Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Heitinga: 'Ben een echte Ajacied, maar ik kan er nu niks over zeggen'

Laatste update:

John Heitinga is binnenkort transfervrij, maar de stopper heeft nog geen idee waar hij zijn loopbaan voortzet. Een terugkeer naar Ajax behoort wat hem betreft tot de opties, zo vertelt hij in een interview met de NOS. De 87-voudig international acht de kans daarop echter zeer klein.

/

De dertigjarige Heitinga volgt zijn eerste profclub namelijk nog altijd op de voet en weet dat het beleid in Amsterdam de laatste jaren is gewijzigd. "Ze mikken op de jeugd. Ik ben een echte Ajacied, zou het wel willen, maar ik kan er nu niks over zeggen. Ik moet het rustig bekijken wat ik volgend jaar ga doen", zegt hij.

De afgelopen maanden speelde Heitinga voor Fulham, dat hem huurde van Everton. Met de Londenaren degradeerde hij zaterdag na een 4-1 nederlaag bij Stoke City definitief uit de Premier League. Voor the Cottagers speelde Heitinga sinds begin februari dertien wedstrijden, waarin hij één keer wist te scoren.

Ajax moet John Heitinga terughalen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heitinga kan als centrale verdediger, vleugelverdediger en verdedigende middenvelder uit de voeten. Van mij mag hij terugkomen. Als Ajax daar beter van wordt.

4 mei 2014 om 17:04

Ajax wordt er sowieso beter van. Al is het maar om de ervaring die hij meebrengt. Na het vertrek van Poulsen is daar een gat ontstaan. De vraag die bij muj speelt is echter; wil hij terugkeren tegen een voor Ajax acceptabele vergoeding?

4 mei 2014 om 17:35

Johny en Raffie moeten de nieuwe gezichten worden bij ons aller Ajax! Champions League spelen is voor hun ook een geweldige uitdaging om weer in de kijker te spelen (net zoals Ryan Babel) kunnen we weer money misschien binnen krijgen??

4 mei 2014 om 17:38

Daarom, laat de oude Ajax boys maar weer terugkomen, maar liefst wel op zo'n manier dat zij niet duidelijk boven de rest staan. Inderdaad, zoals Babel, op een natuurlijke manier waarbij de betreffende speler ook moet vechten voor zijn minuten. Het moet geen inkoppertje worden voor die spelers qua salaris, gegarandeerde basisplaats etc

Het zijn speler waar op het gebied van fitheid vraagtekens zijn. Die moeten zich gewoon weer bewijzen, al is het voor hun op een niveautje minder.

4 mei 2014 om 17:53

Waarom praat jij alsof je de waarheid in pacht hebt? Een speler als Heitinga hebben we helemaal niet nodig, hij is niet slim genoeg voor het beoogde spel dat Ajax wil spelen.
--------------------------------------------------...
Ik heb blijkbaar een hoop stof doen opwaaien met mijn post. Veel mensen praten over power en winnaarsmentaliteit. Daarom wil ik graag een naam noemen; Nigel de Jong. Die kunnen we wel goed gebruiken.

4 mei 2014 om 18:05

Toen Heitinga weg ging bij Ajax stak hij er gewoon bovenuit. Hij past juist hartstikke goed in het spel van Ajax en brengt de nodige ervaring.

4 mei 2014 om 18:05

Alle voetballers van Ajax (of willekeurig welke club) zijn allemaal pareltjes mbt intellect? Voor de toegevoegde waarde zie ik Heitinga graag terugkomen het is net als Poulsen een vechter , met 11 technisch onderlegde voetballers die geen van alle de mouwen kunnen opstropen kom je er ook bij Ajax niet. Onze topelftallen hebben altijd 1 of 2 bikkels erbij gehad die de primadonna's ondersteunden.. Het Ajax van Cruijff had bijvoorbeeld ook een Neeskens, Het Ajax van de jaren 80 had een figuur als Wouters voor de balans en het Ajax van de midden jaren 90 Bogarde.

4 mei 2014 om 18:07

Neem ook maar van mij aan dat met hem erbij het rendement uit hoekschoppen en vrije trappen een stuk groter wordt Heitinga is namelijk heel slim in het kiezen van positie voor het doel van de tegenstander.

Kortom Mark, ga praten aub. Heitinga is ook nog eens een echte Ajacied.

4 mei 2014 om 18:11

Als zo'n voetballer nou nog niet genoeg geld bij elkaar gebald heeft...
Ik bedoel, het is geen Messi of Ronaldo maar zal toch echt een paar miljoen op zijn rekening hebben staan.
Dus dan zou hij, als echte Ajacied, niet de hoofdprijs vragen!

4 mei 2014 om 18:13

@ Araman

Ik sluit mij voor 100% aan bij jouw posts. We hebben zo'n jongen nodig. We hadden Poulsen, maar die vertrekt helaas. Een jongen als Heitinga zou heel erg welkom zijn. Zeker transfervrij. Ik zie veel voordelen, maar dan moet hij wel inleveren. Wij kunnen geen miljoenen salaris voor hem neerleggen, mede met het risico dat hij misschien niet eens zo heel veel beter is als wat er nu rondloopt (puur omdat hij het conditioneel niet kan bijbenen).

Wel wil ik jongens als Heitinga en ook Van der Vaart er weer graag bij hebben. Die jongens voegen wat toe. Sowieso met hun ervaring, maar ook qua type spel; een harde speler missen we nog voor volgend seizoen en iemand als Van der Vaart, met zijn creativiteit, missen we ook nog in het team. Laat ze maar komen.

4 mei 2014 om 18:23

Echt hebben we Heitinga nodig? Ik heb hem de afgelopen maanden wel eens zien spelen en het was echt niet lekker wat ik zag.
Ervaring heeft hij daar bestaat geen discussie over maar op alle andere fronten is hij gewoon flink ingezakt de afgelopen paar jaar.
Everton wil hem al ruimte tijd niet meer, bij Fulham werd hij gehaald als goedkope optie vanwege blessures en hun haalden hem zelfs met tegen zin.

Ik zou hem alleen halen als hij akkoord gaat met een normaal salaris, dus geen miljoen ofzo. En alleen als hij geen andere spelers in de weg gaat staan.
Hetzelfde geld voor vd Vaart. Deze is toch ook flink ingezakt qua kunnen.

4 mei 2014 om 18:30

Ik heb Van der Vaart gisteren nog tegen Bayern Munchen zien spelen en in balbezit zou hij zeker een sterspeler zijn bij Ajax. Daar ben ik van overtuigd.

Wat Heitinga betreft; ingezakt? Ja, maar wat dacht je van Poulsen? Die was ook verreweg van zijn top. Als Heitinga Poulsen's salaris en rol accepteert, ben ik tevreden. Van mij mag hij ook wel ietsje meer als dat verdienen en ietsje hoger in de hiërarchie komen, maar niet in de top. Dat zal hij zelf af moeten dwingen, maar ik heb er nog alle vertrouwen in. Heitinga mag van mij heel erg graag terugkeren.

4 mei 2014 om 18:54

Ik vind juist niet dat ze Heitinga moeten aantrekken. Joël Veltman is misschien wat minder ervaren, maar wel beter en talentvoller dan Heitinga. Daarnaast heeft Ajax de beste verdediging van de Eredivisie, dus lijkt me dat je beter kan kijken naar versterkingen in de aanvallende linie. Zou een volledig overbodige aankoop zijn Imo.

4 mei 2014 om 19:03

Of ajax de beste Verdedeging heeft van de eredivisie durf ik te betwijvelen maar dat is een ander verhaal. Ik denk dat Heitinga obsoluut nog van meerwaarde kan zijn voor dit Ajax.

4 mei 2014 om 19:55

1. Ajax (28 tegentreffers)
2. FC Twente (37 tegentreffers)
3. Feyenoord (40 tegentreffers)

Denk niet dat het ter discussie staat waar de beste verdediging staat. Daarvoor is het verschil net iets te groot.

4 mei 2014 om 20:03

En dan hadden we de meeste tegentreffers nog in het begin om de oren gekregen, toen Vermeer even helemaal uit vorm was.. Anders had het verschil nog groter geweest.

4 mei 2014 om 20:17

@clckwrkorang: en wat doe jij dan met je opmerking over Heitinga's interlectie?

4 mei 2014 om 20:52

Gozer wat doe je zelf dan? Je zwetst!

4 mei 2014 om 21:19

Lol, dat ie niet slim genoeg is is onzin. Heitinga is altijd de beste ajacied geweest van zijn generatie door heel de ajax jeugd heen. Beter dan VdV, beter dan Sneijder. De laatste 2 gingen hem alleen wel im het eerste voorbij, maar dat Heitinga het Ajax spelletje niet kan is onzin.

4 mei 2014 om 22:52

Van der vaart werd altijd gezien als de beste van zijn genartie, praat geen onzin.

4 mei 2014 om 22:54

Ik geef alleen aan dat hij niet slim genoeg is, dat baseer ik ondermeer op zijn opleidingsnivea op school.

4 mei 2014 om 23:00

Marchello1
Doe niet zo belachelijk kerel. Als je het hebt over de aanval, dan kan ik mij nog scharen achter je oordeel.
Maar Ajax heeft verreweg de beste verdediging van de eredivisie.
Aantal tegendoelpunten zegt toch echt veel in dit geval. Waren het een stuk of drie, dan kan er nog over betwist worden.
Van mij mag Moisander ook blijven en dat we dan weer dezelfde vier backs van ddit jaar hebben staan. Dan ben ik aardig overtuigd dat we weer de minst gepasseerde verdediging zullen hebben. Zeker met Cillessen daarachter en Blind daarvoor.

4 mei 2014 om 23:20

@clckwrkorang: Zijn schoolintelligentie heeft er toch niks mee te maken joh. Het gaat om zijn voetbalintelligentie. Dat telt. En je wilt me toch niet vertellen dat een Van Rhijn (die toch ook in de basis kan spelen bij Ajax) meer voetbalintelligentie heeft dan Heitinga.

5 mei 2014 om 10:24

Sorry hoor, maar Heitinga speelt gewoon in de PL. Als hij in het tempo van de eredivisie komt doet hij gewoon fluitend mee hoor.

Hij ging weg als een voetballende verdediger die ook op het middenveld kon spelen. Hij is in Engeland een stuk harder geworden. Dat is toch prachtig als hij terug komt?? Ipv Moisander die mogelijk vertrekt. Ik denk dat hij gelijk de aanvoerdersband krijgt ook zelfs dan.

Zou een super aanwinst zijn in mijn ogen.

5 mei 2014 om 11:50

Ik mag toch hopen dat jongens als Van der Vaart en Heitinga niet direct aanvoerder worden...

Laat iemand als Blind, die er bewust voor kiest om bij Ajax te blijven, aanvoerder zijn. Beloon hem, omdat hij blijft en geef die band niet aan de eerste beste over de top (waarschijnlijk nog steeds een meerwaarde, maar duidelijk over zijn top) oud- Ajacied die terugkomt..

Als spelers als Van der Vaart en Heitinga eerder, toen ze nog fitter waren, kozen voor een terugkeer; ja, dan kan je ze aanvoerder maken, maar nu ze in het buitenland moeite hebben om een respectabele club te vinden en ineens terug willen ze meteen op een voetstuk te plaatsen met aanvoerdersband en al... Nee, zet dan iemand als Blind maar op zo'n voetstuk. Bedank hem.

4 mei 2014 om 17:04

Inderdaad, multifunctioneel en erg veel ervaring.
In zijn laatste jaar bij Ajax was hij echt een killer en schoof hij altijd goed door.
Als Moisander weg gaat vind ik Heitinga een welkome versterking.
Hij is ook nog maar 30 dus hij kan nog een aantal jaar mee.
Ik heb niet veel vertrouwen in het duo Veltman en Denswil volgend jaar daar zit nog te weinig ervaring in. En een goede concurrent voor van Rhijn is ook zeker niet verkeerd.
Daarnaast heb je ook niet echt een vervanger voor Blind nu Poulsen weg gaat en kan Heitinga daar ook prima spelen.
Hij is een echte Ajacied en weet hoe het met de salarissen werkt hier en zal daar denk ik ook niet moeilijk over doen.
Ik zou het geweldig vinden als hij terugkeert.

4 mei 2014 om 17:49

Met je eens, zou een geweldige opsteker zijn.

Hoeft niet perse iedere wedstrijd in de basis, maar een welkome aanvulling in de breedte.

Neemt veel ervaring mee, kan de Poulsen rol denk ik moeiteloos invullen, was seizoen 2011 - 2012 nog uitgeroepen tot speler van het jaar bij Everton.

Van harte welkom Johnny Heitinga.

4 mei 2014 om 18:07

In zijn laatste jaar bij Ajax was hij echt heel goed.

4 mei 2014 om 18:58

Zijn laatste jaar bij Ajax is al een hele tijd geleden, dus dat kan je niet vergelijken. Hij is alleen maar minder geworden in de tussentijd; is niet voor niets dat hij bij Everton nooit speelde en zelfs bij Fulham - die nu gedegradeerd zijn - niet eens een vaste waarde is.

4 mei 2014 om 19:44

Bij Everton in het begin speelde hij de sterren van de hemel, toen kwam er een nieuwe coach met een nieuwe speelstijl en ging het bergafwaarts.
Maar voor Eredivisie begrippen is dit zeker een topper.
Een echte verdediger die er op durft te klappen zie je bijna niet meer in Nederland. Een echte killer en een echte Ajacied is altijd een meerwaarde.
Zowel in het veld als buiten het veld.

4 mei 2014 om 20:03

@shikamaru,

Ik ben het absoluut ééns met je 1e post maar die 2e klopt niet helemaal.

Heitinga verloor zijn basisplaats al onder Moyes, toen speelde hij na de winterstop nauwelijks meer. , Het jaar daarvoor speelde hij wel "goed" en werd hij door de supporters uitgeroepen tot speler v/h jaar.

Heitinga zal m.i een toegevoegde waarde voor Ajax zijn net als v/d Vaart.

4 mei 2014 om 20:04

Sterren van de hemel zal wel meevallen, anders had de andere coach hem ook wel opgesteld. Het was een meevoetballer; niets meer en niets minder. Ik vind het duo Denswil/veltman met Blind daarvoor goed genoeg voor de Nederlandse top met de potentie om beter te worden.

4 mei 2014 om 17:17

Ajax moet dit niet doen. Dit is een gevalletje Matthijsen. Minder dan de huidige jongere voetballers en ook geen voorbeeld voor de huidige selectie met zijn beperkte staat van dienst. Ik zou het wel geweldig vinden als een Sneijder of van der Vaart terug zouden komen.

4 mei 2014 om 17:30

Beperkte staat van dienst? Heitinga speelde de WK-finale in Zuid Afrika. Heeft een mooie periode gekend bij Everton. Met minstens vier volledige seizoenen. Daarnaast heeft hij echt wel de klappen van de zweep gevoeld. Dus beperkte staat van dienst? Bovendien kijken echt wel veel spelers in de jeugd tegen Johnny op hoor.

4 mei 2014 om 17:34

Jij volgt Mathijsen blijkbaar niet, want hij speelt de tweede seizoenshelft enorm solide. Bovendien weten veel mensen niet hoe belangrijk hij is voor het team buiten de wedstrijden om. Ook Immers speelt daar een rol in (vreemd maar waar).

Ik zou Heitinga halen tegen 4-5 ton salaris. Hij heeft genoeg meegemaakt en ik denk dat hij de specie tussen de bakstenen kan zijn. Nu loopt het allemaal net niet zoals het moet terwijl de kwaliteit er wel is. Ik zou het gewoon doen. 1 ervaren man is altijd goed. Als je er drie hebt dan begrijp ik het wel.

4 mei 2014 om 18:22

Heitinga komt echt niet voor 4-5 ton voetballen. VDV ook niet

4 mei 2014 om 18:24

Even nagezocht heitinga verdient nu bijna 3,5 miljoen in euro's. 5 ton is dan 1/7 van wat ie nu verdient. Dan zou die meer dan 86% van zn salaris inleveren

4 mei 2014 om 18:30

De finale waar hij met rood van het veld mocht?

4 mei 2014 om 18:47

Ja door een tweede gele kaart in de 2de helft van de verlenging na 109 minuten, wat wil je hiermee zeggen.

Dat Ajax hem om die reden niet terug moet nemen?

Johnny is meer dan welkom, hebben we gelijk weer een heel stuk ervaring erbij.
Altijd handig om onnodige gele kaarten te voorkomen.

4 mei 2014 om 23:10

Als je hem haalt dan zou je hem voor de Cvm Positie halen. Dat zou erg overbodig zijn aangezien je Blind (die jonger is) voor die positie hebt. Kun je voor zijn salaris beter een groot talent kopen.

4 mei 2014 om 17:22

Heeft heitinga nog andere opties dan. Die speelt bij fullham echt zwak. Is echt veel minder dan een aantal jaren terug.

4 mei 2014 om 18:35

Ja dat probleem heb je vaker.
Mensen volgen een speler niet maar zitten hem op te hemelen op basis van prestaties uit het verleden.
Dat de speler sindsdien slechter is worden beseffen ze niet.

Heitinga heeft bij Fulham niet overtuigd en de enige reden dat hij speelde of zelfs maar gehaald was was omdat diverse spelers geblesseerd waren.

4 mei 2014 om 19:03

Als moisander weg zou gaan zou ik heitinga zeker hallen want ervaring heb je dus echt wel nodig.dus ajax hallen deze gozer en verder nieuwe spits erbij plus 1goede rechtsbuiten .

4 mei 2014 om 19:06

Ik vind het ook prima mits hij geen extreem salaris eist en niet alles wilt spelen.

4 mei 2014 om 19:26

Precies. Hij mag van mij ook terugkomen. Dan staat er tenminste een kerel ipv al die jongetjes.. Bovendien kan hij op meerdere posities uit de voeten. Hier ga je niks minder van worden.

4 mei 2014 om 23:53

Als Moisander weggaat, dan mag Heitinga wel komen. Veltman heeft iemand nodig die ervaring heeft en met Heitinga heb je een speler met veel ervaring. Ajax zou hem een eenjarige contract kunnen gaan aanbieden. Denswil mag van mij linksachter proberen. Boilessen linksvoor. Kishna in de spits en Bojan op het middenveld samen met Blind en Klaassen. Vermeer verdient weer een kans om weer onder de lat te komen. Dan zie ik een mooie team die uit een goede mix van ervaring en talent bestaat. Heitinga is naar mijn mening beter dan Moisander em bovendien kent hij het systeem van Ajax. Ook kent hij Van der Sar, Overmars en Frank de Boer. Dus ik zeg doen.

Een snelheidsduivel à la van de Beukering, misschien leuk als back-up...

Hij heeft het wel onthutsend slecht gedaan in Engeland gedaan de
laatste seizoenen.

4 mei 2014 om 16:59

Totale onzin! Bij Everton was hij vaak de beste speler van het veld!

4 mei 2014 om 17:03

Oh vandaar dat hij zo weinig speelde ik dacht al, is natuurlijk ook heel logisch dat je de beste van het veld al 2 jaar alleen maar laat invallen.

4 mei 2014 om 17:07

In zijn eerste seizoenen deed hij het goed. Maar de laatste seizoenen was hij bij Everton zwak. Spelers die uit zijn rug weglopen, duels die hij verliest. Voetballend is Heitinga goed maar verdedigend is hij te zwak voor de premier league.

4 mei 2014 om 17:07

Dit seizoen speelde hij niet, onder Moyes was het gewoon een waardevolle speler. Zelfs verkozen tot speler van het jaar door de fans.

4 mei 2014 om 17:09

Bij het zaklopen misschien want qua voetbal was het bar weinig,
z'n laatste seizoenen dan. Hij was inderdaad wel populair
in z'n eerste jaar.

4 mei 2014 om 17:12

Vorig seizoen speelde hij ook niet, geloof een basisplaats of 7 a 8 voor de rest alleen invalbeurten.

4 mei 2014 om 17:18

@mm_food

Dat hij spelers liet lopen zag je ook vaak genoeg bij Oranje en toen vond ik hem al traag (ogen).

Langs de ene kant mag hij van mij wel kopen maar dan hoop ik echt dat hij het goed doet.

Zie het wel gebeuren dat ie bij Ajax weer helemaal op zou bloeien

4 mei 2014 om 17:16

@ Pieterpost,

Ik zie het ook wel gebeuren dat John Heitinga terugkeert bij Ajax. Nu vooral omdat hij na dit seizoen transfervrij zal zijn en hij wilt ook salaris inleveren.

Tenminste, ik denk dat hij salaris in zou willen leveren naar aanleiding van deze interview, waarin hij aangeeft dat hij graag terugkeert bij Ajax.

Ik heb het hier al vaker aangegeven: ik ben niet kapot van Joël Veltman. Verdedigend, vind ik, hem erg zwak, maar opbouwend, vind ik, hem juist wel prima.

Vrijwel alle kop- en fysieke duels die verliest hij en dat kon je met name goed zien in de wedstrijd tegen Feyenoord, die Ajax met 1-2 won door een goal van Veltman en dat was het enigste wat hij die wedstrijd goed had gedaan.

Gisteren, vond ik, Mike van der Hoorn zeer degelijk spelen en ik zie het wel gewoon in van der Hoorn zitten, in tegenstelling tot een hoop andere supporters.

Verder, hoop ik, dat Hamburger SV ook degradeert en dat Rafael van der Vaart ook terugkeert bij Ajax. Hij is dan misschien niet zo goed bezig dit seizoen bij Hamburger SV, maar voor Ajax en de Eredivisie is hij nog wel goed genoeg.

Verder zou John Heitinga ook gewoon van toegevoegde waarde zijn voor Ajax en Ajax heeft voor in de Champions League een vrij grote selectie nodig met redelijk wat ervaring.

Ik zou Bojan ook nog een seizoen huren en heel misschien zou ik nog een nieuwe rechtsbuiten kopen, want het liefst heb ik toch wel een echte rechtsbuiten die echt de achterlijn haalt, een actie maakt, een voorzet geeft en regelmatig kan scoren.

Schöne heeft bijvoorbeeld geen actie dat hij een paar spelers passeert en hij haalt ook niet echt de achterlijn met een actie. Hij geeft wel regelmatig voorzetten, maar meestal gaat hij naar binnen om de combinatie te zoeken.

Verder scoort hij ook wel regelmatig, maar dan nog heb ik het liefst een echte rechtsbuiten aan de rechterkant.

Cillessen
v.Rhijn
Heitinga
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
vd.Vaart
Schöne
Bojan
Fischer/Kish
4 mei 2014 om 17:35

Het enige wat er op deze manier gebeurd is dat talent zich niet zullen doorontwikkelen op het hoogste niveau. We mogen aannemen dat ze van fouten zullen leren. Dus in feite zou ik Heitinga dan eerder als backup neerzetten of als Moisander vertrekt op zijn plaats posteren.

Verder ben ik het met je eens dat we van der Vaart terug moeten halen. Al denk ik dat de Boer hem dan zal gebruiken als spits. Iets wat hij in een eerder interview aangaf. Rafael heeft daar meer de kwaliteiten voor. Misschien ook gezien zijn loopvermogen op het middenveld wat toch achteruit gaat naarmate je ouder wordt.

4 mei 2014 om 18:02

Denk niet dat Ajax het salaris budget heeft voor v.d Vaart, Heitinga en Bojan, alle drie toch echt grootverdieners voor de club.

Daarnaast neem je een redelijk risico want als die spelers toch niet brengen wat er verwacht word ga je er financieel gewoon op achteruit.

Weet dat de Boer graag binnen elke linie ervaring heeft maar die heeft hij al met Moisander achterin, op het middenveld zou nog wel een ervaren man bij mogen komen zeker omdat Poulsen vertrekt.

Voorin een spits die weet wat het is om Europees te spelen en ervaring heeft, denk dat dat het lastigste is te vinden, Huntelaar had een optie geweest als hij dit halfjaar niet had uitgeblonken na zijn blessure.

Denk dat Heitinga alleen word gehaald als Moisander vertrekt, anders verlengt een Denswill niet, gaat een v.d Hoorn morren en talenten als Bazoer zien opeens ook hun mogelijke speeltijd in rook opgaan.

In een soortgelijke rol als Ooijer destijds had of Poulsen de laatste jaren zal dit nog wel een optie zijn.

4 mei 2014 om 17:05

Klopt, maar dan ook met een daarbij passend salaris.

Wakker worden Marc! Terughalen die jongen. Dit is de ervaren man die de verdediging nodig gaat hebben volgend seizoen als Moisander weg gaat. Zal met zo'n uitspraak ook wel bereid zijn wat salaris in te leveren. echt halen die man.

4 mei 2014 om 17:03

Heitinga is al lang niet meer van het niveau dat hij vroeger had. Dan kan je wel ervaring hebben, maar als je niet kunt verdedigen ben je niet echt van waarde.

Heitinga terug, VDV terug, misschien nog een Urby/maduro/huntelaar/sneijder en je hebt wel een geniale fundering voor jeugd!

4 mei 2014 om 17:09

En nu of die spelers dat willen:
Huntelaar, nee gaat dat never doen, speelt top bij Schalke.
Sneijder, ook niet, verdient bovendien teveel en volgens mij heeft Yolanthe het ook prima in Istanbul.
Urby, ook niet, speelt regelmatig bij Milan onder Seedorf, bovendien is hij niet nodig bij Ajax.
Maduro, dat moet je niet willen, die is zover afgezakt dat is echt verspilling.

4 mei 2014 om 17:24

Urby wilde afgelopen winter al terug, VDV heeft openlijk gesolliciteerd en Heitinga doet het bij deze. Sneijder ziet het ooit nog gebeuren en speelt nu bij een kwalitatief gelijkwaardig team, The Hunt is een echte Ajacied en Maduro moet je inderdaad niet willen. Wel zie ik alle spelers sowieso opleven bij Ajax, aangezien het systeem al van kleins af aan bekend is.

4 mei 2014 om 17:37

Maar Urby speelt nu wel meer onder Seedorf. Dus ik denk dat hij niet naar Amsterdam gaat komen volgend seizoen.

4 mei 2014 om 17:46

@bram

Wou Urby echt terug? Heb ik blijkbaar gemist. Wat zei hij dan?

4 mei 2014 om 18:04

@medellin

Ik zei niet dat Urby terug wilde hoor! Dat was @myvision

@myvision

Dat Huntelaar een echte Ajacied is zegt niet gelijk dat hij nu terug wilt komen. Bovendien zal Ajax moeten betalen en dat kunnen en willen ze niet.
Ik zou niet weten waarom je een Sneijder nodig hebt? Ajax heeft toch de beste jeugd van Nederland dus daar loopt vast wel een aanvallende middenvelder rond. Bovendien hebben ze Duarte gekocht.

4 mei 2014 om 18:06

Sneijder zie ik juist helemaal niet gebeuren, zeker omdat hij aan heeft gegeven zo lang mogelijk op het hoogste niveau te willen spelen en als dat niet meer gaat hij wel wat zou voelen voor Utrecht als Utrechtenaar.

Ben heel benieuwd naar je bron over Emanuelson want hij gaf in Januari nog aan zich eindelijk een vaste waarde te voelen, denk dat je uit je nek kletst.

4 mei 2014 om 18:18

Emanuelson heeft volgens transfermarkt.com een aflopend contract. Als hij echt wil zie ik hem graag terugkeren.

4 mei 2014 om 18:27

@ De Toekomst

Dat wist ik niet, maar dan nog vraag ik me af waarom hij naar Ajax zou gaan? Er zijn toch wel andere clubs die hem willen hebben, in de bpl of in la liga? Ik zou als ik hem was pas over een aantal jaar teruggaan.

4 mei 2014 om 18:34

Wat een onzin, sneijder heeft zijn hele jeugd voor ajax gespeeld maar gaat meer voor Utrecht als club voelen dan ajax, leg mij dat is uit?

4 mei 2014 om 18:40

@v-watcher

Man je kan ook zelf even googlen, voordat je iemand beticht van uit de nek kletsen. Maar goed ik heb het maar even voor je opgezocht.

Dit vermelde Emanuelson oktober 2013 in de telegraaf: "ik wil gewoon een heel goed seizoen draaien. Elke wedstrijd die ik speel wil ik een goede indruk achterlaten. En dan zien we aan het einde van het seizoen wel wat er gaat gebeuren", zegt de AC Milan-speler. "stel dat Ajax komt, zeg ik nooit bij voorbaat nee. Maar ik heb nog een lang jaar voor de boeg en daarna zullen we kijken waar het naar toe gaat. Ajax is voor mij gewoon een hele mooie club - waar ik dolgraag nog een keer voor zou willen spelen - maar de tijd moet er wel rijp voor zijn."

4 mei 2014 om 18:42

VdV is te slecht voor Ajax.
Hij heeft niet veel gespeeld dit seizoen maar dat wat hij gespeeld heeft was echt zeer slecht.
Daarnaast kan hij er niet 90 min lang tegenaan en hij verdedigt niet mee.
Daar heeft hij de kracht niet meer voor.

2 jaar geleden had ik VdV graag terug gezien maar hij is het afgelopen seizoen echt flink afgezakt.
Oude spelers terug halen is leuk maar je moet het niet doen als ze te ver afgezakt zijn. Want dan voegen ze niet veel toe op het veld en staan andere spelers in de weg terwijl ze een hoog salaris vangen.

4 mei 2014 om 18:53

Nou dat is dan toch geen recent bericht, als hij in Januari aangeeft gelukkig te zijn dan wil hij toch niet terug nu.

4 mei 2014 om 19:22

V-watcher. Wie heeft het over een recent bericht? Er werd gezegd dat Emanuelson afgelopen winter had gezegd wel voor Ajax open te staan en Oktober 2013 valt toch echt in afgelopen winter

Overigens ben ik wel benieuwd waar jij precies dat bericht van januari vandaan haalt waarin hij vermeld tevreden te zijn? Dat bericht kan ik namelijk dan net weer niet vinden. Wel kan ik vinden dat er een intentie vanuit Milan is om contract te verlengen in januari, maar dat er nog met elkaar om tafel moet worden gegaan over het hoe en wat. Tot dusverre is dat niet gebeurd en Emanuelsons contract loopt dus nog steeds af.

5 mei 2014 om 01:11

Als we toch wijs gaan doen, de winter begint pas op 1 december dus dat is dus niet deze winter geweest, nog steeds de herfst.

Zoals je zelf zei, google en je vindt het, zou zeggen volg je eigen advies !

5 mei 2014 om 11:14

V-watcher

Ik vind jou eerder wijs doen dan ikzelf, met je 'je kletst uit je nek' terwijl het wel degelijk gezegd is. Ik heb het gegoogled en niet gevonden zoals ik al zei, aangezien ik zo aardig ben geweest het voor jou neer te zetten had ik ook wel verwacht dat jij hier even je bron kon vermelden. Of ben je 'uit je nek aan het kletsen?'

4 mei 2014 om 17:46

Ik zou er maar 1, maximaal 2 terug halen..heb je feyenoord gezien in hun jubileumjaar? Dat was niet veel...

Laatste anderhalf jaar is hij afschuwelijk in de Premier League. Hij lijkt enorm traag te zijn geworden (nog trager). Ik zou het nu niet doen als Ajax zijnde. Alleen als Moisander vertrekt kan je Heitinga wel als backup halen

4 mei 2014 om 17:09

Heb je Peter Wisgerhof zien rennen in het kampioensjaar van Twente?
Die loopt de 100 meter ook in 2 minuten.

Frank de Boer zei dat hij geen random oudje zou halen. Echter denk ik dat Heitinga nog wel iets kan toevoegen aan dit Ajax. Poulsen out, Heitinga in. Lijkt mij prima!

4 mei 2014 om 17:03

Heitinga is 30 als ik me niet vergis dus dat is zeker geen oudje of vind je Ronaldo ook een oudje?

4 mei 2014 om 17:53

Zodra het nieuwe seizoen van start gaat wordt Heitinga vrij snel 31. En ja, ik vind 31 aan de oude kant. Helemaal in vergelijking tot de gemiddelde leeftijd in de selectie van Ajax.
Echter zou Heitinga nog wel een jaar of 2/3 meekunnen, wat hem in mijn ogen een nuttige toevoeging maakt.

Had ie een jaar eerder moeten bedenken, (zeker) met het oog op het Wk..

Kom er maar bij jongen!

Kan als CV CVM en rechtsback prima mee met Ajax en hij is ook nog eens transfervrij.
Een CAM is ook welkom met Serero kom je de groepsfase van CL niet door.
Van der Vaart? of toch Van Ginkel proberen te huren van Chelsea?

En Bojan een jaar extra erbij alsjeblieft die jongen maakt je gewoon beter klaar.

4 mei 2014 om 17:18

Die CAM heeft Ajax al: Lucas Andersen. Geweldige speler, wordt tijd dat ie zich op het hoogste niveau mag laten zien!

4 mei 2014 om 17:35

Met Lucas Andersen op het middenveld kom je de groepsfase ook niet door.
Er moet een speler bij die het direct kan laten zien.

4 mei 2014 om 17:56

Met Lucas Andersen kom je nergens bij Ajax, overschat talent.

4 mei 2014 om 18:06

Eens.

4 mei 2014 om 18:45

Als je iemand wilt die direct iets kan laten zien hoe kom je dan in hemelsnaam uit bij Heitinga?
Heb je hem de afgelopen maanden gevolgd? Hij kan het echt niet meer laten zien zelfs niet bij Ajax. En op het middenveld zou ik hem ech niet neerzetten want op het middenveld moet je lopen/jagen en Heitinga heeft daar de snelheid niet voor en ook niet meer de conditie.

Mensen vinden Blind te langzaam, nou Heitinga is nog trager. Als je hem op het middenveld zet zal hij continu zijn man laten lopen en achter de feiten aan wandelen.

Meneer is gister gedegradeerd en solliciteert vandaag openlijk....mentaliteit!

4 mei 2014 om 17:04

Meneer is gisteren gedegradeerd en heeft geen contract meer. Dus hij zal wel moeten solliciteren!

In een rol als Ooijer een paar jaar geleden, geen probleem denk ik. Denswil heeft al aangegeven niet nog een jaar te gaan banken. Bij een vertrek van Moisander zal het centrale duo dus Veltman/denswil worden. Niet echt een solide blok achterin. Maar als Heitinga komt zal Van de Hoorn wel verhuurd worden.

4 mei 2014 om 17:05

Van der Hoorn er gewoon bijhouden en Moisander verkopen voor een miljoentje of 5

4 mei 2014 om 17:20

Maar bij een komst van Heitinga heb je 4 centrale verdedigers. Te veel lijkt me.

4 mei 2014 om 18:23

We hebben nu toch ook 4 centrale verdedigers met Moisander, Denswil, Veltman en Van der Hoorn? En Heitinga kan eventueel nog op het middenveld uit de voeten. Dat geeft ons meer mogelijkheden. Blind kan terug naar linksback als Boilesen weer geblesseerd is, bijvoorbeeld..

4 mei 2014 om 17:50

Ik vind het nogal wat. Heeft denswil dat echt aangegeven? Goed talent hoor, maar vind je niet dat hij dan iets te hoog van de toren blaast? Ik denk dat de Boer zich daar weinig van aantrekt. Waar elders kan hij beter op de springplank staan om hogerop te geraken? Gewoon Heitinga een jaarcontract aanbieden.

Ik denk dat heitinga toegevoegde waarde heeft voor Ajax. Alleen wordt het wel een beetje druk met de centrale verdedigers. Moisander en Veltman en Denswill zullen geen speeltijd in willen leveren.

Heitinga kan van immens voordeel zijn in de CL.. Ervaring voor dit jonge team is nooit weg.. Ik zeg doen!!!

4 mei 2014 om 18:10

Wacht even..... Heitinga redt het niet tegen Stoke en Cardiff maar kan wel van immense waarde zijn in de Champions League?

De enige ervaring die hij meebrengt is de ervaring van verliezen.

Je bent van Harte welkom. Na het vertrek van Poulsen kunnen we wel weer wat extra routine gebruiken.

Zou een goede leider achterin zijn die ze missen.

Ajax moet buiten het feit dat ze zich op de jeugd richten de volgende spelers halen:

vd vaart
Tadic
Heitinga.

Dan heb je best een aardig team volgend jaar.

Zie opstelling met op de bank:

Klaasen, serero veltman, Denswil Zivkovic en de Sa.

Het scheelt zoveel om met 4 ervaren jongens in het team te spelen, gecombineerd met talenten!

cillesen
rhijn
Heitinga
Blind
Boilesen
Schone
vd vaart
Tadic
Fischer
Siem de Jong
Kishna
4 mei 2014 om 17:12

Dat middenveld is veel te aanvallend, Blind heeft niet de juiste snelheid als een CV en Veltman doet het prima. De Jong gaat naar alle verwachtingen weg en Tadic is een speler die zich alleen nog in de Eredivisie heeft bewezen. Als je ziet hoeveel hij moet kosten en zijn ervaring is dat erg matig, past ook totaal niet in het systeem van Ajax.
Ik zou als ik Frank de Boer was in een 4231 gaan spelen met Klaassen als 10.
Hij scoort nu al veel en speelt niet eens op zijn favoriete positie. Daarnaast is Duarte een Prima voetballende middenvelder die ook veel verdedigend werk verzet.
Het enige probleem is de spitspositie en daar heeft van der Vaart mijn voorkeur in als je met buitenspelers speelt die naar binnen trekken.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Heitinga
Boilesen
Blind
Duarte
Schone
Klaassen
Fischer
Van der Vaar
4 mei 2014 om 17:34

Tadic heeft zich al jaren beweden en past perfect bij Ajax. Veltman heeft het helemaal niet waargemaakt dit seizoen en Duarte al helemaal niet.

Blind Te langzaam? Danny Blind was in de top jaren van Ajax ook langzaam en heeft aardig wat prijzen gewonnen. Laat Heitinga het verdedigende werk doen en Blind als opkomende man spelen vanuit achter.

Middenveld te aanvallend? In de nederlandse competitie met heitinga achterin kunnen ze makkelijk 3-4-3 spelen.

4 mei 2014 om 18:25

Hoe heeft Tadic zich in jou ogen bewezen?
Hij speelt bij Twente een club waarbij de druk vele malen lager is dan bij Ajax.
Ook heeft hij amper Europese ervaring en steekt hij er nou ook niet echt iedere week uit bij Twente. Als je dan naar het totaal plaatje kijkt en de transfersom word het een gevalletje Sulejmani

Als ik Ajax was zou ik hem terughalen, goede verdediger met de nodige ervaring. Kan ook eventueel Blind opvolgen bij een verkoop als verdedigende middenvelder.
Tuurlijk is hij nu gedegradeerd maar dat zegt niets over Heitinga, vorig jaar of twee jaar geleden verkozen als beste speler van Everton, helaas zag Martinez niks in Big John.
Het is wel zuur voor Heitinga als je op je 30ste al terug gaat naar de Eredivisie.

Moet ajax niet willen, de talenten breken net een beetje door...

Ik denk dat dit een speler is waarvoor je een uitzondering moet maken qua salaris. En ik denk dat meer dan de helft van de selectie die keuze begrijpt ook. Hij heeft zich al verdienstelijk bewezen in de beste competitie ter wereld, de Eredivisie is een peulenschil. Zijn ervaring moet Ajax internationaal naar een hoger niveau tillen, wat uiteindelijk ook weer goed is voor het aanzien van Nederland in Europa. Op dat gebied juich ik het als Feyenoorder toe, het wordt tijd voor kwaliteit (in onze competitie).

Poulsen vertrekt. Waarom zou je Heitinga dan niet in diezelfde rol terug nemen?

4 mei 2014 om 18:05

Helemaal mee eens!! Zyech erbij en een spits en je bent klaar wat mij betreft

4 mei 2014 om 18:12

Ziyech moet naar Feyenoord .

Heitinga is wat mij betreft welkom.

Het lijkt me een prima speler voor Ajax, zeker gezien het vertrek van Poulsen. Hij heeft ervaring en is aan de bal nog steeds een hele aardige speler. Daarbij kan hij zowel centraal achterin en als verdedigende middenvelder spelen.

Niettemin zal Heitinga waarschijnlijk ook afwachten of hij ergens nog kan cashen. Ook vind ik niet dat Ajax diep voor hem in de buidel moet tasten. Het is een zeer bruikbare speler voor Ajax, maar geen topper.

Ik hoop het, maar het zal wel weer te mooi om waar te zijn !!

Kan hij als leider op het middenveld fungeren en de plaats van Poulsen overnemen. Blind terug als linksback. En Boilesen moet met Denswill concurreren om de plek als Lcv.

Nu nog een échte rechterspits en we zijn al klaar op de transfermarkt ! Dit is het elftal

en dit de reserves: Vd Hart - Tete - Vd Hoorn - Boilesen - Schöne - Bazoer - Serero - De Sa - Zivkovic - Fischer

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Denswill
Blind
Klaassen
Heitinga
Duarte
Wie-o-wie
De Jong
Kishna
4 mei 2014 om 17:23

Ajax moet gewoon Cuenca halen en Bojan nog een jaar. Heitinga erbij en evt VD Vaart, meer is niet nodig.

4 mei 2014 om 18:16

Misschien is Alireza Jahanbaksh een optie?

Heitinga zou een prima vervanging zijn voor Moisander, mocht hij vertrekken. Denswil is in mijn ogen nog niet op het niveau dat hij Moisander direct kan vervangen. Overigens heeft Heitinga veel ervaring dat binnen dit Ajax wel nodig is!

Ook dom dat hij niet naar Westham ging.

Overmars heeft een taak! Haal ziyech, pelle, gudelj en tadic in een weekend voor circa 26 miljoen en zo heeft ajax na 20 jaar weer eens kans in de champions league!

4 mei 2014 om 17:24

Met Pell㨠een kans in de CL? Daarnaast is ie helemaal niet haalbaar en zeker niet met dit beleid. Gudelj en Ziyech zijn nog jong en Ziyech heeft nog 0 Europese wedstrijden gespeeld. Tadic heeft zich nog niet op een hoog niveau bewezen.. onzin dus.

4 mei 2014 om 17:39

Hahaha Pelle? Gudelj?

Voor dat geld haal je Nani en Torres.

4 mei 2014 om 18:18

Ziyech of Tadic, nooit beide halen. Pelle zal een lastige zaak worden ivm de sentimenten. Gudelj lekker bij Az laten. Droom van Huntelaar in de spits, maar dat zal hem niet worden ben ik bang.

Oh johnny, zing een liedje voor mij alleen! Prachtig als we dat weer in de arena mogen zingen. Terughalen! Heeft in het verleden al mooie dingen laten zien bij ajax.

Ajax moet zichh vooral focussen op een spits en een rechtsbuiten, die van toegevoegde waarde zijn. Dan heb ik het niet over een hupperts ofzo. Daarnaast is een back-up voor Blind wel handig, maar ik vraag me af of daar niet een beter ervaren alternatief voor is dan Heitinga.

4 mei 2014 om 17:27

Heitinga is de enige Nederlandse, haalbare, ervaren cvm voor Ajax. Of je moet een buitenlander kennen die hier naar toe wilt en haalbaar is. Gewoon Heitinga erbij. Bojan nog een jaar huren, Cuenca kopen en evt VD Vaart/Gudelj/Ziyech erbij. (Ik zie overigens ook graag Mokotjo komen, dan zou ik Blind wel verkopen bij een goed bod)

Zo dat zou aangenaam nieuws zijn. Heitinga en Van Der Vaart terug dat zou een enorme boost zijn voor dit jeugdige elftal. Iedereen kan wel zuren dat ze het niet meer kunnen belopen maar dat is onzin, in de Eredivisie zouden deze 2 routiniers dit Ajax naar een hoger plan tillen.

Met het wegvallen van Poulsen lever je opnieuw een stuk ervaring in.
Verder bestaat de kans dat De Jong en Moisander vertrekken.

Heitinga als echte ajacied is zeker welkom!

Eigenlijk toch in het buitenland toch overal gefaald
En toch 87 interlands, dat kan alleen bij oranje

4 mei 2014 om 17:49

Overal in het buitenland gefaald maar toch mooi een WK finale gespeeld.

5 mei 2014 om 06:54

Ja die maar minderwaardig over zijn prestaties.

Heitinga is gewoon een goede voetballer, die het met zijn mentaliteit ver geschopt heeft. Atletico was geen succes, werd daar ingezet als pure rechtsback. Bij Everton heeft hij het aanvankelijk zeker goed gedaan. Alleen is daar te lang blijven hangen. Fulham was in de winterstop geen gelukkige keuze, maar heeft daar zeker niet gefaald.

Voor Ajax een prima speler om straks erbij te hebben. Heeft pit en ervaring om de jongere gasten wat bij te staan en bij te leren. En in de Eredivisie kan hij tegen clubs als Heracles, Twente, Willem II etc op z'n gemak meedoen !

hahahahaha... al die wijsneuzen die zich Ajaxfan noemden lachten zich rot toen Feyenoord Mathijsen binnen haalde 2 jaar terug. Afgeschreven, te traag, teveel salaris, staat de jeugd in de weg etc etc blablabla. En nu willen ze dolgraag een werkelijk echt afgeschreven topper binnenhalen, luisterend naar de naam Heitinga.

deze speler is al 2 jaar niet meer in beeld bij Everton geweest, en ook bij Fulham kon deze oud international totaal geen potten breken.

Sorry, maar Ajax moet toch echt niks doen met zo'n koekenbakker.

Ik zeg: Niet Doen!!!!!!!

4 mei 2014 om 17:40

Daar denkt Johan Derksen anders over.

4 mei 2014 om 17:50

En die heeft er dan ook echt verstand van natuurlijk.

Ik twijfel toch wel, speelt eigenlijk al een jaar of 3 dramatisch. Heb bij Heitinga altijd het idee dat zijn Schwarzenegger-bouw zijn motoriek niet ten goede is gekomen, ik ken bussen die sneller straatje keren dan Johnny.

Moeten ze doen als hij niet teveel vraagt.
maar wek voor een functie zoals ooier maar mis wel iets meer spelen.

Tuurlijk moet je Heitinga terug halen, Denswil is er nog niet klaar voor en Moisander wil/gaat weg en je haalt natuurlijk flink wat ervaring in huis.

Ideaal voor in de Poulsen-rol! En in principe kan hij zelfs beter voetballen dan Poulsen. Ik zou hem als Ajax zijnde meteen halen.

Altijd halen voor de ervaring, verder Milik en Praet erbij en je hebt gewoon een heel goed elftal staan.

Cilessen
van Rhijn
Heitinga
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Praet
Kishna
Milik
Fischer

Totaal geflopt in t buitenland.Blijkt toch dat al die gehypete spelers uit de ajaxjeugd niet geschikt zijn voor de subtop van Europa,gelukkig hebben ze wel een enorme goede scouting om dat al jaren op te vangen.

4 mei 2014 om 18:25

Er is in de jaren 0 idd het een en ander fout gegaan in de jeugdopleiding dus een beetje kinderachtig daar nu prominent op te wijzen, zeker nu de jeugdopleiding rigoreus op de schop is gegaan. De komende jaren gaan we daar weer veel plezier aan beleven. Ik ben persoonlijk zeer benieuwd of de opleidingen van zowel Feyenoord als Ajax weer toppers gaan opleveren. Het Nederlandse voetbal kan wel een positieve boost gebruiken.

4 mei 2014 om 18:38

Was niet kinderachtig bedoeld,maar zonder goede scouting en Frank denk ik dat ajax echt een probleem zou hebben. En hoop idd dat er in de jeugdopleiding wat is gebeurt want op dit moment halen ze vooral jeugd

4 mei 2014 om 18:51

Goede scouting? Haha doel je op Sana? Of doel je op Hoesen? Of Sigi? Wat een goede scouting.. De scouting is niet bepaald top, want ondanks dat sommige spelers miljoenen kostte heeft bijna geen enkele speler het direct goed gedaan...

4 mei 2014 om 19:21

Nou Eriksen en de andere Zweden,Denen en Belgen zijn aardig gescout in de jeugd. Toch?

4 mei 2014 om 23:14

Je blijft flauw, op het ene of het andere moment komt talent in een jeugdopleiding er zijn nog steeds geen draagmoeders die kinderen baren voor een club.
Dus jonge spelers kunnen altijd instromen in een jeugdopleiding de 1 wat eerder dan de ander.

Terughalen, jazeker. Je kunt, zeker in Europa, niet meer zonder ervaring. Alle grote ploegen hebben ervaren verdedigers. Moisander had oorspronkelijk een leidersrol, eentje van lijnen uitzetten en rust bewaren als je onder druk staat, maar ik vond hem juist in die situaties zwak. Ik denk dat Heitinga met zijn Premier League ervaring dat wel kan en dat dat door zijn verleden ook iemand is waar de jonge jongens makkelijker van willen leren. Moisander eruit en Heitinga erin lijkt me een hoede zet. Feit dat hij ook nog als verdedigende middenvelder uit de voeten kan is extra mooi!

Eredivisie bestaat uit zoveel talenten, daarom juich ik dit soort spelers altijd toe. Laat ze lekker terugkomen, kan de jeugd alleen maar van leren.

Ik hoop het niet. Als we willen overwinteren in de cl moet je Heitinga niet halen. Hij speelde niet voor niks bij de degradant in Engeland

Dat zegt hij helemaal niet in het interview....

Wat ben ik blij dat iedereen hier geen trainer is van Ajax.
De beste opstelling is toch niet zo moeilijk mensen?

Heitinga transfervrij overnemen van Fulham.
Van Ginkel huren van Chelsea of Van der Vaart terughalen naar Ajax.
Sigthorsson verkopen voor 4 miljoen.
Bojan een jaar laten bijtekenen.
De Sa verhuren.
Hoesen/van der Hoorn verkopen/verhuren
Moisander verkopen voor 6.5 miljoen

Op de bank nemen dan Schone Serero Vermeer Zivkovic Bojan Heitinga en Riedewald plaats.

Duarte en Andersen komen er bij met eventuele schorsingen/blessures

Cilessen
Van rhijn
Veltman
Denswil
Boilesen
Klaassen
Van Ginkel
Blind
Kishna/bojan
De Jong/Ziv
Fischer
4 mei 2014 om 18:28

Met jou als trainer ben je drukker met het snotneuzen afvegen en schoenveters strikken dan met voetballen. Dit is leuk maar niet realistisch een bikkelende veteraan die het vuurtje kan opstoken heb je gewoon nodig.

4 mei 2014 om 18:33

Ajax heeft al jaren een team wat bestaat uit snotneuzen dus kom niet met bullshit.
Wil je Poulsen aka balletje terug nog een jaar bij laten tekenen?
Heitinga is de bikkelende veteraan samen met Van der Vaart.

Verder is dit gewoon de selectie van Ajax.

Transfer vrij kun je het altijd proberen. Kan belangrijk zijn voor de jonkies.

Als Ajax de kans krijgt, moeten ze het doen. Heitinga heeft ervaring, is een echte Ajacied. Zou qua ervaring de opvolger van Poulsen kunnen zijn, alleen denk ik dat Johnny nog meer in te brengen heeft. Kan vrijwel overal in de verdediging uit de voeten en ook verdedigend op het middenveld, kortom: Precies wat Ajax zoekt.

Samen met Rafael V/D Vaart word het elftal wat meer ervaren, misschien word het dan voor Frank ook interessanter om te blijven.

Zo'n ervaren man tussen al die jonge gasten is juist zeer handig. Je kan geen achterste linie neerzetten met 4 jonge gastjes en verwachten dat die stabiel gaan presteren. Die hebben juist aansturing nodig in het veld en Heitinga zou jongens als Veltman prima op sleeptouw kunnen nemen. Zeker nu Poulsen weg is en Moisander ook mikt op een transfer lijkt het mij dat Ajax hem meer dan goed kan gebruiken. En met zijn 30 jaar kan hij heus nog wel een paar jaar vlammen.

Oké,
Heitinga haal hem maar terug. Voor van der Vaart geldt hetzelfde.
Deze jongens moeten het verlies van Siem/moisander/poulsen opvangen.
Sowieso paar spelers die weg moeten:
Kolbein,
Vermeer,
Bojan (komt te kort)
Siem,
Hoesen,
Mike van der Hoorn verhuren
Duarte verhuren.
Sana,

Dan is de bank zo:
Van der Hart
Denswil,
Ligeon
Kishna
De Sa,
Serero of Klaassen.
Fischer of Schöne
Dan is de opstelling als volgt:

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Heitinga (c)
Boilesen
Blind
Praet
Klaassen
Fischer
Milik
V.der Vaart.

Als Moisander weg gaat Heitinga halen, een verdediger met veel ervaring kan zeker geen kwaad. Als De Jong weg gaat is Van der Vaart zeker een goede optie voor in de spits, voor het middenveld is hij niet snel genoeg (meer).

Van Ginkel huren van Chelsea zo mooi zijn als dat zou kunnen, zeker omdat Schöne heeft aangegeven toch wel ambities te hebben...

Bank: Vermeer/vd Hart, Denswil, Riedewald, Serero, Schöne, Zivkovic, Cerny

Begin van seizoen

Schöne/klaassen/praet

En daarna even kijken wie het slecht is en dan hem op de bank.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Heitinga (c)
Boilesen
Blind
Praet/Schone
Klaassen
Fischer
Milik
V.der Vaart.

Ik snap niet hoe Ajacieden dit niet kunnen willen.
Als er in de afgelopen jaren een speler bij Ajax was die met hart en ziel Ajacied is is het deze man wel.
Een echte Ajacied als Heitinga is in mijn ogen altijd welkom.

Johny hebben we keihard nodig als we een keer moeten bikkelen, we hebben iemand nodig die voorop kan gaan in de strijd. Ontzettend belangrijk! Nu halen deze Echte Ajacied!

Ongelofelijk dat zo veel Ajacieden Heitinga terug willen. Deze man is geen schim meer van de voetballer die Ajax destijds verliet. Rijkaard was destijds een toegevoegde waarde toen hij terugkeerde maar Heitinga echt niet.

4 mei 2014 om 18:41

Heitinga is een beest en een echte Ajacied, zijn hart en ziel zitten in deze club en dat is prachtig om te zien. Alleen daarvoor moet je hem al terughalen.
Daarnaast is het een killer die er op durft te knallen als het even wat minder gaat, iets wat je in de Eredivisie niet meer ziet met al die broekkies. Pas 30 jaar en een bonk aan ervaring, inzetbaar op meerdere posities en een echte leider. Het niveau van de Eredivisie kan hij nog gemakkelijk aan.
Ik zie geen nadelen.

Direct halen samen met Hakim Ziyech,Raffie en die gozert van Leverkussen (Melek ofzo)

Ik zou zelf ajax zo willen zien komend seizoen!

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Heitinga
Boilesen
Klaassen
Blind
Ziyech
Kishna
van der Vaar
Fischer
4 mei 2014 om 19:21

VD Vaart in de spits?

4 mei 2014 om 19:26

Ja frank de boer gaf al aan dat hij van der vaart voor in de spits zou willen. Ikzelf denk dat hhet een goede plek is voor hem aangezien hij te weinig loopvermogen heeft voor middenveld van ajax

4 mei 2014 om 20:33

Prima opstelling, zie alleen liever Ligeon een kans krijgen volgend seizoen...

Hij is transfervrij en wil graag terug naar Ajax, lijkt me dan ook dat hij voor een salaris wil spelen dat voor Ajax normen normaal is dus max 1,1 miljoen bruto. Johnny kan het niveau hier zeker nog makkelijk aan en hij heeft een flinke dosis ervaring nou. Ik zou het als Ajax zijnde een kans geven, een 1ijarig contract met een optie van een jaar om mee te beginnen.

Zou ik zo tof vinden! Alsjeblieft Ajax, haal John terug!! Een echte Ajacied met een schat aan ervaring. Voor het niveau van de Eredivisie is hij meer dan goed genoeg en hij brengt een hoop ervaring mee.

4 mei 2014 om 19:16

zeker , niet nadenken , gelijk halen !!

Lijkt mij een goede zaak nu Poulsen besloten heeft om niet te blijven. Hopelijk kan Heitinga afsluiten bij Ajax en daarna een mooie rol krijgen.

Ik ben ook zeker een voorstander om Bojan te behouden en dan liever overnemen van barcelona ipv huren.

Die jongen kan volgend seizoen mooi door groeien binnen een voor hem bekend team.

Ook is er dan geen extra spits meer nodig.

Halen!!! Dat lijk me wel duidelijk. Heeft ervaring is sterk.

Terughalen, sowieso! Echte Ajacied en hij kan Poulsen vervangen alszijnde mentor. Mocht Moisander vertrekken dan heb je iig een backup die er direct kan staan, het Ajax-spelletje door en door kent en bovendien de nodige ervaring heeft.

Ik zeg doen!

Die kunnen we missen als kiespijn...!! Een absoluut niets toevoegende speler....laat 'm lekker daar in Engeland! Al degenen die zeggen at we hem terug moeten halen kijken naar het verleden en niet naar wat hij u presteert! Alstublieft niet...

4 mei 2014 om 19:40

Ik kijk zeker niet naar het verleden, ik kijk naar hem als mentor voor jonge spelers. Hij kent de klappen van de zweep en kan jonge spelers daarbij begeleiden. Ik vind niet dat hij de jeugd in de weg moet staan, maar ik heb meer vertrouwen in Heitinga (op korte termijn) dan Denswil en Van den Hoorn.

4 mei 2014 om 19:52

Je overtuigt me niet!! Een mentor voor jonge spelers, hij kent de klappen van de zweep?? De bank van Everton en nu op het laatst het gedegradeerde Fulham...: kom op joh, hij mist zelf de klasse, dus hoe kun je dat dan overbrengen op een ander?? Een oproep van een speler in nood!! Trap er aub niet in!!!

4 mei 2014 om 21:20

Oh, dus stel dat Messi op een gegeven moment op de bank belandt en met zijn club zou degraderen (hypothetisch gezien), betekent dit dan dat hij er opeens niets meer van kan?

Een goede speler is zo goed als zijn medespelers. Als je als verdediger bij een goede club speelt heb je minder tegenstand, omdat je nu eenmaal meer op de helft van de tegenstander speelt. Net zoals je als middelmatige aanvaller bij een topclub ook meer kans hebt om te scoren dan wanneer je bij een minder goede ploeg zou spelen.

Toegegeven, bij Atletico Madrid ging het niet zo goed. Bij Everton heeft hij het in zijn eerste seizoen prima gedaan (speler van het jaar!). Trainerswisselingen kunnen er zomaar voor zorgen dat een basisspeler op het verkeerde plan terecht komt en dat is zuur voor spelers. Hij heeft daarnaast ook nog eens een verkeerde keuze gemaakt, maar heeft sindsdien wel alles gespeeld.

Deze jongen kan echt wel voetballen, getuige zijn 87 interlands. Als hij de gehele voorbereiding bij Ajax mee zou kunnen doen dan kan hij echt van grote waarde zijn.

Kijk nou niet alleen naar het nu, kijk ook eens naar het verleden. Dat talent verdwijnt niet, maar om je talent optimaal te benutten heb je vertrouwen nodig. Kijk naar Huntelaar, kijk naar Sneijder.

Heitinga is voor elke Eredivisie ploeg een aanwinst. Hij heeft internationale ervaring, hij heeft een WK finale gespeeld, etc. Sorry hoor, maar zeggen dat deze gast er niets van kan is echt te belachelijk voor woorden!

Marc, even opletten! Start de gesprekken met Johnny!

Ja, ik vind dat Veltman en Denswil gewoon nog niet klaar zijn voor de top, ze maken te vaak domme fouten en een ervaren verdediger als Heitinga is misschien wel wat we nodig hebben na het vertrek van Poulsen. Hij kan ook als verdedigende middenvelder spelen, nu maar hopen dat hij wat wilt inleveren om bij Ajax te voetballen.

de degradant fulham zal hier in nederland makkelijk kampioen worden. Heitinga verloren zoon kom maar terug maar wel met een beperkt salaris zodat er geen mathijsen taferelen ontstaan.

4 mei 2014 om 21:23

Ik ben het met je eens dat Heitinga moet terugkeren, maar zeggen dat Fulham hier kampioen zou worden is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Fulham zou hier gewoon in de subtop staan. De Engelse competitie is ook weer niet zo goed als iedereen denkt. Vooral voetbaltechnisch is het van een zeer bedenkelijk niveau....

Hopelijk maakt Ajax hier werk van, behalve zijn ervaring is zijn fanatisme (een over mijn lijk mentaliteit) in een wedstrijd ook erg welkom zo niet noodzakelijk. Volgend seizoen wil ik niet meer zien en horen dat Ajax zich fysiek laat afbluffen doordat de tegenstander "body" in de strijd gooit, men weer eens niet scherp genoeg is of wanneer Ajax weer blijft volharden in het trage voorspelbare positiespel. Al hoop ik dat Ajax er nu eindelijk eens er voor zorgt dat er voor het volgende seizoen een juiste balans is tussen talent, techniek, snelheid en fysieke kracht zoals ploegen als Dortmund en Salzburg.

Prima versterking.. Kan rb cv en cvm spelen en met zijn ervaring kan hij de jonkies sturen.

Ik zou dit alleen maar toejuichen! Geweldig mocht Heitinga deze zomer komen. Zoals hij zelf zegt; hij is een echte ajacied! Kan op meerdere posities uit de voeten, en heeft veel ervaring. Zou een meer dan goede aanwinst zijn voor dit Ajax.

Heitinga, van der Vaart en een echte vleugelspits en Ajax gaat voor een 5e opeenvolgende titel!

Op de leeftijd wat die gasten hebben, kunnen ze echt nog wat te betekenen hebben, ook Europees!

In hoofdlijnen dit elftal? Ik als niet ajacied kijk met enige jaloezie!

Cillissen
v. Rhijn
Heitinga
Moisander
Boilesen
Schone
Blind
Klaassen
v.d. Vaart
Fischer
Zivkovic

Meteen vastleggen. Niet erom heen draaien. Met hem erbij kan de verdediging van ajax weer stabiel worden. Als vd vaart ook nog terug gehaald kan worden dan zit het qua ervaring helemaal goed bij ajax.

Hmm Heitinga is zeker een aanwinst veel ervaring kan de jonge spelers veel leren.
Daarnaast is een Heitinga in vorm dodelijk met zijn passes die over grote afstand op de stropdas van een medespeler terecht komen.
Zeker met een fischer kan dit een enorm wapen zijn.

Cillessen
heitinga
Veltman
moisander
Boilessen
Klassen
blind
schone
de jong
Fischer
zivkovic

Wanneer Moisander blijft is een eventuele terugkeer van Heitinga niet aan de orde. Centraal staat het wel goed met Veltman en Moisander. Ajax kan beter op zoek gaan naar een creatieve middenvelder en twee buitenspelers die het spel breed kunnen houden. Met Heitinga gaat Ajax niet anders voetballen en het is nu niet bepaald een speler waar je een seizoenskaart voor koopt. Het probleem ligt juist op het middenveld, daar missen we een speler met creatief vermogen en voldoende spelinzicht. Ik adviseer Overmars dan ook om eens te gaan praten met Benfica en serieus werk te maken van Djuricic. Modale verdedigers van het niveau Heitinga kan Ajax zelf wel opleiden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren