeugd, wat ervoor zorgt dat ze teren op dure aankopen, ondersteund met matige spelers. De resultaten in vergelijking met de investeringen die ze maken zijn gewoon slecht. In principe niet veel beter dan de resultaten van Nederlandse clubs.

8 mei 2014 om 12:08

Ik zag anders de afgelopen jaren Fenerbahce in de halve finale van de Europa League, Galatasaray in de kwartfinale en achtste finales van de Champions League, terwijl Ajax het onderspit moest delven tegen Red Bull Salzburg (waar Fenerbahce voor de CL-kwalificaties nog met weinig moeite langs kwam), en Feyenoord twee keer het onderspit moest delven tegen Kuban Krasnodar.

Talenten zijn er wel in Turkije, maar zolang er ervaren spelers vooraan staan in de pikorde zullen de talenten wel minder minuten maken. Dat is niet omdat we geen talenten hebben, maar omdat er spelers zijn die door ervaring minder fouten maken in wedstrijden waar het er om spant.

8 mei 2014 om 13:33

Tja, aan de andere kant is AZ ver gekomen in de Europa League, heeft Ajax de afgelopen jaren City, Manu, AC Milan en Barcelona verslagen en gingen ze niet door omdat ze telkens in de zwaarste poule terechtkwamen en Lyon op miraculeuze wijze met 7-1 won van Zagreb. PSV gooide er met de pet naar en Feyenoord presteerde ondermaats. Het ligt er dus maar aan hoe je het bekijkt.

8 mei 2014 om 11:36

Geen geldwolf? Lees het artikel man. Meneer eiste enorm veel van Feyenoord en het steekt hem dat Pelle een goed contract heeft gekregen. Van Geel heeft geweldig gehandeld. Naar prestatie krijg je een beter contract, niet op prestaties in het verleden. Kuyt mag van mij terugkomen hoor, maar niet voor een miljoen per jaar. Hij komt maar voor zeven ton ofzo. Dan laat hij maar zien hoeveel hij waard is. En wedden dat hij niet komt om op de bank te zitten? Jij vergist je in million dollar Kuyt hoor.

Ik weet niet in wat voor sprookjeswereld de vrouw van Kuyt leeft, maar volgens mij kon Feyenoord hem gewoon niet betalen. Dat begreep Kuyt maar al te goed, vandaar dat hij ook geen wrok had. Pelle was een 'low risk, high reward' speler, wat perfect past in het huidige beleid van Feyenoord.

Kuyt is gewoon een huichelaar. Wil zijn carrière bij elke club afsluiten waar die maar heeft gespeeld. Grappige is dat hij bij geen enkele club is teruggekeerd. Dit soort types zijn nog erger dan de arrogante voetballers, aangezien die niet zo tenenkrommend de moraalridder uithangen om vervolgens voor de knaken te kiezen. "hij kreeg niet de garantie jeugdtrainer te worden". Zucht!

8 mei 2014 om 11:32

@gio69
Okay wat jij maar wilt en denkt. Bij Katwijk spelen is ook geen straf voor Dirkie. En dat doet hij dan 100 % zeker of wil je dat op een briefje hebben ?? :-)

8 mei 2014 om 14:24

Waar reageer je nou eigenlijk op?

8 mei 2014 om 11:41

Is zijn carriere al afgelopen dan?
En als Feyenoord niet in de buurt van salaris eisen kwam en ook geen andere garantie's wou geven. Dan lijkt me het niet meer als normaal dat je verder kijkt, en dat heeft hij verdienstelijk gedaan.
En al dat gezeik over clubliefde.... Als je bij een club speelt waar je 100% van houd, en je presteert niet voldoende... Dan trappen ze je er ook gewoon uit, hoeveel je ook van die club houdt.... Maar andersom moet je alles maar doen voor de club waarvan je houdt....
Gewoon eenrichtingsverkeer... En veel hypocrieter als dat wordt het niet....

#clubliefdestinkt!

8 mei 2014 om 12:32

Hij hoeft helemaal niks ...maar zn vrouw gaat zich er mee bemoeien en geeft Feyenoord de schuld ....bankrekening belangrijker dan clubliefde ...geen probleem hoor maar dan niet de boel omdraaien ...

8 mei 2014 om 14:26

Natuurlijk is dat zo! Dat is juist precies wat ik aangeef. Het is allemaal nep. Daarom word ik ook gek van een Dirk Kuyt die inmiddels al 6 lievelingsclubs heeft. In plaats van nu eindelijk eens toe te geven dat hij ook gewoon net iets meer van geld houdt, komt er weer zo'n rotsmoes dat hij geen jeugdtrainer kon worden. Huichelaar niks anders.

#kuijtstinkt!

Kuyt laat nu een prachtig huis in Noordwijk aan Zee bouwen. Ik zeg, Feyenoord pak die Dirk straks over een jaar nog even voor een paar seizoenen. Wat die Kuyt kan is gewoon ongelooflijk. Wat een trek- en werkpaard is hij. Kuyt zorgt straks voor enorme ervaring en daadkracht en maakt Feyenoord kampioen.
Okay, Dirkie moet wel wat water bij de wijn doen en dan kan hij in de toekomst nieuwe Dirkies opleiden voor de rotterdammers.

Kuyt zal wel niet voor een gemiddeld eredivisiesalaris (200.000/250.000) willen spelen. Nu kan hij prima een half miljoen per jaar vragen, maar meneer zal het zeker voor meer willen doen. Zoals elke oud topspeler die weer terugkomt in NL. (v.bommel, v.bronckhorst, Stam, enz)

Je zou bijna medelijden hebben met de arme Kuyt.

Dat is natuurlijk echt een onzin verhaal. Dat Kuyt tot eindelijk niet is gekomen is puur een financiële kwestie geweest. Feyenoord had op dat moment echt een spits nodig maar had financieel simpelweg gewoon weinig mogelijkheden. Ik kan mij nog herinneren dat zij toen der tijd bij elke spits die een beetje tegen de bal kon trappen hebben aangeklopt. Maar niemand wilde en ook gewoon Kuyt niet hoor! Dat zij tot eindelijk bij Pelle zijn beland was puur een noodoplossing op het allerlaatste moment dat voor beiden partijen per toeval goed heeft uitgepakt.

Dus Kuyt moet stoppen met de slachtoffer te hangen. Want hij was in Rotterdam meer dan welkom geweest in die tijd. Maar meneer wilde niet inleveren en die zogenaamde clubliefde is ook gewoon gelul. Had hij ook niet beloofd dat Utrecht zijn club is en dat hij daar ooit zou terug keren? Ben benieuwd of hij nu naar Utrecht gaat want die kunnen hem op dit moment goed gebruiken. Maar dat gaat hij echt niet doen hoor!!

Ik begrijp de haatdragende reacties jegens Dirk Kuyt hierboven niet goed. Als dit waar is - en er zal vast een beetje waarheid inzitten -, vind ik de manier waarop Feyenoord handelde stuitend. Zoals ik het lees, was Kuyt wél akkoord gegaan met hetzelfde salaris als dat nu betaald wordt aan Pelle. Maar dat is niet het ergste; dat Feyenoord hem geen positie als jeugdtrainer kon beloven, dat vind ik heel vreemd. Kuyt had dat wel verdiend; geef die man de F'jes als hij dat graag wil. Dan heb je ook nog eens een ex-topvoetballer erbij als trainer.

Kuyt is niet een speler naar mijn hart, maar ik vind het wel altijd een integer persoon. Ik kan niet zeggen dat Feyenoord goed gehandeld heeft in dit geval.

8 mei 2014 om 11:41

Je kan niet verwachten dat Feyenoord nog een speler een miljoen contract geeft. Pelle kan je nog verkopen en een winst uithalen en dit is niet het geval bij Kuyt. Goed gehandeld van Feyenoord naar mijn mening.

Kuyt blijft natuurlijk een held voor Feyenoord.

8 mei 2014 om 12:00

Op zich een goed punt, maar dan draait het óók om geld bij Feyenoord, een verwijt dat te vaak wordt gemaakt als men het over Kuyt heeft.

8 mei 2014 om 13:21

Vergeet even niet dat Kuyt een 10 jarig contract verlangde. 3 jaar als voetballen en 7 als juleugdtrainer. Dat kan toch geen club aanbieden?! Geloof dat die deal een totale waarde had van 15 mln

8 mei 2014 om 15:04

Liever een miljoentje of twee voor Dirk als voor Joris....

8 mei 2014 om 15:08

Denk je nou echt dat hij het idee heeft dat ie als jeugdtrainer een miljoen gaat verdienen? Ik zou maar snel die duim er uit halen voor dat ie week wordt.....

8 mei 2014 om 18:26

Had dat ook liever gezien, dan had Kongolo ook meer gespeeld. Ondanks dat Joris gewoon goed speelt.

Dan had je gewoon met kuyt op de rechts buitenpositie kunnen zetten ipv schaken.

8 mei 2014 om 12:37

Eerst zeg je dat deze zaak 2 kanten heeft en dan ineens neem je alles aan wat dirk zn vrouwje zegt omdat dirk jou zon integer persoon "lijkt" ....waarom,omdat tie zon gezellige kop heeft

8 mei 2014 om 12:57

Kuijt integer?
Dus aan de de ene kant zeggen dat je met liefde voor de club zou spelen en aan de andere kant het uiteindelijk allemaal aan laten komen op geld, om vervolgens te zeggen dat je zo teleurgesteld bent dat de club je niet echt wil hebben is volgens jou integer handelen?

Kuyt kon bij Feyenoord 2 miljoen verdienen in 3 jaar.
Dat was een enorm bedrag voor Feyenoord omdat ze in de schulden zaten.
Maar meneertje wou meer, en meer, en meer. Zooooo Graag wou hij naar Feyenoord.

Dus ga je voor de goedkopere variant Pelle, op huurbasis.

Gertrude...de dochter van de Katwijkse schipper van de Neeltje Maria heeft ook een meninkje hoor. Pelle werd in zijn eerste seizoen gehuurd, voor een appel en ei. Daarna is, op basis van zijn prestaties in de Kuip, een contract overeengekomen. Dit heet voorzichtig omgaan met schaarse financiele middelen. Daarnaast, vind je het heel gek dat een nog actieve voetballer nog geen keiharde garanties krijgt over een toekomstige baan in de technische staf?

Naast het salarisverhaal, welke werkgever gaat je een baan beloven die je over 3 jaar wellicht gaat vervullen?

Uiteindelijk hebben beide partijen gewonnen. Kuyt had er niet meer dan Pellé ingelegd.
Kuyt heeft daar een prima boterham, en Feyenoord krijgt wat transfergeld als Pellé weggaat.

Tja, dat Feyenoord hem op dat punt gewoon niet veel kon bieden is duidelijk. Dat weet iedereen. Pelle was vervolgens een half jaar later wel haalbaar, de financiele situatie stond er toen wellicht net wat anders voor. Bovendien is Pelle toch 5 jaar jonger en heeft die nog een restwaarde voor doorverkoop, hetgeen de transfersom (die ik vooralsnog vrij gering vind) en het hoge salaris rechtvaardigen voor Feyenoord. Dat zijn overwegingen die je mee moet nemen als bestuurder. Wel jammer dat ze Kuyt niet de optie gaven om jeugdtrainer te worden na zijn actieve carriere. Als ze dat wel hadden geboden hadden we echt kunnen zeggen dat het maximale is gedaan om hem binnen te halen.

Maar eind goed al goed. Feyenoord heeft Pelle, Dirk heeft zijn geld en chilt lekker onder de Turkse zon. Nou ophouden met janken.

Kan die dame zich hier niet gewoon buiten houden of is ze zijn zaakwaarnemer?

Wanneer er succes is dan komen ze overal vandaan...Gullit wil een graantje meepakken (Rutten heeft maar 1 jarig contract) Kuyt nu ineens weer... (Pelle naar midden oosten?) Club financieel de goeie kant op, Nieuw stadion, 2x in 3jaar voorronde CL... Waar waren ze toen het slecht ging? Gullit spuugde gal in verschillende programma's over de club waar hij zoveel van houd en Kuyt koos voor het geld en 'zekere' CL voetbal. GEEN ENKELE CLUB MOET OUD SPELERS TERUGHALEN OM AF TE BOUWEN! Alleen als ze echt iets toevoegen.

Destijds goede keus geweest. Als je 5 keer zoveel kan verdienen in een mooie stad en in een land met een aangenaam klimaat zou je al gek zijn om naar Feyenoord te gaan. Daarnaast heeft Feyenoord hem waarschijnlijk een beschamend aanbod gedaan.

8 mei 2014 om 12:48

Een beschamend aanbod? Als je 1.5 miljoen per jaar voor een beetje ballen een beschamend aanbod vind ben je het contact met de realiteit wel even kwijt ....mijn vriendin verzorgd k***patientjes in het ziekenhuis en verdient dat nog niet in haar hele carrière....

Kan ik boos om worden ze boden hem een dik salaris aan maar meneer rook ergens anders meer geld dat is de reden domme trien. Kuyt had nooit pelle zijn bijdrage kunnen brengen, ik ben blij dat het zo is gegaan.

Gertrude doet ook een duit in het zakje. En laat Dirkie daar nou net gek op zijn.

Dirk is voor altijd een held, maar hij moet niet zeuren over het beleid. Misschien ziet de leiding simpelweg geen goede trainer in hem dus vonden ze dat risico te groot. Mag toch? En als Pelle straks voor een fiks aantal miljoenen verkocht wordt is het gelijk van Van Geel tevens bewezen. Dus Gertrude, ga lekker shoppen in Instanbul en hou verder je mond. Ok doei!

Hij schijnt ook nog andere eisen te hebben gesteld als in een box voor zijn familie. Echt ik weet niet wat ik enger moet vinden.

Dat hij voor het geld gekozen heeft, wat allang duidelijk was, is zijn goed recht. Maar verwacht van een club in categorie 3 niet dat ze even een miljoen uit de hoge hoed kunnen toveren.

Je moet ook niet lezen wat die internethelden te zeggen hebben, aangezien dat altijd inhoudsloze reacties zijn. Verder is het ook niet echt gek dat hij kiest voor een werkgever die meer te bieden heeft, niemand zal dat willen weigeren.

8 mei 2014 om 12:27

@futures

Heb je gelijk in, maar om vervolgens te roepen dat Feyenoord Kuyt niet wilde hebben? Niet willen hebben of niet meer kunnen bieden is nog een verschil namelijk.

Ik vraag me dan af wanneer hij naar Utrecht komt wat hij toendertijd beloofd had. Ik gok dat Katwijk ook nog op hem zit te wachten...

Lekker wegblijven Dirk!

Wat een lulverhaal zeg. Kuyt heeft zelf in eerste instantie Feyenoord afgewezen en gekozen voor een zak met geld in Turkije. Dacht hij dat Feyenoord dan maar stil zou blijven zitten en wachten tot Dirk genoeg geld bij elkaar had gespeeld? Het is ongelofelijk maar waar, Feyenoord haalde een andere spits. Schandalig nu ik erover nadenk.

T is met alle respect zijn vrouw, dat neem ik toch minder serieus, Kuyt heeft voor altijd mijn respect maar als zowel Feyenoord alsmede Kuyt echt graag hadden gewild dan had hij er al gespeeld.

Kuyt blijft nog 1 jaar in buitenland. Vanwege de belastingsdienst dacht ik als hij nu terug komt moet hij heel beel over dragen aan de belasting.

Kan het ook fout hebben.

8 mei 2014 om 15:46

Het lijkt mij inderdaad fout. Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom een extra jaar buitenland jouw belastingschulden zouden moeten kwijtschelden.

Kuyt is een gepasseerd station voor Feyenoord! Bovendien is het een hardloper...blijft rennen als een blinde paard. Hardlopers zijn doodlopers..Pelle heeft een veel hogere rendement. Al met al een goede keus van Feyenoord geweest om niet met Kuyt in zee te gaan. Kuyt kan ook blij, is nu voor t eerst kampioen geworden en dat zou bij Feyenoord nog niet gelukt zijn. Dus niet zeiken!

Kuijt geldwolf, blijf aub met je reet in turkye en denk niet meer aan feyenoord. je hebt je kans gehad en niet voor gekozen door zogenaamd te weinig interesse van feyenoord enz :S hij wist dat feyenoord financieel niet veel kon bieden... en hij sprak over clubliefde... whaha ga aub andere proberen dat wijs te maken... feyenoord kan hem goed gebruiken hoor op positie van schaken of als pelle verkocht word en de spits. maar alleen door die neppe praatjes met liefde voor de club blablabla hoef ik hem niet eens meer. had kuijt hoog staan maar terwijl hij al nooit meer hoef te werken met zijn bankrekening had hij voor feyenoord moeten kiezen toen hij de kans kreeg. volgend jaar of jaar daarop wanneer die op zijn terug weg is en meer blessure gevoelig word wilt hij nog ff naar feyenoord? ik hoop dat ze hem uitlachen en de deur wijzen, ga maar lekker aftakelen bij go ahead ofzo, misschien kun je hun overtuigen van je clubliefde... loser!

8 mei 2014 om 13:09

Geheel mee eens! Ik vind hem ook een gladjakker met zijn mooie praatjes.

Als hij nog eerlijk was geweest dat hij niet terug wilde keren omdat hij ergens anders veel meer kan verdienen dat had 90% van de mensen dat heel goed begrepen. Maar praatjes over zogenaamde clubliefde is natuurlijk duidelijk gelul. Ik heb echt een hekel aan mensen die zich beter voordoen dan zij zijn.

Wanneer wilde hij dan terug keren? Wanneer hij al een voetbal opa is? Wanneer de clubs in het buitenland hem niet meer willen en dan nog proberen flink te cashen bij Feyenoord?

Hopelijk is Feyenoord zo verstandig om nooit met deze gladjakker is zee te gaan.

Slaat nergens op dat zijn vrouw Gertrude zo negatief over Feyenoord is. Wie denkt ze wel dat ze is

Voor 'normale mensen' altijd moeilijk te geloven dat voetballers nog tobben over geldzaken terwijl ze al lang en breed miljonair zijn. Achteraf heeft het wel positief uitgepakt, want investeren in Kuyt is alleen op de korte termijn en voor Pelle gaan we in ieder geval een mooi bedrag terugkrijgen. Kuyt moet gewoon beseffen dat als je ergens afbouwt dat het die club alleen maar geld kost en ze er financieel niks voor terug zullen krijgen. Als hij mans is speelt hij komend seizoen voor een klein bedrag bij Feyenoord dat hem nodig is nu de aanvalsleider vertrokken is. Of ze moeten Guidetti kunnen halen, dan mag Kuyt nog lekker zijn zakken blijven vullen, maar in dit leven is er meer dan geld.

Wat een gelul zeg, toen die bij Utrecht weg ging zei die precies hetzelfde, daar hoor je hem nooit meer over

Dit is toch geen nieuws voetbalzone? Dirk Kuijt wilde heel graag jeugdtrainer worden, maar wel met behoud van zijn salaris dat hij had als voetballer. Om zegmaar te compenseren dat hij zwaar achteruit zou gaan in zijn salaris. Daarnaast heeft hij dingen gezegd dat hij ook wel een skybox voor zn familie zou willen als deel van zijn salaris, wat natuurlijk belachelijk is (staat in een artikel die wat meer nieuws bevat dan die van voetbalzone).

Mevrouw Kuijt moet lekker genieten dat hij in Turkije nog zo goed bezig is, en de komende 2 jaar daarvan genieten. Kuijt hoeft van mij niet meer bij Feyenoord aan te kloppen na zn avontuur, ga maar lekker naar Katwijk. Hij wil gewoon jeugdtrainer bij Feyenoord worden omdat hij dan lekker zn cv op kan bouwen, dan kan hij tenminste zeggen dat hij bij bijdraagt aan een prijswinnende opleiding. Ik heb hem nooit gehoord over Utrecht om ze daar te helpen, of is hij vergeten dat hij daar ook nog terug moet komen?

Verder is dit een beetje zielig om nu na te trappen naar Mvg. Alsof hij de verkeerde keus heeft gemaakt met Pelle toendertijd, die trouwens gehuurd moest worden omdat Feyenoord geen transfergeld kon betalen.

MvG zal niet 2 keer dezelfde fout maken. Wat dat betreft is Mathijssen een mooi voorbeeld. Salaris verschil met overige spelers is te groot vergeleken met het kwaliteitsverschil en dat gaat alleen maar problemen geven in de selectie. Natuurlijk is Kuyt op dit moment een welkome versterking maar voor hoe lang? En wat voor een jeugdtrainer is Kuyt of kan hij worden? Beetje groot risico om hem dan gelijk voor een langere periode te binden tegen een salaris wat voor een jeugdtrainer exceptioneel is.
Wat Kuyt vroeg, ging over een totaal bedrag van rond de 15 miljoen als speler en jeugdtrainer over een periode van 10 jaar.
Gewoon 2 jaar als speler halen tegen een goed Feyenoord salaris van +/- 1 miljoen met toezegging dat Feyenoord na die periode gaat kijken of er een plek is waar Kuyt tegen een voor een jeugdrainer mooi salaris met een klein beetje extra omdat het een idool is, aan de slag kan. Als hij meer wil verdienen, in welke vorm dan ook kan hij beter weg blijven van Feyenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren